abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:13:17 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_41263254
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_41263777
er was een lijst van 200 namen maar die is er nu dus ineens niet meer?!
De namen werden via documentatie gekoppeld, maar blijkbaar is het dus niet waar dat er ook zakken met bloed gevonden zijn (anders was dat makkelijk te linken). Dit verhaal wordt dus komende tijd zwaar 'lachwekkend' zover die al niet is.
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:46:11 #3
pi_41264203
Zoals Wuyts in de vuelta zei: de onderzoekers in die zaak zijn momenteel "op vakantie" (naar 3 Molinos Resort, de Communitat Valenciana of de Illes Baleares natuurlijk) maar na 1 sept keren ze terug, dus er zou misschien dan nog wel eens wat tevoorschijn kunnen komen ...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 28 augustus 2006 @ 18:48:05 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41264255
zeggen ze op de Belg tijdens het commentaar "Er wordt daarachter steeds vers bloed aangevoerd" daarmee bedoelde ze dat er bij het peloton steeds nieuwe renners mee deden aan de achtervolging maar wat een prachtige zin in de Vuelta
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41264456
tussen neus en lippen door verwees Wuyts ook naar Valverde (Valv. (Piti) ) . Maar ja nog niks bewezen. En iemand beschuldigen zonder bewijs kan ook tegen je gaan werken
pi_41269151
Foetsie lijst
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_41270246
p
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:37:21 #8
pi_41270974
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:19 schreef JohnDDD het volgende:
tvp
pi_41271164
Ik noem dat een "p"-tje dus ga er nou niet over zitten p-en met je Drs. P gezeur!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:33:11 #10
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_41284957
De lust om doping te gebruiken zal er altijd zijn, inderdaad. En juist daarom reguleren. Eisen stellen aan producen en begeleiding. Zodat artsen hun renners op gepaste wijze kunnen begeleiden.

Het gebruik van bepaalde middelen kan gezonder zijn dan niet ebruiken. Drie weken tour vraagt enorm veel van het lijf.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:54:56 #11
pi_41289015
Is dat niet net het uitgangspunt van de Tour geweest ooit ? Dat degene met het sterkste lichaam mag winnen ? Met hetgene wat ze "natuurlijk talent" noemen ? Niet degene met de beste infusen ?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:01:17 #12
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_41289227
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dat niet net het uitgangspunt van de Tour geweest ooit ? Dat degene met het sterkste lichaam mag winnen ? Met hetgene wat ze "natuurlijk talent" noemen ? Niet degene met de beste infusen ?
Moet je vooral een gedrogeerde Amerikaan 7x laten winnen.

Het gaan om het sterkste lijf maar daarom mag je, ten bate van de gezondheid, nog wel herstelbevorderende middelen toestaan.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:45:07 #13
pi_41299453
UCI krijgt nieuwe elementen in de zaak-Fuentes

di 29/08/06 - De wielerbond UCI krijgt "binnenkort" meer informatie van de Spaanse politie over de zaak rond "dopingarts" Eufemiano Fuentes. Ivan Basso werd door het Italiaanse gerecht ondervraagd over zijn aandeel in de affaire-Fuentes.

Begin mei kwam de zaak-Fuentes aan het licht. Net voor de Tour werd gelekt dat onder anderen Ivan Basso en Jan Ullrich (foto) bij het dopingnetwerk betrokken zouden zijn.

Maar nu blijkt dat de zaak rond dopingdokter Eufemiano Fuentes nog verder kan uitdijen.

"De Spaanse regering heeft de UCI gemeld dat de Guardia Civil nieuwe elementen over de betrokken renners zal overmaken", luidt het.

"Die elementen zullen worden opgenomen in de UCI-dossiers die naar de nationale bonden worden opgestuurd."

"Zo kunnen die nationale bonden de "juiste beslissingen" nemen."
"De bewijzen tegen Basso zijn onvoldoende"

Ivan Basso is dinsdag ondervraagd door het Italiaanse gerecht. "Hij heeft al onze vragen beantwoord. Ik zie hem op 12 september terug", zei procureur Cosenza. Basso zou klant geweest zijn bij Eufemanio Fuentes.

Intussen heeft de Italiaanse bond een dossier gekregen waarin de beschuldigingen tegen Basso staan opgesomd. De bond moet zich buigen over een mogelijke straf. De UCI komt enkel tussenbeide als ze de sancties "niet gepast" vindt.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:46:34 #14
pi_41299499
Het blijft toch wel opvallend hoe de Duitsers Ullrich meteen laten hangen en ze in Italië en Spanje blijkbaar toch alle moeite van de wereld gaan doen om hun Valv en Basso uit de zaak "te redden" ...
pi_41301348
En over België, Nederland en Frankrijk is zo goed als nog geen woord gerept. Zijn de renners in desbetreffende landen dan helemaal clean, of hebben ze andere idealen bij de wielerbonden?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:51:17 #16
pi_41301635
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:44 schreef mesecina het volgende:
En over België, Nederland en Frankrijk is zo goed als nog geen woord gerept. Zijn de renners in desbetreffende landen dan helemaal clean, of hebben ze andere idealen bij de wielerbonden?
Vooral andere dokters, denk ik. Al is het natuurlijk wel zo dat de renners in Belgie en Nederland die in grote rondes presteren ook op minder dan een hand te tellen zijn. Dat zegt misschien ook al wat over de bloeddoping die ze al dan niet nemen. (aan andere producten allicht geen gebrek, die kun je hier los aankopen in het amateurcircuit ...)
pi_41305233
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het blijft toch wel opvallend hoe de Duitsers Ullrich meteen laten hangen en ze in Italië en Spanje blijkbaar toch alle moeite van de wereld gaan doen om hun Valv en Basso uit de zaak "te redden" ...
Als ik zo het commentaar tijdens de rit van vandaag op België beluister, is het bewijs tegen Basso ook wel uitermate mager.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:15:16 #18
pi_41305348
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ik zo het commentaar tijdens de rit van vandaag op België beluister, is het bewijs tegen Basso ook wel uitermate mager.
Het grootste bewijs tegen Basso (moreel dan gezien) vind ik nog het feit dat Riis zo naar hem uitviel even terug ...
pi_41306880
Met Riis als vriend heb je geen vijanden meer nodig. Riis doet zich de laatste tijd wel erg heilig voor, hij heeft nu ook een erkend dopingvorser in huis gehaald om de ploeg bij te staan.

Het blijft vrij dun bewijs tegen Basso. Goede kans dat hij besmet toch weer terugkomt in het peleton. Zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:08:19 #20
pi_41307691
Zeg, Ericr, ik hoorde hier onlangs iemand uit het amateurwielrennen bezig die het gezicht van Max van Heeswijk aanhaalde om te "bewijzen" dat je uitelijke kenmerken van 'ouderwetse' doping kunt herkennen. (groeihormonen enzo vermoed ik) , wat denk jij daar eigenlijk van ?
pi_41309577
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zeg, Ericr, ik hoorde hier onlangs iemand uit het amateurwielrennen bezig die het gezicht van Max van Heeswijk aanhaalde om te "bewijzen" dat je uitelijke kenmerken van 'ouderwetse' doping kunt herkennen. (groeihormonen enzo vermoed ik) , wat denk jij daar eigenlijk van ?
wat voor kenmerken? Check Gert Janneke Theunissen, die heeft duidelijk vroeger ook gedrogeerd rondgereden.
pi_41476091
Ullrich praat voor het eerst over doping

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 4-sep 09:47

De winnaar van de Ronde van Frankrijk van 1997, Jan Ullrich, heeft voor het eerst gereageerd op de constante stroom van geruchten die zijn ontslag bij zijn ploeg T-mobile en zijn verband met het Spaanse bloeddopingschandaal omringen. Ullrich wordt er door de Spaanse politie van verdacht EPO en andere verboden middelen toegediend te hebben gekregen door sportdokter Eufemiano Fuentes.

“Het is moeilijk omgaan met de onophoudelijke zoektocht van de media. Er gaat geen dag voorbij zonder dat mijn naam opduikt in geruchten over dopinggebruik,” aldus de winnaar van Olympisch goud in 2000 op zijn website www.janullrich.de. Het is zijn eerste publieke reactie op de aantijgingen sinds hij een dag voor de start van de Tour de France door zijn ploeg op non-actief werd gesteld.

”Het is algemeen bekend dat ik nooit reageer op artikelen die over mij gepubliceerd worden. Wanneer ik in moet gaan op alle insinuatie, ben ik er bijna al mijn tijd kwijt. Maar het is soms wel moeilijk er mee om te gaan,” schrijft de voormalige Oost-Duitser op zijn website. “Wanneer ik lees dat de Spaanse dokter Fuentes zijn werkgebied heeft verplaatst naar Hamburg en mijn naam wordt er weer in genoemd, kan ik alleen maar mijn hoofd schudden uit frustratie.”

Zijn commentaar op Fuentes refereert aan het bericht van de Duitse televisiezender ARD dat de sportarts zijn praktijk tussen mei en juni van dit jaar had verplaatst naar Hamburg.

Sportweek.nl
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:27:57 #23
pi_41519092
"BASSO ZAL NOOIT DNA-TEST ONDERGAAN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
UCI-baas Pat McQuaid vindt dat Ivan
Basso maar op één manier zijn onschuld
in de zaak-Fuentes kan bewijzen: een
DNA-test. Maar zover komt het niet.

"Zolang ik hem verdedig, zal Ivan geen
DNA-test ondergaan", zegt zijn advocaat
Massimo Martelli. "Zo'n test is een
inbreuk op de privacy en gebeurt zelfs
niet in gewone burgerzaken. Hij zal be-
recht worden via de gewone procedures."

Basso verschijnt op 12 september voor
het Italiaanse Olympisch Comité. Dat
beslist of Basso's dossier al dan niet
wordt doorgegeven aan de wielerbond
voor verder onderzoek.

Als er nu nog zijn die denken dat hij onschuldig is ...
pi_41522295
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"BASSO ZAL NOOIT DNA-TEST ONDERGAAN"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
UCI-baas Pat McQuaid vindt dat Ivan
Basso maar op één manier zijn onschuld
in de zaak-Fuentes kan bewijzen: een
DNA-test. Maar zover komt het niet.

"Zolang ik hem verdedig, zal Ivan geen
DNA-test ondergaan", zegt zijn advocaat
Massimo Martelli. "Zo'n test is een
inbreuk op de privacy en gebeurt zelfs
niet in gewone burgerzaken. Hij zal be-
recht worden via de gewone procedures."

Basso verschijnt op 12 september voor
het Italiaanse Olympisch Comité. Dat
beslist of Basso's dossier al dan niet
wordt doorgegeven aan de wielerbond
voor verder onderzoek.

Als er nu nog zijn die denken dat hij onschuldig is ...
Aan de andere kant zijn je burgerrechten wel je burgerrechten.
  dinsdag 5 september 2006 @ 18:20:12 #25
pi_41522364
Als je onschuldig bent doe je alles om dat zo duidelijk mogelijk aan de wereld te laten weten ...

Ik denk dat er bv geen mens zal zijn die als hij tenonrechte beschuldigd wordt van pedofilie een aangeboden DNA-test om uitsluitsel te geven zal weigeren ...
pi_41522586
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als je onschuldig bent doe je alles om dat zo duidelijk mogelijk aan de wereld te laten weten ...

Ik denk dat er bv geen mens zal zijn die als hij tenonrechte beschuldigd wordt van pedofilie een aangeboden DNA-test om uitsluitsel te geven zal weigeren ...
Ik weet niet. Ik zou dan eerst meer van die testen moeten weten. DNA-testen zijn tegenwoordige een stuk beter dan een jaar of tien geleden, maar toen heb ik wel een en ander er over gelezen wat nogal wat vraagtekens bij me opriep.
Weet niet helemaal de strekking meer, ging geloof ik over de Utrechtse serieverkrachter, en dat als er in een deel van Utrecht DNA-testen gedaan werden, dat je dan statistisch gezien altijd wel een overeenkomst kreeg.
Maar wat ik zeg: ik zou er eerst meer over willen weten voordat ik aan zoiets begon.
Je moet het namelijk ook zo zien: als je zelf weet dat je onschuldig bent, en je weet dat ze onvoldoende bewijs hebben, en er een kleine kans is dat een DNA-test juist het andere aangeeft. Waarom zou je dan een DNA-test doen?

Maar ik ben met je eens dat Basso zo wel de schijn tegen heeft.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 september 2006 @ 18:53:23 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_41523383
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 18:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

mwah, nu moet hij dus zn onschuld gaan zitten bewijzen? Da's de omgekeerde wereld, zijn schuld moet worden aangetoond.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_41524722
juristen denken anders dan renners, ik heb dat lang geleden ondervonden toen ik positief teste.
We hebben 't achter de schermen kunnen regelen in belang van sport en knwu en sponsor, Ik kon aantonen dat ik geen ....enz. bewijsleveren is aan de aanklager.
janneman
pi_41525249
Maar er zitten mijn inziens best haken en ogen aan het geven van DNA. Wie zegt mij dat Basso die aan een dokter zijn bloed(voorgezondheidstest) geeft ,dat die dokter daar zuiver mee omgaat, stel dat die dokter het bloed van Basso zonder dat Basso het weet aan Fuentes heeft gegeven voor veel geld uiteraard.
Ik bedoel wie is er te vertrouwen in de sportwereld(zeg bewust sportwereld)
stel dus dat er dus wel daardoor bloed ligt van Basso bij Fuentes, dan is er dus bloed van Basso zonder dat hij het weet, in de praktijk van Fuentes, als Basso zijn DNA geeft is hij schuldig omdat zijn bloed daar dus ligt, zonder dat hij dus echt schuldig is, . Mijn god dit zou een mooie thrillerfilm zijn.
Zouden we ooit de waarheid maar dan ook echt de waarheid weten?
pi_41525528
goed opgemerkt Maril, daarom moeten aanklagers bewijzen, ook al is de verdenking groot.
Alleen straffen als onomwonden vaststaat dat je schuldig bent.Er zijn doodstraffen onterecht uitgesproken.
janneman
pi_41531803
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:41 schreef horstjan het volgende:
juristen denken anders dan renners, ik heb dat lang geleden ondervonden toen ik positief teste.
We hebben 't achter de schermen kunnen regelen in belang van sport en knwu en sponsor, Ik kon aantonen dat ik geen ....enz. bewijsleveren is aan de aanklager.
Dat vind ik interessant, wil je daar misschien meer over vertellen? Waar testte je positief op? En had je daadwerkelijk gepakt?
pi_41532343
amfetemine ofzo en ik had echt niets genomen, maar hoewel iedereen dat zegt kon ik mijn titel behouden omdat is gebleken dat er gesjoemelt was.Ik heb meegewerkt om de "zaak"in de doofpot te stoppen. [spijt van gekregen]. maarja achteraf.....
janneman
pi_41534481
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Enige verharding in het gezicht is wel te zien bij langdurig anabole steroiden gebruik, maar bij wielrenners zullen de doses niet zo hoog liggen als bijvoorbeeld in bodybuilding.

Groeihormoon is wel gelinked aan vergroeiingen van botten en organen, maar ook daar moet je redelijk kwistig mee omgaan wil je het effect er van zien. Dat geldt dan ook nog voor insuline en IGF-1.

Wielrenners zijn overwegende vrij rank, dat drukt wel veel het uiterlijk effect. Een renner die sterk afgetraind is kan dan ook als gebruiker worden aangezien, gelaatsuitdrukking is strak en botten van het gezicht lijken gegroeid omdat ze uitsteken.

Bij een bodybuilder is het een stuk makkelijker te zien en kan ik in 95% van de gevallen de gebruiker onderscheiden van de cleane sporter. Bij wielrennen wordt dat gelet op de eerder genoemde punten een stuk lastiger.

Er zijn wel geruchten dat een bepaalde groep atleten (o.a. Carl Lewis) waarschijnlijk aan de groeihormoon heeft gezeten omdat die hele groep bijna allemaal op eens met beugels liepen voor hun tanden. Vergroeiing van de gehele schedel zou dit effect kunnen hebben verooraakt. Maar goed het blijft een gerucht, dat wel het gebruiken van een beugel op latere leeftijd bij een sporter weer verdacht kan maken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:53:17 #34
pi_41617239
Wielrennen: Twaalf positieve Tourrenners vrijuit
PARIJS (ANP/RTR) - Floyd Landis is niet de enige wielrenner die tijdens de afgelopen Ronde van Frankrijk een positief plasje inleverde. Nog twaalf andere renners liepen bij de dopingcontrole tegen de lamp. Controleurs vonden verboden middelen in hun urine.

In tegenstelling tot Landis zijn al deze twaalf renners vrijuit gegaan. Ze konden een medisch attest overleggen. ,,De internationale wielrenunie (UCI) heeft op Landis na alle zaken gesloten. Dat is niet verwonderlijk, want het is de UCI die deze medische attesten heeft afgegeven'', zei Pierre Bordry, hoofd van het Franse antidopingbureau CPLD.

Bordry vertelde vrijdag in de Franse krant Le Monde dat in totaal 105 renners in de Tour zijn gecontroleerd. ,,Zestien monsters van dertien atleten vielen positief uit.'' Hij sprak verder zijn verbazing uit over het grote aantal renners dat in het bezit is van een medisch attest, de doktersverklaring die de sporter toestemming geeft om verboden middelen te gebruiken tegen chronische aandoeningen. Astma is de meest voorkomende kwaal bij wielrenners.

Landis is in de afgelopen Tour betrapt op gebruik van het verboden hormoon testosteron. Zowel de A-test als de contra-expertise wees te hoge waarden aan van het spierversterkende middel. Het Amerikaanse antidopingbureau USADA moet zich nog over de zaak buigen. Landis hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd en raakt waarschijnlijk zijn Tourzege kwijt.
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:10:20 #35
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_41617805
Maar jullie weten toch dat astma onder wielrenners procentueel veel vaker voorkomt dan onder de normale bevolking?
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:49:57 #36
pi_41619128
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:10 schreef twi het volgende:
Maar jullie weten toch dat astma onder wielrenners procentueel veel vaker voorkomt dan onder de normale bevolking?
Ze zouden al die doktersbriefjes gewoon permanent moeten afschaffen. Of je nu inspanningsastma hebt of niet, dat zie ik zelfs gewoon onder de factor "talent of niet" ...
pi_41641346
het probleem is dat die renners in het dagelijks leven die medicijnen misschien ook zouden mogen gebruiken...ook als ze geen renner waren
tenzij het gaat om inspanningsastma maar ja
pi_41651835
Landis eist seponeren dopingzaak

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 9-sep 16:34

Floyd Landis dient maandag een verzoek in bij het Amerikaanse anti-dopingagentschap USADA om de dopingzaak tegen hem in te trekken. De Amerikaanse renner werd in de Tour de France betrapt op het gebruik van testosteron. Volgens zijn advocaat Howard Jacobs waren er onregelmatigheden bij de controles van de A- en de B-staal.

De advocaat meldt op de website van Landis dat hij na bestudering van het 370 pagina's tellende rapport van het Franse dopinglaboratorium meent een sterke verdediging te kunnen voeren. Jacobs geeft niet aan om welke punten het gaat.

zaterdag 9 september 2006 @ 18:10:41 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41652369
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze zouden al die doktersbriefjes gewoon permanent moeten afschaffen. Of je nu inspanningsastma hebt of niet, dat zie ik zelfs gewoon onder de factor "talent of niet" ...
Inderdaad. Verboden is verboden, maakt niet uit of je een doktersbriefje hebt. Heb je astma? Ja, sorry, pech, je bent niet in de wieg gelegd om toprenner te worden. Iemand met niet genoeg power in de benen mag dat ook niet compenseren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41680612
Ik krijg nu zelfs al spam voor doping:
quote:
U still preparing to get into shape?
It's in all the news and what the papers you've been seeing about
that all the bicyclists are using.
I was told these guys
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:06:01 #41
pi_41729971
"Drie Belgische toprenners volgden dopingkuur"

di 12/09/06 - "Drie Belgen volgden een dopingkuur van 24.000 euro", aan het woord is VLD-senator Jean-Marie Dedecker. Hij gooide nog maar eens een bommetje in de wielerwereld.

Jean-Marie Dedecker zit nooit verlegen om een straffe uitspraak.

"Drie Belgische toprenners volgden in februari in Italië een dopingkuur die hen 24.000 euro kostte", zegt hij in Het Laatste Nieuws.

"Ik hoorde drie Belgische toppers kritiek geven op Landis. En tegelijk weet ik dat zij zelf een dopingkuur hebben gevolgd. Ik ben die hypocrisie beu."

"Ik ben heel zeker van mijn bron", zegt de ex-judobondscoach.

"Helaas heb ik geen bewijzen. Dus kan ik geen namen noemen. Ik kan niemand beschuldigen die niet is betrapt. Maar iedereen kent de namen van de Italiaanse dopingspecialisten."

"Het wielrennen zou moeten inzien dat het dit keer mogelijk niet overleeft. De tv-zenders en de sponsor zullen zich ooit afkeren van de sport", zei Dedecker nog.
"Niemand weet zogezegd van iets"

Jean-Marie Dedecker doet in Het Laatste Nieuws ook een oproep aan het wielermilieu om komaf te maken met de dopingkwaal. "Iedereen weet heel precies wat er gaande is."

"Ploegleiders schuiven de schuld af op de renners en de dokters weten van niets. Maar de teams huren een extra hotelkamer waar het spul ligt en waarde renners het zelf ophalen. Verzorgers spuiten het in, maar weten niet wat ze inspuiten. Zo weet niemand ergens van."
  dinsdag 12 september 2006 @ 10:07:05 #42
pi_41729988
Landis: "Er doken te veel tegenstrijdigheden op"

di 12/09/06 - Tourwinnaar Floyd Landis wil zijn positieve dopingcontrole laten schrappen. Ex-maats van Lance Armstrong gaven toe dat ze epo gebruikten.
Tourwinnaar Floyd Landis heeft maandag bij het Wereldantidopingagentschap (WADA) de annulatie gevraagd van zijn positieve dopingcontrole.

"Er zijn tegenstrijdigheden in de resultaten", argumenteert de Amerikaan.

Het Franse dopinglab van Châtenay-Malabry verklaarde Landis positief op testosteron. "Ik heb meteen gezegd dat er een probleem is met de tests."

"En vandaag is het duidelijk dat het lab de oorzaak is van dat probleem", zegt Floyd Landis aan een Amerikaanse krant.

"Als je het A- en B-staal vergelijkt, zijn er te veel tegenstrijdigheden. Die resultaten kunnen niet van hetzelfde staal komen."
Ploegmaten van Armstrong luchten hart

Twee ex-ploegmaats van Lance Armstrong hebben aan de Amerikaanse krant The New York Times toegegeven dat ze in de aanloop naar de Tour van 1999 een epokuur hebben gevolgd. Een van hen is Frankie Andreu, de andere wilde anoniem blijven.

Vorig jaar pakte de Franse sportkrant L'Equipe uit met het nieuws dat Armstrong in 1999 bij zijn eerste Tourzege zelf positief had getest op epo. Maar de Amerikaan kon zichzelf witwassen dankzij procedurefouten.
pi_41733881
quote:
Oud-wielrenner Andreu geeft epo-gebruik toe
12 september 2006

NEW YORK (ANP) - Voormalig wielrenner Frankie Andreu heeft dinsdag toegegeven dat hij in 1999 in aanloop naar de Ronde van Frankrijk epo heeft gebruikt. De Amerikaan, in dat jaar teamgenoot van zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong, bekende dat in een interview met de New York Times.

Ook een teamgenoot van Andreu, wiens identiteit onbekend bleef, gaf toe epo te hebben genomen. De ex-coureur voelde zich genoodzaakt een bekentenis te doen, omdat hij vindt dat doping het wielrennen schaadt: ,,Er zijn twee niveaus in het wielrennen. Mannen die bedriegen en mannen die hopen te overleven.''
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:04:42 #44
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41734119
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Helaas heb ik geen bewijzen. Dus kan ik geen namen noemen. Ik kan niemand beschuldigen die niet is betrapt. Maar iedereen kent de namen van de Italiaanse dopingspecialisten."
Dat die mediageile lul dan zijn bek dicht houdt.

En Andreu liegt uiteraard in functie van het grote Armstrong-complot van de Fransen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41734136
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Drie Belgische toprenners volgden dopingkuur"

[...]

"Drie Belgische toprenners volgden in februari in Italië een dopingkuur die hen 24.000 euro kostte", zegt hij in Het Laatste Nieuws.

"Ik hoorde drie Belgische toppers kritiek geven op Landis. En tegelijk weet ik dat zij zelf een dopingkuur hebben gevolgd. Ik ben die hypocrisie beu."

"
Over welke drie zou het kunnen gaan? ( Als het al klopt wat De Decker schreewt )

- Boonen heeft zich kritisch uitgelaten ( samen met McEwen in een natour-criterium )
- Axel Merckx bleef achter Landis staan ( terwijl zijn vader enkel 'geen commentaar' mompelde )
- Andere verdachten zou ik niet kunnen noemen hoewel Steegmans wel héél veel indruk maakte bij het aantrekken van de sprints.

Soit, voor het zelfde geld is dit weer een mega-aandachtsschreeuw van De Decker ( het was al even geleden dat hij nog van zich liet horen ), gebaseerd op geruchten die sowieso hevig de ronde doen!

dinsdag 12 september 2006 @ 13:34:42 #46
pi_41734858
Dedecker beschuldigt drie Belgische toprenners
...maar heeft geen bewijzen

Tijdens het programma Actua-Sport van de kanaalzender Actua-TV haalde senator Jean-Marie Dedecker maandagavond zwaar uit naar wat hij noemt de hypocrisie in het wielrennen. Bovendien stelde Dedecker dat niet minder dan drie Belgische toprenners tijdens de maand februari van dit jaar een dopingkuur ondergingen in Italië.

,,Ik heb weet van drie Belgische toprenners die tijdens de maand februari 2006 in Italië een heuse dopingkuur ondergingen ter waarde van 24.000 euro. Wie dat waren wil ik niet zeggen -ik heb geen bewijzen, dus kan geen namen noemen- maar ik weet wel dat ook zij een beschuldigende vinger uitstaken naar Landis", uitte de vroegere judopaus een zware beschuldiging. ,,Hoe ik dat allemaal zo zeker weet? Dat wil ik niet kwijt."

,,Ik heb onmiddellijk de zege van Floyd Landis tijdens de recente Tour de France in twijfel getrokken. Men heeft mij weer gelijk moeten geven na verloop van tijd (Landis testte positief op testosteron), al haalde mijn stelling weer een pak wrevel met zich mee. Waarom toch allemaal die hypocrisie rond het dopinggebruik? Iedereen weet onderhand wel dat de B-stalen na verloop van tijd hun waarde verliezen."

,,En de figuur Fuentes? Blijkbaar is die voor velen uit de lucht komen gevallen. De zogeheten wonderdokter was echter reeds in 1976 ’actief’ in de atletieksport. In 1985 werd de Spaanse ’dokter’ een eerste keer geconfronteerd met een dopinggeval. Daarna ging het allemaal crescendo. In 1988 was er een zekere Pedro Delgado klant van Fuentes. Liep ook hij niet tegen de lamp? Blijkbaar doet men nu alsof men die Fuentes niet kent. Hoe is dit nu toch mogelijk?", schimpte de VLD-senator.

Dedecker zal voor dat programma wel al teveel op een verkiezingsreceptie vooraf hebben gezeten zeker ...
  dinsdag 12 september 2006 @ 13:36:51 #47
pi_41734911
Op een fragmentje op de radio vermeldde hij trouwens dat het om de dokters/trainers Ferrari en Checchini gaat waar ze "te rade" gingen.

Zijn er eigenlijk Belgen bekend bij hun 'klanten' ? In Nederland is bv wel Thomas Dekker een bekende bij Checchini.
pi_41737741
Dedecker lult als een bord pap. wat schiet de sportwereld nou op met dat gelul in de ruimte zonder enig bewijs.En een zich zelf serieus nemende zender moet dit niet uitzenden.
janneman
pi_41738249
Gezien het bedrag zal het wel om Ferrari gaan dan. Cecchini kost ongeveer 5000 euro per jaar. Als er al iets klopt van dit bericht, waar ik geen fuck van geloof.
pi_41755907
quote:
Patrick Lefevere: ,,Persoonlijke aanval''

,,Wanneer iemand zegt dat er een toprenner uit eigen land doping neemt, dan legt iedereen de link naar Tom Boonen'', aldus Lefevere. ,,Hoeveel toprenners heeft België anders misschien? Hij heeft ons hiermee persoonlijk aangevallen, al noemt hij de naam van mijn renner niet. Als dit een publicitaire stunt is voor de verkiezingen, dan is dat zeker een misplaatst iets. Ik weet dat Dedecker, toen hij coach van de nationale judoploeg was, enkele vedetten heeft voortgebracht, maar ik weet ook dat hijzelf op sportief vlak geen groot man was in die sporttak.

Morgen, woensdag, heb ik een onderhoud in Parijs met enkele collega’s van de ProTourploegen. Ook daar zal ik opperen om met de vereniging van sportdirecteurs een proces tegen Dedecker in te spannen, al zullen ze in het buitenland die man wel niet echt kennen.''
Ben benieuwd wat nog volgt ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')