Goeie reactie, PMB_RUG. Ik had ook ff overwogen een criterialijstje te maken.......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef pmb_rug het volgende:
visie: 10
daadkracht: 10
uitstraling NL: 4
uitsraling Intl: 7
leiderschap NL: 5
leiderschap kabinet: 5
Politiek vernuft: 7
Ministers: 8
toekomst proof: 10
internationaal beleid: 6
internationale relaties: 10
een redelijk rapport wmb.voor mij is het een TOP MP
ik weet geen betere in de geschiedenis. jmmr dat NL zo moeilijk hervormingen accepteert.
Daar gaat deze topic niet over. Zoals je kunt zien is de vraag: Wilt u Balkenende terug als premier? daar heb je als kiezer wel invloed op, want als je hem niet meer wilt, dan moet je geen CDA stemmen dus.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef lionsguy18 het volgende:
Zinloos topic.
De kiezer kiest niet de minister president.
Niet lang meer, het CDA is bezig met een inhaalrace. Reken maar dat de premietskandidaat, voorla bij PvdA en CDA grote invloed heeft op het stemgedrag..quote:De grootste fractie levert de regeringsleider.
Volgens de peilingen is dat Wouter Bos.
quote:
Tja, in de elsevier staan ook nog leuke feauteauxtjes van Balkie. Je kan beter ff naar bieb gaan. Idd wel goed artikel...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Heb je misschien het laatste stuk van het verhaal ook nog?
![]()
Ik heb hier wel het artikel alleen niet digitaal...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, in de elsevier staan ook nog leuke feauteauxtjes van Balkie. Je kan beter ff naar bieb gaan. Idd wel goed artikel...
Lodewijk was geen vriend van Balk. Niet objectief zou je zeggen. Maar dat ontkracht ik hier toch ff. Want Lodewijk was wel lovend over Zalm. Want daar kon je wel zaken mee doen, en die luisterde wel naar zijn tegenstanders...... En Zalm is nog van een rechtsere partij...Die vlieger gaat dus mooi niet op.......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:09 schreef Napalm het volgende:
Behoorlijk partijdig iemand met een flinke agenda tegen Balk natuurlijk.
Voor de rest vind ik het schokkend dat als mensen niet voldoen aan Lodewijks sociale emphatienormen er op dit niveau onderhandelingen stuk zouden kunnen lopen. Dan snap je het verschil tussen het grote doel en en het persoonlijke niet. Een zeer ernstig gebrek aan kwaliteit bij de vakbond blijkbaar.
O, das ff jammer van die plaatjes, maar ja ik had die al gezien.......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:34 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik heb hier wel het artikel alleen niet digitaal...
Zitten wel aparte tussen ja. Zoals Balkenende met lang haar op fietsvakantie door Nederland...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O, das ff jammer van die plaatjes, maar ja ik had die al gezien.......![]()
ja, prachtig. Jaren vijftig......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:46 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Zitten wel aparte tussen ja. Zoals Balkenende met lang haar op fietsvakantie door Nederland...![]()
![]()
![]()
Inderdaad. Dat vond ik erg hypocriet van Kok. En niet sterk dus. Viel best tegen....quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 12:29 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mwah nogal door het ijs gezakt, die man is imo nogal ongeloofwaardig geworden door eerst zijn uitspraken over de zelfverrijking bij de topbestuurders en zijn carieremove na PaarsII.
Harstikke eens.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ben voor een nieuwe premier. Ik denk dat 3 kabinetten genoeg zijn. Voor welke persoon dan ook. Balkenende is erg slim, dat vind ik een +
En daarom verbaast het me dat een groot deel van Nederland toch weer genegen is om op hem te gaan stemmen (nou ja, CDA dan)quote:Zijn leiderschapskwaliteiten zijn niet voldoende voor een premier.
Heeft te maken met gebrek aan empathie. Gebrek aan inlevingsvermogen dus.quote:Hij voelt belangrijke gebeurtenissen niet aan. JP 1: hij stuurt een kaart naar de Kamer, alles is ok. Niet veel later valt het kabinet.
Heeft te maken dat hij situaties niet goed kan inschatten. Dit icm het gebrek aan empathie. Zie ook mijn post over de ervaringen van lodewijk de Waal. Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathiequote:JP 2: interne brief naar bewindslieden dat alles goed gaat, het beleid zijn vruchtenafwerpt en men zo door moet gaan. Niet veel later valt het kabinet.
heeft alles te maken met gebrek aan leiderschap. De goede man heeft namelijk geen overwicht op zijn "onderdanen". Bovendien is communicatie bij hem ook niet sterk ontwikkeld. Hierdoor lopen afspraken tussen hem en Verdonk in de soep. Dan krijg je dit soort ongelukken. De val rond AHA was pertinent niet nodig geweest, als Balk dit beter had geleid.quote:Weinig gezag bij mede minsters. Verdonk zou zonder zijn goedkeuring de brief aan AHA niet openbaar maken. doet ze toch.
100%. Een discrepantie tussen zijn intellectuele capaciteiten en sociale vermogens/vaardigheden. Als leider en staatsman schiet hij gewoon tekort. Zou op een uni daar minder tegen aanlopen denk ik en veel meer daarvoor geschikt zijn. Het is een prototype professor.....quote:Hij is denk ik meer het type wat hoogleraar moet worden. Op het sociale menselijke vlak komt hij gewoon tekort.
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Harstikke eens.
[..]
En daarom verbaast het me dat een groot deel van Nederland toch weer genegen is om op hem te gaan stemmen (nou ja, CDA dan)
[..]
Heeft te maken met gebrek aan empathie. Gebrek aan inlevingsvermogen dus.
[..]
Heeft te maken dat hij situaties niet goed kan inschatten. Dit icm het gebrek aan empathie. Zie ook mijn post over de ervaringen van lodewijk de Waal. Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
[..]
heeft alles te maken met gebrek aan leiderschap. De goede man heeft namelijk geen overwicht op zijn "onderdanen". Bovendien is communicatie bij hem ook niet sterk ontwikkeld. Hierdoor lopen afspraken tussen hem en Verdonk in de soep. Dan krijg je dit soort ongelukken. De val rond AHA was pertinent niet nodig geweest, als Balk dit beter had geleid.
[..]
100%. Een discrepantie tussen zijn intellectuele capaciteiten en sociale vermogens/vaardigheden. Als leider en staatsman schiet hij gewoon tekort. Zou op een uni daar minder tegen aanlopen denk ik en veel meer daarvoor geschikt zijn. Het is een prototype professor.....
ik weet wel hoe je over hem denkt, maar over 1 ding moet ik toch echt bezwaar maken:quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goeie reactie, PMB_RUG. Ik had ook ff overwogen een criterialijstje te maken.......
Ik geef nu ff mijn punten:
visie: 8
daadkracht: 7
uitstraling NL: 2
uitsraling Intl: 2
leiderschap NL: 3
leiderschap kabinet: 3
Politiek vernuft: 7
Ministers: 6
toekomst proof: 6
internationaal beleid: 6
internationale relaties: 8
------------------------------------+
Totaal 50 punten, 11 onderdelen
Gemiddeld: 4.5
Helaas, niet voldoende. Gezakt dus.
Visie is zeer belangrijk voor een leider. Daar heb je zeker gelijk in. Maar dat maakt nog niet iemand tot een goed leider.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:31 schreef pmb_rug het volgende:
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat je zo negatief, tot bijna het respectloze toe, doet over iemand die je een 8 voor visie geeft. visie is kwaliteit 1 van een leider.
Tja, maar ik ben ook niet de enige die hem weing leiderschap toedicht.......quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:31 schreef pmb_rug het volgende:
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat je zo negatief, tot bijna het respectloze toe, doet over iemand die je een 8 voor visie geeft. visie is kwaliteit 1 van een leider.
Tja, het is echt niet zo dat ik Balkenende haat of zo. Echt niet. Sterker nog, ik zou best met hem koffie willen drinken. Hij lijkt mij heel aardige man. Maar ja, ik vind de goede man echt geen leider. Ik ik ben kennenlijk niet de enige....,Bomhoff kan uit ervaring spreken.quote:Maar 'aardig' en 'sociaal vaardig' kan hij hem ook niet noemen. Bomhoff lijkt een beetje neer te kijken op Balkenende: het dedain van de stedeling jegens de provinciaal. In Blinde ambitie omschrijft Bomhoff het sobere interieur van Balkenendes werkkamer, traditiegetrouw in het Torentje, als 'niveau consistoriekamer in een hervormde kerk'. Volgens Bomhoff heeft Balkenende 'een beperkt repertoire, hij speelt op een piano met maar een paar toetsen. Maar hij was in de ministerraad wel een redelijke voorzitter. Hij ging bijvoorbeeld heel geschikt om met Heinsbroek, die zich echt onmogelijk gedroeg. Al heeft hij geen leiderschapskwaliteiten.'
Bomhoffquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, maar ik ben ook niet de enige die hem weing leiderschap toedicht.......
quote uit elsevier
[..]
Tja, het is echt niet zo dat ik Balkenende haat of zo. Echt niet. Sterker nog, ik zou best met hem koffie willen drinken. Hij lijkt mij heel aardige man. Maar ja, ik vind de goede man echt geen leider. Ik ik ben kennenlijk niet de enige....,Bomhoff kan uit ervaring spreken.
ga eens voor jezelf denken ipv Kopspijkers napratenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Want wat schaamde ik me voor zijn vertoning bij Bush zeg..
kopspijkers?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:13 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ga eens voor jezelf denken ipv Kopspijkers napraten![]()
ja zeker. maar als vervolgens blijkt dat Bush en Balkenende het uitstekend met elkaar kunnen vinden, zo goed zelfs dat Japie de Hoop Scheffer Secretaris Generaal van de NAVO mag worden, dan kun je niet anders dan concluderen dat Balkenende een grote indruk heeft gemaakt. Bush heeft veel respect voor hem.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:18 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
kopspijkers?
Man, ik keek nooit naar dat neppe kutprogramma..
het was te genant voor woorden..![]()
Waarom denk je dat ik geen eigen mening kan formuleren
Heb je het fragment zelf gezien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |