Wat doet FlyLady met je?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou
Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!
Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!
Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken
Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.quote:Wel ben ik er bij het sink shinen achter gekomen dat het kettinkje van de stop niet meer buigt. Na nadere inspectie blijkt het helemaal vol te zitten met bruine gunk! Iew! Dit kan niet alleen van mij zijn, want ik woon hier pas sinds februari. Brrr...
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekochtquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Update van het vieze kettinkje. Inweken, poetsen en borstelen werkt niet. De enige oplossing is om zelf met mijn nagels alles er tussenuit te peuteren.![]()
Maar verder is alles inderdaad best netjes. Mijn ouders komen morgen, maar ik hoef bijna niks te doen. Nog even stofzuigen en that's it.
Tja, ik heb ook bijna geen gereedschap en ik zag ook weinig mogelijkheden het ding los te maken. Gelukkig is het in 2 keer 5 minuutjes na de afwas al gebeurdquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:53 schreef Dinus het volgende:
[..]
Ik had geloof ik een nieuw kettinkje gekocht
Gewoon een beetje allesreiniger/vloerreiniger in heet water, en ik heb nooit last van strepen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:40 schreef Barb het volgende:
Dweilen,.
Dat is iets wat ik echt haat.
Ik heb een laminaatvloer en ik krijg het gewoon niet mooi glimmend en streeploos gedweild.
Wat doen jullie met een laminaatvloer? Welk schoonmaakspul en met welk ding dweilen jullie dan?
Ik heb ook zo'n emmer met mop, 4 euro bij de Turkse Blokkerquote:Op zondag 6 augustus 2006 13:45 schreef shmoopy het volgende:
Met zo'n ding, maar dan een blauwe, kost niks bij de Blokker:
[afbeelding]
Met wassen heb ik nooit veel problemen gehad, dat is een soort hobby van me.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:49 schreef Aventura het volgende:
Wat vinden jullie van de niuewe habit? A load a day is in mijn geval wel heel erg overdreven. En sowieso niet haalbaar als je zoals ik geen droger hebt
Gewoon een aantal keer per week tijdens het douchen de deuren en tegels schoonmaken met allesreiniger of kalkreiniger. En dan goed afspoelen en droog wissen. Douchen moet je toch en het duurt dan maar 5 minuutjes langerquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:33 schreef MissFrodo het volgende:
Blijf alleen stoeien met de douche, haal wel na het douchen zo'n trekkertje over de wanden heen maar weet eigenlijk nog niet hoe ik kan voorkomen dat ik eens per week de douchebak moet schoonmaken (want zeepaanslag, kalk, etc.)
quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:44 schreef Sanne het volgende:
Ik doe mijn tegeltjes gewoon met Lush douchegels Miss Frodo. Kom je ook eens van je left-overs af.
Ik heb net mijn gootsteen schoongeboendquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:28 schreef shmoopy het volgende:
Het valt heel erg mee, het maffe is dat je er bijna zin in krijgt na al die mails en de site gelezen te hebben.
Jah, tis erg.
Dan ben je nu officieel een FLY-baby.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:15 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb net mijn gootsteen schoongeboend![]()
En ik heb 'm al vier drooggewrevenquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:15 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dan ben je nu officieel een FLY-baby.
Oh boy, you're doomed...quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:26 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
En ik heb 'm al vier drooggewreven![]()
Da's mooi, want dat heb ik vorige week nog gedaan. Samen met de eerste shine sink sessie. En Sanne en Aventura zijn ook vrij vandaag, gezien de foto's in de OPquote:linkje
We are in Kitchen this week and we are ready to go!!
Today your mission is to clean out under your sink! All the almost
empty containers, the old nasty sponges,the grocery bags, the
cleaners that you don't use,the empty jars,the clutter that just
seems to pile up under the sink! You all know exactly what I am
talking about!
Grab a trash bag and start flinging!
Die hoef ik inderdaad niet te doen!!! Maar ik heb nog wel een achterstallige woonkamerquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:25 schreef Reese het volgende:
Kelly's mission van vandaag:
[..]
Da's mooi, want dat heb ik vorige week nog gedaan. Samen met de eerste shine sink sessie. En Sanne en Aventura zijn ook vrij vandaag, gezien de foto's in de OP![]()
Wel goed aangevinkt enzo?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:29 schreef Uhmmie het volgende:
Bweh en nu wel.. maar op het verkeerde mailadres
Had bij yahoo mailadres gewijzigd zodat het op een iets practischere plaats aan kwam
Nu staat het toch nog in de oude mailbox
Iemand enig idee hoe ik dat kan veranderen?
Nee! Niks mis, je bent toch nog pas aan het babysteppen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:41 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm ik heb vandaag de keukenkastjes op de lijst.. Maar gezien ik grootste deel van de avond wel bij carglass en andere rotzooi dor zal brengen zit het er niet in
Gewoon al mis op dag 2!
Yup, da's genoeg.quote:En ik heb dat nieuwe mailadres als primair adres staan.. dat leek me voldoende?
Hey laat dat nou net today's mission zijn!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:11 schreef Sanne het volgende:
Ik heb in plaats van het aanrechtkastje (dat nog steeds aan kant is, al vier weken!) het Tupperware kastje ernaast uitgemest. Wat een troep daar niet tussen verstopt zat. Ik ben zelfs een ding tegen gekomen waarvan ik niet eens weet wat het is. Misschien hoort het bij mijn koelkast of de vaatwasser, ik weet het echt niet.
Oude lelijke bakjes weggegooid. De rest weer keurig opgestapeld. Helemaal netjes weer. Ik ben trots op dat plankje!!!![]()
Ik heb nog steeds geen leuke mission deze week. Mijn aanrecht is altijd schoon, ik heb geen gootsteenkastje en maar drie plastic bakjes...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:22 schreef galadriel het volgende:
[..]
Hey laat dat nou net today's mission zijn!!
Sanne kan weer lekker gaan uitrusten vandaag
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:22 schreef galadriel het volgende:
[..]
Hey laat dat nou net today's mission zijn!!
Sanne kan weer lekker gaan uitrusten vandaag
Komt wel mooi uit want een full time baan, en examenstress én FlyLady'en gaan niet zo goed samen!quote:Today we are going to de-clutter our leftover, food storage, plastic,
Rubbermaid, Tupperware, Glad-Ware, etc. containers!
Do you have excess lids? More bowls than lids? Stained and or Melted?
Do we even need to talk about those old margarine, ice cream and
sherbet containers?
It is time to let go of this clutter. I am not telling you that you
can't keep any containers, I am telling you to get rid of the ones
that have no lids, stained and the ones that keep getting shoved in
the back because it just isn't a size that works for you.
I don't know what a reasonable number of containers to own is, that
is a personal choice that has to be made on how you cook, store and
the size of your family.
I just know that if you haven't de-cluttered these items in the past
6 months it is time to really go through them and start tossing!
Spend 10 minutes doing this, don't get sidetracked and rip apart your
cabinets and drawers. One thing at a time.
Het zijn gewoon Brillo sponsjes. Ik vroeg het me ook al eens af.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:40 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Flylady is super, en ik ben er echt een stuk mee opgeschoten
Maar! In b.v. de Shiny Sink 101 heeft ze het over SOS pads. Zijn dat schuursponjes met zeep erin?En waar kan ik die kopen?
quote:Op zondag 2 juli 2006 17:54 schreef Sanne het volgende:
Ik had dit gevonden:
Brillo:
[afbeelding]
SOS pads:
[afbeelding]
Denk dat het dezelfde zijn.
En Windex moet Glassex zijn als ik het goed heb.
Ja ja, ik kom er helemaal in.
Nee dat doe ik ook niet. Ik ben alleen geschokt omdat ik dacht dat ik m'n lade twee maanden geleden nog had opgeruimd, maar als er dingen van 2005 tussen zitten zal dat wel al wat langer geleden zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:23 schreef Sanne het volgende:
Maak je over die apotheekrekening maar niet druk, ik declareer altijd maar 1 x per jaar en er is nog nooit moeijlijk over gedaan Maeghan.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:19 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nou toch iets gevonden
Een paar maanden (!) geleden hadm ijn kat in een hoekje van mijn woonkamer gepiest. Op het tapijt. Ik heb geboend met schoonmaakazijn, tapijtreiniger, nogmaals azijn...Maar ik bleef die walgelijke stank ruiken. Je kent het wel. Elke keer als je de kamer binnenkomt, wachten op die smerige vlaag van kattenpis die je neus binnendringt. Ik durfde eigenlijk niet eens meer mensen uit te nodigen.
Vandaag viel mijn oog op een bus Oust en heb het maar meegenomen. Ermee gespoten en daarna verliet ik de woonkamer. Een uurtje later ging ik weer even terug en wat schetst mijn verbazing? Ik ruik NIETS meer. Die muffe gore piswalm was WEG!
Ik ben echt dolblij. Dit is mijn best uitgegeven 2,25 sinds tijden
Wat een goede tip! Tot nu toe stond de bus Oust in de wc bij ons, maar die zet ik nu bij de kattenbakken neer dan!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:19 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nou toch iets gevonden
Een paar maanden (!) geleden hadm ijn kat in een hoekje van mijn woonkamer gepiest. Op het tapijt. Ik heb geboend met schoonmaakazijn, tapijtreiniger, nogmaals azijn...Maar ik bleef die walgelijke stank ruiken. Je kent het wel. Elke keer als je de kamer binnenkomt, wachten op die smerige vlaag van kattenpis die je neus binnendringt. Ik durfde eigenlijk niet eens meer mensen uit te nodigen.
Vandaag viel mijn oog op een bus Oust en heb het maar meegenomen. Ermee gespoten en daarna verliet ik de woonkamer. Een uurtje later ging ik weer even terug en wat schetst mijn verbazing? Ik ruik NIETS meer. Die muffe gore piswalm was WEG!
Ik ben echt dolblij. Dit is mijn best uitgegeven 2,25 sinds tijden
Ja, dat ventilatortje zag op op de website van Oust. Die ga ik zeker ook aanschaffen!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:58 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Oust
Bij ons staat de kattenbak noodgedwongen in de hal bij de voordeur, omdat er simpelweg geen andere plek is die handig is (ik weiger een kattebak in de keuken te zetten, en in een studentenhuis is de hal de enige plek waar de kat bij kan als iedereen weg is)..
Maar die geur van de kattenbak, niet echt stank maar dat typische grittige geurtje wilde maar niet weg![]()
Nu blijkt dus dat Oust ook van die Airbriseairwickschonelucht-stopcontact-parfumdingetjes heeft.. en voor slechts 5 euro hebben we nu de hele dag een lekker fris luchtje en geen kattebakgritgeurtjes meer
Oust is niet zo'n muffig Brise afdek-geurtje maar werkt ècht tegen gore luchtjes! [/reclame]
quote:Spend 15 minutes decluttering health and beauty aids! This means toss the old medicines, hair sprays, gels, shampoos, conditioners, old razors, old dried up nail polish, old cosmetics and anything else that is hanging around in your bathroom that you have not used in the past year!
Grab a trash bag and start tossing. Don't hold onto something because you "might" use it, or because you might need it, this is how clutter breeds! Be brutal and toss, toss, toss.
Please, Please, Please do not email me suggestions for the proper way to dispose of things, I trust you all to make good decisions in disposing of these items.
When you complete this mission you will love how your bathroom feels, I know I use that sentence a lot for missions but it is so true! LOL!
Have fun and toss, toss, TOSS!
Ik heb dingen als declutteren en de was doen enzo in mn outlook geprogrammeerdquote:Op maandag 14 augustus 2006 12:38 schreef Laura 2000 het volgende:
Ik heb me ook aangemeld! Ik ben het zat om steeds in de stress te schieten als er iemand langs komt...
Nu heb ik een shiny sink!
Ik begrijp het principe alleen nog niet helemaal... Waneer moet je nou iets gaan doen? Alleen als je een e-mail krijgt? Of moet je ook zelf de website steeds bezoeken?
Vind het verder nogal irritant dat de reminders van zondag hier pas op maandag binnekomen.. Hoe doen jullie dat?
Hoe doe je dat ? Ik heb hier ook al berichtregels leren gebruiken, en dit zou ook superhandig zijn.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik heb dingen als declutteren en de was doen enzo in mn outlook geprogrammeerd
Ik heb een google-calender aangemaakt daarvoor...quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik heb dingen als declutteren en de was doen enzo in mn outlook geprogrammeerd. Verder doe ik Kelly's Mission als ie binnenkomt in de mail
.
Dat heb ik vorige week nog gedaan. Dat scheelt...quote:Op maandag 14 augustus 2006 12:27 schreef Reese het volgende:
En de volgende zone is aan de beurt
Zone 3: The Bathroom and One Extra Room (August 14-18)
De eerste missie van deze week:
[..]
Outlook heeft een agenda-functie hequote:Op maandag 14 augustus 2006 16:34 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Hoe doe je dat ? Ik heb hier ook al berichtregels leren gebruiken, en dit zou ook superhandig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |