abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39572839
Hier verder.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:17:53 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39573012
Ik wil een lijst !!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_39573105
ben wel benieuwd wie door fuentes dan, zoals hij zelf zegt, niet behandeld werden die nu wel uit de tour zijn, en wie wel, die er nog in zitten...

níet zal dan wel vinokourov zijn, aangezien die verder niet echt genoemd is, wél? Valverde (Hoewel al eruit maar goed)...
pi_39574720
quote:
Fuentes: "Tour at that speed impossible without doping"

In an extensive interview broadcast by Spanish radio Cadena Ser, gynaecologist and doping expert Eufemiano Fuentes has talked about his behind-the-scenes activities in the sport. First of all, he insisted on his belief that he was not a criminal and only attended to his medical duty of preserving the athlete's health.

"I'm don't feel like a criminal; I haven't killed anyone and I haven't destroyed anyone's health," he said. "I'm a health professional; my priority is to cure my patients because I think that the sport at high level is not healthy. I'm accused of crime against public health, but they should sanction those who play at being doctors." So instead of boosting the rider's performances, Fuentes considered that he only "supplemented and adjusted" those bodily functions of the riders which showed a deficit.

"[Cyclists] are very special sportsmen because they reduce their heart rate by half when resting," he continued. "Their hearts are big, and when they stop cycling their hearts reduce their size to normal within six months, which results in what we call 'sudden death'."

Fuentes, who added that his treatments also concerned other sports than cycling (football, tennis, athletics), said that it was possible to ride the Tour de France without "medical" help, but not at that speed. "You just can't ride four of these mountain stages successively at that speed, it's very harmful," he said, adding that in his opinion it was more dangerous for a cyclist to start the Tour de France with a hematocrit level of 31 percent, than one of 51 percent - even though this meant that the rider would be excluded from competition.

The Madrid-based doctor named two cyclists, Alberto Contador and Vicente Ballester, but only to say that he did not know them and that he did not know why their names were on the list established by the Spanish criminal investigators. He also said that there were riders still participating in the Tour de France that he had treated and that he "had enough of the hypocrisy. The Tour direction sent home riders that I never treated, and there are now clients of mine in the peloton. I'm furious. People were named that I don't even know but other names were concealed."

Moreover, he stated that the bags of blood that were found were destined "for use in the next ten years", and that the quantities of EPO seized "for a family member who might need it." he also added that he had been threatened not to reveal any persons involved with him. Fuentes felt "lynched by the media" and "killed professionally".
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul06news4

Hij brengt het in ieder geval mooi, hij deed het om gezondheidsredenen voor de renner Ach ja het geld dat er bij kwam was natuurlijk meegenomen. Nobel man die Fuentes.
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:48:09 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_39575523
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:17 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wil een lijst !!
Ik ook, maar ik vrees dat het hier bij blijft en de rest gewoon door mag fietsen, voetballen en tennissen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_39575843
Voor de Operacion Fuente lijst had ik dit topic geopend, omdat het niet alleen maar over wielrennen gaat.
pi_39576005
Tja voorlopig gaat het toch alleen om wielrenners in operatie Puerto, de andere bonden is het zo te zien gelukt om alles onder het vloerkleed te schuiven.
pi_39579106
Dit kan niet onder het vloerkleed komen, als er daadwerkelijk zoveel namen en sporten mee gemoeid zijn. Vroeger of later komt dit uit.
pi_39580842
een hematocriet van 31%? is dat sowieso niet levensgevaarlijk?
erg laag hoor

hij heeft verder natuurlijk wel een punt
pi_39583751
Als ze bij DSC echt zo overtuigd zijn van de onschuld van Paulinho en Contador daadwerkelijk onterecht op die lijst staat dan is Vino echt goed genaaid zeg.
pi_39584374
pauli heeft certificaat dat hij niets met die zaak te maken heeft. En idd vinokourov is zwaar genaaid in de tour. Mss moet hij de vuelta meer eens proberen.
pi_39584545
~~CERTIFICAAT~~

HIERBIJ VERKLAAR IK, JOHNDDD, DAT MARCO PANTANI NOOIT DOPING HEEFT GEBRUIKT.

[INSERT KRABBEL]
JOHNDDD
~~ ~~
pi_39585738
verklaring gaat dus wel degelijk enkel en alleen over de puerto.. zaak. Wilt niet zeggen dat hij geen doping gebruikt, maar wilt zeggen dat hij niet in deze zaak betrokken is. En is relatief eenvoudig na te gaan he
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:02:13 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39586647
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:46 schreef Jeroen_M het volgende:
Als ze bij DSC echt zo overtuigd zijn van de onschuld van Paulinho en Contador daadwerkelijk onterecht op die lijst staat dan is Vino echt goed genaaid zeg.
Dat is gewoon puur opportunisme van DSC.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_39586654
Marc Lotz nu op Sporza. Wat is het de sportwereld toch hard.
pi_39586706
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat is gewoon puur opportunisme van DSC.
Daar geloof ik niet zo in. Daar is DSC mij te professioneel voor.
pi_39586718
Paulinho en Contador schijnen net als Davis onterecht op die lijst te staan
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:07:14 #18
67640 SaintOfKillers
pi_39586846
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:04 schreef Bartoli het volgende:
Paulinho en Contador schijnen net als Davis onterecht op die lijst te staan
Ja en Elvis schijnt nog in leven te zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_39586999
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja en Elvis schijnt nog in leven te zijn.

Kan toch niet iedereen die bij Astana rijdt gebruikt per definitie? maar zo denk jij wel volgens mij. Ze staan op die lijst ja maar er is niks mee bewezen dat het dan per definitie om doping gaat.
pi_39597885
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:02 schreef Jeroen_M het volgende:
Marc Lotz nu op Sporza. Wat is het de sportwereld toch hard.
wat zei hij?
pi_39627632
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:03 schreef Ericr het volgende:
Tja voorlopig gaat het toch alleen om wielrenners in operatie Puerto, de andere bonden is het zo te zien gelukt om alles onder het vloerkleed te schuiven.
Lijkt het wel op.
pi_39637435
Dit kan toch niet waar zijn zeker. 4 van T-Mobile bij de eerste 8, en 6 bij de eerste 16. Dan Guerini nog 34e.

CSC en DSC anderzijds met enorm matige tijdritten. Hincapie, Rubiera, Azevedo en Popovych vielen allemaal tegen.

Toch een zaakje dat een beetje stinkt. Of er is een aantal koelboxen niet op tijd bezorgd bij de mannen van CSC/DSC of T-Mobile heeft ergens aan gesnoven.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:00:08 #23
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637455
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:17 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

wat zei hij?
Hij heeft een nieuwe koelkast.
pi_39637504
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:00 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hij heeft een nieuwe koelkast.
Wat bedoelt hij daarmee?
pi_39637509
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:59 schreef JohnDDD het volgende:
Dit kan toch niet waar zijn zeker. 4 van T-Mobile bij de eerste 8, en 6 bij de eerste 16. Dan Guerini nog 34e.

CSC en DSC anderzijds met enorm matige tijdritten. Hincapie, Rubiera, Azevedo en Popovych vielen allemaal tegen.

Toch een zaakje dat een beetje stinkt. Of er is een aantal koelboxen niet op tijd bezorgd bij de mannen van CSC/DSC of T-Mobile heeft ergens aan gesnoven.
Misschien rijden DSC en CSC nu voor het eerst sinds jaren naturel, vandaar dat ze zo laag komen te staan.
En reden ze (met uitzondering van Ullrich en Sevilla) al jaren zonder doping bij T-Mobile.

Wat ook nog kan, is dat het Armstrong-effect bij DSC uitgewerkt is. Geen uitgesproken kopman meer, dus opeens minder presteren.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:02:37 #26
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637519
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:01 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Wat bedoelt hij daarmee?
Hidden compartments.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:03:19 #27
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637535
Armstrong komt trouwens nog deze Tour even buurten, als ze bij DSC dan op eens harder gaan rijden zijn de koelboxen aangekomen.
pi_39637546
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien rijden DSC en CSC nu voor het eerst sinds jaren naturel, vandaar dat ze zo laag komen te staan.
En reden ze (met uitzondering van Ullrich en Sevilla) al jaren zonder doping bij T-Mobile.

Wat ook nog kan, is dat het Armstrong-effect bij DSC uitgewerkt is. Geen uitgesproken kopman meer, dus opeens minder presteren.
denk eerder dat laatste. En als Ullrich er wel bij was dan stonden ze ook niet met 7 man bij de eerste 35
pi_39637698
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:02 schreef Ericr het volgende:

[..]

Hidden compartments.
was dat een grapje? of eh, was hij droog serieus?

overigens kan ik mij ook niet voorstellen dat DSC en CSC nu opeens droog zouden staan, beetje raar, die Fuentes had blijkbaar wel veel cliënten maar heel die ploegen zie ik daar niet onder vallen

ook kan ik me niet voorstellen dat Klöden in 2004 opeens beter was dan Ullrich terwijl Ullrich dan iets op had en Klöden niet. Allemaal verdachte zaakjes.

De amigo de birillo, misschien toch Mazzoleni, de zwager van Basso?

Je zou ook gekscherend kunnen zeggen dat men bij T-Mobile na het wegvallen van Jan Ullrich en Oscar Sevilla, notoire pakkers, opeens genoeg units EPO over had om 6 mensen naar een top 16 plek te loodsen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:12:43 #30
40566 Ericr
Livewrong
pi_39637736
Was een grapje John.

Maar er zakken vandaag in ieder geval iets te veel renners door het ijs, dus ergens klopt er iets niet.
pi_39637767
dat met leipheimer is wel heel vreemd
zelfde geldt eigenlijk voor totschnig he
die reed ook een kuttijdrit!
pi_39637783
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
dat met leipheimer is wel heel vreemd
zelfde geldt eigenlijk voor totschnig he
die reed ook een kuttijdrit!
mja Totschnig is het hele jaar al niet goed
pi_39637832
ach ja
de verklaring "moraal" (T-Mobile/CSC/DSC) is wel logischer dan welke gekke dopingverklaring dan ook, over koelboxen, of dokters
  zondag 9 juli 2006 @ 17:37:59 #34
127004 maril
Smeetsfan
pi_39663530
Ach en wee!! deel .......

Wielrennen: Ullrich en Pevenage erger in het nauw

anp | Gepubliceerd op 09 juli 2006, 15:13
Laatst bijgewerkt op 09 juli 2006, 15:23

LORIENT - Jan Ullrich en zijn Belgische begeleider Rudy Pevenage raken steeds verder verstrikt in het Spaanse dopingschandaal. De Duitse krant Süddeutsche Zeitung en het tijdschrift Der Spiegel citeren maandag uit rapporten van de Spaanse politie, waarin Pevenage belastende telefoongesprekken voert met de dopingarts Eufemiano Fuentes.

Pevenage bedankt Fuentes in een van de gesprekken voor een 'levering'. Ullrich werd daarin niet met volledige naam genoemd, maar de drie (code)namen die Fuentes hanteert, 'Rudi's zoon', 'Jan' en 'Derde persoon', slaan volgens de Spaanse justitie op de wielrenner van T-Mobile. De Duitse ploeg trok Ullrich vlak voor aanvang van de Tour terug in verband met het schandaal.

De Duitser zal vermoedelijk niet meer terugkeren in de ploeg. Pevenage heeft zijn ontslag al gekregen. Manager Olaf Ludwig van Team T-Mobile meldde dat het contract met de Belg, dat tot het eind van dit jaar liep, voortijdig is ontbonden. Met Ullrich is T-Mobile nog niet zo ver, maar de advocaten van beide partijen zijn wel in gesprek.

Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 9 juli 2006 @ 17:40:08 #35
40566 Ericr
Livewrong
pi_39663586
Tja die hangen er gewoon aan. Pevenage zal niet voor Jan Hruska de zaken doen of voor Jan Marijnissen. Einde carriere dus voor onze bolle vriend.
  zondag 9 juli 2006 @ 17:48:38 #36
67640 SaintOfKillers
pi_39663802
Misschien kan Jan wel een contractje krijgen bij DSC, die hebben misschien een bron die Ullrich vrijpleit.
pi_39665436
De vraag is of Ullrich (en ook Basso) al jaren klant zijn van Fuentes of pas sinds dit jaar, wat de vooruitgang van beiden in dit jaar zou kunnen verklaren. Als het pas sinds kort het geval is, dan zou het zo kunnen zijn dat de Spaanse pers juist nu naar buiten is gekomen met de informatie om belangrijke concurrenten van o.a. Valverde (die buiten schot lijkt te blijven) uit te schakelen...
  zondag 9 juli 2006 @ 19:45:21 #38
40566 Ericr
Livewrong
pi_39666976
Zo erg zal het niet zijn, er zijn ook genoeg Spanjaarden het haasje. Mancebo is ook een man van naam en er zijn twee Spaanse ploegen doorgetrokken.

Basso komt qua progressie niet op eens aanwaaien en Ullrich, ach wat valt daar van te zeggen.
pi_39667113
basso en ullrich leken dit jaar idd wel beter dan afgelopen jaren, maar als dát de progressie van EPO of welke andere doping dan ook is dan lijkt het mij niet de moeite te nemen want voorbije jaren waren ze toch ook goed he
pi_39817450

[ Bericht 100% gewijzigd door wimderon op 14-07-2006 15:20:42 ]
pi_39817496

[ Bericht 100% gewijzigd door wimderon op 14-07-2006 15:20:52 ]
pi_39817537

[ Bericht 100% gewijzigd door wimderon op 14-07-2006 15:21:04 ]
pi_39817565
Dan niet...

[ Bericht 99% gewijzigd door wimderon op 14-07-2006 15:21:18 ]
pi_39818154
wat staat er nu precies
ik lees ook honchar, rebellin, cunego, simoni?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:54:59 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_39820336
Jezus, plaats gewoon een link, malloot.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 13:59:52 #46
40566 Ericr
Livewrong
pi_39820467
Is inderdaad niet echt leesbaar die Spaanse zooi, gooi het dan op zijn minst door Babelfish of zo.
pi_39843240
Uit Trouw:
quote:
Na de eerste bergetappe zaten veel renners vermoeid op de fiets. (...) Zelfs de oude krijger Erik Zabel was 'dood als een schaap'. Vandaag staat weer een lange rit van 230 km gepland. Tom Boonen spreekt er schande van. Zo valt de strijd tegen doping nooit te winnen. Hij had ploegmaat Steven de Jongh zien overgeven in de bergen.(...)
Ook deze weken staan er weer artsen op die beweren dat een renner gezonder blijft als hij met epo of bloedtransfusies het aantal rode bloedlichaampjes op peil houdt. Het zal medisch ongetwijfeld waar zijn. Maar de schaduwkanten van zo'n liberale benadering zijn donker. Doping tolereren beteknt doping verplichten. En waar ligt dan de grens? De praktijk leert dat renners zich niet alleen vanwege hun gezondheid drogeren. Ook om te winnen.
De Süddeutsche Zeitung publiceerde gisteren uit documenten die bij de beruchte Eufemiano Fuentes zijn gevonden. Daaruit blijkt dat Jan Ullrich zich in 2005 tot in de eerste week van de Tour injecteerde met insuline, corticoiden, testosteron en groeihormonen. Hij kreeg ook een bloedtransfusie.(...)
Geen wielrenner die zich ons zo liet dromen als Pantani, de asklimmer die de Tour van 1998 won. We kennen nu de waarheid. Sinds 1993 reed hij rond met dik, gemanipuleerd bloed.(...)
Vijftien jaar is de Tour overheerst door mensen aan wie de inspanningen amper meer waren af te lezen. De serene Indurain, de griezelig sterke Riis, de vliegende Pantani en de machinale Armstrong. Ze leken verheven boven de wetten van de Tour. Waar was het menselijke tekort, het onvermijdelijke lijden?
Liever kotsende, klagende renners dan supermensen. De Tour krijgt weer een menselijk gezicht.
pi_39847414
sorry maar kortere ritten, minder zware ritten...wat helpt het? die rennres willen winnen, een transfusie helpt ook al wel bij een beklimming van 3 km
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:40:53 #49
127004 maril
Smeetsfan
pi_39848820
Gister hadden ze het er bij de avondetappe ovr heb het nu op de sportsite van sportweek

Datum: 15-jul 10:58

Jan Ullrich heeft volgens de Süddeutsche Zeitung in de Tour de France van 2005 doping gebruikt. De krant onthult het dopingprogramma dat de Duitse wielrenner met dokter Eufemiano Fuentes zou hebben opgesteld. Volgens het programma nam Ullrich in de eerste week elke dag verboden producten, waaronder groeihormonen.

Naast de groeihormonen nam Ullrich insuline, testosteron en geprepareerd bloed tot zich. De krant baseert zich op documenten uit het onderzoeksrapport van de Spaanse recherche over het dopingschandaal rond Fuentes.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 13:45:01 #50
40566 Ericr
Livewrong
pi_39848906
Zeer wazig verhaal want dan moet er een maskeringsmiddel zijn gebruikt voor de testosteron. Er is geen enkele variant die binnen een dag uit je bloed is verdwenen. Testosteron propionaat is 14 detecteerbaar en dat is dan 1 van de varianten die het kortst in je bloed aanwezig blijft.
pi_39858560
en ullrich werd in de eerste etappe van vorig jaar ingehaald door lance armstrong, de cleanste renner ooit
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:06:35 #52
127004 maril
Smeetsfan
pi_39859069
Gert Jacobs was vanmiddag bij BNR sport en die had een hele fraaie
Ik zei tegen de dokter ik laat je doen wat goed voor mij is,je mag je gang gaan,maar laat me niet de klos zijn bij de dopingcontrole.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:08:03 #53
40566 Ericr
Livewrong
pi_39859097
Ach ja Gert Jacobs, de man met een testosteron:epi testosteron gehalte van 1:50 of zo. Die heeft in ieder geval 1 record gebroken. Wel altijd super in de Vuelta met zijn beulswerk in vlakke etappes.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 20:15:59 #54
6941 APK
Factual, I think.
pi_39859272
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:45 schreef JohnDDD het volgende:
en ullrich werd in de eerste etappe van vorig jaar ingehaald door lance armstrong, de cleanste renner ooit

Ik las afgelopen week in de Volkskrant dat er een nieuw boek over Armstrong is verschenen, waarin wordt geschreven dat hij alles alles deed om te winnen.
Ook dope gebruiken, was tussen de regels te lezen......
pi_39860009
bizarre tour eigenlijk die van 98
zat net nog eens even terug te kijken
pantani werd in de afsluitende tijdrit derde op 2:35 van ullrich
een prestatie waarvoor hij wel het een en ander heeft moeten doen
hemel ik zou heel graag die beelden ngo eens terugzien

kwam ook net een artikel tegen:
http://sportsillustrated.(...)08/02/cleanest_tour/

Pantani: This was the cleanest tour in years

PARIS (CNN/SI) -- Marco Pantani's first Tour de France victory came amid a drug scandal that tended to overshadow the actual race and his momentous achievement, the rare double of the Giro d'Italia and tour at points.

Ironically, Pantini said this year's tour was the cleanest race in years.

"The fear of police has without any doubt made this tour cleaner," said the 28-year-old Pantani, the first Italian in 33 years to win the tour.

[ Bericht 57% gewijzigd door JohnDDD op 15-07-2006 20:55:33 ]
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:58:43 #56
40566 Ericr
Livewrong
pi_39865070
quote:
Ullrich and Sevilla miss team's deadline

Are Jan Ullrich and Oscar Sevilla on their way out of the T-Mobile Team permanently? It's beginning to look that way. On Saturday morning, sports communication director Christian Frommert said that the two riders have missed the deadline to prove their innocence in the Operation Puerto affair.

Ullrich and Sevilla have "not met the request of the sponsor and the team management to provide their innocence," the team announced Saturday. The deadline, which was given to them upon their suspension June 30, "already expired on Thursday."

"Now it's in the hands of the attorneys to consider what steps to take next. This is a very difficult situation," Frommert said, and noted that he is confident to have an announcement "by the end of the Tour."

The team suspended Ullrich and Sevilla before the start of the Tour after both were named in the Spanish doping scandal involving Dr. Eufemiano Fuentes. Directeur Sportif and Ullrich mentor Rudy Pevenage was fired over his involvement.

Both riders "assured us before they left Strasbourg on June 30 that they wanted to prove their innocence," Frommert said. This has not yet happened.
http://www.cyclingnews.co(...)2006/jul06/jul16news

Lijkt me dan duidelijk, einde carriere Ullrich en Sevilla. Ze hebben de tijd gehad om hun onschuld te bewijzen en ze kunnen het zelfs niet voor elkaar krijgen om hun eigen team te overtuigen dat ze onschuldig zijn. Dat Ullrich de lul is was natuurlijk al duidelijk en de waarschijnlijke videobeelden van Sevilla zullen hem ook niet veel helpen. Doei bolle
  zondag 16 juli 2006 @ 00:01:32 #57
40566 Ericr
Livewrong
pi_39865135
quote:
Basso prepares his defence

By Hedwig Kröner, with additional reporting from Shane Stokes

Ever since Ivan Basso returned home to his native Italy on June 30, one day prior to the start of the Tour de France, the now suspended CSC rider has been in close contact with his lawyer, Massimo Martelli, who has taken over not only the preparation of his defence but also his relations to the media.

Martelli, wrote L'Equipe's Philippe Brunel in Wednesday's edition of the paper, travelled to Madrid last week to meet the investigators of the Guardia Civil and the magistrate in charge of the Operacion Puerto affair. The attorney was given a copy of the dossier which led to Basso's exclusion of the Tour.

"There are very few indications," he said, "only suppositions and indirect proof." Martelli added that Basso appeared in none of the video camera-recorded films the officials had used in their investigation, and that the recorded telephone calls which concerned Basso included silences and omissions which could be used for all sorts of interpretations.

"One correspondent tells doctor Fuentes that a 'certain' Basso won. But in Italy for example, the word 'certain' is used for an unknown person," Martelli said. As for the codename 'Birillo', the attorney added that this was an invention of the media. "Birillo is supposed to be the name of Basso's dog. But yesterday, I heard his daughter Domitilla call the dog 'Tarello' - I don't think that at two years of age, a child could be wrong about the name of its dog."

So while Basso is said to train every day, being "very impatient to get out of this dead end", his representative is in contact with the authorities in charge: the UCI, which is in possession of more complete documents on the case, as well as the Anti-Doping section of the Italian Olympic committee, which will let Basso be heard once it has all the information available. It can then either classify the case or else send Basso before the disciplinary commission of his cycling federation, which could ask Basso for a DNA test.

While the winner of the Giro d'Italia is in favour of the idea, his attorney isn't. "It's a traumatic act, and not reliable to 100 percent," Martelli said.

However many other lawyers and scientists would disagree with this last assertion. DNA testing is taken to being 99.5 percent reliable and has been used as the mainstay of countless criminal cases for many years. In fact, if an inaccurate reading does occur, this decreases rather than increases the chances of Basso having a blood match.

Across the border in Switzerland, the president of the Swiss Olympic committee's doping section Gerhard Walter stated several days ago that he felt such testing was vital in the case of Jan Ullrich, another accused of working with Dr. Fuentes. "The reports out of Spain indicate a seemingly clear situation, therefore it's up to the athletes to exonerate themselves," he stated. "If Ullrich, for example, doesn't make a DNA test, then I assume that the charges are true."
Via dezelfde bron als hierboven. Voor Basso ziet het er nog iets positiever uit, het bewijs is flinterdun en een DNA-test zou veel duidelijkheid kunnen scheppen.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:03:27 #58
67640 SaintOfKillers
pi_39865184
Fijn voor Basso, daar sta je dan met je bijna zekere touroverwinning .
  zondag 16 juli 2006 @ 00:06:01 #59
40566 Ericr
Livewrong
pi_39865275
Zou zeker treurig zijn, maar ja het ethisch charter. Keihard maar het behoed de sport waarschijnlijk wel voor een genadeslag die anders misschien in de Tour zelf was gekomen.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:06:49 #60
127004 maril
Smeetsfan
pi_39865301
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:01 schreef Ericr het volgende:

[..]

Via dezelfde bron als hierboven. Voor Basso ziet het er nog iets positiever uit, het bewijs is flinterdun en een DNA-test zou veel duidelijkheid kunnen scheppen.
maar dat was toch langer bekend.daarom was het zo onredelijk.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:08:13 #61
40566 Ericr
Livewrong
pi_39865350
Alleen blijft Basso dus strijden en lijkt Ullrich de strijd te hebben opgegeven. Het contrast tussen die twee verhalen is opvallend.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:16:15 #62
127004 maril
Smeetsfan
pi_39865582
Ze zeggen dt het bewijs tegen Ullrich groot is, zie mijn eerdere bericht van de duitse televisie.
pi_39866241
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:45 schreef JohnDDD het volgende:
lotz was nu ook niet die renner die alles won en toch pakte hij dusjah, zegt niet veel he
pi_39878158
Als Basso überhaupt een DNA-test zou kunnen doen, dan betekent dat dus ook dat er bloedzakken zijn gevonden met die codenaam erop?

Nou ja, één ding wordt hier in dit artikel niet genoemd, namelijk dat ook aan de telefoon werd gezegd dat Fuentes "nummer 1 en 2 in de stand had".
  zondag 16 juli 2006 @ 15:51:50 #65
40566 Ericr
Livewrong
pi_39878198
tja Basso is niet met naam genoemd volgens mij, Ullrich via Pevenage heeft de schijn meer tegen.
pi_39878442
Basso spartelt nog even

Hoe oud is Sevilla inmiddels eigenlijk? Jaartje of 28?
  zondag 16 juli 2006 @ 16:04:28 #67
40566 Ericr
Livewrong
pi_39878465
Oscar is 29.

Als Basso geen banden heeft met Fuentes zou die DNA-test niet zo gek zijn. Ullrich laat niks meer van zich horen.
pi_39878710
Anonymous witness says 'big teams decided to stop doping'
An anonymous witness of the conference between the team-leaders on Friday June 30th on the subject of Operation Puerto and doping has come forward saying that several leaders of big teams decided "they would not dope their teams this Tour de France". The decision was made because the team leaders felt it would be "unfair to dope" now that favourites like Ullrich and Basso had been suspended for their alleged contact with doctor Fuentes, the prime suspect in the case. According to the witness, team leader of CSC, Bjarne Riis, said that "a Tour should not be decided because of one idiot of a doctor".

The anonymous witness specifically names Johan Bruyneel of team Discovery Channel as one of the team leaders who decided to stop doping his entire team of riders. Bruyneel was the leader of the team when Lance Armstrong won all of his seven tours between 1999 and 2005. The Discovery Channel team has been disappointing so far. Patrick Lefèvere, leader of team Quick-Step - Innergetic, was also named and allegedly said that "this would be a good time to stop doping all together". Olaf Ludwig, team leader of T-Mobile, and Eusebio Unzue, leader of team Caisse D'Epargne - Illes Balears, are said to have agreed.

Later, an alleged argument broke out in which several team-leaders accused each other of making false promises so that their advantage would be stronger when other teams stopped doping. During this argument, Guiseppe Martinelli, leader of team Lampre-Fondital, allegedly tried to attack Erik Breukink, leader of team Rabobank, which was just stopped by Johan Bruyneel and Olaf Ludwig.

All of the individuals involved have denied the allegations, and Bruyneel said this was "ridiculous".
  zondag 16 juli 2006 @ 16:57:31 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39879768
Zozo, JohnDDDs onzin nu ook in het Engels? Toch een aanwinst voor het internationale publiek, lijkt me zo.
  zondag 16 juli 2006 @ 17:53:11 #70
127004 maril
Smeetsfan
pi_39880983
Lekker laf anoniem dus.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:12:31 #71
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_39881497
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:53 schreef maril het volgende:
Lekker laf anoniem dus.
Alsof dit bericht serieus te nemen is.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:49:09 #72
40566 Ericr
Livewrong
pi_39931017
quote:
Ullrich says he is "innocent until proven guilty"

By Susan Westemeyer

"Under our legal system, I am, like everyone else, considered innocent until proven guilty," Jan Ullrich said on Monday in his first -- and possibly last -- public statement on his implication in the Operation Puerto doping scandal. He denied that he has gone into hiding, and said that contrary to previous reports, his attorneys submitted a written position to his team within the time limit the team had set.

T-Mobile team manager Olaf Ludwig confirmed to the SID press agency that the repot had been received, however, it said only that it was not up to him to prove his innocence, and that there was no direct evidence to prove his guilt.

Christian Frommert, director of Sports Communications for T-Mobile, confirmed that the statement issued to the team by Ullrich's lawyer's did not meet the standard the team has demanded. T-Mobile had requested a written report proving Ullrich's innocence, which Ullrich had indicated two weeks ago he would submit. Frommert said that what was received was "a statement that no statement proving innocence would be submitted."

Ullrich's manager, Wolfgang Strohband, said that a further explanation "would be possible in the future," without setting a date. In his press release, Ullrich said that on the advice of his attorneys, he would not make any more public statements. Strohband also confirmed that the attorneys had advised Ullrich not to have a DNA test.
http://www.cyclingnews.co(...)006/jul06/jul18news2

Gaat vooral om die laatste zin dan. Daarmee beken je eigelijk al schuld vind ik.
pi_39933010
Jaja en in een ander artikel las ik dat "Ullrich zelf een DNA-test wilde maar dat zijn advocaat het hem had afgeraden omdat 'DNA-testen niet 100% betrouwbaar zijn'"

In het laatste deel van dát artikel werd daar dan nog om gelachen omdat DNA-tests al jaren worden gebruikt in vele landen in het rechtssysteem.

Het lijkt mij overigens ook vrijwel onmogelijk dat een DNA-test een positief resultaat afgeeft wanneer het negatief zou moeten zijn (in tegenstelling tot het omgekeerde).
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:52:56 #74
40566 Ericr
Livewrong
pi_39933137
Ze kunnen met DNA-testen aantonen wie een naamloos kind was dat omkwam bij de ramp met de Titanic. Lijkt me dus betrouwbaar genoeg. Ullrich en co proberen tijd te kopen, als Ullrich echt onschuldig is zal je op iedere mogelijke manier je onschuld willen aantonen.

Het bewijs is in zijn geval zwaar genoeg om hem te verdenken van structureel dopinggebruik. Kan me niet voorstellen dat Pevenage voor anderen dopingzaakjes regelt en die renner toevallig ook Jan heet.
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:29:22 #75
40566 Ericr
Livewrong
pi_39974917
quote:
Aldag on Ullrich: "Sometimes we wondered"

What goes on behind closed doors? Even teammates and friends don't always know. Rolf Aldag rode with Jan Ullrich for ten years, and often shared a room with him. But not always, and roommates don't spend all their time together. "Jan often had a single room. And when he shared a double room with a teammate, he would have had time" to use doping products or procedures, Aldag said in an interview on www.sport1.de. "He would often be alone for an hour with a helper in his room. And his roommate wouldn't kick the door in, of course, he would just disappear. Sometimes we wondered what was up when we saw strangers hanging around the hallway."

What does Aldag think of Ullrich's explanations so far? "Not much. Jan must do the DNA test. Then if he was found innocent he could say, 'See!' What he is doing now is not acceptable."

Aldag also speculated over a possible role of Rudy Pevenage in a doping scheme. "Pevenage was always linked very closely to Jan and their ties became even stronger after the change to Coast at the end of 2002. Pevenage bound himself more and more to Jan. And as the pressure increased with the expected battle with Ivan Basso for the Tour victory, perhaps Pevenage lost his nerve. How shall Jan have gotten in contact with the Spaniards? He can't speak the language and would have needed someone to act as middleman."
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul19news4

Van je 'vrienden' moet je het hebben, de beerput gaat langzaam maar zeker open.
pi_39977981
huh wat?
pi_40036872
More codenames published
Following the list disclosed earlier this month of those under suspicion of being involved in the Operacion Puerto affair, the Spanish cycling newspaper Meta2Mil has published the codenames of still-unidentified collaborators and cyclists connected to the case.

The collaborators include those known as:

El Manos Pequeñas, Alibabá, Alessandro Kalc, El Bigotes and Jandro.

The codenames of riders still to be identified and disclosed are:

Cowboy (2003)
Panticosa (2003)
Pavarotti (2003)
Pepito (2003)
Obelisk (2003)
Nibelungo (2003)
LAS (2003)
María (2002-03-04)
Rosa (2003-04)
Valv. (Piti) (2004)
Urco (2004)
César (2004-05)
MZD (2005)
Huerta (2006)
Clasicómano (2006)
Clasicómano Luigi (2006)
Gemma
Amigo de Birillo
Rosa

It is expected that some or all of these names will be identified in the coming months. The first list of names had a dramatic effect, appearing to implicate Jan Ullrich, Ivan Basso, Francisco Mancebo, Joseba Beloki and many others. All of these were unable to ride the Tour de France as a result, although it has not been proved thus far that they were doping.

----

dat een aantal van deze gasten dus bij wijze van spreke nog in de Tour rijden maakt me best wel misselijk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:39:43 #78
139795 Ratatosk
Schrijvenaar
pi_40038570
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 14:29 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul19news4

Van je 'vrienden' moet je het hebben, de beerput gaat langzaam maar zeker open.
Van hetzelfde cyclingnews

Aldag interview withdrawn
What did Rolf Aldag say or not say? www.sport1.de has withdrawn a controversial interview with the former T-Mobile rider concerning Jan Ullrich, which appeared on its website Wednesday, citing "misunderstandings."

"Certain statements by Mr. Aldag were not properly represented," said sport1, which apologized to both Aldag and to the readers. The interview contained statements concerning Ullrich's behaviour in hotel rooms after racing stages, and the possible role of Rudy Pevenage in the doping scandal.
www.devliegendehollanders.nl
I'm still a fool for the Holy Grail
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:29:58 #79
40566 Ericr
Livewrong
pi_40040490
Cowboy of LAS zou dan nog Armstrong kunnen zijn. Hamilton kan natuurlijk ook de Cowboy zijn. Maar vraag me af in hoeverre ze die codenamen ook gelinkt krijgen aan renners.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 12:54:08 #80
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_40044940
Valv. moet toch wel Valverde zijn....

Enige die ik nog kan bedenken is Valjavec, maar Valverde klinkt veel logischer.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_40048259
Maar renners als Ullrich en Basso, als die straks schuldig bevonden worden, hebben dus in het seizoen 2004 - 2005 gebruikt, gaan ze dan nog hun prijzen die ze toen gewonnen hadden verliezen eigenlijk?
pi_40049208
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:48 schreef opgebaarde het volgende:
Maar renners als Ullrich en Basso, als die straks schuldig bevonden worden, hebben dus in het seizoen 2004 - 2005 gebruikt, gaan ze dan nog hun prijzen die ze toen gewonnen hadden verliezen eigenlijk?
neen
pi_40049307
waarom niet eigenlijk als vaststaat dat ze toen gedrogeerd rondreden?
pi_40049907
LAS
neen toch!

Bettini, Pepito?
pi_40050182
er zijn trouwens heel wat mensen tegenwoordig (waaronder veel artsen) die zeggen dat ze renners transfusies zouden moeten mogen geven omdat dat de renners gezonder houdt.

ik heb daar eens over nagedacht en ben het er eigenlijk wel mee oneens.

dit is topsport. sport is een wedstrijd waarin het erom gaat dat je de snelste of de beste bent. Op een gegeven moment blijft er een toplaag van mensen met veel talent over die min of meer gelijk aan elkaar zijn. Van deze mensen zullen er vast enkelen zijn die hun gezondheid in meer of mindere mate op het spel willen zetten voor de sport. Het gaat er juist om hoe diep je kunt gaan en hoe zwaar je jezelf kunt belasten, zeker wanneer het gaat om winnen. Wanneer je 20 mensen hebt met dezelfde vermogens en hetzelfde talent, wint degene die zichzelf het diepst en zwaarst kan en durft te belasten. Daarom vind ik het belachelijk om voor te stellen de renners door transfusies gezond(er) te houden. Dan zullen ze alleen nog maar harder gaan rijden, en overigens geldt hetzelfde voor het inkorten van koersen en minder zwaar maken van koersen (hoewel een klein beetje misschien wel mag, zo'n vlakke rit kan ook best 150km zijn ipv 200km)
pi_40050558
niet alle transfusies zijn even schadelijk
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:45:33 #87
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_40051873
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 15:50 schreef JohnDDD het volgende:
er zijn trouwens heel wat mensen tegenwoordig (waaronder veel artsen) die zeggen dat ze renners transfusies zouden moeten mogen geven omdat dat de renners gezonder houdt.

ik heb daar eens over nagedacht en ben het er eigenlijk wel mee oneens.

dit is topsport. sport is een wedstrijd waarin het erom gaat dat je de snelste of de beste bent. Op een gegeven moment blijft er een toplaag van mensen met veel talent over die min of meer gelijk aan elkaar zijn. Van deze mensen zullen er vast enkelen zijn die hun gezondheid in meer of mindere mate op het spel willen zetten voor de sport. Het gaat er juist om hoe diep je kunt gaan en hoe zwaar je jezelf kunt belasten, zeker wanneer het gaat om winnen. Wanneer je 20 mensen hebt met dezelfde vermogens en hetzelfde talent, wint degene die zichzelf het diepst en zwaarst kan en durft te belasten. Daarom vind ik het belachelijk om voor te stellen de renners door transfusies gezond(er) te houden. Dan zullen ze alleen nog maar harder gaan rijden, en overigens geldt hetzelfde voor het inkorten van koersen en minder zwaar maken van koersen (hoewel een klein beetje misschien wel mag, zo'n vlakke rit kan ook best 150km zijn ipv 200km)
Wielrennen is geen topsport (meer)
De persoon die de beste doping vindt, wint. Natuurlijk is er ook wel training en talent voor nodig maar doping is er zeker bij bijna iedereen aanwezig. Alleen niet alle vormen zijn aan te tonen of al bekend...

Zoals gisteren bij Landis. Je gelooft toch niet echt dat hij de ene dag helemaal stuk is en de volgende dag iedereen naar huis rijdt? Daar zit meer achter dan alleen maar "een goeie dag"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:12:09 #88
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_40052631
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

De persoon die de beste doping vindt, wint. Natuurlijk is er ook wel training en talent voor nodig maar doping is er zeker bij bijna iedereen aanwezig. Alleen niet alle vormen zijn aan te tonen of al bekend...

Zoals gisteren bij Landis. Je gelooft toch niet echt dat hij de ene dag helemaal stuk is en de volgende dag iedereen naar huis rijdt? Daar zit meer achter dan alleen maar "een goeie dag"
Je maakt mij niet wijs dat wielrennen de enige sport is waarin doping wordt gebruikt. Er stonden 200 sporters op die lijst, alleen de wielrenners zijn bekend. Andere sporten (zoals voetbal, tennis(?)) hebben enorme organisaties die een mooie doofpot hebben waarin alle dopinggeruchten worden gestopt. Dan bestaat topsport niet meer. Voor mij is topsport gewoon sport op het hoogste niveau, doping of niet.
Tranquillo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:13:15 #89
139795 Ratatosk
Schrijvenaar
pi_40052659
quote:
T-Mobile terminates Ullrich and Sevilla's contracts
T-Mobile Team has terminated its contract with Jan Ullrich, effective July 20, the rider announced today. The team's manager Olaf Ludwig comfirmed this to sid. Oscar Sevilla has also been sacked, as a result of his involvement in the Operacion Puerto affair.

Ullrich's manager, Wolfgang Strohband, said, "The termination is groundless." If the discussions that are planned for the next week do not bring an agreement, he announced that Ullrich will be represented by Dr. Ulrich Theune, an attorney who said, "The termination will not hold up."

Ullrich showed himself hurt by the process. "The termination from T-Mobile is not acceptable to me. I'm very disappointed that they didn't inform me of this decision personally, but that the T-Mobile attorneys simply sent me a fax.

"They should be ashamed of themselves - after so many years of good work together and after everything I have done for the team, they just handle me like a fax number."
pi_40058423
De T-Mobile woordvoerder brengt daartegen in dat Ullrich helaas niet reageerde op allerlei op zijn antwoordapparaat achtergelaten berichten en dat hij verder ook niet te bereiken was.
pi_40058480
quote:

[..]

Ben eigenlijk niet zo skeptisch als jij
Landis, ok je kunt daarvan vinden wat je wilt
Maar heb jij ooit een wielrenner zo'n stunt uit zien halen? Zelfs Pantani heeft het zo bont niet gemaakt en die zat enorm aan de dope
Dan kun je daartegen in brengen dat de rest ook dopete toen
maar blijkbaar denk jij dat iedereen het nu ook doet
kan me dat niet voorstellen, dan moet Landis blijkbaar opeens een superdope hebben
geloof daar helemaal niets van om eelrijk te zijn

volgens mij is deze tour best schoon

ik heb eerlijk gezegd geen renners gezien waarvan ik dacht dat er iets mis mee was
  vrijdag 21 juli 2006 @ 21:32:17 #92
40566 Ericr
Livewrong
pi_40058655
quote:

[..]

Of je nou doping gebruikt of niet, je moet nog steeds de pedalen rondraaien en bijzonder lang in het rood rijden of er vlak tegen aan. Dat blijven bovenmenselijke inspanningen, door die doping ga je alleen iets harder rijden dan normaal. Maar de inspanning voor je lichaam neemt er ook door toe. Wat dan misschien weer wordt aangevuld met herstel middelen, maar dat doet niks af aan de geleverde inspanning.

Heb je zelf wel eens gefietst? Dan weet je dat die fiets niet zichzelf verplaatst, de berijder doet het werk en doping heeft alleen een invloed op het geleverde vermogen.

Het blijft in alle gevallen topsport, dit is de elite met exemplaren die een Vo2max boven de 80 hebben. Ook zonder doping zijn dat de freaks op deze wereld.
pi_40059532
ik verwonderde me laatst over het feit dat meervoudig Vuelta-winnaar Heras nog aan het knoeien was met EPO ipv bloeddoping

zou dat een financiële reden kunnen hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door Rudieh op 21-07-2006 22:39:03 ]
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:33:58 #94
40566 Ericr
Livewrong
pi_40060015
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 22:13 schreef Rudieh het volgende:
ik verwonderde me laatst over het feit dat meervoudig Vuelta-winnaar nog aan het knoeien was met EPO ipv bloeddoping

zou dat een financiële reden kunnen hebben?
Bloed moet wel voorhanden zijn, dat is er waarschijnlijk in een eerder stadium al doorheen gejaagd. Je kan niet liters bloed per jaar gaan afstaan en dan ook nog keihard trainen. Na een afname heb je ook een herstelperiode nodig.
pi_40060094
dat zou er dan voor de Tour doorheen gejaagd moeten zijn...maar met het oog op zijn prestaties daar zou het ook tegen alle logica indruisen
  vrijdag 21 juli 2006 @ 22:39:35 #96
40566 Ericr
Livewrong
pi_40060124
Denk toch in de Vuelta en op het laatst dan nog vertrouwen op het oude vertrouwde EPO. Ook al is bloeddoping dan nog ouder, maar niet zo makkelijk voorhanden.
pi_40060272
dat klinkt aannemelijk

dan heb ik nog een vraag..waarom maken mensen gebruik van homologe transfusies? om diezelfde reden? 'niet genoeg bloed voorhanden'?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 23:54:43 #98
40566 Ericr
Livewrong
pi_40062057
Zou dom zijn als je daar gebruik van maakt, dat is zo op te sporen. Denk dat EPO trouwens ook minder ingrijpend is dan een bloedtranfusie, dat zal ook nog wel meespelen in de keuze bloeddoping en EPO. Komt nog bij dat je die zakken met bloed moeilijker vervoert dan wat ampullen EPO.
pi_40062163
Hamilton heeft daar wel gebruik van gemaakt toch? maar die had een Siamees broertje die als embryo al was overleden...dus daar kwam dat 'andere bloed' vandaan ofzo

lees op wikipedia dat het WADA toch in ieder geval wel met een bloeddoping-opsporingsmethode komt, uiteindelijk

dat is een fijn vooruitzicht
  zaterdag 22 juli 2006 @ 00:05:13 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_40062377
quote:
T-Mobile explains firing of Ullrich and Sevilla

Team T-Mobile, through the Olaf Ludwig Cycling GmbH, confirmed today that it has terminated its contracts with Jan Ullrich and Oscar Sevilla, effective immediately. In addition, sponsor T-Mobile International AG has taken steps to cancel a contract with Ullrich concerning his association with the firm after his career end.

"In late June Spanish investigators submitted a document that provided clear evidence that Jan Ullrich and Oscar Sevilla had tried to boost their performance through the use of banned substances," states the text of a T-Mobile press release issued on Friday. "Directly after their subsequent suspension, Ullrich and Sevilla declared their intent to prove their innocence. However, right up until the time their contracts were terminated by T-Mobile and the OLC, neither had brought forward any information to exonerate themselves."

Team manager Olaf Ludwig said that this left them will little choice. "Since Jan Ullrich and Oscar Sevilla didn't make any moves to prove their innocence, terminating their contracts was the logical and necessary follow-up to their suspension," he said.

"We have received no new information. Our lawyers, who have been involved with this case since the beginning, have taken this step," said Ludwig, whose only additional comment was, "The lawyers will take care of it all."

"We respect Jan Ullrich's statement that the assumption of innocent until proven guilty applies not just to him, but to all. However sport, especially cycling, has its developed its own ethical and moral rules, which are written into the riders' contracts." The riders' active cooperation in proving their innocence "was expected for this reason," according to Ludwig.

"We are all very disappointed that it had to come to this step," added Christian Frommert, T-Mobile International's director of sports communication. "But the information that we have received doesn't let us make any other decision....The lawyers have checked everything out and are acting now in order to meet deadlines. We would have to had to lift the suspension sometime, or terminate the contracts, as has now happened. Jan Ullrich and Oscar Sevilla had a deadline to prove their innocence. But we don't have any information as to positive doping tests."

T-Mobile also announced that it was distancing itself from a post-career agreement it had made with Jan Ullrich back in early 2004.

The release ended by indicating what evidence existed to suggest that Ullrich, Sevilla and Rudy Pevenage (Ullrich's mentor and former T-Mobile sporting director, already sacked by OLC in early July) were involved in the activities investigated during the Operación Puerto matter.

"Spanish investigators uncovered in May a Madrid-based doping network, which led to the arrest of sports doctor Eufemiano Fuentes among others. Evidence uncovered in house raids, intercepted telephone calls and SMS records have clearly pointed towards the involvement of Jan Ullrich, Oscar Sevilla and Rudy Pevenage in the doping scandal," the release concluded.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jul06/jul22news

Laat aan duidelijkheid niks te wensen over, keiharde taal uit het kamp van T-Mobile en die zijn niet over 1 nacht ijs gegaan.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:03:37 #101
139795 Ratatosk
Schrijvenaar
pi_40068478
T-mobile lijkt ook wel het enige team dat de harde lijn doortrekt
pi_40244204
Hoe krijgen ze het toch voor elkaar bij Phonak. Hoeveel renners zijn daar nu al niet positief bevonden?

2003:
Summer
Buxhofer
Bergmann

2004:
Camenzind
Hamilton
Perez

2005:
Nose (ontslagen nadat zijn spullen onderzocht werden in de Tour of Georgia)
Guidi (positief op EPO, b-staal was negatief)
Santos Gonzalez (ontslagen door de ploeg nadat zijn bloed waarden vertoonde die niet door een dopingcontrole zou kunnen)

2006:
Urweider
Botero
JE Guttierez
JI Guttierez (alledrie op de lijst Fuentes)
Landis

14 renner Gewiss zou zich er nog voor schamen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:34:14 #103
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40244274
Tijd om die eens uit de Pro-Tour te trekken. Gewoon collectief gebruik daaro
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40252618
Schakel ik Nova in, is die Berend Nikkels er weer op Haal dat publiciteits geile mannetje nou eens van de tv.
pi_40253805
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:34 schreef -skippybal- het volgende:
Tijd om die eens uit de Pro-Tour te trekken. Gewoon collectief gebruik daaro
Het is geen toeval meer.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:31:57 #106
127004 maril
Smeetsfan
pi_40335781
Datum: 30-jul 20:34

T-Mobile zet teammanager Olaf Ludwig per 31 oktober aan de kant. De Amerikaan Bob Stapleton, nu coach van de vrouwenploeg, wordt de nieuwe teammanager en Rolf Aldag wordt sportdirecteur. Het vertrek van Ludwig maakt deel uit van een grote schoonmaak bij T-Mobile.

Vanwege betrokkenheid bij het Spaanse dopingschandaal zette de ploeg eerder Jan Ullrich, Óscar Sevilla en sportdirecteur Rudy Pevenage op straat. T-Mobile had evenals de huidige renners geen vertrouwen meer in Ludwig. Daarnaast vond de sponsor dat hij niet goed was omgegaan met de dopingperikelen. Zo verklaarde Ludwig dat hij Ullrich best terug zou willen als de renner zijn onschuld zou bewijzen
  maandag 31 juli 2006 @ 16:33:04 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_40355791
quote:
I will prove it

I want to respond to your letter of 27th July.

I am not a DOPER and I am a pro cyclist. I do not know how to prove it to you.

Maybe you can have a look at the www.mentalperformance.it site of my trainer, even if it's only in Italian and Spanish.

Tell me what proof you want and I will show you everything I can.

Marco Pinotti
Italy
Saturday, July 29, 2006
Bartoli's renner laat ook van zich horen :

http://www.cyclingnews.com/letters/?id=2006/07-31letters1
  maandag 31 juli 2006 @ 17:04:09 #108
127004 maril
Smeetsfan
pi_40356740
Datum: 31-jul 16:24

Astaná mag van de UCI dinsdag mogelijk niet starten in de ProTour-wedstrijd Deutschland Tour. De licentie van de ploeg van kopman Alexandre Vinokourov staat op naam van Active Bay, de stichting van oud-Liberty-manager Manolo Sáiz. Hij werd ontslagen vanwege zijn betrokkenheid bij het dopingschandaal, maar hij wil zijn licentie niet afstaan.

Astaná werd door de Spaanse dopingzaak uit de Tour de France genomen en maakte afgelopen zondag zijn rentree in het peloton. De ploeg mocht van de UCI voorlopig rijden op de oude licentie, maar de wielerbond kan van gedachten veranderen als Sáiz niet uit beeld verdwijnt.
pi_40358393
quote:
Op maandag 31 juli 2006 16:33 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bartoli's renner laat ook van zich horen :

http://www.cyclingnews.com/letters/?id=2006/07-31letters1
en dat lees ik nu pas

tsja als die gast iedereen voor dopeur uitmaakt kan ik me indenken dat die reageert maar als ik hem was zou ik er niet op ingegaan zijn.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:36:08 #110
40566 Ericr
Livewrong
pi_40387130
quote:
Caruso case dropped by Spanish federation

Giampaolo Caruso, Italian rider of the former Spanish Liberty Seguros team heavily involved in the doping affair which led to the exclusion of the team at the Tour de France, has received a letter from the Spanish cycling federation which authorizes him to return to racing. In the letter, federation officials are reported to tell Caruso that the doping charges against him are dropped for lack of evidence. However, tuttobiciweb reports that the UCI still opposes Caruso to return to competition.
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/aug06/aug01news2

Zo blijven er nog weinig over die beschuldigd worden.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:37:51 #111
40566 Ericr
Livewrong
pi_40387181
quote:
Italian federation waiting for Puerto dossier

Four weeks after the exclusion of Ivan Basso, Jan Ullrich and Francisco Mancebo of the Tour de France, it would seem that the national cycling federations have not yet received the full dossier of the Spanish doping scandal. Internet media outlet tuttobiciweb published a letter from the Italian cycling federation president Renato Di Rocco, in which he complains about not having received the documents regarding Italian riders linked to the Spanish doping affair around Dr. Eufemiano Fuentes.

"We do not understand why the UCI is so gravely late in transmitting the documents relative to the Italian cyclists involved in Operacion Puerto," Di Rocco wrote to UCI president Pat McQuaid. "Another week has passed uselessly. It is truly strange to note that your office seems to be working at two different speeds."

Citing the "immediate" action taken against the former team Liberty Seguros, thought to be heavily implicated in the scandal, the federation president wondered why the International Cycling Union was delayed in delivering "the documents concerning the other cases" and offered to withdraw the dossier directly at UCI headquarters "in order to gain time."

The world governing body of cycling, meanwhile, could not be reached for comment. The German cycling federation has not yet received the documents relating to the Operacion Puerto affair, either, as was confirmed to Cyclingnews.
zelfde url als hierboven.

UCI is weer lekker traag, voor de betrokken renners ook geen pretje als je nationale bond niet eens weet waar het nou precies over gaat
pi_40395230
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 15:36 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/aug06/aug01news2

Zo blijven er nog weinig over die beschuldigd worden.
Lekker van de UCI dat ze die renners dan nog steeds tegen houden
pi_40403504
Als ik rabo was had ik 2,3 top dokters die betrouwbaar zijn aangesteld en elke renner daarmee laten werken. Kan de ploegeiding controle houden en wordt alles veel overzichtelijker. Dat T. Dekker bij een dubieuze dokter zit zou ik niet meer tolereren.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40410347
quote:
De omstreden Italiaanse arts Michele Ferrari heeft Axel Merckx tussen 1994 en 1998 testosteron aanbevolen. Dat schrijft De Morgen.

Axel Merckx. (foto photonews)
De krant baseert zich op pv's van de Italiaanse politie in het onderzoek naar de praktijken van Ferrari. Merckx heeft wel nooit toegegeven dat hij het verboden product ook effectief heeft gebruikt.

"Toen de Italiaanse politie in het onderzoek naar de praktijken van Ferrari eindelijk Axel Merckx aan de praat kreeg - wat geen sinecure was want die resideerde in Monaco - gaf die toe dat Ferrari hem tijdens hun samenwerking tussen 1994 en 1998 een middel had aanbevolen dat op de verboden lijst stond", schrijft De Morgen.

Volgens De Morgen noteerde de Italiaanse politie dat Ferrari Merckx het gebruik van UndeRstor had aanbevolen. De Italiaanse gerechtspecialist oordeelde dat die merknaam bij hen onbekend was en gaf er geen verder gevolg aan. De Morgen schrijft dat de Italiaanse politie in haar pv de naam van het product verkeerd noteerde.

"UndeRstor kan niets anders dan Undestor zijn, de merknaam van fabrikant Organon. Undestor, eitjes of bruintjes maar eigenlijk zijn het rode pilletjes, bevat 40 milligram testosteronundecanoaat en heet in Italië Andriol. Ferrari kende per land de juiste merknaam, de polizia niet", oordeelt De Morgen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 augustus 2006 @ 10:37:12 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_40411415
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Als ik rabo was had ik 2,3 top dokters die betrouwbaar zijn aangesteld en elke renner daarmee laten werken. Kan de ploegeiding controle houden en wordt alles veel overzichtelijker. Dat T. Dekker bij een dubieuze dokter zit zou ik niet meer tolereren.
de medische begeleiding ligt nog bij het team, die dokter is slechts trainer van Dekker, dat was de deal!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:15:00 #116
67640 SaintOfKillers
pi_40412513
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de medische begeleiding ligt nog bij het team, die dokter is slechts trainer van Dekker, dat was de deal!
En de producten die bij Frank VDB werden gevonden, waren voor de hond, dat was de deal!
pi_40414410
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En de producten die bij Frank VDB werden gevonden, waren voor de hond, dat was de deal!
en als je wegfiets voor een dopingcontrole is dat no big deal!
pi_40420492
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:37 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Het blijkt dat die dokters meer doen dan training geven..
Ik zou die deal afschaffen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40423579
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:24 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het blijkt dat die dokters meer doen dan training geven..
Ik zou die deal afschaffen.
dat is de waarschijnlijke enige oplossing, eventueel dit allemaal via de UCI zodat het duidelijker wordt wie wat doet met wie zodat doping beter controleerbaar wordt al zal het altijd blijven bestaan.
pi_40424262
Spaanse sites berichten over twee betrapte Baskische renners op EPO.

Ik ga voor Zubeldia en Mayo.
pi_40424281
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:20 schreef Ericr het volgende:

als het mayo is dan spuit die het zeker nog verkeerd ook, hij rijdt er niet echt beter op met EPO op
  woensdag 2 augustus 2006 @ 17:21:58 #122
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_40424292
Het lijkt me moeilijk te controleren wie er allemaal op eigen houtje naar Madrid reist.
pi_40424303
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:20 schreef Ericr het volgende:

ik ga voor sanchez en zubledia
And that is the news.''
pi_40424348
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

als het mayo is dan spuit die het zeker nog verkeerd ook, hij rijdt er niet echt beter op met EPO op
Mayo reed in de Dauphine wel opvallend sterk, terwijl hij toch al jaren vrij brak aan het rijden is.
pi_40424396
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

Mayo reed in de Dauphine wel opvallend sterk, terwijl hij toch al jaren vrij brak aan het rijden is.
dat komt omdat de arts van die Baskische ploeg ontslagen is 2 jaar geleden, vandaar dat deze kopman zo klote rijdt.
pi_40427296
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

dat komt omdat de arts van die Baskische ploeg ontslagen is 2 jaar geleden, vandaar dat deze kopman zo klote rijdt.
Maar hoe komt het dan dat hij het in de Dauphine wel kan?
pi_40427382
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 17:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik ga voor sanchez en zubledia
Sanchez is toch de enige non-Bask in die Euskaltel-formatie?
en aangezien het hier om Basken gaat...
pi_40427424
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 19:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dan dat hij het in de Dauphine wel kan?
omdat zelfs remmert daar een paar jaar geleden goed presteerde en daarna o.a. door pech en blessures nooit meer iets heeft laten zien. In hoeverre is de Dauphine een graadmeter. Het kan best zijn dat Mayo de druk niet aankan maar vertrouw die gast voor geen meter.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:34:13 #129
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_40457959
"Ik heb nog nooit zoveel vuiligheid bijeen gezien"

do 03/08/06 - Werner Franke, een bekende dopingbestrijder in Duitsland, zegt dat hij het dossier van de Spaanse politie heeft kunnen inkijken. Hij weet nu welke "vuiligheid" Jan Ullrich allemaal nam.
"Ik kan enkel zeggen dat het lang geleden is dat ik zoveel vuiligheid bijeen zag", zegt Werner Franke, de man die de Oost-Duitse praktijken blootlegde.

Maar volgens Franke (foto) besteedde Ullrich een fortuin ("35.000 euro per jaar") aan doping.

"Sommige personen in zijn entourage zijn echte duivels. Dat ze hem zulke producten hebben aangeraden en dat ze hem bij de Spaanse dokter Eufimiano Fuentes brachten!"

Jan Ullrich werd aan de vooravond van de Tour door zijn ploeg op non-actief gezet, nadat zijn naam voorkwam op een lijst van het Spaanse gerecht.

T-Mobile gaf Ullrich twee weken om zijn onschuld te bewijzen. Omdat Ullrich geen nieuwe argumenten of bewijzen kon voorleggen, werd hij ontslagen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_40460678
Slechts 35.000 euro per jaar. Even sparen en dan kan ik de tour ook winnen!
pi_40460917
Voor wat ze betaalden aan Ullrich is dat geen grote hap uit zijn budget.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:35:25 #132
pi_40461294
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:12 schreef Fugu het volgende:
Slechts 35.000 euro per jaar. Even sparen en dan kan ik de tour ook winnen!
Correctie even sparen en je kan ook 2de of 3de worden. Armstrong lacht Der Jan allicht in zijn gezicht uit als hij dit amateurisme allemaal leest
pi_40463768
Nee nee, geen correctie. Ik kan de tour winnen. Ik heb veel meer talent dan Der Jan,
pi_40463873
Maar wat noemt die kerel nou vuiligheid? Wat ik aan middelen las waren het toch vrij normale kuurtjes, of ben ik nou zo gedenormaliseerd geraakt?
pi_40465909
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:02 schreef Ericr het volgende:
Maar wat noemt die kerel nou vuiligheid? Wat ik aan middelen las waren het toch vrij normale kuurtjes, of ben ik nou zo gedenormaliseerd geraakt?
Wat dan? zit net op het internet lees ik dit en op belgische teletekst,maar er staat niet wat hij heeft gebruikt voor vunzigheid.
pi_40465974
wel goed om te vernemen dat meerdere mensen het Ullrich dossier hebben ingezien, en die andere renners of waar zijn ze mee bezig?
pi_40467261
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:02 schreef maril het volgende:

[..]

Wat dan? zit net op het internet lees ik dit en op belgische teletekst,maar er staat niet wat hij heeft gebruikt voor vunzigheid.
Anabolen, groeihormoon,insuline,cortisonen,bloedtransfusies. Is natuurlijk geen doorsneekuurtje, maar het zijn geen schokkende middelen. Had toch wel verwacht dat ze nog wat exotischer spul tot zich namen.
pi_40467668
dus het is nu bye bye ullrich?

toch weer raar ...laatst zei die nog dat hij de tour 2007 wil winnen

en ook weer die Landis wat is dat toch ene hopeloze gast.....komt door dit en dat en morgen is het weer door iets anders. Een echte soap dus
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:04:55 #139
pi_40468174
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:40 schreef Ericr het volgende:

[..] Had toch wel verwacht dat ze nog wat exotischer spul tot zich namen.
Misschien is dat toch wel zo ? Die vent was dé hoofdonderzoeker bij de DDR-zaken destijds. Die moet toch al serieus wat "vuiligheid" gezien hebben ...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 07:50:35 #140
127004 maril
Smeetsfan
pi_40471013
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 23:40 schreef Ericr het volgende:

[..]

Anabolen, groeihormoon,insuline,cortisonen,bloedtransfusies. Is natuurlijk geen doorsneekuurtje, maar het zijn geen schokkende middelen. Had toch wel verwacht dat ze nog wat exotischer spul tot zich namen.
Jee, ik vind het veul een fietsende apotheker, maar ik heb er niet zoveel verstand van vandaar mijn volgende vraag, Waarom gebruikt een wielrenner Insuline wat maakt ze dan beter?suiker?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:32:55 #141
127004 maril
Smeetsfan
pi_40471332
Dopingdeskundige: Ullrich betaalde voor dope

Jan Ullrich
Foto: Cor Vos
BAD HOMBURG - De Duitse dopingdeskundige Werner Franke heeft zware beschuldigingen richting Jan Ullrich geuit. Franke verklaarde donderdag dat hij beschikt over informatie uit het onderzoek naar het Spaanse dopingschandaal. „Ik heb de stukken van meneer Ullrich uit Madrid en zoveel vuiligheid heb ik de laatste tijd niet gezien”, zei Franke voor de tv-zender Rheinmaintv.
Franke beschikt naar eigen zeggen over informatie uit het Spaanse justitiële onderzoek. „Er moeten mensen in zijn omgeving zijn die hem in contact hebben gebracht met Spaanse artsen. Hij heeft redelijk wat dope in Spanje gekocht. In één jaar betaalde Ullrich 35.000 euro voor dopingmiddelen”, aldus Franke.

Ullrich verklaart de wetenschapper in een reactie voor gek. In de vrijdaguitgave van de sensatiekrant Bild zegt de door T-Mobile ontslagen wielrenner dat Franke kennelijk zichzelf graag hoort praten. „Hij wil graag op televisie. Zoveel onzin heb ik nog nooit gehoord.” De naam van Ullrich dook voor de start van de Ronde van Frankrijk op in een omvangrijk Spaans dopingschandaal in het wielrennen. Het kostte hem zijn startplaats in de Tour de France en zijn contract bij T-Mobile.

mijn reactie.(Maril)
Ik begin een beetje te balen van alles, men strooit met beschuldigingen alsof het een lieve lust is , niemand heeft evcht inzage op die spaanse dopingzaak en als dat wel zo is geeft dan eens alle namen voordat iedereen iedereen gaat beschuldigen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:52:47 #142
40566 Ericr
Livewrong
pi_40471563
Insuline is 1 van de meest anabolische middelen, het zorgt er o.a. voor dat er een verbeterde eiwitsynthese plaatsvind in het lichaam. Wat dus voor een verbeterd herstel zorgt. Ook zorgt het voor een verbeterde glycogeenopslag, precies de energievorm die voor duursporters van groot belang is.

Het gevaarlijke van insulinegebruik is dat je bij onoordeelkundig gebruik een diabetisch patient kan worden en gebruik op zich moet gepaard gaan met suikerrijke middelen. Doe je dat niet dan is de kans op een hypo vrij groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 04-08-2006 10:49:16 ]
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:38:35 #143
127004 maril
Smeetsfan
pi_40473355
Je weet er echt veel van , dank je.
pi_40483083
Basso zou voor 40.000 euro hebben aangeschaft per jaar...
en Sevilla een kleine 28.000, meen ik
pi_40483116
en dan nog dit:
quote:
Joseba Beloki, Marcos Serrano, Unai Osa en Angel Vicioso worden door El Pais gelinkt aan een nieuwe dopingzaak. Het betreft een onderzoek dat het parket van Bergamo wil opstarten.

"Tijdens verscheidene wedstrijden zouden Spaanse renners zich gedopeerd hebben. De Italiaanse politie kreeg documenten van de Spaanse politie waarin dit duidelijk staat aangewezen", staat er in de Spaanse krant te lezen. Volgens de Italiaanse wetgeving hangen er bij o.a. Beloki, Serrano, Osa en Vicioso celstraffen boven het hoofd. Alweer een deuk in het Spaanse wielrennen...
pi_40487136
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:43 schreef Rudieh het volgende:
Basso zou voor 40.000 euro hebben aangeschaft per jaar...
en Sevilla een kleine 28.000, meen ik
Hoe kom je hieraan?
pi_40487459
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 17:53 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Hoe kom je hieraan?
zeiden ze vanmiddag op de belgische TV
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 18:19:29 #148
127004 maril
Smeetsfan
pi_40487779
Het bericht van Rudieh stond er eerder dan de belg vermeldde.
pi_40500003
Oh dan is Basso er dus net zo hard bij als Ullrich. Aannemende dat zowel tmo als csc het rapport ingezien hebben kan je dus concluderen dat de duitsers een hardere lijn trekken dan de denen. Zegt me ook wel iets.
Raar trouwens dat zo'n vent dat in ene openbaar maakt.
pi_40510676
Rake column, ik had 'm kunnen schrijven.

Echter wat mij nogal voor de borst stoot bij meneer Smeets zijn z'n grote woorden, maar kleine daden. Hij weet hoe het zit, confronteer die jongens er nou eens mee. Hij loopt altijd zo te glibberen.
Hoevaak zit hij niet bij een Armstrong of een Riis. In de tour zit hij nog te babbelen met Lefevre, waarom start hij niet een open discussie.
pi_40511549
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Rake column, ik had 'm kunnen schrijven.

Echter wat mij nogal voor de borst stoot bij meneer Smeets zijn z'n grote woorden, maar kleine daden. Hij weet hoe het zit, confronteer die jongens er nou eens mee. Hij loopt altijd zo te glibberen.
Hoevaak zit hij niet bij een Armstrong of een Riis. In de tour zit hij nog te babbelen met Lefevre, waarom start hij niet een open discussie.
Hij heeft het in zijn afl deze zomer regelmatig over doping gehad, die dokter (die engerd)
en meer x ,dat ik zoiets had ja nou weet ik het wel. het blijft in topsport toch niet uit te bannen, wat een gedachten.ik denk dat in deze papier ook geduldiger is als een gesprek met....welles -nietus die ervaring heeft Mart wel, hij heeft tot 2 x toe Zoetemelk/ Theiunissen kunnen bewijzen en ook destijds gemeld in 79 van zoetemelk heeft hem dat op een half jaar dat wielrenners niet meer met hem praatte, t Peter Post heeft hem met auto en Smeets zat op de Motor van de weg gereden, desaltnitemin heeft hij in 88 ook dat van Theunissen gemeld.

[ Bericht 7% gewijzigd door maril op 05-08-2006 15:08:14 ]
pi_40513039
Heb je ook lopen snoepen Maril?
Nee waar ik me een beetje aan erger is dat Smeets de wiseguy aan het uithangen is, terwijl hij oh's en ah's tekort komt als hij bij (mr. 60%) Riis aan tafel zit. Laat hem nu eens zeggen waar het op staat en zelf het onderwerp bespreekbaar maken. 90% van TV-kijkend Nederland ziet hem als autoriteit, het is zijn plicht de nuance aan te brengen in de discussie.
Laat hem eens rond de tafel gaan zitten met wat voormalig wielrenners (bv Rooks, Winnen), wat (voormalige) sponsors en wat sportartsen.
Het is allemaal zo makkelijk wat hij nu doet. Hij heeft het in columns over 'verbazen', maar hij zegt 's avonds net zo makkelijk 'hoe is dit nu mogelijk?' als Basso op de lijst blijkt te staan.
pi_40513150
Hij heeft het met die Riis gehad over zijn dopinggebruik, misschien heb jij wat gesnoept, doe ik trouwens wel eens overigens een paracetamol., en trouwens waarom moet Mart dat doen als hij dat al heeft gedaan. hij heeft met een sportarts en met rooks en met Kuiper over gehad de eertse 2 waren vrij openlijk en Hennie Kuiper is een poester wat dat betredfd zit ook nog teveel in het wereldje.
Je heb al zijn uitzendingen niet gezien hw
pi_40513321
Theunissen is na zijn positief geteste plas in ere hersteld omdat het goed te verklaren was waarom hij aan die positieve waarden kwam.
pi_40513367
Mart Smeets is niet echt bepaald objectief hè, hoe hij de oude ploeg van Lance verdedigde was lachwekkend
pi_40514406
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:14 schreef maril het volgende:
Hij heeft het met die Riis gehad over zijn dopinggebruik, misschien heb jij wat gesnoept, doe ik trouwens wel eens overigens een paracetamol.,
Met die (grappig bedoelde) vraag doelde ik op de grammatica van je vorige tekst.

Nee, Smeets zal het best eens met iemand over doping hebben gehad. Maar nu het wielrennen zo gewond is, is Smeets de man die best eens een publieke discussie zou kunnen starten. Die columns ('Ik wist het wel, iedereen die zich verbaast is naief') zijn zo makkelijk.
pi_40514580
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Met die (grappig bedoelde) vraag doelde ik op de grammatica van je vorige tekst.

Nee, Smeets zal het best eens met iemand over doping hebben gehad. Maar nu het wielrennen zo gewond is, is Smeets de man die best eens een publieke discussie zou kunnen starten. Die columns ('Ik wist het wel, iedereen die zich verbaast is naief') zijn zo makkelijk.
Mart heeft nooit beweert dat hij het wist (maar nu zul je wel gaan beweren dat hij het moet weten),integendeel dat heeft hij nog op de Belg, tv één gezegt, maar Mart mag niet zoveel meer bij de NOS, hij staat nu ook weer programma,s af te kondigen, maar ja met zijn salaris moet dat.
hè. buiten dat zijn column weer anders dan tv programma,maar goed ik geloof dat ik maar beter geen columns van Mart kan plaatsen op Fok, sorry daarvoor. ik verwijs wel naar de website waar je hem kunt vinden
pi_40514612
edit
pi_40514633
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:14 schreef maril het volgende:
edit
ontrouwe edit
pi_40514729
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

ontrouwe edit
Ja deze link moest staan waar ik de column had neergezet.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:19:26 #163
pi_40514751
beetje flauw om die column nu weg te halen ?
pi_40514760
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:18 schreef maril het volgende:

[..]

Ja deze link moest staan waar ik de column had neergezet.
ik bedoelde dat ik je linkje had gelezen voordat je hem editte
pi_40514835
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
beetje flauw om die column nu weg te halen ?
Je kunt hem zelf ophalen. maar dan is het aan jullie om hem te willen lezen of niet , dring ik het jullie niet op hoef ik het voor mijn gevoel niet te verdedigen dus kunnen jullie spuien zonder mij inmenging (pro Mart want ik kan dat niet laten, beken dat eerlijk)lijkt mij ook nog heerlijk voor jullie.
pi_40514944
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:13 schreef maril het volgende:

[..]

Mart heeft nooit beweert dat hij het wist (maar nu zul je wel gaan beweren dat hij het moet weten),integendeel dat heeft hij nog op de Belg, tv één gezegt, maar Mart mag niet zoveel meer bij de NOS, hij staat nu ook weer programma,s af te kondigen, maar ja met zijn salaris moet dat.
hè. buiten dat zijn column weer anders dan tv programma,maar goed ik geloof dat ik maar beter geen columns van Mart kan plaatsen op Fok, sorry daarvoor. ik verwijs wel naar de website waar je hem kunt vinden
Nou nou, ik geef slechts mijn mening over een column. Dat is toch waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is? Je hoeft er niet zo zwaar aan te tillen.

Maar over Smeets denk ik niet dat we eruit komen. NB, ik heb niets tegen Smeets verder, hij heeft veel voor de sport (wielrennen, maar ook voetbal en de amerikaanse sporten) in Nederland gedaan.
pi_40515013
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Nou nou, ik geef slechts mijn mening over een column. Dat is toch waar dit forum in eerste instantie voor bedoeld is? Je hoeft er niet zo zwaar aan te tillen.

Maar over Smeets denk ik niet dat we eruit komen. NB, ik heb niets tegen Smeets verder, hij heeft veel voor de sport (wielrennen, maar ook voetbal en de amerikaanse sporten) in Nederland gedaan.
zie mijn antwoord elders en je hebt hier gelijk in, maar toch mogen jullie hem zelf ophalen de link is er en hier eidigd ook mijn reacties erop.
pi_40528075
Het wordt steeds interessanter...
quote:
6 augustus 2006

Tijdens de onderzoeken in de Operación Puerto heeft de Guardia Civil vier enveloppes gevonden met rood poeder. Het poeder zou ervoor zorgen dat synthetisch Epo onmogelijk kan worden gevonden in de urine van de renner. Men veronderstelt dat de renner het poeder aan de handen smeert en zo mee in de urine doet bij het afgeven van het staal.
pi_40528253
Mocht dit bewezen worden dan is dat voor mij nog wel de meest heftige openbaring in de Operacion Puerta.
  zondag 6 augustus 2006 @ 01:18:27 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_40528963
Handen eerst controleren voordat ze hun plasje gaan afleveren, ze moeten toch al plassen in het bijzijn van een controleur.
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:10:42 #171
127004 maril
Smeetsfan
pi_40566238
Vrouwen met snorren, mannen met erecties
Is het toeval dat testosteron weer opduikt?

Dat topsporters tegen de lamp lopen, wekt geen verbazing. Maar waarom gebruiken ze doping uit de oude doos? ,,Testosteron is nooit weggeweest, alleen wat op de achtergrond geraakt'', zegt dokter Chris Goossens.

Een epokuurtje, een shot van het designersteroïde thg, gendoping: de vrees van dopinginstanties is altijd dat hoogtechnologische dopingproducten de afstand tussen jager en stroper vergroten. Met de testosteronzondaars - na de Amerikaanse topsporters Floyd Landis en Justin Gatlin werd ook een Europese sprinter geklist - wordt de klok dertig jaar teruggedraaid. In de jaren zeventig en tachtig deed testosteron opgeld - de manwijven van het Oost-Duitse sportsysteem en de zwemsters met snorren zegden niet neen tegen testosteron, vaak buiten hun weten om. In die periode stak het nog niet zo nauw met dopingcontroles.

Dat de internationale sportbonden van het wielrennen en de atletiek er vandaag een streng dopingbeleid op nahouden, kan een reden zijn waarom topsporters op de retrotoer gaan, zegt dokter Herman Ram, directeur van de Anti-Doping Autoriteit Nederland. Volgens hem is het grootschalig georganiseerde dopinggebruik, genre Festina en Gewiss, in het peloton aan het afkalven. ,,Daarom gaan individuele sporters, al dan niet met behulp van hun entourage, zelf op zoek naar doping. Dan komen ze vrij snel uit bij testosteron.''

Flirten met de grens

Logisch, zegt Ram. Testosteron zit, zoals een aantal dopingproducten, in een schemerzone. Dopingjagers maken aan de hand van de verhouding tussen testosteron en epitestosteron uit of een sporter positief is. Bij een normale mens bedraagt de verhouding 1/1, de toelaatbare grens is 4/1. Tot 2001 lag die grens zelfs op 6/1. Ram: ,,Net zoals de hematocrietwaarde met epo kunstmatig werd opgedreven tot de toelaatbare waarde van vijftig, wordt met testosteron de grens zo dicht mogelijk benaderd. Alleen gebeuren er dan weleens bedrijfsongevallen , zoals bij Landis: 11/1 kan nooit natuurlijk zijn.''

,,Ongetwijfeld lopen er sporters rond die zich gedopeerd hebben, maar nooit zullen worden betrapt omdat ze een verhouding van 3/1 hebben'', zegt dokter Chris Goossens, adviseur van de minister van Sport, Bert Anciaux.

Is het toeval dat testosteron weer opduikt? Ram: ,,We waren verrast dat twee wereldtoppers positief testten.'' Goossens: ,,Testosteron is nooit weggeweest. Het was hooguit op de achtergrond verdwenen. Het modeproduct epo verdrong de klassieke dopingproducten, tot topatleten schrik kregen van de epotest. Bovendien zijn er inmiddels verfijndere varianten van testosteron op de markt. Undestor (pillen) was algemeen bekend in het peloton. Inmiddels is er testosterongel. Het effect van zeer kleine, niet-opspoorbare doses over een lange termijn is uiteindelijk hetzelfde als één grote, opspoorbare dosis.''

Te verkrijgen via internet

Dat Landis op de avond voor zijn raid naar Morzine plots besloot om zijn toevlucht te zoeken tot testosteron, lijkt onwaarschijnlijk, zeggen beide dopingexperts. Testosteron verdwijnt wel snel uit het lichaam - en is dus moeilijker op te sporen - maar het is bij uitstek een dopingproduct dat werkt op lange termijn. Ram: ,,Het gros van de internationale dopingexperts zegt dat testosteron op korte termijn hoogstens een placebo-effect heeft.'' Goossens: ,,Hooguit voel je je wat virieler omdat je hormonenhuishouding verandert en wordt het herstel wat bevorderd, maar testosteron is pas efficiënt op lange termijn. Je krijgt niet plots een kilo spieren bij. Overigens wordt testosteron ook in combinatie met andere producten gebruikt.''

Wie zijn voorraad wil inslaan, is slechts een muisklik verwijderd van zijn doel. Een prijsindicatie: voor 39,95 dollar (een dikke 30 euro) heb je ongeveer 120 gram testosterongel. Detail: bovenaan op de internetsite staat een waarschuwing: ,,Testosteron tast mogelijk de nieren aan, kan leiden tot psychiatrische aandoeningen, resulteert in veelvuldige erecties en een verhoogde viriliteit.'' Ram: ,,De effecten op lange termijn zijn nog niet tot in detail bekend. Maar zeker is dat het een gevaarlijk product is.''

Hans JACOBS0 3/08/2006 www.sportwereld.be
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:40:42 #172
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_40569110
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:10 schreef maril het volgende:

knip

Hans JACOBS0 3/08/2006 www.sportwereld.be
Mooi stuk, alleen vind ik het altijd lastig wie te geloven.....experts zoals deze of andere wannabe wielerdoctoren....dat op grote schaal gebruikt wordt blijft toch elke keer duidelijk.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_40577959
quote:
"Once bitten, twice shy," according to the old saying, and this could apply to T-Mobile Team. All riders will be required to undergo a newly developed test which will be able to determine whether the individual has transfused with his own blood. "We will introduce this blood test to the team," said spokesman Christian Frommert. "These measures will be written into the new contracts with riders. In addition, we will prepared a broader internal program, which we we will present the end of August."

The new test, developed by Professor Walter Schmidt of the University of Bayreuth, is based on the inhalation of a very small amount of carbon monoxide, which binds to the haemoglobin in the blood. It involves a breathing apparatus through which the patient inhales an exact amount of CO. A blood sample is taken from the earlobe both before and after the two minute breathing phase, in order to determine the difference in the carbon monoxide levels in the blood.
wordt deze methode elders ook gebruikt? nooit van gehoord
pi_40578679
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:11 schreef Rudieh het volgende:

[..]

wordt deze methode elders ook gebruikt? nooit van gehoord
Voor zover ik weet is het revolutionair dat een team zelf zijn renners zo gaat controleren.
pi_40578948
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:10 schreef maril het volgende:
Martina Hingis gebruikt dus ook
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:03:42 #176
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40581476
Zag net bij het atletiek ook een hele hoop dopeheads
LastFM
pi_40741828
zouden de klanten van Fuentes die niet op de lijst staan (zoals codename "Valv.") nog ergens een backup-doktertje hebben die hen van de nodige medicijnen voorziet? dat bloed is in ieder geval in beslag genomen en belangrijke documenten ook...of gaan ze nu weer ouderwets aan de EPO tot een andere dokter bereid is om dat bloed ff door de centrifuge te halen?
pi_40785229
Er komt steeds meer boven water over de Duitsland connectie. Leest u dit eens:
quote:
Fuentes' German connection; branch offices?

Besides Jan Ullrich, what is the German connection to Dr. Eufamiano Fuentes? German anti-doping crusader, Professor Werner Franke, told www.sport1.de the connection goes deeper than previously suspected. Without naming names, he said three German hospitals have links with the Spanish doctor.

According to Die Welt am Sonntag, Fuentes obtained certain medications not available in Spain from hospitals in France and Germany. The magazine specifically named the drug Synacthen, a hormone "which could have fatal results for asthmatics like Jan Ullrich, who used it anyway," it said.

According to Franke, this is a drug normally used to treat those suffering from multiple sclerosis and has many side effects. Die Welt alleged that Fuentes' co-worker Ignacio Labarta was responsible for obtaining these drugs for him.

The magazine doesn't know exactly where Labarta went shopping, but says that investigators are concentrating on a small town in Baden-Würtemberg, Germany, and the first arrests are expected soon. Franke claims to know the three hospitals in question, but didn't identify them. "Naturally I don't want to interfere with a quick police action," he said, adding the University Clinic in Freiburg, which tends the T-Mobile riders, was not involved.

Die Welt alleged there is even more to the German connection: there is a reference to an "apartment in Germany" in the Spanish investigation known as Operación Puerto, and the magazine claims that Fuentes had a chain of branch offices throughout Europe.

"If a customer had blood taken one time in Madrid, then he would not have to go the Spanish capital again for transfusions, but could go to an affiliate if he wanted," it said. "Fuentes' co-workers in countries such as Germany, France or Italy could independently take care of drawing the blood and re-transfusing the - in the meantime cooled - own blood. Even during stage races."
cp van cyclingnews.com
pi_40788360
Allemaal leuk dat nieuws, maar er is nog maar weinig echte actie geweest sinds de schorsing van diverse renners. UCI werkt niet mee aan afstaan stalen voor het testen op DNA, gaat dan toch lastig worden om bewijsvoering rond te krijgen.
pi_40788812
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:55 schreef Ericr het volgende:
UCI werkt niet mee aan afstaan stalen voor het testen op DNA, gaat dan toch lastig worden om bewijsvoering rond te krijgen.
Niet meer dan logisch toch? De UCI kan toch niet zomaar de grondwet opzij zetten.
pi_40796767
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:55 schreef Ericr het volgende:
Allemaal leuk dat nieuws, maar er is nog maar weinig echte actie geweest sinds de schorsing van diverse renners. UCI werkt niet mee aan afstaan stalen voor het testen op DNA, gaat dan toch lastig worden om bewijsvoering rond te krijgen.
Bewijsvoering is in dit soort zaken altijd lastig, maar volgens mij is het spaanse OM daar nu hard mee bezig.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:09:28 #182
pi_40797042
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:28 schreef gras het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch toch? De UCI kan toch niet zomaar de grondwet opzij zetten.
grondwet ?
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:10:23 #183
pi_40797078
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:59 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Bewijsvoering is in dit soort zaken altijd lastig, maar volgens mij is het spaanse OM daar nu hard mee bezig.
Volgens mij zijn ze juist nergens mee bezig aangezien dopinggebruik niet in de Spaanse strafwet staat. Fuentes zullen ze wel doen hangen , maar niemand van de renners hoor ...
pi_40797456
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze juist nergens mee bezig aangezien dopinggebruik niet in de Spaanse strafwet staat. Fuentes zullen ze wel doen hangen , maar niemand van de renners hoor ...
Op zich is dat wel een puntje, maar de kans is groot dat de renners niet alleen verdacht worden van dopinggebruik, maar bijvoorbeeld ook andere dingen (belastingfraude, overtreding spaanse opiumwet, ik zeg maar wat). Bovendien zal de spaanse justitie de gegevens wel doorgeven aan bijv de franse en italiaanse ministeries waar dopinggebruik wel strafbaar is.
pi_40797596
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:20 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Op zich is dat wel een puntje, maar de kans is groot dat de renners niet alleen verdacht worden van dopinggebruik, maar bijvoorbeeld ook andere dingen (belastingfraude, overtreding spaanse opiumwet, ik zeg maar wat). Bovendien zal de spaanse justitie de gegevens wel doorgeven aan bijv de franse en italiaanse ministeries waar dopinggebruik wel strafbaar is.
En de UCI zou het de dossiers al doorgegeven hebben aan de nationale bonden, maar die hebben nog niets ontvangen.
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen meer in, het blijft allemaal verdacht lang stil.
pi_40797796
De zwitserse bond heeft net de dossiers ontvangen. Binnen een week wordt besloten of er genoeg informatie is om een onderzoek van de anti-dopingcommisie te starten.

De spaanse justitie heeft inderdaad al aangegeven geen renners te willen vervolgen.
pi_40797829
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En de UCI zou het de dossiers al doorgegeven hebben aan de nationale bonden, maar die hebben nog niets ontvangen.
Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen meer in, het blijft allemaal verdacht lang stil.
Ja het blijft wel stil ja, van het spaanse ministerie. Maar ik krijg steeds het idee dat het groter en groter aan 't worden is. Er sijpelen steeds meer dingen door. Eerst al die bedragen, toen dat epomaskerende poedertje, nu al 'bloeddoping op locatie'.
Aan de andere kant, het blijft natuurlijk wel een strafrechterlijk onderzoek, in Nederland zou er veel minder doorsijpelen naar de pers.
pi_40797913
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:28 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Ja het blijft wel stil ja, van het spaanse ministerie. Maar ik krijg steeds het idee dat het groter en groter aan 't worden is. Er sijpelen steeds meer dingen door. Eerst al die bedragen, toen dat epomaskerende poedertje, nu al 'bloeddoping op locatie'.
Aan de andere kant, het blijft natuurlijk wel een strafrechterlijk onderzoek, in Nederland zou er veel minder doorsijpelen naar de pers.
In Nederland zouden de documenten waarschijnlijk via LimeWire te downloaden zijn, of op een pc'tje bij het vuil gezet
pi_40798016
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef Ereinion het volgende:
De zwitserse bond heeft net de dossiers ontvangen. Binnen een week wordt besloten of er genoeg informatie is om een onderzoek van de anti-dopingcommisie te starten.

De spaanse justitie heeft inderdaad al aangegeven geen renners te willen vervolgen.
Komt er toch schot in de zaak
Misschien wordt in de winterperiode eea duidelijk Een maandje of vier om alles uit te zoeken, daar moet je een eind mee komen.
En dan lekker opruimen in het europese deel van het peloton, dan het amerikaanse nog
pi_40798201
Ik vraag me af in hoeverre er expres is gelekt. Stel nu dat er niet gelekt zou zijn, dan zouden alle gegevens pas naar buiten komen als het onderzoek helemaal afgerondt is.
Dan zouden we bijvoorbeeld in februari tijdens het volk horen dat niet alleen de nr3 van de tour gedopeerd heeft maar dat ook de nummers 1 en 2 vies zijn.
Al die criteriums die verreden zijn waar er tonnen zijn neergelegd voor ulle, en de witte PT trui voor basso... allemaal leugens. Hoe ongehoord zou dat zijn...

Nee, ik denk dat er expres is gelekt
pi_40798245
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:37 schreef Jeroen_M het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre er expres is gelekt. Stel nu dat er niet gelekt zou zijn, dan zouden alle gegevens pas naar buiten komen als het onderzoek helemaal afgerondt is.
Dan zouden we bijvoorbeeld in februari tijdens het volk horen dat niet alleen de nr3 van de tour gedopeerd hebben maar dat ook de nummers 1 en 2 vies zijn.
Al die criteriums die verreden zijn waar er tonnen zijn neergelegd voor ulle, en de witte PT trui voor basso... allemaal leugens. Hoe ongehoord zou dat zijn...

Nee, ik denk dat er expres is gelekt
Alleen dan wel weer opvallend dat er in de voetballerij en atletiek niets mee gedaan is.
Maar ja, er zijn vast nog steeds mensen die geloven dat Carl Lewis clean was.
pi_40798358
Het stinkt aan alle kanten, die Spanjolen liepen op het atletiek ook overwegend een stuk minder dan verwacht. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Maar volgens de berichten gaat het nu toch echt alleen om wielrennen, rest van de sporten hoor je nooit meer iets over.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:46:29 #193
pi_40798544
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef Ericr het volgende:
Het stinkt aan alle kanten, die Spanjolen liepen op het atletiek ook overwegend een stuk minder dan verwacht. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Maar volgens de berichten gaat het nu toch echt alleen om wielrennen, rest van de sporten hoor je nooit meer iets over.
Terwijl zelfs Fuentes zelf in dat ene interview met die spaanse radio liet doorschemeren dat hij minstens evenveel klanten uit andere sporten had ...
pi_40798980
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Terwijl zelfs Fuentes zelf in dat ene interview met die spaanse radio liet doorschemeren dat hij minstens evenveel klanten uit andere sporten had ...
Hij zei in dat interview ook dat als ze al zijn klanten uit de Tour haalden, er niemand in Parijs zou komen
Zou wel wat zijn, het hele peloton gediskwalificeerd
En vervolgens alle profrenners twee jaar geschorst, misschien rijd ik dan volgend jaar de Tour
pi_40799786
ik was in italié toen landis contra-expertise uitslag bekend werd gemaakt
is zijn waarde nog bekendgemaakt of alleen dat het ook verkeerd was=
pi_40799908
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:15 schreef JohnDDD het volgende:
ik was in italié toen landis contra-expertise uitslag bekend werd gemaakt
is zijn waarde nog bekendgemaakt of alleen dat het ook verkeerd was=
11:1 en synthetisch testosteron gevonden (in beide tests)
pi_40800474
quote:
Jan Ullrich haalt slag thuis voor de rechtbank

ma 14/08/05 - Professor Werner Franke mag niet langer beweren dat Jan Ullrich in een jaar 35.000 euro uitgaf aan illegale substanties. Dat heeft de renner bij de rechtbank in Hamburg afgedwongen.
Franke had op 3 augustus op Duitse de regionale tv verteld dat hij het dopingdossier rond dokter Eufemiano Fuentes in zijn bezit had.

Daarin had hij gelezen dat Ullrich een goede klant was van de Spaanse arts en in een jaar voor 35.000 euro dopingproducten had gekocht.

"Zo veel vuiligheid heb ik nog nooit gezien. In de omgeving van Ullrich moeten duivelse mensen zitten", zei Franke toen nog.

De Duitse rechter stelt nu dat Franke die uitlatingen voor zich moet houden.

Ullrich werd uit de Ronde van Frankrijk geweerd en later door zijn ploeg T-Mobile ontslagen.
www.sporza.be

Weet niet goed wat ik hier nu van moet denken.
pi_40801382
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

11:1 en synthetisch testosteron gevonden (in beide tests)
ja dan ben je wel de lul
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:33:51 #199
pi_40802121
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ja dan ben je wel de lul
Volgens Landis is het een groot complot en zijn ze allemaal tegen hem.
pi_40802633
pi_40803090
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

www.sporza.be

Weet niet goed wat ik hier nu van moet denken.
Achja, hij kan waarschijnlijk niet zelf over de documenten beschikken waar die informatie in staat. Ullrich heeft dus waarschijnlijk met succes Franke aangeklaagd wegens smaad. Vanuit juridisch oogpunt natuurlijk terecht.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:27:45 #202
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40836659
Mart Smeets gaat zo "zijn" geheim vertellen op 2Vandaag. Ben benieuwd hoe geheim dat is.....
LastFM
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:56:19 #203
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40837563
Wat een kutlokkertje. Nu heb ik alle geouwehoer aan zitten kijken om er achter te komen dat z'n "geheimpje" gewoon is wat 'ie al-tijd al zegt. Dat topsport hand in hand gaat met doping.
LastFM
pi_40837806
Zeg awat een gedoe en bombarie over Phonaks die waren zowiezo van plan te stoppen.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:06:25 #205
pi_40837934
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:03 schreef maril het volgende:
Zeg awat een gedoe en bombarie over Phonaks die waren zowiezo van plan te stoppen.
Ja, maar Ishares zou de ploeg verderzetten , nu dus niet.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:08:52 #206
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40838021
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja, maar Ishares zou de ploeg verderzetten , nu dus niet.
Misschien willen dit bedrijf wel??
LastFM
pi_40901127
De Suddeutsche zeitung heeft vandaag deze fax afgedrukt van Fuentes, die hij voor de Giro verstuurde.

Ullrich
Basso
pi_40902607
ulrich
pi_40905328
Misschien was het wel gewoon zijn lijstje voor Unibet of zo
pi_40905515
ik kan geen spaans, wat staat er eigenlijk?

De naam Ullrich staat er zelfs fout
pi_40905574
Dat moeten we even vertaald hebben. Is er hier iemand die fatsoenlijk spaans kan? Die Nelson Giraldo Flores (ik had er nog nooit van gehoord) is een voormalig Colombiaans ploegleider, volgens google.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:46:23 #212
pi_40909204
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:29 schreef Jeroen_M het volgende:
Dat moeten we even vertaald hebben. Is er hier iemand die fatsoenlijk spaans kan? Die Nelson Giraldo Flores (ik had er nog nooit van gehoord) is een voormalig Colombiaans ploegleider, volgens google.
En ex-Kelme-ploegleider trouwens die Flores ...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:48:28 #213
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40909252
Wat is de bovenste naam?
LastFM
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:10:56 #214
67640 SaintOfKillers
pi_40909859
Alessandro Kalc .

Blijkbaar de manager van een mountain bike team of zoiets.
pi_40910915
Stelletje amateurs zijn het, maar goed dat wisten we al.
pi_40911475
hier: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=173&i=541755&t=541753 meer info over Kalc, Leon en die renners. Het komt wel van de prik maar er staat toch wel een hoop in wat waarheid is.

bye bye
pi_41024744
''Hamilton dopeerde zich 114 dagen per jaar''

KOPENHAGEN - De Amerikaan Tyler Hamilton heeft zich in het wielerseizoen 2003 tijdens 114 van de pakweg 200 dagen gedopeerd met EPO, groeihormonen, testosteron en insuline. Dat schrijft de Deense krant "Politiken", die enkele fragmenten uit het dopingdagboek van de renner publiceerde. Het dagboek werd door de Spaanse politie in beslag genomen in het kader van het onderzoek naar de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes.

Hamilton werd in 2003 als kapitein van het Deense CSC vierde in de Tour de France en won een jaar later goud op de Olympische Spelen van Athene. In september van dat jaar werd de renner betrapt op bloeddoping. Zijn schorsing loopt volgende maand af.

De Deense krant schrijft dat de in het dagboek beschreven dopingactiviteiten zo omvangrijk zijn, dat een gans team er kon gebruik van maken. Bjarne Riis, de grote baas van het CSC-team, zegt dat hij ondanks zijn dagelijkse contacten met Hamilton nooit vermoedens over dopinggebruik heeft gehad. "Maar ik wil er wel aan herinneren dat wij in hotels wonen en niet in gevangenissen. Na een etappe hebben mijn renners vrije tijd en doen ze wat ze willen. Daar heb ik geen vat op", klinkt het.
jav (belga)20/08/2006
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:09:31 #218
pi_41025456
Riis
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:35:39 #219
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_41028557
Hm ... misschien verstandig om het te zeggen maar ... Riis stond toch zelf niet al te goed bekend? Eerst Hamilton, nu Basso ...
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_41052681
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:35 schreef Barca het volgende:
Hm ... misschien verstandig om het te zeggen maar ... Riis stond toch zelf niet al te goed bekend? Eerst Hamilton, nu Basso ...
Hoewel Riis nooit op doping betrapt is, is hij veelvuldig van het gebruik daarvan beschuldigd. Zijn bijnaam in het peloton zou monsieur 60% zijn geweest, naar zijn (kunstmatig) hoge hematocrietgehalte. Volgens de verhalen was zijn bloed zo dik dat hij 's nachts enkele malen moest worden gewekt om te voorkomen dat hij zou komen te overlijden aan een hartstilstand!
janneman
pi_41054616
jaja nu zijn de hekke van de dam :

http://www.velonews.com/news/fea/10741.0.html
quote:
The French sports daily L'Equipe reported that the new list could include as many as an additional 50 names from 14 squads, seven of which are part of the ProTour league.
Dit zou betekenen dat bijna elke protour ploeg 1 iemand gaat hebben die in de affaire puerto betrokken is :s
pi_41055703
Al die speculaties hebben we weinig aan zonder concreet nieuws. Overigens 'maar' 7 PT-ploegen betrokken in het geval dat het gerucht waar is. Nog steeds een aanzienlijk aantal natuurlijk.

Kwestie van tijd denk ik dat het 500 pagina's tellende rapport uitlekt, dan zijn de rapen pas echt gaar.
pi_41056214
Tyler Hamilton nam zelfs zwangerschapshormoon

Zondag lekte uit dat Tyler Hamilton 114 dagen doping gebruikte in 2003. Hij betaalde daarvoor 43.040 euro. Het Laatste Nieuws publiceerde dinsdag Hamiltons dopingkalender die de Deense krant Politiken had ontdekt. De Spaanse dokter Eufemanio Fuentes hield de kalender nauwgezet bij. Fuentes kwam dit jaar net voor de Ronde van Frankrijk in opspraak. 2003 was geen onaardig jaar voor Tyler Hamilton. De Amerikaan reed zijn tweede jaar voor de Deense ploeg CSC en knoopte aan met de grote zeges. Hij begon met de bergprijs in Parijs-Nice. In het voorjaar schreef hij de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik op zijn naam. Daarna won Hamilton de rittenkoers Ronde van Romandië. In de Ronde van Frankrijk haalde hij een huzarenstukje. Hamilton won in die Tour, ondanks een sleutelbeenbreuk, een bergrit en werd vierde in de eindstand.

Met welke middelen reed Hamilton naar de zeges?

Nu blijkt dat Hamilton zijn topjaar goed had voorbereid met een flinke dosis doping. Een overzicht: Tussen december 2002 en februari 2003 dopeerde Hamilton zich 30 keer met epo, en hij volgde ook een anabolica-kuur. Begin maart gebruikte hij een zwangerschapshormoon om die kuur te maskeren.

Parijs-Nice

Tyler Hamilton liet twee keer bloed aftappen, twee dagen voor de start van Parijs-Nice kreeg hij een dubbele bloedtransfusie. Tijdens de koers bleef de Amerikaan van de doping af.

Luik-Bastenaken-Luik en Romandië

In april schakelde Hamilton over op groeihormoon en insuline om de spiergroei te bevorderen. Hij won er Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Romandië mee. Na Romandië liet hij drie eenheden bloed afnemen (1,35 liter). Met epo liet hij zijn bloed weer het normale volume aannemen. Zes dagen voor de Dauphiné Libéré stond hij drie zakjes bloed af en kreeg hij er twee (verrijkte?) bij.

Ronde van Frankrijk

Na de Dauphiné volgde opnieuw een kuur met groeihormonen. In de aanloop naar de Ronde van Frankrijk van 2003 gebeurden er verschillende bloedtransfusies. Zelfs op de dag van de medische controle voor de Tour liet Hamilton nog bloed inspuiten. De controle zelf verliep vlekkeloos. Ook tijdens de Tour liet Hamilton nog twee keer bloed aanrukken. Ondertussen brak hij zijn sleutelbeen, maar dat deerde hem niet. Op 23 juli won hij mét die breuk de Pyreneeënrit naar Narbonne.

Na de Olympische Spelen van Athene was zijn geluk op

In 2004 reed Tyler Hamilton voor de Zwitserse ploeg Phonak. De Amerikaanse renner veroverde olympisch goud in het tijdrijden. Vlak na de Spelen van Athene liep de Amerikaan tegen de lamp. Hij werd betrapt op het gebruik van bloeddoping en werd twee jaar geschorst. Volgende maand loopt zijn schorsing af.
pi_41056339
Zieke shit zeg.
pi_41056567
maar dat bericht van Equipe snap ik niet helemaal eerlijk gezegd....komt er nu een lijst met 50 nieuwe namen? "additional 50 names" staat er, dus ik zou zeggen ja...maar dat lijkt me te bizar voor woorden
pi_41056665
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:46 schreef Rudieh het volgende:
maar dat bericht van Equipe snap ik niet helemaal eerlijk gezegd....komt er nu een lijst met 50 nieuwe namen? "additional 50 names" staat er, dus ik zou zeggen ja...maar dat lijkt me te bizar voor woorden
idd zo versta ik het ook
pi_41057459
Ik vraag mij af hoe ver de medische wereld zou gaan, zou he bv kunnen dat men bloed van een wielrenner(met zuurstofrijkbloed) bij een andere renner(uiteraard zelfde boedgroep)dropeerd
of ben ik zo naief en gebeurd dat al.

zie dat al s,avonds in hun kamertje zakken bloed via infuus aan ekaargevend
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:18:30 #228
pi_41057528
In mijn krant staat trouwens het jaarschema'tje van fuentes voor Hamilton in handschrift , eens zien of ik dat zo kan inscannen

De gevolgen op lange termijn van zo'n dopingjaar staan er trouwens ook bij volgens specialisten: kanker, suikerziekte, vergroeiingen, aderverkalking, ...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:19:43 #229
pi_41057568
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:16 schreef maril het volgende:
Ik vraag mij af hoe ver de medische wereld zou gaan, zou he bv kunnen dat men bloed van een wielrenner(met zuurstofrijkbloed) bij een andere renner(uiteraard zelfde boedgroep)dropeerd

Dat is toch wat er destijds bij die Kelme-renner die uit de biecht sprak (Manzano ???) misliep ? Die had bloed van iemand anders gekregen en was bijna dood ?
pi_41057628
Zwangerschapshormonen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:24:57 #231
pi_41057765
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:21 schreef zjroentje het volgende:
Zwangerschapshormonen.
Dat doet mij denken aan het verhaal van een journalist die hier onlangs in de krant stond. Die kreeg in de jaren '70 telefoon van de ploegleider van Freddy Maertens met de vraag of hij niet kon helpen iets te regelen via de Franse wielerbond. Want bij een dopingcontrole was Freddy immers zwanger bevonden. (in werkelijkheid had de mecanicien die het propere urinestaal moest leveren per ongeluk een potje urine van zijn vrouw bedoeld voor een zwangerschapstest meegenomen)
pi_41057798
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_41057884
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat doet mij denken aan het verhaal van een journalist die hier onlangs in de krant stond. Die kreeg in de jaren '70 telefoon van de ploegleider van Freddy Maertens met de vraag of hij niet kon helpen iets te regelen via de Franse wielerbond. Want bij een dopingcontrole was Freddy immers zwanger bevonden. (in werkelijkheid had de mecanicien die het propere urinestaal moest leveren per ongeluk een potje urine van zijn vrouw bedoeld voor een zwangerschapstest meegenomen)
Doet mij an een sketsje van Gerard Cox /Frans Halsema denken "Polleke" ik wist van vore niet dat ik van achtere nog reed.
pi_41057908
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:16 schreef maril het volgende:

homologe transfusie heet dat toch? daar heeft Hamilton ook gebruik van gemaakt: donorbloed...om die reden is ie ook betrapt..maar hij schoof het af op een Siamees-tweelingbroertje van hem die als embryo al was gestorven (ofzo)
pi_41058052
Nee, ik bedoelde dus echt rechtstreeks van mens op mens in een walgelijk gele achtersafkamertje, ergens afgelegen. waar WAda en UCI niet komen
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:40:48 #236
pi_41058300
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:33 schreef maril het volgende:
Nee, ik bedoelde dus echt rechtstreeks van mens op mens in een walgelijk gele achtersafkamertje, ergens afgelegen. waar WAda en UCI niet komen
Dat lijkt mij vrij dodelijk ... (moet men niet eerst onderzoeken of dat bloed niet afgestoten zal worden?)
pi_41058871
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat lijkt mij vrij dodelijk ... (moet men niet eerst onderzoeken of dat bloed niet afgestoten zal worden?)
Kan het niet helpen maar bovenstaande berichten over Hamilton brengen walgelijke gedachten boven, ik ben best voor een bepaalde manier van vrijheid ook in doping maar wat hij deed , hij zou z,n leven niet meer mogen fietsen, dit had echt ten doel om beter te worden en niet om te recupereren , en dan ben ik tegen doping
pi_41058935
Zwangerschapshormoon wordt niet alleen als maskeringsmiddel gebruikt. Pregnyl (HCG) of HMG gebruik je ook in een nakuur om o.a. geschronken testikels weer op normale grootte te krijgen. Tevens worden er middelen als Nolvadex en Clomid ingezet. Nolvadex en Clomid zijn zogenaamde oestrogeenblockers en voorkomen het rebounden van oestrogeen na je kuur. Nog belangrijker is dat Clomid en Nolvadex je HPTA weer op gang brengen.

De HPTA is de hypothalamic-pituitary-gonadal axis, oftewel de as die er voor zorgt dat er aan je hypothalumus een signaal wordt doorgegeven om Luteiniserend hormoon (LH) aan te maken. LH is dan weer de boodschapper om aan je testikels door te geven dat er testosteron wordt aangemaakt.

Dus Pregnyl om je testikels weer op grootte te krijgen en Nolvadex of Clomid om je testikels weer op gang te krijgen.

Zo vreemd is zwangerschapshormoongebruik dus niet als je aan anabole steroiden gaat. Het is zelfs een must wil je gezond bezig zijn, onderdrukking van je HPTA is een serieuze zaak net zoals geschronken testikels dat zijn.

Nolvadex
(Tamoxifen) is overigens een middel dat wordt ingezet tegen borstkanker, maar door sporters dus wordt gebruikt voor andere doeleinden.
pi_41059060
*maakt buiging voor de zoveelste interessante toelichting van Ericr*
pi_41059596
Op teletekst van de belg staat echt dat Basso geen toekomst hw heeft bij Riis.
Hij laat hem vallen als een baksteen. pag 420 is de wielerpag bij teletekst België
pi_41059760
En dan zeuren dat de kilometers die ze maken ongezond zijn. Jezus, die middeltjes lijken mij niet echt bevorderend voor de gezondeheid .
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:33:13 #242
pi_41059916
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef Rudieh het volgende:
*maakt buiging voor de zoveelste interessante toelichting van Ericr*
Ericr is natuurlijk de Fuentes voor het Nederlandse peloton , dat blijkt hier elke dag
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:37:58 #243
pi_41060059
De dopingkalender van Hamilton, nr 4142 bij Fuentes ...

Eigenlijk nog best dat dit uitlekt, ik zag nog iemand die gast een contract geven volgende maand ook ... Hij werd betrapt voor 1 jan 2005, dus zijn nr lag allicht al met rood aangekruist op het bureau van Lefevre ...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:42:17 #244
pi_41060191
"BASSO NOG BIJ CSC? WEINIG KANS"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
"Ik geloof niet echt meer dat Ivan
Basso nog toekomst heeft bij CSC." Dat
heeft ploegmanager Bjarne Riis gezegd
aan de Deense krant Politiken.

"Hij moet zijn onschuld bewijzen en dat
wordt moeilijk, want de bewijslast is
zwaar. Als hij echt contact heeft gehad
met dokter Fuentes, dan heeft hij mij
en de waarden van de ploeg verraden.
Dan wordt hij definitief ontslagen."

"CSC heeft een groot probleem met zijn
geloofwaardigheid, zeker met het nieuws
over Hamilton (431). De ploeg wist echt
van niets. Ik was geschokt door het
nieuws. Hij heeft ons beetgenomen."
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:48:26 #245
pi_41060413
Baanbrekende journalistiek in Duitsland ...
http://www.youtube.com/watch?v=dthToXcuDQg
pi_41060436
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
En dan zeuren dat de kilometers die ze maken ongezond zijn. Jezus, die middeltjes lijken mij niet echt bevorderend voor de gezondeheid .
De middelen om alles weer op gang te krijgen zijn inderdaad niet gezond, maar het is gezonder om na te kuren dan het niet te doen. Zeker bij langdurig gebruik van anabole steroiden.

Middelen als EPO kennen meer acute gevaren zoals verdikking van het bloed. Middelen tegen astma (waar een half peleton aan lijkt te lijden) zijn vrij reguliere middelen en niet bijzonder ongezond bij langdurig gebruik. Wel bij overdadig gebruik en waarschijnlijk zullen er wel renners zijn die denken dat meer gebruiken gelijk aan beter staat.
pi_41060466
Wat een smeerlap die Hamilton. Zweren op je moeders graf en je dode hond dat je nooit doping hebt gebruikt, terwijl hij zo ongeveer alles wat maar werkt in zijn bloedbaan zat te spuiten. Als je dan toch gepakt wordt, doe het dan als Millar of Lotz, geef gewoon toe dat je fout zat. Maar types als Hamilton, daar kots ik echt op.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:53:04 #248
67640 SaintOfKillers
pi_41060498
Altijd weer die ploegleiders die nergens van weten, die komen altijd uit de lucht vallen. Zijn die eigenlijk wel met hun job bezig?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:54:45 #249
pi_41060553
Ik vraag mij trouwens af of het ook geen structureel probleem in de VS is, als je ziet wat er ook allemaal in de atletiek en andere sporten aan Amerikanen bestrapt wordt, ... Volgens mij gaan die ergens moreel nog véél lichter over doping dan Europeanen ...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:57:10 #250
pi_41060632
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Altijd weer die ploegleiders die nergens van weten, die komen altijd uit de lucht vallen. Zijn die eigenlijk wel met hun job bezig?
Neem nu zo'n Riis, die spoot destijds minstens evenveel als Hamilton in zijn lijf , dus wat denk je ? ...

Eigenlijk moet je nog bijna bewondering krijgen voor de uitgespuwde dokter Rijckaert bij Festina destijds, die probeerde het bij zijn renners nog minder uit handen te laten lopen ...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:59:13 #251
pi_41060703
Trouwens, volgens dokter Francis Coucke hier in de krant, endoctrinoloog, zijn er nu al renners die zich moesten laten opereren voor aderverkalking en vernauwing. Als gevolg van EPO en IGF-1 ...
pi_41060977
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

De middelen om alles weer op gang te krijgen zijn inderdaad niet gezond, maar het is gezonder om na te kuren dan het niet te doen. Zeker bij langdurig gebruik van anabole steroiden.

Middelen als EPO kennen meer acute gevaren zoals verdikking van het bloed. Middelen tegen astma (waar een half peleton aan lijkt te lijden) zijn vrij reguliere middelen en niet bijzonder ongezond bij langdurig gebruik. Wel bij overdadig gebruik en waarschijnlijk zullen er wel renners zijn die denken dat meer gebruiken gelijk aan beter staat.
Ik bedoelde ook meer het hele ontregelen van je hormoonhuishouding. Ik studeer zelf Diergeneeskunde dus ben daar aardig van op de hoogte en als dat niet in de juiste verhoudingen in het lichaam voorkomt is dat gewoon ongezond. Die middeltjes als zwangerschapshormonen zijn wat dat betreft een must als je doping gebruikt want je hypofyse/hypthalamus is de hoofdschakel voor de homeostase in je lichaam. Anders haal je echt niet je pensioen .
pi_41061116
IGF-1 is juist een signaalgever voor bloedvatverwijding d.m.v. verhoging van stikstofoxide. EPO bijwerkingen ben ik niet zo bekend mee, maar denk dat een vaatvernauwing ook voedingsgerelateerd is bij EPO-gebruik.

Wat wel een mogelijk oorzaak zijn kan van vaatvernauwing is het gebruik van anabole steroiden. AAS hebben een negatieve invloed op je LDL/HDL cholesterol verhouding. Een verhoogd LDL-cholesterol gehalte kan leiden tot plaque, afzetting op de bloedvaten. Dat is dan ook 1 van de meest serieuze bijwerkingen van anabole steroiden op langere termijn.

[ Bericht 45% gewijzigd door Ericr op 22-08-2006 14:22:15 ]
pi_41063197
Sinds wanneer is dit allemaal in gang gezet?Ik bedoel dat er wel altijd een vorm van doping is geweest, maar dit!!! Ik ben ook nog enige jaren prof geweest en weet natuurlijk wel iets, maar zoals het er nu aantoe gaat slaat nergens meer op. De vraag is WAT NU, want we moeten wel verder.
janneman
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:02:29 #255
pi_41064284
EPO deed zijn intrede in het peloton midden jaren '80 , raakte allicht in een stroomversnelling met prof Conconi en zijn twee kornuiten Ferrari en Checchini in de jaren '90
pi_41065221
UCI President Pat McQuaid has described as ‘inaccurate’ media reports that more names are due to be released this week in connection with the Operación Puerto investigation. Speaking to Cyclingnews on Tuesday afternoon, the Irishman said that the UCI had not received any information from the Spanish investigators regarding any extra riders who might be involved.
pi_41090574
Vandaag in het Nieuwsblad:
quote:
Lijst? Welke lijst?
UCI slaat (alweer) zwak figuur in aanpak Spaanse dopingzaak

Zaterdag start de Ronde van Spanje en het is niet de internationale wielerunie UCI die er voor zal zorgen dat met doping gelieerde renners en ploegen niet aan de start staan. Integendeel. Volgens UCI-voorzitter Pat McQuaid is er geen sprake van de intussen beruchte lijst van 58 renners die een dezer dagen zou worden vrijgegeven in de Spaanse dopingzaak 'Operacion Puerto'. En over een startverbod voor omstreden ploegen als Astana en Phonak wordt al helemaal niet gerept. Kortom: the show must go on.
sterk bezig
pi_41099401
ik snap er alsnog niets van...
die lijst van 58 is toch voor de Tour al vrijgegeven?

er waren nog een stuk of wat codenamen die naar buiten gebracht zouden worden...maar dat waren er zeker geen 58
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:21:21 #259
pi_41099485
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:18 schreef Rudieh het volgende:
ik snap er alsnog niets van...
die lijst van 58 is toch voor de Tour al vrijgegeven?

er waren nog een stuk of wat codenamen die naar buiten gebracht zouden worden...maar dat waren er zeker geen 58
Inderdaad, volgens mij doelt men dan ook op namen vanop die lijst die nu wél aan de Vuelta maar toen niet aan de Tour deelnamen en dus nooit officieel bekend zijn geraakt.
Maar de UCI is nog altijd volop bezig met "operatie doofpot"

Ook erg vreemd dat ze niet willen ingaan op de vraag van de andere ploegen om Astana en Phonak te schrappen eigenlijk
pi_41099590
Wie zijn trouwens dan die 5 renners die ten onrechten niet mee hebben mogen doen in de tour.?
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:28:01 #261
pi_41099675
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef maril het volgende:
Wie zijn trouwens dan die 5 renners die ten onrechten niet mee hebben mogen doen in de tour.?
Dat waren er toch enkele van Liberty ? Maar dat was eerder een handig maneuvre van het ASO om die ploeg en vooral Sainz te kunnen weren natuurlijk ...
pi_41099708
Contador en Paulinho sowieso...

maar wel zuur dat we zaterdag dus wel met codenaam Valv. (Piti) in het peloton de Vuelta gaan rijden
pi_41099826
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:29 schreef Rudieh het volgende:
Contador en Paulinho sowieso...

maar wel zuur dat we zaterdag dus wel met codenaam Valv. (Piti) in het peloton de Vuelta gaan rijden
Ja, zal je zien dat-ie helemaal NIETS presteerd omdat-ie niet naar ome Euf kon...
pi_41101024

volgens de berichten is er een heel netwerk qua doktoren...dus Valverde zal z'n dope heus wel bij iemand anders halen...die gaat weer rustig top 3 rijden in de Vuelta
pi_41154533
quote:
Oh jee, trouwens leuk verhaal dat van VDB en ook triest
pi_41155585
quote:
Zou dat het plotse forfait van Oscar Freire voor de Vuelta (officieel wegens nekpijn) kunnen verklaren of is dat louter toeval?
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
pi_41155653
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
Nogal ja. Freire was in het verleden ook al blessuregevoelig en had veel last van rugklachten.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:49:19 #269
67640 SaintOfKillers
pi_41156538
Het Laatste Nieuws is altijd al een ordinaire kutkrant geweest, maar dit is niet suggestiever dan wat anderen in kranten of in interviews insinueren.

Maar ja, het gaat over zo'n heiliger-dan-de-paus Rabo en dan mag het niet, hè .
pi_41156668
Tja zo kan je iedere blessure of ziekte direct gaan linken aan betrokken bij dopingzaken. Heeft verder weinig met Rabo te maken. Moet wel zeggen dat ik nog steeds grote vraagtekens zet bij het optreden van Thomas Dekker dit seizoen, die verondersteld op eens hardnekkig virus te pakken had.

Maar ja Dekker > Cecchini. Freire is blessuregevoelig en nooit gelinkt aan het Fuentes netwerk.
pi_41157539
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Laatste Nieuws is altijd al een ordinaire kutkrant geweest, maar dit is niet suggestiever dan wat anderen in kranten of in interviews insinueren.

Maar ja, het gaat over zo'n heiliger-dan-de-paus Rabo en dan mag het niet, hè .
Niet suggestiever? Ik ben benieuwd op welke andere kranten je doelt, want hier wordt zonder enige gronding gesuggereerd dat Freire gebruikt (zou kunnen hebben).

Dat jij denkt dat kleur van zijn truitje met mijn verontwaardiging van doen heeft zegt meer over jou dan over mij...
pi_41159361
Er staan zeker geen vrouwen op die dopinglijst.Oh,ja in het vrouwenfietsen kan je nog kampioen van Frankrijk worden op je achtenveertigste, getuige Jeannie Longo deze week!
janneman
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:58:04 #273
pi_41163369
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Ik vind het niet eens zo vreemd. Toen de eerste lijst net voor de Tour opdook zaten we hier met z'n allen zelf te kijken van "die ploeg heeft die renner nog vervangen in laatste instantie, en die ploeg die ..."

Koldo Gil werd trouwens ook door zijn ploeg nog vervangen. Wél officieel door de nieuwe Fuentes-lijst.

Op zich héél vreemd, zei die UCI vent een paar dagen terug niet dat er géén nieuwe lijst is ? En dan blijken de ploegen die opeens zelf wél te hebben ?
pi_41169517
http://i8.tinypic.com/25ja937.jpg Als we prof.dr.Harm Kuipers geloven en waarom ook niet dan bestaat er helemaal geen verbetering bij toediening van wat dan ook! Kunnen we iedere zondaar weer in genade aannemen.
janneman
pi_41170306
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op zich héél vreemd, zei die UCI vent een paar dagen terug niet dat er géén nieuwe lijst is ? En dan blijken de ploegen die opeens zelf wél te hebben ?
Tja, de pers verdraait verhalen zo dat het vreemd lijkt, maar echt vreemd is het niet hoor. De UCI heeft het Spaanse dossier gekregen. Per 'verdachte' renner hebben ze een pakketje gemaakt (in het Frans) met de informatie over die renner uit dat dossier. Die pakketjes informatie zijn doorgestuurd naar de nationale bonden, die nu moeten onderzoeken er voldoende bewijs is voor tuchtzaken tegen betreffende renners.

Omdat de UCI heeft gezien dat het bewijs tegen de meeste renners nog minder is dan tegen Ullrich (waarvan al wordt gezegd dat ze hem niet veroordeeld krijgen), hebben ze besloten de pers niet de lijst met namen te geven van renners waarover de bonden zijn ingelicht. De bonden zullen echter in de meeste gevallen wel bij de start van een onderzoek verplicht zijn renner en ploeg in te lichten. Dit is nu in Spanje gebeurd (oa vanwege de belangen van de Vuelta) en zo duiken er weer namen op.
pi_41170574
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:41 schreef horstjan het volgende:
http://i8.tinypic.com/25ja937.jpg Als we prof.dr.Harm Kuipers geloven en waarom ook niet dan bestaat er helemaal geen verbetering bij toediening van wat dan ook! Kunnen we iedere zondaar weer in genade aannemen.
Beetje standaard NeCeDo-achtig stukje dat alle middelen qua effect bagataliseert. Ook al is inderdaad groeihormoon als toediening bij duursporters zeer twijfelachtig, het lethargische effect is vrij groot. Toedienen van anabole steroiden is zeer afhankelijk van de gekozen variant, daar waar Boldenone de zuurstofopname bevordert zijn er genoeg andere varianten die juist een nadelig effect hebben op de zuurstofopname.

Kuipers mag zelf dan verklaren waarom sommige gepakten onder invloed van doping een stuk beter presteerden dan voorheen. Zeker het placebo effect.

Lees dagelijks over de effecten van doping bij gebruikers, ook bij duursporters. Als al die kuurtjes niet werken is het toch wonderbaarlijk dat de prestaties omhoog schieten tijdens het gebruik van bepaalde middelen.

Toch ook wonderbaarlijk dat die niet werkende middelen op de dopinglijst staan.
pi_41170648
Daar heb je een punt!
janneman
pi_41170655
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 18:07 schreef mbn het volgende:
Omdat de UCI heeft gezien dat het bewijs tegen de meeste renners nog minder is dan tegen Ullrich (waarvan al wordt gezegd dat ze hem niet veroordeeld krijgen), hebben ze besloten de pers niet de lijst met namen te geven van renners waarover de bonden zijn ingelicht. De bonden zullen echter in de meeste gevallen wel bij de start van een onderzoek verplicht zijn renner en ploeg in te lichten. Dit is nu in Spanje gebeurd (oa vanwege de belangen van de Vuelta) en zo duiken er weer namen op.
Als de bewijzen zo mager is, moeten die renners nu ook weer kunnen rijden. Anders krijg je zo langzamerhand een de facto schorsing van Basso/Ullrich van een paar maanden, die op onvoldoende bewijs rust.
pi_41170686
dat onderzoek bij die topschaatsers lijkt me wat onzinnig
daar gaat men er namelijk vanuit dat dat allemaal natuurlijke hematocrieten zijn, wat wellicht ook wel zo is
dus dan lijkt het me vrij logisch dat Hedrick misschien een hematocriet heeft van 44 en Boutiette 46. Dat zegt niets over hun andere lichamelijke kwaliteiten. bovendien zijn de lichamen van die topschaatsers ingespeeld op hun eigen eigenschappen.

een heel ander onderzoek zou je krijgen wanneer je twee schaatsers met ongeveer dezelfde kwaliteiten en zelfde hematocriet-waarden EPO toe zou dienen, de één tot bijv. 48 en de ander tot 55.

Dan denk ik wel dat ik weet welke harder schaatst.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:27:38 #280
pi_41170793
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:41 schreef horstjan het volgende:
"Als we Harm Kuipers geloven" , daar eindigt het al voor mij. Die vent is een fantast die graag de pers haalt ...
pi_41171059
Heb 1 van de onderzoeken denk ik al gevonden :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=16739092&query_hl=13&itool=pubmed_docsum
quote:
Hemoglobin Level in Elite Speed Skaters from 2000 up to 2005, and its Relationship with Competitive Results.Kuipers H, Moran J, Dubravcic-Simunjak S, W Mitchell D, Shobe J, Sakai H, Ambartsumov R.
Department of Movement Sciences, University of Maastricht, Maastricht, The Netherlands.

We studied the mean hemoglobin (Hb) concentration in elite male and female long track junior and senior speed skaters from 2000 to 2005. In addition, the number of abnormal hematological findings observed over this period of time was investigated. We also studied whether there were differences in Hb concentration between top ranked and lower ranked skaters, and whether a relationship between Hb concentration and competitive results could be observed. The present study shows that the mean Hb level in male and female junior and senior long track speed skaters remained fairly stable and did not change from 2000 through 2005. The number and percentage of abnormal hematological findings were found to vary between 0 and 2 %, and failed to show a clear pattern or trend over the years. There was no difference in mean Hb levels between top ranked and lower ranked skaters, and no meaningful relationship between Hb concentration and ranking could be found.
Het gaat dan om hemoglobine, maar dat is vergelijkbaar met hematocrietwaarden. Volgens zijn onderzoek was er geen groot verschil tussen de Hb levels, maar volgens zijn stukje weer wel. Wazige kerel die Kuipers.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:49:12 #282
pi_41192881
,,Fuentes heeft nog veel geheimen''
Journalist CARLOS ARRIBAS (El Pais) bracht het dopingschandaal 'Operacion Puerto' uit waarmee hij Ullrich en Basso in nauwe schoenen bracht

,,Slechts met de 'Operacion Puerto' zijn de Spanjaarden zich echt bewust geworden van de juiste omvang van het dopingprobleem waarmee de Spaanse en de internationale sportwereld worstelt'', zegt Carlos Arribas (48). De Madrileense journalist van El Pais publiceerde als eerste gedeelten van het gerechtelijke dossier waarmee hij Jan Ullrich en Ivan Basso, twee wereldcoryfeeën in nauwe schoenen bracht.

Arribas streek gisteren neer in Malaga, waar hij voor de vijftiende keer de Vuelta a Espana voor zijn Spaanse kwaliteitskrant El Pais verslaat. Sinds de Spaanse dopingzaak 'Operacion Puerto' kijkt hij nog door een kritischer bril dan anders naar het internationale peloton. De dopingaffaire ontplofte op 23 mei toen vijf spilfiguren in Madrid werden opgepakt, waaronder Liberty Segurosmanager Manolo Saiz en de vermeende dopingdokter Eufemiano Fuentes.

,,Sinds die dag heb ik geen zin meer om sommige renners, ploegleiders of managers te interviewen. Ik word niet graag voorgelogen en vind niet dat ze dan een forum verdienen.''

Spanje was toch al langer hét paradijs voor dopingzondaars. Epo kon je overal om de hoek kopen. In België was er zelfs sprake van dopingtoerisme onder de wielrenners. Waarom heeft het allemaal zo lang geduurd vooraleer er ingegrepen werd.

,,Ze wilden het probleem niet onder ogen zien. Doping? Dat was voor Spanjaarden de ver-van-mijn-bed-show. Dat was een item dat fel overdreven was, voornamelijk in landen als België, Frankrijk of Italië. Ze hadden zelfs medelijden met een sporter die betrapt was.''

,,De eerste keer dat Spanje hoogte kreeg van doping was op de Olympische Winterspelen van Salt Lake City 2002 toen langlaufer Johann Mühlegg betrapt werd op epo. De tot Spanjaard genaturaliseerde Duitser was met zijn drie gouden olympische medailles een onwaarschijnlijke held geworden in zijn adoptieland en kreeg eerst de felicitaties van koning Juan Carlos.''

,,De tweede schok was de positieve epocontrole van loper Alberto Garcia, eveneens heel populair, die in 2003 Europees recordhouder op de 3000 meter indoor werd. Maar de 'Operacion Puerto' is daartegenover een aardbeving.''

Vertakkingen

Waarom werd er precies nu ingegrepen? Omdat Heras heeft gepraat nadat in november vorig jaar duidelijk werd dat hij zijn unieke record met vier Vueltazeges op epo had behaald? Jesus Manzano, de Kelmerenner die na een verkeerde bloedtransfusie bijna dood werd opgeraapt in de Tour 2003 had toch al alles aangekaart?

,,In 2004 is het klimaat veranderd, met de socialisten aan de macht. Ze wilden een positieve politiek voeren en doping is daarbij een dankbaar onderwerp. Heel mediatiek, weinig tegenstand over de partijen heen en al bij al een gemakkelijk probleem. Tegen volgend jaar moet Spanje ook over een antidopingwet beschikken. Met de 'Operacion Puerto' is duidelijk geworden dat de sportwereld doorkankerd zit van doping en dat het op het allerhoogste niveau geen exclusief Spaans probleem is. De 'chemische fabriek' van Fuentes heeft vertakkingen in Frankrijk, Duitsland en Italië, zo blijkt, en met Hamilton, Ullrich en Basso spreken we niet langer over inlandse topsporters.''

Voor ons was Eufemiano Fuentes een volslagen onbekende arts, maar toen de affaire uitbrak, bleek hij al jaren in Spanje geen onbesproken figuur die maar aan bleef modderen. ,, Ik was absoluut niet verwonderd. Iedereen kende hem. Ik vermoedde al lang dat hij de preparateur was van Spaanse sporters, maar nu blijkt dat hij internationaal veel grote coureurs klaarstoomde. Fuentes was een mythische figuur. Heel sympathiek, heel discreet. Hij voelde zich onaantastbaar. Heras werd betrapt, maar toch ging hij lekker door. Hij is heel dominant en altijd de situatie meester. Hij sprak altijd lang, maar eigenlijk zei hij niets. Ik heb gehoord dat hij tijdens de ondervragingen dezelfde tactiek gebruikt.''

In het begin van de affaire 'Operacion Puerto' werd gepraat over een lijst van tweehonderd sporters waarmee hij werkte. Topvoetballers, clubs, atleten , gewichtheffers, basketters etcetera. Op vandaag zijn er enkel namen van wielrenners bekend.

,,Die lijst van tweehonderd namen is volgens mij een fabeltje. Dit onderzoek is echter absoluut nog niet af. Fuentes was actief in veel verschillende sportmilieus. Hij draagt nog veel geheimen met zich mee. Dat is ook zijn karakter. Hij gedraagt zich alsof hij alle kennis bezit en is op elk moment de meester van zijn eigen geschiedenis.''

Zo wou de Internationale Vereniging van Profploegen (AIGCP) tegen 22 augustus een lijst van alle 58 betrokken renners in de Fuentes-Files, maar de UCI zei dat er geen nieuwe namen zijn. Toch dook deze week voor het eerst de naam van Juan Antonio Hermida op, olympisch zilver in het mountainbike op de Olympische Spelen van Athene 2004. Of Koldo Gil, die donderdag nog snel werd gewisseld voor Benitez bij Saunier Duval, al gold kniepijn als officiële uitleg .

,,Ik vermoed dat nog niet alles is ontmaskerd van wat de Guardia Civil (het Spaanse gerecht) in het bezit heeft. Er is nog een boel werk, alleen al naar sanctionering, zowel sportief als burgerrechterlijk. Al heb ik toch persoonlijk mijn vragen bij de samenstelling van dit Vueltapeloton. Zo is Astana, de nieuwe ploeg van Vinokourov startgerechtigd, terwijl Manolo Saiz, toch een van de sleutelfiguren van deze affaire, nog altijd officieel eigenaar is van het team. Misschien rijden er nog renners mee die betrokken zijn. Het kan van wel, het kan van niet.''

Sterren

Vorig jaar al was er amper publieke belangstelling voor de Vuelta. Nu dreigt het helemaal een kale bedoening te worden.

,,Vergelijk Spanje als wielerland alstublieft niet met België dat ondertussen al al zijn coryfeeën (Museeuw, De Clercq, Meirhaeghe) heeft ontmaskerd. Baskenland is de regio waar het wielrennen het populairst is, maar dit jaar passeert de Vuelta er niet.''

,,De Spanjaard houdt van sterren. Voetbal is dé populairste sport, daarna volgen basketbal (we kunnen wereldkampioen worden), tennis (Rafael Nadal), Formule 1 (Fernando Alonso), snelheidsmotoren (Dani Pedrosa), en dan heb je marginale sporten als wielrennen dat nu wel echt het lelijk eendje dreigt te worden. De toekomst oogt somber en tegelijk mooi. Onmiddellijk na de positieve plas van Floyd Landis verbrak de Vueltahoofdsponsor Endesa (een Spaanse energiebedrijf) de overeenkomst met Unipublic, het organisatiebureau. Eventueel een kleine sponsor komt daarvoor in de plaats. Een aantal teams verdwijnen.''

,,Met Alejandro Valverde echter hebben we de leider in de ProTour en met Oscar Pereiro Sio de échte Tourwinnaar. Bizar genoeg had de Spaanse zender TVE meer kijkers dan andere jaren. Ik spreek wel over het post-Induraintijdperk. Spanje leeft bij sterren. Al kijken mijn landgenoten sinds de 'Operacion Puerto' eindelijk met andere ogen naar elke topprestatie. De ontmaskering van Marion Jones en Justin Gatlin is hen ook niet ontgaan.''
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:11:28 #283
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41202009
Mooie dopingaflevering van Southpark nu er op
LastFM
pi_41203890
Vooral dat laatste stuk, met Bonds en McGwire.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:07:21 #285
pi_41235402
Wielrennen: Ullrich wacht levenslange schorsing

BERLIJN (ANP) - De Duitse wielrenner Jan Ullrich moet rekening houden met een levenslange schorsing voor zijn betrokkenheid bij de dopingzaak rond de Spaanse arts Fuentes. Dat zegt voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielerunie UCI in een interview met de Duitse krant Welt am Sonntag.

,,Jan staat een levenslange schorsing te wachten, zoals de internationale antidopingcode voorschrijft. De Zwitserse bond zou de schorsing in eerste instantie moeten opleggen, waarna het sporttribunaal in Lausanne zich er in een eventuele beroepszaak nog over kan buigen'', zo verklaarde McQuaid de procedure.

De Duitse ploeg T-Mobile ontsloeg Ullrich nadat zijn naam was opgedoken op een lijst die in bezit was van de Spaanse justitie. De betrokken sporters zouden hebben samengewerkt met de omstreden dopingarts. Volgens het Duitse tijdschrift Der Spiegel zou Ullrich inmiddels zijn ontslag hebben geaccepteerd. Daardoor loopt hij een fikse afkoopsom mis, volgens het tijschrift gaat het om miljoenen euro's.

De zaakwaarnemer van Ullrich zei eerder deze maand dat de voormalige Tourwinnaar niet meer voor T-Mobile zou fietsen. Volgens de advocaten van de wielerploeg tonen deze uitspraken aan dat Ullrich helemaal niet meer van plan was terug te keren. Dat ondermijnde volgens Der Spiegel Ullrichs positie in onderhandelingen over een afkoopsom.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:11:57 #286
67640 SaintOfKillers
pi_41235581
Beetje selectieve doortastendheid van Pat "Wie lijst, wat lijst, hoe lijst " McQuaid.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:13:37 #287
pi_41235637
Allicht doet hij dit gewoon omwille van het dreigement van die Duitse tevezenders ...
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:57:43 #288
40566 Ericr
Livewrong
pi_41237305
Ach ja McQuaid schreeuwt weer eens wat, wanneer wordt die kerel eens vervangen?
  maandag 28 augustus 2006 @ 02:39:44 #289
30220 Barca
pi_41245808
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:35 schreef Barca het volgende:
Bedoelde natuurlijk 'misschien NIET verstandig om te zeggen'

Berichten over doping gebruik vind ik geen nieuwswaarde hebben. Waarom? Het is niet onverwacht. Zoals Mart Smeets laatst in Sportweek schreef "ik durf voor niemand mijn handen in het vuur te steken".
pi_41249755
Ik heb dit in de voetbaltopic gezet meer zoudebn er ook wielrenners zijn die deze praktijken doen
en valt het volgens jullie onder doping, ik den k als je met je eigen bloed manupuleert dit ook manupuleren is

Voetballers vriezen stamcellen baby in voor eigen blessures

Voetballers uit de Engelse Premier League laten stamcellen van hun baby’s invriezen. Daarmee zouden ze later carrièrebedreigende blessures kunnen genezen. Volgens de Britse krant Sunday Times is de Fransman Thierry Henry een van de spelers van wie de toekomst in zijn diepvries ligt.

,,Uit therapeutische overwegingen hebben we beslist om stamcellen van onze baby’s te laten invriezen’’, vertelt een anonieme voetballer aan de Britse krant. ,,Loop je een blessure op, dan kan dat het einde van je carrière betekenen. Met stamcellen, die je kan beschouwen als een soort bouwpakket, heb je iets achter de hand.’’ De stamcellen zouden bewaard worden in een diepvries in Liverpools CryoGenesis International Institute, een van de zeven commerciële stamcelbanken in het Verenigd Koninkrijk. De directeur van het instituut, Paul Griffiths, voorspelt dat de stamceltechnologie binnenkort geavanceerd genoeg zal zijn om te kunnen worden gebruikt voor het vervangen van beschadigde voetballerscellen. ,,De stamcellen worden in de knie ingespoten’’, aldus Griffiths. ,,Omdat ze dezelfde genetische code hebben, helpen ze bij de heropbouw.’’

De cellen worden uit het bloed van de navelstreng gehaald en ingevroren. Ze kunnen gebruikt worden wanneer de speler problemen krijgt met zijn kraakbeen of ligamenten. Omdat stamcellen de basis zijn van de cellen in het menselijke lichaam, kunnen ze dienen om de aangetaste lichaamsdelen bij de voetballer te vervangen omdat stamcellen van een baby dezelfde code bevatten als die van de vader.

Van aanvaller Thierry Henry, die bij zijn club Arsenal 190.000 euro per week zou verdienen, is bekend dat hij stamcellen van zijn baby heeft laten invriezen. Nooit heeft hij laten weten of dat voor therapeutisch gebruik bij hemzelf of zijn kind moet dienen.

(BELGA/AG)27/08/2006
pi_41251192
Gelet op de blessuregevoeligheid binnen bepaalde sporten vind ik dit geen manipulatie. Meer een geavanceerde manier om de hersteltijd na een blessure korter te maken. Je wordt er niet direct sterker of sneller van.
pi_41251268
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:37 schreef Ericr het volgende:
Gelet op de blessuregevoeligheid binnen bepaalde sporten vind ik dit geen manipulatie. Meer een geavanceerde manier om de hersteltijd na een blessure korter te maken. Je wordt er niet direct sterker of sneller van.
Maar dan is bloeddoping bij duursporters toch ook gedoogd en geen doping(wat ik ook echt vind trouwens)als herstel!
pi_41252310
Met bloeddoping ga je voorbij aan de natuurlijke grens van hoeveelheid bloed in je lichaam. Je wordt er dus beter van. In zekere zin natuurlijk ook van beter herstel van kraakbeen of pezen, maar je maakt de pees of het kraakbeen niet sterker dan in de situatie voor de blessure.

Zit dus wel een verschil in, dit is meer vergelijkbaar met de toegestane ontstekingsremmers bij een blessure.
pi_41254649
Ik vind stamcellen nog maar eng... zeker om dat nou uit je eigen baby te halen?
pi_41254650
Hoeveel zou je kunnen verbeteren met ouderwetse hoogtestage? Dit in vergelijking met bloeddoping.
janneman
pi_41255223
Noppes, hoogtestage stelt je alleen maar in staat om ook op hoogte te presteren. Het effect van hoogtetraining op presteren op zeeniveau is nihil tot negatief. Negatief omdat je bij langdurige training op hoogte een periode minder intensief getraind hebt waardoor je op zeeniveau minder vermogen hebt.

Hoogtestages hebben dus alleen effect als je ook op die hoogte of er boven wil gaan presteren.
pi_41255351
merci beaucoup docteur Ericr.
janneman
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:08:05 #298
30220 Barca
pi_41261428
Vandaag een goed (en leuk) stuk van Dick Heuvelman in het Dagblad van het Noorden. Hij pleit voor een liberaler dopingbeleid. Ik stel al jaren "legaliseer doping onder bepaalde voorwaarden (test middelen volgens een internationale standaard en eisen dat gebruik plaatsvindt onder medische begeleiding volgens internationale standaard, met mogelijkheid tot rechtszaken bij een internationaal medisch tuchtcollege) en schoon de lijst eens goed op!"
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:44 #299
pi_41261884
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:08 schreef Barca het volgende:
Vandaag een goed (en leuk) stuk van Dick Heuvelman in het Dagblad van het Noorden. Hij pleit voor een liberaler dopingbeleid. Ik stel al jaren "legaliseer doping onder bepaalde voorwaarden (test middelen volgens een internationale standaard en eisen dat gebruik plaatsvindt onder medische begeleiding volgens internationale standaard, met mogelijkheid tot rechtszaken bij een internationaal medisch tuchtcollege) en schoon de lijst eens goed op!"
Dat kun je allemaal wel zeggen, maar het gebruik van middelen als groeihormonen, EPO, testosteron, anabolen, ... (en dat zijn toch de dingen waar men allemaal het meeste op betrapt wordt) zijn gewoon schadelijk voor de gezondheid.
pi_41262313
Gereguleerd testosterongebruik hoeft niet ongezond te zijn, kan zelfs gezonder zijn dan een lichaam op de natuurlijke manier te laten herstellen. Maar dan gaat het wel om doses die lager liggen die standaard worden gebruikt in de sportwereld. Een lichaam na zware inspanningen laten herstellen kan leiden tot roofbouw en het verzwakken van de hartspier op latere leeftijd.

Er zit nog wel een verschil in herstel en verbetering van prestaties. Maar het is zeer moeilijk te reguleren omdat bij een ieder de natuurlijke testosteronaanmaak verschillend is en je dus per persoon een dosering moet gaan instellen.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:41:14 #301
pi_41262419
Het punt met "gereguleerd" is dat je gewoon een grens gaat verleggen. Of je die nu op 0 of op "net niet schadelijk" gaat leggen, dat zal niks, maar dan ook niks veranderen aan de "lust" van sommigen om voorbij die grens te gaan ...

[wielrennen] Doping #9 "Wat lijst, hoe lijst, waar lijst?"

[ Bericht 24% gewijzigd door Joost-mag-het-weten op 28-08-2006 18:13:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')