Ullrich praat voor het eerst over doping
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 4-sep 09:47
De winnaar van de Ronde van Frankrijk van 1997, Jan Ullrich, heeft voor het eerst gereageerd op de constante stroom van geruchten die zijn ontslag bij zijn ploeg T-mobile en zijn verband met het Spaanse bloeddopingschandaal omringen. Ullrich wordt er door de Spaanse politie van verdacht EPO en andere verboden middelen toegediend te hebben gekregen door sportdokter Eufemiano Fuentes.
“Het is moeilijk omgaan met de onophoudelijke zoektocht van de media. Er gaat geen dag voorbij zonder dat mijn naam opduikt in geruchten over dopinggebruik,” aldus de winnaar van Olympisch goud in 2000 op zijn website
www.janullrich.de. Het is zijn eerste publieke reactie op de aantijgingen sinds hij een dag voor de start van de Tour de France door zijn ploeg op non-actief werd gesteld.
”Het is algemeen bekend dat ik nooit reageer op artikelen die over mij gepubliceerd worden. Wanneer ik in moet gaan op alle insinuatie, ben ik er bijna al mijn tijd kwijt. Maar het is soms wel moeilijk er mee om te gaan,” schrijft de voormalige Oost-Duitser op zijn website. “Wanneer ik lees dat de Spaanse dokter Fuentes zijn werkgebied heeft verplaatst naar Hamburg en mijn naam wordt er weer in genoemd, kan ik alleen maar mijn hoofd schudden uit frustratie.”
Zijn commentaar op Fuentes refereert aan het bericht van de Duitse televisiezender ARD dat de sportarts zijn praktijk tussen mei en juni van dit jaar had verplaatst naar Hamburg.
Sportweek.nl