En wat ik nog kwijt wou;quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Vanmorgen regen gehad. Dikke druppels koude regen. En slechts sluierbewolking. Voorspelt weinig goeds (of juist wel)
Hieraan te zien kunnen ze maar beter idd het waterpeil naar beneden halen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:16 schreef aloa het volgende:
Hier staat een prognose voor morgen.![]()
Als die klopt, gaat er heel wat neerslag (en onweer?) komen.
Woei...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Neerslagverwachting komende 72 uur. (de band schuift verder naar het westen)
[afbeelding]
Gisteren lag die band precies over Nederland, sindsdien schuift ie steeds verder de noordzee op.quote:
Ik woon drie hoog achterquote:
Geeft niet zoquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:42 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gisteren lag die band precies over Nederland, sindsdien schuift ie steeds verder de noordzee op.
wel met dakterras, dus de potplantjes zijn ook weer blijquote:
hier is het niet benauwd... 30% luchtvochtigheid maarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:47 schreef Adelante het volgende:
[..]
wel met dakterras, dus de potplantjes zijn ook weer blij
het is momenteel wel über benauwd in Arnhem
Shut up, je lijkt Speedy wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
nou ja, hier zal het wel weer tegenvallen.![]()
Men verwacht in de loop van de middag/avond. Er zijn ook modellen die pas laat op de avond, begin van de nacht met het slechte weer komen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:46 schreef kepler het volgende:
enig idee hoe laat de buien ongeveer komen? Of is dat ook totaal onzeker?
ooh, da's niet de bedoeling.quote:
In ieder geval niet voor de middag, zoals de modellen nu zijn. Dus kan het nog lekker opwarmen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Men verwacht in de loop van de middag/avond. Er zijn ook modellen die pas laat op de avond, begin van de nacht met het slechte weer komen.
Dacht ik al.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ooh, da's niet de bedoeling.
Nou ja, heel veel neerslag hoef ik ook niet, dat heb ik over 10 dagen toch wel vrijwel iedere dag.. onweer trouwens ook, maar het lijkt me een leuk afscheid
als het maar na 15 uur komtquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:53 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Men verwacht in de loop van de middag/avond. Er zijn ook modellen die pas laat op de avond, begin van de nacht met het slechte weer komen.
Ik heb hier ooit eens 30+ gemeten, maar da's al langer geleden. Ik vraag me wel af hoeveel er in een échte tropische bui naar beneden komt, ik hoop het binnen twee weken te weten eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dacht ik al.
Dáár heb je gelijk in. Trouwens, ik hoef ook niet zo heel per se 70 mm water hoor30 vind ik méér dan genoeg! op 17 juli is de regenmeter ook niet vol gegaan, en in dat ding kan 50 mm.
Normaal is het altijd zo dat als er een neerslaggebied boven het midden en oosten van Nederland voorspeld wordt, dat het westen van Duitsland het heftigste weer krijgen... dus als de band over het westen van het land zit, dan krijgt het midden van het land het heftigste weer.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
En gelukkig is het beste moment een VRIJE dag.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
In ieder geval niet voor de middag, zoals de modellen nu zijn. Dus kan het nog lekker opwarmen.
Dat moet wel goed gaan, maar houd voor de zekerheid de berichten goed in de gaten.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:58 schreef kepler het volgende:
[..]
als het maar na 15 uur komtWant dan is onze finish van de 24-uurs zeilrace
Morgen zeilen? Dat wordt dan goed oppassen inderdaad!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:58 schreef kepler het volgende:
[..]
als het maar na 15 uur komtWant dan is onze finish van de 24-uurs zeilrace
Ik ook. Wel updates geven hequote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik heb hier ooit eens 30+ gemeten, maar da's al langer geleden. Ik vraag me wel af hoeveel er in een échte tropische bui naar beneden komt, ik hoop het binnen twee weken te weten eigenlijk.![]()
Ja, ik ga bepaalde data sowieso op mijn website publiceren. Wie weet komen er ooit nog meer weerstations met actuele gegevens daarquote:
Ah.... dat zijn leuke berichten.. kans op noodweerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Er is kans op tornado's morgen:
[afbeelding]
Zoals het er nu naar uitziet vooral veel water (lokaal, want het zijn buien) in het westen van het land.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:56 schreef IkWilbert het volgende:
Ik ben erg benieuwd waar estofex mee komt later vandaag.
En ik hoop zo dat het niet op een dumper uitloopt morgen...
Ik zie mislukte schapenwolkjes, valt dat daar ook onder? Ik zie in ieder geval een mix van allerlei bewolking, dus dat zegt genoeg.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:01 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage heeft al veel instabiele bewolking gezien boven Eindhoven. (AC Castellanus)
Wreed!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:21 schreef DemonRage het volgende:
Vet filmpje van een supercell... tegen het eind een versnelde weergave waarbij de rotatie mooi te zien is.
Bron: KNMI - Beoordeling modellen algemeenquote:Het neerslagsysteem ontstaat in het noordwestkwadrant van het laag. Er is dan ook sprake van een sterke richtinggschering in het verticaal windprofiel. Het convectieve systeem krijgt daarbij het karakter van een MCS of MCC.
Een klein beetje terug naar het oosten om te verzekeren dat ik in het donkerroze gebied zit graagquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
jeps, een beetje meer en dan zit ik er ook in.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:04 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Een klein beetje terug naar het oosten om te verzekeren dat ik in het donkerroze gebied zit graag.
Ik hoop dus niet dat de Hollandse Ijssel de bui tegenhoud zoals de vorige keer, de bui kwam eerst hierheen maar toen ging hij maar naar het noorden omdat de rivier er tussen zat waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:08 schreef indahnesia.com het volgende:
die kaart geeft alleen globaal de te verwachten neerslag aan. Aangezien het buien zijn, kan het op plekken ook droog blijven.
Deze complexen zijn wellicht zo groot van omvang dat dergelijke kleine elementen niet meer echt meetellen. Maar dat is altijd afwachten natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:10 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Ik hoop dus niet dat de Hollandse Ijssel de bui tegenhoud zoals de vorige keer, de bui kwam eerst hierheen maar toen ging hij maar naar het noorden omdat de rivier er tussen zat waarschijnlijk.
Behalve als je buren dat doen, dan is het niet meer lekkerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:15 schreef indahnesia.com het volgende:
BBQ is ook wel lekker.. , maar ik ga een hapje eten in de stad zodadelijk.
Vooralsnog is de verwachting dat het westen van het land het meeste zal krijgen. De rest is een kwestie van 'nowcasten', zien wat er gaat gebeuren op het moment als de bui bij je is, zeg maar.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:25 schreef ACT-F het volgende:
Hoe groot is de kans dat de morgenmiddag in Twente in het water valt?
Maakt niet uit, dat ding zwabbert de laatste dagen al de hele tijd heen en weer. Hoppelijk trekt 't wat oosterlijker (?) langs.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
Had al wel verwacht dat een aantal ze al had gezien, maar toch maar ff neerzetten voor de gene die het nog niet hadden gezien.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:23 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Al gezien op Weerwoord ja.![]()
Erg mooi.![]()
In Zweden zekerquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:55 schreef -CRASH- het volgende:
Bij het weer (voor zondag) op de duitse tv
werdt net gesproken over mogelijk enkele tornado's![]()
NEE! JE GAAT DE VERKEERDE KANT OP! KOM TERUG! NU! HUP HUP, NAAR HET OOSTEN JIJ!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
1 2 3 4 5 6 7 8 | 1003. 44. 21.5 19.9 57.3 3.0 1000. 63. 22.3 19.3 58.1 4.6 975. 283. 21.8 17.9 72.3 6.9 950. 509. 21.2 16.5 102.1 7.3 925. 740. 19.8 15.3 129.8 7.8 900. 976. 18.2 14.3 148.6 9.3 850. 1463. 14.7 12.2 162.2 13.1 |
Net zo goed dat ze weinig/niks opgeven en dat er opeens een wolkbreuk aan komt zetten, gebeurde eens in 2003-2004 toen Krimpen aan de Lek zelfs op het nieuws kwamquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:18 schreef BONG4002 het volgende:
Ik weet het nog niet, kan best meevallen, soms zitten ze er ook weleens naast met het "zware" weer, ik verwacht hier en daar een stevig spatje maar meer ook niet![]()
In Nederland spreekt men van een windhoos. In Duitsland is de term "Tornado" gebruikelijker.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:55 schreef -CRASH- het volgende:
Bij het weer (voor zondag) op de duitse tv
werdt net gesproken over mogelijk enkele tornado's![]()
Heey dat is santorini! daar ben ik eens op vakantie geweest! erg mooi daarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:14 schreef i2Them2 het volgende:
Iemand deze foto's al gezien?:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier meerhttp://www.wetter-zentral(...)l?noframes;read=8758
Idd... dacht dat die jongens daar wel wat gemotiveerder zouden worden als er spannend weer voorspeld wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:14 schreef Drugshond het volgende:
Waar blijft http://www.estofex.org/ met zijn voorspelling
Hier (Hoorn NH) ook, maar het wilde niet echt op gang komen. Soort van nep-bui dus.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Vanmorgen regen gehad. Dikke druppels koude regen. En slechts sluierbewolking. Voorspelt weinig goeds (of juist wel)
Ik denk dat ze een beetje problemen hebben welke run ze nu moeten vertrouwen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... dacht dat die jongens daar wel wat gemotiveerder zouden worden als er spannend weer voorspeld wordt.
Edit: - hele domme reactiequote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd... dacht dat die jongens daar wel wat gemotiveerder zouden worden als er spannend weer voorspeld wordt.
Oef doet me denken aan LowLands 2002, heftig noodweer laatste dag. Erg gave rit terug naar huis (lightning/disco by night). De (compilatie verzamel) CD van Pink Floyd maakte alles af. Alleen het regende zo fucking hard dat je haast niks kon zien. Ik heb onderweg met knikkende benen ff moeten stoppen bij een bezinestation omdat ik tijdens de rit zo weinig zicht had dat zelfs de wegmarkeringen niet meer te volgen waren. Maar achteraf staat deze rit wel hoog op mijn verlanglijstje van noodweer.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:39 schreef MissHobje het volgende:
Hmmmm die mega regen hoeveelheid ben ik eigenlijk niet erg blij mee..
Gedonder uiteraard wel... maargoed.. zal wel de volle laag hier vallen.
Misschien toch parkpop maar op tijd verlaten.. of zelfs helemaal skippen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |