Schneider speelt voor die mannschaftquote:Op zondag 25 juni 2006 23:26 schreef pieter_pontiac het volgende:
Fuck Robben, Fuck Schneider.
Dat zijn z'n twee grootste fouten.
Wat een prutsers,.
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:29 schreef A_L_N_F het volgende:
de scheids heeft uitmuntend werk verricht en de portugezen zijn nu eenmaal betere voetballers
wuppies
nederland
oranje supporters
DEUTSCHLAND UBER ALLES!!!!!!!!
Inderdaad Van Nistelrooy kon mischien geen vormbehoud tonen maar als het erop aan komt dan scoort hij ze toch wel.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:33 schreef Nega het volgende:
Die Kuyt en VoH waren de grootste fouten van de wedstrijd.
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:33 schreef Nega het volgende:
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 25 juni 2006 23:34 schreef thettes het volgende:
Toch is van Basten een goeie coach
van Basten een goeie coachquote:Op zondag 25 juni 2006 23:34 schreef thettes het volgende:
Om grappen moet ik lachen, van basten is om tequote:Van Basten is een grap!
Hij mist 'ervaring'.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:34 schreef thettes het volgende:
Ja, daarom ook Kuyt voorin. En zoveel 020 spelers.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:35 schreef Sender_ het volgende:
[..]
van Basten een goeie coach![]()
![]()
Hij moet is ze 020 bril afzetten
Had rijkaard ook.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:36 schreef Showtime het volgende:
[..]
Hij mist 'ervaring'.
Wanneer je spelers die een gele kaart hebben in een man meer situatie na rust in het elftal laat staan dan roep je de onheil op je af.
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:37 schreef FB-aight het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal sterven aan een hersentumor
wie?
[b]Porto, [/b]NL, en het gehele publiek daar!
toen had ik ook kritiek op hem. ben het nooit eens met zijn selecteerbeleid geweest.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:37 schreef 456 het volgende:
ZO GOEDKOOP om NU van Basten de schuld te geven. Echt.. Had hiermee gekomen toen ze van macedonie gelijk speelden, of tegen servie montenegro maar met 1-0 wonnen.
Aan van basten lag het niet. Door met die man. En terecht.
Maak er een groep van.
OPstelling was kut.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:37 schreef 456 het volgende:
ZO GOEDKOOP om NU van Basten de schuld te geven. Echt.. Had hiermee gekomen toen ze van macedonie gelijk speelden, of tegen servie montenegro maar met 1-0 wonnen.
Aan van basten lag het niet. Door met die man. En terecht.
Maak er een groep van.
Kan me niet herinneren dat Rijkaard 2 spelers die een gele kaart hadden in een man meer situatie na rust in het elftal liet staan waardoor hij de onheil op het Nederlands elftal af riep.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:37 schreef 456 het volgende:
Had rijkaard ook.
idd. alleen die voorzettenquote:
Dus is ervaring geen excuus om van Basten nu af te kraken.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:39 schreef Drakire het volgende:
[..]
Rijkaard kwam verder dan van Basten.
Nuff said.
Ok, dat kan. Wist ik niet, dan ben je consequent.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:38 schreef kollie het volgende:
[..]
toen had ik ook kritiek op hem. ben het nooit eens met zijn selecteerbeleid geweest.
van Basten heb alleen maar ze 020 bril op oppleuren met die gozer en er iemand neerzetten met ervaring en kennis.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:41 schreef 456 het volgende:
[..]
Dus is ervaring geen excuus om van Basten nu af te kraken.
Hiddink Jongen wat die je un Ruslandquote:Op zondag 25 juni 2006 23:42 schreef Sender_ het volgende:
[..]
van Basten heb alleen maar ze 020 bril op oppleuren met die gozer en er iemand neerzetten met ervaring en kennis.
Met je Oranje kleurtje een beetje staan juichen. Onvoorstelbaar, vuile NSB-er.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:26 schreef Jo0Lz het volgende:
Hahaha, prachtig, iedereen flamed elkaar
* Jo0Lz is having a good laugh.
Verliezen is kut he?quote:Op zondag 25 juni 2006 23:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat krijg je ervan als je Seedorf, Davids, Makaay en Huntelaar uit de selectie houdt en Kuyt + Vennegoor of Hesselink (:') ) boven Van Nistelrooy verkiest.
Advocaat wist tenminste nog tot de halve finale te komen op EURO 2004.
Zout toch op met deze belabberde tacticus....![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Met je Oranje kleurtje een beetje staan juichen. Onvoorstelbaar, vuile NSB-er.![]()
als het advocaat was geweest was ie door velen hier gestenigd.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Van Basten valt weinig te verwijten, hij probeerde het zo en het is niet gelukt. So be it.
Hadden/hebben alle coaches.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:42 schreef Sender_ het volgende:
[..]
van Basten heb alleen maar ze 020 bril op oppleuren met die gozer en er iemand neerzetten met ervaring en kennis.
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:47 schreef heiden6 het volgende:
Echt komisch hoe exact dezelfde mensen die twee jaar geleden Advocaat en Seedorf afkraakten nu gaan roepen dat het toen allemaal beter was.
En daarom heb ik nu zo'n hekel aan dat oranjegesodemieter, al dat lamzeiken. Het is een toernooi met hele goeie spelers en het resultaat is er voor Oranje nu helaas niet. Verdiend of niet maar nu moet er ineens flink gebashed worden op een Van Basten want iemand moet er schuldig bevonden worden.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:46 schreef kollie het volgende:
[..]
als het advocaat was geweest was ie door velen hier gestenigd.
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:52 schreef Stali het volgende:
[..]
En daarom heb ik nu zo'n hekel aan dat oranjegesodemieter, al dat lamzeiken. Het is een toernooi met hele goeie spelers en het resultaat is er voor Oranje nu helaas niet. Verdiend of niet maar nu moet er ineens flink gebashed worden op een Van Basten want iemand moet er schuldig bevonden worden.
Jeez TS get over it.
nu krijgt van Basten weer de schuld hahaahaha, ligt gewoon aan de spelers klaarquote:Op zondag 25 juni 2006 23:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat krijg je ervan als je Seedorf, Davids, Makaay en Huntelaar uit de selectie houdt en Kuyt + Vennegoor of Hesselink (:') ) boven Van Nistelrooy verkiest.
Advocaat wist tenminste nog tot de halve finale te komen op EURO 2004.
Zout toch op met deze belabberde tacticus....![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:31 schreef FloggingMolly het volgende:
Loop niet zo te janken mietjes, nou ligt het zeker ineens aan Van Basten....
HIj gokte verkeerd deze wedstrijd. Ik ben van mening dat hij deze wedstrijd gewoon Van Nistelrooy had moeten laten spelen/starten. Kuyt heeft nauwelijks gespeeld op de centrale plek voor Oranje.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Van Basten valt weinig te verwijten, hij probeerde het zo en het is niet gelukt. So be it.
Dat is wat Seedorf nu doet naar het Nederlands elftal en nog hard ook.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:57 schreef Monco1976 het volgende:
seedorf? bwhahahahaha
Seedorf lacht zich nu inderdaad kapot van het middenveld wat er nu stondquote:Op zondag 25 juni 2006 23:57 schreef Monco1976 het volgende:
seedorf? bwhahahahaha
Ik ben er gewoon op tegen om nu na 25 wedstrijden van van Basten te zeggen dat het een KUT coach is.quote:
Nee, het was nu nog slechter!quote:Op zondag 25 juni 2006 23:47 schreef heiden6 het volgende:
Echt komisch hoe exact dezelfde mensen die twee jaar geleden Advocaat en Seedorf afkraakten nu gaan roepen dat het toen allemaal beter was.
Wat een dooddoener.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:12 schreef Juup© het volgende:
Beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal.
Zeikerds.
Als je voor Portugal bent heeft hij goed gewisseld.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:21 schreef Homdeck het volgende:
Rot op allemaal. Van Basten valt niets te verwijten vanavond, hij heeft goed gewisseld.
Flikker op man wat had hij dan moeten doen? Vennegoor is ook niet mijn favoriet maar dit was wel het juiste moment om hem in te brengen.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:22 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Als je voor Portugal bent heeft hij goed gewisseld.
Vennegoor was een goede keuze, maar van Bommel voor Heitinga en Cocu eruit halen is gewoon dom.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:24 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Flikker op man wat had hij dan moeten doen? Vennegoor is ook niet mijn favoriet maar dit was wel het juiste moment om hem in te brengen.
Dat heeft mijn hond ook!quote:Op maandag 26 juni 2006 00:30 schreef Martijn_fijn het volgende:
Davids en Huntelaar thuislaten!![]()
Toch heb ik ergens nog wel sympathie voor hem. Hij straalt toch iets uit.
Maar de beste coach blijft natuurlijk Hiddink of Cootje inderdaad.
uh, dat is niet Nederlands. Dat is bij ons juist minder dan waar dan ook, waar zo iemand genadeloos op zn falie krijgt. Engeland? Spanje? Coach is eindverantwoordelijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:27 schreef achlicia het volgende:
Echt weer Nederlands hoor: Het ligt aan de coach.
hoezo? moet je hem dan maar wisselen omdat figo hem wel eens een 2e gele kaart zou kunnen aannaaien?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:38 schreef PPWB84 het volgende:
Trouwens, dat je neit inziet dat Figo die kaart zou aannaaien is gewoon gebrek aan ervaring.
Wat een onzin zeg. Dus je moet iedereen met geel maar wisselen omdat je wel eens de kans zou kunnen lopen dat Figo ze misschien een kaart aannaait?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:38 schreef PPWB84 het volgende:
Trouwens, dat je neit inziet dat Figo die kaart zou aannaaien is gewoon gebrek aan ervaring.
Jij geniet echt wel na.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:39 schreef PPWB84 het volgende:
kijkt neit anard e tegenstander.
Inderdaad man. De poule des doods afsluiten met 7 punten is echt slecht.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:26 schreef Aequabilitas het volgende:
"Ik heb genoten van dit WK"zegt van Basten dan.WE HEBBEN 'T GODVERDOMME NET ZO SLECHT GEDAAN ALS IN 1990!!!!!
Triest, is het niet?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:27 schreef achlicia het volgende:
Echt weer Nederlands hoor: Het ligt aan de coach.
Volgens mij heeft VOH elk kopduel gewonnen. Tis alleen jammer dat de afvallende bal niet voor gevaar heeft gezorgd.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:33 schreef Nega het volgende:
ben het met je eens, bahalve dan dat Cocu op de lat schoot en niet Van Bommel.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef opinionr het volgende:
[..]
Triest, is het niet?
Ze zaten gewoon massaal te wachten op dit moment om v. Basten eens lekker te kunnen flamen.
Voor het zelfde geld had v. Bommel die bal niet op de lat geschoten, maar raak en had v. persie net iets minder effect aan de bal meegegeven.. dan was het gewoon 2-1 geweest en had je niemand gehoord.
Maar we verliezen een paar "coinflip situaties" en alle blaam komt bij v. Basten te liggen.
Alsof zijn kwalificatiereeks en zijn 1e ronde zo belabberd waren.
Gewoon ongeslagen kwalificeren en de 1e ronde doorkomen in de poul des doods is geen kattepis.
V. Basten heeft het prima gedaan, hij had alleen huntelaar mee moeten nemen.. dat was zijn error van dit WK. Maar om hem dan direct maar te ontslaan, of zoals menig persoon wenst, te executeren, is een beetje overdreven.
Er zullen wel een paar internationals stoppen nu, dus kunnen we mooi doorgaan met het verjongen van het elftal.
dat EK in 2008 gaan we winnen, daar durf in mijn buuman voor in het vuur te gooien.
schaf maar alvast aanmaakblokjes aan danquote:Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef opinionr het volgende:
V. Basten heeft het prima gedaan, hij had alleen huntelaar mee moeten nemen.. dat was zijn error van dit WK. Maar om hem dan direct maar te ontslaan, of zoals menig persoon wenst, te executeren, is een beetje overdreven.
Er zullen wel een paar internationals stoppen nu, dus kunnen we mooi doorgaan met het verjongen van het elftal.
dat EK in 2008 gaan we winnen, daar durf in mijn buuman voor in het vuur te gooien.
Ja en dus?Volgende ronde meteen eruit!Die 7 punten zeggen me geen ene flikker!Uiteindelijk vliegen we er net zoals in '90 na de voorrondes uitquote:Op maandag 26 juni 2006 00:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad man. De poule des doods afsluiten met 7 punten is echt slecht.
Je moet niet op geluk vertrouwen maar de beste spelers opstellen en winnen.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:15 schreef melke het volgende:
Ik vind Van Basten een top goser! De meeste voetballers van de selectie trouwens ook! Je kunt voetballen wat je wilt, maar je hebt ook een beetje geluk nodig. Dat miste het Nederlands Elftal vanavond. Als ze hadden gewonnen werden ze de hemel in geprezen. Nu krijg je weer een hoop gezeik en kritiek van zogenaamde mensen die het beter kunnen. Bullshit, makkelijk ouwhoeren als je thuis voor je tv zit
Een goede coach.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:42 schreef Takkesteeg het volgende:
Wie had 't dan moeten doen?
quote:Op maandag 26 juni 2006 01:30 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Je moet niet op geluk vertrouwen maar de beste spelers opstellen en winnen.
Aanvallend, dominant voetbal nog geen een keer gezien en het middenveld was om te huilen.
Een arrogante kwal is van Basten, vind de uitschakeling blijkbaar niet zo belangrijk.
Ik hoop dat de KNVB deze man ontslaat en gewoon een fatsoenlijke coach neerzet.
quote:Op maandag 26 juni 2006 03:45 schreef melke het volgende:
Ach wat zeiken jullie nou!? Als een coach niet wint is het een zak, een loser, een lul, etc. Iedere coach die niet wint word afgezeikt! Hij kan 100 wedstrijden ongeslagen zijn, als hij er 1 verliest is het een baggertrainer en zijn de spelers bagger. In Nederland wonen gewoon teveel zeikers, daarom verliezen we steeds! Wint men dan is de tegenstander zwak of dan is het geluk. Verliest men dan is het allemaal de schuld van de coach en van sommige spelers. Pffff hoe kortzichtig kunnen mensen zijn!!! Grote mond achter de tv is makkelijk, ga er zelf maar eens staan!
Wereldtoppers? Je bedoelt arrogante geldwolvenquote:Op maandag 26 juni 2006 03:52 schreef tong80 het volgende:
Van Basten is een goede coach, maar hij heeft te veel ervaren kwaliteit thuis gelaten.
Seedorf en Davids zijn wereldtoppers. Waren zij geselecteerd was Stam ook meegegaan.
Van Nistelrooij verdient meer manquote:Op maandag 26 juni 2006 03:56 schreef melke het volgende:
[..]
Wereldtoppers? Je bedoelt arrogante geldwolven
Ja maar die doet tenminste niet arrogant en hij zat letterlijk en figuurlijk niet voor niets op de bankquote:
Wat is er arroant aan om met 3 clubs de EC-1 te winnen ?quote:Op maandag 26 juni 2006 04:27 schreef melke het volgende:
[..]
Ja maar die doet tenminste niet arrogant en hij zat letterlijk en figuurlijk niet voor niets op de bank
je moet die galbak wel een topgozer vinden, anders word je niet meer geselecteerd.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:15 schreef melke het volgende:
Ik vind Van Basten een top goser! De meeste voetballers van de selectie trouwens ook!
quote:Op maandag 26 juni 2006 01:30 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Je moet niet op geluk vertrouwen maar de beste spelers opstellen en winnen.
Aanvallend, dominant voetbal nog geen een keer gezien en het middenveld was om te huilen.
Een arrogante kwal is van Basten, vind de uitschakeling blijkbaar niet zo belangrijk.
Ik hoop dat de KNVB deze man ontslaat en gewoon een fatsoenlijke coach neerzet.
Guus als bondscoach. Geloof je het zelf?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:30 schreef RijstNatie het volgende:
opsouten met die jood
Co of Guus als Bondscoach
quote:Voor Oranje is de achtste finale het eindstation in een WK waarin het niet voldoende aantoonde meer te verdienen
Hij had ook John de Wolf en Koeman op moeten stellenquote:Op zondag 25 juni 2006 23:30 schreef Drakire het volgende:
Serieus wat een lul, hij heeft het Nederlands elftal mischien ver gebracht veel wedstrijden ongeslagen etc maar who the hell cares about that lol als het erop aankomt kan hij het dus niet.
En waarom zou je vennegoor of hesselink opstellen boven Kluivert of Huntelaar LOL.
En waar was Edgar Davids :S ? dat is altijd een vaste kracht geweest voor het Nederlands elftal.
Bedankt voor het Verkrachten van het Nederlands elftal Marco Bedankt.![]()
Normaal gesproken niet, maar:quote:Op maandag 26 juni 2006 00:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Dus je moet iedereen met geel maar wisselen omdat je wel eens de kans zou kunnen lopen dat Figo ze misschien een kaart aannaait?
zout toch op, als je 20x op doel schiet zonder het net een keer te raken, ligt het aan de spelers en zeker niet aan de coach. Van Basten doet het prima.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:36 schreef kollie het volgende:
Van Basten is verantwoordelijk voor dit debacle, conclusies trekken en optyfen.
als je nie ken score ken je ook nie winnequote:Op maandag 26 juni 2006 09:39 schreef SimtekF1 het volgende:
gisteren was het gewoon domme pech dat er niet gescoord werd, er waren kansen genoeg.
Ik vind 4-3-3 een ideale keuze voor het Nederlands elftal, we hebben veel aanvallers het zou zonde zijn als je er maar 2 kan opstellen.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:50 schreef Perrin het volgende:
Achteraf bezien was 4-3-3 met dit team gewoon een slechte keus. We hebben nauwelijks opkomende vleugelspelers gezien die een mooie voorzet gaven, alleen Robben kwam in de buurt.
Daar vind ik van Nistelrooy achteraf gezien eigenlijk toch wel het beste voor.quote:Vervolgens missen we de spits in vorm die aan een half kansje genoeg heeft om zo'n voorzet in te tikken.
Het middenveld was zwak en mocht niet aanvallen van van Basten, maar nu schijnt het dat het meeste toch uit Cruijff z`n hoofd kwam maar hij wou niet de verantwoordelijkheid nemen.quote:Of de middenvelders die ze van achter de spitsen erin rossen. Het middenveld deed het verder redelijk, maar was ver verwijderd van wereldklasse. Alleen de verdediging stond goed vond ik.
Van Basten heeft het goed gedaan? Laat me niet lachen. Het is nog een grotere lafaard dan Advocaat. En dan wil de knvb zijn contract ook nog verlengenquote:Op maandag 26 juni 2006 09:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Man man wat een gezeik van iedereen zeg.
Flikker toch op met dat gezeik over van Basten, hij heeft het hardstikke goed gedaan, gisteren was het gewoon domme pech dat er niet gescoord werd, er waren kansen genoeg.
precies, t heeft niks met ervaring te maken. van Basten is gewoon een slechte coach, al was ie 70quote:Op zondag 2 juli 2006 16:35 schreef Hathor het volgende:
Klinnsmann heeft ook totaal geen ervaring als coach, maar die staat straks gewoon wel met de wereldbeker in zijn handen op het podium. Ervaring is overrated.![]()
NL is ongeslagen door de qualificatie heen gekomen, iets wat geen ander NL team ooit gelukt is. 7 punten werden gehaald in wat vooraf bestempeld stond als de groep des doods, en hij vloog eruit op ongelukkige wijze in een wedstrijd dat nooit een wedstrijd is geweest tegen een stel valsspelers. En jij noemt dat achteruitgang ?quote:Op maandag 3 juli 2006 10:01 schreef Chadi het volgende:
Hij wil vernieuwing forceren wat hem duur is komen te staan. Totaal geen vooruitgang op voetbal gebied sinds hij coach is . Alleen maar achteruitgang.
nl is beter tegen de zogenaamde kleintjes gaan spelen.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
NL is ongeslagen door de qualificatie heen gekomen, iets wat geen ander NL team ooit gelukt is. 7 punten werden gehaald in wat vooraf bestempeld stond als de groep des doods, en hij vloog eruit op ongelukkige wijze in een wedstrijd dat nooit een wedstrijd is geweest tegen een stel valsspelers. En jij noemt dat achteruitgang ?
Al win je in de kwalificatie alle wedstrijden met 5-0. Het hoofdtoernooi doet het er uiteindelijk toe. Spelersmateriaal was wel aanwezig, het is v. Basten nooit gelukt om er een elftal van te maken. Als je zo naief/dom bent om ervaren krachten als Davids en Seedorf en de in bloedvorm verkerende Huntelaar thuis te laten ben je ongeschikt. Daarnaast is de selectie van Kew Jaliens natuurlijk wel de grap van de eeuw.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
misschien heeft Nederland het spelersmateriaal niet duiveltja.
En ach, we hebben nog nooit ons zo goed gekwalificeerd, nee Van Basten zuigt zeker. Misschien dat hij nu geleerd heeft van zijn fouten (ik geef mezelf een zeventje...)
Het spijt me maar ik vond de selectie van babel de grap van de eeuw. Hij is niet eens eerste reserve maar derde ofzow en dan laat hij huntelaar thuisquote:Op maandag 3 juli 2006 11:21 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Al win je in de kwalificatie alle wedstrijden met 5-0. Het hoofdtoernooi doet het er uiteindelijk toe. Spelersmateriaal was wel aanwezig, het is v. Basten nooit gelukt om er een elftal van te maken. Als je zo naief/dom bent om ervaren krachten als Davids en Seedorf en de in bloedvorm verkerende Huntelaar thuis te laten ben je ongeschikt. Daarnaast is de selectie van Kew Jaliens natuurlijk wel de grap van de eeuw.
En Willy van der Kerkhof dan? Volgens mijn misten we gewoon een stofzuiger op het middenveld, had Willy nog goed gekund hoor.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:30 schreef Drakire het volgende:
En waar was Edgar Davids :S ? dat is altijd een vaste kracht geweest voor het Nederlands elftal.
Niet volgens van Basten, die vond Wouters al te oud.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En Willy van der Kerkhof dan? Volgens mijn misten we gewoon een stofzuiger op het middenveld, had Willy nog goed gekund hoor.
Davids is volgens mij nog jonger als Cocu.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En Willy van der Kerkhof dan? Volgens mijn misten we gewoon een stofzuiger op het middenveld, had Willy nog goed gekund hoor.
bron: vi.nlquote:Davids: 'Van Basten overschreed grens van goed fatsoen'
5/7/2006 11:25
Edgar Davids reageert in een open brief in VI op de keuzes van Marco van Basten.
'Onlangs vond Marco van Basten het nodig zich nogal schamper over mij uit te laten in een poging zijn vaak onnavolgbare beleidskeuzes te rechtvaardigen. Normaal gesproken vind ik het niet nodig te reageren op uitlatingen van de bondscoach, maar ik vind dat er in dit geval door hem een grens van goed fatsoen en respect is overschreden. Met zijn uitlatingen toont Van Basten namelijk een groot gebrek aan persoonlijke klasse vooral omdat dit niet een incident lijkt te zijn. In het verleden heeft hij zich ook over andere voetballers met een succesvolle internationale carrière nogal laatdunkend uitgelaten. Een bondscoach behoort zoiets niet te doen.
Hoewel ik nogal wat redenen had om de keuzes van Marco van Basten te bekritiseren vond ik het niet netjes om dat publiekelijk te doen. Marco van Basten is de verantwoordelijke coach van het Nederlands elftal en ik heb zijn keuzes te respecteren. Ik heb mij dan ook nooit kritisch uitgelaten over zijn keuzes en zijn beleid, ook al had ik daar vaak reden toe. Nu echter de bondscoach het nodig acht om zijn soms vreemde keuzes ten koste van mij te moeten rechtvaardigen, word ik helaas gedwongen te reageren. Ik heb overigens bewust even gewacht met een reactie in de hoop alsnog een verklarend telefoontje van Van Basten te mogen ontvangen. Ik heb niets vernomen.
Ik heb getraind onder de topcoaches Van Gaal, Hiddink, Capello, Lippi en Rijkaard. Ik heb deelgenomen aan vier grote internationale eindrondes, gespeeld in vier Champions League-finales en in de top van de drie grootste competities van de wereld. Ik denk daarom dat ik enigszins in staat ben de technische keuzes van Van Basten te vergelijken met die van andere coaches en wellicht ook persoonlijk te beoordelen. Ik heb dat voorafgaand aan het WK reeds gedaan in besloten kring – zoals dat hoort – en het is daarom geen achteraf gepraat. De keuzes die Van Basten heeft gemaakt lijken voor een groot gedeelte gebaseerd op romantiek en idealisme. Het ontbrak daarbij aan het nodige realisme. De manco’s van het Nederlands elftal tijdens het WK waren voor de bondscoach kennelijk een grote verrassing maar voor velen, zeker in het buitenland waar men zich geen zand in de ogen laat gooien door charme en persoonlijke sympathie, waren deze gebreken voorspelbaar. In het buitenland reageert men dan ook vol ongeloof dat Van Basten verrast is door de manier van spelen van het Nederlands elftal in het licht van zijn onnavolgbare selectiebeleid voor het WK.
Een WK mag niet gebruikt worden als een veredeld trainingskamp onder het mom van een zogenaamd leerproces omdat er op een EK over twee jaren gepresteerd zou moeten worden. Hoe kunnen de supporters en de media van een land dat derde staat op de FIFA-ranglijst deze onzin nou accepteren? Hoewel deze ranglijst niet alles zegt, betekent het wel dat Nederland behoort tot de absolute top van de wereld. Dit brengt automatisch met zich mee dat je maar met één doel deelneemt aan het WK en dat is wereldkampioen worden.
Tijdens een WK is het voorzienbaar dat je spelers nodig hebt met specifieke kwaliteiten. Dat dergelijke spelers niet voor handen zouden zijn lijkt mij een gebrek aan inzicht. Op de vraag of ik niet een speler zou zijn met bepaalde kwaliteiten die nu ontbraken in de selectie antwoordde Van Basten dat ik een minder seizoen had gespeeld waarna hij op een nogal goedkope wijze ten koste van mij de lachers op zijn hand trachtte te krijgen. Ik denk overigens dat ik een goede eerste competitiehelft heb gespeeld en een wisselende tweede helft. Voor ervaren spelers met specifieke kwaliteiten die op het hoogste niveau acteren kijk je voor een eindtoernooi echter niet in de eerste plaats naar de vorm. Want wat is vorm? Je weet inmiddels waartoe dergelijke spelers in staat zijn – en dan betreft het niet, of juist niet, alleen de kwaliteiten op het technische vlak. Als ervaren coach begrijp je dat dergelijke spelers op een eindtoernooi zeker iets extra’s zullen willen neerzetten en een jong elftal een gevoel van overtuiging en zelfvertrouwen kunnen geven. De voorbeelden zijn ook nu te zien tijdens het WK. Ik vind het teleurstellend dat ik zoiets aan de bondscoach van het Nederlands elftal moet uitleggen. Noem mij verder een speler uit de selectie van het Nederlands elftal die een volledig seizoen goed heeft gespeeld. Ik heb een fase minder gespeeld in de competitie. Hetzelfde geldt voor alle spelers van het Nederlands elftal. Een aantal spelers, waaronder middenvelders, heeft zelfs ronduit een zwak of slecht seizoen gedraaid in de Nederlandse competitie die toch niet tot de allersterkste van Europa behoort.
Dat wij opeens een gebrek aan kwaliteit zouden hebben is overigens een ander goedkoop excuus. Brazilië heeft de meeste kwaliteit maar gaat er in de kwartfinales uit. Duitsland heeft individueel gezien de minste kwaliteit maar was uiteindelijk toch een belangrijke kandidaat voor de wereldtitel. Dit komt niet in de minste plaats vanwege hun coach die niet in de dug out blijft zitten wachten totdat zijn charisma het elftal over een dood punt heen tilt en daarmee vergeet te coachen, de arbitrage te bespelen en als twaalfde man deel te nemen aan de wedstrijd. Kijk in dit opzicht maar eens naar Hiddink, Van Gaal, Capello, Scolari, Klinsmann, Ferguson, Wenger, Mourinho. Het ziet er misschien soms wat clownesk uit maar het is wel een belangrijk onderdeel van het coach ambt. In deze discussie lijkt het er namelijk op dat een gewonnen wedstrijd een ongelofelijke prestatie is door het gebrek aan kwaliteit van de spelers; winst is daarom vooral een verdienste van de coach. Als er wordt verloren ligt dat voor de hand want er is immers een gebrek aan kwalitatief goede spelers. De coach treft zo nooit enige blaam. In het huidige voetbal zijn echter de kwaliteitsverschillen tussen de selecties zeer gering en gaat het bij winst en verlies nog maar om zeer kleine details. Wedstrijden op het allerhoogste niveau worden daarom steeds vaker beslist door de kwaliteit op de bank en dan bedoel ik niet de reservespelers.
Een jonge onervaren coach maakt onherroepelijk fouten en dat geeft ook niet. Het is echter vooral vervelend als die fouten vooraf door velen zijn voorzien maar op dat moment door de coach met nogal wat dedain en arrogantie zijn weggewimpeld. Daardoor zijn de keuzes achteraf voor de coach wat moeilijk te rechtvaardigen. Echter, toon ook dan je waardigheid, geef toe dat er fouten zijn gemaakt en speel vooral niet onder de gordel ter verdoezeling van die fouten.
Ten slotte het volgende. Ik zou in een interview met het boulevardblad News of the World gezegd hebben het een schande te vinden dat het Nederlands elftal zo grof speelde tegen Portugal. Andere bladen suggereren dat ik mij kritisch zou hebben uitgelaten over het spel van het Nederlands elftal. Nou, ik geef zelden interviews en al helemaal niet aan dergelijke bladen. Overigens speelde het Nederlands elftal zeker niet te grof tegen Portugal, maar dat is een andere discussie.'
Edgar Davids
Geen slecht verhaal. MvB is sowieso altijd nogal arrogant als het op kritiek aankomt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:40 schreef egoTRON het volgende:
Edgar vindt Marco ook niet zo aardig meer:
[..]
bron: vi.nl
Schandalige opmerking aan een topspeler die tot aan de eerste dag van het WK heeft getraint om erbij te kunnen zijn. Harder kun je iemand niet raken, terwijl het compleet zinloos is.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
dat ie Jan wouters toch ook niet meenam
Het gaat Edgar er niet eens om dat hij er niet bij was. In heel zijn brief (van 12310432213543124 a4tjesquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:56 schreef Hathor het volgende:
Als Davids er wel bij was geweest, waren we er net zo goed uitgevlogen tegen Portugal, alleen waren er waarschijnlijk nog een paar rode kaarten meer gevallen.![]()
en dan nog niet eens gesproken over het feit dat die dwaas het WK als voorbereiding ziet op het EKquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:00 schreef spurs het volgende:
In deze brief staan toch wel een aantal zeer sterke punten. Als bv. Advocaat zulke beslissingen had genomen als van Basten had gedaan dan was hij volledig afgebrand door de Nederlandse pers en door ons.
van Basten kan wat dat betreft erg veel maken, terwijl hij toch wel een paar fouten heeft gemaakt.
- Huntelaar niet mee, beste Nederlandse doelpuntenmaker van dit moment.
- van Nistelrooij de gehele wedstrijd tegen Portugal niet laten spelen, ten gunste van Kuijt en vennegoor
- met één centrale verdediger verder spelen tegen Portugal en dan degene laten staan die eigenlijk al rood had moeten hebben.
- alle spelers, op Bouhlarouz na, met een gele kaart buiten de basis laten tegen Argentinië.
Dit had Dickie moeten doen, dan was ons landje te klein geweest.
Inderdaad. Kvind het nog prettig om te lezen ook. Genuanceerd in ieder geval wel, met goede volzinnen...quote:
Volgens mij de 'ik neem jan wouters toch ook niet meer mee' opmerkingquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:16 schreef SCH het volgende:
Op welke uitspraken van Van Basten over hem doelt Davids eigenlijk?
http://www.vi.nl/vi/show/id=239659/contentid=81668/sc=7cb421quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:14 schreef LuukBes het volgende:
Waar haal je die brief vandaan. Vind hem nergens op vi.nl
Staat nu op de frontpage van VI.nlquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:14 schreef LuukBes het volgende:
Waar haal je die brief vandaan. Vind hem nergens op vi.nl
In dat geval kan ik over die kutkop van hem ook wel een paar a4tjes volkladden. Hij kan gewoon niet omgaan met het feit dat hij van een vergane generatie is.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:58 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Het gaat Edgar er niet eens om dat hij er niet bij was. In heel zijn brief (van 12310432213543124 a4tjes) zegt hij geen enkele keer dat hij er bij moet zijn. Hij heeft het alleen maar over die arrogante kop van van Basten
Doe je best zou ik zeggenquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dat geval kan ik over die kutkop van hem ook wel een paar a4tjes volkladden. Hij kan gewoon niet omgaan met het feit dat hij van een vergane generatie is.
Inderdaad, als je naar de homepage http://www.vi.nl/home.html surft (staat gewoon als bookmark hier) staat het er nog niet, maar als je www.vi.nl intikt weer wel. Raar.quote:
Daar gaat het niet over, maar je reactie zegt al genoeg!quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
In dat geval kan ik over die kutkop van hem ook wel een paar a4tjes volkladden. Hij kan gewoon niet omgaan met het feit dat hij van een vergane generatie is.
Dit is idd het meest belachelijke van alles.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:03 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dan nog niet eens gesproken over het feit dat die dwaas het WK als voorbereiding ziet op het EK
Heeft ie dat echt gezegd? Is ook niet zo heel slim.quote:Op woensdag 5 juli 2006 13:18 schreef 456 het volgende:
[..]
Volgens mij de 'ik neem jan wouters toch ook niet meer mee' opmerking
Kortzichtigquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:Een WK mag niet gebruikt worden als een veredeld trainingskamp onder het mom van een zogenaamd leerproces omdat er op een EK over twee jaren gepresteerd zou moeten worden. Hoe kunnen de supporters en de media van een land dat derde staat op de FIFA-ranglijst deze onzin nou accepteren? Hoewel deze ranglijst niet alles zegt, betekent het wel dat Nederland behoort tot de absolute top van de wereld. Dit brengt automatisch met zich mee dat je maar met één doel deelneemt aan het WK en dat is wereldkampioen worden.
Hij schrijft wat hij denkt.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:40 schreef egoTRON het volgende:
Edgar vindt Marco ook niet zo aardig meer:
[..]
bron: vi.nl
Ha, Snijder enco hebben vaak genoeg ook nog eens een grote mond. Maarja het is het clubje van Cruijff he, daar doe je niets tegenquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:31 schreef RijstNatie het volgende:
van basten is gewoon een kut jood, die elke keer smoesjes verzint voor de reden om gelauterde internationals niet te selecteren.
hij komt met vergelijkingen voor Davids met Jan wouters... belachelijk. De echte reden is natuurlijk dat hij met een jong team wil beginnen, zonder de ster spelers met een grote mond. Maarja die heb je nu eenmaal nodig omdat ze gewoonweg beter zijn als Snijder en VdV, Maduro..
Oprotten met deze achterlijke hondelul
Zo blind ben ik niet !quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:47 schreef DrDentz het volgende:
de complete brief staat gewoon op vi.nl, waarom zo'n tweedehands bron erbij halen
Eensch,quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:48 schreef DrDentz het volgende:
en ik ben het wel met Edje eens, maar daar zal ie weinig aan hebben
Het is vreemd en blijft vreemd dat van Basten Huntelaar niet meegenomen heeft !quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:12 schreef DrDentz het volgende:
Maar waarom in vredesnaam Huntelaar niet meenemen dan... de enige Ajax-speler waarvan iedereen vindt dat ie mee moet en dan laat ie em thuis
als Van Basten toch zo'n Ajaxhart heeft...
Hoeveel goals van Kuyt? En hoeveel van Ruud?quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:19 schreef muhammad_ali het volgende:
Ach kom. Kuyt heeft het beter gedaan als Van Nisterooj
Niet. Denk ik.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:34 schreef Soul79 het volgende:
Het pijnlijke hieraan - en misschien ook wel de reden dat Davids zo reageert - is dat Davids een enorme bewonderaar is van de speler Van Basten en ongetwijfeld in beginsel ook wel van de persoonlijkheid die hij als speler had: de winnaarsmentaliteit, het bikkelharde. Dat Van Basten als coach zo laconiek is, stelt hem juist daarom zo teleur.
Ben benieuwd of en hoe Van Basten hier op reageert.
quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:38 schreef mossos_squadra het volgende:
VAN BASTEN is gewoon een RACIST hij liet alle zwarte sterspelers thuis vooral hoe die seedorf, davids en kluivert helemaal geen kans gaf en hoeveel moeite hem het kost om boulahrouz op te stellen terwijl boula de beste verdediger van Nederland is.
Babel werd gewoon geselecteerd hoor en Giovanni speelde bijna altijd in de basis.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:38 schreef mossos_squadra het volgende:
VAN BASTEN is gewoon een RACIST hij liet alle zwarte sterspelers thuis vooral hoe die seedorf, davids en kluivert helemaal geen kans gaf en hoeveel moeite hem het kost om boulahrouz op te stellen terwijl boula de beste verdediger van Nederland is.
huntelaar is een boer, komt van de graafschap en psvquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:12 schreef DrDentz het volgende:
Maar waarom in vredesnaam Huntelaar niet meenemen dan... de enige Ajax-speler waarvan iedereen vindt dat ie mee moet en dan laat ie em thuis
als Van Basten toch zo'n Ajaxhart heeft...
150% mee eensquote:Op woensdag 5 juli 2006 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Davids heeft wel gelijk, met name hij had in deze selectie niet misstaan en de manier waarop Van Basten soms reageert als hem naar een mening over spelers wordt gevraagd is af en toe op het respectloze af... Van Bommel, Van Nistelrooij, Kromkamp, Davids, Seedorf, Kluivert... allen zijn al door Van Basten openlijk aan de schandpaal genageld. Dat ie geen vertrouwen heeft in bepaalde spelers is zijn keuze maar om dan in de pers schamper over ze te gaan doen past totaal niet bij een bondscoach... het zijn wel vrijwel allemaal jongens die het Nederlandse voetbal grote diensten hebben bewezen...
Meest schrijnende voorbeeld van Van Basten's tactloze gedrag vond ik dat ie bij een kinderpersconferentie duidelijk aangaf dat hij Huntelaar zou meenemen... toen ie daarop bij het bekendmaken van de echte selectie op werd gewezen meldde ie doodleuk dat het maar een vraag van een kind betrof en dat hij daarop ook een kinderlijk antwoord gaf... dan mis je dus duidelijk een stuk respect voor mensen....
jup, vond ik ook erg makkelijk.quote:[b]Op woensdag 5 juli 2006 16:11
Meest schrijnende voorbeeld van Van Basten's tactloze gedrag vond ik dat ie bij een kinderpersconferentie duidelijk aangaf dat hij Huntelaar zou meenemen... toen ie daarop bij het bekendmaken van de echte selectie op werd gewezen meldde ie doodleuk dat het maar een vraag van een kind betrof en dat hij daarop ook een kinderlijk antwoord gaf... dan mis je dus duidelijk een stuk respect voor mensen....
Rustig aan he, anders gaat het zadel er weer op.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:38 schreef mossos_squadra het volgende:
Klinnsmann.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:15 schreef muhammad_ali het volgende:
Maar de logische vraag die daar op volgt: Wie dan? Cruijff hoef ik niet, Guus is al bezet. Ik denk dat Co net een maatje te klein is. Van Marwijk lijkt me ook. Rijkaard hebben we al eens gehad.
Wie?
quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:44 schreef mossos_squadra het volgende:
kom op man kluivert de beste oranje spits aller tijden en hij wordt door van basten geneg(e)erd en blablabla
quote:Patrick Kluivert mag alweer op zoek naar een nieuwe club. De topscorer aller tijden van het Nederlands Elftal heeft van zijn huidige werkgever Valencia CF te horen gekregen te mogen vertrekken. Trainer Quique Flores ziet geen toekomst meer in de blessuregevoelige Kluivert, die afgelopen seizoen aan beide knieen werd geoperereerd.
Volgens Flores heeft Valencia CF al voldoende aanvallers met Marco Di Vaio, Stefano Fiore, Bernardo Corradi, Rufete en José Enrique in de gelederen. Kluivert zal ook niet met de ploeg meereizen naar het trainingskamp in Ermelo. In totaal speelde de aanvaller slechts 10 wedstrijden voor de Spaanse club, waarin hij één keer scoorde.
Nou weet ik het zeker, jij bent die moeder van patrick he ? Van Gaal kreeg ook al nachtmerries van jou toen je hem besprong op schiphol. Ga je ons nou ook bespringen hier ?quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:44 schreef mossos_squadra het volgende:
kom op man kluivert de beste oranje spits aller tijden en hij wordt door van basten geneg(e)erd en ik denk dat VAN BASTEN gewoon jaloers op SEEDORF is omdat SEEDORF meer bereikt heeft bij ac milan dan van basten.
Inderdaad, niet alleen tactloos, maar vanuit PR oogpunt ook ontactisch van Van Basten om openlijk te beweren dat een actieve speler over the hill is. Zeker als die speler nog steeds voor verassingen kan zorgen. Zidane is ook aan het eind van zijn carriere en je ziet maar wat voor beslissende rol die heeft gespeeld.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Davids heeft wel gelijk, met name hij had in deze selectie niet misstaan en de manier waarop Van Basten soms reageert als hem naar een mening over spelers wordt gevraagd is af en toe op het respectloze af... Van Bommel, Van Nistelrooij, Kromkamp, Davids, Seedorf, Kluivert... allen zijn al door Van Basten openlijk aan de schandpaal genageld. Dat ie geen vertrouwen heeft in bepaalde spelers is zijn keuze maar om dan in de pers schamper over ze te gaan doen past totaal niet bij een bondscoach... het zijn wel vrijwel allemaal jongens die het Nederlandse voetbal grote diensten hebben bewezen...
Hmmm, ik dacht dat LBO-zwakstroom tegenwoordig wel uitgesloten was van deelname aan Fok!-forum.quote:Op donderdag 6 juli 2006 03:01 schreef mossos_squadra het volgende:
ik denk dat VAN BASTEN gewoon bang is voor die dikke neger lullen van DAVIDS en SEEDORF vooral als ze die dikke lullen in zijn kont zitten te proppen na een verloren wedstrijd.
kut van basten heeft mijn wk helemaal verneukt die vieze stinkerd
En het zijn jongens met meer internationale ervaring dan hij heeft.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:11 schreef TheVulture het volgende:
Hier heeft ook gelijk. Hij selecteert spelers die bijna niet gespeeld hebben en helemaal niet speelklaar waren terwijl hij dat zelfde argument gebruikt om bepaalde spelers niet mee te nemen.quote:Ik heb een fase minder gespeeld in de competitie. Hetzelfde geldt voor alle spelers van het Nederlands elftal. Een aantal spelers, waaronder middenvelders, heeft zelfs ronduit een zwak of slecht seizoen gedraaid in de Nederlandse competitie die toch niet tot de allersterkste van Europa behoort.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 03:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hmmm, ik dacht dat LBO-zwakstroom tegenwoordig wel uitgesloten was van deelname aan Fok!-forum.
Idd, wat van Basten is er ook vrij ver mee gekomenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:55 schreef DrDentz het volgende:
ik vind dat je LBO-zwakstroom nu flink tekort doet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |