Bovenop de koelkast misschien? Bovenop je keukenkastjes? Buiten? Komt wel goedquote:Op maandag 3 juli 2006 17:49 schreef Pleun het volgende:
Euhm Sanne, dan moet ik eerst een kastje gaan uitruimen. Het staat al helemaal vol. Mt wat ik vind nuttige dingen: Een kastje met pannen, eentje met schoonmaakspullen en de laatste met borden, bekers en glazen..
Daar heeft flylady ook aan gedachtquote:Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef Levitation het volgende:
Lijkt me niet, volgens mij doen ze in de meeste culturen hun schoenen uit als ze ergens naar binnen gaan. Ik vind 't een tikje onhygiënisch om binnen met mijn straatschoenen te lopen, al was het maar omdat ik daar zweetpoten van krijg.En de bedoeling was nu juist net om het huis lekkerder te laten ruiken.
![]()
http://flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.aspquote:Here is how you do it:
Hele lap tekst waarvan ze niet willen dat ik het quote maar die te vinden is op:
Dat is een langdradig kutboek.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:57 schreef gronk het volgende:
Mannen hebben toch 'zen en de kunst van het motoronderhoud?'
quote:Op maandag 3 juli 2006 19:57 schreef Slarioux het volgende:
Dat is een langdradig kutboek.
Ik heb zitten kijken, maar ik kon op de site niks vinden. Of kijk ik er totaal overheen? Of kan ik me opgeven en Male opgeven? Heb het nog niet bekeken.quote:
Inhoudsopgave:quote:Op maandag 3 juli 2006 19:58 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb zitten kijken, maar ik kon op de site niks vinden. Of kijk ik er totaal overheen? Of kan ik me opgeven en Male opgeven? Heb het nog niet bekeken.
Da-is, maar zolang ze dat aan het lezen zijn maken ze ergens anders geen zooi.quote:
Viel mij ook al op. Ik had toch op z'n minst dingen verwacht als 'hoe hou je je honderzesendertigdelige gereedschapskist op orde' of 'hoe voorkom je dat je in een zwijnestal moet werken waarin alles kwijt is'.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Hey Tom is eigenlijk niet echt hetzelfde hèHet is wel een beetje ongeëmancipeerd allemaal.
Nee, ik zat ookal teleurgesteld te kijken.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Hey Tom is eigenlijk niet echt hetzelfde hèHet is wel een beetje ongeëmancipeerd allemaal.
Ik doe niet aan spijt. Ik doe aan nieuwe zooi kopenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:05 schreef Isabeau het volgende:
Declutteren is ook zo leukJe moet alleen niet doorslaan, daar heb ik een handje van.
Zo van: 'kan weg kan weg kan weg' gooi gooi gooi en dan later spijt hebben.
Nja alles met enorme emo-waarde gaat uberhaupt niet die doos in. En verder ben ik wel fijn van wat FlyLady ook schreef: in een zak doen, zak dichtknopen, nooit meer naar kijken. Gewoon niet meer over nadenkenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:08 schreef Isabeau het volgende:
Alles wat emo-waarde heeft blijftIk heb al dingen in de declutter doos gezet om ze er een uur later weer uit te vissen
Dat schrijf je om 8 uur 's ochtends!!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:04 schreef caitlynn het volgende:
Alle klusjes voor vandaag zijn gedaan.
quote:Heb tenslotte vakantie
Nogsteeds blijf ik dwars, schoenen in huis blijf ik vies vinden. Eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van schoenen.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar heeft flylady ook aan gedachtZe beschrijft dat je dan een paar goedkope tennisschoenen oid speciaal voor in huis moet aanschaffen. Dus schoenen waarmee je nooit buiten komt
Hoezoquote:Op dinsdag 4 juli 2006 08:41 schreef Barb het volgende:
[..]
Dat schrijf je om 8 uur 's ochtends!!
[..]
De Flylady heeft je in haar klauwenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:07 schreef Sanne het volgende:
Ik stond vannacht om half twee mijn sink nog te shinen. Kon gewoon anders niet naar bed.
eerst een uur in de bleekquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:26 schreef rickystyle het volgende:
zit beetje door het topic heen te lezen iedereen doet ze wasbak shinen ? wtf is dat?? is daar speciaal wondermiddeltje voor ofzo? Ik heb geen zin om me op die site aan te melden want nu kan ik inplannen wanneer ik wat doe inplaats van onverwachtse e-mail dat ije ineens iets moet doen wat je dan nog niet hebt kunnen doen en je volgende mail al weer hebt enzo.
Die Amerikanen werken ook altijd obsessief gedrag in de hand.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:07 schreef Sanne het volgende:
Ik stond vannacht om half twee mijn sink nog te shinen. Kon gewoon anders niet naar bed.
Briefje boven je aanrecht met "shine sink" ofzo? Briefje aan de badkamerspiegel met whatever je in de badkamer moet doen?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe zit dat nou met die briefjes ? Word je geacht om een briefje op je sink te plakken met "Shine me !" erop ?
Ik heb nog maar 1 beauty case met make-up over...dat was ongeveer één vierde van wat ik hadquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:48 schreef Maerycke het volgende:
En ik ben momenteel m'n makeup spul aan het declutteren..
Ik vind iedere keer weer nieuwe rommel.. en het meeste is nog nieuw (i.e. van dit jaar) ookquote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog maar 1 beauty case met make-up over...dat was ongeveer één vierde van wat ik had
Ik kan mijn post-its ook niet vinden, en heb een vreselijk rotgevoel dat ik mijn missie van gisteren niet af heb kunnen maken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:09 schreef fee-tje het volgende:
Ik ben nu bij dag 5 van Baby Steps. En ik moet die blaadjes ophangen. Nu heb ik een maand geleden van mn werk een blokje Post-It's meegenomen voor de hendigheid thuis. En natuurlijk is dat blokje nu zo kwijt als kwijt maar zijn kan.
Echt, ik ben niet geboren om een huisvrouw te zijn.
Swishing en swiping: http://www.flylady.org/pages/FLYFaq.asp#swishquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:14 schreef MissFrodo het volgende:
Iemand die weet wat er bedoeld wordt met swishing and swiping the bathroom???
Mijn engels ruikt ver maar hier heb ik echt nooit van gehoord.
Dank je dat maakt het duidelijk. Dit vind vriendlief wel een goed idee, ik ben altijd de laatste die onder de douche gaat en dan kan ik dat mooi doen terwijl hij normaal gesproken 1 keer per week de hele douche uitkamt. Maar het is te proberen denk ik.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Swishing en swiping: http://www.flylady.org/pages/FLYFaq.asp#swish
RTFM.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:15 schreef Sanne het volgende:
Buiten borstelen is inderdaad het beste. Vooral als er winds staat naar de buren die je niet mag.
Ik heb 6 van die wandelende hotspots...quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:03 schreef Sanne het volgende:
Daar noem je wat! Mijn kat! Dat is een soort van wandelende hotspot.
Hoeveel haren die in een dag verliest is niet leuk meer.
Maar ja, die kan ik niet opruimen. Die kat dan. Die haren wel.
zes katten? OMG wat erg.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:16 schreef Pleun het volgende:
[..]
Ik heb 6 van die wandelende hotspots...![]()
Ah nee! Als ik groter zou wonen zou ik er nog veel meer willen. Katten roelen big time!quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:17 schreef Sanne het volgende:
[..]
zes katten? OMG wat erg.
dit is de laatste keer dat ik een kat neem. als deze dood is, duurt nog wel een jaar of tien hoop ik, dan vind ik het mooi geweest met de wandelende haarballen.
Jaja, ik heb toch geen zak te doen vandaag dus ik ga straks wel even aan de slag. Eerst even ontbijten.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:03 schreef Pleun het volgende:
Nou kom op Roelio! In de benen, ook in je boxer kun je de afwas wegwerken en je sink laten shinen! Je zult trots op jezelf wezen als je het gedaan hebt!![]()
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Moeders.
Haha mijn moeder geeft er niks om. Ze zegt het even maar meent het niet. Och ja, zo is er altijd wel wat. Gisteren ben ik dan verhuisd naar mijn nieuwe kamer. En door die verhalen van hier had ik heel veel zin om de sink te shinen (ik ben nog niet aangemeld!).
Ik heb de afwas gedaan (waarbij ik eerst nog even de spullen van de anderen op moest ruimen, die zijn allemaal op vakantie) de badkamervloer schoongemaakt en mijn raampje gewassen.
Het leuk aan een kamer hebben is dat je maar weinig onderhoud hebt en de rest kunt delen!
Dat stopt vanzelf bij het eerste kledingstuk dat je met bleek verpest.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de vuilniszak weggebracht en nu wil ik de vuilnisbak zelf ook maar in de bleek zetten.
Waar stopt dit?
Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de vuilniszak weggebracht en nu wil ik de vuilnisbak zelf ook maar in de bleek zetten.
Waar stopt dit?
Ik ben een huisvrouw van niks, maar ik ben gisteren begonnen en alleen al die stomme sink shinen werkt motiverend. Voor hoelang is maar af te wachten natuurlijk. Maar het begin is er.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Werkt dit nou echt? Ik zit er over na te denken om me aan te melden, maar twijfel nog. Ben niet zo'n ster in het huishouden, zeker niet met deze hitte.
Maar ik ga beter mijn best doen, zeker als mijn dochtertje gaat kruipen/lopen moet het wel rommelvrij en schoon zijn.
Vraag ik me ook af.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?![]()
Ik weet er ook niet veel over, maar het doodt bacteriën en kost bijna niets.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?![]()
tnx! ik ga proberen alleen glassex heb ik niet in huis nooit eigelijk dus zal dat van de week ff kopenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:30 schreef Sanne het volgende:
[..]
eerst een uur in de bleek
dan met Ajax of ander spul
dan met Jif of Cif of hoe ze dat tegenwoordig ook noemen
vervolgens oppoetsen met Glassex.
Succes! Foto!
Prachtig DarkElf.quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:35 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]
zo ziet mijn sink er nu uit, ik ben er helemaal trots op
[afbeelding]
das wel ernstig he dat je het aloude rolpatroon zo bevestigd ziet door blij worden van je mooi geshinde sinkquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:55 schreef fee-tje het volgende:
Ik vind al die sinks echt onwijs netjes. Morgen in de loop van de dag maar es kijken of ik een mooie pic kan maken van de mijne
. Wel netjes nadat ie geshined is natuurlijk.
Ik word er helemaal vrolijk van als ie weer glimt. Best beangstigend eigenlijk, typische vrouw dat ik ook ben.
Ik heb in de badkamer (daar staat ook mijn toilet) een doosje met glorix doekjes staan , elke keer als ik naar de wc ben geweest , haal ik een doekje ergens over , wc bril , wastafel , radiator enz enz , zo blijft het schoon en kost het me nauwelijks tijdquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:09 schreef Pandorah het volgende:
Kijk! Da's nou een goede tip!Door al mijn geshine van mijn sinks (ik heb er 2) is de ene een beetje verstopt komen te zitten. Ik wilde al aan de slag gaan met Musle (ofzoiets, een chemisch goedje) maar soda is veel beter. Morgen maar eens opzoeken in de supermarkt
.
Ik wor ook al zo vrolijk als mijn keuken weer glanst en in de ochtend weer een stukje badkamer is gedaan. Typisch hoor...![]()
Hehe, alle vieze huishoudensbekentenissen komen nu wel los he ? Ik heb er ook één, ik heb weleens foto's geplaatst die ik dan eerst bewerkt had om de vlekken op m'n keukenkastjes of douchetegeltjes weg te werken.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:01 schreef kwakveense het volgende:
ik heb nu een half opgeruimde kamer, en ik heb vannaht mijn wastafel ontstopt met een fles muscle...
oh...en ik eb een hele vieze pan gewoon weggegooid...er zaten namelijk maden in....
kijk, dat zijn echte babysteps!
Ik voel me altijd zo'n enorme muts als ik het gevoel heb dat er nu toch echt wat gedaan moet worden, maar toch geen zin heb. Om maar niet te zeggen hoe'n slechte vrouw ik me voel als ik weer niks gedaan hebquote:Op woensdag 5 juli 2006 21:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Moet zeggen dat het wel inspirerend werkt, Flylady plus dit topic op Fok!.
Die doekjes heb ik sinds Flylady ook in huis. Die liggen nu in de badkamer, toilet en in de keuken zodat alles kan gaan shinenquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:22 schreef Ymke het volgende:
Ik heb in de badkamer (daar staat ook mijn toilet) een doosje met glorix doekjes staan , elke keer als ik naar de wc ben geweest , haal ik een doekje ergens over , wc bril , wastafel , radiator enz enz , zo blijft het schoon en kost het me nauwelijks tijd
Nou!quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:34 schreef Liejannuh het volgende:
Dit is best eng.
Jij hebt mn bureau nog niet gezien!quote:
Straks gaan mensen nog denken dat er iets mis met je is.quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:56 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Jij hebt mn bureau nog niet gezien!Dat is al 3 dagen volledig opgeruimd. Er kunnen zelfs 2 mensen aan werken zonder zooi opzij te hoeven schuiven!
http://flickr.com/photos/23966711@N00/182752036/quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:04 schreef Sanne het volgende:
Nu wil ik die foto zeker zien Gronk!
Ow dat valt nog mee, de mijne is niet veel beter momenteel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:17 schreef gronk het volgende:
[..]
http://flickr.com/photos/23966711@N00/182752036/
M'n sink bespaar ik je maar. Sinds ik aan 't klussen ben geweest zitten d'r irritante verfvlekken en resten voorstrijk op 't RVS aanrechtblad waar in notime allerlei gore reut aan blijft hangen. Ik moet dat ding d'r nog eens een keer uitrossen maar ik vrees dat ik dan meteen de rest van m'n keuken ook ga doen.![]()
Neej, het moet in babysteps! Ik mag alleen mn sink shinen, me aankleden en een hotspot doen! Dus ik kan het ook niet helpen dat de eettafel vol zooi ligt!quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:02 schreef gronk het volgende:
volgens mij valt er dan acuut een reddingsteam van fokflyladies binnen'hudhudhudhudhud'
Ik had ook verfresten en die heb ik weggekregen met mijn stoomreiniger. Werkt perfect daarvoor!quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:17 schreef gronk het volgende:
[..]
http://flickr.com/photos/23966711@N00/182752036/
M'n sink bespaar ik je maar. Sinds ik aan 't klussen ben geweest zitten d'r irritante verfvlekken en resten voorstrijk op 't RVS aanrechtblad waar in notime allerlei gore reut aan blijft hangen. Ik moet dat ding d'r nog eens een keer uitrossen maar ik vrees dat ik dan meteen de rest van m'n keuken ook ga doen.![]()
In 15 minuten gedaan, nu boodschappenquote:Op donderdag 6 juli 2006 08:56 schreef MissFrodo het volgende:
Betrap mijzelf net bij het opschrijven van mijn routine.......
Nooit gedacht dat ik dat echt ging doen maar mijn babystapje van vandaag was gele postit op spiegel plakken, dat ging mij iets te ver dus heb ik toch maar een schriftje aangemaakt![]()
Wat zal ik als volgende hotspot aan gaan pakken.....eerst.
Oja ik weet het, koelkast en voorraadkast, en dan meteen weekmenu schrijven.
Waar ik me vooral over verbaas is 't tempo waarmee ik zooi weet te creëren. Daar kun je met al je babysteps, hotspots enzo gewoon niet tegenopquote:Op woensdag 5 juli 2006 23:25 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ow dat valt nog mee, de mijne is niet veel beter momenteel.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Waar ik me vooral over verbaas is 't tempo waarmee ik zooi weet te creëren. Daar kun je met al je babysteps, hotspots enzo gewoon niet tegenop
Goed bezig Slarioux!quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:10 schreef Slarioux het volgende:
Ik ben maar gewoon zelf begonnen met een soort flyboy:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |