quote:Purmerend is ontstaan naast en uit het vissersdorpje Purmer, dat gelegen is op het land tussen het Purmermeer, het Beemstermeer en het Wormermeer. Nadat een stormvloed de bewoners had verjaagd, werd Purmerend gesticht door Willem Eggert. Hij mocht in 1410 van graaf Willem de Zesde een eigen kasteel bouwen; slot Purmersteijn. Het kasteel bleef staan tot omstreeks 1741; het werd afgebroken omdat het teveel in verval was geraakt. De plaats Purmer bestaat ook nog steeds en ligt tegen de de stad aan tussen de gemeente Purmerend, Waterland en Edam-Volendam.
Ik ben geboren en getogen in Purmerend, iets om natuurlijk trots op te zijn. Andere personen hebben een grotere naam ontwikkeld, terwijl zij toch ook in Purmerend geboren zijn. Ik noem:quote:De stad is omgeven door polders, zoals de Purmer, Beemster en Wormer. De stad werd het marktcentrum van de omgeving, maar het bevolkingsaantal groeide langzaam. Pas na 1960 is de bevolking gegroeid van ongeveer 10.000 naar ongeveer 75.000 inwoners. De stad ligt gunstig ten opzichte van Amsterdam waar veel inwoners, vaak voormalig inwoners van de hoofdstad, werken en recreëren.
't Voordeel van Edam is dat het Volendam niet is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:22 schreef tanna het volgende:
Purmerend is voor mij als Edamse handig door al die winkels, maar ben altijd blij als ik weer weg kan![]()
Dat is de waarheid als een paling koequote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Voordeel van Edam is dat het Volendam niet is.![]()
Inderdaad!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:26 schreef tanna het volgende:
[..]
Dat is de waarheid als een paling koe(oud spreekwoord, maar fout denk ik)
Zaandam?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:38 schreef SunChaser het volgende:
Nou nou, wat een parel. Zo geweldig is Purmerend niet. Dan is Hoorn of Zaandam nog leuker.
Warrie Knarriequote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:38 schreef tanna het volgende:
Ik ken alleen Willem Eggert en Harrie Knarrie natuurlijk![]()
Idd, mag paar dagen niet in huis zijn. Kan misschien wel 6 dagen durenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:55 schreef Harry_Sack het volgende:
baggerdorp, ik ben er opgegroeid, weggeplukt uit Amsterdam om er op mijn 18e weer naar terug te vluchten. Ze hebben er weer een vliegtuigbom gevonden he?
Is dat bij de Wilgenhoek eigenlijk, of is het dichter bewoond?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:57 schreef Nouk het volgende:
[..]
Idd, mag paar dagen niet in huis zijn. Kan misschien wel 6 dagen duren.
volgens mij heb je meer aan dat nieuwe poppodium, p3 ofzoietsquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moet nog eens naar de doelen. Volgns mij is dat 20x beter.
Nee het is achter de brandweerkazerne, bij die nieuwe appartementen die er zijn gebouwd, aan het water.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:58 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Is dat bij de Wilgenhoek eigenlijk, of is het dichter bewoond?
O, waar je vroeger die metalen buizen allemaal had liggen, dat stukje grond wat jáááren nodig had om gesaneerd te wordenquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:04 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nee het is achter de brandweerkazerne, bij die nieuwe appartementen die er zijn gebouwd, aan het water.
Oh en De Doele hoef je echt helemaal niet meer heen hoor. Daar is echt niets aan.
Daar wordt tenminste nog een beetje gestampt volgens mij.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:04 schreef Nouk het volgende:
Oh en De Doele hoef je echt helemaal niet meer heen hoor. Daar is echt niets aan.
Het is laatste jaren juist alleen maar een neger-R&B-oord. Maar die laten het zelfs nu afweten, dus nu komt er echt niemand meer..quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:07 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Daar wordt tenminste nog een beetje gestampt volgens mij.
In Lansdaal sta je hutjemutje de voorbij schuivende breezahchicks te bekijken onder het genot van vreselijk slechte muziek.
Ja dat moet je zeker doen!quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ik moet nog eens naar de doelen. Volgns mij is dat 20x beter.
Net als Rotterdam! Ze bevinden zich in goed gezelschap dus!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:58 schreef SunChaser het volgende:
En ze hebben er betaald parkeren waarbij je alleen kunt Chipknippen. De paupers.
Purmerend is (nog) nooit platgegooidquote:Op woensdag 21 juni 2006 08:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Net als Rotterdam! Ze bevinden zich in goed gezelschap dus!
Ik zie niet wat dat met parkeren met een chipkaart te maken heeft. Verder vinden ze in Purmerend tegenwoordig ook vliegtuigbommen, dus er is blijkbaar wel een poging gedaan...quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:07 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Purmerend is (nog) nooit platgegooid
Whehe, wat matig! Is het een gemis dat de pc op mijn werk geen geluid heeft? Kan 't me niet voorstellen! Wel lollig, m'n middelbare school, zowel 't oude als 't nieuwe gebouw in beeld!quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:47 schreef superheist het volgende:
nog zo'n purmerendse trots: Sendar!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=4pyzkNrxjLM&search=purmerend
Achterbuurtje? Nah.. dacht et niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:31 schreef SunChaser het volgende:
Vergeet dat achterbuurtje niet, dat Overwhere.
Van der Meijde in Purmerend wonen? Lijkt me niet. Die kerel voetbal toch in Italië?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:08 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Achterbuurtje? Nah.. dacht et niet.
Purmer-Noord, dat is een achterbuurt.
Voor de rest woont Andy Van der Meijde ook in Purmerend.
Martijn Reuser ook volgens mij.
Ik heb zelfs tegen Martijn gevoetbald op het familietoernooi van FC Purmerend![]()
En de P3 moet nog even wat bekendheid krijgen, maar het is een mooi initiatief!
Ze gaan binnenkort samenwerken met Paradiso en 013 (Tilburg) om een beetje van het circuit naar Purmerend te halen.
tegenwoordig heet het WK-cateringquote:
Hij woonde er ooit wel, maar weet niet of het nu nog zo is. Zal wel niet dan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Van der Meijde in Purmerend wonen? Lijkt me niet. Die kerel voetbal toch in Italië?
Hij speelt bij Everton. In Engeland, Londen volgens mij. Zal ie wel niet meer daar wonen. Ik denk alleen in zijn Ajax-tijd.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:45 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hij woonde er ooit wel, maar weet niet of het nu nog zo is. Zal wel niet dan.
Wie is Frank Verlaat? Een voetballer blijkbaar? In Kwadijk staan wel meer monsterlijke huizen volgens mij...quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:52 schreef Freak187 het volgende:
Jawel , hij heeft het huis nog. Zijn broer woont er nu in geloof ik.
Ook woont Frank Verlaat in de buurt van Purmerend, in Kwadijk. Wel een monsterlijk huis trouwens. Al vast een huisje als ie klaar is met voetballen.
Die speelt in Oostenrijk volgens mij. Zal dat huis vast niet bewoond worden door hem.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:52 schreef Freak187 het volgende:
Ook woont Frank Verlaat in de buurt van Purmerend, in Kwadijk. Wel een monsterlijk huis trouwens. Al vast een huisje als ie klaar is met voetballen.
Klopt, dat is een drama. Als ik het al zou willen, zou het voor mij onmogelijk zijn om nu in Purmerend te gaan wonen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:06 schreef Freak187 het volgende:
Ze zouden alleen wat meer moeten doen voor startende huiszoekers. Zowel huren als kopen is schieronmogelijk. Wachtlijst van 5 jaar en bijna onbetaalbaar.
P3 wordt bijna geheel door vrijwilligers gerund. Mijn broertje staat daar achter de bar. Tot nu toe loopt het geen storm. Komt ook mede door de onbekende bands die er komen. Maar het moet even de tijd hebben om bekend te worden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:27 schreef superheist het volgende:
Weet iemand hoe het gaat met de P3? ik was alleen bij de opening, verder nooit geweest, vind de prijs van de kaartjes een beetje aan de hoge kant voor de artiesten die komen.
Wat vrésélijkquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, dat is een drama. Als ik het al zou willen, zou het voor mij onmogelijk zijn om nu in Purmerend te gaan wonen.
wtfquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:42 schreef Nouk het volgende:
Ik kom ook uit Purmerend. Erg jammer van het gajes wat tegenwoordig allemaal in de Weidevenne woont. Maar ik vind het er nog steeds wel gezellig, ook in het stadje.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:56 schreef PLAE@ het volgende:
Lansdael of Lansdaal zo'n tent daar waar ik wel eens geweest ben.
Om te janken![]()
owja en Ferreds niet te vergeten![]()
dan moet je es om je heenkijken.. en dan lopen naar de parkeerautomaat waar 2 tekentjes opstaan.. hand met chipknip + hand met geld.. (en dus niet alleen het chipknip-tekentje.. allebei)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:58 schreef SunChaser het volgende:
En ze hebben er betaald parkeren waarbij je alleen kunt Chipknippen. De paupers.
en Anton Heijboer (net overleden) woonde ook vlakbij het centrum van Purmerend..quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:52 schreef Freak187 het volgende:
ik ben ook op zoek, niet ingeschreven heb ik hooguit de kans om op kamers te gaan ofzo..quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:18 schreef Duvel het volgende:
Klopt, dat is een drama. Als ik het al zou willen, zou het voor mij onmogelijk zijn om nu in Purmerend te gaan wonen.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:08 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Achterbuurtje? Nah.. dacht et niet.
Purmer-Noord, dat is een achterbuurt.
De moeder van Reuser woont er dacht ik nog altijd.quote:Voor de rest woont Andy Van der Meijde ook in Purmerend.
Martijn Reuser ook volgens mij.
Ik heb zelfs tegen Martijn gevoetbald op het familietoernooi van FC Purmerend![]()
He, die ken ik.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:59 schreef PLAE@ het volgende:
Mark zegt:
dat wijfie uit ferids heeft een vriend en is geslaagd voor haar havo
nog gefeliciteerd![]()
lekker ding is dat wel. alleen maar 1.50 ofzo. Die breekt al d'r botten zodra ik d'r aanraak.
Er zijn erg veel hoogblonde moeders met asociale kinderen komen wonen. Je herkent als je in het stadje loopt echt gelijk de Purmer-Noord/Weidevenne types. (Uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:51 schreef vamos1 het volgende:
wtf
ik zal het maar niet persoonlijk nemen en afschuiven op de hanggroepgajes dat steeds op de voetbalveldjes en bruggen en schoolpleintjes en...watdanooknogmeer de boel loopt te terroriseren
Klopt, die woont er inderdaad ookquote:en Anton Heijboer (net overleden) woonde ook vlakbij het centrum van Purmerend..
en Danny de Munk woont hier toch ook? heb hem nl. erg vaak gezien![]()
Klopt. Hij heeft Warrie Knarrie verkocht. Ik heb er nog een filmpje over gemaakt voor mn werkquote:
Hé! Mijn zusje woont in de Purmer-Noord, is niet blond en ook geen moeder!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:00 schreef Nouk het volgende:
[..]
Er zijn erg veel hoogblonde moeders met asociale kinderen komen wonen. Je herkent als je in het stadje loopt echt gelijk de Purmer-Noord/Weidevenne types. (Uitzonderingen daargelaten).
Ik had daar twaalf jaar geleden m'n krantenwijk. Daar werd je toen al niet vrolijk van.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:00 schreef Freak187 het volgende:
In de Wheermolen worden heel veel flats gesloopt die langs het spoor staan. Er staan ook redelijk kleine huisjes, waar de wat minder bedeelden wonen. Maar vooral die flats zijn een verschrikking. Daar fiets ik 's avonds echt niet voor m'n plezier. Heel raar sfeertje.
Inderdaad, Meteorenweg. Vroeger, iets van 30 jaar geleden was het nog wel normaal. Maar toen hebben ze al die appartementen in 2en gedeeld waardoor ze erg klein maar ook goedkoop zijn geworden. Er woont nu echt geen blanke meer in heb ik het idee.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:00 schreef Freak187 het volgende:
In de Wheermolen worden heel veel flats gesloopt die langs het spoor staan. Er staan ook redelijk kleine huisjes, waar de wat minder bedeelden wonen. Maar vooral die flats zijn een verschrikking. Daar fiets ik 's avonds echt niet voor m'n plezier. Heel raar sfeertje.
net wel een pasta-salade met gerookte kip gehaaldquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:38 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Klopt. Hij heeft Warrie Knarrie verkocht. Ik heb er nog een filmpje over gemaakt voor mn werk
Gewoon laagbouw. De helft van die flats zijn nu al leeg.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Inderdaad, Meteorenweg. Vroeger, iets van 30 jaar geleden was het nog wel normaal. Maar toen hebben ze al die appartementen in 2en gedeeld waardoor ze erg klein maar ook goedkoop zijn geworden. Er woont nu echt geen blanke meer in heb ik het idee.
Maar ze worden inderdaad gesloopt, ik weet niet precies wat er voor in de plaats komt eigenlijk.
Opblazen! Weg met die ranzige zooi!quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:55 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Gewoon laagbouw. De helft van die flats zijn nu al leeg.
Ze wisten allang al dat dat ding er lag, gelijk toen ie gevallen was. Hij schijnt trouwens bestemd te zijn geweest voor de Hoogovens in IJmuiden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:49 schreef Harry_Sack het volgende:
aha, ik heb begrepen dat die Engelse vliegtuigbom ergens in de buurt van de flat Bernard Zweers moet liggen, bij het water daar. Ze hebben het al mooi afgezet. Laat maar ploffen die 1800 ponder
Je vraagt je wel af hoe vind je zoiets eigenlijk, 60 jaar na dato
Dat er jarenlang stapels buizen en ander schroot op gelegen hebben, boeide niet?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:52 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ze wisten allang al dat dat ding er lag, gelijk toen ie gevallen was. Hij schijnt trouwens bestemd te zijn geweest voor de Hoogovens in IJmuiden.
Maar ze willen daar nu toch die villa's bouwen aan het water, daarvoor moeten ze heien en best wil dicht bij die bom. Ze vinden dat te riskant en daarom halen ze hem nu wel boven.
Dan komt die paal vanzelf de grond weeer uit!quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:45 schreef Freak187 het volgende:
Blijkbaar niet
En kijk, die bom ligt een aantal meter onder de grond. Dat schroot bleef gewoon rustig liggen. Maar zodra ze gaan heien (schrijf ik dat goed?), dan komt misschien z'n heipaal bovenop die bom.
Het ging om de vergelijking Purmerend/Rotterdamquote:Op woensdag 21 juni 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dat met parkeren met een chipkaart te maken heeft. Verder vinden ze in Purmerend tegenwoordig ook vliegtuigbommen, dus er is blijkbaar wel een poging gedaan...
Ben er nog niet geweest, het is toch een beetje zoals de Wilgenhoek vroeger was?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:34 schreef Freak187 het volgende:
Wie vind trouwens het nieuwe zwembad een geslaagd idee?
Ik ben er nu een aantal keer geweest, maar in de zomer als het rond de 25 graden is, dan ga ik echt niet in zo'n benauwde hal zwemmen. Ga lekker richting Volendam, met een fatsoenlijk buitenzwembad.
Echt een gemiste kans!
Ja lijkt er wel op. Al is er meer voor de kinderen zeg maar. Een stroomversnellingkje hier en daar. Maar toch erg magertjes vind ik. Het schijnt 1 van de grootste baden van Nederland te zijn.. nou ja.. het zal wel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:12 schreef superheist het volgende:
[..]
Ben er nog niet geweest, het is toch een beetje zoals de Wilgenhoek vroeger was?
Maar daar heb je zoveel Volendammers dan...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:23 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Ja lijkt er wel op. Al is er meer voor de kinderen zeg maar. Een stroomversnellingkje hier en daar. Maar toch erg magertjes vind ik. Het schijnt 1 van de grootste baden van Nederland te zijn.. nou ja.. het zal wel.
In de zomer lig ik lekker buiten in Volendam.
Heeft Purmerend gezellige cafés? Ik heb nog weleens in De Walvis gezeten, dat was nogal wazig. Verder ben ik niet zo'n caféganger...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:37 schreef Tharalom het volgende:
Toch vind ik de cafeetjes in Purmerend wel leuk en gezellig. (Ben dan ook niet zo'n discotheekganger, misschien dat het daar aan ligt)
Volgens mij worden al die cafés bevolkt door paupers, of heb ik het mis?quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:51 schreef Sappy het volgende:
AAD is the place 2 be.. tenminste 2 jaar geleden... sinds woody's dicht is zitten alle paupers van woody's in aad en lansdael... niet cool.
Inderdaad, met heel veel bier op heb ik het bij Het Cafe ook wel eens goed naar mijn zin gehad. Die Irish Pub, is dat toevallig The Knight? Weet het niet zeker hoor, maar dat was ook altijd wel een redelijk gezellig kroegje. Beetje vreemde mensen soms, maar wel relaxed.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:03 schreef Freak187 het volgende:
Inderdaad. Het is echt erg afgegleden. In de goeie ouwe tijdwerd iedereen onder de 18 steevast geweigerd bij Landsdael of Aad de Wolf. Nu is het de zoveelste skihut
En echt leuk cafeetje in Purmerend? Die Irish pub tegen over de HEMA in het kleine straatje. Weet niet hoe het heet daar. Maar daar kan je lekker bier drinken, goeie hapjes en lekkere muziek.
En als je erg dronken bent is Het Cafe ook wel geinig.
En waar mag jij dan wel vandaan komen?quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:04 schreef Hapertje het volgende:
Wat een kutstad is dat zeg! Zonde van vier jaar tijd! BAH BAH BAH! Saaie grafstad.
Enne Anton Heyboer woonde alles behalve dichtbij het centrum van Purmerend, meer bij Waterland. Enne... het is de end van de Purmer! Ze hadden het gewoon moeten afsteken destijds!
Nee, niet echt, eerder gemeente Landsmeer.quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:55 schreef Sappy het volgende:
anton heyboer woonde trouwens in Den Ilp...
niet echt Purmerend dus.
Wow, leeft ie nog steedsquote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:55 schreef 7eVeNL het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=4pyzkNrxjLM
Verder hoor je mij niet klagen, echt een slaapstad, maar zit ideaal qua openbaar vervoer! Oja en het verkeer wordt in mijn buurt geregeld door Gekke Gerrie, dus wat wil je nog meer?
Dat kroegje heet The Celtic Inn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:33 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Inderdaad, met heel veel bier op heb ik het bij Het Cafe ook wel eens goed naar mijn zin gehad. Die Irish Pub, is dat toevallig The Knight? Weet het niet zeker hoor, maar dat was ook altijd wel een redelijk gezellig kroegje. Beetje vreemde mensen soms, maar wel relaxed.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:55 schreef 7eVeNL het volgende:
Hij staat nu vaak op de kruising bij de ijsendijkstraat/sportlaan met ze spiegelei te zwaaienquote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:57 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wow, leeft ie nog steedsin mijn jeugd was ie politieagent (pas op, hij kan hard rennen als je 'm boos maakt
)
Wat een fantastisch nummerquote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:55 schreef 7eVeNL het volgende:
Verder hoor je mij niet klagen, echt een slaapstad, maar zit ideaal qua openbaar vervoer! Oja en het verkeer wordt in mijn buurt geregeld door Gekke Gerrie, dus wat wil je nog meer?
Nikki jaquote:
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er is maar één parel in Waterland en dat is Watergang.
En?? Staat het er nog?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:56 schreef SilverBullet het volgende:
17:43:01 19-10-06 23 G BRAN PRIO 1 7731 7750 7734 AUTOMATISCHE BRANDMELDING (AvP: 16) (Melding: rookmelder) RUSTHOEVE BEJAARDENTEHUIS to WOLTHUISSINGEL 1 PURMEREND
Iemand info hier over? Ik keek toevallig op P2000 of er iets over een stroomstoring te lezen viel in Enschede, zie ik dit staan. Daar moet ik zaterdag weer aan het werk!![]()
Van 't weekend stond het er nog. Maar jij als vaste inwoner van Purmerend wist dat natuurlijk al!quote:Op donderdag 28 december 2006 05:05 schreef _JBX_ het volgende:
[..]
En?? Staat het er nog?
Verder niet veel inwoners van Purmerend zie ik? Topic is al een tijdje stervende.. woon er zelf al ruim 8 jaar en zou er niet weg willen![]()
De Gors-Zuid.quote:Op zondag 31 december 2006 13:40 schreef intered het volgende:
en wat is het goede deel van de Gors ?
Daar is de jeugd van 'P-Town' erg goed in inderdaad, en dat terwijl ze (bijna) allemaal gloednieuw zijnquote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:32 schreef SilverBullet het volgende:
Dr waren lekker veel bushokjes gesneuveld zag ik vandaag.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 januari 2007 20:47 schreef intered het volgende:
[..]
pfff gelukkig ik woon in het goede gedeelte![]()
't Zou voor jou wel fijn zijn als dat nieuwe station een keer af is dan!quote:Op zondag 21 januari 2007 14:57 schreef Paikea het volgende:
Mijn vriend woont in Purmerland, vond ik wel even een vermelding waard![]()
Komen ook bijna elke week in Purmerend, bij het Cafe of de Heeren...
En ik zie het station ook wel erruuug vaak![]()
Het station? Dr zijn er 2 ja.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:57 schreef Paikea het volgende:
Mijn vriend woont in Purmerland, vond ik wel even een vermelding waard![]()
Komen ook bijna elke week in Purmerend, bij het Cafe of de Heeren...
En ik zie het station ook wel erruuug vaak![]()
Ach, zolang de treinen rijden vind ik het prima hoor.. (Ik heb het nu over CS)quote:Op zondag 21 januari 2007 15:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Zou voor jou wel fijn zijn als dat nieuwe station een keer af is dan!
Waar kom je vandaan dan?quote:Op zondag 21 januari 2007 15:09 schreef Paikea het volgende:
Eigenlijk voel ik me al een rasechte Noord-Hollander
Sterkte met inburgeren!quote:Op zondag 21 januari 2007 15:11 schreef Paikea het volgende:
Brabant...
Ik ben uitgeburgerd, ik kan er dus niet over meepraten!quote:Op zondag 21 januari 2007 15:14 schreef Paikea het volgende:
Och, ik betrapte me er pas geleden op dat ik al zin zei met een S
"Ik heb dr geen sin in!" haha
Nichtje van mijn vriend heeft een vriend die oorspronkelijk vlak bij mij vandaan komt, en die wonen nu in Purmerend. Hij zei dat het inburgeren daar best meevalt?
Of heb jij andere verhalen
Waarom ben je weggegaan? Sorry hoor, te lui om heel het topic door te lezenquote:Op zondag 21 januari 2007 15:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben uitgeburgerd, ik kan er dus niet over meepraten!
Omdat ik ver weg studeerde en op kamers wilde.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:18 schreef Paikea het volgende:
[..]
Waarom ben je weggegaan? Sorry hoor, te lui om heel het topic door te lezen
Dus je wordt er niet voor betaald??quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:32 schreef Sense het volgende:
Ik ga binnenkort naar Purmerend verhuizen.
En het is nog vrijwillig ook![]()
Aan het Leeghwaterpark, aan de kant van de ringvaart en het zwembad.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:35 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Dus je wordt er niet voor betaald??![]()
Nee geintje, ik hoop dat je je er thuis zult voelen. Ik vond het 3x niks, maar dat kan voor iemand anders natuurlijk heel anders uitpakken.
Welke wijk ga je wonen?
Ik ook!!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:32 schreef Sense het volgende:
Ik ga binnenkort naar Purmerend verhuizen.
En het is nog vrijwillig ook![]()
Ah, een mede-slachtofferquote:
In Weidevenne, vanuit Zaandam .quote:Op donderdag 5 april 2007 13:45 schreef Sense het volgende:
[..]
Ah, een mede-slachtoffer![]()
Waar ga je precies wonen in het pittoreske Purmereutel? En waar kom je vandaan?
Ach...Purmerend, Zaandam, Heerhugowaard...tis toch allemaal één pot nat, dus wat maakt het uitquote:Op donderdag 5 april 2007 13:50 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
In Weidevenne, vanuit Zaandam .
Maar kom oorspronkelijk uit Heerhugowaard.
Welk gedeelte?quote:
Sinds het ontstaan is?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:16 schreef Paxlie het volgende:
Sinds wanneer hoort Purmerend bij Waterland?
In Zuid, aan de kant van het Purmerbos daarzo. Eerst woonde ik in Noord. Echt een vreselijke pauperzooi daar. Ze wilden een aantal jaar de Purmer-Noord verbeteren, maar dat is zeker niet gelukt/quote:
Klopt, ik ben van Overwhere naar Noord gegaan, en t is toch iets heel anders zeg maar...quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:10 schreef Stoeptegel03 het volgende:
[..]
In Zuid, aan de kant van het Purmerbos daarzo. Eerst woonde ik in Noord. Echt een vreselijke pauperzooi daar. Ze wilden een aantal jaar de Purmer-Noord verbeteren, maar dat is zeker niet gelukt/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterland_(gemeente)quote:
De gemeente Waterland is een gevolg van gemeentelijke herindelingen, er kunnen dus geen rechten aan worden ontleend. Waterland als streek bestaat al veel langer, en heeft natuurlijk als parel het Prachtige Purmerend.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:22 schreef Paxlie het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterland_(gemeente)
Waterland is geen Purmerend
Parel van Waterland is natuurlijk Monnickendam
Nee vrije sector,.. kost wat, maar dan heb je ook wat.. En we hebben eigenlijk alleen tijdelijk een huisje nodig zodat we in de tussentijd naar een koopwoning kunnen zoeken (ik hoop P'end, zij liever zaandam met die ouwe krakkemikige....quote:
Succes, ik geloof dat leuke huizen in Purmerend best duur zijn...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:16 schreef vamos1 het volgende:
[..]
Nee vrije sector,.. kost wat, maar dan heb je ook wat.. En we hebben eigenlijk alleen tijdelijk een huisje nodig zodat we in de tussentijd naar een koopwoning kunnen zoeken (ik hoop P'end, zij liever zaandam met die ouwe krakkemikige....)..
Yeah, vooral vrije sector EN in het centrum.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Succes, ik geloof dat leuke huizen in Purmerend best duur zijn...
2 jaar geleden nog wel, heerlijke dubbelgevouwen pizza (kan niet op de naam komen, hoe heet zo'n ding ook alweer)quote:Op donderdag 18 september 2008 03:26 schreef Man-E-Faces het volgende:
Hier in Raamsdonksveer is geeneen NS-station te bekennen. In Purmerend staan er gelijk (1,2,3) Drie!
Staat Ferids Grill er nog?
Second thatquote:
Purmer Noord, da's nogal een achterbuurt, toch?quote:
grote stukken wel ja maar ik woon in een mooi stukje zonder tokkiesquote:Op zondag 29 maart 2009 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Purmer Noord, da's nogal een achterbuurt, toch?
Waar?quote:Op zondag 29 maart 2009 21:40 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
grote stukken wel ja maar ik woon in een mooi stukje zonder tokkies
Ah okquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:57 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
In het groene gedeelte (park, golfbaan, vrijstaande "villa's")
Goed bezig.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:57 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
In het groene gedeelte (park, golfbaan, vrijstaande "villa's")
En niet eens zo slecht te etenquote:Op donderdag 4 juni 2009 00:06 schreef The_Flash het volgende:
P'render uit Weidevenne hier, woonde vroeger in Noord en het aantal tokkie's viel wel meeof misschien is dat omdat ik toen 7 was
Ararat is trouwens ook wel het bezoeken waard, en goedkoper dan Babylon.
kloptquote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 12:46 schreef The_Flash het volgende:
[..]
klopt![]()
ga er soms heen als ik klaar ben bij Albert Heijn (werken dus)![]()
Zoiets, heb wel een hoop mensen lopen commanderenquote:
Same here van 1996 t/m 1998. Ik heb de verbouwing & inrichting van de oude AH naar de nieuwe opzet, compleet met food-plein in het midden (die nu helaas weer weg is) meegemaaktquote:
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:46 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Same here van 1996 t/m 1998. Ik heb de verbouwing & inrichting van de oude AH naar de nieuwe opzet, compleet met food-plein in het midden (die nu helaas weer weg is) meegemaakt
Ik oooook! Dan wast blijkbaar toch iets eeder. Dan moet ik je toch wel kennen van gezicht. Werkte je toen ook met Jeffrey & Martijn als ' leidinggevenden' ?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:46 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Same here van 1996 t/m 1998. Ik heb de verbouwing & inrichting van de oude AH naar de nieuwe opzet, compleet met food-plein in het midden (die nu helaas weer weg is) meegemaakt
En Mark. En Niels die een poging deed. Wies en Henny als MTquote:Op zondag 21 juni 2009 13:42 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik oooook! Dan wast blijkbaar toch iets eeder. Dan moet ik je toch wel kennen van gezicht. Werkte je toen ook met Jeffrey & Martijn als ' leidinggevenden' ?
quote:Op zondag 21 juni 2009 14:49 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
En Mark. En Niels die een poging deed. Wies en Henny als MT
Pffff, geen idee hoe die gasten heettenquote:Op zondag 21 juni 2009 13:42 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik oooook! Dan wast blijkbaar toch iets eeder. Dan moet ik je toch wel kennen van gezicht. Werkte je toen ook met Jeffrey & Martijn als ' leidinggevenden' ?
Jullie volo's komen alles hier doen: winkelen, bioscoop, tuincentra, bouwmarkten, ziekenhuis....toch niet zo geweldig he dat Volendamquote:Op zondag 21 juni 2009 13:45 schreef Anniebab het volgende:
Ik kom bijna wekelijks in Purmerend en vind t een heerlijk winkel-stadje.
moet je niet de purmerenders op de koffie krijgen die van alles kopen in Volendam ... en van alles laten doen door bouwvakkers uit Volendam..quote:Op zondag 21 juni 2009 23:52 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Jullie volo's komen alles hier doen: winkelen, bioscoop, tuincentra, bouwmarkten, ziekenhuis....toch niet zo geweldig he dat Volendam
Gewoon de vul-afdeling, Non-Foodquote:Op zondag 21 juni 2009 23:51 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Pffff, geen idee hoe die gasten heetten
Op welke afdeling werkte je toen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:39 schreef Nouk het volgende:
[..]
Gewoon de vul-afdeling, Non-Food. Samen met Tessa intertijd, Mark W., Esther, Die 3 Chinezen..
Echt waarquote:
mod: maak er anders ff een Albert Heijn ex-werknemers topic van...quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:18 schreef Nouk het volgende:
[..]
Echt waar. Een andere tijd dus, anders had je die namen wel herkend
.
Ik heb ook nog bij de Big Boss gewerkt achter de kassa in P'rend, jaja..
Die op het kruispunt bij de brandweer?quote:Op zondag 19 juli 2009 01:57 schreef Roma-Totti het volgende:
Kan iemand die flitspaal die tussen het stadje en het ziekenhuis staat niet slopen?![]()
Vanavond Hardcore Resistancequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 01:20 schreef The_Flash het volgende:
Is er binnenkort nog wat te beleven in de P3?
Eerst eens kijken of ik op tijd thuis ben om te stemmenquote:
Geen idee, ze zijn nu iig niet de grootste.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:48 schreef Duvel het volgende:
Is de VVD in Purmernd niet al een eeuwigheid aan de macht?
Toen ik nog in Purmerend woonde, zaten ze in elk geval wel in het college.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:22 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Geen idee, ze zijn nu iig niet de grootste.
Ja, zitten wel in college nu.quote:Op woensdag 3 maart 2010 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Toen ik nog in Purmerend woonde, zaten ze in elk geval wel in het college.
nu welquote:Op woensdag 3 maart 2010 22:22 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Geen idee, ze zijn nu iig niet de grootste.
Nee? Big Boss is afgefikt, Praxis zit in de Koogquote:Op donderdag 4 maart 2010 08:46 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
was laatst weer even in de mn oude stad, de praxis is afgebrand!?!?!
oja big boss iddquote:Op donderdag 4 maart 2010 08:51 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Nee? Big Boss is afgefikt, Praxis zit in de Koog![]()
Is trouwens al (bijna) een jaar geleden.
Mjah, weinig veranderd behalve de koemarkt inderdaad. En we hebben er een parkeergarage bij.quote:Op donderdag 4 maart 2010 08:52 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
oja big boss idd
voor de rest in er weinig veranderd, behalve de koemarkt? zag er gezellig uit. bestaat aad/landsdael nog? goeie ouwe tijd.
Dat zat daarvoor ofzo? Zal wel voor mijn tijd geweest zijnquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:01 schreef Duvel het volgende:
Big Boss? Brantjes bedoel je!
Brantjes is afgebrand idd.
Brantjes is de naam van de familie van wie die bouwmarkt was. Later hebben ze zich aangesloten bij de keten Big Boss. Maar bij ons zijn ze altijd Brantjes blijven heten.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:03 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Dat zat daarvoor ofzo? Zal wel voor mijn tijd geweest zijn
Hehehe, vandaar. Mijn vader zou dat geweten hebben als historisch Purmerend gek zijnde, maar zoals ik al zei, voor mijn tijdquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Brantjes is de naam van de familie van wie die bouwmarkt was. Later hebben ze zich aangesloten bij de keten Big Boss. Maar bij ons zijn ze altijd Brantjes blijven heten.
Nope, niet van plan ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:01 schreef Doopy-X- het volgende:
Hier nog mensen die een huis gekocht hebben in de nieuwe wijk Tuindorp?
Tuindorp? in welk gedeelte van purmerend komt dat? weidevenne ofzo?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:01 schreef Doopy-X- het volgende:
Hier nog mensen die een huis gekocht hebben in de nieuwe wijk Tuindorp?
WeideVenne ìs het Tuindorp van Purmerendquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:47 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Tuindorp? in welk gedeelte van purmerend komt dat? weidevenne ofzo?
kende alleen scheidevennequote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:49 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
WeideVenne ìs het Tuindorp van Purmerend
Jup: http://www.tuindorp-weidevenne.nl/quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:47 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
Tuindorp? in welk gedeelte van purmerend komt dat? weidevenne ofzo?
Mochten er nog mensen zijn die dat wel van plan zijn. Ik heb een forumpje gemaakt om met je medebewoners in contact te komen. Ik heb met de makelaar afgesproken dat hij alle kopers hiervan op de hoogte gaat brengen maar even via deze weg spammen kan geen kwaad misschien:quote:
helaas wel. vvd gaat voor veiligheid. zij willen meer cameras in het stadje terwijl inwoners aangeven dat conflicten al kunnen beginnen binnen in de cafe's. ook wordt maar een klein procent van de beelden bekeken, en ook nooit op tijd. veiligheid is ook de plaatselijke commerciele speerpunt helaas omdat vertrutte mensen zich "onveilig voelen" door de media. dat zo'n flut-partij en Cda en Pvda grootste worden en blijven vind ik echt bizar.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:48 schreef Duvel het volgende:
Is de VVD in Purmernd niet al een eeuwigheid aan de macht?
Laten we een verzoenend gebaar maken, en Purmerend teruggeven aan de zee, zijn we gelijk van dat cda bastion afquote:Op zaterdag 6 maart 2010 23:32 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
helaas wel. vvd purmerend wilt meer cameras in het stdaje terwijl inwoners aangeven dat conflicten al beginnen binnen in de cafe's. "veiligheid" is ook de plaatselijke commerciele speerpunt helaas. omdat vertrutte mensen zich "onveilig voelen" door de media. dat zo'n partij en Cda en Pvda grootste worden en blijven, vind ik echt bizar.
Tussen 5 en 7 rijdt er niksquote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:41 schreef julian6 het volgende:
Hallo allemaal. Ik ga volgende week zaterdag een avondje stappen in de P3 Purmerend, maar ik wil graag weten of je na 5 uur nog vervoer naar Amsterdam (noord) kunt krijgen ergens? De vroegste bus gaat pas na zeven uur en om nou 2 uur te gaan wachten vinden we niet zo chill
Iemand tips?
Hardcore Resistance?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:41 schreef julian6 het volgende:
Hallo allemaal. Ik ga volgende week zaterdag een avondje stappen in de P3 Purmerend, maar ik wil graag weten of je na 5 uur nog vervoer naar Amsterdam (noord) kunt krijgen ergens? De vroegste bus gaat pas na zeven uur en om nou 2 uur te gaan wachten vinden we niet zo chill
Iemand tips?
Kleinemeisjesbom. Laat haar een uur in je huis, en de inhoud van haar tas ligt verspreid over de hele vloer van je huiskamer. Tot het moment dat ze weggaat, dan wordt alles weer terug de tas in gegooid.quote:
Heul niet, duurt wel wat langer. En ik kan er niks aan doen dat jij gelijk de kleren van mijn lijf scheurt bij binnenkomst.quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:17 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Kleinemeisjesbom. Laat haar een uur in je huis, en de inhoud van haar tas ligt verspreid over de hele vloer van je huiskamer. Tot het moment dat ze weggaat, dan wordt alles weer terug de tas in gegooid.
Hoe klein?quote:Op woensdag 10 maart 2010 20:10 schreef DevilsWhore het volgende:
Zoek de schuilkelders maar vast op, er is dit weekend weer een kleinemeisjesbom in Purmerend.
1.62quote:
Ik ben 11, heb ik nu je aandacht?quote:
Dat klopt. Ik mag wel anderen doen hoor, van haar.quote:
Check mijn fobo.quote:
Een zielig hoopje Purmerender, voornamelijk omdat ie nooit neukt.quote:
Dat is die gast die dacht dat ik in purm woondequote:
Medelijden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een zielig hoopje Purmerender, voornamelijk omdat ie nooit neukt.
Ik weet er maar 1 die naar Purmerend gaat.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:37 schreef Duvel het volgende:
Mwah. Maar misschien is dit weekend zijn kans, als Purmerend overspoeld wordt door meisjes...
Ach, wel weer wat levenquote:
En die mag niet. Dan gaat het over voor 'm.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:37 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik weet er maar 1 die naar Purmerend gaat.
Purmerend is al overspoeld met meisjes. Hele mooie ook. Ze willen alleen met opzichtige negers en witte mooiboysquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:37 schreef Duvel het volgende:
Mwah. Maar misschien is dit weekend zijn kans, als Purmerend overspoeld wordt door meisjes...
Ik zou toch bijna zweren dat jij 2 blokkken bij mij verderop woont. Je kijkt altijd vies naar me als je voor je huisje staat te roken en ik voorbijloop, nee? Het ligt ws. aan mij, dat fototje is ook niet echt duidelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat is die gast die dacht dat ik in purm woonde
O en het meerendeel der Aziatische mannen sterft eenzaam achter een playstation. En ik heb nieteens een playstation! ik hou ook niet van videogames daar niet vanquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Purmerend is al overspoeld met meisjes. Hele mooie ook. Ze willen alleen met opzichtige negers en witte mooiboyswaar niet
Sorry lieverd ik sta in Emmen voor mn huisje te rokenquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik zou toch bijna zweren dat jij 2 blokkken bij mij verderop woont. Je kijkt altijd vies naar me als je voor je huisje staat te roken en ik voorbijloop, nee? Het ligt ws. aan mij, dat fototje is ook niet echt duidelijk natuurlijk.
En wat voor ben jij dan wel? Welke wijk woon je eigenlijk?quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Purmerend is al overspoeld met meisjes. Hele mooie ook. Ze willen alleen met opzichtige negers en witte mooiboyswaar niet
Define leuk? Vaak genoeg feestjes, maar meestal ga je meer voor gezelligheid en bier, dan voor de muziekquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Met mooi weer weer eens een leuk feestje op de Koemarkt?
Ik vind het Purmerendse volk best erg worden...en dan te bedenken dat ik er geboren en getogen ben (en 12 jaar geleden vertrokken).quote:Op donderdag 11 maart 2010 20:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Purmerend steeds triester aan het worden. Waar ik woon iig wel. Kil, saai, koud, en daar moet je het mee doen als sloeber.
Ik kan je niet anders dan gelijk geven. Geboren, getogen, en nog steeds woonachtig in Purmerendquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het Purmerendse volk best erg worden...en dan te bedenken dat ik er geboren en getogen ben (en 12 jaar geleden vertrokken).
Nee hoor. En als ik in purm ben, wat echt heel sporadisch gebeurd dan hoef ik niet buiten te roken. Dus.quote:Op donderdag 11 maart 2010 19:57 schreef Schenkstroop het volgende:
zou jij mij vies aankijken als ik in Emmen je huisje voorbijliep, en je stond daar net buiten te roken
Het volk vind ik zelf meevallen hoor. Zelfs de marokkanen gedragen zich hier. het is meer de omgeving en hoe het eruit ziet. de flats, de straten, dat beetje groen, die harde vieze grijze betonnen bestrating en stoepen. echt lelijk lelijk lelijk. zelfs de purmer is aan het vervallen. Als het vriest en het is guur, en de lucht is grauw-blauw dan wordt het overduidelijk. een sloeber kan niet meer betalen dan dit. het liefste slijt ik mijn leven langs een strand waar het 365 dag/p jaar warm isquote:Op donderdag 11 maart 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het Purmerendse volk best erg worden...en dan te bedenken dat ik er geboren en getogen ben (en 12 jaar geleden vertrokken).
Ja jemig, hoe moet ik dat uitdrukken? Als ik door het stadje loop dan zie ik vooral foute penose of op zijn minst geestelijke armoede. Niet voor niets schreef Youp van 't Hek al een keer over een soort Amsterdams dat alleen in Purmerend en Almere gesproken wordt... Ook mijn moeder, toch sinds 1966 Purmerendse, ergert zich aan vette lamzakken die patat vretend door het stadje waggelen op zaterdag. Zoiets? Dit is natuurlijk wel generaliserend hè, dat snap je wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |