Wat doet FlyLady met je?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou
Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!
Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!
Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken
Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.quote:Wel ben ik er bij het sink shinen achter gekomen dat het kettinkje van de stop niet meer buigt. Na nadere inspectie blijkt het helemaal vol te zitten met bruine gunk! Iew! Dit kan niet alleen van mij zijn, want ik woon hier pas sinds februari. Brrr...
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekochtquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.![]()
Maar verder is alles inderdaad best netjes. Mijn ouders komen morgen, maar ik hoef bijna niks te doen. Nog even stofzuigen en that's it.
Tja, ik heb ook bijna geen gereedschap en ik zag ook weinig mogelijkheden het ding los te maken. Gelukkig is het in 2 keer 5 minuutjes na de afwas al gebeurdquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:53 schreef Dinus het volgende:
[..]
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekocht
Gewoon een beetje allesreiniger/vloerreiniger in heet water, en ik heb nooit last van strepen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:40 schreef Barb het volgende:
Dweilen,.
Dat is iets wat ik echt haat.
Ik heb een laminaatvloer en ik krijg het gewoon niet mooi glimmend en streeploos gedweild.
Wat doen jullie met een laminaatvloer? Welk schoonmaakspul en met welk ding dweilen jullie dan?
Ik heb ook zo'n emmer met mop, 4 euro bij de Turkse Blokkerquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:45 schreef shmoopy het volgende:
Met zo'n ding, maar dan een blauwe, kost niks bij de Blokker:
[afbeelding]
Met wassen heb ik nooit veel problemen gehad, dat is een soort hobby van me.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:49 schreef Aventura het volgende:
Wat vinden jullie van de niuewe habit? A load a day is in mijn geval wel heel erg overdreven. En sowieso niet haalbaar als je zoals ik geen droger hebt
Gewoon een aantal keer per week tijdens het douchen de deuren en tegels schoonmaken met allesreiniger of kalkreiniger. En dan goed afspoelen en droog wissen. Douchen moet je toch en het duurt dan maar 5 minuutjes langerquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef MissFrodo het volgende:
Blijf alleen stoeien met de douche, haal wel na het douchen zo'n trekkertje over de wanden heen maar weet eigenlijk nog niet hoe ik kan voorkomen dat ik eens per week de douchebak moet schoonmaken (want zeepaanslag, kalk, etc.)
quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:44 schreef Sanne het volgende:
Ik doe mijn tegeltjes gewoon met Lush douchegels Miss Frodo. Kom je ook eens van je left-overs af.
Ik heb net mijn gootsteen schoongeboendquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:28 schreef shmoopy het volgende:
Het valt heel erg mee, het maffe is dat je er bijna zin in krijgt na al die mails en de site gelezen te hebben.
Jah, tis erg.
Dan ben je nu officieel een FLY-baby.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:15 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb net mijn gootsteen schoongeboend![]()
En ik heb 'm al vier drooggewrevenquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dan ben je nu officieel een FLY-baby.
Oh boy, you're doomed...quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:26 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
En ik heb 'm al vier drooggewreven![]()
Da's mooi, want dat heb ik vorige week nog gedaan. Samen met de eerste shine sink sessie. En Sanne en Aventura zijn ook vrij vandaag, gezien de foto's in de OPquote:linkje
We are in Kitchen this week and we are ready to go!!
Today your mission is to clean out under your sink! All the almost
empty containers, the old nasty sponges,the grocery bags, the
cleaners that you don't use,the empty jars,the clutter that just
seems to pile up under the sink! You all know exactly what I am
talking about!
Grab a trash bag and start flinging!
Die hoef ik inderdaad niet te doen!!! Maar ik heb nog wel een achterstallige woonkamerquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:25 schreef Reese het volgende:
Kelly's mission van vandaag:
[..]
Da's mooi, want dat heb ik vorige week nog gedaan. Samen met de eerste shine sink sessie. En Sanne en Aventura zijn ook vrij vandaag, gezien de foto's in de OP![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |