abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:38:10 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71713810
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:38 schreef 3steps het volgende:
Het verschijnsel dat het glaasje "uit zichzelf" gaat bewegen wordt ideomotor genoemd. Het betekent kortgezegd dat de mensen die het glaasje aanraken onbewust en onvrijwillig ZELF het glas bewegen.

Het is dus niet zo dat ze expres het glas naar een bepaald antwoord sturen, maar mmdat hun onderbewuste verwacht dat het glas in een bepaalde richting gaat bewegen, maakt hun vinger onbewust de beweging in die richting.

Het is toch eigenlijk ook vreemd dat mensen hun vingers op het glaasje moeten leggen? Waarom kan die geest het glas niet zelf bewegen?

Een verklaring hiervoor kan dat weer zijn dat het de opgeroepen geest is die jouw vinger "overneemt" en het glaasje beweegt. Al vind ik dit persoonlijk wat vergezocht.

linkje naar ideomotor wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
Exacto, pendelen berust op het zelfde principe.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71714180
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:38 schreef Michielos het volgende:

[..]

Exacto, pendelen berust op het zelfde principe.
Pendelen? Kun je wat meer vertellen?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:15:05 #53
16182 3steps
en anders niets
pi_71714787
Een pendel (kettinkje met een hangertje onderaan) houd je boven je hand en deze gaat met de klok mee, of juist tegen de klok in draaien. Of horizontaal of juist verticaal.
Ook dit doe je gewoon zelf... omdat je onbewust verwacht dat de pendel zal gaan bewegen, maak je zelf zonder dat je het door hebt (onbewust) de beweging.
Een wichelroede werkt trouwens ook precies zo.
Die andere dokter is beter, maar helaas is hij ziek.
pi_71716110
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef 3steps het volgende:
Een pendel (kettinkje met een hangertje onderaan) houd je boven je hand en deze gaat met de klok mee, of juist tegen de klok in draaien. Of horizontaal of juist verticaal.
Ook dit doe je gewoon zelf... omdat je onbewust verwacht dat de pendel zal gaan bewegen, maak je zelf zonder dat je het door hebt (onbewust) de beweging.
Een wichelroede werkt trouwens ook precies zo.
Dus dit soort dingen doe je gewoon zelf, heeft niets met paranormaal te maken?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:28:03 #55
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71716654
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus dit soort dingen doe je gewoon zelf, heeft niets met paranormaal te maken?
Nou, als je niet weet wat een ideomotor response is (een psychologisch effect waarbij het bewuste ontweken wordt en je gedachten je actie wordt), kan het heel misleidend zijn (lees meer; http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect).

Pendelen, Ouija, wichelroede wordt inderdaad vanuit een ideomotorsiche reactie gedaan ( in het geval van een Ouija bord, meerdere vingers , vandaar de "motion" ). . Talloze onderzoeken hebben dit bewezen. lees meer over de onderzoeken van psycholoog professor Dr. C. French.

nogmaals, als je niet weet wat het is, zeg je al snel dat het iets paranormaals is. En daarom stem ik zo voor gedegen onderzoek.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71717462
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:28 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nou, als je niet weet wat een ideomotor response is (een psychologisch effect waarbij het bewuste ontweken wordt en je gedachten je actie wordt), kan het heel misleidend zijn (lees meer; http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect).

Pendelen, Ouija, wichelroede wordt inderdaad vanuit een ideomotorsiche reactie gedaan ( in het geval van een Ouija bord, meerdere vingers , vandaar de "motion" ). . Talloze onderzoeken hebben dit bewezen. lees meer over de onderzoeken van psycholoog professor Dr. C. French.

nogmaals, als je niet weet wat het is, zeg je al snel dat het iets paranormaals is. En daarom stem ik zo voor gedegen onderzoek.
Thanks, ik ga het lezen
pi_71717659
Maar Michielos, als alles bij ouija bord, wichelroedes en pendelen uit het onderbewuste word gedaan hoe kunnen mensen dan dingen van elkaar weten die ze helemaal niet kunnen weten? Ik heb ook wel gelezen dat de glazen soms uit zichzelf gaan bewegen, zonder dat iemand deze aanraakt, is dat dan nep?
Of is het zo dat het onderbewuste met een soort telekynese doe glazen en objecten doet bewegen?
Satan has been the best friend the Church has ever had, as He has kept it in business all these years!
pi_71717696
Linke soep
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:48:48 #59
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71722720
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:17 schreef 3geltje het volgende:
Maar Michielos, als alles bij ouija bord, wichelroedes en pendelen uit het onderbewuste word gedaan hoe kunnen mensen dan dingen van elkaar weten die ze helemaal niet kunnen weten? Ik heb ook wel gelezen dat de glazen soms uit zichzelf gaan bewegen, zonder dat iemand deze aanraakt, is dat dan nep?
Of is het zo dat het onderbewuste met een soort telekynese doe glazen en objecten doet bewegen?
De meeste bronnen die zoiets vermelden zijn persoonlijke anekdotes en visserslatijn die nergens op gebaseerd zijn. Indien iemand mij kan laten zien (ik heb zelf een stuk of tig ouija borden, dus in for a session?? mail!) dat het echt geesten zijn, dan is dat cool.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71724598
Sowieso vind ik het altijd cool om te zien dat wanneer mensen geblinddoekt zijn de berichten geen sense maken. Ook hebben ze tijdens een sessie eens het bord een kwartslag moeten draaien (zondat dat de ouija dudes t wisten dus), om te zien of het wel echt geesten waren maar ook dit liep uit in een fiasco waarin de berichten werkelijk nergens op sloegen. Blijkbaar moeten de mensen die aan ouija doen toch zicht hebben op de whereabouts van de letters

In andere woorden: Een geest die deze berichten doorgeeft is het om het even waar de letters zich bevinden en het zou ook niks moeten uitmaken als de mensen geblinddoekt zijn of niet. Deze tests waren puur om aan te tonen dat het een geest was die de berichten doorgaf en niet de ideoresponse van de beoefenaars. Helaas was het geen geest
pi_71724610
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:51 schreef Flammie het volgende:
Sowieso vind ik het altijd cool om te zien dat wanneer mensen geblinddoekt zijn de berichten geen sense maken. Ook hebben ze tijdens een sessie eens het bord een kwartslag moeten draaien (zondat dat de ouija dudes t wisten dus), om te zien of het wel echt geesten waren maar ook dit liep uit in een fiasco waarin de berichten werkelijk nergens op sloegen. Blijkbaar moeten de mensen die aan ouija doen toch zicht hebben op de whereabouts van de letters

In andere woorden: Een geest die deze berichten doorgeeft is het om het even waar de letters zich bevinden en het zou ook niks moeten uitmaken als de mensen geblinddoekt zijn of niet. Deze tests waren puur om aan te tonen dat het een geest was die de berichten doorgaf en niet de ideoresponse van de beoefenaars. Helaas was het geen geest
Zelfde met Char en die crap.. zie je het al voor je een geest die fluistert vanuit een andere wereld "Heee pssssst Char, er zit een B en S in mijn naam en het klinkt als Baas" xD
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71749163
Weet niet waar of dit hier thuishoort, maar vond het aardig bizar wat er gebeurd is.

Ik kreeg enkele weken geleden te horen dat een tante van me was overleden. Nou hebben we een grote familie, en had ik eigenlijk weinig tot geen contact met haar. Het enige wat me bijstaat over haar was dat ze een huis vol klokken had, ze was daar altijd mee bezig.

Het volgende is het geval. Al jaren en jaren hangen hier in de woonkamer twee oude klokken, nooit is er iets vreemds mee gebeurd, tot die bewuste dag. De ene klok stond enkele uren na het telefoontje stil, de andere deed helemaal vreemd. Ieder half uur sloeg hij een willekeurig aantal, ik weet nog dat hij om 5 uur 's middags 11 keer sloeg, en een half uur later, om half 6 dus, plotseling 7 keer. En zo ging het door, er zat geen enkele volgorde in. Heel bizar, had kippenvel over heel mijn lijf.

Inmiddels doen de klokken het weer goed, maar ik kan het nog steeds niet verklaren waarom datgene gebeurde. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb nooit zo geloofd in geesten, maar nu...
pi_71750066
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:35 schreef pkim het volgende:
hoi mensen.
ook al heb je niet mee gedaan aan zo bordspel of eventueel glas spel word genoemd maar wel bij heb gestaan uit nieuwsgierigheid.zeg ik doe dat nooit, ik heb het wel gehad op mij jong leeftijd en heb veel meegemaakt veel geesten bij me geweest om mij te plagen mij negatief beeld geven en dromen uit liet komen en spullen verdwijnen en of iets vanzelf steed uit ging en mij naam riep enz ik was erg bang door geworden, als klein meisje ik was nergens bang voor had lef na dat gedoe op school ben ik overal bang voor geworden nou ja bijna overal. wel spinnen had ik vroeger niet voor die tijd, bang om afgewezen te worden door mensen, gevoel iemand in mij hoofd zei meid stop met eten je bent lelijk en dik toen had ik 2 maanden anorexia gelukkig weer opgeknapt met vechten van binnen. het is geen pretje al die dingen.
dus kijk uit met geesten oproepen ze zijn niet zo lief voor je.
je bent zelf volgens mij ook niet al te slim
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
  maandag 10 augustus 2009 @ 01:55:28 #64
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750309
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Frank92 het volgende:
Weet niet waar of dit hier thuishoort, maar vond het aardig bizar wat er gebeurd is.

Ik kreeg enkele weken geleden te horen dat een tante van me was overleden. Nou hebben we een grote familie, en had ik eigenlijk weinig tot geen contact met haar. Het enige wat me bijstaat over haar was dat ze een huis vol klokken had, ze was daar altijd mee bezig.

Het volgende is het geval. Al jaren en jaren hangen hier in de woonkamer twee oude klokken, nooit is er iets vreemds mee gebeurd, tot die bewuste dag. De ene klok stond enkele uren na het telefoontje stil, de andere deed helemaal vreemd. Ieder half uur sloeg hij een willekeurig aantal, ik weet nog dat hij om 5 uur 's middags 11 keer sloeg, en een half uur later, om half 6 dus, plotseling 7 keer. En zo ging het door, er zat geen enkele volgorde in. Heel bizar, had kippenvel over heel mijn lijf.

Inmiddels doen de klokken het weer goed, maar ik kan het nog steeds niet verklaren waarom datgene gebeurde. Iemand ook iets soortgelijks meegemaakt? Ik heb nooit zo geloofd in geesten, maar nu...
Maar waarom is dit veroorzaakt door geesten? Ik vind het verhaal apart enz. maar waarom zijn dit per direct geesten?
Als ik zeg dat God dit deed? Waarom is dit een onzinnige verklaring i.t.t. geesten? Elke pastoor zou zeggen dat dit God was.
En hoe sluiten we uit dat aliens dit deden? Een UFO nut zegt misschien wel dat dit UFO's zijn.
En dan heb ik het nog geeneens over de normale en rationele verklaringen gehad. Om deze reden hoor ik graag van jou... waarom waren dit per direct geesten?

btw.. cool maar ook spooky verhaal. Ik kan begrijpen dat je wel even twijfelde
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71750335
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:55 schreef Michielos het volgende:

[..]

Maar waarom is dit veroorzaakt door geesten? Ik vind het verhaal apart enz. maar waarom zijn dit per direct geesten?
Als ik zeg dat God dit deed? Waarom is dit een onzinnige verklaring i.t.t. geesten? Elke pastoor zou zeggen dat dit God was.
En hoe sluiten we uit dat aliens dit deden? Een UFO nut zegt misschien wel dat dit UFO's zijn.
En dan heb ik het nog geeneens over de normale en rationele verklaringen gehad. Om deze reden hoor ik graag van jou... waarom waren dit per direct geesten?

btw.. cool maar ook spooky verhaal. Ik kan begrijpen dat je wel even twijfelde
Mensen schrijven toevallige samenloop van omstandigheden graag aan iets toe idd. "God", al weten ze als je doorvraagt geeneens wat ze er precies mee bedoelen. Wat versta jij eigenlijk precies onder "geesten"?
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:01:59 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750365
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Mensen schrijven toevallige samenloop van omstandigheden graag aan iets toe idd. "God", al weten ze als je doorvraagt geeneens wat ze er precies mee bedoelen. Wat versta jij eigenlijk precies onder "geesten"?
Wat ik eigenlijk bedoel is dat er iets "onverklaarbaars" gebeurd en in plaats van openminded te zijn , meteen iets geschreeuwd wordt, afhankelijk van hun believe system. Een kopje valt van de muur bijvoorbeeld. Een spiritueel persoon schreeuwt hierbij meteen dat het geesten waren (het lijkt bijna een obsessie), een ufo fanaat beweert dat een ufo langsvloog die een electromagnetische puls ofzo doorgaf.. een trouw kerkganger zegt wellicht dat God een teken wilde achterlaten enz. En de mogelijkheid openhouden dat bepaalde dingen wel eens een alledaagse oorzaak kunnen hebben , wordt meteen vergeten(en mensen die deze mogelijkheid opperen worden voor bekrompen en kortzichtig uitgemaakt).

Onder geesten? Ik neem aan dat men hiermee het onstoffelijke bedoelt. Het voortbestaan van de mens zonder lichaam.

Oh en mijn aanbod blijft. Ik nodig eenieder uit voor een Ouija bord sessie (op een Fudd Ouija bord uit 1972). Ik heb al een paar PM's binnen maar wil genoeg mensen hebben voor een sfeervolle en gezellige avond.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71750405
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

Wat ik eigenlijk bedoel is dat er iets "onverklaarbaars" gebeurd en in plaats van openminded te zijn , meteen iets geschreeuwd wordt, afhankelijk van hun believe system. Een kopje valt van de muur bijvoorbeeld. Een spiritueel persoon schreeuwt hierbij meteen dat het geesten waren (het lijkt bijna een obsessie), een ufo fanaat beweert dat een ufo langsvloog die een electromagnetische puls ofzo doorgaf.. een trouw kerkganger zegt wellicht dat God een teken wilde achterlaten enz. En de mogelijkheid openhouden dat bepaalde dingen wel eens een alledaagse oorzaak kunnen hebben , wordt meteen vergeten(en mensen die deze mogelijkheid opperen worden voor bekrompen en kortzichtig uitgemaakt).

Onder geesten? Ik neem aan dat men hiermee het onstoffelijke bedoelt. Het voortbestaan van de mens zonder lichaam.
Ja, dat klopt. Mensen zien graag wat ze 'willen' zien of wat in hun levensfilosofie past. Veel mensen slaan daar nogal in door... Ontelbaar veel keren gebeurt er niets vreemds, maar die enkele keer dat iets heel toevallig lijkt wordt het aan de meest vreemde zaken toegeschreven.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:09:44 #68
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750439
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:06 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Mensen zien graag wat ze 'willen' zien of wat in hun levensfilosofie past. Veel mensen slaan daar nogal in door... Ontelbaar veel keren gebeurt er niets vreemds, maar die enkele keer dat iets heel toevallig lijkt wordt het aan de meest vreemde zaken toegeschreven.
Terwijl als men zich heel even erin zou verdiepen of een beetje ingelezen is op diverse vakgebieden er niet zo een heisa gemaakt zou worden (confirmation bias/psychologie is een goede, logische beredenering en drogredenatie een tweede, fasen van kritisch denken een derde, verstand hebben van natuurkunde e.d. een vierde).

whehe ben jij op mijn Ouija board night?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71750454
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:09 schreef Michielos het volgende:

[..]

Terwijl als men zich heel even erin zou verdiepen of een beetje ingelezen is op diverse vakgebieden er niet zo een heisa gemaakt zou worden (confirmation bias/psychologie is een goede, logische beredenering en drogredenatie een tweede, fasen van kritisch denken een derde, verstand hebben van natuurkunde e.d. een vierde).

whehe ben jij op mijn Ouija board night?
Maybe. Waar en wanneer etc. dan? En hoe kom je zo op het idee?
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:13:57 #70
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750477
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:11 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Maybe. Waar en wanneer etc. dan? En hoe kom je zo op het idee?
Dit was al een eerder idee uit 2008. Mensen hier opperde het idee dat ik het maar eens zelf moest ervaren om te bekijken of het geesten waren aangezien ik nog steeds aan ideomotor responses denk (geblinddoekt ouija scheen niet te helpen aldus diverse onderzoeken). En dus kwam ik op het idee om zelf een Ouija bord nacht te organiseren, liefst in een bos, voorafgegaan door een lekkere BBQ en misschien wat geborrel.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71750510
Er zijn wel wetenschappelijke verklaringen voor idd. Carpenter-effect. Derren Brown bijvoorbeeld maakt hier ook wel gebruik van in zijn shows..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:24:20 #72
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71750554
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:18 schreef Chain_Reaction het volgende:
Er zijn wel wetenschappelijke verklaringen voor idd. Carpenter-effect. Derren Brown bijvoorbeeld maakt hier ook wel gebruik van in zijn shows..
Carpenter effect is een andere benaming voor een Ideomotor respons althans hij had er veel onderzoek naar gepleegd. Ikzelf heb Derren Brown nog niet iets mee zien doen, alhoewel ik me wel kan voorstellen dat hij hier gebruik van maakt(het zou i.i.g. typisch iets voor hem zijn ). Enkele mentalisten die ik ken die veelvuldig gebruik van maken zijn bijvoorbeeld Docc Hilford, Luke Jermay, Banachek met diverse pendeleffecten. Ikzelf gebruikte een ongeveer dezelfde routine van Docc Hilford en goochelaars vroegen toen waar ik die "speciale' pendel gekocht had ;') (ergo: goochelaars snappen net zo weinig van een ideomotor effect dan een leek).

Een ouija bord werkt mijn inziens op dit zelfde principe. Als je dit wilt uitsluiten mag je het planchette bijvoorbeeld niet aanraken. Maar dan gebeurd er "opeens" niks meer.
Laten we er dus vanuit gaan dat de geesten wel graag willen dat je het planchette aanraakt.. Hoe sluit je dan ideomotor uit? Bijvoorbeeld door de gasten te blinddoeken en het ouija bord daarna @ random wat te verdraaien. Maar elk onderzoek toonde hierna aan dat er van de berichten appel noch ei te maken viel. Dat zegt ook wel iets mijn inziens.

Maar goed, op de sessie zelf, probeer ik gewoon mee te doen (en hierbij mijn lachen in te houden) en zie wel welke geesten zich toonbaar maken

edit:
quote:
Het ideomotorisch effect is het psychologisch fenomeen dat mensen spierbewegingen maken nadat ze deze onbewust bij anderen hebben waargenomen of doordat ze er onbewust aan denken. Het ideomotorisch effect verklaart de werking van vermeend paranormale of bovennatuurlijke zaken zoals het Ouijabord, automatisch schrift, de wichelroede en telekinese. Beoefenaars van deze paranormale bezigheden menen vaak - ten onrechte - dat de geproduceerde bewegingen afkomstig zijn van een kracht buiten henzelf. Ideomotorische effecten komen ook voor bij het tv-kijken, mensen die actief meeleven met hun favoriete sporter vertonen spierspanning in dezelfde spieren als de sporter.
De term 'ideomotorisch' werd voor het eerst gebruikt in een verhandeling uit 1852 over de vraag hoe het Ouijabord functioneerde, van de hand van de Engelse fysioloog en spiritisme-bestrijder William Benjamin Carpenter. Carpenter zette daarin zijn theorie uiteen, dat spierbewegingen onafhankelijk kunnen zijn van bewuste emoties of verlangens. Het effect wordt, naar zijn ontdekker, ook wel Carpenter-effect genoemd.
Wetenschappelijke tests door onder meer Michael Faraday, Michel Chevreul, William James en Ray Hyman hebben aangetoond dat allerlei fenomenen die dikwijls worden toegeschreven aan spirituele of paranormale krachten of "energieën", feitelijk veroorzaakt worden door het ideomotorisch effect. De tests tonen verder aan dat "eerlijke, intelligente mensen onbewust musculaire activiteit vertonen die consistent is met hun verwachtingen" (Hyman 1999).
Mentalisten - zoals de Brit Derren Brown - benutten het ideomotorisch effect soms voor bepaalde onderdelen van hun shows, zoals voor het laten bewegen van een slinger. Brown beschrijft dit verschijnsel zelf ook in zijn boek Tricks of the Mind.
Ok, Derren gebruikt ook een pendel effect
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 10 augustus 2009 @ 16:37:58 #73
16182 3steps
en anders niets
pi_71764236
Het hele klokkenverhaal klinkt inderdaad spannend. Het probleem met dit soort verhalen is alleen altijd dat eigen ervaringen geen bewijs zijn voor anderen.

Misschien doet je eigen klok wel vaker raar, alleen viel het je die dag extra op omdat je net aan je tante en haar klokkenverzameling dacht?
De batterij/ het binnenwerk van de klok kan natuurlijk gewoon een keer kuren vertonen. Dat dit net gebeurt op een moment na het overlijden van je klokkentante noem ik gewoon toeval.

En dat we soms dingen niet kunnen verklaren is natuurlijk totaal geen reden om het dan maar op geesten af te schuiven.

Zo'n ouija avond klinkt wel interessant trouwens!
Die andere dokter is beter, maar helaas is hij ziek.
pi_71765330
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:38 schreef 3steps het volgende:
Het verschijnsel dat het glaasje "uit zichzelf" gaat bewegen wordt ideomotor genoemd. Het betekent kortgezegd dat de mensen die het glaasje aanraken onbewust en onvrijwillig ZELF het glas bewegen.

Het is dus niet zo dat ze expres het glas naar een bepaald antwoord sturen, maar mmdat hun onderbewuste verwacht dat het glas in een bepaalde richting gaat bewegen, maakt hun vinger onbewust de beweging in die richting.

Het is toch eigenlijk ook vreemd dat mensen hun vingers op het glaasje moeten leggen? Waarom kan die geest het glas niet zelf bewegen?

Een verklaring hiervoor kan dat weer zijn dat het de opgeroepen geest is die jouw vinger "overneemt" en het glaasje beweegt. Al vind ik dit persoonlijk wat vergezocht.

linkje naar ideomotor wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Ideomotor_effect
interessante theorie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:21:48 #75
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71765407
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

interessante theorie
vooral een bewezen iets.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')