abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2006 @ 12:22:14 #1
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39202699
Er bestaan al vele (succes)verhalen over mensen die geemigreerd zijn of mensen die het idee hebben om naar het buitenland verhuizen. Nu zitten wij in precies in de omgekeerde situatie. Vol met dromen zijn wij ruim een jaar geleden verhuisd naar Nieuw-Zeeland, om het hier te gaan proberen. Helaas is het totaal niet uitgepakt zoals wij dat wilden en wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland

Dit zal wel een hele omschakeling en uitdaging zijn en vandaar mijn idee een topic over te openenen. Je hoort namelijk weinig van mensen wiens emigratie mislukt is, vooral uit schaamte (denk ik). Wij schamen ons niet, want we hebben echt alles geprobeerd om het te laten werken hier. En het is gewoon niet voor ons weggelegd, helaas.

Ik zal het een en ander over onze situatie even wat duidelijker uitleggen. Het is behoorlijk negatief en lang verhaal maar we zijn dan ook nogal gefrustreerd En het is fijn om even mijn hart te luchten

Voorgeschiedenis
Eind 2001 hebben mijn vriend (hij is Engels) en ik elkaar ontmoet in Nieuw-Zeeland Hij was daar al aan het werk en had het plan om er voorgoed te blijven wonen. Allebei waren we helemaal weg van het land en we voelden ons er enorm thuis. De mensen waren enorm vriendelijk, alles ging relaxed aan toe en de natuur is hier prachtig Na een maand of negen had ik genoeg van het rusteloze reis- en werk bestaan en mijn geld was dan ook meer dan op. Ik ging terug naar Nederland en mijn vriend volgde een paar maanden later. We hadden allebei het idee om zo snel mogelijk terug te gaan. Door persoonlijke omstandigheden duurde dit langer dan gepland, maar drie jaar later gingen we dan toch echt terug naar Nieuw-Zeeland Niet voorgoed, maar wel in ieder geval voor minimal vijf jaar. Beiden hebben/hadden we geen hekel aan Nederland maar NZ had gewoon ons hart gestolen.
Daarbij zou het voor ons relatief makkelijk zijn om een permanent visum te krijgen. Mijn vriend heeft namelijk een beroep waar in Nieuw-Zeeland een schreeuwend tekort aan is. En zijn droom was dan ook om hier een eigen bedrijfje op te starten.

Van te voren wisten we van de ‘nadelen’: het ultra-lage salaris, arbeidsvoorwaarden (bijv.15 vakantiedagen per jaar), slecht zorgstelsel. Maar dit viel bij ons in het niet omdat we voor de lifestyle gingen, dan zijn de andere dingen niet zo belangrijk.

Maar goed, alles achtergelaten in Nederland (huurhuis en banen opgezegd, vierdehands meubels op de vuilnisbelt), huilend afscheid genomen op Schiphol en hup daar gingen we dan met ons spaargeld en onze dromen

Hoe het ging
Niet zo goed. Mijn vriend had werkelijk waar de grootste moeite om een baan te vinden Die had hij nodig om het visum voor ons te kunnen te bemachtigen. Hij is ambachtelijk meubelmaker (cabinetmaker) en heeft hiervoor een universitaire opleiding in Engeland gedaan (BA Hon’s). Meubels maken is echt een passie voor hem. Dus je zou zeggen dat het dan makkelijk moet zijn om een baan te vinden. Niets is minder waar. Ze vinden het hier helemaal niet belangrijk dat je in het buitenland een goede opleiding hebt gehad. Het gaat er hier vooral om dat je nieuwzeelandse opleiding hebt gedaan (zijn opleiding bestaat hier alleen op MBO niveau maar dat maakt niet uit ) en het liefst ook nieuwzeelandse werkervaring hebt! Een andere werkgever zei tegen hem dat zijn talenten hier pas worden geaccepteerd als hij een nieuwzeelandse opleiding zou volgen

Maar vaak werd hij ook niet aangenomen vanwege de reden dat hij overopgeleid schijnt te zijn.
Uiteindelijk heeft hij drie keer een tijdelijke baan gehad. De eerste keer was het tafels schuren. De tweede baan was keukens in elkaar zetten en zou permanent zijn maar wel na een proefperiode van drie maanden. Dit werd niet verlengd omdat hij een gaatje op een verkeerde plek had geboord De uiteindelijk enige positieve ervaring die hij had was notabene bij een bij een nederlands bedrijf
.
Hij heeft ook de gekste dingen meegemaakt bij het zoeken naar een baan. Zo werd er bij een sollicitatiegsprek hem uit de bijbel voorgelezen. En het is niet na te tellen hoe vaak hem een baan is beloofd en dat het uiteindelijk niet doorging. Deze onbeschoftheid is hier meer regel dan uitzondering. We hebben allebei dit echt nog nooit meegemaakt. De mensen blijken dus helemaal niet zo vriendelijk te zijn
Om een lang verhaal kort te maken: we hebben een telling gedaan, mijn vriend heeft in Nieuw-Zeeland 150 bedrijven benaderd en niemand wil hem hebben

Bij mij ging het niet veel beter. Zelf heb ik ook tijdelijk gewerkt (we wisselden elkaar elke keer af) en dat ging ook met de meest mogelijke moeite. Van advertenties in kranten hoorde ik sowieso niets en was dus afhankelijk van uitzendbureaus. En de dames die daar werken bepalen wel even wat voor werk ik kon gaan doen. Ze maakten mij wijs dat ik alleen voor een minimumsalaris kon werken om dat ik geen ervaring had. De enige kans op een baan was als het meisje van het uitzendbureau mij aardig vond. Dit is tot drie keer toe gelukt

Doordat we allebei geen vaste baan konden vinden hebben we er best een armoedige en sloeberige periode opzitten. En daardoor kan je niet fatsoenlijks iets opbouwen. Eigenlijk hadden we altijd enorme zorgen over geld en werk. Ik werd er ziek van om elke keer ons geld na te tellen voor boodschappen. Gelukkig had meestal 1 van ons tweeen wel een baan. Woonruimte was ook moeilijk omdat we op een gegeven moment niet genoeg geld hadden om iets voor onszelf te huren. Een woning delen was dan de oplossing, maar dan moet je niet bij een drugsverslaafde eindigen. Op een avond werd onze medebewoner een beetje aggressief en daar sta je dan met je spullen op straat. (ook een beetje onze eigen schuld). In totaal zijn we zeven keer verhuisd in Nieuw-Zeeland en dat helpt ook niet echt om te settelen

Dit is het verhaal heel erg in het kort.

En nu
Nu zijn we ruim een jaar verder en nog steeds geen stap vooruit. We wonen nu in Wellington, in een 1-persoons beschimmeld huisje en elkaar weer afwisselen met het hebben van werk. Tsja en dan moet je echt een keuze maken. Gaan we nog zo door of zetten we er een punt achter? Naar mijn idee konden we er wel mee ophouden, als je na een jaar nog niets hebt bereikt dan zegt dat genoeg. Mijn vriend wilde het dolgraag nog proberen, hij wilde niet opgeven. Maar na zijn laatste ontslag kwam hij weer in het zo bekende baan-beloofd-maar-niet-krijgen cirkeltje dat hij ook moest toegeven dat het gewoon niet gaat. Het is blijkbaar niet voor ons weggelegd, hoe graag we het ook willen.
Dus ja dan maar weer terug naar Nederland. We kunnen weer helemaal opnieuw beginnen, wat ook wel weer een uitdaging is. We hebben helemaal niks meer, behalve 500 euro op onze rekening

Gelukkig hebben we nu wel allebei werk, mijn vriend heeft namelijk een baantje gevonden voor een maand zodat we weer geld in het potje kunnen doen. De vliegtickets zijn namelijk al gekocht en 14 augustus vliegen we terug naar Nederland Mijn ouders gaan een paar dagen later voor vier weken op vakantie dus dan kunnen we even rustig bijkomen van alles. We zijn nu al druk bezig met het zoeken naar werk en woonruimte. Hopen dat het nu allemaal wat makkelijker gaat en dat we in Nederland een toekomst op kunnen bouwen

Heimwee hebben we nooit echt gehad, maar je merkt wel hoe sterk je aan je thuisland bent verbonden. Hoe diep dat in je zit (althans bij mij ). Ik moet trouwens wel toegeven dat toen ik er echt, echt genoeg van had, kleine dingetjes opborrelden die ik miste. Zoals lekker op de fiets stappen naar de winkels, of donderdagavond koopavond (heel slap ik weet het), het hebben van centrale verwarming en isolatie. Ik had nooit verwacht dat ik dit nog eens zou zeggen maar ik mis ook de hollandse gezelligheid
En natuurlijk mijn vrienden en familie

Conclusie van dit avontuur
Dit is in ieder geval iets om nooit spijt van te krijgen. Ik heb hier dingen geleerd die ik nooit geleerd zou hebben in Nederland. Ik sta een stuk steviger in mijn schoenen, heb nu een grote dosiszelvertrouwen, ik ben zelfbewuster enzovoort. Vrienden en familie herkennen mij amper aan de telefoon, ik ben echt super blij met hoe ik nu in mijn vel zit We hebben er dan ook totaal geen spijt van onze keuze. En anders blijf je alleen maar dromen en wordt het gras steeds groener aan de andere kant.

Ik zal de komende tijd bijhouden hoe het ons zal vergaan, want er zijn natuurlijk ook dingen aan Nieuw-Zeeland die ik ga missen. Zoals de natuur, de relaxedheid, de ruimte. Ja, ruimte zal ik heel erg gaan missen. Als ik aan Nederland denk krijg ik meteen een benauwd gevoel. Sommige mensen zijn bang dat we nu een droombeeld hebben van Nederland, maar dat is absoluut niet zo. Heb er tenslotte 27 jaar gewoond en dromen doen we voorlopig niet meer

Wordt vervolgd
  zondag 25 juni 2006 @ 12:34:56 #2
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39203031
Ik ben heel benieuwd.

Hulde trouwens voor jullie doorzettingsvermogen. Ik kan me voorstellen dat zoveel tegenslag funest kan zijn voor een relatie. Jullie lijken er goed door te komen. Een illusie armer maar een ervaring rijker inderdaad. Ik hoop dat het jullie lukt gauw een lekker plekje te vinden hier in Nederland.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_39203090
jammer voor jullie dat het niet gelukt is! maar ik vind jullie hardstikke stoer dat jullie een poging gewaagd hebben!!

en ik wens jullie hier in nederland meer geluk!!
  zondag 25 juni 2006 @ 12:37:45 #4
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39203100
Dank je ondeugend en rival

De grootste test van onze relatie hebben we trouwens al in Nederland gehad, omdat er toen iets ingrijpends is gebeurd. Maar ik moet toegeven dat deze situatie niet echt bevorderlijk is voor je relatie. Het ruzie-gehalte lag ook iets hoger het afgelopen jaar
pi_39203145
Dus uiteindelijk was een lange vakantie daar goedkoper/beter geweest?
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  zondag 25 juni 2006 @ 12:41:15 #6
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39203187
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:39 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Dus uiteindelijk was een lange vakantie daar goedkoper/beter geweest?
Inderdaad Maar zo voelde het soms ook, heb het afgelopen jaar heel veel vrij gehad
pi_39203200
Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en hoop echt dat het jullie hier in NL wat meer voor de wind zal gaan.
Kan je vriend hier met zijn engelse diploma's wel een baan vinden,denk je?
  zondag 25 juni 2006 @ 12:43:30 #8
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39203248
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:41 schreef Mirre het volgende:

Kan je vriend hier met zijn engelse diploma's wel een baan vinden,denk je?
Ja, toen hij in Nederland was had hij binnen drie weken een baan. En daarbij is de meubelindustrie hier heel anders dan in Nieuw-Zeeland. In NZ heb je vrijwel alleen maar import uit China.

Hij moet alleen wel weer zijn Nederlands ophalen
pi_39203334
Dat van die benodigde opleiding, had je dat niet van te voren kunnen weten?
Ik lees uit jouw verhaal nogal wat gebrek aan voorbereiding eigenlijk. Toch jammer dat het niet gelukt is, succes met jullie leven in Nederland!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zondag 25 juni 2006 @ 12:47:06 #10
6536 dwerg
chagrijn
pi_39203345
Alvast welkom terug.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 25 juni 2006 @ 12:48:10 #11
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39203375
Nou de eerste keer dat mijn vriend in Nieuw-Zeeland werkte, was er van dat opleidingsverhaal geen sprake. Toen verliep alles op rolletjes Hij had daar namelijk heel makkelijk een baan gevonden.

Vanuit Nederland is hij begonnen met solliciteren en dat zag er allemaal zonnig uit
  zondag 25 juni 2006 @ 12:48:22 #12
67670 Skv
Cynist.
pi_39203382
ultra-laag loon?
Waar moet je dan aan denken?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 25 juni 2006 @ 12:51:41 #13
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39203474
Ik verdien nu omgerekend 8 euro per uur bruto. En ik ben Personal Assistent .
Ze hebben er hier een hele mooie titel voor: PA to the Manager

Mijn vriend verdiende over het algemeen 12 euro bruto per uur. Om even een beetje te vergelijken. De boodschappen kosten hier hetzelfde als in Nederland en aan huur betalen we voor dit hok 320 euro per maand.
pi_39203483
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:46 schreef Thisbe het volgende:
Dat van die benodigde opleiding, had je dat niet van te voren kunnen weten?
Ik lees uit jouw verhaal nogal wat gebrek aan voorbereiding eigenlijk. Toch jammer dat het niet gelukt is, succes met jullie leven in Nederland!
Ik dacht hetzelfde
Maar suc6 hier.
  zondag 25 juni 2006 @ 12:53:21 #15
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39203521
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:52 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde
Maar suc6 hier.
Zie mijn reactie hier boven
pi_39203606
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:37 schreef poohy het volgende:
Dank je ondeugend en rival

De grootste test van onze relatie hebben we trouwens al in Nederland gehad, omdat er toen iets ingrijpends is gebeurd. Maar ik moet toegeven dat deze situatie niet echt bevorderlijk is voor je relatie. Het ruzie-gehalte lag ook iets hoger het afgelopen jaar
Ik wilde hetzelfde zeggen als ondeugend. Jammer dat het mislukt is, maar gelukkig dat jullie elkaar nog hebben.

Interessant verhaal in ieder geval om te lezen....
ik blijf dus benieuwd....
pi_39203688
Heel veel succes gewenst in Nederland.

Ik ga over een paar maanden het omgekeerde doen. Van Nederland naar Spanje emigreren.
pi_39203778
ik had er al wat van meegekregen in de dieetclub, maar zoals ik hetnu lees hebben jullie er alles aan gedaan, en het is gewoon jammer dat het niet zo liep als jullie wilden...

in dat opzicht is het fijn dat jullie nu een datum hebben om naartoe te leven dat je weer in Nederland een nieuwe start kan maken... Ik blijf dit volgen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 25 juni 2006 @ 13:04:42 #19
148424 IshQ
» I got a Lust for Life
pi_39203859
Emigreren is ook één van mijn dromen, wat een avontuur zeg. Heb geboeit je verhaal gelezen, jammer dat het niet gelukt is maar het zij zo.
Superveel succes in Nederland, ik ga dit topic volgen
» Wat is d'r nou weer....
pi_39204009
Jammer dat jullie avontuur niet is geworden wat jullie ervan hadden verwacht. Aan de andere kant hebben jullie het geprobeerd wat mi respect verdient. Soms pakt het goed uit en soms niet maar niet geschoten is altijd mis.

Veel succes als jullie weer in Nederland zijn.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:11:00 #21
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39204035
Bedankt allemaal voor de leuke reacties
Het leek mij ook een goed idee om dit allemaal op te schrijven door mensen die met hetzelfde idee rondlopen. En dat het niet altijd goed hoeft te gaan.
pi_39204083
Ach, je hebt misschien ongeluk gehad met het opbouwen van een leven maar je bent rijk aan nieuwe ervaringen. Het lijkt me echt gaaf dat je tenminste geprobeerd hebt wat je wil, wie weet kan je later weer terug tegen pensioenstijd of nadat je aardig verdiend hebt hier en een goede start daar kan vinden. Alleen zou ik wel een vaste baan zoeken voor je er heen gaat. Maar het gaat je goed hoop ik!
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:12:53 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_39204092
Succes verder
Huilen dan.
pi_39204125
Ik zou uiteindelijk ook graag willen emigreren, vandaar dat ik dit verhaal nu ga volgen.
Maar goed dat jullie er veel van geleerd hebben, en alles niet voor niets is geweest.
Veel succes, en ik hoop dat alles beter zal gaan eenmaal weer in nederland!
pi_39204139
Ik zou de OP inbinden .
  zondag 25 juni 2006 @ 13:17:45 #26
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39204246
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou de OP inbinden .
Geen zin in
Als mensen er hierdoor geen zin hebben om het te lezen, jammer dan.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:59:27 #27
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_39207300
Wow, wat enorm stoer dat jullie je droom hebben nagejaagd. Ik blijf dit zeker volgen, binnen nu en een jaar wil ik ook weg uit NL en terug naar Brazilie. Ik hoop dat ik dan wat meer succes heb...

Succes verder hier in Nederland...
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juni 2006 @ 15:23:01 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39207975
Poohy, wat jammer dat het niet gelukt is. Maar ik ben vol bewondering voor je positieve inslag en volgens mij komt het helemaal goed met jullie! Waar ga je ongeveer wonen in NL?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 25 juni 2006 @ 17:53:07 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_39213051
Prachtig hoe jullie er TOCH als winnaars uitkomen, met je zelfbewustzijn en jullie relatie die nog steeds standhoudt. Heel mooi.

Veel succes in Nederland en misschien is over een jaar of tien NZ wel weer een optie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 25 juni 2006 @ 19:35:06 #30
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39217026
De kosten die jullie hebben in Wellington qua huren en boodschappen (net zo duur als in NL??) dat valt wel tegen. Hoe zit het met verzekeringen e.d.?Hebben jullie ook nog in de Auckland area rond gekeken? Of misschien Christchurch op Southern Island? En hoe was de sfeer van het dagelijkse leven?

bedankt voor dit topic uiteraard. erg nuttig

[ Bericht 13% gewijzigd door brooklynzoo op 26-06-2006 08:59:23 ]
pi_39218005
@poohy, mogen wij ook vragen wat je vriend van Nederland vindt?
  zondag 25 juni 2006 @ 20:02:01 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_39218056
Leuk om te lezen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  maandag 26 juni 2006 @ 01:21:29 #33
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39236439
Het doet mij echt goed om alle positieve reacties te lezen

@Rewimo: We willen weer in Haarlem gaan wonen.

@brooklynzoo: Wij vinden Wellington heel erg gezellig. Het voelt wel dorps aan ondanks dat het een stad is. Maar het heeft hier een meer europesere sfeer dan in Auckland (is veel massaler) en het is hier veel gezelliger. We hebben de eerste periode in Auckland gewoond omdat het daar het makkelijkst is om een baan te vinden. Toen mijn vriend daar alle bedrijven had gehad, zijn we verhuisd naar Wellington. Ons volgende plan was inderdaad om naar Christchurch te verhuizen, maar de tijd en geld raakte op

We hebben een ziektekostenverzekering via Southern Cross genomen. Kost per persoon omgerekend 700 euro per jaar, tandarts is niet meeverzekerd. Je betaalt altijd de eerste 25 euro zelf en de rest wordt dan vergoed. Als je naar het ziekenhuis moet , voor wat dan ook, dan heb je altijd een wachtlijst.

@reviewz: Mijn vriend vind Nederland erg leuk. Hij heeft altijd in Engeland gewoond en wil daar nooit meer naar toe. Hij voelde zich daar nooit veilig, had altijd het gevoel dat hij op moest letten voor anderen. Zo dat hij bijvoorbeeld een keer in de bus en werden er zomaar uit het niets stenen naar hem gegooid. Of hij werd in het gezicht gespuugd, of mensen probeerden hem altijd te pakken te nemen. Dat gevoel heeft hij nooit in Nederland gehad en hij voelt zich er vrij en op zijn gemak. Heeft het idee dat mensen in Nederland meer om elkaar en om hun leefomgeving geven. En ik moet toegeven, als ik zelf in Engeland zou moeten wonen dan kan ik alleen overleven met een kilo anti-depressivia

Maar goed, het ligt er ook een beetje aan waar je gaat wonen
pi_39236514
Poohy, bedankt voor je verhaal. Wel interessant hoe het daartoe gaat in Engeland.

Mag ik misschien weten waarom jullie Amerika niet overgewogen hebben?
  maandag 26 juni 2006 @ 01:26:48 #35
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39236602
En dan heb ik het nog niet gehad over alle schoolkindertjes die uit het niets hun middelvinger naar je opsteken

Wij gingen naar Nieuw-Zeeland vanwege het land zelf en niet omdat we echt perse in het buitenland wilden gaan wonen. Het is eigenlijk het enige land waar we ons thuisvoelen. We zouden (of ik, mijn vriend kan overal aarden) zullen dit nooit in landen zoals Australie en Amerika hebben. En daarbij kom je in die landen er niet niet zomaar in
pi_39238981
Ik heb met veel interesse je verhaal gelezen, jammer dat het niet is geworden wat je ervan had verwacht. Mijn familie is lang geleden in Auckland komen wonen. In het begin hadden ze ook veel problemen met huisvesting en werk vinden, beetje dezelfde problemen als jij hebt verteld. Mijn nicht heeft werk in een groothandel en maakt lange dagen voor weinig geld. Het is inderdaad niet allemaal zo rooskleurig als wel wordt voorgesteld, men is tamelijk bekrompen in zijn opvattingen. Maar de natuur is overweldigend mooi en je hebt de ruimte dat is waar. Maar in ieder geval, welkom terug en veel succes hier!
pi_39239082
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
En ik moet toegeven, als ik zelf in Engeland zou moeten wonen dan kan ik alleen overleven met een kilo anti-depressivia

Maar goed, het ligt er ook een beetje aan waar je gaat wonen
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.

In ieder geval; ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit geprobeerd hebben. Veel geluk in NL!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 juni 2006 @ 08:29:24 #38
13151 crew  Rewimo
pi_39239280
quote:

@Rewimo: We willen weer in Haarlem gaan wonen.
Bakkie doen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 juni 2006 @ 09:05:58 #39
148736 brooklynzoo
pi_39239684
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.

In ieder geval; ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit geprobeerd hebben. Veel geluk in NL!
bepaalde delen van London en andere steden zijn diep en diep triest. Ik denk dat NL over de hele linie welvarender is dan de UK.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:06:30 #40
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39239694
@woniya: Dat is inderdaad waar. Men maakt hier hele lange dagen voor ontzettend weinig geld. Het is hier naar mijn idee ook een cultuur waar men echt werkt voor het geld, carriere maken is hier minder belangrijk. En er zijn ook zoveel mensen hier die niets van hun eigen land hebben gezien. Dat komt door het lage salaris en de weinige vakantie dagen die men heeft.

@femmechantal
: Ik denk dat in het zuiden van Engeland wel een stuk beter vertoeven is De plaats waar mijn vriend is geboren is wel het ergst. De manier van leven daar is werken, dronken worden in het weekend, meisje zwanger maken, die met het kind laten zitten enzovoort. Vrouwen weten niet beter dan dat ze het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd kinderen willen hebben. Zo is het nichtje van mijn vriend vijftien en zwanger van haar tweede Maar goed, nu heb ik het over Manchester en omstreken. Mijn vriend is zo'n 12 keer verhuisd door heel Engeland en eigenlijk heeft hij er over het algemeen nergens goed gevoeld. Hij is blij dat hij er weg is.

@ Rewimo: Gezellig
  maandag 26 juni 2006 @ 09:10:15 #41
148736 brooklynzoo
pi_39239756
quote:
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?

- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
  maandag 26 juni 2006 @ 09:13:01 #42
148736 brooklynzoo
pi_39239810
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
En er zijn ook zoveel mensen hier die niets van hun eigen land hebben gezien. Dat komt door het lage salaris en de weinige vakantie dagen die men heeft.
Ik heb in een maandje NZ meer gezien van het land (North + South Island), dan mijn neef die er al 14 jaar woont (alleen regio Auckland).

maandag 26 juni 2006 @ 09:27:06 #43
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39240020
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?

- slechte huizen
- zorg is duur
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kou Zojuist heb ik alle schimmel van de muren afgehaald
Maar het grappige is dat ik van dit en het bovenstaande lijstje geen last zou hebben als we nu in een betere situatie hadden gezeten. Want ja, we wisten van te voren dat we veel luxe in zouden leveren.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:35:48 #44
148736 brooklynzoo
pi_39240153
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:27 schreef poohy het volgende:

[..]

Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kou Zojuist heb ik alle schimmel van de muren afgehaald
Maar het grappige is dat ik van dit en het bovenstaande lijstje geen last zou hebben als we nu in een betere situatie hadden gezeten. Want ja, we wisten van te voren dat we veel luxe in zouden leveren.
Hadden jullie ook veel contact met NZ jongeren? Hoe verliepen die contacten? Heb je ook directe armoede gezien?
  maandag 26 juni 2006 @ 10:06:23 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39240769
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou de OP inbinden .
TS kan er niets aan doen dat jij te lui bent om te lezen..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_39240890
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen.
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...
pi_39240941
Je schrijft dat je vriend tijdens een sollicitatiegesprek werd voorgelezen uit de Bijbel. Heb je slechte ervaringen gehad met Christelijke werkgevers daar of is dit gewoon een anekdote? Ken NZ niet zo, maar het lijkt me wel een beetje een Engels Staphorst.
pi_39241776
TL : DR
  maandag 26 juni 2006 @ 11:13:02 #49
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39242481
@brooklynzoo: Nee, we hebben geen contact met jongeren gehad. Tsja armoede.. Wat versta je onder armoede? Er hangen hier en daar wel wat zwervers rond. Denk wel dat hier heel veel gezinnen arm zijn hoor. Laatst hebben ze hier ingesteld dat de gezinnen met de laagste inkomens kinderbijslag kunnen krijgen. Maar liefst tweederde van de gezinnen kwam hier voor in aanmerking. En ook studeren is hier trouwens echt ontzettend duur.

Vandaar dat ook heel veel studenten na hun studie naar het buitenland gaan (overseas experience noemen ze dat, is hier heel belangrijk) om hun studieschuld af te betalen. Dit wordt trouwens ook gedaan als mensen hun huis sneller af willen betalen. En als je dan naar de UK gaat, dan tikt het lekker aan met de pond.

@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
  maandag 26 juni 2006 @ 11:16:45 #50
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_39242597
Wat een lef, respect voor TS
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_39244298
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:

@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
  maandag 26 juni 2006 @ 12:23:09 #52
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39244672
jammer zeg dat het niet is gelukt daar. kon hij ook niets voor zichzelf beginnen? of kreeg je dan gewoon geen klanten?
iig heel veel succes in nederland!
From feudal serf to spender.
pi_39244972
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.

Dat wil overigens niet zeggen dat het slecter is dan in NZ. Daar kan ik niet over oordelen omdat ik er nog nooit ben geweest.

Wat ik slechts als idee heb bij NZ is dat het vooral mooie natuur is maar voor de rest vrij saai. Het ligt ook zo enorm afgelegen.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:41:21 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39245347
Een kenmerk van risico's nemen is dat ze ook verkeerd uit kunnen pakken. Gelukkig ga je er goed mee om zo te zien. Succes TS
Vampire Romance O+
  maandag 26 juni 2006 @ 12:47:11 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_39245581
Intressant topic!
Heb zelf tot twee keer toe geprobeerd te aarden in Italie, maar dat lukte ook niet echt.
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
  maandag 26 juni 2006 @ 12:48:54 #56
6536 dwerg
chagrijn
pi_39245651
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?

Sorry, hij was te makkelijk.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:50:32 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_39245716
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je bent teuggekomen vanwege het weer?

Sorry, hij was te makkelijk.
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!
Maar mistte vooral m'n eigen sociale leventje...
  maandag 26 juni 2006 @ 15:00:38 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39250745
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.

Ik heb 2x 4 maanden in het buitenland gewoond en toen miste ik dat soort dingen ook.
Het is niet helemaal vergelijkbaar met jullie situatie omdat het bij jullie ook gewoon niet mee zat en bij mij wel (ik had seizoenswerk vandaar dat ik weer terug ben) maar ik snap het idee maar al te goed
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 26 juni 2006 @ 15:19:13 #59
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39251290
ah dit moet wel een super ervaring geweest zijn al is het misschien niet zo gelopen als verwacht

zo zie je maar weer Nederland in het algemeen
  maandag 26 juni 2006 @ 17:49:22 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39256945
succes met de terugreis, jammer dat het niet zo uitgepakt is als jullie dachten dat het was.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_39259140
welkom terug
pi_39262233
Poohy, thnx voor je antwoord. Toch nog een vraag: spreken jullie thuis in NL al Nederlands?

Of blijft het bij Engels. Of gaan jullie geleidelijk naar het Nederlands toe, of wil je vriend vasthouden aan Engels spreken thuis?
pi_39262483
Ik wil alleen zeggen beter Ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald
  dinsdag 27 juni 2006 @ 02:11:40 #64
46960 StefanP
polemicist
pi_39273205
Jammer, ik dacht altijd dat NZ best een modern land was. Veel hightech, een redelijk sterke economie. Dat valt dus tegen, of heb je daar weinig kijk op omdat je in andere sectoren werkte?

Heel jammer dat het niet gelukt is, maar goed dat je er mee ophoudt. Een jaar is zeker lang genoeg, je zul echt niet hooguit 1x per maand gesolliciteerd hebben en na 200 afwijzingen mag het wel duidelijk zijn dan. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd, wat meer is dan de meeste Fokkers ooit zullen kunnen zeggen. En wie weet waar je over 10 jaar woont...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 27 juni 2006 @ 07:18:14 #65
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39274479
Ik ben net weer terug van mijn werk en ik heb weer een leuke dag achter de rug Ik moet zeggen dat als ik eenmaal een baan had, dat ik het dan ook erg naar mijn zin had. Ik heb ook nog nooit zulke goede refernties gehad als hier, ze vinden me hier echt fantastisch Nu ben ik er nog niet achter of dat komt doordat het niveau hier nu eenmaal een stuk lager is, of omdat ik zelf erg ben veranderd In Nederland liep het namelijk nooit zo lekker met werken

En gisteravond mijn ouders aan de telefoon gehad en de eerste spulletjes zijn binnen Door dat mijn oma naar een verzorgingstehuis is gegaan (dat is dan wel weer heel jammer natuurlijk) heeft ze ons een koelkast en magnetron kunnen doneren

Mijn vader is zo lief om intussen uit te zoeken welke ziektenkostenverzekering het beste voor ons is, want dat is natuurlijk ook veranderd.

@reviewz: We praten hier allebei Engels tegen elkaar. Maar zodra we weer in Nederland zijn gaat mijn vriend meteen op cursus om de boel op te halen en te verbeteren Hij praat nog lang niet vloeiend Nederlands, maar hij probeert het in ieder geval

@StefanP
: Ja op het gebied van hightech is het hier wel modern. Met de materialistische kant is hier dan ook weinig mis, al zullen heel veel mensen de modernste spullen niet kunnen betalen. Alleen op het gebied van wonen is het hier behoorlijk armoedig, of je moet goed in het geld zitten Het is meer qua opvattingen e.d. dat Nieuw-Zeeland nogal achterloopt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:29:30 #66
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39275745
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:51 schreef poohy het volgende:
Ik verdien nu omgerekend 8 euro per uur bruto. En ik ben Personal Assistent .
Ze hebben er hier een hele mooie titel voor: PA to the Manager

Mijn vriend verdiende over het algemeen 12 euro bruto per uur. Om even een beetje te vergelijken. De boodschappen kosten hier hetzelfde als in Nederland en aan huur betalen we voor dit hok 320 euro per maand.
Is 12 euro bruto per uur een ultralaag salaris dan?

Ik verdien in NL ook slechts 10 euro per uur bruto

Wel zonde dat het niet gelukt is in NZ maar wel een mooie ervaring rijker. Waarom is je vriend niet in nieuw zeeland gebleven toen hij een baan had? dan had je veel minder ellende gehad denk ik.

Maarja, welkom terug dan maar en respect voor het lef om het te proberen. Ik ben ook al een tijd aan het twijfelen of ik zo'n grote stap ooit wil (durf ) te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:45:43 #67
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39276010
Mijn vriend wilde graag bij mij zijn Maar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.

Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:54:01 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39276166
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:45 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend wilde graag bij mij zijn Maar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.

Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
40 euro per uur hallo, dat is wel heel erg hoog (6400 euro bruto per maand, 76800 euro per jaar Dat is dik 2x modaal inkomen) .

Sowieso is Engeland natuurlijk enorm duur om te wonen. Een vriendin van mijn vriendin werkt en woont ook in Engeland. Verdient ook enorm veel (bijna 3x mijn salaris) maar houdt uiteindelijk nauwelijks iets over omdat alles zo duur is in dat land.

Ik denk dat je in dat opzicht Nederland beter kunt vergelijken met Nieuw zeeland dan Engeland met Nieuw zeeland.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:57:46 #69
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39276248
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.

Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.

Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:00:41 #70
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39276310
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:57 schreef poohy het volgende:
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.

Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.

Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
Die gekke belastingen zijn best wel killing voor je inkomen hoor, vergeet dat niet.
Maar inderdaad, salarissen liggen er niet extreem hoog, zeker niet voor mensen met een universitaire opleiding als ik dat zo zie.
Uiteindelijk draait het natuurlijk wel om wat je overhoudt van je salaris, en dat wordt in Nederland wel steeds minder
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:14:14 #71
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39276620
Dat is inderdaad zo ja
pi_39283894
Pohy, veel succes met het remigreren. Ik vind jullie super dapper!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39284203
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je het niet hebt gered en er alles aan hebt gedaan om het wel voor elkaar te krijgen.

Hopelijk vind je snel een nieuw onderkomen en werk in NL!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:35:40 #74
71919 wonderer
pi_39288568
Hoe moeilijk doet de IND eigenlijk over remigreren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:09:51 #75
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_39289822
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je ervoor kiest om terug te gaan naar NL. Weet je zeker dat je niet ergens anders heen wilt? Nederland is immers niet de enige optie!

Zelf ben ik in 2002 geemigreerd naar Frankrijk. Weliswaar iets dichterbij dan NZ, maar voldoende om af en toe het gevoel te krijgen om terug te willen. Als ik dan echter weer in NL ben, verlang ik hevig terug naar Parijs.... En dan kom ik eracter dat ik NL toch een beetje geidealiseerd heb. Ok, de dropjes zijn heerlijk, een fricadel op z'n tijd ook. Saté saus is goddelijk, maar verschillende franse gewoonten ben ik gaan waarderen! Zo zal het bij jullie waarschijnlijk ook wel zijn....

Succes met de terugreis, en sterkte aan het weer wennen aan NL!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_39294688
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:35 schreef wonderer het volgende:
Hoe moeilijk doet de IND eigenlijk over remigreren?
Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:42:30 #77
71919 wonderer
pi_39295194
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:02:51 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39295920
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Ok, de dropjes zijn heerlijk, een fricadel op z'n tijd ook. Saté saus is goddelijk, maar ....
haha dat heb ik nu ook!

@ Poohy: Jammer dat het niet is gelopen als gehoopt, maar wel idd een ervaring die je vormt.

Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.

Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland en ik voel me prima veilig hoor!
reset
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:07:45 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39296090
Poohy, ik wist al van dit verhaal een beetje af maar nogmaals heel veel succes in Nederland.

Het was het proberen zeker waard, je komt er alleen maar sterker uit en wie weet voor de toekomst ...
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:58:50 #80
46960 StefanP
polemicist
pi_39308302
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
Volgens mij wel hoor. Je laat je paspoort op Schiphol zien en loopt verder, einde verhaal. Meer hoef je niet te doen.

Als je geen paspoort meer hebt, vraag je dat op het dichtstbijzijnde consulaat aan. Als je inmiddels een andere nationaliteit hebt, heb je geluk want dan hoef je nooit meer naar Nederland
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39308593
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:

[..]

haha dat heb ik nu ook!

@ Poohy: Jammer dat het niet is gelopen als gehoopt, maar wel idd een ervaring die je vormt.

Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.

Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland en ik voel me prima veilig hoor!
Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerd
pi_39310556
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
@femmechantal: Ik denk dat in het zuiden van Engeland wel een stuk beter vertoeven is De plaats waar mijn vriend is geboren is wel het ergst. De manier van leven daar is werken, dronken worden in het weekend, meisje zwanger maken, die met het kind laten zitten enzovoort. Vrouwen weten niet beter dan dat ze het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd kinderen willen hebben. Zo is het nichtje van mijn vriend vijftien en zwanger van haar tweede Maar goed, nu heb ik het over Manchester en omstreken. Mijn vriend is zo'n 12 keer verhuisd door heel Engeland en eigenlijk heeft hij er over het algemeen nergens goed gevoeld. Hij is blij dat hij er weg is.
Klinkt behoorlijk treurig. Ik ken de films van Mike Leigh, daarin wordt ook een dergelijk beeld van een gedeelte van de Britse samenleving geschetst.
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:11 schreef Stuka666 het volgende:
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...
Jawel hoor, maar de natuur en de droge engelse humor maken veel goed.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:26:17 #83
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39313023
Volgens mij kan ik gewoon weer naar de afdeling burgerzaken zodra we weer in Nederland zijn. Ik heb wel even op de website van de IND gekeken maar dat heeft alleen te maken als je niet in het bezit ben van een EU paspoort.

Normaal gesproken had ik nog geen eens de moeite genomen om mij uit te schrijven (hoewel dat verplicht is als je langer dan zes maanden uit Nederland bent). Maar vanwege de nieuwe ziektenkostenverzekering moesten we wel.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:06:06 #84
148736 brooklynzoo
pi_39314151
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:

[..]

vertel op!
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:11:53 #85
148736 brooklynzoo
pi_39314314
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je ervoor kiest om terug te gaan naar NL. Weet je zeker dat je niet ergens anders heen wilt? Nederland is immers niet de enige optie!
volgens mij heeft TS aangegeven "broke as fuck" te zijn...
Dan heb je niet echt de keuze om nog even een stunt in Australie uit te halen lijkt mij.
Als ze dat wel zouden doen, dan lopen ze het risico binnen een paar maanden in de goot te liggen in een ander land, en ook nog eens zonder vliegtickets naar Nederland...

Je kunt niet stuiteren zonder stevige ondergrond...
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:12:01 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39314318
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 02:19 schreef reviewz het volgende:

[..]

Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerd
Misgegaan: Absoluut geen voorbereiding, dus het niet hebben van een greencard/baan en rijbewijs en toch gaan. Na een aantal zwarte baantjes te hebben gehad, had ik het wel gezien. Daarnaast kreeg ik een goed aanbod vanuit Nederland, dus ben ik teruggegaan.

Geleerd: Dat als ik ga emigreren ik goed voorbereid moet zijn; bv het al hebben van een baan. Emigreren wordt makkelijker als je het al eens eerder gedaan hebt; je hebt veel meer een idee van wat je te wachten staat en wat je wil. Oh en mijn Engels (en een beetje Spaans omdat de buren geen Engels spraken) is natuurlijk een stuk beter geworden daar.

Misschien dit jaar nog naar een ander land, maar ik denk dat het Engeland blijft voor nog een paar jaar.
reset
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:17:32 #87
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39314495
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Geleerd: Dat als ik ga emigreren ik goed voorbereid moet zijn; bv het al hebben van een baan.
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:58:45 #88
148736 brooklynzoo
pi_39315971
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:

[..]

Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
Dat is mijn ervaring ook. Eerst zien en op gesprek.
pi_39316858
Indivudial, bedankt voor je antwoord
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:22:29 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39318660
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:

[..]

Lijkt me ook idd moeilijk om op zo'n afstand te solliciteren.

Mijn eerste baan in de UK werd me aangeboden door mijn toenmalige mentor (en ex-klant) die de baas van dat bedrijfje was, dus dat ging makkelijk. Daar heb ik ook nooit een sollicitatiegesprek voor gehad. Na die baan heb ik gesolliciteerd in Dublin, eerst per telefoon gesprekken gehad en toen naar Dublin voor het vervolg. Het is bij de lonen blijven steken...

London <-> Dublin is veel makkelijker dan Amsterdam - Wellington..
reset
pi_39319197
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:

Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:23:08 #92
71919 wonderer
pi_39325231
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.
Okee, dan heb ik niks gezegd
pi_39325479
ik heb alle reacties niet gelezen en dit zal beslist al wel gezegt zijn maar wat een respect heb ik voor jullie zeg! menig relatie zou dit niet overleefd hebben!

Respect voor jullie doorzettingsvermogen en heel veel geluk voor in de toekomst! Dat jullie samen gelukkig worden staat volgens mij wel vast! Veel geluk!
pi_39325505
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!
pi_39325662
Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je nooit gedaan of gedurfd hebt.. Respect hoor voor jullie verhaal. Ik wens je veel succes hier in Nederland.
live life
pi_39328096
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!

Het is inderdaad een burgeroorlog
pi_39329590
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
pi_39329932
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:36 schreef Tharalom het volgende:
Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je nooit gedaan of gedurfd hebt.. Respect hoor voor jullie verhaal. Ik wens je veel succes hier in Nederland.
Helemaal mee eens
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage woensdag 28 juni 2006 @ 19:25:46 #99
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_39330187
wow wat een verhaal! knap dat jullie het geprobeerd hebben (ik heb er al moeite mee om tegen m'n ouders te zeggen dat ik wil samenwonen ) en nog knapper dat jullie er zo goed zijn uitgekomen (ik bedoel, zoveel tegenslagen/afwijzingen en toch zelfverzekerder dan ooit zijn)

succes in NL
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_39330299
Hoe haal je het dan ook in je hoofd om met zulke opleidingen en slechte voorbereiding naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:46:09 #101
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_39330752
Ik woon inmiddels alweer 5 maanden in Rome (ok ok, tijdelijk, het einde is in zicht..) maar vind het wel erg interessant om dit ook eens te lezen.. Na deze ervaring lonkt voor mij in ieder geval ook het buitenland... Succes in ieder geval!
Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_39331246
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:58 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar de natuur en de droge engelse humor maken veel goed.
Het maakt veel goed, maar voor dat eten is geen excuus.
pi_39331514
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe haal je het dan ook in je hoofd om met zulke opleidingen en slechte voorbereiding naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
Poohy heeft het in elk geval geprobeerd, voor hetzelfde geld was het wel gelukt. Het is hoe dan ook wel een hele ervaring die je rijker bent.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:21:49 #104
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_39331750
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:00 schreef Komakie het volgende:
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.
(..)
dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal niet
koopavonden ? in veel landen is het elke dag koopavond, incl. zondag
uitgaan met vrienden ? zonder te integreren zal het je nooit bevallen in het buitenland en nieuwe vrienden maken hoort daar bij

het enige dat ik wel nog steeds mis na 16 jaar in het buitenland: nederlandse etenswaren (drop, haring, frikandellen etc.)

[ Bericht 1% gewijzigd door qwerty_x op 28-06-2006 20:29:24 ]
zonnig Brasil
pi_39333142
Jammer joh dat het niets geworden is. Maar ik denk dat het toch wel fijn is dat je het geprobeerd heb, anders had je misschien altijd een gevoel gehad van 'hadden we maar..'.

Veel succes verder
  donderdag 29 juni 2006 @ 06:51:15 #106
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39344840
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:21 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dat ligt helemaal aan de situatie; ik heb bv die ervaring totaal niet
koopavonden ? in veel landen is het elke dag koopavond, incl. zondag
uitgaan met vrienden ?
Het ging mij er niet om het feit dat de winkels toevallig open zijn op donderdagavond, maar meer het gevoel dat ik erbij had. Gezellig met vriendinnen na het werken winkelen en dat gevoel wat ik erbij had

En helaas is het ons niet gelukt echt vrienden te maken hier omdat we zo vaak verhuisd zijn. En we hadden ook steeds geen geld om echt leuke dingen met anderen te gaan doen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:33:52 #107
148736 brooklynzoo
pi_39359136
Het zit 'em idd in de kleine dingen beste Poohy..

toen ik in Amerika zat kwam Nederland heel euforisch op mij over met de Sensation feesten enzo en alle festivals. Ook het Leidseplein en Vondelpark in de zomer zijn ongeevenaard. We're a cool little bunch here
pi_39366684
Ik heb echt respect voor jou en je vriend,welkom terug in Nederland!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:24:07 #109
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39380568
Nog even over dat we onvoorbereid weg zijn gegaan volgens sommige users.

Dit is niet helemaal het geval. De eerste keer dat wij er waren vonden we allebei heel makkelijk een baan en hadden we geen last van het te hoog-opgeleid-verhaal.

Als wij een permanent visum wilden hebben hier in Nieuw-Zeeland, was de enige eis dat mijn vriend een vaste baan had als meubelmaker. Vanuit Nederland solliciteren ging heel moeilijk omdat mensen je toch willen zien voordat er een contract wordt getekend. Dus wij gingen weg met allebei een tijdelijk visum voor een jaar en met het idee dat op dat moment daar de werkeloosheid het laagst lag van de hele wereld. En bovendien was er een schreeuwend tekort aan meubelmakers. Mijn vriend vond het niet erg om beneden zijn niveau te werken. Als we maar dat visum kregen zodat we permanent konden blijven en hij zijn bedrijfje kon opstarten.

En natuurlijk is er een risico dat het misgaat. En dat risico blijft ook als je van te voren wel alles probeert vast te leggen. Maar goed, dat hoort bij het avontuur dat emigreren heet
pi_39380754
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 07:24 schreef poohy het volgende:
Nog even over dat we onvoorbereid weg zijn gegaan volgens sommige users.
Joh, laat die users maar praten. Ik ken wel meer mensen die voor een paar jaar naar een ander land zijn gegaan en bij wie ook veel onduidelijk was op het moment van vertrek. Sommigen hadden vooraf contact gelegd met mogelijke werkgevers en waren daar, bij positieve reactie, tijdens een "baanzoek-vakantie" op bezoek gegaan (met soms een tijdelijk contract als resultaat). Anderen hebben dat niet gedaan (want dat kost je weer een ticket) en vonden na enige moeite toch ook een baan. Je verwacht gewoon niet dat het belachelijk moeilijk gaat zijn. Ik ken echter ook een stel (hoogopgeleid blablabla) bij wie het heel moeilijk was, ondanks het feit dat ze het land in kwestie goed kennen. Zij zijn net als jullie uiteindelijk teruggekomen met een aantal negatieve (maar zeker ook veel positieve) ervaringen op zak. Prima toch, ik blijf vinden dat jullie veel lef hebben
pi_39380768
* Isabeau is het helemaal met femmeChantal eens
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:18:12 #112
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39380989
Bedankt

Vandaag weer naar het reisbureau gegaan om te vragen of we volgende week een deel vande tickets kunnen betalen i.pv. meteen het hele bedrag. Dat kon gelukkig Twee weken voor vertrek kunnen we het restantbedrag betalen.

Mijn baas vroeg trouwens wat mijn plannen waren nadat mijn tijdelijke contract afloopt. Hij is namelijk heel tevreden over mijn werk en wil mij graag in vaste dienst nemen. Ik heb maar iets gemompeld van dat ik dat nog niet wist
pi_39384195
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:18 schreef poohy het volgende:
Bedankt

Mijn baas vroeg trouwens wat mijn plannen waren nadat mijn tijdelijke contract afloopt. Hij is namelijk heel tevreden over mijn werk en wil mij graag in vaste dienst nemen. Ik heb maar iets gemompeld van dat ik dat nog niet wist
Hopen maar dat ie dit topic niet aan het volgen is

Trouwens ook wel raar, je besluit neem je omdat je geen werk kan vinden, en vervolgens vind je werk. Zou dit nog een reden kunnen zijn om je besluit terug te draaien ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:04:30 #114
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39385064
Toen we het besluit namen om terug te keren, had ik deze baan al hoor

Maar inderdaad, vanmiddag kreeg ik toch weer een sprankje hoop. Stom eigenlijk, hoe een mens toch hoop kan blijven houden. Maar als ik realisctisch naar onze situatie kijk, dan is er nog steeds niets veranderd. Mijn vriend moet namelijk een vaste baan als meubelmaker krijgen anders krijgen we geen permanent visum. Eind september verloopt mijn tiijdelijke visum en die van mijn vriend in november.

Hij heeft nu dus werk voor een maand en als dat voorbij is, dan kan hij weer naar een baan gaan zoeken. In Wellington heeft hij nu alle bedrijven gehad, dus zouden we het in Christchurch kunnen proberen. Alleen hebben we geen geld om te verhuizen (we wonen nu in een gemeubileerd 'huis') en dan moet ik zelf ook weer naar een baan gaan zoeken. En daarbij zullen ze mij niet meer zo gauw aannemen met een visum dat op het punt staat te verlopen.

Einde verhaal dus
pi_39385576
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:04 schreef poohy het volgende:
Toen we het besluit namen om terug te keren, had ik deze baan al hoor

Maar inderdaad, vanmiddag kreeg ik toch weer een sprankje hoop. Stom eigenlijk, hoe een mens toch hoop kan blijven houden. Maar als ik realisctisch naar onze situatie kijk, dan is er nog steeds niets veranderd. Mijn vriend moet namelijk een vaste baan als meubelmaker krijgen anders krijgen we geen permanent visum. Eind september verloopt mijn tiijdelijke visum en die van mijn vriend in november.

Hij heeft nu dus werk voor een maand en als dat voorbij is, dan kan hij weer naar een baan gaan zoeken. In Wellington heeft hij nu alle bedrijven gehad, dus zouden we het in Christchurch kunnen proberen. Alleen hebben we geen geld om te verhuizen (we wonen nu in een gemeubileerd 'huis') en dan moet ik zelf ook weer naar een baan gaan zoeken. En daarbij zullen ze mij niet meer zo gauw aannemen met een visum dat op het punt staat te verlopen.

Einde verhaal dus
Jammer voor je dat het allemaal niet gelopen is zoals je gehoopt had. Hieruit blijkt wel dat bij emigratie een baan het allerbelangrijkste is. ALs je zo op vakantie rondloopt lijkt een land altijd wel gezellig en leuk om voor altijd te blijven, maar als je een baan of huis zoekt, komt vaak de kille werkelijkheid om de hoek kijken.

Wat dat betreft prijs ik mezelf gelukkig dat ik voordat ik naar Manila verhuisde een baan had. Geeft echt een goede basis.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_39388147
Oeh dan kunnen jullie waarschijnlijk gewoon in nederland stemmen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:36:23 #117
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39388312
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En ik misschien niet... althans als Bos zijn zin krijgt en er in oktober gestemd gaat worden... dan zit ik in Nieuw Zeeland! (Alleen op vakantie, heb geen emigratie-plannen)

Maar volgens mij mag alleen Poohy dan stemmen, vriend heeft -neem ik aan- de Britse nationaliteit... Klopt dat?
***Levi was here***
pi_39390546
Poohy, ik wens jullie heel veel succes met het terugkeren naar Nederland.
Ik had/heb ook altijd de wens gehad om de andere kant van de wereld op te zoeken en ik vind
het super stoer dat jullie het in ieder geval geprobeerd hebben!

Je moet maar zo zien: If it doesn't kill ya, it can only make you stronger...
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_39390776
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En anders mogen ze op de Ambassade stemmen

Ik wens ze iig veel geluk, of ze nu blijven of terugkomen. Ik had het zelf wel gezien na 4 jaar VS hoewel ik daar wel bij moet aantekenen dat ik nooit gegaan ben met het idee dat ik er altijd zou blijven.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:43:42 #120
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39410752
Ja, mijn vriend heeft inderdaad de Britse nationaliteit. In Nederland kreeg hij eens een keer een stemformulier vanuit Engeland, zodat hij in NL kon stemmen

Vandaag gaan we al onze spullen uitzoeken. Op de heenreis vlogen we via Amerika (ook omdat we familie wilden opzoeken) en zodoende konden we ieder 64 kg aan bagage meenemen. Nu vliegen we via Azie en is het ieder 23 kg aan bagage. Dus maar eens even kijken hoeveel kilo we mee willen nemen. We gaan in ieder geval wel spullen via zeepost versturen
  maandag 3 juli 2006 @ 15:24:31 #121
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39475874
Hoi Poohy, hoe is het ermee? Ben je al lekker aan het aftellen? Heb een ticker voor je aangemaakt!

Nog even en je danst weer tussen de tulpen

En dit is de mijne
***Levi was here***
  dinsdag 4 juli 2006 @ 09:53:29 #122
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39498556
Wat lief van je Levitation Ik ga hem meteen in mijn sig zetten

We zijn inderdaad aan het aftellen, helemaal omdat we zo'n last hebben van het koude weer! Alles is zo vochtig, schimmel op de muren, en natuurlijk kou lijden We hopen dan ook dat het mooi weer in Nederland nog even voortduurt

Van het weekend hebben we al onze spulletjes uitgekocht en we moeten wel een aantal dingetjes met de zeepost opsturen.

Oh en gister zijn we echt begonnen met solliciteren in Nederland! We hebben de cv van mijn vriend opgestuurd naar vijf nederlandse bedrijven en binnen een uur hadden we al een positieve reactie Dit bedrijf vond zijn cv erg indrukwekkend en ze willen hem graag zien
pi_39498774
Is dat in NZ ook gebeurt?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 10:07:08 #124
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39498882
Nee, nog nooit. Daar hadden we het net nog over. Van al die emails die hij heeft verzonden, heeft er nog nooit iemand meteen positief gereageerd Uiteindelijk heeft hij wel 5 reacties gehad van de 150 bedrijven die hij heeft benaderd, maar dat was na lang aandringen
pi_39512802
Wanneer komen jullie nu hierheen? Be4n je al aan het aftelen of zie je er toch wel tegenop om NZ te verlaten?
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:07:10 #126
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_39513090
Ik vind het knap dat jullie het niet bij een droom gelaten hebben, maar het echt geprobeerd hebben en ook dat je gewoon ervoor uitkomt dat het niet geworden is wat je hoopte. Hoe dan ook, welkom terug in Nederland alvast en ik wens jullie alle geluk toe met het opbouwen van een leven hier.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  dinsdag 4 juli 2006 @ 18:08:25 #127
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39513117
Nogmaals succes. Jullie hebben karakter en lef, niet iets dat veel mensen kunnen zeggen.

Komt allemaal goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39572217
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:16 schreef Thijz het volgende:
Wat een lef, respect voor TS
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:58:26 #129
103109 Dallie_v1.02
Bottomly potts
pi_39604720
Jemig wat een verhaal. Op een bepaalde manier wel deprimerend want ik denk dat je er ook wel flink moedeloos van kan raken. Maar ok, van het niet geprobeerd te hebben, raak je later weer moedeloos van.
Zelf zit ik nu ruim 2 jaar in Australie met een zelfde soort van doelstelling, veel dingen komen ook wel bekend voor...
Swept towards a new domain
Reversed in time, proceed in time
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:18:27 #130
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39605476
Wat jammer dat het niet beter is uitgepakt voor jullie maar de ervaring die is opgedaan is nooit weg natuurlijk.
Strakjes terug in Nederland lekker weer de boel op poten zetten wie weet wat voor leuke kansen er hier voor zijn te vinden.

Alvast welkom thuis en veel succes gewenst.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39617526
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:58 schreef Dallie_v1.02 het volgende:
Jemig wat een verhaal. Op een bepaalde manier wel deprimerend want ik denk dat je er ook wel flink moedeloos van kan raken. Maar ok, van het niet geprobeerd te hebben, raak je later weer moedeloos van.
Zelf zit ik nu ruim 2 jaar in Australie met een zelfde soort van doelstelling, veel dingen komen ook wel bekend voor...
Lukt je doelstelling? En waarschijnlijk heb je ook wel wat diepere pockets als je het gewoon 2 jaar probeert
  zaterdag 8 juli 2006 @ 07:27:46 #132
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39626632
Het is inderdaad zo dat je pas na een aantal jaar echt resultaat van je emigratie te zien krijgt. Maar onze eerste periode hier is zo onzettend slecht verlopen met 0.0 vooruitgaan dat we daarom er een punt achter hebben gezet. Tegenslag, okee.. Maar ALLEEN maar tegenslag voor ruim een jaar

Vandaag hebben we heel goed nieuws ontvangen, een bedrijf in Nederland wil heel graag mijn vriend op gesprek hebben Het is geen probleem dat hij Engels is. De mensen in het bedrijf spreken Engels en er werkt nog een andere engelse collega.

Ook heeft mijn vriend contact met een bedrijf die op zoek is naar een meubelmaker met meer dan tien jaar ervaring Een aantal mensen heeft er al gewerkt, maar niemand is goed genoeg. Dus cv en foto's zijn onderweg Ze waren in ieder geval al heel erg blij met wat mijn vriend over de telefoon vertelde

Nu wordt het ook eens tijd dat ik aan mijn eigen cv ga werken. Ik maakte mij eigenlijk nog het meest zorgen om mijn vriend vanwege de taal en zijn opleiding, maar wie weet gaat het allemaal goed komen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 08:11:32 #133
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39626735
ZIet er goed uit. Mooi dat 't zo gladjes verloopt.

Nou wel even voorbereiden dat je straks in een flat zit of je tuintje ook het uitzicht is van vijf andere families.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:50:38 #134
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39627944
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 08:11 schreef popolon het volgende:

Nou wel even voorbereiden dat je straks in een flat zit of je tuintje ook het uitzicht is van vijf andere families.
Bedankt

Ik zal dit

inderdaad erg gaan missen Vooral 's avonds is het prachtig met al die lichtjes
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:07:42 #135
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_39628244
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef poohy het volgende:
Dit zal wel een hele omschakeling en uitdaging zijn en vandaar mijn idee een topic over te openenen. Je hoort namelijk weinig van mensen wiens emigratie mislukt is, vooral uit schaamte (denk ik). Wij schamen ons niet, want we hebben echt alles geprobeerd om het te laten werken hier. En het is gewoon niet voor ons weggelegd, helaas.
Over het algemeen niks om te schamen. De enige mensen die zich m.i. zouden moeten schamen zijn de mensen die voor hun vertrek aan een stuk door lopen te bleren hoe kut Nederland wel niet is en dat ze blij zijn dat ze nu ergens naar een 'goed oord' vertrekken.
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 13:26:11 #136
103109 Dallie_v1.02
Bottomly potts
pi_39631053
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:00 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Lukt je doelstelling? En waarschijnlijk heb je ook wel wat diepere pockets als je het gewoon 2 jaar probeert
Onze doelstelling lukt in zoverre dat we nog we even kunnen blijven ... want we moeten nog ons de blubber gaan werken om er te kunnen blijven (alsof we dat nog niet gedaan hebben...) maar beiden zijn we nog wel overtuigd van dat het hier over het algemeen beter is dan dat we gwend waren in NL.
Wb diepere pockets valt het erg mee hoor, sterker nog, financieel lijkt het hier erg vaak op een stotterende geiser; een waakvlammetje wat maar net blijft branden, vooral niet te hard blazen en geen tegenslag krijgen van dingen die kapot gaan of vervanging of medicatie nodig hebben.
Zaken als firewood of zoals onlangs tankwater kopen, zijn dingen die we eigenlijk financieel niet nodig hebben, toch nodig zijn en waar we in NL niet bepaald druk over maakten...!
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
pi_39633786
Zou je in Nederland minder hard hoeven te werken voor meer?

En blijft er nog wel tijd en geld over om leuke dingen te kunnen doen zoals uitgaan, sporten, reizen en dat soort zaken?
pi_39639893
in NZ wonen is altijd mijn droom geweest maar ivp met een slechte gezondheid zal ik moeten wachten tot ik de staatsloterij win
  zondag 9 juli 2006 @ 09:38:02 #139
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39653010
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 15:39 schreef Paul_NL het volgende:
Zou je in Nederland minder hard hoeven te werken voor meer?

En blijft er nog wel tijd en geld over om leuke dingen te kunnen doen zoals uitgaan, sporten, reizen en dat soort zaken?
Ik weet niet of deze vraag voor mij bedoeld is of voor Dallie_v1.02, maar toch antwoord ik even

Ik zelf heb het idee dat ik in Nederland minder hard hoef te werken voor hetzelfde. Niet dat het werktempo hier zo hoog ligt, maar wel het aantal uren dat men per week moet draaien om rond te komen. Vier dagen per week werken is hier niet zo normaal. De salarissen liggen hier heel laag.

Tel daarbij het aantal vakantiedagen per jaar op (15) en je weet waarom Kiwi's nooit in eigen land op vakantie gaan. Ik ben ik weet niet hoeveel mensen tegengekomen die nog nooit op het Zuidereiland is geweest of andersom

De baas van mijn vriend vroeg aan ons hoe we Nieuw-Zeeland vonden, hij was er nog nooit op vakantie geweest

Er vetrekken trouwens heel veel Nieuw-Zeelanders naar Australie omdat daar de belastingen om laag zijn gegaan. En NZ zijn ze omhoog gegaan en maar liefst 650 Kiwi's vertrekken per week naar Australie !
  zondag 9 juli 2006 @ 23:29:36 #140
148736 brooklynzoo
pi_39675898
poohy,
wat vinden jullie van het NZ uitgaansleven in de grote steden?
Je hebt toch wel een keertje Big Day Out meegepakt he? Ik was er in 2004...vet festival!
  maandag 10 juli 2006 @ 17:20:05 #141
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39695385
Wat een geweldig topic is dit Ikzelf droom al jaren van emigreren naar Azie, maar het is goed om te zien dat emigratie niet altijd zo geweldig is als de verhalen doen geloven. Veel succes in ons kikkerlandje, de heineken staat al koud
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 10 juli 2006 @ 17:27:06 #142
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_39695546
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Jammer voor je dat het allemaal niet gelopen is zoals je gehoopt had. Hieruit blijkt wel dat bij emigratie een baan het allerbelangrijkste is. ALs je zo op vakantie rondloopt lijkt een land altijd wel gezellig en leuk om voor altijd te blijven, maar als je een baan of huis zoekt, komt vaak de kille werkelijkheid om de hoek kijken.

Wat dat betreft prijs ik mezelf gelukkig dat ik voordat ik naar Manila verhuisde een baan had. Geeft echt een goede basis.
Hoe kom je in Manila terecht? Welk verhaal zit daar achter? Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 10 juli 2006 @ 18:01:16 #143
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_39696543
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:47 schreef dwerg het volgende:
Alvast welkom terug.
idem
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_39732946
Poohy, klopt het dat jullie allebei voor het eerst kennisgemaakt hebben met NZ dmv backpacken? Die indruk krijg ik door je verhaal.

Hoe zijn de mensen trouwens, in een ander topic las ik over de oppervlakkige vriendelijkheid van de mensen. Is dit onwaar?
  vrijdag 14 juli 2006 @ 06:43:42 #145
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39811524
Zucht, het is weer weekend. En ik voel me echt een beetje belabberd Las gister verhalen over onze plannen in mijn dagboek en toch maakt me dat een beetje bedroefd. We waren eers namelijk zo enthousiast.. Maar ja, het is niet anders! Vooral mijn vriend heeft het er nog moeilijk mee, hij kan gewoon niet accepteren dat het hier gewoon einde verhaal is

Helaas is zijn tijdelijke baan ook tijdelijker dan verwacht en kunnen we maar net genoeg geld bij elkaar sprokkelen voor ons vertrek. Natuurlijk kunnen we eventueel lenen van vrienden en familie in Nederland maar ja dat is natuurlijk niet zo'n lekkere start

@brooklynzoo: nee, heb helaas niet de Big Day out mee kunnen maken omdat ik toen met mijn familie aan het reizen was. Vond ik toen erg jammer.

@Jeanne_Darc: ja de vriendelijkheid is hier erg oppervlakkig. Als je geld hebt (als toerist bijvoorbeeld) dan zijn de mensen ontzettend aardig. Anders dus niet (beetje globaal gezien). Alles draait hier ook echt om geld. De reden dat mijn vriend elke keer op sollicitatiegesprek werd uitgenodigd, was om te zien wat ze uit hem konden halen.
pi_39817764
Heftig maar mooi en dapper verhaal! Ik kan me wel voorstellen dat je toch een dubbel gevoel hebt, maar inderdaad, jullie maken de meest verstandige keuze en als je hier zit en alles gaat gewoon weer zijn gangetje dan kan je het nog rustig verwerken allemaal. En terug op vakantie kan natuurlijk altijd, doen ze gelijk aardiger
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_39822623
Hoe hoog is de werkeloosheid ongeveer in NZ?
pi_39835862
@Jeanne_Darc: ja de vriendelijkheid is hier erg oppervlakkig. Als je geld hebt (als toerist bijvoorbeeld) dan zijn de mensen ontzettend aardig. Anders dus niet (beetje globaal gezien). Alles draait hier ook echt om geld. De reden dat mijn vriend elke keer op sollicitatiegesprek werd uitgenodigd, was om te zien wat ze uit hem konden halen.

Bah wat een vreselijke oppervlakkigheid dat moet een teleurstelling zijn geweest voor jullie. Want je krijgt idd de indruk dat austaliers/NZ zeer sociaal zijn. Maar da's dus eigenbelang meestal. Echt stom vind ik dat. Nog steeds met 23 jaar oud. Hebben jullie wel native vrienden gemaakt?

Vind het trouwens gaaf dat je de stap echt hebt gezet ondanks dat het niet gelukt is. Petje af. De meeste mensen dromen hiervan, maar durven het nooit. En jullie hebben het gedaan. Da's ook wat waard. :
pi_39841316
Heel leuk om te lezen
Ik hoop dat je snel weer je draai vindt in Nederland.
En net wat je zelf al zei: de gedachte om altijd te moeten leven met het idee, 'hadden we toch maar die kant op moeten gaan' en het vervolgens nooit doen is nog veel erger.

Succes in ieder geval!
pi_39841442
Zonde.. maar ik had daar toch echt gebleven..
pi_39842468
We zijn veel te veel verwend om in een ander land te leven. Nergens is het zo goed toeven als in ons eigen koude kikkerlandje.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 03:54:58 #152
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39842494
@ Jeanne_Darc: de oppervlakkigheid was inderdaad een grote tegenvaller. En ook dat het zo opvallend is dat iedereen zo op geld uit is of op het gebruiken van mensen. Dit hadden wij de eerste keer dus niet meegemaakt. In Nederland gebeurt dit natuurlijk ook, maar hier is het gewoon altijd het geval. Zo was er een werkgever die de portfolio van mijn vriend wou hebben. Als hij die in het bezit had, dan zou hij hem telefoonnummers geven van andere potentiele werkgevers Nou daar trappen we mooi niet in.

We hebben hier geen vrienden gemaakt, doordat we zo vaak verhuisden. En het is hier ook een stuk moeilijker om contacten te leggen, je hebt er hier meer tijd voor nodig dan bijvoorbeeld in Nederland. Wel kon ik altijd leuk met collega's opschieten, maar heb nog nooit buiten werk om met ze afgesproken.

@Paul_NL: de werkeloosheid ligt hier op zo'n 4%. Op dit moment is het grootste probleem voor Nieuw-Zeeland het aantal opgeleide mensen. Die verkassen namelijk allemaal naar UK en Australie. Op mijn werk is er ook een groot verloop. Zo gaan er van de 10 mensen van de HR -afdeling maar liefst 8 verhuizen naar Engeland. En dit in een tijdsbestek van drie maanden. Da's best wel veel.
pi_39842541
Iets te laat om goed door te lezen, maar wel erg interessant.. ben zelf naar Belgie vertrokken vanuit Nederland, ook niet geheel rozengeur en manenschijn, maar een stuk dichterbij dan NZ.. ik zal dit topic volgen en wens je sowieso veel succes
...koffie?...
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:07:08 #154
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39843293
wat een verhaal...

ik moet zeggen dat ik nog niet veel heb gemerkt van alle nadelen die jij opnoemt. Maar goed, ik ben hier ook maar tijdelijk en heb geen werk hoeven te zoeken terwijl ik in NZ ben.

Ik vind trouwens de levens-kosten hier echt reuze meevallen. Eten bijvoorbeeld vind ik goedkoper dan in NL.

Erg jammer dat het mislukt is...
The line is a dot to you!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:20:12 #155
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39843351
Inderdaad, als je hier niet naar werk hoeft te zoeken e.d. is Nieuw-Zeeland een heel erg leuk land
Maar de levenskosten zijn een stuk hoger dan in Nederland, dit ivm de lage salarissen hier. Dus dan zijn boodschappen automatisch ook een stuk duurder.

Ook zijn hier best veel mensen arm. Sinds kort bestaat er Family Assistence voor de gezinnen die moeilijk rondkomen. Maar liefst tweederde van de gezinnen komt hier voor in aanmerking dus dat zegt al genoeg over de nieuwzeelandse inkomens en de levenskosten
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:05:42 #156
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39843581
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:20 schreef poohy het volgende:
Inderdaad, als je hier niet naar werk hoeft te zoeken e.d. is Nieuw-Zeeland een heel erg leuk land
Maar de levenskosten zijn een stuk hoger dan in Nederland, dit ivm de lage salarissen hier. Dus dan zijn boodschappen automatisch ook een stuk duurder.

Ook zijn hier best veel mensen arm. Sinds kort bestaat er Family Assistence voor de gezinnen die moeilijk rondkomen. Maar liefst tweederde van de gezinnen komt hier voor in aanmerking dus dat zegt al genoeg over de nieuwzeelandse inkomens en de levenskosten
ik verdien bij mijn stage ook niet heel veel, maar dat komt voornamelijk omdat het dus een stage is. Maar zelfs als het zou verdubbelen is inderdaad niet een heel hoog salaris vergeleken met NL

voorlopig vind ik het land echt fantastich, maar ik denk niet dat ik hier zou willen wonen. Het is heel leuk om hier een paar maanden te zijn, maar dan heb ik het denk ikook wel gezien. Over een paar weken/maanden kan ik er wat meer over zeggen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:23:32 #157
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39843680
Ik ben benieuwd Wat voor stage doe je eigenlijk?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:40:53 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39843837
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 09:23 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwd Wat voor stage doe je eigenlijk?
stage bij C-tech, een bedrijf wat composieten producten maakt. Het is zeker waar dat iedereen lange uren maakt. Elke dag maak ik wel 9 uur en meestal nog iets langer. De mensen bij dat bedrijf gaan gewoon door tot het werk van die dag af is. Ze zijn alleen soms wel onverstaanbaar Het NZ-accent is een beetje Engels mompelen... ik moet echt mn best doen om ze te verstaan
  zaterdag 15 juli 2006 @ 09:47:56 #159
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39843899
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 09:40 schreef kepler het volgende:

[..]

stage bij C-tech, een bedrijf wat composieten producten maakt. Het is zeker waar dat iedereen lange uren maakt. Elke dag maak ik wel 9 uur en meestal nog iets langer. De mensen bij dat bedrijf gaan gewoon door tot het werk van die dag af is. Ze zijn alleen soms wel onverstaanbaar Het NZ-accent is een beetje Engels mompelen... ik moet echt mn best doen om ze te verstaan
Herkenbaar!!! Dit is volgens mij heel normaal in Nieuw-Zeeland, overwerken
Oh en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die last heeft van het nieuwzeelandse accent Ik zit hier nu ruim een jaar en ik kan die mensen soms nog steeds niet verstaan
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 09:52:10 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_39843992
Jeetje wat een verhaal. Maar wat ontzettend knap dat jullie het toch geprobeerd hebben en zijn blijven doorzetten. Heel verstandig ook dat de knoop is doorgehakt en dat jullie het hier weer gaan proberen.

Welkom terug! (Nou ja binnenkort dan )
#geen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 10:43:09 #162
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_39844748
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

zo groot is dat toch niet
veni vidi gebanned
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:07:10 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39845255
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 09:47 schreef poohy het volgende:

[..]

Herkenbaar!!! Dit is volgens mij heel normaal in Nieuw-Zeeland, overwerken
Oh en ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die last heeft van het nieuwzeelandse accent Ik zit hier nu ruim een jaar en ik kan die mensen soms nog steeds niet verstaan
ach overwerken vind ik niet zo heel erg, maar ik moet ook nog een uur met de trein. Gelukkig kan ik nu met iemand meerijden, scheelt weer een uurtje

ik kan vooral de mensen van het zuider-eiland niet verstaan, maar elke Nieuw Zeelander heeft heel erg de neiging om te mompelen...
pi_39867160
Ik overweeg te emigreren naar Engeland (zit er al heel lang mee in m'n hoofd maar ik twijfel als een gek), en het is voor mij toch wel goed om dit te lezen, om me te realiseren dat Engeland helemaal niet zo ver weg is. Als je zelfs vanuit Nieuw-Zeeland terug kan komen als je het niet meer ziet zitten, dan is Engeland natuurlijk helemaal geen probleem.

Jammer dat je vriend zulke nare herinneringen heeft aan Engeland. Ik voel me in Engeland juist tien keer veiliger dan hier en vind de mensen geweldig (in Yorkshire iig).

Succes met het geld bij elkaar sprokkelen en de boel opbouwen hier.
Sanity is (not) statistical
  zondag 16 juli 2006 @ 09:35:22 #165
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39870330
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bakkie doen?
Dat had ik ook moeten vragen aan poohy 2 weken terug.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 16 juli 2006 @ 09:37:02 #166
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39870341
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

- slechte huizen
- zorg is duur
- Weinig vakantiedagen
Vooral South Auckland, een plek waar ik niet veel kwam.
pi_39878439
Een dingetje viel me op:eerst zeg je dat je vriend een eigen bedrijfje wilde gaan opstarten in NZ en vervolgens gaat hij overal lopen solliciteren.
laat maar, ik heb het nu al zien staan ergens eerder in het topic
  maandag 17 juli 2006 @ 10:51:30 #168
103109 Dallie_v1.02
Bottomly potts
pi_39899792
Ik ben even kwijt wat voor "back up" je had in NL, in de zin van familie en zo, maar wat had je gedaan als je met jullie 2 alleen was geweest? Heeft je vriend nog familie of zo waar jullie terecht zouden kunnen? Meestal is er altijd wel iemand waar je (lees:men in een soortgelijk geval) terecht kan maar ik persoonlijk zit me wel eens af te vragen wat ik zou doen als ik terug zou moeten maar niet terug zou kunnen (afgezien nog eens van de baan- en geldkwestie...)
*** edit: sorry kort gezegd bedoel ik dus wat had je gedaan als je in NL nergens heen had gekund? (Tis hier ook behoorlijk koud aan het worden en ik moet nog die ene hersencel even voorgloeien) ***

[ Bericht 9% gewijzigd door Dallie_v1.02 op 17-07-2006 11:03:29 ]
Swallowed by dimensions
Swallowed by the flames
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:55:40 #169
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39931074
Vandaag heeft mijn vriend weer een positieve reactie gekregen op een sollicitatie En we hebben ook te horen gekregen dat we allebei omgerekend 500 eur aan belasting terugkrijgen in Nieuw-Zeeland

Ik begin nu langzaam aan onrustiger te worden, ik word de haverklap 's nachts wakker. En op mijn werk ben ik al met mijn gedachten elders Het is toch allemaal best wel spannend.

@Dallie_v1.02 Nou,aals we nergens terecht hadden gekund, dan waren we meteen particulier gaan huren En dan hadden we dus meteen schulden gehad, maar ja dat kan dan niet anders. Mijn vriend heeft niet zoveel familie op terug te vallen, eigenlijk alleen zijn moeder. Zijn vader is een aantal jaren geleden overleden. Verder heeft hij in Engeland nog twee broers waar hij sporadisch contact mee heeft.

@Maeghan Je kan inderdaad altijd terug De enige reden waardoor het wat moeilijker zou kunnen gaan is als je kinderen hebt. Wel leuk dat je zo weg bent van Engeland. Mijn vriend heeft trouwens in Todmorden en Walsden gewoond in Yorkshire. Ken je die plaatsen?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:10:24 #170
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39931241
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
Vandaag heeft mijn vriend weer een positieve reactie gekregen op een sollicitatie En we hebben ook te horen gekregen dat we allebei omgerekend 500 eur aan belasting terugkrijgen in Nieuw-Zeeland

Ik begin nu langzaam aan onrustiger te worden, ik word de haverklap 's nachts wakker. En op mijn werk ben ik al met mijn gedachten elders Het is toch allemaal best wel spannend.

hoe en waar kan je dat aanvragen? Want ik krijg waarschijnlijk ook iets van 300-400 euro terug aan belasting (als ik het terug krijg)
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:12:28 #171
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39931261
quote:

Heb je op je werk al verteld dat je weggaat? Is zo lullig als je op een dag met de noorderzon vertrokken bent.

Het lijkt me echt heel spannend, sowieso emigreren lijkt me super spannend, maar dan ook weer remigreren. De tijd vliegt wel, nog maar 27 daagjes en dan sta je weer op 't noordelijke halfrond. Hoop voor je dat het dan nog/weer zulk mooi weer is als nu. We zitten nu in de 2de hittegolf van dit jaar!
Weersverwachting voor NL vandaag: 32C en plaatselijk 35C
***Levi was here***
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:15:43 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39931303
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:12 schreef Levitation het volgende:

[..]

Heb je op je werk al verteld dat je weggaat? Is zo lullig als je op een dag met de noorderzon vertrokken bent.

Het lijkt me echt heel spannend, sowieso emigreren lijkt me super spannend, maar dan ook weer remigreren. De tijd vliegt wel, nog maar 27 daagjes en dan sta je weer op 't noordelijke halfrond. Hoop voor je dat het dan nog/weer zulk mooi weer is als nu. We zitten nu in de 2de hittegolf van dit jaar!
Weersverwachting voor NL vandaag: 32C en plaatselijk 35C
het is hier ook erg warm Vandaag was het 17 graden met volop zon, is het toch nog een beetje zomer
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:23:32 #173
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39931419
@ Levitation: Ja ik heb het gehoord. Ik hoop dat jullie nog even in de hittegolf blijven hangen Maar zo niet , dan hebben we in ieder geval isolatie en een lekkere douche!

Op mijn werk heb ik nog niet verteld dat we weggaan. Mijn baas vroeg een tijdje geleden of ik voor vast wilde blijven. Toen heb ik maar iets gemompeld dat we met de aanvraag van onze permanent residence bezig was en dat ik dan wel verder zou zien In ieder geval zeg ik twee weken voor vertrek mijn baan op.

Er is 1 collega die op de hoogte is dat we weggaan. En dat is ook zo raar. Voordat we hierheen kwamen leefde letterlijk iedereen met ons mee en heerste er een feeststemming En nu is het natuurlijk het tegenovergestelde.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:25:31 #174
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39931447
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:15 schreef kepler het volgende:

[..]

het is hier ook erg warm Vandaag was het 17 graden met volop zon, is het toch nog een beetje zomer
Ons kacheltje staat hier te loeien
Maar jee wat een verschil dan nog zeg
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:28:55 #175
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39931499
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:25 schreef poohy het volgende:

[..]

Ons kacheltje staat hier te loeien
Maar jee wat een verschil dan nog zeg
inderdaad Het is echt lekker weer hier, maar dat gaat veranderen

en kan je me vertellen hoe ik belasting in NZ kan terugvragen?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:48:43 #176
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39931790
Ja hoor Als je gewerkt hebt krijg je aan het einde van het financiele jaar (begin juni) een personal tax summary toegestuurd. Mijn vriend kreeg hem niet terug en die moest hem telefonisch aanvragen. Het enige wat je dan moet doen is bevestigen dat je akkooord gaat met het bedrag en dan krijg je een chegue togestuurd

Meer info staat op www.ird.govt.nz
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:12:36 #177
34586 kepler
No bounce, no play
pi_39932270
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:48 schreef poohy het volgende:
Ja hoor Als je gewerkt hebt krijg je aan het einde van het financiele jaar (begin juni) een personal tax summary toegestuurd. Mijn vriend kreeg hem niet terug en die moest hem telefonisch aanvragen. Het enige wat je dan moet doen is bevestigen dat je akkooord gaat met het bedrag en dan krijg je een chegue togestuurd

Meer info staat op www.ird.govt.nz
dan zal ik ze wel even bellen, want ik heb geen zin om 9 maanden op mijn geld te wachten (ik vertrek 23 oktober)

dank
pi_40005777
quote:

@Maeghan Je kan inderdaad altijd terug De enige reden waardoor het wat moeilijker zou kunnen gaan is als je kinderen hebt. Wel leuk dat je zo weg bent van Engeland. Mijn vriend heeft trouwens in Todmorden en Walsden gewoond in Yorkshire. Ken je die plaatsen?
Kinderen heb ik niet en wil ik niet, dus dat scheelt al heel veel. Die plaatsen ken ik niet nee, heb er zelfs eigenlijk nog nooit van gehoord (Todmorden heel vaag, maar Walsden helemaal niet). Ik ben drie keer in York geweest, verder in Hull, Whitby en Scarborough. En buiten Yorkshire alleen in London en Bath.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 22 juli 2006 @ 01:27:54 #179
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_40064954
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef poohy het volgende:

Conclusie van dit avontuur
Dit is in ieder geval iets om nooit spijt van te krijgen. etc
Gelukkig maar, kan ik met een goed gevoel doorfokken. Even afkloppen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_40067270
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:26 schreef poohy het volgende:
En dan heb ik het nog niet gehad over alle schoolkindertjes die uit het niets hun middelvinger naar je opsteken

Wij gingen naar Nieuw-Zeeland vanwege het land zelf en niet omdat we echt perse in het buitenland wilden gaan wonen. Het is eigenlijk het enige land waar we ons thuisvoelen. We zouden (of ik, mijn vriend kan overal aarden) zullen dit nooit in landen zoals Australie en Amerika hebben. En daarbij kom je in die landen er niet niet zomaar in
ik denk dat je het in Californie, waar ik woon, of in Australie veel beter zou hebben gehad, in beide landen is de cultuur het tegenovergestelde van hierarchisch. in Nieuw Zeeland en Engeland is de cultuur, raar maar waar, veel hierarchischer.

Tuurlijk, amerika is moeilijk binnen te komen, maar als je dat een maal hebt gedaan, mag je met wat initiatief, gewoon meedoen. En lezen uit de bijbel bij sollicitatie? Bij de wet verboden.

T is leuk toeven hier, geweldig weer, prachtige natuur en interessante steden, zeer internationaal, en t is fantastisch te werken in de bakermat van technologie en filmcultuur.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:08:05 #181
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40156862
Nog maar drie weken en dan zitten we weer in Nederland Ik vind het enorm spannend en ik begin nu ook wel een klein beetje gestressed te raken. Met name over woonruimte.

We kunnen gelukkig de eerste vier weken bij mijn ouders wonen en die zijn dan op vakantie Maar daarna wordt het dus particulier huren. En dan moeten we dus een berg geld ophoesten wat we niet hebben Dat zal ook wel weer goedkomen

Mijn vriend heeft nu vier sollicitatiegesprekken staan in Nederland dus dat gaat wel de goede kant op

Vandaag vroeg mijn manager v or de miljoenste keer of ik het nog wel naar mijn zin had en of ik genoeg te doen heb. Hij wilde mij vrijdag uitnodigen voor een lunch om bij te praten (dat heeft 'ie nog nooit gedaan) en dat is net de dag dat ik op wil gaan zeggen Ik zeg wel donderdagmiddag dat ik er mee stop. Ik heb trouwens een gigantische hekel aan het opzeggen van een baan. Niet dat ik de illusie heb dat ik onmisbaar ben, maar op de een of andere manier voel ik mij altijd schuldig.

@walrik: In Amerika zou ik nooit willen wonen
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:42:00 #182
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40159609
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
Ik heb trouwens een gigantische hekel aan het opzeggen van een baan. Niet dat ik de illusie heb dat ik onmisbaar ben, maar op de een of andere manier voel ik mij altijd schuldig.
Vooral nu je een baan hebt waar je het naar je zin hebt en je baas ook tevreden over je is.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:25:07 #183
71919 wonderer
pi_40170733
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:

@walrik: In Amerika zou ik nooit willen wonen
Dat is zeggen dat je nooit in Europa zou willen wonen. Elk stukje Amerika is weer anders.
  woensdag 26 juli 2006 @ 07:50:49 #184
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40191364
Klopt, maar het gaat mij meer om het idee dat ik mij er niet thuis zal voelen. Natuurlijk kan ik niet het hele land over 1 kam scheren, maar de paar keer dat ik er geweest ben vond ik het helemaal niks. Heerlijk voor vakantie, maar voor mij niet om er te wonen.

Maar goed dat is natuurlijk voor iedereen anders
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:57:46 #185
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40196897
Haha ik werd net gebeld door Direct Wonen
Ik had mijzelf aangemeld op de website voor een 'proefabonnement. Ook had ik gewoon ons telefoonnummer ingevuld omdat ik wel wist dat ze ons toch nooit zouden bellen.

Die arme jongen wist nog geen eens dat hij naar Nieuw-Zeeland aan het bellen was
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:00:10 #186
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40196985
Wat hadden ze te vertellen dan?
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:02:33 #187
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40197059
Gewoon, het standaardverhaaltje. Dat als we 35 euro zouden betalen we pas echt geholpen worden en blablablaat. En verder herhaalde hij een aantal dingen die ik had ingevuld (dat we geen huisdieren hebben)

Ik vond het wel grappig. In ieder geval doet die jongen goed z'n best mbt klantenbinding
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:05:18 #188
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40197144
Ah ja dat schiet niet op nee.
pi_40198594
Beetje apart verhaal poohy. Ik had jou levensverhaal tot nu toe dus gaan reizen naar Nieuw Zeeland terugkeren naar Nederland en dan binnen een paar jaar naar Nieuw Zeeland imigreren ook wel in mijn gedachten. In maart ga ik naar Nieuw Zeeland voor een paar maanden om er rond trekken maar na het lezen van jou verhaal betwijfel ik of het wel zo verstandig is om er naar te emigreren. Zeker wat betreft de kans op een baan enzo.

Ik hoop dat alles hier wel succesvol gaat verlopen in Nederland. Je bent in ieder geval heel veel levenservaring rijker.
Boodschap van algemeen nut.
  donderdag 27 juli 2006 @ 07:35:57 #190
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40227671
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was Het verhaal van ons hoeft voor jou natuurlijk helemaal niet op te gaan. En er wonen hier ontzettend veel Nederlanders die het (denk ik) wel enorm naar hun zin hebben

Ga lekker rondtrekken en onderweg naar een baan kijken
pi_40227789
Stel dat je baas je NU een promotie aanbood, zou je dan blijven?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40227799
Succes met de remigratie Poohy!
In welk gedeelte van NL gaan jullie wonen als je weer terug bent?
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:24:26 #193
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_40227950
Interessant verhaal, blijf ik zeker even volgen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:49:49 #194
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40228252
Als mijn baas een promotie aan zou bieden dan kan ik die nog geen eens aannemen. Want mijn visum verloopt over anderhalve maand En wat voor baan ik ook aangeboden krijg, het totaalplaatje van Nieuw-Zeeland staat mij helemaal niet meer aan

Vandaag hebben we trouwens eindelijk onze tickets kunnen betalen
Oh en we zijn van plan om in Haarlem te gaan wonen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 10:05:25 #195
13151 crew  Rewimo
pi_40229645
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef poohy het volgende:

Bakkie
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 juli 2006 @ 22:38:02 #196
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40252947
Dit is al mijn tweede uitnodiding van Rewimo

Zometeen mijn baan opzeggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 22:46:38 #197
13151 crew  Rewimo
pi_40253286
Succes!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 27 juli 2006 @ 23:26:33 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40256888
TVP

Het is wat je zegt....
Je hoort meestal alleen van die verhalen die positief zijn.

Ik wens jullie een behouden terugkomst naar dit kikkerlandje.
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:35:45 #200
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40256932
Niet dat ik weet lady-wrb. Maar Rewimo woont (ook) in Haarlem

Zo, net met lood in mijn schoenen naar mijn baas gegaan en mijn baan opgezegd Hij vindt het heel erg jammer dat ik wegga, maar hij begrijpt dat we niet in Nieuw-Zeeland kunnen blijven. Het is in ieder geval fijn dat hij zo begripvol is
pi_40257054
Spannend hoor bijna weer naar nederland terug
pi_40258582
Respect voor je lef en het mooiste van alles is dat jullie bij elkaar gebleven zijn.
Succes verder!
pi_40258616
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef poohy het volgende:

Kut stad!
Moet je niet doen joh!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 01:41:34 #204
117098 Hathor
Effe niet
pi_40258694
Eh tsja...sorry hoor, maar het is een beetje vol geraakt hier in de tussentijd, dat betekent dat jullie er niet meer in komen. Probeer het volgend jaar nog maar eens en trek intussen een nummertje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_40259017
Wat een enorm interessant verhaal zeg, blijf ik even volgen..
Brett Holman
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 juli 2006 @ 10:35:48 #206
13151 crew  Rewimo
pi_40263399
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 00:35 schreef poohy het volgende:
Niet dat ik weet lady-wrb. Maar Rewimo woont (ook) in Haarlem
Dat weet ze wel, ze zat hier eergisteren nog op de bank
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 10:49:39 #207
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40263747
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 10:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat weet ze wel, ze zat hier eergisteren nog op de bank
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:35:59 #208
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40292734
Heb ik wat gemist
pi_40293531
gaat toch niks boven Nederland. Ben zelf ook 3 maanden in het buitenland geweest voor stage/werk maar ik was blij dat ik weer terug ging. Toch wel respect voor degene die het proberen maar laten we nou niet doen alsof het in het buitenland allemaal rozengeur en maneschijn is.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:55:14 #210
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40293618
Waar ben je geweest?

Wat mij eigenlijk opvalt, is dat Nieuw-Zeeland dezelfde problemen heeft als Nederland of andere landen in de wereld. Hier worden (helaas) ook baby's vermoord, gooien jongeren stenen van de brug en vermoorden hierdoor een motorrijder, worden mensen zomaar uit het niets doodgeschoten enz.

Als je om bijvoorbeeld deze redenen Nederland verlaat, dan schiet er niet veel mee op
pi_40295022
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:55 schreef poohy het volgende:
Waar ben je geweest?

Wat mij eigenlijk opvalt, is dat Nieuw-Zeeland dezelfde problemen heeft als Nederland of andere landen in de wereld. Hier worden (helaas) ook baby's vermoord, gooien jongeren stenen van de brug en vermoorden hierdoor een motorrijder, worden mensen zomaar uit het niets doodgeschoten enz.

Als je om bijvoorbeeld deze redenen Nederland verlaat, dan schiet er niet veel mee op
Zweden niet zo heel ver weet ik. maar toch iedereen roept dat Zweden of andere Scandinavische landen perfect zijn maar dat is niet zo, ieder land heeft zo zijn voor en nadelen. En overal waar veel mensen wonen gaat het achteruit met de leefomgeving
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:18:48 #212
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40295055
Het heeft niets met afstand te maken hoor, maar met de cultuur. Doordat wij in een westers land wonen hebben we helemaal niet het idee dat we aan de andere kant van de wereld zitten.

Rusland bijvoorbeeld zou bij mij wel als andere kant van de wereld voelen.

Zou je de negetieve punten van Zweden kunnen vertellen? Ben ik erg benieuwd naar!
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 13:37:37 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40296472
ik heb een kleine maand in shanghai gelogeerd. (en dan niet in het stedelijke deel, maar in een wijk eromheen, het platteland van shanghai zeg maar).
waar ik zat werd absoluut geen engels gesproken, dus boodschappen doen werd een kwestie van aanwijzen en handen en voetenwerk
en in zo'n dorp waren we (ik logeerde bij een nederlandse vriend) de enige blanken.
we zijn echt overal nagekeken en er moest aan ons gevoeld worden.
ik had mijn zoontje van destijds 6 mee. daar konden ze helemaal niet vanaf blijven
pi_40297666
Zo! Even dit topic bijgelezen!
Dapper dat jullie het geprobeerd hebben poohy! De meeste mensen dromen er van, jullie doen het!
Ik hoop dat jullie ook vrij snel weer kunnen aarden in Nederland.
pi_40297804
Ik heb lang in het buitenland gewoond en ben ook weer teruggekomen...Daar heb ik nog vaak spijt van! Vooral in het begin was het hier heel moeilijk: geen woonruimte, geen werk, geen geld...
Het heeft zeker drie jaar geduurd eer alles hier weer op de rails was!
Sterkte iig!
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 15:06:26 #216
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:10:56 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40298358
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 14:41 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Ik heb lang in het buitenland gewoond en ben ook weer teruggekomen...Daar heb ik nog vaak spijt van! Vooral in het begin was het hier heel moeilijk: geen woonruimte, geen werk, geen geld...
Het heeft zeker drie jaar geduurd eer alles hier weer op de rails was!
Sterkte iig!
klinkt als het leven van een student

waar heb je gewoond en waarom ben je weer terug gekomen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:10:00 #218
115894 BocaDillo
kloon van anoniem
pi_40301063
zo ff een slok thee

[ Bericht 95% gewijzigd door BocaDillo op 29-07-2006 17:16:52 ]
pi_40301445
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:10 schreef kepler het volgende:

[..]

klinkt als het leven van een student

waar heb je gewoond en waarom ben je weer terug gekomen?
Ik woonde in Sitges. (De "speeltuin" van Barcelona) Het leven daar werd een beetje te heftig, en ik wilde graag de dertig halen! Echt, ze gingen bij bosjes tegelijk onder de zoden...

Achteraf bekeken was het leven daar zo slecht nog niet.

En nu ben ik heeeeel braaf geworden hier in Nederland!
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
pi_40303628
En hoe financierde je dat heftige leven? En waardoor gingen ze onder de zoden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40303661
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:16 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Zweden niet zo heel ver weet ik. maar toch iedereen roept dat Zweden of andere Scandinavische landen perfect zijn maar dat is niet zo, ieder land heeft zo zijn voor en nadelen. En overal waar veel mensen wonen gaat het achteruit met de leefomgeving
Welke problemen heeft Noorwegen of Ijsland?
pi_40303940
mooi verhaal Poohy
goed om te horen dat je er geen spijt van hebt, ondanks al het gedoe / ellende!

ben je niet bang dat Nederland nu niet tegen gaat vallen omdat je het in gedachten mooier maakt dan het eigenlijk is? Of ben je daarvoor niet lang genoeg weggeweest?
  zondag 30 juli 2006 @ 03:05:18 #223
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40314470
Nee, ik heb niet het idee dat we nu een droombeeld hebben van Nederland. Ik heb mijn lesje eigenlijk wel geleerd Een paar jaar geleden was ik voor negen maanden in NZ en Australieen toen ging ik wel terug met een droombeeld in mijn hoofd.

Maar na een halve dag had ik het ook wel weer gezien Het was in die periode (eind 2002) ook heel erg moeilijk om een baan te vinden, laat staan woonruimte. In ieder geval wilden we toen niet particulier huren omdat we wilden sparen voor onze terugkeer
pi_40316358
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe financierde je dat heftige leven? En waardoor gingen ze onder de zoden?
Heeeeel hard werken! ( In de horeca natuurlijk.) Sitges is een beetje een maf dorp met maffe inwoners, onder homo's is het erg bekend, en het stikt er van de travestieten, gesjeesde kunstenaars, nou ja, noem maar op. De meeste gingen ten onder aan drank, drugs, nare ziektes, ongelukken of maakte er zelf een eind aan...Het werd me een beetje teveel.
pi_40316775
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:05 schreef Rewimo het volgende:

Bakkie
Dat wordt een minimeet dan

Poohy ik volg je verhaal op de voet, mijn zoon woont en werkt en gaat naar school in Austr.
Dus dit heeft mijn belangstelling.. erg rot om je droom zo in duigen te zien vallen
Je klinkt erg positief, maar ik kan me voorstellen dat jullie je moeilijke momenten ook hebben (gehad).
Er zijn altijd mensen met succesverhalen en die hoor je idd veel en veel meer dan dit.

Ik wens jullie heel erg veel sterkte nog even, en heel veel suc6 in NL
  zondag 30 juli 2006 @ 11:54:25 #226
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40317808
We hebben inderdaad veel moeilijke momenten gehad en nu nog steeds. Want nu hebben we last van de stress doordat we weer terug gaan en onderling veel irritaties.

Net schoten de tranen toch in mijn ogen vanwege de angst om terug te keren naar Nederland. Er is natuurlijk geen zekerheid dat we het daar wel heel goed gaan hebben

Maar over het algemeen ben ik (en mijn vriend) positief over het feit dat we terug gaan

Wat leuk dat je zoon in Australie naar school gaat Waar zit hij precies?
pi_40324736
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 01:37 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Kut stad!
Moet je niet doen joh!
Hoezo. Leg eens uit waarom jij vind dat Haarlem een kutstad is?
Ik ben er geboren en getogen en woon er al mijn hele leven. In mijn opinie is er niks mis met Haarlem.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:10:13 #228
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40344707
Ik vind Haarlem ook een erg leuke stad
  maandag 31 juli 2006 @ 10:51:53 #229
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40345834
Mijn nichtje woont in Haarlem, niks mee dacht ik. Mooi stadhuis ook
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40351792
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:54 schreef poohy het volgende:
We hebben inderdaad veel moeilijke momenten gehad en nu nog steeds. Want nu hebben we last van de stress doordat we weer terug gaan en onderling veel irritaties.
Het is een flinke test voor jullie relatie, dat kan ik me voorstellen.
quote:
Net schoten de tranen toch in mijn ogen vanwege de angst om terug te keren naar Nederland. Er is natuurlijk geen zekerheid dat we het daar wel heel goed gaan hebben

Maar over het algemeen ben ik (en mijn vriend) positief over het feit dat we terug gaan
Slechter dan de laatste tijd in NZ kan je het niet hebben lijkt mij
quote:
Wat leuk dat je zoon in Australie naar school gaat Waar zit hij precies?

Even buiten Cairns woont ie in een 'woongroep' (zit een heel verhaal aanvast hoe hij daar gekomen is) en hij gaat in Cairns naar de internationale school/deze opleidingl
  donderdag 3 augustus 2006 @ 07:56:08 #231
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40440772
Vanochtend heb ik onze tickets opgehaald En ze zijn al helemaal betaald ook
Morgen nog een dagje werken en dan gaat maandag mijn laatste werkweek beginnen

In het weekend gaan we 'voor het eggie' pakken en wat spullen wegbrengen naar een tweedehandsinkel. Verder willen we even gaan kijken naar zomerkleding. Of in ieder geval wat luchtigere kleding kopen dan dat we nu hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door poohy op 03-08-2006 08:01:56 ]
pi_40440787
tvp
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_40441176
als het dit weer blijft poohy, heb je geen echte zomerkleding nodig denk ik.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40441220
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:57 schreef teigan het volgende:
als het dit weer blijft poohy, heb je geen echte zomerkleding nodig denk ik.....
Inderdaad, koop maar een regenjas.
De hittegolven zijn weer verledentijd en het is weer "gewoon" Nederlands weer. Het regent al weer 4 dagen.
Al is er voor het weekend weer beter weer voorspeld 25ºC en zonnig. Wie weet komt 't allemaal weer goed.
***Levi was here***
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:18:04 #235
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40444099
Oh jammer
Maar wel lekker voor jullie dat het voorbij is De winter heeft hier ook zijn ergste tijd gehad en er zijn nu zelfs ochtenden dat we de verwarming niet aan hebben
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2006 @ 11:22:15 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40444233
je hebt wel pech poohy, heb je daar net de winter gehad, kom je in nederland ga je weer richting winter.
dat had je beter andersom aan kunnen pakken.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:01:25 #237
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40471060
Ja, inderdaad maar het is nou eenmaal zo gelopen
Regen vind ik niet erg, kou wel
pi_40471084
Tis niet koud hoor
Suc6 met aftellen en je laatste werkweek
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:09:36 #239
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40471104
Dank je! Soms ben ik helemaal hyper en op andere momenten gestressed
Maar we hebben beiden heel veel zin om terug te gaan en ons leven in Nederland op te bouwen Ik kijk er vooral naar uit om familie en vrienden weer te zien

De meesten heb ik bijna anderhalf jaar niet gezien
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:38:35 #240
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40471400
poohy: vergeet niet je plu en regenpak mee te nemen.
en een hoosemmer.
want op het ogenblik komt het met bakken tegelijk naar beneden
  zondag 6 augustus 2006 @ 09:35:38 #241
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_40534300
Veel succes in NL!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  zondag 6 augustus 2006 @ 09:41:17 #242
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40534329
Zo, onze koffertjes staan gepakt, allebei netjes onder de 20 kg
Nog een paar kleine dingetjes afhandelen en dan zijn we er helemaal klaar voor! Het thuisfronf staat in ieder geval al te trappelen

MIjn moeder had vanmorgen nog de hoopvolle opmerking dat we niet lang in Nederland zullen blijven. Zij heeft het idee dat reizen in ons bloed zit en dat we binnenkort weer in een ander land zullen wonen Dat mag ik toch niet hopen want we zijn er wel aan toe om ons te settelen (hoewel ik stiekum al onze volgende vakantie in gedachten aan het plannen ben ) en voor een langere tijd ergens te wonen.

Daarbij willen we ons graag voortplanten en met een kind is het denk ik beter om op een vaste plek te wonen.

Maar we zullen zien
  zondag 6 augustus 2006 @ 09:56:28 #243
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40534423
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:38 schreef lady-wrb het volgende:
poohy: vergeet niet je plu en regenpak mee te nemen.
en een hoosemmer.
want op het ogenblik komt het met bakken tegelijk naar beneden
ik weet niet hoe het in Wellington is, maar hier in Auckland is het al sinds zaterdagochtend aan het regenen

veel succes Poohy met de reis en het opnieuw opbouwen van jullie leven
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:05:17 #244
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40534467
Ja, sinds vandaag valt het hier met bakken uit de hemel Maar dat is alleen maar positief, want dan is de overgang niet zo groot
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:09:26 #245
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40534500
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 10:05 schreef poohy het volgende:
Ja, sinds vandaag valt het hier met bakken uit de hemel Maar dat is alleen maar positief, want dan is de overgang niet zo groot
ik wist niet dat het zoveel kon regenen Het is dus continue aan het regenen sinds zaterdagochtend

en ik moet boodschappen gaan doen. Wel relaxed dat de supermarkt (een grote supermarkt) gewoon 24/7 open is
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:17:02 #246
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40534576
Zal de supermarkten echt wel gaan missen en vooral de openingstijden. En in Nederland moet ik mijn boodschappen weer zelf inpakken Hoewel al die plastic tasjes niet echt goed voor het milieu zijn
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:46:51 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40534928
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 10:17 schreef poohy het volgende:
Zal de supermarkten echt wel gaan missen en vooral de openingstijden. En in Nederland moet ik mijn boodschappen weer zelf inpakken Hoewel al die plastic tasjes niet echt goed voor het milieu zijn
ik gebruik die tasjes altijd voor mijn afval, scheelt weer vuilniszakken
  zondag 6 augustus 2006 @ 10:48:52 #248
52191 DABAMaster