Waarschijnlijk heeft het glas de getallen aangewezen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:21 schreef cohen het volgende:
vraagje: waar krijg je het antwoord? roept iemand dan opeens een leeftijd ofzo?? of staat dat in het glas??
iddquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:21 schreef cohen het volgende:
vraagje: waar krijg je het antwoord? roept iemand dan opeens een leeftijd ofzo?? of staat dat in het glas??
Vanwaar de verwijzing ??quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:23 schreef cohen het volgende:
dit is niet de eerste zeer bizarre ervaring van jou he? geesten ervaringen!!
wat dacht van een psycholoog? hoef je je echt niet voor te schamen hoor
haha nogmaals dat glaasje draaien deed ik niet zelf en ik sluit niet uit dat het gewoon toeval was en dat andere verhaal daar geloofde ik in eerste instantie helemaal niet in maar het was gewoon freeky en leuk om met jullie te delen dit is tenslotte het TRU forum. en daar horen dit soort verhalen. toch?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:23 schreef cohen het volgende:
dit is niet de eerste zeer bizarre ervaring van jou he? geesten ervaringen!!
wat dacht van een psycholoog? hoef je je echt niet voor te schamen hoor
het was glaasje draaien met zon bord waar letters en nummers op staan een oija bord of zoiets noemen ze het geloof ikquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:21 schreef cohen het volgende:
dankje xE-eteoZquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:29 schreef xE-eteoZ het volgende:
[..]
Vanwaar de verwijzing ??
Het feit dat iemand ervaringen met geesten heeft lijkt mij geen reden, misschein zie ik iets over het hoofd ?
Graag via de mail afhandelen als je je daadwerkelijk zorgen over de user maakt.
in dit topic lijkt het mij niet op zijn plaats.
En een medium wel?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:24 schreef Novak het volgende:
Ik heb zelf geen ervaringen met oijaborden en dat wil ik graag zo houden. Het schijnt gevaarlijk te zijn, want je roept er kwade geesten mee op die je het leven zuur kunnen maken. Als je ècht in contact met geesten wil komen, ga dan naar een goed medium die weet hoe zij of hij ermee om moet gaan. Kwade geesten vertellen je ook niet altijd de waarheid.
Wat doe jij hier dan in het TRU forum, ga iemand anders vervelen of zo.quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:25 schreef NeoTheXerox het volgende:
maar natuurlijk en ik ben sinterklaas, doe niet zo idioot man met geesten en dergelijke onzin.
Als je er in gelooft dan ga je vanzelf waanbeelden zien. Mensen maken elkaar compleet gek!!!
waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloofquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Vedradorr het volgende:
[..]
Wat doe jij hier dan in het TRU forum, ga iemand anders vervelen of zo.
Sjalom!quote:
Sjalom!quote:
Ik heb slecht nieuws voor je. Door die geesten heb je diverse angsstoornissen opgelopen. Deze kun je alleen kwijt raken door met een goede psycholoog te gaan praten. Je kan eventueel, voor medicinale ondersteuning, contact zoeken met een psychiater!quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:35 schreef pkim het volgende:
hoi mensen.
ook al heb je niet mee gedaan aan zo bordspel of eventueel glas spel word genoemd maar wel bij heb gestaan uit nieuwsgierigheid.zeg ik doe dat nooit, ik heb het wel gehad op mij jong leeftijd en heb veel meegemaakt veel geesten bij me geweest om mij te plagen mij negatief beeld geven en dromen uit liet komen en spullen verdwijnen en of iets vanzelf steed uit ging en mij naam riep enz ik was erg bang door geworden, als klein meisje ik was nergens bang voor had lef na dat gedoe op school ben ik overal bang voor geworden nou ja bijna overal. wel spinnen had ik vroeger niet voor die tijd, bang om afgewezen te worden door mensen, gevoel iemand in mij hoofd zei meid stop met eten je bent lelijk en dik toen had ik 2 maanden anorexia gelukkig weer opgeknapt met vechten van binnen. het is geen pretje al die dingen.
dus kijk uit met geesten oproepen ze zijn niet zo lief voor je.
Leestekens? Dat leest een stuk makkelijker..quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:35 schreef pkim het volgende:
hoi mensen.
ook al heb je niet mee gedaan aan zo bordspel of eventueel glas spel word genoemd maar wel bij heb gestaan uit nieuwsgierigheid.zeg ik doe dat nooit, ik heb het wel gehad op mij jong leeftijd en heb veel meegemaakt veel geesten bij me geweest om mij te plagen mij negatief beeld geven en dromen uit liet komen en spullen verdwijnen en of iets vanzelf steed uit ging en mij naam riep enz ik was erg bang door geworden, als klein meisje ik was nergens bang voor had lef na dat gedoe op school ben ik overal bang voor geworden nou ja bijna overal. wel spinnen had ik vroeger niet voor die tijd, bang om afgewezen te worden door mensen, gevoel iemand in mij hoofd zei meid stop met eten je bent lelijk en dik toen had ik 2 maanden anorexia gelukkig weer opgeknapt met vechten van binnen. het is geen pretje al die dingen.
quote:2 maanden anorexia
Daar ben je vrij in maar voor onzin op het internet moet je hier zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:
Mensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch?
Ik niet, de vraag is gewoon fout beantwoord toch ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:14 schreef Vedradorr het volgende:
maar nu komt het enge wat mij wel een beetje aan het denken zette, zijn moeder waar ze de leeftijd van vroegen en een jaar ouder als antwoord kregen kwam 1 jaar later te overlijden aan kanker en idd zij was toen de leeftijd die ze die avond doorgekregen hadden.
Misschien is het toevallig maar toch vind ik het nog steeds bizar.
Nou, ik wel eigenlijk, maar ik schijn immuun te zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:25 schreef shadowflash het volgende:
Just Don't. Trust me you really don't want to know how badly things can turn.
Manke,quote:
Niemand vroeg om jouw mening en je beledigingen, kom je soms aandacht te kort dat je jouw zinloze mening hier op wilt dringen? Iedereen is vrij om z'n mening te geven, maar moet dat dan ook persee op zo'n "achterlijke" manier als waarop jij dat doet? Volgens mij kan je beter even nadenken voordat je poep begint te typen, vrijheid van meningsuiting is niet alleen op jou van toepassing remi. Of ben je bang dat jequote:Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:
waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloof
Je kunt beter zeggen,..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 07:28 schreef 3geltje het volgende:
Hopelijk komen er meer "spooky" waargebeurde ervaringen, ik vind het wel interresant,
Ik ook, ik vraag me altijd af hoe die geesten dan antwoord geven met glaasje draaien, is dat met een stem?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je kunt beter zeggen,..
Hopelijk komen er meer spooky "waargebeurde" ervaringen, ik vind het wel interessant.
Ja, ik zou zoiets ook niet alleen doen, alleen al om het feit dat ik zeker wil weten dat ik niet gek ben als er toch rare dingen zouden gebeuren. Stel je voor dat het verkeerd gaat, dan is het toch wel handig als er iemand is die je verhaal kan bevestigen als je hulp zoekt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:19 schreef Butcherlars het volgende:
als je het gaat doen doe het dan met iemand die ervaring heeft en ga niet zelf zitten kloten ermee
Nee, je hebt zo'n bord met letters, of iets anders waar je letters op hebt geschreven, en dan heb je een glas of soort platte driehoek. Je stelt vragen aan een "geest" en die geeft dan antwoord op je vragen door het glas of de driehoek voor je naar de letters te bewegen. Het spelt dus woorden, en als je alle letters die het aangeeft opschrijft moet je dan je antwoord te lezen krijgen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook, ik vraag me altijd af hoe die geesten dan antwoord geven met glaasje draaien, is dat met een stem?
Of hoe gaat dat?
Heb op de middelbare school weleens zoiets meegemaakt, maar vind het doodeng en ik weet van één van die meisjes dat ze er later heel veel narigheid mee heeft gehad. Wat nog erg lang duurde ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef 3geltje het volgende:
[..]
Nee, je hebt zo'n bord met letters, of iets anders waar je letters op hebt geschreven, en dan heb je een glas of soort platte driehoek. Je stelt vragen aan een "geest" en die geeft dan antwoord op je vragen door het glas of de driehoek voor je naar de letters te bewegen. Het spelt dus woorden, en als je alle letters die het aangeeft opschrijft moet je dan je antwoord te lezen krijgen.
Exacto, pendelen berust op het zelfde principe.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:38 schreef 3steps het volgende:
Het verschijnsel dat het glaasje "uit zichzelf" gaat bewegen wordt ideomotor genoemd. Het betekent kortgezegd dat de mensen die het glaasje aanraken onbewust en onvrijwillig ZELF het glas bewegen.
Het is dus niet zo dat ze expres het glas naar een bepaald antwoord sturen, maar mmdat hun onderbewuste verwacht dat het glas in een bepaalde richting gaat bewegen, maakt hun vinger onbewust de beweging in die richting.
Het is toch eigenlijk ook vreemd dat mensen hun vingers op het glaasje moeten leggen? Waarom kan die geest het glas niet zelf bewegen?
Een verklaring hiervoor kan dat weer zijn dat het de opgeroepen geest is die jouw vinger "overneemt" en het glaasje beweegt. Al vind ik dit persoonlijk wat vergezocht.
linkje naar ideomotor wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
Pendelen? Kun je wat meer vertellen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Exacto, pendelen berust op het zelfde principe.
Dus dit soort dingen doe je gewoon zelf, heeft niets met paranormaal te maken?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef 3steps het volgende:
Een pendel (kettinkje met een hangertje onderaan) houd je boven je hand en deze gaat met de klok mee, of juist tegen de klok in draaien. Of horizontaal of juist verticaal.
Ook dit doe je gewoon zelf... omdat je onbewust verwacht dat de pendel zal gaan bewegen, maak je zelf zonder dat je het door hebt (onbewust) de beweging.
Een wichelroede werkt trouwens ook precies zo.
Nou, als je niet weet wat een ideomotor response is (een psychologisch effect waarbij het bewuste ontweken wordt en je gedachten je actie wordt), kan het heel misleidend zijn (lees meer; http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus dit soort dingen doe je gewoon zelf, heeft niets met paranormaal te maken?
Thanks, ik ga het lezenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nou, als je niet weet wat een ideomotor response is (een psychologisch effect waarbij het bewuste ontweken wordt en je gedachten je actie wordt), kan het heel misleidend zijn (lees meer; http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect).
Pendelen, Ouija, wichelroede wordt inderdaad vanuit een ideomotorsiche reactie gedaan ( in het geval van een Ouija bord, meerdere vingers , vandaar de "motion" ). . Talloze onderzoeken hebben dit bewezen. lees meer over de onderzoeken van psycholoog professor Dr. C. French.
nogmaals, als je niet weet wat het is, zeg je al snel dat het iets paranormaals is. En daarom stem ik zo voor gedegen onderzoek.
De meeste bronnen die zoiets vermelden zijn persoonlijke anekdotes en visserslatijn die nergens op gebaseerd zijn. Indien iemand mij kan laten zien (ik heb zelf een stuk of tig ouija borden, dus in for a session?? mail!) dat het echt geesten zijn, dan is dat cool.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:17 schreef 3geltje het volgende:
Maar Michielos, als alles bij ouija bord, wichelroedes en pendelen uit het onderbewuste word gedaan hoe kunnen mensen dan dingen van elkaar weten die ze helemaal niet kunnen weten? Ik heb ook wel gelezen dat de glazen soms uit zichzelf gaan bewegen, zonder dat iemand deze aanraakt, is dat dan nep?
Of is het zo dat het onderbewuste met een soort telekynese doe glazen en objecten doet bewegen?
Zelfde met Char en die crap.. zie je het al voor je een geest die fluistert vanuit een andere wereld "Heee pssssst Char, er zit een B en S in mijn naam en het klinkt als Baas" xDquote:Op zondag 9 augustus 2009 05:51 schreef Flammie het volgende:
Sowieso vind ik het altijd cool om te zien dat wanneer mensen geblinddoekt zijn de berichten geen sense maken. Ook hebben ze tijdens een sessie eens het bord een kwartslag moeten draaien (zondat dat de ouija dudes t wisten dus), om te zien of het wel echt geesten waren maar ook dit liep uit in een fiasco waarin de berichten werkelijk nergens op sloegen. Blijkbaar moeten de mensen die aan ouija doen toch zicht hebben op de whereabouts van de letters
In andere woorden: Een geest die deze berichten doorgeeft is het om het even waar de letters zich bevinden en het zou ook niks moeten uitmaken als de mensen geblinddoekt zijn of niet. Deze tests waren puur om aan te tonen dat het een geest was die de berichten doorgaf en niet de ideoresponse van de beoefenaars. Helaas was het geen geest
je bent zelf volgens mij ook niet al te slimquote:Op woensdag 1 juli 2009 17:35 schreef pkim het volgende:
hoi mensen.
Maar waarom is dit veroorzaakt door geesten? Ik vind het verhaal apart enz. maar waarom zijn dit per direct geesten?quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Frank92 het volgende:
Weet niet waar of dit hier thuishoort, maar vond het aardig bizar wat er gebeurd is.
Ik kreeg enkele weken geleden te horen dat een tante van me was overleden. Nou hebben we een grote familie, en had ik eigenlijk weinig tot geen contact met haar. Het enige wat me bijstaat over haar was dat ze een huis vol klokken had, ze was daar altijd mee bezig.
Het volgende is het geval. Al jaren en jaren hangen hier in de woonkamer twee oude klokken, nooit is er iets vreemds mee gebeurd, tot die bewuste dag. De ene klok stond enkele uren na het telefoontje stil, de andere deed helemaal vreemd. Ieder half uur sloeg hij een willekeurig aantal, ik weet nog dat hij om 5 uur 's middags 11 keer sloeg, en een half uur later, om half 6 dus, plotseling 7 keer. En zo ging het door, er zat geen enkele volgorde in. Heel bizar, had kippenvel over heel mijn lijf.
Inmiddels doen de klokken het weer goed, maar ik kan het nog steeds niet verklaren waarom datgene gebeurde. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb nooit zo geloofd in geesten, maar nu...
Mensen schrijven toevallige samenloop van omstandigheden graag aan iets toe idd. "God", al weten ze als je doorvraagt geeneens wat ze er precies mee bedoelen. Wat versta jij eigenlijk precies onder "geesten"?quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Maar waarom is dit veroorzaakt door geesten? Ik vind het verhaal apart enz. maar waarom zijn dit per direct geesten?
Als ik zeg dat God dit deed? Waarom is dit een onzinnige verklaring i.t.t. geesten? Elke pastoor zou zeggen dat dit God was.
En hoe sluiten we uit dat aliens dit deden? Een UFO nut zegt misschien wel dat dit UFO's zijn.
En dan heb ik het nog geeneens over de normale en rationele verklaringen gehad. Om deze reden hoor ik graag van jou... waarom waren dit per direct geesten?
btw.. cool maar ook spooky verhaal. Ik kan begrijpen dat je wel even twijfelde
Wat ik eigenlijk bedoel is dat er iets "onverklaarbaars" gebeurd en in plaats van openminded te zijn , meteen iets geschreeuwd wordt, afhankelijk van hun believe system. Een kopje valt van de muur bijvoorbeeld. Een spiritueel persoon schreeuwt hierbij meteen dat het geesten waren (het lijkt bijna een obsessie), een ufo fanaat beweert dat een ufo langsvloog die een electromagnetische puls ofzo doorgaf.. een trouw kerkganger zegt wellicht dat God een teken wilde achterlaten enz. En de mogelijkheid openhouden dat bepaalde dingen wel eens een alledaagse oorzaak kunnen hebben , wordt meteen vergeten(en mensen die deze mogelijkheid opperen worden voor bekrompen en kortzichtig uitgemaakt).quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:58 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Mensen schrijven toevallige samenloop van omstandigheden graag aan iets toe idd. "God", al weten ze als je doorvraagt geeneens wat ze er precies mee bedoelen. Wat versta jij eigenlijk precies onder "geesten"?
Ja, dat klopt. Mensen zien graag wat ze 'willen' zien of wat in hun levensfilosofie past. Veel mensen slaan daar nogal in door... Ontelbaar veel keren gebeurt er niets vreemds, maar die enkele keer dat iets heel toevallig lijkt wordt het aan de meest vreemde zaken toegeschreven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wat ik eigenlijk bedoel is dat er iets "onverklaarbaars" gebeurd en in plaats van openminded te zijn , meteen iets geschreeuwd wordt, afhankelijk van hun believe system. Een kopje valt van de muur bijvoorbeeld. Een spiritueel persoon schreeuwt hierbij meteen dat het geesten waren (het lijkt bijna een obsessie), een ufo fanaat beweert dat een ufo langsvloog die een electromagnetische puls ofzo doorgaf.. een trouw kerkganger zegt wellicht dat God een teken wilde achterlaten enz. En de mogelijkheid openhouden dat bepaalde dingen wel eens een alledaagse oorzaak kunnen hebben , wordt meteen vergeten(en mensen die deze mogelijkheid opperen worden voor bekrompen en kortzichtig uitgemaakt).
Onder geesten? Ik neem aan dat men hiermee het onstoffelijke bedoelt. Het voortbestaan van de mens zonder lichaam.
Terwijl als men zich heel even erin zou verdiepen of een beetje ingelezen is op diverse vakgebieden er niet zo een heisa gemaakt zou worden (confirmation bias/psychologie is een goede, logische beredenering en drogredenatie een tweede, fasen van kritisch denken een derde, verstand hebben van natuurkunde e.d. een vierde).quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:06 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Mensen zien graag wat ze 'willen' zien of wat in hun levensfilosofie past. Veel mensen slaan daar nogal in door... Ontelbaar veel keren gebeurt er niets vreemds, maar die enkele keer dat iets heel toevallig lijkt wordt het aan de meest vreemde zaken toegeschreven.
Maybe. Waar en wanneer etc. dan? En hoe kom je zo op het idee?quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:09 schreef Michielos het volgende:
[..]
Terwijl als men zich heel even erin zou verdiepen of een beetje ingelezen is op diverse vakgebieden er niet zo een heisa gemaakt zou worden (confirmation bias/psychologie is een goede, logische beredenering en drogredenatie een tweede, fasen van kritisch denken een derde, verstand hebben van natuurkunde e.d. een vierde).
whehe ben jij op mijn Ouija board night?
Dit was al een eerder idee uit 2008. Mensen hier opperde het idee dat ik het maar eens zelf moest ervaren om te bekijken of het geesten waren aangezien ik nog steeds aan ideomotor responses denk (geblinddoekt ouija scheen niet te helpen aldus diverse onderzoeken). En dus kwam ik op het idee om zelf een Ouija bord nacht te organiseren, liefst in een bos, voorafgegaan door een lekkere BBQ en misschien wat geborrel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:11 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Maybe. Waar en wanneer etc. dan? En hoe kom je zo op het idee?
Carpenter effect is een andere benaming voor een Ideomotor respons althans hij had er veel onderzoek naar gepleegd. Ikzelf heb Derren Brown nog niet iets mee zien doen, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat hij hier gebruik van maakt(het zou i.i.g. typisch iets voor hem zijnquote:Op maandag 10 augustus 2009 02:18 schreef Chain_Reaction het volgende:
Er zijn wel wetenschappelijke verklaringen voor idd. Carpenter-effect. Derren Brown bijvoorbeeld maakt hier ook wel gebruik van in zijn shows..
Ok, Derren gebruikt ook een pendel effectquote:Het ideomotorisch effect is het psychologisch fenomeen dat mensen spierbewegingen maken nadat ze deze onbewust bij anderen hebben waargenomen of doordat ze er onbewust aan denken. Het ideomotorisch effect verklaart de werking van vermeend paranormale of bovennatuurlijke zaken zoals het Ouijabord, automatisch schrift, de wichelroede en telekinese. Beoefenaars van deze paranormale bezigheden menen vaak - ten onrechte - dat de geproduceerde bewegingen afkomstig zijn van een kracht buiten henzelf. Ideomotorische effecten komen ook voor bij het tv-kijken, mensen die actief meeleven met hun favoriete sporter vertonen spierspanning in dezelfde spieren als de sporter.
De term 'ideomotorisch' werd voor het eerst gebruikt in een verhandeling uit 1852 over de vraag hoe het Ouijabord functioneerde, van de hand van de Engelse fysioloog en spiritisme-bestrijder William Benjamin Carpenter. Carpenter zette daarin zijn theorie uiteen, dat spierbewegingen onafhankelijk kunnen zijn van bewuste emoties of verlangens. Het effect wordt, naar zijn ontdekker, ook wel Carpenter-effect genoemd.
Wetenschappelijke tests door onder meer Michael Faraday, Michel Chevreul, William James en Ray Hyman hebben aangetoond dat allerlei fenomenen die dikwijls worden toegeschreven aan spirituele of paranormale krachten of "energieën", feitelijk veroorzaakt worden door het ideomotorisch effect. De tests tonen verder aan dat "eerlijke, intelligente mensen onbewust musculaire activiteit vertonen die consistent is met hun verwachtingen" (Hyman 1999).
Mentalisten - zoals de Brit Derren Brown - benutten het ideomotorisch effect soms voor bepaalde onderdelen van hun shows, zoals voor het laten bewegen van een slinger. Brown beschrijft dit verschijnsel zelf ook in zijn boek Tricks of the Mind.
interessante theoriequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:38 schreef 3steps het volgende:
Het verschijnsel dat het glaasje "uit zichzelf" gaat bewegen wordt ideomotor genoemd. Het betekent kortgezegd dat de mensen die het glaasje aanraken onbewust en onvrijwillig ZELF het glas bewegen.
Het is dus niet zo dat ze expres het glas naar een bepaald antwoord sturen, maar mmdat hun onderbewuste verwacht dat het glas in een bepaalde richting gaat bewegen, maakt hun vinger onbewust de beweging in die richting.
Het is toch eigenlijk ook vreemd dat mensen hun vingers op het glaasje moeten leggen? Waarom kan die geest het glas niet zelf bewegen?
Een verklaring hiervoor kan dat weer zijn dat het de opgeroepen geest is die jouw vinger "overneemt" en het glaasje beweegt. Al vind ik dit persoonlijk wat vergezocht.
linkje naar ideomotor wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
ligt aan jouquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:11 schreef Ticker het volgende:
Ligt het aan mij of heeft mr hierboven nog nooit een normale zin in Tru of BNW neergezet?
Goh , daar ook al niet ...quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:11 schreef Ticker het volgende:
Ligt het aan mij of heeft mr hierboven nog nooit een normale zin in Tru of BNW neergezet?
Dat zei ik al in mijn eerste post.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef Bastard het volgende:
En stel dat de ideomotor door de geesten kan worden aangestuurd? Is dat al bedacht, dat ze op dat niveau jou kunnen helpen te communiceren?
Maar dan moeten ze je hele arm bewegen, nu is er een gezamelijke energie (de deelnemers) die je lichtjes aanstuurt?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef 3steps het volgende:
[..]
Dat zei ik al in mijn eerste post.
Maar eigenlijk zou dan het glaasje overbodig zijn. (wat het eigenlijk ook is). De geesten kunnen dan net zo goed jouw vinger naar een bepaalde letter bewegen.
Ik zou wel willen, maar waar moet ik dan heen komen? Ik kom zelf uit beverwijk. En weet je zeker dat het wel veilig is?quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:01 schreef Michielos het volgende:
Oh en mijn aanbod blijft. Ik nodig eenieder uit voor een Ouija bord sessie (op een Fudd Ouija bord uit 1972). Ik heb al een paar PM's binnen maar wil genoeg mensen hebben voor een sfeervolle en gezellige avond.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze je hele arm bewegen, nu is er een gezamelijke energie (de deelnemers) die je lichtjes aanstuurt?
Ik probeer er eigenlijk achter te komen wat de geschiedenis is van de ouija borden, wie begon er mee, waarom?
http://www.starmanproductions.nl/ouijabord.htmlquote:Het eeuwenoude Ouijabord (spreek uit wietja hetgeen betekent ja-ja) wordt vaak ten onrechte gebruikt om vragen te stellen aan o.a. overledenen. Het is een grote misvatting te denken dat het Ouijabord alleen daarvoor wordt gebruikt, sterker nog, het Ouija bord is niet ontworpen om geesten mee op te roepen! Het wordt namelijk ook al duizenden jaren lang gebruikt door mensen om vragen te stellen aan ons eigen onderbewustzijn. Het wordt gebruikt zoals anderen een pendel gebruiken. Daar is het ook voor gemaakt. De misvatting dat het een bord is om geesten mee op te roepen komt door het feit dat sommige mensen het daarvoor misbruiken en door het feit dat Hollywood het in haar films ook vaak op deze manier gebruikt. Helaas is deze misvatting wereldwijd verspreid en de meeste mensen denken dus echt dat het Ouijabord gemaakt en bedoelt is om geesten mee op te roepen. Natuurlijk kun je alles misbruiken, maar ook een pendel kan gebruikt worden om geesten mee op te roepen, terwijl ook een pendel daar NIET voor is gemaakt.
Goeie vraag. Vlgs hem wel, vlgs mij niet... wat is jouw keuze?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 01:05 schreef 3geltje het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar waar moet ik dan heen komen? Ik kom zelf uit beverwijk. En weet je zeker dat het wel veilig is?
Makkelijke test : doe een blinddoek om en laat iemand het bord willekeurig draaien.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef Bastard het volgende:
En stel dat de ideomotor door de geesten kan worden aangestuurd? Is dat al bedacht, dat ze op dat niveau jou kunnen helpen te communiceren?
wat ben je toch opeens sceptisch bastardquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:54 schreef Bastard het volgende:
Getest, niet door mij iig, vraag mij af of dat het een serieuse test was of dat iemand (een geziene sceptische persoone) dat gewoon heeft opgeschreven en wij het voor waar aannemen?
Er komt een ouija nacht naar alle waarschijnlijkheid begrijp ik, willen jullie dat dan meenemen als test?
Dat zeg ik niet hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef Michielos het volgende:
Nu zou je kunnen zeggen dat penn en teller geen goede bron is. Maar nogmaals.. als jij denkt dat je een andere uitkomst krijgt dan voer je het experiment gewoon zelf uit. Je zult zien dat er opeens niks meer te maken valt van de letters.
Zat het net te kijken, kan ze niet eens serieus nemenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:39 schreef Flammie het volgende:
Ik moest lachen om dat Penn en Teller filmpje
grappig. Ik had hetzelfde met die high priestess enzquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zat het net te kijken, kan ze niet eens serieus nemen
jij baseert dus de geloofwaardigheid van de een op de aanwezigheid van anderen????quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:54 schreef Bastard het volgende:
Tast voor mij iig hun geloofwaardigheid aan.
Maar nogmaals, eigen ervaringen zeggen meer dan internetfilmpjes, helemaal tegenwoordig met die CG shizzle
He?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
jij baseert dus de geloofwaardigheid van de een op de aanwezigheid van anderen????
m.a.w. als jij een wetenschapper ziet en er loopt toevallig een clown langs, neem je de wetenschapper niet meer serieus? Of hoe moet ik het zien
Als je het zo stelt, mag je bijvoorbeeld ook niet deelnemen aan het verkeer, want daarmee kunnen ongelukken gebeuren.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:37 schreef Toky het volgende:
Je mag helemaal niet glaasje draaien of oujia spelen(ik ben zelf er ook wel heel benieuwd naar, maar noway dat ik dat ga doen), dat wordt afgeraden, daarmee kunnen ongelukken gebeuren(vraag me niet wat).
Wat dan ?quote:Op donderdag 26 november 2009 16:37 schreef Toky het volgende:
Je mag helemaal niet glaasje draaien of oujia spelen(ik ben zelf er ook wel heel benieuwd naar, maar noway dat ik dat ga doen), dat wordt afgeraden, daarmee kunnen ongelukken gebeuren(vraag me niet wat).
Niet als je geneigd bent om in dat soort zooi te geloven en/of als je al een beetje labiel bent.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:43 schreef Jptjevdveeken het volgende:
Glaasje draaien is echt levensgevaarlijk....heb als 12 jarige dat gedaan,ben nu 22 en heb er nog steeds veel last van.Nooit doen....echt nooit!!!!!En zeker niet als je paranormaal gevoelig bent!
Ik heb wel eens gehoord over vliegende meubels een keer.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat kan er gebeuren dan ?
Nee, dat was die keer dat ik dronken de tafel omver liep, dat telt niet.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:28 schreef Berlusconi het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehoord over vliegende meubels een keer.
Ben het ook zeker niet van planquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:30 schreef Jptjevdveeken het volgende:
Geestenoproepen raad ik iedereen af...echt doe het niet!
Kan men beter mensergjenietenquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben het ook zeker niet van plan
Neen niets bijzonder, maar het is al zo lang geleden dus ik weet het echt niet meer.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:11 schreef Bastard het volgende:
Had je trouwens die avond wat bijzonders gedaan, is dit gebeurt na het glaasje draaien of .. nou ja noem eens wat?.
Ik heb het vroeger wel eens vaker beleefd toen ik een jaar of 8~10 was. Ik droomde toen af en toe altijd in bed wat de volgende dag/week/maand ging gebeuren op één speciale dag ofzo. Het was eerder geval vaag, want ik zei nog tegen mijn moeder "Mama, zijn we hier niet eerder geweest?" of van "Mama we gaan zeker hierna dit doen?"quote:Op zaterdag 28 november 2009 11:33 schreef meegemaakt het volgende:
Hello terug,
Eerst bedankt ik voor jullie reacties
Ook ik denk dat er meer achter zit dan enkel die bord OUIJA.
Ik denk dat iedereen onder ons al eens het zelfde hebben meegemaakt, en dit is, DEJA VUE.
Ik heb dit geregeld, ik ben ergens of doe iets en ik denk dan in mij zelf, ik heb dit al ergens gezien maar kan er niet opkomen.
Kunnen we ergens in deze site erover spreken?
En hebben jullie dit ook al eens mee gemaakt?
zo ik wacht op reacties.
Ruim 8 maanden later inmiddels. De klokken zijn al die tijd normaal geweest, tot vorige week het bericht kwam dat een andere tante was overleden. Wederom geen hechte band mee, dus dat was het probleem niet. Ook de klokken hielden zich gedeisd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Frank92 het volgende:
Weet niet waar of dit hier thuishoort, maar vond het aardig bizar wat er gebeurd is.
Ik kreeg enkele weken geleden te horen dat een tante van me was overleden. Nou hebben we een grote familie, en had ik eigenlijk weinig tot geen contact met haar. Het enige wat me bijstaat over haar was dat ze een huis vol klokken had, ze was daar altijd mee bezig.
Het volgende is het geval. Al jaren en jaren hangen hier in de woonkamer twee oude klokken, nooit is er iets vreemds mee gebeurd, tot die bewuste dag. De ene klok stond enkele uren na het telefoontje stil, de andere deed helemaal vreemd. Ieder half uur sloeg hij een willekeurig aantal, ik weet nog dat hij om 5 uur 's middags 11 keer sloeg, en een half uur later, om half 6 dus, plotseling 7 keer. En zo ging het door, er zat geen enkele volgorde in. Heel bizar, had kippenvel over heel mijn lijf.
Inmiddels doen de klokken het weer goed, maar ik kan het nog steeds niet verklaren waarom datgene gebeurde. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb nooit zo geloofd in geesten, maar nu...
Maar weet je dat eigenlijk wel zeker dat die klokken zich al die tijd 'normaal' hebben gedragen? Want je bent niet 24/7 thuis neem ik aan en als je thuis bent ga je niet elke keer zitten tellen of de klokken goed hun werk doen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:49 schreef Frank92 het volgende:
Ruim 8 maanden later inmiddels. De klokken zijn al die tijd normaal geweest, tot vorige week het bericht kwam dat een andere tante was overleden. Wederom geen hechte band mee, dus dat was het probleem niet. Ook de klokken hielden zich gedeisd.
Vandaag de dag van de begravenis, en wat schetst mijn verbazig... Geloof het of niet. Vanmorgen om half 9 sloeg de klok 11 keer. Ik ben absoluut niet iemand die in geesten of iets dergelijks gelooft, maar dit kan ik toch even niet meer verklaren...
Daar heb je gelijk in, maar na de vorige keer is dat ding naar de maker geweest. Sindsdien is het mij, en mijn familie niet opgevallen dat hij weer vreemd deed, en dat gedurende 8 maanden... Nu is het dus weer raak.quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:29 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Maar weet je dat eigenlijk wel zeker dat die klokken zich al die tijd 'normaal' hebben gedragen? Want je bent niet 24/7 thuis neem ik aan en als je thuis bent ga je niet elke keer zitten tellen of de klokken goed hun werk doen.
ik hoop dat de geesten dit lezenquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:
[..]
waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloofMensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch?
![]()
En blijkbaar zijn er meer mensen die jou verhaal ongeloofwaardig vinden
en daar begin je ook meteen raar op te reageren.Zulke reacties kun je nu eenmaal verwachten bij zo'n topic
Daarbij vind ik ook dat je je niet moet bezighouden met achterlijke dingen als geesten en glaasje draaien en dat is mijn mening en ik denk ook van vele anderenDaarbij zijn er een hoop mensen die zo labiel zijn dat die er in meegaan, vooral jongeren die op een leeftijd geen raad met zichzelf weten en als ze zulke dingen dan lezen dan gaan ze het gauw geloven, dat noem ik misbruik maken van zwakken. Nogmaals dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, dan mag dat best, maar ik denk er zo over, tot dat het tegendeel bewezen is en niet met losse filmpjes her en der op internet of gephotoshopte foto's of rare online ouija boards. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven maar ga daar niet zwakke zieltjes mee winnen want die zijn erg beïnvloedbaar
Hetzelfde probleem, ik zelf denk dat het eraan ligt dat je het met z'n 2e moet doen.quote:Op zondag 28 maart 2010 19:38 schreef passiex het volgende:
hoi ik heb al een paar keer geprobeerd een geest op te roepen maar ik krijg geen contact.
Ik heb een ouija bord maar het wil niet echt lukken heb iemand nog tips
Zeker freaky.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:57 schreef belial1 het volgende:
mijn tante heeft ook glaasje gedraait,
ze vroeg ook hoe oud ze zou worden, daar kwam een 2 en een 7 uit.
was ze eerst bang dat ze zou sterven op haar 27ste, maar dat gebeurde niet!
maar nu komt het,
ze stierf op 09-09-2009 en 3x9 = 27
vind het maar freaky...!!
Vervelend, al die cryptische geesten die niet gewoon antwoord kunnen geven op de vraagquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:57 schreef belial1 het volgende:
mijn tante heeft ook glaasje gedraait,
ze vroeg ook hoe oud ze zou worden, daar kwam een 2 en een 7 uit.
was ze eerst bang dat ze zou sterven op haar 27ste, maar dat gebeurde niet!
maar nu komt het,
ze stierf op 09-09-2009 en 3x9 = 27
vind het maar freaky...!!
Ik doe mee! Ik stuur je in de loop van de dag wel ff een PM.quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Oh en mijn aanbod blijft. Ik nodig eenieder uit voor een Ouija bord sessie (op een Fudd Ouija bord uit 1972). Ik heb al een paar PM's binnen maar wil genoeg mensen hebben voor een sfeervolle en gezellige avond.
ow nou als het ook de mening van vekle andere is dan verandert dat de zaak natuurlijkquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:
[..]
Daarbij vind ik ook dat je je niet moet bezighouden met achterlijke dingen als geesten en glaasje draaien en dat is mijn mening en ik denk ook van vele anderenDaarbij zijn er een hoop mensen die zo labiel zijn dat die er in meegaan, vooral jongeren die op een leeftijd geen raad met zichzelf weten en als ze zulke dingen dan lezen dan gaan ze het gauw geloven, dat noem ik misbruik maken van zwakken. Nogmaals dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, dan mag dat best, maar ik denk er zo over, tot dat het tegendeel bewezen is en niet met losse filmpjes her en der op internet of gephotoshopte foto's of rare online ouija boards. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven maar ga daar niet zwakke zieltjes mee winnen want die zijn erg beïnvloedbaar
Ik vraag me af of Michielos daar nog wel zin in heeft, zijn post was namelijk van 10 augustus 2009quote:Op zondag 22 augustus 2010 10:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik doe mee! Ik stuur je in de loop van de dag wel ff een PM.
Haha gelukkig dat ik geen mail heb gestuurd dan. Ik durfde ook al niet meer.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Michielos daar nog wel zin in heeft, zijn post was namelijk van 10 augustus 2009.
quote:Ik geloof je niet met je steekvlam van 1 meter lang.Op maandag 6 september 2010 10:45 schreef destorm het volgende:
Hoi,
Zo een 20 jaar geleden heb ik eens geesten opgeroepen ,eigenlijk was het met kameraden puur uit verveling en zin om iets spannends te doen.Er waren 3 mensen aanwezig ,ik mijn broer en een gemeenschappellijke vriend.Locatie een 100 jarig oud herenhuis waar wij toen woonden.Nou,we gingen in een kringetje in zetels zitten,mekaarshanden vasthoudend,2 kaarsen tussen ons op het salontafel ,een meter van elkaar verwijderd,die kaarsen.In het begin vroegen we zoals we dat kende van verhaaltjes,...geest,..bent u daar ?Na goed wat afgelachen te hebben en een half uurtje proberen zonde resultaat probeerde ik een andere aanpak.
<ik ging beneden het portret van mijn overleden oma halen ,ik was haar favouriete kleinkind .En zette het rechtop in een zetel die deel uitmaakte van de circel.vroeg aan de andere gasten om eens serieus te proberen te blijven en niet te lachen.Na amper 3 keer te vragen ...oma..bent u daar?? begon de linkse vlam ineens een steekvlam te geven van 1 meter hoog!!!!Man...wij schoten in paniek...ik heb onmiddelijk onze handen losgelaten en toen zakte de vlam terug ,wij heel bang weglopend uit de kamer.
En nu kan je zeggen ,er was iets met de kaars ,maar ...nee hoor...Zelfs nu ik erover schrijf krijg ik nog altijd kippevel.Ben er 200% van overtuigd dat er meer is dan wij kunnen zien ,alleen,ik heb het nooit meer gedurven ,dat geesten op roepen.ALs je er niks van kent ..beter afblijven denk.of je moet al heel sterk in je schoenen staan en niet snel panikeren.
Waarom dan overdrijven en zo geloofwaardigheid verliezen?quote:Op maandag 1 november 2010 17:21 schreef Kroketvulling het volgende:
Jemig de pemig, wat een stel mierenneukers zeg! Stel dat destorm lichtelijk overdrijft, en de steekvlam kwam "slechts" tot 30/40 centimeter, dan nog is dat best behoorlijk voor een gewone kaars.
Verhaal ja.quote:Ik vond het in elk geval een vermakelijk verhaal.
If they didn't, this subforum wouldn't exist ..quote:
Omdat stierenpoep toch minder lekker bektquote:Op maandag 1 november 2010 19:26 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
If they didn't, this subforum wouldn't exist ..
Ben ik wel benieuwd waarom je het in het Engels vraagt? Dat past beter op forum.fok.co.uk
Stom zeg, je kan toch gewoon zeggen, ik krijg niks door, jammer maar helaas en hier heb je je geld terug? Was een keer bij een kaartenlezer, en het eerste wat ze over me zei klopte niet. Maar ze was al de hele dag bezig geweest en daardoor was ze moe en kon ik mijn geld terugkrijgen.quote:Op woensdag 3 november 2010 13:29 schreef destorm het volgende:
Enorm raar, wel spijtig is dat die man is overleden ondertussen, maar heb veel met zijn zonen gepraat en die gaven toe dat hij een gave had maar dat werkte maar bij 30 % van zijn klanten, de rest moest hij liegen,tja...Zo werkt die wereld wel helaas, ze zullen niet zeggen, ik krijg niets door.
Schitterend verhaal voor bij het kampvuur !quote:Op donderdag 4 november 2010 14:58 schreef Loodje het volgende:
Mijn vroegere buurvrouw heeft vroeger glaasje gedraaid, dat was (g)een (goede) ervaring. De geest liet weten dat hij boos was dat hij/zij opgeroepen werd en vertelde haar dat ze MS en ME zou krijgen, 2 jaar later werd de diagnose ME gesteld. 6 jaar later MS. Of het voorspellend was of dat het wraak was, ik heb geen idee.
Dat hoor je altijd te zeggen na zo'n schitterende anekdotequote:
Mss heeft je buurvrouw het verzonnen. Het is al mazzel als glaasje draaien 'lukt' en dan krijgt zij ook nog eens een geest te 'spreken' die twee ziektes perfect voorspelt.quote:
En boos is dat ie opgeroepen wordt maar wel de tijd neemt om letter voor letter een flauwe boodschap door te sturen.quote:Op donderdag 4 november 2010 17:20 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Mss heeft je buurvrouw het verzonnen. Het is al mazzel als glaasje draaien 'lukt' en dan krijgt zij ook nog eens een geest te 'spreken' die twee ziektes perfect voorspelt.
Dat is het toch al voor sommige mensen hier.quote:Op maandag 1 november 2010 18:51 schreef Ratelslangetje het volgende:
Verhaal ja.
Nog een paar overdreven spannende verhaaltjes en TRU kan de naam veranderen in FAN (fantasie).
Eerder bétwiste discussiepuntenquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef Loodje het volgende:
Zelf ben ik heel sceptisch in dit soort dingen. Echter, het is niet 1 keer geweest maar in meerdere keren. En ja iedereen moet geloven wat je zelf wilt geloven toch? Ik zou zo'n verhaal niet uit mijn mouw schudden. Zeker niet toen die (is trouwens de moeder van een vriend) in het ziekenhuis ligt en dit aan haar zoon/dochter en mij verteld.
Het blijven altijd onbetwiste discussiepunten
Die vind ik altijd zo mooi he..quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef Loodje het volgende:
Zelf ben ik heel sceptisch in dit soort dingen.
jajajaja Of een schilder die zegt ik kan niet schilderen en dan een Monet uit zn mouw tovert inderdaad..quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Die vind ik altijd zo mooi he..
Da's net zoiets als mensen die zeggen "Ik ben niet racistisch, maar..." - en dan weet je dat er een hele racistische tirade aan zit te komen
Dit is geen correcte zin, de bedoeling is derhalve onduidelijk.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:46 schreef Loodje het volgende:
Dus hetzelfde als een wetenschapper die omstandigheden toch in God of een vorm van energie gaat geloven:)
Dit is ook geen zin.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:19 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dit is geen correcte zin, de bedoeling is derhalve onduidelijk.
Beide zinnen zijn derhalve niet correct.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dit is ook geen zin.
Dit is een aanwijzend voornaamwoord.
Ik was het niet hoorquote:
Dat jij ze niet kunt verklaren maakt ze niet onverklaarbaar hequote:Op zaterdag 6 november 2010 19:09 schreef Maharajah het volgende:
Ik zelf heb maar 1 of 2 'echt onverklaarbare dingen meegemaakt in het halfjaar na het glaasjedraaien waar ik nog geen logische verklaring aan kan geven.
Die je dan wel ziet als je licht aan doet natuurlijk.quote:Op zondag 7 november 2010 14:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat jij ze niet kunt verklaren maakt ze niet onverklaarbaar he
By the way, mijn buren van een paar huizen hadden net zo'n verhaal als jij.
Die kwamen er na 2 weken pas achter dat een nieuwe kat uit de buurt telkens 'savonds via het dakraampje binnenkwam
Niet als ie inmiddels weer achter / onder je bed zit natuurlijkquote:Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Die je dan wel ziet als je licht aan doet natuurlijk.
quote:Op maandag 1 november 2010 18:51 schreef Ratelslangetje het volgende:
Verhaal ja.
Nog een paar overdreven spannende verhaaltjes en TRU kan de naam veranderen in FAN (fantasie).
Ik vind het inderdaad wel frappant dat iedereen die in spoken gelooft van die dingen meemaakt. En ik die er niet in geloof nog nooit iets dergelijks heb meegemaaktquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:
[..]
waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloofMensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch?
![]()
En blijkbaar zijn er meer mensen die jou verhaal ongeloofwaardig vinden
en daar begin je ook meteen raar op te reageren.Zulke reacties kun je nu eenmaal verwachten bij zo'n topic
Ik denk dat zodra je zoiets meemaakt, je wel even nadenkt en wellicht toch in geesten gaat geloven.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad wel frappant dat iedereen die in spoken gelooft van die dingen meemaakt. En ik die er niet in geloof nog nooit iets dergelijks heb meegemaakt
Onzin. Ik ken zat mensen die in geesten geloven maar nog nooit iets paranormaals hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Romanus het volgende:
Ik vind het inderdaad wel frappant dat iedereen die in spoken gelooft van die dingen meemaakt.
Wat smeekt om meer uitlegquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:09 schreef Skynilla het volgende:
En dat was het begin van een duistere periode..
Er was iemand van de kerk langsgekomen om het huis te zegenen(ze zijn gelovig). Maar dat mocht niet baatten. Namelijk het volgende...quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat smeekt om meer uitleg
Wat gebeurde er toen?
Wat was de aanleiding voor deze manifestaties denk je? En wat was uiteindelijk de oplossing?quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:44 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Er was iemand van de kerk langsgekomen om het huis te zegenen(ze zijn gelovig). Maar dat mocht niet baatten. Namelijk het volgende...
Mijn nicht lag in bed. Het was al best laat en zij wilde dus slapen. Lekker ingepakt was ze klaar om in slaap te vallen. Op dat moment worden de dekens wat van haar afgetrokken. Ze trok hem weer terug en weer werd het laken wat naar beneden getrokken. Ze trok hem weer terug, maar dit keer ook over haar gezicht omdat ze best wel bang was geworden. En in een ruk word die hele deken van haar afgetrokken en wordt ze stevig in het matras gedrukt. Het duurde een minuut ofzo. Na die 'aanval' pakte ze haar deken weer en ging weer gewoon in bed liggen, omdat ze niet wilde tonen dat ze bang was.
Soms liep er ook wel eens een persoon door het huis die daar helemaal niet hoorde. Zaten ze bijv. op de bank en dan liep er heel gewoon een doorzichtige man van de keuken naar de deur en dan erdoorheen. Het huis was gewoon een spookhuis geworden.
Ik zou het echt niet weten. Ik weet wel dat er in de buurt een begraafplaats was, maar dat hoeft nog niks te betekenen. Er was eigelijk geen oplossing. Het werd ineens wat minder, en toen stopte alles gewoon. Het gekke is, zij was degene die het meest bezig was met de kerk, en juist gebeurde de dingen met haar. Ik voel me nog steeds niet prettig als ik in dat huis ben. Alsof ik bekeken word en wil rennen, heel vreemd. Daardoor weet ik ook zeker dat die dingen echt bestaan.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat was de aanleiding voor deze manifestaties denk je? En wat was uiteindelijk de oplossing?
Sja.. uiterst merkwaardig inderdaad. Alsof ze ze uitgedaagd heeft zou je denken.. maar dan nog, makes no sense.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:59 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten. Ik weet wel dat er in de buurt een begraafplaats was, maar dat hoeft nog niks te betekenen. Er was eigelijk geen oplossing. Het werd ineens wat minder, en toen stopte alles gewoon. Het gekke is, zij was degene die het meest bezig was met de kerk, en juist gebeurde de dingen met haar. Ik voel me nog steeds niet prettig als ik in dat huis ben. Alsof ik bekeken word en wil rennen, heel vreemd. Daardoor weet ik ook zeker dat die dingen echt bestaan.
Wat heeft die vriend dan voor last gehad?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:15 schreef Grunge. het volgende:
Ik heb ervaring met glaasje draaien. Ik was toen veertien, misschien vijftien. Met een stel vrienden, zelfgemaakt bord van een stuk hout van de Gamma en bij een school, buiten. Het werkte. Althans, dat idee had ik, achteraf denk ik weleens: misschien bewoog iemand dat glaasje wel. Toch kwam het allemaal vrij oprecht over toendertijd, we hebben ook nog heel erg op elkaar gelet. Kirsten Doetma(n) heette ze, ik zal die naam vanzelfsprekend nooit vergeten. Ze was lerares geweest en ze had een auto-ongeluk gehad. Ik heb er verder geen last van gehad, wat best vreemd is met de Christelijke achtergrond die ik heb. Een vriend wel.
Ik had ongeveer hetzelfde voor. Een paar nachten voelde ik telkens alsof mn kat op mn benen kwam liggen slapen. Maar mn kat mag mn slaapkamer niet in als ik er niet ben, dus echt kon het niet geweest zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 22:32 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik was het niet hoor![]()
Tijdje geleden was er hier een topic waar soortgelijke ervaringen werden besproken. Ik heb ook een paar keer gevoeld dat er iets op mijn bed kwam liggen, bij mijn kuiten.
Geen plof, zoals jij het voelde, maar als een kat die rustig gaat liggen. Zodra ik besefte dat het niet mijn katten waren ben ik als een gek gaan trappen met mn benen. Nu heb ik er geen last meer van.
Het klote van dit is dat ik na jaren met licht aan slapen het sinds een paar maanden in het donker durf,
helemaal onder de deken met een kleine opening om adem te halen en het lichtknopje binnen handbereik.
Ik denk dat het een van mijn overleden katten waren en vind het jammer dat ik dit niet overdag heb ervaren.
Ipv trappen zou ik intens genieten van hun bezoekjes, mits het mijn overleden schatjes waren dan he.
Begrijpelijk. Maar het is wel écht gebeurd. Toen mijn neef mijn nicht plaagde, hoorde ze allebei duidelijk een zware duistere stem haar naam schreeuwen en toen werd die lamp hun richting op gegooid. Mijn neef geloofde haar niet, vandaar het plagen maar daarna wist hij zeker dat ze niet loog.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:05 schreef TheGreatHooD het volgende:
WTF, spacende verhalen hoor.
Alhoewel ik soms wel wat verhalen in twijfel neem, vooral dat verhaal van Skynilla, met doorzichtige mensen, geloof ik zeker in geesten. Al denk ik wel dat je jezelf ook gek kan maken...
Een verhaal als dit maakt me nóg meer duidelijk dat glaasje draaien iets is wat ik nooit zal doen. Er gebeuren echt heel weirde dingen als je je daar teveel mee bezig houdt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 22:03 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Maar het is wel écht gebeurd. Toen mijn neef mijn nicht plaagde, hoorde ze allebei duidelijk een zware duistere stem haar naam schreeuwen en toen werd die lamp hun richting op gegooid. Mijn neef geloofde haar niet, vandaar het plagen maar daarna wist hij zeker dat ze niet loog.
Enfin, nog een ervaring. Niet van mij maar een nicht van mij( niet dezelfde als in het vorige verhaal).
Zij deed al wat vaker aan glaasjedraaien en het liep ook altijd wel goed. Soms geen reactie maar ach. Op een dag besloot ze het weer te doen. Het was een man, maar hij gaf geen duidelijke antwoorden op haar vragen. Hij vroeg haar wat, de vraag weet ik niet meer, maar zij gaf als antwoord 'nee' waar de geest niet zo blij mee was. Toen begon haar kamer rond te draaien(netals in films) terwijl zij stil op de grond zat. Toen haar kamer stopte met ronddraaien was alles in spiegelbeeld. Haar deur was ook aan de andere kant. In paniek rende ze naar beneden(door de deur in spiegelbeeld). Toen ze weer naar boven ging, was alles weer normaal.
Maar ik weet dus niet of die kamer echt in spiegelbeeld was of dat die geest met haar gedachtes speelde en haar in spiegelbeeld liet zien. In ieder geval erg creepy.
Ik vind het eerder vreemd dat die precies om 0:00 uur tevoorschijn komt. Er zijn mensen die geloven dat wanneer iemand zelfmoord pleegt, die persoon elke dag weer opnieuw die dood ervaart totdat die persoon het licht ziet. Als die geest elke keer om 0:00 uur komt, is dat niet vanwege die leuke cijfercombinatie, dat is tenslotte later door de mens zelf bedacht, maar dat er iets op dat tijdstip is gebeurd wat met die persoons dood te maken heeft.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:55 schreef reanna23 het volgende:
Ik zie elke nacht precies om 0:00 uur een geest in de ramen, best eng..
Hij houdt ook rekening met de zomer- en wintertijd?quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:55 schreef reanna23 het volgende:
Ik zie elke nacht precies om 0:00 uur een geest in de ramen, best eng..
Een beetje moderne geest gaat met zijn/haar tijd mee.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij houdt ook rekening met de zomer- en wintertijd?
geesten die je vraag verkeerd begrijpen..quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:21 schreef veldmuis het volgende:
Kan het zo zijn dat de geesten je vraag fout begrepen?
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Als moeder je kind bangmakenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:06 schreef mousy31 het volgende:
Jeetje wat een half gare moeder zeg, dat doe je toch niet! Heb hier geen woorden voor
Die had geen moeder moeten wordenquote:Op zondag 10 juli 2011 19:06 schreef mootje1970 het volgende:
Denk ook zeker niet dat er kwaad in de zin was..maarja als je als kind iemand vreemd in je kamer ziet is dat natuulijk wel beangstigend. Mijn huidige buurvrouw (moeder van het jongetje) ging er ook niet goed mee om op zijn zachtst gezegd.
Toen zij nog niet wist waarom hij zo bang was heeft ze mij wel eens verteld dat hij nooit wil slapen en dat zij hem dan bang ging maken.
Ze zei dan tegen hem.. ; je moet slapen hoor anders komt chucky!!'.
Je weet wel, van die film met die pop die tot leven komt! Die had dat jongetje ooit gezien..no way dat mijn kind zo jong zo'n film mag kijken. Ze ging dan (voor de grap) met een stok vanaf beneden op zijn raam tikken om hem bang te maken. Ik vond dat echt zo achterlijk..dat doe je toch niet?
Vandaar dat hij er thuis niet over praatte wat hij zag en waarom hij daadwerkelijk zo bang was.
Later kwam dat er dus pas uit en nam zij hem pas serieus. Wel zielig...toen ze het mij verteld zat hij erbij en hij vertelde mij dus gewoon hoe dat vrouwtje eruit zag en ik herkende daar gelijk mijn oude buurvrouwtje in..
Ja echt hé...en dan in de hoop dat je kind dan wel gaat slapen terwijl het al zo bang is!! Ik vond dat ook echt te idioot voor woorden..quote:Ik vind zoiets verschrikkelijk. Als moeder je kind bangmaken
Maar ik mag hopen dat hij inmiddels een andere slaapkamer heeft gekregen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:16 schreef mootje1970 het volgende:
Ik heb geen idee..weet wel dat kinderen er vatbaarder voor zijn om ze te kunnen zien.
Heb geen idee welke kamer de slaapkamer van mijn vorige buurvrouw was, misschien wel die kamer. Hij zag haar ook alleen in die kamer waar hij tot de dag van vandaag (hij is nu 8 jaar) niet wil komen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:58 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar ik mag hopen dat hij inmiddels een andere slaapkamer heeft gekregen.
Er is een speciaal topic voor. Meld je daar even als je er meer over wilt lezen, want het lijkt me beter dat we jou gezien je leeftijd eerst even laten wennen aan wat er zoal besproken wordt hier.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:26 schreef MelvinDW het volgende:
Ik wil graag geesten oproepen met paar vrienden door te gaan glaasje draaien, maar ik ben nog jong ( 12 jaar ) ik wil van een ervaren iemand alle details erover horen, en of er iets kan mis gaan, zo ja?... wat dan! Vertel het me a.u.b ik wil niet in de gebakken peren zit, zoals ongeluk ofzoiets!
B.v.d Melvin!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |