Nee joh, je moet elke dag (of 2x per week ofzoquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb ook moeite met wegdoen
en toch moet ik er wel écht aan geloven, ik ben nu ontzettend klein behuisd, en heb gewoon écht te weinig ruimte
als ik eens wat dagen achter elkaar vrij heb, ga ik er toch echt eens aan beginnen..
begin anders met een la of een plank.... zo pak ik het aan....en langzaam maar zeker wordt het dan beterquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb ook moeite met wegdoen
en toch moet ik er wel écht aan geloven, ik ben nu ontzettend klein behuisd, en heb gewoon écht te weinig ruimte
als ik eens wat dagen achter elkaar vrij heb, ga ik er toch echt eens aan beginnen..
kleding die je een jaar niet aan hebt gehad moet je gewoon wegtyfen of verkopen (bijv. op marktplaats.nl) tenzij het van een hele dure designer is of een heel bijzonder exemplaar of zo.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:35 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik ben deze week weer begonnen nadat ik zo'n twee weken niks heb gedaan, mijn oma is overleden en daarna kreeg ik even niets gedaan, ik heb nu tentamenperiode en dan heb ik helemaal geen regelmaat meer, maar vanaf maandag ben ik gelukkig weer begonnen, ik heb eerst de mega afwas weggewerkt en de rest van het huis begint ook te volgen. Het is gelukkig niet meer zo'n bende als een paar dagen geleden.
Wij hadden in de kleinste slaapkamer (voorheen rommelkamer) een dressoir vol met allerlei papieren en andere rommel staan, en we pakten er eigenlijk nooit iets uit, die heb ik samen met mijn vriend helemaal gedeclutterd, een paar dingen gingen ergens anders in huis en de rest ging gewoon wegHet dressoir hebben we met pijn en moeite de trap af gekregen (het krakkemikkige ***ding viel onderweg zowat uit elkaar) en staat nu in de schuur, die is nu ook flink opgeruimder nu alles opgeborgen in een kastje is ipv los op de vloer. In de kleine slaapkamer staat nu nog een dubbele kledingkast, een enkele kledingkast, twee boekenkasten en een computerbureautje wat we gebruiken om de was op te vouwen. Er staan ook nog wat dozen met kleren die mijn vriend en ik niet meer passen en in onze slaapkamer hebben we ook nog twee kledingkasten. Conclusie; we hebben teveel kleren. En ik ben best goed in dingen weg doen, maar kleren wegdoen kan ik niet
En het idiote is; ik pas de meeste niet eens meer ! (mijn moeder bewaart ook nog kleren van me die ik niet pas bedenk ik me nu) En als ik die ene kledingkast leeg kan krijgen dan kan dat ding ook de deur uit, en die boekenkasten zijn ook gevuld met boeken die ik uit heb en niet ga herlezen, als ik die weg doe dan staat er eigenlijk nog alleen maar een grote kledingkast in dat kamertje en zou ik er een logeerkamer van kunnen maken. Het logeerbed staat nu in de studeerkamer waardoor ik niet op internet kan als er logees zijn. Waarom lukt het me dan niet om gewoon de hele boel weg te doen ? (ik weet het wel hoor, omdat ik denk dat ik heus nog wel ga afvallen en ik nooit meer zulke leuke kleren zal vinden als die die ik nu bewaar)
Ik ben zelfs wel eens in bed gekropen terwijl het er nog lagquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:16 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon laten liggen en langer dan hij bezig blijven en niet naar bed gaan?
Daar zou je mij zo laaiend mee hebben hequote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:17 schreef Troel het volgende:
Nee, steevast commentaar "ja, maar het meeste is van jou".
Ja, maar met oog op dat voorgenomen huwelijk wacht ik liever totdat ie ja heeft gezegdquote:Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar zou je mij zo laaiend mee hebben he
Dan kook ik ook alleen voor mezelf en gooi ik alleen mijn eigen was in de machine en mijn eigen bord in de vaatwasser en en en
Ik niet.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 14:23 schreef Sanne het volgende:
Ik moet weer!
Wie geeft mij op mijn sodeflikker omdat ik mijn hele huis verwaarloos sinds ik SL speel?
Hey, dat heb ik nou ook! Ik denk tegenwoordig in termen van 'weggooibare cadeau's' zoals bloemen, bonbons, fles wijn etc.quote:Op donderdag 1 februari 2007 12:49 schreef Unihoc_ACE het volgende: Ik koop ook geen rommel meer, ook niet voor anderen.
Ik vraag ook gewoon naar verlanglijstjes. Als iemand een emmer nodig heeft geef ik gewoon een emmer. Beetje raar verjaardagscadeau misschien, maar wel eentje dat nuttig is en nog jaren goed gebruikt gaat worden. Ik vind het ook leuk om een deurmat of een theedoek te krijgen als ik die nodig heb. Elke keer als ik het gebruik denk ik weer aan degene die het aan mij gaf.quote:Op donderdag 1 februari 2007 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, dat heb ik nou ook! Ik denk tegenwoordig in termen van 'weggooibare cadeau's' zoals bloemen, bonbons, fles wijn etc.
En ik moet nog een keuken verbouwen.quote:
Ja, heb er toch 100L$ mee gewonnen!quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Sanne het volgende:
[..]
En ik moet nog een keuken verbouwen.
Maar leuk was het wel!
Ja, die kunnen weg.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:41 schreef Sanne het volgende:
Tijdschriften. Dat is een goede.
Ik heb 10 complete jaargangen ComputerTotaal in huis.
Die moeten zeker weg he? In het kader van de decluttering?
En sowieso, wanneer zoek ik nou iets van win95 op.
Moeilijk, moeilijk, maar ik moet ook weer wat meer Fly'en.
Beetje spullen verplaatsen, je twix opeten en klaar is je keukenquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Sanne het volgende:
En ik moet nog een keuken verbouwen.
Maar leuk was het wel!
ROFLOL.quote:Op woensdag 14 februari 2007 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje spullen verplaatsen, je twix opeten en klaar is je keuken
Doe lekker je ochtendroutine (bed opmaken, jezelf verzorgen). Daarna heb je nog de hele dag om 15 minuutjes opruimen in te plannen. Dat is alles. Kijk eens wat je kunt doen in 15 minuten! Misschien krijg je daarna wel zin in nog 15 minuten...quote:Op donderdag 15 februari 2007 08:53 schreef syzo het volgende:
nou het verval begint al......ik heb vandaag echt HE LE MAAAAAAL geen zin![]()
Ik heb zin om nog even te gaan![]()
quote:Op maandag 5 maart 2007 23:29 schreef enter het volgende:
Ik heb al mijn belangrijke papieren (verzekeringen, bank-gegevens, abbonementen.. etc.) netjes in verschillende mappen opgeborgen met tabbladen.
Scannen, dat deed ik met diploma's, belangrijke garantiebewijzen, en contracten.quote:
Hm, ja scannen doe ik ook maar alleen met mijn paspoort en polissen, zodat ik die altijd kan tonen als ik elders ben.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:48 schreef Sanne het volgende:
[..]
Scannen, dat deed ik met diploma's, belangrijke garantiebewijzen, en contracten.
Alleen dat is een beetje in het slop geraakt.
Ik kon wel alles zo terugvinden.
Ik ook! Heb tabbladen met letters verdeeld over 3 dossiermappen en daarin bewaar ik mijn papieren.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:29 schreef enter het volgende:
Ik heb al mijn belangrijke papieren (verzekeringen, bank-gegevens, abbonementen.. etc.) netjes in verschillende mappen opgeborgen met tabbladen.
Kijk, dat deed ik nou gewoon al!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:13 schreef Cyan het volgende:
Ik heb vandaag bij de Hema van die dossiermapjes gekocht (knalgroen) met het voornemen om daar alle bonnen en garantiebewijzen van alle apparatuur in te bewaren. Dan hoef ik me in ieder geval niet meer rot te zoeken naar een aankoopbewijs als er iets kapot gaat.
Leuk idee trouwens een aantal kaarten inkopen, echt dit ga ik zeker ook doenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 18:49 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb net zomaar een verjaardagskaart op tijd op de post gedaan. En ik heb met Valentijnsdag m'n vriend, moeder en een stel vriendinnen een kaartje gestuurd, en een vriendin die pas bevallen is, een kennis waarvan een familielid overleden was etc, etc.
Ik was hiervoor zo ongeorganiseerd dat ik altijd iedereens verjaardag vergat, en als ik iemand een kaart wilde sturen dan kostte me dat belachelijk veel tijd en moeite omdat ik niet alles bij elkaar had. Tijdens het declutteren kwam ik echt overal enveloppen en postzegels tegen (ik moest altijd extra kopen omdat we ze kwijt waren), die liggen nu allemaal bij elkaar en ik gebruik ze nu ook. Een paar weken geleden ben ik de hele stad doorgeweest en heb ik een hele voorraad leuke kaarten voor elke gelegenheid ingeslagen, en ik had er ook nog wat die ik nooit verstuurd had (waaronder "Guess what? a card from me and it isn't even Christmas")
Raar is dat, zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord met een bedrag van in de 8000 gulden. Die man had heel normaal gereageerdquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:16 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Zeker weten, het is zo vervelend als je al je pasjes etc kwijt bent. Ik ben zelf wel eens mijn portemonnee verloren (zowat geen geld erin) en die lag al bij de politie voordat ik thuis was, ik heb het adres van de vinder gevraagd en ben een pak Merci gaan brengen want ik was er erg blij mee dat ik hem terug had, en als het iemand anders zou overkomen zou die zich ook wel eens zo kunnen voelen.
Mijn broer heeft eens een portemonnee gevonden met 10.000 gulden erin en dat bij de politie gemeld, die man die hem kwam halen leek het allemaal niet zo bijzonder te vinden ofzo. Maar ja.
Ga naar de Hema! Daar hebben ze echt ontzettend leuke kaarten!quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:12 schreef enter het volgende:
[..]
Leuk idee trouwens een aantal kaarten inkopen, echt dit ga ik zeker ook doen![]()
![]()
Je kan ook een kaartje sturen als je toch kaartjes gaat inkopenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:24 schreef enter het volgende:
[..]
Raar is dat, zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord met een bedrag van in de 8000 gulden. Die man had heel normaal gereageerd"ok, dankje"
Ik zit te twijfelen om nog langs deze mevrouw te gaan, ze hebben wel adresgegevens van haar in mijn portemonnee gedaan, misschien had ze wel iets anders aan haar hoofd dan een portemonnee naar de politie te brengen ik weet het verhaal ok verder niet, geef ik haar paaseitjes
Voor ik flylady had ontdekt had ik twee stapels met kleren: schoon en niet schoon. Nu liggen de schone kleren opgevouwen in de kastquote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:59 schreef Cyan het volgende:
En mijn nieuwe was-droog-strijk ritme werkt als een trein! Zodra ik iets heb gewassen en gedroogd gaat het meteen richting strijkplank of kast. Geen stapels ongestreken was meer maar keurige stapeltjes in de kast!
Wij hebben een kleine inloopkast en die lag altijd vol met stapels schone maar niet gestreken was. Zelfs sokken en handdoeken slingerden ergens rond in die berg. Dus als je mevrouw sok had gevonden (lees, uit de stapel had getrokken) moest je meneer sok nog zien te tracerenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor ik flylady had ontdekt had ik twee stapels met kleren: schoon en niet schoon. Nu liggen de schone kleren opgevouwen in de kastDat is al een hele verandering
![]()
Ik heb ook zo'n sokkenmandjequote:Op woensdag 14 maart 2007 13:43 schreef Isabeau het volgende:
Net twee uur lang gepoetst in de keuken en je ziet er bijna niets van(allemaal op en in kastjes en onder en achter het gasfornuis).
En het sokkenprobleem klinkt me bekend, CyanWe hebben nu een mandje met weessokjes: sokjes die heel zielig alleen zijn. En soms wordt dat mandje doorzocht en blijken er toch weer een aantal paren in te zitten.
sokkenmandjequote:Op woensdag 14 maart 2007 13:49 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n sokkenmandje. Al jaren...
Ik doe 's avonds de was in de wasmachine en 's morgens haal ik de was van de dag ervoor van de waslijn (incl. opvouwen, aan strijken doe ik zelden) en hang ik de nieuwe was op. Werkt geweldigquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:33 schreef Cat1 het volgende:
Die was lukt me trouwens nog niet erg, het aanzetten wel maar goed kom 6 uur thuis, was aanzetten, hond uitlaten, koken en die zooi ervan opruimen en eeeeehhh erna trek ik het niet meer om op te vouwen.. (soms heeft me vriend gloeiende 5 minuten maar die vouwt het dan eeeeeeh beetje gek op hahha) moet toch iets slims op te verzinnen zijn.
Coowl, wij op werk moeten nu ook allemaal opruimen.... echt genieten, klinkt stom maar het is zo leuk en zo veel weggooien onvoorstelbaar.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:58 schreef Pandorah het volgende:
Oe! Mandjes en dozen! Handig hoor...![]()
En op mijn werk flylady ik me ook rot. Mijn archiefkasten ben ik nu aan het schonen en ik heb inmiddels weer plek. Waarom bewaren op papier als ik het ook digitaal bewaar?![]()
Yep zo denk ik ook, hou ook niet van zeuren maar eeeeeeeeh ken het niet allemaal zo goed terugvinden maar goed, ik vind het kei lief dat ie het doet.quote:En dat je vriend vreemd opvouwt is niet erg. Het is toch opgevouwen?
Flikker op me werk ook meer weg sinds de flylady ruimt wel lekker op, vandaag ff boel pennen/potloden/lege zilverstiften enz weggemikt en heb nu van alles maar 1, kijkt een stuk rustiger wel..quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:41 schreef enter het volgende:
[..]
Coowl, wij op werk moeten nu ook allemaal opruimen.... echt genieten, klinkt stom maar het is zo leuk en zo veel weggooien onvoorstelbaar.
Ook omdat we met een klein groepje werken en iedereen wil wel iets bewarengewoon afstand doen
![]()
weg ermee!!
Je kan toch de was vouwen of strijken terwijl je tv kijkt? Voordat je het weet is je was weg!quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:33 schreef Cat1 het volgende:
Zit in me flybabytijd op dag 21, heb die 15 minuten maar gebruikt voor me papieren te ordenen en eeeeeeeeeeh de stapel van een jaar is bijna weg.. was meer omdat de belastingvent komt denk dat heb ik niet me jaarlijkste stresszoekavond.
Die was lukt me trouwens nog niet erg, het aanzetten wel maar goed kom 6 uur thuis, was aanzetten, hond uitlaten, koken en die zooi ervan opruimen en eeeeehhh erna trek ik het niet meer om op te vouwen.. (soms heeft me vriend gloeiende 5 minuten maar die vouwt het dan eeeeeeh beetje gek op hahha) moet toch iets slims op te verzinnen zijn.
Wij vrouwen kunnen toch 2 dingen tegelijkquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:19 schreef Cat1 het volgende:
Ja deed ik ook toen ik alleen woonde ging als een speer maar woon sinds 3 maanden samen en misschien benk nog zoekende naar nieuw ritme.. maar tis wel een goeie van je Cyan misschien moet ik dat maar weer invoeren hahha...
Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:57 schreef fee-tje het volgende:
Oeh! Ik ben nu al 10 maand bezig en het gaat nog steeds goed. Zo gaandeweg is mn huis schoon geworden, en het blijft schoon echt zonder moeite! Tis echt heel simpel, bijna eng gewoon
Misschien omdat je het overzicht een beetje kwijt was?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?
Ik hoor nu steeds van mensen die bij me over de vloer komen dat het er zo eng netjes uitziet.
Het is meer "moeten" nu. Ik moest van mezelf vroeger nooit de was opruimen, of de vaatwasser inpakken, of blablabla. Nu *moet* ik van mezelf mn routines doen, en dan is alles al schoonquote:Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?
Ik hoor nu steeds van mensen die bij me over de vloer komen dat het er zo eng netjes uitziet.
Wat een leuke site!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef Nicole22 het volgende:
Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
Inderdaad een erg leuke sitequote:
ja, klopt..quote:Op vrijdag 27 april 2007 21:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Moest je de eerste dag niet alleen de gootsteen aanpakken?
mwoah, opruimen...quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:45 schreef Isabeau het volgende:
Soms schaam ik me gewoon dat ik wekenlang tegen een stapeltje troep opzie en dan die hele stapel binnen 15 minuten weggewerkt heb als ik er eenmaal mee begin
En als je 5 minuten nodig had om speelgoed op te ruimen kan het toch nooit zo'n troep zijn geweest, buurvrouw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |