Ik bedoelde ook meer het hele ontregelen van je hormoonhuishouding. Ik studeer zelf Diergeneeskunde dus ben daar aardig van op de hoogte en als dat niet in de juiste verhoudingen in het lichaam voorkomt is dat gewoon ongezond. Die middeltjes als zwangerschapshormonen zijn wat dat betreft een must als je doping gebruikt want je hypofyse/hypthalamus is de hoofdschakel voor de homeostase in je lichaam. Anders haal je echt niet je pensioenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
De middelen om alles weer op gang te krijgen zijn inderdaad niet gezond, maar het is gezonder om na te kuren dan het niet te doen. Zeker bij langdurig gebruik van anabole steroiden.
Middelen als EPO kennen meer acute gevaren zoals verdikking van het bloed. Middelen tegen astma (waar een half peleton aan lijkt te lijden) zijn vrij reguliere middelen en niet bijzonder ongezond bij langdurig gebruik. Wel bij overdadig gebruik en waarschijnlijk zullen er wel renners zijn die denken dat meer gebruiken gelijk aan beter staat.
sterk bezigquote:Lijst? Welke lijst?
UCI slaat (alweer) zwak figuur in aanpak Spaanse dopingzaak
Zaterdag start de Ronde van Spanje en het is niet de internationale wielerunie UCI die er voor zal zorgen dat met doping gelieerde renners en ploegen niet aan de start staan. Integendeel. Volgens UCI-voorzitter Pat McQuaid is er geen sprake van de intussen beruchte lijst van 58 renners die een dezer dagen zou worden vrijgegeven in de Spaanse dopingzaak 'Operacion Puerto'. En over een startverbod voor omstreden ploegen als Astana en Phonak wordt al helemaal niet gerept. Kortom: the show must go on.
Inderdaad, volgens mij doelt men dan ook op namen vanop die lijst die nu wél aan de Vuelta maar toen niet aan de Tour deelnamen en dus nooit officieel bekend zijn geraakt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:18 schreef Rudieh het volgende:
ik snap er alsnog niets van...
die lijst van 58 is toch voor de Tour al vrijgegeven?
er waren nog een stuk of wat codenamen die naar buiten gebracht zouden worden...maar dat waren er zeker geen 58
Dat waren er toch enkele van Liberty ? Maar dat was eerder een handig maneuvre van het ASO om die ploeg en vooral Sainz te kunnen weren natuurlijk ...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef maril het volgende:
Wie zijn trouwens dan die 5 renners die ten onrechten niet mee hebben mogen doen in de tour.?
Ja, zal je zien dat-ie helemaal NIETS presteerd omdat-ie niet naar ome Euf kon...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:29 schreef Rudieh het volgende:
Contador en Paulinho sowieso...
maar wel zuur dat we zaterdag dus wel met codenaam Valv. (Piti) in het peloton de Vuelta gaan rijden
Oh jee, trouwens leuk verhaal dat van VDBquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:07 schreef horstjan het volgende:
http://www.hln.be/hlns/ca(...)ml?wt.bron=hlnMatrix
FREIRE?
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.quote:Zou dat het plotse forfait van Oscar Freire voor de Vuelta (officieel wegens nekpijn) kunnen verklaren of is dat louter toeval?
Nogal ja. Freire was in het verleden ook al blessuregevoelig en had veel last van rugklachten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
Niet suggestiever? Ik ben benieuwd op welke andere kranten je doelt, want hier wordt zonder enige gronding gesuggereerd dat Freire gebruikt (zou kunnen hebben).quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Laatste Nieuws is altijd al een ordinaire kutkrant geweest, maar dit is niet suggestiever dan wat anderen in kranten of in interviews insinueren.
Maar ja, het gaat over zo'n heiliger-dan-de-paus Rabo en dan mag het niet, hè.
Ik vind het niet eens zo vreemd. Toen de eerste lijst net voor de Tour opdook zaten we hier met z'n allen zelf te kijken van "die ploeg heeft die renner nog vervangen in laatste instantie, en die ploeg die ..."quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
Tja, de pers verdraait verhalen zo dat het vreemd lijkt, maar echt vreemd is het niet hoor. De UCI heeft het Spaanse dossier gekregen. Per 'verdachte' renner hebben ze een pakketje gemaakt (in het Frans) met de informatie over die renner uit dat dossier. Die pakketjes informatie zijn doorgestuurd naar de nationale bonden, die nu moeten onderzoeken er voldoende bewijs is voor tuchtzaken tegen betreffende renners.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op zich héél vreemd, zei die UCI vent een paar dagen terug niet dat er géén nieuwe lijst is ? En dan blijken de ploegen die opeens zelf wél te hebben ?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |