abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40327701

Wat is dit voor een reeks?

Dit is de Apple Slowchat, een SC reeks voor iedereen die Apple producten heeft, wilt hebben,
of er vragen over heeft

Ik hoor veel positiefs over Apple, maar ik vraag me af of het nu echt zo goed is. Kan iedereen met een Apple omgaan? Is Mac OS X beter dan Windows XP? Zal Mac OS X mij bevallen?

Dit blijft natuurlijk erg subjectief, maar hoe dan ook: Mac OS X is zeker anders dan Windows. Als je aan OS X (het besturingssysteem van Apple) begint moet je hier dus rekening mee houden. Maar je krijgt er wel iets voor terug. Zo is OS X veiliger en gebruiksvriendelijker. Mac OS X heeft namelijk een Unix-achtige kern gecombineerd met een erg gebruiksvriendelijke interface. Als je dit niets zegt: Unix is een systeem dat, onder andere, op veel servers gebruikt wordt.

Voor OS X zijn veel verschillende programma's te krijgen. Zo heeft Apple een eigen fotoprogramma, dat je overigens gratis bij iedere Mac krijgt, net als een programma om films te maken. Er zit een DVD-studio en een weblog-applicatie. Het fotoprogramma heet iPhoto en, zoals de naam al een beetje weggeeft, dit programma lijkt op iTunes, wat je misschien wel kent.

Van een ander veel gebruikt programma, Microsoft Office, is ook gewoon een versie voor OS X uit. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je niet meer in Word kunt werken. Maar ook hier geldt: Word for Mac ziet er anders uit dan je gewend bent. Voor Mac Office 2004 moet overigens betaald worden, je krijgt wel een testversie bij een Mac.

Ook zijn voor Mac OS X op het web heel veel free- of shareware programma's te vinden die je veelal hier kunt vinden. Onderaan deze openingspost staan er ook een paar.

Toch zijn er een hoop programma's die alleen onder Windows XP werken. Als je zo'n programma gebruikt, is er goed nieuws: sinds Apple begin dit jaar processors van Intel is gaan gebruiken, is het mogelijk ook Windows op je Mac te draaien. Dat kan op twee manieren: door met Apple's eigen Boot Camp Windows als opstart-optie toe te voegen, of door met de zogenaamde 'Virtuele Machine' van Parallels een Windows computer in een schermpje aan je OS X toe te voegen. Let overigens wel op dat beide producten testversies zijn. Boot Camp lijkt goed te werken, maar met Parallels zijn er af en toe nog problemen.

De beste manier om te kijken of een Mac iets voor je is, is altijd nog naar een Apple winkel, of een kennis met een Apple, te gaan en een beetje te spelen met het systeem. Probeer zelf wat dingen, kijk naar een beetje uitleg, en ontdek zelf wat je er van vind.

Samengevat: Als je niet bang bent voor verandering, en een ander besturingssysteem wilt proberen, dan is een Mac iets voor jou. Als je bang bent om het uit te proberen, onthoud dan dat Windows ook prima draait.

Wat is er van waar dat Mac's veel duurder zijn dan gewone PC's?

Alles en niets, afhankelijk van je verhaal. Waar je in de PC wereld voor 300 euro uit losse onderdelen een simpel pc-tje kunt samen stellen, is de goedkoopste Mac, de Mac Mini, nog altijd 650 euro - zonder keyboard, muis of scherm. Dus, een Mac is vrij duur.

Maar is die Mac echt duurder dan een pc? Niet als je ze wat eerlijker met elkaar gaat vergelijken. De van de hierboven genoemde Mac Mini afgeleide AOpen Mini is net zo duur als de Mac Mini. Ook de Apple notebooks zijn ongeveer even duur als vergelijkbare Windows notebooks. Euh, als vergelijkbare Windows-only notebooks, dus.

Bovendien bestaat een nieuwe Mac uit een totaalpakket. Je krijgt veel software, een mooi design, een afstandsbediening met een soort mini Media-center, en bij alle Macs met een scherm een ingebouwde webcam. Dit zijn extra's die je normaal niet bij je laptop krijgt.

Samengevat: Je kunt Apple's duurder noemen, maar een eerlijke vergelijking is moeilijk. Hoe dan ook, Apple geeft je uiteindelijk waar voor je geld, vanwege het design, de afstemming en de meegeleverde software, kortom: het totaalplaatje is zeker niet te duur.

Waar kan ik terecht voor meer Apple achtergrond info, aanschaf en alle andere weetjes?

Apple homepage voor online updates/aankopen/nieuws

Apple Centers/Resellers in Nederland.

Basiscursus Mac OSX voor beginners.

Appleinsider de nr. #1 geruchten website over Apple.

Macrumors de nr.# 2 geruchten website over Apple

Mac OSX.nl Nederlands grootste Mac community met uitgebreide reviews en nieuwsfeitjes en sinds kort een eigen Podcast.

Welke software moet ik zeker eens bekijken?

Open Source/Freeware:

AdiumX - Vrijwel geheel op maat te maken messenger. Nee, er zit geen webcam support in.
Growl - Hiermee kan ieder programma mededelingen 'schreeuwen'
VLC - MediaPlayer die vrijwel alle formaten lust
Quicktime codecpack - Na de installatie van dit pakket kun je vrijwel elk videobestand afspelen in Quicktime
ShakesPeer - DC++-compatible DC-Client
QuickSilver - Programma's opstarten en nog veel meer met je toetsenbord. Ideaal!
Transmission - Transmission is een Bittorrent client die streeft naar een simpele overzichtelijke interface.
MacStumbler - Altijd op zoek naar een draadloos netwerk in je buurt zonder beveiliging? Gebruik dit programma om het te vinden.
Quinn - Quinn is een tetris kloon. Wil je even snel een ontspannend spelletje spelen dan is dit een aanrader.
ImageWell - Als je op zoek bent naar een programma om snel en gemakkelijk foto's te verkleinen (of basisbewerkingen uit te voeren) dan moet je zeker eens naar ImageWell kijken! Ondersteuning voor .Mac en FTP servers zit er ook in zodat je het direct kan uploaden.
Camino - Camino is een webbrowser gebaseerd op de Gecko engine van Mozilla. Het is eigenlijk gewoon FireFox voor MacOSX met een Cocoa sausje.
CyberDuck - CyberDuck is een FTP/SFTP client voor MacOSX met een laagje Cocoa. Deze Open Source FTP client stelt je in staat om de meest gebruikte FTP commando's uit te voeren en je bestanden te beheren op een nette manier.
Chicken of the VNC - Hoewel er zat VNC clients te vinden zijn voor OSX, springt deze er toch wel uit op een bijzondere manier. Het ding is geschreven voor Cocoa en dus heb je een mooi uitziende interface, passend bij je systeem. Buiten de eyecandy bevat het een bookmark manager om je favoriete locaties op te slaan en ondersteuning voor Apple's Bonjour.
MakingMusic - Muziekanten opgelet! Altijd al willen weten hoe dat ene instrument nou klinkt of eruit ziet? Zoek het op met MakingMusic, een database met informatie over hoe instrumenten klinken, de geschiedenis ervan en hoe ze er uit zien.
CapacityMeter - Informatie nodig over je batterij status van je iBook of PowerBook? Bekijk dit met CapacityMeter (1 van de vele programma's om deze status te weergeven).
RealPlayer - RealPlayer kennen we natuurlijk allemaal wel van Windows. Toch kun je niet echt zonder dit programma als je zo nu en dan wel eens op het internet wat TV programma's wilt bekijken
Windows Media Player 9 - De bron van het kwaad! Het product is niet meer ondersteund, maar ja, je hebt het nog wel eens nodig (zoals bijvoorbeeld voor een radio widget op Dashboard om internetstreams te luisteren). Anyway... op zich wel handig om te hebben dus.
Coverflow - Geweldig mooi programma waarmee je visueel door je iTunes albums kunt bladeren
Frontpage widget - projectje van ChOas.
My active topics widget - projectje van ChOas.
MediaCentral - Een volwaardig alternatief voor FrontRow.
Disk Inventory X - Zie snel welke bestanden en directories veel ruimte innemen op je schijf. Perfecte tool voor de maandelijkse schoonmaak.

Commerciele software:
BluePhoneElite - Alles voor je BlueToothTelefoon
SubEthaEdit - Editor gemaakt door apen net zo lang op een toetsenbord te laten slaan tot er iets moois uit kwam.

En als ik verder nog vragen heb?
Stel ze! In dit topic zitten een hoop behulpzame Apple-gebruikers

Was dat alles?

Nee, we hebben natuurlijk ook nog wat regeltjes:
-Wees lief tegen elkaar. Geen flames tegen elkaar, of tegen Windows en Windows gebruikers.
-Hou je Appleslowchat alleen voor algemene Applezaken en ga niet offtopic met
gespecificeerde vragen over de MacBook of iPod of wat dan ook. Soms zijn daar al speciale
threads voor.
-Verpest het topic niet Misdraag je niet, en als iemand dat wel doet, gebruik dan de topicreport in plaats van het topic zelf.
-Houd je verder aan de regels van Fok! en [DIG]. Het klinkt bijna te logisch

Dat was wel alles. Maak er een leuke slowchat van
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze OP vind je hier!
  zondag 30 juli 2006 @ 18:10:00 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40327930
Dit deel gaat vol tijdens de WWDC, kan niet missen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40328035
dat is pas over een week
  zondag 30 juli 2006 @ 18:16:53 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40328122
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
dat is pas over een week
zo hard gaan we tegenwoordig niet meer hoor
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 30 juli 2006 @ 18:35:33 #5
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_40328646
Hoi!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40328981
  zondag 30 juli 2006 @ 19:04:26 #7
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_40329483
Hai .
  zondag 30 juli 2006 @ 19:49:45 #8
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40330553
Hallo saam
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:27:36 #9
36666 Furious
animalist.
pi_40331608
Kuttopic.
Ik post om het posten.
pi_40331736
Ik heb een naar bloemetjes ruikende iPod
Bram! Boterham!
pi_40331774
Ik heb lekker voor 50 euro een iPod mini 2th 4gb in de winkel gekocht . omdat ze gingen verhuizen!
  Redactie Games zondag 30 juli 2006 @ 20:33:28 #12
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40331820
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:13 schreef tonks het volgende:
dat is pas over een week
Ah, kut net op vakantie in die periode. Doen jullie ook effe filmpjes op het forum posten dan van de keynote van Steve Jobs?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  FOK!fotograaf zondag 30 juli 2006 @ 20:33:46 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40331827
Is de WWDC te volgen op internet? Presentaties ofzo? Of logs/sites die direct tijdens een presentatie ons op de hoogte gaan houden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40331841
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Je bedoeld nog 3 weken voordat de WDDC komt?
7 AUG toch?
  Redactie Games zondag 30 juli 2006 @ 20:36:48 #15
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40331920
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:34 schreef tonks het volgende:

[..]

7 AUG toch?
Zag het al, meende me te herinneren dat het later was..
  zondag 30 juli 2006 @ 20:56:10 #16
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40332601
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:33 schreef Xilantof het volgende:
Is de WWDC te volgen op internet? Presentaties ofzo? Of logs/sites die direct tijdens een presentatie ons op de hoogte gaan houden?
Meestal worden er wel live feeds op de hoogte gehouden door deelnemers.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 30 juli 2006 @ 20:57:02 #17
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_40332636
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:32 schreef tonks het volgende:
Ik heb lekker voor 50 euro een iPod mini 2th 4gb in de winkel gekocht . omdat ze gingen verhuizen!
Een roze zeker.
pi_40332691
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:57 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een roze zeker.
Silver . en ik heb hem aan mijn vader gegeven .
  maandag 31 juli 2006 @ 00:38:46 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40339967
In Frankrijk was het weer lekker veul mooierder dan hierzeu. .
Ik ga naar huis.
pi_40340052
Een iPod Shuffle is blijkbaar niet opgewassen tegen een wasmachine..
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_40341386
Ik ben ook net op vakantie met de WWDC ofzo.
  FOK!fotograaf maandag 31 juli 2006 @ 11:15:26 #22
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_40346509
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:42 schreef LudoSanders het volgende:
Een iPod Shuffle is blijkbaar niet opgewassen tegen een wasmachine..
Proefondervindelijk ondervonden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_40351407
Ik vind het toetsenbord van de MacBook vervelend
en de zwarte MacBook is tof.

trouwens, de MacBook van m'n broertje word een beetje gelig aan de hoeken, is dat normaal?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:02:36 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_40351516
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:58 schreef super-muffin het volgende:
trouwens, de MacBook van m'n broertje word een beetje gelig aan de hoeken, is dat normaal?
Hij rookt te veel.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 31 juli 2006 @ 14:08:14 #25
13783 Anthraxx
pi_40351689
Let eens op je MSN
pi_40351910
mijn broertje rook niet

tegen wie heb je het Anthrax?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:17:21 #27
13783 Anthraxx
pi_40351969
Tegen Angel_of_Dth natuurlijk
  maandag 31 juli 2006 @ 14:25:22 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_40352229
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:08 schreef Anthraxx het volgende:
Let eens op je MSN
Miranda IM geeft nieuwe berichten aan met een icoontje in de systray, meestal duurt het dus even tot ik het door heb,
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_40354087
Kan ik op mijn Intel imac met bekabelde @home een draadloze printer aansluiten zodat ie over wifi gaat?
Of heb ik daar een draadloze @home modem voor nodig?
  maandag 31 juli 2006 @ 15:33:53 #30
693 ChOas
pi_40354171
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:31 schreef Lassekjus het volgende:
Kan ik op mijn Intel imac met bekabelde @home een draadloze printer aansluiten zodat ie over wifi gaat?
Of heb ik daar een draadloze @home modem voor nodig?
Moet gewoon kunnen volgens mij want je kan je Mac als access-point laten werken...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_40356063
ja dat vroeg ik me dus ook af
  maandag 31 juli 2006 @ 18:25:12 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40358652
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Miranda IM geeft nieuwe berichten aan met een icoontje in de systray, meestal duurt het dus even tot ik het door heb,
Systray? Wasda?

Overigens worden de geruchten over een iPhone sterker, ik hoop dat ze waar zijn..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40358710
iPhone
pi_40358975
Donderdag voor 't laatst gehoord van degene van wie ik het iBook komende donderdag zou gaan kopen. Straks heeft 'ie 'm stiekem aan iemand anders verkocht. Zit te twijfelen of ik hem zal bellen, hij heeft niet op een mailtje gereageerd. In zijn laatste mailtje vroeg hij of ik wel 100% zeker wist dat ik 'm zou kopen, want hij had ook biedingen gehad op Marktplaats. Straks heeft 'ie 'm gewoon verkocht terwijl wij een deal hadden...

Edit: maar even een sms gestuurd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isegrim op 31-07-2006 18:43:10 ]
pi_40359163
Dan komt de mac knokploeg in aktie isegrim! maak je maar geen zorgen
pi_40359237
*phew* Meteen sms-je terug, hij heeft 'm niet stiekem verpatst.
pi_40359255
quote:
Op maandag 31 juli 2006 18:43 schreef tonks het volgende:
Dan komt de mac knokploeg in aktie isegrim! maak je maar geen zorgen
LOL Ja, ik heb z'n adres dus dat had wel gekund dan.
pi_40359753
Kun je trouwens makkelijk extra geheugen in zo'n iBook doen? Hij is 30GB, kan me voorstellen dat ik er op termijn wat meer in zou willen hebben.

Edit: externe harde schijf is eik een beter idee, kan gewoon op beide Macs.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:03:47 #39
693 ChOas
pi_40359821
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:01 schreef Isegrim het volgende:
Kun je trouwens makkelijk extra geheugen in zo'n iBook doen? Hij is 30GB, kan me voorstellen dat ik er op termijn wat meer in zou willen hebben.

[Stephen Roberts]
pi_40359858
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef ChOas het volgende:

[..]

Kan niet?

Ik had toch al een betere optie bedacht (zie edit).
  maandag 31 juli 2006 @ 19:27:07 #41
693 ChOas
pi_40360576
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kan niet?
Geheugen en diskspace zijn andere dingen

en geheugen upgraden is cookie... HD zou ik een externe nemen, ja...

[Stephen Roberts]
pi_40360751
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef ChOas het volgende:

[..]

Geheugen en diskspace zijn andere dingen
Ja, sowwy, ik weet echt niks van hardware.
quote:
en geheugen upgraden is cookie... HD zou ik een externe nemen, ja...
Sowieso het handigst denk ik. Kan ik daar al mijn films enzo op gooien en ze vanaf beide computers makkelijk bekijken.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:46:37 #43
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_40361214
condoleances voor je gewassen ipod trouwens nog.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:08:11 #44
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40361934
Woei, na 2,5 week weer achter een Mac kunnen zitten. Heerlijk
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_40363003
Zo..ben er weer. Iemand interesse in wat foto's van de nieuwe Apple Store in NYC?
Calmer than you are
pi_40363290
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo..ben er weer. Iemand interesse in wat foto's van de nieuwe Apple Store in NYC?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:32:43 #47
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40372308
quote:
Wel in een zeker mailtje met een zeker datumpje erin van je
  Redactie Games dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:38:19 #48
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40372457
quote:
Nah op zich, ik ga er over een aantal maandjes heen, dus op zich niet nodig. Maar toch wel leuk om te zien
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:29:52 #49
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40390801
Okay, ik ben officieus onder de indruk van de technology preview van Shiira.
Ik ga naar huis.
pi_40391018

iPhone
pi_40391050
Ik vond die andere toch mooier.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:44:58 #52
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40391170
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:29 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik ben officieus onder de indruk van de technology preview van Shiira.
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_tabExposeL.mov

Ziet er inderdaad leuk uit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:49:44 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40391282
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:44 schreef De_Hertog het volgende:
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_tabExposeL.mov

Ziet er inderdaad leuk uit.
Maar dat zit al in de huidige versie. Het toffe aan de TP van 2.0 is dat 'ie bloedjesnel is, en dat terwijl de huidige versie al sneller als Safari is. .
Ik ga naar huis.
pi_40391356
Die ga ik ook eens downloaden. Ik had nog nooit van die browser gehoord.

Edit: vergis ik me nou of issie echt veel sneller dan FF?

[ Bericht 20% gewijzigd door Isegrim op 01-08-2006 18:00:54 ]
pi_40391637
Wat vet, even proberen.

Overigens vind ik Safari zelf een trage browser, Firefox is zelfs al een stuk sneller. Maargoed, ik moet dan ook nogsteeds een andere accespoint hebben, met een signaal sterkte van 20% gaat het toch al niet zo goed lukken.
Ik post om het posten.
pi_40391683
Safari heb ik nooit echt handig gevonden... Maar dit is wel heel fijn. Alleen kun je geloof ik geen sites naar dat stukje net boven je tabs slepen zodat ze klikbare bookmarks worden. Dat vond ik nl. wel erg handig altijd.
pi_40391717
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:04 schreef Isegrim het volgende:
Safari heb ik nooit echt handig gevonden... Maar dit is wel heel fijn. Alleen kun je geloof ik geen sites naar dat stukje net boven je tabs slepen zodat ze klikbare bookmarks worden. Dat vond ik nl. wel erg handig altijd.
Safari vind ik toch de fijnste browser, zeker i.c.m. dat plugin programmaatje, waar ik nu dus even de naam van kwijt ben. Al is Safari niet echt snel.

Maargoed, even spelen met Shiira.
Ik post om het posten.
pi_40391764
Ik vond destijds dat er in Safari nogal veel sites waren die niet optimaal werkten en dat leek met FF minder het geval te zijn... Of heb ik me daarin vergist?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:09:04 #59
141482 Q.
JurassiQ
pi_40391788
Geen enkel probleem mee, net zo goed als FF.
For great justice!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:11:35 #60
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40391841
Irritant dat hyves vastloopt met Safari als je een beetje snel een fotoalbum doorbladert.
pi_40391875
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:11 schreef MeneerTim het volgende:
Irritant dat hyves vastloopt met Safari als je een beetje snel een fotoalbum doorbladert.
't Is dan ook hyves.
Ik post om het posten.
pi_40391879
Ik zoek een winkel waar ze nog een iPod Mini hebben liggen

Wat moet dat kosten eigenlijk, tegenwoordig?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lunar op 01-08-2006 18:13:22 (typfoutje) ]
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:29:56 #63
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40392243
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef Furious het volgende:

[..]

't Is dan ook hyves.
Heel brakke site, maar zwaar ondergewaardeerd als sexueel overdraagbare aandoening.
pi_40392252
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:12 schreef Lunar het volgende:
Ik zoek een winkel waar ze nog een iPod Mini hebben liggen

Wat moet dat kosten eigenlijk, tegenwoordig?
Heb laatst voor 50 euro een nieuwe iPOd mini 4gb in de winkel gekocht
pi_40392270
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:30 schreef tonks het volgende:

[..]

Heb laatst voor 50 euro een nieuwe iPOd mini 4gb in de winkel gekocht
Welke?
pi_40393374
Zit er op de iBook G4 eigenlijk Bluetooth?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:17:59 #67
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_40393464
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:14 schreef Isegrim het volgende:
Zit er op de iBook G4 eigenlijk Bluetooth?
Op de mijne (laatste versie) wel iig.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_40393506
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:17 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Op de mijne (laatste versie) wel iig.
Van wanneer dateert de laatste versie? Het exemplaar dat ik ga kopen is iets meer dan een jaar oud...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:26:43 #69
13783 Anthraxx
pi_40393685
Alleen de iBook uit 2005 heeft Bluetooth standaard.

Volgens Wikipedia:
iBook G4 Mid 2005 (July 26, 2005) - Minor revision
Still a G4 PowerPC
M9846LL/A: (Retail $999) 1.33 GHz; 12-inch display; 40 GB hard disk; Slot-Load Combo Drive DVD-ROM/CD-RW
M9848LL/A: (Retail $1299) 1.42 GHz; 14-inch display; 60 GB hard disk; Slot-Load SuperDrive DVD±RW/CD-RW
While the 14-inch display is bigger it is the same resolution as the 12-inch.
Both models now feature: 512 MB memory (expandable to 1.5 GB) at 333 MHz; ATI Mobility Radeon 9550 graphics processor with 32 MB video RAM; Sudden Motion Sensor (parks the hard drive head if the iBook is dropped); scrolling trackpad; Bluetooth 2.0+EDR; Slightly faster bus 133 MHz/142 MHz
(Other Specifications Same as iBook G4 Late 2004)

(http://en.wikipedia.org/wiki/IBook)
pi_40393728
Dan zal 't wel niet op de mijne zitten. Met het risico dat dit een stomme vraag is: is dat iets dat je erop kunt zetten? Zou wel geil zijn als mijn iBook en mijn iMac draadloos met elkaar kunnen communiceren.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:29:40 #71
13783 Anthraxx
pi_40393777
Via een externe Bluetooth dongle kan dat wel ja.
pi_40393986
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:29 schreef Anthraxx het volgende:
Via een externe Bluetooth dongle kan dat wel ja.
Zo te zien zijn die dingen niet zo duur, ik zie prijzen rond de dertig euro. Maakt het nog uit wat voor eentje je koopt, of is dat allemaal compatible?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:37:55 #73
13783 Anthraxx
pi_40394031
Geen idee. Ik heb gewoon een iBook mét Bluetooth.
pi_40394088
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:37 schreef Anthraxx het volgende:
Geen idee. Ik heb gewoon een iBook mét Bluetooth.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:11:59 #75
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40395157
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zo te zien zijn die dingen niet zo duur, ik zie prijzen rond de dertig euro. Maakt het nog uit wat voor eentje je koopt, of is dat allemaal compatible?
De meesten zijn wel compatible ja. Ik heb er twee gehad, werkten allebei zonder zeuren.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:12:04 #76
34813 Jerommeke.nl
pi_40395161
vanaf de eerste g4 optioneel, vanaf de 2005 editie ingebouwd
pi_40395190
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:11 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

De meesten zijn wel compatible ja. Ik heb er twee gehad, werkten allebei zonder zeuren.
Voor de zekerheid nog ff navragen dus.
pi_40395207
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:12 schreef Jerommeke.nl het volgende:
vanaf de eerste g4 optioneel, vanaf de 2005 editie ingebouwd
Hopen dat de verkoper die optie genomen heeft dan.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:14:25 #79
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_40395259
Komen er eigenlijk al 2e generatie macbooks aan of duurt dat langer?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:20:24 #80
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_40395440
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hopen dat de verkoper die optie genomen heeft dan.
Het is vrij makkelijk te zien. Als je Book Bluetooth online heeft dan staat er een Bluetooth Icon in je System Preferences

En anders in je System Profiler.
pi_40395470
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:20 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Het is vrij makkelijk te zien. Als je Book Bluetooth online heeft dan staat er een Bluetooth Icon in je System Preferences

En anders in je System Profiler.
Weet ik. Maar ik vraag het ook nog wel ff natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:46:35 #82
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40400358
Ik heb wel een stuk of 30 BT dongles geprobeerd en tot op heden werkte ze allemaal onder OSX.
Sowieso werken BT dongles met broadcom en CSR chipset en dat zijn zo'n beetje de meeste.

-edit- op E.T.'s ibook van bijnaq anderhalf jaar zit trouwens geen bluetooth.
Op mijn powerbook zit alweer BT 2.0 + EDR
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:10:16 #83
34813 Jerommeke.nl
pi_40401366
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:14 schreef Slarioux het volgende:
Komen er eigenlijk al 2e generatie macbooks aan of duurt dat langer?
waarschijnlijk niet

wat er wel aankomt is security update 2006-004, nu in software update.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:15:14 #84
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40401599
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:10 schreef Jerommeke.nl het volgende:

[..]

waarschijnlijk niet

wat er wel aankomt is security update 2006-004, nu in software update.
Ik heb 'm al. Moest rebooten
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:29:20 #85
13783 Anthraxx
pi_40402115
Idem

Civilization IV blijft willkeurig crashen
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:30:16 #86
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40402142
Jij hebt toch nog wel steeds je shirt aan hè Annie?
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:31:07 #87
13783 Anthraxx
pi_40402176
Uiteraard

(nee, ik bewaar hem voor mijn eerste stagedag )
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:37:27 #88
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_40402359
Op wie moet je nou weer indruk maken meid?
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:38:11 #89
13783 Anthraxx
pi_40402376
Mijn software docent
  woensdag 2 augustus 2006 @ 00:01:34 #90
3185 Adelante
To let it go now
pi_40403075
jeuh, flip4mac is ook beschikbaar for intel powered macs
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_40403173
Maandje ofzo al
  woensdag 2 augustus 2006 @ 01:04:14 #92
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_40404877
Ik vind Safari wel fijn, start in elk geval rete sneller op dan Opera
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  Redactie Games woensdag 2 augustus 2006 @ 02:11:51 #94
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_40406660
http://hmdt-web.net/shiira/English/res/mov_transitionEffect.mov dit is dan ook wel erg nifty feature om te zien, voegt niet zoveel toe verder, maar goed wel leuk
  FOK!fotograaf woensdag 2 augustus 2006 @ 07:29:11 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
  woensdag 2 augustus 2006 @ 07:44:09 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40408922
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 augustus 2006 @ 08:30:41 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40409203
"BSD
It's worse than Linux."

woensdag 2 augustus 2006 @ 09:34:17 #98
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40410095
Als het goed is, en de post doet zijn best, ben ik over 1 week de trotse eigenaar van een MacBook
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_40410686
Mijn iMac leest cd's niet meer goed . ik wil WoW installeren (op windows werkte het wel op boot camp dus) maar osx werpt ze er meteen weer uit
pi_40410984
Dat is een beveilig voor je sociale leven, die zit er in sinds de laatste security update.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')