Moet een katholiek ook precies volgens de denkbeelden van de Paus leven?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:40 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Als je dan jezelf als moslim beschouwt, leef daar dan ook naar, en noem je anders geen moslim. Is dat nu zo moeilijk!
Juistquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ach, dit was in Nederland 40 jaar geleden nog aan de orde aan de dag met Protestanten en Katholieke. En in de Bijbelbelt is het nog steeds zo. Een hoop Nederlandse moslims zullen nooit verlicht worden en tot vrije inzichten komen zonder het heilige boek letterlijk te volgen, maar de meeste wel, daarvan ben ik overtuigd. Dat zijn namelijk de mensen die een toekomst zien in Nederland. Het is een kwestie van tijd zoals bij alle integraties.
Alleen werden die overige integraties niet tegengewerkt door een agressieve arrogante religie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ach, dit was in Nederland 40 jaar geleden nog aan de orde aan de dag met Protestanten en Katholieke. En in de Bijbelbelt is het nog steeds zo. Een hoop Nederlandse moslims zullen nooit verlicht worden en tot vrije inzichten komen zonder het heilige boek letterlijk te volgen, maar de meeste wel, daarvan ben ik overtuigd. Dat zijn namelijk de mensen die een toekomst zien in Nederland. Het is een kwestie van tijd zoals bij alle integraties.
Och er zaten hugenoten, katholieken en joden tussen. Die hebben stuk voor stuk voor ellende gezorgd in andere landen. En hoeveel problemen geven de Molukkers (voor een groot deel Islamitisch) die in de jaren '50 hierheen kwamen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Alleen werden die overige integraties niet tegengewerkt door een agressieve arrogante religie.
Dat hebben we de afgelopen jaren gezien in NL ja. Alleen is het de verkeerde kant op veranderd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist. In een generatie kan en zal er zoveel veranderen.
ah, je bedoeld dus zo vanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:49 schreef Musketeer het volgende:
[..]
dit is precies wat zowel de extremistische islam als de kaalkopjes proberen beweren. Het is 1 of 0, je bent Islamiet of niet. In werkelijkheid is het niet zo, en kiest een ieder (of krijgt van de familie) een aantal elementen uit een versie van de religie die je wel passen en laat een aantal andere die je niet bevallen laat je weg. Dit zie je zelfs met doorgedraaide gekken als de hofstadgroep. Is met alle andere religies ook zo. Door te blijven hamreren op het zijn van islamiet of niet, gooi je ze allemaal op een hoop en creeer je juist de 0 of 1 situatie die je niet wilt hebben.
kon zijn dat je last had van dhimmitudequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:39 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een zielige reactie?
Ik heet Dennis, sinds mijn irc tijd van 12 jaar geleden noem ik me op inet al DenniZ en nee dat is niet geinspireerd door DeniZ.
Waarom hadden de Turken en Marokkanen daar nu minder problemen dan hun kinderen en de mensen die later zijn gekomen. Ik zie een duidelijk verband met de opkomst van radicale islam van na de Islamitische Revolutie (achteraf gezien een van de belangrijkste gebeurtenissen van de laatste 30 jaar) in Iran en de daaruit voortkomende conflicten. Internationale gebeurtenissen beinvloeden altijd de nationale.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:57 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Alleen werden die overige integraties niet tegengewerkt door een agressieve arrogante religie.
Grappig dat je dat aanhaalt. Over de treinkapingen zal ik niet beginnen, maar je wilt problemen met Molukse jeugd toch niet ontkennen he? En de demonstraties die altijd op geweldadigheden uitlopen ook niet toch?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och er zaten hugenoten, katholieken en joden tussen. Die hebben stuk voor stuk voor ellende gezorgd in andere landen. En hoeveel problemen geven de Molukkers (voor een groot deel Islamitisch) die in de jaren '50 hierheen kwamen?
Daar zal je mij nooit op betrappen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
kon zijn dat je last had van dhimmitude
Oh hoeveel grote problemen zijn er nu nog met Molukse jongeren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Dat hebben we de afgelopen jaren gezien in NL ja. Alleen is het de verkeerde kant op veranderd.
Hadden die direct verband met hun status als moslim (en vs. westen)? Of was het misschien omdat de internationale gemeenschap een zooitje had gemaakt van hun land?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:02 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aanhaalt. Over de treinkapingen zal ik niet beginnen, maar je wilt problemen met Molukse jeugd toch niet ontkennen he? En de demonstraties die altijd op geweldadigheden uitlopen ook niet toch?
Ja stiekem werkt het voor het overgrote deel van de moslims wel zo, net als voor andere geloven. Hoef je ze niet aan te herrinneren maar het is wel zo. Soms zijn Islamieten bijna net zo hypocriet als andere mensen, gek he?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ah, je bedoeld dus zo van
"ja,luister eens Allah, dat met dat bidden, géén varkensvlees, dat vind ik allemaal wel prima, varkensvlees vind ik toch al niet lekker. Maar dat van dat alcohol, daar heb ik effe geen zin in, dat bevalt me niet en dus doe ik net alsof het er niet staat. En wat betreft dat verbod op het hebben van ongelovige vrienden, dat zie ik maar 'in de tijd'', het is duidelijk dat Jij toen niet je beste dag had bij het opstellen van die regel .... "
burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn
Zijn die problemen nu zo groot?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:02 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aanhaalt. Over de treinkapingen zal ik niet beginnen, maar je wilt problemen met Molukse jeugd toch niet ontkennen he? En de demonstraties die altijd op geweldadigheden uitlopen ook niet toch?
Inderdaad, dat geeft goed aan dat onze moslimse inwoners nog altijd sterk onder invloed staan van wat er in het Verre Oosten gebeurt. En aan welke kant zij staan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Waarom hadden de Turken en Marokkanen daar nu minder problemen dan hun kinderen en de mensen die later zijn gekomen. Ik zie een duidelijk verband met de opkomst van radicale islam van na de Islamitische Revolutie (achteraf gezien een van de belangrijkste gebeurtenissen van de laatste 30 jaar) in Iran en de daaruit voortkomende conflicten. Internationale gebeurtenissen beinvloeden altijd de nationale.
Ja, zover mogelijk wel. We maken niet voor niets rumoer als er weer een of andere televisie dominee betrapt is met een hoertje in een weghotel. Kwestie van eerlijk zijn, practice what you preach.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet een katholiek ook precies volgens de denkbeelden van de Paus leven?
Een gereformeerde volgens het woord van dominee De Jong uit Staphorst?
Ofwel er zijn vele variaties in geloven meer en minder strikt. Dat geldt voor katholieken maar ook voor moslims.
Waar heb je mij dat zien beweren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn die problemen nu zo groot?
De treinkapingen zijn een kleine 30 jaar terug..
Integratie heeft tijd nodig.
Oh en speciaal voor jou deden ze die kapingen vanuit hun geloof?
Klopt! Dit is helemaal niet zo moeilijk als je deze gedachtegang gewoon lekker tussen je eigen oren kan houden. Pas wanneer iemand je dwingt het uit te spreken en dan gaat stangen - dan krijgt een mens last van de hypocrisie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ah, je bedoeld dus zo van
"ja,luister eens Allah, dat met dat bidden, géén varkensvlees, dat vind ik allemaal wel prima, varkensvlees vind ik toch al niet lekker. Maar dat van dat alcohol, daar heb ik effe geen zin in, dat bevalt me niet en dus doe ik net alsof het er niet staat. En wat betreft dat verbod op het hebben van ongelovige vrienden, dat zie ik maar 'in de tijd'', het is duidelijk dat Jij toen niet je beste dag had bij het opstellen van die regel .... "
Je kan wel streven naar intelectuele integriteit - de waarheid is dat mensen meestal daar meer door verward raken dan door tegenstrijdigheden waaraan ze gewend zijn.quote:burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn burn
Juist dit bevestigt dus mijn argument dat integratie gewoon wat tijd nodig heeft. Ook de integratie van moslims.quote:
Moslims vergeten nooit welk onrecht hun is aangedaan tijdens de koloniale bezettingen van hun moederlanden. Vergeet niet dat die Revolutie er niet voor niks kwam, men was toen al de westerse bemoeienis en ondemocratische invloeden van de VS al zat. Vind je het gek dat veel van die gasten nog altijd het westen verafschuwen. Hoe zou jij je voelen als je land als speeltuin is gebruikt voor de Koude Oorlog (Afghanistan) gebruikt is om fossiele brandstoffen veilig te stellen (Saudi Arabie, Koeweit, Iran en Irak)? Dan ga je je toch ook wantrouwend opstellen ten opzichten van de overheerser lijkt me?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:05 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat geeft goed aan dat onze moslimse inwoners nog altijd sterk onder invloed staan van wat er in het Verre Oosten gebeurt. En aan welke kant zij staan.
Vraag dat maar aan Theo!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dit bevestigt dus mijn argument dat integratie gewoon wat tijd nodig heeft. Ook de integratie van moslims.
Inderdaad, en ik mag er graag op wijzen. Zeker als diezelfde hypocrieten zichzelf tegelijkertijd wél presenteren als zulke brave gelovigen, zichzelf moreel superieur vinden en religie als een elementaire noodzaak beschouwen. Om vervolgens die religie zelf aan hun laars te lappen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:05 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Ja stiekem werkt het voor het overgrote deel van de moslims wel zo, net als voor andere geloven. Hoef je ze niet aan te herrinneren maar het is wel zo. Soms zijn Islamieten bijna net zo hypocriet als andere mensen, gek he?
En dus moeten wij nu maar lijdzaam toezien hoe zij de boel hier verstieren? Hoe zij hun religie hier proberen te verspreiden? Hoe zij onze politiek infiltreren? Voor zover ik weet heeft NL geen kolonie's in het Midden-Oosten gehad hoor vriend. Leuk ook dat je toegeeft dat de moslims ook zwaar generaliserend kijken naar "het Westen" te weten Europa en Amerika.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moslims vergeten nooit welk onrecht hun is aangedaan tijdens de koloniale bezettingen van hun moederlanden. Vergeet niet dat die Revolutie er niet voor niks kwam, men was toen al de westerse bemoeienis en ondemocratische invloeden van de VS al zat. Vind je het gek dat veel van die gasten nog altijd het westen verafschuwen. Hoe zou jij je voelen als je land als speeltuin is gebruikt voor de Koude Oorlog (Afghanistan) gebruikt is om fossiele brandstoffen veilig te stellen (Saudi Arabie, Koeweit, Iran en Irak)? Dan ga je je toch ook wantrouwend opstellen ten opzichten van de overheerser lijkt me?
Niet dat al die lastige hangjeugd daar ook maar enig besef van heeft, maar ze krijgen wel geleerd om ons te wantrouwen.
Wees eens eerlijk tegenover jezelf, odds are dat jij net zo hypocriet omgaat met je eigen principes en ze ook toepast als je het uitkomt, en voor jezelf een oogje dichtknijpt als je principes je toevallig in de weg staan. We zijn nu eenmaal allemaal mensen, en al heb ik het niet al te erg op met streng gelovigen omdat zij dus zichzelf wijsmaken wel perfect te zijn, is er wat dat betreft geen verschil tussen christenhonden en moezelmannen (en hindoes, boeddhisten, taoisten, joden) is het dus gewoon niet productief om de mensen constant op hun eigen hypocrisie te wijzen. Wil je liever dat de Moslims wat losser met hun geloof omgaan, of dat ze inderdaad allemaal 24/7 strikt de Koran + Hadieths + woord van de Iman gaan volgen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Inderdaad, en ik mag er graag op wijzen. Zeker als diezelfde hypocrieten zichzelf tegelijkertijd wél presenteren als zulke brave gelovigen, zichzelf moreel superieur vinden en religie als een elementaire noodzaak beschouwen. Om vervolgens die religie zelf aan hun laars te lappen.
Allemaal best, maar dan ben je een hypocriet, period.
Jongen, in welke paralelle realiteit leef jij? Ach gut, de moslims is onrecht aangedaan, diezelfde moslims die eeuwen en eeuwen oorlog tegen Europa hebben gevoerd ( in feite tot opde dag van vandaag) en wat eens Europa was, het Middellandse zee gebied, naar het Noorden hebben gedreven. Diezelfde moslims die honderduizenden Europeanen ontvoerd hebben om als slaven te gebruiken in Noord Afrika en Turkije. Diezelfde moslims die vrijwel alle christenen in het Midden Oosten uitgemoord hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Moslims vergeten nooit welk onrecht hun is aangedaan tijdens de koloniale bezettingen van hun moederlanden. Vergeet niet dat die Revolutie er niet voor niks kwam, men was toen al de westerse bemoeienis en ondemocratische invloeden van de VS al zat. Vind je het gek dat veel van die gasten nog altijd het westen verafschuwen. Hoe zou jij je voelen als je land als speeltuin is gebruikt voor de Koude Oorlog (Afghanistan) gebruikt is om fossiele brandstoffen veilig te stellen (Saudi Arabie, Koeweit, Iran en Irak)? Dan ga je je toch ook wantrouwend opstellen ten opzichten van de overheerser lijkt me?
Niet dat al die lastige hangjeugd daar ook maar enig besef van heeft, maar ze krijgen wel geleerd om ons te wantrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |