abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39391646
Fuente Djulian snapt ook niks van de tuitbeker en zo maar ineens snapte hij het wel. Dus beker idd neerzetten wat Rottdog zegt en dan kmt het vanzelf goed
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 14:43:20 #252
7074 moussy
kuttekop
pi_39392308
Cas snapt er nog steeds niks van
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_39392631
Ambertje is steeds kleine beetjes aan het drinken

Elke 20 minuten krijgt ze 15 cc.

Net even gebeld voor de uitslag van de urine. Er was gister genoeg opgevangen om te controleren. De urine was niet schoon, maar ook niet ernstig vuil. Dus we horen morgen meer.

Ze is nu gelukkig wat vrolijker en wat levendiger.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:55:38 #254
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39392664
goed zo Amber
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:31:22 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39395382
lekker amber wordt maar snel beter

Emma met oorontsteking hopenlijk helpen de medicijnen

oh en fijne verhalfjaar dag voor arwen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:39:40 #256
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39395669
fijne halfjaardag Arwen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:03:56 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39396517
amber, wat fijn dat het weer wat beter gaat!!
arm meiske! snel beter worden hoor!!

en arwen gefeliiiiii met je halfjaardag
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39397226
Arwen, gefeliciteerd met je halfjaardag

A gossie, Emmatje toch. Word maar snel beter hoor!

Hier gaat het steeds beter. Amber drinkt elke keer goed, nu 20 cc per 20 minuten. We bouwen het langzaam op. Meer geven durven we niet anders spuugt ze het dalijk uit.
Ze is ook al weer een stuk vrolijker en actiever. Ze heeft weer praatjes en kan ook weer een beetje zelfstandig spelen.

Urine was goed, het zh had nog even gebeld. Morgen moeten we wel om 10.00 uur op de SEH zijn. Ws gaan ze dan nog een keertje urine afnemen.

Vandaag is me schoonmoeder geweest zodat wij even bij konden slapen en wat boodschapjes konden doen. Vanavond komt mijn moeder een paar uurtjes.

Vannacht blijven we om de beurt wakker want ook vannacht moet ze in principe om de 20 minuten wat vocht krijgen....Ze zou dus 10 cc per uur moeten hebben en zit nu op de 20, dat betekent dat ze iig een uurtje kan slapen endat ik haar niet steeds wakker moet maken, want dan heeft ze ook totaal geen slaap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39403573
Wat heerlijk Vicky.. dat het wat beter gaat. Kan me voorstellen dat je zo voorzichtig bent met opvoeren, zou idd niet leuk zijn als ze alles weer uitspuugt. Je bent er nu natuurlijk continu mee bezig -letterlijk en figuurlijk- en dat lijkt me behoorlijk zwaar. Gelukkig dat je wat hulp hebt. Heel veel succes voor vannacht.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:12:38 #260
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39406022
Vicky, wat een gedoe zeg... lijkt me voor jullie ook erg zwaar! Je kunt haar idd beter een tijdje lekker laten slapen, anders heb je een constant huilend kindje denk ik. Is ook niet de bedoeling natuurlijk! Sterkte maar met alles.

Ik heb het idee dat bij Emma de kuur wel een beetje aanslaat, ze slaapt ietsje beter (niet echt heel veel beter helaas). Dus ach...het zou binnen twee dagen wel beter moeten gaan. Ik spray ook vaak met de neusspray, dat schijnt ook te helpen. Vindt ze ver-schrik-ke-lijk...maar goed, het moet nou eenmaal... (wel heel zielig hoor... van vrolijk meisje naar heel hard schreeuwend verdrietig overstuur meisje...)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:12:48 #261
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39417472
vandaag Romijn's eerste glimlach gescoord

ben flieft
pi_39417656
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:12 schreef Martineke het volgende:

ben flieft
Oh zo heerlijk

Hoe is het met Amber gegaan vannacht, Vicky?
Variety is the spice of life
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:25:16 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39418741
lekker he martineke hoe gaat het evrders met romijn?
en met cas en iris en finn en max en alle andere babietjes?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:03:05 #264
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39419501
Kunnen babietjes van rijsebloem andere ontlasting krijgen
pi_39420226
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Kunnen babietjes van rijsebloem andere ontlasting krijgen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:39:48 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39420271
Oke ik schrok al , bij elke bultje wat dan ook denk ik hoort dit wel, kan ze er nu wel toch gewoon tegen etc..

Vandaag heeft ze wortel gehad een paar hapjes, ze vond het heerlijk zie fototopic
Nu afwachten wel of geen reacties
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:10:35 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39420921
van alle andere voeding kan je andere ontlasting krijgen
pi_39422480
Vannacht hebben Michel en ik elkaar afgewisseld. Michel is van half 2 tot 4 wakker geweest en ik van 4 tot 7. Elk half uur hebben we Amber te drinken gegeven. Afgewisseld met ORS, Diksap en flesje voeding. Dat ging heel goed. Ze heeft eigenlijk de hele nacht geslapen. Als ze moest drinken draaiden we haar op haar rug en al slapende dronk ze.

Vanmorgen zijn we op nacontrole in het zh geweest. Amber was 300 gram aangekomen, alleen door vocht, dus ze was echt behoorlijk wat vocht verloren de afgelopen dagen. Ze plast goed nu, drinkt goed maar heeft nog wel diaree. En daarbij heeft ze nu ook de 6e ziekte. Vanmorgen thuis was er nog niets aan de hand en in het ziekenhuis zat ze ineens onder de kleine rode vlekjes/bultjes. Kan er ook nog wel bij.

Ze is wel een stuk vrolijker en ondernemender. En ze gaat nu steeds staan!! Alleen valt ze af en toe ineens om en dan is het boem. En ze kan traplopen . Wij hebben een trappetje naar de keuken we hebben een woon-eetkamer met keuken erin en de keuken ligt iets hoger. Amber vind dat trappetje wel heel erg interessant en ineens zat ze op de 1e trede. En toen ik er bij stond klom ze nog verder naar boven en zat ze ineens in de keuken... oh oh oh.. gekke meid...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:39:08 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_39422778
vicky, wat een toestand met die kleine amber zeg! Ik lees hier niet altijd, dus ik had het niet gezien. Ben blij dat ze weer opknapt!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:44:39 #270
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39422882
Nog even terugkomend op tuitbekers, ik ben hier beide keren van de fles overgegaan op een gewone beker. Zo rond de tijd dat ze een jaar waren. Geeft wat troep , maar ze leren het heel snel, is mijn ervaring.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 16:48:49 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39425276
nadat max opeens slokjes water uit een glas dronk heb ik ook maar een tuitbeker voor m gekocht, om mee te spelen.
[edit] dit klinkt best gek? iig: hij keek zo geinteresseerd naar me toen ik uit een glas dronk, dat k t hem ook liet doen. niet dat ie zelf een glas pakte en ging drinken ofzo

hij vind het wel een leuk ding en hij gaat op de tuit kauwen
  zaterdag 1 juli 2006 @ 17:12:42 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39425801
ging net zoeken maar er is nog geen topic over flessen enzo he?

ik heb een fles van Avent, en het is de laatste tijd vaak voorgekomen dat hij lekt als ik schud. en dan niet uit de speen, maar onder de draaidop uit zegmaar.
iemand dit ook meegemaakt of tips?
pi_39426854
Ik heb voor Merlijn een beker gekocht bij de thuiszorg. Dit is een drinkbeker met een bredere rand zodat het makkelijker aan de mond te zetten is. Kostte volgens mij nog geen euro. Het is ook echt bedoeld als oefenbeker.
pi_39433018
Pinquit, dat hebben wij ook wel eens, best vervelend. Het helpt als ik dan de dop losdraai en opnieuw erop draai. Maar hoe het komt weet ik niet, want ik let altijd goed op dat ik de dop er niet scheef opzet.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:43:39 #275
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39433419
ja idd dan moek de dop er weer opzetten.

maar tis zo dat die speen een soort randje heeft waar de fles precies in past zegmaar. de speen valt dan over de fles heen.
ik denk dat dat dan verkeerd zit ofzo.
pi_39433850
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:12 schreef Martineke het volgende:

ben flieft
Cool is dat hè. Ik word er dubbelverliefd van: eerst op Finn en vervolgens ook op hubbie als ik zie hoe die met hem speelt en Finn laat lachen

Met Finn gaat het goed. Het drinken gaat beter (maandag weer naar CB om te wegen, hopelijk is ie dan meer aangekomen, want donderdag was het minimaal) en verder is het een superlief mannetje. Hij kijkt lekker wijs uit z'n oogjes plaagt papa en mama af en toe door ze lekker onder te plassen en te poepen tijdens het verschonen spugen en krampjes staan niet in z'n woordenbeokje en badderen vindt ie erg lekker.
Komende week moet ie het even met mij alleen doen, want papa moet een week naar Amerika voor z'n werk. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Vast wel OK, ik denk alleen dat ik het nog druk krijg met alle mensen die ineens langskomen omdat ze het sneu vinden dat ik met Finn alleen ben

Oja, dat vroeg ik me af. Finn is nu 4 weken en we willen gaan oefenen met flesje, maar papa is dus de komende week weg. Kan ik daar ook mee beginnen of is het verstandiger om pap dat te laten doen? Ik las nl. ergens dat het beter is als mama niet het flesje geeft omdat dat verwarrend kan zijn?

Arme Amber, nou ook nog vlekjes erbij. Maar wel knap dat ze gaat staan en trap kan lopen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:08:57 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39434217
wat fijn dat het goed gaat met finn tamea!

zal wel even spannend zijn volgende week, maar je kan het heus wel hoor

ik weet het niet zeker, maar ik denk juist dat jij eerst een paar keer flessen moet geven, zodat hij gewoon het vertrouwde gevoel krijgt van eten. eten=mama
en als dat eenmaal goed gaat probeert papa het gewoon eens.

dit is hoe ik het zou doen, maar ik weet eigenlijk niet precies wat beter is.

max drinkt bij iedereen - die gewoon rustig en lekker zit - even goed.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:09:24 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39434236
of bedoel je dat je bang bent dat finn dan niet meer uit de borst drinkt?
pi_39434262
Beterschap ook voor de zieken hier

Myrthe kreeg van ons de rietjes-antilekbeker van Nuby, die hoef je niet te kiepen want daar had ze ook moeite mee. Zelfstandig uit een beker drinken kon ze vanaf ca anderhalf jaar (als je een glas voorhoudt kunnen ze vanaf de geboorte al er uit drinken).
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:11:32 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39434301
ohja btw tamea, wanneer krijgen we verse fotootjes van finn!!
pi_39434468
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:09 schreef pinquit het volgende:
of bedoel je dat je bang bent dat finn dan niet meer uit de borst drinkt?
Het lukt vaak niet om als moeder de fles te geven omdat ze borst ruiken, Merlijn pikte dat niet. Dan schiet je er niet veel mee op. Kan beter iemand anders het doen. In het begin heb ik het wel gedaan toen Merlijn nog gekolft kreeg, maar daarna pikte hij de fles van pappa en mamma niet meer en wel van andere mensen. Nog steeds trouwens, ben al verschillenden keren naar huis moeten komen om te voeden tijdens vergaderingen omdat Merlijn de fles weigerde. Voor Magneet is het nu wel gemakkelijk dat Merlijn pap heerlijk vindt zodat het de volgende keer wel goed gaat. Op de KDV doet hij het nu sinds een paar weken (begin mei begonnen) wel goed met de fles, heeft even geduurd. Daar hebben ze hem in het begin BV met het lepeltje gevoerd.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:16:49 #282
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39434494
Het komt ook een beetje omdat ik een gebitsneuroot ben... Ik had als kind echt een ontzettend slecht (lees rot) gebit, met de bijbehorende tandartsangst op latere leeftijd uiteraard.
Ik vind een tuit beker dan vaak zo voor het grijpen staan waardoor je al snel aan veel meer eet/drink momenten zit als de aanbevolen 7 keer. Voor een beker/glas drinken moeten ze echt gaan zitten, en als ze niet meer willen gaat het glas weg.
Vandaar.
Het is misschien een beetje barbaars, maar mijn kinderen kiepten allebei de beker 1 keer te veel om (gevolg, plens drinken in je gezicht) en dat deed het kwartje blijkbaar vallen .

Maar goed, niets ten nadele van tuitbekers hoor! Dit is gewoon een persoonlijk tuttigheidje.
pi_39434552
Ik geef er ook alleen water in daarom Leah. Nu nog wel, voor onderweg.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:20:34 #284
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39434627
Mijn bloedjes drinken geen water .
Sowieso twee ontzettend slechte drinkers, lastig met dat warme weer.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:31:49 #285
105850 Fuente
mamamuts
pi_39434938
Thnx voor de tips allemaal We bijven gewoon oefenen en af en toe ook maar eens uit een beker oefenen.

Sara gaat sinds gisteravond ineens staan (zie fototopic) en sindsdien blijft ze het maar doen. Dat trotse bekkie van d'r is zo
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39435156
Op die verwarring doelde ik inderdaad Randa. Ik denk dat ik het dan maar gewoon een keer probeer volgende week. Pikt Finn het niet dan kan papa het volgend weekend altijd nog opnieuw proberen. Op zich verwacht ik trouwens niet echt een probleem, omdat ie ook al gewend is dat ie af en toe met een spuitje borstvoeding krijgt.

Ow en foto's van Finn zijn altijd te vinden op onze homepage (zie huisje bovenaan m'n post), maar ik zal morgen weer ff wat resizen en in het foto-topic plaatsen.
pi_39436916
Wij hebben alleen dag 4 tot en met 8 vingergevoed. Dag 9 zijn we begonnen met flesjes zodat het makkelijker was voor ons. Maar ja toen was de borstvoeding zowat opgegeven en uiteindelijk toch gelukt!!! Eind januari heeft hij toen zijn laatste flesjes gehad. In maart kreeg hij bij mijn schoonmoeder tijdens een avondje weg een flesje. Eind april kreeg hij daarna pas weer een fles en toen snapte hij het al niet meer. Leren ze stiekem toch wel vlug af zo in het begin. Gelukkig kent hij ze wel weer zolang ze niet door ons worden gegeven.
pi_39442017
Pfff, de tweede keer deze nacht een kindje helemaal in paniek grijpende naar zijn mondje.En zo gaat het al de hele week. We weten het even niet meer want Merlijn is dan even echt ontroostbaar en schreeuwt de boel bijelkaar. Het breekt echt ons hart dat we eigenlijk niks meer kunnen doen. Zoutoplossing in het neusje, Chamodent druppeltjes in het mondje, paracetamol in het kontje en daarna houdt het op. De borst weigert hij in zijn geheel, pas na een tijdje panieken pakt hij hem weer. Moelijk, bah.
pi_39442044
Randa, misschien Dentinox halen. Dat is iets sterker dan Chamodent. En heb je een bijtring?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39442083
quote:
Op zondag 2 juli 2006 04:03 schreef Vicky het volgende:
Randa, misschien Dentinox halen. Dat is iets sterker dan Chamodent. En heb je een bijtring?
Ja, maar dat is hem te hard, hij stopt alleen zachte dingen in zijn mondje. Zelfs onze vingers zijn taboe. Dentinox oke, moeten we gaan zoeken welke apotheek open is. Bah, we weten helemaal niks, je ziet niks in zijn mondje
.
pi_39442166
Bij Amber zie ik ook nog steeds niets. Ik voel 1 bobbeltje die steeds wat groter word, dat hopelijk niet lang duren voordat er echt een tandje door is.

Bij de Hema heb je zachtere bijtringen. Die zijn gevuld met gel en die kan je in de koelkast leggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39442967
Ik heb er een van de kruidvat, is ook vrij zacht. Maar hij stopt alleen knuffeltjes in zijn mond om op te bijten, alles harder dan zijn schaap komt zijn mondje niet in als hij last heeft. Gelukkig was hij rustig een kwartiertje nadat hij de chamodent had gekregen. Hij heeft gedronken en de paniek was over voor de rest van de nacht. Overdag heeft hij juist geen last meer, maar wel in de nacht. Vanaf een uur of twaalf is het dan tenminste 1 keer paniek, de afgelopen nacht twee keer. Zielig hoor, gelukkig heeft hij er wel geen koorts meer bij.
pi_39443432
randa misschien en knuffel of een doekje/washandje lekker met koud water nat maken? en daar op laten kluiven?
was mijn oppaskindje dol op ....
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2006 @ 10:19:08 #294
81992 Githa
pi_39443476
Randa, probeer hem anders eens van een ijsje te laten eten, zelf maken van diksap bijv. dat verdoofd ook een beetje.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:24:32 #295
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39443535
Ik weet niet of jullie al begonnen zijn met bijvoeding maar wij gaven Kai vaak bevroren broodkorsten als hij last van zijn tandjes had. Dat vond hij altijd een stuk aantrekkelijker dan een bijtring.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2006 @ 10:39:09 #296
81992 Githa
pi_39443755
Dat is ook een goed idee M@x, die ga ik eens onthouden.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:48:12 #297
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_39443915
Overdag heeft Merlijn haast geen problemen, alleen snachts als hij probeert te slapen.
  zondag 2 juli 2006 @ 10:59:21 #298
105850 Fuente
mamamuts
pi_39444086
Inderdaad, koude broodkorsten en koude washandjes zijn hier ook favoriet als er tandjes doorkomen.
De bijtringen lijken wel te groot voor d'r mondje, ze kan er nooit goed op bijten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_39444582
Koude/natte knuffel/washandje is wel een idee. Voor een broodkorst of ijsje heeft hij 's nacht denk ik te weinig aandacht omdat hij erg moe is.
pi_39445966
Besef nu pas hoe zo'n bofkont ik ben dat Randy nooit last van het doorkomen van tandjes heeft gehad. Hij heeft bijna zijn gebit compleet en het enige dat ik daar van gemerkt heb zijn 'zure' luiers waardoor hij wel eens luieruitslag had. Ow... en wat hangerig laatst, maar toen kwamen er ook 2 kiezen en 1 hoektand tegelijk door. Hoop dat het met Tinka net zo gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')