zo hard gaan we tegenwoordig niet meer hoorquote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
dat is pas over een week
Ah, kut net op vakantie in die periode. Doen jullie ook effe filmpjes op het forum posten dan van de keynote van Steve Jobs?quote:Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
dat is pas over een week
7 AUG toch?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je bedoeld nog 3 weken voordat de WDDC komt?
Zag het al, meende me te herinneren dat het later was..quote:
Meestal worden er wel live feeds op de hoogte gehouden door deelnemers.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Xilantof het volgende:
Is de WWDC te volgen op internet? Presentaties ofzo? Of logs/sites die direct tijdens een presentatie ons op de hoogte gaan houden?
Een roze zeker.quote:Op zondag 30 juli 2006 20:32 schreef tonks het volgende:
Ik heb lekker voor 50 euro een iPod mini 2th 4gb in de winkel gekocht. omdat ze gingen verhuizen!
Proefondervindelijk ondervonden?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef LudoSanders het volgende:
Een iPod Shuffle is blijkbaar niet opgewassen tegen een wasmachine..![]()
Hij rookt te veel.quote:Op maandag 31 juli 2006 13:58 schreef super-muffin het volgende:
trouwens, de MacBook van m'n broertje word een beetje gelig aan de hoeken, is dat normaal?
Miranda IM geeft nieuwe berichten aan met een icoontje in de systray, meestal duurt het dus even tot ik het door heb,quote:
Moet gewoon kunnen volgens mij want je kan je Mac als access-point laten werken...quote:Op maandag 31 juli 2006 15:31 schreef Lassekjus het volgende:
Kan ik op mijn Intel imac met bekabelde @home een draadloze printer aansluiten zodat ie over wifi gaat?
Of heb ik daar een draadloze @home modem voor nodig?
Systray? Wasda?quote:Op maandag 31 juli 2006 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Miranda IM geeft nieuwe berichten aan met een icoontje in de systray, meestal duurt het dus even tot ik het door heb,
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:43 schreef tonks het volgende:
Dan komt de mac knokploeg in aktie isegrim! maak je maar geen zorgen
quote:Op maandag 31 juli 2006 19:01 schreef Isegrim het volgende:
Kun je trouwens makkelijk extra geheugen in zo'n iBook doen? Hij is 30GB, kan me voorstellen dat ik er op termijn wat meer in zou willen hebben.
Geheugen en diskspace zijn andere dingenquote:
Ja, sowwy, ik weet echt niks van hardware.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef ChOas het volgende:
[..]
Geheugen en diskspace zijn andere dingen![]()
Sowieso het handigst denk ik. Kan ik daar al mijn films enzo op gooien en ze vanaf beide computers makkelijk bekijken.quote:en geheugen upgraden is cookie... HD zou ik een externe nemen, ja...
quote:Op maandag 31 juli 2006 20:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..ben er weer. Iemand interesse in wat foto's van de nieuwe Apple Store in NYC?![]()
Wel in een zeker mailtje met een zeker datumpje erin van jequote:Op maandag 31 juli 2006 20:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..ben er weer. Iemand interesse in wat foto's van de nieuwe Apple Store in NYC?![]()
Nah op zich, ik ga er over een aantal maandjes heen, dus op zich niet nodig. Maar toch wel leuk om te zienquote:Op maandag 31 juli 2006 20:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_tabExposeL.movquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:29 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik ben officieus onder de indruk van de technology preview van Shiira.
Maar dat zit al in de huidige versie. Het toffe aan de TP van 2.0 is dat 'ie bloedjesnel is, en dat terwijl de huidige versie al sneller als Safari is.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:44 schreef De_Hertog het volgende:
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_tabExposeL.mov
Ziet er inderdaad leuk uit.
Safari vind ik toch de fijnste browser, zeker i.c.m. dat plugin programmaatje, waar ik nu dus even de naam van kwijt ben.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Isegrim het volgende:
Safari heb ik nooit echt handig gevonden... Maar dit is wel heel fijn. Alleen kun je geloof ik geen sites naar dat stukje net boven je tabs slepen zodat ze klikbare bookmarks worden. Dat vond ik nl. wel erg handig altijd.
't Is dan ook hyves.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef MeneerTim het volgende:
Irritant dat hyves vastloopt met Safari als je een beetje snel een fotoalbum doorbladert.
Heb laatst voor 50 euro een nieuwe iPOd mini 4gb in de winkel gekochtquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef Lunar het volgende:
Ik zoek een winkel waar ze nog een iPod Mini hebben liggen
Wat moet dat kosten eigenlijk, tegenwoordig?
Welke?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:
[..]
Heb laatst voor 50 euro een nieuwe iPOd mini 4gb in de winkel gekocht
Op de mijne (laatste versie) wel iig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:14 schreef Isegrim het volgende:
Zit er op de iBook G4 eigenlijk Bluetooth?
Van wanneer dateert de laatste versie? Het exemplaar dat ik ga kopen is iets meer dan een jaar oud...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Op de mijne (laatste versie) wel iig.
Zo te zien zijn die dingen niet zo duur, ik zie prijzen rond de dertig euro.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:29 schreef Anthraxx het volgende:
Via een externe Bluetooth dongle kan dat wel ja.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:37 schreef Anthraxx het volgende:
Geen idee. Ik heb gewoon een iBook mét Bluetooth.
De meesten zijn wel compatible ja. Ik heb er twee gehad, werkten allebei zonder zeuren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo te zien zijn die dingen niet zo duur, ik zie prijzen rond de dertig euro.Maakt het nog uit wat voor eentje je koopt, of is dat allemaal compatible?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:11 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
De meesten zijn wel compatible ja. Ik heb er twee gehad, werkten allebei zonder zeuren.
Hopen dat de verkoper die optie genomen heeft dan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
vanaf de eerste g4 optioneel, vanaf de 2005 editie ingebouwd
Het is vrij makkelijk te zien. Als je Book Bluetooth online heeft dan staat er een Bluetooth Icon in je System Preferencesquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hopen dat de verkoper die optie genomen heeft dan.
Weet ik.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:20 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Het is vrij makkelijk te zien. Als je Book Bluetooth online heeft dan staat er een Bluetooth Icon in je System Preferences
En anders in je System Profiler.
waarschijnlijk nietquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:14 schreef Slarioux het volgende:
Komen er eigenlijk al 2e generatie macbooks aan of duurt dat langer?
Ik heb 'm al. Moest rebootenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:10 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
waarschijnlijk niet
wat er wel aankomt is security update 2006-004, nu in software update.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:02 schreef Furious het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=oc4oP_ITqMc
http://www.youtube.com/watch?v=Rjpn3L3bSJQ
http://www.youtube.com/watch?v=q8lW8ndh5BU
http://www.youtube.com/watch?v=t-L-0s-7-Z0
http://www.youtube.com/watch?v=gFAJDbV9Vfs
http://www.youtube.com/watch?v=BQECwm3erEs![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 02:02 schreef Furious het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=oc4oP_ITqMc
http://www.youtube.com/watch?v=Rjpn3L3bSJQ
http://www.youtube.com/watch?v=q8lW8ndh5BU
http://www.youtube.com/watch?v=t-L-0s-7-Z0
http://www.youtube.com/watch?v=gFAJDbV9Vfs
http://www.youtube.com/watch?v=BQECwm3erEs![]()
Kan niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:06 schreef KaMo het volgende:
Kan iemand mij helpen met Ipod dingen?
Custom Games Op Ipod
*update*quote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef LudoSanders het volgende:
hier heb ik dus ook last van..met pc draait hij als een tierelier maar op de mac heb ik het idee dat er inderdaad poorten open moeten ofzo.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:28 schreef super-muffin het volgende:
Waar kan ik instellen dat de torrents iets sneller gaan?
Ik moest daar voor een poort open zetten of?
a. je zet een poort ergens tussen de 50000 en de 60000 open op je router naar jouw computerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:20 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
hier heb ik dus ook last van..met pc draait hij als een tierelier maar op de mac heb ik het idee dat er inderdaad poorten open moeten ofzo.
De audio-uitgang van de Mac Mini (aangenomen dat je het over de nieuwe hebt, en geen tweedehands model wilt aanschaffen) is zowel analoog als digitaal. Je hebt er een speciaal kabeltje voor nodig dat van een 3,5 mm plugje naar een optische aansluiting gaat. Als je speakerset zo'n aansluiting heeft, dan kun je ze aansturen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:48 schreef classpc het volgende:
Goedenavond
Ik heb een Apple vraag, en ik dacht dat ik die misschien hier het beste zou kunnen stellen.
Via de search kon ik verder geen Apple topics vinden om vragen in te stellen.
Even een stukje achtergrond:
Ik heb al een tijdje erover nagedacht om een Mac te kopen. In principe is het enige wat ik met mijn pc doe, een beetje internetten en films kijken. Dat lukt dus ook prima op een ander systeem.
Omdat ik weinig ervaring met Apple heb, leek het me het verstandigste om niet meteen een heel duur model te nemen.
Zelf zat ik te denken aan de Mac Mini. Die is niet groot, dus past prima op mijn bureau, en ik kan mijn eigen beeldscherm, toetsenbord en muis blijven gebruiken.
Waar ik alleen nog wel mee zit, ondersteunt de Mac Mini surround speakers?
En is het handig om ook een Apple Protection Plan aan te schaffen?
Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, classpc.
Dit wil ik ook ff doen. Je krijgt dan een pop-up venstertje waar je de volgende zaken moet invullen:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:26 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
a. je zet een poort ergens tussen de 50000 en de 60000 open op je router naar jouw computer
b. je zet je firewall in os x op die poort open
c. je zet je client zodanig dat ie op die poort luistert.
Oke bedanktquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De audio-uitgang van de Mac Mini (aangenomen dat je het over de nieuwe hebt, en geen tweedehands model wilt aanschaffen) is zowel analoog als digitaal. Je hebt er een speciaal kabeltje voor nodig dat van een 3,5 mm plugje naar een optische aansluiting gaat. Als je speakerset zo'n aansluiting heeft, dan kun je ze aansturen.
Of dat protection plan nuttig is kan ik je niet zeggen. Ik heb het niet gedaan, maar iedereen heeft zo zijn eigen redenen om al dan niet garantie bij te kopen.
Het lijkt me dat die collega (dan wel zijn verzekering) voor de schade opdraait?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef XL het volgende:
Bah! Bijna WWDC.... netjes 2000 euro gespaard voor een 20" macje....
Rijdt een collega mijn auto in de prak, total loss.....
Nu moet ik maar zien of ik het geld vrij kan houden voor de mac
Verzekerd neem ik aan?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef XL het volgende:
Bah! Bijna WWDC.... netjes 2000 euro gespaard voor een 20" macje....
Rijdt een collega mijn auto in de prak, total loss.....
Nu moet ik maar zien of ik het geld vrij kan houden voor de mac
Nee, hij reed in mijn auto toen hij hem afschreef en hij was schuldig. Mooi mijn verzekering die mag dokken dus.....want die is niet aan de persoon gebonden, maar aan de auto. Blijkt.....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het lijkt me dat die collega (dan wel zijn verzekering) voor de schade opdraait?
G4 40g iPod ook niet...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef LudoSanders het volgende:
gebruik ik maar volgens mij moeten er eerst routerpoorten opgengegooid worden. snelheden van 0,1 kb/s zit ik niet op te wachten.quote:
Is daar al wat informatie over bekend wanneer het uitkomt bijvoorbeeld ? (ik weet dat Bootcamp er standaard in zitquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:18 schreef Q. het volgende:
Ik ben alleen maar benieuwd naar 10.5
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:59 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
G4 40g iPod ook niet...
Resultaat
[afbeelding]
Ik heb alvast een 5G besteld
Begin 2007 gok ik ergens.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:21 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Is daar al wat informatie over bekend wanneer het uitkomt bijvoorbeeld ? (ik weet dat Bootcamp er standaard in zit)
Inderdaad. Ik heb 5 ports geforward, downloads gaan op z'n snelst rond de 100 kb/s.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:01 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
gebruik ik maar volgens mij moeten er eerst routerpoorten opgengegooid worden. snelheden van 0,1 kb/s zit ik niet op te wachten.
ff over dat laatste, dan kan je iedere keer wel wachten tot er wat moois op de markt komt. Dat is ICT wat je nu koopt, is morgen verouderd.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef Pheno het volgende:
TVP met vraag:
Ik twijfel tussen een MacBook en een iMac. Moet ik sowieso wachten op die conferentie om te zien wat er nog voor moois binnenkort gaat komen?
Dat weet ik, maar niets is irritanter dan nu halen en morgen zien dat er een duidelijk nieuwe versie of concept op te proppen komt. Ik wacht nooit langer dan een maand als ik iets wil. Nou ja, als budget het toe laat, that is. 1300 euro voor de lagere modellen, al denk ik dat 1Gb geheugen wel een vereiste is?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:09 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ff over dat laatste, dan kan je iedere keer wel wachten tot er wat moois op de markt komt. Dat is ICT wat je nu koopt, is morgen verouderd.
En tja ik zou voor een MacBook gaan, lekker makkelijk op schoot op de bank enz enz. Maar goed ik heb dan ook nog een vast pc.
De MacBook gaat iig geen grote revisie krijgen, hooguit wat onzichtbare dingen die niet aangekondigd zullen gaan worden. De iMac misschien wel, maar daar kan je niets van zeggen. Scheelt dat de conferentie binnen een paar dagen is, daar kan je nog even op wachten.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef Pheno het volgende:
TVP met vraag:
Ik twijfel tussen een MacBook en een iMac. Moet ik sowieso wachten op die conferentie om te zien wat er nog voor moois binnenkort gaat komen?
Minder dan 1 Gig eigenlijk geen optie, vooral omdat Rosetta veel geheugen slurpt. 1 Gig is dan voor mij ook wel weer genoeg.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar niets is irritanter dan nu halen en morgen zien dat er een duidelijk nieuwe versie of concept op te proppen komt. Ik wacht nooit langer dan een maand als ik iets wil. Nou ja, als budget het toe laat, that is. 1300 euro voor de lagere modellen, al denk ik dat 1Gb geheugen wel een vereiste is?
Alhoewel je altijd wel ergens op kunt wachten is het over het algemeen niet slim om een week voor een grote presentatie iets nieuws te kopen van Apple, wat dan ookquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:08 schreef Pheno het volgende:
TVP met vraag:
Ik heb nu ook 1 G, dat lijkt me voorlopig wel ff genoeg.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Minder dan 1 Gig eigenlijk geen optie, vooral omdat Rosetta veel geheugen slurpt. 1 Gig is dan voor mij ook wel weer genoeg.
* appelsientje is jaloers..quote:
Zou ik ook zijn als ik jou was.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:37 schreef appelsientje het volgende:
[..]
* appelsientje is jaloers..
Ik heb 1 maand hard gewerktquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zou ik ook zijn als ik jou was.![]()
Ik heb er wel hard voor gewerkt hoor.Drie maanden niks gegeten enzo.
Owwwwwwquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:22 schreef Blaxje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben bang voor een hoax; zo niet, dan pis ik in mijn broek van vreugde.
hoi, ook hier?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik wacht nooit langer dan een maand als ik iets wil.
Shit, betrapt.quote:
Het zal waarschijnlijk een hoax zijn. Vooral omdat ze er een soort video-conference telefoon van wilden maken, en ze toch de camera aan de achterkant hebben gezet. Dat werkt maar slechtquote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:22 schreef Blaxje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben bang voor een hoax; zo niet, dan pis ik in mijn broek van vreugde.
De mijne is tweedehands, maar ik krijg er wel een Second Skin bij.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 14:27 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ik heb 1 maand hard gewerkt
Maar goed ik moet nog 7 dagen wachten totdat die binnen komt.. (en dan ben ik ook nog op vakantie) En waarschijnlijk ga ik hem terug sturen... omdat ik gebruik wil maken van die actie met een ipod erbij
Er is straks nog niet zo veel nieuws hoor, de keynote is pas de 7e.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik lees het nieuws wel als ik straks terugkom nadat ik mijn iBook heb opgehaald.
Oeh.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:01 schreef tonks het volgende:
[[url=http://xs204.xs.to/xs204/06314/wwdc2006bannerkn2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:07 schreef Xilantof het volgende:
Check die kratten op de voorgrond trouwens...
staat een zwart appeltje op!![]()
Dat kun je zo lastig brandmerken... (of zal dat zwarte appeltje gewoon inkt zijn? zoja,dan is dat te duurquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]![]()
Inderdaad, waar is het regenboogapplelogo gebleven.
En een nieuwe processor enzo!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:16 schreef tonks het volgende:
Misschien doen ze die banner ophangen met allemaal oude apple producten en dan zeg steve opeens "One more thing" en pakt hij een hoekje van die banner en trekt hem er helemaal af en dan zijn alle producten van apple vernieuwd!!!
Dat is al een tijdje niet meer het officiële logo.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]![]()
Inderdaad, waar is het regenboogapplelogo gebleven.
Jah, weet ik.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is al een tijdje niet meer het officiële logo.
Ja, maar dit wijst definately op Intels nieuwe chips.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:23 schreef tonks het volgende:
[..]
http://www.apple.com/macosx/features/64bit/
Mijn god, je ziét toch overduidelijk dat het fake is. Kijk naar het schermpje FFS!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:06 schreef ChOas het volgende:
Eeerm ?
http://www.youtube.com/watch?v=v520U3vS2iI
Zou het een fake zijn ? Zou het echt zijn ?
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Mijn god, je ziét toch overduidelijk dat het fake is. Kijk naar het schermpje FFS!
Je PI is "?" en je zegt 'eeerm', bovendien was die laatste regel erbij ge-edit. Je wist het gewoon echt niet, geef maar toe.quote:
Ja, maar als ik die laatste regel er niet bij had ge-edit dat had je helemaal gedacht dat ik het meende!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je PI is "?" en je zegt 'eeerm', bovendien was die laatste regel erbij ge-edit. Je wist het gewoon echt niet, geef maar toe.
Nee.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dude, als je zo op 64bits Apples geilt dan had je allang een G5..
Die kende ik niet!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:11 schreef ChOas het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=_KRO5Hxv_No&NR
Die volgen later, 't is hier in huis echt veel te donker en ik heb alleen een überslechte foon (geen iPhonequote:
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:26 schreef ChOas het volgende:
Haakje uitgegooid: [GEZ] een goede 17" laptop, een echte desktop vervanger
Het idee is erquote:
Kut ?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 13:34 schreef oor het volgende:
mac pro is (l)
Wat wil je er dan verbeterd aan hebben?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:33 schreef Blaxje het volgende:
20"
Maar ik zit zo eens te denken he. Wanneer gaat Apple z'n keyboard nou eens updaten? Dat is echt te lang geleden.
Die lelijke schuine letters en ik wil flat toetsen zien.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat wil je er dan verbeterd aan hebben?![]()
quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:40 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Die lelijke schuine letters en ik wil flat toetsen zien.![]()
Late reactie, maar ik heb een Mac Mini besteld.quote:
ergonomie?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:34 schreef Furious het volgende:
[..]
Wat wil je er dan verbeterd aan hebben?![]()
Die tobo vind ik niet zo mooi.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:36 schreef tonks het volgende:
Koop gewoon een logitech noobies!
uitgebreiderquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:20 schreef classpc het volgende:
[..]
Late reactie, maar ik heb een Mac Mini besteld.
er is een middenweg tussen baksteen model en doorgeslagen ik-verdeel-mijn-toetsenbord-in-twee-stukken-zodat-ik-met-mijn-linkerhand-bij-mijn-rechterschouder-moet-typen-toetsenbord.quote:
Ik neem aan een Duo. Wat moet je met een solo?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:41 schreef Xilantof het volgende:
[..]
uitgebreider
Intel Solo? Duo? Hoeveel RAM?
En bedanktquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik neem aan een Duo. Wat moet je met een solo?![]()
512MB DDR2, 60GB SATA schijf en een combo-drive.quote:
Is het je eerste Mac ervaring?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:51 schreef classpc het volgende:
[..]
512MB DDR2, 60GB SATA schijf en een combo-drive.
Uit elkaar halen en processor-upgraden naar een Merom of Conroe, zoals iemand op een of andere site laatst deed.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:43 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Ik neem aan een Duo. Wat moet je met een solo?![]()
Het is mijn eerste ervaring. Daarom leek het me het handigste om een goedkope te nemen zodat ik niet een hoop geld kwijt ben als het tegen blijkt te vallen.quote:
Dan neem ik mijn woorden van toenet terug. Een Mac Mini is perfect voor een eerste mac ervaring.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:53 schreef classpc het volgende:
[..]
Het is mijn eerste ervaring. Daarom leek het me het handigste om een goedkope te nemen zodat ik niet een hoop geld kwijt ben als het tegen blijkt te vallen.
En als een arme student heb ik natuurlijk ook niet genoeg geld voor een mooie iMac
Wtf is een toenet?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:57 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Dan neem ik mijn woorden van toenet terug. Een Mac Mini is perfect voor een eerste mac ervaring.![]()
Als je in VLC naar het schermpje kijkt zie je dat het volume tot 400% gaat als je de slider helemaal naar rechts schuift. Ze hebben dus in VLC iets ingeprogrammeerd om het volume harder te laten gaan. Een soort interne versterker, zeg maar.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:11 schreef Xilantof het volgende:
Zow... Waarom kan het geluid met VLC veeel harder dan met iTunes? (op een MacBook).
Of ligt dat aan het type bestand wat je afspeelt?
Ok thnx.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:15 schreef Anthraxx het volgende:
Frontrow gebruikt standaard vier programma's: DVD player, iPhoto, Quicktime en iTunes. DVD Player. Je zult dus Codecs in QuickTime moeten importeren. Of dat kan weet ik niet.
Oh, en FR op mijn iMac met 1.5 Gb geheugen is verre van traag. Dus upgrade je geheugen. Dat zal OSX ook lief vinden.
Ja die slider had ik dus gevondenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je in VLC naar het schermpje kijkt zie je dat het volume tot 400% gaat als je de slider helemaal naar rechts schuift. Ze hebben dus in VLC iets ingeprogrammeerd om het volume harder te laten gaan. Een soort interne versterker, zeg maar.
Een ander merk toetsenbord bij een Mac is echtquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:36 schreef tonks het volgende:
Koop gewoon een logitech noobies!
Ik zou voor de tweede optie gaan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:35 schreef Pheno het volgende:
De twijfel: iMac G5 of een MacBook met 2g aan ram. Tijd om een dobbelsteen te pakken
Het zal toch niet vandaag worden, denk ik zo. Dus ik kan nog flink kwijlen op de applesite voordat ik er uit benquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou voor de tweede optie gaan.
2e.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:35 schreef Pheno het volgende:
De twijfel: iMac G5 of een MacBook met 2g aan ram. Tijd om een dobbelsteen te pakken
Al bij het Apple Center lopen geilen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:35 schreef Pheno het volgende:
Ik zou nog even wachten tot maandag, als je toch aan het wachten bent, en indien er niets veranderd voor de MacBook gaan en inderdaad ergens anders geheugen bij plaatsen. Dat schijnt bij de MacBooks heel makkelijk te gaan. Nu nog een G5 kopen kopen lijkt me een vrij slechte investering..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 08:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het zal toch niet vandaag worden, denk ik zo. Dus ik kan nog flink kwijlen op de applesite voordat ik er uit benEn 2g ram is best duur op de applesite , jee, is dat ram met goud ingelegd of zo?
Klinkt meer alsof je je upload even een beetje moet knijpen...quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:10 schreef Remzz het volgende:
Niet echt een Apple gerelateerde vraag maar toch:
Als ik Azureus opstart op mijn iBook en begin te downloaden doet internet het in het hele huis niet meer....Als ik Azureus uitschakel doet ie het overal weer... Het zal ongetwijfelt te maken hebben met poorten enzo die je al dan niet moet openzetten.
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?
Kan ik zo'n speciaal kabeltje gewoon in een apple winkel kopen of moet ik dan ergens anders heen?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De audio-uitgang van de Mac Mini (aangenomen dat je het over de nieuwe hebt, en geen tweedehands model wilt aanschaffen) is zowel analoog als digitaal. Je hebt er een speciaal kabeltje voor nodig dat van een 3,5 mm plugje naar een optische aansluiting gaat. Als je speakerset zo'n aansluiting heeft, dan kun je ze aansturen.
Of dat protection plan nuttig is kan ik je niet zeggen. Ik heb het niet gedaan, maar iedereen heeft zo zijn eigen redenen om al dan niet garantie bij te kopen.
In de ouwe Mini's ging extra geheugen middels een plamuurmesquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:57 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan ik zo'n speciaal kabeltje gewoon in een apple winkel kopen of moet ik dan ergens anders heen?
En mocht ik in de toekomst m'n Mac Mini willen upgraden, kan dat vrij gemakkelijk? Kan ik net zoals bij m'n computer gewoon wat nieuw ram kopen en erin drukken?
Ook met een plamuurmes alleen dan moet je nog wat dingen wegschroeven.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
In de ouwe Mini's ging extra geheugen middels een plamuurmesIn de huidige weet ik niet.
Ik hoop het welquote:Op maandag 7 augustus 2006 07:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het geen aanslag op mijn spaarcentjes
Ik weet het wel zekerquote:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 08:34 schreef XL het volgende:
Mac OS X Leopard, Hasta la Vista, Vista schijnt er ook te hangen.
10:00 Pacific time (San Francisco)quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanavond 7 uur? Zitten ze aan de oost of west kust van de us?
Dan begint de keynote.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:49 schreef Remzz het volgende:
Is dat de keynote zegmaar?
Of kan er de komende dagen ook nog iets komen?
Mwoah.... de Mac Pro zal wel komen. De iPod moet haast aandacht krijgen. Die Keynote gaat een ruim uur duren en echt langdradig zal het niet worden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:55 schreef Remzz het volgende:
Ah okee
Behalve Leopard word er nog niet echt veel gespeculeerd of wel?
Had je d'r al eerder een keer geslagen ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:00 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn vriendin vroeg net wat er zo bijzonder aan een Apple was.
Nee, ik ben bang voor haar snij set en haar castratie spullen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:03 schreef ChOas het volgende:
[..]
Had je d'r al eerder een keer geslagen ?
Ze heeft het shirt toch gezien?!quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:00 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn vriendin vroeg net wat er zo bijzonder aan een Apple was.
Kan ook gewoon hier denk ikquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:02 schreef oor het volgende:
[Apple] (WWDC) 2006 - tijdelijke SC #1
voor de liefhebbers
Kan ik me voorstellen... Naja, één keer moest de eerste zijnquote:Op maandag 7 augustus 2006 11:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, ik ben bang voor haar snij set en haar castratie spullen.
Ze is gewoon in de war Nietzie.quote:
"Als dat ding het niet meer doet dan kun je het naar de slager brengen".quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:17 schreef nietzman het volgende:
Vraag d'r eens even wat er zo leuk is aan zo'n knol..
quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:42 schreef nietzman het volgende:
Wel jammer dat de spelling check in OsX het woord 'willen' ook niet goed weet te vervoegen. Ik wil een grammaticacontrole in Leopard.
Jah, het is 'wou'.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:42 schreef nietzman het volgende:
Wel jammer dat de spelling check in OsX het woord 'willen' ook niet goed weet te vervoegen. Ik wil een grammaticacontrole in Leopard.
Tuurlijk. Maar ti's niet echt te zien welke fake zijn en welke niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef Dementor het volgende:
Zijn er al screens van Leopard ergens te vinden?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:28 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij gaat mijn pa het niet snappen als ik vanavond zo achter de pc zit te trillen
Hoewel hij ook weg is van mijn MacBook hoor! 't Is dat hij net een nieuwe PC heeft gekocht, anders had ie ook een Apple gewild zei ie.quote:
Vanavond bestel ik mijn MacBook.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:33 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Hoewel hij ook weg is van mijn MacBook hoor! 't Is dat hij net een nieuwe PC heeft gekocht, anders had ie ook een Apple gewild zei ie.![]()
Liet hem gisteren de spraakherkenning zien van de MacBook. Vond ie ook geweldig
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef Furious het volgende:
http://youtube.com/watch?v=Mt1bgsvsWms![]()
![]()
![]()
.
Misschien was je batterij leeg? Anders zou ik het ook niet weten, zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:08 schreef Xilantof het volgende:
trouwens!
Gisteravond gewoon mijn MacBook dichtgeklapt. Toen ik hem vanochtend weer opende, en dus verwachtte dat ie gewoon uit de slaapstand zou komen, moest ie helemaal opstarten... ?
Ik meen me te herinneren dat het slaaplampje gewoon brandde. Ook hoefde ik het aan-knopje niet in te drukken om hem aan te zetten. Scherm openklappen was voldoende om het a-accoord te laten klinken...
Maar iemand een idee hoe dat kan?
nee, hij lag aan netstroom....quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:10 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Misschien was je batterij leeg? Anders zou ik het ook niet weten, zoiets heb ik ook nog nooit meegemaakt.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:01 schreef Furious het volgende:
http://youtube.com/watch?v=Mt1bgsvsWms![]()
![]()
![]()
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |