Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
En ik moet toegeven, als ik zelf in Engeland zou moeten wonen dan kan ik alleen overleven met een kilo anti-depressivia![]()
Maar goed, het ligt er ook een beetje aan waar je gaat wonen![]()
Bakkie doen?quote:Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
Het doet mij echt goed om alle positieve reacties te lezen![]()
@Rewimo: We willen weer in Haarlem gaan wonen.
bepaalde delen van London en andere steden zijn diep en diep triest. Ik denk dat NL over de hele linie welvarender is dan de UK.quote:Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen. Maar misschien klopt dit hele beeld niet. Dat gebrek aan veiligheid waar je het over hebt klinkt niet goed! En de werksituatie schijnt behoorlijk hierarchisch te zijn, dat is natuurlijk een groot nadeel.
In ieder geval; ik vind het hartstikke stoer dat jullie dit geprobeerd hebben. Veel geluk in NL!
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?quote:Op maandag 26 juni 2006 01:21 schreef poohy het volgende:
Het doet mij echt goed om alle positieve reacties te lezen![]()
Ik heb in een maandje NZ meer gezien van het land (North + South Island), dan mijn neef die er al 14 jaar woont (alleen regio Auckland).quote:Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
En er zijn ook zoveel mensen hier die niets van hun eigen land hebben gezien. Dat komt door het lage salaris en de weinige vakantie dagen die men heeft.
Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kouquote:Op maandag 26 juni 2006 09:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een goede keuze gemaakt. Mensen hebben vaak de neiging om het leven in NZ op te hemelen. Het is naar mijn mening HET mooiste land ter wereld qua natuur, maar verder?
- slechte huizen
- klimaat is hetzelfde als hier in NL
- zorg is duur
- criminaliteit is redelijk hoog, met name in Auckland
- Het ligt vrij geisoleerd (twee eilanden, waarvan de meeste mensen er maar op een zijn geweest)
- Weinig vakantiedagen
- lage lonen (maw lastig om NZ weer te verlaten om een bestaan in Europa of elders op te bouwen)
Hadden jullie ook veel contact met NZ jongeren? Hoe verliepen die contacten? Heb je ook directe armoede gezien?quote:Op maandag 26 juni 2006 09:27 schreef poohy het volgende:
[..]
Inderdaad, hele slechte huizen. Wij hebben hier enkel glas wat nog geen enkel glas te noemen is en verder geen isolatie. Het is hier gewoon niet te harden van de kouZojuist heb ik alle schimmel van de muren afgehaald
![]()
Maar het grappige is dat ik van dit en het bovenstaande lijstje geen last zou hebben als we nu in een betere situatie hadden gezeten. Want ja, we wisten van te voren dat we veel luxe in zouden leveren.
TS kan er niets aan doen dat jij te lui bent om te lezen..quote:
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...quote:Op maandag 26 juni 2006 08:06 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom? Het beeld dat ik van Engeland heb is erg positief, het lijkt mij een leuk land om te wonen.
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:
@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Je bent teuggekomen vanwege het weer?
Sorry, hij was te makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |