abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:20:31 #101
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40486254
pi_40486353
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef pmb_rug het volgende:
visie: 10
daadkracht: 10
uitstraling NL: 4
uitsraling Intl: 7
leiderschap NL: 5
leiderschap kabinet: 5
Politiek vernuft: 7
Ministers: 8
toekomst proof: 10
internationaal beleid: 6
internationale relaties: 10

een redelijk rapport wmb.voor mij is het een TOP MP
ik weet geen betere in de geschiedenis. jmmr dat NL zo moeilijk hervormingen accepteert.
Goeie reactie, PMB_RUG. Ik had ook ff overwogen een criterialijstje te maken.......

Ik geef nu ff mijn punten:

visie: 8
daadkracht: 7
uitstraling NL: 2
uitsraling Intl: 2
leiderschap NL: 3
leiderschap kabinet: 3
Ministers: 6
toekomst proof: 6
internationale relaties: 8
------------------------------------+
Totaal 50 punten, 11 onderdelen

Gemiddeld: 4.5

Helaas, niet voldoende. Gezakt dus.
pi_40486473
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef lionsguy18 het volgende:
Zinloos topic.
De kiezer kiest niet de minister president.
Daar gaat deze topic niet over. Zoals je kunt zien is de vraag: Wilt u Balkenende terug als premier? daar heb je als kiezer wel invloed op, want als je hem niet meer wilt, dan moet je geen CDA stemmen dus.
quote:
De grootste fractie levert de regeringsleider.
Volgens de peilingen is dat Wouter Bos.
Niet lang meer, het CDA is bezig met een inhaalrace. Reken maar dat de premietskandidaat, voorla bij PvdA en CDA grote invloed heeft op het stemgedrag..
pi_40486578
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

<knip>
Heb je misschien het laatste stuk van het verhaal ook nog?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40486641
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heb je misschien het laatste stuk van het verhaal ook nog?
Tja, in de elsevier staan ook nog leuke feauteauxtjes van Balkie. Je kan beter ff naar bieb gaan. Idd wel goed artikel...
pi_40486648
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, in de elsevier staan ook nog leuke feauteauxtjes van Balkie. Je kan beter ff naar bieb gaan. Idd wel goed artikel...
Ik heb hier wel het artikel alleen niet digitaal...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40486864
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:09 schreef Napalm het volgende:
Behoorlijk partijdig iemand met een flinke agenda tegen Balk natuurlijk.

Voor de rest vind ik het schokkend dat als mensen niet voldoen aan Lodewijks sociale emphatienormen er op dit niveau onderhandelingen stuk zouden kunnen lopen. Dan snap je het verschil tussen het grote doel en en het persoonlijke niet. Een zeer ernstig gebrek aan kwaliteit bij de vakbond blijkbaar.
Lodewijk was geen vriend van Balk. Niet objectief zou je zeggen. Maar dat ontkracht ik hier toch ff. Want Lodewijk was wel lovend over Zalm. Want daar kon je wel zaken mee doen, en die luisterde wel naar zijn tegenstanders...... En Zalm is nog van een rechtsere partij...Die vlieger gaat dus mooi niet op.......

Maar wat ie hier zegt is volgens mij toch echt waar. De man, Balk dus, communiceert echt erg slecht. Ook met journalisten. En in de debatten met de Tweede Kamer. Zijn inlevingsvermogen is volgens mij ook vrij slecht in verhouding met zijn algehele intelligentie. (gab Iq/eq) Vermoeddelijk heeft hij een IQ van zelfs meer 140, echter het EQ blijft daar volgens mij best achter. Dat laatste is volgens mij niet meer dan gemiddeld.

Zijn spreekvaardigheid is ook erg slecht. Hij slikt veel woorden in en praat veel te snel en soms zelfs zijn mond voorbij (zie debat AHA en homohuwelijk in India).

Ik vind dat je dan als premier dan toch best gehandicapt bent....
pi_40486893
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik heb hier wel het artikel alleen niet digitaal...
O, das ff jammer van die plaatjes, maar ja ik had die al gezien.......
pi_40486952
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

O, das ff jammer van die plaatjes, maar ja ik had die al gezien.......
Zitten wel aparte tussen ja. Zoals Balkenende met lang haar op fietsvakantie door Nederland...
pi_40487011
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zitten wel aparte tussen ja. Zoals Balkenende met lang haar op fietsvakantie door Nederland...
ja, prachtig. Jaren vijftig......

Hij past er wel bij...
pi_40487538
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mwah nogal door het ijs gezakt, die man is imo nogal ongeloofwaardig geworden door eerst zijn uitspraken over de zelfverrijking bij de topbestuurders en zijn carieremove na PaarsII.
Inderdaad. Dat vond ik erg hypocriet van Kok. En niet sterk dus. Viel best tegen....
pi_40487600
Ik hoor Balkenende al schreeuwen: "Four more years"

Nee, (bijna) alles beter dan Balkenende!
pi_40487957
Ik hoef Balkie niet meer..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:53:34 #114
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40488705
Ik ben voor een nieuwe premier. Ik denk dat 3 kabinetten genoeg zijn. Voor welke persoon dan ook. Balkenende is erg slim, dat vind ik een +

Zijn leiderschapskwaliteiten zijn niet voldoende voor een premier.

Hij voelt belangrijke gebeurtenissen niet aan. JP 1: hij stuurt een kaart naar de Kamer, alles is ok. Niet veel later valt het kabinet.
JP 2: interne brief naar bewindslieden dat alles goed gaat, het beleid zijn vruchtenafwerpt en men zo door moet gaan. Niet veel later valt het kabinet.

Weinig gezag bij mede minsters. Verdonk zou zonder zijn goedkeuring de brief aan AHA niet openbaar maken. doet ze toch.

Hij is denk ik meer het type wat hoogleraar moet worden. Op het sociale menselijke vlak komt hij gewoon tekort.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40493254
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ben voor een nieuwe premier. Ik denk dat 3 kabinetten genoeg zijn. Voor welke persoon dan ook. Balkenende is erg slim, dat vind ik een +
Harstikke eens.
quote:
Zijn leiderschapskwaliteiten zijn niet voldoende voor een premier.
En daarom verbaast het me dat een groot deel van Nederland toch weer genegen is om op hem te gaan stemmen (nou ja, CDA dan)
quote:
Hij voelt belangrijke gebeurtenissen niet aan. JP 1: hij stuurt een kaart naar de Kamer, alles is ok. Niet veel later valt het kabinet.
Heeft te maken met gebrek aan empathie. Gebrek aan inlevingsvermogen dus.
quote:
JP 2: interne brief naar bewindslieden dat alles goed gaat, het beleid zijn vruchtenafwerpt en men zo door moet gaan. Niet veel later valt het kabinet.
Heeft te maken dat hij situaties niet goed kan inschatten. Dit icm het gebrek aan empathie. Zie ook mijn post over de ervaringen van lodewijk de Waal. Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
quote:
Weinig gezag bij mede minsters. Verdonk zou zonder zijn goedkeuring de brief aan AHA niet openbaar maken. doet ze toch.
heeft alles te maken met gebrek aan leiderschap. De goede man heeft namelijk geen overwicht op zijn "onderdanen". Bovendien is communicatie bij hem ook niet sterk ontwikkeld. Hierdoor lopen afspraken tussen hem en Verdonk in de soep. Dan krijg je dit soort ongelukken. De val rond AHA was pertinent niet nodig geweest, als Balk dit beter had geleid.
quote:
Hij is denk ik meer het type wat hoogleraar moet worden. Op het sociale menselijke vlak komt hij gewoon tekort.
100%. Een discrepantie tussen zijn intellectuele capaciteiten en sociale vermogens/vaardigheden. Als leider en staatsman schiet hij gewoon tekort. Zou op een uni daar minder tegen aanlopen denk ik en veel meer daarvoor geschikt zijn. Het is een prototype professor.....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:31:01 #116
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40493326
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Harstikke eens.
[..]

En daarom verbaast het me dat een groot deel van Nederland toch weer genegen is om op hem te gaan stemmen (nou ja, CDA dan)
[..]

Heeft te maken met gebrek aan empathie. Gebrek aan inlevingsvermogen dus.
[..]

Heeft te maken dat hij situaties niet goed kan inschatten. Dit icm het gebrek aan empathie. Zie ook mijn post over de ervaringen van lodewijk de Waal. Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
[..]

heeft alles te maken met gebrek aan leiderschap. De goede man heeft namelijk geen overwicht op zijn "onderdanen". Bovendien is communicatie bij hem ook niet sterk ontwikkeld. Hierdoor lopen afspraken tussen hem en Verdonk in de soep. Dan krijg je dit soort ongelukken. De val rond AHA was pertinent niet nodig geweest, als Balk dit beter had geleid.
[..]

100%. Een discrepantie tussen zijn intellectuele capaciteiten en sociale vermogens/vaardigheden. Als leider en staatsman schiet hij gewoon tekort. Zou op een uni daar minder tegen aanlopen denk ik en veel meer daarvoor geschikt zijn. Het is een prototype professor.....

Overigens is hij een stereotyp professor toch?...
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:31:44 #117
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40493345
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goeie reactie, PMB_RUG. Ik had ook ff overwogen een criterialijstje te maken.......

Ik geef nu ff mijn punten:

visie: 8
daadkracht: 7
uitstraling NL: 2
uitsraling Intl: 2
leiderschap NL: 3
leiderschap kabinet: 3
Ministers: 6
toekomst proof: 6
------------------------------------+
Totaal 50 punten, 11 onderdelen

Gemiddeld: 4.5

Helaas, niet voldoende. Gezakt dus.
ik weet wel hoe je over hem denkt, maar over 1 ding moet ik toch echt bezwaar maken:
de 2 voor internationale uitstraling.
Balkenende ligt, in tegenstelling tot wat Jack Spijkerman en zijn linkse consorte jou wil doen laten geloven, in het buitenland erg goed. Hij wordt gewaardeerd en heeft zeer veel informele invloed. Hij geniet een groot respect onder de grote regeringsleiders.
Jouw cijfer reflecteert hoe de media Balkenende tot in den treure proberen neer te zetten ipv hoe het werkelijk is. Iets wat jijzelf ook wel onderschrijft met je 8 voor intle relaties. maar zonder uitstraling geen relaties.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat je zo negatief, tot bijna het respectloze toe, doet over iemand die je een 8 voor visie geeft. visie is kwaliteit 1 van een leider.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:34:42 #118
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40493423
wederom een super goed elsevier artikel. ik denk dat het een uitermate acuraat beeld geeft.

bedankt!!
?Porque no te calles?
pi_40493687
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:31 schreef pmb_rug het volgende:
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat je zo negatief, tot bijna het respectloze toe, doet over iemand die je een 8 voor visie geeft. visie is kwaliteit 1 van een leider.
Visie is zeer belangrijk voor een leider. Daar heb je zeker gelijk in. Maar dat maakt nog niet iemand tot een goed leider.

Visionair vind ik Balkenende sterk. Maar een goed leider kan die visie goed uitdragen. Een visie moet je ook goed over het voetlicht kunnen brengen. Met alle respect, echt waar, dat kan de heer Balkenende niet. Hij schiet namelijk tekort op het communicatieve vlak. Daar kan ie niets aan doen, ik neem hem dat niet kwalijk.

Een goed leider heeft overwicht over zijn "onderdanen". Ook dat gaat hem niet altijd even goed af. Hij heeft niet het natuurlijke overwicht wat een leider van dat kaliber in huis moet hebben. Dat heb je of dat heb je niet. Een leider kan zich ontwikkelen, maar de echte leiders worden meestal met de typische leiderschaps-eigenschappen geboren en ontwikkelen daarin. De heer Balkenende is geen natuurlijke leider zoals Lubber en Kok dit wel waren. Bovendien heeft Balkenende zich voor het aangaan van het premierschap zich nooit verder ontwikkelen als leider, omdat hij niet eerder noemenswaardige bestuurlijke ervaring heeft opgedaan. Dan kom je als leider niet zo gauw op het niveau van Kok en Lubbers.

Nietemin, uit alle respect, het volgende. Met de slimheid die Balkenende heeft, moet ik zeggen, tegen mij verwachtingen in, dat hij zich desondanks zich behoorlijk staande heeft kunnen houden. Hij heeft volop zijn gebreken door zijn intellectuele gave goed weten te camoufleren. Dat is een prestatie van formaat.

Neemt niet weg dat ie tevaak door het ijs zakt. Vb Margarita debat, debat AHA en recentelijk die uitglijder over het homo-huwelijk in India. (inzich in (staatrechtelijke) verhoudingen etc).

pi_40493701
Qua beleid zeg ik Balkenende..
Qua uitstraling zeg ik Bos..

Want wat schaamde ik me voor zijn vertoning bij Bush zeg.. Toen hij op bezoek ging in het Witte Huis. Hij wist het pas een dag van tevoren en waande zich als een kind in een snoepwinkel. Als Bush hem had gevraagd hem te pijpen had ie het nog gedaan ook. Zo'n dankbare blik

Maargoed.. Want heb je een een premier die, vind ik, het verkeerde beleid steunt. Ik heb het dan natuurlijk over Bos. Ook vind ik Woutertje behoorlijk irritant in de dialoog en melkt hij als geen ander kleine incidentjes uit.

Pim Fortuyn bij Bush had ik wel eens willen zien . Een kale nicht bij een conservatieve lul. En de conservatieve lul maar aardige dingen zeggen in het landsbelang.. Wat is het toch eigenlijk één grote poppenkast. Ik schaam me voor JP, maar lekker boeiend is dat ook eigenlijk. Hij heeft harde maatregelen moeten nemen deze periode en hij heeft het goed gedaan. Hopelijk komt er een Balkenende IV samen met de VVD.. 76 zeteltjes.. moet te doen zijn..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_40494297
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:31 schreef pmb_rug het volgende:
Tja, maar ik ben ook niet de enige die hem weing leiderschap toedicht.......

quote uit elsevier
quote:
Maar 'aardig' en 'sociaal vaardig' kan hij hem ook niet noemen. Bomhoff lijkt een beetje neer te kijken op Balkenende: het dedain van de stedeling jegens de provinciaal. In Blinde ambitie omschrijft Bomhoff het sobere interieur van Balkenendes werkkamer, traditiegetrouw in het Torentje, als 'niveau consistoriekamer in een hervormde kerk'. Volgens Bomhoff heeft Balkenende 'een beperkt repertoire, hij speelt op een piano met maar een paar toetsen. Maar hij was in de ministerraad wel een redelijke voorzitter. Hij ging bijvoorbeeld heel geschikt om met Heinsbroek, die zich echt onmogelijk gedroeg. Al heeft hij geen leiderschapskwaliteiten.'
Tja, het is echt niet zo dat ik Balkenende haat of zo. Echt niet. Sterker nog, ik zou best met hem koffie willen drinken. Hij lijkt mij heel aardige man. Maar ja, ik vind de goede man echt geen leider. Ik ik ben kennenlijk niet de enige....,Bomhoff kan uit ervaring spreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 04-08-2006 22:46:09 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:12:55 #122
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40496594
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, maar ik ben ook niet de enige die hem weing leiderschap toedicht.......

quote uit elsevier
[..]

Tja, het is echt niet zo dat ik Balkenende haat of zo. Echt niet. Sterker nog, ik zou best met hem koffie willen drinken. Hij lijkt mij heel aardige man. Maar ja, ik vind de goede man echt geen leider. Ik ik ben kennenlijk niet de enige....,Bomhoff kan uit ervaring spreken.
Bomhoff
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:13:48 #123
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40496639
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Want wat schaamde ik me voor zijn vertoning bij Bush zeg..
ga eens voor jezelf denken ipv Kopspijkers napraten
?Porque no te calles?
pi_40496794
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:13 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

kopspijkers?
Man, ik keek nooit naar dat neppe kutprogramma..
het was te genant voor woorden..
Waarom denk je dat ik geen eigen mening kan formuleren
Heb je het fragment zelf gezien?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:22:54 #125
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40496941
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:18 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

kopspijkers?
Man, ik keek nooit naar dat neppe kutprogramma..
het was te genant voor woorden..
Waarom denk je dat ik geen eigen mening kan formuleren
Heb je het fragment zelf gezien?
ja zeker. maar als vervolgens blijkt dat Bush en Balkenende het uitstekend met elkaar kunnen vinden, zo goed zelfs dat Japie de Hoop Scheffer Secretaris Generaal van de NAVO mag worden, dan kun je niet anders dan concluderen dat Balkenende een grote indruk heeft gemaakt. Bush heeft veel respect voor hem.
?Porque no te calles?
pi_40497063
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:22 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Bush heeft veel respect voor hem.
Klopt. Zou ik ook hebben als hij als een hondje achter mij aan huppelt. Dat zijn de makkelijkste om mee te krijgen.....Verder Bush
pi_40497122
Balkenende terug?????

NEE!!!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_40497177
Pastoors
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_40497190
quote:

[..]

ja zeker. maar als vervolgens blijkt dat Bush en Balkenende het uitstekend met elkaar kunnen vinden, zo goed zelfs dat Japie de Hoop Scheffer Secretaris Generaal van de NAVO mag worden, dan kun je niet anders dan concluderen dat Balkenende een grote indruk heeft gemaakt. Bush heeft veel respect voor hem.
Waar zie je staan dat ik vind dat Balkenende niks voor elkaar krijgt? Waar zie je staan dat ik vind dat Bush en JP niet goed door 1 deur kunnen? lezen!
Ik had commentaar op de houding van Balkenende op dat moment. Het was gewoon zó onprofessioneel. Hij stond erbij als een kind dat een rondleiding krijgt in een museum. En dat beeld wordt er natuuurlijk door de media uitgepikt. En tuuurlijk zegt dat beeld niks. Neemt niet weg dat ik het een beschamend moment vond. En ik kan me voorstellen dat hij zich vaker op deze manier voordoet..
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:38:51 #130
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40497527
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:13 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die het niet met je eens zijn en die niet Jack napraten. Beetje irritant om iedereen zo weg te zetten die Balkenende niet sterk vindt ik zijn PR.
And that is the news.''
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:39:35 #131
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40497550
quote:

[..]

Tuurlijk.
And that is the news.''
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:42:31 #132
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40497661
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Klopt. Zou ik ook hebben als hij als een hondje achter mij aan huppelt. Dat zijn de makkelijkste om mee te krijgen.....Verder Bush
bullshit. de hele wereld loopt achter hem aan, Balkenende is weldegelijk van een andere orde.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:43:02 #133
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40497681
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:29 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Waar zie je staan dat ik vind dat Balkenende niks voor elkaar krijgt? Waar zie je staan dat ik vind dat Bush en JP niet goed door 1 deur kunnen? lezen!
Ik had commentaar op de houding van Balkenende op dat moment. Het was gewoon zó onprofessioneel. Hij stond erbij als een kind dat een rondleiding krijgt in een museum. En dat beeld wordt er natuuurlijk door de media uitgepikt. En tuuurlijk zegt dat beeld niks. Neemt niet weg dat ik het een beschamend moment vond. En ik kan me voorstellen dat hij zich vaker op deze manier voordoet..
als het niks zegt, waar maak je je dan druk om?
?Porque no te calles?
pi_40497993
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

bullshit. de hele wereld loopt achter hem aan, Balkenende is weldegelijk van een andere orde.
Nou ja, de hele wereld.......Nou geef mij Clinton maar. Daar liep een veel grotere wereld achter hem aan....Werd veel breder geaccepteerd. En veel intelligenter. En Clinton prees Kok. Niet zonder reden.....

En mooie beelden van de 2 laatstgenoemde staatmannen op tv toen. Het was toen genieten. Nu niet meer.....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:57:25 #135
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40498251
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:42 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

Ja hoor, De Hoop Scheffer is NAVO-baas geworden omdat Balkenende en Bush het zo goed met elkaar kunnen vinden, en Bush zwáár onder de indruk is van Balkenende
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:59:41 #136
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40498348
Nog een voorbeeldje:
Balkenendie en ijn staf gaan het land in. om te horen wat er leeft en wat men belangrijk vindt. Goede actie vind ik.
alleen maak dan niet in de trein een opmerking over roken in de trein aangezien dat al tijden niet meer mag. Onwetenheid. zijn ambtenaren lichten hem niet voldoende in. Zelf is hij blijkbaar niet op de hoogte. Het filmpje was genant om te zien. Helemaal toen hij daarna een ''grap'' ging maken.

Daar is een Jack spijkerman echt niet voor nodig om je PR beeld om laag te halen. Doet hij zelf wel.
And that is the news.''
pi_40498469
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Nog een voorbeeldje:
Balkenendie en ijn staf gaan het land in. om te horen wat er leeft en wat men belangrijk vindt. Goede actie vind ik.
alleen maak dan niet in de trein een opmerking over roken in de trein aangezien dat al tijden niet meer mag. Onwetenheid. zijn ambtenaren lichten hem niet voldoende in. Zelf is hij blijkbaar niet op de hoogte. Het filmpje was genant om te zien. Helemaal toen hij daarna een ''grap'' ging maken.
Bekende "taktiek"van hem. Ja, echt handig is ie niet....(kan ie ook niks aan doen hoor).
quote:
Daar is een Jack spijkerman echt niet voor nodig om je PR beeld om laag te halen. Doet hij zelf wel.
Shit happens..
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:03:21 #138
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40498494
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, De Hoop Scheffer is NAVO-baas geworden omdat Balkenende en Bush het zo goed met elkaar kunnen vinden, en Bush zwáár onder de indruk is van Balkenende
jij weet niet hoe dat soort dingen verlopen???!?
de VS bepaalt. Bush is zeker onder de indruk van Balkenende, ze delen veel visie, ze zijn allebei protestant, maar Balkenende is intellectueel zwaar in het overwicht.
?Porque no te calles?
pi_40498550
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef pmb_rug het volgende:

[..]
Bush is zeker onder de indruk van Balkenende, ze delen veel visie, ze zijn allebei protestant, maar Balkenende is intellectueel zwaar in het overwicht.
Delen ze veel visie of deelt Balkenende de visie van Bush

En Bush is qua leiderschap weer zwaar in overwicht.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:06:18 #140
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40498607
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Delen ze veel visie of deelt Balkenende de visie van Bush
hoe vaak moet ik nog vertellen dat Balkenende die visie al lang heeft.
zie zijn proefschrift ui 1992
?Porque no te calles?
pi_40498620
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:43 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

als het niks zegt, waar maak je je dan druk om?
omdat ik patriotistisch ben en vele Nederlanders met mij..
Ik vind je trouwens irritant worden met je inhoudsloze posts. Je zegt in feite niks, blaat alsof alles een feit is en kraakt anderen af zonder goed te lezen (en te begrijpen) wat ze zeggen..
pi_40498728
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

hoe vaak moet ik nog vertellen dat Balkenende die visie al lang heeft.
zie zijn proefschrift ui 1992
Waar gaat zijn proefschrift over: Post 9/11
pi_40498733
quote:

[..]

de VS bepaalt. Bush is zeker onder de indruk van Balkenende, ze delen veel visie, ze zijn allebei protestant, maar Balkenende is intellectueel zwaar in het overwicht.
Hij kan het niet weten maar jij wel.
Tuurlijk...
And that is the news.''
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:10:35 #144
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40498773
quote:

[..]

Ik weet hoe die dingen verlopen ja. De VS bepaalt, en Bush beslist. En die beslissing wordt bepaald door de persoon te kiezen die het meest gunstig is voor Amerika. Bijvoorbeeld uit een land dat zich vaak achter Amerika geschaard heeft. Of uit een land dat belooft om troepen te leveren in Irak en Afghanistan. Of... etcetera

Dat soort dingen bepalen de beslissing, niet of Bush die Jan-Peter uit Holland (die ie pas een paar keer heeft gesproken) nou zo'n aardige vent vindt of niet. Kom op zeg, da's wel heel naief, je adoratie voor Balkenende slaat door.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:30:27 #145
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40499521
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:27 schreef zhe-devilll het volgende:
Balkenende terug?????

NEE!!!!!!!!!
Ja, wel is veel beter dan die Draaikont Bos
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40499537
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, wel is veel beter dan die Draaikont Bos
Daar gaat dit topic niet over
And that is the news.''
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:32:46 #147
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40499604
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over
Lezen.

Ik wil Balkende terug als premier want hij is veel beter dan die draaikont Bos en hij mag van mij de klus afmaken waar ie nu mee bezig is
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:33:50 #148
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_40499638
In deze context is 'U' niet met een hoofdletter (title topic)
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_40499665
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Lezen.

Ik wil Balkende terug als premier want hij is veel beter dan die draaikont Bos en hij mag van mij de klus afmaken waar ie nu mee bezig is
De hele toevoeging over Bos heeft niks met het topic te maken.
Maar je moet toch wat, alles komt door links dus dat kan je het beste overal maar laten zien
And that is the news.''
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:36:03 #150
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40499719
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

De hele toevoeging over Bos heeft niks met het topic te maken.
Maar je moet toch wat, alles komt door links dus dat kan je het beste overal maar laten zien
Nee, Balkenende is de beste keus als ik kijk naar de overige leiders en ik noem Bos specifiek omdat die naast Balkenende de grootste kanshebber is

Ik zie namelijk bijvoorbeeld Marijnisen of Pastoors nog niet zo veel stemmen halen dat ze in de buurt komen van het ministerpresidentschap
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:36:25 #151
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_40499731
U U U

You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_40501998
RAPPORT

visie: 7
daadkracht: 8
uitstraling NL: 6
uitsraling Intl: 8
leiderschap NL: 6
leiderschap kabinet: 7
Politiek vernuft: 5
Ministers: 9
toekomst proof: 9
internationaal beleid: 8

Van mij mag Balkenende gerust nog vier jaar doorgaan met het huidige kabinet. De maatregelen zijn grotendels achter de rug, het gaat weer goed met het land, en in deze onrustige tijden op het wereldtoneel is voor ons een stabiele leider nog steeds van belang. Jolige Joffers als Bos die met enge Zweedse modellen (niet de vleeselijke) komen aankakken, kunnen we in deze tijd van economisch herstel niet gebruken. De bevolking begint weer vertrouwen te krijgen en we staan weer op de kaart als land. Laten we dat in godsnaam zo houden...

[ Bericht 12% gewijzigd door manhattan op 05-08-2006 02:17:11 ]
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:00:29 #153
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504770
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 02:07 schreef manhattan het volgende:
RAPPORT

visie: 7
daadkracht: 8
uitstraling NL: 6
uitsraling Intl: 8
leiderschap NL: 6
leiderschap kabinet: 7
Politiek vernuft: 5
Ministers: 9
toekomst proof: 9
internationaal beleid: 8

Van mij mag Balkenende gerust nog vier jaar doorgaan met het huidige kabinet. De maatregelen zijn grotendels achter de rug, het gaat weer goed met het land, en in deze onrustige tijden op het wereldtoneel is voor ons een stabiele leider nog steeds van belang. Jolige Joffers als Bos die met enge Zweedse modellen (niet de vleeselijke) komen aankakken, kunnen we in deze tijd van economisch herstel niet gebruken. De bevolking begint weer vertrouwen te krijgen en we staan weer op de kaart als land. Laten we dat in godsnaam zo houden...
?Porque no te calles?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:03:46 #154
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504792
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik weet hoe die dingen verlopen ja. De VS bepaalt, en Bush beslist. En die beslissing wordt bepaald door de persoon te kiezen die het meest gunstig is voor Amerika. Bijvoorbeeld uit een land dat zich vaak achter Amerika geschaard heeft. Of uit een land dat belooft om troepen te leveren in Irak en Afghanistan. Of... etcetera

Dat soort dingen bepalen de beslissing, niet of Bush die Jan-Peter uit Holland (die ie pas een paar keer heeft gesproken) nou zo'n aardige vent vindt of niet. Kom op zeg, da's wel heel naief, je adoratie voor Balkenende slaat door.
dat soort diplomatieke spelletjes gaan weldegelijk op die manier. ik denk dat je het onderschat.
christenen onder mekaar
?Porque no te calles?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:04:42 #155
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504797
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar gaat zijn proefschrift over: Post 9/11
over participatie en verantwoordelijkheid in de samenleving. hierin word ook het zorgstelsel geschetst wat nu voor een groot deel is ingevoerd.
?Porque no te calles?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:05:43 #156
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504804
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

omdat ik patriotistisch ben en vele Nederlanders met mij..
Ik vind je trouwens irritant worden met je inhoudsloze posts. Je zegt in feite niks, blaat alsof alles een feit is en kraakt anderen af zonder goed te lezen (en te begrijpen) wat ze zeggen..
nee, zeggen dat je je schaamt omdat hij er een keer niet zo goed op staat is heel inhoudelijk.
lees wat meer topic. ik schrijf me helemaal suf.
?Porque no te calles?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 09:06:47 #157
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40504810
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hij kan het niet weten maar jij wel.
Tuurlijk...
laat ik zeggen dat ik wel eens wat hoor uit het ambtenaren wereldje
?Porque no te calles?
pi_40507890
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 09:04 schreef pmb_rug het volgende:

[..]
hierin word ook het zorgstelsel geschetst wat nu voor een groot deel is ingevoerd.
Waarin grote groepen enorm op achteruit gekacheld zijn. Vaak degenen die het minste kunnen hebben. Zorgverzekeraars en patientenvereningingen klagen niet voor niet over het gedrocht van de noclaim. Het is bovendien zo onrechtvaardig als het maar kan zijn. Voor de chronisch zieken zijn hiermee chronisch de dupe.(uitholling van het solidariteitsbeginsel van een volksverzekering, schept bovendien een zeer slecht precdent, waar is het eind....) Dat heeft bar weinig met naastenliefde te maken en helemaal niet met oog voor de zwakken.....Met fatsoen al helemaal niet.

Maar ja, ik zie het eerder al: over Christelijk Sociaal denken, kun je helaas wel erg verschillend over denken. Dat maakt voor mij het begrip een holle kreet. Voor mij geldt als uitgangspunt : NAASTENLIEFDE en oog voor de zwakken in de samenleving....En dan bien je Balkenende helaas niet op het beste adres. Dat viel bij mij erg tegen.....wijlen Enneus Heerma begreep dit veel beter...

[ Bericht 49% gewijzigd door EchtGaaf op 05-08-2006 12:37:52 ]
pi_40508068
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Monidique op 05-08-2006 12:41:49 ]
pi_40508167
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Duh, !
Beste Monidique,

Als TS zeg ik ff het volgende.

we gaan het nu ff niet hebben over het beleid, maar het gaat hier over het functioneren van Balk als persoon.....

alvast bedankt.
pi_40508211
Ok, sorry.
pi_40513067
quote:
Balkenende was links, of althans linksig. Hij hekelde de technocratische, egoistische opstelling van het kabinet. 'Armoede is in ons land duidelijk aanwezig. Steeds meer worden, onder de zalvende formuleringen van marktwerking, individuele keuzevrijheid en dynamiek, rechten van mensen beknot. De afschaffing van de Ziektewet, waartegen van zo veel kanten is gewaarschuwd, leidt tot rechteloosheid van werknemers met wie maar even iets aan de hand is.'
Uit Elsevier.

Wat zal er toch met "onze" jongen gebeurd zijn, vraag ik mij af Toen een hekel en nu voert hij het nog uit ook. Of zal dan toch premier Zalm regeren
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 16:31:05 #163
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40513593
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:

Waarin grote groepen enorm op achteruit gekacheld zijn.
kwantificeer enorm. Ik noem het enorm overdreven.
quote:
Zorgverzekeraars en patientenvereningingen klagen niet voor niet over het gedrocht van de noclaim.
verzekeraars zijn toch een stuk vrolijker als een stelsel met eigen bijdrage/ risico per behandeling.. Geen eigen risico is dus niets doen. De zorgkosten lopen al jaren uit de hand. Doen we niets dan gaat het finaal fout met de vergrijzing voor de deur. Ik heb liever ene regering die lef heeft om problemen aan te pakken.
quote:

Het is bovendien zo onrechtvaardig als het maar kan zijn. Voor de chronisch zieken zijn hiermee chronisch de dupe.(uitholling van het solidariteitsbeginsel van een volksverzekering, schept bovendien een zeer slecht precdent, waar is het eind....) Dat heeft bar weinig met naastenliefde te maken en helemaal niet met oog voor de zwakken.....Met fatsoen al helemaal niet.
Nee, krijg je tienduizenden euro`s aan kosten vergoed per jaar en dan nog klagen dat je recht zou hebben op 200 euro no claim.
Niet solidair? Volgens mij moet je het grotere plaatje toch eens bekijken..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40513780
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Uit Elsevier.

Wat zal er toch met "onze" jongen gebeurd zijn, vraag ik mij af Toen een hekel en nu voert hij het nog uit ook. Of zal dan toch premier Zalm regeren
Dat is visie ....
And that is the news.''
pi_40513876
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:31 schreef Napalm het volgende:

[..]

kwantificeer enorm. Ik noem het enorm overdreven.
[..]
Grote groepen zijn er op achteruit gegaan. Volop in het nieuws geweest. Het meest zijn achteruitgegaan mensen met lager inkomens. Maar ook ik ben zeer zeer zeer op achteruitgegaan. Mijn inkomen is niet vooruitgegaan.....
quote:
verzekeraars zijn toch een stuk vrolijker als een stelsel met eigen bijdrage/ risico per behandeling..
Maar niet met het administratieve gedrocht, klagen steen en been. Kost meer geld dan het oplevert.
quote:
Geen eigen risico is dus niets doen. De zorgkosten lopen al jaren uit de hand. Doen we niets dan gaat het finaal fout met de vergrijzing voor de deur. Ik heb liever ene regering die lef heeft om problemen aan te pakken.
Eigen risico is anders dan no-claim, waar ik het over heb. Eigen risico is vrijwillig te kiezen. Je betaalt minder premie in ruil voor eigen risico. Dat is hartikke ok. Maar die vermaledijde no-claim is verplichte premieverhoging. Chronisch zieken betalen elk jaar ¤80,- meer premie, terwijl ze nooit ervan kunnen profiteren. Dat klopt dus niet....Bovendien is het kostenbesparend mechanisme al ingebouwd met de e.r.
quote:
Nee, krijg je tienduizenden euro`s aan kosten vergoed per jaar en dan nog klagen dat je recht zou hebben op 200 euro no claim.
Niet solidair? Volgens mij moet je het grotere plaatje toch eens bekijken..
Mensen kunnen ook gebruik maken van het e.r. En daar profiteren tot ¤500,- korting. Dat voordeel hebben ze dan ook. Chronisch zieken wordt de no-claim door de strot gedrukt....ze hebben geen keus...

Het basisprincipe van elke verzekering is het solidairteitsbeginsel. Met die no-claim wordt dat principe erg uitgehold, en schept een ongewild precedent m.i.

Bovendien is de regering zo achterlijk, dat ze een bestaand principe tw no-claim uit de verzekeringswereld als verkeerd instrument toepassen op een verkeerd probleem. Maar intelligentie is ook niet het sterkste punt van dit lompe kabinet, heb ik zo vaak gemerkt.....
pi_40513905
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is visie ....
Dat klopt. Het is een eerste klas ja-knikker. Zagen we ook bij Bush. Geen wonder dat Bush dweept met Balkenende.......
pi_40514182
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat klopt. Het is een eerste klas ja-knikker. Zagen we ook bij Bush. Geen wonder dat Bush dweept met Balkenende.......
En beide zitten ze in de christelijke hoek. Dat zal wel meespelen. Dat Balkenende tegen het homo huwelijk is etc.
Voor Bush is het dan de logische keuze om iemand als De Hoop Scheffer op zo post te zetten. Dan weet je zeker dat je iemand hebt die op jouw lijn zit. En als hij iets afwijkt, toch jouw zal volgen.
Overigens vond ik de entree van De Hoop Scheffer bij Bush toen het genanst.
And that is the news.''
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 16:58:28 #168
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40514239
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Grote groepen zijn er op achteruit gegaan. Volop in het nieuws geweest. Het meest zijn achteruitgegaan mensen met lager inkomens. Maar ook ik ben zeer zeer zeer op achteruitgegaan. Mijn inkomen is niet vooruitgegaan.....
krokedillen tranen. Als het geld niet uit de premies was gekomen had het uit de belastingen moeten komen. Betalen moet je toch.
quote:
Maar niet met het administratieve gedrocht, klagen steen en been. Kost meer geld dan het oplevert.
Het liefste hebben verzekeraars gewoon dat alles vergoed wordt. Huposakee. Iedereen een premie van 350 euro en voor de rest geen omkijken meer aan.
quote:
Eigen risico is anders dan no-claim, waar ik het over heb. Eigen risico is vrijwillig te kiezen.
Bedoelde ER per individuele behandeling maar ok.
quote:
Je betaalt minder premie in ruil voor eigen risico. Dat is hartikke ok. Maar die vermaledijde no-claim is verplichte premieverhoging. Chronisch zieken betalen elk jaar ¤80,- meer premie, terwijl ze nooit ervan kunnen profiteren. Dat klopt dus niet....Bovendien is het kostenbesparend mechanisme al ingebouwd met de e.r.
Noemen we het geen no -claim maar maken het via het ER stelsel gewoon een gedwongen eigen risico per persoon. Komt op hetzelfde neer.
quote:

Mensen kunnen ook gebruik maken van het e.r. En daar profiteren tot ¤500,- korting. Dat voordeel hebben ze dan ook. Chronisch zieken wordt de no-claim door de strot gedrukt....ze hebben geen keus...
als je het als gedwongen er krijg heb je ook geen keus. Je kan het wel neit dwingen maar in de praktijk betaal je het dan per definitie gewoon alsnog via de premie. Dat zag je in het oude particuliere stelsel. Een ER van minder dan 300 euri betaalde je volledig terug aan premie.
quote:

Het basisprincipe van elke verzekering is het solidairteitsbeginsel. Met die no-claim wordt dat principe erg uitgehold, en schept een ongewild precedent m.i.
een ander basisprincipe is dat mensen hun best doen om de kosten te minimaliseren. Uit jaren lange ervaring blijkt dat voor de zorg mensen denken doe mij het allerbeste maar, het is toch gratis.
het volgende verzekeringsprincipe is dan dat de kosten zullen stijgen en stijgen net zolang totdat het systeem klapt.
quote:

Bovendien is de regering zo achterlijk, dat ze een bestaand principe tw no-claim uit de verzekeringswereld als verkeerd instrument toepassen op een verkeerd probleem. Maar intelligentie is ook niet het sterkste punt van dit lompe kabinet, heb ik zo vaak gemerkt.....

Regeringen bedenken bijna niets, enkel grote lijnen/ vage ideeetjes. De rest doen de ambtenaren. Ambtenaren die lekker blijven zitten na de verkiezingen dus beleid kan maar heel moeilijk slimmer of dommer worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 06-08-2006 13:15:29 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40514241
Nee, ik wil Balkenende niet terug als premier, ook niet als minister of als wat dan ook. Als premier vind ik hem te zwak, ik heb nooit de indruk gehad dat hij de baas is in het kabinet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40514246
Alhoewel ik geen CDA-fan ben vind ik echt dat Balkenende het goed heeft gedaan.

Al dat gezeik op z'n uiterlijk is wel erg makkelijk en okay, hij ziet er lullig uit maar who cares?
Feit is dat hij altijd correct is en in een moeilijke tijd moeilijke beslissingen heeft durven nemen. Ik heb hem nooit op uitglijders kunnen betrappen en hij is mi oprecht bezig met het goede te doen voor NL.

Ik zou het absoluut niet erg vinden als de Balk nog 4 jaar premier wordt. 1.000 maal beter als Bos iig.
pi_40514276
quote:

[..]

[..]
Ah, daar is de echte socialist. Als je zelf eens wat moet inleveren voor het grotere goed dan is het heel erg he? Dat moet altijd door anderen gedaan worden immers?
pi_40514307
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

En beide zitten ze in de christelijke hoek. Dat zal wel meespelen. Dat Balkenende tegen het homo huwelijk is etc.
Is hij tegen het homo huwelijk ja? Ik weet dat er binnen het CDA veel mensen niet blij zijn met het homo huwelijk maar tot nu toe heb ik de meeste prominente CDA'ers niet horen zeggen dat ze echt tegen zijn. Nou houd ik ook niet alles in de gaten wat die lui allemaal voor onzin spuien dus misschien heb ik het gemist .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40514439
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Zeker dat speelt altijd mee. Maar ook bij niet-christenen trouwens. "Psychologisch" heet dat zo ongeveer "het rapport": de macht van de gelijkenis. Hoe meer overeenkomsten je bij een (gespreks)partner tegenkomt hoe beter het contact, gevoel, en des te meer je voor elkaar krijgt...(Je partner kunstmatig "spiegelen" in het gesprek kan enorm helpen....., door menigeen gebruikte tactiek......)
quote:
Voor Bush is het dan de logische keuze om iemand als De Hoop Scheffer op zo post te zetten. Dan weet je zeker dat je iemand hebt die op jouw lijn zit. En als hij iets afwijkt, toch jouw zal volgen.
Overigens vond ik de entree van De Hoop Scheffer bij Bush toen het genanst.
Ook de Hoop Scheffer danst erg naar de pijpen van Bush. Bush is intellectueel niet bijster intelligent, maar sociaal en mentaal is hij erg sterk...Hij weet precies wie hij om zich heen verzameld om zo veel mogelijk voor elkaar te krijgen......Nogmaals Bush is sociaal ijzersterk.......(ik heb nog ergens een rapport over zijn mentale eigenschappen leggen, ergens onderin in mijn bureau...)

Het optreden van de Hoop Scheffer vond ik wel minder slecht dan dat van Balk....., maar ja echt blij werd ik ook niet.........(veel te afhankelijk opstelling. Zou ik nooit doen... )
pi_40514472
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ah, daar is de echte socialist. Als je zelf eens wat moet inleveren voor het grotere goed dan is het heel erg he? Dat moet altijd door anderen gedaan worden immers?
nee ja draait het precies om. Premie betalen naar draagkracht, wat is daar nou mis mee?
pi_40514476
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is hij tegen het homo huwelijk ja? Ik weet dat er binnen het CDA veel mensen niet blij zijn met het homo huwelijk maar tot nu toe heb ik de meeste prominente CDA'ers niet horen zeggen dat ze echt tegen zijn. Nou houd ik ook niet alles in de gaten wat die lui allemaal voor onzin spuien dus misschien heb ik het gemist .
Balkenende verklaarde in Indonesie dat hij als kamerlid tegen die wet had gestemt. Hij si er tegen. Google maar eens op Balkenende indonesie en homohuwelijk. Het is een relletje geweest.
And that is the news.''
pi_40514504
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef -IksRee- het volgende:
Ik heb hem nooit op uitglijders kunnen betrappen en hij is mi oprecht bezig met het goede te doen voor NL.
1 Margarita debat,
2 debat AHA
3 homo-huwelijk in Indonesie
4 Roken in de trein op toernee
pi_40514595
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

nee ja draait het precies om. Premie betalen naar draagkracht, wat is daar nou mis mee?
Dat betekent dus ook dat jij moet betalen. Maar dat is heel erg he?
pi_40514609
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

1 Margarita debat,
2 debat AHA
3 homo-huwelijk in Indonesie
4 Roken in de trein op toernee
En dat is het ergste wat je kan vinden?
pi_40514614
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, ik wil Balkenende niet terug als premier, ook niet als minister of als wat dan ook. Als premier vind ik hem te zwak, ik heb nooit de indruk gehad dat hij de baas is in het kabinet.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen CDA-stemmer.

Ik denk dat het wel past binnen de visie van Balkenende om zijn ministers wat meer los te laten. Dat heeft soms voor opschudding of boute uitspraken gezorgt, maar heeft ook tot hele krachtige visies op de diverse departementen geleid. Mij persoonlijk ligt dat wel!

Iemand als Kok probeerde alles naar zijn hand te zetten en dreigde gewoon op te stappen als het niet ging zoals hij wou. Stel dan geen ministers aan en begin een dictatuur...
pi_40514674
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Kaartje naar de Kamer. Kort daarna valt het kabinet. Brief naar de ministers dat alles ok is. kort daarna valt het kabinet.
Balkenende aan einde 1e termijn dat hij per ongeluk toegeeft dat Verdonk zelf genoegdoening moest halen uti de brief. Kabinet valt. Gebrek aan regie wanneer de brief de deur uit moest.
Dat een kabinet valt door een uitglijder is niet erg genoeg?
And that is the news.''
pi_40514721
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:13 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, en dat is zijn punt. Blijkbaar is het moeilijk voor te stellen dat als mensen zeggen dat ze voor betalen naar draagkracht dat ze zelf ook moeten betalen.
And that is the news.''
pi_40514788
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:13 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

je ridiculiseert. Ff serieus: er zijn genoeg mensen voor wie de premie buitenproportioneel is gestegen en de koopkracht aantast. Dan zeg ik : om het een beetje zuiver te houden, vraag ik slecht om een systeem waarbij je zoveel mogelijk naar draagkracht betaalt.
pi_40514866
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nou noem dat maar eens niet erg: je niet staande kunnen houden in een debat waar het om een belangrijke staatsrechtelijke onderwerpen gaat. Volgens mij snap je niet echt de ernst van een dergelijk misser. Nog erger met het debat AHA. Was niet nodig om te vallen. Best serieus lijkt me. Oorzaak de man heeft geen regie. Niet erg? En homo-huwelijk: de eerste MP die neit boven de partijen kan uit staan. Hij is toch ook MP voor alle Nederlanders. Dat snap ie kennelijk ook niet, jij vast ook niet, dus stem maar ff lekker op hem
pi_40514964
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

je ridiculiseert. Ff serieus: er zijn genoeg mensen voor wie de premie buitenproportioneel is gestegen en de koopkracht aantast. Dan zeg ik : om het een beetje zuiver te houden, vraag ik slecht om een systeem waarbij je zoveel mogelijk naar draagkracht betaalt.
En als dat, in wat voor situatie dan ook, ertoe leid dat jij eens iets meer moet gaan betalen, zoals de afgelopen jaren is gebeurt, dan is dat heel erg he? Want waarom zette je anders pontificaal neer dat je er zelf op achteruit was gegaan?
pi_40519043
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef manhattan het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik ben geen CDA-stemmer.

Ik denk dat het wel past binnen de visie van Balkenende om zijn ministers wat meer los te laten. Dat heeft soms voor opschudding of boute uitspraken gezorgt, maar heeft ook tot hele krachtige visies op de diverse departementen geleid. Mij persoonlijk ligt dat wel!
Mij niet, een MP moet zijn kabinet in toom kunnen houden. Ik denk dat Balkie daar gewoon te aardig voor is en teveel vertrouwt op de integriteit van zijn bewindslieden. Terwijl die er gewoon hun eigen en partij-agenda op na houden en daar naar handelen.
quote:
Iemand als Kok probeerde alles naar zijn hand te zetten en dreigde gewoon op te stappen als het niet ging zoals hij wou.
Nou had Kok het ook wel iets moeilijker met een kabinet waar de politieke kleuren wat verder uiteenliepen dan in de kabinetten van Balkenende. Balkie had ook best vaker het machtsspel mogen spelen. Ik vind het overigens nog steeds onbegrijpelijk dat het kabinet is gevallen. Balk had gewoon Verdonk moeten slachtofferen, was in ieder ander kabinet gebeurd. Kijk, dat de VVD belang had bij het aanblijven van Rita snap ik, maar het CDA 0,0.
quote:
Stel dan geen ministers aan en begin een dictatuur...
Volgens mij hebben bijna alle dictaturen toch ook echt een regering met daarin ministers...
pi_40519129
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Balkenende verklaarde in Indonesie dat hij als kamerlid tegen die wet had gestemt. Hij si er tegen. Google maar eens op Balkenende indonesie en homohuwelijk. Het is een relletje geweest.

Balkenende heeft zojuist weer wat extra punten verspeeld bij mij, niet dat hij er al veel had overigens...
pi_40524003
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:27 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En als dat, in wat voor situatie dan ook, ertoe leid dat jij eens iets meer moet gaan betalen, zoals de afgelopen jaren is gebeurt, dan is dat heel erg he? Want waarom zette je anders pontificaal neer dat je er zelf op achteruit was gegaan?
Goed lezen. Ik ben er behoorlijk op achteruit gegaan. Dat is anders dan ietsje meer betalen. Ik mag hopelijk van je zelf beslissen hoe erg ik dat mag vinden.
pi_40524061
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Balkenende heeft zojuist weer wat extra punten verspeeld bij mij, niet dat hij er al veel had overigens...
Maar ik (en Jij) zouden vast minder naar Jack spijkerman moeten kijken en onze eigen mening moeten vormen.
And that is the news.''
pi_40524400
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Maar ik (en Jij) zouden vast minder naar Jack spijkerman moeten kijken en onze eigen mening moeten vormen.
Nee juist meer:

De Gouden Balkenende

Vorig seizoen riep Jack iedereen op, die ervan overtuigd is dat hij/zij iets kan dat zo bijzonder is dat het een plaatsje in Koppensnellers verdient. Dit leverde zoveel videomateriaal op van mensen die echt imitatietalent hebben (of denken te hebben), dat we dit seizoen De Gouden Balkenende uitloven voor de beste imitators van Nederlandse bodem. Kun jij praten als JP of Maxima, zingen als Gerard Joling of Frans Bauer, te keer gaan als Patty Brard of Louis van Gaal, stuur ons dan zo snel mogelijk je bandje, CD of DVD.

Koppensnellers
t.a.v. Jack Spijkerman
postbus 12010
1100 AA
Amsterdam.

bron: http://www.talpa.tv/web/s(...)803/typeofpage=47019

Tja, waarom nou weer Balkenende...
pi_40533444
Neen.
pi_40536651
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al in geen 2 jaar meer naar Jack Spijkerman gekeken.
pi_40547679
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En zo velen met jouw. Toch zou het me erg verbazen als Nederland hem toch weer als premier weer terug wilt zien. Ik hou mijn hart vast , want het CDA klimt weer erg uit het dal......
pi_40547885
Even voor de duidelijkheid, dat ik Balkenende niet als premier terug wil komt niet door zijn politieke kleur. Ik vind de persoon Balkenende gewoon ongeschikt.
pi_40547922
de allerlaatste die ik als minister president wil zien is balkie!!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:48:53 #195
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40548132
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Even voor de duidelijkheid, dat ik Balkenende niet als premier terug wil komt niet door zijn politieke kleur. Ik vind de persoon Balkenende gewoon ongeschikt.
Ik ook. Al ben ik niet van zijn kleur. van Agt en Lubbers en Kok vind ik wel ok. Ook niet mijn kleur. Ik heb bij Balkenende altijd de vraag in mijn gedachte, wanneerwordt het nou eens een staatsman.
And that is the news.''
pi_40548154
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En dat is nu precies de reden dat ik deze topic heb geopend.

Ik vind Balkenende als premier en historische vergissing geweest.....

Maar ik begrijp tegelijkertijd niet echt de polulariteit van het CDA in de polls. Kan misschien iets met de opleving van de economie te maken hebben..., maar kan me niet indenken dat men koste wat het kost Balkenende als premier terug wilt. Zeker niet toen hij zo door het ijs zakte tijden het recentelijke AHA debat.....

Nee, niet nog een keer....
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:56:30 #197
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40548295
Om het anders te benaderen. Steekt hij boven de andere ministers uit? Qua leiderschap, doortastenheid en charisma? Dan ben ik geneigd nee te zeggen. Wat is de meerwaarde van Balkenende in vergelijking tot zijn ministers? Is hij de natuurlijk leider? Denk het niet.
And that is the news.''
pi_40548507
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:
Om het anders te benaderen. Steekt hij boven de andere ministers uit?
Zeker niet. Maakt op mij geen positieve indruk.
quote:
Qua leiderschap,
Inderdaad. Jij en ik zijn zeker niet de enigen. Had je mijn post gelezen met de uitspraken van Lodewijk de Waal en de Elsevier: wat Bomhoff zei: dat hij leiderschapskwaliteiten ontbeert. Nou die kunnen het we weten.... Die was echt duidelijk. Balk ontbreekt het erg aan empathie. Knap lastig als je een kabinet goed wilt leiden....
quote:
doortastenheid
Nee. Laat de regie vaak compleet door zijn handen glippen. Zie recentelijk het AHA-debat. Hij had op Verdonk totaal geen overwicht. Sterker nog hij sprak per ongeluk de waarheid over de strekking van de brief die AHA moest ondertekenen: niet alleen juridisch maar vooral ook politiek....Tja, was het niet hij die ons steeds aanspoorde: FATSOEN moet je doen....Tja, Balkendes fatsoen.....
quote:
en charisma?
Tja, wat moet ik daar nog over zeggen.....
quote:
Dan ben ik geneigd nee te zeggen. Wat is de meerwaarde van Balkenende in vergelijking tot zijn ministers? Is hij de natuurlijk leider? Denk het niet.
Een natuurlijk leider is ie niet. Een echte leider zal ie ook nooit worden. Hij is gewoon de persoon er niet naar. Dit was wel ff anders met zijn voorgangers:

1 drs. J.M Den Uyl
2 mr. A.A.M. van Agt,
3 drs. R.F.M. Lubbers
4 W. Kok
5 mr. dr. J.P. Balkenende

Zoals je ziet, de enige zonder titel vond ik wel echt de beste in dit rijtje
  zondag 6 augustus 2006 @ 20:09:08 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40550287
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker niet. Maakt op mij geen positieve indruk.
[..]

Inderdaad. Jij en ik zijn zeker niet de enigen. Had je mijn post gelezen met de uitspraken van Lodewijk de Waal en de Elsevier: wat Bomhoff zei: dat hij leiderschapskwaliteiten ontbeert. Nou die kunnen het we weten.... Die was echt duidelijk. Balk ontbreekt het erg aan empathie. Knap lastig als je een kabinet goed wilt leiden....
Heb ik gelezen ja. Hij heeft vaker kritiek gekregen dat hij geen regie had en geen leiderschapskwaliteiten. Bomhoff zat er dichtbij en is 1 van de weinigen die van zo nabijheid heb daarop aanpakt. Of zijn er meerdere ministers die zich openlijk negatief over heb hebben uitgelaten? Heinsbroek misschien?
quote:
[..]

Nee. Laat de regie vaak compleet door zijn handen glippen. Zie recentelijk het AHA-debat. Hij had op Verdonk totaal geen overwicht. Sterker nog hij sprak per ongeluk de waarheid over de strekking van de brief die AHA moest ondertekenen: niet alleen juridisch maar vooral ook politiek....Tja, was het niet hij die ons steeds aanspoorde: FATSOEN moet je doen....Tja, Balkendes fatsoen.....
[..]
De normen en waarden van dit kabinet zijn het misbruiken van ministeriele macht om er zelf beter van te worden tenkoste van een burger. Sinds die tijd is dit kabinet vervallen toch een regering van een bananenrepubliek op dit specifieke punt. Onbegrijpelijk en schandalig. iemand van dit kabinet(buiten D66, Pechtolf bv kon niet met dit gedrag leven) die het nog over normen en waarden heeft kan wat mij betreft gelijk uit de politiek.
quote:
Tja, wat moet ik daar nog over zeggen.....
[..]

Een natuurlijk leider is ie niet. Een echte leider zal ie ook nooit worden. Hij is gewoon de persoon er niet naar. Dit was wel ff anders met zijn voorgangers:

1 drs. J.M Den Uyl
2 mr. A.A.M. van Agt,
3 drs. R.F.M. Lubbers
4 W. Kok
5 mr. dr. J.P. Balkenende

Zoals je ziet, de enige zonder titel vond ik wel echt de beste in dit rijtje
Van die 5 vindt ik Kok ook het beste. Wat verlang ik weer naar Clinton/Kok inplaats van Balkenende Bush.
And that is the news.''
pi_40550906
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heb ik gelezen ja. Hij heeft vaker kritiek gekregen dat hij geen regie had en geen leiderschapskwaliteiten. Bomhoff zat er dichtbij en is 1 van de weinigen die van zo nabijheid heb daarop aanpakt. Of zijn er meerdere ministers die zich openlijk negatief over heb hebben uitgelaten? Heinsbroek misschien?
Ja, en dat maakt dat het bij mij zo onbegrijpelijk dat een groot deel van Nederland sympathie heeft voor die man die als premier niet goed functioneert. Zijn wij nu zo slim dat wij het zien en de rest dom (tja, ff buikpijn die uitspraak was van louis van gaal )
quote:
[..]

De normen en waarden van dit kabinet zijn het misbruiken van ministeriele macht om er zelf beter van te worden tenkoste van een burger. Sinds die tijd is dit kabinet vervallen toch een regering van een bananenrepubliek op dit specifieke punt. Onbegrijpelijk en schandalig. iemand van dit kabinet(buiten D66, Pechtolf bv kon niet met dit gedrag leven) die het nog over normen en waarden heeft kan wat mij betreft gelijk uit de politiek.
Klopt helemaal. Maar Balkenende legt FATSOEN op zijn eigen manier uit en probeert het de burgerij zijn fatsoen op te leggen. Maar Balkenende lult over fatsoen en staat voor onfatsoenlijk beleid. En zeker niet Christelijk Sociaal wat hij pretendeert. Als je alleen al kijkt naar de explosieve groei van het aantal voedselbanken. De no-claim in de zorg. Alles behalve fatsoenlijk beleid. Mensen die zo vroom praten en tegelijkertijd anders doen:
quote:
Van die 5 vindt ik Kok ook het beste. Wat verlang ik weer naar Clinton/Kok inplaats van Balkenende Bush.
Ja, idd, met weemoed denk ik terug.. We zijn knap afgezakt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')