Inderdaadquote:Op zondag 25 juni 2006 12:39 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Dus uiteindelijk was een lange vakantie daar goedkoper/beter geweest?
Ja, toen hij in Nederland was had hij binnen drie weken een baan. En daarbij is de meubelindustrie hier heel anders dan in Nieuw-Zeeland. In NZ heb je vrijwel alleen maar import uit China.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:41 schreef Mirre het volgende:
Kan je vriend hier met zijn engelse diploma's wel een baan vinden,denk je?
Ik dacht hetzelfdequote:Op zondag 25 juni 2006 12:46 schreef Thisbe het volgende:
Dat van die benodigde opleiding, had je dat niet van te voren kunnen weten?
Ik lees uit jouw verhaal nogal wat gebrek aan voorbereiding eigenlijk. Toch jammer dat het niet gelukt is, succes met jullie leven in Nederland!
Ik wilde hetzelfde zeggen als ondeugend. Jammer dat het mislukt is, maar gelukkig dat jullie elkaar nog hebben.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:37 schreef poohy het volgende:
Dank je ondeugend en rival![]()
De grootste test van onze relatie hebben we trouwens al in Nederland gehad, omdat er toen iets ingrijpends is gebeurd. Maar ik moet toegeven dat deze situatie niet echt bevorderlijk is voor je relatie. Het ruzie-gehalte lag ook iets hoger het afgelopen jaar![]()
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
En ik moet toegeven, als ik zelf in Engeland zou moeten wonen dan kan ik alleen overleven met een kilo anti-depressivia![]()
Maar goed, het ligt er ook een beetje aan waar je gaat wonen![]()
Bakkie doen?quote:Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
Het doet mij echt goed om alle positieve reacties te lezen![]()
@Rewimo: We willen weer in Haarlem gaan wonen.
bepaalde delen van London en andere steden zijn diep en diep triest. Ik denk dat NL over de hele linie welvarender is dan de UK.quote:Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.
In ieder geval; ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit geprobeerd hebben. Veel geluk in NL!
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?quote:Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
Het doet mij echt goed om alle positieve reacties te lezen![]()
Ik heb in een maandje NZ meer gezien van het land (North + South Island), dan mijn neef die er al 14 jaar woont (alleen regio Auckland).quote:Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
En er zijn ook zoveel mensen hier die niets van hun eigen land hebben gezien. Dat komt door het lage salaris en de weinige vakantie dagen die men heeft.
Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kouquote:Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?
- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
Hadden jullie ook veel contact met NZ jongeren? Hoe verliepen die contacten? Heb je ook directe armoede gezien?quote:Op maandag 26 juni 2006 09:27 schreef poohy het volgende:
[..]
Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kouZojuist heb ik alle schimmel van de muren afgehaald
![]()
Maar het grappige is dat ik van dit en het bovenstaande lijstje geen last zou hebben als we nu in een betere situatie hadden gezeten. Want ja, we wisten van te voren dat we veel luxe in zouden leveren.
TS kan er niets aan doen dat jij te lui bent om te lezen..quote:
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...quote:Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen.
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:
@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Je bent teuggekomen vanwege het weer?
Sorry, hij was te makkelijk.
Is 12 euro bruto per uur een ultralaag salaris dan?quote:Op zondag 25 juni 2006 12:51 schreef poohy het volgende:
Ik verdien nu omgerekend 8 euro per uur bruto. En ik ben Personal Assistent .
Ze hebben er hier een hele mooie titel voor: PA to the Manager![]()
Mijn vriend verdiende over het algemeen 12 euro bruto per uur. Om even een beetje te vergelijken. De boodschappen kosten hier hetzelfde als in Nederland en aan huur betalen we voor dit hok 320 euro per maand.
40 euro per uur hallo, dat is wel heel erg hoog (6400 euro bruto per maand, 76800 euro per jaar Dat is dik 2x modaal inkomen) .quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:45 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend wilde graag bij mij zijnMaar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.
Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
Die gekke belastingen zijn best wel killing voor je inkomen hoor, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:57 schreef poohy het volgende:
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.
Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.
Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:35 schreef wonderer het volgende:
Hoe moeilijk doet de IND eigenlijk over remigreren?
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Ok, de dropjes zijn heerlijk, een fricadel op z'n tijd ook. Saté saus is goddelijk, maar ....
Volgens mij wel hoor. Je laat je paspoort op Schiphol zien en loopt verder, einde verhaal. Meer hoef je niet te doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerdquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
haha dat heb ik nu ook!
@ Poohy: Jammer dat het niet is gelopen als gehoopt, maar wel idd een ervaring die je vormt.
Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.
Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland en ik voel me prima veilig hoor!![]()
Klinkt behoorlijk treurig. Ik ken de films van Mike Leigh, daarin wordt ook een dergelijk beeld van een gedeelte van de Britse samenleving geschetst.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
@femmechantal: Ik denk dat in het zuiden van Engeland wel een stuk beter vertoeven isDe plaats waar mijn vriend is geboren is wel het ergst. De manier van leven daar is werken, dronken worden in het weekend, meisje zwanger maken, die met het kind laten zitten enzovoort. Vrouwen weten niet beter dan dat ze het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd kinderen willen hebben. Zo is het nichtje van mijn vriend vijftien en zwanger van haar tweede
Maar goed, nu heb ik het over Manchester en omstreken. Mijn vriend is zo'n 12 keer verhuisd door heel Engeland en eigenlijk heeft hij er over het algemeen nergens goed gevoeld. Hij is blij dat hij er weg is.
quote:Op maandag 26 juni 2006 10:11 schreef Stuka666 het volgende:
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...
vertel op!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.
volgens mij heeft TS aangegeven "broke as fuck" te zijn...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je ervoor kiest om terug te gaan naar NL. Weet je zeker dat je niet ergens anders heen wilt? Nederland is immers niet de enige optie!
Misgegaan: Absoluut geen voorbereiding, dus het niet hebben van een greencard/baan en rijbewijs en toch gaan. Na een aantal zwarte baantjes te hebben gehad, had ik het wel gezien. Daarnaast kreeg ik een goed aanbod vanuit Nederland, dus ben ik teruggegaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:19 schreef reviewz het volgende:
[..]
Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerd
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Geleerd: Dat als ik ga emigreren ik goed voorbereid moet zijn; bv het al hebben van een baan.
Dat is mijn ervaring ook. Eerst zien en op gesprek.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:
[..]
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
Lijkt me ook idd moeilijk om op zo'n afstand te solliciteren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:
[..]
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
Okee, dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:36 schreef Tharalom het volgende:
Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je nooit gedaan of gedurfd hebt.. Respect hoor voor jullie verhaal. Ik wens je veel succes hier in Nederland.
Het maakt veel goed, maar voor dat eten is geen excuus.quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:58 schreef femmeChantal het volgende:
[..]Jawel hoor, maar de natuur en de droge engelse humor maken veel goed.
Poohy heeft het in elk geval geprobeerd, voor hetzelfde geld was het wel gelukt. Het is hoe dan ook wel een hele ervaring die je rijker bent.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe haal je het dan ook in je hoofd om met zulke opleidingen en slechte voorbereiding naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal nietquote:Op maandag 26 juni 2006 15:00 schreef Komakie het volgende:
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.
(..)
Het ging mij er niet om het feit dat de winkels toevallig open zijn op donderdagavond, maar meer het gevoel dat ik erbij had. Gezellig met vriendinnen na het werken winkelen en dat gevoel wat ik erbij hadquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal niet
koopavonden ? in veel landen is het elke dag koopavond, incl. zondag
uitgaan met vrienden ?
Joh, laat die users maar praten. Ik ken wel meer mensen die voor een paar jaar naar een ander land zijn gegaan en bij wie ook veel onduidelijk was op het moment van vertrek. Sommigen hadden vooraf contact gelegd met mogelijke werkgevers en waren daar, bij positieve reactie, tijdens een "baanzoek-vakantie" op bezoek gegaan (met soms een tijdelijk contract als resultaat). Anderen hebben dat niet gedaan (want dat kost je weer een ticket) en vonden na enige moeite toch ook een baan. Je verwacht gewoon niet dat het belachelijk moeilijk gaat zijn. Ik ken echter ook een stel (hoogopgeleid blablabla) bij wie het heel moeilijk was, ondanks het feit dat ze het land in kwestie goed kennen. Zij zijn net als jullie uiteindelijk teruggekomen met een aantal negatieve (maar zeker ook veel positieve) ervaringen op zak. Prima toch, ik blijf vinden dat jullie veel lef hebbenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 07:24 schreef poohy het volgende:
Nog even over dat we onvoorbereid weg zijn gegaan volgens sommige users.
Hopen maar dat ie dit topic niet aan het volgen isquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:18 schreef poohy het volgende:
Bedankt![]()
Mijn baas vroeg trouwens wat mijn plannen waren nadat mijn tijdelijke contract afloopt. Hij is namelijk heel tevreden over mijn werk en wil mij graag in vaste dienst nemen. Ik heb maar iets gemompeld van dat ik dat nog niet wist![]()
Jammer voor je dat het allemaal niet gelopen is zoals je gehoopt had. Hieruit blijkt wel dat bij emigratie een baan het allerbelangrijkste is. ALs je zo op vakantie rondloopt lijkt een land altijd wel gezellig en leuk om voor altijd te blijven, maar als je een baan of huis zoekt, komt vaak de kille werkelijkheid om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:04 schreef poohy het volgende:
Toen we het besluit namen om terug te keren, had ik deze baan al hoor![]()
Maar inderdaad, vanmiddag kreeg ik toch weer een sprankje hoop. Stom eigenlijk, hoe een mens toch hoop kan blijven houden. Maar als ik realisctisch naar onze situatie kijk, dan is er nog steeds niets veranderd. Mijn vriend moet namelijk een vaste baan als meubelmaker krijgen anders krijgen we geen permanent visum. Eind september verloopt mijn tiijdelijke visum en die van mijn vriend in november.
Hij heeft nu dus werk voor een maand en als dat voorbij is, dan kan hij weer naar een baan gaan zoeken. In Wellington heeft hij nu alle bedrijven gehad, dus zouden we het in Christchurch kunnen proberen. Alleen hebben we geen geld om te verhuizen (we wonen nu in een gemeubileerd 'huis') en dan moet ik zelf ook weer naar een baan gaan zoeken. En daarbij zullen ze mij niet meer zo gauw aannemen met een visum dat op het punt staat te verlopen.
Einde verhaal dus![]()
![]()
En ik misschien niet... althans als Bos zijn zin krijgt en er in oktober gestemd gaat worden... dan zit ik in Nieuw Zeeland! (Alleen op vakantie, heb geen emigratie-plannen)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oeh dan kunnen jullie waarschijnlijk gewoon in nederland stemmen![]()
En anders mogen ze op de Ambassade stemmenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Oeh dan kunnen jullie waarschijnlijk gewoon in nederland stemmen![]()
Lukt je doelstelling? En waarschijnlijk heb je ook wel wat diepere pockets als je het gewoon 2 jaar probeertquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:58 schreef Dallie_v1.02 het volgende:
Jemig wat een verhaal. Op een bepaalde manier wel deprimerend want ik denk dat je er ook wel flink moedeloos van kan raken. Maar ok, van het niet geprobeerd te hebben, raak je later weer moedeloos van.
Zelf zit ik nu ruim 2 jaar in Australie met een zelfde soort van doelstelling, veel dingen komen ook wel bekend voor...
Bedanktquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:11 schreef popolon het volgende:
Nou wel even voorbereiden dat je straks in een flat zit of je tuintje ook het uitzicht is van vijf andere families.
Over het algemeen niks om te schamen. De enige mensen die zich m.i. zouden moeten schamen zijn de mensen die voor hun vertrek aan een stuk door lopen te bleren hoe kut Nederland wel niet is en dat ze blij zijn dat ze nu ergens naar een 'goed oord' vertrekken.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef poohy het volgende:
Dit zal wel een hele omschakeling en uitdaging zijn en vandaar mijn idee een topic over te openenen. Je hoort namelijk weinig van mensen wiens emigratie mislukt is, vooral uit schaamte (denk ik). Wij schamen ons niet, want we hebben echt alles geprobeerd om het te laten werken hier. En het is gewoon niet voor ons weggelegd, helaas.
Onze doelstelling lukt in zoverre dat we nog we even kunnen blijven ...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:00 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Lukt je doelstelling? En waarschijnlijk heb je ook wel wat diepere pockets als je het gewoon 2 jaar probeert
Ik weet niet of deze vraag voor mij bedoeld is of voor Dallie_v1.02, maar toch antwoord ik evenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:39 schreef Paul_NL het volgende:
Zou je in Nederland minder hard hoeven te werken voor meer?
En blijft er nog wel tijd en geld over om leuke dingen te kunnen doen zoals uitgaan, sporten, reizen en dat soort zaken?
Hoe kom je in Manila terecht? Welk verhaal zit daar achter? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijkquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Jammer voor je dat het allemaal niet gelopen is zoals je gehoopt had. Hieruit blijkt wel dat bij emigratie een baan het allerbelangrijkste is. ALs je zo op vakantie rondloopt lijkt een land altijd wel gezellig en leuk om voor altijd te blijven, maar als je een baan of huis zoekt, komt vaak de kille werkelijkheid om de hoek kijken.
Wat dat betreft prijs ik mezelf gelukkig dat ik voordat ik naar Manila verhuisde een baan had. Geeft echt een goede basis.
idemquote:Op zondag 25 juni 2006 12:47 schreef dwerg het volgende:
Alvast welkom terug.
ik verdien bij mijn stage ook niet heel veel, maar dat komt voornamelijk omdat het dus een stage is. Maar zelfs als het zou verdubbelen is inderdaad niet een heel hoog salaris vergeleken met NLquote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:20 schreef poohy het volgende:
Inderdaad, als je hier niet naar werk hoeft te zoeken e.d. is Nieuw-Zeeland een heel erg leuk land![]()
Maar de levenskosten zijn een stuk hoger dan in Nederland, dit ivm de lage salarissen hier. Dus dan zijn boodschappen automatisch ook een stuk duurder.
Ook zijn hier best veel mensen arm. Sinds kort bestaat er Family Assistence voor de gezinnen die moeilijk rondkomen. Maar liefst tweederde van de gezinnen komt hier voor in aanmerking dus dat zegt al genoeg over de nieuwzeelandse inkomens en de levenskosten![]()
stage bij C-tech, een bedrijf wat composieten producten maakt. Het is zeker waar dat iedereen lange uren maakt. Elke dag maak ik wel 9 uur en meestal nog iets langer. De mensen bij dat bedrijf gaan gewoon door tot het werk van die dag af is. Ze zijn alleen soms wel onverstaanbaarquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:23 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwdWat voor stage doe je eigenlijk?
Herkenbaar!!! Dit is volgens mij heel normaal in Nieuw-Zeeland, overwerkenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:40 schreef kepler het volgende:
[..]
stage bij C-tech, een bedrijf wat composieten producten maakt. Het is zeker waar dat iedereen lange uren maakt. Elke dag maak ik wel 9 uur en meestal nog iets langer. De mensen bij dat bedrijf gaan gewoon door tot het werk van die dag af is. Ze zijn alleen soms wel onverstaanbaarHet NZ-accent is een beetje Engels mompelen... ik moet echt mn best doen om ze te verstaan
zo groot is dat toch nietquote:Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
ach overwerken vind ik niet zo heel erg, maar ik moet ook nog een uur met de trein. Gelukkig kan ik nu met iemand meerijden, scheelt weer een uurtjequote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:47 schreef poohy het volgende:
[..]
Herkenbaar!!! Dit is volgens mij heel normaal in Nieuw-Zeeland, overwerken![]()
Oh en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die last heeft van het nieuwzeelandse accentIk zit hier nu ruim een jaar en ik kan die mensen soms nog steeds niet verstaan
![]()
Dat had ik ook moeten vragen aan poohy 2 weken terug.quote:
Vooral South Auckland, een plek waar ik niet veel kwam.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?
- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
Vandaag heeft mijn vriend weer een positieve reactie gekregen op een sollicitatieEn we hebben ook te horen gekregen dat we allebei omgerekend 500 eur aan belasting terugkrijgen in Nieuw-Zeeland
![]()
Ik begin nu langzaam aan onrustiger te worden, ik word de haverklap 's nachts wakker. En op mijn werk ben ik al met mijn gedachten eldersHet is toch allemaal best wel spannend.
Heb je op je werk al verteld dat je weggaat? Is zo lullig als je op een dag met de noorderzon vertrokken bent.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
Vandaag heeft mijn vriend weer een positieve reactie gekregen op een sollicitatieEn we hebben ook te horen gekregen dat we allebei omgerekend 500 eur aan belasting terugkrijgen in Nieuw-Zeeland
![]()
Ik begin nu langzaam aan onrustiger te worden, ik word de haverklap 's nachts wakker. En op mijn werk ben ik al met mijn gedachten eldersHet is toch allemaal best wel spannend.
het is hier ook erg warmquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb je op je werk al verteld dat je weggaat? Is zo lullig als je op een dag met de noorderzon vertrokken bent.![]()
Het lijkt me echt heel spannend, sowieso emigreren lijkt me super spannend, maar dan ook weer remigreren. De tijd vliegt wel, nog maar 27 daagjes en dan sta je weer op 't noordelijke halfrond.Hoop voor je dat het dan nog/weer zulk mooi weer is als nu. We zitten nu in de 2de hittegolf van dit jaar!
![]()
Weersverwachting voor NL vandaag: 32C en plaatselijk 35C![]()
Ons kacheltje staat hier te loeienquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:15 schreef kepler het volgende:
[..]
het is hier ook erg warmVandaag was het 17 graden met volop zon, is het toch nog een beetje zomer
inderdaadquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:25 schreef poohy het volgende:
[..]
Ons kacheltje staat hier te loeien![]()
Maar jee wat een verschil dan nog zeg![]()
dan zal ik ze wel even bellen, want ik heb geen zin om 9 maanden op mijn geld te wachten (ik vertrek 23 oktober)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:48 schreef poohy het volgende:
Ja hoorAls je gewerkt hebt krijg je aan het einde van het financiele jaar (begin juni) een personal tax summary toegestuurd. Mijn vriend kreeg hem niet terug en die moest hem telefonisch aanvragen. Het enige wat je dan moet doen is bevestigen dat je akkooord gaat met het bedrag en dan krijg je een chegue togestuurd
![]()
Meer info staat op www.ird.govt.nz
Kinderen heb ik niet en wil ik niet, dus dat scheelt al heel veel. Die plaatsen ken ik niet nee, heb er zelfs eigenlijk nog nooit van gehoord (Todmorden heel vaag, maar Walsden helemaal niet). Ik ben drie keer in York geweest, verder in Hull, Whitby en Scarborough. En buiten Yorkshire alleen in London en Bath.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
@Maeghan Je kan inderdaad altijd terugDe enige reden waardoor het wat moeilijker zou kunnen gaan is als je kinderen hebt. Wel leuk dat je zo weg bent van Engeland. Mijn vriend heeft trouwens in Todmorden en Walsden gewoond in Yorkshire. Ken je die plaatsen?
Gelukkig maar, kan ik met een goed gevoel doorfokken. Even afkloppen.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef poohy het volgende:
Conclusie van dit avontuur
Dit is in ieder geval iets om nooit spijt van te krijgen. etc
ik denk dat je het in Californie, waar ik woon, of in Australie veel beter zou hebben gehad, in beide landen is de cultuur het tegenovergestelde van hierarchisch. in Nieuw Zeeland en Engeland is de cultuur, raar maar waar, veel hierarchischer.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:26 schreef poohy het volgende:
En dan heb ik het nog niet gehad over alle schoolkindertjes die uit het niets hun middelvinger naar je opsteken![]()
Wij gingen naar Nieuw-Zeeland vanwege het land zelf en niet omdat we echt perse in het buitenland wilden gaan wonen. Het is eigenlijk het enige land waar we ons thuisvoelen. We zouden (of ik, mijn vriend kan overal aarden) zullen dit nooit in landen zoals Australie en Amerika hebben. En daarbij kom je in die landen er niet niet zomaar in![]()
Vooral nu je een baan hebt waar je het naar je zin hebt en je baas ook tevreden over je is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
Ik heb trouwens een gigantische hekel aan het opzeggen van een baan. Niet dat ik de illusie heb dat ik onmisbaar ben, maar op de een of andere manier voel ik mij altijd schuldig.
Dat is zeggen dat je nooit in Europa zou willen wonen. Elk stukje Amerika is weer anders.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
@walrik: In Amerika zou ik nooit willen wonen![]()
Bakkiequote:Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef poohy het volgende:
Oh en we zijn van plan om in Haarlem te gaan wonen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef poohy het volgende:
Oh en we zijn van plan om in Haarlem te gaan wonen.
Dat weet ze wel, ze zat hier eergisteren nog op de bankquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:35 schreef poohy het volgende:
Niet dat ik weet lady-wrb. Maar Rewimo woont (ook) in Haarlem![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:35 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat weet ze wel, ze zat hier eergisteren nog op de bank
Zweden niet zo heel ver weet ik. maar toch iedereen roept dat Zweden of andere Scandinavische landen perfect zijn maar dat is niet zo, ieder land heeft zo zijn voor en nadelen. En overal waar veel mensen wonen gaat het achteruit met de leefomgevingquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:55 schreef poohy het volgende:
Waar ben je geweest?
Wat mij eigenlijk opvalt, is dat Nieuw-Zeeland dezelfde problemen heeft als Nederland of andere landen in de wereld. Hier worden (helaas) ook baby's vermoord, gooien jongeren stenen van de brug en vermoorden hierdoor een motorrijder, worden mensen zomaar uit het niets doodgeschoten enz.![]()
Als je om bijvoorbeeld deze redenen Nederland verlaat, dan schiet er niet veel mee op![]()
klinkt als het leven van een studentquote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:41 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Ik heb lang in het buitenland gewoond en ben ook weer teruggekomen...Daar heb ik nog vaak spijt van! Vooral in het begin was het hier heel moeilijk: geen woonruimte, geen werk, geen geld...
Het heeft zeker drie jaar geduurd eer alles hier weer op de rails was!
Sterkte iig!
Ik woonde in Sitges. (De "speeltuin" van Barcelona) Het leven daar werd een beetje te heftig, en ik wilde graag de dertig halen! Echt, ze gingen bij bosjes tegelijk onder de zoden...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:10 schreef kepler het volgende:
[..]
klinkt als het leven van een student
waar heb je gewoond en waarom ben je weer terug gekomen?
Welke problemen heeft Noorwegen of Ijsland?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:16 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Zweden niet zo heel ver weet ik. maar toch iedereen roept dat Zweden of andere Scandinavische landen perfect zijn maar dat is niet zo, ieder land heeft zo zijn voor en nadelen. En overal waar veel mensen wonen gaat het achteruit met de leefomgeving![]()
Heeeeel hard werken! ( In de horeca natuurlijk.) Sitges is een beetje een maf dorp met maffe inwoners, onder homo's is het erg bekend, en het stikt er van de travestieten, gesjeesde kunstenaars, nou ja, noem maar op. De meeste gingen ten onder aan drank, drugs, nare ziektes, ongelukken of maakte er zelf een eind aan...Het werd me een beetje teveel.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe financierde je dat heftige leven? En waardoor gingen ze onder de zoden?
Dat wordt een minimeet danquote:
Hoezo. Leg eens uit waarom jij vind dat Haarlem een kutstad is?quote:
Het is een flinke test voor jullie relatie, dat kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:54 schreef poohy het volgende:
We hebben inderdaad veel moeilijke momenten gehad en nu nog steeds. Want nu hebben we last van de stress doordat we weer terug gaan en onderling veel irritaties.
Slechter dan de laatste tijd in NZ kan je het niet hebben lijkt mijquote:Net schoten de tranen toch in mijn ogen vanwege de angst om terug te keren naar Nederland. Er is natuurlijk geen zekerheid dat we het daar wel heel goed gaan hebben![]()
Maar over het algemeen ben ik (en mijn vriend) positief over het feit dat we terug gaan![]()
quote:Wat leuk dat je zoon in Australie naar school gaatWaar zit hij precies?
Inderdaad, koop maar een regenjas.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:57 schreef teigan het volgende:
als het dit weer blijft poohy, heb je geen echte zomerkleding nodig denk ik.....
ik weet niet hoe het in Wellington is, maar hier in Auckland is het al sinds zaterdagochtend aan het regenenquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:38 schreef lady-wrb het volgende:
poohy: vergeet niet je plu en regenpak mee te nemen.
en een hoosemmer.
want op het ogenblik komt het met bakken tegelijk naar beneden
ik wist niet dat het zoveel kon regenenquote:Op zondag 6 augustus 2006 10:05 schreef poohy het volgende:
Ja, sinds vandaag valt het hier met bakken uit de hemelMaar dat is alleen maar positief, want dan is de overgang niet zo groot
![]()
ik gebruik die tasjes altijd voor mijn afval, scheelt weer vuilniszakkenquote:Op zondag 6 augustus 2006 10:17 schreef poohy het volgende:
Zal de supermarkten echt wel gaan missen en vooral de openingstijden. En in Nederland moet ik mijn boodschappen weer zelf inpakkenHoewel al die plastic tasjes niet echt goed voor het milieu zijn
![]()
Is het ook zeker weten hoor! Ook ik ben er geboren en getogen! Ik woon er nu nog steeds en het is hier prima!quote:
yep me2 hehe. Ik woon er ook al 21 jaar en het blijft okquote:Op zondag 6 augustus 2006 19:05 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Is het ook zeker weten hoor! Ook ik ben er geboren en getogen! Ik woon er nu nog steeds en het is hier prima!
Trouwens veel Haarlemmers in dit topic
Nee hoorquote:
quote:
Je komt nog wel even in het fokkers in het buitenlandtopic buurten he voordat je weggaat?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:47 schreef poohy het volgende:
Haarlem![]()
Nog twee dagen en dan zit het werk er eindelijk op. Ik kan me met geen mogelijkheid meer concentrerenBen blij dat het donderdag over is
![]()
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 10:37 schreef Rewimo het volgende:
Die minimeet klinkt goed, BluezzJe moet Guus ook nog steeds komen bekijken trouwens
Met 12 graden 's nachts begint het daar helaas ook al aardig op te lijkenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:23 schreef poohy het volgende:
Ja ik zal zo eens gaan kijken naar een plu, goed idee![]()
Regen maakt mij niet zoveel uit hoor, als het maar niet koud is![]()
En vergeet de hagelstenen niet die vandaag om m'n oren vlogenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Met 12 graden 's nachts begint het daar helaas ook al aardig op te lijken
Geloof het ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:42 schreef ASroma het volgende:
leuk topic nogmaals, leuk om een vervolgtopic te maken met hoe het in Nederland gaat enzo !![]()
ze zitten nu in hong kong i guess![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:06 schreef Levitation het volgende:
[..]
Geloof het ookBen echt benieuwd hoe 't met ze is!
Alvast een virtueel welkomscommitée:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Geen idee, ze kunnen de eerste maand logeren bij Poohy's ouders... misschien hebben die wel internet. Anders moeten ze maar even een internetcafé zoeken... wij willen weten hoe het nu is!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:01 schreef menesis het volgende:
ze zullen wel geen internet hebben of wel in hun nieuwe huis?
(heb niet alles doorgelezen hoor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |