abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:59:13 #251
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_41060703
Trouwens, volgens dokter Francis Coucke hier in de krant, endoctrinoloog, zijn er nu al renners die zich moesten laten opereren voor aderverkalking en vernauwing. Als gevolg van EPO en IGF-1 ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_41060977
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 13:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

De middelen om alles weer op gang te krijgen zijn inderdaad niet gezond, maar het is gezonder om na te kuren dan het niet te doen. Zeker bij langdurig gebruik van anabole steroiden.

Middelen als EPO kennen meer acute gevaren zoals verdikking van het bloed. Middelen tegen astma (waar een half peleton aan lijkt te lijden) zijn vrij reguliere middelen en niet bijzonder ongezond bij langdurig gebruik. Wel bij overdadig gebruik en waarschijnlijk zullen er wel renners zijn die denken dat meer gebruiken gelijk aan beter staat.
Ik bedoelde ook meer het hele ontregelen van je hormoonhuishouding. Ik studeer zelf Diergeneeskunde dus ben daar aardig van op de hoogte en als dat niet in de juiste verhoudingen in het lichaam voorkomt is dat gewoon ongezond. Die middeltjes als zwangerschapshormonen zijn wat dat betreft een must als je doping gebruikt want je hypofyse/hypthalamus is de hoofdschakel voor de homeostase in je lichaam. Anders haal je echt niet je pensioen .
pi_41061116
IGF-1 is juist een signaalgever voor bloedvatverwijding d.m.v. verhoging van stikstofoxide. EPO bijwerkingen ben ik niet zo bekend mee, maar denk dat een vaatvernauwing ook voedingsgerelateerd is bij EPO-gebruik.

Wat wel een mogelijk oorzaak zijn kan van vaatvernauwing is het gebruik van anabole steroiden. AAS hebben een negatieve invloed op je LDL/HDL cholesterol verhouding. Een verhoogd LDL-cholesterol gehalte kan leiden tot plaque, afzetting op de bloedvaten. Dat is dan ook 1 van de meest serieuze bijwerkingen van anabole steroiden op langere termijn.

[ Bericht 45% gewijzigd door Ericr op 22-08-2006 14:22:15 ]
pi_41063197
Sinds wanneer is dit allemaal in gang gezet?Ik bedoel dat er wel altijd een vorm van doping is geweest, maar dit!!! Ik ben ook nog enige jaren prof geweest en weet natuurlijk wel iets, maar zoals het er nu aantoe gaat slaat nergens meer op. De vraag is WAT NU, want we moeten wel verder.
janneman
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:02:29 #255
pi_41064284
EPO deed zijn intrede in het peloton midden jaren '80 , raakte allicht in een stroomversnelling met prof Conconi en zijn twee kornuiten Ferrari en Checchini in de jaren '90
pi_41065221
UCI President Pat McQuaid has described as ‘inaccurate’ media reports that more names are due to be released this week in connection with the Operación Puerto investigation. Speaking to Cyclingnews on Tuesday afternoon, the Irishman said that the UCI had not received any information from the Spanish investigators regarding any extra riders who might be involved.
pi_41090574
Vandaag in het Nieuwsblad:
quote:
Lijst? Welke lijst?
UCI slaat (alweer) zwak figuur in aanpak Spaanse dopingzaak

Zaterdag start de Ronde van Spanje en het is niet de internationale wielerunie UCI die er voor zal zorgen dat met doping gelieerde renners en ploegen niet aan de start staan. Integendeel. Volgens UCI-voorzitter Pat McQuaid is er geen sprake van de intussen beruchte lijst van 58 renners die een dezer dagen zou worden vrijgegeven in de Spaanse dopingzaak 'Operacion Puerto'. En over een startverbod voor omstreden ploegen als Astana en Phonak wordt al helemaal niet gerept. Kortom: the show must go on.
sterk bezig
pi_41099401
ik snap er alsnog niets van...
die lijst van 58 is toch voor de Tour al vrijgegeven?

er waren nog een stuk of wat codenamen die naar buiten gebracht zouden worden...maar dat waren er zeker geen 58
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:21:21 #259
pi_41099485
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:18 schreef Rudieh het volgende:
ik snap er alsnog niets van...
die lijst van 58 is toch voor de Tour al vrijgegeven?

er waren nog een stuk of wat codenamen die naar buiten gebracht zouden worden...maar dat waren er zeker geen 58
Inderdaad, volgens mij doelt men dan ook op namen vanop die lijst die nu wél aan de Vuelta maar toen niet aan de Tour deelnamen en dus nooit officieel bekend zijn geraakt.
Maar de UCI is nog altijd volop bezig met "operatie doofpot"

Ook erg vreemd dat ze niet willen ingaan op de vraag van de andere ploegen om Astana en Phonak te schrappen eigenlijk
pi_41099590
Wie zijn trouwens dan die 5 renners die ten onrechten niet mee hebben mogen doen in de tour.?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  woensdag 23 augustus 2006 @ 17:28:01 #261
pi_41099675
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef maril het volgende:
Wie zijn trouwens dan die 5 renners die ten onrechten niet mee hebben mogen doen in de tour.?
Dat waren er toch enkele van Liberty ? Maar dat was eerder een handig maneuvre van het ASO om die ploeg en vooral Sainz te kunnen weren natuurlijk ...
pi_41099708
Contador en Paulinho sowieso...

maar wel zuur dat we zaterdag dus wel met codenaam Valv. (Piti) in het peloton de Vuelta gaan rijden
pi_41099826
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 17:29 schreef Rudieh het volgende:
Contador en Paulinho sowieso...

maar wel zuur dat we zaterdag dus wel met codenaam Valv. (Piti) in het peloton de Vuelta gaan rijden
Ja, zal je zien dat-ie helemaal NIETS presteerd omdat-ie niet naar ome Euf kon...
pi_41101024

volgens de berichten is er een heel netwerk qua doktoren...dus Valverde zal z'n dope heus wel bij iemand anders halen...die gaat weer rustig top 3 rijden in de Vuelta
pi_41154533
quote:
Oh jee, trouwens leuk verhaal dat van VDB en ook triest
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_41155585
quote:
Zou dat het plotse forfait van Oscar Freire voor de Vuelta (officieel wegens nekpijn) kunnen verklaren of is dat louter toeval?
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
pi_41155653
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
Nogal ja. Freire was in het verleden ook al blessuregevoelig en had veel last van rugklachten.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:49:19 #269
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41156538
Het Laatste Nieuws is altijd al een ordinaire kutkrant geweest, maar dit is niet suggestiever dan wat anderen in kranten of in interviews insinueren.

Maar ja, het gaat over zo'n heiliger-dan-de-paus Rabo en dan mag het niet, hè .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41156668
Tja zo kan je iedere blessure of ziekte direct gaan linken aan betrokken bij dopingzaken. Heeft verder weinig met Rabo te maken. Moet wel zeggen dat ik nog steeds grote vraagtekens zet bij het optreden van Thomas Dekker dit seizoen, die verondersteld op eens hardnekkig virus te pakken had.

Maar ja Dekker > Cecchini. Freire is blessuregevoelig en nooit gelinkt aan het Fuentes netwerk.
pi_41157539
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Laatste Nieuws is altijd al een ordinaire kutkrant geweest, maar dit is niet suggestiever dan wat anderen in kranten of in interviews insinueren.

Maar ja, het gaat over zo'n heiliger-dan-de-paus Rabo en dan mag het niet, hè .
Niet suggestiever? Ik ben benieuwd op welke andere kranten je doelt, want hier wordt zonder enige gronding gesuggereerd dat Freire gebruikt (zou kunnen hebben).

Dat jij denkt dat kleur van zijn truitje met mijn verontwaardiging van doen heeft zegt meer over jou dan over mij...
pi_41159361
Er staan zeker geen vrouwen op die dopinglijst.Oh,ja in het vrouwenfietsen kan je nog kampioen van Frankrijk worden op je achtenveertigste, getuige Jeannie Longo deze week!
janneman
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:58:04 #273
pi_41163369
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

Ik vind het niet eens zo vreemd. Toen de eerste lijst net voor de Tour opdook zaten we hier met z'n allen zelf te kijken van "die ploeg heeft die renner nog vervangen in laatste instantie, en die ploeg die ..."

Koldo Gil werd trouwens ook door zijn ploeg nog vervangen. Wél officieel door de nieuwe Fuentes-lijst.

Op zich héél vreemd, zei die UCI vent een paar dagen terug niet dat er géén nieuwe lijst is ? En dan blijken de ploegen die opeens zelf wél te hebben ?
pi_41169517
http://i8.tinypic.com/25ja937.jpg Als we prof.dr.Harm Kuipers geloven en waarom ook niet dan bestaat er helemaal geen verbetering bij toediening van wat dan ook! Kunnen we iedere zondaar weer in genade aannemen.
janneman
pi_41170306
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op zich héél vreemd, zei die UCI vent een paar dagen terug niet dat er géén nieuwe lijst is ? En dan blijken de ploegen die opeens zelf wél te hebben ?
Tja, de pers verdraait verhalen zo dat het vreemd lijkt, maar echt vreemd is het niet hoor. De UCI heeft het Spaanse dossier gekregen. Per 'verdachte' renner hebben ze een pakketje gemaakt (in het Frans) met de informatie over die renner uit dat dossier. Die pakketjes informatie zijn doorgestuurd naar de nationale bonden, die nu moeten onderzoeken er voldoende bewijs is voor tuchtzaken tegen betreffende renners.

Omdat de UCI heeft gezien dat het bewijs tegen de meeste renners nog minder is dan tegen Ullrich (waarvan al wordt gezegd dat ze hem niet veroordeeld krijgen), hebben ze besloten de pers niet de lijst met namen te geven van renners waarover de bonden zijn ingelicht. De bonden zullen echter in de meeste gevallen wel bij de start van een onderzoek verplicht zijn renner en ploeg in te lichten. Dit is nu in Spanje gebeurd (oa vanwege de belangen van de Vuelta) en zo duiken er weer namen op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')