abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45248290
Ik vind dingen wegdoen echt heel bevrijdend. Ik woon ook superklein en met minder spullen heb ik gewoon meer bewegingsruimte. Bijna alles wat je een jaar niet hebt gebruikt ga je echt niet missen als je het wegdoet. Alles heeft nu zijn plaats en ik gebruik alleen maar dingen die echt goed en nuttig zijn. De rest is weg en ik mis het niet.

Je kunt het ook andersom bekijken. Doe alsof je gaat verhuizen. Bekijk van al je spullen of je het nodig hebt in je nieuwe huis (of zelfs je nieuwe georganiseerde leven). Alles waar je geen direct doel van ziet neem je niet mee (en doe je dus weg). Let op, direct doel dus. Niet van "dat zou nog best eens nuttig kunnen zijn, ookal weet ik nog niet waarvoor".
Trust me, I know what I'm doing.
pi_45248690
Ik ben deze week weer begonnen nadat ik zo'n twee weken niks heb gedaan, mijn oma is overleden en daarna kreeg ik even niets gedaan, ik heb nu tentamenperiode en dan heb ik helemaal geen regelmaat meer, maar vanaf maandag ben ik gelukkig weer begonnen, ik heb eerst de mega afwas weggewerkt en de rest van het huis begint ook te volgen. Het is gelukkig niet meer zo'n bende als een paar dagen geleden.

Wij hadden in de kleinste slaapkamer (voorheen rommelkamer) een dressoir vol met allerlei papieren en andere rommel staan, en we pakten er eigenlijk nooit iets uit, die heb ik samen met mijn vriend helemaal gedeclutterd, een paar dingen gingen ergens anders in huis en de rest ging gewoon weg Het dressoir hebben we met pijn en moeite de trap af gekregen (het krakkemikkige ***ding viel onderweg zowat uit elkaar) en staat nu in de schuur, die is nu ook flink opgeruimder nu alles opgeborgen in een kastje is ipv los op de vloer. In de kleine slaapkamer staat nu nog een dubbele kledingkast, een enkele kledingkast, twee boekenkasten en een computerbureautje wat we gebruiken om de was op te vouwen. Er staan ook nog wat dozen met kleren die mijn vriend en ik niet meer passen en in onze slaapkamer hebben we ook nog twee kledingkasten. Conclusie; we hebben teveel kleren. En ik ben best goed in dingen weg doen, maar kleren wegdoen kan ik niet En het idiote is; ik pas de meeste niet eens meer ! (mijn moeder bewaart ook nog kleren van me die ik niet pas bedenk ik me nu) En als ik die ene kledingkast leeg kan krijgen dan kan dat ding ook de deur uit, en die boekenkasten zijn ook gevuld met boeken die ik uit heb en niet ga herlezen, als ik die weg doe dan staat er eigenlijk nog alleen maar een grote kledingkast in dat kamertje en zou ik er een logeerkamer van kunnen maken. Het logeerbed staat nu in de studeerkamer waardoor ik niet op internet kan als er logees zijn. Waarom lukt het me dan niet om gewoon de hele boel weg te doen ? (ik weet het wel hoor, omdat ik denk dat ik heus nog wel ga afvallen en ik nooit meer zulke leuke kleren zal vinden als die die ik nu bewaar)
pi_45248891
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb ook moeite met wegdoen
en toch moet ik er wel écht aan geloven, ik ben nu ontzettend klein behuisd, en heb gewoon écht te weinig ruimte
als ik eens wat dagen achter elkaar vrij heb, ga ik er toch echt eens aan beginnen..
Nee joh, je moet elke dag (of 2x per week ofzo ) één laadje of een kastje ofzo doen. En in mijn geval een maand later hetzelfde laadje/kastje/plankje/opslagdoos nog een keer want dan blijkt dat er nog wel meer weg kan.
pi_45258678
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb ook moeite met wegdoen
en toch moet ik er wel écht aan geloven, ik ben nu ontzettend klein behuisd, en heb gewoon écht te weinig ruimte
als ik eens wat dagen achter elkaar vrij heb, ga ik er toch echt eens aan beginnen..
begin anders met een la of een plank.... zo pak ik het aan....en langzaam maar zeker wordt het dan beter
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:42:23 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_45260395
Mijn klerenkast is compleet opgeruimd. Er zitten zelfs stickertjes op de plekken waar bepaalde kledingstukken moeten komen, zodat Bert de kast ook in kan ruimen
Nu is het zo dat de al dan niet opgevouwen was blijft liggen totdat ik het opruim, ik hoop dat hiermee Bert ook de armen uit de mouwen gaat steken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:15:08 #206
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_45261672
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:35 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik ben deze week weer begonnen nadat ik zo'n twee weken niks heb gedaan, mijn oma is overleden en daarna kreeg ik even niets gedaan, ik heb nu tentamenperiode en dan heb ik helemaal geen regelmaat meer, maar vanaf maandag ben ik gelukkig weer begonnen, ik heb eerst de mega afwas weggewerkt en de rest van het huis begint ook te volgen. Het is gelukkig niet meer zo'n bende als een paar dagen geleden.

Wij hadden in de kleinste slaapkamer (voorheen rommelkamer) een dressoir vol met allerlei papieren en andere rommel staan, en we pakten er eigenlijk nooit iets uit, die heb ik samen met mijn vriend helemaal gedeclutterd, een paar dingen gingen ergens anders in huis en de rest ging gewoon weg Het dressoir hebben we met pijn en moeite de trap af gekregen (het krakkemikkige ***ding viel onderweg zowat uit elkaar) en staat nu in de schuur, die is nu ook flink opgeruimder nu alles opgeborgen in een kastje is ipv los op de vloer. In de kleine slaapkamer staat nu nog een dubbele kledingkast, een enkele kledingkast, twee boekenkasten en een computerbureautje wat we gebruiken om de was op te vouwen. Er staan ook nog wat dozen met kleren die mijn vriend en ik niet meer passen en in onze slaapkamer hebben we ook nog twee kledingkasten. Conclusie; we hebben teveel kleren. En ik ben best goed in dingen weg doen, maar kleren wegdoen kan ik niet En het idiote is; ik pas de meeste niet eens meer ! (mijn moeder bewaart ook nog kleren van me die ik niet pas bedenk ik me nu) En als ik die ene kledingkast leeg kan krijgen dan kan dat ding ook de deur uit, en die boekenkasten zijn ook gevuld met boeken die ik uit heb en niet ga herlezen, als ik die weg doe dan staat er eigenlijk nog alleen maar een grote kledingkast in dat kamertje en zou ik er een logeerkamer van kunnen maken. Het logeerbed staat nu in de studeerkamer waardoor ik niet op internet kan als er logees zijn. Waarom lukt het me dan niet om gewoon de hele boel weg te doen ? (ik weet het wel hoor, omdat ik denk dat ik heus nog wel ga afvallen en ik nooit meer zulke leuke kleren zal vinden als die die ik nu bewaar)
kleding die je een jaar niet aan hebt gehad moet je gewoon wegtyfen of verkopen (bijv. op marktplaats.nl) tenzij het van een hele dure designer is of een heel bijzonder exemplaar of zo.

En sowieso.. kleding ouder dan twee jaar zijn sowieso al uit de mode dus al ben je afgevallen kun je er nog niet meer mee over straat
veni vidi gebanned
pi_45274979
Morgen ga ik op vakantie mbv de flylady vakantielijstjes Het werkt super.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:13:57 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_45317419
Het helpt niet

De was wordt door Bert gewoon uit de droger gehaald en op bed gemieterd Helaas. Heeft Flylady ook cursussen mannen opvoeden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45317493
Gewoon laten liggen en langer dan hij bezig blijven en niet naar bed gaan?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:17:51 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_45317570
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:16 schreef Liejannuh het volgende:
Gewoon laten liggen en langer dan hij bezig blijven en niet naar bed gaan?
Ik ben zelfs wel eens in bed gekropen terwijl het er nog lag

Nee, steevast commentaar "ja, maar het meeste is van jou". En telkens trap ik er daarna weer in om al zijn witte shirts op te gaan vouwen terwijl ik die niet heb
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_45317649
Hahhaahaha, wat een argument!
Misschien moet je een keer alle was scheiden en alleen je eigen dingen wassen?
of ben ik te drastisch met mijn maatregelen?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:21:11 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_45317692
Nee, dan krijg ik weer een boze Bert "waar zijn mijn onderbroeken" (Om ze vervolgens in elke wasmand terug te vinden, behalve de juiste )

Nee, hij is niet echt een held in het huishouden, maar ik blijf hoop houden (tegen beter weten in)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 17:21:36 #213
43556 miss_dynastie
pi_45317719
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:17 schreef Troel het volgende:
Nee, steevast commentaar "ja, maar het meeste is van jou".
Daar zou je mij zo laaiend mee hebben he
Dan kook ik ook alleen voor mezelf en gooi ik alleen mijn eigen was in de machine en mijn eigen bord in de vaatwasser en en en
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:25:39 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_45317884
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Daar zou je mij zo laaiend mee hebben he
Dan kook ik ook alleen voor mezelf en gooi ik alleen mijn eigen was in de machine en mijn eigen bord in de vaatwasser en en en
Ja, maar met oog op dat voorgenomen huwelijk wacht ik liever totdat ie ja heeft gezegd

Nee, het is niet dat ie niets doet, meestal pakt hij de vaatwasser wel in en uit en zorgt hij voor al het afval enzo. En hij strijkt zelf zijn overhemden niet. Maarja, dat doe ik ook niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:38:53 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45318372
Mijn huis versloft weer...ik heb nu een schema gemaakt in mijn Gmail Calendar. Erg handig, elke dag heb ik een paar klussen neergezet. Woensdag is een inhaal-danwel vooruitwerkdag.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:10:54 #216
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_45464720
Swish en swipe komt nog niet veel van.. ik ben de afgelopen week nog bijna niet thuis geweest (nouja, dan wordt het natuurlijk ook niet zo vies)

Straks ga ik denk ik wat oude boeken op marktplaats zetten, en dan zaterdag weer vol goede moed de stad in om nieuwe clutter te kopen
pi_45468460
Ik ga morgen ook winkelen. Kleren en boeken

Ik heb nog niets gedaan vandaag (vrije dag ), maar ik ben wél aangekleed achter de computer gaan zitten.
pi_45476651
Ik doe netjes elke dag mn ochtend, middag en avond routine, een kwartiertje schoonmaken en een wasje wegwerken.

Nja, eik doet manlief de was in de trommel en ik ruim het dan weer in.

Dat plus een uurtje WHB in de week en mn huis is eik verdacht schoon met heel weinig moeite
pi_45476771
ik heb de afgelopen weken ook weinig gedaan (veel stress thuis en rustig aandoen na operatie) dus ik moet het idd weer gaan oppakken want het werkte wel!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:23:15 #220
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_45532638
Ik moet weer!
Wie geeft mij op mijn sodeflikker omdat ik mijn hele huis verwaarloos sinds ik SL speel?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_45534015
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:23 schreef Sanne het volgende:
Ik moet weer!
Wie geeft mij op mijn sodeflikker omdat ik mijn hele huis verwaarloos sinds ik SL speel?
Ik niet.
Heb geen recht van spreken aangezien ik me momenteel het lazarus sta te boenen omdat maandag een installateur komt.

Beetje laks geweest.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_45534954
Ik moet eerlijk toegeven dat het hier soms wel bijna opgeruimd lijkt!
Donderdag in een kwartiertje de boel kunnen ontruimen en vandaag in anderhalf uur tijd gestofzuigd, gedweild, de keukenkastjes afgenomen en de deuren schoongemaakt. En dan had ik vanochtend mijn badkamer en toilet al uitgedweild.
Zou het ooit dan toch wat met mij worden?
pi_45865327
Heb deze topic pas ontdekt en ze alle 5 doorgespit.. aaaaaaaaarg, nog meer flyladies. Anyway was anderhalf jaar geleden begonnen en erna weer en erna weer en weer pffffff kwam nooit verder dan dag 14. Zit nu op dag 10 en doe gewoon een paar dagen per babystep haha, 3 weken shined me zink zich de klere en van het weekend toch maar de houseblessing gedaan. Zat ff te kijken voor morgen maar dag 11 is 5 minuten room rescue maar ga ik niet trekken voordat ik ga werken in me worst room (ben vorig jaar verhuisd en heb nog een dozenrommelroom die kan wel was rescue gebruiken).
Doen jullie roomrescue voordat je 's morgens gaan werken?
pi_45873827
Die is maf, ik hou flylady haar tijden niet aan hoor.
1 uur homeblessing trek ik ook nooit doordeweek, dus dat is voor de zaterdag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_45874079
Ik moet ook weer wat actiever gaan aanpakken.
Ik merk wel dat ik makkelijker dingen weggooi en minder rommel koop
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_45875083
Ja, dat ervaar ik nou ook heel erg, Marjo
IK denk nu al vrij snel 'dat is clutter'.
pi_45879411
Schoonmaken is ook veel sneller zonder allerlei zooi die je moet verplaatsen/weggooien/afstoffen. Ik koop ook geen rommel meer, ook niet voor anderen.

Die Home Blessing doe ik altijd in twee dagen. Eerst keuken, douche, wc en beddengoed verwisselen. Dag erna afstoffen, stofzuigen en afval wegbrengen. Als ik beddengoed verwissel na het afstoffen is alles meteen weer stoffig. Dagje ertussen is ideaal.
pi_45890414
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:49 schreef Unihoc_ACE het volgende: Ik koop ook geen rommel meer, ook niet voor anderen.
Hey, dat heb ik nou ook! Ik denk tegenwoordig in termen van 'weggooibare cadeau's' zoals bloemen, bonbons, fles wijn etc.
pi_45891472
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hey, dat heb ik nou ook! Ik denk tegenwoordig in termen van 'weggooibare cadeau's' zoals bloemen, bonbons, fles wijn etc.
Ik vraag ook gewoon naar verlanglijstjes. Als iemand een emmer nodig heeft geef ik gewoon een emmer. Beetje raar verjaardagscadeau misschien, maar wel eentje dat nuttig is en nog jaren goed gebruikt gaat worden. Ik vind het ook leuk om een deurmat of een theedoek te krijgen als ik die nodig heb. Elke keer als ik het gebruik denk ik weer aan degene die het aan mij gaf.
pi_46236423
ik kom me maar ff melden nadat ik net ondekt ben door Shmoopy.
Ik zit nu op dag 22. Gootsteen blinkt. De stukken van de vloer die te zien zijn zijn gestofzuigd EN gedweild. En ik begin mijn wasmand eindelijk weer te zien.
pi_46290330
Ok dag 24.
Toen ik 24 dagen geleden begon heb ik me voorgenomen het iig 31 dagen te proberen. So far so good. Dag 24 en het gaat geweldig.

Maar zoals meestal met nieuwe dingen houd ik dat eigenlijk wel 3 maanden vol.....bv sportschool e.d
Dus eigenlijk is dat de magische grens. Red ik de 3 maanden of beter nog red ik de 4 maanden en blijft het plakken?

Hoe lang zijn jullie bezig en hoe gaat het nu?
pi_46291141
Ik ben nu 7 maanden bezig en het werkt wel. De ene dag/week "flylady" ik wat meer dan de andere, de afwas groeit soms toch weer aan op het aanrecht en er wordt soms wat minder gestofzuigd maar het wordt nooit meer zo'n zootje als dat het was. 15 minuten hier en daar en alles is weer OK. En veel gewoontes blijven plakken, mijn ochtendroutine is al spectaculair verbeterd en dat zal niet zo snel terugveranderen denk ik. Iedere keer een gewoonte erbij en je raakt wel steeds verder. (progress not perfection ) Er is ook gewoon minder rommel in huis als je eenmaal wat gedeclutterd hebt en dat helpt ook al flink mee. Ik sta er iedere keer versteld van dat mijn huis steeds groter wordt als ik opruim, waar is al m'n zooi heen ?

Vandaag werd het oud papier opgehaald, ik heb sinds gisteravond geprobeerd mijn vriend afstand te laten doen van 3 banandozen vol tijdschriften maar hij wilde nog niet (hij zou ze uitzoeken en dan wegdoen maar het uitzoeken komt er al 3 maanden niet van), ik; "maar je hebt er al jaren niet naar gekeken, van de exemplaren die je wel bekeken hebt wilde je niks bewaren, je hebt ze toch niet nodig." Hij; "dat kan ik ook zeggen van jouw te kleine kleren, die heb je ook niet nodig" Ik "ja maar, misschien val ik wel af en ga ik ze weer gebruiken" Hij " " Hij kan z'n tijdschriften dus nog houden voorlopig
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:41:07 #233
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_46292812
Tijdschriften. Dat is een goede.
Ik heb 10 complete jaargangen ComputerTotaal in huis.
Die moeten zeker weg he? In het kader van de decluttering?
En sowieso, wanneer zoek ik nou iets van win95 op.

Moeilijk, moeilijk, maar ik moet ook weer wat meer Fly'en.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:42:15 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_46292842
Sanne, breng ze naar de kringloop, er zijn altijd mensen daar die er wel wat aan hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:51:07 #235
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_46293129
Ja ik zal er nog mee gaan sjouwen ook. Die is gek.
Naar de oudpapierbak is meer dan ver genoeg.

krijg meteen zin in Greedy trouwens, nu ik jou zie posten.
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:54:28 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_46293248
'k zit op mijn werk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:04:57 #237
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_46293600
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:54 schreef Troel het volgende:
'k zit op mijn werk
En ik moet nog een keuken verbouwen.
Maar leuk was het wel!
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:06:34 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_46293653
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Sanne het volgende:

[..]

Maar leuk was het wel!
Ja, heb er toch 100L$ mee gewonnen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46294900
Met mij gaat het ook nog goed. Ik doe niet meer iedere week een Home Blessing, maar zo iedere anderhalve week of twee weken. In mijn eentje wordt het allemaal niet zo vies. Verder is het declutteren inderdaad het meest geniale. Veel meer ruimte om te leven, en alleen maar dingen gebruiken die ik echt leuk vind.

Het is vooral mijn instelling die veranderd is. Alles wat je gebruikt meteen opbergen, meteen afwassen na het eten etc. Dan wordt het vanzelf geen onoverkomelijke puinzooi.
pi_46304085
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:41 schreef Sanne het volgende:
Tijdschriften. Dat is een goede.
Ik heb 10 complete jaargangen ComputerTotaal in huis.
Die moeten zeker weg he? In het kader van de decluttering?
En sowieso, wanneer zoek ik nou iets van win95 op.

Moeilijk, moeilijk, maar ik moet ook weer wat meer Fly'en.
Ja, die kunnen weg.

Ik heb al mijn cosmo's ook gewoon weggedaan. Vijf jaargangen Engelse en Amerikaanse cosmo's
Ik heb er stiekem 1 gehouden
pi_46304115
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:04 schreef Sanne het volgende:

Maar leuk was het wel!
Beetje spullen verplaatsen, je twix opeten en klaar is je keuken
  Vis een optie? donderdag 15 februari 2007 @ 01:47:56 #242
70532 loveli
N
pi_46319940
Vandaag na maanden weer eens een paar van die mails gelezen in plaats van ze meteen weg te mikken (m'n mailbox is redelijk opgeruimd, de rest niet). Gevolg: halve kast leeggeruimd om plek te maken voor mijn schoenen. Elke paar dat ik tegenkom krijgt een plekje.
Per ongeluk ben ik verder gegaan en heb de was afgemaakt en nog wat kleren opgeruimd. Er is nog hoop voor me (verkapte tvp, ik wil ook door MyAT gemotiveerd worden om wat te doen).
crap in = crap out
  donderdag 15 februari 2007 @ 08:12:56 #243
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_46321521
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 19:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje spullen verplaatsen, je twix opeten en klaar is je keuken
ROFLOL.
pi_46321954
nou het verval begint al......ik heb vandaag echt HE LE MAAAAAAL geen zin

Ik heb zin om nog even te gaan
pi_46327961
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 08:53 schreef syzo het volgende:
nou het verval begint al......ik heb vandaag echt HE LE MAAAAAAL geen zin

Ik heb zin om nog even te gaan
Doe lekker je ochtendroutine (bed opmaken, jezelf verzorgen). Daarna heb je nog de hele dag om 15 minuutjes opruimen in te plannen. Dat is alles. Kijk eens wat je kunt doen in 15 minuten! Misschien krijg je daarna wel zin in nog 15 minuten...
pi_46340219
vreemd genoeg had ik dat wel allemaal gedaan. Zelfs de wasmachine aangezet. Het heeft alleen uren geduurd voordat de was hing.

zal zo eens kijken of ik nog wat ga doen...en anders morgen maar even wat meer...ik heb er vandaag gewoon echt de pest in
  maandag 5 maart 2007 @ 23:04:31 #247
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_46960641
Ik ben ontzettend aan het flyen!
Er was visite alarm dus het moet wel weer maar nu gaat het beter.
Ik heb het huis in compartimenten verdeeld. Ik doe een klein stukje. Maar dan ook alles. Het hotspot cleaning gebeuren, het stofzuigen, het afnemen, het dweilen. Vandaag was de eethoek aan de beurt en de acht vierkante meter daaromheen. Het blinkt.
pi_46961446
Ik heb al mijn belangrijke papieren (verzekeringen, bank-gegevens, abbonementen.. etc.) netjes in verschillende mappen opgeborgen met tabbladen.
pi_46961950
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:29 schreef enter het volgende:
Ik heb al mijn belangrijke papieren (verzekeringen, bank-gegevens, abbonementen.. etc.) netjes in verschillende mappen opgeborgen met tabbladen.

Dát zou ik ook nog moeten doen
  maandag 5 maart 2007 @ 23:48:21 #250
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_46961983
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dát zou ik ook nog moeten doen
Scannen, dat deed ik met diploma's, belangrijke garantiebewijzen, en contracten.

Alleen dat is een beetje in het slop geraakt.
Ik kon wel alles zo terugvinden.
pi_46971655
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:48 schreef Sanne het volgende:

[..]

Scannen, dat deed ik met diploma's, belangrijke garantiebewijzen, en contracten.

Alleen dat is een beetje in het slop geraakt.
Ik kon wel alles zo terugvinden.
Hm, ja scannen doe ik ook maar alleen met mijn paspoort en polissen, zodat ik die altijd kan tonen als ik elders ben.
Je zal je paspoort maar kwijtraken op vakantie en ook nog eens gewond raken ofzo.
(Ik heb de scans nl. naar mezelf gemaild).
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:29 schreef enter het volgende:
Ik ook! Heb tabbladen met letters verdeeld over 3 dossiermappen en daarin bewaar ik mijn papieren.
Je moet onthouden waar je het archiveert, kon laatst mijn aanslag gemeentebelastingen niet meer vinden bij de 'G'. Bleek dat ik ze onder de 'B' van belastingen had opgeborgen

Voor alle papieren rond mijn koophuis heb ik weer een aparte map, heb ik alles bij elkaar.

Dan heb ik ook nog een mapje met aankoopbewijzen, en zo'n 'prikding'waar ik kassabonnetjes op bewaar.

Ik ben een mega-chaoot dus ik heb zo'n systeem echt nodig
pi_47234386
* owlet komt hier ook maar eens kijken terwijl de chloor in de gootsteen in weekt

Vandaag begonnen met FlyLady. Dit keer met de intentie ook wel door te gaan. Een aantal maanden terug vond ik de mailload te veel maar nu ben ik meteen fris begonnen met een georganiseerde outlook dus aan de mailflow hoeft het niet meer te liggen
pi_47234775
* Isabeau kijkt om zich heen en zucht

Ik had niet opnieuw moeten beginnen met Oblivion, veel te verslavend
Tijd voor Flylady. Jij ook succes owlet!
pi_47236184
Ik heb vandaag bij de Hema van die dossiermapjes gekocht (knalgroen ) met het voornemen om daar alle bonnen en garantiebewijzen van alle apparatuur in te bewaren. Dan hoef ik me in ieder geval niet meer rot te zoeken naar een aankoopbewijs als er iets kapot gaat.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_47236425
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:13 schreef Cyan het volgende:
Ik heb vandaag bij de Hema van die dossiermapjes gekocht (knalgroen ) met het voornemen om daar alle bonnen en garantiebewijzen van alle apparatuur in te bewaren. Dan hoef ik me in ieder geval niet meer rot te zoeken naar een aankoopbewijs als er iets kapot gaat.
Kijk, dat deed ik nou gewoon al! Dus eigenlijk flylady ik me rot! Zou alleen iets vaker mijn administratie moeten bijhouden, maar dat komt nog wel.
Vandaag mijn bureau op mijn werk maar weer eens opgeruimd. Er liggen nu nog 2 stapels; eentje die ik morgenochtend ga afhandelen en een waar ik morgenmiddag mee aan de slag ga. En mijn mailbox heeft ook nog maar 20 berichten ofzo!

Ooit worden wij allemaal ontzettend georganiseerd!
pi_47237350
Ik heb net zomaar een verjaardagskaart op tijd op de post gedaan. En ik heb met Valentijnsdag m'n vriend, moeder en een stel vriendinnen een kaartje gestuurd, en een vriendin die pas bevallen is, een kennis waarvan een familielid overleden was etc, etc.

Ik was hiervoor zo ongeorganiseerd dat ik altijd iedereens verjaardag vergat, en als ik iemand een kaart wilde sturen dan kostte me dat belachelijk veel tijd en moeite omdat ik niet alles bij elkaar had. Tijdens het declutteren kwam ik echt overal enveloppen en postzegels tegen (ik moest altijd extra kopen omdat we ze kwijt waren), die liggen nu allemaal bij elkaar en ik gebruik ze nu ook. Een paar weken geleden ben ik de hele stad doorgeweest en heb ik een hele voorraad leuke kaarten voor elke gelegenheid ingeslagen, en ik had er ook nog wat die ik nooit verstuurd had (waaronder "Guess what? a card from me and it isn't even Christmas" )
pi_47240634
Ik heb vandaag ook twee brieven voor mijn werk op tijd op de bus gedaan, kopie van mijn nieuwe ID gemaakt ook voor werk, ook heel snel zulke dingen laat ik meestal weken wachten. Vakantie dagen uitgekozen.
Administratie in orde gemaakt.

ohjaa
Mijn portemonnee ben ik een tijdje geleden verloren tijdens het rennen, een vriend en ik waren heel kinderachtig wedstrijdje aan het doen naar de trein. Echt balen
Nu een tijd later, heb ik een nieuwe ID kaart laten maken, 60 euro nog iets omdat ik hem kwijt was, rijbewijs, NS, foto's etc etc.
Krijg ik gisterochtend telefoon; "mevrouw uw portemonnee is gevonden".
Gewoon helemaal compleet, waarom nu pas aan de politie geven?!?!?!?!?!
maaaaaaaar ik ben BLIJ, toch wel
Gewoon blij dat de persoon hem niet heeft gehouden.

Zouden jullie een portemonnee teruggeven?
pi_47240677
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 18:49 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ik heb net zomaar een verjaardagskaart op tijd op de post gedaan. En ik heb met Valentijnsdag m'n vriend, moeder en een stel vriendinnen een kaartje gestuurd, en een vriendin die pas bevallen is, een kennis waarvan een familielid overleden was etc, etc.

Ik was hiervoor zo ongeorganiseerd dat ik altijd iedereens verjaardag vergat, en als ik iemand een kaart wilde sturen dan kostte me dat belachelijk veel tijd en moeite omdat ik niet alles bij elkaar had. Tijdens het declutteren kwam ik echt overal enveloppen en postzegels tegen (ik moest altijd extra kopen omdat we ze kwijt waren), die liggen nu allemaal bij elkaar en ik gebruik ze nu ook. Een paar weken geleden ben ik de hele stad doorgeweest en heb ik een hele voorraad leuke kaarten voor elke gelegenheid ingeslagen, en ik had er ook nog wat die ik nooit verstuurd had (waaronder "Guess what? a card from me and it isn't even Christmas" )
Leuk idee trouwens een aantal kaarten inkopen, echt dit ga ik zeker ook doen
pi_47240853
Zeker weten, het is zo vervelend als je al je pasjes etc kwijt bent. Ik ben zelf wel eens mijn portemonnee verloren (zowat geen geld erin) en die lag al bij de politie voordat ik thuis was, ik heb het adres van de vinder gevraagd en ben een pak Merci gaan brengen want ik was er erg blij mee dat ik hem terug had, en als het iemand anders zou overkomen zou die zich ook wel eens zo kunnen voelen.

Mijn broer heeft eens een portemonnee gevonden met 10.000 gulden erin en dat bij de politie gemeld, die man die hem kwam halen leek het allemaal niet zo bijzonder te vinden ofzo. Maar ja.
pi_47241230
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:16 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Zeker weten, het is zo vervelend als je al je pasjes etc kwijt bent. Ik ben zelf wel eens mijn portemonnee verloren (zowat geen geld erin) en die lag al bij de politie voordat ik thuis was, ik heb het adres van de vinder gevraagd en ben een pak Merci gaan brengen want ik was er erg blij mee dat ik hem terug had, en als het iemand anders zou overkomen zou die zich ook wel eens zo kunnen voelen.

Mijn broer heeft eens een portemonnee gevonden met 10.000 gulden erin en dat bij de politie gemeld, die man die hem kwam halen leek het allemaal niet zo bijzonder te vinden ofzo. Maar ja.
Raar is dat, zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord met een bedrag van in de 8000 gulden. Die man had heel normaal gereageerd "ok, dankje"

Ik zit te twijfelen om nog langs deze mevrouw te gaan, ze hebben wel adresgegevens van haar in mijn portemonnee gedaan, misschien had ze wel iets anders aan haar hoofd dan een portemonnee naar de politie te brengen ik weet het verhaal ok verder niet, geef ik haar paaseitjes
pi_47242578
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:12 schreef enter het volgende:

[..]

Leuk idee trouwens een aantal kaarten inkopen, echt dit ga ik zeker ook doen
Ga naar de Hema! Daar hebben ze echt ontzettend leuke kaarten!

En de hoeslakens zijn in de aanbieding! Sinds ik mijn beddengoed bij de Hema koop is het bed verschonen een stuk leuker!

En mijn nieuwe was-droog-strijk ritme werkt als een trein! Zodra ik iets heb gewassen en gedroogd gaat het meteen richting strijkplank of kast. Geen stapels ongestreken was meer maar keurige stapeltjes in de kast!

En het is echt waar! Iedere dag een beetje doen kost veel minder tijd dan eens in de week alles tegelijk willen of moeten doen wegens bezoek of je huis kwijtraken onder de spullen
pi_47242603
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:24 schreef enter het volgende:

[..]

Raar is dat, zoiets heb ik ook weleens eerder gehoord met een bedrag van in de 8000 gulden. Die man had heel normaal gereageerd "ok, dankje"

Ik zit te twijfelen om nog langs deze mevrouw te gaan, ze hebben wel adresgegevens van haar in mijn portemonnee gedaan, misschien had ze wel iets anders aan haar hoofd dan een portemonnee naar de politie te brengen ik weet het verhaal ok verder niet, geef ik haar paaseitjes
Je kan ook een kaartje sturen als je toch kaartjes gaat inkopen
pi_47243238
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 20:59 schreef Cyan het volgende:

En mijn nieuwe was-droog-strijk ritme werkt als een trein! Zodra ik iets heb gewassen en gedroogd gaat het meteen richting strijkplank of kast. Geen stapels ongestreken was meer maar keurige stapeltjes in de kast!
Voor ik flylady had ontdekt had ik twee stapels met kleren: schoon en niet schoon. Nu liggen de schone kleren opgevouwen in de kast Dat is al een hele verandering
pi_47244277
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 21:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor ik flylady had ontdekt had ik twee stapels met kleren: schoon en niet schoon. Nu liggen de schone kleren opgevouwen in de kast Dat is al een hele verandering
Wij hebben een kleine inloopkast en die lag altijd vol met stapels schone maar niet gestreken was. Zelfs sokken en handdoeken slingerden ergens rond in die berg. Dus als je mevrouw sok had gevonden (lees, uit de stapel had getrokken) moest je meneer sok nog zien te traceren
pi_47263656
Net twee uur lang gepoetst in de keuken en je ziet er bijna niets van (allemaal op en in kastjes en onder en achter het gasfornuis).

En het sokkenprobleem klinkt me bekend, Cyan We hebben nu een mandje met weessokjes: sokjes die heel zielig alleen zijn. En soms wordt dat mandje doorzocht en blijken er toch weer een aantal paren in te zitten.
pi_47263848
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:43 schreef Isabeau het volgende:
Net twee uur lang gepoetst in de keuken en je ziet er bijna niets van (allemaal op en in kastjes en onder en achter het gasfornuis).

En het sokkenprobleem klinkt me bekend, Cyan We hebben nu een mandje met weessokjes: sokjes die heel zielig alleen zijn. En soms wordt dat mandje doorzocht en blijken er toch weer een aantal paren in te zitten.
Ik heb ook zo'n sokkenmandje . Al jaren...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_47272239
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:49 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n sokkenmandje . Al jaren...
sokkenmandje
pi_47272254
Maar ik ben ook wel van de mandjes en opbergen
pi_47284008
Oe! Mandjes en dozen! Handig hoor...

En op mijn werk flylady ik me ook rot. Mijn archiefkasten ben ik nu aan het schonen en ik heb inmiddels weer plek. Waarom bewaren op papier als ik het ook digitaal bewaar?
pi_47320898
Zit in me flybabytijd op dag 21, heb die 15 minuten maar gebruikt voor me papieren te ordenen en eeeeeeeeeeh de stapel van een jaar is bijna weg.. was meer omdat de belastingvent komt denk dat heb ik niet me jaarlijkste stresszoekavond.
Die was lukt me trouwens nog niet erg, het aanzetten wel maar goed kom 6 uur thuis, was aanzetten, hond uitlaten, koken en die zooi ervan opruimen en eeeeehhh erna trek ik het niet meer om op te vouwen.. (soms heeft me vriend gloeiende 5 minuten maar die vouwt het dan eeeeeeh beetje gek op hahha) moet toch iets slims op te verzinnen zijn.
pi_47321002
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:33 schreef Cat1 het volgende:
Die was lukt me trouwens nog niet erg, het aanzetten wel maar goed kom 6 uur thuis, was aanzetten, hond uitlaten, koken en die zooi ervan opruimen en eeeeehhh erna trek ik het niet meer om op te vouwen.. (soms heeft me vriend gloeiende 5 minuten maar die vouwt het dan eeeeeeh beetje gek op hahha) moet toch iets slims op te verzinnen zijn.
Ik doe 's avonds de was in de wasmachine en 's morgens haal ik de was van de dag ervoor van de waslijn (incl. opvouwen, aan strijken doe ik zelden) en hang ik de nieuwe was op. Werkt geweldig Moet je 10 minuten eerder voor je bed uit, maar dat is niet heel erg.

En dat je vriend vreemd opvouwt is niet erg. Het is toch opgevouwen?
pi_47321179
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 22:58 schreef Pandorah het volgende:
Oe! Mandjes en dozen! Handig hoor...

En op mijn werk flylady ik me ook rot. Mijn archiefkasten ben ik nu aan het schonen en ik heb inmiddels weer plek. Waarom bewaren op papier als ik het ook digitaal bewaar?
Coowl, wij op werk moeten nu ook allemaal opruimen.... echt genieten, klinkt stom maar het is zo leuk en zo veel weggooien onvoorstelbaar.
Ook omdat we met een klein groepje werken en iedereen wil wel iets bewaren gewoon afstand doen
weg ermee!!
pi_47321532
Ben 's morgens in gewone werkritme nou niet echt op me best, had gehoopt door "set a specific bed timetime and stick to it" echt een beter mens te worden 's morgens maar helaas hahha.
quote:
En dat je vriend vreemd opvouwt is niet erg. Het is toch opgevouwen?
Yep zo denk ik ook, hou ook niet van zeuren maar eeeeeeeeh ken het niet allemaal zo goed terugvinden maar goed, ik vind het kei lief dat ie het doet.
Misschien als die zone komen es de kast beter organized is ooit dat het dan wel goed komt.
pi_47321616
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:41 schreef enter het volgende:

[..]

Coowl, wij op werk moeten nu ook allemaal opruimen.... echt genieten, klinkt stom maar het is zo leuk en zo veel weggooien onvoorstelbaar.
Ook omdat we met een klein groepje werken en iedereen wil wel iets bewaren gewoon afstand doen
weg ermee!!
Flikker op me werk ook meer weg sinds de flylady ruimt wel lekker op, vandaag ff boel pennen/potloden/lege zilverstiften enz weggemikt en heb nu van alles maar 1, kijkt een stuk rustiger wel..
pi_47335677
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 23:33 schreef Cat1 het volgende:
Zit in me flybabytijd op dag 21, heb die 15 minuten maar gebruikt voor me papieren te ordenen en eeeeeeeeeeh de stapel van een jaar is bijna weg.. was meer omdat de belastingvent komt denk dat heb ik niet me jaarlijkste stresszoekavond.
Je kan toch de was vouwen of strijken terwijl je tv kijkt? Voordat je het weet is je was weg!
pi_47340705
Ja deed ik ook toen ik alleen woonde ging als een speer maar woon sinds 3 maanden samen en misschien benk nog zoekende naar nieuw ritme.. maar tis wel een goeie van je Cyan misschien moet ik dat maar weer invoeren hahha...
pi_47340941
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 16:19 schreef Cat1 het volgende:
Ja deed ik ook toen ik alleen woonde ging als een speer maar woon sinds 3 maanden samen en misschien benk nog zoekende naar nieuw ritme.. maar tis wel een goeie van je Cyan misschien moet ik dat maar weer invoeren hahha...
Wij vrouwen kunnen toch 2 dingen tegelijk Dus tijdens een van je favo programma's zet je gewoon de tv aan terwijl je ondertussen strijkt of de was opvouwt!
pi_47341565
Jah met alle gemak haha.., vouwen wordt dat trouwens.. ik koop altijd dingen die je niet hoeft te strijken..hekel aan strijken.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 21:41:21 #279
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_47352007
Ik heb al mn belangrijke papieren uit een doos gehaald en in een map gestopt en gesorteerd
veni vidi gebanned
pi_47352497
Oeh! Ik ben nu al 10 maand bezig en het gaat nog steeds goed. Zo gaandeweg is mn huis schoon geworden, en het blijft schoon echt zonder moeite! Tis echt heel simpel, bijna eng gewoon
pi_47352536
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 21:57 schreef fee-tje het volgende:
Oeh! Ik ben nu al 10 maand bezig en het gaat nog steeds goed. Zo gaandeweg is mn huis schoon geworden, en het blijft schoon echt zonder moeite! Tis echt heel simpel, bijna eng gewoon
Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?
Ik hoor nu steeds van mensen die bij me over de vloer komen dat het er zo eng netjes uitziet.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:02:27 #282
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47352677
Het gaat ook hier supergoed. Lees al heel lang niet meer Fly Lady, maar daardoor is de huisvrouw in me wel wakker geworden
Mijn doel was en is dat mijn woning te allen tijde presentabel is. Als er NU iemand aanbelt, wil ik mij nergens voor schamen. Alles wat ik oppak of gebruik, ruim ik na gebruik meteen weer op. Dus geen handdoeken op de badkamervloer, lege kopjes of mokken op de tafel. Als ik thuiskom na een lange dag werken leg ik toch de post op een vaste plek, ruim ik meteen eventuele boodschappen op, hang ik mijn jas netjes op. Als een was droog is, vouw ik alles tegelijk op en leg het weg en klap het rek in. Het handige hiervan is dat schoonhouden ook makkelijker is. Afstoffen gaat makkelijker en sneller als mijn tafels, planken en dergelijke opgeruimd zijn. Zuigen gaat beter als er geen wasrekken of andere dingen staan. Ja, je bent nooit te oud om te leren
pi_47353457
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik begrijp alleen totaal niet waarom het voor Flylady nou zo moeilijk was/leek. Begrijp jij dat?
Ik hoor nu steeds van mensen die bij me over de vloer komen dat het er zo eng netjes uitziet.
Misschien omdat je het overzicht een beetje kwijt was?
pi_47355116
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 21:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is meer "moeten" nu. Ik moest van mezelf vroeger nooit de was opruimen, of de vaatwasser inpakken, of blablabla. Nu *moet* ik van mezelf mn routines doen, en dan is alles al schoon . Ik moet gewoon een schop onder mn reet hebben dat het *nu* moet gebeuren, en met die routines werkt dat. Procrastination

Ow, alleen nu niet. Ik ben mn vakantieplakboek aan het fröbelen dus de hele keukentafel ligt vol plakspullen en de vloer eromheen vol papier . Ultieme chaos. Maar dat is morgen weer weg!
pi_47356234
Knap hoor, ik doe al een week aan vaste bedtijd (door de weeks dan wil ook nog een leven) en dat is ook super zeg. Opstaan is nog steeds drama maar als je eenmaal op aarde bent....... ben al jaren niet meer zo uitgerust geweest geloof ik.
pi_47375309
Ik ben een tijdje niet aan FlyLady toegekomen omdat ons huis op zijn kop stond wegens een verbouwing en een nieuwe keuken. Nu na ongeveer 5 weken ben ik super gemotiveerd weer (komt ook omdat het de tijd van de maand is )
Gisteren heb ik heel veel (echt heel veel) dozen bij Ikea gekocht om allemaal losse spulletjes enzo in te doen.
Nu ben ik bezig met de boekenkast. Na een kritische sorteersessie staat er nu al één vuilniszak vol met boeken die weg mogen De lege ruimtes in de boekenkast zijn nu opgevuld met de nieuwe mooie Ikea opbergdozen
Ook heb ik alle stapels tijdschriften uitgezocht en heb nu twee planken over met bladen die ik echt wil bewaren.

Straks ga ik de rommelkasten boven onder handen nemen en morgen staan de kledingkasten op het programma! Mijn motto is nu: when in doubt, throw it out!
Mind the gap
pi_47375382
Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
Mind the gap
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:25:01 #288
173558 Viswijfje
OF JE VIS LUST!!
pi_47376660
Hihi, FlyLadies zijn kewl!!!1!
[b]ben jij die lekkere vent? bewijs me maar!!!![/b]
zaterdag [b]11 maart[/b] 2007 [b]13:22[/b] schreef BerenDD: Ik vind VW lief :Y Want ze vind mij lief!
woensdag [b]17 oktober[/b] 2006 [b]14:12[/b] schreef yvonne: viswijfje (L)
  zaterdag 17 maart 2007 @ 19:33:48 #289
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47377079
Ik geloof dat ik nog maar eens opnieuw moet beginnen. Ik ben eigenlijk alleen maar aan het fladderen geweest, tijd om te gaan vliegen geloof ik.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47394431
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 18:53 schreef Nicole22 het volgende:
Oh ja, nog een tip om gemotiveerd/geinspireerd te raken, is wel niet van FlyLady maar heeft er veel van weg: Real Simple. Dat is een Amerikaans tijdschrift (helaas hier niet te koop, ik heb een abonnement via Internet) met veel praktische organizing tips. Op de website staat ook veel informatie: http://www.realsimple.com
Wat een leuke site!
Woeiii - Blog
pi_47395925
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:52 schreef -Marjo- het volgende:

Wat een leuke site!
Inderdaad een erg leuke site

Dit is een leuke pagina op die site: 23 surprising things you can get for free
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:21:29 #292
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48777487
*schop*

oké...

ik sluit me aan. na een mega-verbouwing krijg ik nu allemaal handige kasten en opruimmogelijkheden. Merk dat ik we de goede voornemens heb, maar dat het bij de uitvoering schort.

lui.
geen zin
druk gezin kom er niet aan toe

dus: no more excuses flylady lead the way...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:46:28 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48792251
oké, dit is eng...

m'n gootsteen is leeg, manief werkt enthousiast mee, en je kan echt bergen speelgoed opruimen in 5 minuten.

het is één dag, maar ik ben echt enthousiast!

* hoopt met nog een schopje nog wat flyladies te wekken

[ Bericht 18% gewijzigd door debuurvrouw op 27-04-2007 21:47:36 (aanvulling) ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:47:59 #294
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48792285
Moest je de eerste dag niet alleen de gootsteen aanpakken?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 27 april 2007 @ 21:55:13 #295
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48792453
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 21:47 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Moest je de eerste dag niet alleen de gootsteen aanpakken?
ja, klopt..

maar goed, na 5 topics doorgeworsteld te hebben zag ik ook iets van routines. Dus helemaal op eigen initiatief 5 minuten speelgoed geruimd. En ik zit hier toch ontspannen!
pi_48793760
Soms schaam ik me gewoon dat ik wekenlang tegen een stapeltje troep opzie en dan die hele stapel binnen 15 minuten weggewerkt heb als ik er eenmaal mee begin

En als je 5 minuten nodig had om speelgoed op te ruimen kan het toch nooit zo'n troep zijn geweest, buurvrouw
pi_48793821
ook al ben ik een jongen, ik doe mee (h)
ja ik woon ook op mezelf en het is hier ook een zooi
  vrijdag 27 april 2007 @ 22:56:31 #298
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_48794025
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 22:45 schreef Isabeau het volgende:
Soms schaam ik me gewoon dat ik wekenlang tegen een stapeltje troep opzie en dan die hele stapel binnen 15 minuten weggewerkt heb als ik er eenmaal mee begin

En als je 5 minuten nodig had om speelgoed op te ruimen kan het toch nooit zo'n troep zijn geweest, buurvrouw
mwoah, opruimen...

aan de kant gooien maar de vloer oogt netjes Als de kast waar al die auto's en ridderatributen inmoeten straks klaar is moet ik alles eens écht opruimen. dus alle driewielauto's weg en de lego eens in de wasmachien..
  Vis een optie? vrijdag 27 april 2007 @ 22:58:12 #299
70532 loveli
N
pi_48794058
Dank voor de schop. Ik ga een paar minuten declutteren.
crap in = crap out
  vrijdag 27 april 2007 @ 23:00:39 #300
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48794134
Ik ben trouwens redelijk zelfstandig begonnen. Ik heb in excel een sheet gemaakt met alle taken die ik wil doen. Daar heb ik data bij gezet en dat heb ik uitgeprint. Elke keer als ik een taak gedaan heb, zet ik een kruisje bij die dag. Of week of maand, net naar wat de taak precies is.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')