Nadal had ik eerlijk gezegd toch wel verwacht. Geen voetballers dus. Dan zullen er vast wel atleten opstaan. Misschien zwemmers?quote:Geen voetballers op Spaanse dopinglijst
BERLIJN/LONDEN - In het omvangrijke Spaanse dopingschandaal, bekend onder de naam 'Operacion Puerto', zijn geen voetballers verwikkeld. Dat heeft het Spaanse sportministerie maandag mondeling bevestigd aan de wereldvoetbalbond FIFA. Het bestuur van de FIFA wacht bij het WK in Duitsland nog op een schriftelijke bevestiging van deze mededeling.
Volgens de Franse zondagskrant Journal du Dimanche stonden vijf spelers van Real Madrid op de Spaanse dopinglijst. Ook vanuit het hoofdbestuur van de internationale wielerunie (UCI) kwamen geluiden dat andere takken van sport betrokken waren in de grote dopingaffaire, die eind vorige week vlak voor het begin van de Tour de France veel commotie in en buiten het peloton veroorzaakte.
Tennisser Rafael Nadal ontkende dinsdag betrokken te zijn bij de zaak. Ook zijn naam werd door de krant genoemd. ,,Ik heb nog nooit wat gebruikt en zal dat ook nooit doen'', zei Nadal na zijn zege in de vierde ronde op Wimbledon. ,,Ik ben opgevoed met de gedachte niet te bedriegen; niet in het leven en niet in de sport. Wat in die krant staat is gelogen. Mijn management heeft onze advocaten ingeschakeld om het een en ander te bekijken.''
Lijkt mij niet, F1 is fysiek wel zwaar maar er is denk ik weinig met doping uit te halen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:50 schreef Spooky4u het volgende:
Alonso?
Uithoudingsvermogen en concentratie... lijkt me wel dus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, F1 is fysiek wel zwaar maar er is denk ik weinig met doping uit te halen.
Ja maar het ging toch vooral om spierversterkende middelen? Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen, je hoort het namelijk nooit van de F1quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:58 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Uithoudingsvermogen en concentratie... lijkt me wel dus.
Des te aannemelijker toch. Maar ik weet niet wat voor regels er in de autosport gelden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja maar het ging toch vooral om spierversterkende middelen? Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen, je hoort het namelijk nooit van de F1
Lijkt me ook te gevaarlijk, als de middelen onverhoopt uitgewerkt raken tijdens een race, dan boender je niet lekker door met 300 km/u.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:05 schreef Remzz het volgende:
Ja maar het ging toch vooral om spierversterkende middelen? Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen, je hoort het namelijk nooit van de F1
Bloeddoping toch?? Das meer voor uithoudingsvermogen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
300km/u in een F1 wagen is veiliger dan 80km/u de Angliru af op dunne bandjes.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Lijkt me ook te gevaarlijk, als de middelen onverhoopt uitgewerkt raken tijdens een race, dan boender je niet lekker door met 300 km/u.
Ben benieuwd of de beerput nog open gaat.quote:**Dokter Eufemiano Fuentes,de spil in
de grote Spaanse (bloed)dopingaffaire,
heeft in een interview met radiostation
Cadena Ser gezegd dat hij niet alleen
wielrenners,maar ook atleten,tennissers
en voetballers heeft behandeld.
De arts,die van productie van en handel
in bloeddope en steroïden beschuldigd
wordt,stelt overigens dat zijn methode
niet kan worden gekenmerkt als doping.
"De hele zaak maakt mij woedend",aldus
Fuentes."Er worden mensen genoemd die
ik niet eens ken en anderen worden niet
bekendgemaakt.Er wordt alleen selectief
gelekt en ik heb geen idee waarom.Mijn
professionele eed verbiedt me namen van
cliënten vrij te geven."
De Spaanse regering stelde eerder
deze week dat er geen voetballers en
tennissers staan op de beruchte lijst
van ruim 200 sporters die met Fuentes
in contact zijn geweest.Die verklaring
wordt door de arts tegengesproken.
"Het zijn zeker niet alleen renners.Ik
heb ook gewerkt met voetbalteams uit de
twee hoogste Spaanse divisies.Ze hebben
hun prestaties onder mij of op mijn
advies verbeterd",aldus Fuentes.
Een dag voor de start van de Tour de
France gaf de Spaanse justitie de namen
vrij van ruim vijftig renners die zaken
zouden doen met Fuentes.Onder anderen
Jan Ullrich en Ivan Basso werden om die
reden geweerd uit de Tour.
Goed voor het WK, wordt het misschien weer spannend.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:55 schreef Remzz het volgende:
Als Alonso toch gepakt zou worden op Doping
EPO, bloeddoping en zo verhogen hematocriet, dus je opname zuurstof. Dat is niet iets wat opeens uitgewerkt is tijdens een race.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Lijkt me ook te gevaarlijk, als de middelen onverhoopt uitgewerkt raken tijdens een race, dan boender je niet lekker door met 300 km/u.
Maar ook uit de Secunda Division, dus niet allemaal grote namen iig.quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:02 schreef Bruce117 het volgende:
Net een stuk uit een interview bij Studio Sport.
Hij gaf toch erg duidelijk aan dat er spelers uit de Primera Division bij betrokken zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |