Ja, maar Ishares zou de ploeg verderzetten , nu dus niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:03 schreef maril het volgende:
Zeg awat een gedoe en bombarie over Phonaks die waren zowiezo van plan te stoppen.
Misschien willen dit bedrijf wel??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, maar Ishares zou de ploeg verderzetten , nu dus niet.
En ex-Kelme-ploegleider trouwens die Flores ...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:29 schreef Jeroen_M het volgende:
Dat moeten we even vertaald hebben. Is er hier iemand die fatsoenlijk spaans kan? Die Nelson Giraldo Flores (ik had er nog nooit van gehoord) is een voormalig Colombiaans ploegleider, volgens google.
Hoewel Riis nooit op doping betrapt is, is hij veelvuldig van het gebruik daarvan beschuldigd. Zijn bijnaam in het peloton zou monsieur 60% zijn geweest, naar zijn (kunstmatig) hoge hematocrietgehalte. Volgens de verhalen was zijn bloed zo dik dat hij 's nachts enkele malen moest worden gewekt om te voorkomen dat hij zou komen te overlijden aan een hartstilstand!quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:35 schreef Barca het volgende:
Hm ... misschien verstandig om het te zeggen maar ... Riis stond toch zelf niet al te goed bekend? Eerst Hamilton, nu Basso ...
Dit zou betekenen dat bijna elke protour ploeg 1 iemand gaat hebben die in de affaire puerto betrokken is :squote:The French sports daily L'Equipe reported that the new list could include as many as an additional 50 names from 14 squads, seven of which are part of the ProTour league.
idd zo versta ik het ookquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:46 schreef Rudieh het volgende:
maar dat bericht van Equipe snap ik niet helemaal eerlijk gezegd....komt er nu een lijst met 50 nieuwe namen? "additional 50 names" staat er, dus ik zou zeggen ja...maar dat lijkt me te bizar voor woorden
Dat is toch wat er destijds bij die Kelme-renner die uit de biecht sprak (Manzano ???) misliep ? Die had bloed van iemand anders gekregen en was bijna dood ?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:16 schreef maril het volgende:
Ik vraag mij af hoe ver de medische wereld zou gaan, zou he bv kunnen dat men bloed van een wielrenner(met zuurstofrijkbloed) bij een andere renner(uiteraard zelfde boedgroep)dropeerd
of ben ik zo naief en gebeurd dat al.
zie dat al s,avonds in hun kamertje zakken bloed via infuus aan ekaargevend![]()
Dat doet mij denken aan het verhaal van een journalist die hier onlangs in de krant stond. Die kreeg in de jaren '70 telefoon van de ploegleider van Freddy Maertens met de vraag of hij niet kon helpen iets te regelen via de Franse wielerbond. Want bij een dopingcontrole was Freddy immers zwanger bevonden.quote:
Doet mij an een sketsje van Gerard Cox /Frans Halsema denken "Polleke" ik wist van vore niet dat ik van achtere nog reed.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat doet mij denken aan het verhaal van een journalist die hier onlangs in de krant stond. Die kreeg in de jaren '70 telefoon van de ploegleider van Freddy Maertens met de vraag of hij niet kon helpen iets te regelen via de Franse wielerbond. Want bij een dopingcontrole was Freddy immers zwanger bevonden.(in werkelijkheid had de mecanicien die het propere urinestaal moest leveren per ongeluk een potje urine van zijn vrouw bedoeld voor een zwangerschapstest meegenomen)
![]()
homologe transfusie heet dat toch? daar heeft Hamilton ook gebruik van gemaakt: donorbloed...om die reden is ie ook betrapt..maar hij schoof het af op een Siamees-tweelingbroertje van hem die als embryo al was gestorven (ofzo)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:16 schreef maril het volgende:
Ik vraag mij af hoe ver de medische wereld zou gaan, zou he bv kunnen dat men bloed van een wielrenner(met zuurstofrijkbloed) bij een andere renner(uiteraard zelfde boedgroep)dropeerd
of ben ik zo naief en gebeurd dat al.
zie dat al s,avonds in hun kamertje zakken bloed via infuus aan ekaargevend![]()
Dat lijkt mij vrij dodelijk ... (moet men niet eerst onderzoeken of dat bloed niet afgestoten zal worden?)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:33 schreef maril het volgende:
Nee, ik bedoelde dus echt rechtstreeks van mens op mens in een walgelijk gele achtersafkamertje, ergens afgelegen. waar WAda en UCI niet komen![]()
Kan het niet helpen maar bovenstaande berichten over Hamilton brengen walgelijke gedachten boven, ik ben best voor een bepaalde manier van vrijheid ook in doping maar wat hij deed , hij zou z,n leven niet meer mogen fietsen, dit had echt ten doel om beter te worden en niet om te recupereren , en dan ben ik tegen dopingquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij dodelijk ... (moet men niet eerst onderzoeken of dat bloed niet afgestoten zal worden?)
Ericr is natuurlijk de Fuentes voor het Nederlandse peloton , dat blijkt hier elke dagquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:04 schreef Rudieh het volgende:
*maakt buiging voor de zoveelste interessante toelichting van Ericr*
De middelen om alles weer op gang te krijgen zijn inderdaad niet gezond, maar het is gezonder om na te kuren dan het niet te doen. Zeker bij langdurig gebruik van anabole steroiden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
En dan zeuren dat de kilometers die ze maken ongezond zijn. Jezus, die middeltjes lijken mij niet echt bevorderend voor de gezondeheid.
Neem nu zo'n Riis, die spoot destijds minstens evenveel als Hamilton in zijn lijf , dus wat denk je ? ...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Altijd weer die ploegleiders die nergens van weten, die komen altijd uit de lucht vallen. Zijn die eigenlijk wel met hun job bezig?
Ik bedoelde ook meer het hele ontregelen van je hormoonhuishouding. Ik studeer zelf Diergeneeskunde dus ben daar aardig van op de hoogte en als dat niet in de juiste verhoudingen in het lichaam voorkomt is dat gewoon ongezond. Die middeltjes als zwangerschapshormonen zijn wat dat betreft een must als je doping gebruikt want je hypofyse/hypthalamus is de hoofdschakel voor de homeostase in je lichaam. Anders haal je echt niet je pensioenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:48 schreef Ericr het volgende:
[..]
De middelen om alles weer op gang te krijgen zijn inderdaad niet gezond, maar het is gezonder om na te kuren dan het niet te doen. Zeker bij langdurig gebruik van anabole steroiden.
Middelen als EPO kennen meer acute gevaren zoals verdikking van het bloed. Middelen tegen astma (waar een half peleton aan lijkt te lijden) zijn vrij reguliere middelen en niet bijzonder ongezond bij langdurig gebruik. Wel bij overdadig gebruik en waarschijnlijk zullen er wel renners zijn die denken dat meer gebruiken gelijk aan beter staat.
sterk bezigquote:Lijst? Welke lijst?
UCI slaat (alweer) zwak figuur in aanpak Spaanse dopingzaak
Zaterdag start de Ronde van Spanje en het is niet de internationale wielerunie UCI die er voor zal zorgen dat met doping gelieerde renners en ploegen niet aan de start staan. Integendeel. Volgens UCI-voorzitter Pat McQuaid is er geen sprake van de intussen beruchte lijst van 58 renners die een dezer dagen zou worden vrijgegeven in de Spaanse dopingzaak 'Operacion Puerto'. En over een startverbod voor omstreden ploegen als Astana en Phonak wordt al helemaal niet gerept. Kortom: the show must go on.
Inderdaad, volgens mij doelt men dan ook op namen vanop die lijst die nu wél aan de Vuelta maar toen niet aan de Tour deelnamen en dus nooit officieel bekend zijn geraakt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:18 schreef Rudieh het volgende:
ik snap er alsnog niets van...
die lijst van 58 is toch voor de Tour al vrijgegeven?
er waren nog een stuk of wat codenamen die naar buiten gebracht zouden worden...maar dat waren er zeker geen 58
Dat waren er toch enkele van Liberty ? Maar dat was eerder een handig maneuvre van het ASO om die ploeg en vooral Sainz te kunnen weren natuurlijk ...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:25 schreef maril het volgende:
Wie zijn trouwens dan die 5 renners die ten onrechten niet mee hebben mogen doen in de tour.?
Ja, zal je zien dat-ie helemaal NIETS presteerd omdat-ie niet naar ome Euf kon...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:29 schreef Rudieh het volgende:
Contador en Paulinho sowieso...
maar wel zuur dat we zaterdag dus wel met codenaam Valv. (Piti) in het peloton de Vuelta gaan rijden
Oh jee, trouwens leuk verhaal dat van VDBquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:07 schreef horstjan het volgende:
http://www.hln.be/hlns/ca(...)ml?wt.bron=hlnMatrix
FREIRE?
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.quote:Zou dat het plotse forfait van Oscar Freire voor de Vuelta (officieel wegens nekpijn) kunnen verklaren of is dat louter toeval?
Nogal ja. Freire was in het verleden ook al blessuregevoelig en had veel last van rugklachten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
Niet suggestiever? Ik ben benieuwd op welke andere kranten je doelt, want hier wordt zonder enige gronding gesuggereerd dat Freire gebruikt (zou kunnen hebben).quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het Laatste Nieuws is altijd al een ordinaire kutkrant geweest, maar dit is niet suggestiever dan wat anderen in kranten of in interviews insinueren.
Maar ja, het gaat over zo'n heiliger-dan-de-paus Rabo en dan mag het niet, hè.
Ik vind het niet eens zo vreemd. Toen de eerste lijst net voor de Tour opdook zaten we hier met z'n allen zelf te kijken van "die ploeg heeft die renner nog vervangen in laatste instantie, en die ploeg die ..."quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:09 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Het Laatste Nieuws zo'n smerig krantje was. Wat suggestief zeg, zonder gronding. Bah.
Tja, de pers verdraait verhalen zo dat het vreemd lijkt, maar echt vreemd is het niet hoor. De UCI heeft het Spaanse dossier gekregen. Per 'verdachte' renner hebben ze een pakketje gemaakt (in het Frans) met de informatie over die renner uit dat dossier. Die pakketjes informatie zijn doorgestuurd naar de nationale bonden, die nu moeten onderzoeken er voldoende bewijs is voor tuchtzaken tegen betreffende renners.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op zich héél vreemd, zei die UCI vent een paar dagen terug niet dat er géén nieuwe lijst is ? En dan blijken de ploegen die opeens zelf wél te hebben ?![]()
Beetje standaard NeCeDo-achtig stukje dat alle middelen qua effect bagataliseert. Ook al is inderdaad groeihormoon als toediening bij duursporters zeer twijfelachtig, het lethargische effect is vrij groot. Toedienen van anabole steroiden is zeer afhankelijk van de gekozen variant, daar waar Boldenone de zuurstofopname bevordert zijn er genoeg andere varianten die juist een nadelig effect hebben op de zuurstofopname.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:41 schreef horstjan het volgende:
http://i8.tinypic.com/25ja937.jpg Als we prof.dr.Harm Kuipers geloven en waarom ook niet dan bestaat er helemaal geen verbetering bij toediening van wat dan ook! Kunnen we iedere zondaar weer in genade aannemen.
Als de bewijzen zo mager is, moeten die renners nu ook weer kunnen rijden. Anders krijg je zo langzamerhand een de facto schorsing van Basso/Ullrich van een paar maanden, die op onvoldoende bewijs rust.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:07 schreef mbn het volgende:
Omdat de UCI heeft gezien dat het bewijs tegen de meeste renners nog minder is dan tegen Ullrich (waarvan al wordt gezegd dat ze hem niet veroordeeld krijgen), hebben ze besloten de pers niet de lijst met namen te geven van renners waarover de bonden zijn ingelicht. De bonden zullen echter in de meeste gevallen wel bij de start van een onderzoek verplicht zijn renner en ploeg in te lichten. Dit is nu in Spanje gebeurd (oa vanwege de belangen van de Vuelta) en zo duiken er weer namen op.
"Als we Harm Kuipers geloven" , daar eindigt het al voor mij. Die vent is een fantast die graag de pers haalt ...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:41 schreef horstjan het volgende:
http://i8.tinypic.com/25ja937.jpg Als we prof.dr.Harm Kuipers geloven en waarom ook niet dan bestaat er helemaal geen verbetering bij toediening van wat dan ook! Kunnen we iedere zondaar weer in genade aannemen.
Het gaat dan om hemoglobine, maar dat is vergelijkbaar met hematocrietwaarden. Volgens zijn onderzoek was er geen groot verschil tussen de Hb levels, maar volgens zijn stukje weer wel. Wazige kerel die Kuipers.quote:Hemoglobin Level in Elite Speed Skaters from 2000 up to 2005, and its Relationship with Competitive Results.Kuipers H, Moran J, Dubravcic-Simunjak S, W Mitchell D, Shobe J, Sakai H, Ambartsumov R.
Department of Movement Sciences, University of Maastricht, Maastricht, The Netherlands.
We studied the mean hemoglobin (Hb) concentration in elite male and female long track junior and senior speed skaters from 2000 to 2005. In addition, the number of abnormal hematological findings observed over this period of time was investigated. We also studied whether there were differences in Hb concentration between top ranked and lower ranked skaters, and whether a relationship between Hb concentration and competitive results could be observed. The present study shows that the mean Hb level in male and female junior and senior long track speed skaters remained fairly stable and did not change from 2000 through 2005. The number and percentage of abnormal hematological findings were found to vary between 0 and 2 %, and failed to show a clear pattern or trend over the years. There was no difference in mean Hb levels between top ranked and lower ranked skaters, and no meaningful relationship between Hb concentration and ranking could be found.
Bedoelde natuurlijk 'misschien NIET verstandig om te zeggen'quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:35 schreef Barca het volgende:
Hm ... misschien verstandig om het te zeggen maar ... Riis stond toch zelf niet al te goed bekend? Eerst Hamilton, nu Basso ...
Maar dan is bloeddoping bij duursporters toch ook gedoogd en geen doping(wat ik ook echt vind trouwens)als herstel!quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:37 schreef Ericr het volgende:
Gelet op de blessuregevoeligheid binnen bepaalde sporten vind ik dit geen manipulatie. Meer een geavanceerde manier om de hersteltijd na een blessure korter te maken. Je wordt er niet direct sterker of sneller van.
Dat kun je allemaal wel zeggen, maar het gebruik van middelen als groeihormonen, EPO, testosteron, anabolen, ... (en dat zijn toch de dingen waar men allemaal het meeste op betrapt wordt) zijn gewoon schadelijk voor de gezondheid.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:08 schreef Barca het volgende:
Vandaag een goed (en leuk) stuk van Dick Heuvelman in het Dagblad van het Noorden. Hij pleit voor een liberaler dopingbeleid. Ik stel al jaren "legaliseer doping onder bepaalde voorwaarden (test middelen volgens een internationale standaard en eisen dat gebruik plaatsvindt onder medische begeleiding volgens internationale standaard, met mogelijkheid tot rechtszaken bij een internationaal medisch tuchtcollege) en schoon de lijst eens goed op!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |