abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:20:31 #101
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_40486254
pi_40486353
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:07 schreef pmb_rug het volgende:
visie: 10
daadkracht: 10
uitstraling NL: 4
uitsraling Intl: 7
leiderschap NL: 5
leiderschap kabinet: 5
Politiek vernuft: 7
Ministers: 8
toekomst proof: 10
internationaal beleid: 6
internationale relaties: 10

een redelijk rapport wmb.voor mij is het een TOP MP
ik weet geen betere in de geschiedenis. jmmr dat NL zo moeilijk hervormingen accepteert.
Goeie reactie, PMB_RUG. Ik had ook ff overwogen een criterialijstje te maken.......

Ik geef nu ff mijn punten:

visie: 8
daadkracht: 7
uitstraling NL: 2
uitsraling Intl: 2
leiderschap NL: 3
leiderschap kabinet: 3
Ministers: 6
toekomst proof: 6
internationale relaties: 8
------------------------------------+
Totaal 50 punten, 11 onderdelen

Gemiddeld: 4.5

Helaas, niet voldoende. Gezakt dus.
pi_40486473
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:14 schreef lionsguy18 het volgende:
Zinloos topic.
De kiezer kiest niet de minister president.
Daar gaat deze topic niet over. Zoals je kunt zien is de vraag: Wilt u Balkenende terug als premier? daar heb je als kiezer wel invloed op, want als je hem niet meer wilt, dan moet je geen CDA stemmen dus.
quote:
De grootste fractie levert de regeringsleider.
Volgens de peilingen is dat Wouter Bos.
Niet lang meer, het CDA is bezig met een inhaalrace. Reken maar dat de premietskandidaat, voorla bij PvdA en CDA grote invloed heeft op het stemgedrag..
pi_40486578
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

<knip>
Heb je misschien het laatste stuk van het verhaal ook nog?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40486641
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:32 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heb je misschien het laatste stuk van het verhaal ook nog?
Tja, in de elsevier staan ook nog leuke feauteauxtjes van Balkie. Je kan beter ff naar bieb gaan. Idd wel goed artikel...
pi_40486648
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, in de elsevier staan ook nog leuke feauteauxtjes van Balkie. Je kan beter ff naar bieb gaan. Idd wel goed artikel...
Ik heb hier wel het artikel alleen niet digitaal...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_40486864
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:09 schreef Napalm het volgende:
Behoorlijk partijdig iemand met een flinke agenda tegen Balk natuurlijk.

Voor de rest vind ik het schokkend dat als mensen niet voldoen aan Lodewijks sociale emphatienormen er op dit niveau onderhandelingen stuk zouden kunnen lopen. Dan snap je het verschil tussen het grote doel en en het persoonlijke niet. Een zeer ernstig gebrek aan kwaliteit bij de vakbond blijkbaar.
Lodewijk was geen vriend van Balk. Niet objectief zou je zeggen. Maar dat ontkracht ik hier toch ff. Want Lodewijk was wel lovend over Zalm. Want daar kon je wel zaken mee doen, en die luisterde wel naar zijn tegenstanders...... En Zalm is nog van een rechtsere partij...Die vlieger gaat dus mooi niet op.......

Maar wat ie hier zegt is volgens mij toch echt waar. De man, Balk dus, communiceert echt erg slecht. Ook met journalisten. En in de debatten met de Tweede Kamer. Zijn inlevingsvermogen is volgens mij ook vrij slecht in verhouding met zijn algehele intelligentie. (gab Iq/eq) Vermoeddelijk heeft hij een IQ van zelfs meer 140, echter het EQ blijft daar volgens mij best achter. Dat laatste is volgens mij niet meer dan gemiddeld.

Zijn spreekvaardigheid is ook erg slecht. Hij slikt veel woorden in en praat veel te snel en soms zelfs zijn mond voorbij (zie debat AHA en homohuwelijk in India).

Ik vind dat je dan als premier dan toch best gehandicapt bent....
pi_40486893
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:34 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik heb hier wel het artikel alleen niet digitaal...
O, das ff jammer van die plaatjes, maar ja ik had die al gezien.......
pi_40486952
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

O, das ff jammer van die plaatjes, maar ja ik had die al gezien.......
Zitten wel aparte tussen ja. Zoals Balkenende met lang haar op fietsvakantie door Nederland...
pi_40487011
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:46 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Zitten wel aparte tussen ja. Zoals Balkenende met lang haar op fietsvakantie door Nederland...
ja, prachtig. Jaren vijftig......

Hij past er wel bij...
pi_40487538
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mwah nogal door het ijs gezakt, die man is imo nogal ongeloofwaardig geworden door eerst zijn uitspraken over de zelfverrijking bij de topbestuurders en zijn carieremove na PaarsII.
Inderdaad. Dat vond ik erg hypocriet van Kok. En niet sterk dus. Viel best tegen....
pi_40487600
Ik hoor Balkenende al schreeuwen: "Four more years"

Nee, (bijna) alles beter dan Balkenende!
pi_40487957
Ik hoef Balkie niet meer..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:53:34 #114
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40488705
Ik ben voor een nieuwe premier. Ik denk dat 3 kabinetten genoeg zijn. Voor welke persoon dan ook. Balkenende is erg slim, dat vind ik een +

Zijn leiderschapskwaliteiten zijn niet voldoende voor een premier.

Hij voelt belangrijke gebeurtenissen niet aan. JP 1: hij stuurt een kaart naar de Kamer, alles is ok. Niet veel later valt het kabinet.
JP 2: interne brief naar bewindslieden dat alles goed gaat, het beleid zijn vruchtenafwerpt en men zo door moet gaan. Niet veel later valt het kabinet.

Weinig gezag bij mede minsters. Verdonk zou zonder zijn goedkeuring de brief aan AHA niet openbaar maken. doet ze toch.

Hij is denk ik meer het type wat hoogleraar moet worden. Op het sociale menselijke vlak komt hij gewoon tekort.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40493254
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik ben voor een nieuwe premier. Ik denk dat 3 kabinetten genoeg zijn. Voor welke persoon dan ook. Balkenende is erg slim, dat vind ik een +
Harstikke eens.
quote:
Zijn leiderschapskwaliteiten zijn niet voldoende voor een premier.
En daarom verbaast het me dat een groot deel van Nederland toch weer genegen is om op hem te gaan stemmen (nou ja, CDA dan)
quote:
Hij voelt belangrijke gebeurtenissen niet aan. JP 1: hij stuurt een kaart naar de Kamer, alles is ok. Niet veel later valt het kabinet.
Heeft te maken met gebrek aan empathie. Gebrek aan inlevingsvermogen dus.
quote:
JP 2: interne brief naar bewindslieden dat alles goed gaat, het beleid zijn vruchtenafwerpt en men zo door moet gaan. Niet veel later valt het kabinet.
Heeft te maken dat hij situaties niet goed kan inschatten. Dit icm het gebrek aan empathie. Zie ook mijn post over de ervaringen van lodewijk de Waal. Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
quote:
Weinig gezag bij mede minsters. Verdonk zou zonder zijn goedkeuring de brief aan AHA niet openbaar maken. doet ze toch.
heeft alles te maken met gebrek aan leiderschap. De goede man heeft namelijk geen overwicht op zijn "onderdanen". Bovendien is communicatie bij hem ook niet sterk ontwikkeld. Hierdoor lopen afspraken tussen hem en Verdonk in de soep. Dan krijg je dit soort ongelukken. De val rond AHA was pertinent niet nodig geweest, als Balk dit beter had geleid.
quote:
Hij is denk ik meer het type wat hoogleraar moet worden. Op het sociale menselijke vlak komt hij gewoon tekort.
100%. Een discrepantie tussen zijn intellectuele capaciteiten en sociale vermogens/vaardigheden. Als leider en staatsman schiet hij gewoon tekort. Zou op een uni daar minder tegen aanlopen denk ik en veel meer daarvoor geschikt zijn. Het is een prototype professor.....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:31:01 #116
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40493326
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Harstikke eens.
[..]

En daarom verbaast het me dat een groot deel van Nederland toch weer genegen is om op hem te gaan stemmen (nou ja, CDA dan)
[..]

Heeft te maken met gebrek aan empathie. Gebrek aan inlevingsvermogen dus.
[..]

Heeft te maken dat hij situaties niet goed kan inschatten. Dit icm het gebrek aan empathie. Zie ook mijn post over de ervaringen van lodewijk de Waal. Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie
[..]

heeft alles te maken met gebrek aan leiderschap. De goede man heeft namelijk geen overwicht op zijn "onderdanen". Bovendien is communicatie bij hem ook niet sterk ontwikkeld. Hierdoor lopen afspraken tussen hem en Verdonk in de soep. Dan krijg je dit soort ongelukken. De val rond AHA was pertinent niet nodig geweest, als Balk dit beter had geleid.
[..]

100%. Een discrepantie tussen zijn intellectuele capaciteiten en sociale vermogens/vaardigheden. Als leider en staatsman schiet hij gewoon tekort. Zou op een uni daar minder tegen aanlopen denk ik en veel meer daarvoor geschikt zijn. Het is een prototype professor.....

Overigens is hij een stereotyp professor toch?...
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:31:44 #117
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40493345
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goeie reactie, PMB_RUG. Ik had ook ff overwogen een criterialijstje te maken.......

Ik geef nu ff mijn punten:

visie: 8
daadkracht: 7
uitstraling NL: 2
uitsraling Intl: 2
leiderschap NL: 3
leiderschap kabinet: 3
Ministers: 6
toekomst proof: 6
internationale relaties: 8
------------------------------------+
Totaal 50 punten, 11 onderdelen

Gemiddeld: 4.5

Helaas, niet voldoende. Gezakt dus.
ik weet wel hoe je over hem denkt, maar over 1 ding moet ik toch echt bezwaar maken:
de 2 voor internationale uitstraling.
Balkenende ligt, in tegenstelling tot wat Jack Spijkerman en zijn linkse consorte jou wil doen laten geloven, in het buitenland erg goed. Hij wordt gewaardeerd en heeft zeer veel informele invloed. Hij geniet een groot respect onder de grote regeringsleiders.
Jouw cijfer reflecteert hoe de media Balkenende tot in den treure proberen neer te zetten ipv hoe het werkelijk is. Iets wat jijzelf ook wel onderschrijft met je 8 voor intle relaties. maar zonder uitstraling geen relaties.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat je zo negatief, tot bijna het respectloze toe, doet over iemand die je een 8 voor visie geeft. visie is kwaliteit 1 van een leider.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:34:42 #118
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40493423
wederom een super goed elsevier artikel. ik denk dat het een uitermate acuraat beeld geeft.

bedankt!!
?Porque no te calles?
pi_40493687
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:31 schreef pmb_rug het volgende:
Verder vind ik het onbegrijpelijk dat je zo negatief, tot bijna het respectloze toe, doet over iemand die je een 8 voor visie geeft. visie is kwaliteit 1 van een leider.
Visie is zeer belangrijk voor een leider. Daar heb je zeker gelijk in. Maar dat maakt nog niet iemand tot een goed leider.

Visionair vind ik Balkenende sterk. Maar een goed leider kan die visie goed uitdragen. Een visie moet je ook goed over het voetlicht kunnen brengen. Met alle respect, echt waar, dat kan de heer Balkenende niet. Hij schiet namelijk tekort op het communicatieve vlak. Daar kan ie niets aan doen, ik neem hem dat niet kwalijk.

Een goed leider heeft overwicht over zijn "onderdanen". Ook dat gaat hem niet altijd even goed af. Hij heeft niet het natuurlijke overwicht wat een leider van dat kaliber in huis moet hebben. Dat heb je of dat heb je niet. Een leider kan zich ontwikkelen, maar de echte leiders worden meestal met de typische leiderschaps-eigenschappen geboren en ontwikkelen daarin. De heer Balkenende is geen natuurlijke leider zoals Lubber en Kok dit wel waren. Bovendien heeft Balkenende zich voor het aangaan van het premierschap zich nooit verder ontwikkelen als leider, omdat hij niet eerder noemenswaardige bestuurlijke ervaring heeft opgedaan. Dan kom je als leider niet zo gauw op het niveau van Kok en Lubbers.

Nietemin, uit alle respect, het volgende. Met de slimheid die Balkenende heeft, moet ik zeggen, tegen mij verwachtingen in, dat hij zich desondanks zich behoorlijk staande heeft kunnen houden. Hij heeft volop zijn gebreken door zijn intellectuele gave goed weten te camoufleren. Dat is een prestatie van formaat.

Neemt niet weg dat ie tevaak door het ijs zakt. Vb Margarita debat, debat AHA en recentelijk die uitglijder over het homo-huwelijk in India. (inzich in (staatrechtelijke) verhoudingen etc).

pi_40493701
Qua beleid zeg ik Balkenende..
Qua uitstraling zeg ik Bos..

Want wat schaamde ik me voor zijn vertoning bij Bush zeg.. Toen hij op bezoek ging in het Witte Huis. Hij wist het pas een dag van tevoren en waande zich als een kind in een snoepwinkel. Als Bush hem had gevraagd hem te pijpen had ie het nog gedaan ook. Zo'n dankbare blik

Maargoed.. Want heb je een een premier die, vind ik, het verkeerde beleid steunt. Ik heb het dan natuurlijk over Bos. Ook vind ik Woutertje behoorlijk irritant in de dialoog en melkt hij als geen ander kleine incidentjes uit.

Pim Fortuyn bij Bush had ik wel eens willen zien . Een kale nicht bij een conservatieve lul. En de conservatieve lul maar aardige dingen zeggen in het landsbelang.. Wat is het toch eigenlijk één grote poppenkast. Ik schaam me voor JP, maar lekker boeiend is dat ook eigenlijk. Hij heeft harde maatregelen moeten nemen deze periode en hij heeft het goed gedaan. Hopelijk komt er een Balkenende IV samen met de VVD.. 76 zeteltjes.. moet te doen zijn..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_40494297
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:31 schreef pmb_rug het volgende:
Tja, maar ik ben ook niet de enige die hem weing leiderschap toedicht.......

quote uit elsevier
quote:
Maar 'aardig' en 'sociaal vaardig' kan hij hem ook niet noemen. Bomhoff lijkt een beetje neer te kijken op Balkenende: het dedain van de stedeling jegens de provinciaal. In Blinde ambitie omschrijft Bomhoff het sobere interieur van Balkenendes werkkamer, traditiegetrouw in het Torentje, als 'niveau consistoriekamer in een hervormde kerk'. Volgens Bomhoff heeft Balkenende 'een beperkt repertoire, hij speelt op een piano met maar een paar toetsen. Maar hij was in de ministerraad wel een redelijke voorzitter. Hij ging bijvoorbeeld heel geschikt om met Heinsbroek, die zich echt onmogelijk gedroeg. Al heeft hij geen leiderschapskwaliteiten.'
Tja, het is echt niet zo dat ik Balkenende haat of zo. Echt niet. Sterker nog, ik zou best met hem koffie willen drinken. Hij lijkt mij heel aardige man. Maar ja, ik vind de goede man echt geen leider. Ik ik ben kennenlijk niet de enige....,Bomhoff kan uit ervaring spreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 04-08-2006 22:46:09 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:12:55 #122
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40496594
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, maar ik ben ook niet de enige die hem weing leiderschap toedicht.......

quote uit elsevier
[..]

Tja, het is echt niet zo dat ik Balkenende haat of zo. Echt niet. Sterker nog, ik zou best met hem koffie willen drinken. Hij lijkt mij heel aardige man. Maar ja, ik vind de goede man echt geen leider. Ik ik ben kennenlijk niet de enige....,Bomhoff kan uit ervaring spreken.
Bomhoff
?Porque no te calles?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:13:48 #123
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40496639
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Want wat schaamde ik me voor zijn vertoning bij Bush zeg..
ga eens voor jezelf denken ipv Kopspijkers napraten
?Porque no te calles?
pi_40496794
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:13 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ga eens voor jezelf denken ipv Kopspijkers napraten
kopspijkers?
Man, ik keek nooit naar dat neppe kutprogramma..
het was te genant voor woorden..
Waarom denk je dat ik geen eigen mening kan formuleren
Heb je het fragment zelf gezien?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:22:54 #125
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40496941
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:18 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

kopspijkers?
Man, ik keek nooit naar dat neppe kutprogramma..
het was te genant voor woorden..
Waarom denk je dat ik geen eigen mening kan formuleren
Heb je het fragment zelf gezien?
ja zeker. maar als vervolgens blijkt dat Bush en Balkenende het uitstekend met elkaar kunnen vinden, zo goed zelfs dat Japie de Hoop Scheffer Secretaris Generaal van de NAVO mag worden, dan kun je niet anders dan concluderen dat Balkenende een grote indruk heeft gemaakt. Bush heeft veel respect voor hem.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')