abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 08:26:27 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40504609
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:

Het aanrecht plus de sink van Sanne:

De sink van Nugget plus haar controljournal:

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Barb:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):

De sink van Lemijn:

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 05-08-2006 12:12:02 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 08:30:21 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40504625
Ik merk dat Flylady werkt! Mijn ouders komen zometeen langs en ik hoef me daarover niet druk te maken! Niet de wekker extra vroeg zetten, niet half in paniek alle kamers doorrazen. Misschien moet hier er naar nog een doekje overheen, maar in principe is mijn huis nu al presentabel
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:10:37 #3
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_40506206
Mijn ouders zijn op vakantie, dus de komende tijd geen paniek hier...

Ik heb een groot deel van wat er aan kleding op de oranje kamer (de rommelkamer) stond uitgezocht. Nu nog wassen en mijn kledingkast opnieuw inruimen, want daar is ooit eens een bom ontploft geloof ik...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:08:13 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40507467
Aventura, wil je van mij wat foto's uit de OP halen? Ik vind eentje wel genoeg eigenlijk.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:12:36 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40507562
Done
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:21:24 #6
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40507750
We zijn goed bezig, zelfs de OP wordt gedeclutterd!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40508191
quote:
Wel ben ik er bij het sink shinen achter gekomen dat het kettinkje van de stop niet meer buigt. Na nadere inspectie blijkt het helemaal vol te zitten met bruine gunk! Iew! Dit kan niet alleen van mij zijn, want ik woon hier pas sinds februari. Brrr...
Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.

Maar verder is alles inderdaad best netjes. Mijn ouders komen morgen, maar ik hoef bijna niks te doen. Nog even stofzuigen en that's it.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_40508438
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.

Maar verder is alles inderdaad best netjes. Mijn ouders komen morgen, maar ik hoef bijna niks te doen. Nog even stofzuigen en that's it.
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekocht

Verder
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:11:03 #9
12913 GreatWhiteSilence
pi_40510253
Ik heb vochtige doekjes gekocht voor de vloer van de keuken, wc en badkamer. Alvast voorbereiding op de rest van de babystepjes...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_40517057
Vandaag heb ik niets gedaan, straks nog even wat was opruimen en een paar nieuwe wassen draaien. Morgen weer verder
Mind the gap
pi_40525467
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:53 schreef Dinus het volgende:

[..]
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekocht
Tja, ik heb ook bijna geen gereedschap en ik zag ook weinig mogelijkheden het ding los te maken. Gelukkig is het in 2 keer 5 minuutjes na de afwas al gebeurd
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:39:29 #12
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_40534812
Bij ons op de gallerij zijn alle vensterbanken echt vre-se-lijk smerig. Behalve die van ons, die glimt en shined! En door dat ik het bij houd, hoef ik niet zo hard te schrobben!
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:09:38 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40536582
Ik moet het toch vooral van de zondag hebben, sinds oudsher mijn schoonmaakdag.
Vaatwasser staat aan, wasmachine met de eerste was. Badkamer uitgemest. Kleding uitgezocht. Gelukkig is het nog vroeg, want ik ben er nog lang niet.
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:24:45 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40536918
Ik heb de koelkast uitgesopt. Het was zwaar nodig. Elke keer als ik de koelkast opende kwam me een schimmelige lucht tegemoet
Bleek dat het uit mijn groentelade kwam. In 1 klein gleufje aan de onderkant had zich een schimmelpopulatie gevormd.
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:25:24 #15
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40536931
Goed bezig Aventura!!!
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:27:35 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40536982
Yep! En daarna is de vriezer aan de beurt. Het lijkt daarbinnen wel de Noordpool. En bovendien, (te) lang geleden heeft een vriend een keer een blikje cola in de vriezer gestopt, met het idee om het een kwartiertje te laten koelen. Natuurlijk werd het blikje vergeten. De sporen ervan zijn nu nog te zien op de binnenkant van het deurtje
pi_40536995
Ik heb mn was zo ver mogelijk gedaan (alles wat al droog was en niet gestreken hoefde te worden ), al wezen sporten, al wat kleren uitgezocht om weg te gooien, ben bezig met het aanvullen van mn control journal met alle adressen en ik ga zo mn kasboek bijhouden.

Zondag, schmondag .
pi_40538985
Ik heb afgelopen week ook de koelkast en vriezer gedaan. Om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken heb ik tijdens het ontdooien alle onderdelen (plankjes, groentenlades e.d.) gewoon in de afwasmachine gedaan
Het kwam er allemaal blinkend uit Misschien een tip voor degenen met een vaatwasser.
Mind the gap
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:40:43 #19
3498 Barb
Graduated Fool
pi_40539059
Dweilen, .
Dat is iets wat ik echt haat.
Ik heb een laminaatvloer en ik krijg het gewoon niet mooi glimmend en streeploos gedweild.

Wat doen jullie met een laminaatvloer? Welk schoonmaakspul en met welk ding dweilen jullie dan?
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_40539089
Ik heb zin om vandaag weer eens veel weg te gooien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40539131
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:40 schreef Barb het volgende:
Dweilen, .
Dat is iets wat ik echt haat.
Ik heb een laminaatvloer en ik krijg het gewoon niet mooi glimmend en streeploos gedweild.

Wat doen jullie met een laminaatvloer? Welk schoonmaakspul en met welk ding dweilen jullie dan?
Gewoon een beetje allesreiniger/vloerreiniger in heet water, en ik heb nooit last van strepen.
Misschien doe je er teveel reiniger in, of moet je tussendoor het water verversen?
pi_40539198
Met zo'n ding, maar dan een blauwe, kost niks bij de Blokker:
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:49:10 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40539282
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:45 schreef shmoopy het volgende:
Met zo'n ding, maar dan een blauwe, kost niks bij de Blokker:
[afbeelding]
Ik heb ook zo'n emmer met mop, 4 euro bij de Turkse Blokker
Werkt prima en geen strepen.

Wat vinden jullie van de niuewe habit? A load a day is in mijn geval wel heel erg overdreven. En sowieso niet haalbaar als je zoals ik geen droger hebt
  zondag 6 augustus 2006 @ 13:56:35 #24
12913 GreatWhiteSilence
pi_40539452
A load every other day komt misschien beter in de buurt als je met zijn tweetjes bent...
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 13:56:48 #25
43556 miss_dynastie
pi_40539457
Ik heb de mister overtuigd van wegwerpdoekjes
Beetje jammer dat ie gelijk een heel PAK gebruikt heeft, maar toch.
Het wordt hier nog netjes ook. Nog even en ik hoef me niet meer te verbergen voor onverwacht bezoek
pi_40539528
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 13:49 schreef Aventura het volgende:

Wat vinden jullie van de niuewe habit? A load a day is in mijn geval wel heel erg overdreven. En sowieso niet haalbaar als je zoals ik geen droger hebt
Met wassen heb ik nooit veel problemen gehad, dat is een soort hobby van me.
De was opruimen, dat dan weer wel.
pi_40552534
O ja, ik was nog even vergeten te vermelden dat ik door mijn 31 Beginner Babysteps heen ben

Ik moet zeggen dat ik wel wat routines heb ontwikkeld. Niet alle FlyLady-onderdelen zitten er in, maar het werkt voor mij.

Het belangrijkste is echter dat aanpakken van het perfectionisme en de babysteps. Gehersenspoeld door alle testimonials enzo doe ik nu toch bijna iedere dag iets aan het huishouden, al is het iets kleins. Dat bevalt me beter dat in een rommeltje zitten tot het echt niet meer kan en dan heel veel tegelijk doen.

Zijn jullie ondertussen ook klaar met de Beginner Babysteps? En hoe gaat het nu?
pi_40552728
Ja de babysteps heb ik gehad en intussen heb ik mijn eigen routine ontwikkeld.
De sink wordt na elk gebruik gedroogd, de afwas elke dag (maar dat deden we al) en de wc krijgt elke dag een swipe en swiss.
Ook de schoenen hebben nu allemaal een eigen plek en de hotspots blijven opgeruimd.
Blijf alleen stoeien met de douche, haal wel na het douchen zo'n trekkertje over de wanden heen maar weet eigenlijk nog niet hoe ik kan voorkomen dat ik eens per week de douchebak moet schoonmaken (want zeepaanslag, kalk, etc.)

Conclusie is wel dat het hier een stuk opgeruimder is dan eerst
Gek op mooie kleding.
pi_40554979
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef MissFrodo het volgende:
Blijf alleen stoeien met de douche, haal wel na het douchen zo'n trekkertje over de wanden heen maar weet eigenlijk nog niet hoe ik kan voorkomen dat ik eens per week de douchebak moet schoonmaken (want zeepaanslag, kalk, etc.)
Gewoon een aantal keer per week tijdens het douchen de deuren en tegels schoonmaken met allesreiniger of kalkreiniger. En dan goed afspoelen en droog wissen. Douchen moet je toch en het duurt dan maar 5 minuutjes langer
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:44:23 #30
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40555358
Ik doe mijn tegeltjes gewoon met Lush douchegels Miss Frodo. Kom je ook eens van je left-overs af.
pi_40556793
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 22:44 schreef Sanne het volgende:
Ik doe mijn tegeltjes gewoon met Lush douchegels Miss Frodo. Kom je ook eens van je left-overs af.

Lush douchegels? Wat zonde!

Mind the gap
  maandag 7 augustus 2006 @ 00:10:21 #32
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40558592
Ik sla twee vliegen in een klap, declutter daarmee meteen mijn veel te grote voorraad verzorginsproducten. Het werkt wel trouwens, doe nu iedere douchebeurt een muurtje met waar ik me op dat moment mee was. Stinkt niet, ruikt gewoon lekker, ben er niet echt veel langer mee bezig.
pi_40563518
Die wanden lukken me wel in de douche, inderdaad beetje douchegel of allesreiniger.
Maar het ging mij om de douchebak, water loopt ook niet zo snel weg dus afdrogen na afloop werkt ook niet.
Gek op mooie kleding.
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:25:07 #34
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_40563612
Hoi! Gisteren het fornuis gepoetst en een start gedaan om mijn dik 5000 boeken te declutteren Alles wat ik echt nooit meer lees, gaat of naar Marktplaats ofzo of naar de Kelder. Weggooien kan niet over m'n hart verkrijgen hoor... Van alle boekenkasten mogen er in totaal 4 overblijven. Twee in de woonkamer en twee in de slaapkamer. Ik heb nu al medelijden met m'n rug
pi_40569220
naja ik ben afgelopen zondag ook maar eens begonnen
ik schrijf mijn klusjes nu ook eens op en dat is best motiverend. Streep streep streep klaar!! hihi
pi_40575046
Ik heb van het weekend het Te Veel aan Prulletjes in de vensterbank geminimaliseerd
Verder gaat het prima, gister kwamen mijn schoonouders langs en we hebben niet eens heel haastig van alles op hoeven ruimen. Zeer prettig hoor.
Hier wel bijna elke dag een was maar ik moet zeggen dat de was al een gewoonte is hier.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40575855
Wow, wat een leuke site en gaaf idee.

Ik ga ook meedoen!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_40576350
Hmm ik vraag me dan af of ik mezelf zo ver krijg oo daadwerkeijk te doen wat mevr. flylady me opdraagt

of valt dat heel erg mee?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40578576
Het valt heel erg mee, het maffe is dat je er bijna zin in krijgt na al die mails en de site gelezen te hebben.

Jah, tis erg.
pi_40580023
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:28 schreef shmoopy het volgende:
Het valt heel erg mee, het maffe is dat je er bijna zin in krijgt na al die mails en de site gelezen te hebben.

Jah, tis erg.
Ik heb net mijn gootsteen schoongeboend
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_40583224
Hey ik was jullie al kwait
Saartje
pi_40584104
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:15 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik heb net mijn gootsteen schoongeboend
Dan ben je nu officieel een FLY-baby.
pi_40584599
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:15 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dan ben je nu officieel een FLY-baby.
En ik heb 'm al vier drooggewreven
Woeiii - Blog
pi_40585007
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:26 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

En ik heb 'm al vier drooggewreven
Oh boy, you're doomed...
pi_40585134
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Oh boy, you're doomed...
Ik ben er ook bang voor
Woeiii - Blog
pi_40601211
Kelly's mission van vandaag:
quote:
linkje
We are in Kitchen this week and we are ready to go!!

Today your mission is to clean out under your sink! All the almost
empty containers, the old nasty sponges,the grocery bags, the
cleaners that you don't use,the empty jars,the clutter that just
seems to pile up under the sink! You all know exactly what I am
talking about!

Grab a trash bag and start flinging!
Da's mooi, want dat heb ik vorige week nog gedaan. Samen met de eerste shine sink sessie. En Sanne en Aventura zijn ook vrij vandaag, gezien de foto's in de OP
Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:26:29 #47
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40601241
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:25 schreef Reese het volgende:
Kelly's mission van vandaag:
[..]

Da's mooi, want dat heb ik vorige week nog gedaan. Samen met de eerste shine sink sessie. En Sanne en Aventura zijn ook vrij vandaag, gezien de foto's in de OP
Die hoef ik inderdaad niet te doen!!! Maar ik heb nog wel een achterstallige woonkamer
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:35:09 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40601452
Mijn huis is niet meer zo heel netjes, maar dat komt door een weekend excessief uitgaan en de dag daarna bezoek hebben. Dan ga je niet aan de slag.
pi_40612774
Hmm nou las ik iets van 10-15 mailtjes per dag.. en al heel de dag GEEN mail
*paniek kbij een flybaby*
jobensaskia.nl
pi_40612824
Bweh en nu wel.. maar op het verkeerde mailadres
Had bij yahoo mailadres gewijzigd zodat het op een iets practischere plaats aan kwam
Nu staat het toch nog in de oude mailbox

Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?
jobensaskia.nl
pi_40613391
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:29 schreef Uhmmie het volgende:
Bweh en nu wel.. maar op het verkeerde mailadres
Had bij yahoo mailadres gewijzigd zodat het op een iets practischere plaats aan kwam
Nu staat het toch nog in de oude mailbox

Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?
Wel goed aangevinkt enzo?
Woeiii - Blog
pi_40613497
En weer een vuilniszak vol.
pi_40613774
Een vuilniszak? Ik ben nu mijn studeerkamer aan het puinruimen en ik heb nu 4 vuilniszakken vol + een paar dozen oud papier. Men wat een zooi heb ik toch . En dan moet de rest van het huis ook nog gebeuren....
pi_40616679
Hmm ik heb vandaag de keukenkastjes op de lijst.. Maar gezien ik grootste deel van de avond wel bij carglass en andere rotzooi dor zal brengen zit het er niet in

Gewoon al mis op dag 2!

En ik heb dat nieuwe mailadres als primair adres staan.. dat leek me voldoende?
jobensaskia.nl
pi_40618445
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:41 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ik heb vandaag de keukenkastjes op de lijst.. Maar gezien ik grootste deel van de avond wel bij carglass en andere rotzooi dor zal brengen zit het er niet in

Gewoon al mis op dag 2!
Nee! Niks mis, je bent toch nog pas aan het babysteppen?
Dan hoef je je de komende maand alleen nog maar bezig te houden met het shinen van je sink en daarna te swishen en te swipen, en dat is allebei zo gebeurd.
Je mág nog helemaal niks meer doen, hoor.
Toegegeven, die kriebel hebben de meesten van ons wel en daarom doen ze meer.
quote:
En ik heb dat nieuwe mailadres als primair adres staan.. dat leek me voldoende?
Yup, da's genoeg.
pi_40626223
Uhmmm \o/
Ik heb vandaag 2 aanrechtkastjes en de plank met voorraadpotten ontvet.
En voor mn control journal ben ik alle adressen aan het nazoeken die ik bij verjaardagen en met kerst altijd moet opzoeken omdat ik te lui ben om ze op te schrijven, echt erg hoeveel dat er zijn .
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:11:25 #57
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40626327
Ik heb in plaats van het aanrechtkastje (dat nog steeds aan kant is, al vier weken!) het Tupperware kastje ernaast uitgemest. Wat een troep daar niet tussen verstopt zat. Ik ben zelfs een ding tegen gekomen waarvan ik niet eens weet wat het is. Misschien hoort het bij mijn koelkast of de vaatwasser, ik weet het echt niet.

Oude lelijke bakjes weggegooid. De rest weer keurig opgestapeld. Helemaal netjes weer. Ik ben trots op dat plankje!!!
pi_40627388
Ik heb gisteren de rommelkamer een extreme makeover gegeven. Daar staan twee grote kledingkasten, twee boekenkasten met boeken die weg moeten (in dubbele rijen), een dressoir en drie kattenbakken. In een lange smalle kamer en allemaal onlogisch neergeplempt tijdens de verhuizing anderhalf jaar geleden. Er stonden ook wat dozen waar Ernesto (kat) steeds snippers afscheurde, en er lagen altijd uitgelopen kattenbakkorrels. Je kon de kasten achteraan met moeite bereiken want het pad groeide ook dicht zo lamgzaamaan.

Ik heb deze week de hele zooi langzaam gedeclutterd (5 minute room rescue !), gisteren de laatste grote dingen naar het vuilnis gebracht, de vloer geveegd (stofzuigen ging eerst niet vanwege de stukken karton) en omdat ik toch de geest had alle meubels in m'n eentje verzet. De vloer is nu helemaal vrij en ik ben van plan om iedere dag wanneer ik de kattenbakken uitschep gelijk de uitgelopen korrels even op te vegen, normaal lagen die op de stofzuiger te wachten maar dan liep je ze aan je sokken heel het huis door. M'n vriend was vannacht thuisgekomen van de Lokerse feesten en zag het vanochtend pas, hij kwam me gelijk wakker maken Het is heel stom, maar ik ben zo trots op m'n rommelkamer waar ik normaal niemand in liet kijken, ik ben vandaag een paar keer gewoon even gaan kijken En vriendje stond vanavond ook alweer van "mooi he?" En stom dat ik geen "voor" foto gemaakt heb, want het is eigenlijk nog steeds een bijeengeraapt zootje meubels, maar jullie hadden het daarvóór moeten zien (liever niet eigenlijk).

En ik had voor het hele huis posters/artprints besteld, vandaag kwamen ze binnen dus ik heb het huis flink wat gezelliger gemaakt vandaag.
pi_40633326
Ik kwam maandagavond thuis van een weekend weg en het was gewoon nog steeds opgruimd! Toch wel relaxed om in een opgeruimd huis thuis te komen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 09:22:34 #60
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_40634322
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:11 schreef Sanne het volgende:
Ik heb in plaats van het aanrechtkastje (dat nog steeds aan kant is, al vier weken!) het Tupperware kastje ernaast uitgemest. Wat een troep daar niet tussen verstopt zat. Ik ben zelfs een ding tegen gekomen waarvan ik niet eens weet wat het is. Misschien hoort het bij mijn koelkast of de vaatwasser, ik weet het echt niet.

Oude lelijke bakjes weggegooid. De rest weer keurig opgestapeld. Helemaal netjes weer. Ik ben trots op dat plankje!!!
Hey laat dat nou net today's mission zijn!!
Sanne kan weer lekker gaan uitrusten vandaag
pi_40638477
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:22 schreef galadriel het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen leuke mission deze week. Mijn aanrecht is altijd schoon, ik heb geen gootsteenkastje en maar drie plastic bakjes...

Zo hou ik wel tijd over voor het uitzoeken van andere rommeltjes. Vorige week heb ik eindelijk eens mijn boekenkast ingeruimd met boeken (wat al sinds februari moest). Twee andere kratten met boeken zijn meegegeven aan mijn ouders, dus mijn kamer is alweer minstens een vierkante meter groter
pi_40638811
Ik heb gisteren een deel, toen was de tijd om, van de kelder uitgemest en alle spullen die ik niet meer gebruik op Marktplaats gezet. Ruimt wel lekker op zo telkens een beetje.
Gek op mooie kleding.
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 12:15:32 #63
43556 miss_dynastie
pi_40638988
Ik krijg vrijdag bezoek en het enige dat ik hoef te doen is nog even stofzuigen en hier en daar dingen overeind zetten denk ik dan, die katten maken namelijk rotzooi bij het leven, nu is het nog schoon
O uiteraard moeten ze nog steeds niet onverwacht een andere kamer in willen of naar zolder toe of zo. Maar het bezoekgedeelte is inmiddels helemaal begaanbaar
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:05:38 #64
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40655025
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:22 schreef galadriel het volgende:

[..]

Wat een toeval dat wist ik echt niet!
quote:
Today we are going to de-clutter our leftover, food storage, plastic,
Rubbermaid, Tupperware, Glad-Ware, etc. containers!

Do you have excess lids? More bowls than lids? Stained and or Melted?
Do we even need to talk about those old margarine, ice cream and
sherbet containers?

It is time to let go of this clutter. I am not telling you that you
can't keep any containers, I am telling you to get rid of the ones
that have no lids, stained and the ones that keep getting shoved in
the back because it just isn't a size that works for you.

I don't know what a reasonable number of containers to own is, that
is a personal choice that has to be made on how you cook, store and
the size of your family.

I just know that if you haven't de-cluttered these items in the past
6 months it is time to really go through them and start tossing!

Spend 10 minutes doing this, don't get sidetracked and rip apart your
cabinets and drawers. One thing at a time.
Komt wel mooi uit want een full time baan, en examenstress én FlyLady'en gaan niet zo goed samen!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:52:43 #65
12913 GreatWhiteSilence
pi_40657215
Ik heb allemaal nieuwe handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes gekocht om de oude afgeragde te vervangen. Het zie er heel netjes uit nu.
pi_40658974
Ik had dus gister ook de tupperware-kast uitgeruimd. Nu heb ik "food container" wel heel letterlijk genomen en 15min de koelkast gesopt .
pi_40662712
De keukenkastjes heb ik pasgeleden op dat soort dingen al uitgezocht. Ik heb me vandaag nuttig gemaakt met andere dingen:

- Badkamer wastafel en toilet afgenomen en geshined
- Bed verschoond
- Hotspot naast het bed aan mijn kant opgeruimd
- Het hele huis gestofzuigd
- Keuken afgenomen en sinks geshined
- Was opgevouwen
- Meerdere wassen gedraaid
- Boodschappen gedaan (dat hoort niet echt in het rijtje bij Flylady he? Als task?)

Nuttig dagje vandaag, alles is hier weer netjes Er komt echt structuur in nu.
Mind the gap
pi_40662776
Tupperware had ik al een week of twee geleden uitgeruimd dus hoefde niet meer. Heb vandaag wel de mission van gister gedaan. ff snel in vijf minuten ofzo, verbazend dat ik dat ineens snel kan, vroeger zou ik er een uur over hebben gedaan (ondertussen ook nog ff wat anders doen jeweetwel) ennuh manlief heeft de vaat opgeruimd vanaaf en de keuken glimt! het is aanstekelijk!
pi_40662951
Flylady is super, en ik ben er echt een stuk mee opgeschoten

Maar! In b.v. de Shiny Sink 101 heeft ze het over SOS pads. Zijn dat schuursponjes met zeep erin? En waar kan ik die kopen?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 9 augustus 2006 @ 22:57:25 #70
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40663713
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 22:40 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Flylady is super, en ik ben er echt een stuk mee opgeschoten

Maar! In b.v. de Shiny Sink 101 heeft ze het over SOS pads. Zijn dat schuursponjes met zeep erin? En waar kan ik die kopen?
Het zijn gewoon Brillo sponsjes. Ik vroeg het me ook al eens af.
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:54 schreef Sanne het volgende:
Ik had dit gevonden:

Brillo:
[afbeelding]

SOS pads:
[afbeelding]

Denk dat het dezelfde zijn.
En Windex moet Glassex zijn als ik het goed heb.
Ja ja, ik kom er helemaal in.
pi_40663985
Thanks, Sanne.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_40680083
Zo, weer een makkelijke mission: "the pantry". Dit weekend heb ik net mijn plankje in de keuken en de voorraadbox opgeruimd. We lopen allemaal wel lekker voor op Kelly he?

Ik heb wel het gevoel dat ik op deze manier lekker gemotiveerd ben en bijna elke dag iets doe. En een kwartiertje per dag is ook genoeg om alles netjes te houden.
pi_40680587
tering is het nou zo moeilijk om ritme in je leven te houden?
Gewoon prioriteiten stellen
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:03:08 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40681703
Mijn pantry is 1 keukenkastje.
Dat kastje houd ik eigenlijk uit mezelf al netjes.
Ik merk dat ik eigenlijk nooit een mission doe, maar wel elke dag 'iets' extra, naast dagelijkse taken zoals afwassen.
pi_40697328
Ik ben de laatste tijd ook meedogenloos, is het iets clutterigs? Weg ermee
Langzaam maar zeker wordt alles wat leger, zelfs mijn schoenenvoorraadkast is kalende
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
pi_40702720
Kreeg van mijn collega een tip.
Glassex keuken reiniger en badkamerreiniger schijnen erg goed hun werk te doen.
Als het weer een beetje beter wordt ga ik het vandaag aanschaffen, en ik laat wel weten wat mijn bevindingen zijn.
Gek op mooie kleding.
pi_40704886
Ik heb Kruidvat keukenreiniger, schoonmaakazijn, Cif (voor het zwaardere werk) en een fles Cillit Bang uit het C1000 pakket. Die Cillit Bang heb ik nog nooit gebruikt, maar ik ben wel benieuwd.
pi_40710407
Ik heb net m'n administratielade even omgekeerd. De score:
* 1 oud afhaalbewijs van mijn bril, bijna een half jaar oud
* 2 nieuwsbrieven van het FNV, een brochure en een ongeopend bondgenoten magazine
* verscheidene oude bonnetjes, ook van pindakaas , tussen de garantiebewijzen
* overzicht van het IBG van 22 september 2005, 7 oktober 2005 en 1 januari 2006 (oeps)
* twee incomplete NS geld terug bij vertraging formulieren van maanden geleden
* een apotheekrekening van twee maanden geleden die nog gedeclareerd moet worden dus (ok, goed excuus: ik had nog geen reactie van m'n verzekeringsoverstap van begin dit jaar, dus niet helemaal mijn schuld vind ik)
* 5 oude loonstrookjes, vanaf april
* 8 oude, reeds betaalde (hoop ik ) acceptgiro's
* verscheidene lege enveloppen
* een leeg merci-doosje ( )
* 11 betaalrekening & creditcardafschriften, waarvan 8 ongeopend, vanaf april
* Belastingaanslag 2005
* een verzoek van de postbank om te bewijzen dat ik studeer
* een omzetting van mijn studentenrekening in een gewone rekening (terwijl ik dus idd nog wel studeer rara hoe kan dat )

Hm. Misschien is dat flylady wel wat voor me
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:23:42 #79
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40711778
Maak je over die apotheekrekening maar niet druk, ik declareer altijd maar 1 x per jaar en er is nog nooit moeijlijk over gedaan Maeghan.
pi_40712413
Nieuwe kast voor de kinderkamer in elkaar gezet, een vuilniszak vol uit dat kamertje weten te krijgen ( ) en nu bezig de boel weer een beetje in te richten, inclusief kast.

En dan nog even S&S doen en afwassen en sink shinen, want dat was er een beetje bij ingeschoten.
pi_40712804
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:23 schreef Sanne het volgende:
Maak je over die apotheekrekening maar niet druk, ik declareer altijd maar 1 x per jaar en er is nog nooit moeijlijk over gedaan Maeghan.
Nee dat doe ik ook niet. Ik ben alleen geschokt omdat ik dacht dat ik m'n lade twee maanden geleden nog had opgeruimd, maar als er dingen van 2005 tussen zitten zal dat wel al wat langer geleden zijn.
Sanity is (not) statistical
pi_40719956
mmmmm mijn keukentje ruikt nu naar appeltjes.
Die Glassex is echt wel ok, tenminste niet zo'n ontzettend chemische lucht...
Gek op mooie kleding.
pi_40725067
Nog even op het laatst in de keuken aan het werk geweest, voor we weer naar een andere zone gaan. Aanrechtje geschuurd, doekje over de magnetron over en sink geshined.
pi_40728580
Ik heb nu mijn keukenkastjes en -plankjes ontvet, de voorraadkastplankjes afgenomen en de vloer van de keuken gedaan.

Stiekem de missies van 2 dagen in 1 dag gepropt .
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:19:55 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40740867
Ik heb nou toch iets gevonden
Een paar maanden (!) geleden hadm ijn kat in een hoekje van mijn woonkamer gepiest. Op het tapijt. Ik heb geboend met schoonmaakazijn, tapijtreiniger, nogmaals azijn...Maar ik bleef die walgelijke stank ruiken. Je kent het wel. Elke keer als je de kamer binnenkomt, wachten op die smerige vlaag van kattenpis die je neus binnendringt. Ik durfde eigenlijk niet eens meer mensen uit te nodigen.
Vandaag viel mijn oog op een bus Oust en heb het maar meegenomen. Ermee gespoten en daarna verliet ik de woonkamer. Een uurtje later ging ik weer even terug en wat schetst mijn verbazing? Ik ruik NIETS meer. Die muffe gore piswalm was WEG!
Ik ben echt dolblij. Dit is mijn best uitgegeven 2,25 sinds tijden
pi_40742063
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:19 schreef Aventura het volgende:
Een paar maanden (!) geleden hadm ijn kat in een hoekje van mijn woonkamer gepiest. Op het tapijt. Ik heb geboend met schoonmaakazijn, tapijtreiniger, nogmaals azijn...Maar ik bleef die walgelijke stank ruiken. Je kent het wel. Elke keer als je de kamer binnenkomt, wachten op die smerige vlaag van kattenpis die je neus binnendringt. Ik durfde eigenlijk niet eens meer mensen uit te nodigen.
Vandaag viel mijn oog op een bus Oust en heb het maar meegenomen. Ermee gespoten en daarna verliet ik de woonkamer. Een uurtje later ging ik weer even terug en wat schetst mijn verbazing? Ik ruik NIETS meer. Die muffe gore piswalm was WEG!
Oust

Bij ons staat de kattenbak noodgedwongen in de hal bij de voordeur, omdat er simpelweg geen andere plek is die handig is (ik weiger een kattebak in de keuken te zetten, en in een studentenhuis is de hal de enige plek waar de kat bij kan als iedereen weg is)..
Maar die geur van de kattenbak, niet echt stank maar dat typische grittige geurtje wilde maar niet weg

Nu blijkt dus dat Oust ook van die Airbriseairwickschonelucht-stopcontact-parfumdingetjes heeft.. en voor slechts 5 euro hebben we nu de hele dag een lekker fris luchtje en geen kattebakgritgeurtjes meer

Oust is niet zo'n muffig Brise afdek-geurtje maar werkt ècht tegen gore luchtjes! [/reclame ]
pi_40742897
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:19 schreef Aventura het volgende:
Wat een goede tip! Tot nu toe stond de bus Oust in de wc bij ons, maar die zet ik nu bij de kattenbakken neer dan!
Mind the gap
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:09:33 #88
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40744304
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:58 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oust

Bij ons staat de kattenbak noodgedwongen in de hal bij de voordeur, omdat er simpelweg geen andere plek is die handig is (ik weiger een kattebak in de keuken te zetten, en in een studentenhuis is de hal de enige plek waar de kat bij kan als iedereen weg is)..
Maar die geur van de kattenbak, niet echt stank maar dat typische grittige geurtje wilde maar niet weg

Nu blijkt dus dat Oust ook van die Airbriseairwickschonelucht-stopcontact-parfumdingetjes heeft.. en voor slechts 5 euro hebben we nu de hele dag een lekker fris luchtje en geen kattebakgritgeurtjes meer

Oust is niet zo'n muffig Brise afdek-geurtje maar werkt ècht tegen gore luchtjes! [/reclame ]
Ja, dat ventilatortje zag op op de website van Oust. Die ga ik zeker ook aanschaffen!
pi_40791490
En de volgende zone is aan de beurt

Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)

De eerste missie van deze week:
quote:
Spend 15 minutes decluttering health and beauty aids! This means toss the old medicines, hair sprays, gels, shampoos, conditioners, old razors, old dried up nail polish, old cosmetics and anything else that is hanging around in your bathroom that you have not used in the past year!

Grab a trash bag and start tossing. Don't hold onto something because you "might" use it, or because you might need it, this is how clutter breeds! Be brutal and toss, toss, toss.

Please, Please, Please do not email me suggestions for the proper way to dispose of things, I trust you all to make good decisions in disposing of these items.

When you complete this mission you will love how your bathroom feels, I know I use that sentence a lot for missions but it is so true! LOL!

Have fun and toss, toss, TOSS!
Eeuwig vijfentwintig
pi_40791715
Ik heb me ook aangemeld! Ik ben het zat om steeds in de stress te schieten als er iemand langs komt...

Nu heb ik een shiny sink!

Ik begrijp het principe alleen nog niet helemaal... Waneer moet je nou iets gaan doen? Alleen als je een e-mail krijgt? Of moet je ook zelf de website steeds bezoeken?

Vind het verder nogal irritant dat de reminders van zondag hier pas op maandag binnekomen.. Hoe doen jullie dat?
pi_40793339
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:38 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb me ook aangemeld! Ik ben het zat om steeds in de stress te schieten als er iemand langs komt...

Nu heb ik een shiny sink!

Ik begrijp het principe alleen nog niet helemaal... Waneer moet je nou iets gaan doen? Alleen als je een e-mail krijgt? Of moet je ook zelf de website steeds bezoeken?

Vind het verder nogal irritant dat de reminders van zondag hier pas op maandag binnekomen.. Hoe doen jullie dat?
Ik heb dingen als declutteren en de was doen enzo in mn outlook geprogrammeerd . Verder doe ik Kelly's Mission als ie binnenkomt in de mail .
pi_40798098
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik heb dingen als declutteren en de was doen enzo in mn outlook geprogrammeerd
Hoe doe je dat ? Ik heb hier ook al berichtregels leren gebruiken, en dit zou ook superhandig zijn.
pi_40799613
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik heb dingen als declutteren en de was doen enzo in mn outlook geprogrammeerd . Verder doe ik Kelly's Mission als ie binnenkomt in de mail .
Ik heb een google-calender aangemaakt daarvoor...
Woeiii - Blog
pi_40799907
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:27 schreef Reese het volgende:
En de volgende zone is aan de beurt

Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)

De eerste missie van deze week:
[..]
Dat heb ik vorige week nog gedaan. Dat scheelt...
Woeiii - Blog
pi_40800134
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hoe doe je dat ? Ik heb hier ook al berichtregels leren gebruiken, en dit zou ook superhandig zijn.
Outlook heeft een agenda-functie he . Ik heb gewoon standaard bijv. Kelly's klusje om 16.00h en Shins sink om 23.00 erin gezet. Niet dat ik het perse dan doe, maar hij geeft een herinnering af van "je moet nog dit-en-dit doen" en dan kan ik het ook leuk afvinken. Beetje een to-do-list met blinkende reminders enzo, perfect voor nerds zoals ik.
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:22:10 #96
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40806070
Ik heb de shine your sink reminder om 22.00 uur!! Iedere dag! Lang leve outlook.
pi_40823186
Kennen jullie die witte superschoonmaaksponsjes? Echt superhandig. Ze zijn nogal duur en gaan niet lang mee, maar zijn zo makkelijk. De zeeman verkoopt ze nu ook, dat is wat goedkoper. Alleen water erbij en vanalles wordt zomaar schoon. Bespaart weer schoonmaakmiddel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40834649
Ik heb de keuken ge-declutterd! 3 volle vuilniszakken met verpakkingen die over de datum waren of bestonden uit 2 lullige lasagneblaadjes Ik was nog van plan om alles naar de Voedselbank te brengen maar daar willen ze ook geen dingen uit 2003, 2004 of 2005.

Edit: En de kast onder de trap is ook weer gedeclutterd! Nu staat de troep bij elkaar op een hoop in de woonkamer En nu is het wachten op een nieuw pasje van het milieupark

[ Bericht 32% gewijzigd door Cyan op 15-08-2006 22:30:42 ]
pi_40918630
Zijn er echt Fly Lady Podcasts??
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:28:49 #100
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40918758
Miss Frodo enlighten ons, ik heb je een keer over Podcasts gehoord vlak na je verjaardag.
pi_40919351
Ja elke donderdag en je kan ze ook gewoon online beluisteren. Ik vind het wel grappig, van die Amerikaanse vrouwen die dan live in de uitzending bellen met een Flyprobleem.
Mind the gap
pi_40928912
Volgens mij is het antwoord hierboven al gegeven.
Inderdaad kun je de Flyshow als podcast downloaden of online beluisteren.
Ik lach me vaak rot om de "problemen" van de bellers, soms is het zo dom en lijkt het of mensen zelf niet meer na kunnen denken.
Een beller had een keer het volgende probleem:
Ze had de menumailer aangeschaft maar ze kon niet 2 kipfilets in een pakketje kopen, ze werden alleen per 4 verkocht. Dat was een groot probleem want wat moest ze nou doen??????
Ze kreeg het briljante advies om de andere 2 de dag erna te eten of in te vriezen...

Maar soms krijg je ook wel goede tips hoor
Gek op mooie kleding.
pi_40984708
Je gaat op de vreemdste dingen letten Dit heet *echt schoon* -onder-de-rand, en hier een klein stukje tekst van de website:

Doe de spiegeltest en ontdek dat ** de enige is die het onder-de-rand echt schoon krijgt! (Een gratis onder-de-rand spiegeltester is verkrijgbaar bij uw ** dealer!)

Ik schrok eerst! Viesviesvies (lees goor ,) maar nu niet meer
pi_41039729
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:27 schreef Unihoc_ACE het volgende:
en een fles Cillit Bang uit het C1000 pakket.
Ik ook!
Zulk duur spul zou ik echt niet kopen normaal gesproken, maar het werkt als een tiet!
Zoals het een FLY-baby betaamt heb ik mijn kranen in de douche heel lang verwaarloosd en was de hele zooi aardig aan het verkalken, ik heb dit spul erop gespoten en hoppa, blinkt weer.

Vandaag voor het eerst een Kelly's mission gedaan, badkamer uitgebaggerd, zelfs een bijna-verstopping voorgeweest en zwanenhals losgemaakt en helemaal van binnen uitgeragd.( )

Alles bling-blingt weer.
pi_41143941
Altijd leuk: The Perfect Housewife met Anthea Turner. Op BBC3, dus ik denk niet dat iedereen dat kan ontvangen hier.

Is iedereen trouwens nog een beetje aan het FLYen? Het is zo rustig hier...
pi_41144623
Geen BBC 3 te ontvangen hier.
Wel net een vriend op bezoek gehad die het zo opgeruimd vond in mijn huis!
En vanochtend een collega verbaasd die na een maand vakantie constateerde dat mijn bureau nog steeds opgeruimd is!
Ik kan het wel!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:19:27 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41144757
Hee BBC3 heb ik, ks het nu op tv?
pi_41144812
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:06 schreef tanna het volgende:
-knip-
Dus t werkt echt? Ik zag t laatst ook staan in de folder , maar eens kopen dan. Ik wil het toilet ook graag schoon onder de rand
pi_41148060
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 22:21 schreef Ils het volgende:

[..]

Dus t werkt echt? Ik zag t laatst ook staan in de folder , maar eens kopen dan. Ik wil het toilet ook graag schoon onder de rand
Het welbekende muffe luchtje is iig eindelijk verdwenen , ben er nog immer happy mee
pi_41154429
Ik Fly nog steeds, tenminste ik heb zo mijn eigen schema en hou het op die manier schoon. De missies heb ik al een tijdje niet gedaan, soms omdat het niet nodig was of ik had geen tijd op die dag of ik kon beter een ander project aanpakken. Maar het is hier nog steeds schoon zonder al te veel moeite dus ik ben tevreden!
Gek op mooie kleding.
pi_41154845
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:57 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Altijd leuk: The Perfect Housewife met Anthea Turner. Op BBC3, dus ik denk niet dat iedereen dat kan ontvangen hier.

Is iedereen trouwens nog een beetje aan het FLYen? Het is zo rustig hier...
Dat wordt ook uitgezonden door SBS6. Ik heb het een keer gezien maar vond het echt te ver gaan. Ze had zelfs van die stickertjes op de planken in haar linnenkast geplakt met benamingen voor witte kussenslopen, middelgrote handdoeken etc. Leek wel een winkel
Mind the gap
pi_41154871
Oh ja, er staan deze maand allemaal schoonmaaktips (paar pagina's) en tips over wat je allemaal met soda kunt doen in de Allerhande
Mind the gap
pi_41156000
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 09:34 schreef Nicole22 het volgende:

[..]

Dat wordt ook uitgezonden door SBS6. Ik heb het een keer gezien maar vond het echt te ver gaan. Ze had zelfs van die stickertjes op de planken in haar linnenkast geplakt met benamingen voor witte kussenslopen, middelgrote handdoeken etc. Leek wel een winkel
Eigenlijk is het helemaal anti-FlyLady ja. Iemand die helemaal niet kan huishouden moet in een week ofzo alles aan kant hebben. Wat nou babysteps. En eigenlijk is ze alleen maar streng en angstwekkend, zonder aandacht voor het ontwikkelen van routines. De deelnemers zullen wel een tijdje alles netjes kunnen houden, maar ik vraag me echt af voor hoe lang.
pi_41163988
Oust is een goed idee!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_41190454
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:28 schreef Unihoc_ACE het volgende:

De deelnemers zullen wel een tijdje alles netjes kunnen houden, maar ik vraag me echt af voor hoe lang.
Het is een beetje als heel snel afvallen: daarna heb je nog steeds geen gezonde eetgewoontes ontwikkeld en meer dan 95% is binnen 3 jaar weer terug op het oude gewicht van voor het dieet.

Ik gok dat dus meer dan 95% binnen 3 jaar voor dezelfde problemen staan. Je hebt geen routines geleerd, je hebt niet geleerd hoe je het goed bij kan houden en dus sluipt de rotzooi terug het huis in.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_41194678
dit kan ik ook wel gebruiken... M'n huis is een paradijs voor schatgravers en archeologen...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:21:06 #117
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_41196161
Hij gaat nog steeds lekker hier. Het huis is vaker aan kant dan ooit, ik doe veel sneller iets en het hoeft allemaal lang niet meer zo lang.
pi_41201182
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:40 schreef Nicole22 het volgende:
Ja elke donderdag en je kan ze ook gewoon online beluisteren. Ik vind het wel grappig, van die Amerikaanse vrouwen die dan live in de uitzending bellen met een Flyprobleem.
Ik heb de radiouitzending ook beluisterd, lekker Amerikaans, beetje overdreven ook soms. Heel anders dan hier in Nederland. Maar wel grappig.
pi_41201447
Leuk om te lezen hoe iedereen bezig is. Ik heb een hele tijd geleden de site bezocht van Fly lady en gelijk de tips gebruikt waar ik iets aan had. Ik ben toen een paar dagen bezig geweest.Uit mijn boekenkast heb ik alle spullen weggedaan waar ik geen interesse meer in heb, zoals kleuter en baby informatie ed. Het was toch wel een vuilniszak met zo'n 30 dingen. Oud en kapot speelgoed op de speelkamer heb ik uitgezocht en weggedaan. Alle lege flessen die er stonden her en der ingeleverd en in de glasbak gedaan.
Ik heb een hoop kasten efficienter ingedeeld en een voorraadkast gemaakt in mijn bijkeuken. Die bijkeuken ziet er nu ook heel netjes en gedweild uit omdat al het rondslingerende gereedschap keurig is uitgezocht (door mijn man) en in gereedschapkisten is gedaan. Mijn dochter heeft alle oude werkstukken, aantekeningen en volle schriften weggedaan en haar te kleine kledingstukken, dus haar kamer is ook een stuk opgeruimder. Vreemd, maar het lijkt wel of je beter kunt ademen in een huis waar je de bezem doorheen hebt gehaald, en het wordt ook niet meer zo'n troep.

Ik heb een week op de katten van de buren gepast en mijn buuf is een enorme sloddervos (dat zegt ze zelf hoor) die soms door de bomen het bos niet meer ziet. Alles is rommelig bij haar, je handen jeuken gewoon, als je bij haar binnenkomt. Zij verzuchtte dat ze soms niet meer weet waar te beginnen, ik heb haar verteld van Flylady en dat ze heel rustig kan beginnen met dingen weg te doen die ze niet meer gebruikt, dat dat aanzienlijk zou schelen. In haar keuken stonden alleen al 7 snijplanken, ik bedoel maar. Ik heb wel haar gootsteentje geboend toen ik voor de katten kwam, dus die was lekker schoon toen ze van vakantie thuis kwam.
  Milf zondag 27 augustus 2006 @ 16:33:17 #120
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_41226563
Voor sommige dames hier .
Er is een ontvetter te koop bij de Wibra. Doorzichtige ( glassex ) fles met een geel goedje erin. Ook al maak jij je ramen schoon met spiritus... dit werkt nog beter. Kost 1,62 meende ik. Echt topspul .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_41274149
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:06 schreef tanna het volgende:
Je gaat op de vreemdste dingen letten Dit heet *echt schoon* -onder-de-rand, en hier een klein stukje tekst van de website:

Doe de spiegeltest en ontdek dat ** de enige is die het onder-de-rand echt schoon krijgt! (Een gratis onder-de-rand spiegeltester is verkrijgbaar bij uw ** dealer!)

[afbeelding]
Ik schrok eerst! Viesviesvies (lees goor ,) maar nu niet meer
Wat een uitvinding zeg! Ik zag ze vanavond bij AH liggen, in de bonusaanbieding en dacht ik probeer het gewoon. Net ben ik boven de pot gaan staan met dat spiegeltje (hoe komen ze er op?) en gadver wat is dat smerig! Het staat nu in te weken dus ik kan nog niks over het resultaat zeggen, eerst even bijkomen van het aanzicht. Logisch ook wel, daar kom je normaal met de borstel niet bij dus alles hoopt zich daar lekker op.

Ik vind het overigens wel prijzig, helemaal omdat die schrobbers maar voor eenmalig gebruik zijn. Maar wel een uitvinding!
Mind the gap
pi_41274221
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:33 schreef nikky het volgende:
Voor sommige dames hier .
Er is een ontvetter te koop bij de Wibra. Doorzichtige ( glassex ) fles met een geel goedje erin. Ook al maak jij je ramen schoon met spiritus... dit werkt nog beter. Kost 1,62 meende ik. Echt topspul .
Op andere fora heb ik hier ook veel goeds over gelezen, maar eens even langs de Wibra van de week, ben benieuwd!
Mind the gap
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:25:26 #123
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_41297324
Hey hoe maak je die voegen tussen de tegels schoon,
en die siliconenvoeg in de badkamer?
veni vidi gebanned
pi_41321575
Voor de voegen bestaat er voegenreiniger, ik heb het al anderhalf jaar in huis maar nog steeds niet gebruikt Lijkt mij datals je dat hebt gebruikt het daarna een kwestie van bijhouden is met gewoon schoonmaakmiddel.
Siliconenvoeg krijg je volgens mijniet schoon (als er van die zwarte spikkelsin zitten,dat is schimmel ) Beste oplossing dan lijkt mij de oude er uit halen en opnieuw doen)
pi_41325920
De ontvetter (Actiff) van de Action lijkt verdacht veel op die van de Wibra. Althans, dat vind ik. Hij kost daar een euro.
pi_41359866
Ik heb een hulp in huis..
pi_41360668
Jong geleerd, oud gedaan toch ?

Ik heb een HG onder-de-rand-kit gekocht, ik dacht dat vriend me zou vragen wie ik was en wat ik met z'n vriendin had gedaan, maar hij vind het blijkbaar al gewoon dat ik dingen ineens grondig doe.

Ik ben het behang in het trapportaal aan het afscheuren (mbv behangafweker), stom klusje, maar 15 minuten per keer lukt het wel.
pi_41361215
Awwww, wat lief, jelief
Kan ik die hulp een keer lenen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_41361946
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:15 schreef Jelief het volgende:
Ik heb een hulp in huis..
[afbeelding]
Lief
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_41365615
Wat een schatje!
Gek op mooie kleding.
pi_41366981
Isabeau, ze maakt meer rotzooi dan dat ze opruimt hoor
pi_41367021
oh

Maar kan ze declutteren?
pi_41375216
Ze kan inmiddels dingen van de eettafel aftrekken en dat is wel onzegrootste hotspot, dus je zou kunnen zeggen dat ze een handje helpt (nou moet ik het zelf nog doen, en manlief)
pi_41375872
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:36:32 #135
romantically challenged
pi_41376546
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:50 schreef Jelief het volgende:
Voor de voegen bestaat er voegenreiniger, ik heb het al anderhalf jaar in huis maar nog steeds niet gebruikt Lijkt mij datals je dat hebt gebruikt het daarna een kwestie van bijhouden is met gewoon schoonmaakmiddel.
Siliconenvoeg krijg je volgens mijniet schoon (als er van die zwarte spikkelsin zitten,dat is schimmel ) Beste oplossing dan lijkt mij de oude er uit halen en opnieuw doen)
ja volgens mij is 't bij beide schimmel !
veni vidi gebanned
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:37:48 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41376586
Ik zag net een huishoudprogramma op BBC3. De presentatrice gaf een geweldige tip:
pink for the sink, blue for the loo. Om rampen zoals per ongeluk je pleedoekje voor het andere sanitair te gebruiken, te voorkomen
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:53:21 #137
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41377126
Ik gebruik iedere dag een nieuw vaatdoekje, en aan het eind van de dag doe ik daar de plee mee, en dan gaat ie in de was . Wassen op 60 graden, en de bacterieen die er dan nog in zitten hebben pech gehad.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41377344
Ik gebruik ook zeker niet hetzelfde doekje eerst in het toilet en daarna in de keuken Wie doet dat nou wel!! Na toiletreiniging gaat elk doekje altijd direct de wasmand in. Jeetje...je wilt er dan toch zeker niets meer mee 'schoon' maken. En zéker je keuken niet
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:01:16 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41377512
Maar hoe gaat het met de flybabes hier? Het valt een beetje stil na het eerste enthousiame .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_41377583
Na een week nachtdiensten is het hier een beetje bergafwaards gegaan
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:12:08 #141
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_41377997
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 23:01 schreef Leah het volgende:
Maar hoe gaat het met de flybabes hier? Het valt een beetje stil na het eerste enthousiame .
Ik heb nog steeds een shining sink! Na weken! Dat is écht een nieuw record..
pi_41381214
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik ook zeker niet hetzelfde doekje eerst in het toilet en daarna in de keuken Wie doet dat nou wel!! Na toiletreiniging gaat elk doekje altijd direct de wasmand in. Jeetje...je wilt er dan toch zeker niets meer mee 'schoon' maken. En zéker je keuken niet
Sommige mensen vinden het idee dat een doekje sowieso in aanraking geweest is met de WC al te vies voor woorden blijkbaar, ook al was je het daarna. Voor die mensen lijken wegwerpdoekjes mij trouwens een betere oplossing.
Maar in het ziekenhuis waar ik jaren geleden als schoonmaakster gewerkt heb hadden ze hetzelfde systeem, rood voor de WC, geel voor doucheruimtes, wastafels en gootstenen, blauw voor meubilair. Dat gebruik ik ook, ik hang doekjes altijd te drogen voor ze de wasmand in kunnen, zonder kleursyteem gebruikt vriend misschien een doekje wat wel voor de WC is gebruikt maar er nog schoon uitziet voor iets anders.
pi_41387953
De WC doe ik altijd met van die hygienische AH doekjes en die gooi ik daarna meteen weg.
Het systeem ken ik inderdaad van diverse bedrijven en is ook een prima idee.

Straks even stofzuigen en dweilen.
Sink shined nog steeds en wc en douche blijven nu ook mooi, scheelt echt met voordat ik Flylady's ideeën volgde.
De missies enzo doe ik niet meer, ik heb inmiddels mijn eigen routine ontwikkeld en die werkt voor mij goed.

Oh voor degene met het voegen probleem, je kunt het vrij goed schoonmaken met van de HG schimmel of voegen spray iets (weet even de exacte naam niet meer maar zo moet je er wel uitkomen den kik)
Gek op mooie kleding.
  vrijdag 1 september 2006 @ 13:12:07 #144
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_41392190
weet iemand al wat today's mission is?
pi_41392233
Altijd hier te vinden: http://www.flylady.net/pages/FlightPlan_Missions.asp
(flylady homepage -> flyzone -> kelly's missions)
quote:
Friday's Mission!
Dear Friends,

We are going to have a multi room mission today, it might take you longer than 15 minutes to do it, so set your timer for each room and FLY through it!

For the Front Porch, Entrance and Dining Room, put out the fires that are burning in your hot spots. Get rid of the cobwebs by the front door, get rid of the pile of junk mail, and put away the magazines and school papers that are piled on the dining room table.

They are smoldering so get to it!

Love,
Kelly
Hotspots opruimen op de plekken waar de meeste gasten komen, zal het zo maar eens kijken dan.
pi_42259361
Ik Flylady nu een paar maanden, af en toe doe ik een paar dagen minder maar toch gaat het steeds beter. Jammer dat dit topic zo dood is. Hoe gaat het bij de mensen hier ?

Ik heb het idee dat ik bijna alleen die routines doe, maar het huis is toch flink opgeruimd. Misschien omdat ik wel meer achter mezelf opruim ipv te wachten tot ik op die plek ga opruimen of schoonmaken wat ik dan toch niet doe. Het scheelt ook dat ik bijna klaar ben met declutteren, ik heb een paar marathon sessies gehouden want elke dag 15 minuten deed ik toch niet. Ik moet mezelf nog wel gaan aanwennen een kalender te gaan gebruiken, dat heb ik al jaren niet meer gedaan, maar vooral nu ik weer iedere week naar college moet zou het wel handig zijn, ik probeer m'n Flylady gewoonten ook door te trekken naar m'n studie.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:17:46 #147
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_42294237
In het kader van 'flylady voor mannen' (tevens topickick): gronk heeft z'n gereedschap opgehangen.

http://flickr.com/photos/23966711@N00/257727935/

D'r moet nog een hamer opgehangen worden, maar die ligt, erm, ergens. En gronk weet niet meer waar.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_42294594
Ziet er netjes uit gronk!

Hier gaat alles nog lekker door, zit een routine in de zaken die ik schoonhou en merk dat ik efficienter mijn huishouden bij houd.

en ja ik shine mijn sink nog (ok niet elke dag alsof ie nieuw is )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:41:22 #149
romantically challenged
pi_42298192
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 16:15 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik Flylady nu een paar maanden, af en toe doe ik een paar dagen minder maar toch gaat het steeds beter. Jammer dat dit topic zo dood is. Hoe gaat het bij de mensen hier ?

Ik heb het idee dat ik bijna alleen die routines doe, maar het huis is toch flink opgeruimd. Misschien omdat ik wel meer achter mezelf opruim ipv te wachten tot ik op die plek ga opruimen of schoonmaken wat ik dan toch niet doe. Het scheelt ook dat ik bijna klaar ben met declutteren, ik heb een paar marathon sessies gehouden want elke dag 15 minuten deed ik toch niet. Ik moet mezelf nog wel gaan aanwennen een kalender te gaan gebruiken, dat heb ik al jaren niet meer gedaan, maar vooral nu ik weer iedere week naar college moet zou het wel handig zijn, ik probeer m'n Flylady gewoonten ook door te trekken naar m'n studie.
omg LLL was mijn favoriete boekje echt geweldig alleen wou m'n moeder het nooit voorlezen
veni vidi gebanned
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 19 oktober 2006 @ 15:39:23 #150
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42806853
*schop*

Na uren van crisiscleaning omdat mijn nieuwe op visite komt vandaag (voor 't eerst), besloten dat ik me ook maar weer eens op de Flylady ga storten. Jammer dat het hier wat stil is gevallen, ik heb echt motivatie nodig.
pi_42807341
Hup Yoni

Inderdaad jammer dat het hier wat rustiger is, maar ik blijf wel bezig. Het gaat heel goed. Misschien hebben we een leuk onderwerpje nodig om over te beppen.

Wat is het raarste stukje 'clutter' dat je hebt gevonden? TS begint: een potje wax (gebruik ik al meer dan 5 jaar niet meer). Ik ben redelijk recent nog verhuisd, dus het valt wel mee. En jullie?
pi_42807565
Ik wil wel meeposten hoor Had hetzelfde probleem.

Ik flylady nog wel iedere dag, en het helpt. We hebben nog geen één keer brood gegeten de laatste tijd omdat ik 1; altijd boodschappen in huis heb en 2; niet opzie tegen koken omdat al m'n pannen, bestek en servies nog vies op de afwas staan te wachten. Mijn vriend ligt op het moment lekker achter me op het logeerbed te relaxen wat een tijdje terug nog onzichtbaar was vanwege de bovenliggende Hotspot.

Ik heb nog steeds geen kalender
Maar was wel iedere avond af en kijk rond of er niks op m'n Hotspots (logeerbed, wasmachine, eettafel, bank etc) ligt.

We zijn ook begonnen videobanden, cassettebandjes (digitaal verkrijgen) en tijdschriften te declutteren. In de schuur stond een stapel bananendozen vol met muziektijdschriften, daar gaan de allerleukste artikelen uit, mooie foto's ook (ik wil voor een collage maken met muzikanten in de gang ) en dan kunnen ze weg. En ik heb de eerste gedeclutterde spullen laten ophalen een paar bananendozen vol met van alles plus een hele zooi cd-rekken, oude kleren en schoenen van mijn vriend (mijn eigen kledingkasten moeten nog ), ik had de kringloop eigenlijk alleen voor de CD-rekken laten komen maar ze wilden alles. Nou prima. Ik heb alleen alweer 2 bananendozen vol.
pi_42807734
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:53 schreef Unihoc_ACE het volgende:

Wat is het raarste stukje 'clutter' dat je hebt gevonden? TS begint: een potje wax (gebruik ik al meer dan 5 jaar niet meer). Ik ben redelijk recent nog verhuisd, dus het valt wel mee. En jullie?
Een onderbroek achter de verwarming van de slaapkamer. En hij was niet van mij of van mijn vriend (we wonen in een huurhuis)

Van mezelf moet ik nog even over nadenken. Ik heb eigenlijk vooral dingen teruggevonden die ik al erg lang kwijt was.
pi_42813964
Hier lijkt het huis ook steeds opgeruimder te worden (en blijven)
De benedenverdieping is nog nooit zo opgeruimd geweest, en daardoor heb ik ook veel meer zin om het schoon te houden. Als ik eerst een half uur moet opruimen voordat ik kan gaan stofzuigen heb ik er al geen zin meer in, maar nu kan ik gewoon meteen de stofzuiger pakken
Alleen de bovenverdieping wil nog niet echt lukken, te weinig kasten ed om dingen in te doen, waardoor het dus nooit echt opgeruimd wordt...maar dat komt nog wel. De zolder heb ik laatst samen met mijn vriend onderhanden genomen, daar is heel veel van weg gegaan. En de schuur is ook weer netjes, mijn fiets past er weer in
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
pi_42813997
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:05 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

[..]

Een onderbroek achter de verwarming van de slaapkamer. En hij was niet van mij of van mijn vriend (we wonen in een huurhuis)
weblogje
pi_42814637
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:33 schreef MissPink het volgende:

[..]

Ach ja, dat was nog niets vergeleken met toen we er net introkken en voor het eerst de wasmachine lieten draaien. Toen die ging afpompen stroomde al het water weer omhoog uit de afvoerleiding. Ik die ontstopservice van de woningbouw gebeld, haalt die momteur zo twee gebruikte condooms uit de afvoer En ik zag aan hoe hij keek naar de rommel in de badkamer dat hij niet geloofde dat het van de vorige bewoners was. Nu is het toch veel netter daar.
pi_42819271
Leuke mensen woonden daar dan

Hier in de straat is laatst een vrouw verhuisd, de woningbouwvereniging is al weken bezig om het huis en de tuin weer een beetje bewoonbaar te maken..ik snap echt niet hoe sommige mensen zó kunnen leven..
En toen ze aan het verhuizen was stond haar matras buiten, je wil écht niet weten hoe die eruit zag
weblogje
pi_42829931
Leuk dat ik niet de enige ben die nog bezig is met flylady

Wat heb ik tot nu toe aan flylady te danken:
  • er staat geen afwas op mijn aanrecht meer, alles wordt binnen zéér korte tijd (meestal 5 minuten! ) afgewassen
  • ik koop geen prullaria meer! (een wonder)
  • ik gooi sneller dingen weg die ik toch niet meer ga gebruiken
  • mijn douche wordt elke dag als ik mezelf was ook even snel gewassen
  • mijn wc krijgt elke dag even een schoonmaak beurt (gebruik in ieder geval dagelijks een kant&klaar doekje voor deurkruk, wc-borstelhandvat, lichtknopje en wc-bril)
  • mijn sink shines

@MissPink: ik geloof oprecht dat programma's zoals 'Hoe schoon is jouw huis' maar het topje van de ijsberg in Nederland vertonen qua verwaarlozing. Meestal zie je studentenhuizen, maar dat komt omdat het een beetje geaccepteerd is dat studenten zo leven en die studenten vinden het nog wel grappig. Ik wed dat vele duizenden 'gewone gezinnen' in vergelijkbare bende/viezigheid leven Alleen die gezinnen schamen zich te erg om op tv te komen.
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_42831811
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 11:08 schreef Isabeau het volgende:
    @MissPink: ik geloof oprecht dat programma's zoals 'Hoe schoon is jouw huis' maar het topje van de ijsberg in Nederland vertonen qua verwaarlozing. Meestal zie je studentenhuizen, maar dat komt omdat het een beetje geaccepteerd is dat studenten zo leven en die studenten vinden het nog wel grappig. Ik wed dat vele duizenden 'gewone gezinnen' in vergelijkbare bende/viezigheid leven Alleen die gezinnen schamen zich te erg om op tv te komen.
    Oh dat geloof ik ook wel. Maar dan kan ik nog steeds niet begrijpen dat ze er niks aan doen..als je hele huis stinkt, dan ga je toch zoeken waar het vandaan komt? Ik heb ook een hele tijd nauwelijks iets aan het huishouden gedaan, ik was depressief en het interesseerde me niet en mijn vriend werkte 50-60 uur per week, dus die had ook niet zoveel tijd. Maar zelfs toen was het nog redelijk schoon. Er lag veel troep overal, maar 1x per week een stofzuiger door het huis, even afstoffen en een doekje over je wc is toch wel het minste lijkt me.
    Misschien moeten ze in buurthuizen ed cursussen FLYing gaan geven voor die mensen die het zelf niet lukt om het schoon te houden
    weblogje
    pi_42831878
    Ik denk dat als het zo'n kolere zooi is dat je domweg niet weet waar je moet beginnen. En dan is flylady inderdaad best handig met haar ministapjes.

Ik vond trouwens al ergens een nederlandse website over schoonmaken met allemaal flylady principes! Maar nergens stond dat het gebaseerd was op flyflady. Ik vond het schandalig. Het was duidelijk gewoon gekopiëerd.
    pi_42832107
    Ohja, mijn lijstje met dingen die ik aan flylady te danken heb:
  • De woonkamer en keuken zijn altijd opgeruimd
  • Er staat nooit meer afwas op het aanrecht
  • De badkamer en wc zijn schoon en blijven schoon door er iedere ochtend een doekje doorheen te halen als ik er toch ben
  • Ik ben véél minder tijd kwijt aan het huishouden
  • Voordat ik iets koop, denk ik 20 keer na of ik het wel echt nodig heb
  • Er is een gigantische berg clutter uit het huis verdwenen (en ik ben nog niet klaar)
  • Mijn stemming is veel beter doordat het huis er beter uitziet
  • Er ligt nooit meer een enorme stapel was te wachten tot ie gewassen/gestreken/opgeruimd wordt
  • We zijn bijna nooit meer iets kwijt, want alle spullen hebben hun eigen plekje ipv door het huis te slingeren
  • We zien de dingen niet zoals ze zijn.
    weblogje
    pi_42832150
    Ik ben ook véél minder tijd kwijt aan het huishouden en het ziet er hier 10x schoner en netter uit! Het is net een soort TelSell-wonder

pi_42833134
    Hahahaha it's an amazing discovery!
    En nog gratis ook!
    weblogje
      Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:31:13 #164
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42840885
    Ennuh, hoe hebben jullie dat dan precies aangepakt als ik vragen mag? Ik ken de principes van de ministapjes, de routines e.d., maar ik vind het echt onwijs moelijk om me die routines ook echt aan te wennen (dat ik ADHD heb, werkt daar ook niet echt aan mee).
    Ik heb die mails allemaal wel een tijd ontvangen, maar die lees ik niet, dus dat werkt niet voor mij
    pi_42842208
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 17:31 schreef Yoni het volgende:
    Ennuh, hoe hebben jullie dat dan precies aangepakt als ik vragen mag? Ik ken de principes van de ministapjes, de routines e.d., maar ik vind het echt onwijs moelijk om me die routines ook echt aan te wennen (dat ik ADHD heb, werkt daar ook niet echt aan mee).
    Ik heb die mails allemaal wel een tijd ontvangen, maar die lees ik niet, dus dat werkt niet voor mij
    Ik heb geen ervaring met ADHD, maar ik kan misschien wel uitleggen wat voor mij het best werkte.

Routines: Maak een ochtendroutine en een avondroutine. Hou het simper en begin met maar drie dingetjes per routine. Schrijf ze op een blaadje en doe ze elke dag. Voorbeeld ochtend: aankleden, bed opmaken, 5 min opruimen. Voorbeeld avond: gootsteen schoonmaken, kleren klaarleggen, in agenda kijken. Pas als het echt goed gaat met drie dingetjes, kun je misschien een vierde toevoegen. Maak het in elk geval niet te uitgebreid, want dan kost het veel tijd en doe je het niet meer.

Ministapjes: Elke klus niet altijd in zijn geheel willen doen. Als je huis vol ligt met een hele hoop zooi, en je wilt het allemaal ineens opruimen, doe je het in de praktijk nooit. Het kost teveel tijd en moeite ineens. Als je je voorneemt om iedere dag maar 15 minuutjes aan zo'n klus te werken, komt het ook heus af. Je kunt beter steeds een deel doen, dan nooit alles ineens. Voorbeeld voor mij: elke dag 15 min iets opruimen (kast uitzooien, papierwerk uitzoeken etc...)
    pi_42842747
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 17:31 schreef Yoni het volgende:
    Ik heb eerst netjes die babysteps gedaan, daar staat alles wel in:
    http://www.flylady.net/pages/begin_babysteps.asp

Na een week ofzo ben ik gaan zitten en heb ik een ochtend en avond routine gemaakt. Ik deed vooral 's avonds niet gelijk alles, maar wat ik eigenlijk moest doen kwam zo wel in mijn hoofd en langzamerhand ging ik alles steeds vaker doen, op een gegeven moment deed ik alles iedere dag en heb ik nog wat dingetjes toegevoegd. Het gaat meer en meer automatisch, en als ik eens 1 of 2 dagen oversla is het zo weer ingehaald.

Af en toe een beetje gedeclutterd. Het stond voor iedere dag een kwartier in mijn avondroutine, maar dat werkte voor mij niet, af en toe begin ik te declutteren en dan doe ik gelijk een hele kast.

Na een tijdje heb ik een weekplanning gemaakt. Maandag menu plannen en boodschappen doen, dinsdag home blessing (stoffen etc), woensdag "administratie" , donderdag winkelen in de stad (als het nodig is) en vrijdag een beetje rommelen op de computer.

Gewoon niet te perfect willen zijn, het is beter dat je iets doet dan dat je niets doet. Wat ze zeggen over perfectionisme, dat je alles perfect wil doen en omdat je denkt dat je dat niet kunt doe je het maar niet, dat had ik ook. Dan had ik een redelijk grote vaat te doen maar ik dacht dat ik niet genoeg tijd had om hem te doen voor het slapen gaan dan deed ik hem maar niet, nu zet ik in zo'n geval de kookwekker en doe ik een kwartier afwassen en een kwartier afdrogen en de rest zien we morgen wel weer. Maar inmiddels doe ik bijna elke dag de vaat en ben ik veel korter bezig.
    pi_42843363
    Ik gebruik al een poosje elke dag van die wegwerpdoekjes voor toilet en badkamer, voor toiletbril, fonteintje en wasbak. Je kunt er ook wat van de tegelvloer mee schoonmaken als je hebt gemorst met tandpasta of zo. Het kost hooguit 5 minuten om even de boel op te frissen tot het moment dat je echt met een sop en borstel aan de slag moet. Ik vind het een fijn systeem om de boel netjes te houden. Ik heb veel minder schoonmaakwerk nu ik niet meer zoveel potjes en flesjes en andere snuisterijen bewaar her en der. Oude kleding en papier doe ik geregeld weg en dat maakt weer ruimte in de kasten en manden. Ik heb een opgeruimd huis omdat alle troep op zijn plek ligt en dat is zo fijn als er eens iemand onverwachts voor je deur staat. Je hoeft je nooit meer te verontschuldigen met de woorden:" let maar niet op de rommel". Best prettig
    pi_42846207
    Hmm, in de missions ben ik slecht, ik loop al weken achter met de Fly-mail, ik stort me gewoon op wat het meest in het oog springt steeds, maar toch werkt dat niet goed genoeg.

Wat wel goed gaat:
    -sink shinen
    -wc schoonhouden
    -a load a day
    -én, buitengewoon goeie tip van een ingezonden mail, ik heb voor beide kinderen een plastic mand/krat gekocht, daar gaat elke avond alles in wat ze 's ochtends nodig hebben aan kleren, dus ook een riem, de fietshelm, de schoenen enz, en als ze wakker gemaakt worden komen ze hun kamer pas uit als ze helemaal aangekleed zijn.

Nooit meer stressen in de ochtend, zoekend naar een paar schone sokken, een broodtrommel, en nooit meer te laat op school. (en dat is echt jaren standaard geweest )

En ik merk dat als er vrienden langskomen, ik niet meer als een gek dingen in m'n slaapkamer hoef te smijten, maar gewoon door de dag heen af en toe wat opruim, en dat dat genoeg is.
    pi_42846460
    klinkt als een goeie oplossing shmoop

ik ben er niet zoveel meer mee bezig maar misschien zijn dingen ook meer routine geworden nu.
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
    pi_42848333
    Ik doe die missions meestal ook niet, ik maak m'n eigen lijstjes wel. Normaal gesproken moest ik van mezelf eerst die afwas doen omdat dat het grootste probleem was, en dan iets anders in huis, en uiteindelijk gebeurde er dan meestal niet zoveel. Nu weet ik welke "zones" er wel zo'n beetje schoon zijn en wat er extra moet.

Ik heb een launchpad ingericht op een kastje op de overloop, daar heb ik m'n boekentas, handtas, sleutels enzo. En alle spullen die ik teruggevonden heb tijdens het declutteren die niet van mij zijn, die kan ik zo makkelijk grijpen als ik naar iemand toe ga. Het ergste was een set boeken die ik op de middelbare school van een vriendin geleend had (ze had ze nog niet gemist zei ze) Op de avonden voordat ik naar college ga pak ik mijn boekentas in, dat helpt 's ochtends ook wel, alleen nog boterhammen, fruit en een flesje water erin gooien en maken dat ik bij het station kom.
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:14:37 #171
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_42866058
    Even wat fotootjes naar binnen gooien. Ik heb maar niet van alle voorsituaties foto's gemaakt, ook omdat sommige dingen al opgeruimd waren voordat ik dacht, laat ik eens een foto maken.

Voor:

Na:

troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_42870570
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 20:41 schreef shmoopy het volgende:
    Hmm, in de missions ben ik slecht, ik loop al weken achter met de Fly-mail, ik stort me gewoon op wat het meest in het oog springt steeds, maar toch werkt dat niet goed genoeg.
    Je weet wat je moet doen he? Alle FlyMail gewoon weggooien! Je loopt niet achter, je begint gewoon waar je nu bent. Die oude mailtjes drukken op je geweten en doen niets goeds voor je. Over een tijdje zitten we weer in die zones en dan doe je gewoon mee.

Als de FlyMail teveel wordt, kun je ook alle Testimonials enzo weggooien. Dan zijn het er een stuk minder en wordt alles wat overzichtelijker.
    pi_42871217
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 20:30 schreef Unihoc_ACE het volgende:

[..]

Je weet wat je moet doen he? Alle FlyMail gewoon weggooien! Je loopt niet achter, je begint gewoon waar je nu bent. Die oude mailtjes drukken op je geweten en doen niets goeds voor je. Over een tijdje zitten we weer in die zones en dan doe je gewoon mee.

Als de FlyMail teveel wordt, kun je ook alle Testimonials enzo weggooien. Dan zijn het er een stuk minder en wordt alles wat overzichtelijker.
    Het ligt zo voor de hand, en je hebt gewoon helemaal gelijk.

@Troel, kun je voortaan even waarschuwen, dan zet ik op tijd mijn zonnebril op.
    Petje af, het ziet er echt geweldig uit!
      zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:02:02 #174
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_42872730
    quote:
    Op zaterdag 21 oktober 2006 20:58 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Het ligt zo voor de hand, en je hebt gewoon helemaal gelijk.

@Troel, kun je voortaan even waarschuwen, dan zet ik op tijd mijn zonnebril op.
    Petje af, het ziet er echt geweldig uit!
    Ik hoef nu alleen nog maar de pannenkast te doen en de plank van de magnetron
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_42911310
    Jeetje, Troel Wat ziet dat er opgeruimd uit zeg
    pi_42957724
    Flylady, bedankt

Er kwam onverwacht iemand onze CV-ketel opknappen en hij mocht door een opgeruimde hal, via een schone keuken met leeg aanrecht naar het opgeruimde washok. Ook kwam hij in mijn blinkende, geen troep-bevattende douche. En ik schaamde me nergens voor (zoals vroeger).
    pi_42966550
    Fijn is dat, hé ? Mijn moeder belde me daarnet dat ze morgen komt eten met haar nieuwe vriend en zijn dochter. Is goed hoor, ik hoef niet echt iets extra's te doen behalve wat meer te koken.

Troel nog bedankt voor je foto's van een geweldig opgeruimde keuken, ik miste op jouw foto's de enorme berg schoonmaakmiddelen die ik door de jaren heen heb verzameld en die ik maar niet weg kon doen. Ik heb het gootsteenkastje al een paar keer herschikt, maar dingen weggooien deed ik niet onder het motto; "nu ik meer schoonmaak door Flylady maak ik het allemaal vanzelf wel op". Yeah sure.
    Er stonden 29 verpakkingen schoonmaakmiddel in dat kastje. Door de foto's ging bij mij ook het knopje om en heb ik wél wat weggedaan. Ik heb waarschijnlijk nog een tweede declutterronde nodig maar die komt nog wel eens.

Wat ik nu nog over heb is grotendeels dubbel zodat ik altijd een nieuw verpakking heb wanneer de oude op is en omdat ik graag dingen in de aanbieding koop.
    pi_42971888
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 21:36 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
    Troel nog bedankt voor je foto's van een geweldig opgeruimde keuken, ik miste op jouw foto's de enorme berg schoonmaakmiddelen die ik door de jaren heen heb verzameld en die ik maar niet weg kon doen. Ik heb het gootsteenkastje al een paar keer herschikt, maar dingen weggooien deed ik niet onder het motto; "nu ik meer schoonmaak door Flylady maak ik het allemaal vanzelf wel op". Yeah sure.
    Er stonden 29 verpakkingen schoonmaakmiddel in dat kastje. Door de foto's ging bij mij ook het knopje om en heb ik wél wat weggedaan. Ik heb waarschijnlijk nog een tweede declutterronde nodig maar die komt nog wel eens.

[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje.JPG]afbeelding][/url]

Wat ik nu nog over heb is grotendeels dubbel zodat ik altijd een nieuw verpakking heb wanneer de oude op is en omdat ik graag dingen in de aanbieding koop.
    [[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje2.JPG]afbeelding][/url]
    Ik krijg nu de neiging om zaterdag een foto van mijn vader's schoonmaakmiddelenvoorraad te maken
    Ik denk dat hij kan concurreren met de plaatselijke supermarkt.

Krijgen jullie nou ook declutter-neigingen bij anderen? Ik zou zo graag mijn ouders' huis onder handen nemen
    pi_42972051
    quote:
    Op donderdag 26 oktober 2006 21:36 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
    Fijn is dat, hé ? Mijn moeder belde me daarnet dat ze morgen komt eten met haar nieuwe vriend en zijn dochter. Is goed hoor, ik hoef niet echt iets extra's te doen behalve wat meer te koken.

[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje.JPG]afbeelding][/url]

[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje2.JPG]afbeelding][/url]
    Het is gewoon eng hoeveel jouw keukenkastje qua inhoud en indeling lijkt op de mijne, tot de plek van de vuilniszakken naast de emmers aan toe.

Complimenten trouwens.
      dinsdag 14 november 2006 @ 12:08:53 #180
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_43538178
    Mijn post van gister is pleite, dus nu nog maar een keertje proberen. Bij deze kom ik me hier ook 'aanmelden'. Hopelijk schaam ik me dan over een poosje niet meer als ik onverwachte visite krijg! Blijf nu steeds achter de feiten aanhobbelen, wie weet is dit nu net iets voor mij, de sinks hier glimmen me in elk geval tegemoet!
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
    pi_43550900
    Heel erg welkom, Saffier
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:36:58 #182
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_43555339
    Dank je!
    Ylana
    pi_43555453
    Ik heb alleen zo'n moeite met flylady nu ik weer 5 tot 7 dagen per week werk
    pi_43555538
    quote:
    Op dinsdag 14 november 2006 20:39 schreef Isabeau het volgende:
    Ik heb alleen zo'n moeite met flylady nu ik weer 5 tot 7 dagen per week werk
    Same here
    Woeiii - Blog
    pi_43555560
    Douche en toilet dagelijks gaat nog wel, maar de rest...
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:45:17 #186
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_43555691
    Ik werk 2 dagen waarvan 1 van 9.00 tot 21.00 uur, die dagen heb ik écht geen zin/puf om verder ook maar iets uit te voeren. Verder heb ik een klein mannetje van net 1 jaar en daar wil ik graag veel tijd aan besteden. Het is hier geen puinhoop, maar ik blijf achter de feiten aanhobbelen, daar wil ik vanaf (en ook van onverwachte-visite-schaamte).
    Ylana
      dinsdag 14 november 2006 @ 20:45:46 #187
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_43555717
    Same here.

Al beloof ik hierbij plechtig dat ik mijn nieuwe toilet straks iedere dag keurig zal swishen en swipen.
      dinsdag 14 november 2006 @ 22:32:59 #188
    3498 Barb
    Graduated Fool
    pi_43560537
    Pfff, ik ben niet echt een actieve Flylady meer. De klad is er in gekomen en ik heb al eeuwen niks meer gedaan. Tijd om weer rustig aan te beginnen.

Voor morgen staat mijn woonkamer stofzuigen op het programma.
    When it goes I feel the crush
    When I rush it hits me
      dinsdag 14 november 2006 @ 22:35:40 #189
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_43560657
    Ik doe naast de afwas elke dag *iets* ernaast en dat houdt mijn huis presentabel. Dat, en de komst van twee kittens. Doordoor ben ik gedwongen mininaal 2x per weeg te zuigen en te dweilen. En als ik dan toch bezig ben pak ik vaak ook nog wat andere klusjes mee.
    pi_44224661
    Ik was vergeten dat er vandaag een monteur voor telefoon via de kabel zou komen. Die man stond voor mij dus onverwacht voor de deur maar gelukkig was het huis wel netjes ! En dat terwijl ik de afgelopen weken eigenlijk geen vrije dagen gehad heb, ik heb superveel overgewerkt en colleges gaan ook gewoon door. Als ik die routines maar doe komt het wel goed. het enige is dat ik deze week nog geen boodschappen gedaan heb, maar we hadden al tijden geen Chinees meer gegeten omdat ik iedere week netjes een menuplanning maak, dus vanavond (en morgen) kan het wel weer een keertje.

Ik heb alleen nog steeds geen kalender, dat wordt een van de moeilijkste gewoontes om aan te leren ben ik bang.
    pi_44226039
    Ik doe braaf nog elke ochtend de ochtendroutines, en als ik dan 's middags thuis kom heb ik nergens meer zin in
    pi_44307897
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 16:10 schreef Isabeau het volgende:
    Ik doe braaf nog elke ochtend de ochtendroutines, en als ik dan 's middags thuis kom heb ik nergens meer zin in
    Ik doe eigenlijk alles 's avonds na het eten, mijn ochtendroutine is; wassen, haar doen, aankleden, swish & swipe van de WC, fatsoenlijk ontbijt maken en opeten, tas inpakken, email checken, naar station of werk fietsen, terwijl het daarvoor was; uit bed rollen, gezicht en haar een beetje fatsoeneren, kleren zoeken en uiteindelijk maar weer die duffe sweater of zoiets aantrekken, de deur uitrennen met een boterham in mijn handen en dan vaak nog de trein missen.

Als ik thuiskom ga ik koken (als ik dat uitstel wordt het meestal wat laat) en na het eten wil ik nog even uitbuiken op de bank, maar wanneer ik dat doe dan blijf ik te vaak plakken.

Gisteren en eergisteren heb ik 's avonds de badkamer onder handen genomen, mijn vriend zou de douche elke ochtend S&Sen maar daar was de klad alweer behoorlijk ingekomen, dus de muren zagen er niet meer zo goed uit. Verder hadden we een kastje onder de wastafel wat tijdens het douchen vaak nat werd (we hebben een heel onhandig ingedeelde woningbouw-badkamer) en daar kwam steeds zwartigheid op, de wastafel en het kastje eronder stonden altijd vol met verzorgingsproducten waardoor je er ook niet even makkelijk een doekje erover kon halen elke ochtend. Ik heb het advies uit een mailtje van Kelly opgevolgd; twee mandjes gekocht bij de Xenos, een mandje voor zijn spullen en eentje voor de mijne, als ik in de badkamer bezig ga haal ik m'n mandje erbij en als ik klaar ben stop ik alles er weer in en zet ik mijn mandje weer terug. Vriendje doet voorlopig ook netjes mee. Verder heb ik de rest van de badkamer gedeclutterd (voor de derde keer, ik heb blijkbaar gewoon meerdere rondes nodig) en toen paste uiteindelijk de inhoud van het kastje onder de wastafel ook wel in m'n andere badkamerkastje, dus dat vieze oude kastje heb ik weggegooid. In dat kastje kwam ik nog een fles Calgonit tegen waarvan ik me niet herinner dat ik het ooit gekocht heb (volgens mij bij m'n verhuizing van m'n moeder gekregen), dat heb ik op de tegeltjes gesproeid en een paar minten laten intrekken, en de reclame voor de spul is echt niet gelogen, ik kon alle aanslag er zo afvegen ! Ik ga het maar niet te vaak meer gebruiken want het is volgens mij superagressief spul, maar voor een keertje werkte het wel makkelijk. In totaal ben ik denk ik een uur bezig geweest maar je zou zeggen dat de badkamer een make-over gehad heeft.
    pi_44310529
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 17:37 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

Ik doe eigenlijk alles 's avonds na het eten, mijn ochtendroutine is; wassen, haar doen, aankleden, swish & swipe van de WC, fatsoenlijk ontbijt maken en opeten, tas inpakken, email checken, naar station of werk fietsen, terwijl het daarvoor was; uit bed rollen, gezicht en haar een beetje fatsoeneren, kleren zoeken en uiteindelijk maar weer die duffe sweater of zoiets aantrekken, de deur uitrennen met een boterham in mijn handen en dan vaak nog de trein missen.
    Wat positief verandert zeg!! Echt geweldig

En het grappige is dat ik ook het kastje onder de wastafel heb weggegooid Ik heb ook zo'n onhandig woningbouw douchedeel waarbij de wastafel altijd nat wordt bij het douchen. En wat geeft dat een voldoening hè, dat je eigenlijk in niet eens zo heel veel tijd je hele badkamer hebt opgeknapt!
      zondag 10 december 2006 @ 19:41:37 #194
    38042 Maerycke
    Ja, wat nou weer?
    pi_44310850
    Ik declutter nog steeds Ik hoop tegen het einde van het jaar een geheel opgeruimde woonkamer te hebben. Dat is dus inclusief het uitzoeken van ongeveer 5000 boeken (het merendeel staat inmiddels in de kelder) en heul veel cd's. In het nieuwe jaar mag ik dan van mezelf de Ikea induiken om leuke nieuwe meubels uit te zoeken. Ik kan me er nu al helemaal op verheugen. Inmiddels heb ik een opgeruimde keuken, badkamer, toilet, inloopkast en gang zonder rommel en volkomen schoon. Na de woonkamer is de slaapkamer aan de beurt en dan ben ik helemaal klaar.
    Ik heb dan alles gedeclutterd, schoongemaakt, geverfd en ingericht
    pi_44312717
    quote:
    Op zondag 10 december 2006 19:41 schreef Maerycke het volgende:
    Ik declutter nog steeds
    Same here, maar minder dan 9 maanden was al supersnel toch ? Hier op Fok! zijn de meesten in Juli begonnen (ik ook maar ik was toen nog nniet aangemeld) , dus dan hebben we nog even.
    quote:
    oop tegen het einde van het jaar een geheel opgeruimde woonkamer te hebben. Dat is dus inclusief het uitzoeken van ongeveer 5000 boeken (het merendeel staat inmiddels in de kelder) en heul veel cd's. In het nieuwe jaar mag ik dan van mezelf de Ikea induiken om leuke nieuwe meubels uit te zoeken. Ik kan me er nu al helemaal op verheugen. Inmiddels heb ik een opgeruimde keuken, badkamer, toilet, inloopkast en gang zonder rommel en volkomen schoon. Na de woonkamer is de slaapkamer aan de beurt en dan ben ik helemaal klaar.
    Ik heb dan alles gedeclutterd, schoongemaakt, geverfd en ingericht
    Klinkt echt heel lekker ! 5000 boeken ik heb er "maar" 1000 ongeveer waarvan ik er een paar honderd weg wil doen, ze zijn al uitgezocht maar weggeven lukt me nog niet. Wat ga jij met je boeken doen dan ? Heel veel boekenkasten kopen ?
    pi_44327086
    Kelly's klusje van vandaag:
    quote:
    We zijn deze week weer in de badkamer. Dit keer een simpel klusje; ontruim alle platte oppervlakken, berg je medicijnen, tandenborstels, cosmetica, etc op. De oppervlakken in de badkamer zijn hotspots voor ons allemaal maar we denken er niet over als hotspots omdat we denken dat we al die spullen nodig hebben, daarom laten we het staan. BERG DIE DINGEN OP !! Raak niet afgeleid, ga geen kastjes en laadjes opruimen. Werk alleen de spullen op de platte oppervlakken weg.
      donderdag 11 januari 2007 @ 11:38:24 #197
    8515 galadriel
    Ik denk van ook!
    pi_45242703
    Nog mensen aan het Fly'en?

Als belangrijkste missie voor de komende tijd heb ik voor mezelf gezet dat ik achter mezelf ga opruimen!

De wc Swishen en Swipen was ik eigenlijk alweer vergeten.. daar ga ik ook weer mee beginnen!!

Verder is het hier wel (bijna) altijd netjes, en er is al heel veel clutter verdwenen!!
    pi_45242776
    ik moet hier ook maar eens wat mee doen..
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_45245142
    ik heb echt veeeeeeeeeeeeeeeel moeite met het fenomeen WEGDOEN!!!!
    echt serieus ik vind het of zonde of denk dat het nog wel op kom of ik heb het gewoon dubbel omdat ik vaak iets nieuws koop als ik iets kwijt ben (jaaaaaaaaa ik weet het ..... niet kopen maar cleanen)
    wat ik nog vrij vaak braaf doe is >>15 minuten opruimen p.d.!!
    pi_45245513
    ik heb ook moeite met wegdoen
    en toch moet ik er wel écht aan geloven, ik ben nu ontzettend klein behuisd, en heb gewoon écht te weinig ruimte
    als ik eens wat dagen achter elkaar vrij heb, ga ik er toch echt eens aan beginnen..
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_45248290
    Ik vind dingen wegdoen echt heel bevrijdend. Ik woon ook superklein en met minder spullen heb ik gewoon meer bewegingsruimte. Bijna alles wat je een jaar niet hebt gebruikt ga je echt niet missen als je het wegdoet. Alles heeft nu zijn plaats en ik gebruik alleen maar dingen die echt goed en nuttig zijn. De rest is weg en ik mis het niet.

Je kunt het ook andersom bekijken. Doe alsof je gaat verhuizen. Bekijk van al je spullen of je het nodig hebt in je nieuwe huis (of zelfs je nieuwe georganiseerde leven). Alles waar je geen direct doel van ziet neem je niet mee (en doe je dus weg). Let op, direct doel dus. Niet van "dat zou nog best eens nuttig kunnen zijn, ookal weet ik nog niet waarvoor".
    pi_45248690
    Ik ben deze week weer begonnen nadat ik zo'n twee weken niks heb gedaan, mijn oma is overleden en daarna kreeg ik even niets gedaan, ik heb nu tentamenperiode en dan heb ik helemaal geen regelmaat meer, maar vanaf maandag ben ik gelukkig weer begonnen, ik heb eerst de mega afwas weggewerkt en de rest van het huis begint ook te volgen. Het is gelukkig niet meer zo'n bende als een paar dagen geleden.

Wij hadden in de kleinste slaapkamer (voorheen rommelkamer) een dressoir vol met allerlei papieren en andere rommel staan, en we pakten er eigenlijk nooit iets uit, die heb ik samen met mijn vriend helemaal gedeclutterd, een paar dingen gingen ergens anders in huis en de rest ging gewoon weg Het dressoir hebben we met pijn en moeite de trap af gekregen (het krakkemikkige ***ding viel onderweg zowat uit elkaar) en staat nu in de schuur, die is nu ook flink opgeruimder nu alles opgeborgen in een kastje is ipv los op de vloer. In de kleine slaapkamer staat nu nog een dubbele kledingkast, een enkele kledingkast, twee boekenkasten en een computerbureautje wat we gebruiken om de was op te vouwen. Er staan ook nog wat dozen met kleren die mijn vriend en ik niet meer passen en in onze slaapkamer hebben we ook nog twee kledingkasten. Conclusie; we hebben teveel kleren. En ik ben best goed in dingen weg doen, maar kleren wegdoen kan ik niet En het idiote is; ik pas de meeste niet eens meer ! (mijn moeder bewaart ook nog kleren van me die ik niet pas bedenk ik me nu) En als ik die ene kledingkast leeg kan krijgen dan kan dat ding ook de deur uit, en die boekenkasten zijn ook gevuld met boeken die ik uit heb en niet ga herlezen, als ik die weg doe dan staat er eigenlijk nog alleen maar een grote kledingkast in dat kamertje en zou ik er een logeerkamer van kunnen maken. Het logeerbed staat nu in de studeerkamer waardoor ik niet op internet kan als er logees zijn. Waarom lukt het me dan niet om gewoon de hele boel weg te doen ? (ik weet het wel hoor, omdat ik denk dat ik heus nog wel ga afvallen en ik nooit meer zulke leuke kleren zal vinden als die die ik nu bewaar)
    pi_45248891
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
    en toch moet ik er wel écht aan geloven, ik ben nu ontzettend klein behuisd, en heb gewoon écht te weinig ruimte
    als ik eens wat dagen achter elkaar vrij heb, ga ik er toch echt eens aan beginnen..
    Nee joh, je moet elke dag (of 2x per week ofzo ) één laadje of een kastje ofzo doen. En in mijn geval een maand later hetzelfde laadje/kastje/plankje/opslagdoos nog een keer want dan blijkt dat er nog wel meer weg kan.
    pi_45258678
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
    begin anders met een la of een plank.... zo pak ik het aan....en langzaam maar zeker wordt het dan beter
      donderdag 11 januari 2007 @ 19:42:23 #205
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45260395
    Mijn klerenkast is compleet opgeruimd. Er zitten zelfs stickertjes op de plekken waar bepaalde kledingstukken moeten komen, zodat Bert de kast ook in kan ruimen
    Nu is het zo dat de al dan niet opgevouwen was blijft liggen totdat ik het opruim, ik hoop dat hiermee Bert ook de armen uit de mouwen gaat steken.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      donderdag 11 januari 2007 @ 20:15:08 #206
    romantically challenged
    pi_45261672
    quote:
    Op donderdag 11 januari 2007 14:35 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
    Ik ben deze week weer begonnen nadat ik zo'n twee weken niks heb gedaan, mijn oma is overleden en daarna kreeg ik even niets gedaan, ik heb nu tentamenperiode en dan heb ik helemaal geen regelmaat meer, maar vanaf maandag ben ik gelukkig weer begonnen, ik heb eerst de mega afwas weggewerkt en de rest van het huis begint ook te volgen. Het is gelukkig niet meer zo'n bende als een paar dagen geleden.

Wij hadden in de kleinste slaapkamer (voorheen rommelkamer) een dressoir vol met allerlei papieren en andere rommel staan, en we pakten er eigenlijk nooit iets uit, die heb ik samen met mijn vriend helemaal gedeclutterd, een paar dingen gingen ergens anders in huis en de rest ging gewoon weg Het dressoir hebben we met pijn en moeite de trap af gekregen (het krakkemikkige ***ding viel onderweg zowat uit elkaar) en staat nu in de schuur, die is nu ook flink opgeruimder nu alles opgeborgen in een kastje is ipv los op de vloer. In de kleine slaapkamer staat nu nog een dubbele kledingkast, een enkele kledingkast, twee boekenkasten en een computerbureautje wat we gebruiken om de was op te vouwen. Er staan ook nog wat dozen met kleren die mijn vriend en ik niet meer passen en in onze slaapkamer hebben we ook nog twee kledingkasten. Conclusie; we hebben teveel kleren. En ik ben best goed in dingen weg doen, maar kleren wegdoen kan ik niet En het idiote is; ik pas de meeste niet eens meer ! (mijn moeder bewaart ook nog kleren van me die ik niet pas bedenk ik me nu) En als ik die ene kledingkast leeg kan krijgen dan kan dat ding ook de deur uit, en die boekenkasten zijn ook gevuld met boeken die ik uit heb en niet ga herlezen, als ik die weg doe dan staat er eigenlijk nog alleen maar een grote kledingkast in dat kamertje en zou ik er een logeerkamer van kunnen maken. Het logeerbed staat nu in de studeerkamer waardoor ik niet op internet kan als er logees zijn. Waarom lukt het me dan niet om gewoon de hele boel weg te doen ? (ik weet het wel hoor, omdat ik denk dat ik heus nog wel ga afvallen en ik nooit meer zulke leuke kleren zal vinden als die die ik nu bewaar)
    kleding die je een jaar niet aan hebt gehad moet je gewoon wegtyfen of verkopen (bijv. op marktplaats.nl) tenzij het van een hele dure designer is of een heel bijzonder exemplaar of zo.

En sowieso.. kleding ouder dan twee jaar zijn sowieso al uit de mode dus al ben je afgevallen kun je er nog niet meer mee over straat
    veni vidi gebanned
    pi_45274979
    Morgen ga ik op vakantie mbv de flylady vakantielijstjes Het werkt super.
      zaterdag 13 januari 2007 @ 17:13:57 #208
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45317419
    Het helpt niet

De was wordt door Bert gewoon uit de droger gehaald en op bed gemieterd Helaas. Heeft Flylady ook cursussen mannen opvoeden
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_45317493
    Gewoon laten liggen en langer dan hij bezig blijven en niet naar bed gaan?
      zaterdag 13 januari 2007 @ 17:17:51 #210
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45317570
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 17:16 schreef Liejannuh het volgende:
    Gewoon laten liggen en langer dan hij bezig blijven en niet naar bed gaan?
    Ik ben zelfs wel eens in bed gekropen terwijl het er nog lag

Nee, steevast commentaar "ja, maar het meeste is van jou". En telkens trap ik er daarna weer in om al zijn witte shirts op te gaan vouwen terwijl ik die niet heb
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_45317649
    Hahhaahaha, wat een argument!
    Misschien moet je een keer alle was scheiden en alleen je eigen dingen wassen?
    of ben ik te drastisch met mijn maatregelen?
      zaterdag 13 januari 2007 @ 17:21:11 #212
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45317692
    Nee, dan krijg ik weer een boze Bert "waar zijn mijn onderbroeken" (Om ze vervolgens in elke wasmand terug te vinden, behalve de juiste )

Nee, hij is niet echt een held in het huishouden, maar ik blijf hoop houden (tegen beter weten in)
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 17:21:36 #213
    43556 miss_dynastie
    pi_45317719
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 17:17 schreef Troel het volgende:
    Nee, steevast commentaar "ja, maar het meeste is van jou".
    Daar zou je mij zo laaiend mee hebben he
    Dan kook ik ook alleen voor mezelf en gooi ik alleen mijn eigen was in de machine en mijn eigen bord in de vaatwasser en en en
      zaterdag 13 januari 2007 @ 17:25:39 #214
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45317884
    quote:
    Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Daar zou je mij zo laaiend mee hebben he
    Dan kook ik ook alleen voor mezelf en gooi ik alleen mijn eigen was in de machine en mijn eigen bord in de vaatwasser en en en
    Ja, maar met oog op dat voorgenomen huwelijk wacht ik liever totdat ie ja heeft gezegd

Nee, het is niet dat ie niets doet, meestal pakt hij de vaatwasser wel in en uit en zorgt hij voor al het afval enzo. En hij strijkt zelf zijn overhemden niet. Maarja, dat doe ik ook niet
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      zaterdag 13 januari 2007 @ 17:38:53 #215
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_45318372
    Mijn huis versloft weer...ik heb nu een schema gemaakt in mijn Gmail Calendar. Erg handig, elke dag heb ik een paar klussen neergezet. Woensdag is een inhaal-danwel vooruitwerkdag.
      donderdag 18 januari 2007 @ 11:10:54 #216
    8515 galadriel
    Ik denk van ook!
    pi_45464720
    Swish en swipe komt nog niet veel van.. ik ben de afgelopen week nog bijna niet thuis geweest (nouja, dan wordt het natuurlijk ook niet zo vies)

Straks ga ik denk ik wat oude boeken op marktplaats zetten, en dan zaterdag weer vol goede moed de stad in om nieuwe clutter te kopen
    pi_45468460
    Ik ga morgen ook winkelen. Kleren en boeken

Ik heb nog niets gedaan vandaag (vrije dag ), maar ik ben wél aangekleed achter de computer gaan zitten.
    pi_45476651
    Ik doe netjes elke dag mn ochtend, middag en avond routine, een kwartiertje schoonmaken en een wasje wegwerken.

Nja, eik doet manlief de was in de trommel en ik ruim het dan weer in.

Dat plus een uurtje WHB in de week en mn huis is eik verdacht schoon met heel weinig moeite
    pi_45476771
    ik heb de afgelopen weken ook weinig gedaan (veel stress thuis en rustig aandoen na operatie) dus ik moet het idd weer gaan oppakken want het werkte wel!
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      zaterdag 20 januari 2007 @ 14:23:15 #220
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_45532638
    Ik moet weer!
    Wie geeft mij op mijn sodeflikker omdat ik mijn hele huis verwaarloos sinds ik SL speel?
    pi_45534015
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 14:23 schreef Sanne het volgende:
    Ik moet weer!
    Wie geeft mij op mijn sodeflikker omdat ik mijn hele huis verwaarloos sinds ik SL speel?
    Ik niet.
    Heb geen recht van spreken aangezien ik me momenteel het lazarus sta te boenen omdat maandag een installateur komt.

Beetje laks geweest.
    pi_45534954
    Ik moet eerlijk toegeven dat het hier soms wel bijna opgeruimd lijkt!
    Donderdag in een kwartiertje de boel kunnen ontruimen en vandaag in anderhalf uur tijd gestofzuigd, gedweild, de keukenkastjes afgenomen en de deuren schoongemaakt. En dan had ik vanochtend mijn badkamer en toilet al uitgedweild.
    Zou het ooit dan toch wat met mij worden?
    pi_45865327
    Heb deze topic pas ontdekt en ze alle 5 doorgespit.. aaaaaaaaarg, nog meer flyladies. Anyway was anderhalf jaar geleden begonnen en erna weer en erna weer en weer pffffff kwam nooit verder dan dag 14. Zit nu op dag 10 en doe gewoon een paar dagen per babystep haha, 3 weken shined me zink zich de klere en van het weekend toch maar de houseblessing gedaan. Zat ff te kijken voor morgen maar dag 11 is 5 minuten room rescue maar ga ik niet trekken voordat ik ga werken in me worst room (ben vorig jaar verhuisd en heb nog een dozenrommelroom die kan wel was rescue gebruiken).
    Doen jullie roomrescue voordat je 's morgens gaan werken?
    pi_45873827
    Die is maf, ik hou flylady haar tijden niet aan hoor.
    1 uur homeblessing trek ik ook nooit doordeweek, dus dat is voor de zaterdag.
    pi_45874079
    Ik moet ook weer wat actiever gaan aanpakken.
    Ik merk wel dat ik makkelijker dingen weggooi en minder rommel koop
    Woeiii - Blog
    pi_45875083
    Ja, dat ervaar ik nou ook heel erg, Marjo
    IK denk nu al vrij snel 'dat is clutter'.
    pi_45879411
    Schoonmaken is ook veel sneller zonder allerlei zooi die je moet verplaatsen/weggooien/afstoffen. Ik koop ook geen rommel meer, ook niet voor anderen.

Die Home Blessing doe ik altijd in twee dagen. Eerst keuken, douche, wc en beddengoed verwisselen. Dag erna afstoffen, stofzuigen en afval wegbrengen. Als ik beddengoed verwissel na het afstoffen is alles meteen weer stoffig. Dagje ertussen is ideaal.
    pi_45890414
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 12:49 schreef Unihoc_ACE het volgende: Ik koop ook geen rommel meer, ook niet voor anderen.
    Hey, dat heb ik nou ook! Ik denk tegenwoordig in termen van 'weggooibare cadeau's' zoals bloemen, bonbons, fles wijn etc.
    pi_45891472
    quote:
    Op donderdag 1 februari 2007 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hey, dat heb ik nou ook! Ik denk tegenwoordig in termen van 'weggooibare cadeau's' zoals bloemen, bonbons, fles wijn etc.
    Ik vraag ook gewoon naar verlanglijstjes. Als iemand een emmer nodig heeft geef ik gewoon een emmer. Beetje raar verjaardagscadeau misschien, maar wel eentje dat nuttig is en nog jaren goed gebruikt gaat worden. Ik vind het ook leuk om een deurmat of een theedoek te krijgen als ik die nodig heb. Elke keer als ik het gebruik denk ik weer aan degene die het aan mij gaf.
    pi_46236423
    ik kom me maar ff melden nadat ik net ondekt ben door Shmoopy.
    Ik zit nu op dag 22. Gootsteen blinkt. De stukken van de vloer die te zien zijn zijn gestofzuigd EN gedweild. En ik begin mijn wasmand eindelijk weer te zien.
    pi_46290330
    Ok dag 24.
    Toen ik 24 dagen geleden begon heb ik me voorgenomen het iig 31 dagen te proberen. So far so good. Dag 24 en het gaat geweldig.

Maar zoals meestal met nieuwe dingen houd ik dat eigenlijk wel 3 maanden vol.....bv sportschool e.d
    Dus eigenlijk is dat de magische grens. Red ik de 3 maanden of beter nog red ik de 4 maanden en blijft het plakken?

Hoe lang zijn jullie bezig en hoe gaat het nu?
    pi_46291141
    Ik ben nu 7 maanden bezig en het werkt wel. De ene dag/week "flylady" ik wat meer dan de andere, de afwas groeit soms toch weer aan op het aanrecht en er wordt soms wat minder gestofzuigd maar het wordt nooit meer zo'n zootje als dat het was. 15 minuten hier en daar en alles is weer OK. En veel gewoontes blijven plakken, mijn ochtendroutine is al spectaculair verbeterd en dat zal niet zo snel terugveranderen denk ik. Iedere keer een gewoonte erbij en je raakt wel steeds verder. (progress not perfection ) Er is ook gewoon minder rommel in huis als je eenmaal wat gedeclutterd hebt en dat helpt ook al flink mee. Ik sta er iedere keer versteld van dat mijn huis steeds groter wordt als ik opruim, waar is al m'n zooi heen ?

Vandaag werd het oud papier opgehaald, ik heb sinds gisteravond geprobeerd mijn vriend afstand te laten doen van 3 banandozen vol tijdschriften maar hij wilde nog niet (hij zou ze uitzoeken en dan wegdoen maar het uitzoeken komt er al 3 maanden niet van), ik; "maar je hebt er al jaren niet naar gekeken, van de exemplaren die je wel bekeken hebt wilde je niks bewaren, je hebt ze toch niet nodig." Hij; "dat kan ik ook zeggen van jouw te kleine kleren, die heb je ook niet nodig" Ik "ja maar, misschien val ik wel af en ga ik ze weer gebruiken" Hij " " Hij kan z'n tijdschriften dus nog houden voorlopig
      woensdag 14 februari 2007 @ 12:41:07 #233
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_46292812
    Tijdschriften. Dat is een goede.
    Ik heb 10 complete jaargangen ComputerTotaal in huis.
    Die moeten zeker weg he? In het kader van de decluttering?
    En sowieso, wanneer zoek ik nou iets van win95 op.

Moeilijk, moeilijk, maar ik moet ook weer wat meer Fly'en.
      woensdag 14 februari 2007 @ 12:42:15 #234
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_46292842
    Sanne, breng ze naar de kringloop, er zijn altijd mensen daar die er wel wat aan hebben
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      woensdag 14 februari 2007 @ 12:51:07 #235
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_46293129
    Ja ik zal er nog mee gaan sjouwen ook. Die is gek.
    Naar de oudpapierbak is meer dan ver genoeg.

krijg meteen zin in Greedy trouwens, nu ik jou zie posten.
      woensdag 14 februari 2007 @ 12:54:28 #236
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_46293248
    'k zit op mijn werk
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      woensdag 14 februari 2007 @ 13:04:57 #237
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_46293600
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 12:54 schreef Troel het volgende:
    'k zit op mijn werk
    En ik moet nog een keuken verbouwen.
    Maar leuk was het wel!
      woensdag 14 februari 2007 @ 13:06:34 #238
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_46293653
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Sanne het volgende:

[..]

Maar leuk was het wel!
    Ja, heb er toch 100L$ mee gewonnen!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_46294900
    Met mij gaat het ook nog goed. Ik doe niet meer iedere week een Home Blessing, maar zo iedere anderhalve week of twee weken. In mijn eentje wordt het allemaal niet zo vies. Verder is het declutteren inderdaad het meest geniale. Veel meer ruimte om te leven, en alleen maar dingen gebruiken die ik echt leuk vind.

Het is vooral mijn instelling die veranderd is. Alles wat je gebruikt meteen opbergen, meteen afwassen na het eten etc. Dan wordt het vanzelf geen onoverkomelijke puinzooi.
    pi_46304085
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 12:41 schreef Sanne het volgende:
    Tijdschriften. Dat is een goede.
    Ik heb 10 complete jaargangen ComputerTotaal in huis.
    Die moeten zeker weg he? In het kader van de decluttering?
    En sowieso, wanneer zoek ik nou iets van win95 op.

Moeilijk, moeilijk, maar ik moet ook weer wat meer Fly'en.
    Ja, die kunnen weg.

Ik heb al mijn cosmo's ook gewoon weggedaan. Vijf jaargangen Engelse en Amerikaanse cosmo's
    Ik heb er stiekem 1 gehouden
    pi_46304115
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Sanne het volgende:

Maar leuk was het wel!
    Beetje spullen verplaatsen, je twix opeten en klaar is je keuken
      Vis een optie? donderdag 15 februari 2007 @ 01:47:56 #242
    70532 loveli
    N
    pi_46319940
    Vandaag na maanden weer eens een paar van die mails gelezen in plaats van ze meteen weg te mikken (m'n mailbox is redelijk opgeruimd, de rest niet). Gevolg: halve kast leeggeruimd om plek te maken voor mijn schoenen. Elke paar dat ik tegenkom krijgt een plekje.
    Per ongeluk ben ik verder gegaan en heb de was afgemaakt en nog wat kleren opgeruimd. Er is nog hoop voor me (verkapte tvp, ik wil ook door MyAT gemotiveerd worden om wat te doen).
    crap in = crap out
      donderdag 15 februari 2007 @ 08:12:56 #243
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_46321521
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 19:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje spullen verplaatsen, je twix opeten en klaar is je keuken
    ROFLOL.
    pi_46321954
    nou het verval begint al......ik heb vandaag echt HE LE MAAAAAAL geen zin

Ik heb zin om nog even te gaan
    pi_46327961
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 08:53 schreef syzo het volgende:
    nou het verval begint al......ik heb vandaag echt HE LE MAAAAAAL geen zin

Ik heb zin om nog even te gaan
    Doe lekker je ochtendroutine (bed opmaken, jezelf verzorgen). Daarna heb je nog de hele dag om 15 minuutjes opruimen in te plannen. Dat is alles. Kijk eens wat je kunt doen in 15 minuten! Misschien krijg je daarna wel zin in nog 15 minuten...
    pi_46340219
    vreemd genoeg had ik dat wel allemaal gedaan. Zelfs de wasmachine aangezet. Het heeft alleen uren geduurd voordat de was hing.

zal zo eens kijken of ik nog wat ga doen...en anders morgen maar even wat meer...ik heb er vandaag gewoon echt de pest in
      maandag 5 maart 2007 @ 23:04:31 #247
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_46960641
    Ik ben ontzettend aan het flyen!
    Er was visite alarm dus het moet wel weer maar nu gaat het beter.
    Ik heb het huis in compartimenten verdeeld. Ik doe een klein stukje. Maar dan ook alles. Het hotspot cleaning gebeuren, het stofzuigen, het afnemen, het dweilen. Vandaag was de eethoek aan de beurt en de acht vierkante meter daaromheen. Het blinkt.
    pi_46961446
    Ik heb al mijn belangrijke papieren (verzekeringen, bank-gegevens, abbonementen.. etc.) netjes in verschillende mappen opgeborgen met tabbladen.
    pi_46961950
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 23:29 schreef enter het volgende:
    Ik heb al mijn belangrijke papieren (verzekeringen, bank-gegevens, abbonementen.. etc.) netjes in verschillende mappen opgeborgen met tabbladen.

Dát zou ik ook nog moeten doen
      maandag 5 maart 2007 @ 23:48:21 #250
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_46961983
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 23:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dát zou ik ook nog moeten doen
    Scannen, dat deed ik met diploma's, belangrijke garantiebewijzen, en contracten.

Alleen dat is een beetje in het slop geraakt.
    Ik kon wel alles zo terugvinden.
    pi_46971655
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 23:48 schreef Sanne het volgende:

[..]

Scannen, dat deed ik met diploma's, belangrijke garantiebewijzen, en contracten.

Alleen dat is een beetje in het slop geraakt.
    Ik kon wel alles zo terugvinden.
    Hm, ja scannen doe ik ook maar alleen met mijn paspoort en polissen, zodat ik die altijd kan tonen als ik elders ben.
    Je zal je paspoort maar kwijtraken op vakantie en ook nog eens gewond raken ofzo.
    (Ik heb de scans nl. naar mezelf gemaild).
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 23:29 schreef enter het volgende:
    Ik ook! Heb tabbladen met letters verdeeld over 3 dossiermappen en daarin bewaar ik mijn papieren.
    Je moet onthouden waar je het archiveert, kon laatst mijn aanslag gemeentebelastingen niet meer vinden bij de 'G'. Bleek dat ik ze onder de 'B' van belastingen had opgeborgen

Voor alle papieren rond mijn koophuis heb ik weer een aparte map, heb ik alles bij elkaar.

Dan heb ik ook nog een mapje met aankoopbewijzen, en zo'n 'prikding'waar ik kassabonnetjes op bewaar.

Ik ben een mega-chaoot dus ik heb zo'n systeem echt nodig
    pi_47234386
    * owlet komt hier ook maar eens kijken terwijl de chloor in de gootsteen in weekt

Vandaag begonnen met FlyLady. Dit keer met de intentie ook wel door te gaan. Een aantal maanden terug vond ik de mailload te veel maar nu ben ik meteen fris begonnen met een georganiseerde outlook dus aan de mailflow hoeft het niet meer te liggen
    pi_47234775
    * Isabeau kijkt om zich heen en zucht

Ik had niet opnieuw moeten beginnen met Oblivion, veel te verslavend
    Tijd voor Flylady. Jij ook succes owlet!
    pi_47236184
    Ik heb vandaag bij de Hema van die dossiermapjes gekocht (knalgroen ) met het voornemen om daar alle bonnen en garantiebewijzen van alle apparatuur in te bewaren. Dan hoef ik me in ieder geval niet meer rot te zoeken naar een aankoopbewijs als er iets kapot gaat.
    pi_47236425
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 18:13 schreef Cyan het volgende:
    Ik heb vandaag bij de Hema van die dossiermapjes gekocht (knalgroen ) met het voornemen om daar alle bonnen en garantiebewijzen van alle apparatuur in te bewaren. Dan hoef ik me in ieder geval niet meer rot te zoeken naar een aankoopbewijs als er iets kapot gaat.
    Kijk, dat deed ik nou gewoon al! Dus eigenlijk flylady ik me rot! Zou alleen iets vaker mijn administratie moeten bijhouden, maar dat komt nog wel.
    Vandaag mijn bureau op mijn werk maar weer eens opgeruimd. Er liggen nu nog 2 stapels; eentje die ik morgenochtend ga afhandelen en een waar ik morgenmiddag mee aan de slag ga. En mijn mailbox heeft ook nog maar 20 berichten ofzo!

Ooit worden wij allemaal ontzettend georganiseerd!
    pi_47237350
    Ik heb net zomaar een verjaardagskaart op tijd op de post gedaan. En ik heb met Valentijnsdag m'n vriend, moeder en een stel vriendinnen een kaartje gestuurd, en een vriendin die pas bevallen is, een kennis waarvan een familielid overleden was etc, etc.

Ik was hiervoor zo ongeorganiseerd dat ik altijd iedereens verjaardag vergat, en als ik iemand een kaart wilde sturen dan kostte me dat belachelijk veel tijd en moeite omdat ik niet alles bij elkaar had. Tijdens het declutteren kwam ik echt overal enveloppen en postzegels tegen (ik moest altijd extra kopen omdat we ze kwijt waren), die liggen nu allemaal bij elkaar en ik gebruik ze nu ook. Een paar weken geleden ben ik de hele stad doorgeweest en heb ik een hele voorraad leuke kaarten voor elke gelegenheid ingeslagen, en ik had er ook nog wat die ik nooit verstuurd had (waaronder "Guess what? a card from me and it isn't even Christmas" )
    pi_47240634
    Ik heb vandaag ook twee brieven voor mijn werk op tijd op de bus gedaan, kopie van mijn nieuwe ID gemaakt ook voor werk, ook heel snel zulke dingen laat ik meestal weken wachten. Vakantie dagen uitgekozen.
    Administratie in orde gemaakt.

ohjaa
    Mijn portemonnee ben ik een tijdje geleden verloren tijdens het rennen, een vriend en ik waren heel kinderachtig wedstrijdje aan het doen naar de trein. Echt balen
    Nu een tijd later, heb ik een nieuwe ID kaart laten maken, 60 euro nog iets omdat ik hem kwijt was, rijbewijs, NS, foto's etc etc.
    Krijg ik gisterochtend telefoon; "mevrouw uw portemonnee is gevonden".
    Gewoon helemaal compleet, waarom nu pas aan de politie geven?!?!?!?!?!
    maaaaaaaar ik ben BLIJ, toch wel
    Gewoon blij dat de persoon hem niet heeft gehouden.

Zouden jullie een portemonnee teruggeven?
    pi_47240677
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 18:49 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
    Ik heb net zomaar een verjaardagskaart op tijd op de post gedaan. En ik heb met Valentijnsdag m'n vriend, moeder en een stel vriendinnen een kaartje gestuurd, en een vriendin die pas bevallen is, een kennis waarvan een familielid overleden was etc, etc.

Ik was hiervoor zo ongeorganiseerd dat ik altijd iedereens verjaardag vergat, en als ik iemand een kaart wilde sturen dan kostte me dat belachelijk veel tijd en moeite omdat ik niet alles bij elkaar had. Tijdens het declutteren kwam ik echt overal enveloppen en postzegels tegen (ik moest altijd extra kopen omdat we ze kwijt waren), die liggen nu allemaal bij elkaar en ik gebruik ze nu ook. Een paar weken geleden ben ik de hele stad doorgeweest en heb ik een hele voorraad leuke kaarten voor elke gelegenheid ingeslagen, en ik had er ook nog wat die ik nooit verstuurd had (waaronder "Guess what? a card from me and it isn't even Christmas" )
    Leuk idee trouwens een aantal kaarten inkopen, echt dit ga ik zeker ook doen
    pi_47240853
    Zeker weten, het is zo vervelend als je al je pasjes etc kwijt bent. Ik ben zelf wel eens mijn portemonnee verloren (zowat geen geld erin) en die lag al bij de politie voordat ik thuis was, ik heb het adres van de vinder gevraagd en ben een pak Merci gaan brengen want ik was er erg blij mee dat ik hem terug had, en als het iemand anders zou overkomen zou die zich ook wel eens zo kunnen voelen.

Mijn broer heeft eens een portemonnee gevonden met 10.000 gulden erin en dat bij de politie gemeld, die man die hem kwam halen leek het allemaal niet zo bijzonder te vinden ofzo. Maar ja.
    pi_47241230
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 20:16 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
    Zeker weten, het is zo vervelend als je al je pasjes etc kwijt bent. Ik ben zelf wel eens mijn portemonnee verloren (zowat geen geld erin) en die lag al bij de politie voordat ik thuis was, ik heb het adres van de vinder gevraagd en ben een pak Merci gaan brengen want ik was er erg blij mee dat ik hem terug had, en als het iemand anders zou overkomen zou die zich ook wel eens zo kunnen voelen.

Mijn broer heeft eens een portemonnee gevonden met 10.000 gulden erin en dat bij de politie gemeld, die man die hem kwam halen leek het allemaal niet zo bijzonder te vinden ofzo. Maar ja.
    Raar is dat, zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord met een bedrag van in de 8000 gulden. Die man had heel normaal gereageerd "ok, dankje"

Ik zit te twijfelen om nog langs deze mevrouw te gaan, ze hebben wel adresgegevens van haar in mijn portemonnee gedaan, misschien had ze wel iets anders aan haar hoofd dan een portemonnee naar de politie te brengen ik weet het verhaal ok verder niet, geef ik haar paaseitjes
    pi_47242578
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 20:12 schreef enter het volgende:

[..]

Leuk idee trouwens een aantal kaarten inkopen, echt dit ga ik zeker ook doen
    Ga naar de Hema! Daar hebben ze echt ontzettend leuke kaarten!

En de hoeslakens zijn in de aanbieding! Sinds ik mijn beddengoed bij de Hema koop is het bed verschonen een stuk leuker!

En mijn nieuwe was-droog-strijk ritme werkt als een trein! Zodra ik iets heb gewassen en gedroogd gaat het meteen richting strijkplank of kast. Geen stapels ongestreken was meer maar keurige stapeltjes in de kast!

En het is echt waar! Iedere dag een beetje doen kost veel minder tijd dan eens in de week alles tegelijk willen of moeten doen wegens bezoek of je huis kwijtraken onder de spullen
    pi_47242603
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 20:24 schreef enter het volgende:

[..]

Raar is dat, zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord met een bedrag van in de 8000 gulden. Die man had heel normaal gereageerd "ok, dankje"

Ik zit te twijfelen om nog langs deze mevrouw te gaan, ze hebben wel adresgegevens van haar in mijn portemonnee gedaan, misschien had ze wel iets anders aan haar hoofd dan een portemonnee naar de politie te brengen ik weet het verhaal ok verder niet, geef ik haar paaseitjes
    Je kan ook een kaartje sturen als je toch kaartjes gaat inkopen
    pi_47243238
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 20:59 schreef Cyan het volgende:

En mijn nieuwe was-droog-strijk ritme werkt als een trein! Zodra ik iets heb gewassen en gedroogd gaat het meteen richting strijkplank of kast. Geen stapels ongestreken was meer maar keurige stapeltjes in de kast!
    Voor ik flylady had ontdekt had ik twee stapels met kleren: schoon en niet schoon. Nu liggen de schone kleren opgevouwen in de kast Dat is al een hele verandering
    pi_47244277
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor ik flylady had ontdekt had ik twee stapels met kleren: schoon en niet schoon. Nu liggen de schone kleren opgevouwen in de kast Dat is al een hele verandering
    Wij hebben een kleine inloopkast en die lag altijd vol met stapels schone maar niet gestreken was. Zelfs sokken en handdoeken slingerden ergens rond in die berg. Dus als je mevrouw sok had gevonden (lees, uit de stapel had getrokken) moest je meneer sok nog zien te traceren
    pi_47263656
    Net twee uur lang gepoetst in de keuken en je ziet er bijna niets van (allemaal op en in kastjes en onder en achter het gasfornuis).

En het sokkenprobleem klinkt me bekend, Cyan We hebben nu een mandje met weessokjes: sokjes die heel zielig alleen zijn. En soms wordt dat mandje doorzocht en blijken er toch weer een aantal paren in te zitten.
    pi_47263848
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:43 schreef Isabeau het volgende:
    Net twee uur lang gepoetst in de keuken en je ziet er bijna niets van (allemaal op en in kastjes en onder en achter het gasfornuis).

En het sokkenprobleem klinkt me bekend, Cyan We hebben nu een mandje met weessokjes: sokjes die heel zielig alleen zijn. En soms wordt dat mandje doorzocht en blijken er toch weer een aantal paren in te zitten.
    Ik heb ook zo'n sokkenmandje . Al jaren...
    Woeiii - Blog
    pi_47272239
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 13:49 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n sokkenmandje . Al jaren...
    sokkenmandje
    pi_47272254
    Maar ik ben ook wel van de mandjes en opbergen
    pi_47284008
    Oe! Mandjes en dozen! Handig hoor...

En op mijn werk flylady ik me ook rot. Mijn archiefkasten ben ik nu aan het schonen en ik heb inmiddels weer plek. Waarom bewaren op papier als ik het ook digitaal bewaar?
    pi_47320898
    Zit in me flybabytijd op dag 21, heb die 15 minuten maar gebruikt voor me papieren te ordenen en eeeeeeeeeeh de stapel van een jaar is bijna weg.. was meer omdat de belastingvent komt denk dat heb ik niet me jaarlijkste stresszoekavond.
    Die was lukt me trouwens nog niet erg, het aanzetten wel maar goed kom 6 uur thuis, was aanzetten, hond uitlaten, koken en die zooi ervan opruimen en eeeeehhh erna trek ik het niet meer om op te vouwen.. (soms heeft me vriend gloeiende 5 minuten maar die vouwt het dan eeeeeeh beetje gek op hahha) moet toch iets slims op te verzinnen zijn.
    pi_47321002
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 23:33 schreef Cat1 het volgende:
    Die was lukt me trouwens nog niet erg, het aanzetten wel maar goed kom 6 uur thuis, was aanzetten, hond uitlaten, koken en die zooi ervan opruimen en eeeeehhh erna trek ik het niet meer om op te vouwen.. (soms heeft me vriend gloeiende 5 minuten maar die vouwt het dan eeeeeeh beetje gek op hahha) moet toch iets slims op te verzinnen zijn.
    Ik doe 's avonds de was in de wasmachine en 's morgens haal ik de was van de dag ervoor van de waslijn (incl. opvouwen, aan strijken doe ik zelden) en hang ik de nieuwe was op. Werkt geweldig Moet je 10 minuten eerder voor je bed uit, maar dat is niet heel erg.

En dat je vriend vreemd opvouwt is niet erg. Het is toch opgevouwen?
    pi_47321179
    quote:
    Op woensdag 14 maart 2007 22:58 schreef Pandorah het volgende:
    Oe! Mandjes en dozen! Handig hoor...

En op mijn werk flylady ik me ook rot. Mijn archiefkasten ben ik nu aan het schonen en ik heb inmiddels weer plek. Waarom bewaren op papier als ik het ook digitaal bewaar?
    Coowl, wij op werk moeten nu ook allemaal opruimen.... echt genieten, klinkt stom maar het is zo leuk en zo veel weggooien onvoorstelbaar.
    Ook omdat we met een klein groepje werken en iedereen wil wel iets bewaren gewoon afstand doen
    weg ermee!!
    pi_47321532
    Ben 's morgens in gewone werkritme nou niet echt op me best, had gehoopt door "set a specific bed timetime and stick to it" echt een beter mens te worden 's morgens maar helaas hahha.
    quote:
    En dat je vriend vreemd opvouwt is niet erg. Het is toch opgevouwen?
    Yep zo denk ik ook, hou ook niet van zeuren maar eeeeeeeeh ken het niet allemaal zo goed terugvinden maar goed, ik vind het kei lief dat ie het doet.
    Misschien als die zone komen es de kast beter organized is ooit dat het dan wel goed komt.
    pi_47321616
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 23:41 schreef enter het volgende:

[..]

Coowl, wij op werk moeten nu ook allemaal opruimen.... echt genieten, klinkt stom maar het is zo leuk en zo veel weggooien onvoorstelbaar.
    Ook omdat we met een klein groepje werken en iedereen wil wel iets bewaren gewoon afstand doen
    weg ermee!!
    Flikker op me werk ook meer weg sinds de flylady ruimt wel lekker op, vandaag ff boel pennen/potloden/lege zilverstiften enz weggemikt en heb nu van alles maar 1, kijkt een stuk rustiger wel..
    pi_47335677
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 23:33 schreef Cat1 het volgende:
    Zit in me flybabytijd op dag 21, heb die 15 minuten maar gebruikt voor me papieren te ordenen en eeeeeeeeeeh de stapel van een jaar is bijna weg.. was meer omdat de belastingvent komt denk dat heb ik niet me jaarlijkste stresszoekavond.
    Je kan toch de was vouwen of strijken terwijl je tv kijkt? Voordat je het weet is je was weg!
    pi_47340705
    Ja deed ik ook toen ik alleen woonde ging als een speer maar woon sinds 3 maanden samen en misschien benk nog zoekende naar nieuw ritme.. maar tis wel een goeie van je Cyan misschien moet ik dat maar weer invoeren hahha...
    pi_47340941
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 16:19 schreef Cat1 het volgende:
    Ja deed ik ook toen ik alleen woonde ging als een speer maar woon sinds 3 maanden samen en misschien benk nog zoekende naar nieuw ritme.. maar tis wel een goeie van je Cyan misschien moet ik dat maar weer invoeren hahha...
    Wij vrouwen kunnen toch 2 dingen tegelijk Dus tijdens een van je favo programma's zet je gewoon de tv aan terwijl je ondertussen strijkt of de was opvouwt!
    pi_47341565
    Jah met alle gemak haha.., vouwen wordt dat trouwens.. ik koop altijd dingen die je niet hoeft te strijken..hekel aan strijken.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 21:41:21 #279
    romantically challenged
    pi_47352007
    Ik heb al mn belangrijke papieren uit een doos gehaald en in een map gestopt en gesorteerd
    veni vidi gebanned
    pi_47352497
    Oeh! Ik ben nu al 10 maand bezig en het gaat nog steeds goed. Zo gaandeweg is mn huis schoon geworden, en het blijft schoon echt zonder moeite! Tis echt heel simpel, bijna eng gewoon
    pi_47352536
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 21:57 schreef fee-tje het volgende:
    Oeh! Ik ben nu al 10 maand bezig en het gaat nog steeds goed. Zo gaandeweg is mn huis schoon geworden, en het blijft schoon echt zonder moeite! Tis echt heel simpel, bijna eng gewoon
    Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?
    Ik hoor nu steeds van mensen die bij me over de vloer komen dat het er zo eng netjes uitziet.
      vrijdag 16 maart 2007 @ 22:02:27 #282
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_47352677
    Het gaat ook hier supergoed. Lees al heel lang niet meer Fly Lady, maar daardoor is de huisvrouw in me wel wakker geworden
    Mijn doel was en is dat mijn woning te allen tijde presentabel is. Als er NU iemand aanbelt, wil ik mij nergens voor schamen. Alles wat ik oppak of gebruik, ruim ik na gebruik meteen weer op. Dus geen handdoeken op de badkamervloer, lege kopjes of mokken op de tafel. Als ik thuiskom na een lange dag werken leg ik toch de post op een vaste plek, ruim ik meteen eventuele boodschappen op, hang ik mijn jas netjes op. Als een was droog is, vouw ik alles tegelijk op en leg het weg en klap het rek in. Het handige hiervan is dat schoonhouden ook makkelijker is. Afstoffen gaat makkelijker en sneller als mijn tafels, planken en dergelijke opgeruimd zijn. Zuigen gaat beter als er geen wasrekken of andere dingen staan. Ja, je bent nooit te oud om te leren
    pi_47353457
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?
    Ik hoor nu steeds van mensen die bij me over de vloer komen dat het er zo eng netjes uitziet.
    Misschien omdat je het overzicht een beetje kwijt was?
    pi_47355116
    quote:
    Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is meer "moeten" nu. Ik moest van mezelf vroeger nooit de was opruimen, of de vaatwasser inpakken, of blablabla. Nu *moet* ik van mezelf mn routines doen, en dan is alles al schoon . Ik moet gewoon een schop onder mn reet hebben dat het *nu* moet gebeuren, en met die routines werkt dat. Procrastination

Ow, alleen nu niet. Ik ben mn vakantieplakboek aan het fröbelen dus de hele keukentafel ligt vol plakspullen en de vloer eromheen vol papier . Ultieme chaos. Maar dat is morgen weer weg!
    pi_47356234
    Knap hoor, ik doe al een week aan vaste bedtijd (door de weeks dan wil ook nog een leven) en dat is ook super zeg. Opstaan is nog steeds drama maar als je eenmaal op aarde bent....... ben al jaren niet meer zo uitgerust geweest geloof ik.
    pi_47375309
    Ik ben een tijdje niet aan FlyLady toegekomen omdat ons huis op zijn kop stond wegens een verbouwing en een nieuwe keuken. Nu na ongeveer 5 weken ben ik super gemotiveerd weer (komt ook omdat het de tijd van de maand is )
    Gisteren heb ik heel veel (echt heel veel) dozen bij Ikea gekocht om allemaal losse spulletjes enzo in te doen.
    Nu ben ik bezig met de boekenkast. Na een kritische sorteersessie staat er nu al één vuilniszak vol met boeken die weg mogen De lege ruimtes in de boekenkast zijn nu opgevuld met de nieuwe mooie Ikea opbergdozen
    Ook heb ik alle stapels tijdschriften uitgezocht en heb nu twee planken over met bladen die ik echt wil bewaren.

Straks ga ik de rommelkasten boven onder handen nemen en morgen staan de kledingkasten op het programma! Mijn motto is nu: when in doubt, throw it out!
    Mind the gap
    pi_47375382
    Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
    Mind the gap
      zaterdag 17 maart 2007 @ 19:25:01 #288
    173558 Viswijfje
    OF JE VIS LUST!!
    pi_47376660
    Hihi, FlyLadies zijn kewl!!!1!
    [b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
    zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
    woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
      zaterdag 17 maart 2007 @ 19:33:48 #289
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_47377079
    Ik geloof dat ik nog maar eens opnieuw moet beginnen. Ik ben eigenlijk alleen maar aan het fladderen geweest, tijd om te gaan vliegen geloof ik.
    pi_47394431
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef Nicole22 het volgende:
    Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
    Wat een leuke site!
    Woeiii - Blog
    pi_47395925
    quote:
    Op zondag 18 maart 2007 12:52 schreef -Marjo- het volgende:

Wat een leuke site!
    Inderdaad een erg leuke site

Dit is een leuke pagina op die site: 23 surprising things you can get for free
      vrijdag 27 april 2007 @ 14:21:29 #292
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_48777487
    *schop*

oké...

ik sluit me aan. na een mega-verbouwing krijg ik nu allemaal handige kasten en opruimmogelijkheden. Merk dat ik we de goede voornemens heb, maar dat het bij de uitvoering schort.

lui.
    geen zin
    druk gezin kom er niet aan toe

dus: no more excuses flylady lead the way...
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
      vrijdag 27 april 2007 @ 21:46:28 #293
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_48792251
    oké, dit is eng...

m'n gootsteen is leeg, manief werkt enthousiast mee, en je kan echt bergen speelgoed opruimen in 5 minuten.

het is één dag, maar ik ben echt enthousiast!

* hoopt met nog een schopje nog wat flyladies te wekken

[ Bericht 18% gewijzigd door debuurvrouw op 27-04-2007 21:47:36 (aanvulling) ]
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
      vrijdag 27 april 2007 @ 21:47:59 #294
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_48792285
    Moest je de eerste dag niet alleen de gootsteen aanpakken?
      vrijdag 27 april 2007 @ 21:55:13 #295
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_48792453
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 21:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Moest je de eerste dag niet alleen de gootsteen aanpakken?
    ja, klopt..

maar goed, na 5 topics doorgeworsteld te hebben zag ik ook iets van routines. Dus helemaal op eigen initiatief 5 minuten speelgoed geruimd. En ik zit hier toch ontspannen!
    pi_48793760
    Soms schaam ik me gewoon dat ik wekenlang tegen een stapeltje troep opzie en dan die hele stapel binnen 15 minuten weggewerkt heb als ik er eenmaal mee begin

En als je 5 minuten nodig had om speelgoed op te ruimen kan het toch nooit zo'n troep zijn geweest, buurvrouw
    pi_48793821
    ook al ben ik een jongen, ik doe mee (h)
    ja ik woon ook op mezelf en het is hier ook een zooi
      vrijdag 27 april 2007 @ 22:56:31 #298
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_48794025
    quote:
    Op vrijdag 27 april 2007 22:45 schreef Isabeau het volgende:
    Soms schaam ik me gewoon dat ik wekenlang tegen een stapeltje troep opzie en dan die hele stapel binnen 15 minuten weggewerkt heb als ik er eenmaal mee begin

En als je 5 minuten nodig had om speelgoed op te ruimen kan het toch nooit zo'n troep zijn geweest, buurvrouw
    mwoah, opruimen...

aan de kant gooien maar de vloer oogt netjes Als de kast waar al die auto's en ridderatributen inmoeten straks klaar is moet ik alles eens écht opruimen. dus alle driewielauto's weg en de lego eens in de wasmachien..
      Vis een optie? vrijdag 27 april 2007 @ 22:58:12 #299
    70532 loveli
    N
    pi_48794058
    Dank voor de schop. Ik ga een paar minuten declutteren.
    crap in = crap out
      vrijdag 27 april 2007 @ 23:00:39 #300
    12913 GreatWhiteSilence
    pi_48794134
    Ik ben trouwens redelijk zelfstandig begonnen. Ik heb in excel een sheet gemaakt met alle taken die ik wil doen. Daar heb ik data bij gezet en dat heb ik uitgeprint. Elke keer als ik een taak gedaan heb, zet ik een kruisje bij die dag. Of week of maand, net naar wat de taak precies is.
    pi_48801545
    Ik doe m'n routines en m'n zone work nog steeds trouw, en dat is te merken ! Ben nog steeds op die ene kledingkast na gedeclutterd, en er komt ook niets meer bij.

En m'n vriend en ik doen al een tijdje aan "date night", we organiseren om beurten iets leuks, dat deden we voorheen niet zo regelmatig als nu dus dat is wel erg leuk

edit; link naar nieuw topic: Fok!Flyladies #6

[ Bericht 14% gewijzigd door LadyLovelyLocks op 28-04-2007 11:31:21 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')