Ik dacht ook dat het zo rond nu al begonnen zou zijnquote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
De grootste wolk drijf nu heeeel rustig over Belgie richting NL. Zeeland moet al wat regen hebben en over een uurtje of 2 wordt dat echt hondeweer. Rotterdam moet er tegen die tijd ook wel inzitten. De voorspellingen kunnen flink uitlopen, ik had het hondeweer rond een uurtje of 11 al verwacht gezien de KNMI radarDat het komt is iig zeker
De grootste 'wolk' zit boven Frankrijkquote:Op zondag 25 juni 2006 12:42 schreef UnleashMitch het volgende:
De grootste wolk drijf nu heeeel rustig over Belgie richting NL. Zeeland moet al wat regen hebben en over een uurtje of 2 wordt dat echt hondeweer. Rotterdam moet er tegen die tijd ook wel inzitten. De voorspellingen kunnen flink uitlopen, ik had het hondeweer rond een uurtje of 11 al verwacht gezien de KNMI radarDat het komt is iig zeker
ETA 3 uur gemiddelde neerslag prognose voor vanavond.quote:Opgesteld door het KNMI op zondag 25 juni 2006 om 12.03 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
MODELBEOORDELING:
Ondanks vrij goede analyses van de primaire modellen leidt dat in de
initialisatie niet tot consistente verwachtingen van zowel druk/wind-
als neerslagpatronen. Nowcasting en een simpele Poor Men's EPS
benadering lijkt de beste methodiek.
Er blijft een ondiep laagje bij NW-Frankrijk steken , terwijl een
thermisch laag in de warme lucht via NO-Frankrijk, Belgie vannacht boven
Duitsland aankomt.
(Dyn.+conv.) warmtefrontneerslag lijkt vooral boven W-NL en Noordzee te
vallen met kans op verscholen onweersbuien, max 20-30 mm/24
uur.
Landinwaarts in de WCB kans op MCS van thermisch laag met max. 30-40
mm/24 uur.
Criteria voor een weeralarm (neerslag, onweer, windstoten) worden niet
gehaald in een gebied van standaardgrootte.
In het oosten/zuidoosten wordt het in de hir06 Uitvoer ca 28 graden,
dat is voldoende voor vrije convectie (zie ook progtemps en
tijd-hoogtediagrammen). Gezien de baan van het laag wordt het in het
noorden en westen (aanlandige wind) niet zo warm, rond 22 graden en
wordt de convectie door stijgende bewegingen (ook zichtbaar in de
tijd-hoogtediagrammen) gestart.
't Gaat beginnenquote:Op zondag 25 juni 2006 12:57 schreef DemonRage het volgende:
@ Buienradar :
Er ontstaat een buienlijn boven België.
activeert ook best rap, is alleen niet heel diep.quote:Op zondag 25 juni 2006 12:57 schreef DemonRage het volgende:
@ Buienradar :
Er ontstaat een buienlijn boven België.
Meer ook niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:08 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven vallen druppeltjes.
HIer nietquote:Op zondag 25 juni 2006 13:12 schreef -skippybal- het volgende:
Regen nu bij het wielrennen op Ned 2
zo hoort het ook.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:11 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Wat mooi voor de werkende mensch dat de temperatuur elke keer in het weekend piekt.![]()
idd want als stratenmaker en laatst die 32 graden de heele dag in de branddende zon werken dat was geen pretje!!quote:
Kennis van me was er niet blij mee nee.. klopt.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:22 schreef Robje23 het volgende:
[..]
idd want als stratenmaker en laatst die 32 graden de heele dag in de branddende zon werken dat was geen pretje!!
het moet uit het zuiden komen hequote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Cheesecake het volgende:
Nog steeds niets hier in Hengelo. Kurkdroog met zowaar nog een beetje zon.
precies, daar gaat het om. Dat ding ten westen ziet er misschien wel eng uit op de radar, maar is gewoon een saai regenbied(wat nog wel kan activeren). Maar het gaat om die zwarte pitten die kunnen nog wel eens gaan uitbreiden en clusteren en nog groter worden dan het regengebied in het westen.quote:
Het zal waarschijnlijk als eerste bij mij aan gaan komen, ik heb verder niets te doen dus ik hou jullie op de hoogte....quote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Cheesecake het volgende:
Nog steeds niets hier in Hengelo. Kurkdroog met zowaar nog een beetje zon.
Waar zit je?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:32 schreef Xenwolfie het volgende:
Dat rode regengebied komt heel dichtbij mij nu.
Dan zit die dikke pluk idd al bijna boven jou.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:34 schreef Xenwolfie het volgende:
Krimpen aan den Ijssel, ongeveer 10 km ten oosten van Rotterdam.
Wat is de trekrichting?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:38 schreef Oom_Agent het volgende:
satplaatje van 13:30 uur:
2 actieve cellen die ontploffen en de gaan best groot worden.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |