Onweer is coolquote:Op zondag 25 juni 2006 10:23 schreef TeChNo2 het volgende:
waarom willen jullie in godsnaam dat *&^%-weer graag meemaken ?
whehe.. ze weten het zelf ook nog niet dus.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:51 schreef clauwheee het volgende:
Op Teletekst staat dat nu ineens het Noorden veel regen kan verwachten? Ik hoef het niet hoor
Helemaal droog naar mij toequote:Op zondag 25 juni 2006 11:57 schreef Xenwolfie het volgende:
http://www.weathernews.nl/radar/
Ik zie, EEN HELE GROTE BUI!.
quote:Update 24 juni: Zondag regionaal zondvloedachtige neerslagen met uitersten tot 82 mm. lokaal en een kans c.a 55% op een tornado kaliber F2/F3. Situatie enigszins identiek aan die uit juni 1967 en eind juni 1982. Vooral einde volgende week hoogzomers warm, met zoals gezegd -op de 14e reeds- de 30 graden binnen bereik. Er is een gerede kans dat het zware weer in een (groot) deel van het land een weinig meevalt! (Za. ochtend klokke 10u.)
Waar haal jij dat vandaan?quote:
Alternatief weer. Niet echt een super betrouwbare site, maar dat arrogante mannetje van een Putto heeft nog best vaak gelijk...quote:Op zondag 25 juni 2006 12:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar haal jij dat vandaan?
--
Op de radar is wel een klein buitje te zien boven midden België dat richting Eindhoven trekt... maar voor het zover is eerst ff kijken hoelang dat kreng het uithoudt.
- update: bui is alweer dood-
whehe.. gewoon afwachten.. lang wellicht, maar misschien loont hetquote:Op zondag 25 juni 2006 12:03 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waar haal jij dat vandaan?
--
Op de radar is wel een klein buitje te zien boven midden België dat richting Eindhoven trekt... maar voor het zover is eerst ff kijken hoelang dat kreng het uithoudt.
- update: bui is alweer dood-
aah, dat verklaart dergelijk belachelijke uitspraken.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alternatief weer. Niet echt een super betrouwbare site, maar dat arrogante mannetje van een Putto heeft nog best vaak gelijk...
Oude buien ja? Ooh, das dan wel een goed teken.. Het zal vooral een kwestie van nowcasten worden dus, en dat is niet bijzonder met dergelijke uitzonderlijke weers-situaties.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:08 schreef Keromane het volgende:
De buien die je nu ziet zijn resten van een gebied van gisteren, net als de bewolking met wat neerslag boven het zuiden van het land op dit moment. Het complex wat voor overlast kan gaan zorgen ontwikkelt zich op dit moment boven Frankrijk. In de afgelopen uren is is er op uitgebreide schaal onweer ontstaan ter hoogte van Caen.
http://www.wetterzentrale.de/pics/sfanim.html
De GFS prognose voor vannacht is spectaculair te noemen, mocht het inderdaad zo lopen. Bij dit soort weersomstandigheden kunnen kleine factoren een grote rol spelen. Er is niets van te zeggen hoe het uitpakt.
[afbeelding]
Uhm... Wat betekent dat kaartje voor waar de buien vallenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:08 schreef Keromane het volgende:
De buien die je nu ziet zijn resten van een gebied van gisteren, net als de bewolking met wat neerslag boven het zuiden van het land op dit moment. Het complex wat voor overlast kan gaan zorgen ontwikkelt zich op dit moment boven Frankrijk. In de afgelopen uren is is er op uitgebreide schaal onweer ontstaan ter hoogte van Caen.
http://www.wetterzentrale.de/pics/sfanim.html
De GFS prognose voor vannacht is spectaculair te noemen, mocht het inderdaad zo lopen. Bij dit soort weersomstandigheden kunnen kleine factoren een grote rol spelen. Er is niets van te zeggen hoe het uitpakt.
[afbeelding]
quote:Op zondag 25 juni 2006 12:16 schreef Keromane het volgende:
De kaart geeft de verwachte positie van het complex aan. De prognose gaat ervanuit dat het precies boven ons land komt te liggen.
Actueel:
[afbeelding]
quote:NK wielrennen: slechte weersvooruitzichten
Het Nederlands Kampioenschap wielrennen in Maastricht krijgt vanmiddag in het slotdeel van de koers waarschijnlijk te maken met zeer moeilijke weersomstandigheden.
Weerkundigen geven waarschuwingen af. Ze verwachten in de namiddag vanuit het zuiden hevige onweersbuien met hagel, zware windstoten en veel kans op wateroverlast. Het parcours loopt door het centrum van Maastricht. De finish wordt rond half 5 verwacht.
Elst?? Ik ga vaak kijken bij de Rijkerswoerdse plassen. Zie je het onweer meesterlijk aankomen vaakquote:Op zondag 25 juni 2006 12:21 schreef Adelante het volgende:
Ik zie nog niks aankomen vanuit Elst anders
Wielrenners kunnen daar wel tegenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:22 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmm.. dat zou nog eens echt gevaarlijk kunnen worden. Ben benieuwd.
Duurt ook nog wel een paar uurquote:Op zondag 25 juni 2006 12:21 schreef Adelante het volgende:
Ik zie nog niks aankomen vanuit Elst anders
quote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
vooral Zeeland en Z-Zuid-Holland krijgen zwaar weer.
rest van het land valt wel mee.
Bron??quote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
Zeker aan die kant van de Maas kan 't nogal behoorlijk tekeer gaan. Juist omdat daar de St. Pietersberg ligt, waar de buien zo heerlijk tegenop gaan en lekker blijven hangen ... Ik woon net een paar honderd meter aan de andere kant van de Maas. Het weer is hier meestal net iets minder heftig dan aan de andere kant,quote:Op zondag 25 juni 2006 12:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
blikseminslagen en zeer zware windstoten? Dan liggen ze allemaal in de greppel.
toch knap van je, de meteorologen weten het zelfs nog niet zeker, mischien eens bij het KNMI of Piet Paulusma solliciterenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
meld ook even een bronnetje als je het zelf niet bedacht hebtquote:Op zondag 25 juni 2006 12:27 schreef Caesu het volgende:
teringquote:Op zondag 25 juni 2006 12:38 schreef Orcaman1984 het volgende:
http://www.meteofrance.com/FR/index.jsp
Weer in Frankrijk
Lekkere temperatuursverschillen ookquote:Op zondag 25 juni 2006 12:38 schreef Orcaman1984 het volgende:
http://www.meteofrance.com/FR/index.jsp
Weer in Frankrijk
Ik dacht ook dat het zo rond nu al begonnen zou zijnquote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
De grootste wolk drijf nu heeeel rustig over Belgie richting NL. Zeeland moet al wat regen hebben en over een uurtje of 2 wordt dat echt hondeweer. Rotterdam moet er tegen die tijd ook wel inzitten. De voorspellingen kunnen flink uitlopen, ik had het hondeweer rond een uurtje of 11 al verwacht gezien de KNMI radarDat het komt is iig zeker
De grootste 'wolk' zit boven Frankrijkquote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
De grootste wolk drijf nu heeeel rustig over Belgie richting NL. Zeeland moet al wat regen hebben en over een uurtje of 2 wordt dat echt hondeweer. Rotterdam moet er tegen die tijd ook wel inzitten. De voorspellingen kunnen flink uitlopen, ik had het hondeweer rond een uurtje of 11 al verwacht gezien de KNMI radarDat het komt is iig zeker
ETA 3 uur gemiddelde neerslag prognose voor vanavond.quote:Opgesteld door het KNMI op zondag 25 juni 2006 om 12.03 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
MODELBEOORDELING:
Ondanks vrij goede analyses van de primaire modellen leidt dat in de
initialisatie niet tot consistente verwachtingen van zowel druk/wind-
als neerslagpatronen. Nowcasting en een simpele Poor Men's EPS
benadering lijkt de beste methodiek.
Er blijft een ondiep laagje bij NW-Frankrijk steken , terwijl een
thermisch laag in de warme lucht via NO-Frankrijk, Belgie vannacht boven
Duitsland aankomt.
(Dyn.+conv.) warmtefrontneerslag lijkt vooral boven W-NL en Noordzee te
vallen met kans op verscholen onweersbuien, max 20-30 mm/24
uur.
Landinwaarts in de WCB kans op MCS van thermisch laag met max. 30-40
mm/24 uur.
Criteria voor een weeralarm (neerslag, onweer, windstoten) worden niet
gehaald in een gebied van standaardgrootte.
In het oosten/zuidoosten wordt het in de hir06 Uitvoer ca 28 graden,
dat is voldoende voor vrije convectie (zie ook progtemps en
tijd-hoogtediagrammen). Gezien de baan van het laag wordt het in het
noorden en westen (aanlandige wind) niet zo warm, rond 22 graden en
wordt de convectie door stijgende bewegingen (ook zichtbaar in de
tijd-hoogtediagrammen) gestart.
't Gaat beginnenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:57 schreef DemonRage het volgende:
@ Buienradar :
Er ontstaat een buienlijn boven België.
activeert ook best rap, is alleen niet heel diep.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:57 schreef DemonRage het volgende:
@ Buienradar :
Er ontstaat een buienlijn boven België.
Meer ook niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:08 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven vallen druppeltjes.
HIer nietquote:Op zondag 25 juni 2006 13:12 schreef -skippybal- het volgende:
Regen nu bij het wielrennen op Ned 2
zo hoort het ook.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:11 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Wat mooi voor de werkende mensch dat de temperatuur elke keer in het weekend piekt.![]()
idd want als stratenmaker en laatst die 32 graden de heele dag in de branddende zon werken dat was geen pretje!!quote:
Kennis van me was er niet blij mee nee.. klopt.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:22 schreef Robje23 het volgende:
[..]
idd want als stratenmaker en laatst die 32 graden de heele dag in de branddende zon werken dat was geen pretje!!
het moet uit het zuiden komen hequote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Cheesecake het volgende:
Nog steeds niets hier in Hengelo. Kurkdroog met zowaar nog een beetje zon.
precies, daar gaat het om. Dat ding ten westen ziet er misschien wel eng uit op de radar, maar is gewoon een saai regenbied(wat nog wel kan activeren). Maar het gaat om die zwarte pitten die kunnen nog wel eens gaan uitbreiden en clusteren en nog groter worden dan het regengebied in het westen.quote:
Het zal waarschijnlijk als eerste bij mij aan gaan komen, ik heb verder niets te doen dus ik hou jullie op de hoogte....quote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Cheesecake het volgende:
Nog steeds niets hier in Hengelo. Kurkdroog met zowaar nog een beetje zon.
Waar zit je?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:32 schreef Xenwolfie het volgende:
Dat rode regengebied komt heel dichtbij mij nu.
Dan zit die dikke pluk idd al bijna boven jou.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef Xenwolfie het volgende:
Krimpen aan den Ijssel, ongeveer 10 km ten oosten van Rotterdam.
Wat is de trekrichting?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:38 schreef Oom_Agent het volgende:
satplaatje van 13:30 uur:
2 actieve cellen die ontploffen en de gaan best groot worden.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |