En de agent in beeld gaf aan dat hier geen aangifte van was gedaan en hem verder niets van bekend was....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:52 schreef _Bambi_ het volgende:
Op het journaal werd gezegd dat diezelfde hond ook al een aantal katten heeft doodgebeten
* MarMar zegt: dood door schuldquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:30 schreef repesteeltje het volgende:
ik vind het ronduit belachelijk dat dat beest direct wordt afgespoten. Die ouders laten dat beest alleen met een nieuwe telg...
juist en wat wordt hun straf ???
Wiens schuld?quote:
Vind ik ook erg raar. Snap wel dat ze de hond niet willen houden maar zoek er dan een andere plek voor.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:30 schreef repesteeltje het volgende:
ik vind het ronduit belachelijk dat dat beest direct wordt afgespoten. Die ouders laten dat beest alleen met een nieuwe telg...
juist en wat wordt hun straf ???
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik vind dieren inderdaad waardevoller dan mensen.
Ze zijn tenminste niet hypocriet en lopen je niet te bedonderen waar je bij staat. Dieren zijn trouw. Ik zal eerder een traan laten om een dier dat sterft dan een mens die sterft
Wat is er mis met Gorredijk dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:44 schreef SCH het volgende:
Vreselijk voor die ouders trouwens.
Woon je in Gorredijk, wat op zich al geen feest is, en dan ook dit nog
nee, helaas niet. Ooit was het een Disney wereld, maar mensen zoals jij hebben het voorgoed verpestquote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:41 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
Je leeft niet in een disney wereld hoor![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, helaas niet. Ooit was het een Disney wereld, maar mensen zoals jij hebben het voorgoed verpest
ik heb het over dier-mens relaties. Mensen onderling zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijvenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:01 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
Word steeds grappiger...
Ooit was het een disney wereld...
Dieren kunnen wreder zijn in het doden als mensen.
Dieren kunnen met hun eten spelen.
DIeren vechten onder elkaar tot ze er dood bij neervallen.
Dieren zullen er ook alles aan doen om maar zoveel mogelijk ruimte te hebben.
Kijk naar ratten of onkruid, die planten zich zoveel mogelijk voort proberen andere dieren uit te roeien zodat ze het voor zich alleen hebben (plagen).
Een mens is niet veel anders, maar een mens is slimmer/sterker dus staan ze bovenaan de voedselketen.
Net als dat een leeuw boven een antilope staat doordat ze sterker zijn.
En die gaan heus niet lief met elkaar om.
helaas niet daar is de afloop vaker een happy endquote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:41 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
Je leeft niet in een disney wereld hoor![]()
Daarom lijken mensen ook net dieren, maar ze staan hoger dus zijn ze andere dieren de baas.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb het over dier-mens relaties. Mensen onderling zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven
Maar goed, het is duidelijk dat de meesten van jullie hier al zover afgestompt zijn dat je dat niet meer begrijptToch jammer
Je doet jezelf tekort.
Ga toch weg, die ouders zijn hard genoeg gestraft.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:06 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, ik mis inderdaad ook de aanklacht tegen de ouders.
eigen schuld, dikke bult zeggen we danquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:10 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Ga toch weg, die ouders zijn hard genoeg gestraft.
Vroeger te weinig aandacht gekregen ofzo op school?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
eigen schuld, dikke bult zeggen we danze hebben hun eigen baby vermoord.
de mens lijkt totaal niet op de dier een dier doodt voor levensbehoefde of overleving wij kopen het bij de supermarkt en als een huisdier niet deugt laten we het doodt maken door een ander dat is simpelder want we zijn laf laat een ander het maar doen en dan geven we het een mooie naam laten inslapenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:09 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Daarom lijken mensen ook net dieren, maar ze staan hoger dus zijn ze andere dieren de baas.
Ik doe mezelf overigens niks te kort.
Ik ga echt niet janken om een dood dier. Jammer voor dat dier, maar een mens is voor mij toch 1000 keer belangrijker!
Flextarier trouwensHoe hypocriet kan je zijn.
Word dan echt vegetarier. (Ik leef blijkbaar nog diervriendelijker als jou)
we leven niet in een Disneywereld hèquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Vroeger te weinig aandacht gekregen ofzo op school?
Dat vind ik een hele zieke kort door de bocht reactie.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja ik geef toe dat dat een botte reactie is. Was natuurlijk ook niet als serieuze reactie bedoeld, maar was even nodig om sommige mensen hier even tot de orde te roepen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vind ik een hele zieke kort door de bocht reactie.![]()
Heb medelijden met de ouders dat deze op deze manier hun kind moeten verliezen
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:59 schreef ruud.nl het volgende:
Hond bijt baby dood in Gorredijk
Uitgegeven: 9 juni 2006 10:41
Laatst gewijzigd: 9 juni 2006 10:54
GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.
Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten. De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen.
bron
te triest dit..![]()
dan moet je dus de mensen aanpakken die honden in huis nemen. Honden krijgen immers zelf niet de gelegenheid om te beslissen of ze wel bij die en die in huis willen wonenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:09 schreef Meki het volgende:
dit bedoel ik nou met Honden
Alle honden zijn een gevaar voor baby´s en kinderen en moeten echt aangepakt worden
ik snap niet dat ze als huisdieren worden genoemd - het zijn gevaarlijke roofdieren
Stoer hoor.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind onzorgvuldigheid en nalatigheid met zulke mogelijke gevolgen inderdaad gelijk staan aan moord als het dan daadwerkelijk ook fout gaat.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Stoer hoor..
Dus onzorgvuldigheid en nalatigheid staat gelijk aan moord?
Je bent nog dommer dan ik dacht, of het nou een "grapje" is of niet.
Ik hoop dat jouw kind een keer wat ernstigs overkomt door jouw toedoen, kijken of je dan nog zo dapper bent.
Dan moet jij de definitie van moord nog maar eens opzoeken.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vind onzorgvuldigheid en nalatigheid met zulke mogelijke gevolgen inderdaad gelijk staan aan moord als het dan daadwerkelijk ook fout gaat.
noem het dan dood door schuld, mij een biet, blijft staan dat ik vind dat de schuld zeker bij de ouders ligt, ik zou mezelf zoiets iig nooit vergeven!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan moet jij de definitie van moord nog maar eens opzoeken.
Ik denk zij ook niet.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:09 schreef MarMar het volgende:
[..]
noem het dan dood door schuld, mij een biet, blijft staan dat ik vind dat de schuld zeker bij de ouders ligt, ik zou mezelf zoiets iig nooit vergeven!
zo dan. Wat een oordelen weer. Bullshit, overigens.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:08 schreef MarMar het volgende:
[..]
de ouders, het is op zijn minst nalatigheid...
waarom?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:16 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
zo dan. Wat een oordelen weer. Bullshit, overigens.
Het was geen grapje, maar een poging om iemand die zei dat 'we niet in een Disneywereld leven' voor het blok te zetten. Bovendien is de strekking van mijn uitlating duidelijk: niet de hond is schuldig, maar de ouders. Die zijn nalatig geweest, dood door schuld, moord, whatever. De schuld ligt niet bij de hond, die kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Stoer hoor..
Dus onzorgvuldigheid en nalatigheid staat gelijk aan moord?
Je bent nog dommer dan ik dacht, of het nou een "grapje" is of niet.
Ik hoop dat jouw kind een keer wat ernstigs overkomt door jouw toedoen, kijken of je dan nog zo dapper bent.
Sorry, maar in die context zo'n smiley plaatsen is gewoon ongepast en getuigt in mijn ogen van vrij weinig (sociale) intelligentiequote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het was geen grapje, maar een poging om iemand die zei dat 'we niet in een Disneywereld leven' voor het blok te zetten. Bovendien is de strekking van mijn uitlating duidelijk: niet de hond is schuldig, maar de ouders. Die zijn nalatig geweest, dood door schuld, moord, whatever. De schuld ligt niet bij de hond, die kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden.
Bovendien moet je misschien eerst eens vraagtekens zetten bij je eigen intelligentie voor je anderen dom noemt, aangezien je mensen die jouw mening niet delen dom vindt. Dát getuigt pas van ongelooflijke domheid! Doe die oogkleppen eens af en realiseer je dat we hier niet spreken over feiten, maar over meningen.
Ik denk dat de kans groot is dat er iets zoals dit is gebeurt, ik vind het moeilijk te geloven dat een hond zomaar uit het niets een weerloze (ja, dat is het in de ogen van de hond ook) baby aanvalt. Dan moet de hond echt vals zijn geweest. En dan zorg je als ouder wel dat de hond niet bij de baby kan. Waar je trouwens zowiezo voor hoort te zorgen, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef Labrador1974 het volgende:
Iets waar wij zelf bijv. niet snel aan gedacht hadden was dat sommige hondenrassen (zoals onze labrador) huilende kinderen nog wel eens uit een wieg of box willen halen om hen te troosten door hen in hun eigen hondenmand te willen leggen. Maar een hond zal dat natuurlijk niet echt in alle voorzichtigheid doen en zo zie je dat er zelfs grote fysieke schade kan onstaan bij kinderen terwijl de hond het eigenlijk goed bedoeld en beschermend wil zijn!
het ligt er ook aan hoe je de hond hebt opgevoed en hoe je de hond behandeld als de baby er is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Klopt, een Hond gaat namelijk dominant gedrag vertonen waneer een kind onder de lengte zit van een hond. Je moet dus nooit en te nimmer een hond alleen laten met een klein kind, dat is vragen om problemen. Dat neemt niet weg dat kleine kinderen en honden heel goed samen kunnen gaan. Je moet alleen wel de hond een kans geven om aan het kind te wennen.
Donder toch op, als ik op de snelweg rij en er steekt plotseling een hond over met op 20 meter afstand zijn baasje erachter aan, wie denk je dat ik dood ga rijden. De hond of het baasje. Idd, dan is de mens superieur aan de hond.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
haha, wat een ontzettend domme levensvisie: het is maar een hond. Wat geeft jou het recht om je superieur te voelen aan een hond? Beetje teveel geïndoctrineerd door het christendom zeker
Dan blijft de telefoon ff rinkelen ga ik vanuit.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:31 schreef Chou het volgende:
Wat dacht je van kindje in bad en de telefoon gaat...
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind ik ook erg raar. Snap wel dat ze de hond niet willen houden maar zoek er dan een andere plek voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |