dan zal ik ze wel even bellen, want ik heb geen zin om 9 maanden op mijn geld te wachten (ik vertrek 23 oktober)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:48 schreef poohy het volgende:
Ja hoorAls je gewerkt hebt krijg je aan het einde van het financiele jaar (begin juni) een personal tax summary toegestuurd. Mijn vriend kreeg hem niet terug en die moest hem telefonisch aanvragen. Het enige wat je dan moet doen is bevestigen dat je akkooord gaat met het bedrag en dan krijg je een chegue togestuurd
![]()
Meer info staat op www.ird.govt.nz
Kinderen heb ik niet en wil ik niet, dus dat scheelt al heel veel. Die plaatsen ken ik niet nee, heb er zelfs eigenlijk nog nooit van gehoord (Todmorden heel vaag, maar Walsden helemaal niet). Ik ben drie keer in York geweest, verder in Hull, Whitby en Scarborough. En buiten Yorkshire alleen in London en Bath.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:55 schreef poohy het volgende:
@Maeghan Je kan inderdaad altijd terugDe enige reden waardoor het wat moeilijker zou kunnen gaan is als je kinderen hebt. Wel leuk dat je zo weg bent van Engeland. Mijn vriend heeft trouwens in Todmorden en Walsden gewoond in Yorkshire. Ken je die plaatsen?
Gelukkig maar, kan ik met een goed gevoel doorfokken. Even afkloppen.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef poohy het volgende:
Conclusie van dit avontuur
Dit is in ieder geval iets om nooit spijt van te krijgen. etc
ik denk dat je het in Californie, waar ik woon, of in Australie veel beter zou hebben gehad, in beide landen is de cultuur het tegenovergestelde van hierarchisch. in Nieuw Zeeland en Engeland is de cultuur, raar maar waar, veel hierarchischer.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:26 schreef poohy het volgende:
En dan heb ik het nog niet gehad over alle schoolkindertjes die uit het niets hun middelvinger naar je opsteken![]()
Wij gingen naar Nieuw-Zeeland vanwege het land zelf en niet omdat we echt perse in het buitenland wilden gaan wonen. Het is eigenlijk het enige land waar we ons thuisvoelen. We zouden (of ik, mijn vriend kan overal aarden) zullen dit nooit in landen zoals Australie en Amerika hebben. En daarbij kom je in die landen er niet niet zomaar in![]()
Vooral nu je een baan hebt waar je het naar je zin hebt en je baas ook tevreden over je is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
Ik heb trouwens een gigantische hekel aan het opzeggen van een baan. Niet dat ik de illusie heb dat ik onmisbaar ben, maar op de een of andere manier voel ik mij altijd schuldig.
Dat is zeggen dat je nooit in Europa zou willen wonen. Elk stukje Amerika is weer anders.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 07:08 schreef poohy het volgende:
@walrik: In Amerika zou ik nooit willen wonen![]()
Bakkiequote:Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef poohy het volgende:
Oh en we zijn van plan om in Haarlem te gaan wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |