abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:14:14 #1
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40205678
Ik vind alles wat met geesten te maken heeft erg interesant, aan de ene kant vind ik het erg leuk om er over te lezen, maar aan de andere kant wil ik er niets mee te maken hebben.
Ik bedoel ik hoef het niet te ondervinden dat ze echt bestaan. ik blijf liever in twijfel en lees er veel over maar fuck nooit met dat soort dingen.
ik zal dan ook nooit geesten op gaan roepen.

Nou was ik er wel een keer bij, mijn broertje ging met 3 vrienden savonds buiten geesten oproepen.
Eigenlijk wou ik er niet bij zijn maar ik vond het toch ook wel heel erg interesant en was erg nieuwsgierig.

Ze waren al even bezig toen opeens het glas ging bewegen en hun stelde verschillende vragen die ook beantwoord werden.
ik probeerde sceptich te zijn en wou testen of er niemand vals speelde door het glas te bewegen, dus ik vroeg of ze dingen konden vragen over een van hun terwijl die gene even niet mee deed.
dit moesten vragen zijn die de rest niet kon weten.
De eerste vraag die ze stelde was simpel '' wat is de leeftijd van zijn vader'' en idd ze kregen het juiste antwoord.
Toen vroegen ze de leeftijd van zijn moeder maar die klopte niet daar zaten ze een jaar naast ze schatte haar een jaar te oud.
dit was opzich voor mij zoiets van nou de eerste vraag zal wel een gok geweest zijn want het 2e antwoord klopte niet. ze zijn toen gestopt met oproepen en er niet meer over nagedacht.

maar nu komt het enge wat mij wel een beetje aan het denken zette, zijn moeder waar ze de leeftijd van vroegen en een jaar ouder als antwoord kregen kwam 1 jaar later te overlijden aan kanker en idd zij was toen de leeftijd die ze die avond doorgekregen hadden.
Misschien is het toevallig maar toch vind ik het nog steeds bizar.

hebben 3er nog meer mensen ervaringen (goed of slecht) met glaasje draaien??
pi_40205900
friekie
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_40205950
vraagje: waar krijg je het antwoord? roept iemand dan opeens een leeftijd ofzo?? of staat dat in het glas??
wie zaait zal oogsten.....
pi_40205975
Kan het zo zijn dat de geesten je vraag fout begrepen?
pi_40206004
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:21 schreef cohen het volgende:
vraagje: waar krijg je het antwoord? roept iemand dan opeens een leeftijd ofzo?? of staat dat in het glas??
Waarschijnlijk heeft het glas de getallen aangewezen.
(glaasje draaien hè )
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
pi_40206042
dit is niet de eerste zeer bizarre ervaring van jou he? geesten ervaringen!!

wat dacht van een psycholoog? hoef je je echt niet voor te schamen hoor
wie zaait zal oogsten.....
pi_40206076
quote:
idd
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
pi_40206272
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:23 schreef cohen het volgende:

Vanwaar de verwijzing ??

Het feit dat iemand ervaringen met geesten heeft lijkt mij geen reden, misschein zie ik iets over het hoofd ?
Graag via de mail afhandelen als je je daadwerkelijk zorgen over de user maakt.

in dit topic lijkt het mij niet op zijn plaats.
Geamuseerde arrogantie en BReeZaH en emancipatorisch zwijn
door nokwanda
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:32:03 #9
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40206364
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:23 schreef cohen het volgende:

haha nogmaals dat glaasje draaien deed ik niet zelf en ik sluit niet uit dat het gewoon toeval was en dat andere verhaal daar geloofde ik in eerste instantie helemaal niet in maar het was gewoon freeky en leuk om met jullie te delen dit is tenslotte het TRU forum. en daar horen dit soort verhalen. toch?
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:33:19 #10
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40206415
quote:
het was glaasje draaien met zon bord waar letters en nummers op staan een oija bord of zoiets noemen ze het geloof ik
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:34:01 #11
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40206448
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:29 schreef xE-eteoZ het volgende:

[..]

Vanwaar de verwijzing ??

Het feit dat iemand ervaringen met geesten heeft lijkt mij geen reden, misschein zie ik iets over het hoofd ?
Graag via de mail afhandelen als je je daadwerkelijk zorgen over de user maakt.

in dit topic lijkt het mij niet op zijn plaats.
dankje xE-eteoZ
pi_40220513
Ik heb zelf geen ervaringen met oijaborden en dat wil ik graag zo houden. Het schijnt gevaarlijk te zijn, want je roept er kwade geesten mee op die je het leven zuur kunnen maken. Als je ècht in contact met geesten wil komen, ga dan naar een goed medium die weet hoe zij of hij ermee om moet gaan. Kwade geesten vertellen je ook niet altijd de waarheid.
pi_40228896
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:24 schreef Novak het volgende:
Ik heb zelf geen ervaringen met oijaborden en dat wil ik graag zo houden. Het schijnt gevaarlijk te zijn, want je roept er kwade geesten mee op die je het leven zuur kunnen maken. Als je ècht in contact met geesten wil komen, ga dan naar een goed medium die weet hoe zij of hij ermee om moet gaan. Kwade geesten vertellen je ook niet altijd de waarheid.
En een medium wel?
Ik zou zeggen, geesten of geen geesten, laat ze met rust. als jij een geest was zou je het ook niet op prijs stellen wanneer domme tieners je alsmaar zouden lastigvallen. Mijn houding is: ik geloof niet in geesten maar evengoed weet je t nooit, en uitdagen ervan geen goed idee. If anything, ze zitten te klieren met je hoofd, al bestaan ze waarschijnlijk niet eens.
pi_40428466
ff een topic schop

12 jaar geleden is het alweer, lag ik te slapen en hoorde een koe, geluid kwam van onder mijn bed..
dat elke avond weer, ik was toen nog een klein kind van 3-4 en was toen kei bang voor koeien
half jaar daarvoor was mn opa gestorven, mn ouders dachten dus gelijk dat hij het was als geest om mij bang te maken, maar na paar wekend waren we t zat en riep ma keihard dat ie me met rust moest laten, ff later hoorden we flink gestamp boven op zolder..

echt vaag

nu alweer jaar of 5 geleden denk ik, had broertje ook deze ervaringen met onze opa, hij zag zijn gezicht op de kastdeur en "opa" vertelde dat hij hem onder de trein zou gooien enz.
op een dag hebben we zo'n ding op zn kamer gezet voor geluid op te nemen, ( weet niet hoe die dingen heten, in elk geval hoor je alles veel beter ) dag erna hebben we dat afgespeeld en hoorde we af en toe zacht, onduidelijk gepraat, maar konde er wel dingen uit halen, zoals: trein etc.
we wilde ook iemand erbij halen die de geesten weg jaagd maar toen was t ineens over..

nu horen we af en toe als we onder tv aan het kijken zijn de bureaustoel schuiven ofzo

allemaal rare dingen, maar als je zoiets mee maakt ben je flink bang, ik iig wel

hoop t in elk geval niet meer mee te maken want is geen pretje
pi_40549058
maar natuurlijk en ik ben sinterklaas, doe niet zo idioot man met geesten en dergelijke onzin.
Als je er in gelooft dan ga je vanzelf waanbeelden zien. Mensen maken elkaar compleet gek!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:51:22 #16
153872 Vedradorr
Wanna live forever???
pi_40569417
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 19:25 schreef NeoTheXerox het volgende:
maar natuurlijk en ik ben sinterklaas, doe niet zo idioot man met geesten en dergelijke onzin.
Als je er in gelooft dan ga je vanzelf waanbeelden zien. Mensen maken elkaar compleet gek!!!
Wat doe jij hier dan in het TRU forum, ga iemand anders vervelen of zo.
pi_40570315
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:51 schreef Vedradorr het volgende:

[..]

Wat doe jij hier dan in het TRU forum, ga iemand anders vervelen of zo.
waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloof Mensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch?

En blijkbaar zijn er meer mensen die jou verhaal ongeloofwaardig vinden
en daar begin je ook meteen raar op te reageren. Zulke reacties kun je nu eenmaal verwachten bij zo'n topic

Daarbij vind ik ook dat je je niet moet bezighouden met achterlijke dingen als geesten en glaasje draaien en dat is mijn mening en ik denk ook van vele anderen Daarbij zijn er een hoop mensen die zo labiel zijn dat die er in meegaan, vooral jongeren die op een leeftijd geen raad met zichzelf weten en als ze zulke dingen dan lezen dan gaan ze het gauw geloven, dat noem ik misbruik maken van zwakken. Nogmaals dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, dan mag dat best, maar ik denk er zo over, tot dat het tegendeel bewezen is en niet met losse filmpjes her en der op internet of gephotoshopte foto's of rare online ouija boards. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven maar ga daar niet zwakke zieltjes mee winnen want die zijn erg beïnvloedbaar

[ Bericht 17% gewijzigd door NeoTheXerox op 07-08-2006 13:28:45 ]
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:44:12 #18
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40571037
Sja.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40571202
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:44 schreef Marietje_34 het volgende:
Sja.
Sja wat?
  maandag 7 augustus 2006 @ 13:55:53 #20
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_40571415
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:49 schreef NeoTheXerox het volgende:

[..]

Sja wat?
Sjalom!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_40571515
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:55 schreef faberic het volgende:

[..]

Sjalom!
?
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:02:52 #22
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_40571654
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef NeoTheXerox het volgende:

[..]

?
Sjalom!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:06:51 #23
152968 egg-bird
zo goed als nieuw
pi_40571758
in zuthpen schijnt ook zon spookhuis te zitten en heb ook ooit een verhaal gehoord van een gezin ergens in t midden van t land die ook met die shit bezig waren en dat de banken door de lucht vlogen... weet ik veel hoe dat allemaal kan maar hey dat heb ik gehoord. wel freaky als t echt is.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:18:43 #24
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_40572139
Waarom lees ik dit nog, eigenlijk..
Lijkt me toch puur toeval. Sorry.

Ik wil/kan best in geesten geloven, maar zoiets ben ik nogal sceptisch over.
Maarja, toen ik in groep 7 basisschool zat, vond ik geesten oproepen ook reuze eng en spannend.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
pi_70553456
hoi mensen.
ook al heb je niet mee gedaan aan zo bordspel of eventueel glas spel word genoemd maar wel bij heb gestaan uit nieuwsgierigheid.zeg ik doe dat nooit, ik heb het wel gehad op mij jong leeftijd en heb veel meegemaakt veel geesten bij me geweest om mij te plagen mij negatief beeld geven en dromen uit liet komen en spullen verdwijnen en of iets vanzelf steed uit ging en mij naam riep enz ik was erg bang door geworden, als klein meisje ik was nergens bang voor had lef na dat gedoe op school ben ik overal bang voor geworden nou ja bijna overal. wel spinnen had ik vroeger niet voor die tijd, bang om afgewezen te worden door mensen, gevoel iemand in mij hoofd zei meid stop met eten je bent lelijk en dik toen had ik 2 maanden anorexia gelukkig weer opgeknapt met vechten van binnen. het is geen pretje al die dingen.
dus kijk uit met geesten oproepen ze zijn niet zo lief voor je.
pi_70554438
en blijkbaar ook funest voor je interpunctie
  woensdag 1 juli 2009 @ 18:17:10 #27
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70554614
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:35 schreef pkim het volgende:
hoi mensen.
ook al heb je niet mee gedaan aan zo bordspel of eventueel glas spel word genoemd maar wel bij heb gestaan uit nieuwsgierigheid.zeg ik doe dat nooit, ik heb het wel gehad op mij jong leeftijd en heb veel meegemaakt veel geesten bij me geweest om mij te plagen mij negatief beeld geven en dromen uit liet komen en spullen verdwijnen en of iets vanzelf steed uit ging en mij naam riep enz ik was erg bang door geworden, als klein meisje ik was nergens bang voor had lef na dat gedoe op school ben ik overal bang voor geworden nou ja bijna overal. wel spinnen had ik vroeger niet voor die tijd, bang om afgewezen te worden door mensen, gevoel iemand in mij hoofd zei meid stop met eten je bent lelijk en dik toen had ik 2 maanden anorexia gelukkig weer opgeknapt met vechten van binnen. het is geen pretje al die dingen.
Ik heb slecht nieuws voor je. Door die geesten heb je diverse angsstoornissen opgelopen. Deze kun je alleen kwijt raken door met een goede psycholoog te gaan praten. Je kan eventueel, voor medicinale ondersteuning, contact zoeken met een psychiater!

In iedergeval wens ik je sterkte!
:-)
  donderdag 9 juli 2009 @ 02:16:57 #28
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_70801706
angststoornis me reet.. veel succes in ieder geval
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_71053103
quote:
hoi mensen.
Leestekens? Dat leest een stuk makkelijker..
pi_71057990
quote:
2 maanden anorexia

2 maanden maar? Ik zeg > richt een eigen kliniek op, nog nooit iemand zo snel zien genezen!!!!!!!!!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_71096408
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:
Mensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch?
Daar ben je vrij in maar voor onzin op het internet moet je hier zijn.

Ik vind het zelf wel interessant om na te denken over een bestaan na deze maar om gerichte vragen stellen is jezelf voor de gek houden.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:38:27 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
  maandag 20 juli 2009 @ 09:31:36 #33
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71141186
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:14 schreef Vedradorr het volgende:
maar nu komt het enge wat mij wel een beetje aan het denken zette, zijn moeder waar ze de leeftijd van vroegen en een jaar ouder als antwoord kregen kwam 1 jaar later te overlijden aan kanker en idd zij was toen de leeftijd die ze die avond doorgekregen hadden.
Misschien is het toevallig maar toch vind ik het nog steeds bizar.
Ik niet, de vraag is gewoon fout beantwoord toch ?
Waarom is het bizar als zijn moeder een jaar later overlijdt ? De vraag was niet "Hoe oud is zijn moeder als ze overlijdt".
Ze gaven voor die vader het juiste antwoord, dan had die vader dus datzelfde jaar nog moeten overlijden.
zzz
pi_71194736
Just Don't. Trust me you really don't want to know how badly things can turn.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:25:41 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71460532
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Manke op 30-07-2009 15:30:38 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:30:08 #36
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_71460662
.
pi_71460705
Manke wtf? Wat ben je aan't doen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:32:34 #38
31101 _Led_
pi_71460743
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:25 schreef shadowflash het volgende:
Just Don't. Trust me you really don't want to know how badly things can turn.
Nou, ik wel eigenlijk, maar ik schijn immuun te zijn.
zzz
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:49:49 #39
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71462738
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:30 schreef Manke het volgende:
.
Manke,

what's up, ik lees dat je ineens wat last hebt van rare dingen sinds je wat E.V.P. sessies hebt gedaan!?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:52:09 #40
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71568064
ik heb het antwoord op je probleem;

ten eerste heb je je verhaal niet zo duidelijk uitgelegd. want het spel dat je speelde dat heet 'ouija' !! als je mensen dat had verteld was het misschien wel duidelijk geweest.

en als je antwoord wilt zou ik naar een medium gaan. of weer dat spel gaan spelen en dan vragen of ze het met opzet deden..

ik betwijfel of je verhaal wel waar is xd maar boven staat je antwoord ^^
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_71702629
quote:

waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloof
Niemand vroeg om jouw mening en je beledigingen, kom je soms aandacht te kort dat je jouw zinloze mening hier op wilt dringen? Iedereen is vrij om z'n mening te geven, maar moet dat dan ook persee op zo'n "achterlijke" manier als waarop jij dat doet? Volgens mij kan je beter even nadenken voordat je poep begint te typen, vrijheid van meningsuiting is niet alleen op jou van toepassing remi. Of ben je bang dat je
zelf zieltjes misloopt aan het "ongeloof" en doe je daarom zo hysterisch? Mensen moeten inderdaad geloven wat ze zelf willen geloven, wie ben jij om daarover te oordelen? Volgens mij ben je zelf een zwak zieltje, om je zo druk te maken om een topic als deze. Ik vond de berichten van degene die dit topic starte een stuk interessanter dan dat gezeik van jou.

"Sja wat?"

Sja kruip maar lekker terug in het donkere hol waar je thuishoort, troll.
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
pi_71702633
Hopelijk komen er meer "spooky" waargebeurde ervaringen, ik vind het wel interresant,
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
pi_71705407
als je het gaat doen doe het dan met iemand die ervaring heeft en ga niet zelf zitten kloten ermee
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:45:19 #44
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71705861
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 07:28 schreef 3geltje het volgende:
Hopelijk komen er meer "spooky" waargebeurde ervaringen, ik vind het wel interresant,
Je kunt beter zeggen,..

Hopelijk komen er meer spooky "waargebeurde" ervaringen, ik vind het wel interessant.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71707323
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

Je kunt beter zeggen,..

Hopelijk komen er meer spooky "waargebeurde" ervaringen, ik vind het wel interessant.
Ik ook, ik vraag me altijd af hoe die geesten dan antwoord geven met glaasje draaien, is dat met een stem?
Of hoe gaat dat?
pi_71711641
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:19 schreef Butcherlars het volgende:
als je het gaat doen doe het dan met iemand die ervaring heeft en ga niet zelf zitten kloten ermee
Ja, ik zou zoiets ook niet alleen doen, alleen al om het feit dat ik zeker wil weten dat ik niet gek ben als er toch rare dingen zouden gebeuren. Stel je voor dat het verkeerd gaat, dan is het toch wel handig als er iemand is die je verhaal kan bevestigen als je hulp zoekt.

Zowiezo ben ik te schijterig om zoiets te doen, of aan zoiets mee te doen. Maar ik vindt het wel super interessant om verhalen van anderen te horen.
pi_71711745
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik ook, ik vraag me altijd af hoe die geesten dan antwoord geven met glaasje draaien, is dat met een stem?
Of hoe gaat dat?
Nee, je hebt zo'n bord met letters, of iets anders waar je letters op hebt geschreven, en dan heb je een glas of soort platte driehoek. Je stelt vragen aan een "geest" en die geeft dan antwoord op je vragen door het glas of de driehoek voor je naar de letters te bewegen. Het spelt dus woorden, en als je alle letters die het aangeeft opschrijft moet je dan je antwoord te lezen krijgen.
pi_71711899
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef 3geltje het volgende:

[..]

Nee, je hebt zo'n bord met letters, of iets anders waar je letters op hebt geschreven, en dan heb je een glas of soort platte driehoek. Je stelt vragen aan een "geest" en die geeft dan antwoord op je vragen door het glas of de driehoek voor je naar de letters te bewegen. Het spelt dus woorden, en als je alle letters die het aangeeft opschrijft moet je dan je antwoord te lezen krijgen.
Heb op de middelbare school weleens zoiets meegemaakt, maar vind het doodeng en ik weet van één van die meisjes dat ze er later heel veel narigheid mee heeft gehad. Wat nog erg lang duurde ook.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:38:38 #49
16182 3steps
en anders niets
pi_71712375
Het verschijnsel dat het glaasje "uit zichzelf" gaat bewegen wordt ideomotor genoemd. Het betekent kortgezegd dat de mensen die het glaasje aanraken onbewust en onvrijwillig ZELF het glas bewegen.

Het is dus niet zo dat ze expres het glas naar een bepaald antwoord sturen, maar mmdat hun onderbewuste verwacht dat het glas in een bepaalde richting gaat bewegen, maakt hun vinger onbewust de beweging in die richting.

Het is toch eigenlijk ook vreemd dat mensen hun vingers op het glaasje moeten leggen? Waarom kan die geest het glas niet zelf bewegen?

Een verklaring hiervoor kan dat weer zijn dat het de opgeroepen geest is die jouw vinger "overneemt" en het glaasje beweegt. Al vind ik dit persoonlijk wat vergezocht.

linkje naar ideomotor wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
Die andere dokter is beter, maar helaas is hij ziek.
pi_71712386
Geesten bestaan vanzelfsprekend niet.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:38:10 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71713810
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:38 schreef 3steps het volgende:
Het verschijnsel dat het glaasje "uit zichzelf" gaat bewegen wordt ideomotor genoemd. Het betekent kortgezegd dat de mensen die het glaasje aanraken onbewust en onvrijwillig ZELF het glas bewegen.

Het is dus niet zo dat ze expres het glas naar een bepaald antwoord sturen, maar mmdat hun onderbewuste verwacht dat het glas in een bepaalde richting gaat bewegen, maakt hun vinger onbewust de beweging in die richting.

Het is toch eigenlijk ook vreemd dat mensen hun vingers op het glaasje moeten leggen? Waarom kan die geest het glas niet zelf bewegen?

Een verklaring hiervoor kan dat weer zijn dat het de opgeroepen geest is die jouw vinger "overneemt" en het glaasje beweegt. Al vind ik dit persoonlijk wat vergezocht.

Exacto, pendelen berust op het zelfde principe.
pi_71714180
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:38 schreef Michielos het volgende:

[..]

Exacto, pendelen berust op het zelfde principe.
Pendelen? Kun je wat meer vertellen?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:15:05 #53
16182 3steps
en anders niets
pi_71714787
Een pendel (kettinkje met een hangertje onderaan) houd je boven je hand en deze gaat met de klok mee, of juist tegen de klok in draaien. Of horizontaal of juist verticaal.
Ook dit doe je gewoon zelf... omdat je onbewust verwacht dat de pendel zal gaan bewegen, maak je zelf zonder dat je het door hebt (onbewust) de beweging.
Een wichelroede werkt trouwens ook precies zo.
pi_71716110
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef 3steps het volgende:
Een pendel (kettinkje met een hangertje onderaan) houd je boven je hand en deze gaat met de klok mee, of juist tegen de klok in draaien. Of horizontaal of juist verticaal.
Ook dit doe je gewoon zelf... omdat je onbewust verwacht dat de pendel zal gaan bewegen, maak je zelf zonder dat je het door hebt (onbewust) de beweging.
Een wichelroede werkt trouwens ook precies zo.
Dus dit soort dingen doe je gewoon zelf, heeft niets met paranormaal te maken?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:28:03 #55
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71716654
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dit soort dingen doe je gewoon zelf, heeft niets met paranormaal te maken?
Nou, als je niet weet wat een ideomotor response is (een psychologisch effect waarbij het bewuste ontweken wordt en je gedachten je actie wordt), kan het heel misleidend zijn (lees meer; http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect).

Pendelen, Ouija, wichelroede wordt inderdaad vanuit een ideomotorsiche reactie gedaan ( in het geval van een Ouija bord, meerdere vingers , vandaar de "motion" ). . Talloze onderzoeken hebben dit bewezen. lees meer over de onderzoeken van psycholoog professor Dr. C. French.

nogmaals, als je niet weet wat het is, zeg je al snel dat het iets paranormaals is. En daarom stem ik zo voor gedegen onderzoek.
pi_71717462
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nou, als je niet weet wat een ideomotor response is (een psychologisch effect waarbij het bewuste ontweken wordt en je gedachten je actie wordt), kan het heel misleidend zijn (lees meer; http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect).

Pendelen, Ouija, wichelroede wordt inderdaad vanuit een ideomotorsiche reactie gedaan ( in het geval van een Ouija bord, meerdere vingers , vandaar de "motion" ). . Talloze onderzoeken hebben dit bewezen. lees meer over de onderzoeken van psycholoog professor Dr. C. French.

nogmaals, als je niet weet wat het is, zeg je al snel dat het iets paranormaals is. En daarom stem ik zo voor gedegen onderzoek.
Thanks, ik ga het lezen
pi_71717659
Maar Michielos, als alles bij ouija bord, wichelroedes en pendelen uit het onderbewuste word gedaan hoe kunnen mensen dan dingen van elkaar weten die ze helemaal niet kunnen weten? Ik heb ook wel gelezen dat de glazen soms uit zichzelf gaan bewegen, zonder dat iemand deze aanraakt, is dat dan nep?
Of is het zo dat het onderbewuste met een soort telekynese doe glazen en objecten doet bewegen?
pi_71717696
Linke soep
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:48:48 #59
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71722720
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:17 schreef 3geltje het volgende:
Maar Michielos, als alles bij ouija bord, wichelroedes en pendelen uit het onderbewuste word gedaan hoe kunnen mensen dan dingen van elkaar weten die ze helemaal niet kunnen weten? Ik heb ook wel gelezen dat de glazen soms uit zichzelf gaan bewegen, zonder dat iemand deze aanraakt, is dat dan nep?
Of is het zo dat het onderbewuste met een soort telekynese doe glazen en objecten doet bewegen?
De meeste bronnen die zoiets vermelden zijn persoonlijke anekdotes en visserslatijn die nergens op gebaseerd zijn. Indien iemand mij kan laten zien (ik heb zelf een stuk of tig ouija borden, dus in for a session?? mail!) dat het echt geesten zijn, dan is dat cool.
pi_71724598
Sowieso vind ik het altijd cool om te zien dat wanneer mensen geblinddoekt zijn de berichten geen sense maken. Ook hebben ze tijdens een sessie eens het bord een kwartslag moeten draaien (zondat dat de ouija dudes t wisten dus), om te zien of het wel echt geesten waren maar ook dit liep uit in een fiasco waarin de berichten werkelijk nergens op sloegen. Blijkbaar moeten de mensen die aan ouija doen toch zicht hebben op de whereabouts van de letters

In andere woorden: Een geest die deze berichten doorgeeft is het om het even waar de letters zich bevinden en het zou ook niks moeten uitmaken als de mensen geblinddoekt zijn of niet. Deze tests waren puur om aan te tonen dat het een geest was die de berichten doorgaf en niet de ideoresponse van de beoefenaars. Helaas was het geen geest
pi_71724610
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:51 schreef Flammie het volgende:
Sowieso vind ik het altijd cool om te zien dat wanneer mensen geblinddoekt zijn de berichten geen sense maken. Ook hebben ze tijdens een sessie eens het bord een kwartslag moeten draaien (zondat dat de ouija dudes t wisten dus), om te zien of het wel echt geesten waren maar ook dit liep uit in een fiasco waarin de berichten werkelijk nergens op sloegen. Blijkbaar moeten de mensen die aan ouija doen toch zicht hebben op de whereabouts van de letters

In andere woorden: Een geest die deze berichten doorgeeft is het om het even waar de letters zich bevinden en het zou ook niks moeten uitmaken als de mensen geblinddoekt zijn of niet. Deze tests waren puur om aan te tonen dat het een geest was die de berichten doorgaf en niet de ideoresponse van de beoefenaars. Helaas was het geen geest
Zelfde met Char en die crap.. zie je het al voor je een geest die fluistert vanuit een andere wereld "Heee pssssst Char, er zit een B en S in mijn naam en het klinkt als Baas" xD
pi_71749163
Weet niet waar of dit hier thuishoort, maar vond het aardig bizar wat er gebeurd is.

Ik kreeg enkele weken geleden te horen dat een tante van me was overleden. Nou hebben we een grote familie, en had ik eigenlijk weinig tot geen contact met haar. Het enige wat me bijstaat over haar was dat ze een huis vol klokken had, ze was daar altijd mee bezig.

Het volgende is het geval. Al jaren en jaren hangen hier in de woonkamer twee oude klokken, nooit is er iets vreemds mee gebeurd, tot die bewuste dag. De ene klok stond enkele uren na het telefoontje stil, de andere deed helemaal vreemd. Ieder half uur sloeg hij een willekeurig aantal, ik weet nog dat hij om 5 uur 's middags 11 keer sloeg, en een half uur later, om half 6 dus, plotseling 7 keer. En zo ging het door, er zat geen enkele volgorde in. Heel bizar, had kippenvel over heel mijn lijf.

Inmiddels doen de klokken het weer goed, maar ik kan het nog steeds niet verklaren waarom datgene gebeurde. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb nooit zo geloofd in geesten, maar nu...
  maandag 10 augustus 2009 @ 01:29:50 #63
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_71750066
quote:
hoi mensen.
je bent zelf volgens mij ook niet al te slim
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  maandag 10 augustus 2009 @ 01:55:28 #64
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750309
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Frank92 het volgende:
Weet niet waar of dit hier thuishoort, maar vond het aardig bizar wat er gebeurd is.

Ik kreeg enkele weken geleden te horen dat een tante van me was overleden. Nou hebben we een grote familie, en had ik eigenlijk weinig tot geen contact met haar. Het enige wat me bijstaat over haar was dat ze een huis vol klokken had, ze was daar altijd mee bezig.

Het volgende is het geval. Al jaren en jaren hangen hier in de woonkamer twee oude klokken, nooit is er iets vreemds mee gebeurd, tot die bewuste dag. De ene klok stond enkele uren na het telefoontje stil, de andere deed helemaal vreemd. Ieder half uur sloeg hij een willekeurig aantal, ik weet nog dat hij om 5 uur 's middags 11 keer sloeg, en een half uur later, om half 6 dus, plotseling 7 keer. En zo ging het door, er zat geen enkele volgorde in. Heel bizar, had kippenvel over heel mijn lijf.

Inmiddels doen de klokken het weer goed, maar ik kan het nog steeds niet verklaren waarom datgene gebeurde. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb nooit zo geloofd in geesten, maar nu...
Maar waarom is dit veroorzaakt door geesten? Ik vind het verhaal apart enz. maar waarom zijn dit per direct geesten?
Als ik zeg dat God dit deed? Waarom is dit een onzinnige verklaring i.t.t. geesten? Elke pastoor zou zeggen dat dit God was.
En hoe sluiten we uit dat aliens dit deden? Een UFO nut zegt misschien wel dat dit UFO's zijn.
En dan heb ik het nog geeneens over de normale en rationele verklaringen gehad. Om deze reden hoor ik graag van jou... waarom waren dit per direct geesten?

btw.. cool maar ook spooky verhaal. Ik kan begrijpen dat je wel even twijfelde
pi_71750335
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Maar waarom is dit veroorzaakt door geesten? Ik vind het verhaal apart enz. maar waarom zijn dit per direct geesten?
Als ik zeg dat God dit deed? Waarom is dit een onzinnige verklaring i.t.t. geesten? Elke pastoor zou zeggen dat dit God was.
En hoe sluiten we uit dat aliens dit deden? Een UFO nut zegt misschien wel dat dit UFO's zijn.
En dan heb ik het nog geeneens over de normale en rationele verklaringen gehad. Om deze reden hoor ik graag van jou... waarom waren dit per direct geesten?

btw.. cool maar ook spooky verhaal. Ik kan begrijpen dat je wel even twijfelde
Mensen schrijven toevallige samenloop van omstandigheden graag aan iets toe idd. "God", al weten ze als je doorvraagt geeneens wat ze er precies mee bedoelen. Wat versta jij eigenlijk precies onder "geesten"?
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:01:59 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750365
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Mensen schrijven toevallige samenloop van omstandigheden graag aan iets toe idd. "God", al weten ze als je doorvraagt geeneens wat ze er precies mee bedoelen. Wat versta jij eigenlijk precies onder "geesten"?
Wat ik eigenlijk bedoel is dat er iets "onverklaarbaars" gebeurd en in plaats van openminded te zijn , meteen iets geschreeuwd wordt, afhankelijk van hun believe system. Een kopje valt van de muur bijvoorbeeld. Een spiritueel persoon schreeuwt hierbij meteen dat het geesten waren (het lijkt bijna een obsessie), een ufo fanaat beweert dat een ufo langsvloog die een electromagnetische puls ofzo doorgaf.. een trouw kerkganger zegt wellicht dat God een teken wilde achterlaten enz. En de mogelijkheid openhouden dat bepaalde dingen wel eens een alledaagse oorzaak kunnen hebben , wordt meteen vergeten(en mensen die deze mogelijkheid opperen worden voor bekrompen en kortzichtig uitgemaakt).

Onder geesten? Ik neem aan dat men hiermee het onstoffelijke bedoelt. Het voortbestaan van de mens zonder lichaam.

Oh en mijn aanbod blijft. Ik nodig eenieder uit voor een Ouija bord sessie (op een Fudd Ouija bord uit 1972). Ik heb al een paar PM's binnen maar wil genoeg mensen hebben voor een sfeervolle en gezellige avond.
pi_71750405
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat er iets "onverklaarbaars" gebeurd en in plaats van openminded te zijn , meteen iets geschreeuwd wordt, afhankelijk van hun believe system. Een kopje valt van de muur bijvoorbeeld. Een spiritueel persoon schreeuwt hierbij meteen dat het geesten waren (het lijkt bijna een obsessie), een ufo fanaat beweert dat een ufo langsvloog die een electromagnetische puls ofzo doorgaf.. een trouw kerkganger zegt wellicht dat God een teken wilde achterlaten enz. En de mogelijkheid openhouden dat bepaalde dingen wel eens een alledaagse oorzaak kunnen hebben , wordt meteen vergeten(en mensen die deze mogelijkheid opperen worden voor bekrompen en kortzichtig uitgemaakt).

Onder geesten? Ik neem aan dat men hiermee het onstoffelijke bedoelt. Het voortbestaan van de mens zonder lichaam.
Ja, dat klopt. Mensen zien graag wat ze 'willen' zien of wat in hun levensfilosofie past. Veel mensen slaan daar nogal in door... Ontelbaar veel keren gebeurt er niets vreemds, maar die enkele keer dat iets heel toevallig lijkt wordt het aan de meest vreemde zaken toegeschreven.
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:09:44 #68
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750439
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:06 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Mensen zien graag wat ze 'willen' zien of wat in hun levensfilosofie past. Veel mensen slaan daar nogal in door... Ontelbaar veel keren gebeurt er niets vreemds, maar die enkele keer dat iets heel toevallig lijkt wordt het aan de meest vreemde zaken toegeschreven.
Terwijl als men zich heel even erin zou verdiepen of een beetje ingelezen is op diverse vakgebieden er niet zo een heisa gemaakt zou worden (confirmation bias/psychologie is een goede, logische beredenering en drogredenatie een tweede, fasen van kritisch denken een derde, verstand hebben van natuurkunde e.d. een vierde).

whehe ben jij op mijn Ouija board night?
pi_71750454
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

Terwijl als men zich heel even erin zou verdiepen of een beetje ingelezen is op diverse vakgebieden er niet zo een heisa gemaakt zou worden (confirmation bias/psychologie is een goede, logische beredenering en drogredenatie een tweede, fasen van kritisch denken een derde, verstand hebben van natuurkunde e.d. een vierde).

whehe ben jij op mijn Ouija board night?
Maybe. Waar en wanneer etc. dan? En hoe kom je zo op het idee?
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:13:57 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750477
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:11 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Maybe. Waar en wanneer etc. dan? En hoe kom je zo op het idee?
Dit was al een eerder idee uit 2008. Mensen hier opperde het idee dat ik het maar eens zelf moest ervaren om te bekijken of het geesten waren aangezien ik nog steeds aan ideomotor responses denk (geblinddoekt ouija scheen niet te helpen aldus diverse onderzoeken). En dus kwam ik op het idee om zelf een Ouija bord nacht te organiseren, liefst in een bos, voorafgegaan door een lekkere BBQ en misschien wat geborrel.
pi_71750510
Er zijn wel wetenschappelijke verklaringen voor idd. Carpenter-effect. Derren Brown bijvoorbeeld maakt hier ook wel gebruik van in zijn shows..
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:24:20 #72
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750554
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:18 schreef Chain_Reaction het volgende:
Er zijn wel wetenschappelijke verklaringen voor idd. Carpenter-effect. Derren Brown bijvoorbeeld maakt hier ook wel gebruik van in zijn shows..
Carpenter effect is een andere benaming voor een Ideomotor respons althans hij had er veel onderzoek naar gepleegd. Ikzelf heb Derren Brown nog niet iets mee zien doen, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat hij hier gebruik van maakt(het zou i.i.g. typisch iets voor hem zijn ). Enkele mentalisten die ik ken die veelvuldig gebruik van maken zijn bijvoorbeeld Docc Hilford, Luke Jermay, Banachek met diverse pendeleffecten. Ikzelf gebruikte een ongeveer dezelfde routine van Docc Hilford en goochelaars vroegen toen waar ik die "speciale' pendel gekocht had ;') (ergo: goochelaars snappen net zo weinig van een ideomotor effect dan een leek).

Een ouija bord werkt mijn inziens op dit zelfde principe. Als je dit wilt uitsluiten mag je het planchette bijvoorbeeld niet aanraken. Maar dan gebeurd er "opeens" niks meer.
Laten we er dus vanuit gaan dat de geesten wel graag willen dat je het planchette aanraakt.. Hoe sluit je dan ideomotor uit? Bijvoorbeeld door de gasten te blinddoeken en het ouija bord daarna @ random wat te verdraaien. Maar elk onderzoek toonde hierna aan dat er van de berichten appel noch ei te maken viel. Dat zegt ook wel iets mijn inziens.

Maar goed, op de sessie zelf, probeer ik gewoon mee te doen (en hierbij mijn lachen in te houden) en zie wel welke geesten zich toonbaar maken

edit:
quote:
Het ideomotorisch effect is het psychologisch fenomeen dat mensen spierbewegingen maken nadat ze deze onbewust bij anderen hebben waargenomen of doordat ze er onbewust aan denken. Het ideomotorisch effect verklaart de werking van vermeend paranormale of bovennatuurlijke zaken zoals het Ouijabord, automatisch schrift, de wichelroede en telekinese. Beoefenaars van deze paranormale bezigheden menen vaak - ten onrechte - dat de geproduceerde bewegingen afkomstig zijn van een kracht buiten henzelf. Ideomotorische effecten komen ook voor bij het tv-kijken, mensen die actief meeleven met hun favoriete sporter vertonen spierspanning in dezelfde spieren als de sporter.
De term 'ideomotorisch' werd voor het eerst gebruikt in een verhandeling uit 1852 over de vraag hoe het Ouijabord functioneerde, van de hand van de Engelse fysioloog en spiritisme-bestrijder William Benjamin Carpenter. Carpenter zette daarin zijn theorie uiteen, dat spierbewegingen onafhankelijk kunnen zijn van bewuste emoties of verlangens. Het effect wordt, naar zijn ontdekker, ook wel Carpenter-effect genoemd.
Wetenschappelijke tests door onder meer Michael Faraday, Michel Chevreul, William James en Ray Hyman hebben aangetoond dat allerlei fenomenen die dikwijls worden toegeschreven aan spirituele of paranormale krachten of "energieën", feitelijk veroorzaakt worden door het ideomotorisch effect. De tests tonen verder aan dat "eerlijke, intelligente mensen onbewust musculaire activiteit vertonen die consistent is met hun verwachtingen" (Hyman 1999).
Mentalisten - zoals de Brit Derren Brown - benutten het ideomotorisch effect soms voor bepaalde onderdelen van hun shows, zoals voor het laten bewegen van een slinger. Brown beschrijft dit verschijnsel zelf ook in zijn boek Tricks of the Mind.
Ok, Derren gebruikt ook een pendel effect
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:37:58 #73
16182 3steps
en anders niets
pi_71764236
Het hele klokkenverhaal klinkt inderdaad spannend. Het probleem met dit soort verhalen is alleen altijd dat eigen ervaringen geen bewijs zijn voor anderen.

Misschien doet je eigen klok wel vaker raar, alleen viel het je die dag extra op omdat je net aan je tante en haar klokkenverzameling dacht?
De batterij/ het binnenwerk van de klok kan natuurlijk gewoon een keer kuren vertonen. Dat dit net gebeurt op een moment na het overlijden van je klokkentante noem ik gewoon toeval.

En dat we soms dingen niet kunnen verklaren is natuurlijk totaal geen reden om het dan maar op geesten af te schuiven.

Zo'n ouija avond klinkt wel interessant trouwens!
pi_71765330
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:38 schreef 3steps het volgende:

interessante theorie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:21:48 #75
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71765407
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

interessante theorie
vooral een bewezen iets.
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:42:04 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71767483
En stel dat de ideomotor door de geesten kan worden aangestuurd? Is dat al bedacht, dat ze op dat niveau jou kunnen helpen te communiceren?
The truth was in here.
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:06:26 #77
210679 muay-toy
pi_71768131
-edit-

[ Bericht 95% gewijzigd door Bastard op 10-08-2009 19:10:38 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:11:57 #78
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_71768289
Ligt het aan mij of heeft mr hierboven nog nooit een normale zin in Tru of BNW neergezet?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:17:33 #79
210679 muay-toy
pi_71768432
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:11 schreef Ticker het volgende:
Ligt het aan mij of heeft mr hierboven nog nooit een normale zin in Tru of BNW neergezet?
ligt aan jou
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:02:28 #80
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71769856
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:11 schreef Ticker het volgende:
Goh , daar ook al niet ...
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:21:02 #81
16182 3steps
en anders niets
pi_71772269
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef Bastard het volgende:
En stel dat de ideomotor door de geesten kan worden aangestuurd? Is dat al bedacht, dat ze op dat niveau jou kunnen helpen te communiceren?
Dat zei ik al in mijn eerste post.
Maar eigenlijk zou dan het glaasje overbodig zijn. (wat het eigenlijk ook is). De geesten kunnen dan net zo goed jouw vinger naar een bepaalde letter bewegen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:12:58 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71774022
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:21 schreef 3steps het volgende:

[..]

Dat zei ik al in mijn eerste post.
Maar eigenlijk zou dan het glaasje overbodig zijn. (wat het eigenlijk ook is). De geesten kunnen dan net zo goed jouw vinger naar een bepaalde letter bewegen.
Maar dan moeten ze je hele arm bewegen, nu is er een gezamelijke energie (de deelnemers) die je lichtjes aanstuurt?

Ik probeer er eigenlijk achter te komen wat de geschiedenis is van de ouija borden, wie begon er mee, waarom?
The truth was in here.
pi_71778814
quote:

Oh en mijn aanbod blijft. Ik nodig eenieder uit voor een Ouija bord sessie (op een Fudd Ouija bord uit 1972). Ik heb al een paar PM's binnen maar wil genoeg mensen hebben voor een sfeervolle en gezellige avond.

Ik zou wel willen, maar waar moet ik dan heen komen? Ik kom zelf uit beverwijk. En weet je zeker dat het wel veilig is?
pi_71778935
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze je hele arm bewegen, nu is er een gezamelijke energie (de deelnemers) die je lichtjes aanstuurt?

Ik probeer er eigenlijk achter te komen wat de geschiedenis is van de ouija borden, wie begon er mee, waarom?
quote:
Het eeuwenoude Ouijabord (spreek uit wietja hetgeen betekent ja-ja) wordt vaak ten onrechte gebruikt om vragen te stellen aan o.a. overledenen. Het is een grote misvatting te denken dat het Ouijabord alleen daarvoor wordt gebruikt, sterker nog, het Ouija bord is niet ontworpen om geesten mee op te roepen! Het wordt namelijk ook al duizenden jaren lang gebruikt door mensen om vragen te stellen aan ons eigen onderbewustzijn. Het wordt gebruikt zoals anderen een pendel gebruiken. Daar is het ook voor gemaakt. De misvatting dat het een bord is om geesten mee op te roepen komt door het feit dat sommige mensen het daarvoor misbruiken en door het feit dat Hollywood het in haar films ook vaak op deze manier gebruikt. Helaas is deze misvatting wereldwijd verspreid en de meeste mensen denken dus echt dat het Ouijabord gemaakt en bedoelt is om geesten mee op te roepen. Natuurlijk kun je alles misbruiken, maar ook een pendel kan gebruikt worden om geesten mee op te roepen, terwijl ook een pendel daar NIET voor is gemaakt.
http://www.starmanproductions.nl/ouijabord.html
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 07:52:17 #85
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71780942
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 01:05 schreef 3geltje het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar waar moet ik dan heen komen? Ik kom zelf uit beverwijk. En weet je zeker dat het wel veilig is?
Goeie vraag. Vlgs hem wel, vlgs mij niet... wat is jouw keuze?
The truth was in here.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:37:04 #86
31101 _Led_
pi_71781361
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:42 schreef Bastard het volgende:
Makkelijke test : doe een blinddoek om en laat iemand het bord willekeurig draaien.
Kijken of de 'geesten' ook last hebben van je blinddoek
zzz
pi_71781376
Jep die test heb ik hier al vaker gepost (werd nooit erg diep op ingegaan).
Of neem een ouija board waarop de letters in willekeurige volgorde staan en blinddoek de personen

Genoeg dingen te verzinnen (die inmiddels al vaker getest zijn... het resultaat spreekt voor zich )
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:54:26 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71781554
Getest, niet door mij iig, vraag mij af of dat het een serieuse test was of dat iemand (een geziene sceptische persoone) dat gewoon heeft opgeschreven en wij het voor waar aannemen?

Er komt een ouija nacht naar alle waarschijnlijkheid begrijp ik, willen jullie dat dan meenemen als test?
The truth was in here.
pi_71781594
Het is getest op mensen die claimde telkens contact te hebben met geesten toen ze ouija aan het bedrijven waren. Om de ideomotor tegen te gaan werden ze geblinddoekt en werd het bord kwartslag gedraait... de berichten die daarna ten tonele verschenen sloegen nergens op en hadden geen enkele betrekking met dat wat voorheen gebeurde Een random ketting aan karakters en letters die geen woorden of zinnen kunnen vormen. Op die fiets

En tijdens de ouija night wil ik geesten zien... heel veel... SUPER zo veel dat ze om mijn oren vliegen
We kunnen die test later wel eens invoeren ja
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:25:32 #90
31101 _Led_
pi_71781985
Maar da's niet zo vreemd als hierboven wordt uitgelegd dat Ouija helemaal niks met geesten te maken heeft maar met je onderbewustzijn !
zzz
pi_71782010
Yeh dat is ook precies wat ideomotor doet; handelen vanuit je onderbewustzijn..
We zijn er uit mensen

Weinig paranormaals aan dus
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:08:57 #92
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71782822
Jullie waren er al langer uit geloof ik
The truth was in here.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:14:26 #93
31101 _Led_
pi_71782956
Ik vind 't gewoon wel een interessant gegeven, dat de een zegt dat Ouija niks met geesten te maken heeft en er aan de andere kant miljoenen mensen zijn die zeker weten - want 'ervaren hebben' - dat ze via Ouija met geesten gepraat hebben.
zzz
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19:19 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71783054
Niet alleen dat, maar ook nare ervaringen opgedaan hebben.
The truth was in here.
pi_71783063

Spoken bestaan niet,
spoken bestaan niet.
Maar dat weten we allang.
Spoken bestaan niet,
spoken bestaan niet.
Daarom zijn we ook niet bang.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71783373
Werkt een Ouija bord ook op een zonnige dag in een druk bezocht park?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:24:55 #97
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71784488
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:54 schreef Bastard het volgende:
Getest, niet door mij iig, vraag mij af of dat het een serieuse test was of dat iemand (een geziene sceptische persoone) dat gewoon heeft opgeschreven en wij het voor waar aannemen?

Er komt een ouija nacht naar alle waarschijnlijkheid begrijp ik, willen jullie dat dan meenemen als test?
wat ben je toch opeens sceptisch bastard

Scientific explanation
Users subconsciously direct the path of the triangle to produce a word that is in that person's subconscious thought process. This subconscious behavior is known as ideomotor action, a term coined by William Carpenter in 1882. It is also known as automatism.[6] Some people may be convinced that the "powers" of the ouija board are real because they are unaware that they are in fact moving the piece and therefore assume that the piece must be moving due to some other "spiritual force". The subconscious thought process may produce an answer that is different from what the user expected in their conscious thought process—thus perpetuating the idea that the board has "mystical powers". The Penn & Teller: Bullshit! episode on Ouija Boards ran an experiment using unbiased participants. Questions were being asked to the late William Frawley with very strong answers. The participants were then blindfolded and the board was turned 180 degrees without their knowledge. With continued questioning, the planchette then traveled to bare areas of the board where the participants believed the "Yes" and "No" marks were located.

Deze is na te zien op:

en verder.
Nu zou je kunnen zeggen dat penn en teller geen goede bron is. Maar nogmaals.. als jij denkt dat je een andere uitkomst krijgt dan voer je het experiment gewoon zelf uit. Je zult zien dat er opeens niks meer te maken valt van de letters.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:31:25 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71784656
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef Michielos het volgende:

Nu zou je kunnen zeggen dat penn en teller geen goede bron is. Maar nogmaals.. als jij denkt dat je een andere uitkomst krijgt dan voer je het experiment gewoon zelf uit. Je zult zien dat er opeens niks meer te maken valt van de letters.
Dat zeg ik niet hoor Ken ze niet.. ik ga af op eigen ervaringen en gesprekken die ik gehad heb met mensen die ervaringen op hebben gedaan. Daar kan filmpje van het internet niet tegenop zeg maar

Nee, ik ga het niet zelf proberen.. ik heb al een contact op een andere manier, en dat vind ik prima zo.
The truth was in here.
pi_71784871
Ik moest lachen om dat Penn en Teller filmpje
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:49:27 #100
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71785155
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:39 schreef Flammie het volgende:
Ik moest lachen om dat Penn en Teller filmpje
Zat het net te kijken, kan ze niet eens serieus nemen
The truth was in here.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:51:18 #101
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71785214
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zat het net te kijken, kan ze niet eens serieus nemen
grappig. Ik had hetzelfde met die high priestess enz
pi_71785244
wie niet? Penn en teller of het hele team erachter en de wetenschappers die geintroduceerd worden.
Die neem ik wel degelijk serieus Penn en Teller zijn gewoon de funny hosts zeg maar... meer niet
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:54:50 #103
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71785324
Tast voor mij iig hun geloofwaardigheid aan.

Maar nogmaals, eigen ervaringen zeggen meer dan internetfilmpjes, helemaal tegenwoordig met die CG shizzle
The truth was in here.
pi_71785367
Eigen ervaringen zijn ook niet heel veelzeggend. Je zou wel eens gefopt kunnen worden.
Op de computer gebeurd dat dmv CGI en in real life gebeurd dat door middel van trucage
Dat je het zelf ervaart wil niet zeggen dat je hier niet vatbaar voor kunt zijn.
Ook zouden je hersens je wel eens kunnen bedriegen. Veel mensen spelen hier op in. Dit is in het verleden al eens aangetoont geweest hier @ TRU.. dat je ogen en hersens en gevoel gekke loopjes met je kunnen nemen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:59:25 #105
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71785470
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:54 schreef Bastard het volgende:
Tast voor mij iig hun geloofwaardigheid aan.

Maar nogmaals, eigen ervaringen zeggen meer dan internetfilmpjes, helemaal tegenwoordig met die CG shizzle
jij baseert dus de geloofwaardigheid van de een op de aanwezigheid van anderen????
m.a.w. als jij een wetenschapper ziet en er loopt toevallig een clown langs, neem je de wetenschapper niet meer serieus? Of hoe moet ik het zien

btw, nogmaals. Denk je dat er een woord van gelogen is, dan kun je het zelf uittesten

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 11-08-2009 12:07:25 ]
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:10:56 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71785820
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:59 schreef Michielos het volgende:

[..]

jij baseert dus de geloofwaardigheid van de een op de aanwezigheid van anderen????
m.a.w. als jij een wetenschapper ziet en er loopt toevallig een clown langs, neem je de wetenschapper niet meer serieus? Of hoe moet ik het zien
He?
The truth was in here.
pi_75017663
Hello,

Ik heb hier een beetje zitten lezen, ik heb ook enkele ervaring gehad me geesten.
Eerst ga ik iets uitleggen wat mij over kwam in onze slaapkamer " Ik mijn echtgenoote en Hond ".
Op een nacht word ik waker door het geblaft van mijn hond, die sliep altijd in onze slaapkamer en de deur bleef open.
Ik hoorde hem blafen en mijn echtgenoote kwam er ook van waker, wij hebben er niet op in gegaan en hebben enkel gezegt "Stop met blafen en lig STIL".
Wij hebben niet gekeken welk uur het was maar het was in de zomer maand en het was donker dus, laat.
In de zelfde nacht krijg ik mijn uurwerk die boven het bed lag op het hoofd, onze slaapkamer was zo een bed met rondom kasten en het bed zit in de kasten gemonterd.
Ik kwam er onmiddelijk van waker, door de pijn, mij vrouw kwam er ook van waker door mijn geroepen van de pijn, ze vroeg me wat er gebeurd was en ik vertelde dat het zwarte uurwerk op mijn hoofd was gevalen.
Ook op het zelfde moment hoorde we de hond in de verte blafen, die was niet meer in kamer, maar zat in de woonplaats beneden.
Mijn echtgenoote zag dat mijn hoofd aan het bloeden was en wilde de kamer uitgaan om reiniging middel en pleister te halen, nu riep mijn echtgenoote met een kreet zoals iemand die echt verschoot.
Ik vraag haar wat er is en je zal het nooit geloven, maar onze bed en kasten waren gewoon weg omgedraai in de kamer, zodat de kast de deur om de kamer te verlaten achter de kasten zat.
Wij hebben de kasten moeten demonteren om buiten de slappkamer te komen, en hebben dan vrienden opgebeld om te komen kijken.
Ook mijn vrienden gevoelden een zware lucht in de kamer, en ook zei konden het niet geloven dat dit mogelijk was, omdat het ommogelijk is om het bed met kasten zo te draaien in een gewone kamer.
Wij hebben 1 dag werk gehad om alles terug op zijn plaats te zetten.
En dit geval ergens proberen te vergeten, en er niet verder op in gegaan.
Enkel dagen later 'Ik was dan in die tijd zelfstandig schoen hersteler thuis' zit ik in de korte namidag het nieuws te kijken, en op eens alle deuren en lichten gaan open en toe.
Twee of drie geburen hebben komen kijken en zagen het zelfde, de deuren bleven maar open gaan en toe slaan.
Dan zijn we zo vlug als het mogelijk verhuist en nu kom dit niet meer voord?

Enkele jaren later zijn we met vier vrienden, en die vrienden vroegen mij of ik het zag zitten om eens met zo een bord te spreken met de geesten, die avond zal ik nooit meer vergeten, we vroegen aan de geest op een zekere moment om ons de vierde geparkeerde auto in de straat, het nummer plaat door te geven en wat de geest ons door gaf klopte op een cijfer na, wij waren zo bang dat we wilden stopen maar het stopte niet het glas bleef naar letter gaan, tot het glas weg vloog tegen de muur.
Nu is dit toch al meer dan 15 jaar geleden, maar ik zou er nooit meer mee beginen en raad u aan dit nooit te doen, zoals het hier veel gezegt word, het kan echt gevaarlijk zijn.
  donderdag 26 november 2009 @ 13:37:28 #108
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75018474
Bedankt voor je eerste post op FOK! hier
The truth was in here.
pi_75019194
Dank u wel.

donderdag 26 november 2009 @ 14:11:13 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75019470
Had je trouwens die avond wat bijzonders gedaan, is dit gebeurt na het glaasje draaien of .. nou ja noem eens wat?.
The truth was in here.
pi_75024481
Je mag helemaal niet glaasje draaien of oujia spelen(ik ben zelf er ook wel heel benieuwd naar, maar noway dat ik dat ga doen), dat wordt afgeraden, daarmee kunnen ongelukken gebeuren(vraag me niet wat).
  donderdag 26 november 2009 @ 19:56:06 #112
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75030957
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:37 schreef Toky het volgende:
Je mag helemaal niet glaasje draaien of oujia spelen(ik ben zelf er ook wel heel benieuwd naar, maar noway dat ik dat ga doen), dat wordt afgeraden, daarmee kunnen ongelukken gebeuren(vraag me niet wat).
Als je het zo stelt, mag je bijvoorbeeld ook niet deelnemen aan het verkeer, want daarmee kunnen ongelukken gebeuren.

Ik denk dat er trouwens meer ongelukken gebeuren in het verkeer dan met geesten oproepen .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_75041368
-Schei nou eens met die Sonia plaatjes-

[ Bericht 84% gewijzigd door Bastard op 27-11-2009 07:59:51 ]
pi_75056206
Glaasje draaien is echt levensgevaarlijk....heb als 12 jarige dat gedaan,ben nu 22 en heb er nog steeds veel last van.Nooit doen....echt nooit!!!!!En zeker niet als je paranormaal gevoelig bent!
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:59:02 #115
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_75056825
Wat kan er gebeuren dan ?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 27 november 2009 @ 14:59:12 #116
31101 _Led_
pi_75056837
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:37 schreef Toky het volgende:
Wat dan ?
zzz
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:00:25 #117
31101 _Led_
pi_75056890
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:43 schreef Jptjevdveeken het volgende:
Glaasje draaien is echt levensgevaarlijk....heb als 12 jarige dat gedaan,ben nu 22 en heb er nog steeds veel last van.Nooit doen....echt nooit!!!!!En zeker niet als je paranormaal gevoelig bent!
Niet als je geneigd bent om in dat soort zooi te geloven en/of als je al een beetje labiel bent.
Mensen praten zichzelf hele verhalen aan.

Ik heb vroeger wel vaker geglaasjedraaid, niks aan het handje.
Ik vind 't ook allemaal nonsens, daar niet van.
zzz
pi_75057925
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 14:59 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat kan er gebeuren dan ?
Ik heb wel eens gehoord over vliegende meubels een keer.
I did not have sex, with that woman
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:29:03 #119
31101 _Led_
pi_75057946
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:28 schreef Berlusconi het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gehoord over vliegende meubels een keer.
Nee, dat was die keer dat ik dronken de tafel omver liep, dat telt niet.
zzz
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:33:18 #120
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_75058088
Dr Leniger heeft gelijk.
pi_75061121
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:01 schreef meegemaakt het volgende:
Dank u wel.

Wat een eng verhaal was dat
pi_75062174
Geestenoproepen raad ik iedereen af...echt doe het niet!
pi_75062878
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:30 schreef Jptjevdveeken het volgende:
Geestenoproepen raad ik iedereen af...echt doe het niet!
Ben het ook zeker niet van plan
pi_75063755
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben het ook zeker niet van plan
Kan men beter mensergjenieten .Vind dat men veel meer op de gevaren moeten worden gewezen..
pi_75080608
Hello terug,

Eerst bedankt ik voor jullie reacties
Ook ik denk dat er meer achter zit dan enkel die bord OUIJA.

Ik denk dat iedereen onder ons al eens het zelfde hebben meegemaakt, en dit is, DEJA VUE .
Ik heb dit geregeld, ik ben ergens of doe iets en ik denk dan in mij zelf, ik heb dit al ergens gezien maar kan er niet opkomen.
Kunnen we ergens in deze site erover spreken?
En hebben jullie dit ook al eens mee gemaakt?

zo ik wacht op reacties.

pi_75080660
hello,
quote:
Op donderdag 26 november 2009 14:11 schreef Bastard het volgende:
Had je trouwens die avond wat bijzonders gedaan, is dit gebeurt na het glaasje draaien of .. nou ja noem eens wat?.
Neen niets bijzonder, maar het is al zo lang geleden dus ik weet het echt niet meer.
Misschiens had mijn echtgenoote die dag iets gedaan, dit kan ik echt dan niet weten.
pi_75080677
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 11:33 schreef meegemaakt het volgende:
Hello terug,

Eerst bedankt ik voor jullie reacties
Ook ik denk dat er meer achter zit dan enkel die bord OUIJA.

Ik denk dat iedereen onder ons al eens het zelfde hebben meegemaakt, en dit is, DEJA VUE .
Ik heb dit geregeld, ik ben ergens of doe iets en ik denk dan in mij zelf, ik heb dit al ergens gezien maar kan er niet opkomen.
Kunnen we ergens in deze site erover spreken?
En hebben jullie dit ook al eens mee gemaakt?

zo ik wacht op reacties.

Ik heb het vroeger wel eens vaker beleefd toen ik een jaar of 8~10 was. Ik droomde toen af en toe altijd in bed wat de volgende dag/week/maand ging gebeuren op één speciale dag ofzo. Het was eerder geval vaag, want ik zei nog tegen mijn moeder "Mama, zijn we hier niet eerder geweest?" of van "Mama we gaan zeker hierna dit doen?"

Ik had haar nog eens gezegd geloof ik dat ik droomde over zo'n agenda, maar ze snapte mij volgens mij niet. Ik droomde gewoon wat er ging gebeuren.

Het is iedergeval ergens opgehouden toen ik 10 jaar was, toen kreeg ik die dromen niet meer.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_79554234
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Frank92 het volgende:

Ruim 8 maanden later inmiddels. De klokken zijn al die tijd normaal geweest, tot vorige week het bericht kwam dat een andere tante was overleden. Wederom geen hechte band mee, dus dat was het probleem niet. Ook de klokken hielden zich gedeisd.

Vandaag de dag van de begravenis, en wat schetst mijn verbazig... Geloof het of niet. Vanmorgen om half 9 sloeg de klok 11 keer. Ik ben absoluut niet iemand die in geesten of iets dergelijks gelooft, maar dit kan ik toch even niet meer verklaren...
  donderdag 25 maart 2010 @ 00:29:45 #129
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79555315
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 23:49 schreef Frank92 het volgende:
Ruim 8 maanden later inmiddels. De klokken zijn al die tijd normaal geweest, tot vorige week het bericht kwam dat een andere tante was overleden. Wederom geen hechte band mee, dus dat was het probleem niet. Ook de klokken hielden zich gedeisd.

Vandaag de dag van de begravenis, en wat schetst mijn verbazig... Geloof het of niet. Vanmorgen om half 9 sloeg de klok 11 keer. Ik ben absoluut niet iemand die in geesten of iets dergelijks gelooft, maar dit kan ik toch even niet meer verklaren...
Maar weet je dat eigenlijk wel zeker dat die klokken zich al die tijd 'normaal' hebben gedragen? Want je bent niet 24/7 thuis neem ik aan en als je thuis bent ga je niet elke keer zitten tellen of de klokken goed hun werk doen.
pi_79555415
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:29 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Maar weet je dat eigenlijk wel zeker dat die klokken zich al die tijd 'normaal' hebben gedragen? Want je bent niet 24/7 thuis neem ik aan en als je thuis bent ga je niet elke keer zitten tellen of de klokken goed hun werk doen.
Daar heb je gelijk in, maar na de vorige keer is dat ding naar de maker geweest. Sindsdien is het mij, en mijn familie niet opgevallen dat hij weer vreemd deed, en dat gedurende 8 maanden... Nu is het dus weer raak.

Ps. 11 keer zojuist om half 1...
pi_79556457
quote:

[..]

waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloof Mensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch?

en daar begin je ook meteen raar op te reageren. Zulke reacties kun je nu eenmaal verwachten bij zo'n topic

Daarbij vind ik ook dat je je niet moet bezighouden met achterlijke dingen als geesten en glaasje draaien en dat is mijn mening en ik denk ook van vele anderen Daarbij zijn er een hoop mensen die zo labiel zijn dat die er in meegaan, vooral jongeren die op een leeftijd geen raad met zichzelf weten en als ze zulke dingen dan lezen dan gaan ze het gauw geloven, dat noem ik misbruik maken van zwakken. Nogmaals dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, dan mag dat best, maar ik denk er zo over, tot dat het tegendeel bewezen is en niet met losse filmpjes her en der op internet of gephotoshopte foto's of rare online ouija boards. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven maar ga daar niet zwakke zieltjes mee winnen want die zijn erg beïnvloedbaar
ik hoop dat de geesten dit lezen
  donderdag 25 maart 2010 @ 07:53:17 #132
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79557485
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:33 schreef Frank92 het volgende:

Ps. 11 keer zojuist om half 1...
Het is maar een klok
The truth was in here.
pi_79678674
hoi ik heb al een paar keer geprobeerd een geest op te roepen maar ik krijg geen contact.
Ik heb een ouija bord maar het wil niet echt lukken heb iemand nog tips
ik ben 22 jaar en wil graag een keer geesten oproepen heb het al meedere keren geprobeerd maar het wil me niet lukken kan iemand me tips geven
  maandag 29 maart 2010 @ 16:09:43 #134
259246 Cristal
Magical touch...
pi_79710245
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:38 schreef passiex het volgende:
hoi ik heb al een paar keer geprobeerd een geest op te roepen maar ik krijg geen contact.
Ik heb een ouija bord maar het wil niet echt lukken heb iemand nog tips
Hetzelfde probleem, ik zelf denk dat het eraan ligt dat je het met z'n 2e moet doen.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_85550597
mijn tante heeft ook glaasje gedraait,
ze vroeg ook hoe oud ze zou worden, daar kwam een 2 en een 7 uit.
was ze eerst bang dat ze zou sterven op haar 27ste, maar dat gebeurde niet!
maar nu komt het,
ze stierf op 09-09-2009 en 3x9 = 27
vind het maar freaky...!!
pi_85551550
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:57 schreef belial1 het volgende:
maar nu komt het,
Zeker freaky.
Net zoals deze topickick :o
  zondag 22 augustus 2010 @ 09:40:52 #137
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_85563871
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 19:57 schreef belial1 het volgende:
maar nu komt het,
Vervelend, al die cryptische geesten die niet gewoon antwoord kunnen geven op de vraag :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  † In Memoriam † zondag 22 augustus 2010 @ 10:06:54 #138
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85564032
quote:

[..]

Ik doe mee! Ik stuur je in de loop van de dag wel ff een PM.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_85740367
quote:

[..]

Daarbij vind ik ook dat je je niet moet bezighouden met achterlijke dingen als geesten en glaasje draaien en dat is mijn mening en ik denk ook van vele anderen :W Daarbij zijn er een hoop mensen die zo labiel zijn dat die er in meegaan, vooral jongeren die op een leeftijd geen raad met zichzelf weten en als ze zulke dingen dan lezen dan gaan ze het gauw geloven, dat noem ik misbruik maken van zwakken. Nogmaals dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, dan mag dat best, maar ik denk er zo over, tot dat het tegendeel bewezen is en niet met losse filmpjes her en der op internet of gephotoshopte foto's of rare online ouija boards. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven maar ga daar niet zwakke zieltjes mee winnen want die zijn erg beïnvloedbaar
ow nou als het ook de mening van vekle andere is dan verandert dat de zaak natuurlijk :Z Volgens velen bestaat God en als zovelen het geloven.....

Tsja, voordat de radio werd uitgevonden bestonden er vast en zeker ook geen radiogolven. M.i. hoeft er niks zweverigs en belachelijks te zijn aan de mogelijkheid dat er fijnstoffelijke energieen zich via een bepaalde frequentie kunnen manifesteren en dat er mensen en dieren zijn die deze frequenties kunnen waarnemen, maar is dit alleen wetenschappelijk (nog) niet aangetoond. Verder zijn er vrij weinig wetenschappers die dit willen onderzoeken, omdat ze zich dan op gebied gaan begeven waardoor zij door hun collega's niet meer serieus genomen worden.

Wist je dat Newton en vroegere wetenschappers als magiers en alchemisten werden gezien in plaats van wetenschappers en hun experimenten in geheime genootschappen moesten doen om niet als ketters te worden gezien?
Naar mijn idee is het enige belachelijke dat er mensen zijn die o zo goed weten dat alles wat met geesten te maken heeft onzin is. Dus in dat geval, idd wat doe je hier in dit forum? We zijn maar mensen met een beperkt verstand en niet in staat om alles te begrijpen, maar blijkbaar durven we dat niet te accepteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door pannenkoekenpanpannenkoek op 26-08-2010 19:12:55 ]
met panceta!
pi_85740427
Heb trouwens ook ervaring met glaasje draaien, maar dat is alweer 11 jaar geleden. Geen freaky dingen, geen negatieve energieën, maar ik was er redelijk voorbereid aan begonnen. Met de verkeerde energie trek je ook de verkeerde dingen aan namelijk.
Mijn zus 'betrapte' ons destijds en vroeg zich af of dit nu allemaal wel waar was. Ik was altijd al een zweverig figuur in haar ogen en zij is zo nuchter als wat. Ze stelde een vraag aan 'het bord' waarop alleen zij het antwoord wist en toen het glas begon te schuiven vond ze het nogal freaky en wist ze dus dat wij het glas niet duwden.
Enige nadeel vond ik dat het zo fucking langzaam gaat, dat geschuif van zo'n glas en daar heb ik vrij weinig geduld voor. Vroeg namelijk aan de geest hoe hij heette en na 2 letters had ik zoiets van, 'ok ik noen je wel Da'.

Verder nooit meer gedaan eigenlijk, vooral omdat ik geen goede reden heb om met geesten te hoeven praten..

[ Bericht 66% gewijzigd door pannenkoekenpanpannenkoek op 26-08-2010 19:14:18 ]
met panceta!
pi_85777593
ik hoop dat er meer is en dat geesten bestaan, maar heb daar nooit echt bewijs van gehad, wel eens wat gezien, en rare dingen gebeurt maar wie zegt dat dit niet door iets anders komt.

zelf zal ik het nooit durven om geesten op te roepen, nare verhalen van hehoord maar toch weet ik niet of ik die moet geloven want je weet het pas als je het zelf hebt gedaan... dus tja..
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:38:12 #142
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85779875
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 10:06 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik doe mee! Ik stuur je in de loop van de dag wel ff een PM.
Ik vraag me af of Michielos daar nog wel zin in heeft, zijn post was namelijk van 10 augustus 2009 ;).
  † In Memoriam † vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:52:45 #143
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85780291
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:38 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik vraag me af of Michielos daar nog wel zin in heeft, zijn post was namelijk van 10 augustus 2009 ;).
Haha gelukkig dat ik geen mail heb gestuurd dan. Ik durfde ook al niet meer.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_86119052
Hoi,

Zo een 20 jaar geleden heb ik eens geesten opgeroepen ,eigenlijk was het met kameraden puur uit verveling en zin om iets spannends te doen.Er waren 3 mensen aanwezig ,ik mijn broer en een gemeenschappellijke vriend.Locatie een 100 jarig oud herenhuis waar wij toen woonden.Nou,we gingen in een kringetje in zetels zitten,mekaarshanden vasthoudend,2 kaarsen tussen ons op het salontafel ,een meter van elkaar verwijderd,die kaarsen.In het begin vroegen we zoals we dat kende van verhaaltjes,...geest,..bent u daar ?Na goed wat afgelachen te hebben en een half uurtje proberen zonde resultaat probeerde ik een andere aanpak.
<ik ging beneden het portret van mijn overleden oma halen ,ik was haar favouriete kleinkind .En zette het rechtop in een zetel die deel uitmaakte van de circel.vroeg aan de andere gasten om eens serieus te proberen te blijven en niet te lachen.Na amper 3 keer te vragen ...oma..bent u daar?? begon de linkse vlam ineens een steekvlam te geven van 1 meter hoog!!!!Man...wij schoten in paniek...ik heb onmiddelijk onze handen losgelaten en toen zakte de vlam terug ,wij heel bang weglopend uit de kamer.
En nu kan je zeggen ,er was iets met de kaars ,maar ...nee hoor...Zelfs nu ik erover schrijf krijg ik nog altijd kippevel.Ben er 200% van overtuigd dat er meer is dan wij kunnen zien ,alleen,ik heb het nooit meer gedurven ,dat geesten op roepen.ALs je er niks van kent ..beter afblijven denk.of je moet al heel sterk in je schoenen staan en niet snel panikeren.
pi_87726521
Jullie maken me bang :(
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:58:59 #146
31101 _Led_
pi_87789459
quote:
Op maandag 6 september 2010 10:45 schreef destorm het volgende:
Hoi,

Zo een 20 jaar geleden heb ik eens geesten opgeroepen ,eigenlijk was het met kameraden puur uit verveling en zin om iets spannends te doen.Er waren 3 mensen aanwezig ,ik mijn broer en een gemeenschappellijke vriend.Locatie een 100 jarig oud herenhuis waar wij toen woonden.Nou,we gingen in een kringetje in zetels zitten,mekaarshanden vasthoudend,2 kaarsen tussen ons op het salontafel ,een meter van elkaar verwijderd,die kaarsen.In het begin vroegen we zoals we dat kende van verhaaltjes,...geest,..bent u daar ?Na goed wat afgelachen te hebben en een half uurtje proberen zonde resultaat probeerde ik een andere aanpak.
<ik ging beneden het portret van mijn overleden oma halen ,ik was haar favouriete kleinkind .En zette het rechtop in een zetel die deel uitmaakte van de circel.vroeg aan de andere gasten om eens serieus te proberen te blijven en niet te lachen.Na amper 3 keer te vragen ...oma..bent u daar?? begon de linkse vlam ineens een steekvlam te geven van 1 meter hoog!!!!Man...wij schoten in paniek...ik heb onmiddelijk onze handen losgelaten en toen zakte de vlam terug ,wij heel bang weglopend uit de kamer.
En nu kan je zeggen ,er was iets met de kaars ,maar ...nee hoor...Zelfs nu ik erover schrijf krijg ik nog altijd kippevel.Ben er 200% van overtuigd dat er meer is dan wij kunnen zien ,alleen,ik heb het nooit meer gedurven ,dat geesten op roepen.ALs je er niks van kent ..beter afblijven denk.of je moet al heel sterk in je schoenen staan en niet snel panikeren.
Ik geloof je niet met je steekvlam van 1 meter lang.
En je weet zelf ook dat 't niet zo is, en dat je het verhaal mooier probeert te maken dan het is.

:)
zzz
pi_88204777
Hoi,

En toch was het zo, het feit dat ik het nooit meer gedurfd heb ook al interseert het me mateloos zegt genoeg. Voor mij is het nu gewoon een geruststelling geworden dat er zeker iets is na de dood;
Natuurlijk begrijp ik je dat je het niet wil geloven, zo zit ik ook in mekaar, ik moet altijd eerst iets echt zien voordat ik overtuigd ben.
Misschien was de kaarsvlam niet exact één meter hoog maar het zal er niet veel naast zijn.
Wat we ook voelden toen we bang de kamer uit liepen was een soort van aanwezigheid. moeilijk te verklaren maar je voelde gewoon dat er iets was. best akelig.
Soms heb ik zin om nog eens te proberen maar ik doe het niet omdat ik weet wat er kan gebeuren.
Dezenavond begint trouwens ergens op een duitse zender een tv programma waar een paragnost live met een dode ziel contact zal leggen. Ben heel benieuwd.
Ook het zesde zintuig volgen ,je kunt zeggen , die gokken maar wat af, dat is ook waar ,ze weten niet alles en soms moeten ze liegen. Maar de dingen die ze wel juist aanhalen is enorm straf.
Als je dan nog steeds niet gelooft dat er meer is dan wii kunnen zien ,dan ben je natuurlijk een heel nuchtere persoonlijkheid en die moeten er ook zijn.
In ieder geval , wij waren met drieen en het is niet één verhaaltje van één iemand maar van een groep die allemaal hetzelfde hebben meegemaakt. De linkse kaarsvlam ging echt zo goed als een meter hoog;En vanaf wij de handen loslieten en panikeerden zakte de kaarsvlam terug.Sindsdien ben ik overtuigd.
pi_88205399
:')
  maandag 1 november 2010 @ 13:04:04 #149
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_88206569
destorm, als je had gezegd dat er een flinke vlam kwam, dan wilde ik je nog wel geloven. Maar volgens mij is het fysiek onmogelijk voor een kaars om een steekvlam van een meter te creëren .. Een meter is lang, hoor! :)

Maar ik geloof niet in geesten. Heb laatst eens een Ouijabord geprobeerd met vriendinnen die er wel in geloven en er gebeurde totaal niks.
Helaas was dat niet genoeg om hen van het geloof in geesten te doen afstappen. Ze geven mij enkel de schuld dat ik geesten afstoot met mijn ongeloof :{
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 17:14:20 #150
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_88215205
Overdrijven is ook een vak :')
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_88215486
Jemig de pemig, wat een stel mierenneukers zeg! Stel dat destorm lichtelijk overdrijft, en de steekvlam kwam "slechts" tot 30/40 centimeter, dan nog is dat best behoorlijk voor een gewone kaars. Ik vond het in elk geval een vermakelijk verhaal.
  maandag 1 november 2010 @ 17:24:04 #152
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_88215573
Als je 3 keer achter elkaar "Biggie Smalls" in de spiegel zegt, verschijnt hij echt!
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 18:51:38 #153
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_88218627
quote:
Op maandag 1 november 2010 17:21 schreef Kroketvulling het volgende:
Jemig de pemig, wat een stel mierenneukers zeg! Stel dat destorm lichtelijk overdrijft, en de steekvlam kwam "slechts" tot 30/40 centimeter, dan nog is dat best behoorlijk voor een gewone kaars.
Waarom dan overdrijven en zo geloofwaardigheid verliezen?
quote:
Ik vond het in elk geval een vermakelijk verhaal.
Verhaal ja.
Nog een paar overdreven spannende verhaaltjes en TRU kan de naam veranderen in FAN (fantasie).
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_88219146
Do people actually believe this bullshit :D
Daar zit je dan.
  maandag 1 november 2010 @ 19:26:34 #155
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_88220153
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:03 schreef Csbs het volgende:
Do people actually believe this bullshit :D
If they didn't, this subforum wouldn't exist ..

Ben ik wel benieuwd waarom je het in het Engels vraagt? Dat past beter op forum.fok.co.uk ;)
pi_88221306
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:26 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

If they didn't, this subforum wouldn't exist ..

Ben ik wel benieuwd waarom je het in het Engels vraagt? Dat past beter op forum.fok.co.uk ;)
Omdat stierenpoep toch minder lekker bekt ;)
Daar zit je dan.
  maandag 1 november 2010 @ 20:34:13 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_88223350
Ach, het heeft wel iets :P
pi_88284532
Sylver,

Volgende keer als je je bord gebruikt , probeer eens een andere instelling, Voor iets te laten lukken in het leven moet je er wel zelf in geloven of tenminste een open mind hebben.Heb je geen foto of portret van een overledene die je graag had? Gebruik die dan en richt de vraag direct naar de overledene en niet algemeen. Bij ons wou het ook niet lukken tot dat ik echt oma ben je daar vroeg? Misschien dat ik het ooit nog wel eens probeer tegen een fikse vergoeding dan, heb geen zin om me de stuipen op het lijf te jagen voor niets. misschien moet je er echt aanleg voor hebben , dat kan ook.
Er is gewoon iets wat wij niet snappen , begrijpen.
Toen ik jong was zag ik ook van alle vreemde figuren overal opduiken,beangstigend. maar dat is wel overgegaan deels omdat ik mezelf daarvan afschermde, het maakte me bang,Als je constant zegt , er is niets , dat kan niet , ommeduur kun je jezelf wel afblokken denk.Zo is het bij mij toch over gegaan.
Iets volledig anders is dat ik vroeger heel veel last had van migraine, heel veel dokters gezien en niks hielp.
Tot ik een paragnost aansprak die toevallig een vriend van de familie was, hij gaf me de instructie om naar een bos te gaan en specifieke ademhalings technieken daar te gebruiken, heb die oefening eenmaal moeten doen en nooit geen migraine meer gehad. Enorm raar, wel spijtig is dat die man is overleden ondertussen, maar heb veel met zijn zonen gepraat en die gaven toe dat hij een gave had maar dat werkte maar bij 30 % van zijn klanten, de rest moest hij liegen,tja...Zo werkt die wereld wel helaas, ze zullen niet zeggen, ik krijg niets door. Dan zullen ze eerder naar je mond proberen te praten ,cold reading. Maar tussen de charletans zitten mensen met echte gaven hoor.Die man heeft daar ontzettend veel geld mee verdiend en dan gestorven aan een slepende ziekte.Heel spijtig want ik had graag nog eens met hem gesproken.
pi_88284807
quote:
Op woensdag 3 november 2010 13:29 schreef destorm het volgende:
Enorm raar, wel spijtig is dat die man is overleden ondertussen, maar heb veel met zijn zonen gepraat en die gaven toe dat hij een gave had maar dat werkte maar bij 30 % van zijn klanten, de rest moest hij liegen,tja...Zo werkt die wereld wel helaas, ze zullen niet zeggen, ik krijg niets door.
Stom zeg, je kan toch gewoon zeggen, ik krijg niks door, jammer maar helaas en hier heb je je geld terug? Was een keer bij een kaartenlezer, en het eerste wat ze over me zei klopte niet. Maar ze was al de hele dag bezig geweest en daardoor was ze moe en kon ik mijn geld terugkrijgen.
  woensdag 3 november 2010 @ 15:28:29 #160
31101 _Led_
pi_88289172
30% goedhebben.... Me dunkt dat je met een beetje oefenen in het gebruik / misbruik van het Forer effect wel wat beter kunt scoren.
Zeker omdat je klandizie niet zal bestaan uit professoren en goochelaars om het zo maar eens uit te drukken :)
zzz
  woensdag 3 november 2010 @ 16:00:46 #161
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88290373
Kunnen we verder ontopic gaan svp.. mensen die geesten oproepen en hun ervaringen delen?
The truth was in here.
  donderdag 4 november 2010 @ 14:58:05 #162
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88327206
Mijn vroegere buurvrouw heeft vroeger glaasje gedraaid, dat was (g)een (goede) ervaring. De geest liet weten dat hij boos was dat hij/zij opgeroepen werd en vertelde haar dat ze MS en ME zou krijgen, 2 jaar later werd de diagnose ME gesteld. 6 jaar later MS. Of het voorspellend was of dat het wraak was, ik heb geen idee.
Be dance |Be real| Be You
  donderdag 4 november 2010 @ 15:32:46 #163
31101 _Led_
pi_88328566
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 14:58 schreef Loodje het volgende:
Mijn vroegere buurvrouw heeft vroeger glaasje gedraaid, dat was (g)een (goede) ervaring. De geest liet weten dat hij boos was dat hij/zij opgeroepen werd en vertelde haar dat ze MS en ME zou krijgen, 2 jaar later werd de diagnose ME gesteld. 6 jaar later MS. Of het voorspellend was of dat het wraak was, ik heb geen idee.
Schitterend verhaal voor bij het kampvuur !
zzz
  donderdag 4 november 2010 @ 16:10:28 #164
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88329808
I wish dat het verzonnen was :(
  donderdag 4 november 2010 @ 16:36:35 #165
31101 _Led_
pi_88330928
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef Loodje het volgende:
Dat hoor je altijd te zeggen na zo'n schitterende anekdote :)

Schreef ie "Multipele sclerose" en "myalgische encefalomyelitis" voluit ?
Dat zal wel even geduurd hebben met zo'n glaasje !
(Maar nog altijd beter dan het alternatief, "Chronischevermoeidheidssyndroom" !)
zzz
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2010 @ 17:20:07 #166
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_88332660
quote:
Op donderdag 4 november 2010 16:10 schreef Loodje het volgende:
Mss heeft je buurvrouw het verzonnen. Het is al mazzel als glaasje draaien 'lukt' en dan krijgt zij ook nog eens een geest te 'spreken' die twee ziektes perfect voorspelt.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:37:05 #167
31101 _Led_
pi_88354248
quote:
15s.gif Op donderdag 4 november 2010 17:20 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Mss heeft je buurvrouw het verzonnen. Het is al mazzel als glaasje draaien 'lukt' en dan krijgt zij ook nog eens een geest te 'spreken' die twee ziektes perfect voorspelt.
En boos is dat ie opgeroepen wordt maar wel de tijd neemt om letter voor letter een flauwe boodschap door te sturen.
Ben nog steeds benieuwd of ie de ziektes nou voluit gespeld heeft.
zzz
pi_88354992
quote:
Op maandag 1 november 2010 18:51 schreef Ratelslangetje het volgende:

Verhaal ja.
Nog een paar overdreven spannende verhaaltjes en TRU kan de naam veranderen in FAN (fantasie).
Dat is het toch al voor sommige mensen hier.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:45:28 #169
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88358469
Zelf ben ik heel sceptisch in dit soort dingen. Echter, het is niet 1 keer geweest maar in meerdere keren. En ja iedereen moet geloven wat je zelf wilt geloven toch? Ik zou zo'n verhaal niet uit mijn mouw schudden. Zeker niet toen die (is trouwens de moeder van een vriend) in het ziekenhuis ligt en dit aan haar zoon/dochter en mij verteld.
Het blijven altijd onbetwiste discussiepunten :)
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 11:50:22 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_88358641
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef Loodje het volgende:
Zelf ben ik heel sceptisch in dit soort dingen. Echter, het is niet 1 keer geweest maar in meerdere keren. En ja iedereen moet geloven wat je zelf wilt geloven toch? Ik zou zo'n verhaal niet uit mijn mouw schudden. Zeker niet toen die (is trouwens de moeder van een vriend) in het ziekenhuis ligt en dit aan haar zoon/dochter en mij verteld.
Het blijven altijd onbetwiste discussiepunten :)
Eerder bétwiste discussiepunten :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:44:25 #171
31101 _Led_
pi_88360516
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef Loodje het volgende:
Zelf ben ik heel sceptisch in dit soort dingen.
Die vind ik altijd zo mooi he.. :D

Da's net zoiets als mensen die zeggen "Ik ben niet racistisch, maar..." - en dan weet je dat er een hele racistische tirade aan zit te komen :')
zzz
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:48:59 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88360685
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Die vind ik altijd zo mooi he.. :D

Da's net zoiets als mensen die zeggen "Ik ben niet racistisch, maar..." - en dan weet je dat er een hele racistische tirade aan zit te komen :')
jajajaja Of een schilder die zegt ik kan niet schilderen en dan een Monet uit zn mouw tovert inderdaad..

Oh wacht.
The truth was in here.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:46:48 #173
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88362641
Dus hetzelfde als een wetenschapper die door omstandigheden toch in God of een vorm van energie gaat geloven:)

[ Bericht 2% gewijzigd door Loodje op 05-11-2010 15:35:37 ]
pi_88362959
Alles is een paradox. Je weet toch?
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:19:55 #175
31101 _Led_
pi_88363879
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:46 schreef Loodje het volgende:
Dus hetzelfde als een wetenschapper die omstandigheden toch in God of een vorm van energie gaat geloven:)
Dit is geen correcte zin, de bedoeling is derhalve onduidelijk.
zzz
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:24:20 #176
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_88366579
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:19 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dit is geen correcte zin, de bedoeling is derhalve onduidelijk.
Dit is ook geen zin.
Dit is een aanwijzend voornaamwoord.
  Moderator vrijdag 5 november 2010 @ 15:40:23 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_88367201
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:24 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dit is ook geen zin.
Dit is een aanwijzend voornaamwoord.
Beide zinnen zijn derhalve niet correct.
pi_88409116
Ik heb wel ervaring met 2x glaasje draaien met een vriend van me. Hij werd echter als snel geobsedeerd door het hele geesten en bovennatuurlijke fenomeen en heeft een tijdje in een opvangcentrum gezeten... Diagnose: Psychose.
Komt ie vervolgens terug, gezond verklaard, vertelt ie me doodleuk dat ie de psychologen en psychiater voor de gek heeft gehouden en nog steeds van alles hoorde en zag :')

Was wel freaky. Ik zelf heb maar 1 of 2 'echt onverklaarbare dingen meegemaakt in het halfjaar na het glaasjedraaien waar ik nog geen logische verklaring aan kan geven. Een daarvan was heel erg angstaanjagend. Het enige wat in de buurt komt van deze ervaring is sleepparalisis, maar ik on me wel gewoon bewegen en alles.

Mijn 'gekke' ervaring was dat ik rond 'n uurtje of half 2 of half 3 (vergeten) wakkerd werd, terwijl ik helemaal niet naar de wc moest of iets dergelijks. Beetje verbaasd even naar m'n wekkerradio gekeken en mijn ogen weer gesloten. Vervolgens schrik ik wakker van het gevoel alsof iemand een stomp tussen mijn voeten gaf aan het einde van het bed! Denkende dat het zo'n half-slaap-schrikmomentje was a la ''ik val in een afgroooooooooooond'' (en toen werd je wakker) deed ik weer mijn oogjes dicht. Vervolgens gebeurde het direct weer en het opvallende was dat ik 't niet alleen voelde, maar ook hoorde en de dekens tussen mijjn voeten ook daadwerkelijk ingedeukt waren. Ik staarde naar mijn wekkerradio en het viel me op dat we nog geen minuut verder waren. Ik val ook nooit direct weer in slaap dus het was vrij logisch dat ik nog wakker was. Ik durfde het licht nog niet aan te doen en praatte mezelf in m'n hoofd aan dat ik gewoon toch een schrikmomentje had maar toen voor ik m'n ogen weer dichtdeed voor poging 3 tot slapen gaan voelde (en hoorde ) ik nu twee ploffen achter elkaar.
Hierdoor was ik echt eventjes in mega zweten uitgebroken en besloot ik naar de wekker te blijven staren tot ik 't lef had het licht aan te doen. Tussen de eerste en de laatste twee ploffen zaten nog geen 3 minuten. Ik kon me wel gewoon bewegen dus het was geen slaapverlamming in ieder geval. Toen ik uiteindelijk het licht aandeed was er natuurlijk niets te zien (waar ik toch wel even bang voor was :@ ) maar ik heb nog wel een paar uur wakker gelegen...

Wat het nog erger maakte was toe ik dit toen aan mijn moeder vertelde, ze doodleuke meedeelde dat ook zij die week 2 rare dingen had meegemaakt: Mijn vader had nachtdienst dus ze sliep alleen in de kamer naast mij. Ze werd rond hetzelfde tijdstip wakker als ik beide keren en de ene keer dacht ze te kunnen zweren dat er een kat op het bed sprong en zeg maar zo met z'n pootjes een ''holletje'' ging krabben zoals katten dat wel doen en de tweede keer (andere avond) zelfde tijdstip, dach ze dat m'n vader over d'r heen ging hangen, dus handen naast 'r hoofd en knieen naast haar zij. Echter hebben we geen kat en m'n vader had de hele week nachtdienst.

sindsdien gebeuren er geen grote rare dingen meer, behalve tot of we nou tv kijken, of dvd, of bluray (allemaal andere volumeregeling) het vaak voorkomt dat het volume ineens omhoog of naar beneden gaat
(met balkjes in scherm te zien van desbetreffende apparaat) terwijl alle afstandsbedieningen op tafel liggen. hier lachen we allemaal om omdat dit waarschijnlijk het effect is van een buurman die een universele afstandsbediening heeft en die apparatuur van ons dat opvangt ofzo... enige wat ik kan bedenken. Maar voor die andere dingen heb ik nog geen verklaringen.

Iemand?
  † In Memoriam † zaterdag 6 november 2010 @ 22:32:49 #179
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_88416329
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 19:09 schreef Maharajah het volgende:
[knip] Iemand?
Ik was het niet hoor :o
Tijdje geleden was er hier een topic waar soortgelijke ervaringen werden besproken. Ik heb ook een paar keer gevoeld dat er iets op mijn bed kwam liggen, bij mijn kuiten.
Geen plof, zoals jij het voelde, maar als een kat die rustig gaat liggen. Zodra ik besefte dat het niet mijn katten waren ben ik als een gek gaan trappen met mn benen. Nu heb ik er geen last meer van.

Het klote van dit is dat ik na jaren met licht aan slapen het sinds een paar maanden in het donker durf *) ,
helemaal onder de deken met een kleine opening om adem te halen en het lichtknopje binnen handbereik.

Ik denk dat het een van mijn overleden katten waren en vind het jammer dat ik dit niet overdag heb ervaren.
Ipv trappen zou ik intens genieten van hun bezoekjes, mits het mijn overleden schatjes waren dan he.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 7 november 2010 @ 14:15:46 #180
31101 _Led_
pi_88432102
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:09 schreef Maharajah het volgende:
Ik zelf heb maar 1 of 2 'echt onverklaarbare dingen meegemaakt in het halfjaar na het glaasjedraaien waar ik nog geen logische verklaring aan kan geven.
Dat jij ze niet kunt verklaren maakt ze niet onverklaarbaar he :P

By the way, mijn buren van een paar huizen hadden net zo'n verhaal als jij.
Die kwamen er na 2 weken pas achter dat een nieuwe kat uit de buurt telkens 'savonds via het dakraampje binnenkwam :)
zzz
  zondag 7 november 2010 @ 14:18:50 #181
8372 Bastard
Persona non grata
pi_88432202
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:15 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Dat jij ze niet kunt verklaren maakt ze niet onverklaarbaar he :P

By the way, mijn buren van een paar huizen hadden net zo'n verhaal als jij.
Die kwamen er na 2 weken pas achter dat een nieuwe kat uit de buurt telkens 'savonds via het dakraampje binnenkwam :)

Die je dan wel ziet als je licht aan doet natuurlijk.
The truth was in here.
  maandag 8 november 2010 @ 13:08:56 #182
31101 _Led_
pi_88469789
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Die je dan wel ziet als je licht aan doet natuurlijk.
Niet als ie inmiddels weer achter / onder je bed zit natuurlijk :)
zzz
pi_88469953
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:51 schreef Ratelslangetje het volgende:

Verhaal ja.
_O_ :D
pi_90821312
hoi mensen,
Wij gingen een tijdje geleden met vriendinnen glaasje draaien. een vriendin van ons wilde graag haar opa oproepen, ookal geloofde ze er eigenlijk niet in. daarom zei ze expres : "ik wil mij opa Jaan spreken" wij dachten allemaal dat die opa van onze vriendin echt Jaan hete. Toen we bezig waren met glaasje draaien, vroegen we : "heet u Jaan" de geest antwoorde ja. we vroegen ook of hij de opa van onze vriendin was en hij antwoorde ja. We vroegen allemaal dingen aan de opa en eigenlijk (dat dachten we achteraf pas) waren die antwoorde helemaal niet lochisch. We vulde alleen steeds zelf die dingen in zodat het klopte. bijvoorbeeld : hij zei steeds papapapapappapapap, en wij vroegen bedoeld u er mee dat u de beschermengel van onze vriendin bent en de geest antwoorde ja, eigenlijk is dat helemaal niet lochisch maar daar dachten we toen niet aan. we geloofde er op dat moment gewoon zo sterk in dat we op dat moment alles zouden geloven. :$ voor de rest ging het oproepen helemaal goed en er zijn geen vervelende dingen hierna gebeurd, wel wat maar die waren niet zo groot / erg.
Onze vriendin had ook tegen haar nichtje verteld dat ze ook Jaan moest zeggen (ipv Jan) als ze geesten op ging roepen, zij had dat toen ook gedaan en er gebeurde precies hetzelfde bij haar, dus er zijn dus ook geesten die zich anders voordoen als wie ze zijn, geloof dus nooit in glaasje draaien want iedere geest kan nep zijn, en dat is geen fijn idee,
van onze vriendin is het opzich wel slim geweest dat ze zei dat haar opa Jaan hete maar van de andere kant zijn sommige van de vriendinnen die mee "Jaan" op hadden geroepen een beetje bang geworden :s
gelukkig is het nu allemaal al over.
x janne en karlijn
pi_91176279
vroeger deed ik wel eens mee met kruis- en bordseances en vond het toch verassend, het kruis met een spijker in het midden bewoog zich alle kanten uit liggend op de wijsvinger van 4 mensen, het groette ieder apart en maakte redelijke zinnen op het letterbord, het waarschuwde me eens op een bepaalde dag met volle maan heel goed op te passen en op die dag in mijn vakantie was ik in Luxemburg en gebeurden de gekste dingen achter elkaar, toch frapant :{
pi_91179524
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef NeoTheXerox het volgende:

[..]

waarom? dit is mijn mening, er staat nergens dat alleen mensen die in geesten geloven mogen reageren! of wil je zieltjes winnen voor je ongeloof 8)7 Mensen de stuipen op het lijf jagen is tegenwoordig erg in op internet. Ik vind het allemaal onzin en er kinderachtig en ik ben vrij omdat te zeggen toch? })

en daar begin je ook meteen raar op te reageren. O-) Zulke reacties kun je nu eenmaal verwachten bij zo'n topic :Y

Daarbij vind ik ook dat je je niet moet bezighouden met achterlijke dingen als geesten en glaasje draaien en dat is mijn mening en ik denk ook van vele anderen :W Daarbij zijn er een hoop mensen die zo labiel zijn dat die er in meegaan, vooral jongeren die op een leeftijd geen raad met zichzelf weten en als ze zulke dingen dan lezen dan gaan ze het gauw geloven, dat noem ik misbruik maken van zwakken. Nogmaals dit is mijn mening en als je het daar niet mee eens bent, dan mag dat best, maar ik denk er zo over, tot dat het tegendeel bewezen is en niet met losse filmpjes her en der op internet of gephotoshopte foto's of rare online ouija boards. Mensen moeten geloven wat ze willen geloven maar ga daar niet zwakke zieltjes mee winnen want die zijn erg beïnvloedbaar
Ik vind het inderdaad wel frappant dat iedereen die in spoken gelooft van die dingen meemaakt. En ik die er niet in geloof nog nooit iets dergelijks heb meegemaakt :P
pi_91202493
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad wel frappant dat iedereen die in spoken gelooft van die dingen meemaakt. En ik die er niet in geloof nog nooit iets dergelijks heb meegemaakt :P
Ik denk dat zodra je zoiets meemaakt, je wel even nadenkt en wellicht toch in geesten gaat geloven.

Ik zelf ben er nog niet uit voor mezelf, maar ik hoop zoiets niet mee te maken :p
pi_91203165
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 20:57 schreef Romanus het volgende:
Ik vind het inderdaad wel frappant dat iedereen die in spoken gelooft van die dingen meemaakt.
Onzin. Ik ken zat mensen die in geesten geloven maar nog nooit iets paranormaals hebben meegemaakt.
pi_93590789
Sommige familieleden van mij hebben hele duistere dingen meegemaakt. Ik heb ook al wat dingen meegemaakt maar niet dat ik echt duidelijk een onverklaarbaar persoon heb zien staan ofzo. Bij mij was het vooral dat ik soms een hand op mijn gezicht voel of snel iets zie.

Maar bij mijn familie daarintegen, waren het soms hele aanvallen. Mijn nicht werd aangevallen in haar slaap. Dat 'ding' wilde haar wurgen of wat dan ook, maar ze vocht terug. Toen ze dit aan haar ouders vertelde en haar broers lachte ze haar allemaal vierkant uit. Daarna gebeurde het nog een keer, maar dit keer sprak dat 'ding' ook tijdens de aanval en zei dat ze hem toch niet aan zou kunnen. Nadat het de 2e keer was gebeurd namen ze haar wat serieuzer en besloot ze om bij haar broer te slapen. Hij plaagde haar en nam haar niet serieus, totdat er een lamp in de hoek van zijn kamer omhoog schoot en zijn richting op werd 'gegooid'.

En dat was het begin van een duistere periode.. :{
thats it
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:22:29 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93591284
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:09 schreef Skynilla het volgende:

En dat was het begin van een duistere periode.. :{
Wat smeekt om meer uitleg :o

Wat gebeurde er toen?
The truth was in here.
pi_93592229
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat smeekt om meer uitleg :o

Wat gebeurde er toen?
Er was iemand van de kerk langsgekomen om het huis te zegenen(ze zijn gelovig). Maar dat mocht niet baatten. Namelijk het volgende...

Mijn nicht lag in bed. Het was al best laat en zij wilde dus slapen. Lekker ingepakt was ze klaar om in slaap te vallen. Op dat moment worden de dekens wat van haar afgetrokken. Ze trok hem weer terug en weer werd het laken wat naar beneden getrokken. Ze trok hem weer terug, maar dit keer ook over haar gezicht omdat ze best wel bang was geworden. En in een ruk word die hele deken van haar afgetrokken en wordt ze stevig in het matras gedrukt. Het duurde een minuut ofzo. Na die 'aanval' pakte ze haar deken weer en ging weer gewoon in bed liggen, omdat ze niet wilde tonen dat ze bang was.

Soms liep er ook wel eens een persoon door het huis die daar helemaal niet hoorde. Zaten ze bijv. op de bank en dan liep er heel gewoon een doorzichtige man van de keuken naar de deur en dan erdoorheen. Het huis was gewoon een spookhuis geworden.
thats it
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:47:37 #192
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93592379
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:44 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Er was iemand van de kerk langsgekomen om het huis te zegenen(ze zijn gelovig). Maar dat mocht niet baatten. Namelijk het volgende...

Mijn nicht lag in bed. Het was al best laat en zij wilde dus slapen. Lekker ingepakt was ze klaar om in slaap te vallen. Op dat moment worden de dekens wat van haar afgetrokken. Ze trok hem weer terug en weer werd het laken wat naar beneden getrokken. Ze trok hem weer terug, maar dit keer ook over haar gezicht omdat ze best wel bang was geworden. En in een ruk word die hele deken van haar afgetrokken en wordt ze stevig in het matras gedrukt. Het duurde een minuut ofzo. Na die 'aanval' pakte ze haar deken weer en ging weer gewoon in bed liggen, omdat ze niet wilde tonen dat ze bang was.

Soms liep er ook wel eens een persoon door het huis die daar helemaal niet hoorde. Zaten ze bijv. op de bank en dan liep er heel gewoon een doorzichtige man van de keuken naar de deur en dan erdoorheen. Het huis was gewoon een spookhuis geworden.
Wat was de aanleiding voor deze manifestaties denk je? En wat was uiteindelijk de oplossing?
The truth was in here.
pi_93592918
quote:
11s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:47 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat was de aanleiding voor deze manifestaties denk je? En wat was uiteindelijk de oplossing?
Ik zou het echt niet weten. Ik weet wel dat er in de buurt een begraafplaats was, maar dat hoeft nog niks te betekenen. Er was eigelijk geen oplossing. Het werd ineens wat minder, en toen stopte alles gewoon. Het gekke is, zij was degene die het meest bezig was met de kerk, en juist gebeurde de dingen met haar. Ik voel me nog steeds niet prettig als ik in dat huis ben. Alsof ik bekeken word en wil rennen, heel vreemd. Daardoor weet ik ook zeker dat die dingen echt bestaan.
thats it
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:08:14 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_93593195
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:59 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet weten. Ik weet wel dat er in de buurt een begraafplaats was, maar dat hoeft nog niks te betekenen. Er was eigelijk geen oplossing. Het werd ineens wat minder, en toen stopte alles gewoon. Het gekke is, zij was degene die het meest bezig was met de kerk, en juist gebeurde de dingen met haar. Ik voel me nog steeds niet prettig als ik in dat huis ben. Alsof ik bekeken word en wil rennen, heel vreemd. Daardoor weet ik ook zeker dat die dingen echt bestaan.
Sja.. uiterst merkwaardig inderdaad. Alsof ze ze uitgedaagd heeft zou je denken.. maar dan nog, makes no sense.
The truth was in here.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:15:19 #195
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93642878
Ik heb ervaring met glaasje draaien. Ik was toen veertien, misschien vijftien. Met een stel vrienden, zelfgemaakt bord van een stuk hout van de Gamma en bij een school, buiten. Het werkte. Althans, dat idee had ik, achteraf denk ik weleens: misschien bewoog iemand dat glaasje wel. Toch kwam het allemaal vrij oprecht over toendertijd, we hebben ook nog heel erg op elkaar gelet. Kirsten Doetma(n) heette ze, ik zal die naam vanzelfsprekend nooit vergeten. Ze was lerares geweest en ze had een auto-ongeluk gehad. Ik heb er verder geen last van gehad, wat best vreemd is met de Christelijke achtergrond die ik heb. Een vriend wel.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:16:08 #196
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_93642907
Verder niets, en gelukkig maar. Hoe oppervlakkig ook lijkt het me verschrikkelijk een geestverschijning te zien. Wel interessant om dit topic door te lezen :7.
pi_93653345
WTF, spacende verhalen hoor.

Vroeger toen ik een jaar of 11 a 12 was wilde ik ook geesten gaan oproepen. Die bewuste dag kregen we allemaal 'tekens'. Ik was bij een vriend blijven slapen en toen we wakker werden zetten we de tv aan om rustig wat TV te kijken. Waar ging het over, geesten, natuurlijk niks ergs, dat kan gebeuren. Later krgen we nog wat tekens, die ben ik alleen vergeten, volgens mij was het iets met kaarsjes die verdwenen waren en de glazen die we zouden gebruiken ook kapot waren gegaan. Alleen wat ons toen over de streep heeft getrokken om het niet te doen, en toen realiseerden we eigenlijk ook pas al deze dingen, was toen wij in het dorp liepen en we keken naar de kerkklok, stond precies stil om twaalf uur. Vanaf toen hebben we besloten het niet te doen.

Alhoewel ik soms wel wat verhalen in twijfel neem, vooral dat verhaal van Skynilla, met doorzichtige mensen, geloof ik zeker in geesten. Al denk ik wel dat je jezelf ook gek kan maken...
pi_93654242
Mijn ouders hebben in hun jonge jaren ooit is aan glaasje draaien gedaan met vrienden of familie.
Ik weet niet of mijn vader of moeder dit toen heeft gevraagd, Krijgen wij kinderen.
Antwoord: 1 zoon.

En kijk aan, daar ben ik.
Ik grap wel is dat ik die geest was ;)

Moge het echt zijn dan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_93686620
ik geloof wel in geesten maar niet in die kwade en polter
Met de Y
  Moderator zondag 6 maart 2011 @ 13:17:37 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_93723694
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:15 schreef Grunge. het volgende:
Ik heb ervaring met glaasje draaien. Ik was toen veertien, misschien vijftien. Met een stel vrienden, zelfgemaakt bord van een stuk hout van de Gamma en bij een school, buiten. Het werkte. Althans, dat idee had ik, achteraf denk ik weleens: misschien bewoog iemand dat glaasje wel. Toch kwam het allemaal vrij oprecht over toendertijd, we hebben ook nog heel erg op elkaar gelet. Kirsten Doetma(n) heette ze, ik zal die naam vanzelfsprekend nooit vergeten. Ze was lerares geweest en ze had een auto-ongeluk gehad. Ik heb er verder geen last van gehad, wat best vreemd is met de Christelijke achtergrond die ik heb. Een vriend wel.
Wat heeft die vriend dan voor last gehad?
pi_94001533
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 22:32 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik was het niet hoor :o
Tijdje geleden was er hier een topic waar soortgelijke ervaringen werden besproken. Ik heb ook een paar keer gevoeld dat er iets op mijn bed kwam liggen, bij mijn kuiten.
Geen plof, zoals jij het voelde, maar als een kat die rustig gaat liggen. Zodra ik besefte dat het niet mijn katten waren ben ik als een gek gaan trappen met mn benen. Nu heb ik er geen last meer van.

Het klote van dit is dat ik na jaren met licht aan slapen het sinds een paar maanden in het donker durf *) ,
helemaal onder de deken met een kleine opening om adem te halen en het lichtknopje binnen handbereik.

Ik denk dat het een van mijn overleden katten waren en vind het jammer dat ik dit niet overdag heb ervaren.
Ipv trappen zou ik intens genieten van hun bezoekjes, mits het mijn overleden schatjes waren dan he.
Ik had ongeveer hetzelfde voor. Een paar nachten voelde ik telkens alsof mn kat op mn benen kwam liggen slapen. Maar mn kat mag mn slaapkamer niet in als ik er niet ben, dus echt kon het niet geweest zijn.
Na die paar keren werd ik er wel bang van. Ik heb toen luidop gezegd Ga Weg en daarna is het nooit meer voorgekomen. Nu vind ik het wel jammer want ik had graag wel eens meer getest. Maar toen was ik echt bang :)
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_94019681
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:05 schreef TheGreatHooD het volgende:
WTF, spacende verhalen hoor.

Alhoewel ik soms wel wat verhalen in twijfel neem, vooral dat verhaal van Skynilla, met doorzichtige mensen, geloof ik zeker in geesten. Al denk ik wel dat je jezelf ook gek kan maken...
Begrijpelijk. Maar het is wel écht gebeurd. Toen mijn neef mijn nicht plaagde, hoorde ze allebei duidelijk een zware duistere stem haar naam schreeuwen en toen werd die lamp hun richting op gegooid. Mijn neef geloofde haar niet, vandaar het plagen maar daarna wist hij zeker dat ze niet loog.

Enfin, nog een ervaring. Niet van mij maar een nicht van mij( niet dezelfde als in het vorige verhaal).
Zij deed al wat vaker aan glaasjedraaien en het liep ook altijd wel goed. Soms geen reactie maar ach. Op een dag besloot ze het weer te doen. Het was een man, maar hij gaf geen duidelijke antwoorden op haar vragen. Hij vroeg haar wat, de vraag weet ik niet meer, maar zij gaf als antwoord 'nee' waar de geest niet zo blij mee was. Toen begon haar kamer rond te draaien(netals in films) terwijl zij stil op de grond zat. Toen haar kamer stopte met ronddraaien was alles in spiegelbeeld. Haar deur was ook aan de andere kant. In paniek rende ze naar beneden(door de deur in spiegelbeeld |:( ). Toen ze weer naar boven ging, was alles weer normaal.

Maar ik weet dus niet of die kamer echt in spiegelbeeld was of dat die geest met haar gedachtes speelde en haar in spiegelbeeld liet zien. In ieder geval erg creepy.
thats it
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 11:16:49 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_94038228
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 22:03 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Begrijpelijk. Maar het is wel écht gebeurd. Toen mijn neef mijn nicht plaagde, hoorde ze allebei duidelijk een zware duistere stem haar naam schreeuwen en toen werd die lamp hun richting op gegooid. Mijn neef geloofde haar niet, vandaar het plagen maar daarna wist hij zeker dat ze niet loog.

Enfin, nog een ervaring. Niet van mij maar een nicht van mij( niet dezelfde als in het vorige verhaal).
Zij deed al wat vaker aan glaasjedraaien en het liep ook altijd wel goed. Soms geen reactie maar ach. Op een dag besloot ze het weer te doen. Het was een man, maar hij gaf geen duidelijke antwoorden op haar vragen. Hij vroeg haar wat, de vraag weet ik niet meer, maar zij gaf als antwoord 'nee' waar de geest niet zo blij mee was. Toen begon haar kamer rond te draaien(netals in films) terwijl zij stil op de grond zat. Toen haar kamer stopte met ronddraaien was alles in spiegelbeeld. Haar deur was ook aan de andere kant. In paniek rende ze naar beneden(door de deur in spiegelbeeld |:( ). Toen ze weer naar boven ging, was alles weer normaal.

Maar ik weet dus niet of die kamer echt in spiegelbeeld was of dat die geest met haar gedachtes speelde en haar in spiegelbeeld liet zien. In ieder geval erg creepy.
Een verhaal als dit maakt me nóg meer duidelijk dat glaasje draaien iets is wat ik nooit zal doen. Er gebeuren echt heel weirde dingen als je je daar teveel mee bezig houdt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:55:31 #204
349387 reanna23
Loves music<3
pi_98867360
Ik zie elke nacht precies om 0:00 uur een geest in de ramen, best eng..
Vooral met vrienden muziek luisteren, Metal mn favo.
pi_98904606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:55 schreef reanna23 het volgende:
Ik vind het eerder vreemd dat die precies om 0:00 uur tevoorschijn komt. Er zijn mensen die geloven dat wanneer iemand zelfmoord pleegt, die persoon elke dag weer opnieuw die dood ervaart totdat die persoon het licht ziet. Als die geest elke keer om 0:00 uur komt, is dat niet vanwege die leuke cijfercombinatie, dat is tenslotte later door de mens zelf bedacht, maar dat er iets op dat tijdstip is gebeurd wat met die persoons dood te maken heeft.
ROBODEMONS..................|:(
pi_98911020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:55 schreef reanna23 het volgende:
Hij houdt ook rekening met de zomer- en wintertijd? :)
pi_98917988
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij houdt ook rekening met de zomer- en wintertijd? :)
Een beetje moderne geest gaat met zijn/haar tijd mee.
pi_99233485
Vroeger ook rare dingen mee gemaakt met geesten oproepen.

Maar daar gaat mijn 'verhaal' niet over. Het volgende vond ik dus echt weird.

Toen ik twaalf jaar geleden in mijn huidige huis kwam wonen, woonde er een vrouwtje naast me. Super lief vrouwtje van toen 92 jaar..altijd bezig met haar tuintje..wilde absoluut op haar zelf blijven wonen..kookte iedere middag warm eten voor haarzelf. Kortom .. een bikkel van een mens en lief ook. Op een gegeven moment kreeg zij een beroerte en kwam in het ziekenhuis terecht. Ben nog bij haar geweest, ze lag vast gebonden want zij trok steeds de slangetjes uit haar lichaam. Het was niks voor haar om er zo hulpeloos bij te liggen..ze is ook kort daarna op 96 jarige leeftijd overleden.
Er kwamen nieuwe mensen in het huis...een jong gezin met drie kinderen. Twee meiden van 18 en 16 jaar en één jongetje van toen zo'n 4 á 5 jaar. Dat jongetje wilde vanaf het begin nooit in zijn kamer slapen..zat elke avond gillend in een hoekje van zijn bed...compleet over zijn toeren. Zijn moeder nam hem dan bij haar..hij vertelde haar niks waarom hij zo bang was. Zijn moeder maakte vaak grapjes dat hij een bangepoepert was enzo..maar hij wilde op een gegeven moment echt met geen mogelijkheid meer die kamer in. Dit duurde zo twee jaar en nog steeds wil hij niet in de kamer komen. Een tijdje terug was ik op de koffie bij mijn buurvrouw en zij vroeg mij hoe het vrouwtje wat voor hun daar woonde, eruit zag en beschreef haar vervolgens precies. Klein oud vrouwtje..grijs krullend haar..beetje krom gebogen rug.
Dat jongetje had namelijk tegen de moeder van een vriendje zijn verhaal verteld..elke avond als hij in bed lag..zat er een oud grijs vrouwtje op de rand van zijn bed, lachte naar hem en aaide over zijn hoofd.
Het kippevel stond echt metersdik op mijn lijf..dit was mijn oude buurvrouwtje. Zij was zo erg gehecht aan haar huisje en heeft daar ook opgebaard gelegen.
Ik denk dat zij gewoon nog niet echt afscheid kon nemen van haar huisje ofzo..who know's maar het is wel echt gebeurd. Mijn buurjongetje komt nog steeds niet in die kamer..de buurvrouw zegt dat er niks meer is maarja, zij heeft het ook niet ervaren. Kinderen zijn daar meer vatbaar voor..net als dieren.
Kan zo nog veel meer dingen vertellen wat onverklaarbaar is..veel mee meegemaakt maar dit vond ik wel een erg bizar verhaal. Dat mijn huidige buurvrouw, mijn oude buurvrouwtje gewoon zo kon beschrijven.
Dus ja...ik geloof zeker dat er meer is...wat het is weet ik niet..maar er is zeker meer tussen hemel en aarde.

[ Bericht 0% gewijzigd door mootje1970 op 09-07-2011 03:46:09 ]
pi_99233504
Let maar niet op mijn avatar..moet ik nog veranderen zie ik hihi.....
pi_99239844
Komt het dan door die slaapkamer of zoekt dat overleden vrouwtje gewoon specifiek contact met die jongen.
pi_99240172
Ik heb geen idee..weet wel dat kinderen er vatbaarder voor zijn om ze te kunnen zien.
Heb geen idee welke kamer de slaapkamer van mijn vorige buurvrouw was, misschien wel die kamer. Hij zag haar ook alleen in die kamer waar hij tot de dag van vandaag (hij is nu 8 jaar) niet wil komen.
pi_99275484
Mooi verhaal maar jammer dat het jongentje zo bang is, maar kan me het wel voorstellen k zag als kind ook vanalles en werd er bang van en wou nooit slapen, mn moeder of mn zus moesten naast mn bed zitten tot ik in slaap viel. Zou mooi zijn als ouders meer open praten met hun kinderen en laten weten dat het niet eng is. ik ben nl zelf nog nooit echt fysiek aangevallen door een geest dan alleen een tikje op mn hoofd toen ik een poosje gelden alleen in de huiskamer zat en op mn pc bezig was met muziek ed.
pi_99288613
Denk ook zeker niet dat er kwaad in de zin was..maarja als je als kind iemand vreemd in je kamer ziet is dat natuulijk wel beangstigend. Mijn huidige buurvrouw (moeder van het jongetje) ging er ook niet goed mee om op zijn zachtst gezegd.
Toen zij nog niet wist waarom hij zo bang was heeft ze mij wel eens verteld dat hij nooit wil slapen en dat zij hem dan bang ging maken.
Ze zei dan tegen hem.. ; je moet slapen hoor anders komt chucky!!'.
Je weet wel, van die film met die pop die tot leven komt! Die had dat jongetje ooit gezien..no way dat mijn kind zo jong zo'n film mag kijken. Ze ging dan (voor de grap) met een stok vanaf beneden op zijn raam tikken om hem bang te maken. Ik vond dat echt zo achterlijk..dat doe je toch niet?
Vandaar dat hij er thuis niet over praatte wat hij zag en waarom hij daadwerkelijk zo bang was.

Later kwam dat er dus pas uit en nam zij hem pas serieus. Wel zielig...toen ze het mij verteld zat hij erbij en hij vertelde mij dus gewoon hoe dat vrouwtje eruit zag en ik herkende daar gelijk mijn oude buurvrouwtje in..
pi_99311590
Jeetje wat een half gare moeder zeg, dat doe je toch niet! Heb hier geen woorden voor
pi_99317306
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2006 16:21 schreef veldmuis het volgende:
Kan het zo zijn dat de geesten je vraag fout begrepen?
geesten die je vraag verkeerd begrijpen.. :|W
Doet mij denken aan dit. :Y })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  Moderator maandag 11 juli 2011 @ 13:24:55 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_99317370
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:06 schreef mousy31 het volgende:
Jeetje wat een half gare moeder zeg, dat doe je toch niet! Heb hier geen woorden voor
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Als moeder je kind bangmaken :o
  maandag 11 juli 2011 @ 14:26:32 #217
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_99319442
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:06 schreef mootje1970 het volgende:
Denk ook zeker niet dat er kwaad in de zin was..maarja als je als kind iemand vreemd in je kamer ziet is dat natuulijk wel beangstigend. Mijn huidige buurvrouw (moeder van het jongetje) ging er ook niet goed mee om op zijn zachtst gezegd.
Toen zij nog niet wist waarom hij zo bang was heeft ze mij wel eens verteld dat hij nooit wil slapen en dat zij hem dan bang ging maken.
Ze zei dan tegen hem.. ; je moet slapen hoor anders komt chucky!!'.
Je weet wel, van die film met die pop die tot leven komt! Die had dat jongetje ooit gezien..no way dat mijn kind zo jong zo'n film mag kijken. Ze ging dan (voor de grap) met een stok vanaf beneden op zijn raam tikken om hem bang te maken. Ik vond dat echt zo achterlijk..dat doe je toch niet?
Vandaar dat hij er thuis niet over praatte wat hij zag en waarom hij daadwerkelijk zo bang was.

Later kwam dat er dus pas uit en nam zij hem pas serieus. Wel zielig...toen ze het mij verteld zat hij erbij en hij vertelde mij dus gewoon hoe dat vrouwtje eruit zag en ik herkende daar gelijk mijn oude buurvrouwtje in..
Die had geen moeder moeten worden :') Wat een kutstreek.
Mijn moeder vertelde me vroeger dat er een heks in de kast zat.
Ik was bang! Heb hier gelukkig geen trauma's aan overgehouden :D
Achteraf vind ik het wel grappig. Kan er nu wel om lachen.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_99355791
quote:
Ik vind zoiets verschrikkelijk. Als moeder je kind bangmaken
Ja echt hé...en dan in de hoop dat je kind dan wel gaat slapen terwijl het al zo bang is!! Ik vond dat ook echt te idioot voor woorden..
pi_99394153
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:16 schreef mootje1970 het volgende:
Ik heb geen idee..weet wel dat kinderen er vatbaarder voor zijn om ze te kunnen zien.
Heb geen idee welke kamer de slaapkamer van mijn vorige buurvrouw was, misschien wel die kamer. Hij zag haar ook alleen in die kamer waar hij tot de dag van vandaag (hij is nu 8 jaar) niet wil komen.
Maar ik mag hopen dat hij inmiddels een andere slaapkamer heeft gekregen.
pi_99404400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar ik mag hopen dat hij inmiddels een andere slaapkamer heeft gekregen.
:Y
pi_102021495
Ik wil graag geesten oproepen met paar vrienden door te gaan glaasje draaien, maar ik ben nog jong ( 12 jaar ) ik wil van een ervaren iemand alle details erover horen, en of er iets kan mis gaan, zo ja?... wat dan! Vertel het me a.u.b ik wil niet in de gebakken peren zit, zoals ongeluk ofzoiets!

B.v.d Melvin! :)
pi_102023208
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:26 schreef MelvinDW het volgende:
Ik wil graag geesten oproepen met paar vrienden door te gaan glaasje draaien, maar ik ben nog jong ( 12 jaar ) ik wil van een ervaren iemand alle details erover horen, en of er iets kan mis gaan, zo ja?... wat dan! Vertel het me a.u.b ik wil niet in de gebakken peren zit, zoals ongeluk ofzoiets!

B.v.d Melvin! :)
Er is een speciaal topic voor. Meld je daar even als je er meer over wilt lezen, want het lijkt me beter dat we jou gezien je leeftijd eerst even laten wennen aan wat er zoal besproken wordt hier.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102034998
Inderdaad ja het is niet zonder gevaar. :s)
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')