Fijn dat ik je ogen heb doen openenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zie dat het probleem aan twee kanten zit, iets dat jij zojuist duidelijk hebt bewezen.
Kan je me even wijzen waar ik dit beweerd hebquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, jij gelooft dat elke niet westerse migrant een Bin Laden-in-de-dop is en durft mij ongeloofwaardig te noemen?![]()
JAquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee, jij durft mij ongeloofwaardig te noemen?![]()
huhh, dat wil ik nou ook weer niet zeggen hoor.quote:
integratie-evangelie? geen zin?quote:Beloof je nu niet meer het Integratie-evangelie te prediken? Want dat heeft namelijk toch totaal geen zin.
Inderdaad, of wou je beweren dat het hele integratieproces hier de laatste tijd zoveel progressie heeft geboekt en vruchten heeft afgeworpen? En nee, al die overdreven praal en pracht moskee's vind ik geen vrucht van de integratie. Dat vind ik het toonbeeld van dhimmitude.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
huhh, dat wil ik nou ook weer niet zeggen hoor.
Je hebt het een en ander voor mij bewezen, ik vraag me echter af of je het zelf wel inziet.
[..]
integratie-evangelie? geen zin?
suggereer je nou dat integratie geen zin heeft?
Scheer jij mij nu over 1 kam met een andere poster? Generaliserend hoor.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Prachtige posts met fantastische onderbouwing toch weer. Het niveau daalt met de minuut![]()
Waar noem ik jou in die post?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:13 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Scheer jij mij nu over 1 kam met een andere poster? Generaliserend hoor.
Het integratieproces verloopt inderdaad niet helemaal lekker daar kunnen we het beiden over eens zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:12 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Inderdaad, of wou je beweren dat het hele integratieproces hier de laatste tijd zoveel progressie heeft geboekt en vruchten heeft afgeworpen? En nee, al die overdreven praal en pracht moskee's vind ik geen vrucht van de integratie. Dat vind ik het toonbeeld van dhimmitude.
Integratie houdt in dat je jezelf kunt redden in de Nederlandse maatschappij, dat je je houd aan de wetten zoals die in Nederland gelden, dat je je aan de normen en waarden van het land houdt en dat je volledig geaccepteerd wordt door de autochtone bevolking.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:12 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Inderdaad, of wou je beweren dat het hele integratieproces hier de laatste tijd zoveel progressie heeft geboekt en vruchten heeft afgeworpen? En nee, al die overdreven praal en pracht moskee's vind ik geen vrucht van de integratie. Dat vind ik het toonbeeld van dhimmitude.
Wel eens in Den Haag Utrecht Leiden, Groningen, Amsterdam geweest.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Prachtige posts met fantastische onderbouwing toch weer. Het niveau daalt met de minuut![]()
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:22 schreef ratava het volgende:
[..]
Wel eens in Den Haag Utrecht Leiden, Groningen, Amsterdam geweest.
Daar wel eens in zo'n fijne compakte multikul transport omgeving gestaan beter bekend als openbaar vervoer, of door een straat gelopen bevolkt door arabisch lullende hangjongeren.
De groep is klein, maar groeit de laatste jaren wel ja. Hoe zou dat toch komen? Misschien omdat ze niet de plek in de samenleving krijgen die autochtonen hebben, namelijk door iedereen voor vol worden aangezien?quote:We hebben het niet over een kleine minderheid
Het is mischien een minderheid maar geen kleine, en de rest van de bevolkingsgroep spreekt ze er ook niet op aan en brult hard rezzpekt mee.
Kijk eens in een spiegelquote:Dus JA je lult onzinnig wat dat betreft.
Telt Rotterdam ook?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:22 schreef ratava het volgende:
Wel eens in Den Haag Utrecht Leiden, Groningen, Amsterdam geweest.
Ja, gisteren nog. 2x tram, 2x metro, geen enkele overlast. Ok, in de tram kwam dat mischien door de aanwezigheid van wagenbegeleiders (overigens ook allochtonen) maar in de metro waren die niet aanwezig.quote:Daar wel eens in zo'n fijne compakte multikul transport omgeving gestaan beter bekend als openbaar vervoer, of door een straat gelopen bevolkt door arabisch lullende hangjongeren.
We hebben het iig niet over een meerderheid blijkbaar.quote:We hebben het niet over een kleine minderheid
Het is mischien een minderheid maar geen kleine, en de rest van de bevolkingsgroep spreekt ze er ook niet op aan en brult hard rezzpekt mee.
Of niet natuurlijk, maar jij bent de expert blijkbaar die dat kan bepalenquote:Dus JA je lult onzinnig wat dat betreft.
Heb je wel eens iemand onverwacht bij de ballen gegrepenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:01 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ik verwacht gewoon een minimum aan intellectuele integriteit. Daarbij zijn juist dergelijke verwerpelijke passages het bewijs dat er niets verhevens is aan de koran, en zeker niet "het woord" van een almachtig en goed opperwezen.
Met andere woorden
We hebben ze bij de ballen!![]()
Ik zou je ook af willen raden met onze allochtone vrienden in discussie te gaan over hun gedrag in het openbaar vervoer. Dat heeft die man in Antwerpen pas ook nog geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dagelijks zelfs en de enige op wie ik altijd loop te schelden, zijn die idioten van een trambestuurders en NS personeel waar je voor geen meter op kunt vertrouwen. Van Arabisch lullende hangjongeren heb ik nog geen last gehad. In mijn buurt hebben we vooral last van autochtoon tuig.
Wat heeft dat met de Islam te makenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:37 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik zou je ook af willen raden met onze allochtone vrienden in discussie te gaan over hun gedrag in het openbaar vervoer. Dat heeft die man in Antwerpen pas ook nog geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Of ga eens met een skinhead in discussie in Antwerpen als allochtoon...oeps, toen lag er ineens een kind dood.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:37 schreef DenniZZ het volgende:
Ik zou je ook af willen raden met onze allochtone vrienden in discussie te gaan over hun gedrag in het openbaar vervoer. Dat heeft die man in Antwerpen pas ook nog geprobeerd en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Inderdaad in de Rotterdamsche trams zie je tegenwoordig trambewakers. Een geweldig initiatief.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Telt Rotterdam ook?
[..]
Ja, gisteren nog. 2x tram, 2x metro, geen enkele overlast. Ok, in de tram kwam dat mischien door de aanwezigheid van wagenbegeleiders (overigens ook allochtonen) maar in de metro waren die niet aanwezig.
Wie heeft het hier over de islam? We hebben het hier over het falende integratie beleid en de overlast door buitenlandse jongeren. Of vind je doodslaan geen overlast?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de Islam te maken.
Of ga eens met je Ipod op een bankje zitten, oeps toen werd je opeens doodgestoken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of ga eens met een skinhead in discussie in Antwerpen als allochtoon...oeps, toen lag er ineens een kind dood.
Kun jij niet gewoon reageren zonder domme generaliserende beledigingen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:41 schreef DenniZZ het volgende:
Inderdaad in de Rotterdamsche trams zie je tegenwoordig trambewakers. Een geweldig initiatief.
Ow en dat dit vooral Marokkaanse trambewakers zijn komt omdat ze op die manier de doelgroep in hun eigen taal kunnen aanspreken want dat walgelijk stinkende uitschot heeft geen respect voor een Nederlandse trambewaker die weigert hun taal te spreken![]()
Ik ben niet dom, en jij beledigt mij nu ook.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon reageren zonder domme generaliserende beledigingen?
De topictitel en de OP lijken mij meer over de islam te gaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:44 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over de islam? We hebben het hier over het falende integratie beleid en de overlast door buitenlandse jongeren. Of vind je doodslaan geen overlast?
dat klopt, dat komt waarschijnlijk omdat die relmarokkaantjes ook allemaal echt moslim zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De topictitel en de OP lijken mij meer over de islam te gaan.
Maar je zal niet de eerste zijn die relmarokkaantjes en moslims met elkaar verwart.
Wat voor inhoudelijke reactie?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:47 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik ben niet dom, en jij beledigt mij nu ook.
Graag een inhoudelijke reactie.
ohw, de isam,quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:44 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over de islam? We hebben het hier over het falende integratie beleid en de overlast door buitenlandse jongeren. Of vind je doodslaan geen overlast?
Ze hebben ook allemaal haar, wat is je punt?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:48 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
dat klopt, dat komt waarschijnlijk omdat die relmarokkaantjes ook allemaal echt moslim zijn
We hebben het hier niet over jeugdcriminaliteit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat voor inhoudelijke reactie?
Wat voor oplossing heb jij tegen jeugdcriminaliteit dan?
Jazekerquote:
Baggateliseer het maar weer, een andere grote oorzak van het probleem als je je oogkleppen af zou doenquote:Ja, gisteren nog. 2x tram, 2x metro, geen enkele overlast. Ok, in de tram kwam dat mischien door de aanwezigheid van wagenbegeleiders (overigens ook allochtonen) maar in de metro waren die niet aanwezig.
[/qoute]
Fij he zo'n OV Studentenkaart
[quote]
We hebben het iig niet over een meerderheid blijkbaar.
Inderdaad hele fijne ervaringen met deze zogenaamde figuren.quote:Of niet natuurlijk, maar jij bent de expert blijkbaar die dat kan bepalen![]()
Oke, wat voor oplossing heb jij dan tegen de criminaliteit waar jij het over hebt?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:49 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over jeugdcriminaliteit.
Ik geef aan waarom men nogal snel de verwarring, voor zover daar sprake van is, met moslims maakt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ze hebben ook allemaal haar, wat is je punt?
Als je niet zo snugger bent snap ik dat ja.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:51 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik geef aan waarom men nogal snel de verwarring, voor zover daar sprake van is, met moslims maakt.
quote:In mijn ogen is er geen verwarring want ze zijn nota bene moslim dus kan er ook geen sprake van zijn verwarring.
hé bah!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je wel eens iemand onverwacht bij de ballen gegrepen?
Die Jezus kun je met wat goede wil wel als een toffe peer beschouwen, zeker voor zijn tijd. Met die Mohammed gaat dát niet lukken, niet in het geringste.quote:De christenen hebben we ook niet tot atheisme weten te krijgen door ze dat walgelijke OT voor te lezen totdat de dood, verderf en ellende (en die hufter van een heer) ze de strot uitkwam, maar door ze zachtjes en pragmatisch richting het 'ietsisme' te krijgen waarin Jezus best een toffe peer is en je dat OT in z'n tijd moet zien.
don't tell mequote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je wel eens iemand onverwacht bij de ballen gegrepen?
.....
En uiteraard is dat typerend voor allochtone jongeren en zijn ze allemaal zo he?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:37 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
We hebben het niet over criminaliteit we hebben het over integratieproblematiek. Criminaliteit is slechts een voortvloeisel daar van zoals iedereen inmiddels wel weet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke, wat voor oplossing heb jij dan tegen de criminaliteit waar jij het over hebt?
Nou nee, criminaliteit kan erg veel oorzaken hebben, maar intergratieproblematiek hoort daar niet bij.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
We hebben het niet over criminaliteit we hebben het over integratieproblematiek. Criminaliteit is slechts een voortvloeisel daar van zoals iedereen inmiddels wel weet.
Hm.. ben je alweer moslims met criminele Marokkaantjes door elkaar aan het halenquote:Het is niet mijn taak een oplossing voor de integratieproblemen te vinden, ik zit tenslotte niet in de politiek. Maar ik zou iets kunnen bedenken als werkkampen waar winst wordt gemaakt zodat het eindelijk ook eens iets oplevert, immigratiestop, subsidiestop voor al die onzinnige moslimorganen waar je alleen maar wat van hoort als ze weer eens gediscrimineerd worden... Iets in die lijn.
Ik bagetelliseer niets, ik ga uit van mijn persoonlijke ervaringen die blijkbaar niet stroken met jouw wereldbeeld, da's jammer voor jou maar niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef ratava het volgende:
Baggateliseer het maar weer, een andere grote oorzak van het probleem als je je oogkleppen af zou doen
Maar idd zelfs 49.9% is inderdaad een minderheid.
Maar met de tolererende groep erbij zijn we aan een vette meerderheid.
En wat doe jij daar aan? Lopen blaaten op een forum helpt niet, hoor. Als jij zelf echter niets doet dan tolereer jij dat gedrag en draag je dus zelf net zo hard bij aan het probleem.quote:Inderdaad hele fijne ervaringen met deze zogenaamde figuren.
Begrijp me niet verkeerd Ik heb een russische buurvrouw, fijn mens geen grijntje last mee
Maar ook zij wordt door een aantal locale achmedjes en mehmedjes voortdurent gescvhoffeerd vanwege haat uiterlijk.
Lezen blijft moeilijk he.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als je niet zo snugger bent snap ik dat ja.
[..]
Die relmarokkaantjes zijn moslim. Het is niet dat moslims relmarokkaantjes zijn. Wat is dat voor achterlijke logica.
Islam en criminaliteit hebben geen reet met elkaar te maken.
Ok dus het criminele gedrag van het overgrote deel van de moslimjeugd in Nederland wijt jij niet aan het mislukken van de integratie. Interessant. Waar wijt jij het dan wel aan?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou nee, criminaliteit kan erg veel oorzaken hebben, maar intergratieproblematiek hoort daar niet bij.
[..]
Hm.. ben je alweer moslims met criminele Marokkaantjes door elkaar aan het halen.
Je kan niet ontkennen, dat de Islam er debet aan is dat deze mensen niet willen integreren. Zij zijn namelijk overtuigd van hun eigen gelijk en dat hun manier van leven de juiste is. Dit natuurlijk ingegeven door dat zieke geloof.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:11 schreef Musketeer het volgende:
Ik zou graag eens hebben dat iedereen eens ophield over de Islam te zeiken, daar drijf je de Islamitische allochtonen alleen nog maar harder de Islam mee in.
Ik ga niet om met waar ik niet besmet mee wil worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik bagetelliseer niets, ik ga uit van mijn persoonlijke ervaringen die blijkbaar niet stroken met jouw wereldbeeld, da's jammer voor jou maar niet mijn probleem.
Ik heb zelden of nooit overlast situaties meegemaakt en als ik die meemaak doe ik mijn mond open.
[quote]
Mijn "wereldbeeld" of mijn ervaring. Ik, en anderen hier op het forum lijken toch hele andere ervaringen te hebben met het gedrag van moslims, een beeld dat ook terug te vinden is in de best wel links georienteerde media. Terwijl jouw wereldbeeld/"ervaringen" wat lastiger terug te vinden zijn in de dagelijkse berichtgeving.
[quote]
En wat doe jij daar aan? Lopen blaaten op een forum helpt niet, hoor. Als jij zelf echter niets doet dan tolereer jij dat gedrag en draag je dus zelf net zo hard bij aan het probleem.
Dat is allemaal niet relevant, we willen niet lekker met zn allen hier gaan zitten en ons aftrekken op ons gelijk en hoe zij niet wel allemaal niet begrepen hebben, het gaat erom deze situatie op te lossen en normaal met mekaar te kunnen samenleven. Door de nadruk op de islam te leggen drijf je ze juist verder heen waar we ze niet willen hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:21 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen, dat de Islam er debet aan is dat deze mensen niet willen integreren. Zij zijn namelijk overtuigd van hun eigen gelijk en dat hun manier van leven de juiste is. Dit natuurlijk ingegeven door dat zieke geloof.
En door dat inzicht vinden zij ons minderwaardig, kaaskoppen blanke varkens etc. Wat weer tot gevolg heeft dat men geen respect heeft voor ons, en dat heeft ook weer gevolgen.
Dus je kan de Islam niet los zien van de hele problematiek met deze groep immigranten. Want waarom hebben wij dan geen last met Amerikanen of Chinezen?
Wat een fantasie heb jij rakker. UIt dat stuk lees jij dat ik beweer dat Moslims het gekozen volk Gods zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 06:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hier:
[..]
[..]
Ja hoor, zal best. Je beschouwt jezelf als moslim en dus kun je per defintie geen NLer zijn.
Laat me raden: trouwen met dame uit land van herkomst straks?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:44 schreef Vhiper het volgende:
Aangezien hij Nederlander is en in Nederland woont, zal hij inderdaad wel met een dame uit land van herkomst, een Nederlandse trouwen![]()
Waar slaat dit nu weer op? Ik heb het niet over omgaan met, ik heb het over net zo'n grote mond hebben hier als wanneer je overlast ondervind. JIJ tolereert blijkbaar dus overlast, ik niet, mischien is daardoor onze ervaring anders?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:29 schreef ratava het volgende:
Ik ga niet om met waar ik niet besmet mee wil worden.
Het schorum dat het niet wil leren, kan letterlijk doodvallen wat mij betreft.
Ik behoef geen ook geen inzicht in de denbkwereld van pedofielen, seriemoordenaars en verkrachters, jehova'sgetuigen en andere gekken.
Mischien kan GL ook een cursusje Volkert doen
Want alle moslima's lopen in burqa's over straat, he?quote:En mijn moslima buurvrouw komt morgenavond gewoon lekker met een wijntje bbq-en zo kan het ook. Het is alleen jammer dat zij een echte minderheid is
Dat is allemaal niet relevant?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:31 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet relevant, we willen niet lekker met zn allen hier gaan zitten en ons aftrekken op ons gelijk en hoe zij niet wel allemaal niet begrepen hebben, het gaat erom deze situatie op te lossen en normaal met mekaar te kunnen samenleven. Door de nadruk op de islam te leggen drijf je ze juist verder heen waar we ze niet willen hebben.
Is jou de neiging bij jezelf nooit opgevallen dat als in het buitenland iemand Nederland gaat afzeiken je toch stiekem nederland gaat zitten verdedigen, al hoewel je het misschien in ieder geval gedeeltelijk eens bet met de kritiek die de buitenlander erop heeft? Uiteindelijk schuif je qua mening op naar hetgeen die persoon aan het kritiseren is, al hoewel je het daar voor de discussie misschien helemaal niet mee eens was.
Triest vind ik dat, maar daar heb niet zo'n boodschap aan. Voel me kiplekker in dit landjequote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:08 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat weten we ja, dat moslims NL beschouwen als hun land. Misschien is het eens tijd om door te gaan krijgen dat de autochtone bewoners van dit land dit niet zien als jullie land.
Daar hebben jullie inderdaad geen boodschap aan. Dat weten we ja.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
Triest vind ik dat, maar daar heb niet zo'n boodschap aan. Voel me kiplekker in dit landje![]()
Alleen het domme gedeelte.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:43 schreef DenniZZ het volgende:
Daar hebben jullie inderdaad geen boodschap aan. Dat weten we ja.
Maar dan moet je ook niet raar opkijken dat de autochtone bevolking steeds meer naar rechts trekt.
Alweer een generaliserende, beledigende en ongefundeerde opmerking. Wie is hier nu eigenlijk dom?quote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon reageren zonder domme generaliserende beledigingen?
Tja, het is schijnbaar wel ok als jij generaliseert maar je voelt je gelijk beledigd als jou hetzelfde ten deel valt. Zou je ook eens over na kunnen denken mbt je eigen posts. Ik betwijfel of jij tot enig inzicht zal komen maar het was een poging waard.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:46 schreef DenniZZ het volgende:
Alweer een generaliserende, beledigende en ongefundeerde opmerking. Wie is hier nu eigenlijk dom?
Dit snap ik effe niet. Waarom trekt de autochtone bevolking naar rechts? Enkelt door mijn aanwezigheid?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:43 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Daar hebben jullie inderdaad geen boodschap aan. Dat weten we ja.
Maar dan moet je ook niet raar opkijken dat de autochtone bevolking steeds meer naar rechts trekt.
Ah dat komt je alleen op en aangifte racisme te staan.....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar slaat dit nu weer op? Ik heb het niet over omgaan met, ik heb het over net zo'n grote mond hebben hier als wanneer je overlast ondervind. JIJ tolereert blijkbaar dus overlast, ik niet, mischien is daardoor onze ervaring anders?
Zijjn we het er in ieder geval over eens dat het "je bek dichthouden" bijdraagt aan het probleem.quote:Ik heb nergens gesteld dat je inzicht dient te hebben, ik heb het nergens over een cursus, ik stel dat je door je bek dicht te houden bijdraagt aan het probleem. Ik hoef en wil geen inzicht in de gedachtenwereld van een overlast gevende allo of autochtoon, ik vraag ze om op te houden met hun gedrag. In the real world dus, niet op een forum.
En dat verschilt met blaten dat er "niets aan de hand is" en het allemaal "zo goed gaat" en multikcul zo'n succes is are het niet voor die domme verrechtse idioten in Nederlan, in wat voor opzicht?quote:Als we daar nu eens mee gaan beginnen ipv het te tolereren en dan op een forum gaan blaaten hoe erg het wel niet is dan komen we mischien ergens.
Geholpen door de paddo's en het blowen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:51 schreef DenniZZ het volgende:
Ik ben al tot inzicht gekomen.
Het inzicht waar het jouw aan ontbreekt namelijk.
Nee ik wijt dat puur aan zelfopgedane ervaringen, opleiding, opvoeding en algemene intresse in de welzijn van dit land waar ik geboren ben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geholpen door de paddo's en het blowen?![]()
Vaak ja, maar in dit geval niet. Verder is het vaak constructiever met iemand over oplossingen te praten dan over oorzaken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:40 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat is allemaal niet relevant?De oorzaak van het probleem vind jij niet relevant? Volgens mij ligt het vinden van een oplossing vaak in het vinden van de oorzaak van het probleem.
Je weet dat de persoon in je icoon nogal links is? Kan dat eigenlijk wel?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:34 schreef DenniZZ het volgende:
We weten in ieder geval wat we kunnen verwachten... Dit is nog erger dan het pappen en nathouden van de PvdA... de SP kiest direct partij voor de allochtonen (moeilijke jeugd, niet geaccepteerd, WIJ moeten ons aanpassen etc etc).
Belachelijk. Heeft die Marijnissen zijn kop in ze reet gehad ofzo de afgelopen paar jaar?
Grappig hoe je nu moslim zijn nu als een probleem ziet, en dat je het zelfs vergelijkt met problemen als overgewicht drugsverslaving of een dwangneurosequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:00 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Vaak ja, maar in dit geval niet. Verder is het vaak constructiever met iemand over oplossingen te praten dan over oorzaken.
Iemand met een dwangneurose help je er niet van af door die persoon er constant mee te confronteren dat hij/zij neurotisch is en niet spoort. Een drugsverslaafde help je niet door hem constant junk te noemen en luidkeels vergelijkingen te trekken met dingen die je over junks gehoord of gelezen hebt. Een dikzak help je niet door hem constant met fatso aan te spreken en elke keer als ie iets zoets of vets naar binnen schuift daar een lompe opmerking over maken. Zo help je ook een moslim niet door constant te wijzen op de intolerantie van zn geloofsgenoten en de tegenstrijdigheden binnen zijn/haar geloof.
Als jij de capaciteit niet hebt om muziek los te zien van politieke voorkeur is dat jouw zaak.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je weet dat de persoon in je icoon nogal links is? Kan dat eigenlijk wel?![]()
Ik hoef het ook niet te doen want ik heb het veel makkelijkerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:08 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Als jij de capaciteit niet hebt om muziek los te zien van politieke voorkeur is dat jouw zaak.
Dude... ik haalde er aan paar voorbeelden bij om aan te geven dat blijven hameren op een vermeende oorzaak niet hoeft te leiden tot het dichterbij komen van een oplossing....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:06 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Grappig hoe je nu moslim zijn nu als een probleem ziet, en dat je het zelfs vergelijkt met problemen als overgewicht drugsverslaving of een dwangneurose![]()
Ik ben echt heel blij voor jequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik hoef het ook niet te doen want ik heb het veel makkelijker![]()
Je weet dat Deniz een naam is die veel voorkomt onder Turkse mensen, je hebt je toch niet laten beinvloeden?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:12 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ik ben echt heel blij voor je
Mensen, ik ga even een sigaretje roken. Als er weer iemand zich geroepen voelt de discussie aan te zwengelen en de Islam de hand boven het hoofd te houden ga gerust je gang ik ben zo weer terug.
Wat is dit nu weer voor een zielige reactie?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je weet dat Deniz een naam is die veel voorkomt onder Turkse mensen, je hebt je toch niet laten beinvloeden?
en vervolgens al die arme moslims de hel indrijven door ze van het rechte pad af te leiden? De koran is duidelijk over wat er met afvalligen gebeurt. Overigens is het trouwen van een moslim man met een ongelovige geen probleem, mits ze zich bekeert als ik het me goed herinner. Ik ken een Nederlander die met een Marokkaanse getrouwd is, en hij heeft zich dan ook braaf tot de islam bekeerd. Verder zullen ze ongetwijfeld branden in de hel want ze lappen allerlei duidelijk gestelde regels aan hun laars, hebben ongelovige vrienden enzo, maar goedquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:11 schreef Musketeer het volgende:
Ik zou graag eens hebben dat iedereen eens ophield over de Islam te zeiken, daar drijf je de Islamitische allochtonen alleen nog maar harder de Islam mee in. ................
Ach, dit was in Nederland 40 jaar geleden nog aan de orde aan de dag met Protestanten en Katholieke. En in de Bijbelbelt is het nog steeds zo. Een hoop Nederlandse moslims zullen nooit verlicht worden en tot vrije inzichten komen zonder het heilige boek letterlijk te volgen, maar de meeste wel, daarvan ben ik overtuigd. Dat zijn namelijk de mensen die een toekomst zien in Nederland. Het is een kwestie van tijd zoals bij alle integraties.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
en vervolgens al die arme moslims de hel indrijven door ze van het rechte pad af te leiden? De koran is duidelijk wat er met afvalligen gebeurt. Overigens is het trowen van een moslim man met een ongelovige geen probleem, mits ze zich bekeerd als ik het me goed herinner. Ik ken Nederlander die met een marokkaanse getrouwd is, en hij heeft zich dan ook braaf tot de islam bekeerd. Verder zullen ze ongetwijfeld branden in de hel want ze lappen allerlei duidelijk gestelde regels aan hun laars, hebben ongelovige vrienden enzo, maar goed![]()
Als je dan jezelf als moslim beschouwt, leef daar dan ook naar, en noem je anders geen moslim. Is dat nu zo moeilijk!
Waarmee het dus duidelijk is dat Moslim zijn een probleem is......quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
en vervolgens al die arme moslims de hel indrijven door ze van het rechte pad af te leiden? De koran is duidelijk wat er met afvalligen gebeurt. Overigens is het trowen van een moslim man met een ongelovige geen probleem, mits ze zich bekeerd als ik het me goed herinner. Ik ken Nederlander die met een marokkaanse getrouwd is, en hij heeft zich dan ook braaf tot de islam bekeerd. Verder zullen ze ongetwijfeld branden in de hel want ze lappen allerlei duidelijk gestelde regels aan hun laars, hebben ongelovige vrienden enzo, maar goed![]()
Als je dan jezelf als moslim beschouwt, leef daar dan ook naar, en noem je anders geen moslim. Is dat nu zo moeilijk!
dit is precies wat zowel de extremistische islam als de kaalkopjes proberen beweren. Het is 1 of 0, je bent Islamiet of niet. In werkelijkheid is het niet zo, en kiest eenieder (of krijgt van de familie) een aantal elementen uit een versie van de religie die je wel passen en laat een aantal andere die je niet bevallen laat je weg. Dit zie je zelfs met doorgedraaide gekken als de hofstadgroep. Is met alle andere religies ook zo. Door te blijven hamreren op het zijn van islamiet of niet, gooi je ze allemaal op een hoop en creeer je juist de 0 of 1 situatie die je niet wilt hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Nog geen 5 postst terug beschuldig je iemand van generaliserenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:58 schreef DenniZZ het volgende:
"Misschien is het eens tijd om door te gaan krijgen dat de autochtone bewoners van dit land dit niet zien als jullie land."
Daar hebben de moslims geen boodschap aan, en dus gaat moslimgemeenschap door op deze voet.
En dus trekt de autochtone bevolking steeds meer naar rechts ( behalve boomknuffelende-thee-drinkende-jobcohen-linkse aanhang natuurlijk ).
Snap je het nu of moet ik het even door een arabische vertaalmachine halen
Moet een katholiek ook precies volgens de denkbeelden van de Paus leven?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Juistquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ach, dit was in Nederland 40 jaar geleden nog aan de orde aan de dag met Protestanten en Katholieke. En in de Bijbelbelt is het nog steeds zo. Een hoop Nederlandse moslims zullen nooit verlicht worden en tot vrije inzichten komen zonder het heilige boek letterlijk te volgen, maar de meeste wel, daarvan ben ik overtuigd. Dat zijn namelijk de mensen die een toekomst zien in Nederland. Het is een kwestie van tijd zoals bij alle integraties.
Alleen werden die overige integraties niet tegengewerkt door een agressieve arrogante religie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ach, dit was in Nederland 40 jaar geleden nog aan de orde aan de dag met Protestanten en Katholieke. En in de Bijbelbelt is het nog steeds zo. Een hoop Nederlandse moslims zullen nooit verlicht worden en tot vrije inzichten komen zonder het heilige boek letterlijk te volgen, maar de meeste wel, daarvan ben ik overtuigd. Dat zijn namelijk de mensen die een toekomst zien in Nederland. Het is een kwestie van tijd zoals bij alle integraties.
Och er zaten hugenoten, katholieken en joden tussen. Die hebben stuk voor stuk voor ellende gezorgd in andere landen. En hoeveel problemen geven de Molukkers (voor een groot deel Islamitisch) die in de jaren '50 hierheen kwamen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Alleen werden die overige integraties niet tegengewerkt door een agressieve arrogante religie.
Dat hebben we de afgelopen jaren gezien in NL ja. Alleen is het de verkeerde kant op veranderd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist. In een generatie kan en zal er zoveel veranderen.
ah, je bedoeld dus zo vanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:49 schreef Musketeer het volgende:
[..]
dit is precies wat zowel de extremistische islam als de kaalkopjes proberen beweren. Het is 1 of 0, je bent Islamiet of niet. In werkelijkheid is het niet zo, en kiest een ieder (of krijgt van de familie) een aantal elementen uit een versie van de religie die je wel passen en laat een aantal andere die je niet bevallen laat je weg. Dit zie je zelfs met doorgedraaide gekken als de hofstadgroep. Is met alle andere religies ook zo. Door te blijven hamreren op het zijn van islamiet of niet, gooi je ze allemaal op een hoop en creeer je juist de 0 of 1 situatie die je niet wilt hebben.
kon zijn dat je last had van dhimmitudequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:39 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een zielige reactie?
Ik heet Dennis, sinds mijn irc tijd van 12 jaar geleden noem ik me op inet al DenniZ en nee dat is niet geinspireerd door DeniZ.
Waarom hadden de Turken en Marokkanen daar nu minder problemen dan hun kinderen en de mensen die later zijn gekomen. Ik zie een duidelijk verband met de opkomst van radicale islam van na de Islamitische Revolutie (achteraf gezien een van de belangrijkste gebeurtenissen van de laatste 30 jaar) in Iran en de daaruit voortkomende conflicten. Internationale gebeurtenissen beinvloeden altijd de nationale.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Alleen werden die overige integraties niet tegengewerkt door een agressieve arrogante religie.
Grappig dat je dat aanhaalt. Over de treinkapingen zal ik niet beginnen, maar je wilt problemen met Molukse jeugd toch niet ontkennen he? En de demonstraties die altijd op geweldadigheden uitlopen ook niet toch?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och er zaten hugenoten, katholieken en joden tussen. Die hebben stuk voor stuk voor ellende gezorgd in andere landen. En hoeveel problemen geven de Molukkers (voor een groot deel Islamitisch) die in de jaren '50 hierheen kwamen?
Daar zal je mij nooit op betrappen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
kon zijn dat je last had van dhimmitude
Oh hoeveel grote problemen zijn er nu nog met Molukse jongeren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat hebben we de afgelopen jaren gezien in NL ja. Alleen is het de verkeerde kant op veranderd.
Hadden die direct verband met hun status als moslim (en vs. westen)? Of was het misschien omdat de internationale gemeenschap een zooitje had gemaakt van hun land?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:02 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aanhaalt. Over de treinkapingen zal ik niet beginnen, maar je wilt problemen met Molukse jeugd toch niet ontkennen he? En de demonstraties die altijd op geweldadigheden uitlopen ook niet toch?
Ja stiekem werkt het voor het overgrote deel van de moslims wel zo, net als voor andere geloven. Hoef je ze niet aan te herrinneren maar het is wel zo. Soms zijn Islamieten bijna net zo hypocriet als andere mensen, gek he?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ah, je bedoeld dus zo van
"ja,luister eens Allah, dat met dat bidden, géén varkensvlees, dat vind ik allemaal wel prima, varkensvlees vind ik toch al niet lekker. Maar dat van dat alcohol, daar heb ik effe geen zin in, dat bevalt me niet en dus doe ik net alsof het er niet staat. En wat betreft dat verbod op het hebben van ongelovige vrienden, dat zie ik maar 'in de tijd'', het is duidelijk dat Jij toen niet je beste dag had bij het opstellen van die regel .... "
burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn
Zijn die problemen nu zo groot?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:02 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aanhaalt. Over de treinkapingen zal ik niet beginnen, maar je wilt problemen met Molukse jeugd toch niet ontkennen he? En de demonstraties die altijd op geweldadigheden uitlopen ook niet toch?
Inderdaad, dat geeft goed aan dat onze moslimse inwoners nog altijd sterk onder invloed staan van wat er in het Verre Oosten gebeurt. En aan welke kant zij staan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waarom hadden de Turken en Marokkanen daar nu minder problemen dan hun kinderen en de mensen die later zijn gekomen. Ik zie een duidelijk verband met de opkomst van radicale islam van na de Islamitische Revolutie (achteraf gezien een van de belangrijkste gebeurtenissen van de laatste 30 jaar) in Iran en de daaruit voortkomende conflicten. Internationale gebeurtenissen beinvloeden altijd de nationale.
Ja, zover mogelijk wel. We maken niet voor niets rumoer als er weer een of andere televisie dominee betrapt is met een hoertje in een weghotel. Kwestie van eerlijk zijn, practice what you preach.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet een katholiek ook precies volgens de denkbeelden van de Paus leven?
Een gereformeerde volgens het woord van dominee De Jong uit Staphorst?
Ofwel er zijn vele variaties in geloven meer en minder strikt. Dat geldt voor katholieken maar ook voor moslims.
Waar heb je mij dat zien beweren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn die problemen nu zo groot?
De treinkapingen zijn een kleine 30 jaar terug..
Integratie heeft tijd nodig.
Oh en speciaal voor jou deden ze die kapingen vanuit hun geloof?
Klopt! Dit is helemaal niet zo moeilijk als je deze gedachtegang gewoon lekker tussen je eigen oren kan houden. Pas wanneer iemand je dwingt het uit te spreken en dan gaat stangen - dan krijgt een mens last van de hypocrisie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ah, je bedoeld dus zo van
"ja,luister eens Allah, dat met dat bidden, géén varkensvlees, dat vind ik allemaal wel prima, varkensvlees vind ik toch al niet lekker. Maar dat van dat alcohol, daar heb ik effe geen zin in, dat bevalt me niet en dus doe ik net alsof het er niet staat. En wat betreft dat verbod op het hebben van ongelovige vrienden, dat zie ik maar 'in de tijd'', het is duidelijk dat Jij toen niet je beste dag had bij het opstellen van die regel .... "
Je kan wel streven naar intelectuele integriteit - de waarheid is dat mensen meestal daar meer door verward raken dan door tegenstrijdigheden waaraan ze gewend zijn.quote:burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn
Juist dit bevestigt dus mijn argument dat integratie gewoon wat tijd nodig heeft. Ook de integratie van moslims.quote:
Moslims vergeten nooit welk onrecht hun is aangedaan tijdens de koloniale bezettingen van hun moederlanden. Vergeet niet dat die Revolutie er niet voor niks kwam, men was toen al de westerse bemoeienis en ondemocratische invloeden van de VS al zat. Vind je het gek dat veel van die gasten nog altijd het westen verafschuwen. Hoe zou jij je voelen als je land als speeltuin is gebruikt voor de Koude Oorlog (Afghanistan) gebruikt is om fossiele brandstoffen veilig te stellen (Saudi Arabie, Koeweit, Iran en Irak)? Dan ga je je toch ook wantrouwend opstellen ten opzichten van de overheerser lijkt me?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:05 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat geeft goed aan dat onze moslimse inwoners nog altijd sterk onder invloed staan van wat er in het Verre Oosten gebeurt. En aan welke kant zij staan.
Vraag dat maar aan Theo!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dit bevestigt dus mijn argument dat integratie gewoon wat tijd nodig heeft. Ook de integratie van moslims.
Inderdaad, en ik mag er graag op wijzen. Zeker als diezelfde hypocrieten zichzelf tegelijkertijd wél presenteren als zulke brave gelovigen, zichzelf moreel superieur vinden en religie als een elementaire noodzaak beschouwen. Om vervolgens die religie zelf aan hun laars te lappen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:05 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Ja stiekem werkt het voor het overgrote deel van de moslims wel zo, net als voor andere geloven. Hoef je ze niet aan te herrinneren maar het is wel zo. Soms zijn Islamieten bijna net zo hypocriet als andere mensen, gek he?
En dus moeten wij nu maar lijdzaam toezien hoe zij de boel hier verstieren? Hoe zij hun religie hier proberen te verspreiden? Hoe zij onze politiek infiltreren? Voor zover ik weet heeft NL geen kolonie's in het Midden-Oosten gehad hoor vriend. Leuk ook dat je toegeeft dat de moslims ook zwaar generaliserend kijken naar "het Westen" te weten Europa en Amerika.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moslims vergeten nooit welk onrecht hun is aangedaan tijdens de koloniale bezettingen van hun moederlanden. Vergeet niet dat die Revolutie er niet voor niks kwam, men was toen al de westerse bemoeienis en ondemocratische invloeden van de VS al zat. Vind je het gek dat veel van die gasten nog altijd het westen verafschuwen. Hoe zou jij je voelen als je land als speeltuin is gebruikt voor de Koude Oorlog (Afghanistan) gebruikt is om fossiele brandstoffen veilig te stellen (Saudi Arabie, Koeweit, Iran en Irak)? Dan ga je je toch ook wantrouwend opstellen ten opzichten van de overheerser lijkt me?
Niet dat al die lastige hangjeugd daar ook maar enig besef van heeft, maar ze krijgen wel geleerd om ons te wantrouwen.
Wees eens eerlijk tegenover jezelf, odds are dat jij net zo hypocriet omgaat met je eigen principes en ze ook toepast als je het uitkomt, en voor jezelf een oogje dichtknijpt als je principes je toevallig in de weg staan. We zijn nu eenmaal allemaal mensen, en al heb ik het niet al te erg op met streng gelovigen omdat zij dus zichzelf wijsmaken wel perfect te zijn, is er wat dat betreft geen verschil tussen christenhonden en moezelmannen (en hindoes, boeddhisten, taoisten, joden) is het dus gewoon niet productief om de mensen constant op hun eigen hypocrisie te wijzen. Wil je liever dat de Moslims wat losser met hun geloof omgaan, of dat ze inderdaad allemaal 24/7 strikt de Koran + Hadieths + woord van de Iman gaan volgen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Inderdaad, en ik mag er graag op wijzen. Zeker als diezelfde hypocrieten zichzelf tegelijkertijd wél presenteren als zulke brave gelovigen, zichzelf moreel superieur vinden en religie als een elementaire noodzaak beschouwen. Om vervolgens die religie zelf aan hun laars te lappen.
Allemaal best, maar dan ben je een hypocriet, period.
Jongen, in welke paralelle realiteit leef jij? Ach gut, de moslims is onrecht aangedaan, diezelfde moslims die eeuwen en eeuwen oorlog tegen Europa hebben gevoerd ( in feite tot opde dag van vandaag) en wat eens Europa was, het Middellandse zee gebied, naar het Noorden hebben gedreven. Diezelfde moslims die honderduizenden Europeanen ontvoerd hebben om als slaven te gebruiken in Noord Afrika en Turkije. Diezelfde moslims die vrijwel alle christenen in het Midden Oosten uitgemoord hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moslims vergeten nooit welk onrecht hun is aangedaan tijdens de koloniale bezettingen van hun moederlanden. Vergeet niet dat die Revolutie er niet voor niks kwam, men was toen al de westerse bemoeienis en ondemocratische invloeden van de VS al zat. Vind je het gek dat veel van die gasten nog altijd het westen verafschuwen. Hoe zou jij je voelen als je land als speeltuin is gebruikt voor de Koude Oorlog (Afghanistan) gebruikt is om fossiele brandstoffen veilig te stellen (Saudi Arabie, Koeweit, Iran en Irak)? Dan ga je je toch ook wantrouwend opstellen ten opzichten van de overheerser lijkt me?
Niet dat al die lastige hangjeugd daar ook maar enig besef van heeft, maar ze krijgen wel geleerd om ons te wantrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |