En wat ik nog kwijt wou;quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Vanmorgen regen gehad. Dikke druppels koude regen. En slechts sluierbewolking. Voorspelt weinig goeds (of juist wel)
Hieraan te zien kunnen ze maar beter idd het waterpeil naar beneden halen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:16 schreef aloa het volgende:
Hier staat een prognose voor morgen.![]()
Als die klopt, gaat er heel wat neerslag (en onweer?) komen.
Woei...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Neerslagverwachting komende 72 uur. (de band schuift verder naar het westen)
[afbeelding]
Gisteren lag die band precies over Nederland, sindsdien schuift ie steeds verder de noordzee op.quote:
Ik woon drie hoog achterquote:
Geeft niet zoquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gisteren lag die band precies over Nederland, sindsdien schuift ie steeds verder de noordzee op.
wel met dakterras, dus de potplantjes zijn ook weer blijquote:
hier is het niet benauwd... 30% luchtvochtigheid maarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
wel met dakterras, dus de potplantjes zijn ook weer blij
het is momenteel wel über benauwd in Arnhem
Shut up, je lijkt Speedy wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nou ja, hier zal het wel weer tegenvallen.![]()
Men verwacht in de loop van de middag/avond. Er zijn ook modellen die pas laat op de avond, begin van de nacht met het slechte weer komen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:46 schreef kepler het volgende:
enig idee hoe laat de buien ongeveer komen? Of is dat ook totaal onzeker?
ooh, da's niet de bedoeling.quote:
In ieder geval niet voor de middag, zoals de modellen nu zijn. Dus kan het nog lekker opwarmen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Men verwacht in de loop van de middag/avond. Er zijn ook modellen die pas laat op de avond, begin van de nacht met het slechte weer komen.
Dacht ik al.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ooh, da's niet de bedoeling.
Nou ja, heel veel neerslag hoef ik ook niet, dat heb ik over 10 dagen toch wel vrijwel iedere dag.. onweer trouwens ook, maar het lijkt me een leuk afscheid
als het maar na 15 uur komtquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Men verwacht in de loop van de middag/avond. Er zijn ook modellen die pas laat op de avond, begin van de nacht met het slechte weer komen.
Ik heb hier ooit eens 30+ gemeten, maar da's al langer geleden. Ik vraag me wel af hoeveel er in een échte tropische bui naar beneden komt, ik hoop het binnen twee weken te weten eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dacht ik al.
Dáár heb je gelijk in. Trouwens, ik hoef ook niet zo heel per se 70 mm water hoor30 vind ik méér dan genoeg! op 17 juli is de regenmeter ook niet vol gegaan, en in dat ding kan 50 mm.
Normaal is het altijd zo dat als er een neerslaggebied boven het midden en oosten van Nederland voorspeld wordt, dat het westen van Duitsland het heftigste weer krijgen... dus als de band over het westen van het land zit, dan krijgt het midden van het land het heftigste weer.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
En gelukkig is het beste moment een VRIJE dag.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
In ieder geval niet voor de middag, zoals de modellen nu zijn. Dus kan het nog lekker opwarmen.
Dat moet wel goed gaan, maar houd voor de zekerheid de berichten goed in de gaten.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:58 schreef kepler het volgende:
[..]
als het maar na 15 uur komtWant dan is onze finish van de 24-uurs zeilrace
Morgen zeilen? Dat wordt dan goed oppassen inderdaad!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:58 schreef kepler het volgende:
[..]
als het maar na 15 uur komtWant dan is onze finish van de 24-uurs zeilrace
Ik ook. Wel updates geven hequote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb hier ooit eens 30+ gemeten, maar da's al langer geleden. Ik vraag me wel af hoeveel er in een échte tropische bui naar beneden komt, ik hoop het binnen twee weken te weten eigenlijk.![]()
Ja, ik ga bepaalde data sowieso op mijn website publiceren. Wie weet komen er ooit nog meer weerstations met actuele gegevens daarquote:
Ah.... dat zijn leuke berichten.. kans op noodweerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Er is kans op tornado's morgen:
[afbeelding]
Zoals het er nu naar uitziet vooral veel water (lokaal, want het zijn buien) in het westen van het land.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:56 schreef IkWilbert het volgende:
Ik ben erg benieuwd waar estofex mee komt later vandaag.
En ik hoop zo dat het niet op een dumper uitloopt morgen...
Ik zie mislukte schapenwolkjes, valt dat daar ook onder? Ik zie in ieder geval een mix van allerlei bewolking, dus dat zegt genoeg.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:01 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage heeft al veel instabiele bewolking gezien boven Eindhoven. (AC Castellanus)
Wreed!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:21 schreef DemonRage het volgende:
Vet filmpje van een supercell... tegen het eind een versnelde weergave waarbij de rotatie mooi te zien is.
Bron: KNMI - Beoordeling modellen algemeenquote:Het neerslagsysteem ontstaat in het noordwestkwadrant van het laag. Er is dan ook sprake van een sterke richtinggschering in het verticaal windprofiel. Het convectieve systeem krijgt daarbij het karakter van een MCS of MCC.
Een klein beetje terug naar het oosten om te verzekeren dat ik in het donkerroze gebied zit graagquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
jeps, een beetje meer en dan zit ik er ook in.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:04 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Een klein beetje terug naar het oosten om te verzekeren dat ik in het donkerroze gebied zit graag.
Ik hoop dus niet dat de Hollandse Ijssel de bui tegenhoud zoals de vorige keer, de bui kwam eerst hierheen maar toen ging hij maar naar het noorden omdat de rivier er tussen zat waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:08 schreef indahnesia.com het volgende:
die kaart geeft alleen globaal de te verwachten neerslag aan. Aangezien het buien zijn, kan het op plekken ook droog blijven.
Deze complexen zijn wellicht zo groot van omvang dat dergelijke kleine elementen niet meer echt meetellen. Maar dat is altijd afwachten natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:10 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Ik hoop dus niet dat de Hollandse Ijssel de bui tegenhoud zoals de vorige keer, de bui kwam eerst hierheen maar toen ging hij maar naar het noorden omdat de rivier er tussen zat waarschijnlijk.
Behalve als je buren dat doen, dan is het niet meer lekkerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:15 schreef indahnesia.com het volgende:
BBQ is ook wel lekker.. , maar ik ga een hapje eten in de stad zodadelijk.
Vooralsnog is de verwachting dat het westen van het land het meeste zal krijgen. De rest is een kwestie van 'nowcasten', zien wat er gaat gebeuren op het moment als de bui bij je is, zeg maar.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:25 schreef ACT-F het volgende:
Hoe groot is de kans dat de morgenmiddag in Twente in het water valt?
Maakt niet uit, dat ding zwabbert de laatste dagen al de hele tijd heen en weer. Hoppelijk trekt 't wat oosterlijker (?) langs.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
Had al wel verwacht dat een aantal ze al had gezien, maar toch maar ff neerzetten voor de gene die het nog niet hadden gezien.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:23 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Al gezien op Weerwoord ja.![]()
Erg mooi.![]()
In Zweden zekerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:55 schreef -CRASH- het volgende:
Bij het weer (voor zondag) op de duitse tv
werdt net gesproken over mogelijk enkele tornado's![]()
NEE! JE GAAT DE VERKEERDE KANT OP! KOM TERUG! NU! HUP HUP, NAAR HET OOSTEN JIJ!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1003. 44. 21.5 19.9 57.3 3.0 1000. 63. 22.3 19.3 58.1 4.6 975. 283. 21.8 17.9 72.3 6.9 950. 509. 21.2 16.5 102.1 7.3 925. 740. 19.8 15.3 129.8 7.8 900. 976. 18.2 14.3 148.6 9.3 850. 1463. 14.7 12.2 162.2 13.1 |
Net zo goed dat ze weinig/niks opgeven en dat er opeens een wolkbreuk aan komt zetten, gebeurde eens in 2003-2004 toen Krimpen aan de Lek zelfs op het nieuws kwamquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:18 schreef BONG4002 het volgende:
Ik weet het nog niet, kan best meevallen, soms zitten ze er ook weleens naast met het "zware" weer, ik verwacht hier en daar een stevig spatje maar meer ook niet![]()
In Nederland spreekt men van een windhoos. In Duitsland is de term "Tornado" gebruikelijker.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:55 schreef -CRASH- het volgende:
Bij het weer (voor zondag) op de duitse tv
werdt net gesproken over mogelijk enkele tornado's![]()
Heey dat is santorini! daar ben ik eens op vakantie geweest! erg mooi daarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:14 schreef i2Them2 het volgende:
Iemand deze foto's al gezien?:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier meerhttp://www.wetter-zentral(...)l?noframes;read=8758
Idd... dacht dat die jongens daar wel wat gemotiveerder zouden worden als er spannend weer voorspeld wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:14 schreef Drugshond het volgende:
Waar blijft http://www.estofex.org/ met zijn voorspelling
Hier (Hoorn NH) ook, maar het wilde niet echt op gang komen. Soort van nep-bui dus.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Vanmorgen regen gehad. Dikke druppels koude regen. En slechts sluierbewolking. Voorspelt weinig goeds (of juist wel)
Ik denk dat ze een beetje problemen hebben welke run ze nu moeten vertrouwen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... dacht dat die jongens daar wel wat gemotiveerder zouden worden als er spannend weer voorspeld wordt.
Edit: - hele domme reactiequote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... dacht dat die jongens daar wel wat gemotiveerder zouden worden als er spannend weer voorspeld wordt.
Oef doet me denken aan LowLands 2002, heftig noodweer laatste dag. Erg gave rit terug naar huis (lightning/disco by night). De (compilatie verzamel) CD van Pink Floyd maakte alles af. Alleen het regende zo fucking hard dat je haast niks kon zien. Ik heb onderweg met knikkende benen ff moeten stoppen bij een bezinestation omdat ik tijdens de rit zo weinig zicht had dat zelfs de wegmarkeringen niet meer te volgen waren. Maar achteraf staat deze rit wel hoog op mijn verlanglijstje van noodweer.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:39 schreef MissHobje het volgende:
Hmmmm die mega regen hoeveelheid ben ik eigenlijk niet erg blij mee..
Gedonder uiteraard wel... maargoed.. zal wel de volle laag hier vallen.
Misschien toch parkpop maar op tijd verlaten.. of zelfs helemaal skippen.
Hij moet ietwat naar het westen en wat naar boven en dan ben ik tevreden.quote:Op zondag 25 juni 2006 01:49 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]![]()
Morgen maar even richting limburg gaan dan![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 01:49 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]![]()
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 25 juni 2006 02:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Als het net zo ontploft als in Frankrijk vandaag, dan wordt het erg spannend !
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Het kan altijd zijn dat de daadwerkelijk getroffen regio niet exact waar het aangegeven is. Voor hetzelfde geld ga je naar een bepaalde regio, om vervolgens door het zware weer gemist te wordenquote:Op zondag 25 juni 2006 01:57 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Hij moet ietwat naar het westen en wat naar boven en dan ben ik tevreden.
Oei, Estofex is wel een extreem goed 'zwaar-weer'-model, en dan voor een deel van NL catagorie 2.quote:Op zondag 25 juni 2006 01:49 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]![]()
Zolang je TV/kabelverbinding het uithoudquote:Op zondag 25 juni 2006 04:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Oei, Estofex is wel een extreem goed 'zwaar-weer'-model, en dan voor een deel van NL catagorie 2.Gisteren was er al castellanus te zien. Ik hoop op een heftig dagje vandaag, zal wel heen en weer rennen worden tussen het weer en het voetbal.
Inderdaad, ook nog wel herinneringen aan. Iedereen in de feesttenten, dus voor de bliksem gevlucht onder een luchtbedje. En het meesterlijke concert van The Living End naderhand.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oef doet me denken aan LowLands 2002, heftig noodweer laatste dag.
Ik zit in het midden, ik moet dus wel wat mee krijgen.quote:Op zondag 25 juni 2006 06:28 schreef Klonk het volgende:
ah, hier zijn jullie, en de heren en dames betaalde weervoorspellers zijn het nog steeds niet eens of het oost of west word, nah ja we zullen wel zien, dat er ergens een mooi onweer moge ontstaan
Het oosten heeft altijd wel meer kans, omdat het daar warmer wordt vandaag. Aan de andere kant hebben we die storing in het westen. Volgens mij kijkt iedereen maar naar 1 ding en vergeet men de rest maar even.quote:Op zondag 25 juni 2006 06:28 schreef Klonk het volgende:
ah, hier zijn jullie, en de heren en dames betaalde weervoorspellers zijn het nog steeds niet eens of het oost of west word, nah ja we zullen wel zien, dat er ergens een mooi onweer moge ontstaan
Momenteel doet-ie het helemaal niet meer...quote:Op zondag 25 juni 2006 08:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
De laatste radarbeelden van buienradar.nl zijn van 01:00...
lekker hoorquote:Op zondag 25 juni 2006 01:49 schreef Keiichi het volgende:
[afbeelding]![]()
Vergeet dat maar. In Belgie zijn al buien. Alleen regen. het echte werk zit nog in Frankrijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:07 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Momenteel doet-ie het helemaal niet meer...
Het moet in de Beemster toch wel tot een uur of 19:00 redelijk blijven, anders valt het tuinfeest letterlijk in het water...
Mag ik ieruit concluderen dat 'ze' het nog steeds niet helemaal weten?quote:Weersverwachting
Vanochtend schijnt de zon nog even en loopt de temperatuur op naar waarden tussen 20 graden aan zee en 26 of 27 in het oosten van het land. In het zuiden komt al wat bewolking voor en deze wolken breiden zich uit over het hele land. De wolken horen bij een actieve storing en die veroorzaakt vanmiddag en vanavond veel regen. Vooral in het oosten kan het onweren en hagelen terwijl ook zware windstoten niet zijn uit te sluiten. Mogelijk valt op een aantal plaatsen 30 tot 50 mm neerslag met wateroverlast tot gevolg. De wind waait uit het noorden tot noordoosten en neemt geleidelijk toe tot matig, kracht 3 of 4, aan zee later tot vrij krachtig of krachtig, 5 of 6 Bft. Buitengaats kan het tegen middernacht zelfs hard waaien, windkracht 7.
Hoe bedoel naar het oosten? Als in niet-meer-op-de-noordzee-oosten? Want dat ding zit aan de kust en dat blijft hij ook. Alleen dat eerste gebied zit oostelijker.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:14 schreef AchJa het volgende:
Hmm, als ik http://www.weathernews.nl/radar/ zo bekijk lijkt het idd meer naar het oosten te gaan trekken. Jammer...
Ik bedoel dat het erop gaat lijken dat de buien vanaf het zuidwesten richting noordoost gaan trekken.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Hoe bedoel naar het oosten? Als in niet-meer-op-de-noordzee-oosten? Want dat ding zit aan de kust en dat blijft hij ook. Alleen dat eerste gebied zit oostelijker.
En fuck Paulusma. Showbizzzzz weerman.
Mijn moeder is btw nu ook helemaal hysterisch aan het doen over het weer![]()
![]()
en de DWD ( Deutsche Wetterdienst) ook:quote:W E E R WAARSCHUWING
zondag 25 juni 09:25 uur
(ZEER) ZWARE WINDSTOTEN
In de loop van de middag en avond
trekken onweersbuien mogelijk vergezeld
van zware windstoten van zuid naar
noord over ons land.
quote:WARNLAGEBERICHT für
NORDRHEIN-WESTFALEN
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am Sonntag, 25.06.2006, 09:35 Uhr
Achtung: Dies ist eine VORWARNINFORMATION!!!
Am Vormittag im Westen erste Gewitter möglich, im Tagesverlauf,
am Abend und in der Nacht dann teils heftige Gewitter mit
Starkregen und Hagel sowie Sturmböen.
Entwicklung der WETTER- und WARNLAGE
bis Montag, 26.06.2006, 10:00 Uhr
Von Frankreich zieht ein Gewittertief zur Nordsee und streift
auch Nordrhein-Westfalen.
Schon heute Vormittag sind im Westen erste Gewitter möglich.
Erste Schauer sind vorhanden, an denen sich Gewitter entwickeln
können. Eine Warnung für das Rheinland läuft bis zur
Mittagszeit. Weitere Warnungen werden im Tagesverlauf
erforderlich sein.
Im Lauf des Sonntags sind Schauer und Gewitter in ganz NRW
möglich. Besonders in der 2. Tageshälfte und bis in die
Nacht zum Montag besteht landesweit erhöhte Gefahr von kräftigen
Gewittern. Dabei sind U N W E T T E R durch HAGEL und STURMBÖEN,
vor allem aber durch heftigen STARKREGEN (Mengen um 40 Liter pro
Quadratmeter in kurzer Zeit) NICHT AUSGESCHLOSSEN. Die
Entwicklungen sind aber genauer nur kurzfristig absehbar und
mit entsprechenden Warnungen zu erfassen.
Bitte verfolgen Sie die Weiterentwicklung besonders aufmerksam.
Nächste Aktualisierung: spätestens Sonntag, 25.06.06, 16.00 Uhr
DWD / RZ Essen
=
*prrrrt* over *prrrt*quote:Op zondag 25 juni 2006 10:19 schreef madcap het volgende:
Walcheren meld zich.......Ik heb de eerste druppels al gevoeld....
Ik denk dat ik zo de schuilkelder in duik.....![]()
prepare for radiosilence![]()
quote:
ieder z'n afwijkingquote:Op zondag 25 juni 2006 10:23 schreef TeChNo2 het volgende:
waarom willen jullie in godsnaam dat *&^%-weer graag meemaken ?
Daar zit een kern van waarheid in, maar met een gezellige buurt, kun je gewoon een ruilbeurs houden morgen.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:21 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Behalve als de tuinplanten 3 blokken verderop liggen.
Iedere gek zijn gebrekquote:
ik stem voor een blikseminslag rond 20:59quote:Op zondag 25 juni 2006 10:28 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Iedere gek zijn gebrek![]()
Ik word nou niet echt wild van die wedstijd van vanavond, dat terwijl toch voorspelt wordt dat 11,5 miljoen mensen gaan kijken. Tsja, kan ik me ook niets bij voorstellen.
Dat was prachtig. We liepen juist over een provisorische brug toen de bliksem insloeg op een van de grote tenten, een paar honderd meter verderop.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oef doet me denken aan LowLands 2002,
morgenavond 21:15 blikseminslagquote:Op zondag 25 juni 2006 10:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik stem voor een blikseminslag rond 20:59![]()
briljant lijkt me dat![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 10:40 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
morgenavond 21:15 blikseminslag
Of op het moment dat Robben uithaalt, een paar meter vóór het doelquote:Op zondag 25 juni 2006 10:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik stem voor een blikseminslag rond 20:59![]()
briljant lijkt me dat![]()
Dat ga ik hier ook zo maar eens doen.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:42 schreef E.T. het volgende:
't regent heel voorzichtig in Capelle a/d ijssel.. net maar wel even de tuin in 'stelling' gebracht (tuinstoelen en tafel goed opgeborgen enzo)...
Correct. Het is niet duidelijk hoe of wat, zoals dat gewoonlijk gaat met prognoses. Bij dit soort systemen tellen allerlei factoren mee. Koers, omvang, ontwikkelingen. In relatief kleine gebieden kunnen verder enorme verschillen ontstaan. Pakweg anderhalve week geleden kon Limburg dweilen terwijl we hier in oost-Brabant de tuin moesten sproeien. Duitsland kreeg toen de volle laag.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:14 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Mag ik ieruit concluderen dat 'ze' het nog steeds niet helemaal weten?
quote:Guidance KNMI zondag 25 juni 2006 om 06.14 uur
Grootschalig gezien ontlopen de modelinitialisaties elkaar weinig voor
wat betreft drukpatronen. In het algemeen laat de div Hir00 Uitvoer
enkele opvallende verschillen zien ten opzichte van de 12/18 Uitvoer en
is vwb het drukpatroon inconsistent met de 12/18 Uitvoer. De neerslag
bij het warmtefront zien we nu in de Hir00 en GFS00 Uitvoer goed terug,
ook stemt de Uitvoer beter overeen met de actuele (00-04 UTC) patronen
boven Frankrijk. De koers van het systeem (en daarmee het type convectie
boven ons land) is nog steeds een flink probleem. Ten opzichte van de
div. 12/18 Uitvoer trekt de kern veel oostelijker en diept ook minder
uit. In de Hir00 Uitvoer over het westen van Duitsland, in de GFS00/UK00
Uitvoer over ons land. In de EC12 Uitvoer trekt de hoofdkern zeer
westelijk, over East Anglia. De UK18 en GFS18 Uitvoer had de
lagedrukkern over Limburg via Twente NNO waarts.
Een MCS met de grote neerslaghoeveelheden (30-70 mm) in het NW kwadrant
van het laag lijkt ineens minder waarschijnlijk en trekt nog steeds west
van ons land langs. Aan de oostkant van de lagedrukkern ontstaan losse
onweersbuien of een buienlijn, in de Hir00 Uitvoer gaat dit allemaal, in
de GFS00 Uitvoer grotendeels ten O van ons land langs. In de UK00
Uitvoer gaat het wel over het land.
Criteria voor een weeralarm (neerslag, onweer, windstoten) worden niet
gehaald in een gebied van standaardgrootte.
In het oosten/zuidoosten wordt het in de hir00 Uitvoer ca 28 graden,
dat is voldoende voor vrije convectie (zie ook progtemps en
tijd-hoogtediagrammen). Gezien de baan van het laag wordt het in het
noorden en westen (aanlandige wind) niet zo warm, rond 22 graden en
wordt de convectie door stijgende bewegingen (ook zichtbaar in de
tijd-hoogtediagrammen) gestart.
je capsquote:Op zondag 25 juni 2006 11:15 schreef Xenwolfie het volgende:
WAT EEN NOODWEER! HET WATER VALT MET BAKKEN UIT DE HEMEL! NIET NORMAAL!
Het miezert wat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | HPA M C C DEG M/S E = Estimated Surface Height 1005. 44. 20.8 18.2 29.9 4.2 1000. 83. 20.7 17.4 33.4 5.8 975. 301. 19.7 16.2 43.7 8.3 950. 526. 19.0 15.0 61.6 7.8 925. 755. 17.8 14.0 86.0 6.2 900. 989. 16.7 13.2 117.7 6.1 850. 1475. 13.9 11.1 156.1 8.9 800. 1984. 10.5 8.6 172.2 11.2 750. 2519. 7.0 5.2 182.3 12.4 |
Deze horen bij een Skew-T diagram die ik voor het gemak ff niet toon.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:24 schreef indahnesia.com het volgende:die getallen zeggen me allemaal niets
aah, nu zie ik het, die draaiing idd.. Leuk als je moet landen met je vliegtuigjequote:Op zondag 25 juni 2006 11:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Deze horen bij een Skew-T diagram die ik voor het gemak ff niet toon.
Kolommen van links naar rechts: Druk (hPa), Hoogte (m), Temperatuur (°C), Dauwpunt (°C), Windrichting (graden), Windsnelheid (m/s).
Btw.. 'k heb de coördinaten van Eindhoven (51.44, 5.48) ingevuld.
hmjah, eigenlijk wel.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het wordt weer es tijd voor zo'n vette rolwolk die over het hele land trekt.
Als die rechtdoor blijft gaan dan komt hij precies over mij heenquote:Op zondag 25 juni 2006 11:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.buienradar.nl/
De eerste echt zware bui (veel neerslag) ontstaat op de grens van Frankrijk en België...
Jezus nou! Dat ding is snel zeg!quote:Op zondag 25 juni 2006 11:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.buienradar.nl/
De eerste echt zware bui (veel neerslag) ontstaat op de grens van Frankrijk en België...
Gast, het is nog niet eens begonnen! Rustig afwachten hoor! Duurt nog wel een paar uur voordat er iets boeiends gemeld wordt in Nederland.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:32 schreef unstoppablemark het volgende:
Het ziet er naar uit dat groningen weer de plank misslaat
Dan zijn we al 5 topics verderquote:Op zondag 25 juni 2006 11:43 schreef -skippybal- het volgende:
tvp'tje voor de verwachte chaos vanmiddag en vanavond![]()
Arnhem doet toch nooit mee aan weerextremenquote:Op zondag 25 juni 2006 11:43 schreef -skippybal- het volgende:
tvp'tje voor de verwachte chaos vanmiddag en vanavond![]()
Onweer is coolquote:Op zondag 25 juni 2006 10:23 schreef TeChNo2 het volgende:
waarom willen jullie in godsnaam dat *&^%-weer graag meemaken ?
whehe.. ze weten het zelf ook nog niet dus.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:51 schreef clauwheee het volgende:
Op Teletekst staat dat nu ineens het Noorden veel regen kan verwachten? Ik hoef het niet hoor
Helemaal droog naar mij toequote:Op zondag 25 juni 2006 11:57 schreef Xenwolfie het volgende:
http://www.weathernews.nl/radar/
Ik zie, EEN HELE GROTE BUI!.
quote:Update 24 juni: Zondag regionaal zondvloedachtige neerslagen met uitersten tot 82 mm. lokaal en een kans c.a 55% op een tornado kaliber F2/F3. Situatie enigszins identiek aan die uit juni 1967 en eind juni 1982. Vooral einde volgende week hoogzomers warm, met zoals gezegd -op de 14e reeds- de 30 graden binnen bereik. Er is een gerede kans dat het zware weer in een (groot) deel van het land een weinig meevalt! (Za. ochtend klokke 10u.)
Waar haal jij dat vandaan?quote:
Alternatief weer. Niet echt een super betrouwbare site, maar dat arrogante mannetje van een Putto heeft nog best vaak gelijk...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar haal jij dat vandaan?
--
Op de radar is wel een klein buitje te zien boven midden België dat richting Eindhoven trekt... maar voor het zover is eerst ff kijken hoelang dat kreng het uithoudt.
- update: bui is alweer dood-
whehe.. gewoon afwachten.. lang wellicht, maar misschien loont hetquote:Op zondag 25 juni 2006 12:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar haal jij dat vandaan?
--
Op de radar is wel een klein buitje te zien boven midden België dat richting Eindhoven trekt... maar voor het zover is eerst ff kijken hoelang dat kreng het uithoudt.
- update: bui is alweer dood-
aah, dat verklaart dergelijk belachelijke uitspraken.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alternatief weer. Niet echt een super betrouwbare site, maar dat arrogante mannetje van een Putto heeft nog best vaak gelijk...
Oude buien ja? Ooh, das dan wel een goed teken.. Het zal vooral een kwestie van nowcasten worden dus, en dat is niet bijzonder met dergelijke uitzonderlijke weers-situaties.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:08 schreef Keromane het volgende:
De buien die je nu ziet zijn resten van een gebied van gisteren, net als de bewolking met wat neerslag boven het zuiden van het land op dit moment. Het complex wat voor overlast kan gaan zorgen ontwikkelt zich op dit moment boven Frankrijk. In de afgelopen uren is is er op uitgebreide schaal onweer ontstaan ter hoogte van Caen.
http://www.wetterzentrale.de/pics/sfanim.html
De GFS prognose voor vannacht is spectaculair te noemen, mocht het inderdaad zo lopen. Bij dit soort weersomstandigheden kunnen kleine factoren een grote rol spelen. Er is niets van te zeggen hoe het uitpakt.
[afbeelding]
Uhm... Wat betekent dat kaartje voor waar de buien vallenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:08 schreef Keromane het volgende:
De buien die je nu ziet zijn resten van een gebied van gisteren, net als de bewolking met wat neerslag boven het zuiden van het land op dit moment. Het complex wat voor overlast kan gaan zorgen ontwikkelt zich op dit moment boven Frankrijk. In de afgelopen uren is is er op uitgebreide schaal onweer ontstaan ter hoogte van Caen.
http://www.wetterzentrale.de/pics/sfanim.html
De GFS prognose voor vannacht is spectaculair te noemen, mocht het inderdaad zo lopen. Bij dit soort weersomstandigheden kunnen kleine factoren een grote rol spelen. Er is niets van te zeggen hoe het uitpakt.
[afbeelding]
quote:Op zondag 25 juni 2006 12:16 schreef Keromane het volgende:
De kaart geeft de verwachte positie van het complex aan. De prognose gaat ervanuit dat het precies boven ons land komt te liggen.
Actueel:
[afbeelding]
quote:NK wielrennen: slechte weersvooruitzichten
Het Nederlands Kampioenschap wielrennen in Maastricht krijgt vanmiddag in het slotdeel van de koers waarschijnlijk te maken met zeer moeilijke weersomstandigheden.
Weerkundigen geven waarschuwingen af. Ze verwachten in de namiddag vanuit het zuiden hevige onweersbuien met hagel, zware windstoten en veel kans op wateroverlast. Het parcours loopt door het centrum van Maastricht. De finish wordt rond half 5 verwacht.
Elst?? Ik ga vaak kijken bij de Rijkerswoerdse plassen. Zie je het onweer meesterlijk aankomen vaakquote:Op zondag 25 juni 2006 12:21 schreef Adelante het volgende:
Ik zie nog niks aankomen vanuit Elst anders
Wielrenners kunnen daar wel tegenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmm.. dat zou nog eens echt gevaarlijk kunnen worden. Ben benieuwd.
Duurt ook nog wel een paar uurquote:Op zondag 25 juni 2006 12:21 schreef Adelante het volgende:
Ik zie nog niks aankomen vanuit Elst anders
quote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
vooral Zeeland en Z-Zuid-Holland krijgen zwaar weer.
rest van het land valt wel mee.
Bron??quote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
Zeker aan die kant van de Maas kan 't nogal behoorlijk tekeer gaan. Juist omdat daar de St. Pietersberg ligt, waar de buien zo heerlijk tegenop gaan en lekker blijven hangen ... Ik woon net een paar honderd meter aan de andere kant van de Maas. Het weer is hier meestal net iets minder heftig dan aan de andere kant,quote:Op zondag 25 juni 2006 12:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
blikseminslagen en zeer zware windstoten? Dan liggen ze allemaal in de greppel.
toch knap van je, de meteorologen weten het zelfs nog niet zeker, mischien eens bij het KNMI of Piet Paulusma solliciterenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
meld ook even een bronnetje als je het zelf niet bedacht hebtquote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
teringquote:Op zondag 25 juni 2006 12:38 schreef Orcaman1984 het volgende:
http://www.meteofrance.com/FR/index.jsp
Weer in Frankrijk
Lekkere temperatuursverschillen ookquote:Op zondag 25 juni 2006 12:38 schreef Orcaman1984 het volgende:
http://www.meteofrance.com/FR/index.jsp
Weer in Frankrijk
Ik dacht ook dat het zo rond nu al begonnen zou zijnquote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
De grootste wolk drijf nu heeeel rustig over Belgie richting NL. Zeeland moet al wat regen hebben en over een uurtje of 2 wordt dat echt hondeweer. Rotterdam moet er tegen die tijd ook wel inzitten. De voorspellingen kunnen flink uitlopen, ik had het hondeweer rond een uurtje of 11 al verwacht gezien de KNMI radarDat het komt is iig zeker
De grootste 'wolk' zit boven Frankrijkquote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
De grootste wolk drijf nu heeeel rustig over Belgie richting NL. Zeeland moet al wat regen hebben en over een uurtje of 2 wordt dat echt hondeweer. Rotterdam moet er tegen die tijd ook wel inzitten. De voorspellingen kunnen flink uitlopen, ik had het hondeweer rond een uurtje of 11 al verwacht gezien de KNMI radarDat het komt is iig zeker
ETA 3 uur gemiddelde neerslag prognose voor vanavond.quote:Opgesteld door het KNMI op zondag 25 juni 2006 om 12.03 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
MODELBEOORDELING:
Ondanks vrij goede analyses van de primaire modellen leidt dat in de
initialisatie niet tot consistente verwachtingen van zowel druk/wind-
als neerslagpatronen. Nowcasting en een simpele Poor Men's EPS
benadering lijkt de beste methodiek.
Er blijft een ondiep laagje bij NW-Frankrijk steken , terwijl een
thermisch laag in de warme lucht via NO-Frankrijk, Belgie vannacht boven
Duitsland aankomt.
(Dyn.+conv.) warmtefrontneerslag lijkt vooral boven W-NL en Noordzee te
vallen met kans op verscholen onweersbuien, max 20-30 mm/24
uur.
Landinwaarts in de WCB kans op MCS van thermisch laag met max. 30-40
mm/24 uur.
Criteria voor een weeralarm (neerslag, onweer, windstoten) worden niet
gehaald in een gebied van standaardgrootte.
In het oosten/zuidoosten wordt het in de hir06 Uitvoer ca 28 graden,
dat is voldoende voor vrije convectie (zie ook progtemps en
tijd-hoogtediagrammen). Gezien de baan van het laag wordt het in het
noorden en westen (aanlandige wind) niet zo warm, rond 22 graden en
wordt de convectie door stijgende bewegingen (ook zichtbaar in de
tijd-hoogtediagrammen) gestart.
't Gaat beginnenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:57 schreef DemonRage het volgende:
@ Buienradar :
Er ontstaat een buienlijn boven België.
activeert ook best rap, is alleen niet heel diep.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:57 schreef DemonRage het volgende:
@ Buienradar :
Er ontstaat een buienlijn boven België.
Meer ook niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:08 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven vallen druppeltjes.
HIer nietquote:Op zondag 25 juni 2006 13:12 schreef -skippybal- het volgende:
Regen nu bij het wielrennen op Ned 2
zo hoort het ook.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:11 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Wat mooi voor de werkende mensch dat de temperatuur elke keer in het weekend piekt.![]()
idd want als stratenmaker en laatst die 32 graden de heele dag in de branddende zon werken dat was geen pretje!!quote:
Kennis van me was er niet blij mee nee.. klopt.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:22 schreef Robje23 het volgende:
[..]
idd want als stratenmaker en laatst die 32 graden de heele dag in de branddende zon werken dat was geen pretje!!
het moet uit het zuiden komen hequote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Cheesecake het volgende:
Nog steeds niets hier in Hengelo. Kurkdroog met zowaar nog een beetje zon.
precies, daar gaat het om. Dat ding ten westen ziet er misschien wel eng uit op de radar, maar is gewoon een saai regenbied(wat nog wel kan activeren). Maar het gaat om die zwarte pitten die kunnen nog wel eens gaan uitbreiden en clusteren en nog groter worden dan het regengebied in het westen.quote:
Het zal waarschijnlijk als eerste bij mij aan gaan komen, ik heb verder niets te doen dus ik hou jullie op de hoogte....quote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Cheesecake het volgende:
Nog steeds niets hier in Hengelo. Kurkdroog met zowaar nog een beetje zon.
Waar zit je?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:32 schreef Xenwolfie het volgende:
Dat rode regengebied komt heel dichtbij mij nu.
Dan zit die dikke pluk idd al bijna boven jou.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef Xenwolfie het volgende:
Krimpen aan den Ijssel, ongeveer 10 km ten oosten van Rotterdam.
Wat is de trekrichting?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:38 schreef Oom_Agent het volgende:
satplaatje van 13:30 uur:
2 actieve cellen die ontploffen en de gaan best groot worden.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |