abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39218005
@poohy, mogen wij ook vragen wat je vriend van Nederland vindt?
  zondag 25 juni 2006 @ 20:02:01 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_39218056
Leuk om te lezen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  maandag 26 juni 2006 @ 01:21:29 #33
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39236439
Het doet mij echt goed om alle positieve reacties te lezen

@Rewimo: We willen weer in Haarlem gaan wonen.

@brooklynzoo: Wij vinden Wellington heel erg gezellig. Het voelt wel dorps aan ondanks dat het een stad is. Maar het heeft hier een meer europesere sfeer dan in Auckland (is veel massaler) en het is hier veel gezelliger. We hebben de eerste periode in Auckland gewoond omdat het daar het makkelijkst is om een baan te vinden. Toen mijn vriend daar alle bedrijven had gehad, zijn we verhuisd naar Wellington. Ons volgende plan was inderdaad om naar Christchurch te verhuizen, maar de tijd en geld raakte op

We hebben een ziektekostenverzekering via Southern Cross genomen. Kost per persoon omgerekend 700 euro per jaar, tandarts is niet meeverzekerd. Je betaalt altijd de eerste 25 euro zelf en de rest wordt dan vergoed. Als je naar het ziekenhuis moet , voor wat dan ook, dan heb je altijd een wachtlijst.

@reviewz: Mijn vriend vind Nederland erg leuk. Hij heeft altijd in Engeland gewoond en wil daar nooit meer naar toe. Hij voelde zich daar nooit veilig, had altijd het gevoel dat hij op moest letten voor anderen. Zo dat hij bijvoorbeeld een keer in de bus en werden er zomaar uit het niets stenen naar hem gegooid. Of hij werd in het gezicht gespuugd, of mensen probeerden hem altijd te pakken te nemen. Dat gevoel heeft hij nooit in Nederland gehad en hij voelt zich er vrij en op zijn gemak. Heeft het idee dat mensen in Nederland meer om elkaar en om hun leefomgeving geven. En ik moet toegeven, als ik zelf in Engeland zou moeten wonen dan kan ik alleen overleven met een kilo anti-depressivia

Maar goed, het ligt er ook een beetje aan waar je gaat wonen
pi_39236514
Poohy, bedankt voor je verhaal. Wel interessant hoe het daartoe gaat in Engeland.

Mag ik misschien weten waarom jullie Amerika niet overgewogen hebben?
  maandag 26 juni 2006 @ 01:26:48 #35
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39236602
En dan heb ik het nog niet gehad over alle schoolkindertjes die uit het niets hun middelvinger naar je opsteken

Wij gingen naar Nieuw-Zeeland vanwege het land zelf en niet omdat we echt perse in het buitenland wilden gaan wonen. Het is eigenlijk het enige land waar we ons thuisvoelen. We zouden (of ik, mijn vriend kan overal aarden) zullen dit nooit in landen zoals Australie en Amerika hebben. En daarbij kom je in die landen er niet niet zomaar in
pi_39238981
Ik heb met veel interesse je verhaal gelezen, jammer dat het niet is geworden wat je ervan had verwacht. Mijn familie is lang geleden in Auckland komen wonen. In het begin hadden ze ook veel problemen met huisvesting en werk vinden, beetje dezelfde problemen als jij hebt verteld. Mijn nicht heeft werk in een groothandel en maakt lange dagen voor weinig geld. Het is inderdaad niet allemaal zo rooskleurig als wel wordt voorgesteld, men is tamelijk bekrompen in zijn opvattingen. Maar de natuur is overweldigend mooi en je hebt de ruimte dat is waar. Maar in ieder geval, welkom terug en veel succes hier!
pi_39239082
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
En ik moet toegeven, als ik zelf in Engeland zou moeten wonen dan kan ik alleen overleven met een kilo anti-depressivia

Maar goed, het ligt er ook een beetje aan waar je gaat wonen
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.

In ieder geval; ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit geprobeerd hebben. Veel geluk in NL!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 juni 2006 @ 08:29:24 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39239280
quote:

@Rewimo: We willen weer in Haarlem gaan wonen.
Bakkie doen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 juni 2006 @ 09:05:58 #39
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39239684
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.

In ieder geval; ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit geprobeerd hebben. Veel geluk in NL!
bepaalde delen van London en andere steden zijn diep en diep triest. Ik denk dat NL over de hele linie welvarender is dan de UK.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:06:30 #40
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39239694
@woniya: Dat is inderdaad waar. Men maakt hier hele lange dagen voor ontzettend weinig geld. Het is hier naar mijn idee ook een cultuur waar men echt werkt voor het geld, carriere maken is hier minder belangrijk. En er zijn ook zoveel mensen hier die niets van hun eigen land hebben gezien. Dat komt door het lage salaris en de weinige vakantie dagen die men heeft.

@femmechantal
: Ik denk dat in het zuiden van Engeland wel een stuk beter vertoeven is De plaats waar mijn vriend is geboren is wel het ergst. De manier van leven daar is werken, dronken worden in het weekend, meisje zwanger maken, die met het kind laten zitten enzovoort. Vrouwen weten niet beter dan dat ze het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd kinderen willen hebben. Zo is het nichtje van mijn vriend vijftien en zwanger van haar tweede Maar goed, nu heb ik het over Manchester en omstreken. Mijn vriend is zo'n 12 keer verhuisd door heel Engeland en eigenlijk heeft hij er over het algemeen nergens goed gevoeld. Hij is blij dat hij er weg is.

@ Rewimo: Gezellig
  maandag 26 juni 2006 @ 09:10:15 #41
148736 brooklynzoo
pi_39239756
quote:
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?

- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
  maandag 26 juni 2006 @ 09:13:01 #42
148736 brooklynzoo
pi_39239810
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
En er zijn ook zoveel mensen hier die niets van hun eigen land hebben gezien. Dat komt door het lage salaris en de weinige vakantie dagen die men heeft.
Ik heb in een maandje NZ meer gezien van het land (North + South Island), dan mijn neef die er al 14 jaar woont (alleen regio Auckland).

maandag 26 juni 2006 @ 09:27:06 #43
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39240020
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?

- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kou Zojuist heb ik alle schimmel van de muren afgehaald
Maar het grappige is dat ik van dit en het bovenstaande lijstje geen last zou hebben als we nu in een betere situatie hadden gezeten. Want ja, we wisten van te voren dat we veel luxe in zouden leveren.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:35:48 #44
148736 brooklynzoo
pi_39240153
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:27 schreef poohy het volgende:

[..]

Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kou Zojuist heb ik alle schimmel van de muren afgehaald
Maar het grappige is dat ik van dit en het bovenstaande lijstje geen last zou hebben als we nu in een betere situatie hadden gezeten. Want ja, we wisten van te voren dat we veel luxe in zouden leveren.
Hadden jullie ook veel contact met NZ jongeren? Hoe verliepen die contacten? Heb je ook directe armoede gezien?
  maandag 26 juni 2006 @ 10:06:23 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39240769
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik zou de OP inbinden .
TS kan er niets aan doen dat jij te lui bent om te lezen..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_39240890
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen.
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...
pi_39240941
Je schrijft dat je vriend tijdens een sollicitatiegesprek werd voorgelezen uit de Bijbel. Heb je slechte ervaringen gehad met Christelijke werkgevers daar of is dit gewoon een anekdote? Ken NZ niet zo, maar het lijkt me wel een beetje een Engels Staphorst.
pi_39241776
TL : DR
  maandag 26 juni 2006 @ 11:13:02 #49
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39242481
@brooklynzoo: Nee, we hebben geen contact met jongeren gehad. Tsja armoede.. Wat versta je onder armoede? Er hangen hier en daar wel wat zwervers rond. Denk wel dat hier heel veel gezinnen arm zijn hoor. Laatst hebben ze hier ingesteld dat de gezinnen met de laagste inkomens kinderbijslag kunnen krijgen. Maar liefst tweederde van de gezinnen kwam hier voor in aanmerking. En ook studeren is hier trouwens echt ontzettend duur.

Vandaar dat ook heel veel studenten na hun studie naar het buitenland gaan (overseas experience noemen ze dat, is hier heel belangrijk) om hun studieschuld af te betalen. Dit wordt trouwens ook gedaan als mensen hun huis sneller af willen betalen. En als je dan naar de UK gaat, dan tikt het lekker aan met de pond.

@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
  maandag 26 juni 2006 @ 11:16:45 #50
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_39242597
Wat een lef, respect voor TS
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_39244298
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:

@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
  maandag 26 juni 2006 @ 12:23:09 #52
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39244672
jammer zeg dat het niet is gelukt daar. kon hij ook niets voor zichzelf beginnen? of kreeg je dan gewoon geen klanten?
iig heel veel succes in nederland!
From feudal serf to spender.
pi_39244972
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.

Dat wil overigens niet zeggen dat het slecter is dan in NZ. Daar kan ik niet over oordelen omdat ik er nog nooit ben geweest.

Wat ik slechts als idee heb bij NZ is dat het vooral mooie natuur is maar voor de rest vrij saai. Het ligt ook zo enorm afgelegen.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:41:21 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39245347
Een kenmerk van risico's nemen is dat ze ook verkeerd uit kunnen pakken. Gelukkig ga je er goed mee om zo te zien. Succes TS
Vampire Romance O+
  maandag 26 juni 2006 @ 12:47:11 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_39245581
Intressant topic!
Heb zelf tot twee keer toe geprobeerd te aarden in Italie, maar dat lukte ook niet echt.
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
  maandag 26 juni 2006 @ 12:48:54 #56
6536 dwerg
chagrijn
pi_39245651
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?

Sorry, hij was te makkelijk.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:50:32 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_39245716
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je bent teuggekomen vanwege het weer?

Sorry, hij was te makkelijk.
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!
Maar mistte vooral m'n eigen sociale leventje...
  maandag 26 juni 2006 @ 15:00:38 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39250745
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.

Ik heb 2x 4 maanden in het buitenland gewoond en toen miste ik dat soort dingen ook.
Het is niet helemaal vergelijkbaar met jullie situatie omdat het bij jullie ook gewoon niet mee zat en bij mij wel (ik had seizoenswerk vandaar dat ik weer terug ben) maar ik snap het idee maar al te goed
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 26 juni 2006 @ 15:19:13 #59
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39251290
ah dit moet wel een super ervaring geweest zijn al is het misschien niet zo gelopen als verwacht

zo zie je maar weer Nederland in het algemeen
  maandag 26 juni 2006 @ 17:49:22 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39256945
succes met de terugreis, jammer dat het niet zo uitgepakt is als jullie dachten dat het was.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')