abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juni 2006 @ 23:41:35 #1
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38959300
Het grote kleine babietjes topic deel 78

Babietjes

07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Tazz (papa)
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sara, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:52 schreef poemojn het volgende:
Ach, en andere mensen die hun kind altijd in slaap voeden merken na verloop van tijd dat hun kind dat niet meer nodig heeft.
quote:

Nebelung;
Dus dat gaat nog over zeg maar?
quote:

en daar had bij gemoeten;
bij de een geleidelijk en bij de ander van de een op de andere dag, zoals bij ons!

[ Bericht 32% gewijzigd door E.T. op 30-06-2006 21:53:29 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_38976521
Morgen naar cb, ben benieuwd wat Kim nu weegt en hoe lang ze is.
  zondag 18 juni 2006 @ 18:17:21 #3
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38976571
en nog steeds staat mijn babytje er niet in
pi_38976596
Ja idd, Romijn staat niet in het lijstje

Ben ook benieuwd Ingrid!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:06:20 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38977957
quote:
Op zondag 18 juni 2006 18:17 schreef Martineke het volgende:
en nog steeds staat mijn babytje er niet in
Ik ben z'n geboortedatum vergeten
Als je 'm nu noemt, zet ik 'm er vanavond nog in. wat stom trouwens dat we dat vergeten zijn...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:15:01 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38978224
Op een vrijdagavond dacht ik. Ik weet het ook niet meer.
pi_38978851
Amber probeert steds te gaan staan.. Ze zit nu lekker buiten in de tuin in de box en trekt zich steeds op aan de spijlen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38979369
31 mei is Romijn geboren
  zondag 18 juni 2006 @ 19:52:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38979444
Hij staat er nu bij!
  zondag 18 juni 2006 @ 21:24:46 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38982582
ik ga woensdag naar het CB.
eens vragen of max een banaantje mag of zoiets

hij is nu 4 maanden
maar ik las ergens dat als je kindje een hoge kans heeft op allergieën dat ze dan liever wachten tot 6 mnd.
maar gaat dat dan over voedselallergieën of ook over astma, eczeem en hooikoorts?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Redactie Frontpage zondag 18 juni 2006 @ 21:29:50 #11
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_38982777
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:24 schreef pinquit het volgende:

hij is nu 4 maanden
maar ik las ergens dat als je kindje een hoge kans heeft op allergieën dat ze dan liever wachten tot 6 mnd.
maar gaat dat dan over voedselallergieën of ook over astma, eczeem en hooikoorts?
Volgens mij wel. Is hier ook het geval. We hebben met 4 maanden ook fruit geprobeerd, maar ze kreeg er enorme krampen van. Nu zijn we 2 weken geleden weer begonnen en het gaat erg goed!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_38983747
Volgensmij hangen al die kwalen erg samen en geldt dus als je een hoger risico op één ervan hebt dat je op allemaal meer kans maakt.

Ik heb Finn net weer gewogen, hij weegt nu 3780 gram. Dat is 280 meer dan zijn geboortegewicht en dat terwijl ie net 15 dagen oud is. Ik ben nu wel overtuigd dat de borstvoeding goed gaat
Verder gaat alles goed, hij is erg makkelijk en tevreden en we leren al z'n huiltjes en kreetjes steeds beter kennen.
pi_38984715
quote:

hij is nu 4 maanden
Is er ook een reden waarom je denkt dat het beter voor hem is om nu al fruit te eten? niet rot bedoeld hoor, ik ben gewoon benieuwd aangezien het niet zo is dat het alleen bij eventuele gevoeligheid beter is om vanaf 6 maanden bij te voeden, maar altijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen van kindjes die op die leeftijd het beter doen met wat vast voedsel maar over het algemeen is het nog niet nodig

Fijn, Tamea!!
  zondag 18 juni 2006 @ 22:24:02 #14
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38984935
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:18 schreef owlet het volgende:

[..]

Is er ook een reden waarom je denkt dat het beter voor hem is om nu al fruit te eten? niet rot bedoeld hoor, ik ben gewoon benieuwd aangezien het niet zo is dat het alleen bij eventuele gevoeligheid beter is om vanaf 6 maanden bij te voeden, maar altijd. Er zijn natuurlijk uitzonderingsgevallen van kindjes die op die leeftijd het beter doen met wat vast voedsel maar over het algemeen is het nog niet nodig
nee ik denk niet dat het om een of andere reden beter is
maar ik was gewoon benieuwd of het al kon?
ik heb verders namelijk geen idee hoe dat allemaal zit maar dat zal ik dus woensdag horen denk
pi_38985203
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:24 schreef pinquit het volgende:

[..]

nee ik denk niet dat het om een of andere reden beter is
maar ik was gewoon benieuwd of het al kon?
ik heb verders namelijk geen idee hoe dat allemaal zit maar dat zal ik dus woensdag horen denk
Het blijft altijd een beetje een gevoelig punt, die bijvoeding. "vroegâh" werden we ook allemaal gezond en sterk met een liga met sinaasappelsap met twee maanden .

Maar over het algemeen geldt nu wel het advies om te wachten met bijvoeding tot ze zes maanden zijn. Tot die tijd hebben ze het eigenlijk niet nodig (alweer, er zijn uitzonderingssituaties) en kan het soms zelfs averechts werken, al weet ik niet of dat ook bij flesgevoede kindjes zo is. Vaak is het meer leuk voor de ouders dan dat het voor het kind nodig is.

Persoonlijk zou ik niet bijvoeden, ook al zegt het consultatiebureau van wel, maar je moet vooral doen wat je zelf goed lijkt voor Max!
  zondag 18 juni 2006 @ 22:39:30 #16
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_38985676
quote:
hij is nu 4 maanden
Geldt voor allerlei soorten allergieën.
  zondag 18 juni 2006 @ 22:41:09 #17
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38985773
ok

ik zal er iig wel even 3 keer over nadenken thnx
  maandag 19 juni 2006 @ 11:16:03 #18
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38996297
ok thanks
pi_38996549
Pff we kwamen er gisterenavond achter dat we morgenavond allebei weg moeten. Dus er zal voor het eerst iemand anders op Finn gaan passen. Weliswaar maar voor twee uurtjes, maar ik vind het idee toch wel even wennen.
pi_38998227
Even een vraagje over de ontlasting. Is het normaal dat Kim nu donkergroene/zwarte keutels heeft? Vanwege de opvolgmelk en fruithapjes?
pi_39001776
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:25 schreef Ingrid19 het volgende:
Even een vraagje over de ontlasting. Is het normaal dat Kim nu donkergroene/zwarte keutels heeft? Vanwege de opvolgmelk en fruithapjes?
Of het normaal is weet ik niet, maar ik zag het gister bij mijn neefje (6.5 maand én sinds kort fruithapjes) ook.

Het leek wel stopverf. Daarna kwam trouwens wel weer 'normale' ontlasting.
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 19 juni 2006 @ 14:30:00 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39002118
Bij verandering van voeding verandert de ontlasting. dus no worries.
Die stopverf is hier heel normaal

Wat betreft de bijvoeding max, in principe is het beter te beginnen rond de 6 maanden, dit ivm allergie-en.
Wat je wel zou kunnen doen is rijstebloem door een fles geven, geldt ook als bijvoeding maar levert minder kans op klachten als fruithapje/groentehapje.
Dit kun je dan beste voeren met een lepeltje zodat ze een goede slikreflex van de lepel krijgt.
Wij mochten dit niet ivm de kea van arwen, maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 19 juni 2006 @ 14:49:28 #23
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39002706
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:26 schreef Tamea het volgende:
Pff we kwamen er gisterenavond achter dat we morgenavond allebei weg moeten. Dus er zal voor het eerst iemand anders op Finn gaan passen. Weliswaar maar voor twee uurtjes, maar ik vind het idee toch wel even wennen.
Datis heel erg wennen Tamea, schroom niet om elk half uur te bellen als je daar behoefte aan hebt hoor, beter dat je rustig zit en weet dat het goed gaat dan je zitten opvreten of het echt wel goed gaat.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:41:50 #24
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_39004439
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:
knip-
maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
Tobias krijgt pas sinds ongeveer 3 weken groente (nog geen fruit), dit betekend dat hij voor het eerst van een lepeltje at toen hij al bijna 7 maanden oud was. Ik had nog nooit gehoord dat van een lepeltje eten een reflex was mij is altijd verteld dat je van een lepeltje eten moet léren. Een reflex is over het algemeen geen aangeleerd iets.
Overigens kreeg Tobias zo 'laat' pas zijn eerste hapjes op advies van de KA/dietiste en geen van tweeen hebben het met ons hierover gehad.

BE bedankt voor het aanpassen van de OP
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 juni 2006 @ 16:14:57 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39005530
hmm vreemd, ik weet niet wat zo is ik weet alleen wat mij verteld is. morgen naar het cb bij de arts, daar eens navragen kan ook zijn dat ik het domweg verkeerd begrepen heb
  maandag 19 juni 2006 @ 16:26:06 #26
103793 kozakken
Living the life
pi_39005822
Hoe gaat het met jullie neefje Ingrid19?
pi_39005998
Kim is weer helemaal goedgekeurd! Ze weegt nu 6916 gr en is 66 cm lang. (ze is 6,5 maanden)
We mogen nu ook met groente beginnen. En een broodkorst. Van welk brood doen je dat?
Ze hadden hier alleen fijn volkoren en dageraad tarwe over. Het moet heel lichtbruin zijn.

Kim krijgt nu meestal 5 voedingen van 180ml. Vaak om 7.30, 11.30, fruithapje +kleine fles, 15.30, 19.30, 23.30. Ze heeft weleens 21.30/22.00 de laatste fles gehad en dat ging goed.
Maar nu moeten we het groentehapje inpassen. Zouden we dat gewoon om ca 19.30 doen? En dan een kleine fles er achteraan? En we moeten naar 4 flessen over, eigenlijk “ hoort” ze al op 3 flessen te zitten. Maar het probleem is dat ze meer gaat spugen en zure oprispingen krijgt, als ze een fles van 200ml krijgt.
Snappen jullie het nog?

Dus graag tips, opmerkingen ed!
pi_39006144
quote:
Op maandag 19 juni 2006 16:26 schreef kozakken het volgende:
Hoe gaat het met jullie neefje Ingrid19?
Het gaat steeds slechter. Hij krijgt nu morfine en sondevoeding. Verder weten we niks. We mogen hem niet zien, omdat het contact minder was tijdens de zwangerschap. En Djeez had zijn vorige baan te danken aan de vader van zijn zwager. Die had hem voorgesteld. Die baan is hij kwijtgeraakt, zonder zijn eigen schuld. Omdat het bedrijf het financieel moeilijk had. Dat schijnt ineens ook mee te spelen. Erg vreemd. We gaan ws vanavond bellen wat er nou precies is. Dit hoorde ik van Djeez’ moeder.

(overigens is zolang ik Djeez ken, het contact weinig geweest. En met mijn zwangerschap, Kim in het ziekenhuis en Djeez in het ziekenhuis hebben ze nooit gebeld. Dus het slaat nergens op , vinden wij. Maar er is geen ruzie ofzo)
  maandag 19 juni 2006 @ 16:46:23 #29
103793 kozakken
Living the life
pi_39006356
Altijd weer moeilijk om te lezen over zo'n klein pukkie. pffffft.
Fijn dat Kim weer is goedgekeurd

Strakjes kom ik hier wel wat meer posten met ons klein pukkie. Raar idee hoor.
  maandag 19 juni 2006 @ 16:56:19 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39006633
Wat naar ingrid, lijkt me heel lastig.
Ik ben blij dat ik sinds dat arwen geboren is juist heel goed contact met mijn zus heb
Wat ebtreft de flessen, als ze van vier flessen van 200 oprispingen krijgt kun je beter gewoon tussendoor wat beetjes geven.
Hie rkrijgt arwen nu ook 5 flessen van 180, omdat ze te wienig vocht binnen kreeg anders.
In principe zou ze met vier flssen van 210 water plus schepjes ook genoeg hebben, maar ook ivm de oprispingen beter kleine hoeveel heden.
Wat je zou kunnen doen is 4 flessen van 180 geven en haar tussendoor kleine beetjes geven
pi_39006920
Groentje hapje zou je ook tijdens het avondeten van jullie of iets ervoor of erna in kunnen voeren, zo deed ik het iig met Thijs.
Dus eigenlijk die fles van 15.30 misschien proberen te rekken richting avondeten tijd althans dat is momenteel mijn idee.
Thijs kreeg hier bv op vraag en dus paste ik me eigenlijk aldoor aan Thijs aan en later Thijs aan ons...
S6 ermee, meestal merk je het aan Kim zelf ook hoor.
Sterkte met jullie neefje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 19 juni 2006 @ 17:23:26 #32
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39007270
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:30 schreef _evenstar_ het volgende:

Wat betreft de bijvoeding max, in principe is het beter te beginnen rond de 6 maanden, dit ivm allergie-en.
Wat je wel zou kunnen doen is rijstebloem door een fles geven, geldt ook als bijvoeding maar levert minder kans op klachten als fruithapje/groentehapje.
Dit kun je dan beste voeren met een lepeltje zodat ze een goede slikreflex van de lepel krijgt.
Wij mochten dit niet ivm de kea van arwen, maar er is ons wel zowel door de ka als de dietiste dat we wel al wat moeten oefenen met zo een lepeltje te geven, omdat na een bepaalde grens die reflex veelal weg is en het dan lastiger wordt om het aan te leren.
van een lepeltje eten kan ie al kreeg toen ik BV gaf druppeltjes van een lepeltje en heeft een paar keer zalf van een lepeltje gekregen en water.
dus dat heoft ie iig niet meer te leren

maar ik denk niet dat max het nodig heeft hoor, bijvoeding.
toen hij net flesvoeding kreeg had ie even een groeispurt, duidelijk het idee dat ie dus tekort kwam daarvoor. nu lijkt het wel alsof ie weer wat magerder wordt, maar ik heb er eigenlijk geen idee van.
dus ik weet niet echt of hij behoefte heeft aan bijvoeding.

maarja ik hoor t dus woens. wel
pi_39008264
Hier zijn me min of meer gestart met de bijvoeding. Merlijn heeft vanmiddag een halve abrikoos gehad. Ik heb hem van een stukje uit mijn hand laten happen, vond het te klein om hem hetzelf vast te laten houden. Hij hapte goed, sabbelde en spuugde het weer uit, maar wilde wel meteen weer happen. Het kokhalzen en bijna verslikken vind ik gelukkig niet eng. Mijn schoonmoeder gisteren vond het maar niks toen hij een stukje liga at en daarbij deed kokhalzen. Het is wel leuk om dingetjes te introduceren en hij vind het prachtig om iets in zijn mond te stoppen en te proeven. Hij slikt nu nog heel minimaal iets door. Dat moet hij nog echt leren.
pi_39008605
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:06 schreef Randa_v het volgende:
Hier zijn me min of meer gestart met de bijvoeding. Merlijn heeft vanmiddag een halve abrikoos gehad. Ik heb hem van een stukje uit mijn hand laten happen, vond het te klein om hem hetzelf vast te laten houden. Hij hapte goed, sabbelde en spuugde het weer uit, maar wilde wel meteen weer happen. Het kokhalzen en bijna verslikken vind ik gelukkig niet eng. Mijn schoonmoeder gisteren vond het maar niks toen hij een stukje liga at en daarbij deed kokhalzen. Het is wel leuk om dingetjes te introduceren en hij vind het prachtig om iets in zijn mond te stoppen en te proeven. Hij slikt nu nog heel minimaal iets door. Dat moet hij nog echt leren.
Mooie manier van introduceren Randa Abricoos is echt van dat lekker zoete sabbelfruit, ik kan me voorstellen dat hij dat wel in zijn mond wil stoppen!
  maandag 19 juni 2006 @ 18:26:28 #35
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39008758
Het cb vertelde me bij Kady dat wanneer een kindje flesvoeding krijgt, het niet zoveel uitmaakt of je met 4 of met 6 maanden met bijvoeden begint. Dit omdat het kindje dan toch al in contact is geweest met voeding anders dan moedermelk. Qua allergiën, bedoel ik dan he.

Hier zijn we sinds een paar weken begonnen. Het fruit vindt ze geweldig, de groenten moest ze aan wennen en haar danoontje vindt ze helemaal geweldig. Echt een smulpaapje.

Ze krijgt 3x200 ml flesvoeding waarvan 1 met Liga, een fruithap een groentehap en een danoontje start (dat danoontje krijgt ze zo'n beetje om de dag, hangt ervan af hoe ze haar flessen drinkt).
Regelmatig doe ik ook iets meer water in de flessen want drinken blieft mevrouw niet. Geen 1e sapje, geen diksap, geen water....niets.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_39008803
Ingrid, wat fijn dat Kim weer "goedgekeurd is"

Bij Amber heb ik destijds eigenlijk gewoon een fles laten vallen en daarvoor in de plaats een groentehap. Ik probeer het altijd wel een beetje te rekken zodat ze rond 17.00/17.30 uur groente krijgt.

Vandaag was het pappa dag, ik moest werken. Amber heeft weer iets nieuws. Ze neemt een hap en gaat dan zitten blazen. Gevolg, alles ligt onder. Overal spetters groente en fruit en een lol dat ze heeft.

Ze probeert nu steeds te gaan staan. Trekt zich op aan de spijlen van de box. Echt een schattig gezicht. En ze klautert over ons heen.

Gister wilde ze niet slapen. Hebben haar 3x in bedje gelegd maar steeds was het brullen. Uiteindelijk is ze in de auto in slaap gevallen en heb ik haar thuis overgeheveld. Rond 22.00 werd ze wakker, fles gegeven en om 22.30 lag ze er weer in. Ze is geloof ik vannacht 1x wakker geweest eventjes en toen ik vanmorgen om 7.30 wegging werd ze net wakker en lag ze lekker te spelen.

Amber krijgt nu rond 8.00 uur een fles (ruim 200 ml) met 2 scheppen biobimbaby. Rond 10.00 uur fruit en rond 13.00 uur weer een fles (ruim 200 ml). Tussendoor krijgt ze een koek of een liga en wat diksap en rond 17.00 uur groente en weer wat diksap. Rond 22.00 uur krijgt ze dan weer een fles van ruim 200 ml met 2 scheppen biobimbaby.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage maandag 19 juni 2006 @ 18:41:46 #37
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_39009175
Biobim is dat biologische pap ofzo?

We gaan maar proberen om een ander ritme te krijgen. Als ze een tussendoortje heeft, zoals koek, liga, diksap, lukt dat misschien wel.
Want ze moet toch meer fruit en groente krijgen en minder melk. We gaan 200ml proberen, als ze er weer veel zure oprispingen van krijgt gaan we weer terug naar 180ml.
We hebben motilium ofzo voor zure oprispingen, maar dat helpt geen zak!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_39009527
Biobim is idd biologische pap. Bijna hetzelfde als Nutrix maar dan veel lichtverteerbaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_39009590
Merlijn heeft net ook van gestoomde wortel en champignon geproefd. Grappig hoor dat gezichtje. Biobim is biologische pap ja. Ik ga die ook gebruiken maar dan voor af en toe in combinatie met borstvoeding omdat die beter schijnt te mengen. Wat mij ook opvalt is dat ik hier nog voor meer dan 1,5 liter opvolgmelk in de kast heb staan. Allemaal gekregen in die gratis pakketten volgens mij. Ik denk dat ik die ook ga gebruiken om pap mee te maken. Van een lepeltje eten vindt hij erg leuk, dus dan komt het langzaam wel op. En omdat ik het met kolven niet haal om extra te kolven voor pap is dat misschien wel een leuke oplossing.
pi_39012386
Ik heb hier vanmorgen goed kennis gemaakt met het fenomeen 'spuitpoep'.. Merlijn zette even kracht en hoppa! Zo langs de luier heen over mijn pyama!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 19 juni 2006 @ 21:08:31 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39014454
icicle leuk he

Kady doet het dus prima mooi zo

ambertje snelle meid nu al proberen te staan

Merlijn langzaam aan aan hapjes spannend , leuk

E.W. wat betreft het geven van fv en met 4 of 6 maanden bijvoeding beginnen dat dat niet uitmaakt, snap ik niet zo.
Waarom mogen kindjes die bijv. uit voorzorg al hypoallergene voeding moeten ook pas met 6 maanden beginnen?
Hier moeten we 28 juni naar de dietiste voor uitleg qua bijvoeding spannend
pi_39015668
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:20 schreef lcicle het volgende:
Ik heb hier vanmorgen goed kennis gemaakt met het fenomeen 'spuitpoep'.. Merlijn zette even kracht en hoppa! Zo langs de luier heen over mijn pyama!
Ja hahahaha Dat ken ik
Variety is the spice of life
  maandag 19 juni 2006 @ 21:51:12 #43
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_39016528
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:34 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja hahahaha Dat ken ik
Mijn vrouw ook... zelf gelukkig nog niet meegemaakt
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_39018746
Het is nu natuurlijk wachten totdat hij hetzelfde doet maar dan zónder luier ..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_39018942
Pap hoeft niet perse hoor Randa, Myrthe heeft 't iig nooit gehad (en ik zelf vroeger ook niet terwijl ik wel fv kreeg).
  maandag 19 juni 2006 @ 22:45:28 #46
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_39019185
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:08 schreef _evenstar_ het volgende:
E.W. wat betreft het geven van fv en met 4 of 6 maanden bijvoeding beginnen dat dat niet uitmaakt, snap ik niet zo.
Waarom mogen kindjes die bijv. uit voorzorg al hypoallergene voeding moeten ook pas met 6 maanden beginnen?
Ik heb al zoveel verschillende adviezen over bijvoeding gekregen dat ik het het soms ook allemaal niet meer weet hoor. Ik wilde bij Kady wachten tot ze gecorrigeerd 6 maanden was en dan met bijvoeding beginnen. Toen zei de kinderarts dat dat niet perse hoefde omdat ze toch al flesvoeding kreeg. Nu komen allergiën bij ons in de familie helemaal niet voor, misschien dat dat ook meespeelt.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_39019673
Volgens de lactatiekundige van Eurolac (als ik mijn bron goed onthouden heb ) geldt ook voor fv-kindjes dat wachten beter is, omdat de darmen met 6 mnd beter ontwikkeld zijn en minder eiwitten doorlaten. Dat geldt ook voor fv-kinderen, en de kans op allergieen door lichaamsvreemde eiwitten die in de bloedbaan komen is dan toch kleiner (ok ze krijgen al wel koemelkeiwitten binnen maar nog geen appel bijv terwijl dat ook sterk allergeen is).
pi_39019822
Oe spuitpoep, die hebben we hier nog niet gehad bij het verschonen. Wel de plassen-want-het-is-koud-zo-zonder-mijn-luier-reflex.

* Tamea voelt zich nu erg dom en leeg
Om een uur of half acht begon ik met voeden. Finn leek na 1 borst genoeg gehad te hebben, dus ik dacht slim te zijn en de andere af te kolven. Toen ik toch bezig was ook de andere borst nog maar nagekolfd. En meteen daarna bleek Finn toch nog niet verzadigd te zijn... alleen waren m'n borsten daar niet meer op berekend zodat ik de hele avond tot een kwartier geleden met hem aan een borst heb gezeten, telkens wisselend en af en toe 5 minuten waarin ik heel even dacht dat ie nu genoeg gehad had totdat hij weer hard begon te huilen.
Domme mama heeft Finn, hele domme mama. Maargoed, deze fout maak ik dus nooit meer.
pi_39020629
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:37 schreef lcicle het volgende:
Het is nu natuurlijk wachten totdat hij hetzelfde doet maar dan zónder luier ..
Oh dat is me ook al geregeld overkomen

Tamea, babies clusteren 's avonds ook vaak. Dan willen ze een langere periode bij mama aan de borst (meestal dus 's avonds). Dan drinken ze veel en leggen ze een voorraadje aan voor de nacht en dan verwerken ze de dag, veilig aan mama's borst.
Variety is the spice of life
  maandag 19 juni 2006 @ 23:35:13 #50
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39021267
Tamea, die spuitpoep krijg je nog wel denk ik ... (natuurlijk hoop ik dat niet voor je, gniffel )

Zo'n domme fout heb ik ook wel gemaakt hoor, zelfs bij Emma terwijl ik toch 'ervaring' zou moeten hebben ... ach, zo erg is het niet, maar je zit wel vast aan je kindje dan de rest van de avond. En met dat warme weer is dat niet altijd zo fijn, zo dichtbij ... Hopelijk gaan je borsten snel meer melk aanmaken en gaat Finn heerlijk aankomen zodat je zelfvertrouwen krijgt!! Dat is heel belangrijk bij borstvoeding heb ik gemerkt. Zelfs in periodes dat ik dacht dat ze weinig dronk werd ze heeeeel dik van mijn borstvoeding (ze is nu nog mollig, maar het wordt minder nu ze flesvoeding krijgt) dus ik had me helemaal geen zorgen hoeven maken!
Heel veel succes ermee !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')