abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22005334
vorige deel Als je kind lang weg is geweest......
Omdat ik het wel erg fijn vind om hier mijn verhaal in kwijt te kunnen, en het jammer vind dat die andere dicht is, open ik toch maar ff een nieuwe.

-foto weer weg-

[ Bericht 27% gewijzigd door Blues op 17-09-2004 07:11:22 ]
pi_22005448
ah gelukkig, een deel 2. ik had namelijk ook eindelijk eens een reply getypt:

netjes getrimd hoor bluezz! en ik heb dan nog wel niet eerder gereageerd maar volg dit verhaal wel met grote belangstelling (en ook verwondering zoals sjak het mooi zei). het lijkt me heel moeilijk om een goede middenweg te vinden tussen 'loslaten' en 'vasthouden' als je zoon plotseling zulke keuzes maakt in z'n leven. ik bedoel, om erop te kunnen vertrouwen dat dit echt zijn eigen keuze is. ik zou 't denk ik niet kunnen laten om er mijn vraagtekens bij te plaatsen en erover in discussie te gaan. sterkte er weer mee, en fijn dat jullie zo te lezen alweer wat meer gewend zijn aan elkaar.

over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden? ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen. en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
pi_22005536
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:27 schreef bixister het volgende:

over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden? ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen. en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
Ze hebben in Autralië geen contact met elkaar gehouden, maar Q. was niet boos en voelde zich niet door zijn vriend in de steek gelaten.

Ik vond het persoonlijk niet leuk van die gozer dat ie Q. zo snel in de steek liet daar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_22005590
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:27 schreef bixister het volgende:

over die vriend die hij vanmiddag gezien heeft: hadden zij nog contact gehouden?
Nee, niet in die periode dat L. (zal ik hem voor het gemak noemen) verder trok. Die heeft Q. wel proberen te bellen/mailen, maar zonder respons.
quote:
ik zou me voor kunnen stellen dat Q zich behoorlijk in de steek gelaten moet hebben gevoeld door die jongen.
Nee, meerdere malen, ook in het begin heeft ie gezegd dat ie L. niet wilde en kon tegenhouden. Hoe hij zich daar werkelijk bij gevoeld zullen we nooit weten denk ik.
quote:
en waren/zijn jullie niet pissig op hem?
Heel in het begin, eerlijk antwoord?
Ja

En dan schiet je ook al heel makkelijk in het Grote Als.
Als L. niet weg was gegaan.. had Q. ook niet in die gemeenschap terecht gekomen.. dat soort dingen..
Er is geen rancune bij Q. hij vond het leuk om door L. gehaald te worden vanmiddag om foto's te kijken en bij te praten.
Dat is dan weer voor L.
  donderdag 16 september 2004 @ 23:33:18 #5
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_22007455
Hey Bluezz en Golfer, de laatste foto staat die baard hem absoluut wel goed! Beter dan het krullending bij aankomst.

Jullie komen er wel, hij ziet er goed en vrolijk uit op die foto!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_22008392
Wow! Met baard vond ik um al een prachtig mens om te zien, maar nu zo in de getrimde uitvoering helemaal!!

Ik krijg trouwens steeds meer de neiging om te denken aan een kibboets qua levenswijze en filosofie ipv sekte, maar dat is misschien omdat ik als buitenstaander er minder van hebt meegekregen qua emoties als jullie dat als ouders hebben ervaren.

Ik blijf hier lezen om te volgen hoe het gaat met Q.!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_22011078
Jammer dat ik de foto net gemist heb
Heb het hele vorige topic ook gevolgd, en ik vind echt dat jullie er super mee omgaan!

En ik blijf hier ook zeker lezen..
pi_22011176
Bluezz, allereerst heb ik respect met hoe jullie ermee omgaan.

Maar ik moet zeggen dat ik ook zeker wel respect heb voor Q, aangezien hij terug komt in de westerse wereld vol mensen met vooroordelen, grote kans dat ie uitgelachen wordt door velen. Dat moet echt niet meevallen voor hem. Hoe meer ik lees erover hoe meer ik denk, dit is nou niet echt wat je noemt een sekte. De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes. ) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.

Ik ben zelf opgegroeid in een christelijke gemeenschap, van zwaar tot lichter en wij hadden de zondag als rustdag. Veel dingen komen toch wel overeen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom trok het hem zo aan om bij die commune te horen. Was het omdat ie in nood zat, geen geld en nergens kon ie terecht. Of was hij altijd al opzoek naar iets, niet wetende wat. Het is mij altijd nogal een raadsel waarom mensen zich zo ineens betrokken voelen bij zoiets. Meestal is het als ze een punt bereiken in hun leven waarin ze zwak zijn/staan.

Enne, ik heb al die foto's gezien. Ik denk persoonlijk dat ik hem zonder baard leuker zou vinden. Maar ik ben dan ook geen baardmens. Vindt ze nooit zo mooi. Dat lange haar vindt ik zeker wel mooi.
pi_22011261
ik vind 't wel wat sektarisch klinken, hoor. kan me goed voorstellen dat jullie je er flinke zorgen om hebben gemaakt (en nog). een vriend van mij heeft trouwens (lang geleden alweer) uitgebreid onderzoek gedaan naar jonge mensen die zich bij sektes aansluiten, hun beweegredenen en mogelijke overeenkomsten in eigenschappen/gedrag. mocht je geïnteresseerd zijn, ik kan wel eens kijken of ik nog een exemplaar van zijn proefschrift kan opduikelen.
  vrijdag 17 september 2004 @ 09:57:17 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22011817
Kan me goed voorstellen dat jullie 'niet echt happy' waren met de actie van L., dat hij weg ging.
Maar wel weer top idd dat hij nu langs geweest is om foto's te kijken etc.

ben heel benieuwd naar de foto, maar dat komt vast wel een keertje
pi_22011893
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Bluezz, allereerst heb ik respect met hoe jullie ermee omgaan.

De leefwijze heeft ook wel wat weg van de (gloeiende nou kan ik er weer niet opkomen, ze leven in america. Allemaal in zwart gekleed, rijden rond in zwarte koetsjes. ) am....... Nou ja ik kan er niet opkomen.
de Amisch (hoe schrijf je dat)
en tevens tvp
Carpe diem
pi_22013314
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:12 schreef bixister het volgende:
ik vind 't wel wat sektarisch klinken, hoor. kan me goed voorstellen dat jullie je er flinke zorgen om hebben gemaakt (en nog). een vriend van mij heeft trouwens (lang geleden alweer) uitgebreid onderzoek gedaan naar jonge mensen die zich bij sektes aansluiten, hun beweegredenen en mogelijke overeenkomsten in eigenschappen/gedrag. mocht je geïnteresseerd zijn, ik kan wel eens kijken of ik nog een exemplaar van zijn proefschrift kan opduikelen.
Graag!
We lezen al maanden bij vlagen alles wat los en vast zit erover.
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
ben heel benieuwd naar de foto, maar dat komt vast wel een keertje
bij een msn-meet een dezer dagen
pi_22024663
Morgen is het Quint's sabbath.

Zijn vader vertelde al dat hij vanmiddag voorbereidingen trof qua voeding en drank. Hij raadpleegt ook regelmatig zijn aantekeningen wat mag en niet mag.
Hij wil morgen skaten met zijn broer!
Ik hoop dat het mag
pi_22024918
Jee Bluezz, ik kan me indenken dat je je hartstikke zorgen maakt(e).
Ik weet eigenlijk niet wat ik er over wil zeggen, wel dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie dit aanpakken. Als je compleet was geflipt had ik het ook begrepen!
Screw them.
We're going home.
pi_22025232
Ik denk het niet Bluezz. Rustdag is echt rustdag.

Marchien, ja de amisch, die bedoelde ik. Dank je.
  zaterdag 18 september 2004 @ 00:30:45 #16
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_22030135
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:24 schreef Bluezz het volgende:
Morgen is het Quint's sabbath.

Zijn vader vertelde al dat hij vanmiddag voorbereidingen trof qua voeding en drank. Hij raadpleegt ook regelmatig zijn aantekeningen wat mag en niet mag.
Hij wil morgen skaten met zijn broer!
Ik hoop dat het mag
Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het wel overwaait (ken hem verder niet, weet niet hoe vasthoudend hij vroeger aan dingen was). De manier van leven in Nederland gaat gewoon door, zijn hele omgeving zal gewoon doen en laten wat ze normaal ook doen. Volgens mij beinvloed dat hem, net als dat het hem beinvloed is daar in Australië.

Kwestie van weken
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_22036535
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 00:30 schreef thaduck het volgende:

[..]

Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat het wel overwaait [...]

Kwestie van weken
jij kent die jongen toch niet? beetje makkelijk geconcludeerd. ik denk dat bluezz & golfer zich heus niet voor niets zorgen maken. natuurlijk hoop ik ook voor ze dat hij in ieder geval voor rede vatbaar is/blijft/wordt. maar het zich zo terugtrekken uit het contact als de afgelopen maanden maakt het wel moeilijk om hem te blijven bereiken. hij wil kennelijk liefst zo snel mogelijk terug naar australië, als dat lukt is hij evensnel weer onder de ouderlijke/nederlandse invloed uit.

ohja en bluezz / golfer, ik heb net antwoord gekregen van diegene die dat onderzoek gedaan heeft, ik zal het jullie mailen.
pi_22046548
Maar ik heb toch niet het idee dat deze "sekte" geld probeert te verdienen aan zijn "volgelingen"? Tenzij die leider zeg maar een hoop geld opstrijkt voor de projecten waar iedereen aan werkt, maar zo klinkt het niet. Wat ik me dus af vraag wat is de beweegreden van de sekte? Het komt op mij idd zoals eerder gezegd, eerder kiboetserig, dan sektarisch over. Maar wat ik dan wel weer raar/eng vind, zijn al die regeltjes en voorschriften enzo.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_22054427
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 22:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar ik heb toch niet het idee dat deze "sekte" geld probeert te verdienen aan zijn "volgelingen"? Tenzij die leider zeg maar een hoop geld opstrijkt voor de projecten waar iedereen aan werkt, maar zo klinkt het niet. Wat ik me dus af vraag wat is de beweegreden van de sekte? Het komt op mij idd zoals eerder gezegd, eerder kiboetserig, dan sektarisch over. Maar wat ik dan wel weer raar/eng vind, zijn al die regeltjes en voorschriften enzo.
Die regeltjes en voorschriften maken de groep tot wie ze zijn.

De leider ontvangt wel alles wat binnen komt, maar iedereen krijgt daarvan wat ze nodig hebben.
Er moet even gezegd worden wat je nodig hebt (kleding, lenzenvl.stof een vliegticket, in Q's geval bijvoorbeeld) en dan krijg je dat ook.

De rest van het geld wordt gebruikt voor de vaste lasten en om projekten te financieren.
Die projekten zijn dan weer bedoeld om b.v. drugsverslaafde Aboriginals dingen te leren zodat ze hun leven weer op kunnen bouwen, werk krijgen en hun fam/vrienden dat ook weer door te geven.

@ Bix : Tnxx voor je mail!
  maandag 20 september 2004 @ 11:59:35 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22077909
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:57 schreef Bluezz het volgende:
De rest van het geld wordt gebruikt voor de vaste lasten en om projekten te financieren.
Die projekten zijn dan weer bedoeld om b.v. drugsverslaafde Aboriginals dingen te leren zodat ze hun leven weer op kunnen bouwen, werk krijgen en hun fam/vrienden dat ook weer door te geven.
Dat klinkt dan wel weer ok...
Maargoed, gelukkig maar. Ik bedoel: als het inderdaad de bedoeling zou zijn dat de leden alles afdragen aan de grote leider weet je helemaal niet meer wat je tegen Q moet zeggen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22090104
quote:
Op zondag 19 september 2004 11:57 schreef Bluezz het volgende:
@ Bix : Tnxx voor je mail!
graag gedaan. heb nog geen antwoord ontvangen, klopt dat?
pi_22090901
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:32 schreef bixister het volgende:

graag gedaan. heb nog geen antwoord ontvangen, klopt dat?
Uitgaande mail is not working hier

Maar ik mail deze week wel ff vanaf een ander adres.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2004 @ 10:56:21 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22100644
hoe heeft Q. eigenlijk zijn rustdag doorgebracht?
pi_22101224
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:56 schreef lady-wrb het volgende:
hoe heeft Q. eigenlijk zijn rustdag doorgebracht?
Vrijdagmiddag voorbereidingen getroffen, brood klaargemaakt, zijn vader macaroni gemaakt.
Veel gelezen, gepraat met zijn pa, en geskate met broer, ook gewandeld.
De macaroni heeft ie na zonsondergang opgebakken.

Alles mag als je maar geen licht ontsteekt, niet kookt, niet telefoneert, tv kijkt en achter de pc zit,
niet iets doet wat op werken lijkt/zelfs sollicatiebrieven mag je niet schrijven, ook een banenmarkt zit er niet in helaas.

Er waren kleine dingen in de voorbereiding vertelde hij die beter konden.
Zo gaat hij deze week een goed vullende cake bakken, zodat ie dat niet in de koelkast hoeft te bewaren (die mag hij niet openen, want het lampje floept dan aan) en gekookt water alvast in een thermoskan om thee van te zetten b.v.

Ik hoor het allemaal van hem, ik was er niet bij omdat ie bij zijn vader woont.
pi_22103043
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:32 schreef Bluezz het volgende:
Zo gaat hij deze week een goed vullende cake bakken, zodat ie dat niet in de koelkast hoeft te bewaren (die mag hij niet openen, want het lampje floept dan aan)
Pfff, dat gaat wel erg ver zeg.
Hoe sta jij tegenover die regels Bluezz? Kun je op dergelijke (imo pietluttige) dingen ook met respect reageren?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')