Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:
@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Je bent teuggekomen vanwege het weer?
Sorry, hij was te makkelijk.
Is 12 euro bruto per uur een ultralaag salaris dan?quote:Op zondag 25 juni 2006 12:51 schreef poohy het volgende:
Ik verdien nu omgerekend 8 euro per uur bruto. En ik ben Personal Assistent .
Ze hebben er hier een hele mooie titel voor: PA to the Manager![]()
Mijn vriend verdiende over het algemeen 12 euro bruto per uur. Om even een beetje te vergelijken. De boodschappen kosten hier hetzelfde als in Nederland en aan huur betalen we voor dit hok 320 euro per maand.
40 euro per uur hallo, dat is wel heel erg hoog (6400 euro bruto per maand, 76800 euro per jaar Dat is dik 2x modaal inkomen) .quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:45 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend wilde graag bij mij zijnMaar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.
Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
Die gekke belastingen zijn best wel killing voor je inkomen hoor, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:57 schreef poohy het volgende:
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.
Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.
Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:35 schreef wonderer het volgende:
Hoe moeilijk doet de IND eigenlijk over remigreren?
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Ok, de dropjes zijn heerlijk, een fricadel op z'n tijd ook. Saté saus is goddelijk, maar ....
Volgens mij wel hoor. Je laat je paspoort op Schiphol zien en loopt verder, einde verhaal. Meer hoef je niet te doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerdquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
haha dat heb ik nu ook!
@ Poohy: Jammer dat het niet is gelopen als gehoopt, maar wel idd een ervaring die je vormt.
Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.
Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland en ik voel me prima veilig hoor!![]()
Klinkt behoorlijk treurig. Ik ken de films van Mike Leigh, daarin wordt ook een dergelijk beeld van een gedeelte van de Britse samenleving geschetst.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
@femmechantal: Ik denk dat in het zuiden van Engeland wel een stuk beter vertoeven isDe plaats waar mijn vriend is geboren is wel het ergst. De manier van leven daar is werken, dronken worden in het weekend, meisje zwanger maken, die met het kind laten zitten enzovoort. Vrouwen weten niet beter dan dat ze het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd kinderen willen hebben. Zo is het nichtje van mijn vriend vijftien en zwanger van haar tweede
Maar goed, nu heb ik het over Manchester en omstreken. Mijn vriend is zo'n 12 keer verhuisd door heel Engeland en eigenlijk heeft hij er over het algemeen nergens goed gevoeld. Hij is blij dat hij er weg is.
quote:Op maandag 26 juni 2006 10:11 schreef Stuka666 het volgende:
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...
vertel op!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.
volgens mij heeft TS aangegeven "broke as fuck" te zijn...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je ervoor kiest om terug te gaan naar NL. Weet je zeker dat je niet ergens anders heen wilt? Nederland is immers niet de enige optie!
Misgegaan: Absoluut geen voorbereiding, dus het niet hebben van een greencard/baan en rijbewijs en toch gaan. Na een aantal zwarte baantjes te hebben gehad, had ik het wel gezien. Daarnaast kreeg ik een goed aanbod vanuit Nederland, dus ben ik teruggegaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:19 schreef reviewz het volgende:
[..]
Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerd
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Geleerd: Dat als ik ga emigreren ik goed voorbereid moet zijn; bv het al hebben van een baan.
Dat is mijn ervaring ook. Eerst zien en op gesprek.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:
[..]
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
Lijkt me ook idd moeilijk om op zo'n afstand te solliciteren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:
[..]
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
Okee, dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:36 schreef Tharalom het volgende:
Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je nooit gedaan of gedurfd hebt.. Respect hoor voor jullie verhaal. Ik wens je veel succes hier in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |