abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:16 #176
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39902483
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus dan stoppen ze, heeft Hezbollah raketten tot in Haïfa geschoten, zijn de twee soldaten nog niet bevrijd en is Libanon verder gedestabiliseerd. Prettige uitkomst. Likoed en Hezbollah aan de macht in december.
Israelische leger zegt dat ze nu 25% van Hizbollah's capaciteiten vernield hebben, echter ongeveer 60% is nodig om hizbollah voor een lange tijd vrijwel uit te schakelen...
om dat te bereiken zijn nog een paar dagen van Israelische acties nodig. bron: sky news
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:35 #177
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902493
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oh, al 500 jaar .

Hoe lang was het precies dat de Joden daar voor het laatst zaten? .
2000 jaar, en gezien het feit dat geen van beiden daar recentelijk heeft gezeten heeft er niemand feitenlijk recht op dat land..... Het is dus onzin om te zeggen dat de Joden dat gepikt hebben.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:38 #178
107988 the_real_joontje
Mislukte olifant
pi_39902494
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Amnesty zegt ook over mishandeling etc. etc. in de Israelische kampen
Amnesty lult maar wat om niet de woede van de palestijnen over zich heen te krijgen omdat ze dan niks zeggen over israël. Israël mishandelt geen kinderen in kampen in tegenstelling tot de palestijen heet in Israel een kamp namelijk gewoon stad en daar zit een gevangenis in waar ook "kinderen" in zitten die zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme die worden naar mijn weten behandeld als gevangenen en die worden niet mishandeld.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:21:49 #179
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902501
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bijna net zo laf als een overheid die na een terroristische aanslag meteen de hele wijk waar zijn familie woont sloopt inderdaad.
Ja, dat vind ik ook. Collectief straffen is iets dat tegen internationale verdragen ingaat.
pi_39902503
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat weet toch iedereen al lijkt me.
Nou ja, je had gister natuurlijk die vent van de Hezbollah die trots verklaarde Israel te kunnen hebben. Aan de andere kant verklaart Israel min of meer hiermee dat zij denken hun doelstellingen binnen enkele dagen bereikt te hebben. En wie er nou gelijk heeft, dat is lastig te zien vanaf hier. Ik hoor wel over bombardementen en beschietingen door beide partijen, maar welke schade zij precies aanrichten is mij niet duidelijk.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:22:29 #181
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39902527
D'r was zonet op CNN een leuk stukje tape van bush en blair die een beetje stonden te filosoferen terwijl de microfoon openstond; helaas schakelde ik net te laat in. Iemand een samenvatting?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:22:33 #182
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39902529
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ bron ]

Dit is helemaal waar. Israël is geen onschuldig land dat nu opeens zomaar uit het niets wordt aangevallen. Ze hebben ook schuld aan dit conflict.
Het is helemaal niet zo relevant. actie, reactie enz, zo kun je altijd wel iemand ergens de schuld van geven. De vraag is of als Israel geen actie zou hebben ondernomen, het nu uberhaupt nog zou bestaan. Die vraag zou wel eens met een "nee" beantwoord kunnen worden.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39902534
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef the_real_joontje het volgende:

[..]

Amnesty lult maar wat om niet de woede van de palestijnen over zich heen te krijgen omdat ze dan niks zeggen over israël. Israël mishandelt geen kinderen in kampen in tegenstelling tot de palestijen heet in Israel een kamp namelijk gewoon stad en daar zit een gevangenis in waar ook "kinderen" in zitten die zich schuldig hebben gemaakt aan terrorisme die worden naar mijn weten behandeld als gevangenen en die worden niet mishandeld.
als dat zo is dan is schatje redenering ook alleen maar gelul
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39902542
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Israelische leger zegt dat ze nu 25% van Hizbollah's capaciteiten vernield hebben, echter ongeveer 60% is nodig om hizbollah voor een lange tijd vrijwel uit te schakelen...
om dat te bereiken zijn nog een paar dagen van Israelische acties nodig. bron: sky news
Israël kan wel meer zeggen, denk ik. Het zou mooi zijn, hoor, maar ik wacht het nog even af.
pi_39902545
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

In het vorige topic heb ik wat interviews met ouders van mensen die zichzelf opgeblazen hadden geplaatst, en die ouders vonden het geweldig dat hun zoon dat deed, ik zeg niet dat alle ouders dat zullen vinden, maar ik denk niet dat ergens buiten de moslimwereld zoiets gezegd zou worden.

Het punt is dat Israel sinds de oprichting van de staat diverse keren is aangevallen, mijns inziens zou er een hele hoge muur om de staat heen moeten komen en de auto's etc die heen en weer rijden moeten dan streng worden gecontroleerd, op die manier kunnen de Palestijnen buiten samen met hun nieuwe vrienden (die ze eerst uitkotsten en ze daar dumpten) een eigen staat beginnen, en kan Israel alleen daar binnen blijven.
Dat muur gedeelte staat er al deels, wel op Palestijnse grond natuurlijk maar daar hadden we het al eerder over gehad en daar ben je het mee eens.

De controle posten zijn er al massaal, waar Palestijnen ook lekker worden gepest (genoeg bewijzen ervan op film vastgelegt), kan je denken wat is pesten nou, in de context daar is het psychologisch zeer schadelijk, de onmacht die het tentoonstelt o.a. (onmacht en nog paar zaken leiden tot aanslagen zoals op bussen e.d.).

Je zin heb je al deels dus, maar het lijkt nog niet te werken, nog verder gaan dus? Meer sancties?
Welke heb je nog meer in gedachten?
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:13 schreef Arnold_fan het volgende:
De claims op het land daar zijn sowieso onzinnig, gezien het feit dat er al 500 jaar geen arabisch bewind was in dat gebied, en niemand belang hechte aan die moskee daar tot 20 jaar na de oprichting van de staat
Er was voor de Israelische staat nog nooit een officiele Joodse staat daar geweest, daarom zijn de claims van Israel gewoon onzinnig. Er hebben wel altijd Joden gewoond maar dat geldt ook voor Arabieren, totdat die andere broeders uit alle werelddelen na de holocaust overkwamen was er geen probleem daar, men leefde rustig hun leven en wilde elkaar niet massaal vervolgen, maarjah.. laten we niet daar de geschiedenis kijken, de situatie is vandaag de dag en niet 50/60 jaar geleden.

En Al Quds/Jerusalem (inclusief de Moskee) is zeer zeker erg belangrijk in Islam, Salaheddine heeft er nog voor gestreden o.a., dus dat niemand er belang aan hechte is niet echt waar.
X
pi_39902549
Gelukkig heb ik het vorige deel compleet gemist, dus ik sluit me nu weer met frisse moed aan.

Toch best triest dat er landen zijn die hun vetes het liefst uitvechten op andermans grondgebied (vooral de Libanezen zijn de lul hier) en dan nog het vuile werk op laten knappen door anderen omdat ze rijk zijn en het makkelijk kunnen betalen. Hoe twee hele grote landen (VS en Iran) heel klein kunnen zijn.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:23:27 #187
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39902555
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:17 schreef alex4allofyou het volgende:
Je hebt kinderen en je hebt KINDEREN:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De skatjes
Maar als ze neergeschoten zijn haal je het geweer weg en er ligt een klein kind, en O wat doet Israel nu Het was zo'n lieve jongen, en deed nooit een vlieg kwaad
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:23:44 #188
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39902559

dit kindje weet ook echt waar die mee bezig is, levensgevaarlijk man.!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39902564
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:22 schreef klez het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo relevant. actie, reactie enz, zo kun je altijd wel iemand ergens de schuld van geven. De vraag is of als Israel geen actie zou hebben ondernomen, het nu uberhaupt nog zou bestaan. Die vraag zou wel eens met een "nee" beantwoord kunnen worden.
Dat is dan ook weer niet zo relevant, hè.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:23:59 #190
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902568
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Nou ja, je had gister natuurlijk die vent van de Hezbollah die trots verklaarde Israel te kunnen hebben. Aan de andere kant verklaart Israel min of meer hiermee dat zij denken hun doelstellingen binnen enkele dagen bereikt te hebben. En wie er nou gelijk heeft, dat is lastig te zien vanaf hier. Ik hoor wel over bombardementen en beschietingen door beide partijen, maar welke schade zij precies aanrichten is mij niet duidelijk.
Tja, ik vind het persoonlijk precies zo gaan als een overheid als die van israel kan inschatten.

Volgens mij loopt inderdaad alles op rolletjes. Het is een soort vergeldingsactie en ze hebben niet de intentie die soldaten te bevrijden danwel Hezbollah eventjes op te rollen.
Gewoon een zeer overdreven vergelding. En die tegenreacties hadden ze uiteraard allang voorspeld.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_39902592
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onschuldige kinderen die aanslagen plegen?
We hebben hier met kinderen te maken, niet met volwassenen.
Je weet wel, van die mensen die maar 1.40 zijn en nog niet zelfstandig kunnen denken, vat je hem?
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:13 #192
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39902606
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:21 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

2000 jaar, en gezien het feit dat geen van beiden daar recentelijk heeft gezeten heeft er niemand feitenlijk recht op dat land..... Het is dus onzin om te zeggen dat de Joden dat gepikt hebben.
Precies, dat ze de mensen die daar gewoon woonden verdrijven en degenen die blijven decennia lang als derderangsburgers behandelen is volkomen normaal.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_39902609

Beiroet: de gekste!
pi_39902610
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:22 schreef Meki het volgende:

[..]

dan heb jij geen recht op kinderen te hebben
elk iemand met hart zou elke actie van Israel moeten verafschuwen en geloof me of niet er zijn tientallen kinderen in Libanon omgekomen in de laaste 3 dagen
Je hebt een aantal trekjes van mijn moeder en zusje.
Die komen ook steeds met het argument waarom niet gewoon in vrede leven.
Waarom moeten er wapens gemaakt worden etc, want zonder wapens heb je geen gevechten.
Nu is het zo dat mijn moeder en zusje wat dat betreft een aardig groot bord voor hun hoofd hebben. Was het maar zo dat als je geen wapens had je geen oorlog zou hebben. Alleen als jij geen wapens hebt om jezelf te verdedigen dan walst de andere partij over je heen.

Vraagje aan BaajGuardian,.

Stel nou dat de Israëlisch de “zionisten” het land uit zouden schoppen.
Denk je dan werkelijk dat de moslim landen in de omgeving ook maar één moment zouden stopen met het aanvallen van Israël?

Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat jij als Jood zijnde zo’n grote plaat voor je hoofd hebt. Begrijp me niet verkeerd ik vind het ook niet leuk wat er nu gebeurt en ik ben er van overtuigt dat er veel verkeerde mensen macht hebben in Israël. Maar Israël heeft al vele malen de hand gereikt aan de terroristen maar die hebben dat elke keer beantwoord met nieuwe acties tegen Israël.
Op een gegeven moment is de kous af natuurlijk. Ik hoop dan ook dat er eindelijk schoon schip gemaakt kan worden in het MO. Iran heeft nu ( als het goed is ) nog geen nukes.
Dus de perfecte tijd om van binnen uit Iran te bevrijden van Mahmoud Ahmadinejad. Als ze straks nukes hebben zal dat niet meer ( makkelijk ) gaan namelijk.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:51 #195
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39902624
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:23 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Maar als ze neergeschoten zijn haal je het geweer weg en er ligt een klein kind, en O wat doet Israel nu Het was zo'n lieve jongen, en deed nooit een vlieg kwaad
Lieten ze zien in een documentaire in Israel, is echt zo
Trotse papa van Eden
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:57 #196
16715 Mylene
*schatje*
pi_39902632
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:23 schreef Alulu het volgende:

[..]

Er was voor de Israelische staat nog nooit een officiele Joodse staat daar geweest, daarom zijn de claims van Israel gewoon onzinnig.
Er is ook nooit een Palestijnse Staat geweest.
  maandag 17 juli 2006 @ 12:26:53 #197
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39902662
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Als de Palestijnen dat hadden gewild, was dat nu wel zo.
Trotse papa van Eden
pi_39902667
gaan we hier met foto´s goien
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39902671
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat was om aan te geven dat de post van Arnold die als eerste stelde dat er nooit een Palestijnse staat was onzinnig is, een analoog als het ware.
X
pi_39902691
Whatever, voor 1860 is er ook nog nooit een officiële Italiaanse staat geweest. We leven in het heden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')