abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 3 juli 2006 @ 18:05:04 #152
43556 miss_dynastie
pi_39480119
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:49 schreef Pleun het volgende:
Euhm Sanne, dan moet ik eerst een kastje gaan uitruimen. Het staat al helemaal vol. Mt wat ik vind nuttige dingen: Een kastje met pannen, eentje met schoonmaakspullen en de laatste met borden, bekers en glazen..
Bovenop de koelkast misschien? Bovenop je keukenkastjes? Buiten? Komt wel goed
pi_39480290
Of het goed komt weet ik niet, ik heb me in ieder geval aangemeld. Als dat niet babystapje 1 is, weet ik het niet meer
Out of my mind, back in five minutes
  maandag 3 juli 2006 @ 18:29:41 #154
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_39480678
Vandaag was een makkie, babystep 3. "Do what you've already done". Moest werken vandaag, dus meteen aankleden, haar doen en schoenen slippertjes aan was ook geen probleem. Na het koken meteen de sink geshined, vaatwasser ingeruimd en nu draait er een wasje. Ik heb nog nooit zoveel gedaan op een werkdag vóór 18.30. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_39481136
Ik moet zo de was doen. Is daar ook een Fly-manier voor? .

[ Bericht 41% gewijzigd door fee-tje op 03-07-2006 18:53:00 ]
pi_39482694
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef Levitation het volgende:

Lijkt me niet, volgens mij doen ze in de meeste culturen hun schoenen uit als ze ergens naar binnen gaan. Ik vind 't een tikje onhygiënisch om binnen met mijn straatschoenen te lopen, al was het maar omdat ik daar zweetpoten van krijg. En de bedoeling was nu juist net om het huis lekkerder te laten ruiken.
Daar heeft flylady ook aan gedacht Ze beschrijft dat je dan een paar goedkope tennisschoenen oid speciaal voor in huis moet aanschaffen. Dus schoenen waarmee je nooit buiten komt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 juli 2006 @ 19:51:25 #157
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39482923
Mag dit in de OP? 't Is toch wel een beetje belangrijk, toch?
quote:
Here is how you do it:

Hele lap tekst waarvan ze niet willen dat ik het quote maar die te vinden is op:
http://flylady.net/pages/FLYingLessons_Shine.asp

Ow, en de reden dat ik nog steeds mijn sink niet heb gecleaned (maar er wél elke dag even aan denk) is door dit:

Wtf is:
Fill to the rim
a pair of tongs
the faucets
???

[ Bericht 35% gewijzigd door Barb op 03-07-2006 22:34:50 ]
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39483033
Barb, dat is precies wat flylady niet wil dat je doet: hele teksten kopiëren. Je mag er wel een linkje naartoe neerzetten.

fill to the rim - vul tot de rand (wil soms niet door overloop gat)
faucets - de kraan
a pair of tongs - lang soort pincet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 juli 2006 @ 19:55:49 #159
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39483044
fill to the rim-Tot de rand vullen
a pair of tongs-lange pincet (google afbeeldingen is your friend)
faucet-kraan
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:55:54 #160
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39483049
Ok ik ben de 10.000e, maar dit is er dus niet voor mannen? .
pi_39483068
Jawel
  maandag 3 juli 2006 @ 19:57:18 #162
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39483097
Mannen hebben toch 'zen en de kunst van het motoronderhoud?'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 3 juli 2006 @ 19:57:29 #163
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39483103
edit... staat hierboven al allemaal
15 jaar te laat geboren...
  maandag 3 juli 2006 @ 19:57:40 #164
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39483113
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:57 schreef gronk het volgende:
Mannen hebben toch 'zen en de kunst van het motoronderhoud?'
Dat is een langdradig kutboek.
pi_39483124
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:57 schreef Slarioux het volgende:
Eindelijk iemand die het met mij eens is
  maandag 3 juli 2006 @ 19:58:24 #166
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39483134
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Jawel
Ik heb zitten kijken, maar ik kon op de site niks vinden. Of kijk ik er totaal overheen? Of kan ik me opgeven en Male opgeven? Heb het nog niet bekeken.
pi_39483162
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:58 schreef Slarioux het volgende:

Ik heb zitten kijken, maar ik kon op de site niks vinden. Of kijk ik er totaal overheen? Of kan ik me opgeven en Male opgeven? Heb het nog niet bekeken.
Inhoudsopgave:

Home
Why FLY?
Beginner BabySteps
FLYing Lessons
Control Journal
FLY Zone
Time FLYs when...
FLY FAQ
FLY Library
Food for Thought
SHE Shop
Join FlyLady Now!
Table of Contents
Ask FlyLady
The FlyShop
Contact Us
Hey Tom

Helemaal onderaan
  maandag 3 juli 2006 @ 20:02:14 #168
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39483235
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:57 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Da-is, maar zolang ze dat aan het lezen zijn maken ze ergens anders geen zooi.

ik heb ook nooit begrepen wat mensen nou zo aantrok in dit boek en soortgelijke schrijvers als Kerouac, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik veel liever een praktisch boek lees.
pi_39483242
Hey Tom is eigenlijk niet echt hetzelfde hè Het is wel een beetje ongeëmancipeerd allemaal.
  maandag 3 juli 2006 @ 20:05:59 #170
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39483347
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Hey Tom is eigenlijk niet echt hetzelfde hè Het is wel een beetje ongeëmancipeerd allemaal.
Viel mij ook al op. Ik had toch op z'n minst dingen verwacht als 'hoe hou je je honderzesendertigdelige gereedschapskist op orde' of 'hoe voorkom je dat je in een zwijnestal moet werken waarin alles kwijt is'.
pi_39485505
Mijn man is aangetast met het Fly-virus. Hij is z'n computervakje in de kast aan het declutteren .
pi_39485572
Declutteren is ook zo leuk Je moet alleen niet doorslaan, daar heb ik een handje van.
Zo van: 'kan weg kan weg kan weg' gooi gooi gooi en dan later spijt hebben.
  maandag 3 juli 2006 @ 21:06:43 #173
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39485636
quote:
Op maandag 3 juli 2006 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik zat ookal teleurgesteld te kijken. . Dan maar flylady en alle vrouwendingen deleten.
pi_39485652
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:05 schreef Isabeau het volgende:
Declutteren is ook zo leuk Je moet alleen niet doorslaan, daar heb ik een handje van.
Zo van: 'kan weg kan weg kan weg' gooi gooi gooi en dan later spijt hebben.
Ik doe niet aan spijt. Ik doe aan nieuwe zooi kopen .
(Ik ben echt zo'n gigantische emo-waarde-bewaar-muts . Declutteren is goed!)
pi_39485709
Alles wat emo-waarde heeft blijft Ik heb al dingen in de declutter doos gezet om ze er een uur later weer uit te vissen
pi_39485770
quote:
Op maandag 3 juli 2006 21:08 schreef Isabeau het volgende:
Alles wat emo-waarde heeft blijft Ik heb al dingen in de declutter doos gezet om ze er een uur later weer uit te vissen
Nja alles met enorme emo-waarde gaat uberhaupt niet die doos in. En verder ben ik wel fijn van wat FlyLady ook schreef: in een zak doen, zak dichtknopen, nooit meer naar kijken. Gewoon niet meer over nadenken . Emo is voor mietjes, is mijn motto .
pi_39485823
Maar ik ben vandaag dus wel keigoed bezig geweest he!
Ik heb gewoon:
- de sink geshined
- me helemaal aangekleed toen ik opstond
- 2x een kwartier gestreken
- een plumeau en stofdoekjes gekocht
  maandag 3 juli 2006 @ 22:33:43 #178
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39488880
Wasbak glimt!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39489313
en wat heb ik gedaan?

mijn sink geshined
de was gedaan en opgehangen
ben begonnen met de ramen (die doe ik lekker in etappes )

en dat vond ik wel weer genoeg eigenlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 3 juli 2006 @ 23:06:08 #180
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39490248
Ok net aangemeld als FLYbaby en zojuist de gootsteen in de bleek gezet.
Krijg je de maand taken/week dingetjes, etc ook per email?? Of moet je eerst de babysteps doorlopen hebben om aan het grote werk te beginnen?
Gek op mooie kleding.
pi_39496760
Vandaag zou het lekker benauwd weer worden.
Ik heb nu lekker alles tegen elkaar openstaan, zodra straks alles weer dicht kan, en het lekker koelt blijft in huis.

Ik ga nu een wasje in de wasmachine doen. Dan ontbijten (ik ben al aangekleed). Zodra de winkels straks open zijn, boodschappen doen.
Dan afwassen en sink shine.
Ik maak me dus niet te druk vandaag. Tenzij dat flylady nog met iets op de proppen komt zetten
pi_39496797
Ik heb vandaag de douche al schoongemaakt en de wasbak glimt nog steeds

Ik blijk op een bizarre manier ineens een afwasmachine te hebben Gisteren was de afwas zomaar gedaan! Ik weet niet wat vriendjelief bezielde, dus ik zei: wat geweldig, hoe kwqam dat zo? Hij: uh, je had gevraagd of ik de afwas wilde doen. Ik: Wij: Ik: wil je morgen de was doen, de kast boenen, stofzuigen, het plafond witten, het balkon schoonmaken, alle was strijken...en toen ging hij me kietelen
pi_39497123
Alle klusjes voor vandaag zijn gedaan.
Wc beneden helemaal gedaan. Met de vloer wisser rond geweest vanwege de huisdieren haren.
Gestoft. De wasmachine aangezet. Het kleine beetje afwas wat er stond gedaan. Het huis door gelucht. Nu alles weer lekker helemaal dicht zodat het koel blijft binnen.
Moet vandaag alleen nog wat was opvouwen en in de kast leggen. Ook ga ik de donkere was nog wassen vandaag. En dan vind ik het weer best. Heb tenslotte vakantie
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:41:29 #184
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39497414
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:04 schreef caitlynn het volgende:
Alle klusjes voor vandaag zijn gedaan.
Dat schrijf je om 8 uur 's ochtends!!
quote:
Heb tenslotte vakantie
When I rush it hits me
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:43:02 #185
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39497435
Ik ben al dressed to my new shoes, .

Klus voor vandaag: ontbijt maken en opeten, .
When I rush it hits me
  dinsdag 4 juli 2006 @ 08:49:45 #186
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39497496
Gisterenavond mijn gootsteen laten blinken.
En nu steeds braaf droogmaken na gebruik.

Missie van vandaag is wat ik al van plan was te doen, stofzuigen en de tafels enzo leegruimen. Veel was te doen en boodschapjes ook nog.

FLY FLY FLY
Gek op mooie kleding.
pi_39497894
Mijn sink is geshined! De tuinmeubelen gepoetst (of telt buitenshuis niet?)

En straks even de afwasmachine uitruimen en een wasje draaien.
Variety is the spice of life
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:25:24 #188
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39498017
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar heeft flylady ook aan gedacht Ze beschrijft dat je dan een paar goedkope tennisschoenen oid speciaal voor in huis moet aanschaffen. Dus schoenen waarmee je nooit buiten komt
Nogsteeds blijf ik dwars, schoenen in huis blijf ik vies vinden. Eerlijk gezegd hou ik helemaal niet van schoenen. Als kind rende ik altijd op blote voeten rond, speelde ook op blote voeten buiten. Tot dat mijn moeder mij met schoenen achterna kwam. Nogsteeds loop ik het liefst op blote poten (in de winter in huis op sokken). Dus ook Fly-Lady gaat me wat dit betreft niet bekeren.

Verder ben ik niet zo heel opstandig, hoor.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39498158
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 08:41 schreef Barb het volgende:

[..]

Dat schrijf je om 8 uur 's ochtends!!
[..]

Hoezo heb je ook vakantie.
Of sta je ervan te kijken dat ik zo vroeg al een hoop gedaan heb Ik doe het liever, in de vroege ochtend, dan is het nog niet zo warm. En dan heb ik lekker de rest van de dag voor mezelf
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:46:16 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39498422
Gisteren twee wassen gedraaid en die allebei in de droger gedaan. Mijn bed afgehaald en schoon beddengoed erop. Heb helaas niet kunnen afwassen, omdat ik gebeld werd of ik wilde varen. Met dit weer op een bootje door de Amsterdamse grachten varen vond ik iets aantrekkelijker dan de afwas doen
pi_39498573
Ik ga me vandaag op mijn sink werpen. Gisteravond al de afwas al weggewerkt, dus dat scheelt de helft.
Alleen, het lezen van jullie activiteiten werkt niet echt bemoedigend. Wat zijn jullie actief op de vroege morgen! Ik ga me gewoon schuldig voelen...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:07:37 #192
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39498897
Ik stond vannacht om half twee mijn sink nog te shinen. Kon gewoon anders niet naar bed.
Verder heb ik twee hotspots aangepakt. Hij gaat lekker
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39498939
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:07 schreef Sanne het volgende:
Ik stond vannacht om half twee mijn sink nog te shinen. Kon gewoon anders niet naar bed.
De Flylady heeft je in haar klauwen
Variety is the spice of life
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:11:38 #194
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39500620
Sanne das wel heel erg.......Slapen is erg goed en belangrijk

Oke nu vind ik het wel genoeg voor vandaag.
Ben nog bezig met de was, heb het bed afgehaald, gestofzuigd, gedweild, tafels leeggeruimd, losse tijdschriften enzo opgeruimd.
Ik ga nu boodschappen doen en dan straks nog even verder met de was voordat ik weer aan het werk ga.
Gek op mooie kleding.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 11:15:53 #195
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39500734
Ik heb de vaatwasser geopend, maar het was nog te vochtig om zo in de kast te zetten.
En toen ben ik weer gaan zitten.

Ik heb natuurlijk wel vakantie he. Dit is het tropenrooster.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39502841
zit beetje door het topic heen te lezen iedereen doet ze wasbak shinen ? wtf is dat?? is daar speciaal wondermiddeltje voor ofzo? Ik heb geen zin om me op die site aan te melden want nu kan ik inplannen wanneer ik wat doe inplaats van onverwachtse e-mail dat ije ineens iets moet doen wat je dan nog niet hebt kunnen doen en je volgende mail al weer hebt enzo.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:30:08 #197
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39502945
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:26 schreef rickystyle het volgende:
zit beetje door het topic heen te lezen iedereen doet ze wasbak shinen ? wtf is dat?? is daar speciaal wondermiddeltje voor ofzo? Ik heb geen zin om me op die site aan te melden want nu kan ik inplannen wanneer ik wat doe inplaats van onverwachtse e-mail dat ije ineens iets moet doen wat je dan nog niet hebt kunnen doen en je volgende mail al weer hebt enzo.
eerst een uur in de bleek
dan met Ajax of ander spul
dan met Jif of Cif of hoe ze dat tegenwoordig ook noemen
vervolgens oppoetsen met Glassex.

Succes! Foto!
pi_39503587
Mijn sink shines ook!
Alleen vond ik toen dat ik nog een wastafel had, die ook nodig een beurt kon gebruiken. En tja, alleen een schone wastafel in de douche slaat ook als eentang op een varken...
Moet nu alleen de muren en de vloer nog doen, dan blinkt ook mijn badkamer weer.

Tis maar goed dat ik morgen pas weer hoef te werken
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:19:52 #199
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39504417
Goed bezig Pleun!
Gek op mooie kleding.
pi_39506609
Ik ben verhuisd:

Goede nieuws: heb vijf vuilniszakken vol eruitgeclutterd.
Slechte nieuws: mijn kamer ligt vol met dozen en vuilniszakken, die allemaal nog een keer uitgezicht moeten worden voor ik ze in mijn nog aan te schaffen kasten kan stoppen. Ik heb vanmorgen nota bene 15 minuten staan zoeken naar mijn Labello en een schone onderbroek. . Laat staan dat ik nou eens lekker kan gaan opruimen. Ik moet eerst kasten kopen en mijn muren verven. (Ja, dat is een rare volgorde, eerst verhuizen en dan dingen kopen om je verhuisde spullen in te stoppen en je muren verven.)

Ik heb vandaag de badkamer en keuken wel gewoon flylady-schoon gehouden. Allereerst gewoon meteen alle haren uit de badkamer overal opgeruimd meteen nadat ze ergens op vielen. Dat scheelt joh ! Schrikbarend hoeveel haar ik verlies in 1 douchebeurt. ! En ik heb meteen mijn afwas van het ontbijt en lunch gedaan na ik de dingen vies gemaakt had. Dat soort dingen voelt echt goed. Als je een opgeruimde badkamer en keuken achterlaat als je klaar bent met tutten. En ik had de tijd van het opruimen van de badkamer gebruikt om mijn gezichtsmasker te laten indrogen, dus dat was weer een mooie win-win-situatie. Zacht huidje en geen haren in de badkuip.

Ooit komt het wel goed met me.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_39506639
Vanavond ga ik maar eens mijn keukensink shinen, dan hoor ik er ook echt bij, met een blingende sink.
pi_39506903
Vandaag mijn kledingkast opgeruimd en een ladenblok leeggehaald en alle troep die er in zat weggepleurd waardoor het hele kastje overbodig is geworden
pi_39507345
Mijn badkamer is ook schoon! Ik kon zelf gelijk gaan douchen, maar goed.
Morgen zal ik niet zoveel doen: dan moet ik 's middags en 's avonds werken.
pi_39509458
Ik ben nu bij dag 5 van Baby Steps. En ik moet die blaadjes ophangen. Nu heb ik een maand geleden van mn werk een blokje Post-It's meegenomen voor de hendigheid thuis. En natuurlijk is dat blokje nu zo kwijt als kwijt maar zijn kan .

Echt, ik ben niet geboren om een huisvrouw te zijn.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 16:12:57 #205
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39509572
Omg, een huisdhouden topic .
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:07 schreef Sanne het volgende:
Die Amerikanen werken ook altijd obsessief gedrag in de hand. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_39509618
Hoe zit dat nou met die briefjes ? Word je geacht om een briefje op je sink te plakken met "Shine me !" erop ?
pi_39510159
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
Hoe zit dat nou met die briefjes ? Word je geacht om een briefje op je sink te plakken met "Shine me !" erop ?
Briefje boven je aanrecht met "shine sink" ofzo? Briefje aan de badkamerspiegel met whatever je in de badkamer moet doen?

* fee-tje heeft de briefjes verbannen. Beetje onzin, kben niet dement ofzo.
pi_39510255
heb vandaag de rest van de ramen gewassen

mijn keuken opgeruimd, de wc gedaan, de was verzameld en overall een beetje opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39510609
Ik wil ook meedoen, al houd ik dit soort dingen nooit lang vol. Ik ga het gewoon proberen Gaat de laatste maanden toch al iets beter (elke dag nieuw vaatdoekje, systeem voor post/folders/oud papier etc)

Mijn ergste schoonmaak verhaal is denk ik dat vaatdoekje wat achter de kraan/ in het zeepbakje (gebruik zelf altijd vloeibare zeep) in de keuken gevallen was en wat ik te lang had laten liggen terwijl ik al andere vaatdoekjes in gebruik genomen had. Ik had er vogelzaad mee opgeruimd (de katten hadden van vetbollen gegeten die ik natuurlijk niet had opgeruimd na het kopen) en na een tijdje zag ik ineens een plantje groeien uit dat gore doekje in m'n zeepbakje

Ik heb m'n tweede was voor vandaag erin zitten, ik heb tassen van de vakantie nu eens gelijk opgeruimd (and that's a first) en alle post ook, de Hotspot op het logeerbed bijna helemaal opgeruimd, nu moet ik eerst de afwas doen en dan de sink shinen.

De entree van m'n huis aanpakken zal nog wat worden, dat is een trap met overloopjes, en die hebben we nog niet eens opgeknapt sinds we hier zijn komen wonen, het behang is stuk, er ligt geen vloerbedekking en de traptreden moeten hoognodig geschuurd en geschilderd worden. Alleen eer aan te behalen als ik grondig ga doe-het-zelven.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:26:16 #210
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39512047
Pff, de sink is dus geshined gisteren, maar vandaag een langere werkdag dus doe ik verder niet veel thuis. Kreeg een mail over hotspots, dat zijn de plekken met de meeste troep ofzo?

Kan me met dit weer en dikke buik echt niet druk maken over wat ik allemaal niet doe, heerlijk!

Zijn er al 'ladies' die dit langer dan een paar weken volhouden?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39513795
Ik heb nog nooit briefjes opgehangen. Ik pak gewoon mijn control journal 's morgens en werk mijn lijstje af en dat doe ik 's avonds een kwartiertje voor bedtijd weer.

En ik doe dit sinds maart/april, PM-girl.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:38:42 #212
691 luciano
ondertitelloos
pi_39514005
Darn ....... is één van jullie toevallig vrijgezel , en het liefst roodharig ???
Leeftijd , hmmmmmmmmm .....21+ t/m - 45 ???

Ik weet zeker dat jullie bestaan .. ideale leeftijd / roodharig / PIMP MY SINKKKKKKK

pi_39514061

Tussen 21 en 45.
Alleen niet vrijgezel

Succes met zoeken. Maar je kan vast je eigen sink ook heel mooi doen shinen
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:48:12 #214
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39514292
Onkruid is eruit.. (ik haat enge beestjes... )
Sink schittert iedere dag
En ik ben momenteel m'n makeup spul aan het declutteren..

pi_39514327
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:48 schreef Maerycke het volgende:
En ik ben momenteel m'n makeup spul aan het declutteren..
Ik heb nog maar 1 beauty case met make-up over...dat was ongeveer één vierde van wat ik had
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:50:33 #216
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_39514373
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 18:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb nog maar 1 beauty case met make-up over...dat was ongeveer één vierde van wat ik had
Ik vind iedere keer weer nieuwe rommel.. en het meeste is nog nieuw (i.e. van dit jaar) ook
pi_39514480
Ik ben ook steeds minder gaan kopen, dat scheelt wel. En ik had geen megawup of kleine wupjes gehaald omdat ik steeds 'CLUTTER' dacht als ik die dingen zag.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:14:01 #218
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39515037
Iemand die weet wat er bedoeld wordt met swishing and swiping the bathroom???
Mijn engels ruikt ver maar hier heb ik echt nooit van gehoord.

Wel flink de smaak te pakken, maar gisteren pas begonnen dus het kan beginners fanatisme zijn....
Die briefjes enzo dat lijkt me in ieder geval een beetje onzin, heb ook geen zin om zo'n boekwerk te maken eigenlijk. Wat zetten jullie erin??
Sink geshined en van top tot teen aangekleed?
Gek op mooie kleding.
pi_39515315
Haha, dat van die wuppies herken ik. Vriendjelief wilde eerst zo'n megawup. Toen ik vroeg wat we er mee moesten toen concludeerde hij zelf al dat het zooi was . Rest van de wuppies (ik heb er 4 gehouden) heb ik weggegeven aan een collega met kinderen die er dolblij mee waren . Pfff.... maar makeup ruimen, daar zeg je me wat. Soms vind ik vanalles in allerlei gaten en hoeken waarvan ik het bestaan niet meer wist
pi_39516551
Dat 'boekwerk' daar schrijf ik heus niet in wat ik gedaan heb hoor. Alleen wat ik moet doen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:49:53 #221
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39518253
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:09 schreef fee-tje het volgende:
Ik ben nu bij dag 5 van Baby Steps. En ik moet die blaadjes ophangen. Nu heb ik een maand geleden van mn werk een blokje Post-It's meegenomen voor de hendigheid thuis. En natuurlijk is dat blokje nu zo kwijt als kwijt maar zijn kan .

Echt, ik ben niet geboren om een huisvrouw te zijn.
Ik kan mijn post-its ook niet vinden, en heb een vreselijk rotgevoel dat ik mijn missie van gisteren niet af heb kunnen maken.

Wat wel lekker ging is de kattenbak in de bleek, kat keek wel raar, maar pech dan maar. En verder had ik het Soap is Soap hoofdstuk gelezen dus heb ik een aanvang gemaakt met wat schoonmaken van de douchewand. Kleine stukjes, over een week of vier is het totaal wel klaar.
pi_39518742
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 19:14 schreef MissFrodo het volgende:
Iemand die weet wat er bedoeld wordt met swishing and swiping the bathroom???
Mijn engels ruikt ver maar hier heb ik echt nooit van gehoord.
Swishing en swiping: http://www.flylady.org/pages/FLYFaq.asp#swish

RTFM .
  dinsdag 4 juli 2006 @ 21:04:58 #223
119994 aidyl
bla bla bla
pi_39518771
ik heb me nou niet helemaal aan de missie gehouden met dit weer

De sink kon pas geshined als ik de afwas eerst zou doen, en dat gaat niet zo hard met dit weer...
Toen ben ik maar begonnen met 2 wassen draaien en 3 uur lang strijken in de buurt van de ventilator pffffffffffffffff
Nog een beetje gedecluttert en een hotspot opgeruimd en dat was het dan voor vandaag...
vanavond wordt de sink wel geshined

morgen dan maar weer, voordat het warm wordt
15 jaar te laat geboren...
pi_39519853
Klinkt goed. We zijn ruim een maand geleden verhuist en het is nog steeds een troep. Wel de keukenm badkamer en wc schoon natuurlijk. Niet dat er overal beesten lopen ofzo.
Misschien meld ik me ook wel aan en ga ik onze sink shinen.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:20:21 #225
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39521189
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 21:04 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Swishing en swiping: http://www.flylady.org/pages/FLYFaq.asp#swish

RTFM .
Dank je dat maakt het duidelijk. Dit vind vriendlief wel een goed idee, ik ben altijd de laatste die onder de douche gaat en dan kan ik dat mooi doen terwijl hij normaal gesproken 1 keer per week de hele douche uitkamt. Maar het is te proberen denk ik.
Gek op mooie kleding.
pi_39521316
Het idee is geloof dat als je het meteen droogmaakt en oppoets een beetje, de zeep- en watervlekken er niet zo op vast komen te zitten. Iig, mijn moeder doet dat dus altijd netjes en die zegt dat het dan schoner blijft.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 22:43:14 #227
140902 MissFrodo
Visagiste
pi_39522081
Hihi mijn mams doet dat thuis ook altijd en het werkt wel, moet me alleen wel ertoe zetten om dat braaf elke dag te doen.
Gek op mooie kleding.
pi_39522316
Blehhhhh

Ik netjes de afwas gaan doen (na een hele bups andere huishoudelijke taken die ik vandaag gedaan had) zodat ik daarna eindelijk de wasbak eens schoon zou kunen maken en dan was m'n eerste babystapje gedaan en ging ik slapen.

Er lag een plasje water bij het aanrecht, ik dacht dat ik een beetje teveel gespetterd had en legde er een handdoek over. Nu was ik het laatste beetje aan het afdrogen blijkt dat m'n hele onderkasten onder water staan Cadeautje van m'n schoonmoeder die afgelopen weekend m'n huis was binnengevallen terwijl we op vakantie waren. Ze had inderdaad verteld dat er iets met de gootsteen was toen ik vroeg waarom het laminaat in de keuken helemaal opgezwollen was alsof er veel water overheen geweest was ( ) maar dat was gemaakt verzekerde ze me. Niet dus. En ik had al zo de pest in dat ze mij opbelt en de les gaat lezen over rommel die er ligt omdat zij haar zoon altijd zo godsgruwelijk verwend heeft dat die nooit iets achter z'n kont opruimt, geen boodschappen kan doen en niet eens weet hoe je moet afwassen of schoonmaken. Ik doe daar meestal niet moeilijk over, maar dan moet zij het niet tegen mij gaan doen, en zeker niet als ze zulke dingen veroorzaakt. Ze had ook al gedweild met Dettol, wat 1; giftig is voor katten en 2; wat mij betreft een prima manier is om superbacterien te kweken door overdreven te ontsmetten. We eten niet van de vloer en ik voer er ook geen operaties op uit ofzo, dus steriel hoeft 'ie niet te zijn. Zo, nu ben ik weer genoeg afgekoeld om m'n kastjes uit te gaan ruimen
pi_39522906
Arme pumpkin.... Heel veel sterkte hoor en gewoon je eigen gang gaan!
pi_39523179
Dat is echt de reden dat mn moeder niet de sleutel heeft van mn huis. Die zou dan met der vinger over de kast gaan, concluderen dat ik het niet goed doe en dan alles overhoop trekken en het schoon gaan maken. Met als gevolg dat de inrichting van mn hele huis ineens anders is, ik niks terug kan vinden en ze verwacht vervolgens dat ik lief dankjewel zeg terwijl ik op het punt sta haar te vermoorden.

[/trauma's van toen ik 16 was, nog bij mn ouders woonde, mn kamer zelf had ingericht en na een week vakantie terugkwam in een heel andere plek.]
pi_39532759
Moeders.
Haha mijn moeder geeft er niks om. Ze zegt het even maar meent het niet. Och ja, zo is er altijd wel wat. Gisteren ben ik dan verhuisd naar mijn nieuwe kamer. En door die verhalen van hier had ik heel veel zin om de sink te shinen (ik ben nog niet aangemeld!).
Ik heb de afwas gedaan (waarbij ik eerst nog even de spullen van de anderen op moest ruimen, die zijn allemaal op vakantie ) de badkamervloer schoongemaakt en mijn raampje gewassen.

Het leuk aan een kamer hebben is dat je maar weinig onderhoud hebt en de rest kunt delen!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39532954
Dit werkt echt, mijn sink is nog steeds blinkend.
Zojuist heb ik de hotspot op het ladenkastje in de slaapkamer gedaan. Ik sta helemaal verbaasd.
Ben best wel schoon altijd maar de routine die ik nu opbouw is ideaal, normaal ben ik toch regelmatig een dag bezig met cleanen.
Ik hoop het vol te houden en wie weet ga ik toch ook maar het boek bijhouden, ik merk al dat ik af en toe zo'n email uitprint om te kunnen onthouden hoe het ook alweer zit.
Ook een babystart gemaakt met de douche en de wc, net heel veel douchegel en shampoo enzo uit de douche gehaald, kan toch maar 1 tegelijk gebruiken en als ik dat elke ochtend weg moet halen ben ik veel te lang bezig. Morgen of vrijdag ga ik hem even goed cleanen en dan dagelijks bijhouden.
Gek op mooie kleding.
pi_39532982
Vandaag is het echt te warm om wat te doen. Ik heb gewoon gisteravond het kleine beetje afwas laten staan En heb nu echt geen puf om wat te doen.
Het is hier warm, benauwt BAH

Maar ik zal toch zo even wat moeten gaan doen... Dadelijk eens kijken wat flylady zegt wat ik moet doen
Oh ik moet de ramen en wanden van de eetkamer doen. Nou ja, dat is dan één raam, en ja wanden.. De eetkamer is gewoon achterin de woonkamer. Dus die neem ik zowiezo elke keer mee met stoffen
pi_39533147
Ik ben vanmorgen heel dapper begonnen met mijn sink en de badkamer en wilde daarna mijn gang aanpakken. Dat is 1 grote Hotspot! Maar het is geen doen in dit weer. Ik heb nu 1 hoek helemaal gedaan, dus dat is al wat, maar ik kap ermee hoor. Vanmiddag eb vanavond werken en dan zie ik morgen wel weer.

Zo nog even mijn sink weer laten shinen en dan is het genoeg!
pi_39533512
ik heb een aanrechtkastje en een badkamerkastje wat ik wel als hotspot kan rekenen, alles verzameld zich er en tis een grote puinhoop.

misschien ga ik er vandaag iets aan doen, als het wat afkoelt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 10:56:56 #236
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39533729
Ik heb diverse hotspots:
de keukentafel
de trap
de gehele logeerkamer
en soms de hele woonkamer.

pi_39533788
ik heb een bedtafel in de slaapkamer staan die ik er ook zeker onder reken, die ligt altijd beladen met spullen ... Verder nog mijn hoekend van het bed, daar liggen altijd massa's kleding. een kastje in de hal, goed mikpunt voor alles waar je mee binnenkomt en kwijt moet.

maar verder valt het de laatste maanden wel mee geloof ik.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:01:05 #238
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39533832
- 2 nachtkastjes erbij.
pi_39533883
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:01 schreef Sanne het volgende:
- 2 nachtkastjes erbij.
daar ligt tegenwoordig een kat op dus die zijn al opgeruimd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:03:51 #240
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39533910
Daar noem je wat! Mijn kat! Dat is een soort van wandelende hotspot.
Hoeveel haren die in een dag verliest is niet leuk meer.

Maar ja, die kan ik niet opruimen. Die kat dan. Die haren wel.
pi_39533959
ja fijn he al die haren? die drie hier willen ze ook maar al te graag kwijt en strooien ze lustig in de rondte.

ach ja hoort erbij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 5 juli 2006 @ 11:10:46 #242
43556 miss_dynastie
pi_39534117
Ik heb gister de woonkamer gestofzuigd. Toen moest ik de haarballen borstelen en kon ik eigenlijk weer opnieuw zuigen Leek me iets te overijverig, dus dat doe ik vanmiddag maar. Ik denk dat ik de katten buiten ga borstelen
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:15:03 #243
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39534257
Buiten borstelen is inderdaad het beste. Vooral als er wind staat naar de buren die je niet mag.
pi_39534276
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:15 schreef Sanne het volgende:
Buiten borstelen is inderdaad het beste. Vooral als er winds staat naar de buren die je niet mag.

buiten kammen doe ik sowieso als het een beetje weer is, scheelt veel zooi in huis en zij vinden het ook wel lekker geloof ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39534304
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:03 schreef Sanne het volgende:
Daar noem je wat! Mijn kat! Dat is een soort van wandelende hotspot.
Hoeveel haren die in een dag verliest is niet leuk meer.

Maar ja, die kan ik niet opruimen. Die kat dan. Die haren wel.
Ik heb 6 van die wandelende hotspots...
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:17:47 #246
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39534350
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:16 schreef Pleun het volgende:

[..]

Ik heb 6 van die wandelende hotspots...
zes katten? OMG wat erg.
dit is de laatste keer dat ik een kat neem. als deze dood is, duurt nog wel een jaar of tien hoop ik, dan vind ik het mooi geweest met de wandelende haarballen.
pi_39534506
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:17 schreef Sanne het volgende:

[..]

zes katten? OMG wat erg.
dit is de laatste keer dat ik een kat neem. als deze dood is, duurt nog wel een jaar of tien hoop ik, dan vind ik het mooi geweest met de wandelende haarballen.
Ah nee! Als ik groter zou wonen zou ik er nog veel meer willen. Katten roelen big time!
pi_39537780
Ik zit nog in m'n boxershort achter de computer en er staat een afwas van 2 dagen te glinsteren in mijn niet zo shiny sink.

En weer eens stofzuigen zou ook geen overbodige luxe zijn.
pi_39537844
Nou kom op Roelio! In de benen, ook in je boxer kun je de afwas wegwerken en je sink laten shinen! Je zult trots op jezelf wezen als je het gedaan hebt!
pi_39538032
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:03 schreef Pleun het volgende:
Nou kom op Roelio! In de benen, ook in je boxer kun je de afwas wegwerken en je sink laten shinen! Je zult trots op jezelf wezen als je het gedaan hebt!
Jaja, ik heb toch geen zak te doen vandaag dus ik ga straks wel even aan de slag. Eerst even ontbijten.
pi_39538544
Als je gegeten hebt gelijk de afwas wegwerken als je je bord terugzet.
pi_39538570
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 10:16 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Moeders.
Haha mijn moeder geeft er niks om. Ze zegt het even maar meent het niet. Och ja, zo is er altijd wel wat. Gisteren ben ik dan verhuisd naar mijn nieuwe kamer. En door die verhalen van hier had ik heel veel zin om de sink te shinen (ik ben nog niet aangemeld!).
Ik heb de afwas gedaan (waarbij ik eerst nog even de spullen van de anderen op moest ruimen, die zijn allemaal op vakantie ) de badkamervloer schoongemaakt en mijn raampje gewassen.

Het leuk aan een kamer hebben is dat je maar weinig onderhoud hebt en de rest kunt delen!
Let je wel op dat je nieuwe huisgenoten je niet als de schoonmaakster gaan behandelen ? Als ze doorhebben dat jij hun dingen aan het opruimen bent omdat jij nu eenmaal een hogere standaard van schoon hebt dan zij, dan sta je binnen de kortste keren elke keer hun teringzooi op te ruimen.

En ja, ik spreek uit ervaring. . Dus let een beetje op jezelf, meis. .

Ik heb vanmorgen afgewassen, het keukenblad schoongemaakt. en mijn . te ranzige citruspers . schoongemaakt. .
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:20:31 #253
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39540395
Ik heb de vuilniszak weggebracht en nu wil ik de vuilnisbak zelf ook maar in de bleek zetten.
Waar stopt dit?
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:24:34 #254
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39540525
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de vuilniszak weggebracht en nu wil ik de vuilnisbak zelf ook maar in de bleek zetten.
Waar stopt dit?
Dat stopt vanzelf bij het eerste kledingstuk dat je met bleek verpest. Ik ben super voorzichtig met bleek, ben namelijk nogal een prutser, heb er een handje van om mijn kleren vol te smeren met bleek.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39541110
Werkt dit nou echt? Ik zit er over na te denken om me aan te melden, maar twijfel nog. Ben niet zo'n ster in het huishouden, zeker niet met deze hitte.
Maar ik ga beter mijn best doen, zeker als mijn dochtertje gaat kruipen/lopen moet het wel rommelvrij en schoon zijn.
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:49:02 #256
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39541258
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef Sanne het volgende:
Waar stopt dit?
Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?
pi_39541267
Ik ga vandaag:
- me meteen aankleden als ik opsta (check, nadat ik me verslapen had )
- de lege flessen weggooien (ook check)
- mn hotspots doen: bureau en eettafel
- de sink shinen

dag 6 van de baby steps
pi_39541489
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Werkt dit nou echt? Ik zit er over na te denken om me aan te melden, maar twijfel nog. Ben niet zo'n ster in het huishouden, zeker niet met deze hitte.
Maar ik ga beter mijn best doen, zeker als mijn dochtertje gaat kruipen/lopen moet het wel rommelvrij en schoon zijn.
Ik ben een huisvrouw van niks, maar ik ben gisteren begonnen en alleen al die stomme sink shinen werkt motiverend. Voor hoelang is maar af te wachten natuurlijk. Maar het begin is er.
pi_39541805
Oke, heb me aangemeld.
Waarom we gaan van het weekend over naar onze nieuwe woning (nieuwbouw)
Alles is nieuw en netjes gepoetst. (hmmm, niet zelf)
Maar ik wil het wel zelf willen gaan bijhouden.

Dus zaterdagavond ga ik beginnen met shine my sink
pi_39541980
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik ben nog een complete n00b wat betreft het huishouden, maar wat is er zo fijn aan bleek? En hoe gebruik je het? En is dat niet een heel eng spulletje?
Vraag ik me ook af.

Isa, je hebt mail!
pi_39542104
Ik heb de afwas gedaan, fornhuis gesopt, de was van de lijn gehaald, nieuwe was in de machine gedaan en het hele huis gestofzuigd.

Ik moet nog: woonkamer en bureau opruimen en was opvouwen maar je moet ook niet teveel in 1 keer doen.

En nee, de sink shined niet, hij is enkel leeg en schoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door Roellio op 05-07-2006 16:12:37 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:40:55 #262
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39544899
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:49 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik weet er ook niet veel over, maar het doodt bacteriën en kost bijna niets.

Tipje: ruim je oude kranten en magazines op en stop ze in papieren tassen die je wel eens in de winkel krijgt. kun je het direct met de kranten weggooien. twee vliegen in een klap. blij mee. zelf bedacht. 10 lush tassies opgeruimd.
pi_39546469

zo ziet mijn sink er nu uit, ik ben er helemaal trots op

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39546625
Mooi darkelf! Ik denk dat ik het binnenkort ook ga doen.
pi_39547327
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 12:30 schreef Sanne het volgende:

[..]

eerst een uur in de bleek
dan met Ajax of ander spul
dan met Jif of Cif of hoe ze dat tegenwoordig ook noemen
vervolgens oppoetsen met Glassex.

Succes! Foto!
tnx! ik ga proberen alleen glassex heb ik niet in huis nooit eigelijk dus zal dat van de week ff kopen
pi_39548328
Ik zou bijna zeggen : daar word ik vrolijk van! als ik al die geshinde sinks zie van jullie, keurig allemaal die keukentjes! Ik vind Fly lady ook wel goede tips hebben, alleen het aantrekken van schoenen thuis vind ik minder. Ik loop graag op blote voeten, maar voor de rest werkt het bij mij heel goed om een kamer per keer aan te pakken. Het is hier altijd redelijk netjes en visite mag onverwacht binnenkomen. (dat is wel eens anders geweest) Wij zijn thuis met z'n 5en en regelmatig met z'n 6en en ik ben de chaos de baas mede dankzij dit systeem.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:51:36 #267
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39548561
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 17:35 schreef DarkElf het volgende:
[afbeelding]

zo ziet mijn sink er nu uit, ik ben er helemaal trots op

[afbeelding]
Prachtig DarkElf.
pi_39548686
Ik vind al die sinks echt onwijs netjes . Morgen in de loop van de dag maar es kijken of ik een mooie pic kan maken van de mijne . Wel netjes nadat ie geshined is natuurlijk.

Ik word er helemaal vrolijk van als ie weer glimt. Best beangstigend eigenlijk, typische vrouw dat ik ook ben .
pi_39548874
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:55 schreef fee-tje het volgende:
Ik vind al die sinks echt onwijs netjes . Morgen in de loop van de dag maar es kijken of ik een mooie pic kan maken van de mijne . Wel netjes nadat ie geshined is natuurlijk.

Ik word er helemaal vrolijk van als ie weer glimt. Best beangstigend eigenlijk, typische vrouw dat ik ook ben .
das wel ernstig he dat je het aloude rolpatroon zo bevestigd ziet door blij worden van je mooi geshinde sink

ik ken het
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:46:46 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_39549977
Ik ga de 21e in mijn huisje.

TVP dus
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:50:35 #271
79550 Ymke
your ghost
pi_39550075
Als jullie de aanrechten zo mooi schoon hebben , spoel er dan 1 per week een eetlepel soda (met kokendwater) doorheen. Dan blijven de leidingen (afvoer) ook mooi schoon
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_39550614
Kijk! Da's nou een goede tip! Door al mijn geshine van mijn sinks (ik heb er 2) is de ene een beetje verstopt komen te zitten. Ik wilde al aan de slag gaan met Musle (ofzoiets, een chemisch goedje) maar soda is veel beter. Morgen maar eens opzoeken in de supermarkt .

Ik wor ook al zo vrolijk als mijn keuken weer glanst en in de ochtend weer een stukje badkamer is gedaan. Typisch hoor...
pi_39550693
Ik doe het echt volgens de babysteps, van FlyLady moet je dat stemmetje in je hoofd stilhouden dat zegt dat alles *nu* afmoet.

FlyLady was vast niet zo eigenwijs als mijn stemmetje .
  woensdag 5 juli 2006 @ 20:22:15 #274
79550 Ymke
your ghost
pi_39550982
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:09 schreef Pandorah het volgende:
Kijk! Da's nou een goede tip! Door al mijn geshine van mijn sinks (ik heb er 2) is de ene een beetje verstopt komen te zitten. Ik wilde al aan de slag gaan met Musle (ofzoiets, een chemisch goedje) maar soda is veel beter. Morgen maar eens opzoeken in de supermarkt .

Ik wor ook al zo vrolijk als mijn keuken weer glanst en in de ochtend weer een stukje badkamer is gedaan. Typisch hoor...
Ik heb in de badkamer (daar staat ook mijn toilet) een doosje met glorix doekjes staan , elke keer als ik naar de wc ben geweest , haal ik een doekje ergens over , wc bril , wastafel , radiator enz enz , zo blijft het schoon en kost het me nauwelijks tijd
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:01:23 #275
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_39552258
ik heb nu een half opgeruimde kamer, en ik heb vannaht mijn wastafel ontstopt met een fles muscle...

oh...en ik eb een hele vieze pan gewoon weggegooid...er zaten namelijk maden in....

kijk, dat zijn echte babysteps!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_39553272
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:01 schreef kwakveense het volgende:
ik heb nu een half opgeruimde kamer, en ik heb vannaht mijn wastafel ontstopt met een fles muscle...

oh...en ik eb een hele vieze pan gewoon weggegooid...er zaten namelijk maden in....

kijk, dat zijn echte babysteps!
Hehe, alle vieze huishoudensbekentenissen komen nu wel los he ? Ik heb er ook één, ik heb weleens foto's geplaatst die ik dan eerst bewerkt had om de vlekken op m'n keukenkastjes of douchetegeltjes weg te werken.

Ik heb broertje gebeld of hij alsjeblieft m'n wasbak in de keuken wil komen maken, dat komt hij morgen doen, ik heb er gewoon een bak onder gezet en vanmiddag voor het eerst m'n "sink geshined" Ik ben op dag 2, dus behalve me aankleden hoefde ik eigenlijk niks.

Ik heb de hele keuken er toch maar van langs gegeven, alle oppervlakken (tegeltjes, kastjes, aanrecht) supergrondig gesopt, en hierna ga ik de koelkast schoonmaken. Dan is het wel genoeg geweest voor vandaag. Moet zeggen dat het wel inspirerend werkt, Flylady plus dit topic op Fok!.
pi_39553390
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Moet zeggen dat het wel inspirerend werkt, Flylady plus dit topic op Fok!.
Ik voel me altijd zo'n enorme muts als ik het gevoel heb dat er nu toch echt wat gedaan moet worden, maar toch geen zin heb. Om maar niet te zeggen hoe'n slechte vrouw ik me voel als ik weer niks gedaan heb . Kben eik best blij dat ik niet de enige ben wat dat betreft .

Soms lijken het net of alle vrouwen of echt alles schoon hebben, of dat het ze echt geen zak boeit. Het boeit me wel, maar toch is het niet schoon .
pi_39554798
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 20:22 schreef Ymke het volgende:
Ik heb in de badkamer (daar staat ook mijn toilet) een doosje met glorix doekjes staan , elke keer als ik naar de wc ben geweest , haal ik een doekje ergens over , wc bril , wastafel , radiator enz enz , zo blijft het schoon en kost het me nauwelijks tijd
Die doekjes heb ik sinds Flylady ook in huis. Die liggen nu in de badkamer, toilet en in de keuken zodat alles kan gaan shinen .

Euh, ja, de koelkast, dat is ook weer zoiets . En ik heb ook een tuinflylady nodig geloof ik (ja, mijn schoonmoeder maar da's niet een permanente oplossing )
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:26:05 #279
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39555623
Ik heb mijn douche gepoetst vandaag, .

Wel met de franse slag, .

En nog steeds mijn sink niet geshined, veel te warm voor, .

Ik ben een huisvrouw van niks.
When I rush it hits me
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:29:12 #280
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39555758
Overigens heeft vriendjelief op mijn verzoek de was gedaan en opgehangen én de wc gepoetst.

Hmmmz, misschien ben ik toch niet zo slecht in het huishouden afterall, .
When I rush it hits me
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:34:00 #281
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39555926
Ik ben ook ineens heel obsessief mijn badkamer aan het doen!
Ik raakte zelfs gefrustreerd toen mijn wonderdoekje allemaal pluisjes achter liet op mijn wastafel. Dit is best eng.
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:46:15 #282
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39556489
Smetvrees kweekvijver dit
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:51:20 #283
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39556705
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:34 schreef Liejannuh het volgende:
Dit is best eng.
Nou!
  woensdag 5 juli 2006 @ 22:56:07 #284
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39556957
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou!
Jij hebt mn bureau nog niet gezien! Dat is al 3 dagen volledig opgeruimd. Er kunnen zelfs 2 mensen aan werken zonder zooi opzij te hoeven schuiven!
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:02:24 #285
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39557264
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:56 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Jij hebt mn bureau nog niet gezien! Dat is al 3 dagen volledig opgeruimd. Er kunnen zelfs 2 mensen aan werken zonder zooi opzij te hoeven schuiven!
Straks gaan mensen nog denken dat er iets mis met je is.

Zal ik ter compensatie een foto posten van mijn bureau?

volgens mij valt er dan acuut een reddingsteam van fokflyladies binnen 'hudhudhudhudhud'
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:04:10 #286
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39557345
Nu wil ik die foto zeker zien Gronk!
pi_39557451
Ik heb vandaag ook weer een hotspot ontruimd en hoop het nu zo mooi te houden.
Ik doe elke dag een hotspot, en als alles op orde is kan ik aan de routine toestanden beginnen.
Ook doe ik braaf mijn babystapjes.
Gek op mooie kleding.
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:17:14 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39557907
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:04 schreef Sanne het volgende:
Nu wil ik die foto zeker zien Gronk!
http://flickr.com/photos/23966711@N00/182752036/

M'n sink bespaar ik je maar. Sinds ik aan 't klussen ben geweest zitten d'r irritante verfvlekken en resten voorstrijk op 't RVS aanrechtblad waar in notime allerlei gore reut aan blijft hangen. Ik moet dat ding d'r nog eens een keer uitrossen maar ik vrees dat ik dan meteen de rest van m'n keuken ook ga doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door gronk op 05-07-2006 23:22:31 ]
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:25:26 #289
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39558191
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

M'n sink bespaar ik je maar. Sinds ik aan 't klussen ben geweest zitten d'r irritante verfvlekken en resten voorstrijk op 't RVS aanrechtblad waar in notime allerlei gore reut aan blijft hangen. Ik moet dat ding d'r nog eens een keer uitrossen maar ik vrees dat ik dan meteen de rest van m'n keuken ook ga doen.
Ow dat valt nog mee, de mijne is niet veel beter momenteel.
pi_39558362
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:02 schreef gronk het volgende:
volgens mij valt er dan acuut een reddingsteam van fokflyladies binnen 'hudhudhudhudhud'
Neej, het moet in babysteps! Ik mag alleen mn sink shinen, me aankleden en een hotspot doen! Dus ik kan het ook niet helpen dat de eettafel vol zooi ligt!
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:42:37 #291
8515 galadriel
Ik denk van ook!
pi_39558771
Jippie! ik heb ook mn sink geshined! En wat **BLIJ!!** leuk om al die mooie geshinede sink-fotootjes hier te zien!
Verder heb ik ook al mn vensterbanken aan de voorkant en de voordeur gepoetst helemaal (vensterbanken waren erggg vies) want het is zone 1 deze week he!?!
pi_39559420
Ik heb m'n planten bij de voordeur voor de verandering weer eens water gegeven, telt dat ook ? Herkenbaar uit de OP van Isabeau, de planten op m'n balkon worden nog wel redelijk vertroeteld maar de planten waarvoor ik een verdieping lager de deur uit moet - waarbij ik me langs vier katten moet wringen met m'n emmer water/gieter - komen er bekaaid vanaf, als ik een tijdje vergeet water mee te nemen tijdens het dagelijkse buitenspeelmoment voor de katten dan kan ik weer nieuwe plantjes aanschaffen.
pi_39559566
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik had ook verfresten en die heb ik weggekregen met mijn stoomreiniger. Werkt perfect daarvoor!
pi_39563862
Betrap mijzelf net bij het opschrijven van mijn routine.......
Nooit gedacht dat ik dat echt ging doen maar mijn babystapje van vandaag was gele postit op spiegel plakken, dat ging mij iets te ver dus heb ik toch maar een schriftje aangemaakt

Wat zal ik als volgende hotspot aan gaan pakken.....eerst .

Oja ik weet het, koelkast en voorraadkast, en dan meteen weekmenu schrijven.
Gek op mooie kleding.
pi_39564193
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:56 schreef MissFrodo het volgende:
Betrap mijzelf net bij het opschrijven van mijn routine.......
Nooit gedacht dat ik dat echt ging doen maar mijn babystapje van vandaag was gele postit op spiegel plakken, dat ging mij iets te ver dus heb ik toch maar een schriftje aangemaakt

Wat zal ik als volgende hotspot aan gaan pakken.....eerst .

Oja ik weet het, koelkast en voorraadkast, en dan meteen weekmenu schrijven.
In 15 minuten gedaan, nu boodschappen
Gek op mooie kleding.
  donderdag 6 juli 2006 @ 09:42:48 #296
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39564618
Grmbl. Had ik gisteravond mijn sink geshined, komt mijn vriend thuis van zijn (nacht)werk om half 5 en begint hij fanatiek zijn tanden te poetsen. Allemaal tandpasta druppels op mijn gisteren nog ultiem blinkende sink.
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:10:22 #297
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39565206
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:25 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ow dat valt nog mee, de mijne is niet veel beter momenteel.
Waar ik me vooral over verbaas is 't tempo waarmee ik zooi weet te creëren. Daar kun je met al je babysteps, hotspots enzo gewoon niet tegenop
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:11:35 #298
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39565231
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Waar ik me vooral over verbaas is 't tempo waarmee ik zooi weet te creëren. Daar kun je met al je babysteps, hotspots enzo gewoon niet tegenop
ik weet precies wat je bedoelt.
Toch laat ik me niet opjagen en blijft het bureau een troep tot het aan de beurt is.
Of ik het echt op mijn heupen krijg.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:10:56 #299
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39566823
Ik ben maar gewoon zelf begonnen met een soort flyboy:

[ Bericht 53% gewijzigd door Sander op 23-02-2011 20:42:54 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:11:59 #300
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39566849
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:10 schreef Slarioux het volgende:
Ik ben maar gewoon zelf begonnen met een soort flyboy:
Goed bezig Slarioux! _O_

Volgend topic: FOK! FlyLadies #3

[ Bericht 14% gewijzigd door Sander op 23-02-2011 20:43:04 ]
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:14:38 #301
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39566924
Ik heb alle werkzaamheden opgeschort tot de temperatuur in mijn woning weer onder de 26 graden daalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')