abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:17:08 #1
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279726
Het grote kleine babietjes topic deel 77

Babietjes

22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:10 schreef Vicky het volgende:
pfff Amber is echt verschrikkelijk. Ze heeft heel erg last van haar keeltje en is alleen maar ana het hoesten. Ze hoest zich elke keer wakker. Vannacht was het weer feest. Ze is ook alleen maar aan het dreinen en piepen en dat is echt vermoeiend. Niets is goed.. Straks gaat ze weer in een slaap zacht eucalyptusbadje... Hoop dat ze de hele nacht doorslaapt..

Gelukkig kan ze af en toe nog wel even lachen en spelen. Daarstraks kroop ze ineens een paar centimeter naar voren

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 03-06-2006 20:11:20 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38279745
wilde net een nieuwe openen.. je was me voor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:17:50 #3
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279750
zielige amber

en wat goeddd amber kan kruipennn!!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:18:33 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279781
heeft ze ook last van slijm enzo? of droge hoest?
pi_38279831
heel veel slijm.. maar mag van de ha niets geven tegen het hoesten

en ze eet en drinkt zoslecht momenteel..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:21:20 #6
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38279906
ook dat nog.. balen
komt dat ook door dr hoest? heeft ze ook pijn aan dr keel?

ik hoop dat ze snel weer beter is
pi_38279969
ja ik hoop ook dat het snel over is.
hoesten doet ook zeer bij d'r. dan moet ze gelijk huilen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_38282483
Vervelend Nebelung.
Ken je het candida-protocol van Jack Newman ook? Misschien kun je je huisarts om fluconazol vragen (let dan dus wel op de dosering)?
Sterkte allebei

Amber ook beterschap
pi_38283854
Ja ken ik, bedankt evengoed

Ik moet nog even diep ademhalen om weer naar de huisarts te gaan, want die vond al niet dat het spruw was om te beginnen. Vandaar dat het eigenlijk zo erg is geworden (want het was natuurlijk wel spruw). Als ik gelijk had kunnen beginnen met smeren was het wellicht anders gelopen.

Komt vast allemaal goed, moeders heeft er meer last van dan dochter
Variety is the spice of life
  zaterdag 27 mei 2006 @ 22:12:44 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_38283920
beterschap aan alle kleine babietjes, wat sneu

Amber wat knap dat je al kunt kruipen!
stormy waters...
sailin'
pi_38284759
Beterschap voor alle baby'tjes hierzo...

Renz, kben heel benieuwd hoe ze het vindt, morgen maar proberen Zelf ben ik een echte pesto-fanaat, manlief ook, dus qua pesto-genen zal dat wel goed zitten

Sara werd net totaal overstuur wakker, allemaal vlekjes in d'r gezicht ineens. Hebben d'r maat wat te drinken gedaan en toen gingen de vlekjes erg vlot weer weg gelukkig, zal wel een soort stress zijn.
Ze heeft best last van doorkomende tandjes, en volgens mij droomde ze net naar ofzo, ze is in ieder geval wel weer lief gaan slapen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:02:05 #12
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38286094
Even een hulpvraagje hier. We hebben namelijk een klein meisje wat overdag prima slaapt (ingebakerd nog steeds) en 's nachts ineens niet wil slapen. Ze slaapt dan (maar vaak ook niet) redelijk in, blijft een uurtje / twee uur slapen en wil dan niet meer. Een fles geven helpt niet, hoewel ze wel honger heeft wil ze na de fles niet meer slapen. Het wordt dan om de tien minuten naar haar toe, of soms vaker...

Weet iemand waar dat slaapproblemen-topic ergens staat? Zo ja, graag een linkje... we zijn hier nu best wel wanhopig omdat het zo vermoeiend is en gaan vannacht iets nieuws proberen: laten huilen tot ze slaapt. Mijn man heeft de wieg naar beneden gehaald en gaat er zelf op de bank bij liggen (hij wordt normaalgesproken niet wakker van Emma) zodat ik wel kan slapen, ik ben nogal uitgeput nameljik.

Alvast bedankt!

(sorry dat ik niet reageer op de anderen, dat komt misschien morgen... in ieder geval beterschap voor de zieke kindjes!!!)
pi_38286292
Ik heb deze Leren doorslapen en deze Baby wil overdag niet in eigen bedje slapen. Oplossing? gevonden. Bedoelde je die?

Sterkte!
pi_38286421
sterkte & beterschap voor de zieken!

suzanna, weet zo gauw dat topic niet maar anna heeft ook van die periodes gehad, om de zoveel tijd was ze 's nachts zeer veeleisend. laten huilen was uiteindelijk dan toch de enige manier die bij ons werkte om 't te doorbreken inderdaad. een tussenvorm die je zou kunnen proberen is de 5-10-15 minuten methode: met een wekker/klokje erbij, de eerste keer na 5 minuten gaan kijken, even troosten maar niet de kamer (of het bed, hoe streng je het wil invullen is nog variabel) uit en weer weggaan. de tweede keer wacht je 10 minuten, en zo verder, met steeds hetzelfde protocol voor als je naar dr toegaat: wel even troosten, laten merken dat je haar hoort en er bent, maar ook heel stellig overbrengen dat het nu tijd is om te gaan slapen. niet te lang bij haar blijven dus en weer weggaan. werkt vaak sneller dan je denkt! heel veel succes ermee en hopelijk kun jij zelf vannacht in ieder geval wel even goed bijslapen.

[edit]dit was ook een topic dat erover ging: De strijd om het slapen - dagboek [/edit]

[ Bericht 3% gewijzigd door bixister op 27-05-2006 23:26:55 ]
pi_38286891
Ik hoor trouwens ook veel positieve geluiden over dit boek : 'Lekker slapen zonder huilen' door Elizabeth Pantley. Ik ken het niet hoor, maar ik dacht die gooi ik er even in

http://www.scriptum.nl/boekeninfo.asp?CODE=rcmnnrooqr&ReferrerID=1
pi_38287104
Ja, daar hoor ik ook veel over! Wil het nog eens lezen daarom.. niet nodig maar wel leuk
pi_38293138
Joepie, Amber heeft voor het eerst sinds 4 dagen bijna een hele fles voeding leeggedronken!!

Gisteravond was het weer ellende. Ze was echt helemaal van slag. Brullen was het. Ze was niet stil te krijgen, wilde niet drinken, ook geen flesje. Ze had gister maar hooguit 400cc vocht binnengekregen.. Vannacht een flesje limonade gehad en die ging er bijna helemaal in en dan vanmorgen dus ruim 200 cc.

Ze ligt nu lekker te spelen op de grond. Heb nog een dekbed over van 2 bij 2 en daar ligt ze dus op. Alleen mevrowu vind het blijkbaar leuk om steeds op het randje te liggen.... En de kast en de tafel zijn nogal interessant...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 mei 2006 @ 09:09:11 #18
105850 Fuente
mamamuts
pi_38293363
Suzanna, wat vermoeiend is dat he! Hopelijk vindt je wat tips zodat jullie allemaal beter kunnen slapen.

Amber, goed zo meissie! Drink die flessen maar lekker op!

Hier een klein zielig meiske dat vannacht om de haveklap wakker was en vanmorgen geen eten wou. Zelfs een lekkere broodkorst wou ze niet hebben. Volgens mij is 1 tandje boven nu door, ik meende gisteren iets te voelen maar 'k mag van Sara niet meer voelen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38293381
Àch Saratje toch.. Hoop dat die tand snel door is.

Hier net bijna 100cc limonade naar binnen en een halve fruithap met liga...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 28 mei 2006 @ 09:20:29 #20
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38293413
Dank jullie wel voor de links!
Ik ga dat boek eens goed bekijken. Ik hou helemaal niet van 'laten huilen en dan gaan ze vanzelf wel slapen' omdat dat ook vaak niet blijkt te werken bij onze kinderen. Als je ze in bed legt horen ze gelijk stil te zijn en te gaan slapen (of zoals Noa soms even te kletsen). Als ze gaan huilen dan is het 'mis' eigenlijk... maar ik heb geen idee wat er aan de hand kan zijn met Emma dat ze dit doet.
Ik denk dat ik maandag even naar de dokter ga en naar haar oortjes laat kijken. Ze wil namelijk haar fles ook vaak niet drinken, dat gaat echt met moeite.

Dat boek ga ik misschien wel bestellen trouwens! Lijkt me wel een goede methode, als het zonder huilen kan...
  zondag 28 mei 2006 @ 12:11:49 #21
105850 Fuente
mamamuts
pi_38296044
Wie weet waar ik ergens info kan vinden over wat ik allemaal moet meenemen voor Sara op vakantie?
Sara
Merel
Ukje
pi_38299040
Misschien vind je hier in OUD alvast wat tips hier op vakantie met (kleine) kinderen. en Op vakantie met (kleine) kinderen deel 2

En hier misschien inpaklijst samen op vakantie
  zondag 28 mei 2006 @ 14:50:08 #23
105850 Fuente
mamamuts
pi_38300984
Thnx Nebelung!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 mei 2006 @ 16:41:14 #24
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38304456
btw ik was geschrokken joh, ik dacht dat ik bij Max een tandje voelde!! bleek het een puntje spruw te zijn
  zondag 28 mei 2006 @ 19:30:17 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38309445
pinquit

ambertje

hopenlijk slaapt emma snel wat beter..

alleen vraag ik me wel af wat er mis is met laten huilen ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')