quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.
quote:
Nebelung;
Dus dat gaat nog over zeg maar?
![]()
quote:
en daar had bij gemoeten;
bij de een geleidelijk en bij de ander van de een op de andere dag, zoals bij ons!
Ik ben z'n geboortedatum vergetenquote:Op zondag 18 juni 2006 18:17 schreef Martineke het volgende:
en nog steeds staat mijn babytje er niet in
Volgens mij wel. Is hier ook het geval. We hebben met 4 maanden ook fruit geprobeerd, maar ze kreeg er enorme krampen van. Nu zijn we 2 weken geleden weer begonnen en het gaat erg goed!quote:Op zondag 18 juni 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:
ik ga woensdag naar het CB.
eens vragen of max een banaantje mag![]()
of zoiets
hij is nu 4 maanden![]()
maar ik las ergens dat als je kindje een hoge kans heeft op allergieën dat ze dan liever wachten tot 6 mnd.
maar gaat dat dan over voedselallergieën of ook over astma, eczeem en hooikoorts?
Is er ook een reden waarom je denkt dat het beter voor hem is om nu al fruit te eten? niet rot bedoeld hoor, ik ben gewoon benieuwd aangezien het niet zo is dat het alleen bij eventuele gevoeligheid beter is om vanaf 6 maanden bij te voeden, maar altijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen van kindjes die op die leeftijd het beter doen met wat vast voedsel maar over het algemeen is het nog niet nodigquote:Op zondag 18 juni 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:
ik ga woensdag naar het CB.
eens vragen of max een banaantje mag![]()
of zoiets
hij is nu 4 maanden![]()
maar ik las ergens dat als je kindje een hoge kans heeft op allergieën dat ze dan liever wachten tot 6 mnd.
maar gaat dat dan over voedselallergieën of ook over astma, eczeem en hooikoorts?
nee ik denk niet dat het om een of andere reden beter isquote:Op zondag 18 juni 2006 22:18 schreef owlet het volgende:
[..]
Is er ook een reden waarom je denkt dat het beter voor hem is om nu al fruit te eten? niet rot bedoeld hoor, ik ben gewoon benieuwd aangezien het niet zo is dat het alleen bij eventuele gevoeligheid beter is om vanaf 6 maanden bij te voeden, maar altijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen van kindjes die op die leeftijd het beter doen met wat vast voedsel maar over het algemeen is het nog niet nodig![]()
Het blijft altijd een beetje een gevoelig punt, die bijvoeding. "vroegâh" werden we ook allemaal gezond en sterk met een liga met sinaasappelsap met twee maandenquote:Op zondag 18 juni 2006 22:24 schreef pinquit het volgende:
[..]
nee ik denk niet dat het om een of andere reden beter is![]()
maar ik was gewoon benieuwd of het al kon?
ik heb verders namelijk geen idee hoe dat allemaal zitmaar dat zal ik dus woensdag horen denk
Geldt voor allerlei soorten allergieën.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:
hij is nu 4 maanden![]()
Of het normaal is weet ik niet, maar ik zag het gister bij mijn neefje (6.5 maand én sinds kort fruithapjes) ook.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Even een vraagje over de ontlasting. Is het normaal dat Kim nu donkergroene/zwarte keutels heeft? Vanwege de opvolgmelk en fruithapjes?
Datis heel erg wennen Tamea, schroom niet om elk half uur te bellen als je daar behoefte aan hebt hoor, beter dat je rustig zit en weet dat het goed gaat dan je zitten opvreten of het echt wel goed gaat.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:26 schreef Tamea het volgende:
Pff we kwamen er gisterenavond achter dat we morgenavond allebei weg moeten. Dus er zal voor het eerst iemand anders op Finn gaan passen. Weliswaar maar voor twee uurtjes, maar ik vind het idee toch wel even wennen.
Tobias krijgt pas sinds ongeveer 3 weken groente (nog geen fruit), dit betekend dat hij voor het eerst van een lepeltje at toen hij al bijna 7 maanden oud was. Ik had nog nooit gehoord dat van een lepeltje eten een reflex wasquote:Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:
knip-
maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
Het gaat steeds slechter. Hij krijgt nu morfine en sondevoeding. Verder weten we niks. We mogen hem niet zien, omdat het contact minder was tijdens de zwangerschap. En Djeez had zijn vorige baan te danken aan de vader van zijn zwager. Die had hem voorgesteld. Die baan is hij kwijtgeraakt, zonder zijn eigen schuld. Omdat het bedrijf het financieel moeilijk had. Dat schijnt ineens ook mee te spelen. Erg vreemd. We gaan ws vanavond bellen wat er nou precies is. Dit hoorde ik van Djeez’ moeder.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:26 schreef kozakken het volgende:
Hoe gaat het met jullie neefje Ingrid19?
van een lepeltje eten kan ie alquote:Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat betreft de bijvoeding max, in principe is het beter te beginnen rond de 6 maanden, dit ivm allergie-en.
Wat je wel zou kunnen doen is rijstebloem door een fles geven, geldt ook als bijvoeding maar levert minder kans op klachten als fruithapje/groentehapje.
Dit kun je dan beste voeren met een lepeltje zodat ze een goede slikreflex van de lepel krijgt.
Wij mochten dit niet ivm de kea van arwen, maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
Mooie manier van introduceren Randaquote:Op maandag 19 juni 2006 18:06 schreef Randa_v het volgende:
Hier zijn me min of meer gestart met de bijvoeding. Merlijn heeft vanmiddag een halve abrikoos gehad. Ik heb hem van een stukje uit mijn hand laten happen, vond het te klein om hem hetzelf vast te laten houden. Hij hapte goed, sabbelde en spuugde het weer uit, maar wilde wel meteen weer happen. Het kokhalzen en bijna verslikken vind ik gelukkig niet eng. Mijn schoonmoeder gisteren vond het maar niks toen hij een stukje liga at en daarbij deed kokhalzen.Het is wel leuk om dingetjes te introduceren en hij vind het prachtig om iets in zijn mond te stoppen en te proeven. Hij slikt nu nog heel minimaal iets door. Dat moet hij nog echt leren.
Ja hahahahaquote:Op maandag 19 juni 2006 20:20 schreef lcicle het volgende:
Ik heb hier vanmorgen goed kennis gemaakt met het fenomeen 'spuitpoep'.. Merlijn zette even kracht en hoppa! Zo langs de luier heen over mijn pyama!
Mijn vrouw ook... zelf gelukkig nog niet meegemaaktquote:
Ik heb al zoveel verschillende adviezen over bijvoeding gekregen dat ik het het soms ook allemaal niet meer weet hoor. Ik wilde bij Kady wachten tot ze gecorrigeerd 6 maanden was en dan met bijvoeding beginnen. Toen zei de kinderarts dat dat niet perse hoefde omdat ze toch al flesvoeding kreeg. Nu komen allergiën bij ons in de familie helemaal niet voor, misschien dat dat ook meespeelt.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:08 schreef _evenstar_ het volgende:
E.W. wat betreft het geven van fv en met 4 of 6 maanden bijvoeding beginnen dat dat niet uitmaakt, snap ik niet zo.
Waarom mogen kindjes die bijv. uit voorzorg al hypoallergene voeding moeten ook pas met 6 maanden beginnen?
Oh dat is me ook al geregeld overkomenquote:Op maandag 19 juni 2006 22:37 schreef lcicle het volgende:
Het is nu natuurlijk wachten totdat hij hetzelfde doet maar dan zónder luier ..![]()
Weet ik, maar ik vind pap zelf erg lekker en wil Merlijn zo af en toe ook pap geven van een lepeltje.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:40 schreef poemojn het volgende:
Pap hoeft niet perse hoor Randa, Myrthe heeft 't iig nooit gehad (en ik zelf vroeger ook niet terwijl ik wel fv kreeg).
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:58 schreef Ingrid19 het volgende:
Arwen groeit dus goed! Welke maat heeft ze nu?
Kim is ook onwijs nieuwschierig, lekker eigenwijs en weet duidelijk wat ze wil. Gisteren waren we bijna klaar, maar Kim had er 5 minuten voor tijd al genoeg van. Dat laat ze dan duidelijk merken!
Ze heeft een harde stem zullen we maar zeggen...
Met de poeperij (zo noemt de kinderarts het) gaat het beter! Wel keuteltjes, maar niet zo hard meer en zo goed als, zonder pijn!
Zal het dan toch van fruithapje en opvolgmelk komen?
Ik sjeesde al naar het verjaardagstopic maar het is morgen pas, Nouja dan maar succes met de voorbereidingen en het terugdenken aan hoe het ook alweer ging,quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:00 schreef Noli. het volgende:
Nu precies een jaar geleden braken m'n vliezen..
Of nou ja.. ik begon te lekken.. Om 02.00 uur braken ze pas echt!
Dat is wel zo ja.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:22 schreef Spekkiemonster het volgende:
Bovendien is het een soort eer aan het kleine ventje, want wat kan hij er allemaal aan doen?
We hebben een kaart gehad, dus ik neem aan van wel. Verder nemen ze de telefoon niet op. Het is iig niet (telefonisch) gezegd ofzo.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:07 schreef Sugar het volgende:
Ingrid en Djeez, jullie zijn dus welkom op de begrafenis? Dat hebben ze aangegeven? Dan zou ik gaan, puur en alleen al omdat ze jullie er blijkbaar graag bij willen hebben. Dat vind ik altijd een heel goed en eenduidig uitgangspunt.
Tja, hoe herken je dat he?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:03 schreef Igraine het volgende:
Bij flesbabietjes heeft het geen regeldagen geloof ik. Maar natuurlijk kunnen ze wel dagen hebben dat ze 'gewoon' uit hun doen zijn. Het zou ook iets met een sprongetje kunnen zijn, of krijgt ze misschien tandjes?
Ik zou aannemen dat je als je een kaart ontvangt ook welkom bent.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:51 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
We hebben een kaart gehad, dus ik neem aan van wel. Verder nemen ze de telefoon niet op. Het is iig niet (telefonisch) gezegd ofzo.
Zit wat in.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Lijkt mij ook.. en juist als het contact niet zo goed is is dat voor hen ook veiliger dan een telefoongesprek (wat misschien een moeilijke wending kan krijgen juist door dat slechtere contact). Ik zou ook gewoon gaan dus.
Tandjes krijgen herken je meestal aan een verdikking op het kaakje en/of een wit puntje/streepje direct onder de huid. Als het de eerste tandjes zijn, zal dat hoogstwaarschijnlijk te zien zijn voorin het onderkaakje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:53 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Tja, hoe herken je dat he?
Ze kwijlt al een tijdje en bijt/kluift overal op. Wie weet.
Kim krijgt nu 4 flessen van 180ml, tussendoor fruithapje, soms een liga oid. En soms een sapje tussendoor. Groente gaat nog niet goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:27 schreef Suzanna het volgende:
Jammer Fuente... lag het aan Sara of aan de vakantie zelf? Rust maar lekker uit idd...
Mammietje, wat is Tinka goed gegroeid zeg! Die prikjes zijn altijd zoooo zielig he... word bijna boos op degene die ze geeft en ik kijk altijd de andere kant op, ik kan echt niet kijken.
Die nieuwe prik geeft overigens veel minder bijwerkingen dan de oude, dus wees maar niet bang.
Ingrid, hoeveel flessen krijgt Kim nu op een dag? Bij Emma verschilt het nogal, vaak drinkt ze niet zo goed, maar groeit wel goed dus zij zal ook minder nodig hebben. Ik heb er eigenlijk nooit wakker om gelegen, ik voed altijd op verzoek, ook met flesvoeding. Maar goed, nu heb ik ook niet van die gulzige kindjes, dus dan is dat niet zo erg.
Jemig, dat klinkt niet echt geweldig, zo'n vakantie. Met kinderen lijkt me het toch eng om te kamperen. Het is zo behelpen vaak... Sommige dingen heb je zo niet bij de hand..quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:41 schreef Fuente het volgende:
vakantie verhaal
wat engquote:Op maandag 26 juni 2006 20:23 schreef Mammietje het volgende:
*Ik heb Randy ooit eens helemaal slap in de box aangetroffen terwijl hij op zijn buik lag, vandaar dat panische*
Een kruik kan minder kwaad, daar kan hij niet onder rollen tenslotte. En idd, voor het platte koppie is buikslapen beter...quote:Op maandag 26 juni 2006 21:09 schreef pinquit het volgende:
mja mammietje max ligt al met een rolletje op zn zij vanwege -jaja- zijn voorkeurshouding.
nu is ie alleen zo sterk dat ie gewoon langs zn rolletje draait.
dat maakt het net ietsje enger weer, straks kruipt ie eronder![]()
dus ik kan kiezen ofzo, rolletje weg of hem constant omdraaien.
lastig![]()
tis wel zo dat ie als ie op zn buik slaapt geen platter koppie kan krijgen..
is dat bij randy nog rechtgetrokken, dat hoofdje??
ik vind het namelijk een beetje onzin.. straks heeft ie toch ietsje meer haar, dan zie je dat scheven toch niet? ik heb zelf ook geen rond hoofd hoormaarja, fysio zegt dat zn gezicht er ook van kan scheeftrekken??
![]()
Volgens mij alleen zoutoplossing-neusspray, Suzanna. Is idd erg zielig.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:53 schreef Suzanna het volgende:
Emma is heeeeeeel verkouden (al een week of langer, net als Noa) en dat zorgt vaak voor slechte nachten. Dat hoesten is ook zo zielig. Ik had hier een keer gevraagd wat je voor baby's tegen het hoesten mag gebruiken maar ik ben het topic kwijt... Weet iemand wat ik bedoel? heel graag een tip, want tis zielig...
oei!! ok! ik heb niet echt oefeningen van de fysio gekregen, alleen de tip dus om hem op zijn zij te laten slapen, en dat doe ik dan dus ook. (ee kruik met daaromheen een handdoek gerold)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een kruik kan minder kwaad, daar kan hij niet onder rollen tenslotte. En idd, voor het platte koppie is buikslapen beter...
Bij Randy (inmiddels 1,5 jaar) is het nog steeds heel goed te zien dat hij een afgeplat hoofd heeft, ondanks zijn haar. Wel moet ik bekennen dat hij er ook een overstrekking bij had. Dit is wel iets om ook bij Max in de gaten te houden: je ziet overstrekkingen het meest bij kinderen die snel geboren zijn en in het speciaal bij kunstverlossingen (vacuümpomp etc.). Als Max veel (over-)strekt of als een plank ligt, veel één kant op strekt is het namelijk mogelijk dat zijn voorkeurshouding van een overstrekking komt. Het is dan zo dat hij niet zozeer de 'voorkeur' voor die kant heeft, maar dat het hem 'pijn' doet om op een andere kant te liggen. In dat geval heb je heel veel meer aan een chiropractor dan aan een fysiotherapeut, omdat er mogelijk een paar werveltjes verschoven zijn. Dit was bij Randy het geval dus en jammer genoeg kwamen we daar erg laat achter.
Onderschat dat afgeplatte koppie niet. De voorkeurshouding zal blijven bestaan en hoe vaker hij er op ligt, hoe meer het afplat. Hoe ouder hij wordt, hoe minder snel het herstelt. En idd. heeft dit consequenties voor zijn gezicht ook: het ene oortje zit minder ver naar voren dan de ander, het ene oogje blijft kleiner en het hele gezichtje kan idd wat scheeftrekken hierdoor. De oefeningen van een fysio zijn niet altijd leuk maar wel noodzakelijk en als je er een spelletje van weet te maken is het voor het kind ook nog te harden. Op zijn zij leggen zou ik dus zeker volhouden als ik jou was. Ik heb Randy om die reden t/m 8 maanden overdag in de box laten slapen, met zijn rug tegen de box aan en een kruik tegen zijn buik, half onder zijn been.
Ik hoop voor je dat het alleen een voorkeurshouding betreft en geen overstrekking. Overleg dit alsjeblieft met je fysio, dat kan je een hoop ellende besparen. Randy loopt nog steeds maandelijks bij een fysio én de chiropractor omdat dit gevolgen heeft voor alle spieren aan één kant van zijn lichaam. Hij heeft hierdoor een 'tenengang' en kan nog steeds niet los lopen, terwijl hij al wel vanaf 8 maanden overal langs schuifelt. Ook maakt dit de voorkeurshouding moeilijker te corrigeren.
Die bedoelde ik geloof ik! De andere tips ga ik ook eens nakijken. Ik denk dat ik zowiezo die Tussikind van VSM ga halen, en hiernaar ga vragen bij de apotheek. Als het vanaf 1 jaar is kan ik het in ieder geval voor Noa gebruikenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:41 schreef bixister het volgende:
bissolvon werd toen ook aangeraden volgens mij. ik was toen verbaasd dat 't mocht maar 't mocht toch. dacht ik. of was dat vanaf 1 jaar? nou ja even opzoeken misschien. succes ermee suzanna.
Woeiieiieieieie! Gefeliciteerd!quote:
Pinquit, ik las net je bevallingsverhaal en ik begreep daaruit dat Max best met wat "geweld" op de wereld is gekomen Hij wilde de draai niet maken en heeft daar zelfs een gebroken sleutelbeentje aan over gehouden?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:27 schreef pinquit het volgende:
[..]
oei!! ok! ik heb niet echt oefeningen van de fysio gekregen, alleen de tip dus om hem op zijn zij te laten slapen, en dat doe ik dan dus ook. (ee kruik met daaromheen een handdoek gerold)
met spelen en in de box liggen draait ie nu om naar zn buik dus daar hoef ik niet echt op te letten.
Sara slaapt ook altijd op d'r buikje, komt maar weinig voor dat ze op d'r rug ligt. Ze doet dit sinds ze kan draaien, net als Max. In het begin legden we haar voor we zelf naar bed gingen op haar rugje, maar daar zijn we mee gestopt, 9 van de 10 keer werd ze er wakker van en wou ze niet meer slapenquote:Op maandag 26 juni 2006 16:34 schreef pinquit het volgende:
hoihoihoi
sinds Max kan rollen rolt ie in bed wel eens op zn buik en gaat dan lekker slapen.
hij valt ook sneller in slaap als ie op zijn buik ligt.
ik vind het doodeng![]()
kan ik m gewoon laten liggen? of moet k hem omdraaien?
en als k zelf slaap?![]()
De bagrafenis was zaterdag. Djeez' vader had gezegd dat we bij de kerkboerderij ofzo moesten zijn. Waren we daar, was er geen mens. Uiteindelijk de dienst gemist. We wilden niet een kwartier later binnenvallen. We zijn maar een beetje gaan rondrijden. Bij toeval kwamen we achter de rouwstoet aan en konden we zo aansluiten. Gelukkig de begrafenis wel meegemaakt. Ze hebben zelf het mandje met L. in het graf laten zakken. Er werd nog wat verteld en een gebed gezegd. Iedereen moest meebidden, wij deden dat niet, want we zijn niet gelovig.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
@ ingrid zijn jullie nog naar de begrafenis geweest van jullie neefje?
ben ik gewoon nieuwschierig naar, als je het er niet over wilt hebben snap ik het ookhoor
Een gebruiksaanwijzing zou idd wel handig zijn!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:24 schreef Mammietje het volgende:
Arme Kim.... Helpt het niet als je haar lekker bij je in bed neemt, Ingrid? (Aangezien ze stil is als je bij haar komt.) Tegen kolieken is helaas weinig opgewassen. Als Tinka hele heftige darmkrampen heeft, wil ik haar nog wel eens 'dubbel vouwen': Voetjes zo hoog mogelijk op haar buik en lekker op haar kontje kloppen... soms helpt dat. Bij Randy (die ook kolieken had op een gegeven moment) hielp alleen rondsjokken terwijl hij op zijn buik op je arm lag. Zo lijkt ieder kind wel zijn eigen gebruiksaanwijzing te hebben, alleen erg jammer dat die er niet bij de geboorte bijgeleverd wordt!![]()
Hij raakte mijn voet/been. Hij kwam van achteren. Er zat geen kenteken op.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:58 schreef Noli. het volgende:
Is tie doorgereden Ingrid?
Ik had 'm persoonlijk van de brommer afgesleurd..Als ze mij ondersteboven crossen is het tot daar aan toe maar owee als ze de wagen ook maar schampen, dan zijn ze voor mij..
Maar heb je geen signalement of een kentekennummer? Dan kun je gewoon aangifte doen toch?
Maar heeft ie jou ook geraakt Ingrid? Ben je de schrik al wat te boven?
Stomen ga ik proberen. Hopelijk helpt het!quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:05 schreef _evenstar_ het volgende:
stomen in de doucheen je schijnt bisolvon te mogen gebruiken, maar mij is gezegd dat je buiten wat zoutoplossing beter niets kunt doen als dat en wat stomen en een uitje onder het bed.
Hij begint nu ook echt door te krijgen dat als hij een beetje met zijn handjes steunt, hij ook kan lijven zitten. Merlijn zat daarstraks ook te glunderen, lekker trots op zich zelf.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:01 schreef Magneet het volgende:
Merlijn bleef trouwens gisteren nadat ik hem in zithouding had gezet zelf zitten op het aankleedkussen. Toch zeker een minuut lang
hoe voelt hij zich nu en is hij nog steeds zo warm?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:54 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Hij begint nu ook echt door te krijgen dat als hij een beetje met zijn handjes steunt, hij ook kan lijven zitten. Merlijn zat daarstraks ook te glunderen, lekker trots op zich zelf.
Buikje masseren hebben we ook geprobeerd, die specifieke olie niet, wel andere. En badje? 's avonds rond half 8 nog in het badje geweest. Moeten we hem dan midden in de nacht nogmaals gaan badderen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:23 schreef Vicky het volgende:
warm badje? babybuikjes olie van Weleda, buikje masseren?
6 maanden ook, zeker als ze ziek zijn of er tandjes aankomen. In die gevallen is het ALTIJD mogelijkquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:29 schreef Vicky het volgende:
En dat is niet alleen in het begin hoor die nachtelijke onderbrekingen. Dat is zelfs als ze 8 maanden oud zijn. Maar daar sla je je wel door heen hoor!
En een kindje van 17 daagjes oud heeft nog geen flauw benul van ritme. Die kent het verschil tussen dag en nacht niet. Dat komt vanzelf wel.
andere omgeving, meer indrukken ( stemmen, geluiden, gaat beter zien ) kan daarin heel veel uitmaken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef Coelho het volgende:
Dank jullie wel.
Het ergste is nog wel dat je niks voor het mannetje kunt doen, terwijl je ziet dat ie pijn heeft. Maar goed, als ik jullie begrijp is tijd het enige dat helpt.
In het ziekenhuis werd trouwens niks van dit alles gemeld. Daar sliep hij elke nacht door, zelfs toen hij terug ging naar 7 voedingen sliep hij van half 11 tot half 5.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:58 schreef Igraine het volgende:
Randa, wat hier weleens wil helpen als troosten, knuffelen en zingen niet genoeg zijn is de aandacht af te leiden door bijv. voor de spiegel te gaan staan. Of de televisie even aanzetten. Al is het maar om voor een klein momentje het te doorbreken.
het probleem is dat vaak bij paniek ik de enige oplossing ben maar ik ben aan het werk en kan niet wegquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Vicky het volgende:
Randa, Amber is de afgelopen 2 dagen ook af en toe helemaal in paniek. Dan gilt ze het uit. Wil niets. Het enige dat helpt is knuffelen en sussen en een beetje rondlopen, meer ook niet.
Merlijn kennende helpt naar buitengaan nu zelfs niet en dat is iets wara hij normaal gezien nog wel eens rustig van wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:11 schreef poemojn het volgende:
Myrthe heeft zoiets 1 keer gehad, was toen al wat ouder.. in het fietsstoeltje zetten en gaan fietsen hielp toen, even eruit. Kan een variant daarop niet werken?
Hi papsquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef Coelho het volgende:
Dank jullie wel.
Het ergste is nog wel dat je niks voor het mannetje kunt doen, terwijl je ziet dat ie pijn heeft. Maar goed, als ik jullie begrijp is tijd het enige dat helpt.
In het ziekenhuis werd trouwens niks van dit alles gemeld. Daar sliep hij elke nacht door, zelfs toen hij terug ging naar 7 voedingen sliep hij van half 11 tot half 5.
pas op met warm weer, Merlijn krijgt juist meer uitslag van babybillencreme met warm weer. Met normaal weer is het geen probleem.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef Vicky het volgende:
pffffffffffffff wat zijn zieke kindjes vermoeiend zeg.. Echt niets is goed. Zitten niet, spelen niet, liggen niet, knuffelen niet..
Het gaat met vlagen.. Nu ligt ze lekker te spelen in de box, maar 1 minuut geleden was het piepen, jengelen en mekkeren.
Ze heeft een half potje fruit op en bijna 100 cc vocht net (diksap met 1 schepje voeding) en ze lag net te bijten op een koekje...
Hoop dat ze snel weer beter is... Ik vind haar rode billetjes zoooo zielig. Die zijn echt knalrood. Elke keer gaat er een dikke laag sudo of babybillencreme op.
Gijs.. ik zie jullie allebei al met de blote billen voor de ventilator staanquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:31 schreef Magneet het volgende:
Merlijn vindt het overigens heerlijk om met mij voor de ventilator te staan
Hoeft niet met blote billen, grote ogen zijn genoegquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:37 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Gijs.. ik zie jullie allebei al met de blote billen voor de ventilator staan
Tsja, de meningen zijn verdeeld en je moet vooral doen wat voor jezelf prettig voelt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:02 schreef Coelho het volgende:
We gaan het een en ander proberen, maar wel met kleine aanpassingen tegelijk.
Ik lees wel bij sommigen dat ze de kleine op de kamer hebben staan of zoals ik begrijp in bed hebben liggen. Wij hebben juist begrepen dat je een kind nooit bij je in bed mag nemen 's nachts, omdat het gewoon levensgevaarlijk voor ze is. Ze kunnen onder de dekens, of zelfs onder papa of mama terecht komen. Hoe gaan jullie daarmee om?
Maar over wat voor ritme praten we dan? Een baby van deze leeftijd heeft vaak nog een practisch identiek dag- en nachtritme. Ze hebben vaak gewoon nog om de ongeveer drie uur voeding nodig, zowel overdag als 'savonds. Daar is weinig aan om te draaien.quote:Een buurvrouw kwam nog aanzetten met omkeren van dag/nachtritme. Kun je daar nog iets mee?
Ja, dat scheelt zo veel. Je kindje is gewend om 24/7 een hartslag te horen en zijn moeder te voelen. Een kindje kan simpelweg onrustig worden omdat het de ouder mist en kan rustiger worden van de wetenschap dat het getroost wordt zodra het nodig is. Het hoeft niet meer compleet wakker te worden om de geruststellende ademhaling van de ouders te horen en bij een wiegje naast het bed (een mandwieg neemt niet zo veel plek is, net als een wiegje aan het plafond boven het voeteneind) is vaak een aanraking van moeder of vader al voldoende om geruststelling te bieden.quote:En op de kamer? Scheelt aanwezigheid echt zoveel, of is dat ook een beetje zodat paps en mams de kleine eerder horen, en niet bang hoeven zijn dat er iets is zonder dat ze het horen?? Helaas is onze slaapkamer veel te klein voor een wiegje erbij.
Dat gaan we zeker ook proberen. Klinkt erg logisch trouwens.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:25 schreef Leah het volgende:
Coelho, ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar voor jou nog een keer. Te vroeg geboren kinderen zijn erg gewend aan geluid, op de couveuse afdeling is immers dag en nacht een hoop te doen. Wat nog wel eens kan helpen is wat geluid maken dus. Denk aan wasmachine/droger of een cd speler op repeat, met een babymuziekje.
Dat niet zoveel per keer valt wel mee. Meneer dronk vorige week uit het ziekenhuis 7x75cc. Het was dan ook niet zo'n kleintje. Ondanks zijn 34 weken bijna 3100 gram en 51cm.quote:En verder, pasgeboren kindertjes hebben gewoon heel veel behoefte aan lichamelijk kontakt. Ik meen te lezen dat je vrouw BV geeft, zeker met prematuurtjes moet je gewoon veel aanleggen, ze kunnen nog niet zoveel per keer drinken, en komen dus vaker. Gewoon het ritme van je kind volgen, hoe vermoeiend het ook is, na een aantal weken heb je daar echt profijt van, geloof me.
Dat is echt een slecht idee, dan raakt hij oververmoeid en drinkt niet goed. En dan heb je echt de poppen aan het dansen. Je zoontje is pas net op de wereld en volgt zijn eigen ritme van slaap, honger en aandacht. Het is echt het makkelijkste om in zijn ritme mee te gaan voorlopig, er komt vanzelf meer structuur in waardoor je wat kunt gaan schuiven met de tijden. Het is nu even doorbijten in de nacht, met de tijd wordt het echt beter hoor!quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef Coelho het volgende:
We zien het wel hoe komende nacht gaat. Eventueel morgen overdag wat vaker wakker houden zodat hij 's nachts meer moe is.
Hij hoeft zeker niet door te slapen. Het originele "probleem" zit hem bij hysterische huilbuien in de nacht van pak 'm beet 11 tot 5. Als hij tekenen van krampjes geeft en tegelijkertijd aan het zoeken is met z'n mond, dan weet je niet of het honger of juist pijn is. Zuigreflex helpt ook bij pijn. En het laatste wat je wilt is overvoeden, wat tot spugen en nog meer krampen lijdt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:13 schreef owlet het volgende:
Waar komt die drang vandaan om hem door te laten slapen, hij is nog zó jong!
Jasmijn na 2 weken alquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Saskia sliep pas door op 9 maanden.
Succes verse papa.
Ik weet niet meer of ik dit ookal tegen jou heb gezegd, als je vrouw per drie uur (ongeveer) dezelfde borst aanbied kan je zoon wel lekker zuigen maar komt er wat minder uit dan steeds wisselen van borst. Een leidster van LLL of VBN (zie borstvoedingsforum.nl) kan wellicht ook nog advies geven, de telefoonnummers staan bovenaan de site.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:45 schreef Coelho het volgende:
[..]
-knip- Zuigreflex helpt ook bij pijn. En het laatste wat je wilt is overvoeden, wat tot spugen en nog meer krampen lijdt.
Wellicht is het mogelijk om thuiszorg te krijgen, al dan niet vergoed door de verzekering, ik zou iig even informeren wat de mogelijkheden zijn.quote:Moeder heeft eigenlijk nog geen moment echt kraambed gehad, werd na 2 dagen uit het ziekenhuis gezet (terwijl je verzekeringstechnisch recht hebt op 10 dagen bij BV van prematuren!!!)
Bronquote:Jonge kinderen huilen dan vaak, hebben weinig zin om te drinken, gaan braken, slapen onrustig, zijn prikkelbaar en hebben soms ook buikpijn en diarree.
Bedankt. Dan ga ik het eerst zonder proberen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:02 schreef Mammietje het volgende:
Djeez... dat hangt helemaal van jouw kind af. Als Kim al goed kan eten, zou ik het niet doen; er zit tenslotte al heel wat vocht in fruit. Zo is de smaak 'puurder' en des te eerder leert ze te eten. Als je merkt dat ze er moeite mee heeft (begint te kokhalzen of het niet wegkrijgt) kan je alsnog wat vocht toevoegen zoals een beetje melk.
Gewoon spelenderwijs en vooral niet dwingen, lekker op tafel zetten en haar er gewoon mee laten spelen natuurlijk met wat vocht in de beker.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:13 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand hier trouwens tips voor het leren drinken uit een tuitbeker?
We oefenen al een tijdje af en aan, maar Sara snapt het niet. Ze snapt niet dat ze de beker omhoog moet houden zodat er drinken uitkomt (dat heeft ze met de fles ook niet altijd door).
Als we haar dan helpen wordt ze vooral driftig dat we aan haar bekertje zitten.
Hoe deden jullie dit? Ze heeft nu 4 tandjes en ik wil d'r eigenlijk toch van de fles afhebben en uiteindelijk uit een gewone beker laten drinken.
Oh zo heerlijkquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:12 schreef Martineke het volgende:
vandaag Romijn's eerste glimlach gescoord![]()
ben flieft
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Kunnen babietjes van rijsebloem andere ontlasting krijgen![]()
Cool is dat hè. Ik word er dubbelverliefd van: eerst op Finn en vervolgens ook op hubbie als ik zie hoe die met hem speelt en Finn laat lachenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:12 schreef Martineke het volgende:
vandaag Romijn's eerste glimlach gescoord![]()
ben flieft
Het lukt vaak niet om als moeder de fles te geven omdat ze borst ruiken, Merlijn pikte dat niet. Dan schiet je er niet veel mee op. Kan beter iemand anders het doen. In het begin heb ik het wel gedaan toen Merlijn nog gekolft kreeg, maar daarna pikte hij de fles van pappa en mamma niet meer en wel van andere mensen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:09 schreef pinquit het volgende:
of bedoel je dat je bang bent dat finn dan niet meer uit de borst drinkt?
Ja, maar dat is hem te hard, hij stopt alleen zachte dingen in zijn mondje. Zelfs onze vingers zijn taboe. Dentinox oke, moeten we gaan zoeken welke apotheek open is. Bah, we weten helemaal niks, je ziet niks in zijn mondjequote:Op zondag 2 juli 2006 04:03 schreef Vicky het volgende:
Randa, misschien Dentinox halen. Dat is iets sterker dan Chamodent. En heb je een bijtring?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |