Duvel | maandag 7 augustus 2006 @ 08:07 |
Hier alweer deel 28 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: Wie heeft er mooie treinpics? Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2 Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18 Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 21 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 22 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 23 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 24 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 25 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 26 Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 27 Het treinpics, - nieuws en praattopic, deel 28 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is hier niet veel intresse in, dus daar wordt niet op in gegaan. Mensen die er toch interesse in hebben kunnen op de site van Rolandrail terecht. Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans (in opdracht van Arriva), Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en de alweer gestopte proef van Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich in het weekend. NoordNed reed in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg in de spitsuren ter versterking. De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? Arriva Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden). Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Arriva. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Hiervoor werd in de zomer een deel van de stoelen verwijderd. Dit gebeurt echter sinds enkele jaren al niet meer. Voor de DM90-foto's: zie NS. De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden. (Zie deel 27 voor een dienstregeling van de proefritten die binnenkort beginnen!) Syntus Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's. Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen. Connexxion Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. Vanaf 10 december 2006 gaat Connexxion ook een treindienst onderhouden op de valleilijn, welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel ingezet. Interieur en exterieur. Veolia Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht en Kerkrade. Hiervoor zal in eerste instantie materieel gehuurd moeten worden, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met het huidige materieel gereden zal gaan worden, namelijk de DM'90 en Mat'64. Veolia is op dit moment in Nederland actief met haar dochterondernemingen BBA (busvervoer in oa. Noord-Brabant en op de Veluwe, alsmede enkele vaarverbindingen), Limex en SBM in Maastricht. RandstadRail Het metronet van Rotterdam, het tramnet van Den Haag en de Zoetermeerstadslijn worden op elkaar aangesloten met light-rail voertuigen. Hiervoor worden de treintrajecten Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn van trein naar light-rail omgebouwd en worden enkele tramlijnen in Den Haag opgewaardeerd tot light-rail traject. RandstadRail is een samenwerkingsverband van het Haagse OV-bedrijf HTM en het Rotterdamse RET. Sinds 3 juni rijden er op de Hofpleinlijn en de Zoetermeerstadslijn geen treinen meer. Op 4 september met de ombouw naar RandstadRail gereed zijn. De Zoetermeerstadslijn is dan uitgebreid met een tak naar de nieuwbouwwijk Oosterheem. De eerste jaren zal de metro van Den Haag Centraal naar Rotterdam nog zijn eindpunt hebben op station Hofplein. Momenteel wordt gewerkt aan een boortunnel tussen (ongeveer) station Kleiweg en het Rotterdamse Centraal Station, waar RandstadRail aan zal sluiten op het Rotterdamse metronet. De treinen van RandstadRail rijden dan van Den Haag Centraal door naar metrostation Slinge in Rotterdam Zuid. Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden: ![]() NS Reizigers diesel Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter. Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus. Wat betreft aanbestedingen heeft NS-Regio de aanbesteding gewonnen voor het traject Apeldoorn-Zutphen, waar met DM'90 op gereden wordt. Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld. electrisch En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn. De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden). Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht. De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden. Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook. Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid. ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt. Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes. Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur. Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm. ![]() Het ICK van buiten, en een coupé en het gangpad van binnen. Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg. Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven. De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort. DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren. Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen. De Panda 2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3. ...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas. Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, plan V, plan T, SGM en tot december 2005 SM'90. Dit laatste type is buitendienst gesteld vanwege de grote storingsgevoeligheid en de hoge kosten die er aan die type, mede door de kleine serie, verbonden waren. De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om dubieuze redenen overigens buiten dienst gesteld is sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Voor het ontkoppelen geldt hetzelfde. De treinen combineren en splitsen op de volgende routes: Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden. Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein. Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht. Met ingang van de dienstregeling 2007 komt er een eind aan de inzet van ICM op de stoptrein Zwolle-Groningen. Mat'64 zal deze dienst overnemen. Foto's: Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren. De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is. Mendini-interieur, balkon en 1e klas. Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook. Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en door de sponsering van het NOC NSF door de NS, rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Vanwege de Olympische spelen in Turijn was er een Olympische Thalys. Deze heeft de wintersporters teruggebracht naar Nederland. Na deze rit is de Thalys echter meteen weer van haar bestickering ontdaan. Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. De NS heeft echter momenteel zodanig veel IRM in dienst dat de treinen in vele series rijden, waar ze oorspronkelijk niet bedoeld waren om op ingezet te worden, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen. Met de dienstregeling 2007 moet deze versnippering voorbij zijn. En natuurlijk weer de foto's... 1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte. verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant. Een wat minder bekend treinstel was de SM'90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM'90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat alle negen treinstellen in Zwolle aan de kant stonden. Door alle technische problemen mocht er een tijd lang alleen maar met twee stellen worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal gereden worden vanwege de grotere breedte van de trein. De opstelling in de trein werd echter na een tijdje veranderd in een normale 2+2 opstelling. Als de treinen werkten, was het echter één van de fijnste treinen van het land. Per december 2005 staan deze high-tech stellen echter terzijde in Onnen en zijn ze vervangen door mat'64. ![]() Wederom fotootjes. 1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift. En van de buitenkant ziet het ding er zo uit. Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen had moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt, omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste. Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen. De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet. Vanaf 2008 zal mat'64 geleidelijk aan vervangen worden door een nieuw type sprinter. Een T en een V. Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over. Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm (Vlaflip). De Citypendels waren eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn. Ook waren de citypendels te vinden op de Hofpleinlijn. Nu aan deze inzet een einde is gekomen, worden de 2 delige stellen als versterking van sommige treinen in de randstad ingezet. De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek. Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. De ombouw van de Sprinters is bijna voltooid en met de nieuwe sprinters heeft NS Commercie het product 'Sprinter' ingevoerd, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen. SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter) SGMm van binnen en buiten. NS Internationaal NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd) meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS). De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Overig internationaal Hier alleen maar wat foto's. Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen. Op Roosendaal-Antwerpen: Maastricht-Luik: De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik (foto: treinfoto.be) Venlo-Hamm: Overig binnenland Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt) A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden | |
Duvel | maandag 7 augustus 2006 @ 08:10 |
Zo, kom maar op met die tvp-foto, Alexxxxx! ![]() | |
the_disheaver | maandag 7 augustus 2006 @ 11:05 |
sorry, geen foto's hier | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 11:11 |
tvp foto's![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 08-08-2006 11:33:32 ] | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 11:42 |
Hehe ![]() Dat herken ik! ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 12:23 |
![]() Sta jij ook vroeg op deze week voor de GTW ? | |
jorienvdherik | maandag 7 augustus 2006 @ 13:09 |
Lang leven de OV, ik ga over 2 weken weer veel reizen | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 14:20 |
quote:Nee, ik ga wel naar Nieuweschans morgen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 14:33 |
quote:ik ook, meer dan jij ![]() | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 16:06 |
![]() Even nog een oude foto. Morgen ga ik nieuwe maken ![]() | |
sander89 | maandag 7 augustus 2006 @ 16:07 |
Heb een kaartje gevonden hoe het toekomstigen hoge snelheids trein netwerk er uit moet zien, de helft ligt er al of zijn ze mee bezig ![]() ![]() www.hslzuid.nl/hsl/Images/eu.breed.wit_1024x765_tcm51-11231.jpg | |
foksuk1981 | maandag 7 augustus 2006 @ 16:21 |
quote:Maar dan heb je wel een hele mooie trip in mijn oogjes ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 16:23 |
quote:Jezus hoeveel stupiditeit kun je in 1 post prakken? ![]() "de armelanden" ![]() Van Moskou naar Sint Petersburg ligt al minimaal 100 jaar spoor, kwewestie van ombouwen naar 25 kV, is gewoon 1 rechte lijn, boeit geen zak. En naar Turkije kan je ook al minstens 100 jaar. Toen hadden we de Oriënt Expres. Oh, met de hogesnelheidslijn ![]() ![]() | |
the_disheaver | maandag 7 augustus 2006 @ 18:32 |
quote:hopelijk niet lang meer | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 18:39 |
Dagje regen doet een mens goed!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Zug-Chef op 08-08-2006 11:34:25 ] | |
the_disheaver | maandag 7 augustus 2006 @ 18:42 |
quote:En vooral (het vuil op) de trein! | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 18:54 |
Wat zijn die buffels toch ook schrale dingen ![]() | |
Jerommeke.nl | maandag 7 augustus 2006 @ 20:06 |
sommige van die treinen moeten idd hoog nodig eens de wasstraat zien ![]() | |
Fluffy_Augurk | maandag 7 augustus 2006 @ 20:33 |
Vandaag getrakteerd op leuke treintjes! Stoomtreintje van de VSM, een ICK op utrecht ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 20:34 |
quote: Durfde je niet op het containerterrein te komen? ![]() Ik doe trouwens NIET mee met de fotowedstrijd van Arriva. Ze willen je copyright dan hebben ![]() | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 20:35 |
quote:Erg mooie foto's Zug-chef! ![]() En Alexxx ook natuurlijk ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 20:42 |
quote:Nouja stond bordje verboden toegang wetboek 461 van strafrecht en blabla, heb het maar niet geriskeerd, maar jij zou dat gewoon doen dus ? | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 20:46 |
quote:Ow, dan doe ik ook niet mee, ik wil mijn copyright liever zelf houden ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 20:47 |
quote:Maakt dat zoveel uit dan? Copyright kwijt raken van 1 foto? | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 20:50 |
quote:Ik kom er als sinds 1997 ![]() Sterker nog, ik ben er eens met een vriend geweest, die vriend werd weggestuurd, ik mocht blijven ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 20:51 |
quote:Straks maak ik een mooie foto, en gaan zij die gebruiken voor allemaal publicaties en zo, en serveren ze mij af met een vrijkaartje voor de eerste rit ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 20:53 |
quote:pics or stfu ![]() (of te wel wij willen foto's zien ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 20:57 |
quote:Ja idd. En los van het feit dat dat helemaal niet eens KAN, welke serieuze fotograaf laat zich aan zo veel voorwaarden binden voor een fucking *kunstwerk*? ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 21:11 |
quote:En dan is het ook nog een sde bedoeling dat je die foto op het station gaat maken he ![]() Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nog nooit een foto gemaakt van een stilstaande trein op het station vanaf een plek die openbaar toegankelijk is waar ik tevreden over was ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 21:14 |
Op de site van Arriva vind ik overigens nergens die wedstrijd / spelregels daarvan | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 21:16 |
quote:In de Leeuwarder Courant van afgelopen zaterdag staat alles wat je moet weten. | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 21:16 |
Die heb ik hier niet, ze moeten het maar op hun site zetten | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 21:21 |
De testritten zal ook overdag plaatsvinden. Arriva heeft ook een fotowedstrijd uitgeschreven. Ze vragen u om de nieuwe trein op foto vast te leggen. Deze kun je op sturen en je maakt kans op een kunstwerkje dat speciaal gemaakt is voor de nieuwe trein. Actievoorwaarden: De trein moet in het landschap gefotografeerd zijn; Het moet duidelijk zijn dat het gaat om de trein die in het arriva gebied rijdt; De foto moet worden ingezonden voor 10 oktober 2006; Verboden binnen een straal van 50m van het spoor te komen. Op de perrons dienst u de gangbare afstand te nemen; Foto's mogen alleen genomen worden van openbaar toegankelijke plaatsen. Bij overtreding hiervan moeten wij u uitsluiten van deelname; De foto wordt eigendom van Arriva en mag rechtenvrij voor eigen gebruik worden gebruikt. Minimale afmeting: 1056 x 768 pixels. Danwel 13 x 18 cm. Foto kan worden gemaild naar: fotowedstrijd@arriva.nl of gestuurd naar Arriva fotowedstrijd, postbus 626, voorzien van de volgende gegevens; naam, adres, telefoonnummer, locatie waar de foto genomen is. Bron Arriva Magezine 4, juli 2006 | |
Fluffy_Augurk | maandag 7 augustus 2006 @ 21:22 |
quote:Camloos vandaag ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 21:24 |
quote:Die landschapsregel is komen te vervallen lijkt het, en de minimum maat is meteen ook de maximum maat, als ik het me goed herinner... En dat kunstwerkje dat je krijgt..... Dat is je eigen foto op doek afgedrukt..... Kun je beter meedoen met de fotowedstrijd op Fok dus ![]() | |
Zug-Chef | maandag 7 augustus 2006 @ 21:28 |
quote:heb je die niet altijd mee joh ![]() quote:50m ??? wat een zooi, dan krijg je met zo'n klein treintje niet echt de mooiste foto's ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 21:30 |
en DAARVAN dan hetcopyright afgeven he, voor de KANS op een of ander fluttig ding ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 21:44 |
Even een nieuwe advertentie voor Arriva geschreven, om dure advertentieruimte te besparen (kwart pagina in kleur in de zaterdagkrant zal niet goedkoop zijn): Gezocht: Flutfoto, omdat we te beroerd zijn een fotograaf in te huren. Als je geluk hebt krijg je een prul. | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 21:45 |
quote:@arriva: op deze post rust copyright. Als jullie deze text willen gebruiken wil ik dit stukje poëzie graag op een doek afgedrukt aan de muur in ruil voor het volledige copyright van deze post. | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 21:50 |
quote: ![]() Zodra ze die tekst LEZEN zijn ze al schuldig, lijkt me duidelijk ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 21:51 |
quote:lezen is een vorm van gebruiken | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 21:52 |
quote:Okee, eensch ![]() ![]() Wat reken je voor het schrijven van die advertentie? ![]() | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 21:55 |
Hehe, lol ![]() En waarschijnlijk is dat eerste ritje niet eens 'prive', en zitten er alsnog gewoon mensen in ![]() | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 22:00 |
quote:Sterker nog, op dat schrale kut platteland is die openingsrit 1 van de ENIGE 2 ritten die helemaal vol zal zitten ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 22:05 |
Toch wel tof, de alleereerste lightrailtrein in Fryslân was er al in 1997... en die reed voor het huis langs waar ik nu woon ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 7 augustus 2006 @ 22:10 |
quote: ![]() ![]() ![]() @Alexxx: Toen kwam de wens voor de nieuwe treinen ![]() | |
Duvel | maandag 7 augustus 2006 @ 22:19 |
quote:Dat lijntje ziet er niet al te gebruikt uit, was dat dat lijntje naar Stiens of Drachten? Of zo? | |
Dr_Flash | maandag 7 augustus 2006 @ 22:20 |
Zit er ook een aftakas op die GTW? Kan er misschien een dikke pers-wikkelcombi achter of zo ![]() | |
Alexxxxx | maandag 7 augustus 2006 @ 22:22 |
quote:It Dockumer Lokaeltsje Ik probeer de laatste restanten daarvan nu op de foto vast te leggen ![]() | |
MoChe | maandag 7 augustus 2006 @ 22:31 |
Mag ik even offtopic gaan? ![]() vroeg me namelijk af of in de vakantieperiode je OV-kaart ook vóór 9uur geldig is... Had namelijk wel zoeits gelezen over de kortingskaart maar weet het niet zeker en een nieuw topic erover openen is beetje onzinnig ![]() Ik wil namelijk de trein van 8.55 naar brussel pakken vanuit tilburg maar die schijnt niet geldig te zijn icm met kortingskaart ? ![]() | |
Jerommeke.nl | maandag 7 augustus 2006 @ 22:53 |
quote:Als je je OV studentenkaart bedoelt: http://ns.nl/servlet/Satellite?cid=1075382369161&pagename=www.ns.nl%2FPage%2FArtikelPage_www.ns.nl&lang=nl&c=Page Weekkaart: 40% korting van 16 juli 04.00 tot 16 augustus 04.00 uur Staat alleen niks over weekendkaarten in de spits. | |
the_disheaver | dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:53 |
kortingskaart is in juli en augusten (geloof ook juni, maar das allang geweest) geldig. Dus ook weekendkaart enzo. staat volgens mij geloof ik ook gewoon op de achterkant van je weekendov | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 08:04 |
quote:En in juli en augustus heb je sowieso voor negen uur al korting. ![]() | |
Fluffy_Augurk | dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:35 |
quote:Ik had hem wel bij me, maar geen extra batterijen en ik was er niet op uit om te fotograferen. Daarbij heb ik alles enkel vanuit een trein gezien, dus schoot ik niet veel mee op ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:55 |
quote:Jammer joh! Volgende keer beter ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:57 |
Onder het motto, vergeten te posten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:59 |
En deel 2:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() meer staat op http://www.spoorvinder.tk | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:11 |
Mooie foto's! Die van Dordt vind ik wel iets beter dan die bij Gilze door de zonnestand, wat op zich jammer is, want bij Gilze komen de leukere treinen langs. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:15 |
quote:ja inderdaad, en dat terwijl *men* zegt dat het beter is zo vroeg mogelijk in Dordt te staan, vanwege de zon... Ik stond daar dus tussen 3 en 5 's middags, kan je nagaan. Die van Gilze Rijen had ik beter later op de dag kunnen doen | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:23 |
quote:Als daar zijn:.....? ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:41 |
DH-2 3219 is weer netjes gemaakt (de witte stukken op de zijkant zijn weg)![]() ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:03 |
quote:Ik weet niet wat jij bedoelt, maar ik bedoelde dat ik de treinen op de foto's in Gilze interessanter vind dan die op de Dordtse foto's. | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:03 |
quote:Heb je een fototje voor/na? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:06 |
quote:Ik vroeg me alleen af welke "leukere" treinen er in Gz langskomen, dan in Ddr ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:08 |
quote:Ah zo! Nou ja, ik ken de passeerlijsten niet, maar gezien de foto's heb ik dus een oordeel geveld. Ik bedoel: DD-AR fotografeer ik eigenlijk niet meer. Een Koploper daar is wel weer ietsje zeldzamer geloof ik. Maar verder moet Dordt het hebben van de goederentreinen. En de meeste goederentreinen die langs Dordt komen, komen ook langs Gilze. Toch? Oftewel: ik blaat maar wat. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:10 |
Plus dat Dordt die Thalys nog heeft, en Gilze niet ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:16 |
Wat betreft die goederentreinen... Je hebt ze van * Gilze naar Dordt - deze komen op beide plekken * Gilze naar Essen - deze komen alleen in Gilze * Dordt naar Essen - deze komen alleen in Dordt ik vond beide plekken wel leuk, maar je moet er vaker staan (en op andere tijden) om verschil te kunnen zien, denk dat het wel meevalt. Maarja vooral Dordrecht Zuid/Kilweg is natuurlijk 's lands fotogravenhonk, dus is het niet zo byzonder meer om daarvandaan te berichten Daartegenin heeft Dordt inderdaad wel weer de Thalys en de Beneluxtrein | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:44 |
quote:ff zoeken, als ik hem nog heb (je kent het voorvalletje vorige keer) ![]() Ik heb geluk ![]() ![]() ![]() ![]() Dit was voor, en dan moet je eens naar de afbeelding kijken die ik eerder heb gepost ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Wadloper op 08-08-2006 17:57:29 ] | |
karper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:02 |
welke trein rijd er eigelijk van vliegveld fiumicino(rome) naar termini? was er even beniuwd naar | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:28 |
Een Italiaanse regionale trein, vertrektijd elk half uur om .05, aankomst 31 minuten later bron: http://bahn.hafas.de | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:31 |
Ja, vrij schraal getrokken matje trouwens ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:33 |
quote:Oh ja! Gelukkig! ![]() quote:Oh ja, de verschillen zijn duidelijk! Ze hebben de gele en grijze lakstiften teruggevonden! ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:34 |
quote:In 2000 was het geloof ik trek-duw met een eenrichtingsloc eraan (eigenlijk een soort motorwagen dus). Foto's heb ik wel, maar niet hier... | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:41 |
![]() Fiumicino, Januari 2006 ![]() Heb van dat traject EEN bordje kunnen schieten ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:42 |
Kan best zijn dat er aan de andere kant een motorwagen zit trouwens ja ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:45 |
quote:Volgens mij ìs dat de motorwagen op de foto. Aan de andere kant zou dan een stuurstand moeten zitten. Dit is trouwens het zelfde mat als er in 2000 reed! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:46 |
nee, dat ding op de foto is een loc ![]() | |
karper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:51 |
lekker snelle verbinding dus en een mooie trein zo te zien...![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:53 |
quote:Nah, half. De andere kant is volgens mij een beetje lomp ongestroomlijnd. Zullen we 't houden op een kruising tussen een loc en een motorwagen? | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:56 |
quote:Nee ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:59 |
Nou, fles, het lijkt wel iet wat op een motorwagen (net als bij de ICE 401 / 402![]() maarrrrr dat gedeelte kan er wel van af, dus is het wel een lok | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:02 |
Een eenrichtingsloc is iets anders dan een motorwagen ![]() Ik zei toch ook alleen maar dat we het niet op een kruising zouden houden? ![]() OK Duvel, sorry ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:03 |
Ja nou ja, ik dacht bij eenmototrwagen aan iets waar je ook nog in kan zitten, maar datis gebasserd op het Nederlandse DDM. In enkeldeks mat slaat dat niet echt ergens op. | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:03 |
hakketakken om zo'n lompe spaghettitrein ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:04 |
![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:05 |
Spaghettitrein ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:06 |
veel erger vind ik dus dat ik EN Fiumicino EN termini EN trastevere gewoon min of meer opzettelijk heb laten lopen qua bordjes ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:07 |
quote:Zie je wel! ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:07 |
quote:Waarom dat dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:09 |
quote:Bordjes boeiden me toen gewoon niet zo. Het is meer geluk dan wijsheid dat ik Ostiense er wel tussen heb zitten ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:18 |
Opeens heb je het, je wordt een internationalestationsbordjesfotograaf | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:21 |
quote: ![]() ![]() Ik sta nu op 305, jij? | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:28 |
190 nu 1 FR 2 P 3 CZ 8 B 30 NL 146 D Had gisteren nog wat oude vak.foto's uit 2004 gevonden, met wat Duitse en Tsjechische erbij. En gisteren Lwd-Camm op de plaat gezet | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:28 |
De tering jij maakt er echt haast mee ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:34 |
quote:Ik: Italië 1 (Roma Ostiense dus ![]() Denemarken 2 Frankrijk 3 Oostenrijk 5 België 17 Polen 18 Duitsland 21 Nederland 231 + 7 (die 7 zijn bordjes oude stijl, of bordjes van museumlijnen) samen 305 | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:45 |
Na Rondje NL zal ik er wel meer hebben denk ik ![]() Al die NL bordjes heb jij al en ik mot er nog te veel van | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:46 |
quote:Eind oktober ziet de wereld er vast heel anders uit ![]() Ik moet ook nog flink aan de bak tijdens Rondje. in september gaan we naar Polen, en in Okt fiets ik er nog ff 20 Duitse en 50 Zwitserse in ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:37 |
En daar is hij dan!!: Precies om 8 uur kwam hij aan, hij draagt de nummer 301 ![]() Aanklikbaar | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:42 |
zie ik daar nog net HET mooiste stationsnaambordje van het hele land? ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:43 |
quote:Cool man! Jammer van die paraplu ![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:45 |
Je moet wat op een zondagmiddag. Niet helemaal steady ![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=_E9ooW65dAs | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:50 |
quote:Ja, het hoostte echt toen ie aankwam (slecht voorteken voor de treinen? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:52 |
Ik denk dat ikin Zwitserland nog wel doodgegooid zat worden met die kut DMUs | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:53 |
Misschien ga ik vannacht tussen 0.11 en 0.45 nog even kijken op t station hier | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:54 |
Ik zie hem wel weer verschijnen in Groningen ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:58 |
maandagavond laat pas weer... morgen ochtend vroeg foto maken hier in de buurt (boksum) als ie uit stavoren komt ![]() | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:01 |
Fotocamera mee he ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:03 |
Nee, ik ga voor mn lol om half 6 s nachts buiten staan ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:07 |
quote:* fap * fap * fap * En dat op station Nieuweschans! Waar ik een tijdje geleden voor lul zat te wachten op de trein naar Leer, waarna ik maar ben teruggegaan naar Groningen en mijn geld terug heb gekregen. ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:08 |
quote:Da's niet 's nachts, da's 's ochtends. | |
Alexxxxx | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:20 |
quote:Als het morgen neit regent ben ik zo rond 16:10 op station Leeuwarden te vinden, als ik het niet vergeet | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:22 |
Waarom om 16.10 ? | |
Alexxxxx | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:41 |
quote:om 16:00 is mn rijles afgelopen en het is 10 minuten fietsen ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:41 |
ow wacht een uur eerder ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:53 |
Om 22.00 in het NOS Journaal het 3e item, over de GTW in Nieuweschans | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:57 |
quote:Heb je goed geregeld hehe ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:00 |
quote:Ik kijk morgen wel naar Omrop Fryslân. | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:11 |
quote:Same here ![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:12 |
quote:En wat vinden jullie ervan ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:18 |
quote:Als jij dat filmpje gemaakt hebt, waar stond jij? Zo dicht bij de baan? Mensen zoals jij zorgen ervoor dat er alleen maar meer hekken langs de spoorbaan komen. Niet voor niets dat die 1e machinist zo hard toeterde... ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:30 |
quote:Het zelfde als Zug-Chef. Als ik in mijn werk zo dicht bij het spoor wil komen moet ik een cursus doen, een werkplekbeveiligingsinstructie op zak hebben, een bewijs van toegang tot spoorwegterreinen hebben en een geel vest aan... Tip: ga niet nog een keer zo dicht op het spoor staan. | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:40 |
ok Ik vond het zelf nog al meevallen, was wel een overweg waar ik op stond. | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:43 |
quote:Dat zie ik op de film niet echt... Was ie echt beveiligd met lampen en overwegbomen, en stond jij aan de goede kant van die lampen of bomen? | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:44 |
Als je er onder zou gekomen zijn, zou ik het zelf erger vinden voor de machinist dan voor jou (+ je familie). Het feit dat die 1e machinist je waarschuwt moet eigenlijk al voldoende zijn. Dat het een overweg is kon ik niet zien op t filmpje. Oja het is trouwens gebruikelijk dat nadat een machinist iemand heel dichtbij de spoorbaan ziet, dit meldt aan de centrale en er meestal politie op af gestuurd wordt... | |
Alexxxxx | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:45 |
quote:Ik vind kijken al doodeng, en je staat voor paal. | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:45 |
quote:Dat eerste gaat me wat ver hoor! Ze kunnen het inderdaad melden. | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:45 |
quote:Geen lampen en geen bomen. Een kijkoverweg. | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:46 |
Nou ja Zal het niet meer doen. Een machinist laten schrikken is not done. | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:47 |
quote: ![]() ![]() en trouwens evenveel fietsers (het betreft een fietspad-overgangetje) | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:49 |
quote:En er komt meteen een lastgeving langzaam rijden, en daarmee krijgt de trein weer vertraging etc etc. Zulke mensen verpesten het voor degene die zich wel aan de regels houden (overweg of niet, een overweg is bedoeld om over te steken, en niet om heel dichtbij het spoor te staan) | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:51 |
quote:Die zijn inderdaad zeldzaam. Waar ligt dat ding? Dan kan ik misschien wel terugvinden of ie op de nominatie staat om gesloten danwel beveiligd te worden. | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:51 |
Op de lijn Lw - Sneek vlakbij het dorpje Boksum | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:52 |
quote:8 a 10 treinen per uur/ | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:52 |
quote:Rustig ![]() Maar wat je eigenlijk moet doen, is die twijfel niet oproepen, maar gewoon voldoende afstand houden. | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:53 |
quote:Heilooer bos. Tis een overgang voor fietsers en wandelaars. Het spoor ligt midden in het bos. Tis wel een populaire zelfmoord plaats. ![]() ![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:54 |
quote:Zoals gezegd. Zal het niet meer doen. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:55 |
quote:Ja dat zijn er best nog wat, en er rijdt veel snel rijdend materieel langs (PlanV/T, (V)IRM en DD-AR/(m)DDm Dat is wat anders dan een klein Dieseltje met 50 km/u over een fietspad overgang ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:55 |
quote:Ik bedoelde eigenlijk die waar het filmpje gemaakt was ![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:57 |
quote:Heiloo dus/ | |
Wadloper | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:57 |
quote:En vooral kijken of de machinist zijn hand ook opsteekt, zo is het teken dat hij/zij je gezien heeft ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:57 |
quote:dat gevoel had ik al, je quote alleen de verkeerde post dan ![]() ![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:58 |
quote:Met een dubbeldekker die met 140 kmh op je af komt. dat gaat niet he. | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:00 |
quote:Oh jawel hoor, met wat oefening gaat dat best. Het gaat er gewoon om dat ie weet dat jij hem gezien hebt. Zodat ie er redelijk vanuit kan gaan dat je niet zomaar voor zijn trein gaat staan. | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:03 |
Beter gewoon een geel of oranje vest aan doen, kost je 3 euro bij de Action ofzo | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:04 |
Even wat anders: Op de nos site quote:http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6BB241B6BD460.html | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:04 |
Daar hadden we het dus voor deze discussie over ![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:09 |
quote:Ik ga wel slapen. ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:10 |
quote:Als je een oranje vest aandoet terwijl je langs het spoor loopt, word je gezien als veiligheidsman, dat is dus sowieso verboden. Geel is ok. | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:11 |
Toch nog een opmerking. Ik vind dit toch ook redelijk dichtbij. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:12 |
quote:Goed om te weten. Thx ! | |
SilverBullet | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:12 |
Ik wil binnenkort met me fiets de trein in en heb gelezen op de website van de NS dat je je fiets in een speciale gedeelte van de trein moest zetten. Maar niet elke trein heeft toch zo'n aparte coupé voor fietsen? Je mag hem dan toch gewoon bij de deuren zetten? | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:14 |
quote:Zover ik weet hebben alle NL (binnenlandse) treinen een speciale ruimte daarvoor. Let goed op het blauwe stickertje meestal boven de deur waar een fiets op staat met een kaartje er aan bungelend | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:15 |
quote:Vandaag een opfrsissertje spoorwegregels gehad, vandaar. ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:16 |
quote:Daar kan ik je ook geen ongelijk in geven eigenlijk... | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:17 |
quote:Ingezoomed vanaf het fietspad ![]() | |
Duvel | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:17 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:20 |
Kan je misschien wat beter zien op deze foto:![]() | |
Zw0rld | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:21 |
quote:Okay Goeie lens trouwens. ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:23 |
quote:En het is *maar* een Canon Powershot A510 ![]() | |
NikkelCobalt | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:35 |
Deze picas heb ik een paar maand terug op Utrecht CS geschoten ![]() V-IRM: ![]() Brandhout: ![]() | |
SilverBullet | dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:42 |
quote:Zo'n trein stopt maar even hier op 't station, dan kan je toch niet te hele trein langs lopen opzoek naar dat stickertje? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 01:28 |
En toen kwam ie eindelijk in Friesland aan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() en als toegift: ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Zug-Chef op 09-08-2006 18:09:26 ] | |
Wadloper | woensdag 9 augustus 2006 @ 06:23 |
Mooie foto's! ![]() | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 08:19 |
quote:Leuk! Mooie nachtfoto's! * Duvel feliciteert de noorderlingen met hun nieuwe treinen. | |
Dr_Flash | woensdag 9 augustus 2006 @ 15:16 |
Waar slaat dat 2/6 op eigenlijk? 2 motoren, 6 draaistellen of zo? ![]() | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 15:28 |
quote:Twee van de zes assen aangedreven of zo? 't Is een Zwitserse schrijfwijze. Net als de Re 4/4. En zo. | |
verzameldirk | woensdag 9 augustus 2006 @ 16:17 |
motorcompartiment twee assen de rest is het aantal assen van alle assen dus gtw 2/8 = gelenk triebwagen met 2 assen aangedreven en totaal aantal assen is 8 = een driedelige treinstel Daar men bij stadler werkt met motorunits, geeft minder lawaai in de compartimenten, met twee assen is het steeds 2/xx aantal totalen assen ![]() ![]() ![]() [ Bericht 41% gewijzigd door verzameldirk op 09-08-2006 16:24:18 ] | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:14 |
Het was gezellig op Lw CS vanmiddag. En iedereen fijn balen dat de 301 zover weg stond ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik heb m:::::::::: ![]() | |
Wadloper | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:20 |
Super foto's! Echt heel erg mooi ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:23 |
quote:Thx! Ik vond ze ook vrij chill, ondanks dat de zon vrij bedekt was (al kan je dat ook positief zien, meeste foto's waren anders niet gelukt) | |
Alexxxxx | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:24 |
quote:En daar moet je dan een foto van maken voor die fucking fotowedstridj? ![]() Als je al een zoomlens hebt, heb je er nog palen voor ![]() Ik baal er ineens niet meer van dat ik het niet aan tijd heb om te gaan kijken ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:26 |
quote:Ik dacht al, waar blijf je ![]() Naar t schijnt zetten ze hem morgen wel op spoor 6 naast spoor 5 | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:28 |
Vandaag, ter hoogte van Amf - Apd km. 53.7: ERS 6609 passeert met een containertrein enkele hopen puin die zijn ontstaan bij de bouw van onderstation Terschuur:![]() | |
Alexxxxx | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:29 |
quote:Ik had hier thuis vanochtend wat problemen waardoor ik een aantal andere zaken moest regelen, helaas. | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:29 |
quote:Dat is best een leuke spot plek zo te zien nu. Je kan ook aardig dichtbij komen, of sta je vlakbij een overweg? | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:30 |
quote:Ik las t ja, gecondoleerd joh | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:33 |
quote:Ik sta op de toegangsweg naar het onderstation. Er kwam best wat leuks voorbij, maar voornamelijk net voor ik er was (Belgische reeks 77 o.a.). | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:37 |
Hier dus ergens: kaart Dat lijkt me wel een leuke spotplek, misschien dat ik er volgende week eens ga kijken, komt genoeg moois langs in ieder geval [ Bericht 8% gewijzigd door Alexxxxx op 09-08-2006 19:41:58 (lay-out werd verneukt, linkje gemaakt :*) ] | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:39 |
quote:Ja, daar ergens! ![]() | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:40 |
Zo heel erg mooi is het daar niet trouwens. Achter die bomen raast de A1, achter mij ligt een maisveld. | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:42 |
quote:Zie je die snelweg ook liggen als je vanaf de andere kant vh spoor een foto maakt? Een stuk naar het oosten loopt de snelweg snel van het spoor af. Miscshien dat een stukje lopen me toch nog naar die plek lokt | |
jorienvdherik | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:48 |
Vandaag op Lombardijen moesten wachten op een trein naar de stad. Komt er op een spoor waar altijd de sneltreinen rijden een Hondekop ofzo voorbij, zat niemand in. Ging zeker naar zn beginpunt ofzo.. | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:54 |
quote:Daar is het mooier, denk ik. Maar ga niet via rare weggetjes ineens langs het spoor staan. Ik stond hier ook niet in mijn eentje. De snelweg zie je nauwelijks. | |
Zug-Chef | woensdag 9 augustus 2006 @ 19:55 |
![]() quote:Oh altijd hoor, ik heet gen Zworld ![]() | |
Duvel | woensdag 9 augustus 2006 @ 20:14 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 10 augustus 2006 @ 17:04 |
Alexxx, weet jij hoe t nu komt dat er van die hele ACTS dienstregeling geen ruk meer klopt, vroeg t laatst ook al, maar na een aantal mislukte spotmomenten... wordt ik wel beetje teleurgesteld. Maandag stond ik dus tevergeefs te wachten op de Houtrakpolder trein (A15.42) en vanmiddag waren ze druk aan het af en opladen van de Containertrein (tussen 15 en 17 uur)... | |
Alexxxxx | donderdag 10 augustus 2006 @ 17:13 |
quote:Ze doen maar wat. | |
the_disheaver | donderdag 10 augustus 2006 @ 22:12 |
quote:En, iemand die foto's gaat maken? ![]() | |
Wadloper | donderdag 10 augustus 2006 @ 23:09 |
Nou, ik niet ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 augustus 2006 @ 00:59 |
Nou ik waag me ook maar es ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 augustus 2006 @ 06:05 |
cool ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:54 |
Nee dat is in Turnhout. En ze zijn zo heerlijk om in te zitten ![]() | |
the_disheaver | vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:11 |
bron: anpquote: | |
Dr_Flash | vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:14 |
quote:ja ik hoop stiekem dat dat schroot nog lang blijft rondrijden, eigenlijk ![]() | |
guitarist | vrijdag 11 augustus 2006 @ 18:18 |
Ik kwam een leuke link tegen. http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/ Die kennen jullie vast al wel, en is vast en zeker ook al 100x voorbij gekomen, maar toch wou ik het even melden ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:35 |
Mooie site inderdaad ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:36 |
Daar sta je dan... 4 km van huis op het platteland te wachten op 3x Plan V. Juist dan opeens gaat het STORTregenen en hozen... Waarom....![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:54 |
Maar het leverde ook weer mooie plaatjes op, vooral die ICM door de regen is mooi ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:15 |
jaja, iemand die de deur uit gaat om een plan V te spotten, het bestaat nog ![]() | |
jorienvdherik | vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:26 |
Mooie foto's | |
Alexxxxx | vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:41 |
quote:Verwend kreng! Ik wens je heel veel wadlopers en Linten toe bij je rondje Nederland! | |
Zug-Chef | vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:49 |
quote:Hoeveel gaat het schelen in minuten? Of komt er toch een 3e trein per uur bij? Tijd dat ze hier het stuk gaan opwaarderen naar 160 km/u | |
Dr_Flash | vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:49 |
quote:ga auto's modden, hoer ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:16 |
quote:Mooi is ie niet, vind ik. Wel informatief! Ik ben niet objectief: ik ken de maker en sta zelf ook nog ergens op die site... ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:59 |
quote:Hier zitten echt leuke foto's tussen! ![]() | |
jorienvdherik | zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:59 |
donderdag met de trein naar maastricht, heb er wel zin in, vrijdag naar de voetbal met de trein weet nog niet waar | |
Bensel | zondag 13 augustus 2006 @ 10:05 |
Trouwens, de perrons van de stations waar die nieuwe stadler treinen gaan rijden, moeten allemaal opgehoogd gaan worden, om gehandicapten makkelijker te kunnen vervoeren.. En dan te bedenken dat ze in oktoberal gaan rijden, en het project nog niet eens is aanbesteed. hier meer info: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=59543 | |
SNArky | zondag 13 augustus 2006 @ 12:31 |
quote:Die man loopt er zo omheen te draaien in zijn verhaal, dat je er volgens mij wel zeker van kan zijn dat het in oktober niet af zal zijn... | |
Dr_Flash | zondag 13 augustus 2006 @ 22:41 |
Het Bahnhofsfest Kaldenkirchen had prima weer vandaag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Later nog wel meer ![]() | |
the_disheaver | maandag 14 augustus 2006 @ 01:48 |
Aanrijding tussen assen en beilen (gister)avond om 22.30 ongeveer. Ik heb het idee met dodelijk afloop (zo kwam de omroep over, maar geen bronnen gezocht). 2 uur vertraging, en al was de omroepen wat matig (grootste deel dacht dat wel bussen zouden krijgen, wat niet het geval was). Maar de NS'ers waren best behulpzaam. Maar waren de meeste passasiers gelukkig ook. Net thuis gekomen, wat meer dan 2 uur vertraging gehad. Ach, heb ik ook wat meer kunnen lezen ![]() | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 10:17 |
Dan had je de trein na mij uit de richting Zwolle zeker? (V21.49/52) | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 10:19 |
Zoals beloofd door Fles hier nog wat foto's van gisteren:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
the_disheaver | maandag 14 augustus 2006 @ 12:54 |
quote:ja. v21.49 jij nog kunnen doorrijden, of zat je in de 'aangereden trein'? | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 14:15 |
quote:nee nouja, ik had dus 21.19, naar Leeuwarden dus. Maar globaal gezien zou het kunnen zijn dat het Groninger gedeelte hiervan de aangereden trein was... | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 14:28 |
Godver, denk ik eens origineel te zijn door Duitse trientjes op de foto te zetten, is er een meeting waar ze zijn geweest hoor ![]() Maar ik heb een hip stationsbordjefoto! HA! ![]() | |
the_disheaver | maandag 14 augustus 2006 @ 14:39 |
Gatver, bleek een springer te zijn ![]() volgens de dvhn om kwart over 10, dus dat zou de stoptrein uit groningen moeten zijn. zoiets dus. | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 14:39 |
quote:Make my fucking day ![]() ik heb *wel meer* bordjesfoto's ![]() | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 14:47 |
quote:laat maar zien ,is leuk, moeten meer foto's in dit topic vind ik! Ik ben benieuwd wat je hebt geschoten! Gisteren dus Rondje gedaan, Utrecht - Eindhoven - Venlo - Kaldenkirchen - Viersen - Duisburg Hbf - Düsseldorf Hbf - Kettwig - Essen Hbf - Gelsenkirchen Hbf - Wanne-Eickel Hbf - Dorsten - Coesfeld - Gronau - Enschede - Utrecht gedaan ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 14:59 |
quote:Meer stationsnaambordjes in ieder geval ![]() | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 15:10 |
quote:We hebben dit weekend met 4 man hier van PTA een weekendje Nürburgring gedaan, en overnac ht in een hotel in een buitenwijk van Keulen. Vlak bij dat hotel lag een treinstation, dus met de trein even het centrum in geweest ![]() ![]() En die knal ik zo wel online, op de ring heb ik ook aardig wat foto's gemaakt, eerst alles even bewerken waar nodig en zo. | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 15:21 |
quote:Wheheheh ik wil een foto van rode sluitseinen zien ![]() | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 15:29 |
quote:Sorry, ik was te druk met aan de deur van de wegrijdende trein te rammelen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 15:44 |
quote:Tb0 boeit jou niet zo? ![]() | |
Wadloper | maandag 14 augustus 2006 @ 15:51 |
quote:U vraagt, wij draaien ![]() ![]() 2 rode sluitseinen (maar dan in Groningen) | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 15:53 |
quote:Het is hier OHIH niet hoor ![]() | |
jorienvdherik | maandag 14 augustus 2006 @ 15:56 |
Donderdag naar maastricht met de trein, ben benieuwd wat daar allemaal rijd ![]() en vrijdag naar eindhoven weereens | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 16:00 |
quote:ja fijn, maar dat is niet meer dan wat je anders post... en niemand reageert er ooit op, misschien eens leuk om wat foto's te posten of mee te doen in een discussie. Anders raad ik je aan [url] http://www.opeenshadikhetforum.nl hier[/url] ook eens in te loggen | |
jorienvdherik | maandag 14 augustus 2006 @ 16:10 |
quote:Zal donderdag en vrijdag foto's maken | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 16:11 |
quote:Dat zeg je drie keer per week, maar in al die maanden tijd nog maar één keer een fotootje geizen die je hebt gemaakt. | |
jorienvdherik | maandag 14 augustus 2006 @ 16:14 |
quote:Tja, ik was mijn OV kaart kwijt en heb nu een nieuwe vanaf woensdag mag ik hierop reizen en zal daarom donderdag en vrijdag foto's maken | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 16:17 |
OV? ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 16:22 |
quote:Ok, toen ik twee jaar geleden nog een OV jaarkaart had kon je daar nog geen foto's mee maken. Hip hoor. | |
jorienvdherik | maandag 14 augustus 2006 @ 16:25 |
Leuk man | |
Wadloper | maandag 14 augustus 2006 @ 16:33 |
quote:Nou sorry hoor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 16:36 |
quote:Was geintje dude, let op de PI ![]() | |
Wadloper | maandag 14 augustus 2006 @ 18:06 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 18:41 |
quote:Hey, heb jij volgende week donderdag al wat te doen trouwens? Team FOK! Heeft nog een shorecrewer in de regio Gn nodig namelijk ![]() | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 19:55 |
We need we need! | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 20:31 |
Hippie-mode! In the middle of a street ![]() | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 20:33 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 20:35 |
![]() | |
the_disheaver | maandag 14 augustus 2006 @ 20:44 |
quote:mail me eens. of wacht, ik mail jou wel ff. profielmail mailt niet erg meer :-) dr.flash op de google server toch? | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 21:03 |
quote:daar verder ![]() | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 21:39 |
Foto's van Duitse treinen hierzo En voor meer foto's van de stations en een spoorbrug: zoek maar ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 21:40 |
Godver Zug, die moeten we nog ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 14 augustus 2006 @ 21:55 |
Zit volgens mij in t 3e NRW rondje wat ik gepland had vanmiddag | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 21:57 |
Joh doe ff mee, laat het ff iets bijzonders lijken voor die Aleksksksksks | |
Alexxxxx | maandag 14 augustus 2006 @ 21:59 |
quote:Het boeit me echt geen kont, was gewoon het station om de hoek bij het hotel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 augustus 2006 @ 22:04 |
quote:Je stond aan de deur van een al rijdende trein te rammelen. Idioot ![]() Dat verzint jorienvdherik nog niet ![]() | |
Wadloper | maandag 14 augustus 2006 @ 22:07 |
quote:Uhm, zal even kijken ![]() Wat houd dat precies in eigenlijk, ik volg dat niet zo ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:35 |
Tada![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:41 |
hey daar ben ik ook geweest ![]() | |
verzameldirk | dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:49 |
quote:HERINNERINGEN ALLEEN MAAR HERINNERINGEN ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:16 |
Wordt echt steeds erger hier kwa bordjes ![]() 8 B 3 CZ 195 D 1 FR 64 NL 2 P 273 op dit moment | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:29 |
Ik heb er nu 349 ![]() | |
Wadloper | dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:48 |
Hehe, je moet even een inhaalslag doen Zug-chef ![]() | |
verzameldirk | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:00 |
LEEUWARDEN - De gele Wadloper- en Buffeltreinen verdwijnen weliswaar uit het Noorden, maar ze zullen elders weer gewoon worden ingezet op het spoor. De dieselboemeltjes kunnen nog zeker een jaar of zeven mee, zegt eigenaar NS. Zo oud zijn de treinstellen namelijk nog niet. Arriva, dat zes lijnen in Groningen en Friesland exploiteert, wil af van het huidige treinenbestand. Het bedrijf huurt op dit moment nog NS-treinen. Dit houdt in de loop van volgend jaar op. ,,Ze keren straks terug bij ons leasebedrijf. Wij hebben al contact met verschillende geïnteresseerden in binnen- en buitenland'', zegt Esther Wienesse van de NS. De Wadlopers rijden nu nog op alle zes spoorlijnen van Arriva (voorheen Noordned). Op de lijn Groningen-Leeuwarden worden vaak de luxere Buffels ingezet. Arriva vindt de treinen verouderd. De Wadlopers veranderen bij warm weer in een sauna, ze bieden weinig beenruimte, er zijn weinig afvalbakken en mensen die slecht ter been zijn komen moeilijk binnen. Om die reden heeft het bedrijf 43 nieuwe luxere dieseltreinen besteld in Zwitserland. De eerste is al gearriveerd. Bron ; leeuwarder Courant ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bensel | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:30 |
Nou, van mij mag NS ze hebben.. en ik heb medelijden met de mensen die op de trajecten riezen waar ze eventueel ingezet gaan worden.. Echt, alles wat er in staat is waar.. Bovendien zijn ze onderhoudsgevoelig (heb meerdere malen in de trein gezeten dat er gigantische rookwolken van de motor afkwamen), ze stinken, maken een kutherrie enz. | |
Zug-Chef | dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:36 |
Sterkte mensen dan, hier zien we ze nooit meer terug ![]() | |
Willy84 | dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:10 |
Ik kan me geen enkel traject in nl voorstellen waar ze die stellen serieus willen/kunnen inzetten ![]() En lijkt me ook niet dat ze onder draad gaan rijden. Ik zeg naar het buitenland ermee ![]() | |
knars | dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:18 |
Ik zie ze nog wel als vervanger voor de immer defecte lightrails tussen Gouda en Alphen verschijnen ![]() Vanmiddag ca. 17.15 tussen Woerden en Gouda Goverwelle, stilstaande sneltrein i.v.m. koe langs het spoor ![]() | |
Brembo | dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:38 |
Weet iemand waarom de MP Jules op de betuwelijn staat geparkeerd, aldus mijn waarnemeningen laatst ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:39 |
quote:twee mogelijkheden: 1) de machinist stond even stil om een peukje te roken 2) er was iemand de afwas aan het doen. Het is een vrij reine trein namelijk. | |
verzameldirk | dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:59 |
overgenomen nieuws van de OVL site geschreven door Tim Goorman Komende zondag, de 20e, is het overigens 25 jaar geleden dat de 3201 in Nederland aan kwam! Het is nog niet helemaal duidelijk of Arriva mee wil werken aan het vieren van een bescheiden feestje, maar als het stel die dag rijdt dan weten we het te vinden ;-) dus eventuele liefhebbers kunnen daar alvast rekening mee houden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
verzameldirk | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:01 |
tvp, per ongeluk dubbele inzending ![]() | |
MREn | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:05 |
quote:Ik hoop het niet, anders kan er geen mens meer naar Gorinchem komen, Betuwelijn is enkelspoors. | |
Duvel | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:38 |
Hebben jullie ook al gelezen dat de indienststelling van de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht verplaatst is van oktober dit jaar naar april vorig jaar? Zo ja, fijn. Zo nee: nu wel! Goed zo jongens, zo gaan we de goede kant op. | |
Duvel | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:41 |
quote:Die zal wel weer met GSMR metingen bezig zijn denk ik. Je bedoelt natuurlijk de Betuweroute, toch? ![]() | |
Brembo | dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:42 |
quote:Betuweroute dan ![]() ![]() | |
Wadloper | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:08 |
quote:Denk niet dat ze mee willen werken, waar zou dat feestje immers gehouden moeten worden? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:23 |
quote:Welke zwakzinnige schrijft zulke kul daar? Ik heb een vermoeden ![]() | |
the_disheaver | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:44 |
quote:luxere en luxe is niet het zelfde he. Of ben je van mening dat de wadloper luxer is? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:47 |
quote:Nee, maar buffels zijn net zo kut | |
the_disheaver | dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:48 |
quote:Beter dan de wadlopers. En de plan T en plan V. En de DDAR | |
verzameldirk | woensdag 16 augustus 2006 @ 00:12 |
quote:wat een taal Dr. Flash voor een leider, of is het lijder, van een prachtige missie binnenkort foei foei ![]() | |
Duvel | woensdag 16 augustus 2006 @ 08:03 |
quote:Kun je je de Blauwe Engelen nog herinneren? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 09:10 |
quote:Nou wat vreselijk toch weer ![]() | |
XcUZ_Me | woensdag 16 augustus 2006 @ 13:27 |
quote: ![]() | |
jorienvdherik | woensdag 16 augustus 2006 @ 13:30 |
Kut geiten joh hier in de buurt kennen ze rotten | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 13:53 |
quote:GA. ![]() NOU. ![]() EENS. ![]() FOTO'S. ![]() POSTEN. ![]() | |
MREn | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:27 |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:30 |
Is dat Westerbork MREn? | |
Alexxxxx | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:34 |
quote:Niet werken op zondag, maar wel 800.000 euro in het laatje op zondag, op een achterbakse manier. Is dat de christelijke instelling? | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:38 |
quote:Daar gaat de Islam toch een stuk interessanter mee om in elk geval ![]() | |
jorienvdherik | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:47 |
quote:ja | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 16:49 |
o | |
Wadloper | woensdag 16 augustus 2006 @ 17:13 |
quote:Ja, nu de mensen niet meer geloven dat je een plaats in de hemel kan kopen, moeten ze toch iets hé ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 18:44 |
quote:Zouden ze geloven dat je een plaats in een trein kan kopen? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 16 augustus 2006 @ 18:48 |
quote:Treinen zijn duivels, het is niet voor niks dat er geen station in Staphorst is he? | |
Duvel | woensdag 16 augustus 2006 @ 19:31 |
quote:Wel een onderstation, waar op duivelsche wijze de schtroom voor den boovenleijdingen gemaeckt wordt. ![]() | |
Bensel | woensdag 16 augustus 2006 @ 19:59 |
quote:daar waer stoute kinders heengaan, om den grootten rad aan te dijven, voor den schtroom | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 20:11 |
Ende waervan den Couyen zuuren melck geeven zullen ![]() | |
knars | woensdag 16 augustus 2006 @ 21:15 |
Zeeven jaren lang. Maar Staphorst heeft wel een station gehad, en er zijn plannen voor een nieuw station, aldus Stationsweb. | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 21:39 |
quote:Met eenen zeeven kilometer langen tunnel teneinde het station des Zondags geruischloosch te kunnen passcheeren? | |
Wadloper | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:09 |
Hehe, zou gaan lachen als dat ook nog zo zou zijn ![]() | |
Duvel | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:10 |
quote:Ghehehe, maar de bouw duurt helaas 16% à 17% langer door de zondagsrust. ![]() Ook leuk: gaat de gemeente Staphorst ook zeuren bij spoorvernieuwing? Of bij verbouwing van het ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:27 |
quote:De website van het Reformatorisch Dagblad is bijvoorbeeld iedere zondag offline, zo ver zijn we al ![]() | |
Duvel | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:43 |
quote:Ik ken meer van dat soort bedrijven, erg treurig. En dat een gemeente ProRail dan verbiedt om sporen te vernieuwen is wat mij betreft echt van de zotte... | |
jorienvdherik | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:51 |
Morgen 5 uur in de trein totaal ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:54 |
quote:Vergeet je camera niet.... | |
jorienvdherik | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:56 |
ikke niet hoor | |
Alexxxxx | woensdag 16 augustus 2006 @ 22:57 |
Wie opent deel 29? ![]() ![]() ![]() |