abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:41:35 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38959300
Het grote kleine babietjes topic deel 78

Babietjes

07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sara, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.
quote:

Nebelung;
Dus dat gaat nog over zeg maar?
quote:

en daar had bij gemoeten;
bij de een geleidelijk en bij de ander van de een op de andere dag, zoals bij ons!

[ Bericht 32% gewijzigd door E.T. op 30-06-2006 21:53:29 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_38976521
Morgen naar cb, ben benieuwd wat Kim nu weegt en hoe lang ze is.
  zondag 18 juni 2006 @ 18:17:21 #3
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38976571
en nog steeds staat mijn babytje er niet in
pi_38976596
Ja idd, Romijn staat niet in het lijstje

Ben ook benieuwd Ingrid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:06:20 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38977957
quote:
Op zondag 18 juni 2006 18:17 schreef Martineke het volgende:
en nog steeds staat mijn babytje er niet in
Ik ben z'n geboortedatum vergeten
Als je 'm nu noemt, zet ik 'm er vanavond nog in. wat stom trouwens dat we dat vergeten zijn...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:15:01 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38978224
Op een vrijdagavond dacht ik. Ik weet het ook niet meer.
pi_38978851
Amber probeert steds te gaan staan.. Ze zit nu lekker buiten in de tuin in de box en trekt zich steeds op aan de spijlen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38979369
31 mei is Romijn geboren
  zondag 18 juni 2006 @ 19:52:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38979444
Hij staat er nu bij!
  zondag 18 juni 2006 @ 21:24:46 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38982582
ik ga woensdag naar het CB.
eens vragen of max een banaantje mag of zoiets

hij is nu 4 maanden
maar ik las ergens dat als je kindje een hoge kans heeft op allergieën dat ze dan liever wachten tot 6 mnd.
maar gaat dat dan over voedselallergieën of ook over astma, eczeem en hooikoorts?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Redactie Frontpage zondag 18 juni 2006 @ 21:29:50 #11
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_38982777
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:

hij is nu 4 maanden
maar ik las ergens dat als je kindje een hoge kans heeft op allergieën dat ze dan liever wachten tot 6 mnd.
maar gaat dat dan over voedselallergieën of ook over astma, eczeem en hooikoorts?
Volgens mij wel. Is hier ook het geval. We hebben met 4 maanden ook fruit geprobeerd, maar ze kreeg er enorme krampen van. Nu zijn we 2 weken geleden weer begonnen en het gaat erg goed!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_38983747
Volgensmij hangen al die kwalen erg samen en geldt dus als je een hoger risico op één ervan hebt dat je op allemaal meer kans maakt.

Ik heb Finn net weer gewogen, hij weegt nu 3780 gram. Dat is 280 meer dan zijn geboortegewicht en dat terwijl ie net 15 dagen oud is. Ik ben nu wel overtuigd dat de borstvoeding goed gaat
Verder gaat alles goed, hij is erg makkelijk en tevreden en we leren al z'n huiltjes en kreetjes steeds beter kennen.
pi_38984715
quote:

hij is nu 4 maanden
Is er ook een reden waarom je denkt dat het beter voor hem is om nu al fruit te eten? niet rot bedoeld hoor, ik ben gewoon benieuwd aangezien het niet zo is dat het alleen bij eventuele gevoeligheid beter is om vanaf 6 maanden bij te voeden, maar altijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen van kindjes die op die leeftijd het beter doen met wat vast voedsel maar over het algemeen is het nog niet nodig

Fijn, Tamea!!
  zondag 18 juni 2006 @ 22:24:02 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38984935
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Is er ook een reden waarom je denkt dat het beter voor hem is om nu al fruit te eten? niet rot bedoeld hoor, ik ben gewoon benieuwd aangezien het niet zo is dat het alleen bij eventuele gevoeligheid beter is om vanaf 6 maanden bij te voeden, maar altijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen van kindjes die op die leeftijd het beter doen met wat vast voedsel maar over het algemeen is het nog niet nodig
nee ik denk niet dat het om een of andere reden beter is
maar ik was gewoon benieuwd of het al kon?
ik heb verders namelijk geen idee hoe dat allemaal zit maar dat zal ik dus woensdag horen denk
pi_38985203
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:24 schreef pinquit het volgende:

[..]

nee ik denk niet dat het om een of andere reden beter is
maar ik was gewoon benieuwd of het al kon?
ik heb verders namelijk geen idee hoe dat allemaal zit maar dat zal ik dus woensdag horen denk
Het blijft altijd een beetje een gevoelig punt, die bijvoeding. "vroegâh" werden we ook allemaal gezond en sterk met een liga met sinaasappelsap met twee maanden .

Maar over het algemeen geldt nu wel het advies om te wachten met bijvoeding tot ze zes maanden zijn. Tot die tijd hebben ze het eigenlijk niet nodig (alweer, er zijn uitzonderingssituaties) en kan het soms zelfs averechts werken, al weet ik niet of dat ook bij flesgevoede kindjes zo is. Vaak is het meer leuk voor de ouders dan dat het voor het kind nodig is.

Persoonlijk zou ik niet bijvoeden, ook al zegt het consultatiebureau van wel, maar je moet vooral doen wat je zelf goed lijkt voor Max!
  zondag 18 juni 2006 @ 22:39:30 #16
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_38985676
quote:
hij is nu 4 maanden
Geldt voor allerlei soorten allergieën.
  zondag 18 juni 2006 @ 22:41:09 #17
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38985773
ok

ik zal er iig wel even 3 keer over nadenken thnx
  maandag 19 juni 2006 @ 11:16:03 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38996297
ok thanks
pi_38996549
Pff we kwamen er gisterenavond achter dat we morgenavond allebei weg moeten. Dus er zal voor het eerst iemand anders op Finn gaan passen. Weliswaar maar voor twee uurtjes, maar ik vind het idee toch wel even wennen.
pi_38998227
Even een vraagje over de ontlasting. Is het normaal dat Kim nu donkergroene/zwarte keutels heeft? Vanwege de opvolgmelk en fruithapjes?
pi_39001776
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Even een vraagje over de ontlasting. Is het normaal dat Kim nu donkergroene/zwarte keutels heeft? Vanwege de opvolgmelk en fruithapjes?
Of het normaal is weet ik niet, maar ik zag het gister bij mijn neefje (6.5 maand én sinds kort fruithapjes) ook.

Het leek wel stopverf. Daarna kwam trouwens wel weer 'normale' ontlasting.
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 19 juni 2006 @ 14:30:00 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39002118
Bij verandering van voeding verandert de ontlasting. dus no worries.
Die stopverf is hier heel normaal

Wat betreft de bijvoeding max, in principe is het beter te beginnen rond de 6 maanden, dit ivm allergie-en.
Wat je wel zou kunnen doen is rijstebloem door een fles geven, geldt ook als bijvoeding maar levert minder kans op klachten als fruithapje/groentehapje.
Dit kun je dan beste voeren met een lepeltje zodat ze een goede slikreflex van de lepel krijgt.
Wij mochten dit niet ivm de kea van arwen, maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 19 juni 2006 @ 14:49:28 #23
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39002706
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:26 schreef Tamea het volgende:
Pff we kwamen er gisterenavond achter dat we morgenavond allebei weg moeten. Dus er zal voor het eerst iemand anders op Finn gaan passen. Weliswaar maar voor twee uurtjes, maar ik vind het idee toch wel even wennen.
Datis heel erg wennen Tamea, schroom niet om elk half uur te bellen als je daar behoefte aan hebt hoor, beter dat je rustig zit en weet dat het goed gaat dan je zitten opvreten of het echt wel goed gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:41:50 #24
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_39004439
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:
knip-
maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
Tobias krijgt pas sinds ongeveer 3 weken groente (nog geen fruit), dit betekend dat hij voor het eerst van een lepeltje at toen hij al bijna 7 maanden oud was. Ik had nog nooit gehoord dat van een lepeltje eten een reflex was mij is altijd verteld dat je van een lepeltje eten moet léren. Een reflex is over het algemeen geen aangeleerd iets.
Overigens kreeg Tobias zo 'laat' pas zijn eerste hapjes op advies van de KA/dietiste en geen van tweeen hebben het met ons hierover gehad.

BE bedankt voor het aanpassen van de OP
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 juni 2006 @ 16:14:57 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39005530
hmm vreemd, ik weet niet wat zo is ik weet alleen wat mij verteld is. morgen naar het cb bij de arts, daar eens navragen kan ook zijn dat ik het domweg verkeerd begrepen heb
  maandag 19 juni 2006 @ 16:26:06 #26
103793 kozakken
Living the life
pi_39005822
Hoe gaat het met jullie neefje Ingrid19?
pi_39005998
Kim is weer helemaal goedgekeurd! Ze weegt nu 6916 gr en is 66 cm lang. (ze is 6,5 maanden)
We mogen nu ook met groente beginnen. En een broodkorst. Van welk brood doen je dat?
Ze hadden hier alleen fijn volkoren en dageraad tarwe over. Het moet heel lichtbruin zijn.

Kim krijgt nu meestal 5 voedingen van 180ml. Vaak om 7.30, 11.30, fruithapje +kleine fles, 15.30, 19.30, 23.30. Ze heeft weleens 21.30/22.00 de laatste fles gehad en dat ging goed.
Maar nu moeten we het groentehapje inpassen. Zouden we dat gewoon om ca 19.30 doen? En dan een kleine fles er achteraan? En we moeten naar 4 flessen over, eigenlijk “ hoort” ze al op 3 flessen te zitten. Maar het probleem is dat ze meer gaat spugen en zure oprispingen krijgt, als ze een fles van 200ml krijgt.
Snappen jullie het nog?

Dus graag tips, opmerkingen ed!
pi_39006144
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:26 schreef kozakken het volgende:
Hoe gaat het met jullie neefje Ingrid19?
Het gaat steeds slechter. Hij krijgt nu morfine en sondevoeding. Verder weten we niks. We mogen hem niet zien, omdat het contact minder was tijdens de zwangerschap. En Djeez had zijn vorige baan te danken aan de vader van zijn zwager. Die had hem voorgesteld. Die baan is hij kwijtgeraakt, zonder zijn eigen schuld. Omdat het bedrijf het financieel moeilijk had. Dat schijnt ineens ook mee te spelen. Erg vreemd. We gaan ws vanavond bellen wat er nou precies is. Dit hoorde ik van Djeez’ moeder.

(overigens is zolang ik Djeez ken, het contact weinig geweest. En met mijn zwangerschap, Kim in het ziekenhuis en Djeez in het ziekenhuis hebben ze nooit gebeld. Dus het slaat nergens op , vinden wij. Maar er is geen ruzie ofzo)
  maandag 19 juni 2006 @ 16:46:23 #29
103793 kozakken
Living the life
pi_39006356
Altijd weer moeilijk om te lezen over zo'n klein pukkie. pffffft.
Fijn dat Kim weer is goedgekeurd

Strakjes kom ik hier wel wat meer posten met ons klein pukkie. Raar idee hoor.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:56:19 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39006633
Wat naar ingrid, lijkt me heel lastig.
Ik ben blij dat ik sinds dat arwen geboren is juist heel goed contact met mijn zus heb
Wat ebtreft de flessen, als ze van vier flessen van 200 oprispingen krijgt kun je beter gewoon tussendoor wat beetjes geven.
Hie rkrijgt arwen nu ook 5 flessen van 180, omdat ze te wienig vocht binnen kreeg anders.
In principe zou ze met vier flssen van 210 water plus schepjes ook genoeg hebben, maar ook ivm de oprispingen beter kleine hoeveel heden.
Wat je zou kunnen doen is 4 flessen van 180 geven en haar tussendoor kleine beetjes geven
pi_39006920
Groentje hapje zou je ook tijdens het avondeten van jullie of iets ervoor of erna in kunnen voeren, zo deed ik het iig met Thijs.
Dus eigenlijk die fles van 15.30 misschien proberen te rekken richting avondeten tijd althans dat is momenteel mijn idee.
Thijs kreeg hier bv op vraag en dus paste ik me eigenlijk aldoor aan Thijs aan en later Thijs aan ons...
S6 ermee, meestal merk je het aan Kim zelf ook hoor.
Sterkte met jullie neefje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 19 juni 2006 @ 17:23:26 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39007270
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:

Wat betreft de bijvoeding max, in principe is het beter te beginnen rond de 6 maanden, dit ivm allergie-en.
Wat je wel zou kunnen doen is rijstebloem door een fles geven, geldt ook als bijvoeding maar levert minder kans op klachten als fruithapje/groentehapje.
Dit kun je dan beste voeren met een lepeltje zodat ze een goede slikreflex van de lepel krijgt.
Wij mochten dit niet ivm de kea van arwen, maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
van een lepeltje eten kan ie al kreeg toen ik BV gaf druppeltjes van een lepeltje en heeft een paar keer zalf van een lepeltje gekregen en water.
dus dat heoft ie iig niet meer te leren

maar ik denk niet dat max het nodig heeft hoor, bijvoeding.
toen hij net flesvoeding kreeg had ie even een groeispurt, duidelijk het idee dat ie dus tekort kwam daarvoor. nu lijkt het wel alsof ie weer wat magerder wordt, maar ik heb er eigenlijk geen idee van.
dus ik weet niet echt of hij behoefte heeft aan bijvoeding.

maarja ik hoor t dus woens. wel
pi_39008264
Hier zijn me min of meer gestart met de bijvoeding. Merlijn heeft vanmiddag een halve abrikoos gehad. Ik heb hem van een stukje uit mijn hand laten happen, vond het te klein om hem hetzelf vast te laten houden. Hij hapte goed, sabbelde en spuugde het weer uit, maar wilde wel meteen weer happen. Het kokhalzen en bijna verslikken vind ik gelukkig niet eng. Mijn schoonmoeder gisteren vond het maar niks toen hij een stukje liga at en daarbij deed kokhalzen. Het is wel leuk om dingetjes te introduceren en hij vind het prachtig om iets in zijn mond te stoppen en te proeven. Hij slikt nu nog heel minimaal iets door. Dat moet hij nog echt leren.
pi_39008605
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:06 schreef Randa_v het volgende:
Hier zijn me min of meer gestart met de bijvoeding. Merlijn heeft vanmiddag een halve abrikoos gehad. Ik heb hem van een stukje uit mijn hand laten happen, vond het te klein om hem hetzelf vast te laten houden. Hij hapte goed, sabbelde en spuugde het weer uit, maar wilde wel meteen weer happen. Het kokhalzen en bijna verslikken vind ik gelukkig niet eng. Mijn schoonmoeder gisteren vond het maar niks toen hij een stukje liga at en daarbij deed kokhalzen. Het is wel leuk om dingetjes te introduceren en hij vind het prachtig om iets in zijn mond te stoppen en te proeven. Hij slikt nu nog heel minimaal iets door. Dat moet hij nog echt leren.
Mooie manier van introduceren Randa Abricoos is echt van dat lekker zoete sabbelfruit, ik kan me voorstellen dat hij dat wel in zijn mond wil stoppen!
  maandag 19 juni 2006 @ 18:26:28 #35
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39008758
Het cb vertelde me bij Kady dat wanneer een kindje flesvoeding krijgt, het niet zoveel uitmaakt of je met 4 of met 6 maanden met bijvoeden begint. Dit omdat het kindje dan toch al in contact is geweest met voeding anders dan moedermelk. Qua allergiën, bedoel ik dan he.

Hier zijn we sinds een paar weken begonnen. Het fruit vindt ze geweldig, de groenten moest ze aan wennen en haar danoontje vindt ze helemaal geweldig. Echt een smulpaapje.

Ze krijgt 3x200 ml flesvoeding waarvan 1 met Liga, een fruithap een groentehap en een danoontje start (dat danoontje krijgt ze zo'n beetje om de dag, hangt ervan af hoe ze haar flessen drinkt).
Regelmatig doe ik ook iets meer water in de flessen want drinken blieft mevrouw niet. Geen 1e sapje, geen diksap, geen water....niets.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_39008803
Ingrid, wat fijn dat Kim weer "goedgekeurd is"

Bij Amber heb ik destijds eigenlijk gewoon een fles laten vallen en daarvoor in de plaats een groentehap. Ik probeer het altijd wel een beetje te rekken zodat ze rond 17.00/17.30 uur groente krijgt.

Vandaag was het pappa dag, ik moest werken. Amber heeft weer iets nieuws. Ze neemt een hap en gaat dan zitten blazen. Gevolg, alles ligt onder. Overal spetters groente en fruit en een lol dat ze heeft.

Ze probeert nu steeds te gaan staan. Trekt zich op aan de spijlen van de box. Echt een schattig gezicht. En ze klautert over ons heen.

Gister wilde ze niet slapen. Hebben haar 3x in bedje gelegd maar steeds was het brullen. Uiteindelijk is ze in de auto in slaap gevallen en heb ik haar thuis overgeheveld. Rond 22.00 werd ze wakker, fles gegeven en om 22.30 lag ze er weer in. Ze is geloof ik vannacht 1x wakker geweest eventjes en toen ik vanmorgen om 7.30 wegging werd ze net wakker en lag ze lekker te spelen.

Amber krijgt nu rond 8.00 uur een fles (ruim 200 ml) met 2 scheppen biobimbaby. Rond 10.00 uur fruit en rond 13.00 uur weer een fles (ruim 200 ml). Tussendoor krijgt ze een koek of een liga en wat diksap en rond 17.00 uur groente en weer wat diksap. Rond 22.00 uur krijgt ze dan weer een fles van ruim 200 ml met 2 scheppen biobimbaby.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage maandag 19 juni 2006 @ 18:41:46 #37
3926 crew  Djeez
pi_39009175
Biobim is dat biologische pap ofzo?

We gaan maar proberen om een ander ritme te krijgen. Als ze een tussendoortje heeft, zoals koek, liga, diksap, lukt dat misschien wel.
Want ze moet toch meer fruit en groente krijgen en minder melk. We gaan 200ml proberen, als ze er weer veel zure oprispingen van krijgt gaan we weer terug naar 180ml.
We hebben motilium ofzo voor zure oprispingen, maar dat helpt geen zak!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_39009527
Biobim is idd biologische pap. Bijna hetzelfde als Nutrix maar dan veel lichtverteerbaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39009590
Merlijn heeft net ook van gestoomde wortel en champignon geproefd. Grappig hoor dat gezichtje. Biobim is biologische pap ja. Ik ga die ook gebruiken maar dan voor af en toe in combinatie met borstvoeding omdat die beter schijnt te mengen. Wat mij ook opvalt is dat ik hier nog voor meer dan 1,5 liter opvolgmelk in de kast heb staan. Allemaal gekregen in die gratis pakketten volgens mij. Ik denk dat ik die ook ga gebruiken om pap mee te maken. Van een lepeltje eten vindt hij erg leuk, dus dan komt het langzaam wel op. En omdat ik het met kolven niet haal om extra te kolven voor pap is dat misschien wel een leuke oplossing.
pi_39012386
Ik heb hier vanmorgen goed kennis gemaakt met het fenomeen 'spuitpoep'.. Merlijn zette even kracht en hoppa! Zo langs de luier heen over mijn pyama!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 19 juni 2006 @ 21:08:31 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39014454
icicle leuk he

Kady doet het dus prima mooi zo

ambertje snelle meid nu al proberen te staan

Merlijn langzaam aan aan hapjes spannend , leuk

E.W. wat betreft het geven van fv en met 4 of 6 maanden bijvoeding beginnen dat dat niet uitmaakt, snap ik niet zo.
Waarom mogen kindjes die bijv. uit voorzorg al hypoallergene voeding moeten ook pas met 6 maanden beginnen?
Hier moeten we 28 juni naar de dietiste voor uitleg qua bijvoeding spannend
pi_39015668
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:20 schreef lcicle het volgende:
Ik heb hier vanmorgen goed kennis gemaakt met het fenomeen 'spuitpoep'.. Merlijn zette even kracht en hoppa! Zo langs de luier heen over mijn pyama!
Ja hahahaha Dat ken ik
Variety is the spice of life
  maandag 19 juni 2006 @ 21:51:12 #43
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_39016528
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:34 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja hahahaha Dat ken ik
Mijn vrouw ook... zelf gelukkig nog niet meegemaakt
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_39018746
Het is nu natuurlijk wachten totdat hij hetzelfde doet maar dan zónder luier ..
pi_39018942
Pap hoeft niet perse hoor Randa, Myrthe heeft 't iig nooit gehad (en ik zelf vroeger ook niet terwijl ik wel fv kreeg).
  maandag 19 juni 2006 @ 22:45:28 #46
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39019185
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:08 schreef _evenstar_ het volgende:
E.W. wat betreft het geven van fv en met 4 of 6 maanden bijvoeding beginnen dat dat niet uitmaakt, snap ik niet zo.
Waarom mogen kindjes die bijv. uit voorzorg al hypoallergene voeding moeten ook pas met 6 maanden beginnen?
Ik heb al zoveel verschillende adviezen over bijvoeding gekregen dat ik het het soms ook allemaal niet meer weet hoor. Ik wilde bij Kady wachten tot ze gecorrigeerd 6 maanden was en dan met bijvoeding beginnen. Toen zei de kinderarts dat dat niet perse hoefde omdat ze toch al flesvoeding kreeg. Nu komen allergiën bij ons in de familie helemaal niet voor, misschien dat dat ook meespeelt.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_39019673
Volgens de lactatiekundige van Eurolac (als ik mijn bron goed onthouden heb ) geldt ook voor fv-kindjes dat wachten beter is, omdat de darmen met 6 mnd beter ontwikkeld zijn en minder eiwitten doorlaten. Dat geldt ook voor fv-kinderen, en de kans op allergieen door lichaamsvreemde eiwitten die in de bloedbaan komen is dan toch kleiner (ok ze krijgen al wel koemelkeiwitten binnen maar nog geen appel bijv terwijl dat ook sterk allergeen is).
pi_39019822
Oe spuitpoep, die hebben we hier nog niet gehad bij het verschonen. Wel de plassen-want-het-is-koud-zo-zonder-mijn-luier-reflex.

* Tamea voelt zich nu erg dom en leeg
Om een uur of half acht begon ik met voeden. Finn leek na 1 borst genoeg gehad te hebben, dus ik dacht slim te zijn en de andere af te kolven. Toen ik toch bezig was ook de andere borst nog maar nagekolfd. En meteen daarna bleek Finn toch nog niet verzadigd te zijn... alleen waren m'n borsten daar niet meer op berekend zodat ik de hele avond tot een kwartier geleden met hem aan een borst heb gezeten, telkens wisselend en af en toe 5 minuten waarin ik heel even dacht dat ie nu genoeg gehad had totdat hij weer hard begon te huilen.
Domme mama heeft Finn, hele domme mama. Maargoed, deze fout maak ik dus nooit meer.
pi_39020629
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:37 schreef lcicle het volgende:
Het is nu natuurlijk wachten totdat hij hetzelfde doet maar dan zónder luier ..
Oh dat is me ook al geregeld overkomen

Tamea, babies clusteren 's avonds ook vaak. Dan willen ze een langere periode bij mama aan de borst (meestal dus 's avonds). Dan drinken ze veel en leggen ze een voorraadje aan voor de nacht en dan verwerken ze de dag, veilig aan mama's borst.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:35:13 #50
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39021267
Tamea, die spuitpoep krijg je nog wel denk ik ... (natuurlijk hoop ik dat niet voor je, gniffel )

Zo'n domme fout heb ik ook wel gemaakt hoor, zelfs bij Emma terwijl ik toch 'ervaring' zou moeten hebben ... ach, zo erg is het niet, maar je zit wel vast aan je kindje dan de rest van de avond. En met dat warme weer is dat niet altijd zo fijn, zo dichtbij ... Hopelijk gaan je borsten snel meer melk aanmaken en gaat Finn heerlijk aankomen zodat je zelfvertrouwen krijgt!! Dat is heel belangrijk bij borstvoeding heb ik gemerkt. Zelfs in periodes dat ik dacht dat ze weinig dronk werd ze heeeeel dik van mijn borstvoeding (ze is nu nog mollig, maar het wordt minder nu ze flesvoeding krijgt) dus ik had me helemaal geen zorgen hoeven maken!
Heel veel succes ermee !!
pi_39025372
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:40 schreef poemojn het volgende:
Pap hoeft niet perse hoor Randa, Myrthe heeft 't iig nooit gehad (en ik zelf vroeger ook niet terwijl ik wel fv kreeg).
Weet ik, maar ik vind pap zelf erg lekker en wil Merlijn zo af en toe ook pap geven van een lepeltje.
pi_39028499
Dat scheelt vast ja, ik vind 't dus helemaal niets.

Misschien nog leuk voor de voetbalsupportertjes hier:
Deze boumy's zijn oa te koop bij http://www.hetrietje.nl/shop/shop.html?lang=nl&target=d186.html&lmd=38887.575127
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:34:41 #53
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39029810
Ik heb een klein vetkleppie

We zijn bij het cb geweest vanochtend
Arwen weegt 7345 gram en is 64,5 cm lang ! en dat met een op 10 dagen na een halfjaar
lekker spekkie is ze dus
De arts vond haar sterk in de spiertjes en onwijs nieuwschierig, lekker eigenwijs en weet duidelijk wat ze wil. kortom tevreden dus.
Over 2 maandjes mogen we weer
pi_39030497
Arwen groeit dus goed! Welke maat heeft ze nu?
Kim is ook onwijs nieuwschierig, lekker eigenwijs en weet duidelijk wat ze wil. Gisteren waren we bijna klaar, maar Kim had er 5 minuten voor tijd al genoeg van. Dat laat ze dan duidelijk merken!
Ze heeft een harde stem zullen we maar zeggen...

Met de poeperij (zo noemt de kinderarts het) gaat het beter! Wel keuteltjes, maar niet zo hard meer en zo goed als, zonder pijn!
Zal het dan toch van fruithapje en opvolgmelk komen?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:05:13 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39030710
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Arwen groeit dus goed! Welke maat heeft ze nu?
Kim is ook onwijs nieuwschierig, lekker eigenwijs en weet duidelijk wat ze wil. Gisteren waren we bijna klaar, maar Kim had er 5 minuten voor tijd al genoeg van. Dat laat ze dan duidelijk merken!
Ze heeft een harde stem zullen we maar zeggen...

Met de poeperij (zo noemt de kinderarts het) gaat het beter! Wel keuteltjes, maar niet zo hard meer en zo goed als, zonder pijn!
Zal het dan toch van fruithapje en opvolgmelk komen?
eigenwijze nieuwschierige kindjes zijn leuk ( nog wel )
Qua maat zit ze nu in 68/74 vind met dit weer dat het wel lekker losjes mag Maar bij sommige merken heetf ze ook nog maat 62 dus, als ik het idee heb dat het te klein is dan gaat het in de bak op zolder.
pi_39031448
Gehgeh... Merlijn had even 'schijt' aan mama?

Kan me verheugen op de bijvoeding als ik dit allemaal zo lees! Ik heb Randy ook vanaf 4 maanden al fruithapjes bijgevoerd, niet omdat het hoefde (ik gaf bv) maar omdat ik het leuk vond, en hij vond het heerlijk! Ben razend benieuwd hoe Tinka het straks vindt!
Ik heb Tinka gisteren weer gewogen en ze was in 4,5 weken 500 gram gegroeid. Heb besloten me er niet al te druk meer over te maken. Ze is een tevreden kindje (zolang ik haar eens per 2 uur aanleg) en dunner wordt ze niet. Wel langer trouwens, en ze kijkt een stuk wijzer uit haar oogjes! Ze kijkt je nu echt aan en lacht dan (smeltttttttt! ) en kijkt ook naar bewegende speeltjes die je haar voor houdt. Errug leuk! Heb Randy nu dan ook uit de box verbannen (vond hij NIET bepaald erg!) en de box is dus nu geheel voor haar! Ze lijkt het prachtig te vinden, want ze krijgt een stuk meer van de omgeving mee dan in haar kinderwagenbak!
pi_39040645
Wilde even laten weten dat L. overleden is.
pi_39040757
Jeetje wat erg, gecondoleerd en veel sterkte
BlaBlaBla
pi_39041177
gecondoleerd ingrid en djeez, sterkte
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:30:42 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39042049
gecondoleerd.. kaarsje brandt voor lorenzo ..;(
pi_39043521
Gecondoleerd Ingrid en Djeez
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:19:26 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39043568
Jeetje Ingrid en Djeez... Wat ontzettend klote.
pi_39045509
Gecondoleerd Ingrid en Djeez

Wij hebben vandaag de MC Tobi gekocht. Amber heeft er ook al eventjes in gezeten thuis. Wat is ze dan weer klein

Eigenwijze kindjes zijn leuk! Maar wel vermoeiend Amber is ook zo lekker bezig. Ze wilde gisteravond echt niet slapen en is van 17.00 tot 23.00 uur wakker geweest. Maar ze heeft wel weer geslapen tot vanmorgen 8.30 uur.

Morgen gaat ze weer logeren bij opa en oma. Ik ga naar Robbie!! *zin in heeft*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:01:37 #64
3011 E.T.
pi_39047116
Gecondoleerd Ingrid en Djeez..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:24:29 #65
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39050915
Ach wat erg zeg, Ingrid en Djeez... sterkte en gecondoleerd (extra naar en verdrietig dat jullie hem niet hebben gezien )
pi_39055334
Nou de eerste keer oppassen hebben we overleefd. Hij heeft hartstikke lief liggen slapen, geen honger gehad en oma vond het erg leuk.

En ik vond het ook erg lekker om naar de postnatale gym te gaan. Alles bevallingsverhalen gehoord en weer eens iets actievigs gedaan met m'n spieren en te weten gekomen dat m'n buikspieren alweer tegen elkaar aan zitten (diastase).
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:00:43 #67
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39058552
Gecondoleerd Ingrid en Djeez..

Nu precies een jaar geleden braken m'n vliezen..
Of nou ja.. ik begon te lekken.. Om 02.00 uur braken ze pas echt!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_39058728
wat treurig ingrid & djeez, gecondoleerd.
pi_39060505
Ingrid en Djeez Gecondoleerd en sterkte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:28:32 #70
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39063122
Gecondoleerd Ingrid en Djeez.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:39:17 #71
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39063256
Heel veel sterkte Ingrid en Djeez
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:11:42 #72
103793 kozakken
Living the life
pi_39063825
Veel sterkte Ingrid en Djeez
pi_39066292
Sterkte Ingrid en Djeez
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:38:36 #74
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39066425
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:00 schreef Noli. het volgende:
Nu precies een jaar geleden braken m'n vliezen..
Of nou ja.. ik begon te lekken.. Om 02.00 uur braken ze pas echt!
Ik sjeesde al naar het verjaardagstopic maar het is morgen pas, Nouja dan maar succes met de voorbereidingen en het terugdenken aan hoe het ook alweer ging, zoiets...
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:10:34 #75
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39069670
Robin is te zwaar
Ben gister wezen wegen bij het inloopspreekuur van het CB. Hij weegt nu 9700 gram (1,3 kg zwaarder dan 4 weken geleden) en is 70,5 cm. Met gewicht op het lijntje boven het gemiddelde en met lengte op het lijn onder het gemiddeld. Ze zei dat Robin minder tussendoortjes moet krijgen. Net alsof ik m'n kind vol prop ofzo Ze keek een beetje vreemd toen ik zei dat ie maar 2 a 3 koekjes per week krijgt. Hij is gewoon een goede eter, bijna alles gaat op. Wat moet ik dan doen, minder eten geven? Get.. voel me meteen een slechte moeder.. weet zelf al te goed hoe het is om dik te zijn.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:50 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39069795
Lieve wennie je er niet zo druk om maken ja hij groeit goed qua gewicht en in de lengte wat minder.
Misschien gaat die nu ineens een groeispurt in de lengte krijgen en niets in gewicht.
Als jij het idee hebt dat je een tevreden manneke heb en hem niets te zwaar vind nou dan is dat zo.
Zo;n cb bezoekje is een moment opname , leuk als ze gemeten en gewogen worden en soms wel fijn als je complimentjes en/of handige adviezen krijgt.
Het zijn richtlijnen die ze geven en ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 12:39:59 #77
81992 Githa
pi_39070923
Ik sluit me helemaal aan bij Evenstar....Wennie niet te druk maken hoor, wie weet zit hij net vóór een groeispurtje en elk cb gaat daar zó anders mee om.
Zowieso als hij straks gaat kruipen en lopen gaat het minder hard én gaan ze nog eens minder eten ook, komt allemaal goed meid
pi_39071241
Je moet doen wat je gevoel je ingeeft Wennie! Zo heeft moeder natuur het geregeld..
Bij het CB zie je alleen maar gemiddelden die tot stand komen door zwaardere en lichte kindjes. Dat heeft totaal niets met het feit of je al dan niet een goede moeder bent te maken!
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:11:36 #79
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39072116
Thanks voor de opbeurende woorden
Het is meer de manier waarop dat mens het bracht. Ze ging er gewoon al vanuit dat ik 'm teveel geef. Als ik zie wat hij "moet" wegeten op een dag, dat vind ik ook behoorlijk veel: 2 flessen, pap, boterham, fruithap, groentehap. En dan drinkt hij z'n flessen vaak niet eens leeg, maar de rest gaat wel op.
Een groeispurt moet ie zeker krijgen, papa is 2m03, dus hij moet nog wat groeien Hij is wel wat zwaar (zeker om rond te zeulen in de maxi-cosi ), maar oogt niet erg zwaar, op zijn bovenbeentjes na Lekkere spekkies
Robin is een erg tevreden ventje, hij is vrolijk, rolt heel de kamer door, maar van kruipen heeft ie nog nooit gehoord En zelfstandig zitten kan hij wel, maar hij is er veel te onrustig voor, hij wil altijd alles maar pakken.
Overigens heeft hij nu de waterpokken, opgelopen op het KDV.

Overigens kreeg ik vorige week weer een aardig tegenstrijdig advies. CB Zoetermeer: Baby van 8 maanden moet minimaal 500 ml opvolgmelk binnen krijgen, anders aanvullen met volle yoghurt. CB Rijswijk: minimaal 300 ml opvolgmelk, anders wat poeder door de groentehap doen, yoghurt pas vanaf 9 maanden
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39072421
Ingrid en Djeez, gecondoleerd..
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:19:54 #81
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39072480
Ohjee.. helemaal vergeten

Djeez en Ingrid, gecondoleerd. Ik wens jullie heel veel sterkte toe
Mijn afvalstrijd!
pi_39075832
Ingrid en Djeez gecondoleerd.

Wennie laat ze lekker praten op het cb, makkelijk gezegd dan gedaan weet ik. Djen was ook te zwaar het eerste jaar en ik kreeg elke keer commentaar. En nu is ze de slankste meid van de klas, dus het gewicht nu zegt nog helemaal niks!
pi_39106959
Vanochtend ben ik met Finn naar de heupjescontrole poli hier in het academisch geweest. De arts zag niks geks aan de heupjes, maar omdat ik vroeger bijna een spreidbroek moest (ik ging ineens buikslapen en toen trok het vanzelf goed), moeten we toch bij 5 maanden een foto laten maken.
De arts vodn wel dat ie heel erg met opgetrokken gekruiste beentjes lag (doet ie inderdaad heel vaak, maarja, wat is normaal) dus dat moeten wij en het cb in de gaten gaan houden.
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:05:24 #84
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39107087
Misschien kan je met Finn eens langs een manueel therapeut gaan die gespecialiseerd is in baby's. Dat hebben wij ook met Merlijn gedaan en dat scheelde heel veel. Ook gaat Merlijn daar nog een keer naartoe voor controle.
pi_39114523
We weten niet of we nou heen moeten gaan. Dubbel allemaal. We mochten hem bij leven niet zien en bij dood wel.
Morgen is de condoleance, zaterdag de begravenis. Eerst de dienst van anderhalve uur, daarna de beravenis zelf.
Zou je ook alleen naar de begravenis kunnen gaan en niet de dienst?
pi_39114712
denk dat je moet doen wat jullie goed doet
sterkte ermee Ingrid en Djeez
pi_39114861
gewoon zelf weten natuurlijk. ik snap alleen niet waarom je de dienst dan zou willen overslaan. dat hoort toch wel erg bij de begrafenis/het afscheid?
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:48:46 #88
103793 kozakken
Living the life
pi_39115258
Persoonlijk vind ik dat een dienst en de begravenis bij elkaar horen. Dus naar beiden toegaan.

Maar misschien kun je het andersom stellen. Wanneer jullie dit zouden moeten meemaken, wat zou je graag hebben wat andere mensen bij jullie deden? (vanuit het principe: doe datgene goed, waarvan je ook hoopt dat een ander het bij jou doet)

Ik denk wel dat je misschien als ouders van een heel ziek kindje soms andere beslissingen neemt dan dat de omgeving die graag zou zien of logisch vindt.
Voor de rest kan en wil ik niet oordelen over jullie gevoelens en jullie beslissingen. Dat is aan jullie. Veel kracht toegewenst bij jullie keuze.
pi_39116019
Het is vooral dat we hem niet mochten zien. Dus je hebt hem nooit gezien en gekend. Lijkt me wel raar om dan heen te gaan.
Misschien maar eens met Djeez' vader bellen.
We kregen ook alleen een geboortekaartje, geen telefoontje. Misschien willen ze ons er liever niet bij, maar hebben ze ons een kaart gestuurd, omdat het anders raar staat.

Ik snap dat we zelf meoten beslissen, maar het is toch wel moeilijk hoor!
pi_39116180
gewoon gaan denk ik, naar beiden...
dat je hemnooit gezien hebt zouniets uit moeten maken. Je bent familie, klaar.

Mischien veranderen de familiebanden ooit in positieve zin en dan zou je gewild hebben dat je was gegaan. Bovendien is het een soort eer aan het kleine ventje, want wat kan hij er allemaal aan doen?

En met kozakken ben ik het eens: (quote:) Ik denk wel dat je misschien als ouders van een heel ziek kindje soms andere beslissingen neemt dan dat de omgeving die graag zou zien of logisch vindt.
pi_39116468
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:22 schreef Spekkiemonster het volgende:
Bovendien is het een soort eer aan het kleine ventje, want wat kan hij er allemaal aan doen?
Dat is wel zo ja.
pi_39118507
Ingrid19... doe datgene waar je géén spijt van zal (kunnen) krijgen.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen: door allerlei omstandigheden is de verhouding tussen jullie wat scheef getrokken, maar misschien verandert dat in de toekomst weer. Ik denk dat ze alle steun wel kunnen gebruiken nu. Als het NIET zo is als jij het uitlegt (geen belletje, dus ze zullen ons er wel niet bij willen hebben) kan het zijn dat de relatie tussen jullie alleen maar meer verstoort raakt. Als het WEL zo is, zal je dan spijt hebben van een afscheid van een jochie dat je graag had leren kennen?
Ik denk dat je moet gaan. Kan me niet voorstellen dat je daar spijt van kan krijgen.
*Persoonlijke mening, je schreef zelf al dat je weet dat het je eigen beslissing is en kennelijk wil je meningen/invalshoeken van anderen*
Sterkte met je verdriet en je beslissing hierin.
pi_39128121
Even heel wat anders. Stomme vraag, ik weet het. Maar kunnen flesbabietjes ook regeldagen hebben? Vast wel, toch?
Sinds gisteren is Kim erg onrustig. Vannacht tig keer eruit geweest, omdat ze overstuur was. Terwijl er normaal niks is en ze gewoon de hele nacht doorslaapt.
Ze heeft is sinds 20.00 wakker en ze wil/kan niet slapen. Terwijl ze doodmoe is.

Ze krijst erg en maakt haarzelf overstuur, dan krijgt ze het benauwd. Tenminste, zo lijkt het. Wel zielig hoor! En maar in haar oogjes wrijven. Ze kijkt je dan ook heel zielig aan.
pi_39128473
Bij flesbabietjes heeft het geen regeldagen geloof ik. Maar natuurlijk kunnen ze wel dagen hebben dat ze 'gewoon' uit hun doen zijn. Het zou ook iets met een sprongetje kunnen zijn, of krijgt ze misschien tandjes?
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:07:47 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39128642
Ingrid en Djeez, jullie zijn dus welkom op de begrafenis? Dat hebben ze aangegeven? Dan zou ik gaan, puur en alleen al omdat ze jullie er blijkbaar graag bij willen hebben. Dat vind ik altijd een heel goed en eenduidig uitgangspunt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_39131254
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:07 schreef Sugar het volgende:
Ingrid en Djeez, jullie zijn dus welkom op de begrafenis? Dat hebben ze aangegeven? Dan zou ik gaan, puur en alleen al omdat ze jullie er blijkbaar graag bij willen hebben. Dat vind ik altijd een heel goed en eenduidig uitgangspunt.
We hebben een kaart gehad, dus ik neem aan van wel. Verder nemen ze de telefoon niet op. Het is iig niet (telefonisch) gezegd ofzo.
pi_39131404
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:03 schreef Igraine het volgende:
Bij flesbabietjes heeft het geen regeldagen geloof ik. Maar natuurlijk kunnen ze wel dagen hebben dat ze 'gewoon' uit hun doen zijn. Het zou ook iets met een sprongetje kunnen zijn, of krijgt ze misschien tandjes?
Tja, hoe herken je dat he?
Ze kwijlt al een tijdje en bijt/kluift overal op. Wie weet.
  † In Memoriam † donderdag 22 juni 2006 @ 22:57:16 #98
43556 miss_dynastie
pi_39131619
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

We hebben een kaart gehad, dus ik neem aan van wel. Verder nemen ze de telefoon niet op. Het is iig niet (telefonisch) gezegd ofzo.
Ik zou aannemen dat je als je een kaart ontvangt ook welkom bent.
pi_39131807
Lijkt mij ook.. en juist als het contact niet zo goed is is dat voor hen ook veiliger dan een telefoongesprek (wat misschien een moeilijke wending kan krijgen juist door dat slechtere contact). Ik zou ook gewoon gaan dus.
pi_39132200
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Lijkt mij ook.. en juist als het contact niet zo goed is is dat voor hen ook veiliger dan een telefoongesprek (wat misschien een moeilijke wending kan krijgen juist door dat slechtere contact). Ik zou ook gewoon gaan dus.
Zit wat in.
pi_39132385
Ingrid en Djeez gecondoleerd. Ik zou inderdaad ook gaan, dan kun je later nooit spijt hebben dat je het niet gedaan hebt en misschien doet het de ouders goed dat jullie dan weer een 'eerste stap' doen.

Myrthe heeft ook wel dagen gehad dat ze opeens veel meer dronk (fles), dat zag ik dan altijd maar als een soort regeldagen.

Wennie niet druk maken hoor, die CB curves zijn gemiddelden en die komen door lange dunne kindjes (zoals de mijne) en kortere dikkere, geen kind is gemiddeld. Myrthe's vriendinnetje was 79 cm en 9400 gram en die vonden ze te licht, Myrthe zelf was 80,5 en 9200 gram (langer en lichter dus) en die vonden ze prima (bij hetzelfde CB dus !!). Lekker met een korrel zout nemen, als jij weet dat je je kindje niet overvoert met koekjes e.d. dan is er toch niets aan de hand.
pi_39132626
Kim mag nu toch minder melk hebben? Ze is 6,5 maanden.
Ze wil niet veel meer, drinkt lang niet alle flessen leeg.
pi_39147447
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:53 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Tja, hoe herken je dat he?
Ze kwijlt al een tijdje en bijt/kluift overal op. Wie weet.
Tandjes krijgen herken je meestal aan een verdikking op het kaakje en/of een wit puntje/streepje direct onder de huid. Als het de eerste tandjes zijn, zal dat hoogstwaarschijnlijk te zien zijn voorin het onderkaakje.

Vandaag met Tinka naar het CB geweest. Weer maar matig gegroeid, ze weegt nu (2 maanden) 4570 gram en is dus 470 gram gegroeid in 5 weken. Wel was ze maar liefst 4,5 cm (!) in de lengte gegroeid, heel veel dus. En ze moest haar eerste 2 prikjes! Ze heeft echt alles aan elkaar gekrijst, zielig gewoon! En nu maar afwachten hoe ze er op reageert, vind dat toch eng eerlijk gezegd. Met name ook omdat ze nu die nieuwe prik (pneu) hebben. Maar tot nog toe niets aan het handje gelukkig.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:31:35 #104
105850 Fuente
mamamuts
pi_39149021
Ingrid en Djeez, gecondoleerd...

Wij zijn terug van vakantie, het was helaas geen daverend succes, update volgt nog wel, ga nu eerst even uitrusten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:27:20 #105
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39165818
Jammer Fuente... lag het aan Sara of aan de vakantie zelf? Rust maar lekker uit idd...

Mammietje, wat is Tinka goed gegroeid zeg! Die prikjes zijn altijd zoooo zielig he ... word bijna boos op degene die ze geeft en ik kijk altijd de andere kant op, ik kan echt niet kijken.
Die nieuwe prik geeft overigens veel minder bijwerkingen dan de oude, dus wees maar niet bang.

Ingrid, hoeveel flessen krijgt Kim nu op een dag? Bij Emma verschilt het nogal, vaak drinkt ze niet zo goed, maar groeit wel goed dus zij zal ook minder nodig hebben. Ik heb er eigenlijk nooit wakker om gelegen, ik voed altijd op verzoek, ook met flesvoeding. Maar goed, nu heb ik ook niet van die gulzige kindjes, dus dan is dat niet zo erg.
pi_39167766
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:27 schreef Suzanna het volgende:
Jammer Fuente... lag het aan Sara of aan de vakantie zelf? Rust maar lekker uit idd...

Mammietje, wat is Tinka goed gegroeid zeg! Die prikjes zijn altijd zoooo zielig he ... word bijna boos op degene die ze geeft en ik kijk altijd de andere kant op, ik kan echt niet kijken.
Die nieuwe prik geeft overigens veel minder bijwerkingen dan de oude, dus wees maar niet bang.

Ingrid, hoeveel flessen krijgt Kim nu op een dag? Bij Emma verschilt het nogal, vaak drinkt ze niet zo goed, maar groeit wel goed dus zij zal ook minder nodig hebben. Ik heb er eigenlijk nooit wakker om gelegen, ik voed altijd op verzoek, ook met flesvoeding. Maar goed, nu heb ik ook niet van die gulzige kindjes, dus dan is dat niet zo erg.
Kim krijgt nu 4 flessen van 180ml, tussendoor fruithapje, soms een liga oid. En soms een sapje tussendoor. Groente gaat nog niet goed.
pi_39171459
Hier is het echt genieten geblazen met het bijvoeden.Gisteren namelijk lekker op een terrasje gezeten en Merlijn kreeg een stokbroodje. Die heeft hij lekker helemaal zacht zitten sabbelen. Later heeft hij ook een stukje rauwe tomaat gekregen maar die was hij vlug zat. Merlijn vindt het erg leuk om op deze manier met ons mee te eten. Wat dat betreft is het ook wel makkelijk als mamma kookt hij een stukje brood krijgt en dan lekker afgeleid is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Randa_v op 24-06-2006 12:31:09 ]
  zaterdag 24 juni 2006 @ 09:16:27 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39171477
Leuk Randa! Emma vindt al het 'andere eten' maar niets, behalve rijstewafeltjes, daar gaat ze lekker op soppen. Maar dan nog, ze eet er maar een tiende van op hoogstens...

Lijkt me zeker wel genoeg voor Kim, Ingrid. Als ze groentehapjes gaat eten kun je wel een fles weglaten, maar voor nu kun je eventueel ook de flessen die ze altijd minder goed drinkt wat minder vol doen ofzo? Het is volgens mij zowiezo beter om de hoeveelheid die ze drinkt/eet goed te verspreiden over de dag, dus het lijkt me niet erg als ze niet zoveel ineens drinkt.
pi_39174255
Rijstwafeltjes zijn helemaal passé hier. Er is genoeg wat ook lekker is.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:49:27 #110
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39174598
lekker die smikkelende kindjes wij mogen ook bijna
Hier een staangrage arwen , als ze ligt trekt ze zich eerst tot zit en dan zonder hulp trekt ze zich zo op tot staan en gaat ze stappen
Vanochtend haar dus even laten stappen zo en ze ging naar de tafel en hield ze de tafel vast en bleef stevig staan met de armen om haar heen om op te vangen bleef ze zo toch 2 minuten staan
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:42:40 #111
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39175911
Stom zeg, ik kom er net achter dat ik alle berichtjes van Ingrid over de begrafenis etc. heb gemist. Raar zeg. Dus Ingrid, ik heb niet expres daarop niet gereageerd, maar ze niet gelezen helaas.

Even een mening van mij... (al is die nu te laat eigenlijk) mijn nichtje is overleden bij de geboorte dus die heb ik ook nooit leren kennen, maar toch wilde ik graag naar de begrafenis. Dat doe je dan idd als een soort eerbetoon aan het kindje, maar zowiezo voor de ouders om ze te steunen en laten zien dat je er wilt zijn voor hen. Ik kon helaas niet gaan omdat ik hoogzwanger was en het in Noorwegen was, maar had wel gegaan als het had gekund.
Maar dat wilde ik nog even zeggen tegen je. Sterkte verder ermee!
pi_39180204
Evenstar, wat is Arwen snel! Goed hoor Sara die gaat op d'r knietjes zitten en optrekken, maar staan lukt nog niet

Goed hier dan de vakantie update. Het was een mooie camping, heerlijk weer, fijne tent enz. Maar helaas werd Sara 2 dagen na aankomst al ziek, weer benauwd 's nachts, wezen stomen in de douches, hoesten, rochelen naar adem happen, de hele reut opnieuw. Ze is er ook niet echt beter meer van geworden. Van de 2 weken dat we er zijn geweest heeft ze 3 dagen geen!! koorts gehad, en alle andere dagen wel. 's Nachts opzitten met een hoestend kind dat gewoon zo over de zeik gaat (logisch) dat ze het daar weer benauwd van krijgt enz.
Uiteindelijk stonden we op het punt om dan eerder naar huis te gaan, toen afgelopen zondag de auto kapot ging, na de garage gesleept is, en deze pas donderdag klaar was. Toen zijn we dus ook 's avonds naar huis gegaan.
Na het weekend gaan we weer een afspraak maken met de huisarts. Dit kan zo gewoon niet langer door. Ze heeft zo vaak, zo plotseling koorts, wordt dan benauwd, raakt in paniek en wordt nog benauwder.
Oh wat nog wel leuk is, ze heeft ook nog 2 boventandjes gekregen in de vakantie, 4 tandjes in totaal nu. Ze kan papa en mama zeggen (veel geoefend natuurlijk) en als wij 'hiep hiep' zeggen, doet zij d'r armpjes in de lucht en moeten wij 'hoeraaaaa' zeggen, ligt ze helemaal dubbel .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39181524
Fuente, wat kl*ote zeg! Ik hoop dat de ha met een oplossing komt, want dit is ook geen doen!

Evenstar, wat is Arwen snel!!! Amber probeert zich ook steeds op te trekken maar dat lukt nog niet altijd.

Ze zegt de hele dag door papapapapapa en bumbumbum en ze zwaait Ooko doet ze steeds haar armpjes omhoog, zo schattig.. Oh ennuhhh Amber geeft kusjes

[ Bericht 19% gewijzigd door Vicky op 24-06-2006 17:35:26 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:47:16 #114
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39182297
Fuente, dat is echt een rotvakantie zo! Wat verschrikkelijk vervelend zeg, voor jullie en zeker ook voor Sara. Arm klein meiske... Ik hoop zó voor jullie dat er gauw wat aan gedaan kan worden zeg...

Veel beterschap voor jullie kleine kuikentje...

(en natuurlijk wel goed zeg, die twee extra tandjes! Misschien ook daardoor éxtra zielig, of had ze daar geen last van?)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:47:50 #115
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_39182324
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 16:41 schreef Fuente het volgende:
vakantie verhaal
Jemig, dat klinkt niet echt geweldig, zo'n vakantie. Met kinderen lijkt me het toch eng om te kamperen. Het is zo behelpen vaak... Sommige dingen heb je zo niet bij de hand..
Goed, we gaan dit jaar zowiezo niet op vakantie. Volgend jaar maar eens kijken wat we willen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 24 juni 2006 @ 17:47:59 #116
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39182330
Vicky, da's wel heeeeeeeel lief, Amber die kusjes geeft ... Noa geeft Emma ook kusjes, en Emma zit dan met open mond ...
  zondag 25 juni 2006 @ 11:08:15 #117
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39200709
Fuente, vervelend zeg, dat Sara weer zo ziekjes was. Hoop dat de huisarts haar nu eens goed nakijkt

Arwen al gaan staan Meisje, je gaat veel te hard, laat mama en papa nog ff genieten van je als een klein beebje

Met Robin gaat het weer iets beter. De waterpokken zijn inmiddels aan het indrogen en de koorts is gezakt naar een lichte verhoging. Wel is Robin nog af en toe erg huilerig, lachen en huilen wisselen elkaar constant af. Hij slaapt ook nog veel, maar wel het liefst op zijn zij. Denk dat ie dan het minst last heeft van de pokken. Ook komt er boven een tandje door
Mijn afvalstrijd!
  zondag 25 juni 2006 @ 13:44:15 #118
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39204986
Tjee Fuente wat een rotvakantie zo.. Ik hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden Wat lief trouwens dat Hiep hiep..

Arwen al staan! Wat snel joh!

Over kusjes geven.. Hanne is nogal van het alles aflikken.. Als je 'r dan een kusje wilt geven heb je nog wel eens kans dat je een tongzoen te pakken hebt

Maar goed waarvoor ik hier ook kwam.. We hadden het even druk met het vieren van het dametje haar verjaardag, vanmiddag komt de laatste visite. We gaan jullie hier dus uitzwaaien..
We verhuizen alweer naar het D&P-topic. Maar we zien jullie daar vast snel terug
Maxi, Midi & Mini
pi_39205081
Doeidoei Hanne!! Veel plezier nog vandaag!! Wij gaan dalijk ook naar een verjaardag. Ambers vriendje is 2 jaar geworden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 25 juni 2006 @ 15:18:10 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39207851
Dag hanne veel pelzier bij de dreumesjes en peuters!

Fuente, wat naar zeg zielig voor saartje en heel sneu voor jullie. maar wat goed al papa en mama zeggen en je handjes omhoog gooien en twee tandjes erbij

robin lekker dat de waterpokjes al minder worden voor de jeuk

ambertje kusjes geven
  zondag 25 juni 2006 @ 17:20:56 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39211973
maxje hier is zielig

hij heeft geen zin om te lachen vandaag.
al de hele dag huilerig en steeds een uurtje wakker, uurtje slapen, uurtje wakker uurtje slapen.
ik heb het idee dat ie zichzelf een beetje in de weg zit
  zondag 25 juni 2006 @ 17:26:50 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_39212159
beetje groeispurtje geestelijk misschien pinquit? want ik vind hem opde laatste foto's ook ineens veel wijzer
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 juni 2006 @ 20:05:24 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_39218187
reactie op LadyS

Kijk, precies de reden dat ik blij ben dat het geen stuit is die baby van mij, ik heb dat herstel van die KS bij lois gezien en dat is niet leuk. bevallen doet zeer, maar daarna gaat het snel beter.
wat heerlijk dat het zo goed gaat LadyS
stormy waters...
sailin'
pi_39218998
Jammer van de vakantie Fuente

Ik vind al die dingen die alle kindjes leren zo leuk om te lezen

Finn is druk aan het oefenen met gekke bekkies trekken en het eerste lachje gaat vast snel komen als ik die grimasjes zo eens zie
  maandag 26 juni 2006 @ 16:34:43 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39254435
hoihoihoi

sinds Max kan rollen rolt ie in bed wel eens op zn buik en gaat dan lekker slapen.
hij valt ook sneller in slaap als ie op zijn buik ligt.

ik vind het doodeng
kan ik m gewoon laten liggen? of moet k hem omdraaien?
en als k zelf slaap?
  maandag 26 juni 2006 @ 16:37:53 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_39254567
ow ik kan me dat herinneren pinquit ik vond dat ook doodeng. op zich als ie met zijn hoofdje opzij ligt is er niet zo veel aan de hand, maar ik weet dat ik in die tijd weer regelmatig naast Liam's bed stond om hem om te draaien
stormy waters...
sailin'
  maandag 26 juni 2006 @ 17:31:50 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39256492
als hij zijn hoofdje zelf goed kan ophouden is er niets te vrezen
pi_39256766
Pinquit het cb zei tegen mij dat als hij zijn hoofd zelf goed kan draaien het goed gaat.
pi_39262461
Heel herkenbaar Pinquit... ik ben daar met Randy ook altijd heel panisch voor geweest. Mede omdat hij zoveel mogelijk op zijn zij moest liggen vanwege een voorkeurshouding (hij had/heeft een afgeplat hoofd daardoor). Als je bang bent voor verstikking hebben Evenstar en Anitra helemaal gelijk. Zelf was ik altijd (meer) bang voor wiegendood en dat is iets anders dan verstikking. Men weet niet hoe dit ontstaat en schijnt meer voor te komen bij buikligging, waarschijnlijk omdat ze dan dieper slapen. Ik heb om die reden Randy altijd omgedraaid (weer op zijn zij of rug dus) tot hij een maand of 10 was, daarna was er geen beginnen meer aan. Doordat ik naast hem sliep, kon ik hem vaak 'controleren' en kreeg ik er ook steeds meer vertrouwen in dat het goed ging. Bij Tinka zal ik dat weer doen. Meestal slapen die kleintjes toch zo weer.
Nog een tip: door een (gewoon koude) kruik of opgerolde handdoek tegen zijn zij aan te leggen voordat je hem instopt, kan hij minder snel/gemakkelijk omdraaien.
*Ik heb Randy ooit eens helemaal slap in de box aangetroffen terwijl hij op zijn buik lag, vandaar dat panische*
  † In Memoriam † maandag 26 juni 2006 @ 21:01:46 #130
81992 Githa
pi_39263662
Jordy is ook een buikslaper en in het begin ben ik hem 20x in een nacht terug gaan draaien, maar langzaam aan werdt dat steeds minder en nu ben ik op een punt dat ik hem lekker laat liggen
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.... dus lekker omdraaien die hap als jij daar beter door slaapt, dat wordt vanzelf minder.
  maandag 26 juni 2006 @ 21:09:36 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39263897
mja mammietje max ligt al met een rolletje op zn zij vanwege -jaja- zijn voorkeurshouding.

nu is ie alleen zo sterk dat ie gewoon langs zn rolletje draait.
dat maakt het net ietsje enger weer, straks kruipt ie eronder

dus ik kan kiezen ofzo, rolletje weg of hem constant omdraaien.
lastig

tis wel zo dat ie als ie op zn buik slaapt geen platter koppie kan krijgen..

is dat bij randy nog rechtgetrokken, dat hoofdje??
ik vind het namelijk een beetje onzin.. straks heeft ie toch ietsje meer haar, dan zie je dat scheven toch niet? ik heb zelf ook geen rond hoofd hoor maarja, fysio zegt dat zn gezicht er ook van kan scheeftrekken??
  maandag 26 juni 2006 @ 21:10:09 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39263918
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef Mammietje het volgende:

*Ik heb Randy ooit eens helemaal slap in de box aangetroffen terwijl hij op zijn buik lag, vandaar dat panische*
wat eng
  maandag 26 juni 2006 @ 22:05:51 #133
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39266203
Merlijn heeft voor de eerste keer pap gehad en hij lustte er wel pap van totdat hij echt moe werd zie foto topic voor foto's
  dinsdag 27 juni 2006 @ 00:45:09 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39272039
pinquit slaapzakje aan doen als hij in het roletje ligt hielp hier wel
pi_39274705
Merlijn is vandaag zes maanden.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:25:11 #136
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39274902
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:04 schreef Randa_v het volgende:
pi_39275013
Merlijn gefeliciteerd met je halfjaardag

Amber was gister weer aan de diaree. Bij elke wind die ze liet zat haar broek vol. En ze was pieperig. Ik denk toch weer tandjes.

Gisterochtend had ze geslapen tot 9.10 uur en nu ligt ze ook nog lekker, op haar buikkje, te slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:53:00 #138
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39275209
Goed zo Merlijn! Dat schiet lekker op

Ambertje aan de diarree...aaaaaaaaah! Maar altijd nog beter dan verstopping vind ik. Zeker als er een goede reden is zoals tandjes! Sterkte maar voor haar (heeft ze ook buikpijn?)

Emma is heeeeeeel verkouden (al een week of langer, net als Noa) en dat zorgt vaak voor slechte nachten. Dat hoesten is ook zo zielig. Ik had hier een keer gevraagd wat je voor baby's tegen het hoesten mag gebruiken maar ik ben het topic kwijt... Weet iemand wat ik bedoel? heel graag een tip, want tis zielig ...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:21:38 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39275601
oeh amber zou het?
Nadat hier een streepjes was en weer verdween is er nu weer een bubbeltje dus hier ook een hoop vraagtekens wel of geen tandjes? zou haar andere gedrag wel verklaren.

Emma verkouden zielig hoor, hier is arwen eigenlijk al vanaf geboorte af aan verkouden, meer als wat zoutwater oplossing en stomen in de douche kun je niet doen helaas. je kan geloof ik babyluuf gebruiken maar daar zijn de meningen over verdeeld.. o en natuurlijk ui onder het bedje

merlijn fijne verhalf jaardag
pi_39275606
Nee volgens mij heeft ze geen buikpijn. Heb haar net wakker gemaakt, alles zat onder, maar het was niet zo dun als diaree.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39283837
quote:
Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef pinquit het volgende:
mja mammietje max ligt al met een rolletje op zn zij vanwege -jaja- zijn voorkeurshouding.

nu is ie alleen zo sterk dat ie gewoon langs zn rolletje draait.
dat maakt het net ietsje enger weer, straks kruipt ie eronder

dus ik kan kiezen ofzo, rolletje weg of hem constant omdraaien.
lastig

tis wel zo dat ie als ie op zn buik slaapt geen platter koppie kan krijgen..

is dat bij randy nog rechtgetrokken, dat hoofdje??
ik vind het namelijk een beetje onzin.. straks heeft ie toch ietsje meer haar, dan zie je dat scheven toch niet? ik heb zelf ook geen rond hoofd hoor maarja, fysio zegt dat zn gezicht er ook van kan scheeftrekken??
Een kruik kan minder kwaad, daar kan hij niet onder rollen tenslotte. En idd, voor het platte koppie is buikslapen beter...
Bij Randy (inmiddels 1,5 jaar) is het nog steeds heel goed te zien dat hij een afgeplat hoofd heeft, ondanks zijn haar. Wel moet ik bekennen dat hij er ook een overstrekking bij had. Dit is wel iets om ook bij Max in de gaten te houden: je ziet overstrekkingen het meest bij kinderen die snel geboren zijn en in het speciaal bij kunstverlossingen (vacuümpomp etc.). Als Max veel (over-)strekt of als een plank ligt, veel één kant op strekt is het namelijk mogelijk dat zijn voorkeurshouding van een overstrekking komt. Het is dan zo dat hij niet zozeer de 'voorkeur' voor die kant heeft, maar dat het hem 'pijn' doet om op een andere kant te liggen. In dat geval heb je heel veel meer aan een chiropractor dan aan een fysiotherapeut, omdat er mogelijk een paar werveltjes verschoven zijn. Dit was bij Randy het geval dus en jammer genoeg kwamen we daar erg laat achter.
Onderschat dat afgeplatte koppie niet. De voorkeurshouding zal blijven bestaan en hoe vaker hij er op ligt, hoe meer het afplat. Hoe ouder hij wordt, hoe minder snel het herstelt. En idd. heeft dit consequenties voor zijn gezicht ook: het ene oortje zit minder ver naar voren dan de ander, het ene oogje blijft kleiner en het hele gezichtje kan idd wat scheeftrekken hierdoor. De oefeningen van een fysio zijn niet altijd leuk maar wel noodzakelijk en als je er een spelletje van weet te maken is het voor het kind ook nog te harden. Op zijn zij leggen zou ik dus zeker volhouden als ik jou was. Ik heb Randy om die reden t/m 8 maanden overdag in de box laten slapen, met zijn rug tegen de box aan en een kruik tegen zijn buik, half onder zijn been.
Ik hoop voor je dat het alleen een voorkeurshouding betreft en geen overstrekking. Overleg dit alsjeblieft met je fysio, dat kan je een hoop ellende besparen. Randy loopt nog steeds maandelijks bij een fysio én de chiropractor omdat dit gevolgen heeft voor alle spieren aan één kant van zijn lichaam. Hij heeft hierdoor een 'tenengang' en kan nog steeds niet los lopen, terwijl hij al wel vanaf 8 maanden overal langs schuifelt. Ook maakt dit de voorkeurshouding moeilijker te corrigeren.
pi_39283938
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:53 schreef Suzanna het volgende:

Emma is heeeeeeel verkouden (al een week of langer, net als Noa) en dat zorgt vaak voor slechte nachten. Dat hoesten is ook zo zielig. Ik had hier een keer gevraagd wat je voor baby's tegen het hoesten mag gebruiken maar ik ben het topic kwijt... Weet iemand wat ik bedoel? heel graag een tip, want tis zielig ...
Volgens mij alleen zoutoplossing-neusspray, Suzanna. Is idd erg zielig.
Snel weer beter worden Emma!
pi_39284895
bissolvon werd toen ook aangeraden volgens mij. ik was toen verbaasd dat 't mocht maar 't mocht toch. dacht ik. of was dat vanaf 1 jaar? nou ja even opzoeken misschien. succes ermee suzanna.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 14:42:41 #144
3011 E.T.
pi_39284927
Tegen het hoesten mag volgens mij ook Tijmsiroop gebruikt worden.
(Saskia was een maand of 8 toen de dokter dat adviseerde)
pi_39285426
Suzanna, wij hebben tussikind van VSM gebruikt bij Amber, dat giing ook goed.

Ambers billen en rug zitten helemaal onder de rode vlekjes/pukkeltjes... Denk toch echt dat er een tand aan het irriteren is... Ze voelt ook wat warm aan en kwijlt vershcrikkelijk. Ze zit oook echt ovral op te bijten....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:27:48 #146
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39286239
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een kruik kan minder kwaad, daar kan hij niet onder rollen tenslotte. En idd, voor het platte koppie is buikslapen beter...
Bij Randy (inmiddels 1,5 jaar) is het nog steeds heel goed te zien dat hij een afgeplat hoofd heeft, ondanks zijn haar. Wel moet ik bekennen dat hij er ook een overstrekking bij had. Dit is wel iets om ook bij Max in de gaten te houden: je ziet overstrekkingen het meest bij kinderen die snel geboren zijn en in het speciaal bij kunstverlossingen (vacuümpomp etc.). Als Max veel (over-)strekt of als een plank ligt, veel één kant op strekt is het namelijk mogelijk dat zijn voorkeurshouding van een overstrekking komt. Het is dan zo dat hij niet zozeer de 'voorkeur' voor die kant heeft, maar dat het hem 'pijn' doet om op een andere kant te liggen. In dat geval heb je heel veel meer aan een chiropractor dan aan een fysiotherapeut, omdat er mogelijk een paar werveltjes verschoven zijn. Dit was bij Randy het geval dus en jammer genoeg kwamen we daar erg laat achter.
Onderschat dat afgeplatte koppie niet. De voorkeurshouding zal blijven bestaan en hoe vaker hij er op ligt, hoe meer het afplat. Hoe ouder hij wordt, hoe minder snel het herstelt. En idd. heeft dit consequenties voor zijn gezicht ook: het ene oortje zit minder ver naar voren dan de ander, het ene oogje blijft kleiner en het hele gezichtje kan idd wat scheeftrekken hierdoor. De oefeningen van een fysio zijn niet altijd leuk maar wel noodzakelijk en als je er een spelletje van weet te maken is het voor het kind ook nog te harden. Op zijn zij leggen zou ik dus zeker volhouden als ik jou was. Ik heb Randy om die reden t/m 8 maanden overdag in de box laten slapen, met zijn rug tegen de box aan en een kruik tegen zijn buik, half onder zijn been.
Ik hoop voor je dat het alleen een voorkeurshouding betreft en geen overstrekking. Overleg dit alsjeblieft met je fysio, dat kan je een hoop ellende besparen. Randy loopt nog steeds maandelijks bij een fysio én de chiropractor omdat dit gevolgen heeft voor alle spieren aan één kant van zijn lichaam. Hij heeft hierdoor een 'tenengang' en kan nog steeds niet los lopen, terwijl hij al wel vanaf 8 maanden overal langs schuifelt. Ook maakt dit de voorkeurshouding moeilijker te corrigeren.
oei!! ok! ik heb niet echt oefeningen van de fysio gekregen, alleen de tip dus om hem op zijn zij te laten slapen, en dat doe ik dan dus ook. (ee kruik met daaromheen een handdoek gerold)

met spelen en in de box liggen draait ie nu om naar zn buik dus daar hoef ik niet echt op te letten.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:53:59 #147
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39287106
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:41 schreef bixister het volgende:
bissolvon werd toen ook aangeraden volgens mij. ik was toen verbaasd dat 't mocht maar 't mocht toch. dacht ik. of was dat vanaf 1 jaar? nou ja even opzoeken misschien. succes ermee suzanna.
Die bedoelde ik geloof ik! De andere tips ga ik ook eens nakijken. Ik denk dat ik zowiezo die Tussikind van VSM ga halen, en hiernaar ga vragen bij de apotheek. Als het vanaf 1 jaar is kan ik het in ieder geval voor Noa gebruiken
pi_39288467
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 08:04 schreef Randa_v het volgende:
Woeiieiieieieie! Gefeliciteerd!
Mijn Merlijn (dat rijmt) is vandaag al precies 7 weekjes
pi_39290258
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:27 schreef pinquit het volgende:

[..]

oei!! ok! ik heb niet echt oefeningen van de fysio gekregen, alleen de tip dus om hem op zijn zij te laten slapen, en dat doe ik dan dus ook. (ee kruik met daaromheen een handdoek gerold)

met spelen en in de box liggen draait ie nu om naar zn buik dus daar hoef ik niet echt op te letten.
Pinquit, ik las net je bevallingsverhaal en ik begreep daaruit dat Max best met wat "geweld" op de wereld is gekomen Hij wilde de draai niet maken en heeft daar zelfs een gebroken sleutelbeentje aan over gehouden?
Dat, in combinatie met een voorkeursliggen maakt dat ik me afvraag of al zijn werveltjes lekker op hun plats zitten, misschien is een bezoekje aan een chiropractor of een manueel therapeut dan geen overbodige luxe...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:38:16 #150
105850 Fuente
mamamuts
pi_39290884
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:34 schreef pinquit het volgende:
hoihoihoi

sinds Max kan rollen rolt ie in bed wel eens op zn buik en gaat dan lekker slapen.
hij valt ook sneller in slaap als ie op zijn buik ligt.

ik vind het doodeng
kan ik m gewoon laten liggen? of moet k hem omdraaien?
en als k zelf slaap?
Sara slaapt ook altijd op d'r buikje, komt maar weinig voor dat ze op d'r rug ligt. Ze doet dit sinds ze kan draaien, net als Max. In het begin legden we haar voor we zelf naar bed gingen op haar rugje, maar daar zijn we mee gestopt, 9 van de 10 keer werd ze er wakker van en wou ze niet meer slapen
Zolang hij z'n hoofdje overeind kan houden en /of terug kan rollen, kan het niet zo heel veel kwaad meer. Ik moet wel zeggen dat wij altijd voor we zelf gaan slapen bij Sara gaan kijken en tegenwoordig een babyfoon aanhebben, dus ben er iets geruster op.

Mammietje, wat eng zeg! brrr, krijg er de rillingen van, gelukkig was er niets aan de hand!

Merlijn alweer 6 maanden

Amber, laat die tandjes maar snel doorkomen!

Suzanna, wij hebben bisolvon voor baby's voor als Sara hoest, superspul! Beterschap met je meiske

Sara is weer helemaal gewend thuis. Het wordt zo'n ondeugdje he! Ze kruipt het hele huis af, als je 'nee Sara' zegt gaat ze lief lachen en doet ze het snel toch Hoewel ze wel doorheeft wat 'nee' is, want gister bij opa en oma wou ze een fles omduwen, en opa en oma zeiden 'nee nee Sara', toen deed ze het met d'r andere handje. Dus opa en oma weer 'nee nee', en toen ging ze er bij beide handjes en een dikke grijns heel hard tegenaan slaan
Sara
Merel
Ukje
pi_39301818
Kim krijste gisteren ca 2 uur de boel bij elkaar, ze was niet stil te krijgen. Uiteindelijk bij de ha-post beland. Ze bleek koliek te hebben. Hele erge buikkramp dus. Ze overstrekte zich niet en dook niet in elkaar, zoals ze normaal doet. En ze had ‘s middags flink gepoept. Dus we dachten er niet aan. Dit had ze nog nooit zo erg gehad! Zielig! We hebben haar een zetpil gegeven, dat hielp redelijk. Ze bleef wel onrustig, maar viel uiteindelijk in slaap.

Vanmiddag naar de kinderarts geweest, op controle. Kim wordt eindelijk onderzocht. Ze krijgt maandag een rontgenfoto van haar darmpjes. Ze moet dan eerst contrastvloeistof hebben. Het duurt een week voordat de uitslag binnen is. Als die goed is, dan is het pech. Dan doen of kunnen ze verder niks doen. We moeten gewoon verder met lactulose.

Kim wil niet slapen en het lijkt op aandacht vragen. Want ze krijst als een gek, je denkt dat er wat is. Maar dan kom je boven en is ze meteen stil.
Nog tips?

Pfff, ik ben bekaf, ga nu eerst (hopelijk) slapen.

Groetjes Ingrid
pi_39301980
@ ingrid zijn jullie nog naar de begrafenis geweest van jullie neefje?
ben ik gewoon nieuwschierig naar, als je het er niet over wilt hebben snap ik het ookhoor
pi_39310286
Merlijn had gisteren al 38.0. Dus wat verhoging. Al enkele nachten is het pure paniek als hij tussendoor wakker wordt. Moeilijk. Vanmorgen had hij 38.6, hij mag dus niet naar het KDV vandaag. Dan blijf ik maar thuis, kan ik zelf ook nog bijslapen. Wel zielig zo, hij gloeit helemaal. Gelukkig slaapt hij nu. Ik gok toch op tandjes omdat hijj niet echt ergens last van heeft verder.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:08:21 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39314206
kim, niet leuk die kolieken

merlijn tandjes? zou het? hier komen de bultjes en streepjes af en aan bij arwen nog geen duidelijk tandje dus

Vanmiddag naar de dietiste spannend.
pi_39316820
Arme Kim.... Helpt het niet als je haar lekker bij je in bed neemt, Ingrid? (Aangezien ze stil is als je bij haar komt.) Tegen kolieken is helaas weinig opgewassen. Als Tinka hele heftige darmkrampen heeft, wil ik haar nog wel eens 'dubbel vouwen': Voetjes zo hoog mogelijk op haar buik en lekker op haar kontje kloppen... soms helpt dat. Bij Randy (die ook kolieken had op een gegeven moment) hielp alleen rondsjokken terwijl hij op zijn buik op je arm lag. Zo lijkt ieder kind wel zijn eigen gebruiksaanwijzing te hebben, alleen erg jammer dat die er niet bij de geboorte bijgeleverd wordt!

Wat sneu Randa... niets aan als die kleintjes ziek zijn he? Zeker niet als je niet zeker weet wat er aan de hand is...

Succes bij de diëtiste Evenstar.
pi_39321515
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
@ ingrid zijn jullie nog naar de begrafenis geweest van jullie neefje?
ben ik gewoon nieuwschierig naar, als je het er niet over wilt hebben snap ik het ookhoor
De bagrafenis was zaterdag. Djeez' vader had gezegd dat we bij de kerkboerderij ofzo moesten zijn. Waren we daar, was er geen mens. Uiteindelijk de dienst gemist. We wilden niet een kwartier later binnenvallen. We zijn maar een beetje gaan rondrijden. Bij toeval kwamen we achter de rouwstoet aan en konden we zo aansluiten. Gelukkig de begrafenis wel meegemaakt. Ze hebben zelf het mandje met L. in het graf laten zakken. Er werd nog wat verteld en een gebed gezegd. Iedereen moest meebidden, wij deden dat niet, want we zijn niet gelovig.

Toen mocht je nog langs het graf lopen. Wel mooi. Daarna naar een zaaltje toe. Waar er broodjes, kofiie en thee was. Later fris, wijn en nootjes.

We werden apart geroepen en de vader wilde dat we weggingen, omdat we de dienst hadden gemist. We mochten het niet uitleggen. Van Ronalds zus wel. En toen mochten/moesten we blijven.

We hebben L. dus nooit gezien. Dat was wel vreemd. Je bent wel verdrietig, maar niet zo heel erg, omdat je hem nooit hebt gezien en er dus geen band mee had.
pi_39321860
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:24 schreef Mammietje het volgende:
Arme Kim.... Helpt het niet als je haar lekker bij je in bed neemt, Ingrid? (Aangezien ze stil is als je bij haar komt.) Tegen kolieken is helaas weinig opgewassen. Als Tinka hele heftige darmkrampen heeft, wil ik haar nog wel eens 'dubbel vouwen': Voetjes zo hoog mogelijk op haar buik en lekker op haar kontje kloppen... soms helpt dat. Bij Randy (die ook kolieken had op een gegeven moment) hielp alleen rondsjokken terwijl hij op zijn buik op je arm lag. Zo lijkt ieder kind wel zijn eigen gebruiksaanwijzing te hebben, alleen erg jammer dat die er niet bij de geboorte bijgeleverd wordt!
Een gebruiksaanwijzing zou idd wel handig zijn!
Bij Kim helpt het soms wel om cinababy druppels te geven en een lekke warme cosibag op haar buikje te leggen. soms helpt gewoon niks. Dan proberen we haar zo goed mogelijk te troosten.

Grrr!!! Net boodschappen gedaan en op de terugweg geramd door een eikel op de brommer.
Hij knalde tegen de wandelwagen aan. Ik schrok me dood! Kim heeft nu een donkerrode plek op haar wang en een schram op haar hoofdje. Ze lijkt er geen last van te hebben.
Ik liep trouwens gewoon op de stoep.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:58:44 #158
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39322201
Is tie doorgereden Ingrid?
Ik had 'm persoonlijk van de brommer afgesleurd.. Als ze mij ondersteboven crossen is het tot daar aan toe maar owee als ze de wagen ook maar schampen, dan zijn ze voor mij..
Maar heb je geen signalement of een kentekennummer? Dan kun je gewoon aangifte doen toch?

Kan daar sowieso al slecht tegen..
Laatst ook, was er hier 'Braderie' op een bepaald punt was het wat druk en was het even moeilijk lopen. Komt er zo'n stom mens die zo even de voorkant van de wagen aan de kant drukte zodat ze door kon lopen.. Ik heb 'r op de hakken gereden, draait ze zich om en begint schaapachtig te lachen.. Ja daag! Ik dring ook niet voor, je kunt ook rustig wachten i.p.v. bijna een kinderwagen omver te lopen.. Voor hetzelfde geld raakt ze daar door de drukte uit balans en ligt ze zo boven op Hanne!
Grrrrrrr

Denkt men dat als kinderen in een kinderwagen zitten of liggen ze optimaal beschermd zijn ofzo?
Dat het dan minder erg is om er tegen aan te knallen..

Maar heeft ie jou ook geraakt Ingrid? Ben je de schrik al wat te boven?

[ Bericht 10% gewijzigd door Noli. op 28-06-2006 15:12:18 ]
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 28 juni 2006 @ 17:05:40 #159
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39326668
Ingrid jeetje wat een schrik ik zou ook pisnijdig zijn..

We zijn bij de dietiste geweest, en niets bijzonders.. grofweg hier heb je een lijstje zoek zelf maar uit
pi_39327365
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:58 schreef Noli. het volgende:
Is tie doorgereden Ingrid?
Ik had 'm persoonlijk van de brommer afgesleurd.. Als ze mij ondersteboven crossen is het tot daar aan toe maar owee als ze de wagen ook maar schampen, dan zijn ze voor mij..
Maar heb je geen signalement of een kentekennummer? Dan kun je gewoon aangifte doen toch?

Maar heeft ie jou ook geraakt Ingrid? Ben je de schrik al wat te boven?
Hij raakte mijn voet/been. Hij kwam van achteren. Er zat geen kenteken op.
Ik ben wel geschrokken, maar ga morgen wel weer gewoon dezelfde route.
Mocht ik hem nog zien, of een vermoeden hebben, dan mep ik hem van zn brommer af!
Ik was ook te geschrokken en Kim huilde natuurlijk, dus ik ging meteen bij Kim kijken.
pi_39327569
Jeetje Ingrid, het zit jullie niet mee, eerst die koliek en dan zo'n stom stuk vreten op een brommer.

FF een vraagje tussendoor; weet iemand hoe lang neonatale acne duurt? Ik weet dat het vrij veel voorkomend is en dat het vanzelf zonder behandeling overgaat, maar ik kan nergens vinden hoe lang het nou duurt.
pi_39328211
Is er eigenlijk bahalve neusspray en ui onder het bed, iets anders om verkoudheid over te laten gaan? Of moet het vanzelf weggaan? Kim hoest al een paar weken, ze blijft er soms zowat in.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:05:48 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39328347
stomen in de douche en je schijnt bisolvon te mogen gebruiken, maar mij is gezegd dat je buiten wat zoutoplossing beter niets kunt doen als dat en wat stomen en een uitje onder het bed.
pi_39328836
Paar weekjes Tamea.
pi_39329600
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:05 schreef _evenstar_ het volgende:
stomen in de douche en je schijnt bisolvon te mogen gebruiken, maar mij is gezegd dat je buiten wat zoutoplossing beter niets kunt doen als dat en wat stomen en een uitje onder het bed.
Stomen ga ik proberen. Hopelijk helpt het!
pi_39346647
Mijn kleine meisje is ziek Maandag begon de ellende. Michel heeft wel 8x een diareeluier gehad. En hij heeft haar meerdere keren moeten verschonen. Dinsdag idem dito, steeds maar diaree, huilerig, hangerig kindje, wel slapen, niet slapen, piepen. 's Nachts hele bedje vies, slaapzakje vies en weet ik veel wat nog meer. 's Nachts moesten we er meerdere malen uit. Ook had ze 39,5. Dus zetpilletje. 's Ochtends ging het wel. Overdag wel netjes fruit gegeten en flesje gedronken, maar groentehap, no way. Gisteravond in eens overgeven, hele golf kwam eruit, temp was 39,7, weer zetpilletje en de koorts zakte weer. Vanancht weer 3x eruit geweest. Steeds maar beetje drinken gegeven, want gister wilde ze geen groente en geen fles. Vannacht dus flesje met 1 schepje voeding erin want tja, ze meot wel wat binnen krijgen. Vanmorgen om 6 uur was ze weer wakker, weer flesje en toen weer lekker in bedje gelegd. Om 9 uur werd ze wakker, weer helemaal ondergepoept.. en een temp van 38,7

Hoelang mag diaree duren? Ze is gelukkig wel heel levendig en gaat het hele huis door, speelt zo af en toe wel maar is ook behoorlijk hangerig.

Och Kim toch! Hoop dat er niets ernstig is. Wel fijn dat ze nu goed onderzocht gaat worden.

Evenstar, hier hetzelfde hoor bij de dietiste. Kregen ook een lijst mee. Morgenochtend mogen we weer een langs komen want daarna gaat ze met zw. verlof.

Wij hadden voor Amber Babycare neusspray/zoutoplossing. En stomen idd. Evt. met een beetje Luuf.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:46:54 #167
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39346706
zo lang al koorts Vicky? Ik zou naar de HAP gaan.
pi_39346796
HA gebeld, mag om 11.20 langskomen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39346845
Idd Ingrid, stomen! Helpt erg goed bij snotterige kindjes en benauwde kindjes. Bisolvon voor baby's mag ook (bij de drogist te verkrijgen) en helpt goed tegen vastzittende hoest.

Vicky, diarree mag op zich best, zolang ze maar genoeg vocht krijgt. Met die lange koorts zou ik inderdaad ook uitkijken, vooral omdat je zegt dat ze 's ochtends al wakker wordt met 38.7.

Sterkte voor jullie meiskes! Is maar niets zieke kindjes..

Sara is echt supervrolijk, ze kletst de hele dag door en gister op het kdv hebben ze bijna de hele dag buiten gespeeld.
Vannacht was ze wel weer een uur wakker (wordt bijna gewoon tegenwoordig). Ze is dan 's morgens ook weer voor 7 uur wakker met als gevolg dat ze nu ineens weer 3 (grote) slaapjes overdag doet. We laten het maar even maar op den duur willen we toch graag weer naar 2 slaapjes, je kan zo bijna geen kant op met d'r overdag.
Maar ze is wel heel vrolijk en leert ook heel veel, kan daar ook mee te maken hebben.

Ze heeft helaas haar beentjes nu onder het eczeem zitten, maar ook daar heeft ze zelf weinig last van lijkt het..
Sara
Merel
Ukje
pi_39346894
Ze drinkt op zich wel goed, luiers zijn ook wel gewoon goed nat. Denk toch dat het tanden zijn... Kijken wat de ha straks zegt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:01:11 #171
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39346995
Merlijn bleef trouwens gisteren nadat ik hem in zithouding had gezet zelf zitten op het aankleedkussen. Toch zeker een minuut lang
pi_39347973
Vicky, kan idd van tandjes zijn hoor. Sara heeft van alle 4 tandjes dagenlang spuitluiers en koorts gehad, maar niet zo hoog als Amber moet ik zeggen. Maar ze kunnen er idd flink last van hebben!

Merlijn, goed zo jochie!
Sara
Merel
Ukje
pi_39348090
Knap Merlijn!

Zielig voor Amber. Hopen dat de tandjes snel doorkomen, als dat het is.

Vanmiddag voor het eerst met Finn naar het CB, ben erg benieuwd hoe zwaar/groot ie nu is ivm de voedingsperikelen. Hij drinkt nog steeds erg vaak, al is het niet meer zo erg als de laatste paar dagen. En ik ben nu voor het eerst de draagzak aan het uitproberen. Voorlopig vind ie het heerlijk en ligt ie lekker te slapen.
pi_39348294
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:01 schreef Magneet het volgende:
Merlijn bleef trouwens gisteren nadat ik hem in zithouding had gezet zelf zitten op het aankleedkussen. Toch zeker een minuut lang
Hij begint nu ook echt door te krijgen dat als hij een beetje met zijn handjes steunt, hij ook kan lijven zitten. Merlijn zat daarstraks ook te glunderen, lekker trots op zich zelf.
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:11:48 #175
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39348790
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:54 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Hij begint nu ook echt door te krijgen dat als hij een beetje met zijn handjes steunt, hij ook kan lijven zitten. Merlijn zat daarstraks ook te glunderen, lekker trots op zich zelf.
hoe voelt hij zich nu en is hij nog steeds zo warm?
pi_39349236
Temperatuur weet ik niet, maar Merlijn voelt wel nog warm en klam. Wel is hij als hij wakker is heel alert met vanalles bezig. Zo van, op de buik draaien en met alle geweld mamma's boek wegkapen. Het gaat dus wel goed, minder paniekiger dan gisteren. Hij doet vooral drinken en gaat daarna rustig zelf slapen. Dat vele drinken heeft wel een voordeel volgens mij, mij rechterborst, waar hij constant uit drinkt zit tjokvol heb ik het idee.
pi_39349582
wer terug van de ha. Amber heeft weer een buikgriepje. Koorts zakt volgens ha binnen een paar dagen weer. Veel drinken, eten is niet belangrijk, flesjes ook niet als ze maar vocht binnen krijgt.
We blijven het aankijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:15:42 #178
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39350763
Deze vader komt zich nog maar een keertje melden in dit topic met vooral veel wijze moeders
Ons mannetje is nu 17 dagen en sinds vorige week vrijdag thuis uit het ziekenhuis omdat hij prematuur was. Drinkt sindsdien volledig BV, dit was 2x per dag in het ziekenhuis, aangevuld met MM.

Nu is het overdag in huize Coelho heerlijk rustig met een lief klein ventje dat tussen zijn voedingen door heerlijk slaapt. Af en toe hoor en zie je hem wat steunen en kreunen omdat er wat lucht of anders dwars zit in z'n darmen, maar dan slaapt ie heerlijk door. Nu is het alweer 4 nachten op rij dat meneer 's nachts krampjes heeft en tot op het hysterische af blijft huilen. Afgelopen nacht van half 12 tot na 4 uur. Jullie kunnen begrijpen wat dat ook met onze nachtrust doet. Waarom nou 's nachts en niet overdag?? Het vervelendste vind ik nog wel dat ik vanaf volgende week weer moet gaan werken en er nog meer (naast de voedingen) op mijn vrouw gerekend moet worden. Ik kan echt niet nachten lang op zijn en overdag ook nog eens op het werk volledig functioneren.

Wij denken dat het krampjes zijn omdat hij heel erg verkrampt kijkt, ontzettend grijperig is met zijn armpjes, alles heel stevig vast wil pakken, continu met zijn beentjes aan het strekken is (holle rug maken zelfs), en ontzettend winderig/poeperig is. En dit zonder dat wij overdreven scherp eten.
Hij is op zo'n moment met geen mogelijkheid te kalmeren, praten, knuffelen, fietsen met de beentjes, buikje strelen, op z'n buik over je arm dragen, VSM druppeltjes, niks lijkt te helpen.

Ook is hij ontzettend zoekerig, alsof ie op zo'n moment ontzettende honger heeft (wat niet kan omdat hij even daarvoor nog gegeten heeft), het lijkt wel een enorme zuigbehoefte. Echter: spenen worden uitgespuugd, eigen vingertjes ook. Je krijgt hem alleen rustig door je pink aan te bieden waar hij dan als een bezetene op gaat zuigen. Maar zodra je die terugtrekt is het ook weer huilen. Het lijkt wel of ons kereltje ook niet in slaap wil vallen 's nachts. Je zou toch denken dat na een half uur hysterie de grootste energie er toch uit moest zijn...

Een lang verhaal, maar een korte vraag: Help, wat kunnen wij doen om hem beter te laten slapen?
pi_39350969
warm badje? babybuikjes olie van Weleda, buikje masseren?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:27:10 #180
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39351074
Het klinkt hetzelfde als wij hadden en het enige wat ik kan zeggen is sterkte want je zult toch door moeten zetten. En als hij per sé wilt zuigen op een vinger/ de borst zul je dat gewoon toe moeten laten.

Ook zal je je erop in moeten stellen dat je met een beetje pech de komende weken het met een paar uur slaap per nacht moet doen, dat zijn nu eenmaal de nadelen die horen bij het vaderschap.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:27:24 #181
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39351080
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:23 schreef Vicky het volgende:
warm badje? babybuikjes olie van Weleda, buikje masseren?
Buikje masseren hebben we ook geprobeerd, die specifieke olie niet, wel andere. En badje? 's avonds rond half 8 nog in het badje geweest. Moeten we hem dan midden in de nacht nogmaals gaan badderen?

Het punt met de meeste tips die je vindt is dat ze wel (even) werken zodra je ze toepast, maar zodra je stopt is het weer foute boel.

Ik vind het zelf het vreemdst dat dit juist 's nachts speelt en niet (ook) overdag.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:28:25 #182
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39351108
Zo klein heeft een kindje nog niet de kans gehad om een dag/nacht ritme op te bouwen dus het is eik niet gek dat het ook snachts kan gebeuren.
pi_39351132
En dat is niet alleen in het begin hoor die nachtelijke onderbrekingen. Dat is zelfs als ze 8 maanden oud zijn. Maar daar sla je je wel door heen hoor!

En een kindje van 17 daagjes oud heeft nog geen flauw benul van ritme. Die kent het verschil tussen dag en nacht niet. Dat komt vanzelf wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:31:23 #184
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39351185
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:29 schreef Vicky het volgende:
En dat is niet alleen in het begin hoor die nachtelijke onderbrekingen. Dat is zelfs als ze 8 maanden oud zijn. Maar daar sla je je wel door heen hoor!

En een kindje van 17 daagjes oud heeft nog geen flauw benul van ritme. Die kent het verschil tussen dag en nacht niet. Dat komt vanzelf wel.
6 maanden ook, zeker als ze ziek zijn of er tandjes aankomen. In die gevallen is het ALTIJD mogelijk
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:34:16 #185
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39351269
Dank jullie wel.
Het ergste is nog wel dat je niks voor het mannetje kunt doen, terwijl je ziet dat ie pijn heeft. Maar goed, als ik jullie begrijp is tijd het enige dat helpt.
In het ziekenhuis werd trouwens niks van dit alles gemeld. Daar sliep hij elke nacht door, zelfs toen hij terug ging naar 7 voedingen sliep hij van half 11 tot half 5.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:35:47 #186
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39351310
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef Coelho het volgende:
Dank jullie wel.
Het ergste is nog wel dat je niks voor het mannetje kunt doen, terwijl je ziet dat ie pijn heeft. Maar goed, als ik jullie begrijp is tijd het enige dat helpt.
In het ziekenhuis werd trouwens niks van dit alles gemeld. Daar sliep hij elke nacht door, zelfs toen hij terug ging naar 7 voedingen sliep hij van half 11 tot half 5.
andere omgeving, meer indrukken ( stemmen, geluiden, gaat beter zien ) kan daarin heel veel uitmaken.
En inderdaad het doed pijn tot diep in je hart als je kind zo huilt en je kan er niets aan doen.
pi_39351793
Ik vind van 22:30 tot 06:30 doorslapen voor zo'n pukkie nog wel erg lang, dat is eerder (hoge) uitzondering dan regel en ik vrees dat jullie het nog wel even met een gebroken nachtrust zullen moeten doen, ook de verse papa
Krijgt hij nu BV op verzoek?

Die kleintjes moeten een heleboel verwerken en dat doen ze tijdens het slapen. Slaapt hij bij jullie op de slaapkamer? Zo niet, dan zou je dat kunnen proberen.
Net als het zo rustig mogelijk houden voor het slapen gaan en bij het wakker worden snachts. Dus geen fel licht, niet hardop praten. Lekker bij je nemen, voeden (snachts honger is naast echte honger ook vaak mama-honger!), rustig knuffelen en wiegen.
Soms moeten ze gewoon even huilen om alles te verwerken en dat kan het beste in de armen van papa of mama

Badmelk van Weleda vond ik altijd erg prettig voor het slapen gaan. Daarna een warme massage met buikjesolie.
Wat ik ook wel eens deed bij kramperige babies is een "rokje" maken van een warme flanellen luier. Net onder de oksels, "stevig" om je kindje rollen en vasttapen of spelden.

Je schrijft dat "al die dingen helpen maar niet meer als je er mee stopt". Misschien dan dus niet stoppen?
pi_39352157
Finn sliep ook heel lang door toen ie bijgevoed werd de eerste dagen en dat hield op toen ie volledig borstvoeding kreeg.

Zou het niet ook iets kunnen zijn in het eetpatroon van de moeder dat die krampjes veroorzaakt, als ie het alleen 's nachts (na het avondeten van mams) heeft? Ik kan me voorstellen dat je thuis anders eet dan in het ziekenhuis.
pi_39352814
Wat iedereen zegt en owlet in het bijzonder

Voeden op verzoek, lekker bij je houden (ook 's nachts) en wat bij mij erg hielp: accepteren dat het nou eenmaal zo is. Van je er tegen verzetten wordt je een heel stuk vermoeider. Babies houden ook van clusteren. Ze liggen dan graag bij mama aan de borst, de dag te verwerken en en passant nemen ze ook nog af en toe een lekker slokkie melk mee. En je lost er een groot deel zuigbehoefte mee op. Mijn dochter wilde ook alleen de borst en heel af en toe van papa een pink. Na 3 maanden wilde ze die pink ook niet meer, een speentje heeft ze nooit gehad, maar clusteren doet ze nog wel steeds.

Krampjes horen er ook gewoon een beetje bij, de darmpjes moeten nog in de plooi. Het gaat lang niet altijd om wat de mama eet, want ook flesgevoede babies hebben krampjes. Krampjes treden over het algemeen 's avonds en/of 's nachts op, dat is dus niet raar perse.

PS: wel herkenbaar hoor! Komt goed, komt goed!
pi_39353104
Wat doe ik met een kindje dat volledig in paniek is?? Schreeuwen, huilen omdat hij zich niet lekker voelt. Niks helpt, zelfs de borst weigert hij.
pi_39353123
Voor zover ik weet is 't ook normaal dat krampjes de 2e of 3e week beginnen (bij ons wilde de kraamverzorgster nauwelijks geloven dat Myrthe vanaf de 3e dag al krampjes had tot ze het een keer zelf zag) en dat baby's (zeker premature) de eerste tijd veel slapen, in jullie geval toen dus in het ziekenhuis. Dat wil dus niet zeggen dat jullie het fout doen oid. Kolieken kunnen ook komen door teveel prikkels, misschien kun je die overdag verminderen? Als je extra gaat voeden vanwege zijn zuigbehoefte kun je gewoonlijk het beste de leegste borst aanbieden (vettere melk, verzadigt goed).
Succes.. meestal is 't na 3 maanden over, en de eerste 6 weken het ergst..
(Ik dacht dat het onderscheid tussen kolieken en krampjes is dat bij koliek de baby zich overstrekt, en bij krampjes de benen juist optrekt. Krampjes komen door gassen ed en dan helpt 'fietsen' enzo, kolieken hebben vaak onbekende oorzaak (of het moet al van reflux komen (='opboeren maagzuur', spugen met boogje ed zie Google) en dan helpt rechtophouden, hoofdeinde bedje verhogen ed vaak al wel).)
pi_39353635
Randa, Amber is de afgelopen 2 dagen ook af en toe helemaal in paniek. Dan gilt ze het uit. Wil niets. Het enige dat helpt is knuffelen en sussen en een beetje rondlopen, meer ook niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39353814
Randa, wat hier weleens wil helpen als troosten, knuffelen en zingen niet genoeg zijn is de aandacht af te leiden door bijv. voor de spiegel te gaan staan. Of de televisie even aanzetten. Al is het maar om voor een klein momentje het te doorbreken.
pi_39353830
Jeetje Coelho... het is wat hé, dat ouderschap!
Moest wel wat lachen om je verhaal, maar dat is juist van herkenning! Bij mijn eerste had ik precies hetzelfde en toen ik een half jaar verder was, was ik dat allemaal vergeten terwijl hij toch maar liefst 4 maanden lang darmkrampen heeft gehad! Het kwam allemaal terug toen Tinka geboren werd: "Gatverdamme, die nachtelijke escapades horen er ook bij!!!"
Mijn kinders hebben ook beide de voorkeur gegeven aan 'snachts mopperen. Daar doe je eigenlijk niets aan, behalve -zoals al gezegd is- je erbij neerleggen. Ik heb de wieg naast mijn bed staan en aangezien het bed nog op klossen staat, is dat op gelijke hoogte als ik lig. Dat heeft als voordeel dat ik mijn arm over de wieg kan hangen en de pink in hun bekkie kan houden. Tinka neemt daar helaas niet altijd genoegen mee en wil soms tegen mama aan met haar hoofd op mama's tiet hangen, zodat die altijd voor het grijpen is! Slaapt niet rustig, zo'n frummel naast je, maar beter dan dat ze alles aan elkaar blijven janken. En soms helpt niets... of zoals je zegt; alles helpt zeer tijdelijk. De enige geruststelling is dat het tijdelijk is. De eerste 6 weken staan er om bekend, maar soms hebben kids (zoals mijn eerste) er 4 maanden last van met ups en downs. Je gaat vanzelf een patroon herkennen in het gehuil in combinatie met de poepluiers.
Tuurlijk heb jij je nachtrust nodig, maar dat heeft mama Coelho ook, zeker i.v.m. de borstvoeding. Als ze er dus echt even geen geduld meer mee heeft (op een gegeven moment zit je er doorheen), neem het dan toch echt even van haar over, en slaap desnoods om de beurt. Zeker dat geduld is ook belangrijk voor je kleine; die voelt feilloos aan dat papa of mama wanhopig ervan wordt en gaat dan heerlijk er nog een schepje bovenop gooien!
Dit klinkt allemaal -als ik het teruglees- alsof ik de wijsheid in pacht heb en er perfect mee weet om te gaan, maar het tegendeel is waar. Ik weet me soms ook geen raad meer en kan wel janken van wanhoop en vermoeidheid. Wat bij mij helpt is dat papa er nog minder geduld mee heeft en dat ik haar dan zielig vind. Ik hou mezelf voor ogen dat ze niet voor niets huilt en gewoon echt last van haar darmpies heeft. En als je pijn hebt, wat is er dan lekkerder dan te weten dat degene die het meest van je houdt in je buurt is?!
Succes met deze minder leuke kant van het ouderschap en geniet ervan, deze periode gaat al zo hard en voordat je het weet, ben je deze tijd vergeten!
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:08:28 #195
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39354159
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:58 schreef Igraine het volgende:
Randa, wat hier weleens wil helpen als troosten, knuffelen en zingen niet genoeg zijn is de aandacht af te leiden door bijv. voor de spiegel te gaan staan. Of de televisie even aanzetten. Al is het maar om voor een klein momentje het te doorbreken.
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Vicky het volgende:
Randa, Amber is de afgelopen 2 dagen ook af en toe helemaal in paniek. Dan gilt ze het uit. Wil niets. Het enige dat helpt is knuffelen en sussen en een beetje rondlopen, meer ook niet.
het probleem is dat vaak bij paniek ik de enige oplossing ben maar ik ben aan het werk en kan niet weg En als hij boos is pikt hij de spiegel ook niet, tevens heeft Miranda moeite om hem lang achter elkaar op te tillen dus het is echt niet fijn.
pi_39354268
Myrthe heeft zoiets 1 keer gehad, was toen al wat ouder.. in het fietsstoeltje zetten en gaan fietsen hielp toen, even eruit. Kan een variant daarop niet werken?
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:12:41 #197
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39354316
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:11 schreef poemojn het volgende:
Myrthe heeft zoiets 1 keer gehad, was toen al wat ouder.. in het fietsstoeltje zetten en gaan fietsen hielp toen, even eruit. Kan een variant daarop niet werken?
Merlijn kennende helpt naar buitengaan nu zelfs niet en dat is iets wara hij normaal gezien nog wel eens rustig van wordt.
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:18:43 #198
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39354555
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef Coelho het volgende:
Dank jullie wel.
Hi paps
Hartverscheurend dat huilen he...
Wat helpt bij kramp(jes) naar onze ervaring is laten sabbelen op een pink.. de zuigreflex geeft een kalmerende en troostende werking. Mocht dat nog niet helpen, probeer dan een beetje rond te lopen met de kleine, ook dat doet wonderen als blijkt dat liggen of op schoot niet helpt.
En natuurlijk altijd troostend toefluisteren...

De eerste 3 maanden zijn de krampjes echt het ergste, darmpjes moeten wennen aan voedsel.
pi_39356415
We zijn even naar buiten geweest, ging goed tot we weer thuis kwamen. Jammer genoeg gaat het al even zo. Hij heeft toch al sinds dinsdag verhoging/koorts van tijd tot tijd. Het komt en gaat met vlagen. Het ronddragen en samen in bed heeft nu er wel voor gezorgd dat ik last heb van mij rug, iets teveel belasting gehad. Het zal wel meespelen dat ik de laatste tijd veel te weinig slaap. Hij laat zich niet goed troosten, en moeilijk zijn aandacht afleiden. Magneet kan meestal beter troosten, ik ied meestal gewoon de borst aan. Maar ja zo gemakkelijk is het niet nu.

Gelukkig is hij nu na wat bijvoeding en de borst wel moe genoeg om te gaan slapen, even rust voor de paniek weer uit breekt. Hij zal ook wel echt pijn hebben en een paracetamol of chamodent werkt allemaal niet genoeg om hem daarmee te helpen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:15:10 #200
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39356442
chamodent is het toch
pi_39356470
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:15 schreef Magneet het volgende:
chamodent is het toch
ja die....
pi_39358105
pffffffffffffff wat zijn zieke kindjes vermoeiend zeg.. Echt niets is goed. Zitten niet, spelen niet, liggen niet, knuffelen niet..
Het gaat met vlagen.. Nu ligt ze lekker te spelen in de box, maar 1 minuut geleden was het piepen, jengelen en mekkeren.
Ze heeft een half potje fruit op en bijna 100 cc vocht net (diksap met 1 schepje voeding) en ze lag net te bijten op een koekje...

Hoop dat ze snel weer beter is... Ik vind haar rode billetjes zoooo zielig. Die zijn echt knalrood. Elke keer gaat er een dikke laag sudo of babybillencreme op.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:12:01 #203
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39358253
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef Vicky het volgende:
pffffffffffffff wat zijn zieke kindjes vermoeiend zeg.. Echt niets is goed. Zitten niet, spelen niet, liggen niet, knuffelen niet..
Het gaat met vlagen.. Nu ligt ze lekker te spelen in de box, maar 1 minuut geleden was het piepen, jengelen en mekkeren.
Ze heeft een half potje fruit op en bijna 100 cc vocht net (diksap met 1 schepje voeding) en ze lag net te bijten op een koekje...

Hoop dat ze snel weer beter is... Ik vind haar rode billetjes zoooo zielig. Die zijn echt knalrood. Elke keer gaat er een dikke laag sudo of babybillencreme op.
pas op met warm weer, Merlijn krijgt juist meer uitslag van babybillencreme met warm weer. Met normaal weer is het geen probleem.
pi_39358589
babybillencreme of sodu is hier ook niks met dit weer!

Wat wel helpt is lekker in blootje laten lopen, billen afkoelen in koel badje
Daarna lekker flink trekzalf erop en afpoeieren met maizena zodat de trekzalf lekker kan intrekken
Lekkere losse luier erom

(overigens is Maizena wel de beste tip ooit betreft rode billetjes!!)
  † In Memoriam † donderdag 29 juni 2006 @ 16:21:25 #205
81992 Githa
pi_39358637
Blote billen werkt hier ook altijd het beste, maar als dat even niet kan dan toch echt een dikke laag sudo...en dat werkt toch ook wel hier.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:31:55 #206
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39359059
Merlijn vindt het overigens heerlijk om met mij voor de ventilator te staan
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:37:08 #207
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39359246
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:31 schreef Magneet het volgende:
Merlijn vindt het overigens heerlijk om met mij voor de ventilator te staan
Gijs.. ik zie jullie allebei al met de blote billen voor de ventilator staan
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:38:53 #208
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39359332
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:37 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Gijs.. ik zie jullie allebei al met de blote billen voor de ventilator staan
Hoeft niet met blote billen, grote ogen zijn genoeg
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:24:51 #209
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39361318
Het hele krampjes-gebeuren (heb ik vaker gelezen) schijnt nogal overdreven te worden vaak, het is vaak in het begin (zoals Owlet zei geloof ik) gewoon 'mama-honger'... echte pijn gaat niet ineens over van troosten/wiegen.
Wel vervelend dat hij dat ineens thuis ging doen (én 's nachts, waar alle baby's erg goed in zijn in het begin....) heel veel sterkte ermee! Ik kan alleen maar zeggen...probeer je rust overdag te pakken, dat scheelt een hoop 's nachts.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:29:42 #210
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39361470
Oh ja... ik ben vandaag naar de dokter geweest met Noa en Emma (allebei ziek) en Emma blijkt een oorontsteking te hebben. Eindelijk een verklaring voor het wakkerworden 's nachts, het plotselinge krijsen en dan de ontroostbaarheid. Erg zielig om te weten dat ze dit al veel langer moet hebben gehad... Voortaan ga ik sneller naar de dokter! Ze heeft nu een kuurtje gekregen ervoor gelukkig.

Randa, kan Merlijn ook niet last hebben van z'n oortjes of iets anders? Misschien een idee om even naar de huisarts te gaan? Het is vaak niet normaal als ze zo ontroostbaar zijn.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:02:53 #211
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39366043
We gaan het een en ander proberen, maar wel met kleine aanpassingen tegelijk.
Ik lees wel bij sommigen dat ze de kleine op de kamer hebben staan of zoals ik begrijp in bed hebben liggen. Wij hebben juist begrepen dat je een kind nooit bij je in bed mag nemen 's nachts, omdat het gewoon levensgevaarlijk voor ze is. Ze kunnen onder de dekens, of zelfs onder papa of mama terecht komen. Hoe gaan jullie daarmee om?

Een buurvrouw kwam nog aanzetten met omkeren van dag/nachtritme. Kun je daar nog iets mee?

En op de kamer? Scheelt aanwezigheid echt zoveel, of is dat ook een beetje zodat paps en mams de kleine eerder horen, en niet bang hoeven zijn dat er iets is zonder dat ze het horen?? Helaas is onze slaapkamer veel te klein voor een wiegje erbij.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:22:01 #212
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39366765
Je hebt speciale bedjes die je in je eigen bed kunt leggen zodat je kindje toch veilig bij je in bed kan slapen. Wij hebben Emma de eerste week op het verschoningskussen met een eigen dekentje tussen ons in gehad. Door het kussen konden wij niet op haar rollen en het bekbed kon niet over haar heen. Aanwezigheid scheelt echt heel veel! Kindje bij jullie op de kamer of in bed is ook voor het voeden makkelijker, mamakan hem dan aanleggen zonder helemaal uit bed te moeten. Toen Emma eenmaal op haar eigen kamer slipe hadden wij de verdeling dat Mike haar uit bed haalde en aan mij gaf, ik voedde en hij slipe weer door, na de voeding legde ik haar weer in bed.

Borstvoeding mag je vrouw trouwens onbeperkt geven hè! Waar ze wel op zou kunnen letten is per drie uur een borst geven zodat de kleine niet teveel voormelk binnen krijgt. Van verkeerd aanleggen en drinken kunnen ze trouwens ook krampjes krijgen, dit schijnt vaker de oorzaak te zijn dan de voeding van mama.. Meer over krampjes en bv vind je op borstvoeding.com
pi_39366788
In bed doen we hier ook niet, behalve voor de nachtvoeding of als we wakker zijn (al is het wel eens voor gekomen dat ik bij het voeden in slaap viel en me dan later doodschrok omdat ik het eng vind ivm de gevaren die je al noemde). Finn slaapt wel bij ons op de kamer. Volgens de kraamhulp is het beter en ik vind het ook wel makkelijk.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:25:50 #214
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39366899
Coelho, ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar voor jou nog een keer . Te vroeg geboren kinderen zijn erg gewend aan geluid, op de couveuse afdeling is immers dag en nacht een hoop te doen. Wat nog wel eens kan helpen is wat geluid maken dus. Denk aan wasmachine/droger of een cd speler op repeat, met een babymuziekje.

En verder, pasgeboren kindertjes hebben gewoon heel veel behoefte aan lichamelijk kontakt. Ik meen te lezen dat je vrouw BV geeft, zeker met prematuurtjes moet je gewoon veel aanleggen, ze kunnen nog niet zoveel per keer drinken, en komen dus vaker. Gewoon het ritme van je kind volgen, hoe vermoeiend het ook is, na een aantal weken heb je daar echt profijt van, geloof me.

Oh ja, en de ervaring leert dat slaapgebrek went .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:26:22 #215
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39366918
ik heb geregeld Maxim bij me genomen snachts, ik zorgde er dan wel voor dat hij niet onder het dekbed kon, ik legde hem dan thv mijn hoofd zodat hij er niet onder kon zakken, en ik het dekbed niet over zn hoofd kon trekken als ik sliep of zo.hij kreeg dan zn eigen dekentje of een badcape om hem warm te houden. en ik heb gemerkt dat ik bij elk zuchtje wat hij deed werd ik al wakker om te checken. en nu bij Romijn idem dito.

en de kleine gewoon bij je op de kamer kan fijn zijn voor beide partijen, indd omdat je eerder hoort of er wat is, en de kleine ook geluiden hoort wat vertrouwd is.

vandaag cb geweest met Romijn, meneer is 58 cm en 5600 gram. gewoon ff 6 cm gegroeid en 980 gram en dat in 20 dagen (9 juni was hij terug op geboortegewicht)
pi_39367422
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:02 schreef Coelho het volgende:
We gaan het een en ander proberen, maar wel met kleine aanpassingen tegelijk.
Ik lees wel bij sommigen dat ze de kleine op de kamer hebben staan of zoals ik begrijp in bed hebben liggen. Wij hebben juist begrepen dat je een kind nooit bij je in bed mag nemen 's nachts, omdat het gewoon levensgevaarlijk voor ze is. Ze kunnen onder de dekens, of zelfs onder papa of mama terecht komen. Hoe gaan jullie daarmee om?
Tsja, de meningen zijn verdeeld en je moet vooral doen wat voor jezelf prettig voelt.
De onderzoeken die gedaan zijn om aan te tonen dat het niet veilig is om samen te slapen vergeten vaak dat je ook wel moet zorgen dat je veilig slaapt.
Dus een ruim bed zonder dikke dekbedden of kussen waar het kindje tussen/onder kan raken. Niet samen slapen wanneer er sprake is van alcoholgebruik of medicijngebruik of extreme vermoeidheid. Alleen samen slapen met je eigen kind, niet een oppas o.i.d. met je kind laten slapen, etc.
Er zijn hulpmiddelen om het nog veiliger te maken, bijvoorbeeld een aankleedkussen waar het plastic hoesje afgehaald is, tússen de hoofdkussen van de ouders. Zo kan het kindje met een eigen setje lakentjes en dekentjes slapen en is de kans van oprollen nihil.
Of een snugglenest (google en je zult talloze plaatjes vinden). Zelfde idee als een aankleedkussen, alleen met een prijskaartje
Als er op deze manier mee wordt omgegaan is het niet onveiliger dan slapen in een eigen ledikantje. Als ouder ontwikkel je een soort extra instinct waarbij je automatisch oplet waar je kind ligt.
Het best ewat je kan doen is denk ik eens googlen op de termen co-sleeping en family bed. Er is zat over te vinden maar het blijft een heel persoonlijk iets.
quote:
Een buurvrouw kwam nog aanzetten met omkeren van dag/nachtritme. Kun je daar nog iets mee?
Maar over wat voor ritme praten we dan? Een baby van deze leeftijd heeft vaak nog een practisch identiek dag- en nachtritme. Ze hebben vaak gewoon nog om de ongeveer drie uur voeding nodig, zowel overdag als 'savonds. Daar is weinig aan om te draaien.
Persoonlijk ben ik een voorstander van een duidelijk verschil tussen dag en nachtritme in die zin, dat er een vast avondritueel moet zijn. Dus hoe klein ze ook zijn, al duidelijk een vast patroon bij het naar bed brengen, ook in de nachtelijke uren. Maar bij omdraaien kan ik me weinig voorstellen eigenlijk...
quote:
En op de kamer? Scheelt aanwezigheid echt zoveel, of is dat ook een beetje zodat paps en mams de kleine eerder horen, en niet bang hoeven zijn dat er iets is zonder dat ze het horen?? Helaas is onze slaapkamer veel te klein voor een wiegje erbij.
Ja, dat scheelt zo veel. Je kindje is gewend om 24/7 een hartslag te horen en zijn moeder te voelen. Een kindje kan simpelweg onrustig worden omdat het de ouder mist en kan rustiger worden van de wetenschap dat het getroost wordt zodra het nodig is. Het hoeft niet meer compleet wakker te worden om de geruststellende ademhaling van de ouders te horen en bij een wiegje naast het bed (een mandwieg neemt niet zo veel plek is, net als een wiegje aan het plafond boven het voeteneind) is vaak een aanraking van moeder of vader al voldoende om geruststelling te bieden.

Natuurlijk, het hoeft allemaal niet. En generaties babies zijn groot geworden in een eigen slaapkamer. Vaanf het begin.

Maar als je aan mij vraagt wat te doen dan is mijn advies altijd: zo veel mogelijk bij je nemen, zo veel mogelijk bij je in de buurt laten en zo veel mogelijk accepteren dat babies nou eenmaal wakker zijn en soms (veel) huilen. Dat er soms gewoon niets te regelen of voorspellen is en dat het soms makkelijk is om alles los te laten en te roeien met de riemen die er zijn.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:25:58 #217
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39369594
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:25 schreef Leah het volgende:
Coelho, ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar voor jou nog een keer . Te vroeg geboren kinderen zijn erg gewend aan geluid, op de couveuse afdeling is immers dag en nacht een hoop te doen. Wat nog wel eens kan helpen is wat geluid maken dus. Denk aan wasmachine/droger of een cd speler op repeat, met een babymuziekje.
Dat gaan we zeker ook proberen. Klinkt erg logisch trouwens.
quote:
En verder, pasgeboren kindertjes hebben gewoon heel veel behoefte aan lichamelijk kontakt. Ik meen te lezen dat je vrouw BV geeft, zeker met prematuurtjes moet je gewoon veel aanleggen, ze kunnen nog niet zoveel per keer drinken, en komen dus vaker. Gewoon het ritme van je kind volgen, hoe vermoeiend het ook is, na een aantal weken heb je daar echt profijt van, geloof me.
Dat niet zoveel per keer valt wel mee. Meneer dronk vorige week uit het ziekenhuis 7x75cc. Het was dan ook niet zo'n kleintje. Ondanks zijn 34 weken bijna 3100 gram en 51cm.

We zien het wel hoe komende nacht gaat. Eventueel morgen overdag wat vaker wakker houden zodat hij 's nachts meer moe is.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:33:30 #218
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39369888
Maar in het ziekenhuis kreeg ie het ws uit de fles/sonde, denk ik? Het kost ze veel meer kracht om het "live" uit de borst te halen. Hou je niet teveel vast aan die 7 keer, ik heb mijn prematuurtjes vaker twaalf keer per dag aan de borst gehad als minder .

Geef je gewoon een beetje over, dat het gaat zoals het gaat, en als ie een half uur na de voeding toch honger lijkt te hebben, gewoon weer aanleggen. Uiteindelijk kost je dit minder tijd en moeite als rondtobben met een huilend kind.
pi_39369955
Je kindje op de kamer scheelt ook erg voor je eigen nachtrust. Het enige wat je dan hoeft te doen met bv geven is je zoontje eruit halen en aanleggen. Je hebt er geen groot licht voor nodig (in het begin deed ik nog een zacht lampje aan, nu gebruik ik zo'n baby-nachtlampje), je hoeft niet heel erg je bed uit, je hoeft niet naar een andere kamer te lopen. Dat zijn allemaal dingen waar je wakkerder van wordt. Allemaal tijdsbesparing ook nog, dat scheelt ook weer voor jou!

Door de nachtvoedingen kunnen je vrouw en je zoon ook nog optimaal gebruik maken van het hormoon dat vrij komt waardoor ze loom worden. Je vrouw kan dan weer eerder inslapen, je zoontje ook en jij dus ook. Dat plus het feit dat je niet ver hoeft om je zoontje erin en eruit te halen en het gevoel van veiligheid pleit echt wel voor een wiegje bij je op de kamer

Zo'n ukkie wakker houden overdag heeft nog niet zoveel zin, denk ik. Hij heeft nog geen weet van dag en nacht en wil gewoon eten ongeacht het tijdstip

Wel sterkte, want ik weet nog hoe vermoeiend die begintijd was!
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:36:08 #220
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39369995
Ik zie net dat ie ook vrij groot is (baas boven baas onze was 3500 gr. 54 cm, met 35 weken). Grote prematuren hebben wat vaker last van een dalende bloedsuikerspiegel (dus honger!).
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:00:52 #221
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39370980
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef Coelho het volgende:

We zien het wel hoe komende nacht gaat. Eventueel morgen overdag wat vaker wakker houden zodat hij 's nachts meer moe is.
Dat is echt een slecht idee, dan raakt hij oververmoeid en drinkt niet goed. En dan heb je echt de poppen aan het dansen. Je zoontje is pas net op de wereld en volgt zijn eigen ritme van slaap, honger en aandacht. Het is echt het makkelijkste om in zijn ritme mee te gaan voorlopig, er komt vanzelf meer structuur in waardoor je wat kunt gaan schuiven met de tijden. Het is nu even doorbijten in de nacht, met de tijd wordt het echt beter hoor!
pi_39373823
Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, wakker houden overdag is echt een slecht idee.
Waar komt die drang vandaan om hem door te laten slapen, hij is nog zó jong!
Er zijn genoeg kinderen die er maanden over doen om snachts door te slapen en dat is ook volkomen normaal, waarom moet zo'n hummeltje wat eigenlijk nog niet eens boven zijn uitgerekende datum is (of lees ik iets verkeerd?) nou persé doorslapen?
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:15:09 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39373899
Ik ben steeds meer dankbaarder en dankbaarder,
Ik denk dat wij onwijs in onze handjes mochten/mogen klappen dat Arwen echt alleen de eerste week zich snachts 1 maal melde en na anderhalvbe week al van 12 tot 7 doorsliep
Tips kan ik niet geven maar wel veel sterkte er mee, lijkt me best pittig maar denk dat de genoemde tips van de dames hier veel kunnen helpen
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:20:01 #224
3011 E.T.
pi_39374109
Mijn ervaring is, dat als je gewoon met je kind in z'n ritme meegaat (en je daar dus ook op instelt) je er het minste last van hebt. Gewoon 'go with the flow'. Niet tellen hoe vaak je die nacht eruit bent geweest, niet op de wekker kijken en rekenen 'o ik kan nog maar x uur slapen'.
Wekker omdraaien en je ritme door je kind laten bepalen werkt het beste Probeer wel idd een vast avondritueel en na een bepaalde tijd de omgeving 'donker' te houden; Niet meer de gordijnen opendoen, geen fel licht aan en het niet 'gezellig' maken. Zo krijgen ze volgens mij het snelst door dat het dan nacht is en ze moeten slapen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 juni 2006 @ 23:22:33 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39374220
Saskia sliep pas door op 9 maanden.
Succes verse papa .
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:45:05 #226
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_39375004
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:13 schreef owlet het volgende:
Waar komt die drang vandaan om hem door te laten slapen, hij is nog zó jong!
Hij hoeft zeker niet door te slapen. Het originele "probleem" zit hem bij hysterische huilbuien in de nacht van pak 'm beet 11 tot 5. Als hij tekenen van krampjes geeft en tegelijkertijd aan het zoeken is met z'n mond, dan weet je niet of het honger of juist pijn is. Zuigreflex helpt ook bij pijn. En het laatste wat je wilt is overvoeden, wat tot spugen en nog meer krampen lijdt.

Moeder heeft eigenlijk nog geen moment echt kraambed gehad, werd na 2 dagen uit het ziekenhuis gezet (terwijl je verzekeringstechnisch recht hebt op 10 dagen bij BV van prematuren!!!) en is daarna elke dag 2x mee op en neer geweest. Nu hij thuis is heeft ze het gevoel niks anders meer te doen dan voeden, bijkolven (vanwege rode borsten), zelf eten en slapen. Een huilend kind waar je als ouder ook nog eens door lijdt als je het ziet is dan zo ongeveer de druppel die de emmer nokkievol maakt. Ik als bezorgde vader/echtgenoot probeer hier info te krijgen om te zorgen dat die emmer leger kan worden, of in ieder geval niet nog een druppel meer gaat krijgen waardoor hij overstroomt.

Deze week gaat het nog omdat we dag en nacht met z'n tweeen zijn, maar zoals gezegd, volgende week staat ze er halve dagen alleen voor omdat ik weer moet gaan werken. Ouders en zussen willen wel af en toe binnenlopen, maar geven (uiteraard) niet zoveel steun als wanneer ik nog langer thuis zou kunnen zijn. Maar da's niet mogelijk.

Nogmaals, dank voor adviezen, ze zijn bij ons mannetje helaas vergeten de gebruiksaanwijzing mee te leveren

Op dit moment is het na een avondbadje en een late fles (om eens te zien hoeveel hij nou krijgt net voor de nacht en om moeder wat meer slaap te gunnen - meneer dronk 85cc!) nog rustig. Keep you in touch
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:00:32 #227
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39375609
Ik begrijp dat jij nog een poosje halve dagen kunt werken? Da's in ieder geval al heel lekker .
Sterkte, focus je niet teveel op de hoeveelheden voeding (ratio en babies gaan niet samen, helaas ) en die gebruiksaanwijzing... dat ze die nou in deze verlichte tijden niet aan de placenta hebben kunnen plakken, dat snap ik ook niet .
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 00:18:46 #228
7074 moussy
kuttekop
pi_39376302
Mij werd altijd verteld dat prematuurtjes érg veel huilen tot de uitgerekende datum, dat het dan minder zou worden, omdat ze dan pas "af" zijn....
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 00:21:59 #229
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39376409
Dat heb ik ook weleens gehoord. Die van mij deden dat juist weer helemaal niet, die sliepen alleen maar ;'). Tenminste, zo heb ik dat ervaren, ik merk steeds meer dat je ook wel heel snel dingen vergeet .
En ik heb een er een bloedhekel aan dat ik steeds moet inloggen om mijn typo's te verbeteren
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 00:57:47 #230
7074 moussy
kuttekop
pi_39377662
die van mij ook niet, die begonnen pas als ze op het formaat "af" waren

Ik heb Cas pas na 3 weken voor het eerst horen huilen
pi_39381233
Hier was het vannacht helemaal mis. Amber wilde vanaf gister 16.00 uur echt niet meer drinken. Geen ORS, geen melk, geen diksap, niets. Hebben haar op bedje gelegd, wat ze wil alleen maar slapen. Op een gegeven moment werd ze helemaal hysterisch wakker. Weer geprobeerd flesje te geven, maar weer wilde ze niets. Ze was ook zo slap als een vaatdoek. Toen begon ze ook nog een te spugen. Toch maar weer in bedje gelegd en rond 2.00 uur werd ze weer hysterisch wakker. Weer geprobeerd vocht te geven, maar weer niets, en weer spugen. Michel was het zat en we zijn naar de EHBO van het JKZ (Juliana Kinderzh) gereden. Amber is nagekeken en was nog niet uitgedroogd, maar dat ze er tegen aan zat was een feit. KA wilde graag een urinekweekje om een blaasontsteking uit te sluiten. Aangezien Amber natuurlijk bijna geen vocht binnen had gekregen was er een kleine kans dat ze met een plakzakje wat urine op konden vangen. Er is toen een kathetertje ingebracht, en er zat gewoon bijna niets in haar blaas. Zijn met een spuitje bezig geweest om haar vocht te geven maar dat ging met heel veel pijn en moeite en een hoop vechten. Uiteindelijk zat er toch wat urine in het zakje, maar ws. was het te weinig om te testen. We mochten wel weer naar huis maar moeten haar elk uur minimaal 30 cc vocht (ze moet min. 700cc vocht over 24 uur krijgen, maar bij 500 was de KA ook al tevreden) geven via het spuitje. Morgen moeten we weer terug naar de KA.

Michel had vanmorgen al wel 160 cc vocht aan haar gegeven, maar dat spuugde ze later grotendeels weer uit. Ze lag daarstraks op de bank, op een kussen heel zieligjes te liggen. Ze kan gewoon bijna haar hoofdje niet omhoog houden. Nu is ze weer even vrolijk en is ze lekker aan het banjeren. Nu maar hopen dat ze genoeg vocht binnen gaat krijgen.

We waren vanmorgen pas om 6.00 uur thuis. Zijn nu een beetje heel erg moe. Mich is mijn schoonmoeder halen om vandaag even bij te springen zodat wij af en toe even kunnen gaan liggen.

Wel 1,5 positiefs. Amber trok zich gister ineens helemaal zelf op tot stand! Ze zat bij de box en ineens stond ze... En ze kan al heel goed klauteren. Ze zit steeds op het 1e treetje van het trapje naar de keuken toe... daar ben ik wel wat minder blij mee, dus nu barricaderen we het trapje steeds.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:42:35 #232
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39381358
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia sliep pas door op 9 maanden.
Succes verse papa .
Jasmijn na 2 weken al
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:43:40 #233
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39381384
Jasmijn heeft de laatste tijd wat tegen pap sochtends... waar ze eerder hongerig uit bed kwam.. vind ze het nu wel prima allemaal.
Wil de fles niet... en een uur later drinkt ze hem wel rustig op
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:45:46 #234
105850 Fuente
mamamuts
pi_39381421
Jeetje Ambertje, wordt maar snel beter meiske!

Sara sliep na anderhalve maand door, maar dat was vooral omdat ze overdag helemaal niet sliep (ook niet fijn dus).
Kindjes hebben even nodig om ritme te krijgen, de een sneller dan de ander.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:10:23 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39381868
Ach zeg, helemaal naar het ziekenhuis met arme Ambertje. Gelukkig heeft ze weer wat gedronken, het uitspugen is minder fijn maar ze heeft in ieder geval weer wat binnen. Sterkte en beterschap, Amber en paps/mams!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:13:20 #236
105850 Fuente
mamamuts
pi_39381935
Heeft iemand hier trouwens tips voor het leren drinken uit een tuitbeker?
We oefenen al een tijdje af en aan, maar Sara snapt het niet. Ze snapt niet dat ze de beker omhoog moet houden zodat er drinken uitkomt (dat heeft ze met de fles ook niet altijd door ).
Als we haar dan helpen wordt ze vooral driftig dat we aan haar bekertje zitten.
Hoe deden jullie dit? Ze heeft nu 4 tandjes en ik wil d'r eigenlijk toch van de fles afhebben en uiteindelijk uit een gewone beker laten drinken.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:20:29 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39382055
Daar had ik ook veel moeite mee, Fuente. Het is best lastig om het ze te leren, ze moeten het ineens 'door' hebben ofzo. Ik heb het gewoon een tijdje elke keer geprobeerd (met water erin) en haar ermee laten spelen tot ze het ineens doorhad. Succes!

Coelho, goed te begrijpen hoor, jullie 'wanhoop'...ik herken het heel erg, als je er al doorheen zit en dan 's nachts ook nog eens constant eruit moet voor een krijsend kind terwijl het allemaal niet helpt... dat is echt heel vermoeiend en zenuwslopend. Sterkte ermee! Ik heb verder geen tips, maar ben het over het algemeen wel eens met de 'ervaren moeders' hier!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:05:35 #238
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39383187
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:45 schreef Coelho het volgende:

[..]

-knip- Zuigreflex helpt ook bij pijn. En het laatste wat je wilt is overvoeden, wat tot spugen en nog meer krampen lijdt.
Ik weet niet meer of ik dit ookal tegen jou heb gezegd, als je vrouw per drie uur (ongeveer) dezelfde borst aanbied kan je zoon wel lekker zuigen maar komt er wat minder uit dan steeds wisselen van borst. Een leidster van LLL of VBN (zie borstvoedingsforum.nl) kan wellicht ook nog advies geven, de telefoonnummers staan bovenaan de site.
quote:
Moeder heeft eigenlijk nog geen moment echt kraambed gehad, werd na 2 dagen uit het ziekenhuis gezet (terwijl je verzekeringstechnisch recht hebt op 10 dagen bij BV van prematuren!!!)
Wellicht is het mogelijk om thuiszorg te krijgen, al dan niet vergoed door de verzekering, ik zou iig even informeren wat de mogelijkheden zijn.
Ennuh succes!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:00:30 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39384921
Emma drinkt vaak heel slecht, nu vraag ik me af of dat door de oorontsteking kan komen, weet iemand daar wat van?
pi_39385068
Dat kan zeker daardoor komen Suzanna.
quote:
Jonge kinderen huilen dan vaak, hebben weinig zin om te drinken, gaan braken, slapen onrustig, zijn prikkelbaar en hebben soms ook buikpijn en diarree.
Bron

[ Bericht 82% gewijzigd door beefcake op 30-06-2006 11:10:26 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_39385155
Ja dat kan. Drinken kan dan pijn doen in het oortje.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:09:02 #242
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39385234
Gisteren bij de dokter bleek dat ze een oorontsteking heeft, maar die heeft ze waarschijnlijk al een tijd. Het verklaart wel het slechte drinken, het plotselinge huilen en zeeeeeeeer slechte slapen. Gelukkig een kuurtje nu, hopelijk gaat het snel beter want tis niet echt vol te houden met twee zieke kleintjes.

Bedankt voor jullie reacties
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:11:42 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39385328
beefcake, dat verklaart ook nog eens een hoop gebraak (hele fles in drie keer spugen eruit! deed ze VAAAAAAAK) en buikpijn...
Goed om te weten! Voortaan weet ik waar ik op kan letten.
pi_39385714
Zo kan er ineens een hoop duidelijk worden he Hopelijk slaat de kuur lekker snel aan, beterschap voor de kleine meid
  Redactie Frontpage vrijdag 30 juni 2006 @ 12:35:57 #245
3926 crew  Djeez
pi_39388293
Beterschap voor alle zieke kindjes!

Kim had de 1e 3/4 maanden ook erg last van krampjes. Hier hielp weinig. Alleen troosten op schoot, of bij papa op de borst. Later hebben we de cosibag gvonden en dat werkt zeer goed! Ook cinababy druppels helpen hier goed.

Kim sliep "zomaar ineens" met 6 weken door. Wel 23.30/00.00 laatste fles en dan 1e fles 6.00/7.00
Wij hielden overdag vaak de gordijnen open en 's avonds en 's nachts alles zo donker mogelijk.
Kim sliep en slaapt soms wel bij ons in bed.

En nog een vraag, als je zelf een fruithapje maakt, moet er dan nog water, of ander vocht doorheen?

[ Bericht 14% gewijzigd door Djeez op 30-06-2006 12:37:43 (Dit is Ingrid) ]
pi_39389081
Jemig wat een hoop zieke babietjes hier... Wat sneu allemaal. Zeker Ambertje, wel goed drinken hoor meissie! Wat een zorg voor jullie, Vicky, bijna uitdroging en dan ook nog met dit weer. Leef met jullie mee.
Wat betreft de oorontstekingklantjes: die kuur helpt heel snel (binnen paar dagen), dus dat is waarschijnlijk een geruststelling voor jullie.

Fuente: als je alleen om die tandjes wilt dat Sara aan de drinkbeker gaat, zou ik me er niet te druk om maken. Randy had met 8 dagen al een tand, dus dat zou ik nooit voor elkaar gekregen hebben. Hij drinkt -met compleet gebit- nu nog wel eens lekker uit een fles. Ik heb die strijd ook gehad met tuitbeker en ook mijn ervaring is -zoals al eerder genoemd hier- 'ineens' snappen ze het. Ik zou het als ik jou was gewoon af en toe eens aanbieden en er dan natuurlijk wel iets héél erg lekkers instoppen, zodat ze instant beloond wordt als ze het goed doet!

Djeez... dat hangt helemaal van jouw kind af. Als Kim al goed kan eten, zou ik het niet doen; er zit tenslotte al heel wat vocht in fruit. Zo is de smaak 'puurder' en des te eerder leert ze te eten. Als je merkt dat ze er moeite mee heeft (begint te kokhalzen of het niet wegkrijgt) kan je alsnog wat vocht toevoegen zoals een beetje melk.
  Redactie Frontpage vrijdag 30 juni 2006 @ 13:23:59 #247
3926 crew  Djeez
pi_39389862
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:02 schreef Mammietje het volgende:

Djeez... dat hangt helemaal van jouw kind af. Als Kim al goed kan eten, zou ik het niet doen; er zit tenslotte al heel wat vocht in fruit. Zo is de smaak 'puurder' en des te eerder leert ze te eten. Als je merkt dat ze er moeite mee heeft (begint te kokhalzen of het niet wegkrijgt) kan je alsnog wat vocht toevoegen zoals een beetje melk.
Bedankt. Dan ga ik het eerst zonder proberen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 13:58:19 #248
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39390960
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:13 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand hier trouwens tips voor het leren drinken uit een tuitbeker?
We oefenen al een tijdje af en aan, maar Sara snapt het niet. Ze snapt niet dat ze de beker omhoog moet houden zodat er drinken uitkomt (dat heeft ze met de fles ook niet altijd door ).
Als we haar dan helpen wordt ze vooral driftig dat we aan haar bekertje zitten.
Hoe deden jullie dit? Ze heeft nu 4 tandjes en ik wil d'r eigenlijk toch van de fles afhebben en uiteindelijk uit een gewone beker laten drinken.
Gewoon spelenderwijs en vooral niet dwingen, lekker op tafel zetten en haar er gewoon mee laten spelen natuurlijk met wat vocht in de beker.
pi_39391341
Ow... wat ook een idee is, Fuente, om haar een tuitbeker zonder antileksysteem in bad te geven met water erin. Zo kan ze zien dat er iets uitkomt als ze het op de kop houdt. Over spelenderwijs gesproken!
pi_39391483
Zo deed ik het bij Dylan ook ongeveer, eerst het antilek eruit gesloopt zodat hij wist dat het de bedoeling was dat er drinken uit kwam. Toen hij dat doorhad, ging hij er ook aan zuigen als het antilek ding er wel in zat. Maar ik heb ook verhalen gehoord waarbij dit niet werkte, dus garantie tot aan de deur zeg maar
pi_39391646
Fuente Djulian snapt ook niks van de tuitbeker en zo maar ineens snapte hij het wel. Dus beker idd neerzetten wat Rottdog zegt en dan kmt het vanzelf goed
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 14:43:20 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_39392308
Cas snapt er nog steeds niks van
pi_39392631
Ambertje is steeds kleine beetjes aan het drinken

Elke 20 minuten krijgt ze 15 cc.

Net even gebeld voor de uitslag van de urine. Er was gister genoeg opgevangen om te controleren. De urine was niet schoon, maar ook niet ernstig vuil. Dus we horen morgen meer.

Ze is nu gelukkig wat vrolijker en wat levendiger.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:55:38 #254
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39392664
goed zo Amber
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:31:22 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39395382
lekker amber wordt maar snel beter

Emma met oorontsteking hopenlijk helpen de medicijnen

oh en fijne verhalfjaar dag voor arwen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:39:40 #256
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39395669
fijne halfjaardag Arwen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:03:56 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39396517
amber, wat fijn dat het weer wat beter gaat!!
arm meiske! snel beter worden hoor!!

en arwen gefeliiiiii met je halfjaardag
pi_39397226
Arwen, gefeliciteerd met je halfjaardag

A gossie, Emmatje toch. Word maar snel beter hoor!

Hier gaat het steeds beter. Amber drinkt elke keer goed, nu 20 cc per 20 minuten. We bouwen het langzaam op. Meer geven durven we niet anders spuugt ze het dalijk uit.
Ze is ook al weer een stuk vrolijker en actiever. Ze heeft weer praatjes en kan ook weer een beetje zelfstandig spelen.

Urine was goed, het zh had nog even gebeld. Morgen moeten we wel om 10.00 uur op de SEH zijn. Ws gaan ze dan nog een keertje urine afnemen.

Vandaag is me schoonmoeder geweest zodat wij even bij konden slapen en wat boodschapjes konden doen. Vanavond komt mijn moeder een paar uurtjes.

Vannacht blijven we om de beurt wakker want ook vannacht moet ze in principe om de 20 minuten wat vocht krijgen....Ze zou dus 10 cc per uur moeten hebben en zit nu op de 20, dat betekent dat ze iig een uurtje kan slapen endat ik haar niet steeds wakker moet maken, want dan heeft ze ook totaal geen slaap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39403573
Wat heerlijk Vicky.. dat het wat beter gaat. Kan me voorstellen dat je zo voorzichtig bent met opvoeren, zou idd niet leuk zijn als ze alles weer uitspuugt. Je bent er nu natuurlijk continu mee bezig -letterlijk en figuurlijk- en dat lijkt me behoorlijk zwaar. Gelukkig dat je wat hulp hebt. Heel veel succes voor vannacht.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:12:38 #260
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39406022
Vicky, wat een gedoe zeg... lijkt me voor jullie ook erg zwaar! Je kunt haar idd beter een tijdje lekker laten slapen, anders heb je een constant huilend kindje denk ik. Is ook niet de bedoeling natuurlijk! Sterkte maar met alles.

Ik heb het idee dat bij Emma de kuur wel een beetje aanslaat, ze slaapt ietsje beter (niet echt heel veel beter helaas). Dus ach...het zou binnen twee dagen wel beter moeten gaan. Ik spray ook vaak met de neusspray, dat schijnt ook te helpen. Vindt ze ver-schrik-ke-lijk...maar goed, het moet nou eenmaal... (wel heel zielig hoor... van vrolijk meisje naar heel hard schreeuwend verdrietig overstuur meisje...)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:12:48 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39417472
vandaag Romijn's eerste glimlach gescoord

ben flieft
pi_39417656
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:12 schreef Martineke het volgende:

ben flieft
Oh zo heerlijk

Hoe is het met Amber gegaan vannacht, Vicky?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:25:16 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39418741
lekker he martineke hoe gaat het evrders met romijn?
en met cas en iris en finn en max en alle andere babietjes?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:03:05 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39419501
Kunnen babietjes van rijsebloem andere ontlasting krijgen
pi_39420226
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Kunnen babietjes van rijsebloem andere ontlasting krijgen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:39:48 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39420271
Oke ik schrok al , bij elke bultje wat dan ook denk ik hoort dit wel, kan ze er nu wel toch gewoon tegen etc..

Vandaag heeft ze wortel gehad een paar hapjes, ze vond het heerlijk zie fototopic
Nu afwachten wel of geen reacties
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:10:35 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39420921
van alle andere voeding kan je andere ontlasting krijgen
pi_39422480
Vannacht hebben Michel en ik elkaar afgewisseld. Michel is van half 2 tot 4 wakker geweest en ik van 4 tot 7. Elk half uur hebben we Amber te drinken gegeven. Afgewisseld met ORS, Diksap en flesje voeding. Dat ging heel goed. Ze heeft eigenlijk de hele nacht geslapen. Als ze moest drinken draaiden we haar op haar rug en al slapende dronk ze.

Vanmorgen zijn we op nacontrole in het zh geweest. Amber was 300 gram aangekomen, alleen door vocht, dus ze was echt behoorlijk wat vocht verloren de afgelopen dagen. Ze plast goed nu, drinkt goed maar heeft nog wel diaree. En daarbij heeft ze nu ook de 6e ziekte. Vanmorgen thuis was er nog niets aan de hand en in het ziekenhuis zat ze ineens onder de kleine rode vlekjes/bultjes. Kan er ook nog wel bij.

Ze is wel een stuk vrolijker en ondernemender. En ze gaat nu steeds staan!! Alleen valt ze af en toe ineens om en dan is het boem. En ze kan traplopen . Wij hebben een trappetje naar de keuken we hebben een woon-eetkamer met keuken erin en de keuken ligt iets hoger. Amber vind dat trappetje wel heel erg interessant en ineens zat ze op de 1e trede. En toen ik er bij stond klom ze nog verder naar boven en zat ze ineens in de keuken... oh oh oh.. gekke meid...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:39:08 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_39422778
vicky, wat een toestand met die kleine amber zeg! Ik lees hier niet altijd, dus ik had het niet gezien. Ben blij dat ze weer opknapt!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:44:39 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39422882
Nog even terugkomend op tuitbekers, ik ben hier beide keren van de fles overgegaan op een gewone beker. Zo rond de tijd dat ze een jaar waren. Geeft wat troep , maar ze leren het heel snel, is mijn ervaring.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 16:48:49 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39425276
nadat max opeens slokjes water uit een glas dronk heb ik ook maar een tuitbeker voor m gekocht, om mee te spelen.
[edit] dit klinkt best gek? iig: hij keek zo geinteresseerd naar me toen ik uit een glas dronk, dat k t hem ook liet doen. niet dat ie zelf een glas pakte en ging drinken ofzo

hij vind het wel een leuk ding en hij gaat op de tuit kauwen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 17:12:42 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39425801
ging net zoeken maar er is nog geen topic over flessen enzo he?

ik heb een fles van Avent, en het is de laatste tijd vaak voorgekomen dat hij lekt als ik schud. en dan niet uit de speen, maar onder de draaidop uit zegmaar.
iemand dit ook meegemaakt of tips?
pi_39426854
Ik heb voor Merlijn een beker gekocht bij de thuiszorg. Dit is een drinkbeker met een bredere rand zodat het makkelijker aan de mond te zetten is. Kostte volgens mij nog geen euro. Het is ook echt bedoeld als oefenbeker.
pi_39433018
Pinquit, dat hebben wij ook wel eens, best vervelend. Het helpt als ik dan de dop losdraai en opnieuw erop draai. Maar hoe het komt weet ik niet, want ik let altijd goed op dat ik de dop er niet scheef opzet.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:43:39 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39433419
ja idd dan moek de dop er weer opzetten.

maar tis zo dat die speen een soort randje heeft waar de fles precies in past zegmaar. de speen valt dan over de fles heen.
ik denk dat dat dan verkeerd zit ofzo.
pi_39433850
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:12 schreef Martineke het volgende:

ben flieft
Cool is dat hè. Ik word er dubbelverliefd van: eerst op Finn en vervolgens ook op hubbie als ik zie hoe die met hem speelt en Finn laat lachen

Met Finn gaat het goed. Het drinken gaat beter (maandag weer naar CB om te wegen, hopelijk is ie dan meer aangekomen, want donderdag was het minimaal) en verder is het een superlief mannetje. Hij kijkt lekker wijs uit z'n oogjes plaagt papa en mama af en toe door ze lekker onder te plassen en te poepen tijdens het verschonen spugen en krampjes staan niet in z'n woordenbeokje en badderen vindt ie erg lekker.
Komende week moet ie het even met mij alleen doen, want papa moet een week naar Amerika voor z'n werk. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Vast wel OK, ik denk alleen dat ik het nog druk krijg met alle mensen die ineens langskomen omdat ze het sneu vinden dat ik met Finn alleen ben

Oja, dat vroeg ik me af. Finn is nu 4 weken en we willen gaan oefenen met flesje, maar papa is dus de komende week weg. Kan ik daar ook mee beginnen of is het verstandiger om pap dat te laten doen? Ik las nl. ergens dat het beter is als mama niet het flesje geeft omdat dat verwarrend kan zijn?

Arme Amber, nou ook nog vlekjes erbij. Maar wel knap dat ze gaat staan en trap kan lopen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:08:57 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39434217
wat fijn dat het goed gaat met finn tamea!

zal wel even spannend zijn volgende week, maar je kan het heus wel hoor

ik weet het niet zeker, maar ik denk juist dat jij eerst een paar keer flessen moet geven, zodat hij gewoon het vertrouwde gevoel krijgt van eten. eten=mama
en als dat eenmaal goed gaat probeert papa het gewoon eens.

dit is hoe ik het zou doen, maar ik weet eigenlijk niet precies wat beter is.

max drinkt bij iedereen - die gewoon rustig en lekker zit - even goed.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:09:24 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39434236
of bedoel je dat je bang bent dat finn dan niet meer uit de borst drinkt?
pi_39434262
Beterschap ook voor de zieken hier

Myrthe kreeg van ons de rietjes-antilekbeker van Nuby, die hoef je niet te kiepen want daar had ze ook moeite mee. Zelfstandig uit een beker drinken kon ze vanaf ca anderhalf jaar (als je een glas voorhoudt kunnen ze vanaf de geboorte al er uit drinken).
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:11:32 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39434301
ohja btw tamea, wanneer krijgen we verse fotootjes van finn!!
pi_39434468
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:09 schreef pinquit het volgende:
of bedoel je dat je bang bent dat finn dan niet meer uit de borst drinkt?
Het lukt vaak niet om als moeder de fles te geven omdat ze borst ruiken, Merlijn pikte dat niet. Dan schiet je er niet veel mee op. Kan beter iemand anders het doen. In het begin heb ik het wel gedaan toen Merlijn nog gekolft kreeg, maar daarna pikte hij de fles van pappa en mamma niet meer en wel van andere mensen. Nog steeds trouwens, ben al verschillenden keren naar huis moeten komen om te voeden tijdens vergaderingen omdat Merlijn de fles weigerde. Voor Magneet is het nu wel gemakkelijk dat Merlijn pap heerlijk vindt zodat het de volgende keer wel goed gaat. Op de KDV doet hij het nu sinds een paar weken (begin mei begonnen) wel goed met de fles, heeft even geduurd. Daar hebben ze hem in het begin BV met het lepeltje gevoerd.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:16:49 #282
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39434494
Het komt ook een beetje omdat ik een gebitsneuroot ben... Ik had als kind echt een ontzettend slecht (lees rot) gebit, met de bijbehorende tandartsangst op latere leeftijd uiteraard.
Ik vind een tuit beker dan vaak zo voor het grijpen staan waardoor je al snel aan veel meer eet/drink momenten zit als de aanbevolen 7 keer. Voor een beker/glas drinken moeten ze echt gaan zitten, en als ze niet meer willen gaat het glas weg.
Vandaar.
Het is misschien een beetje barbaars, maar mijn kinderen kiepten allebei de beker 1 keer te veel om (gevolg, plens drinken in je gezicht) en dat deed het kwartje blijkbaar vallen .

Maar goed, niets ten nadele van tuitbekers hoor! Dit is gewoon een persoonlijk tuttigheidje.
pi_39434552
Ik geef er ook alleen water in daarom Leah. Nu nog wel, voor onderweg.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:20:34 #284
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39434627
Mijn bloedjes drinken geen water .
Sowieso twee ontzettend slechte drinkers, lastig met dat warme weer.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:31:49 #285
105850 Fuente
mamamuts
pi_39434938
Thnx voor de tips allemaal We bijven gewoon oefenen en af en toe ook maar eens uit een beker oefenen.

Sara gaat sinds gisteravond ineens staan (zie fototopic) en sindsdien blijft ze het maar doen. Dat trotse bekkie van d'r is zo
Sara
Merel
Ukje
pi_39435156
Op die verwarring doelde ik inderdaad Randa. Ik denk dat ik het dan maar gewoon een keer probeer volgende week. Pikt Finn het niet dan kan papa het volgend weekend altijd nog opnieuw proberen. Op zich verwacht ik trouwens niet echt een probleem, omdat ie ook al gewend is dat ie af en toe met een spuitje borstvoeding krijgt.

Ow en foto's van Finn zijn altijd te vinden op onze homepage (zie huisje bovenaan m'n post), maar ik zal morgen weer ff wat resizen en in het foto-topic plaatsen.
pi_39436916
Wij hebben alleen dag 4 tot en met 8 vingergevoed. Dag 9 zijn we begonnen met flesjes zodat het makkelijker was voor ons. Maar ja toen was de borstvoeding zowat opgegeven en uiteindelijk toch gelukt!!! Eind januari heeft hij toen zijn laatste flesjes gehad. In maart kreeg hij bij mijn schoonmoeder tijdens een avondje weg een flesje. Eind april kreeg hij daarna pas weer een fles en toen snapte hij het al niet meer. Leren ze stiekem toch wel vlug af zo in het begin. Gelukkig kent hij ze wel weer zolang ze niet door ons worden gegeven.
pi_39442017
Pfff, de tweede keer deze nacht een kindje helemaal in paniek grijpende naar zijn mondje.En zo gaat het al de hele week. We weten het even niet meer want Merlijn is dan even echt ontroostbaar en schreeuwt de boel bijelkaar. Het breekt echt ons hart dat we eigenlijk niks meer kunnen doen. Zoutoplossing in het neusje, Chamodent druppeltjes in het mondje, paracetamol in het kontje en daarna houdt het op. De borst weigert hij in zijn geheel, pas na een tijdje panieken pakt hij hem weer. Moelijk, bah.
pi_39442044
Randa, misschien Dentinox halen. Dat is iets sterker dan Chamodent. En heb je een bijtring?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39442083
quote:
Op zondag 2 juli 2006 04:03 schreef Vicky het volgende:
Randa, misschien Dentinox halen. Dat is iets sterker dan Chamodent. En heb je een bijtring?
Ja, maar dat is hem te hard, hij stopt alleen zachte dingen in zijn mondje. Zelfs onze vingers zijn taboe. Dentinox oke, moeten we gaan zoeken welke apotheek open is. Bah, we weten helemaal niks, je ziet niks in zijn mondje
.
pi_39442166
Bij Amber zie ik ook nog steeds niets. Ik voel 1 bobbeltje die steeds wat groter word, dat hopelijk niet lang duren voordat er echt een tandje door is.

Bij de Hema heb je zachtere bijtringen. Die zijn gevuld met gel en die kan je in de koelkast leggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39442967
Ik heb er een van de kruidvat, is ook vrij zacht. Maar hij stopt alleen knuffeltjes in zijn mond om op te bijten, alles harder dan zijn schaap komt zijn mondje niet in als hij last heeft. Gelukkig was hij rustig een kwartiertje nadat hij de chamodent had gekregen. Hij heeft gedronken en de paniek was over voor de rest van de nacht. Overdag heeft hij juist geen last meer, maar wel in de nacht. Vanaf een uur of twaalf is het dan tenminste 1 keer paniek, de afgelopen nacht twee keer. Zielig hoor, gelukkig heeft hij er wel geen koorts meer bij.
pi_39443432
randa misschien en knuffel of een doekje/washandje lekker met koud water nat maken? en daar op laten kluiven?
was mijn oppaskindje dol op ....
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2006 @ 10:19:08 #294
81992 Githa
pi_39443476
Randa, probeer hem anders eens van een ijsje te laten eten, zelf maken van diksap bijv. dat verdoofd ook een beetje.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:24:32 #295
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39443535
Ik weet niet of jullie al begonnen zijn met bijvoeding maar wij gaven Kai vaak bevroren broodkorsten als hij last van zijn tandjes had. Dat vond hij altijd een stuk aantrekkelijker dan een bijtring.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2006 @ 10:39:09 #296
81992 Githa
pi_39443755
Dat is ook een goed idee M@x, die ga ik eens onthouden.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:48:12 #297
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39443915
Overdag heeft Merlijn haast geen problemen, alleen snachts als hij probeert te slapen.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:59:21 #298
105850 Fuente
mamamuts
pi_39444086
Inderdaad, koude broodkorsten en koude washandjes zijn hier ook favoriet als er tandjes doorkomen.
De bijtringen lijken wel te groot voor d'r mondje, ze kan er nooit goed op bijten.
Sara
Merel
Ukje
pi_39444582
Koude/natte knuffel/washandje is wel een idee. Voor een broodkorst of ijsje heeft hij 's nacht denk ik te weinig aandacht omdat hij erg moe is.
pi_39445966
Besef nu pas hoe zo'n bofkont ik ben dat Randy nooit last van het doorkomen van tandjes heeft gehad. Hij heeft bijna zijn gebit compleet en het enige dat ik daar van gemerkt heb zijn 'zure' luiers waardoor hij wel eens luieruitslag had. Ow... en wat hangerig laatst, maar toen kwamen er ook 2 kiezen en 1 hoektand tegelijk door. Hoop dat het met Tinka net zo gaat.
pi_39459662
Pff ik ben weer thuis. Omdat hubbie weg is en schoonmoeder dat zielig vond, vroeg ze of ik daar kwam eten, met Finn. Maar de combinatie van baby, hitte en een overactieve oma die bij elke kik Finn wil troosten werkt niet echt Ik vind het echt super dat ze zo gek is op ons jochie, maar ze moet nog ff doorkrijgen dat babies nou eenmaal af en toe huilen zonder meteen oplosbare oorzaak.
Gelukkig zijn we nu weer thuis en heeft Finn het ook weer wat beter naar z'n zin nu het afkoelt (of nu ik iets rustiger ben ook).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')