abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40514504
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef -IksRee- het volgende:
Ik heb hem nooit op uitglijders kunnen betrappen en hij is mi oprecht bezig met het goede te doen voor NL.
1 Margarita debat,
2 debat AHA
3 homo-huwelijk in Indonesie
4 Roken in de trein op toernee
pi_40514595
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

nee ja draait het precies om. Premie betalen naar draagkracht, wat is daar nou mis mee?
Dat betekent dus ook dat jij moet betalen. Maar dat is heel erg he?
pi_40514609
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

1 Margarita debat,
2 debat AHA
3 homo-huwelijk in Indonesie
4 Roken in de trein op toernee
En dat is het ergste wat je kan vinden?
pi_40514614
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, ik wil Balkenende niet terug als premier, ook niet als minister of als wat dan ook. Als premier vind ik hem te zwak, ik heb nooit de indruk gehad dat hij de baas is in het kabinet.
Voor de duidelijkheid: ik ben geen CDA-stemmer.

Ik denk dat het wel past binnen de visie van Balkenende om zijn ministers wat meer los te laten. Dat heeft soms voor opschudding of boute uitspraken gezorgt, maar heeft ook tot hele krachtige visies op de diverse departementen geleid. Mij persoonlijk ligt dat wel!

Iemand als Kok probeerde alles naar zijn hand te zetten en dreigde gewoon op te stappen als het niet ging zoals hij wou. Stel dan geen ministers aan en begin een dictatuur...
pi_40514674
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Kaartje naar de Kamer. Kort daarna valt het kabinet. Brief naar de ministers dat alles ok is. kort daarna valt het kabinet.
Balkenende aan einde 1e termijn dat hij per ongeluk toegeeft dat Verdonk zelf genoegdoening moest halen uti de brief. Kabinet valt. Gebrek aan regie wanneer de brief de deur uit moest.
Dat een kabinet valt door een uitglijder is niet erg genoeg?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40514721
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:13 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, en dat is zijn punt. Blijkbaar is het moeilijk voor te stellen dat als mensen zeggen dat ze voor betalen naar draagkracht dat ze zelf ook moeten betalen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40514788
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:13 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

je ridiculiseert. Ff serieus: er zijn genoeg mensen voor wie de premie buitenproportioneel is gestegen en de koopkracht aantast. Dan zeg ik : om het een beetje zuiver te houden, vraag ik slecht om een systeem waarbij je zoveel mogelijk naar draagkracht betaalt.
pi_40514866
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nou noem dat maar eens niet erg: je niet staande kunnen houden in een debat waar het om een belangrijke staatsrechtelijke onderwerpen gaat. Volgens mij snap je niet echt de ernst van een dergelijk misser. Nog erger met het debat AHA. Was niet nodig om te vallen. Best serieus lijkt me. Oorzaak de man heeft geen regie. Niet erg? En homo-huwelijk: de eerste MP die neit boven de partijen kan uit staan. Hij is toch ook MP voor alle Nederlanders. Dat snap ie kennelijk ook niet, jij vast ook niet, dus stem maar ff lekker op hem
pi_40514964
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

je ridiculiseert. Ff serieus: er zijn genoeg mensen voor wie de premie buitenproportioneel is gestegen en de koopkracht aantast. Dan zeg ik : om het een beetje zuiver te houden, vraag ik slecht om een systeem waarbij je zoveel mogelijk naar draagkracht betaalt.
En als dat, in wat voor situatie dan ook, ertoe leid dat jij eens iets meer moet gaan betalen, zoals de afgelopen jaren is gebeurt, dan is dat heel erg he? Want waarom zette je anders pontificaal neer dat je er zelf op achteruit was gegaan?
pi_40519043
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef manhattan het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: ik ben geen CDA-stemmer.

Ik denk dat het wel past binnen de visie van Balkenende om zijn ministers wat meer los te laten. Dat heeft soms voor opschudding of boute uitspraken gezorgt, maar heeft ook tot hele krachtige visies op de diverse departementen geleid. Mij persoonlijk ligt dat wel!
Mij niet, een MP moet zijn kabinet in toom kunnen houden. Ik denk dat Balkie daar gewoon te aardig voor is en teveel vertrouwt op de integriteit van zijn bewindslieden. Terwijl die er gewoon hun eigen en partij-agenda op na houden en daar naar handelen.
quote:
Iemand als Kok probeerde alles naar zijn hand te zetten en dreigde gewoon op te stappen als het niet ging zoals hij wou.
Nou had Kok het ook wel iets moeilijker met een kabinet waar de politieke kleuren wat verder uiteenliepen dan in de kabinetten van Balkenende. Balkie had ook best vaker het machtsspel mogen spelen. Ik vind het overigens nog steeds onbegrijpelijk dat het kabinet is gevallen. Balk had gewoon Verdonk moeten slachtofferen, was in ieder ander kabinet gebeurd. Kijk, dat de VVD belang had bij het aanblijven van Rita snap ik, maar het CDA 0,0.
quote:
Stel dan geen ministers aan en begin een dictatuur...
Volgens mij hebben bijna alle dictaturen toch ook echt een regering met daarin ministers...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40519129
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Balkenende verklaarde in Indonesie dat hij als kamerlid tegen die wet had gestemt. Hij si er tegen. Google maar eens op Balkenende indonesie en homohuwelijk. Het is een relletje geweest.

Balkenende heeft zojuist weer wat extra punten verspeeld bij mij, niet dat hij er al veel had overigens...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40524003
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:27 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En als dat, in wat voor situatie dan ook, ertoe leid dat jij eens iets meer moet gaan betalen, zoals de afgelopen jaren is gebeurt, dan is dat heel erg he? Want waarom zette je anders pontificaal neer dat je er zelf op achteruit was gegaan?
Goed lezen. Ik ben er behoorlijk op achteruit gegaan. Dat is anders dan ietsje meer betalen. Ik mag hopelijk van je zelf beslissen hoe erg ik dat mag vinden.
pi_40524061
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Balkenende heeft zojuist weer wat extra punten verspeeld bij mij, niet dat hij er al veel had overigens...
Maar ik (en Jij) zouden vast minder naar Jack spijkerman moeten kijken en onze eigen mening moeten vormen.
And that is the news.''
pi_40524400
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Maar ik (en Jij) zouden vast minder naar Jack spijkerman moeten kijken en onze eigen mening moeten vormen.
Nee juist meer:

De Gouden Balkenende

Vorig seizoen riep Jack iedereen op, die ervan overtuigd is dat hij/zij iets kan dat zo bijzonder is dat het een plaatsje in Koppensnellers verdient. Dit leverde zoveel videomateriaal op van mensen die echt imitatietalent hebben (of denken te hebben), dat we dit seizoen De Gouden Balkenende uitloven voor de beste imitators van Nederlandse bodem. Kun jij praten als JP of Maxima, zingen als Gerard Joling of Frans Bauer, te keer gaan als Patty Brard of Louis van Gaal, stuur ons dan zo snel mogelijk je bandje, CD of DVD.

Koppensnellers
t.a.v. Jack Spijkerman
postbus 12010
1100 AA
Amsterdam.

bron: http://www.talpa.tv/web/s(...)803/typeofpage=47019

Tja, waarom nou weer Balkenende...
pi_40533444
Neen.
pi_40536651
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 22:44 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij al in geen 2 jaar meer naar Jack Spijkerman gekeken.
pi_40547679
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nee, ik wil Balkenende niet terug als premier, ook niet als minister of als wat dan ook. Als premier vind ik hem te zwak, ik heb nooit de indruk gehad dat hij de baas is in het kabinet.
En zo velen met jouw. Toch zou het me erg verbazen als Nederland hem toch weer als premier weer terug wilt zien. Ik hou mijn hart vast , want het CDA klimt weer erg uit het dal......
pi_40547885
Even voor de duidelijkheid, dat ik Balkenende niet als premier terug wil komt niet door zijn politieke kleur. Ik vind de persoon Balkenende gewoon ongeschikt.
pi_40547922
de allerlaatste die ik als minister president wil zien is balkie!!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:48:53 #195
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40548132
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Even voor de duidelijkheid, dat ik Balkenende niet als premier terug wil komt niet door zijn politieke kleur. Ik vind de persoon Balkenende gewoon ongeschikt.
Ik ook. Al ben ik niet van zijn kleur. van Agt en Lubbers en Kok vind ik wel ok. Ook niet mijn kleur. Ik heb bij Balkenende altijd de vraag in mijn gedachte, wanneerwordt het nou eens een staatsman.
And that is the news.''
pi_40548154
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En dat is nu precies de reden dat ik deze topic heb geopend.

Ik vind Balkenende als premier en historische vergissing geweest.....

Maar ik begrijp tegelijkertijd niet echt de polulariteit van het CDA in de polls. Kan misschien iets met de opleving van de economie te maken hebben..., maar kan me niet indenken dat men koste wat het kost Balkenende als premier terug wilt. Zeker niet toen hij zo door het ijs zakte tijden het recentelijke AHA debat.....

Nee, niet nog een keer....
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:56:30 #197
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40548295
Om het anders te benaderen. Steekt hij boven de andere ministers uit? Qua leiderschap, doortastenheid en charisma? Dan ben ik geneigd nee te zeggen. Wat is de meerwaarde van Balkenende in vergelijking tot zijn ministers? Is hij de natuurlijk leider? Denk het niet.
And that is the news.''
pi_40548507
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:56 schreef One_of_the_few het volgende:
Om het anders te benaderen. Steekt hij boven de andere ministers uit?
Zeker niet. Maakt op mij geen positieve indruk.
quote:
Qua leiderschap,
Inderdaad. Jij en ik zijn zeker niet de enigen. Had je mijn post gelezen met de uitspraken van Lodewijk de Waal en de Elsevier: wat Bomhoff zei: dat hij leiderschapskwaliteiten ontbeert. Nou die kunnen het we weten.... Die was echt duidelijk. Balk ontbreekt het erg aan empathie. Knap lastig als je een kabinet goed wilt leiden....
quote:
doortastenheid
Nee. Laat de regie vaak compleet door zijn handen glippen. Zie recentelijk het AHA-debat. Hij had op Verdonk totaal geen overwicht. Sterker nog hij sprak per ongeluk de waarheid over de strekking van de brief die AHA moest ondertekenen: niet alleen juridisch maar vooral ook politiek....Tja, was het niet hij die ons steeds aanspoorde: FATSOEN moet je doen....Tja, Balkendes fatsoen.....
quote:
en charisma?
Tja, wat moet ik daar nog over zeggen.....
quote:
Dan ben ik geneigd nee te zeggen. Wat is de meerwaarde van Balkenende in vergelijking tot zijn ministers? Is hij de natuurlijk leider? Denk het niet.
Een natuurlijk leider is ie niet. Een echte leider zal ie ook nooit worden. Hij is gewoon de persoon er niet naar. Dit was wel ff anders met zijn voorgangers:

1 drs. J.M Den Uyl
2 mr. A.A.M. van Agt,
3 drs. R.F.M. Lubbers
4 W. Kok
5 mr. dr. J.P. Balkenende

Zoals je ziet, de enige zonder titel vond ik wel echt de beste in dit rijtje
  zondag 6 augustus 2006 @ 20:09:08 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40550287
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker niet. Maakt op mij geen positieve indruk.
[..]

Inderdaad. Jij en ik zijn zeker niet de enigen. Had je mijn post gelezen met de uitspraken van Lodewijk de Waal en de Elsevier: wat Bomhoff zei: dat hij leiderschapskwaliteiten ontbeert. Nou die kunnen het we weten.... Die was echt duidelijk. Balk ontbreekt het erg aan empathie. Knap lastig als je een kabinet goed wilt leiden....
Heb ik gelezen ja. Hij heeft vaker kritiek gekregen dat hij geen regie had en geen leiderschapskwaliteiten. Bomhoff zat er dichtbij en is 1 van de weinigen die van zo nabijheid heb daarop aanpakt. Of zijn er meerdere ministers die zich openlijk negatief over heb hebben uitgelaten? Heinsbroek misschien?
quote:
[..]

Nee. Laat de regie vaak compleet door zijn handen glippen. Zie recentelijk het AHA-debat. Hij had op Verdonk totaal geen overwicht. Sterker nog hij sprak per ongeluk de waarheid over de strekking van de brief die AHA moest ondertekenen: niet alleen juridisch maar vooral ook politiek....Tja, was het niet hij die ons steeds aanspoorde: FATSOEN moet je doen....Tja, Balkendes fatsoen.....
[..]
De normen en waarden van dit kabinet zijn het misbruiken van ministeriele macht om er zelf beter van te worden tenkoste van een burger. Sinds die tijd is dit kabinet vervallen toch een regering van een bananenrepubliek op dit specifieke punt. Onbegrijpelijk en schandalig. iemand van dit kabinet(buiten D66, Pechtolf bv kon niet met dit gedrag leven) die het nog over normen en waarden heeft kan wat mij betreft gelijk uit de politiek.
quote:
Tja, wat moet ik daar nog over zeggen.....
[..]

Een natuurlijk leider is ie niet. Een echte leider zal ie ook nooit worden. Hij is gewoon de persoon er niet naar. Dit was wel ff anders met zijn voorgangers:

1 drs. J.M Den Uyl
2 mr. A.A.M. van Agt,
3 drs. R.F.M. Lubbers
4 W. Kok
5 mr. dr. J.P. Balkenende

Zoals je ziet, de enige zonder titel vond ik wel echt de beste in dit rijtje
Van die 5 vindt ik Kok ook het beste. Wat verlang ik weer naar Clinton/Kok inplaats van Balkenende Bush.
And that is the news.''
pi_40550906
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:09 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heb ik gelezen ja. Hij heeft vaker kritiek gekregen dat hij geen regie had en geen leiderschapskwaliteiten. Bomhoff zat er dichtbij en is 1 van de weinigen die van zo nabijheid heb daarop aanpakt. Of zijn er meerdere ministers die zich openlijk negatief over heb hebben uitgelaten? Heinsbroek misschien?
Ja, en dat maakt dat het bij mij zo onbegrijpelijk dat een groot deel van Nederland sympathie heeft voor die man die als premier niet goed functioneert. Zijn wij nu zo slim dat wij het zien en de rest dom (tja, ff buikpijn die uitspraak was van louis van gaal )
quote:
[..]

De normen en waarden van dit kabinet zijn het misbruiken van ministeriele macht om er zelf beter van te worden tenkoste van een burger. Sinds die tijd is dit kabinet vervallen toch een regering van een bananenrepubliek op dit specifieke punt. Onbegrijpelijk en schandalig. iemand van dit kabinet(buiten D66, Pechtolf bv kon niet met dit gedrag leven) die het nog over normen en waarden heeft kan wat mij betreft gelijk uit de politiek.
Klopt helemaal. Maar Balkenende legt FATSOEN op zijn eigen manier uit en probeert het de burgerij zijn fatsoen op te leggen. Maar Balkenende lult over fatsoen en staat voor onfatsoenlijk beleid. En zeker niet Christelijk Sociaal wat hij pretendeert. Als je alleen al kijkt naar de explosieve groei van het aantal voedselbanken. De no-claim in de zorg. Alles behalve fatsoenlijk beleid. Mensen die zo vroom praten en tegelijkertijd anders doen:
quote:
Van die 5 vindt ik Kok ook het beste. Wat verlang ik weer naar Clinton/Kok inplaats van Balkenende Bush.
Ja, idd, met weemoed denk ik terug.. We zijn knap afgezakt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')