abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40327701

Wat is dit voor een reeks?

Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben,
of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?

Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.

Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.

Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.

Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.

Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.

De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.

Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.

Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?

Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.

Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.

Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.

Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.

Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?

Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws

Apple Centers/Resellers in Nederland.

Basiscursus Mac OSX voor beginners.

Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.

Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple

Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds kort een eigen Podcast.

Welke software moet ik zeker eens bekijken?

Open Source/Freeware:

AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - projectje van ChOas.
My active topics widget - projectje van ChOas.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.
Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

En als ik verder nog vragen heb?
Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers

Was dat alles?

Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes:
-Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers.
-Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met
gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale
threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf.
-Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch

Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
  zondag 30 juli 2006 @ 18:10:00 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40327930
Dit deel gaat vol tijdens de WWDC, kan niet missen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40328035
dat is pas over een week
  zondag 30 juli 2006 @ 18:16:53 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40328122
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
dat is pas over een week
zo hard gaan we tegenwoordig niet meer hoor
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 30 juli 2006 @ 18:35:33 #5
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_40328646
Hoi!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40328981
  zondag 30 juli 2006 @ 19:04:26 #7
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_40329483
Hai .
  zondag 30 juli 2006 @ 19:49:45 #8
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40330553
Hallo saam
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:27:36 #9
36666 Furious
animalist.
pi_40331608
Kuttopic.
Ik post om het posten.
pi_40331736
Ik heb een naar bloemetjes ruikende iPod
Bram! Boterham!
pi_40331774
Ik heb lekker voor 50 euro een iPod mini 2th 4gb in de winkel gekocht . omdat ze gingen verhuizen!
  Redactie Games zondag 30 juli 2006 @ 20:33:28 #12
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40331820
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
dat is pas over een week
Ah, kut net op vakantie in die periode. Doen jullie ook effe filmpjes op het forum posten dan van de keynote van Steve Jobs?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  FOK!fotograaf zondag 30 juli 2006 @ 20:33:46 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40331827
Is de WWDC te volgen op internet? Presentaties ofzo? Of logs/sites die direct tijdens een presentatie ons op de hoogte gaan houden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40331841
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Je bedoeld nog 3 weken voordat de WDDC komt?
7 AUG toch?
  Redactie Games zondag 30 juli 2006 @ 20:36:48 #15
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40331920
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:34 schreef tonks het volgende:

[..]

7 AUG toch?
Zag het al, meende me te herinneren dat het later was..
  zondag 30 juli 2006 @ 20:56:10 #16
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40332601
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Xilantof het volgende:
Is de WWDC te volgen op internet? Presentaties ofzo? Of logs/sites die direct tijdens een presentatie ons op de hoogte gaan houden?
Meestal worden er wel live feeds op de hoogte gehouden door deelnemers.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:57:02 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_40332636
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:32 schreef tonks het volgende:
Ik heb lekker voor 50 euro een iPod mini 2th 4gb in de winkel gekocht . omdat ze gingen verhuizen!
Een roze zeker.
pi_40332691
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een roze zeker.
Silver . en ik heb hem aan mijn vader gegeven .
  maandag 31 juli 2006 @ 00:38:46 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40339967
In Frankrijk was het weer lekker veul mooierder dan hierzeu. .
Ik ga naar huis.
pi_40340052
Een iPod Shuffle is blijkbaar niet opgewassen tegen een wasmachine..
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_40341386
Ik ben ook net op vakantie met de WWDC ofzo.
  FOK!fotograaf maandag 31 juli 2006 @ 11:15:26 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40346509
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef LudoSanders het volgende:
Proefondervindelijk ondervonden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40351407
Ik vind het toetsenbord van de MacBook vervelend
en de zwarte MacBook is tof.

trouwens, de MacBook van m'n broertje word een beetje gelig aan de hoeken, is dat normaal?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:02:36 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_40351516
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:58 schreef super-muffin het volgende:
trouwens, de MacBook van m'n broertje word een beetje gelig aan de hoeken, is dat normaal?
Hij rookt te veel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 31 juli 2006 @ 14:08:14 #25
13783 Anthraxx
pi_40351689
Let eens op je MSN
pi_40351910
mijn broertje rook niet

tegen wie heb je het Anthrax?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:17:21 #27
13783 Anthraxx
pi_40351969
Tegen Angel_of_Dth natuurlijk
  maandag 31 juli 2006 @ 14:25:22 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_40352229
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:08 schreef Anthraxx het volgende:
Let eens op je MSN
Miranda IM geeft nieuwe berichten aan met een icoontje in de systray, meestal duurt het dus even tot ik het door heb,
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_40354087
Kan ik op mijn Intel imac met bekabelde @home een draadloze printer aansluiten zodat ie over wifi gaat?
Of heb ik daar een draadloze @home modem voor nodig?
  maandag 31 juli 2006 @ 15:33:53 #30
693 ChOas
pi_40354171
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:31 schreef Lassekjus het volgende:
Kan ik op mijn Intel imac met bekabelde @home een draadloze printer aansluiten zodat ie over wifi gaat?
Of heb ik daar een draadloze @home modem voor nodig?
Moet gewoon kunnen volgens mij want je kan je Mac als access-point laten werken...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40356063
ja dat vroeg ik me dus ook af
  maandag 31 juli 2006 @ 18:25:12 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40358652
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Miranda IM geeft nieuwe berichten aan met een icoontje in de systray, meestal duurt het dus even tot ik het door heb,
Systray? Wasda?

Overigens worden de geruchten over een iPhone sterker, ik hoop dat ze waar zijn..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40358710
iPhone
pi_40358975
Donderdag voor 't laatst gehoord van degene van wie ik het iBook komende donderdag zou gaan kopen. Straks heeft 'ie 'm stiekem aan iemand anders verkocht. Zit te twijfelen of ik hem zal bellen, hij heeft niet op een mailtje gereageerd. In zijn laatste mailtje vroeg hij of ik wel 100% zeker wist dat ik 'm zou kopen, want hij had ook biedingen gehad op Marktplaats. Straks heeft 'ie 'm gewoon verkocht terwijl wij een deal hadden...

Edit: maar even een sms gestuurd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isegrim op 31-07-2006 18:43:10 ]
pi_40359163
Dan komt de mac knokploeg in aktie isegrim! maak je maar geen zorgen
pi_40359237
*phew* Meteen sms-je terug, hij heeft 'm niet stiekem verpatst.
pi_40359255
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:43 schreef tonks het volgende:
Dan komt de mac knokploeg in aktie isegrim! maak je maar geen zorgen
LOL Ja, ik heb z'n adres dus dat had wel gekund dan.
pi_40359753
Kun je trouwens makkelijk extra geheugen in zo'n iBook doen? Hij is 30GB, kan me voorstellen dat ik er op termijn wat meer in zou willen hebben.

Edit: externe harde schijf is eik een beter idee, kan gewoon op beide Macs.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:03:47 #39
693 ChOas
pi_40359821
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:01 schreef Isegrim het volgende:
Kun je trouwens makkelijk extra geheugen in zo'n iBook doen? Hij is 30GB, kan me voorstellen dat ik er op termijn wat meer in zou willen hebben.

[Stephen Roberts]
pi_40359858
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef ChOas het volgende:

[..]

Kan niet?

Ik had toch al een betere optie bedacht (zie edit).
  maandag 31 juli 2006 @ 19:27:07 #41
693 ChOas
pi_40360576
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kan niet?
Geheugen en diskspace zijn andere dingen

en geheugen upgraden is cookie... HD zou ik een externe nemen, ja...

[Stephen Roberts]
pi_40360751
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef ChOas het volgende:

[..]

Geheugen en diskspace zijn andere dingen
Ja, sowwy, ik weet echt niks van hardware.
quote:
en geheugen upgraden is cookie... HD zou ik een externe nemen, ja...
Sowieso het handigst denk ik. Kan ik daar al mijn films enzo op gooien en ze vanaf beide computers makkelijk bekijken.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:46:37 #43
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_40361214
condoleances voor je gewassen ipod trouwens nog.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:08:11 #44
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40361934
Woei, na 2,5 week weer achter een Mac kunnen zitten. Heerlijk
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_40363003
Zo..ben er weer. Iemand interesse in wat foto's van de nieuwe Apple Store in NYC?
Calmer than you are
pi_40363290
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..ben er weer. Iemand interesse in wat foto's van de nieuwe Apple Store in NYC?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:32:43 #47
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40372308
quote:
Wel in een zeker mailtje met een zeker datumpje erin van je
  Redactie Games dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:38:19 #48
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40372457
quote:
Nah op zich, ik ga er over een aantal maandjes heen, dus op zich niet nodig. Maar toch wel leuk om te zien
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:29:52 #49
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40390801
Okay, ik ben officieus onder de indruk van de technology preview van Shiira.
Ik ga naar huis.
pi_40391018

iPhone
pi_40391050
Ik vond die andere toch mooier.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:44:58 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40391170
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:29 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik ben officieus onder de indruk van de technology preview van Shiira.
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_tabExposeL.mov

Ziet er inderdaad leuk uit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:49:44 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40391282
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:44 schreef De_Hertog het volgende:
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_tabExposeL.mov

Ziet er inderdaad leuk uit.
Maar dat zit al in de huidige versie. Het toffe aan de TP van 2.0 is dat 'ie bloedjesnel is, en dat terwijl de huidige versie al sneller als Safari is. .
Ik ga naar huis.
pi_40391356
Die ga ik ook eens downloaden. Ik had nog nooit van die browser gehoord.

Edit: vergis ik me nou of issie echt veel sneller dan FF?

[ Bericht 20% gewijzigd door Isegrim op 01-08-2006 18:00:54 ]
pi_40391637
Wat vet, even proberen.

Overigens vind ik Safari zelf een trage browser, Firefox is zelfs al een stuk sneller. Maargoed, ik moet dan ook nogsteeds een andere accespoint hebben, met een signaal sterkte van 20% gaat het toch al niet zo goed lukken.
Ik post om het posten.
pi_40391683
Safari heb ik nooit echt handig gevonden... Maar dit is wel heel fijn. Alleen kun je geloof ik geen sites naar dat stukje net boven je tabs slepen zodat ze klikbare bookmarks worden. Dat vond ik nl. wel erg handig altijd.
pi_40391717
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Isegrim het volgende:
Safari heb ik nooit echt handig gevonden... Maar dit is wel heel fijn. Alleen kun je geloof ik geen sites naar dat stukje net boven je tabs slepen zodat ze klikbare bookmarks worden. Dat vond ik nl. wel erg handig altijd.
Safari vind ik toch de fijnste browser, zeker i.c.m. dat plugin programmaatje, waar ik nu dus even de naam van kwijt ben. Al is Safari niet echt snel.

Maargoed, even spelen met Shiira.
Ik post om het posten.
pi_40391764
Ik vond destijds dat er in Safari nogal veel sites waren die niet optimaal werkten en dat leek met FF minder het geval te zijn... Of heb ik me daarin vergist?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:09:04 #59
141482 Q.
JurassiQ
pi_40391788
Geen enkel probleem mee, net zo goed als FF.
For great justice!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:11:35 #60
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40391841
Irritant dat hyves vastloopt met Safari als je een beetje snel een fotoalbum doorbladert.
pi_40391875
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef MeneerTim het volgende:
Irritant dat hyves vastloopt met Safari als je een beetje snel een fotoalbum doorbladert.
't Is dan ook hyves.
Ik post om het posten.
pi_40391879
Ik zoek een winkel waar ze nog een iPod Mini hebben liggen

Wat moet dat kosten eigenlijk, tegenwoordig?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lunar op 01-08-2006 18:13:22 (typfoutje) ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:29:56 #63
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40392243
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef Furious het volgende:

[..]

't Is dan ook hyves.
Heel brakke site, maar zwaar ondergewaardeerd als sexueel overdraagbare aandoening.
pi_40392252
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef Lunar het volgende:
Ik zoek een winkel waar ze nog een iPod Mini hebben liggen

Wat moet dat kosten eigenlijk, tegenwoordig?
Heb laatst voor 50 euro een nieuwe iPOd mini 4gb in de winkel gekocht
pi_40392270
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:

[..]

Heb laatst voor 50 euro een nieuwe iPOd mini 4gb in de winkel gekocht
Welke?
pi_40393374
Zit er op de iBook G4 eigenlijk Bluetooth?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:17:59 #67
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40393464
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:14 schreef Isegrim het volgende:
Zit er op de iBook G4 eigenlijk Bluetooth?
Op de mijne (laatste versie) wel iig.
pi_40393506
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:17 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Op de mijne (laatste versie) wel iig.
Van wanneer dateert de laatste versie? Het exemplaar dat ik ga kopen is iets meer dan een jaar oud...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:26:43 #69
13783 Anthraxx
pi_40393685
Alleen de iBook uit 2005 heeft Bluetooth standaard.

Volgens Wikipedia:
iBook G4 Mid 2005 (July 26, 2005) - Minor revision
Still a G4 PowerPC
M9846LL/A: (Retail $999) 1.33 GHz; 12-inch display; 40 GB hard disk; Slot-Load Combo Drive DVD-ROM/CD-RW
M9848LL/A: (Retail $1299) 1.42 GHz; 14-inch display; 60 GB hard disk; Slot-Load SuperDrive DVD±RW/CD-RW
While the 14-inch display is bigger it is the same resolution as the 12-inch.
Both models now feature: 512 MB memory (expandable to 1.5 GB) at 333 MHz; ATI Mobility Radeon 9550 graphics processor with 32 MB video RAM; Sudden Motion Sensor (parks the hard drive head if the iBook is dropped); scrolling trackpad; Bluetooth 2.0+EDR; Slightly faster bus 133 MHz/142 MHz
(Other Specifications Same as iBook G4 Late 2004)

(http://en.wikipedia.org/wiki/IBook)
pi_40393728
Dan zal 't wel niet op de mijne zitten. Met het risico dat dit een stomme vraag is: is dat iets dat je erop kunt zetten? Zou wel geil zijn als mijn iBook en mijn iMac draadloos met elkaar kunnen communiceren.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:29:40 #71
13783 Anthraxx
pi_40393777
Via een externe Bluetooth dongle kan dat wel ja.
pi_40393986
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:29 schreef Anthraxx het volgende:
Via een externe Bluetooth dongle kan dat wel ja.
Zo te zien zijn die dingen niet zo duur, ik zie prijzen rond de dertig euro. Maakt het nog uit wat voor eentje je koopt, of is dat allemaal compatible?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:37:55 #73
13783 Anthraxx
pi_40394031
Geen idee. Ik heb gewoon een iBook mét Bluetooth.
pi_40394088
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:37 schreef Anthraxx het volgende:
Geen idee. Ik heb gewoon een iBook mét Bluetooth.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:11:59 #75
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40395157
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo te zien zijn die dingen niet zo duur, ik zie prijzen rond de dertig euro. Maakt het nog uit wat voor eentje je koopt, of is dat allemaal compatible?
De meesten zijn wel compatible ja. Ik heb er twee gehad, werkten allebei zonder zeuren.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:12:04 #76
34813 Jerommeke.nl
pi_40395161
vanaf de eerste g4 optioneel, vanaf de 2005 editie ingebouwd
pi_40395190
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:11 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

De meesten zijn wel compatible ja. Ik heb er twee gehad, werkten allebei zonder zeuren.
Voor de zekerheid nog ff navragen dus.
pi_40395207
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
vanaf de eerste g4 optioneel, vanaf de 2005 editie ingebouwd
Hopen dat de verkoper die optie genomen heeft dan.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:14:25 #79
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_40395259
Komen er eigenlijk al 2e generatie macbooks aan of duurt dat langer?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:20:24 #80
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40395440
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hopen dat de verkoper die optie genomen heeft dan.
Het is vrij makkelijk te zien. Als je Book Bluetooth online heeft dan staat er een Bluetooth Icon in je System Preferences

En anders in je System Profiler.
pi_40395470
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:20 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Het is vrij makkelijk te zien. Als je Book Bluetooth online heeft dan staat er een Bluetooth Icon in je System Preferences

En anders in je System Profiler.
Weet ik. Maar ik vraag het ook nog wel ff natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:46:35 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40400358
Ik heb wel een stuk of 30 BT dongles geprobeerd en tot op heden werkte ze allemaal onder OSX.
Sowieso werken BT dongles met broadcom en CSR chipset en dat zijn zo'n beetje de meeste.

-edit- op E.T.'s ibook van bijnaq anderhalf jaar zit trouwens geen bluetooth.
Op mijn powerbook zit alweer BT 2.0 + EDR
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:10:16 #83
34813 Jerommeke.nl
pi_40401366
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:14 schreef Slarioux het volgende:
Komen er eigenlijk al 2e generatie macbooks aan of duurt dat langer?
waarschijnlijk niet

wat er wel aankomt is security update 2006-004, nu in software update.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:15:14 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40401599
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:10 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet

wat er wel aankomt is security update 2006-004, nu in software update.
Ik heb 'm al. Moest rebooten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:29:20 #85
13783 Anthraxx
pi_40402115
Idem

Civilization IV blijft willkeurig crashen
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:30:16 #86
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40402142
Jij hebt toch nog wel steeds je shirt aan hè Annie?
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:31:07 #87
13783 Anthraxx
pi_40402176
Uiteraard

(nee, ik bewaar hem voor mijn eerste stagedag )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:37:27 #88
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40402359
Op wie moet je nou weer indruk maken meid?
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:38:11 #89
13783 Anthraxx
pi_40402376
Mijn software docent
  woensdag 2 augustus 2006 @ 00:01:34 #90
3185 Adelante
To let it go now
pi_40403075
jeuh, flip4mac is ook beschikbaar for intel powered macs
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_40403173
Maandje ofzo al
  woensdag 2 augustus 2006 @ 01:04:14 #92
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_40404877
Ik vind Safari wel fijn, start in elk geval rete sneller op dan Opera
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  Redactie Games woensdag 2 augustus 2006 @ 02:11:51 #94
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40406660
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_transitionEffect.mov dit is dan ook wel erg nifty feature om te zien, voegt niet zoveel toe verder, maar goed wel leuk
  FOK!fotograaf woensdag 2 augustus 2006 @ 07:29:11 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
  woensdag 2 augustus 2006 @ 07:44:09 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40408922
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 augustus 2006 @ 08:30:41 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40409203
"BSD
It's worse than Linux."

woensdag 2 augustus 2006 @ 09:34:17 #98
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40410095
Als het goed is, en de post doet zijn best, ben ik over 1 week de trotse eigenaar van een MacBook
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_40410686
Mijn iMac leest cd's niet meer goed . ik wil WoW installeren (op windows werkte het wel op boot camp dus) maar osx werpt ze er meteen weer uit
pi_40410984
Dat is een beveilig voor je sociale leven, die zit er in sinds de laatste security update.
pi_40411034
hij heeft het ook met andere cdtjes hoor
pi_40411135
Maar ik ga mijn iMac natuurlijk niet laten maken want dan kan ik niet meer computeren . wacht wel tot december als ik een MacBook heb
pi_40411713
En als de cd's het wel doen krijg ik WoW nog niet op de Mac . de installer start wel maar laat helemaal niets zien!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:06:49 #104
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_40414141
Kan iemand mij helpen met Ipod dingen?
Custom Games Op Ipod
pi_40414173
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:06 schreef KaMo het volgende:
Kan iemand mij helpen met Ipod dingen?
Custom Games Op Ipod
Kan niet.
Ik post om het posten.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:09:18 #106
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_40414221
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:08 schreef Furious het volgende:

[..]

Kan niet.
Thanx
pi_40414786
Waar kan ik instellen dat de torrents iets sneller gaan?
Ik moest daar voor een poort open zetten of?
pi_40416400
quote:
*update*
Hij is er dus wel tegen opgewassen, hij is nu weer aan het opladen .
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_40416464
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:28 schreef super-muffin het volgende:
Waar kan ik instellen dat de torrents iets sneller gaan?
Ik moest daar voor een poort open zetten of?
hier heb ik dus ook last van..met pc draait hij als een tierelier maar op de mac heb ik het idee dat er inderdaad poorten open moeten ofzo.
it's better to burn out than to fade away...
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:21:25 #110
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40416486
Zeg, ik wil wat ram geheugen erbij kopen. Weet een van jullie wat ik dan precies moet kopen en waar ik dat het beste kan doen? Het gaat natuurlijk om mijn MacBook.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:26:22 #111
34813 Jerommeke.nl
pi_40420552
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:20 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

hier heb ik dus ook last van..met pc draait hij als een tierelier maar op de mac heb ik het idee dat er inderdaad poorten open moeten ofzo.
a. je zet een poort ergens tussen de 50000 en de 60000 open op je router naar jouw computer
b. je zet je firewall in os x op die poort open
c. je zet je client zodanig dat ie op die poort luistert.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:48:58 #112
78498 classpc
I don't like change
pi_40427665
Goedenavond

Ik heb een Apple vraag, en ik dacht dat ik die misschien hier het beste zou kunnen stellen.
Via de search kon ik verder geen Apple topics vinden om vragen in te stellen.

Even een stukje achtergrond:
Ik heb al een tijdje erover nagedacht om een Mac te kopen. In principe is het enige wat ik met mijn pc doe, een beetje internetten en films kijken. Dat lukt dus ook prima op een ander systeem.
Omdat ik weinig ervaring met Apple heb, leek het me het verstandigste om niet meteen een heel duur model te nemen.
Zelf zat ik te denken aan de Mac Mini. Die is niet groot, dus past prima op mijn bureau, en ik kan mijn eigen beeldscherm, toetsenbord en muis blijven gebruiken.

Waar ik alleen nog wel mee zit, ondersteunt de Mac Mini surround speakers?

En is het handig om ook een Apple Protection Plan aan te schaffen?

Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, classpc.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:08:53 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40428288
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:48 schreef classpc het volgende:
Goedenavond

Ik heb een Apple vraag, en ik dacht dat ik die misschien hier het beste zou kunnen stellen.
Via de search kon ik verder geen Apple topics vinden om vragen in te stellen.

Even een stukje achtergrond:
Ik heb al een tijdje erover nagedacht om een Mac te kopen. In principe is het enige wat ik met mijn pc doe, een beetje internetten en films kijken. Dat lukt dus ook prima op een ander systeem.
Omdat ik weinig ervaring met Apple heb, leek het me het verstandigste om niet meteen een heel duur model te nemen.
Zelf zat ik te denken aan de Mac Mini. Die is niet groot, dus past prima op mijn bureau, en ik kan mijn eigen beeldscherm, toetsenbord en muis blijven gebruiken.

Waar ik alleen nog wel mee zit, ondersteunt de Mac Mini surround speakers?

En is het handig om ook een Apple Protection Plan aan te schaffen?

Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, classpc.
De audio-uitgang van de Mac Mini (aangenomen dat je het over de nieuwe hebt, en geen tweedehands model wilt aanschaffen) is zowel analoog als digitaal. Je hebt er een speciaal kabeltje voor nodig dat van een 3,5 mm plugje naar een optische aansluiting gaat. Als je speakerset zo'n aansluiting heeft, dan kun je ze aansturen.

Of dat protection plan nuttig is kan ik je niet zeggen. Ik heb het niet gedaan, maar iedereen heeft zo zijn eigen redenen om al dan niet garantie bij te kopen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40428834
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:26 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

a. je zet een poort ergens tussen de 50000 en de 60000 open op je router naar jouw computer
b. je zet je firewall in os x op die poort open
c. je zet je client zodanig dat ie op die poort luistert.
Dit wil ik ook ff doen. Je krijgt dan een pop-up venstertje waar je de volgende zaken moet invullen:

TCP Port Number(s) / UDP Port Number(s) / Description

Ik neem aan dat ik bij de eerste optie de geforwarde port moet invullen, maar wat moet er bij dat 'UDP' staan? Of hoeft daar niets te staan?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:27:03 #115
78498 classpc
I don't like change
pi_40428884
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De audio-uitgang van de Mac Mini (aangenomen dat je het over de nieuwe hebt, en geen tweedehands model wilt aanschaffen) is zowel analoog als digitaal. Je hebt er een speciaal kabeltje voor nodig dat van een 3,5 mm plugje naar een optische aansluiting gaat. Als je speakerset zo'n aansluiting heeft, dan kun je ze aansturen.

Of dat protection plan nuttig is kan ik je niet zeggen. Ik heb het niet gedaan, maar iedereen heeft zo zijn eigen redenen om al dan niet garantie bij te kopen.
Oke bedankt
Ik had het inderdaad over een nieuwe. En mijn speakerset heeft een optische aansluiting dus dan komt het wel goed
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 augustus 2006 @ 21:32:03 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40431210
Wat is een goede p2p client voor Mac?
pi_40431231
Limewire werkt lekker hier
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:38:07 #118
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40431417
Acquisition vind ik ook wel fijn, en ShakesPeer voor dc++ werk. En vanwege de naam, natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40431905
Azureus.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:54:02 #120
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40432041
Bah! Bijna WWDC.... netjes 2000 euro gespaard voor een 20" macje....
Rijdt een collega mijn auto in de prak, total loss.....

Nu moet ik maar zien of ik het geld vrij kan houden voor de mac
  woensdag 2 augustus 2006 @ 21:57:02 #121
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40432165
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef XL het volgende:

Het lijkt me dat die collega (dan wel zijn verzekering) voor de schade opdraait?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Games woensdag 2 augustus 2006 @ 21:59:22 #122
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40432257
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef XL het volgende:

Verzekerd neem ik aan?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:09:33 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40432668
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:57 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het lijkt me dat die collega (dan wel zijn verzekering) voor de schade opdraait?
Nee, hij reed in mijn auto toen hij hem afschreef en hij was schuldig. Mooi mijn verzekering die mag dokken dus.....want die is niet aan de persoon gebonden, maar aan de auto. Blijkt.....

Ik verwacht wel dat mijn werkgever voor de schade garant gaat staan..... momenteel is het even afwachten.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:42:36 #124
34813 Jerommeke.nl
pi_40433979
udp hoef je niks in te vullen.
pi_40438167
quote:
G4 40g iPod ook niet...

Resultaat

Ik heb alvast een 5G besteld
Bram! Boterham!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:27:31 #126
693 ChOas
pi_40440950
Vast weer een fake, maar het blijft leuk

http://www.engadget.com/2(...)art-forty-bajillion/

[Stephen Roberts]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:30:42 #127
34813 Jerommeke.nl
pi_40440969
denk het ook niet.

is gewoon een remote met wat knopjes erop geplakt.
pi_40441213
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:50 schreef Isegrim het volgende:
Azureus.
gebruik ik maar volgens mij moeten er eerst routerpoorten opgengegooid worden. snelheden van 0,1 kb/s zit ik niet op te wachten.
it's better to burn out than to fade away...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:55:34 #129
693 ChOas
pi_40441975

[Stephen Roberts]
pi_40442414
WWDC is toch een developers evenement, waarom dan zo veel consumer dingen?
pi_40442446
Ik ben alleen maar benieuwd naar 10.5
For great justice!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:21:21 #132
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40442516
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:18 schreef Q. het volgende:
Ik ben alleen maar benieuwd naar 10.5
Is daar al wat informatie over bekend wanneer het uitkomt bijvoorbeeld ? (ik weet dat Bootcamp er standaard in zit )
  Redactie Games donderdag 3 augustus 2006 @ 10:43:56 #133
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40443057
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:59 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

G4 40g iPod ook niet...

Resultaat

[afbeelding]
Ik heb alvast een 5G besteld
pi_40443072
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:21 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Is daar al wat informatie over bekend wanneer het uitkomt bijvoorbeeld ? (ik weet dat Bootcamp er standaard in zit )
Begin 2007 gok ik ergens.
For great justice!
pi_40447556
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:01 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

gebruik ik maar volgens mij moeten er eerst routerpoorten opgengegooid worden. snelheden van 0,1 kb/s zit ik niet op te wachten.
Inderdaad. Ik heb 5 ports geforward, downloads gaan op z'n snelst rond de 100 kb/s.
pi_40447621
TVP met vraag:
Ik twijfel tussen een MacBook en een iMac. Moet ik sowieso wachten op die conferentie om te zien wat er nog voor moois binnenkort gaat komen?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:09:48 #137
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40447699
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef Pheno het volgende:
TVP met vraag:
Ik twijfel tussen een MacBook en een iMac. Moet ik sowieso wachten op die conferentie om te zien wat er nog voor moois binnenkort gaat komen?
ff over dat laatste, dan kan je iedere keer wel wachten tot er wat moois op de markt komt. Dat is ICT wat je nu koopt, is morgen verouderd.
En tja ik zou voor een MacBook gaan, lekker makkelijk op schoot op de bank enz enz. Maar goed ik heb dan ook nog een vast pc.
pi_40447780
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:09 schreef appelsientje het volgende:

[..]

ff over dat laatste, dan kan je iedere keer wel wachten tot er wat moois op de markt komt. Dat is ICT wat je nu koopt, is morgen verouderd.
En tja ik zou voor een MacBook gaan, lekker makkelijk op schoot op de bank enz enz. Maar goed ik heb dan ook nog een vast pc.
Dat weet ik, maar niets is irritanter dan nu halen en morgen zien dat er een duidelijk nieuwe versie of concept op te proppen komt. Ik wacht nooit langer dan een maand als ik iets wil. Nou ja, als budget het toe laat, that is. 1300 euro voor de lagere modellen, al denk ik dat 1Gb geheugen wel een vereiste is?
pi_40447828
quote:
TVP met vraag:
De MacBook gaat iig geen grote revisie krijgen, hooguit wat onzichtbare dingen die niet aangekondigd zullen gaan worden. De iMac misschien wel, maar daar kan je niets van zeggen. Scheelt dat de conferentie binnen een paar dagen is, daar kan je nog even op wachten.
For great justice!
pi_40447853
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar niets is irritanter dan nu halen en morgen zien dat er een duidelijk nieuwe versie of concept op te proppen komt. Ik wacht nooit langer dan een maand als ik iets wil. Nou ja, als budget het toe laat, that is. 1300 euro voor de lagere modellen, al denk ik dat 1Gb geheugen wel een vereiste is?
Minder dan 1 Gig eigenlijk geen optie, vooral omdat Rosetta veel geheugen slurpt. 1 Gig is dan voor mij ook wel weer genoeg.
For great justice!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:14:46 #141
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40447879
quote:
TVP met vraag:
Alhoewel je altijd wel ergens op kunt wachten is het over het algemeen niet slim om een week voor een grote presentatie iets nieuws te kopen van Apple, wat dan ook
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:29:57 #142
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40448396
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:14 schreef Q. het volgende:

[..]

Minder dan 1 Gig eigenlijk geen optie, vooral omdat Rosetta veel geheugen slurpt. 1 Gig is dan voor mij ook wel weer genoeg.
Ik heb nu ook 1 G, dat lijkt me voorlopig wel ff genoeg.
Trouwens het klopt toch dat Office niet echt 100% lekker draait op de Mac met Intel?
pi_40448476
Vandaag ga ik mijn iBook ophalen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:37:16 #144
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40448639
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:32 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag ga ik mijn iBook ophalen.
* appelsientje is jaloers..
pi_40448763
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:37 schreef appelsientje het volgende:

[..]

* appelsientje is jaloers..
Zou ik ook zijn als ik jou was.

Ik heb er wel hard voor gewerkt hoor. Drie maanden niks gegeten enzo.
pi_40450235

Ik ben bang voor een hoax; zo niet, dan pis ik in mijn broek van vreugde.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 14:27:57 #147
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40450402
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zou ik ook zijn als ik jou was.

Ik heb er wel hard voor gewerkt hoor. Drie maanden niks gegeten enzo.
Ik heb 1 maand hard gewerkt
Maar goed ik moet nog 7 dagen wachten totdat die binnen komt.. (en dan ben ik ook nog op vakantie) En waarschijnlijk ga ik hem terug sturen... omdat ik gebruik wil maken van die actie met een ipod erbij
pi_40450503
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:22 schreef Blaxje het volgende:
[afbeelding]
Owwwwww yeah!
pi_40450701
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik wacht nooit langer dan een maand als ik iets wil.
hoi, ook hier?
pi_40450740
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:37 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

hoi, ook hier?
Shit, betrapt.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 14:39:16 #151
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40450743
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:22 schreef Blaxje het volgende:
[afbeelding]
Het zal waarschijnlijk een hoax zijn. Vooral omdat ze er een soort video-conference telefoon van wilden maken, en ze toch de camera aan de achterkant hebben gezet. Dat werkt maar slecht Verder hoop ik eigenlijk op een telefoon met een iPod-style klikwiel, niet zo'n menutje wat iedere andere telefoon ook heeft. Maar toch vind ik het wel leuk gedaan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40450762
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:27 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik heb 1 maand hard gewerkt
Maar goed ik moet nog 7 dagen wachten totdat die binnen komt.. (en dan ben ik ook nog op vakantie) En waarschijnlijk ga ik hem terug sturen... omdat ik gebruik wil maken van die actie met een ipod erbij
De mijne is tweedehands, maar ik krijg er wel een Second Skin bij.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:23:56 #153
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40454237
De tering. Mijn iPod Shuffle (okay, toegegeven, voornamelijk in gebruik als USB Stick) wordt helemaal niet meer herkend door mijn iBook. Niet in Finder, niet in iTunes, niet op de Windows flaptop van mijn pa en ook niet op mijn archaische G3.

Iemand een oplossing?
pi_40455050
Die fake iPhone's zijn ook allemaal zoooo lelijk
pi_40455133
Ik lees het nieuws wel als ik straks terugkom nadat ik mijn iBook heb opgehaald.
pi_40455344
Even een tvp, vooral voor de Keynote.
pi_40455366
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:49 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Kikker.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:59:02 #159
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40455427
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik lees het nieuws wel als ik straks terugkom nadat ik mijn iBook heb opgehaald.
Er is straks nog niet zo veel nieuws hoor, de keynote is pas de 7e.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2006 @ 17:04:07 #161
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40455592
quote:
Oeh.
Is dat een een store? of voor de WWDC?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40455618
WWDC
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2006 @ 17:07:43 #163
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40455707
Check die kratten op de voorgrond trouwens...
staat een zwart appeltje op!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40455820
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:07 schreef Xilantof het volgende:
Check die kratten op de voorgrond trouwens...
staat een zwart appeltje op!

Inderdaad, waar is het regenboogapplelogo gebleven.
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2006 @ 17:16:45 #165
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40455968
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:11 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat kun je zo lastig brandmerken... (of zal dat zwarte appeltje gewoon inkt zijn? zoja,dan is dat te duur )
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40455973
Misschien doen ze die banner ophangen met allemaal oude apple producten en dan zeg steve opeens "One more thing" en pakt hij een hoekje van die banner en trekt hem er helemaal af en dan zijn alle producten van apple vernieuwd!!!
pi_40456057
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:16 schreef tonks het volgende:
Misschien doen ze die banner ophangen met allemaal oude apple producten en dan zeg steve opeens "One more thing" en pakt hij een hoekje van die banner en trekt hem er helemaal af en dan zijn alle producten van apple vernieuwd!!!
En een nieuwe processor enzo!
pi_40456085
Nieuwe iPod nieuwe macbook nieuwe macbook pro nieuwe schermen nieuwe iMAcs nieuwe oordopjes nieuwe steve jobs
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:20:45 #169
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40456090
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:11 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat is al een tijdje niet meer het officiële logo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40456110
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is al een tijdje niet meer het officiële logo.
Jah, weet ik.
pi_40456124
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:04 schreef tonks het volgende:
WWDC
64bit 64bit omg omg
pi_40456177
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:21 schreef Blaxje het volgende:

[..]

64bit 64bit omg omg
http://www.apple.com/macosx/features/64bit/
pi_40456347
quote:
Ja, maar dit wijst definately op Intels nieuwe chips.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:06:50 #174
693 ChOas
pi_40457242
Eeerm ?

http://www.youtube.com/watch?v=v520U3vS2iI

Zou het een fake zijn ? Zou het echt zijn ?

[Stephen Roberts]
pi_40457307
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:06 schreef ChOas het volgende:
Eeerm ?

http://www.youtube.com/watch?v=v520U3vS2iI

Zou het een fake zijn ? Zou het echt zijn ?
Mijn god, je ziét toch overduidelijk dat het fake is. Kijk naar het schermpje FFS!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:11:50 #176
693 ChOas
pi_40457359

[Stephen Roberts]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:12:19 #177
693 ChOas
pi_40457373
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:09 schreef JeRa het volgende:

[..]

Mijn god, je ziét toch overduidelijk dat het fake is. Kijk naar het schermpje FFS!
<- Sar-cas-me

[Stephen Roberts]
pi_40457502
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:12 schreef ChOas het volgende:

[..]

<- Sar-cas-me
Je PI is "?" en je zegt 'eeerm', bovendien was die laatste regel erbij ge-edit. Je wist het gewoon echt niet, geef maar toe.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:20:32 #179
693 ChOas
pi_40457572
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:17 schreef JeRa het volgende:

[..]

Je PI is "?" en je zegt 'eeerm', bovendien was die laatste regel erbij ge-edit. Je wist het gewoon echt niet, geef maar toe.
Ja, maar als ik die laatste regel er niet bij had ge-edit dat had je helemaal gedacht dat ik het meende!

[Stephen Roberts]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 augustus 2006 @ 19:20:10 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40459215
die stoere bakkeliete knop is dan wel weer geil
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:21:33 #181
13783 Anthraxx
pi_40459255
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:21 schreef Blaxje het volgende:

[..]

64bit 64bit omg omg
Dude, als je zo op 64bits Apples geilt dan had je allang een G5.

.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:30:11 #182
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40459491
zijn er al rumours? ook van die ene gast die vorig jaar veel voorspelde zoals de macbook pro?
OOЯ
pi_40460058
Zoekt iemand nog een Mini

[TK] Mac Mini Intel Solo
pi_40460198
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 19:21 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dude, als je zo op 64bits Apples geilt dan had je allang een G5.

.
Nee.
  FOK!fotograaf donderdag 3 augustus 2006 @ 20:00:33 #185
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40460396
quote:
Die kende ik niet!
leuk!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40464409
iBookje is bij mama thuis.
pi_40464419
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:23 schreef Isegrim het volgende:
iBookje is bij mama thuis.
Pics!!!
pi_40464491
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:23 schreef tonks het volgende:

[..]

Pics!!!
Die volgen later, 't is hier in huis echt veel te donker en ik heb alleen een überslechte foon (geen iPhone ) om foto's mee te maken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:26:13 #189
693 ChOas
pi_40464499

[Stephen Roberts]
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:34:50 #190
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40464764
Heheh je was iets te fel met het verspreiden van het Apple-evangelie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 augustus 2006 @ 22:36:35 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40464897
***mededeling***

Deze post is gepost vanaf mijn nieuwe iBook.

***einde mededeling***
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:43:47 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40465083
Ik heb photobooth draaien met een philips-webcam op mijn oude iBook G4
pi_40465306
Ik heb dat MacStumbler ff gedownload en ik kan mijn ISP wel opzeggen. Ik geloof dat er genoeg buren zijn met een draadloos netwerk waarvan ik misschien wel gebruik kan maken.

De verkoper was echt top trouwens. Hij had álles nog en keurig in de originele verpakking. Computer geheel opnieuw voor me geïnstalleerd, op mijn naam gezet, schoongepoetst etc. Ben d'r helemaal blij mee. Meteen ff VLC, Firefox en nog wat dingetjes erop gezet en hij is ready to go. Morgen lekker film kijken in de trein.

[ Bericht 23% gewijzigd door Isegrim op 03-08-2006 23:35:22 ]
pi_40472067
Ik ga straks eens even naar de macstore in Hilversum. Even wat info halen. En dan natuurlijk even wachten op de keynote, in het geval dat er echt iets nieuws komt in korte tijd.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:53:09 #196
13783 Anthraxx
pi_40472452
Dus je gaat een nieuwe kopen Pheno
pi_40475497
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:53 schreef Anthraxx het volgende:
Dus je gaat een nieuwe kopen Pheno
Het idee is er
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:34:09 #198
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40478906
mac pro is (l)
OOЯ
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:39:21 #199
693 ChOas
pi_40479092
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:34 schreef oor het volgende:
mac pro is (l)
Kut ?

[Stephen Roberts]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:56:58 #200
693 ChOas
pi_40479627

[Stephen Roberts]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:37:15 #201
78498 classpc
I don't like change
pi_40484940
Uw Apple bestelling is verzonden
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:56:33 #202
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40487206
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 16:37 schreef classpc het volgende:
Uw Apple bestelling is verzonden
Wat heb je besteld?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:01:27 #203
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40487310
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:39 schreef ChOas het volgende:

[..]

Kut ?
dat het er gelikt uit ziet
OOЯ
pi_40490436

Dit wordt mijn setup.
pi_40491014
dat is een 17" toch
pi_40491714
20"

Maar ik zit zo eens te denken he. Wanneer gaat Apple z'n keyboard nou eens updaten? Dat is echt te lang geleden.
pi_40491740
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:33 schreef Blaxje het volgende:
20"

Maar ik zit zo eens te denken he. Wanneer gaat Apple z'n keyboard nou eens updaten? Dat is echt te lang geleden.
Wat wil je er dan verbeterd aan hebben?
Ik post om het posten.
pi_40491924
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef Furious het volgende:

[..]

Die lelijke schuine letters en ik wil flat toetsen zien.
pi_40492008
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:40 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Die lelijke schuine letters en ik wil flat toetsen zien.
Inderdaad!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:20:50 #210
78498 classpc
I don't like change
pi_40494869
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:56 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Wat heb je besteld?
Late reactie, maar ik heb een Mac Mini besteld.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:30:06 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40495191
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef Furious het volgende:

[..]

ergonomie?
pi_40495366
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ergonomie?
Nee! Geen ovale toetsenborden!
pi_40495420
Koop gewoon een logitech noobies!
pi_40495503
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:36 schreef tonks het volgende:
Die tobo vind ik niet zo mooi.
pi_40495569
Check mijn avatar: OMGLEOPARDOMGLEOPARDOMG!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:41:12 #216
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40495585
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:20 schreef classpc het volgende:

[..]

Late reactie, maar ik heb een Mac Mini besteld.
uitgebreider

Intel Solo? Duo? Hoeveel RAM?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:41:31 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40495598
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:35 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Nee! Geen ovale toetsenborden!
er is een middenweg tussen baksteen model en doorgeslagen ik-verdeel-mijn-toetsenbord-in-twee-stukken-zodat-ik-met-mijn-linkerhand-bij-mijn-rechterschouder-moet-typen-toetsenbord.
pi_40495662
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:41 schreef Xilantof het volgende:

[..]

uitgebreider

Intel Solo? Duo? Hoeveel RAM?
Ik neem aan een Duo. Wat moet je met een solo?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:44:52 #219
78498 classpc
I don't like change
pi_40495703
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:43 schreef Blaxje het volgende:

[..]

En bedankt
pi_40495730
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:44 schreef classpc het volgende:

[..]

En bedankt
No offense, maar betaal je niet een beetje teveel voor wat je krijgt?
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:47:08 #221
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40495771
Een Solo dus...
Met hoeveel ram?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:51:44 #222
78498 classpc
I don't like change
pi_40495915
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:47 schreef Xilantof het volgende:
Een Solo dus...
Met hoeveel ram?
512MB DDR2, 60GB SATA schijf en een combo-drive.

[edit]
Het is hier de linker:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore?family=Macmini
pi_40495935
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:51 schreef classpc het volgende:

[..]

512MB DDR2, 60GB SATA schijf en een combo-drive.
Is het je eerste Mac ervaring?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:53:03 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40495965
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:43 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Uit elkaar halen en processor-upgraden naar een Merom of Conroe, zoals iemand op een of andere site laatst deed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:53:25 #225
78498 classpc
I don't like change
pi_40495979
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:52 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Is het je eerste Mac ervaring?
Het is mijn eerste ervaring. Daarom leek het me het handigste om een goedkope te nemen zodat ik niet een hoop geld kwijt ben als het tegen blijkt te vallen.
En als een arme student heb ik natuurlijk ook niet genoeg geld voor een mooie iMac
pi_40496106
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:53 schreef classpc het volgende:

[..]

Het is mijn eerste ervaring. Daarom leek het me het handigste om een goedkope te nemen zodat ik niet een hoop geld kwijt ben als het tegen blijkt te vallen.
En als een arme student heb ik natuurlijk ook niet genoeg geld voor een mooie iMac
Dan neem ik mijn woorden van toenet terug. Een Mac Mini is perfect voor een eerste mac ervaring.
pi_40496261
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:57 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Dan neem ik mijn woorden van toenet terug. Een Mac Mini is perfect voor een eerste mac ervaring.
Wtf is een toenet?
  FOK!fotograaf vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:11:09 #228
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40496529
Zow... Waarom kan het geluid met VLC veeel harder dan met iTunes? (op een MacBook).

Of ligt dat aan het type bestand wat je afspeelt?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40496583
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:01 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Wtf is een toenet?
Toennet. Latente homofiel.
pi_40496678
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:12 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Toennet. Latente homofiel.
Zegt me niks.
pi_40496864
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:14 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zegt me niks.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:03:40 #232
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40498504
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 23:11 schreef Xilantof het volgende:
Zow... Waarom kan het geluid met VLC veeel harder dan met iTunes? (op een MacBook).

Of ligt dat aan het type bestand wat je afspeelt?
Als je in VLC naar het schermpje kijkt zie je dat het volume tot 400% gaat als je de slider helemaal naar rechts schuift. Ze hebben dus in VLC iets ingeprogrammeerd om het volume harder te laten gaan. Een soort interne versterker, zeg maar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40498518
Kan iemand mij vertellen waarom Frontrow zo traag is.
Ik heb een standaard macbook, maar als ik op de films klik duurt het laaaaaaang voordat ie laadt. En daarbij speelt hij ook niet alle films af. Als in geen codecs ofzo.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 00:15:26 #234
13783 Anthraxx
pi_40498983
Frontrow gebruikt standaard vier programma's: DVD player, iPhoto, Quicktime en iTunes. DVD Player. Je zult dus Codecs in QuickTime moeten importeren. Of dat kan weet ik niet.

Oh, en FR op mijn iMac met 1.5 Gb geheugen is verre van traag. Dus upgrade je geheugen. Dat zal OSX ook lief vinden.
pi_40499122
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:15 schreef Anthraxx het volgende:
Frontrow gebruikt standaard vier programma's: DVD player, iPhoto, Quicktime en iTunes. DVD Player. Je zult dus Codecs in QuickTime moeten importeren. Of dat kan weet ik niet.

Oh, en FR op mijn iMac met 1.5 Gb geheugen is verre van traag. Dus upgrade je geheugen. Dat zal OSX ook lief vinden.
Ok thnx.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 augustus 2006 @ 07:24:15 #236
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40504489
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als je in VLC naar het schermpje kijkt zie je dat het volume tot 400% gaat als je de slider helemaal naar rechts schuift. Ze hebben dus in VLC iets ingeprogrammeerd om het volume harder te laten gaan. Een soort interne versterker, zeg maar.
Ja die slider had ik dus gevonden
Vandaar mijn vraag
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40504585
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:36 schreef tonks het volgende:
Een ander merk toetsenbord bij een Mac is echt Ik had korte tijd een zwarte met van die flat keys eraan, maar ik kon het niet aanzien.
pi_40504647
De twijfel: iMac G5 of een MacBook met 2g aan ram. Tijd om een dobbelsteen te pakken
pi_40504660
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:35 schreef Pheno het volgende:
De twijfel: iMac G5 of een MacBook met 2g aan ram. Tijd om een dobbelsteen te pakken
Ik zou voor de tweede optie gaan.
pi_40504674
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik zou voor de tweede optie gaan.
Het zal toch niet vandaag worden, denk ik zo. Dus ik kan nog flink kwijlen op de applesite voordat ik er uit ben En 2g ram is best duur op de applesite , jee, is dat ram met goud ingelegd of zo?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 08:46:06 #241
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40504685
Gewoon bij een ander goed merk zelfde RAM bestellen

Het is wel goedkoper geworden, kun je nagaan.
pi_40508214
quote:
2e.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:49:10 #243
141482 Q.
JurassiQ
pi_40508353
quote:
Al bij het Apple Center lopen geilen?
For great justice!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 12:51:28 #244
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40508405
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 08:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het zal toch niet vandaag worden, denk ik zo. Dus ik kan nog flink kwijlen op de applesite voordat ik er uit ben En 2g ram is best duur op de applesite , jee, is dat ram met goud ingelegd of zo?
Ik zou nog even wachten tot maandag, als je toch aan het wachten bent, en indien er niets veranderd voor de MacBook gaan en inderdaad ergens anders geheugen bij plaatsen. Dat schijnt bij de MacBooks heel makkelijk te gaan. Nu nog een G5 kopen kopen lijkt me een vrij slechte investering..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40541870
Niet echt een Apple gerelateerde vraag maar toch:
Als ik Azureus opstart op mijn iBook en begin te downloaden doet internet het in het hele huis niet meer.... Als ik Azureus uitschakel doet ie het overal weer... Het zal ongetwijfelt te maken hebben met poorten enzo die je al dan niet moet openzetten.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
  zondag 6 augustus 2006 @ 15:48:20 #246
693 ChOas
pi_40543107
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 15:10 schreef Remzz het volgende:
Niet echt een Apple gerelateerde vraag maar toch:
Als ik Azureus opstart op mijn iBook en begin te downloaden doet internet het in het hele huis niet meer.... Als ik Azureus uitschakel doet ie het overal weer... Het zal ongetwijfelt te maken hebben met poorten enzo die je al dan niet moet openzetten.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Klinkt meer alsof je je upload even een beetje moet knijpen...

[Stephen Roberts]
  zondag 6 augustus 2006 @ 15:57:34 #247
78498 classpc
I don't like change
pi_40543497
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Kan ik zo'n speciaal kabeltje gewoon in een apple winkel kopen of moet ik dan ergens anders heen?

En mocht ik in de toekomst m'n Mac Mini willen upgraden, kan dat vrij gemakkelijk? Kan ik net zoals bij m'n computer gewoon wat nieuw ram kopen en erin drukken?
pi_40545166
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 15:57 schreef classpc het volgende:

[..]

Kan ik zo'n speciaal kabeltje gewoon in een apple winkel kopen of moet ik dan ergens anders heen?

En mocht ik in de toekomst m'n Mac Mini willen upgraden, kan dat vrij gemakkelijk? Kan ik net zoals bij m'n computer gewoon wat nieuw ram kopen en erin drukken?
In de ouwe Mini's ging extra geheugen middels een plamuurmes In de huidige weet ik niet.
Calmer than you are
pi_40546072
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 16:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

In de ouwe Mini's ging extra geheugen middels een plamuurmes In de huidige weet ik niet.
Ook met een plamuurmes alleen dan moet je nog wat dingen wegschroeven.

Trowens nog 1 nachtje slapen
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:40:59 #250
78498 classpc
I don't like change
pi_40546426
Heheh

Hoezo met een plamuurmes dan?
pi_40546680
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:40 schreef classpc het volgende:
Heheh

Hoezo met een plamuurmes dan?
Omdat er geen schroeven zitten misschien
  zondag 6 augustus 2006 @ 23:04:19 #252
107521 Furia
snoopy weer
pi_40556174

Weet er hier iemand nog leuke eBay-tools voor de Mac? Wel zeg maar in combinatie met de Nederlandse eBay!
  maandag 7 augustus 2006 @ 07:24:07 #253
693 ChOas
pi_40563339
De spanning begint langzaam te komen!!

[Stephen Roberts]
  FOK!fotograaf maandag 7 augustus 2006 @ 07:32:00 #254
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40563364
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 07:24 schreef ChOas het volgende:
De spanning begint langzaam te komen!!
Hopelijk wordt het geen aanslag op mijn spaarcentjes
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40563386

Introducing vista 2.0 .
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:34:09 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40563676
Mac OS X Leopard, Hasta la Vista, Vista schijnt er ook te hangen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:35:07 #257
693 ChOas
pi_40563683
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 07:32 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Hopelijk wordt het geen aanslag op mijn spaarcentjes
Ik hoop het wel

[Stephen Roberts]
pi_40564205
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 08:35 schreef ChOas het volgende:

[..]

Ik hoop het wel
Ik weet het wel zeker
Intel Merom ftw
Tenminste, dat hoop ik
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:46:29 #259
693 ChOas
pi_40564401
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 08:34 schreef XL het volgende:
Mac OS X Leopard, Hasta la Vista, Vista schijnt er ook te hangen.

[Stephen Roberts]
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:12:14 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40564857
Nog maar 8 uur en 48 minuten
pi_40565004
Ow man..de spanning
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 10:41:28 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40565488
Vanavond 7 uur? Zitten ze aan de oost of west kust van de us?
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:43:40 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40565548
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanavond 7 uur? Zitten ze aan de oost of west kust van de us?
10:00 Pacific time (San Francisco)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 10:47:53 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40565653
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:43 schreef XL het volgende:

[..]

10:00 Pacific time (San Francisco)
West kust dus .
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:49:28 #265
141482 Q.
JurassiQ
pi_40565700
Spannend!
For great justice!
pi_40565705
Is dat de keynote zegmaar?
Of kan er de komende dagen ook nog iets komen?
pi_40565730
GRMBL

.txt in open office is niet compatible met windhoos notepad

Most het met open office in .doc opslaan om het goed leesbaar te maken
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:51:55 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40565752
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:49 schreef Remzz het volgende:
Is dat de keynote zegmaar?
Of kan er de komende dagen ook nog iets komen?
Dan begint de keynote.
pi_40565838
Ah okee
Behalve Leopard word er nog niet echt veel gespeculeerd of wel?
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:00:12 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40565961
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 10:55 schreef Remzz het volgende:
Ah okee
Behalve Leopard word er nog niet echt veel gespeculeerd of wel?
Mwoah.... de Mac Pro zal wel komen. De iPod moet haast aandacht krijgen. Die Keynote gaat een ruim uur duren en echt langdradig zal het niet worden.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:00:46 #271
13783 Anthraxx
pi_40565972
Mijn vriendin vroeg net wat er zo bijzonder aan een Apple was.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:02:34 #272
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40566007
OOЯ
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:03:11 #273
693 ChOas
pi_40566031
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:00 schreef Anthraxx het volgende:
Had je d'r al eerder een keer geslagen ?

[Stephen Roberts]
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:03:44 #274
693 ChOas
pi_40566050
vmware: www.vmware.com

[Stephen Roberts]
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:04:51 #275
13783 Anthraxx
pi_40566078
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:03 schreef ChOas het volgende:

[..]

Had je d'r al eerder een keer geslagen ?
Nee, ik ben bang voor haar snij set en haar castratie spullen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:05:48 #276
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40566110
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:00 schreef Anthraxx het volgende:
Ze heeft het shirt toch gezien?!
Ik ga naar huis.
pi_40566115
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:02 schreef oor het volgende:
[Apple] (WWDC) 2006 - tijdelijke SC #1

voor de liefhebbers
Kan ook gewoon hier denk ik
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:06:26 #278
693 ChOas
pi_40566130
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Nee, ik ben bang voor haar snij set en haar castratie spullen.
Kan ik me voorstellen... Naja, één keer moest de eerste zijn

[Stephen Roberts]
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:11:43 #279
13783 Anthraxx
pi_40566267
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:05 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ze heeft het shirt toch gezien?!
Ze is gewoon in de war Nietzie.

Een dag of 4 geleden vond ze het nog erg prettig werken (ze had geen andere keus trouwens, het was of mijn laptop of geen computer ). En nu dit...
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:17:38 #280
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40566410
Vraag d'r eens even wat er zo leuk is aan zo'n knol. .
Ik ga naar huis.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:19:30 #281
13783 Anthraxx
pi_40566462
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:17 schreef nietzman het volgende:
Vraag d'r eens even wat er zo leuk is aan zo'n knol. .
"Als dat ding het niet meer doet dan kun je het naar de slager brengen".
pi_40566832
Mijn vrouw wilt een Apple, dus geen problemen met partners hier
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:42:44 #283
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40567146
Wel jammer dat de spelling check in OsX het woord 'willen' ook niet goed weet te vervoegen. Ik wil een grammaticacontrole in Leopard.
Ik ga naar huis.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:48:04 #284
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40567305
in word van apple word ik gek van de spellingscontrol. mijn achternaam maar bij i.p.v Turenhout ineens Vurenhout.
OOЯ
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 11:48:59 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40567329
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:42 schreef nietzman het volgende:
Wel jammer dat de spelling check in OsX het woord 'willen' ook niet goed weet te vervoegen. Ik wil een grammaticacontrole in Leopard.
pi_40567345
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:42 schreef nietzman het volgende:
Jah, het is 'wou'.
pi_40568331
Zijn er al screens van Leopard ergens te vinden?
pi_40568564
Alsof er nieuwe hardware introduced wordt.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:28:23 #289
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40568732
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef Dementor het volgende:
Zijn er al screens van Leopard ergens te vinden?
Tuurlijk. Maar ti's niet echt te zien welke fake zijn en welke niet.

Vanavond zal Apple wel een mooie Leopardpagina met screenshots en filmpjes live gooien.
Ik ga naar huis.
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:51:06 #290
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40569403
Ik heb er zin in
  FOK!fotograaf maandag 7 augustus 2006 @ 13:28:22 #291
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40570555
Volgens mij gaat mijn pa het niet snappen als ik vanavond zo achter de pc zit te trillen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40570594
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:28 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij gaat mijn pa het niet snappen als ik vanavond zo achter de pc zit te trillen
  FOK!fotograaf maandag 7 augustus 2006 @ 13:33:20 #293
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40570716
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:29 schreef Blaxje het volgende:

[..]

Hoewel hij ook weg is van mijn MacBook hoor! 't Is dat hij net een nieuwe PC heeft gekocht, anders had ie ook een Apple gewild zei ie.

Liet hem gisteren de spraakherkenning zien van de MacBook. Vond ie ook geweldig
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40571061
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:33 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Hoewel hij ook weg is van mijn MacBook hoor! 't Is dat hij net een nieuwe PC heeft gekocht, anders had ie ook een Apple gewild zei ie.

Liet hem gisteren de spraakherkenning zien van de MacBook. Vond ie ook geweldig
Vanavond bestel ik mijn MacBook.
pi_40571626
Ik post om het posten.
  FOK!fotograaf maandag 7 augustus 2006 @ 14:08:46 #297
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40571808
trouwens!

Gisteravond gewoon mijn MacBook dichtgeklapt. Toen ik hem vanochtend weer opende, en dus verwachtte dat ie gewoon uit de slaapstand zou komen, moest ie helemaal opstarten... ?

Ik meen me te herinneren dat het slaaplampje gewoon brandde. Ook hoefde ik het aan-knopje niet in te drukken om hem aan te zetten. Scherm openklappen was voldoende om het a-accoord te laten klinken...

Maar iemand een idee hoe dat kan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:41 #298
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40571881
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:08 schreef Xilantof het volgende:
trouwens!

Gisteravond gewoon mijn MacBook dichtgeklapt. Toen ik hem vanochtend weer opende, en dus verwachtte dat ie gewoon uit de slaapstand zou komen, moest ie helemaal opstarten... ?

Ik meen me te herinneren dat het slaaplampje gewoon brandde. Ook hoefde ik het aan-knopje niet in te drukken om hem aan te zetten. Scherm openklappen was voldoende om het a-accoord te laten klinken...

Maar iemand een idee hoe dat kan?
Misschien was je batterij leeg? Anders zou ik het ook niet weten, zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt.
  FOK!fotograaf maandag 7 augustus 2006 @ 14:11:55 #299
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40571921
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Misschien was je batterij leeg? Anders zou ik het ook niet weten, zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt.
nee, hij lag aan netstroom....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:16:07 #300
78498 classpc
I don't like change
pi_40572053
Is de Apple site nu down?

Ik probeer even m'n order status te bekijken, maar ik kan niet op de Apple site komen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:17:12 #301
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40572096
quote:
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')