abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39901559
Meki, beide kanten hebben verliezen, denk je dat de ouders van de ontvoerde israelische soldaten een hart van steen hebben?

probleem is iets groter dan die ontvoerde kinderen
pi_39901566
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:43 schreef Meki het volgende:
Israel is een " westerse " " democratisch " en die moet rekening houden met mensenrechten .
Ah, en de rest niet?
Mooi, dan weet Israel wat het te doen staat; de democratie afschaffen en er keihard tegenaan gaan.
Bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven.
Beiroet: de gekste!
pi_39901577
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:16 schreef klez het volgende:

Er komt een moment dat een heleboel mensen dat het afgelopen moet zijn met gezeik. Gezien de cocktail die Iran aan het bereiden is, zou het wel eens kunnen dat een aantal machtige partijen vinden dat de komende jaren de invloed van Hezbollah geneutraliseerd moet worden. Vandaar ook die internationale vredesmacht die zo snel uit de hoge hoed wordt getoverd, vermoed ik.
Natuurlijk, dat vind iedereen, maar dat zeg ik juist: wat je wilt, gebeurt niet altijd. Zou wel gemakkelijk zijn.
pi_39901578
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verschil van of je weet dat je campagne gaat voeren of dat je weet dat je geld naar wat explosieven gaat, beiden kan daar gezien worden volgens hen als verzet, maar als Abbas het niet wist en hoe hij nu aan het handelen is, lijkt het me verzet dat hij steunde a la vergelijking verzet NL '40.

Om ook maar een WO2 vergelijking te maken
Ik wil ver met je mee gaan en zeggen dat die mensen het idd oprecht zien als verzet plegen. Maar je moet het niet gaan vergelijken met het Nederlandse verzet in de oorlog. Die bliezen geen burgers op.

Ik snap niet waarom het nodig is om het met Nederland is WOII te vergelijken. Want die vergelijking loopt op alle gebieden spaak.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:49:10 #105
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901580
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:45 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zie op TV dode kinderen dus mag ik (p) Israel verafschuwen
En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven. Als je zelf je kinderen in de vuurlinie laat lopen in de hoop op mediaaandacht ben je daar zelf verantwoordelijk voor, en de enige reden dat ze dat doen is omdat domme mensen als jij niet nadenken maar gelijk Israel gaan haten zonder dat ze zelf nadenken over hoe die kinderen in een vuurgevecht zijn gekomen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39901583
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Achter de schermen ben ik er ook mee bezig.
- Ik wordt er namelijk ook horendol van (vanmorgen liep het nog lekker). -
het ligt niet aan mij

ik kom hier enkel om te discussieren en om de kinderen niet te laten vergeten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:44 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39901616
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:49 schreef Arnold_fan het volgende:

En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven.
Een veel betere oplossing lijkt me om simpele zielen die niet doorhebben dat meki hier een beetje zit te rellen gewoon te bannen. Ten eerste komt er toch nooit wat zinnigs uit (behalve 'keihard aanpakkuh'), ten tweede beroof je meki zo van z'n publiek.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:54 #108
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901624
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:49 schreef Meki het volgende:

[..]

het ligt niet aan mij

ik kom hier enkel om te discussieren en om de kinderen niet te laten vergeten
Vader theresa

En het leuke bijeffect dat je steeds loopt te flamen is natuurlijk puur toevallig
pi_39901630
quote:

[..]

En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven. Als je zelf je kinderen in de vuurlinie laat lopen in de hoop op mediaaandacht ben je daar zelf verantwoordelijk voor, en de enige reden dat ze dat doen is omdat domme mensen als jij niet nadenken maar gelijk Israel gaan haten zonder dat ze zelf nadenken over hoe die kinderen in een vuurgevecht zijn gekomen.
Wat zie jij de zaken simpel zeg, en vooral zwart-wit, kom op.. jij bent ook niet achterlijk en weet dat dat wel iets moeilijker zit dan nu je anderen wilt doen geloven met deze post.
X
pi_39901671
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik wil ver met je mee gaan en zeggen dat die mensen het idd oprecht zien als verzet plegen. Maar je moet het niet gaan vergelijken met het Nederlandse verzet in de oorlog. Die bliezen geen burgers op.
Nee, ik bedoel dat hen het zo zien, Sheik Yassine verwees herhaaldelijk naar verzet in 2e wo als een inspiratie voor hem.
quote:
Ik snap niet waarom het nodig is om het met Nederland is WOII te vergelijken. Want die vergelijking loopt op alle gebieden spaak.
Voor hen werkt het prima als excuus
  maandag 17 juli 2006 @ 11:54:19 #111
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39901714
israel is gewoon fout bezig nu.

zijn zijn pissed off omdat 2 soldaten zijn ontvoerd, okay kan ik inkomen

maar om dan een heel land plat te gooien gaat mij iets te ver. 120 burgers zijn ook al omgekomen in libanon. als reactie heeft hezbollah nu ook een hoop raketten afgevuurd.

de israelich zijn daar weer woedend over en zullen harde vergeldings maatregelen treffen. volgens mij waren de raketten juist een vergelding voor het israelisch geweld.

een vicieuze cirkel dus waarin straks ook syrie en iran en later ook de vs in wordt meegetrokken

het bombarderen van burgerdoelen is een oorlogsmisdaad en moet veroordeeld worden de vn.
en schuldigen zullen zich moeten verantwoorden voor een tribunaal.

het wordt tijd dat de nederlandse regering eens afstand neemt van deze genocide en niet zoal nu , bot doet door te vragen om om de burgers te denken.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39901741
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

En maar blijven doordreunen op kinderen.

Meki, zo discusieer je niet. Je moet ook met andere dingen komen.
Elke keer als jij kinderen en Israel in 1 zin gebruikt, zul je een simpel antwoord terugkrijgen:
hamas - kinderen
hezbbollah - kinderen.

en dan niet terugzeggen dat de ene meer dan de andere doodschiet, nee, dan ga je dus inzien dat beide kanten fout zitten en dan ga over iets anders praten.

KINDEREN FTW!
OMG de kinderen, de kinderen, de kinderen

DE KINDEREN!!!!!

Palestijnes kinderen
Joodse kinderen
Libanese kinderen
Sudanese kinderen
Europese kinderen

KINDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kleine mensjes, kleine mennekes

Ok, kunnen we nou verder?
  maandag 17 juli 2006 @ 11:55:19 #113
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901742
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:51 schreef Alulu het volgende:

[..]

Wat zie jij de zaken simpel zeg, en vooral zwart-wit, kom op.. jij bent ook niet achterlijk en weet dat dat wel iets moeilijker zit dan nu je anderen wilt doen geloven met deze post.
Ik zeg niet dat alle kinderen die daar sterven bewust door de ouders opgeofferd worden, maar een groot deel wel. Daarnaast wordt er hard gewerkt om de kinderen martelaren te maken door alle scholen te vernoemen naar mensen die zich hebben opgeblazen in een bus..... Ik denk dat dit al aangeeft hoe de houding van de volwassenen richting de kinderen is, niet erg opbouwend, maar juist destructief.

Zolang de ouders en docenten kinderen zo opvoeden zullen deze stenen blijven gooien naar soldaten, en daarbij het risico lopen om het leven te laten, hoe droevig het ook is voor de kinderen zelf, niet voor de nabestaanden die het zelf hebben veroorzaakt.

Zolang mensen als Meki dit niet in hun gedachtengang betrekken is het moeilijk om hier een fair gesprek over te voeren.
pi_39901743
De vergelijking met het verzet in WOII loopt zeer zeker wel op tot bepaalde hoogte hoor.
X
pi_39901746
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:54 schreef huupia34 het volgende:
het wordt tijd dat de nederlandse regering eens afstand neemt van deze genocide en niet zoal nu , bot doet door te vragen om om de burgers te denken.
Welke genocide?
  maandag 17 juli 2006 @ 11:56:33 #116
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39901777
quote:

[..]

En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven.

Je wilt dus geen echte democratie maar een systeem zoals in Iran?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39901787
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Alulu het volgende:
De vergelijking met het verzet in WOII loopt zeer zeker wel op tot bepaalde hoogte hoor.
Nee, terrorisme is geen verzet. Dat is het verschil.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:56:54 #118
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_39901795
Flying_nomad suggereerd hierbij geen respons meer te geven aan Meki (wordt het wellicht wat stiller)
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
pi_39901799
Terreur kan heel goed onderdeel zijn van verzet.
pi_39901807
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:56 schreef Flying_nomad het volgende:
Flying_nomad suggereerd hierbij geen respons meer te geven aan Meki (wordt het wellicht wat stiller)
Als je de kids maar niet vergeet
pi_39901808
quote:

[..]

En jij bent lekker geloofwaardig met je Nick en je Avatar
pi_39901815
Er zijn een aantal mensen hier die absoluut niet snappen in welke volgorde dit conflict is ontstaan, verdiep je er even in voordat je hier komt schreeuwen.
pi_39901837
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Vader theresa

En het leuke bijeffect dat je steeds loopt te flamen is natuurlijk puur toevallig
is puur in de feiten gaan opeens flamen geworden
pi_39901842
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:56 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, terrorisme is geen verzet. Dat is het verschil.
Hoe noemden de Duitsers het verzet??
pi_39901851
Beste stuurlui staan weer eens aan wal.
pi_39901877
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Allanon666 het volgende:

[..]

Partisanen.

Maar dat doet er niet toe. Onschuldige burgers opblazen is niet te vergelijken met enig Nederlands verzet tijdens woII. Dat is een regelrechte belediging voor het verzet.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:59:59 #127
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901880
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat hen het zo zien, Sheik Yassine verwees herhaaldelijk naar verzet in 2e wo als een inspiratie voor hem.
[..]

Voor hen werkt het prima als excuus
Ik zie Robin Hood als excuus om winkeldiefstallen te plegen, de vergelijking gaat misschien niet helemaal op, maar hij is wel een inspiratie voor mij, en daarmee is het een prima excuus.

eigenlijk zou ik zelfs subsidie moeten krijgen omdat ik steel

Disclaimer: Deze post is puur fictief en bevat geen informatie over de poster
pi_39901903
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ahmedinejad, Nasrallah en Assad.
Ah, ik ben de Syrische president nog vergeten zie ik. Nou dat lijkt me een duidelijk clubje:
De Hamas, de Hezbollah, Syrie en Iran.

Afin: CIA: leest u even mee?
pi_39901914
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:59 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zie Robin Hood als excuus om winkeldiefstallen te plegen, de vergelijking gaat misschien niet helemaal op, maar hij is wel een inspiratie voor mij, en daarmee is het een prima excuus.

eigenlijk zou ik zelfs subsidie moeten krijgen omdat ik steel

Disclaimer: Deze post is puur fictief en bevat geen informatie over de poster
Tegenwoordig heeft men Robin hood gelegaliseerd en heet het belasting
  maandag 17 juli 2006 @ 12:01:33 #130
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39901920
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:20 schreef Meki het volgende:

[..]

kijk zelf maar op het nieuws
alleen dode kinderen
Haha meki,
kom hier met bewijs anders kap je voorgoed met die herhaling op herhaling van je.
Steeds terugvallen op kinderen, onschuldigen, eenzidige onzin van je.. OF je zet bewijs bij iedere post van je of hou op met hier te posten.

Bovendien moet je niet zo naief zijn, tuurlijk laten ze kinderen zien!
dat is juist propaganda!

Denk je echt dat het hun kan schelen die kinderen?
Ja tuurlijk, anders houden ze geen zelfmoord jongeren over later?

Ik zal je wat vertellen.
Ik heb een kennis in Israel, die 9 jaar probeerde kinderen te krijgen.
Na 9 jaar werd zijn vrouw eindelijk zwanger.

zijn vrouw EN kind (2 jaar) werden door een aanslag vermoord op brute wijze.
en zo zijn er nog honderden overleden.
Meki, wat er in Libanon gebeurd, is erg, geef ik toe!
Maar zeg niet dat ze niet worden gewaarschuwd.
Die zelfmoordenaars in Israel komen onaangekondigd, dat is pas erg!

Kortom
Meki, we weten dat er onschuldige mensen gedood worden
aan beide kanten.
Trotse papa van Eden
pi_39901927
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:00 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ah, ik ben de Syrische president nog vergeten zie ik. Nou dat lijkt me een duidelijk clubje:
De Hamas, de Hezbollah, Syrie en Iran.

Wat een bezem ben je toch
pi_39901934
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:59 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Maar dat doet er niet toe. Onschuldige burgers opblazen is niet te vergelijken met enig Nederlands verzet tijdens woII. Dat is een regelrechte belediging voor het verzet.
Hoe dat zo?

Denk je dat die opgeblazen personen in de 2e werledoorlog niet geloofden in hun zaak? en dat zij geen vrouw/kinderen/familie hadden?
  maandag 17 juli 2006 @ 12:02:18 #133
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901938
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:57 schreef Allanon666 het volgende:

[..]

En jij bent lekker geloofwaardig met je Nick en je Avatar
Bijzonder kinderachtig om je gebrek aan kennis en argumentatiekracht te willen compenseren door andere users aan te vallen op username/avantor

Nee iemand met 666 in zijn username is een schoolvoorbeeld van een ideale burger
pi_39901945
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:54 schreef huupia34 het volgende:
zijn zijn pissed off omdat 2 soldaten zijn ontvoerd, okay kan ik inkomen
3
quote:
maar om dan een heel land plat te gooien gaat mij iets te ver.
Ze zijn nog niet eens echt begonnen, dit zijn slechts vingeroefeningen.
quote:
120 burgers zijn ook al omgekomen in libanon.
En wat was de aanleiding ook alweer?
quote:

als reactie heeft hezbollah nu ook een hoop raketten afgevuurd.
Vanuit een soevereine staat ja. Logisch dat Israel ze aanpakt. Ze zijn nog mild.
quote:
de israelich zijn daar weer woedend over en zullen harde vergeldings maatregelen treffen. volgens mij waren de raketten juist een vergelding voor het israelisch geweld.
Mjah, als je het nodig vindt om in een conflict waar je part nog deel aan hebt 2 soldaten uit hun eigen land te ontvoeren heb je een probleem, zeker met Israel.
quote:
een vicieuze cirkel dus waarin straks ook syrie en iran en later ook de vs in wordt meegetrokken
Nou, zouden Syrie en Iran niet een klein beetje de hand hebben in het optreden van Hezbollah?
quote:
het bombarderen van burgerdoelen is een oorlogsmisdaad en moet veroordeeld worden de vn.
en schuldigen zullen zich moeten verantwoorden voor een tribunaal.
Mensen ontvoeren en raketten afschieten op steden ook.
quote:
genocide
Whehehe.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:02:32 #135
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39901948
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:00 schreef -IksRee- het volgende:

Ik denk dat ze de boodschap nu wel begrepen hebben...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39901950
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alle kinderen die daar sterven bewust door de ouders opgeofferd worden, maar een groot deel wel.
Kom op, jij en ik zitten hier achter TV en denk jij dit dan zo ff te kunnen concluderen.
De ouders daar offeren hun kinderen niet bewust, laat die gedachtegang nou eens gaan, en zeker geen groot deel.

De ouders staan niet te springen om zonen die als martelaren sterven, zou dat echt zo zijn dan zou er veel meer chaos zijn ook voor Israeliers hoor, want in de Palestijnse gebieden is een groot geboorteoverschot.

Men kan daar die kinderen niet binnen houden, das logisch want waar moeten ze die binnenhouden? Als je huis te klein is voor een normaal gezin, en kinderen gaan altijd buitenspelen, kan je ze tot hun 18e 24hours a day in de gaten houden en aan touwtje binnen houden?
quote:
Daarnaast wordt er hard gewerkt om de kinderen martelaren te maken door alle scholen te vernoemen naar mensen die zich hebben opgeblazen in een bus..... Ik denk dat dit al aangeeft hoe de houding van de volwassenen richting de kinderen is, niet erg opbouwend, maar juist destructief.
Betreft de scholen weet ik niet.

Maar gezien zoveel jongeren in Palestina en dan in verhouding de weinig aanslagen is dit niet de hele waarheid, ik denk dat Israel dit soort waarheden graag verkondigd van 'wrede terroristische palestijnen die zelfs hun eigen kinderen aanmelden voor aanslagen' maar das zeer zeker niet zo.
Zijn genoeg voorbeelden van ouders die niet eens wisten dat hun kinderen (of zonen van rond 20 bijv) zon aanslag gingen plegen tot de dag of daad zelf.
quote:
Zolang de ouders en docenten kinderen zo opvoeden zullen deze stenen blijven gooien naar soldaten, en daarbij het risico lopen om het leven te laten, hoe droevig het ook is voor de kinderen zelf, niet voor de nabestaanden die het zelf hebben veroorzaakt.
Je draait het echt om nu, je wilt niet zien dat Israel zelf grotendeels verantwoordelijk is voor de haat tegen Israel en de gevolgen daarvan?

Als jonge kinderen zijnde is het logisch dat ze zoiets doen, als je daar opgroeit zou je echt zelf wel anders praten, en niet die onzin afschuiven op 'de ouders indoctrineren de arme kinderen'.
X
pi_39901958
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:01 schreef B4CO het volgende:

[..]

Haha meki,
kom hier met bewijs anders kap je voorgoed met die herhaling op herhaling van je.
Steeds terugvallen op kinderen, onschuldigen, eenzidige onzin van je.. OF je zet bewijs bij iedere post van je of hou op met hier te posten.

Bovendien moet je niet zo naief zijn, tuurlijk laten ze kinderen zien!
dat is juist propaganda!

Denk je echt dat het hun kan schelen die kinderen?
Ja tuurlijk, anders houden ze geen zelfmoord jongeren over later?

Ik zal je wat vertellen.
Ik heb een kennis in Israel, die 9 jaar probeerde kinderen te krijgen.
Na 9 jaar werd zijn vrouw eindelijk zwanger.

zijn vrouw EN kind (2 jaar) werden door een aanslag vermoord op brute wijze.
en zo zijn er nog honderden overleden.
Meki, wat er in Libanon gebeurd, is erg, geef ik toe!
Maar zeg niet dat ze niet worden gewaarschuwd.
Die zelfmoordenaars in Israel komen onaangekondigd, dat is pas erg!

Kortom
Meki, we weten dat er onschuldige mensen gedood worden
aan beide kanten.
Aan beide kanten zijn ze verkeerd bezig
heb ik duidelijk meerdere malen toegegeven
pi_39901966
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Allanon666 het volgende:

[..]

Verzet. NLers bliezen geen stadbussen en discotheken in Aken op. Das het verschil.
pi_39901974
NOS: Het Nederlandse konvooi bestaande uit 6 bussen is onderweg naar de grens. De bussen zijn herkenbaar gemaakt als een Nederlands konvooi. Ik vermoed met Nederlandse of Rode kruis vlaggen op het dak.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:03:19 #140
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901976
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:58 schreef Meki het volgende:

[..]

is puur in de feiten gaan opeens flamen geworden
Wel als je eenzijdig feiten noemt en die in de verkeerde contekst plaatst ja. Een halve waarheid is een hele leugen.
pi_39901982
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:02 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de boodschap nu wel begrepen hebben...
Laat hem ook maar even de Mossad etc mee lezen, heeft hij naar zijn gevoel wat ingebracht in het topic
  maandag 17 juli 2006 @ 12:04:40 #142
107988 the_real_joontje
Mislukte olifant
pi_39902005
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:16 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er zijn als het goed nog geen soldaten vermoord.

Maar ja, geef die man is ongelijk met zijn support.
Van de groep soldaten waar er 2 van ontvoerd zijn is er 8 man omgebracht en daar is het om begonnen.
pi_39902026
quote:
We left Gaza and they are firing Qassams" - there is no more precise a formulation of the prevailing view about the current round of the conflict. "They started," will be the routine response to anyone who tries to argue, for example, that a few hours before the first Qassam fell on the school in Ashkelon, causing no damage, Israel sowed destruction at the Islamic University in Gaza.

Israel is causing electricity blackouts, laying sieges, bombing and shelling, assassinating and imprisoning, killing and wounding civilians, including children and babies, in horrifying numbers, but "they started."

They are also "breaking the rules" laid down by Israel: We are allowed to bomb anything we want and they are not allowed to launch Qassams. When they fire a Qassam at Ashkelon, that's an "escalation of the conflict," and when we bomb a university and a school, it's perfectly alright. Why? Because they started. That's why the majority thinks that all the justice is on our side. Like in a schoolyard fight, the argument about who started is Israel's winning moral argument to justify every injustice.

(...)

What could otherwise have been expected? That Israel would unilaterally withdraw, brutally and outrageously ignoring the Palestinians and their needs, and that they would silently bear their bitter fate and would not continue to fight for their liberty, livelihood and dignity? We promised a safe passage to the West Bank and didn't keep the promise. We promised to free prisoners and didn't keep the promise. We supported democratic elections and then boycotted the legally elected leadership, confiscating funds that belong to it, and declaring war on it. We could have withdrawn from Gaza through negotiations and coordination, while strengthening the existing Palestinian leadership, but we refused to do so. And now, we complain about "a lack of leadership?" We did everything we could to undermine their society and leadership, making sure as much as possible that the disengagement would not be a new chapter in our relationship with the neighboring nation, and now we are amazed by the violence and hatred that we sowed with our own hands.

What would have happened if the Palestinians had not fired Qassams? Would Israel have lifted the economic siege that it imposed on Gaza? Would it open the border to Palestinian laborers? Free prisoners? Meet with the elected leadership and conduct negotiations? Encourage investment in Gaza? Nonsense. If the Gazans were sitting quietly, as Israel expects them to do, their case would disappear from the agenda - here and around the world. Israel would continue with the convergence, which is solely meant to serve its goals, ignoring their needs. Nobody would have given any thought to the fate of the people of Gaza if they did not behave violently. That is a very bitter truth, but the first 20 years of the occupation passed quietly and we did not lift a finger to end it.
[ bron ]

Dit is helemaal waar. Israël is geen onschuldig land dat nu opeens zomaar uit het niets wordt aangevallen. Ze hebben ook schuld aan dit conflict.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:06:50 #144
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39902069
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Laat hem ook maar even de Mossad etc mee lezen, heeft hij naar zijn gevoel wat ingebracht in het topic
  maandag 17 juli 2006 @ 12:07:37 #145
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902095
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:02 schreef Allanon666 het volgende:

[..]

Hoe dat zo?

Denk je dat die opgeblazen personen in de 2e werledoorlog niet geloofden in hun zaak? en dat zij geen vrouw/kinderen/familie hadden?
Je kunt ergens nog zo in geloven, maar het doden van onschuldigen in een bus is laf en laag, en zo heeft het verzet in Nederland nooit gehandeld. Het is dan ook een schande dat de mensen die hier met gevaar voor eigen leven tegen de Duitsers (en niet de vrouwen en kinderen en anderen onschuldigen, zelfs de gedode soldaten zijn er maar weinig, het waren hoofdzakelijk daden om anderen te helpen onderduiken/ontsnappen/kranten maken) te vergelijken met het opblazen van onschuldige mensen.

Daarnaast was Nederland al eeuwen een zelfstandig land, in tegenstelling tot de palestijnen die nooit een eigen land hebben gehad, en die het allang hadden gehad als ze niet steeds bomaanslagen pleegden.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:08:28 #146
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902118
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Dit is helemaal waar. Israël is geen onschuldig land dat nu opeens zomaar uit het niets wordt aangevallen. Ze hebben ook schuld aan dit conflict.
Uitstekend stukje .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_39902136
quote:

[..]

If the Gazans were sitting quietly, as Israel expects them to do, their case would disappear from the agenda - here and around the world.
En dit is mijn punt, als de Palestijnen pacifistisch volgens het Ghandi principe gaan zitten doen zullen de bouw van NIEUWE nederzettingen ook gewoon doorgaan (wat ze zowiezo al gaan), en over 30jaar is men 'opnieuw' land kwijt.. dus nee, het logisch dat je je met hand en tand gaat verzetten en terecht gewoon, en in die context vind ik het meer dan terecht dat men een militair aanvalt/ontvoert (en geen onschuldigen in bussen, restaurants e.d.).

En daarom kan je de beweegredenen van Hezbollah ook niet vergelijken met die van Hamas naar mijn mening, ookal is de daad hetzelfde geweest (ontvoering van militairen).
X
  maandag 17 juli 2006 @ 12:11:25 #148
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902189
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:02 schreef Alulu het volgende:

[..]

Maar gezien zoveel jongeren in Palestina en dan in verhouding de weinig aanslagen is dit niet de hele waarheid, ik denk dat Israel dit soort waarheden graag verkondigd van 'wrede terroristische palestijnen die zelfs hun eigen kinderen aanmelden voor aanslagen' maar das zeer zeker niet zo.
Zelfs Amnesty zegt het. Nog maar een keer in de herhaling.
quote:
Amnesty International reiterates its calls to Palestinian armed groups to put an immediate end to the use of children in armed activities.

“Palestinian armed groups must not use children under any circumstances to carry out armed attacks or to transport weapons or other material”, Amnesty International said.

On 22 May 2005 a 15-year-old Palestinian child carrying explosive was arrested by the Israeli army at the Huwara military checkpoint, at the entrance to the West Bank town of Nablus.

This is the third such incident this year in which Palestinian children have been arrested at Israeli military checkpoints while carrying explosives or munitions. On 3 February a 17-year-old was arrested at the same checkpoint while carrying explosives and bullets, and on 27 April two 15-year-olds also carrying explosives and bullets were arrested at a military checkpoint at the entrance of the West Bank town of Jenin.

Several Palestinian armed groups, including the al-Aqsa Martyrs’ Brigades, an offshoot of the ruling Fatah party, Hamas, Islamic Jihad, and the Palestinian Front for the Liberation of Palestine (PFLP), have used children to transport explosives and munitions, thereby endangering their lives. In some cases these groups have sent children to carry out suicide attacks.

On 1 November 2004 a 16-year-old Palestinian from the West Bank town of Nablus carried out a suicide bombing which killed three Israeli civilians in a Tel Aviv market. He was the youngest Palestinian to carry out such an attack. The PFLP claimed responsibility for the attack. The boy’s family condemned those who used their child for the attack.

Palestinian armed groups have repeatedly shown total disregard for the most fundamental human rights, notably the right to life, by deliberately targeting Israeli civilians and by using Palestinian children in armed attacks. Children are susceptible to recruitment by manipulation or may be driven to join armed groups for a variety of reasons, including a desire to avenge relatives or friends killed by the Israeli army.
bron
pi_39902232
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:11 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

bron

Amnesty zegt ook over mishandeling etc. etc. in de Israelische kampen
  maandag 17 juli 2006 @ 12:13:17 #150
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902237
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:02 schreef Alulu het volgende:

[..]

Kom op, jij en ik zitten hier achter TV en denk jij dit dan zo ff te kunnen concluderen.
De ouders daar offeren hun kinderen niet bewust, laat die gedachtegang nou eens gaan, en zeker geen groot deel.

De ouders staan niet te springen om zonen die als martelaren sterven, zou dat echt zo zijn dan zou er veel meer chaos zijn ook voor Israeliers hoor, want in de Palestijnse gebieden is een groot geboorteoverschot.

Men kan daar die kinderen niet binnen houden, das logisch want waar moeten ze die binnenhouden? Als je huis te klein is voor een normaal gezin, en kinderen gaan altijd buitenspelen, kan je ze tot hun 18e 24hours a day in de gaten houden en aan touwtje binnen houden?
[..]

Betreft de scholen weet ik niet.

Zijn genoeg voorbeelden van ouders die niet eens wisten dat hun kinderen (of zonen van rond 20 bijv) zon aanslag gingen plegen tot de dag of daad zelf.
[..]

Je draait het echt om nu, je wilt niet zien dat Israel zelf grotendeels verantwoordelijk is voor de haat tegen Israel en de gevolgen daarvan?

Als jonge kinderen zijnde is het logisch dat ze zoiets doen, als je daar opgroeit zou je echt zelf wel anders praten, en niet die onzin afschuiven op 'de ouders indoctrineren de arme kinderen'.
In het vorige topic heb ik wat interviews met ouders van mensen die zichzelf opgeblazen hadden geplaatst, en die ouders vonden het geweldig dat hun zoon dat deed, ik zeg niet dat alle ouders dat zullen vinden, maar ik denk niet dat ergens buiten de moslimwereld zoiets gezegd zou worden.

Het punt is dat Israel sinds de oprichting van de staat diverse keren is aangevallen, mijns inziens zou er een hele hoge muur om de staat heen moeten komen en de auto's etc die heen en weer rijden moeten dan streng worden gecontroleerd, op die manier kunnen de Palestijnen buiten samen met hun nieuwe vrienden (die ze eerst uitkotsten en ze daar dumpten) een eigen staat beginnen, en kan Israel alleen daar binnen blijven.

De claims op het land daar zijn sowieso onzinnig, gezien het feit dat er al 500 jaar geen arabisch bewind was in dat gebied, en niemand belang hechte aan die moskee daar tot 20 jaar na de oprichting van de staat
  maandag 17 juli 2006 @ 12:13:35 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39902245
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:41 schreef Meki het volgende:

[..]

ik kijk wat de aanleiding ervan is
de aanleiding blijft 400 kinderen die mishandelt worden in Israelische kampen.

daarmee is het begonnen Hamas wilt die vrij hebben
Je bedoelt die kids die een aanslag plegen op Israelisch zodat ze in de lik in Israel een opleiding kunnen krijgen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:13:47 #152
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39902253
Sky news: Israeli military officer: offensive could end within days
  maandag 17 juli 2006 @ 12:13:51 #153
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902255
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat klopt ook Meki. Goed punt van jou.
pi_39902271
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoelt die kids die een aanslag plegen op Israelisch zodat ze in de lik in Israel een opleiding kunnen krijgen?
Als jij onschuldige kinderen zo ziet dan wel
  maandag 17 juli 2006 @ 12:14:39 #155
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39902278
quote:

[..]

Ja maar ook daar dus...
pff.. for the sake of god, ga alsjeblieft ff weg.
het lijkt meer een Laat Meki ons overtuigen topic geworden.
Hier kan je niet in discussie.. en je negeren, kan niet.
Bloed onder de nagels vandaan halen kan je...
Trotse papa van Eden
pi_39902295
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:11 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

bron
Dank.

Alleen ik geloof niet (en als het wel zo is ga ik flink op me bek) dat dit over een groot deel van de Palestijnse kinderen gaat, dit gaat over minieme getallen die wel toenemen, je kan mij niet wijsmaken dat inmiddels rond de 50% van de Palestijnse kinderen hier actief mee bezig is.

(Wat Arnold, waarop ik reageerde, in de context van zijn post wel leek te stellen)
X
  maandag 17 juli 2006 @ 12:15:33 #157
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902306
quote:

[..]

Ik dacht dat je net nog zei dat het onschuldige kinderen waren? Daarnaast is het gewoon haar stuk negeren en over iets anders beginnen, zoals je bijna altijd doet
  maandag 17 juli 2006 @ 12:15:38 #158
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902310
Meki anders maar gewoon negeren.
pi_39902326
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef venomsnake het volgende:
Dus dan stoppen ze, heeft Hezbollah raketten tot in Haïfa geschoten, zijn de twee soldaten nog niet bevrijd en is Libanon verder gedestabiliseerd. Prettige uitkomst. Likoed en Hezbollah aan de macht in december.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:16:58 #160
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902346
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Arnold_fan het volgende:

De claims op het land daar zijn sowieso onzinnig, gezien het feit dat er al 500 jaar geen arabisch bewind was in dat gebied, en niemand belang hechte aan die moskee daar tot 20 jaar na de oprichting van de staat
Oh, al 500 jaar .

Hoe lang was het precies dat de Joden daar voor het laatst zaten? .
pi_39902351
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:14 schreef Meki het volgende:
Kinderen die wapens en explosieven vervoeren en tussen de gewapende 'strijders' lopen zijn niet onschuldig hoor.
pi_39902360
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef venomsnake het volgende:
Mwah, weet niet hoe ik dit moet opvatten. Kan zijn dat zij echt binnen dagen de Hezbollah gebroken hebben. Echter zo'n uiting kan ook psychologisch zijn. Zo geef je als Israel zijnde aan dat jij jezelf als de sterkere partij ziet en alles op rolletjes loopt.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:17:50 #163
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902375
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:15 schreef Alulu het volgende:

[..]

Dank.

Alleen ik geloof niet (en als het wel zo is ga ik flink op me bek) dat dit over een groot deel van de Palestijnse kinderen gaat, dit gaat over minieme getallen die wel toenemen, je kan mij niet wijsmaken dat inmiddels rond de 50% van de Palestijnse kinderen hier actief mee bezig is.
Tuurlijk niet, maar dat gaat al vrij snel zo op FOK natuurlijk.
pi_39902378
Je hebt kinderen en je hebt KINDEREN:

De skatjes
  maandag 17 juli 2006 @ 12:18:31 #165
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902396
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:17 schreef xFriendx het volgende:

Zo geef je als Israel zijnde aan dat jij jezelf als de sterkere partij ziet en alles op rolletjes loopt.
Dat weet toch iedereen al lijkt me.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:18:48 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39902404
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Onschuldige kinderen die aanslagen plegen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:18:53 #167
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902409
quote:

[..]

Dank.

Ik weet het niet. Het lijkt me niet dat ze voor de lol worden opgepakt.

Het geeft wel aan wat voor laffe honden die Palestijnse 'vrijheidstrijders' zijn.
pi_39902414
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:17 schreef alex4allofyou het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De skatjes
pi_39902422
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De skatjes
oow die kijken ook net als ons naar actiefilms
en ze zijn klein dus denken kunnen ze niet
  maandag 17 juli 2006 @ 12:19:30 #170
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902431
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De skatjes
JIj was ongetwijfeld heel anders geweest als je daar opgroeide .
pi_39902448
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

er zijn maar 2 kinderen opgepakt die aanslagen wouden plegen
  maandag 17 juli 2006 @ 12:20:15 #172
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902449
quote:

[..]

Dank.

(Wat Arnold, waarop ik reageerde, in de context van zijn post wel leek te stellen)
ik reageerde op Meki die zei dat de kinderen het slachtoffer waren, en ik zei dat dat niet het geval hoefde te zijn omdat het geen jip en janneke verhaal is waarbij de ene slecht is en de andere onschuldig. Ik heb nergens gezegd dat het hier om bijna alle kinderen gaat, alleen wel dat het grootste deel van de kinderen die dus sterven het aan zichzelf te danken(of eigenlijk aan de opvoeders) hebben omdat ze in situaties komen waar ze niet horen te zijn.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:20:30 #173
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902456
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het lijkt me niet dat ze voor de lol worden opgepakt.

Het geeft wel aan wat voor laffe honden die Palestijnse 'vrijheidstrijders' zijn.
Bijna net zo laf als een overheid die na een terroristische aanslag meteen de hele wijk waar zijn familie woont sloopt inderdaad.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:20:40 #174
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39902464
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De skatjes
Meki gaat dit ontkennen, let op!
Trotse papa van Eden
pi_39902475
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:19 schreef Posdnous het volgende:

[..]

JIj was ongetwijfeld heel anders geweest als je daar opgroeide .
Misschien was ik wel zo,

maar als ik een Joodse soldaat was en ik zie zo'n groep op me af komen dan
schiet ik ook wel.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:16 #176
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39902483
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus dan stoppen ze, heeft Hezbollah raketten tot in Haïfa geschoten, zijn de twee soldaten nog niet bevrijd en is Libanon verder gedestabiliseerd. Prettige uitkomst. Likoed en Hezbollah aan de macht in december.
Israelische leger zegt dat ze nu 25% van Hizbollah's capaciteiten vernield hebben, echter ongeveer 60% is nodig om hizbollah voor een lange tijd vrijwel uit te schakelen...
om dat te bereiken zijn nog een paar dagen van Israelische acties nodig. bron: sky news
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:35 #177
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902493
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oh, al 500 jaar .

Hoe lang was het precies dat de Joden daar voor het laatst zaten? .
2000 jaar, en gezien het feit dat geen van beiden daar recentelijk heeft gezeten heeft er niemand feitenlijk recht op dat land..... Het is dus onzin om te zeggen dat de Joden dat gepikt hebben.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:38 #178
107988 the_real_joontje
Mislukte olifant
pi_39902494
quote:

[..]

Amnesty lult maar wat om niet de woede van de palestijnen over zich heen te krijgen omdat ze dan niks zeggen over israël. Israël mishandelt geen kinderen in kampen in tegenstelling tot de palestijen heet in Israel een kamp namelijk gewoon stad en daar zit een gevangenis in waar ook "kinderen" in zitten die zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme die worden naar mijn weten behandeld als gevangenen en die worden niet mishandeld.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:49 #179
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902501
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bijna net zo laf als een overheid die na een terroristische aanslag meteen de hele wijk waar zijn familie woont sloopt inderdaad.
Ja, dat vind ik ook. Collectief straffen is iets dat tegen internationale verdragen ingaat.
pi_39902503
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat weet toch iedereen al lijkt me.
Nou ja, je had gister natuurlijk die vent van de Hezbollah die trots verklaarde Israel te kunnen hebben. Aan de andere kant verklaart Israel min of meer hiermee dat zij denken hun doelstellingen binnen enkele dagen bereikt te hebben. En wie er nou gelijk heeft, dat is lastig te zien vanaf hier. Ik hoor wel over bombardementen en beschietingen door beide partijen, maar welke schade zij precies aanrichten is mij niet duidelijk.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:22:29 #181
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39902527
D'r was zonet op CNN een leuk stukje tape van bush en blair die een beetje stonden te filosoferen terwijl de microfoon openstond; helaas schakelde ik net te laat in. Iemand een samenvatting?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:22:33 #182
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39902529
quote:

[..]

[ bron ]

Het is helemaal niet zo relevant. actie, reactie enz, zo kun je altijd wel iemand ergens de schuld van geven. De vraag is of als Israel geen actie zou hebben ondernomen, het nu uberhaupt nog zou bestaan. Die vraag zou wel eens met een "nee" beantwoord kunnen worden.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39902534
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Amnesty lult maar wat om niet de woede van de palestijnen over zich heen te krijgen omdat ze dan niks zeggen over israël. Israël mishandelt geen kinderen in kampen in tegenstelling tot de palestijen heet in Israel een kamp namelijk gewoon stad en daar zit een gevangenis in waar ook "kinderen" in zitten die zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme die worden naar mijn weten behandeld als gevangenen en die worden niet mishandeld.
als dat zo is dan is schatje redenering ook alleen maar gelul
pi_39902542
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Israelische leger zegt dat ze nu 25% van Hizbollah's capaciteiten vernield hebben, echter ongeveer 60% is nodig om hizbollah voor een lange tijd vrijwel uit te schakelen...
om dat te bereiken zijn nog een paar dagen van Israelische acties nodig. bron: sky news
Israël kan wel meer zeggen, denk ik. Het zou mooi zijn, hoor, maar ik wacht het nog even af.
pi_39902545
quote:

[..]

In het vorige topic heb ik wat interviews met ouders van mensen die zichzelf opgeblazen hadden geplaatst, en die ouders vonden het geweldig dat hun zoon dat deed, ik zeg niet dat alle ouders dat zullen vinden, maar ik denk niet dat ergens buiten de moslimwereld zoiets gezegd zou worden.

Het punt is dat Israel sinds de oprichting van de staat diverse keren is aangevallen, mijns inziens zou er een hele hoge muur om de staat heen moeten komen en de auto's etc die heen en weer rijden moeten dan streng worden gecontroleerd, op die manier kunnen de Palestijnen buiten samen met hun nieuwe vrienden (die ze eerst uitkotsten en ze daar dumpten) een eigen staat beginnen, en kan Israel alleen daar binnen blijven.
Dat muur gedeelte staat er al deels, wel op Palestijnse grond natuurlijk maar daar hadden we het al eerder over gehad en daar ben je het mee eens.

De controle posten zijn er al massaal, waar Palestijnen ook lekker worden gepest (genoeg bewijzen ervan op film vastgelegt), kan je denken wat is pesten nou, in de context daar is het psychologisch zeer schadelijk, de onmacht die het tentoonstelt o.a. (onmacht en nog paar zaken leiden tot aanslagen zoals op bussen e.d.).

Je zin heb je al deels dus, maar het lijkt nog niet te werken, nog verder gaan dus? Meer sancties?
Welke heb je nog meer in gedachten?
quote:
Er was voor de Israelische staat nog nooit een officiele Joodse staat daar geweest, daarom zijn de claims van Israel gewoon onzinnig. Er hebben wel altijd Joden gewoond maar dat geldt ook voor Arabieren, totdat die andere broeders uit alle werelddelen na de holocaust overkwamen was er geen probleem daar, men leefde rustig hun leven en wilde elkaar niet massaal vervolgen, maarjah.. laten we niet daar de geschiedenis kijken, de situatie is vandaag de dag en niet 50/60 jaar geleden.

En Al Quds/Jerusalem (inclusief de Moskee) is zeer zeker erg belangrijk in Islam, Salaheddine heeft er nog voor gestreden o.a., dus dat niemand er belang aan hechte is niet echt waar.
X
pi_39902549
Gelukkig heb ik het vorige deel compleet gemist, dus ik sluit me nu weer met frisse moed aan.

Toch best triest dat er landen zijn die hun vetes het liefst uitvechten op andermans grondgebied (vooral de Libanezen zijn de lul hier) en dan nog het vuile werk op laten knappen door anderen omdat ze rijk zijn en het makkelijk kunnen betalen. Hoe twee hele grote landen (VS en Iran) heel klein kunnen zijn.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:23:27 #187
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902555
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De skatjes
Maar als ze neergeschoten zijn haal je het geweer weg en er ligt een klein kind, en O wat doet Israel nu Het was zo'n lieve jongen, en deed nooit een vlieg kwaad
  maandag 17 juli 2006 @ 12:23:44 #188
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39902559

dit kindje weet ook echt waar die mee bezig is, levensgevaarlijk man.!
pi_39902564
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:22 schreef klez het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo relevant. actie, reactie enz, zo kun je altijd wel iemand ergens de schuld van geven. De vraag is of als Israel geen actie zou hebben ondernomen, het nu uberhaupt nog zou bestaan. Die vraag zou wel eens met een "nee" beantwoord kunnen worden.
Dat is dan ook weer niet zo relevant, hè.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:23:59 #190
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902568
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Nou ja, je had gister natuurlijk die vent van de Hezbollah die trots verklaarde Israel te kunnen hebben. Aan de andere kant verklaart Israel min of meer hiermee dat zij denken hun doelstellingen binnen enkele dagen bereikt te hebben. En wie er nou gelijk heeft, dat is lastig te zien vanaf hier. Ik hoor wel over bombardementen en beschietingen door beide partijen, maar welke schade zij precies aanrichten is mij niet duidelijk.
Tja, ik vind het persoonlijk precies zo gaan als een overheid als die van israel kan inschatten.

Volgens mij loopt inderdaad alles op rolletjes. Het is een soort vergeldingsactie en ze hebben niet de intentie die soldaten te bevrijden danwel Hezbollah eventjes op te rollen.
Gewoon een zeer overdreven vergelding. En die tegenreacties hadden ze uiteraard allang voorspeld.
pi_39902592
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We hebben hier met kinderen te maken, niet met volwassenen.
Je weet wel, van die mensen die maar 1.40 zijn en nog niet zelfstandig kunnen denken, vat je hem?
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:13 #192
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902606
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

2000 jaar, en gezien het feit dat geen van beiden daar recentelijk heeft gezeten heeft er niemand feitenlijk recht op dat land..... Het is dus onzin om te zeggen dat de Joden dat gepikt hebben.
Precies, dat ze de mensen die daar gewoon woonden verdrijven en degenen die blijven decennia lang als derderangsburgers behandelen is volkomen normaal.
pi_39902609

pi_39902610
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

dan heb jij geen recht op kinderen te hebben
elk iemand met hart zou elke actie van Israel moeten verafschuwen en geloof me of niet er zijn tientallen kinderen in Libanon omgekomen in de laaste 3 dagen
Je hebt een aantal trekjes van mijn moeder en zusje.
Die komen ook steeds met het argument waarom niet gewoon in vrede leven.
Waarom moeten er wapens gemaakt worden etc, want zonder wapens heb je geen gevechten.
Nu is het zo dat mijn moeder en zusje wat dat betreft een aardig groot bord voor hun hoofd hebben. Was het maar zo dat als je geen wapens had je geen oorlog zou hebben. Alleen als jij geen wapens hebt om jezelf te verdedigen dan walst de andere partij over je heen.

Vraagje aan BaajGuardian,.

Stel nou dat de Israëlisch de “zionisten” het land uit zouden schoppen.
Denk je dan werkelijk dat de moslim landen in de omgeving ook maar één moment zouden stopen met het aanvallen van Israël?

Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat jij als Jood zijnde zo’n grote plaat voor je hoofd hebt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook niet leuk wat er nu gebeurt en ik ben er van overtuigt dat er veel verkeerde mensen macht hebben in Israël. Maar Israël heeft al vele malen de hand gereikt aan de terroristen maar die hebben dat elke keer beantwoord met nieuwe acties tegen Israël.
Op een gegeven moment is de kous af natuurlijk. Ik hoop dan ook dat er eindelijk schoon schip gemaakt kan worden in het MO. Iran heeft nu ( als het goed is ) nog geen nukes.
Dus de perfecte tijd om van binnen uit Iran te bevrijden van Mahmoud Ahmadinejad. Als ze straks nukes hebben zal dat niet meer ( makkelijk ) gaan namelijk.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:51 #195
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39902624
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maar als ze neergeschoten zijn haal je het geweer weg en er ligt een klein kind, en O wat doet Israel nu Het was zo'n lieve jongen, en deed nooit een vlieg kwaad
Lieten ze zien in een documentaire in Israel, is echt zo
Trotse papa van Eden
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:57 #196
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902632
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:23 schreef Alulu het volgende:

[..]

Er was voor de Israelische staat nog nooit een officiele Joodse staat daar geweest, daarom zijn de claims van Israel gewoon onzinnig.
Er is ook nooit een Palestijnse Staat geweest.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:26:53 #197
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39902662
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Als de Palestijnen dat hadden gewild, was dat nu wel zo.
Trotse papa van Eden
pi_39902667
gaan we hier met foto´s goien
pi_39902671
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat was om aan te geven dat de post van Arnold die als eerste stelde dat er nooit een Palestijnse staat was onzinnig is, een analoog als het ware.
X
pi_39902691
Whatever, voor 1860 is er ook nog nooit een officiële Italiaanse staat geweest. We leven in het heden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')