Ik ook!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:27 schreef Unihoc_ACE het volgende:
en een fles Cillit Bang uit het C1000 pakket.
Dus t werkt echt? Ik zag t laatst ook staan in de folderquote:Op zondag 20 augustus 2006 00:06 schreef tanna het volgende:
-knip-
Het welbekende muffe luchtje is iig eindelijk verdwenenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:21 schreef Ils het volgende:
[..]
Dus t werkt echt? Ik zag t laatst ook staan in de folder, maar eens kopen dan. Ik wil het toilet ook graag schoon onder de rand
![]()
Dat wordt ook uitgezonden door SBS6. Ik heb het een keer gezien maar vond het echt te ver gaan. Ze had zelfs van die stickertjes op de planken in haar linnenkast geplakt met benamingen voor witte kussenslopen, middelgrote handdoeken etc. Leek wel een winkelquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:57 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Altijd leuk: The Perfect Housewife met Anthea Turner. Op BBC3, dus ik denk niet dat iedereen dat kan ontvangen hier.
Is iedereen trouwens nog een beetje aan het FLYen? Het is zo rustig hier...
Eigenlijk is het helemaal anti-FlyLady ja. Iemand die helemaal niet kan huishouden moet in een week ofzo alles aan kant hebben. Wat nou babysteps. En eigenlijk is ze alleen maar streng en angstwekkend, zonder aandacht voor het ontwikkelen van routines. De deelnemers zullen wel een tijdje alles netjes kunnen houden, maar ik vraag me echt af voor hoe lang.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:34 schreef Nicole22 het volgende:
[..]
Dat wordt ook uitgezonden door SBS6. Ik heb het een keer gezien maar vond het echt te ver gaan. Ze had zelfs van die stickertjes op de planken in haar linnenkast geplakt met benamingen voor witte kussenslopen, middelgrote handdoeken etc. Leek wel een winkel![]()
Het is een beetje als heel snel afvallen: daarna heb je nog steeds geen gezonde eetgewoontes ontwikkeld en meer dan 95% is binnen 3 jaar weer terug op het oude gewicht van voor het dieet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:28 schreef Unihoc_ACE het volgende:
De deelnemers zullen wel een tijdje alles netjes kunnen houden, maar ik vraag me echt af voor hoe lang.
Ik heb de radiouitzending ook beluisterd, lekker Amerikaans, beetje overdreven ook soms. Heel anders dan hier in Nederland. Maar wel grappig.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:40 schreef Nicole22 het volgende:
Jaelke donderdag en je kan ze ook gewoon online beluisteren. Ik vind het wel grappig, van die Amerikaanse vrouwen die dan live in de uitzending bellen met een Flyprobleem.
Wat een uitvinding zeg! Ik zag ze vanavond bij AH liggen, in de bonusaanbieding en dacht ik probeer het gewoon. Net ben ik boven de pot gaan staan met dat spiegeltje (hoe komen ze er op?) en gadver wat is dat smerig! Het staat nu in te weken dus ik kan nog niks over het resultaat zeggen, eerst even bijkomen van het aanzicht. Logisch ook wel, daar kom je normaal met de borstel niet bij dus alles hoopt zich daar lekker op.quote:Op zondag 20 augustus 2006 00:06 schreef tanna het volgende:
Je gaat op de vreemdste dingen lettenDit heet *echt schoon* -onder-de-rand, en hier een klein stukje tekst van de website:
Doe de spiegeltest en ontdek dat ** de enige is die het onder-de-rand echt schoon krijgt! (Een gratis onder-de-rand spiegeltester is verkrijgbaar bij uw ** dealer!)
![]()
[afbeelding]
Ik schrok eerst! Viesviesvies (lees goor,) maar nu niet meer
![]()
Op andere fora heb ik hier ook veel goeds over gelezen, maar eens even langs de Wibra van de week, ben benieuwd!quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:33 schreef nikky het volgende:
Voor sommige dames hier.
Er is een ontvetter te koop bij de Wibra. Doorzichtige ( glassex ) fles met een geel goedje erin. Ook al maak jij je ramen schoon met spiritus... dit werkt nog beter. Kost 1,62 meende ik. Echt topspul.
Liefquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:15 schreef Jelief het volgende:
Ik heb een hulp in huis..
[afbeelding]
ja volgens mij is 't bij beide schimmelquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:50 schreef Jelief het volgende:
Voor de voegen bestaat er voegenreiniger, ik heb het al anderhalf jaar in huis maar nog steeds niet gebruiktLijkt mij datals je dat hebt gebruikt het daarna een kwestie van bijhouden is met gewoon schoonmaakmiddel.
Siliconenvoeg krijg je volgens mijniet schoon (als er van die zwarte spikkelsin zitten,dat is schimmel ) Beste oplossing dan lijkt mij de oude er uit halen en opnieuw doen)
Ik heb nog steeds een shining sink! Na weken! Dat is écht een nieuw record..quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:01 schreef Leah het volgende:
Maar hoe gaat het met de flybabes hier? Het valt een beetje stil na het eerste enthousiame.
Sommige mensen vinden het idee dat een doekje sowieso in aanraking geweest is met de WC al te vies voor woorden blijkbaar, ook al was je het daarna. Voor die mensen lijken wegwerpdoekjes mij trouwens een betere oplossing.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik ook zeker niet hetzelfde doekje eerst in het toilet en daarna in de keukenWie doet dat nou wel!! Na toiletreiniging gaat elk doekje altijd direct de wasmand in. Jeetje...je wilt er dan toch zeker niets meer mee 'schoon' maken. En zéker je keuken niet
Hotspots opruimen op de plekken waar de meeste gasten komen, zal het zo maar eens kijken dan.quote:Friday's Mission!
Dear Friends,
We are going to have a multi room mission today, it might take you longer than 15 minutes to do it, so set your timer for each room and FLY through it!
For the Front Porch, Entrance and Dining Room, put out the fires that are burning in your hot spots. Get rid of the cobwebs by the front door, get rid of the pile of junk mail, and put away the magazines and school papers that are piled on the dining room table.
They are smoldering so get to it!
Love,
Kelly
omg LLL was mijn favoriete boekjequote:Op zaterdag 30 september 2006 16:15 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik Flylady nu een paar maanden, af en toe doe ik een paar dagen minder maar toch gaat het steeds beter. Jammer dat dit topic zo dood is. Hoe gaat het bij de mensen hier ?
Ik heb het idee dat ik bijna alleen die routines doe, maar het huis is toch flink opgeruimd. Misschien omdat ik wel meer achter mezelf opruim ipv te wachten tot ik op die plek ga opruimen of schoonmaken wat ik dan toch niet doe. Het scheelt ook dat ik bijna klaar ben met declutteren, ik heb een paar marathon sessies gehouden want elke dag 15 minuten deed ik toch niet. Ik moet mezelf nog wel gaan aanwennen een kalender te gaan gebruiken, dat heb ik al jaren niet meer gedaan, maar vooral nu ik weer iedere week naar college moet zou het wel handig zijn, ik probeer m'n Flylady gewoonten ook door te trekken naar m'n studie.
Een onderbroek achter de verwarming van de slaapkamer. En hij was niet van mij of van mijn vriendquote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:53 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Wat is het raarste stukje 'clutter' dat je hebt gevonden? TS begint: een potje wax (gebruik ik al meer dan 5 jaar niet meer). Ik ben redelijk recent nog verhuisd, dus het valt wel mee. En jullie?
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:05 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Een onderbroek achter de verwarming van de slaapkamer. En hij was niet van mij of van mijn vriend(we wonen in een huurhuis)
Ach ja, dat was nog niets vergeleken met toen we er net introkken en voor het eerst de wasmachine lieten draaien. Toen die ging afpompen stroomde al het water weer omhoog uit de afvoerleiding. Ik die ontstopservice van de woningbouw gebeld, haalt die momteur zo twee gebruikte condooms uit de afvoerquote:
Oh dat geloof ik ook wel. Maar dan kan ik nog steeds niet begrijpen dat ze er niks aan doen..als je hele huis stinkt, dan ga je toch zoeken waar het vandaan komt? Ik heb ook een hele tijd nauwelijks iets aan het huishouden gedaan, ik was depressief en het interesseerde me niet en mijn vriend werkte 50-60 uur per week, dus die had ook niet zoveel tijd. Maar zelfs toen was het nog redelijk schoon. Er lag veel troep overal, maar 1x per week een stofzuiger door het huis, even afstoffen en een doekje over je wc is toch wel het minste lijkt me.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:08 schreef Isabeau het volgende:
@MissPink: ik geloof oprecht dat programma's zoals 'Hoe schoon is jouw huis' maar het topje van de ijsberg in Nederland vertonen qua verwaarlozing. Meestal zie je studentenhuizen, maar dat komt omdat het een beetje geaccepteerd is dat studenten zo leven en die studenten vinden het nog wel grappig. Ik wed dat vele duizenden 'gewone gezinnen' in vergelijkbare bende/viezigheid levenAlleen die gezinnen schamen zich te erg om op tv te komen.
Ik heb geen ervaring met ADHD, maar ik kan misschien wel uitleggen wat voor mij het best werkte.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:31 schreef Yoni het volgende:
Ennuh, hoe hebben jullie dat dan precies aangepakt als ik vragen mag? Ik ken de principes van de ministapjes, de routines e.d., maar ik vind het echt onwijs moelijk om me die routines ook echt aan te wennen (dat ik ADHD heb, werkt daar ook niet echt aan mee).
Ik heb die mails allemaal wel een tijd ontvangen, maar die lees ik niet, dus dat werkt niet voor mij![]()
Ik heb eerst netjes die babysteps gedaan, daar staat alles wel in:quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:31 schreef Yoni het volgende:
Ennuh, hoe hebben jullie dat dan precies aangepakt als ik vragen mag? Ik ken de principes van de ministapjes, de routines e.d., maar ik vind het echt onwijs moelijk om me die routines ook echt aan te wennen (dat ik ADHD heb, werkt daar ook niet echt aan mee).
Ik heb die mails allemaal wel een tijd ontvangen, maar die lees ik niet, dus dat werkt niet voor mij![]()
Je weet wat je moet doen he? Alle FlyMail gewoon weggooien! Je loopt niet achter, je begint gewoon waar je nu bent. Die oude mailtjes drukken op je geweten en doen niets goeds voor je. Over een tijdje zitten we weer in die zones en dan doe je gewoon mee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:41 schreef shmoopy het volgende:
Hmm, in de missions ben ik slecht, ik loop al weken achter met de Fly-mail, ik stort me gewoon op wat het meest in het oog springt steeds, maar toch werkt dat niet goed genoeg.
Het ligt zo voor de hand, en je hebt gewoon helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:30 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Je weet wat je moet doen he? Alle FlyMail gewoon weggooien! Je loopt niet achter, je begint gewoon waar je nu bent. Die oude mailtjes drukken op je geweten en doen niets goeds voor je. Over een tijdje zitten we weer in die zones en dan doe je gewoon mee.
Als de FlyMail teveel wordt, kun je ook alle Testimonials enzo weggooien. Dan zijn het er een stuk minder en wordt alles wat overzichtelijker.
Ik hoef nu alleen nog maar de pannenkast te doen en de plank van de magnetronquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:58 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het ligt zo voor de hand, en je hebt gewoon helemaal gelijk.
@Troel, kun je voortaan even waarschuwen, dan zet ik op tijd mijn zonnebril op.
Petje af, het ziet er echt geweldig uit!![]()
Ik krijg nu de neiging om zaterdag een foto van mijn vader's schoonmaakmiddelenvoorraad te makenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:36 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Troel nog bedankt voor je foto's van een geweldig opgeruimde keuken, ik miste op jouw foto's de enorme berg schoonmaakmiddelen die ik door de jaren heen heb verzameld en die ik maar niet weg kon doen. Ik heb het gootsteenkastje al een paar keer herschikt, maar dingen weggooien deed ik niet onder het motto; "nu ik meer schoonmaak door Flylady maak ik het allemaal vanzelf wel op". Yeah sure.
Er stonden 29 verpakkingen schoonmaakmiddel in dat kastje. Door de foto's ging bij mij ook het knopje om en heb ik wél wat weggedaan. Ik heb waarschijnlijk nog een tweede declutterronde nodig maar die komt nog wel eens.
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje.JPG]afbeelding][/url]
Wat ik nu nog over heb is grotendeels dubbel zodat ik altijd een nieuw verpakking heb wanneer de oude op is en omdat ik graag dingen in de aanbieding koop.
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje2.JPG]afbeelding][/url]
Het is gewoon eng hoeveel jouw keukenkastje qua inhoud en indeling lijkt op de mijne, tot de plek van de vuilniszakken naast de emmers aan toe.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:36 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Fijn is dat, hé ? Mijn moeder belde me daarnet dat ze morgen komt eten met haar nieuwe vriend en zijn dochter. Is goed hoor, ik hoef niet echt iets extra's te doen behalve wat meer te koken.
Troel nog bedankt voor je foto's van een geweldig opgeruimde keuken, ik miste op jouw foto's de enorme berg schoonmaakmiddelen die ik door de jaren heen heb verzameld en die ik maar niet weg kon doen. Ik heb het gootsteenkastje al een paar keer herschikt, maar dingen weggooien deed ik niet onder het motto; "nu ik meer schoonmaak door Flylady maak ik het allemaal vanzelf wel op". Yeah sure.
Er stonden 29 verpakkingen schoonmaakmiddel in dat kastje. Door de foto's ging bij mij ook het knopje om en heb ik wél wat weggedaan. Ik heb waarschijnlijk nog een tweede declutterronde nodig maar die komt nog wel eens.
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje.JPG]afbeelding][/url]
Wat ik nu nog over heb is grotendeels dubbel zodat ik altijd een nieuw verpakking heb wanneer de oude op is en omdat ik graag dingen in de aanbieding koop.
[[url=http://xs108.xs.to/xs108/06434/gootsteenkastje2.JPG]afbeelding][/url]
Same herequote:Op dinsdag 14 november 2006 20:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb alleen zo'n moeite met flylady nu ik weer 5 tot 7 dagen per week werk![]()
Ik doe eigenlijk alles 's avonds na het eten, mijn ochtendroutine is; wassen, haar doen, aankleden, swish & swipe van de WC, fatsoenlijk ontbijt maken en opeten, tas inpakken, email checken, naar station of werk fietsen, terwijl het daarvoor was; uit bed rollen, gezicht en haar een beetje fatsoeneren, kleren zoeken en uiteindelijk maar weer die duffe sweater of zoiets aantrekken, de deur uitrennen met een boterham in mijn handen en dan vaak nog de trein missen.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:10 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe braaf nog elke ochtend de ochtendroutines, en als ik dan 's middags thuis kom heb ik nergens meer zin in![]()
Wat positief verandert zeg!!quote:Op zondag 10 december 2006 17:37 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik doe eigenlijk alles 's avonds na het eten, mijn ochtendroutine is; wassen, haar doen, aankleden, swish & swipe van de WC, fatsoenlijk ontbijt maken en opeten, tas inpakken, email checken, naar station of werk fietsen, terwijl het daarvoor was; uit bed rollen, gezicht en haar een beetje fatsoeneren, kleren zoeken en uiteindelijk maar weer die duffe sweater of zoiets aantrekken, de deur uitrennen met een boterham in mijn handen en dan vaak nog de trein missen.
Same here, maar minder dan 9 maanden was al supersnel toch ? Hier op Fok! zijn de meesten in Juli begonnen (ik ook maar ik was toen nog nniet aangemeld) , dus dan hebben we nog even.quote:
Klinkt echt heel lekker ! 5000 boekenquote:oop tegen het einde van het jaar een geheel opgeruimde woonkamer te hebben. Dat is dus inclusief het uitzoeken van ongeveer 5000 boeken (het merendeel staat inmiddels in de kelder) en heul veel cd's. In het nieuwe jaar mag ik dan van mezelf de Ikea induiken om leuke nieuwe meubels uit te zoeken. Ik kan me er nu al helemaal op verheugen. Inmiddels heb ik een opgeruimde keuken, badkamer, toilet, inloopkast en gang zonder rommel en volkomen schoon. Na de woonkamer is de slaapkamer aan de beurt en dan ben ik helemaal klaar.
Ik heb dan alles gedeclutterd, schoongemaakt, geverfd en ingericht
quote:We zijn deze week weer in de badkamer. Dit keer een simpel klusje; ontruim alle platte oppervlakken, berg je medicijnen, tandenborstels, cosmetica, etc op. De oppervlakken in de badkamer zijn hotspots voor ons allemaal maar we denken er niet over als hotspots omdat we denken dat we al die spullen nodig hebben, daarom laten we het staan. BERG DIE DINGEN OP !! Raak niet afgeleid, ga geen kastjes en laadjes opruimen. Werk alleen de spullen op de platte oppervlakken weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |