abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39244298
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:

@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 26 juni 2006 @ 12:23:09 #52
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_39244672
jammer zeg dat het niet is gelukt daar. kon hij ook niets voor zichzelf beginnen? of kreeg je dan gewoon geen klanten?
iig heel veel succes in nederland!
From feudal serf to spender.
pi_39244972
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.

Dat wil overigens niet zeggen dat het slecter is dan in NZ. Daar kan ik niet over oordelen omdat ik er nog nooit ben geweest.

Wat ik slechts als idee heb bij NZ is dat het vooral mooie natuur is maar voor de rest vrij saai. Het ligt ook zo enorm afgelegen.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:41:21 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39245347
Een kenmerk van risico's nemen is dat ze ook verkeerd uit kunnen pakken. Gelukkig ga je er goed mee om zo te zien. Succes TS
Vampire Romance O+
  maandag 26 juni 2006 @ 12:47:11 #55
104871 remlof
Europees federalist
pi_39245581
Intressant topic!
Heb zelf tot twee keer toe geprobeerd te aarden in Italie, maar dat lukte ook niet echt.
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
  maandag 26 juni 2006 @ 12:48:54 #56
6536 dwerg
chagrijn
pi_39245651
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?

Sorry, hij was te makkelijk.
I intend to live forever, or die trying.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:50:32 #57
104871 remlof
Europees federalist
pi_39245716
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:

[..]

Je bent teuggekomen vanwege het weer?

Sorry, hij was te makkelijk.
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!
Maar mistte vooral m'n eigen sociale leventje...
  maandag 26 juni 2006 @ 15:00:38 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39250745
Als je verhuist/emigreerd naar een ander land dan ga je idd de kleine standaard dingen die je in nederland doet missen. Koopavonden, uitgaan met vrienden, etc. Gewoon normale standaard dingetjes.

Ik heb 2x 4 maanden in het buitenland gewoond en toen miste ik dat soort dingen ook.
Het is niet helemaal vergelijkbaar met jullie situatie omdat het bij jullie ook gewoon niet mee zat en bij mij wel (ik had seizoenswerk vandaar dat ik weer terug ben) maar ik snap het idee maar al te goed
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 26 juni 2006 @ 15:19:13 #59
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39251290
ah dit moet wel een super ervaring geweest zijn al is het misschien niet zo gelopen als verwacht

zo zie je maar weer Nederland in het algemeen
  maandag 26 juni 2006 @ 17:49:22 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39256945
succes met de terugreis, jammer dat het niet zo uitgepakt is als jullie dachten dat het was.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_39259140
welkom terug
pi_39262233
Poohy, thnx voor je antwoord. Toch nog een vraag: spreken jullie thuis in NL al Nederlands?

Of blijft het bij Engels. Of gaan jullie geleidelijk naar het Nederlands toe, of wil je vriend vasthouden aan Engels spreken thuis?
pi_39262483
Ik wil alleen zeggen beter Ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald
  dinsdag 27 juni 2006 @ 02:11:40 #64
46960 StefanP
polemicist
pi_39273205
Jammer, ik dacht altijd dat NZ best een modern land was. Veel hightech, een redelijk sterke economie. Dat valt dus tegen, of heb je daar weinig kijk op omdat je in andere sectoren werkte?

Heel jammer dat het niet gelukt is, maar goed dat je er mee ophoudt. Een jaar is zeker lang genoeg, je zul echt niet hooguit 1x per maand gesolliciteerd hebben en na 200 afwijzingen mag het wel duidelijk zijn dan. Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd, wat meer is dan de meeste Fokkers ooit zullen kunnen zeggen. En wie weet waar je over 10 jaar woont...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 27 juni 2006 @ 07:18:14 #65
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39274479
Ik ben net weer terug van mijn werk en ik heb weer een leuke dag achter de rug Ik moet zeggen dat als ik eenmaal een baan had, dat ik het dan ook erg naar mijn zin had. Ik heb ook nog nooit zulke goede refernties gehad als hier, ze vinden me hier echt fantastisch Nu ben ik er nog niet achter of dat komt doordat het niveau hier nu eenmaal een stuk lager is, of omdat ik zelf erg ben veranderd In Nederland liep het namelijk nooit zo lekker met werken

En gisteravond mijn ouders aan de telefoon gehad en de eerste spulletjes zijn binnen Door dat mijn oma naar een verzorgingstehuis is gegaan (dat is dan wel weer heel jammer natuurlijk) heeft ze ons een koelkast en magnetron kunnen doneren

Mijn vader is zo lief om intussen uit te zoeken welke ziektenkostenverzekering het beste voor ons is, want dat is natuurlijk ook veranderd.

@reviewz: We praten hier allebei Engels tegen elkaar. Maar zodra we weer in Nederland zijn gaat mijn vriend meteen op cursus om de boel op te halen en te verbeteren Hij praat nog lang niet vloeiend Nederlands, maar hij probeert het in ieder geval

@StefanP
: Ja op het gebied van hightech is het hier wel modern. Met de materialistische kant is hier dan ook weinig mis, al zullen heel veel mensen de modernste spullen niet kunnen betalen. Alleen op het gebied van wonen is het hier behoorlijk armoedig, of je moet goed in het geld zitten Het is meer qua opvattingen e.d. dat Nieuw-Zeeland nogal achterloopt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:29:30 #66
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39275745
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:51 schreef poohy het volgende:
Ik verdien nu omgerekend 8 euro per uur bruto. En ik ben Personal Assistent .
Ze hebben er hier een hele mooie titel voor: PA to the Manager

Mijn vriend verdiende over het algemeen 12 euro bruto per uur. Om even een beetje te vergelijken. De boodschappen kosten hier hetzelfde als in Nederland en aan huur betalen we voor dit hok 320 euro per maand.
Is 12 euro bruto per uur een ultralaag salaris dan?

Ik verdien in NL ook slechts 10 euro per uur bruto

Wel zonde dat het niet gelukt is in NZ maar wel een mooie ervaring rijker. Waarom is je vriend niet in nieuw zeeland gebleven toen hij een baan had? dan had je veel minder ellende gehad denk ik.

Maarja, welkom terug dan maar en respect voor het lef om het te proberen. Ik ben ook al een tijd aan het twijfelen of ik zo'n grote stap ooit wil (durf ) te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:45:43 #67
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39276010
Mijn vriend wilde graag bij mij zijn Maar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.

Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:54:01 #68
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39276166
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:45 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend wilde graag bij mij zijn Maar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.

Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
40 euro per uur hallo, dat is wel heel erg hoog (6400 euro bruto per maand, 76800 euro per jaar Dat is dik 2x modaal inkomen) .

Sowieso is Engeland natuurlijk enorm duur om te wonen. Een vriendin van mijn vriendin werkt en woont ook in Engeland. Verdient ook enorm veel (bijna 3x mijn salaris) maar houdt uiteindelijk nauwelijks iets over omdat alles zo duur is in dat land.

Ik denk dat je in dat opzicht Nederland beter kunt vergelijken met Nieuw zeeland dan Engeland met Nieuw zeeland.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:57:46 #69
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39276248
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.

Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.

Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:00:41 #70
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39276310
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:57 schreef poohy het volgende:
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.

Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.

Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
Die gekke belastingen zijn best wel killing voor je inkomen hoor, vergeet dat niet.
Maar inderdaad, salarissen liggen er niet extreem hoog, zeker niet voor mensen met een universitaire opleiding als ik dat zo zie.
Uiteindelijk draait het natuurlijk wel om wat je overhoudt van je salaris, en dat wordt in Nederland wel steeds minder
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:14:14 #71
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39276620
Dat is inderdaad zo ja
pi_39283894
Pohy, veel succes met het remigreren. Ik vind jullie super dapper!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39284203
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je het niet hebt gered en er alles aan hebt gedaan om het wel voor elkaar te krijgen.

Hopelijk vind je snel een nieuw onderkomen en werk in NL!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:35:40 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_39288568
Hoe moeilijk doet de IND eigenlijk over remigreren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:09:51 #75
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_39289822
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je ervoor kiest om terug te gaan naar NL. Weet je zeker dat je niet ergens anders heen wilt? Nederland is immers niet de enige optie!

Zelf ben ik in 2002 geemigreerd naar Frankrijk. Weliswaar iets dichterbij dan NZ, maar voldoende om af en toe het gevoel te krijgen om terug te willen. Als ik dan echter weer in NL ben, verlang ik hevig terug naar Parijs.... En dan kom ik eracter dat ik NL toch een beetje geidealiseerd heb. Ok, de dropjes zijn heerlijk, een fricadel op z'n tijd ook. Saté saus is goddelijk, maar verschillende franse gewoonten ben ik gaan waarderen! Zo zal het bij jullie waarschijnlijk ook wel zijn....

Succes met de terugreis, en sterkte aan het weer wennen aan NL!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_39294688
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:35 schreef wonderer het volgende:
Hoe moeilijk doet de IND eigenlijk over remigreren?
Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:42:30 #77
71919 wonderer
pi_39295194
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Wat kunnen ze doen? Een Nederlander terug sturen naar Nederland en een Engelsman naar Engeland?
Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:02:51 #78
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39295920
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Ok, de dropjes zijn heerlijk, een fricadel op z'n tijd ook. Saté saus is goddelijk, maar ....
haha dat heb ik nu ook!

@ Poohy: Jammer dat het niet is gelopen als gehoopt, maar wel idd een ervaring die je vormt.

Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.

Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland en ik voel me prima veilig hoor!
reset
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:07:45 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39296090
Poohy, ik wist al van dit verhaal een beetje af maar nogmaals heel veel succes in Nederland.

Het was het proberen zeker waard, je komt er alleen maar sterker uit en wie weet voor de toekomst ...
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:58:50 #80
46960 StefanP
polemicist
pi_39308302
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze kunnen vast wel regeltjes verzinnen om het zo lang mogelijk uit te stellen enzo, weet ik het. Neem niet aan dat je kunt zeggen "hoi, daar ben ik weer".
Volgens mij wel hoor. Je laat je paspoort op Schiphol zien en loopt verder, einde verhaal. Meer hoef je niet te doen.

Als je geen paspoort meer hebt, vraag je dat op het dichtstbijzijnde consulaat aan. Als je inmiddels een andere nationaliteit hebt, heb je geluk want dan hoef je nooit meer naar Nederland
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39308593
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:

[..]

haha dat heb ik nu ook!

@ Poohy: Jammer dat het niet is gelopen als gehoopt, maar wel idd een ervaring die je vormt.

Ik ben ook ooit eens als naieve tiener naar Amerika verhuist, maar kwam na een paar maanden alweer terug en daar heb ik heel veel van geleerd.

Nu woon ik alweer bijna 6 jaar in Engeland en ik voel me prima veilig hoor!
Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerd
pi_39310556
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef poohy het volgende:
@femmechantal: Ik denk dat in het zuiden van Engeland wel een stuk beter vertoeven is De plaats waar mijn vriend is geboren is wel het ergst. De manier van leven daar is werken, dronken worden in het weekend, meisje zwanger maken, die met het kind laten zitten enzovoort. Vrouwen weten niet beter dan dat ze het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd kinderen willen hebben. Zo is het nichtje van mijn vriend vijftien en zwanger van haar tweede Maar goed, nu heb ik het over Manchester en omstreken. Mijn vriend is zo'n 12 keer verhuisd door heel Engeland en eigenlijk heeft hij er over het algemeen nergens goed gevoeld. Hij is blij dat hij er weg is.
Klinkt behoorlijk treurig. Ik ken de films van Mike Leigh, daarin wordt ook een dergelijk beeld van een gedeelte van de Britse samenleving geschetst.
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:11 schreef Stuka666 het volgende:
Je hebt vast nog nooit in Engeland gegeten...
Jawel hoor, maar de natuur en de droge engelse humor maken veel goed.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:26:17 #83
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39313023
Volgens mij kan ik gewoon weer naar de afdeling burgerzaken zodra we weer in Nederland zijn. Ik heb wel even op de website van de IND gekeken maar dat heeft alleen te maken als je niet in het bezit ben van een EU paspoort.

Normaal gesproken had ik nog geen eens de moeite genomen om mij uit te schrijven (hoewel dat verplicht is als je langer dan zes maanden uit Nederland bent). Maar vanwege de nieuwe ziektenkostenverzekering moesten we wel.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:06:06 #84
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39314151
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:02 schreef Individual het volgende:

[..]

vertel op!
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:11:53 #85
148736 brooklynzoo
pi_39314314
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Delicieux het volgende:
Leuk verhaal om te lezen. Jammer dat je ervoor kiest om terug te gaan naar NL. Weet je zeker dat je niet ergens anders heen wilt? Nederland is immers niet de enige optie!
volgens mij heeft TS aangegeven "broke as fuck" te zijn...
Dan heb je niet echt de keuze om nog even een stunt in Australie uit te halen lijkt mij.
Als ze dat wel zouden doen, dan lopen ze het risico binnen een paar maanden in de goot te liggen in een ander land, en ook nog eens zonder vliegtickets naar Nederland...

Je kunt niet stuiteren zonder stevige ondergrond...
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:12:01 #86
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39314318
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 02:19 schreef reviewz het volgende:

[..]

Wat was er dan misgegaan, en wat heb je dan van geleerd
Misgegaan: Absoluut geen voorbereiding, dus het niet hebben van een greencard/baan en rijbewijs en toch gaan. Na een aantal zwarte baantjes te hebben gehad, had ik het wel gezien. Daarnaast kreeg ik een goed aanbod vanuit Nederland, dus ben ik teruggegaan.

Geleerd: Dat als ik ga emigreren ik goed voorbereid moet zijn; bv het al hebben van een baan. Emigreren wordt makkelijker als je het al eens eerder gedaan hebt; je hebt veel meer een idee van wat je te wachten staat en wat je wil. Oh en mijn Engels (en een beetje Spaans omdat de buren geen Engels spraken) is natuurlijk een stuk beter geworden daar.

Misschien dit jaar nog naar een ander land, maar ik denk dat het Engeland blijft voor nog een paar jaar.
reset
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:17:32 #87
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39314495
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef Individual het volgende:

[..]

Geleerd: Dat als ik ga emigreren ik goed voorbereid moet zijn; bv het al hebben van een baan.
Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:58:45 #88
148736 brooklynzoo
pi_39315971
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:

[..]

Onze ervaring is dat het juist heel moeilijk is om naar een baan te solliciteren. Mijn vriend is een aantal toezeggingen gedaan, maar die is niemand nagekomen. En daarbij willen ze je uiteraard eerst zien voordat ze verder met je gaan.
Dat is mijn ervaring ook. Eerst zien en op gesprek.
pi_39316858
Indivudial, bedankt voor je antwoord
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:22:29 #90
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_39318660
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:17 schreef poohy het volgende:

[..]

Lijkt me ook idd moeilijk om op zo'n afstand te solliciteren.

Mijn eerste baan in de UK werd me aangeboden door mijn toenmalige mentor (en ex-klant) die de baas van dat bedrijfje was, dus dat ging makkelijk. Daar heb ik ook nooit een sollicitatiegesprek voor gehad. Na die baan heb ik gesolliciteerd in Dublin, eerst per telefoon gesprekken gehad en toen naar Dublin voor het vervolg. Het is bij de lonen blijven steken...

London <-> Dublin is veel makkelijker dan Amsterdam - Wellington..
reset
pi_39319197
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:42 schreef wonderer het volgende:

Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:23:08 #92
71919 wonderer
pi_39325231
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als jij een NL paspoort hebt heb je geen ruk met de IND te maken, sterker nog, iemand met een brits paspoort heeft ook geen ruk met de IND te maken. Staatsburgers worden altijd zonder uitzondering toegelaten en binnen de EU geldt vrij verkeer van personen, goederen en vestiging.
Okee, dan heb ik niks gezegd
pi_39325479
ik heb alle reacties niet gelezen en dit zal beslist al wel gezegt zijn maar wat een respect heb ik voor jullie zeg! menig relatie zou dit niet overleefd hebben!

Respect voor jullie doorzettingsvermogen en heel veel geluk voor in de toekomst! Dat jullie samen gelukkig worden staat volgens mij wel vast! Veel geluk!
pi_39325505
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!
pi_39325662
Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je nooit gedaan of gedurfd hebt.. Respect hoor voor jullie verhaal. Ik wens je veel succes hier in Nederland.
live life
pi_39328096
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
Mijn god, kom niet terug, tis hier al een zooitje, als je leven je lief is blijf je weg!

Het is inderdaad een burgeroorlog
pi_39329590
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:32 schreef Scorpie het volgende:
pi_39329932
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:36 schreef Tharalom het volgende:
Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je nooit gedaan of gedurfd hebt.. Respect hoor voor jullie verhaal. Ik wens je veel succes hier in Nederland.
Helemaal mee eens
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage woensdag 28 juni 2006 @ 19:25:46 #99
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_39330187
wow wat een verhaal! knap dat jullie het geprobeerd hebben (ik heb er al moeite mee om tegen m'n ouders te zeggen dat ik wil samenwonen ) en nog knapper dat jullie er zo goed zijn uitgekomen (ik bedoel, zoveel tegenslagen/afwijzingen en toch zelfverzekerder dan ooit zijn)

succes in NL
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_39330299
Hoe haal je het dan ook in je hoofd om met zulke opleidingen en slechte voorbereiding naar de andere kant van de wereld te verhuizen?
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')