De bagrafenis was zaterdag. Djeez' vader had gezegd dat we bij de kerkboerderij ofzo moesten zijn. Waren we daar, was er geen mens. Uiteindelijk de dienst gemist. We wilden niet een kwartier later binnenvallen. We zijn maar een beetje gaan rondrijden. Bij toeval kwamen we achter de rouwstoet aan en konden we zo aansluiten. Gelukkig de begrafenis wel meegemaakt. Ze hebben zelf het mandje met L. in het graf laten zakken. Er werd nog wat verteld en een gebed gezegd. Iedereen moest meebidden, wij deden dat niet, want we zijn niet gelovig.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
@ ingrid zijn jullie nog naar de begrafenis geweest van jullie neefje?
ben ik gewoon nieuwschierig naar, als je het er niet over wilt hebben snap ik het ookhoor
Een gebruiksaanwijzing zou idd wel handig zijn!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:24 schreef Mammietje het volgende:
Arme Kim.... Helpt het niet als je haar lekker bij je in bed neemt, Ingrid? (Aangezien ze stil is als je bij haar komt.) Tegen kolieken is helaas weinig opgewassen. Als Tinka hele heftige darmkrampen heeft, wil ik haar nog wel eens 'dubbel vouwen': Voetjes zo hoog mogelijk op haar buik en lekker op haar kontje kloppen... soms helpt dat. Bij Randy (die ook kolieken had op een gegeven moment) hielp alleen rondsjokken terwijl hij op zijn buik op je arm lag. Zo lijkt ieder kind wel zijn eigen gebruiksaanwijzing te hebben, alleen erg jammer dat die er niet bij de geboorte bijgeleverd wordt!![]()
Hij raakte mijn voet/been. Hij kwam van achteren. Er zat geen kenteken op.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:58 schreef Noli. het volgende:
Is tie doorgereden Ingrid?
Ik had 'm persoonlijk van de brommer afgesleurd..Als ze mij ondersteboven crossen is het tot daar aan toe maar owee als ze de wagen ook maar schampen, dan zijn ze voor mij..
Maar heb je geen signalement of een kentekennummer? Dan kun je gewoon aangifte doen toch?
Maar heeft ie jou ook geraakt Ingrid? Ben je de schrik al wat te boven?
Stomen ga ik proberen. Hopelijk helpt het!quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:05 schreef _evenstar_ het volgende:
stomen in de doucheen je schijnt bisolvon te mogen gebruiken, maar mij is gezegd dat je buiten wat zoutoplossing beter niets kunt doen als dat en wat stomen en een uitje onder het bed.
Hij begint nu ook echt door te krijgen dat als hij een beetje met zijn handjes steunt, hij ook kan lijven zitten. Merlijn zat daarstraks ook te glunderen, lekker trots op zich zelf.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:01 schreef Magneet het volgende:
Merlijn bleef trouwens gisteren nadat ik hem in zithouding had gezet zelf zitten op het aankleedkussen. Toch zeker een minuut lang
hoe voelt hij zich nu en is hij nog steeds zo warm?quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:54 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Hij begint nu ook echt door te krijgen dat als hij een beetje met zijn handjes steunt, hij ook kan lijven zitten. Merlijn zat daarstraks ook te glunderen, lekker trots op zich zelf.
Buikje masseren hebben we ook geprobeerd, die specifieke olie niet, wel andere. En badje? 's avonds rond half 8 nog in het badje geweest. Moeten we hem dan midden in de nacht nogmaals gaan badderen?quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:23 schreef Vicky het volgende:
warm badje? babybuikjes olie van Weleda, buikje masseren?
6 maanden ook, zeker als ze ziek zijn of er tandjes aankomen. In die gevallen is het ALTIJD mogelijkquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:29 schreef Vicky het volgende:
En dat is niet alleen in het begin hoor die nachtelijke onderbrekingen. Dat is zelfs als ze 8 maanden oud zijn. Maar daar sla je je wel door heen hoor!
En een kindje van 17 daagjes oud heeft nog geen flauw benul van ritme. Die kent het verschil tussen dag en nacht niet. Dat komt vanzelf wel.
andere omgeving, meer indrukken ( stemmen, geluiden, gaat beter zien ) kan daarin heel veel uitmaken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef Coelho het volgende:
Dank jullie wel.
Het ergste is nog wel dat je niks voor het mannetje kunt doen, terwijl je ziet dat ie pijn heeft. Maar goed, als ik jullie begrijp is tijd het enige dat helpt.
In het ziekenhuis werd trouwens niks van dit alles gemeld. Daar sliep hij elke nacht door, zelfs toen hij terug ging naar 7 voedingen sliep hij van half 11 tot half 5.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:58 schreef Igraine het volgende:
Randa, wat hier weleens wil helpen als troosten, knuffelen en zingen niet genoeg zijn is de aandacht af te leiden door bijv. voor de spiegel te gaan staan. Of de televisie even aanzetten. Al is het maar om voor een klein momentje het te doorbreken.
het probleem is dat vaak bij paniek ik de enige oplossing ben maar ik ben aan het werk en kan niet wegquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:52 schreef Vicky het volgende:
Randa, Amber is de afgelopen 2 dagen ook af en toe helemaal in paniek. Dan gilt ze het uit. Wil niets. Het enige dat helpt is knuffelen en sussen en een beetje rondlopen, meer ook niet.
Merlijn kennende helpt naar buitengaan nu zelfs niet en dat is iets wara hij normaal gezien nog wel eens rustig van wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:11 schreef poemojn het volgende:
Myrthe heeft zoiets 1 keer gehad, was toen al wat ouder.. in het fietsstoeltje zetten en gaan fietsen hielp toen, even eruit. Kan een variant daarop niet werken?
Hi papsquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:34 schreef Coelho het volgende:
Dank jullie wel.
Het ergste is nog wel dat je niks voor het mannetje kunt doen, terwijl je ziet dat ie pijn heeft. Maar goed, als ik jullie begrijp is tijd het enige dat helpt.
In het ziekenhuis werd trouwens niks van dit alles gemeld. Daar sliep hij elke nacht door, zelfs toen hij terug ging naar 7 voedingen sliep hij van half 11 tot half 5.
pas op met warm weer, Merlijn krijgt juist meer uitslag van babybillencreme met warm weer. Met normaal weer is het geen probleem.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef Vicky het volgende:
pffffffffffffff wat zijn zieke kindjes vermoeiend zeg.. Echt niets is goed. Zitten niet, spelen niet, liggen niet, knuffelen niet..
Het gaat met vlagen.. Nu ligt ze lekker te spelen in de box, maar 1 minuut geleden was het piepen, jengelen en mekkeren.
Ze heeft een half potje fruit op en bijna 100 cc vocht net (diksap met 1 schepje voeding) en ze lag net te bijten op een koekje...
Hoop dat ze snel weer beter is... Ik vind haar rode billetjes zoooo zielig. Die zijn echt knalrood. Elke keer gaat er een dikke laag sudo of babybillencreme op.
Gijs.. ik zie jullie allebei al met de blote billen voor de ventilator staanquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:31 schreef Magneet het volgende:
Merlijn vindt het overigens heerlijk om met mij voor de ventilator te staan
Hoeft niet met blote billen, grote ogen zijn genoegquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:37 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Gijs.. ik zie jullie allebei al met de blote billen voor de ventilator staan
Tsja, de meningen zijn verdeeld en je moet vooral doen wat voor jezelf prettig voelt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:02 schreef Coelho het volgende:
We gaan het een en ander proberen, maar wel met kleine aanpassingen tegelijk.
Ik lees wel bij sommigen dat ze de kleine op de kamer hebben staan of zoals ik begrijp in bed hebben liggen. Wij hebben juist begrepen dat je een kind nooit bij je in bed mag nemen 's nachts, omdat het gewoon levensgevaarlijk voor ze is. Ze kunnen onder de dekens, of zelfs onder papa of mama terecht komen. Hoe gaan jullie daarmee om?
Maar over wat voor ritme praten we dan? Een baby van deze leeftijd heeft vaak nog een practisch identiek dag- en nachtritme. Ze hebben vaak gewoon nog om de ongeveer drie uur voeding nodig, zowel overdag als 'savonds. Daar is weinig aan om te draaien.quote:Een buurvrouw kwam nog aanzetten met omkeren van dag/nachtritme. Kun je daar nog iets mee?
Ja, dat scheelt zo veel. Je kindje is gewend om 24/7 een hartslag te horen en zijn moeder te voelen. Een kindje kan simpelweg onrustig worden omdat het de ouder mist en kan rustiger worden van de wetenschap dat het getroost wordt zodra het nodig is. Het hoeft niet meer compleet wakker te worden om de geruststellende ademhaling van de ouders te horen en bij een wiegje naast het bed (een mandwieg neemt niet zo veel plek is, net als een wiegje aan het plafond boven het voeteneind) is vaak een aanraking van moeder of vader al voldoende om geruststelling te bieden.quote:En op de kamer? Scheelt aanwezigheid echt zoveel, of is dat ook een beetje zodat paps en mams de kleine eerder horen, en niet bang hoeven zijn dat er iets is zonder dat ze het horen?? Helaas is onze slaapkamer veel te klein voor een wiegje erbij.
Dat gaan we zeker ook proberen. Klinkt erg logisch trouwens.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:25 schreef Leah het volgende:
Coelho, ik heb het hier al eens eerder gezegd, maar voor jou nog een keer. Te vroeg geboren kinderen zijn erg gewend aan geluid, op de couveuse afdeling is immers dag en nacht een hoop te doen. Wat nog wel eens kan helpen is wat geluid maken dus. Denk aan wasmachine/droger of een cd speler op repeat, met een babymuziekje.
Dat niet zoveel per keer valt wel mee. Meneer dronk vorige week uit het ziekenhuis 7x75cc. Het was dan ook niet zo'n kleintje. Ondanks zijn 34 weken bijna 3100 gram en 51cm.quote:En verder, pasgeboren kindertjes hebben gewoon heel veel behoefte aan lichamelijk kontakt. Ik meen te lezen dat je vrouw BV geeft, zeker met prematuurtjes moet je gewoon veel aanleggen, ze kunnen nog niet zoveel per keer drinken, en komen dus vaker. Gewoon het ritme van je kind volgen, hoe vermoeiend het ook is, na een aantal weken heb je daar echt profijt van, geloof me.
Dat is echt een slecht idee, dan raakt hij oververmoeid en drinkt niet goed. En dan heb je echt de poppen aan het dansen. Je zoontje is pas net op de wereld en volgt zijn eigen ritme van slaap, honger en aandacht. Het is echt het makkelijkste om in zijn ritme mee te gaan voorlopig, er komt vanzelf meer structuur in waardoor je wat kunt gaan schuiven met de tijden. Het is nu even doorbijten in de nacht, met de tijd wordt het echt beter hoor!quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:25 schreef Coelho het volgende:
We zien het wel hoe komende nacht gaat. Eventueel morgen overdag wat vaker wakker houden zodat hij 's nachts meer moe is.
Hij hoeft zeker niet door te slapen. Het originele "probleem" zit hem bij hysterische huilbuien in de nacht van pak 'm beet 11 tot 5. Als hij tekenen van krampjes geeft en tegelijkertijd aan het zoeken is met z'n mond, dan weet je niet of het honger of juist pijn is. Zuigreflex helpt ook bij pijn. En het laatste wat je wilt is overvoeden, wat tot spugen en nog meer krampen lijdt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:13 schreef owlet het volgende:
Waar komt die drang vandaan om hem door te laten slapen, hij is nog zó jong!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |