abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39901559
Meki, beide kanten hebben verliezen, denk je dat de ouders van de ontvoerde israelische soldaten een hart van steen hebben?

probleem is iets groter dan die ontvoerde kinderen
pi_39901566
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:43 schreef Meki het volgende:
Israel is een " westerse " " democratisch " en die moet rekening houden met mensenrechten .
Ah, en de rest niet?
Mooi, dan weet Israel wat het te doen staat; de democratie afschaffen en er keihard tegenaan gaan.
Bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven.
Beiroet: de gekste!
pi_39901577
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:16 schreef klez het volgende:

Er komt een moment dat een heleboel mensen dat het afgelopen moet zijn met gezeik. Gezien de cocktail die Iran aan het bereiden is, zou het wel eens kunnen dat een aantal machtige partijen vinden dat de komende jaren de invloed van Hezbollah geneutraliseerd moet worden. Vandaar ook die internationale vredesmacht die zo snel uit de hoge hoed wordt getoverd, vermoed ik.
Natuurlijk, dat vind iedereen, maar dat zeg ik juist: wat je wilt, gebeurt niet altijd. Zou wel gemakkelijk zijn.
pi_39901578
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verschil van of je weet dat je campagne gaat voeren of dat je weet dat je geld naar wat explosieven gaat, beiden kan daar gezien worden volgens hen als verzet, maar als Abbas het niet wist en hoe hij nu aan het handelen is, lijkt het me verzet dat hij steunde a la vergelijking verzet NL '40.

Om ook maar een WO2 vergelijking te maken
Ik wil ver met je mee gaan en zeggen dat die mensen het idd oprecht zien als verzet plegen. Maar je moet het niet gaan vergelijken met het Nederlandse verzet in de oorlog. Die bliezen geen burgers op.

Ik snap niet waarom het nodig is om het met Nederland is WOII te vergelijken. Want die vergelijking loopt op alle gebieden spaak.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:49:10 #105
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901580
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:45 schreef Meki het volgende:

[..]

ik zie op TV dode kinderen dus mag ik (p) Israel verafschuwen
En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven. Als je zelf je kinderen in de vuurlinie laat lopen in de hoop op mediaaandacht ben je daar zelf verantwoordelijk voor, en de enige reden dat ze dat doen is omdat domme mensen als jij niet nadenken maar gelijk Israel gaan haten zonder dat ze zelf nadenken over hoe die kinderen in een vuurgevecht zijn gekomen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39901583
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Achter de schermen ben ik er ook mee bezig.
- Ik wordt er namelijk ook horendol van (vanmorgen liep het nog lekker). -
het ligt niet aan mij

ik kom hier enkel om te discussieren en om de kinderen niet te laten vergeten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:44 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39901616
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:49 schreef Arnold_fan het volgende:

En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven.
Een veel betere oplossing lijkt me om simpele zielen die niet doorhebben dat meki hier een beetje zit te rellen gewoon te bannen. Ten eerste komt er toch nooit wat zinnigs uit (behalve 'keihard aanpakkuh'), ten tweede beroof je meki zo van z'n publiek.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:50:54 #108
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901624
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:49 schreef Meki het volgende:

[..]

het ligt niet aan mij

ik kom hier enkel om te discussieren en om de kinderen niet te laten vergeten
Vader theresa

En het leuke bijeffect dat je steeds loopt te flamen is natuurlijk puur toevallig
pi_39901630
quote:

[..]

En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven. Als je zelf je kinderen in de vuurlinie laat lopen in de hoop op mediaaandacht ben je daar zelf verantwoordelijk voor, en de enige reden dat ze dat doen is omdat domme mensen als jij niet nadenken maar gelijk Israel gaan haten zonder dat ze zelf nadenken over hoe die kinderen in een vuurgevecht zijn gekomen.
Wat zie jij de zaken simpel zeg, en vooral zwart-wit, kom op.. jij bent ook niet achterlijk en weet dat dat wel iets moeilijker zit dan nu je anderen wilt doen geloven met deze post.
X
pi_39901671
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik wil ver met je mee gaan en zeggen dat die mensen het idd oprecht zien als verzet plegen. Maar je moet het niet gaan vergelijken met het Nederlandse verzet in de oorlog. Die bliezen geen burgers op.
Nee, ik bedoel dat hen het zo zien, Sheik Yassine verwees herhaaldelijk naar verzet in 2e wo als een inspiratie voor hem.
quote:
Ik snap niet waarom het nodig is om het met Nederland is WOII te vergelijken. Want die vergelijking loopt op alle gebieden spaak.
Voor hen werkt het prima als excuus
  maandag 17 juli 2006 @ 11:54:19 #111
132003 huupia34
veritas!!!
pi_39901714
israel is gewoon fout bezig nu.

zijn zijn pissed off omdat 2 soldaten zijn ontvoerd, okay kan ik inkomen

maar om dan een heel land plat te gooien gaat mij iets te ver. 120 burgers zijn ook al omgekomen in libanon. als reactie heeft hezbollah nu ook een hoop raketten afgevuurd.

de israelich zijn daar weer woedend over en zullen harde vergeldings maatregelen treffen. volgens mij waren de raketten juist een vergelding voor het israelisch geweld.

een vicieuze cirkel dus waarin straks ook syrie en iran en later ook de vs in wordt meegetrokken

het bombarderen van burgerdoelen is een oorlogsmisdaad en moet veroordeeld worden de vn.
en schuldigen zullen zich moeten verantwoorden voor een tribunaal.

het wordt tijd dat de nederlandse regering eens afstand neemt van deze genocide en niet zoal nu , bot doet door te vragen om om de burgers te denken.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_39901741
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

En maar blijven doordreunen op kinderen.

Meki, zo discusieer je niet. Je moet ook met andere dingen komen.
Elke keer als jij kinderen en Israel in 1 zin gebruikt, zul je een simpel antwoord terugkrijgen:
hamas - kinderen
hezbbollah - kinderen.

en dan niet terugzeggen dat de ene meer dan de andere doodschiet, nee, dan ga je dus inzien dat beide kanten fout zitten en dan ga over iets anders praten.

KINDEREN FTW!
OMG de kinderen, de kinderen, de kinderen

DE KINDEREN!!!!!

Palestijnes kinderen
Joodse kinderen
Libanese kinderen
Sudanese kinderen
Europese kinderen

KINDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kleine mensjes, kleine mennekes

Ok, kunnen we nou verder?
  maandag 17 juli 2006 @ 11:55:19 #113
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39901742
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:51 schreef Alulu het volgende:

[..]

Wat zie jij de zaken simpel zeg, en vooral zwart-wit, kom op.. jij bent ook niet achterlijk en weet dat dat wel iets moeilijker zit dan nu je anderen wilt doen geloven met deze post.
Ik zeg niet dat alle kinderen die daar sterven bewust door de ouders opgeofferd worden, maar een groot deel wel. Daarnaast wordt er hard gewerkt om de kinderen martelaren te maken door alle scholen te vernoemen naar mensen die zich hebben opgeblazen in een bus..... Ik denk dat dit al aangeeft hoe de houding van de volwassenen richting de kinderen is, niet erg opbouwend, maar juist destructief.

Zolang de ouders en docenten kinderen zo opvoeden zullen deze stenen blijven gooien naar soldaten, en daarbij het risico lopen om het leven te laten, hoe droevig het ook is voor de kinderen zelf, niet voor de nabestaanden die het zelf hebben veroorzaakt.

Zolang mensen als Meki dit niet in hun gedachtengang betrekken is het moeilijk om hier een fair gesprek over te voeren.
pi_39901743
De vergelijking met het verzet in WOII loopt zeer zeker wel op tot bepaalde hoogte hoor.
X
pi_39901746
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:54 schreef huupia34 het volgende:
het wordt tijd dat de nederlandse regering eens afstand neemt van deze genocide en niet zoal nu , bot doet door te vragen om om de burgers te denken.
Welke genocide?
  maandag 17 juli 2006 @ 11:56:33 #116
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39901777
quote:

[..]

En daarom zouden ze simpele mensen zoals jij geen stemrecht moeten geven.

Je wilt dus geen echte democratie maar een systeem zoals in Iran?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39901787
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:55 schreef Alulu het volgende:
De vergelijking met het verzet in WOII loopt zeer zeker wel op tot bepaalde hoogte hoor.
Nee, terrorisme is geen verzet. Dat is het verschil.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:56:54 #118
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_39901795
Flying_nomad suggereerd hierbij geen respons meer te geven aan Meki (wordt het wellicht wat stiller)
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
pi_39901799
Terreur kan heel goed onderdeel zijn van verzet.
pi_39901807
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:56 schreef Flying_nomad het volgende:
Flying_nomad suggereerd hierbij geen respons meer te geven aan Meki (wordt het wellicht wat stiller)
Als je de kids maar niet vergeet
pi_39901808
quote:

[..]

En jij bent lekker geloofwaardig met je Nick en je Avatar
pi_39901815
Er zijn een aantal mensen hier die absoluut niet snappen in welke volgorde dit conflict is ontstaan, verdiep je er even in voordat je hier komt schreeuwen.
pi_39901837
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Vader theresa

En het leuke bijeffect dat je steeds loopt te flamen is natuurlijk puur toevallig
is puur in de feiten gaan opeens flamen geworden
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39901842
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:56 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, terrorisme is geen verzet. Dat is het verschil.
Hoe noemden de Duitsers het verzet??
pi_39901851
Beste stuurlui staan weer eens aan wal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')