Jup.quote:
Medeschepselen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb toch net gelezen hoe jij tegenover medeschepselen staat. Dat levert mij al genoeg kennis over jou op en alles wat daar nog bij komt is zeer zeker niet de moeite waard
Dus jij vindt dat we alle dieren maar respectloos moeten behandelen, omdat we een koe en een varken niet goed behandelen? Dat is net zo zwart wit en net zo een uiterste als jij mij net voorschotelt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat is best hypocriet.
Elk dier is immers gelijk. Waarom die koe wel dood voor jouw riem maar die hond niet voor je veiligheid?
Wie heeft het over respectloos?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:05 schreef Robar het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat we alle dieren maar respectloos moeten behandelen, omdat we een koe en een varken niet goed behandelen? Dat is net zo zwart wit en net zo een uiterste als jij mij net voorschotelt.
Maar ik ben het trouwens ook niet eens met hoe dit soort dieren in het algemeen behandeld worden. Van mij mag daar verandering komen, maar het feit dat wij vlees consumeren heeft met de natuur te maken. Er zijn in de natuur allerlei soorten dieren die in harmonie met elkaar leven, maar toch het vlees van anderen eten.
Nee, het is idd zeer intelligent om een hondeleven gelijk te stellen aan de waarde van een mensenleven.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
haha, wat een ontzettend domme levensvisie: het is maar een hond. Wat geeft jou het recht om je superieur te voelen aan een hond? Beetje teveel geïndoctrineerd door het christendom zeker
En woede is volgens jou een geldige reden?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jup.
En woede omdat dat kankerbeest je 8 dagen oude kind heeft vermoord. Al dan niet bewust..
Geeft m.i. genoeg recht dat beest af te laten maken..
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:08 schreef _Bambi_ het volgende:
[..]
Nee, het is idd zeer intelligent om een hondeleven gelijk te stellen aan de waarde van een mensenleven.
Woede = emotie = instinctief handelen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:08 schreef Robar het volgende:
[..]
En woede is volgens jou een geldige reden?
Man, jij bent niet goed bij je hoofd.
Het zegt trouwens al genoeg dat je op dit moment met kanker je frustratie kracht bij moet zetten.
Valt me tegen van je, in het Ajax topic schatte ik je altijd veel hoger in.
De hond is helemaal geen onderdeel van onze voedselketen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wie heeft het over respectloos?
Waar zeg ik dat? Ik zeg alleen dat we het recht hebben om ze te doden omdat we boven ze staan in de voedselketen.
Omdat die hond iets doet waar de ouders verantwoordelijk voor zijn.quote:En het is hypocriet om wel te gaan whinen als een moordende hond wordt afgemaakt maar het okay vindt om vlees te eten van een koe die z'n hele leven in misere heeft geleefd.
Omdat we ze niet eten???quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:14 schreef Robar het volgende:
[..]
De hond is helemaal geen onderdeel van onze voedselketen.
Maar je hebt gelijk, wij hebben honden gedomesticeerd, dus in zekere zin zet ons dat boven de hond.
Maar je uitlatingen getuigen nu niet van respect voor honden of wat voor leven dan ook.
Omdat die hond iets doet waar de ouders verantwoordelijk voor zijn.
De ouders zijn verantwoordelijk, de hond doet wat zijn instict zegt. Iedere hond zou dat doen, dus in jouw visie zou iedere hond afgemaakt moeten worden. Want echt iedere andere hond zou in die situatie hetzelfde kunnen doen.
Geld dat ok niet voor seriemoordenaars, serieverkrachters, pedofielen, zware criminelen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Woede = emotie = instinctief handelen.
Heel dierlijk hoor. Puur natuur.
En het is geen frustratie, eerder gewoon een krachtterm om mijn mening te verduidelijken.
Hoe dan ook, m.i. is de dood rechtvaardig als dat beest een babymoord op z'n naam heeft staan.
Wat wil jij dan? In het asiel stoppen?
En als er iemand voor komt dan? "Ja mevrouw/meneer. Hij heeft wel een 8 dagen oud kind doodgebeten".
Denk je dan echt dat iemand dat beest nog wil? Juist.
Die zit dan de rest van z'n miezerige leven in een hok. Nee, dat is wat je wil voor zo'n groot beest..
Ik ben gek op dieren maar ik denk dat je een beetje ziek in je hoofd bent om de waarde van het leven van een dier gelijk te stellen aan die van een mens. Ik zou zelf zo'n hond ook niet meer in huis willen hebben, ongeacht of ik wel of geen kinderen zou hebben, als ze eenmaal bloed geproefd hebben gebeurd er volgens mij toch iets in dat koppie. Hoewel het idd best zo zou kunnen zijn dat de hond geen kwade motieven had en ik het er op zich mee eens ben dat de ouders verzaakt hebben in dit geval, maar ik zou het risico niet durven nemen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]. Dank je.
.
Honden voegen ook zoveel toe aan deze maatschappij he.. Minstens net zo waardevol als een mens.
Omdat een mensenleven meer waard is dan dat van een hond natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:18 schreef Robar het volgende:
[..]
Geld dat ok niet voor seriemoordenaars, serieverkrachters, pedofielen, zware criminelen?
Waarom stoppen we hun dan wel in een hokje en laten we ze na zoveel jaar weer vrij?
De hond zegt niet he Bay hap.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat we ze niet eten???
Tuurlijk behoort de hond tot de voedselketen. Elk leven wezen hoort daar.
Het wil niet zeggen dat je ze ook moet eten. Trouwens, in China eten ze wel hond..
Ook zo ergerlijk hypocriet. Die mensen die gaan janken over dat ze honden eten in China.
"Zo zielig vind ik dat"
Dat vinden Indiaase mensen ook van de koeien die wij slachten, maar dat is dan weer heel normaal.
Waar haal je dit vandaan? Dat in het Westen het eten van honden tegenwoordig niet meer geaccepteerd wordt, haalt het de hond/wolf niet ineens uit de voedselketen hoor.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:14 schreef Robar het volgende:
[..]
De hond is helemaal geen onderdeel van onze voedselketen.
Maar je hebt gelijk, wij hebben honden gedomesticeerd, dus in zekere zin zet ons dat boven de hond.
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:43 schreef Viking84 het volgende:
ik ga niet meer met jou in discussiem,
Lekker consequent. Doe je dat in het dagelijks leven ook zo?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:00 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb toch net gelezen hoe jij tegenover medeschepselen staat. Dat levert mij al genoeg kennis over jou op en alles wat daar nog bij komt is zeer zeker niet de moeite waard
Beter nog, geen enkele hond denkt 'kom laten we...', een hond heeft namelijk geen zelfbewustzijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:08 schreef boem-dikkie het volgende:
heus niet alle honden denken kom laten we even die baby dood bijten
Zucht, de hond is ZO DOM dat ie niet weet wat ie doet als ie HAP doet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:19 schreef Robar het volgende:
[..]
De hond zegt niet he Bay hap.
Maar dat ga ik niet weer uitleggen
Maar het is toch veel erger dat iemand met meer herseninhoud en een betere mogelijkheid tot nadenken zoiets doet, dan wanneer een hond, die puur instictief dingen doet, iemand vermoord?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat een mensenleven meer waard is dan dat van een hond natuurlijk.
Hoewel, imo mag je best dood als je een serie moorden of verkrachtingen op je naam hebt staan hoor..
Het besef van rangen en roedels is juist wat hier een rol gespeeld kan hebben.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zucht, de hond is ZO DOM dat ie niet weet wat ie doet als ie HAP doet.
En dan kan je het wel psychologisch gaan analyseren met "roedels dit en rangen dat", als een beest dat besef niet heeft is het een potentieel gevaar.
Dolfijn-vriendelijk-gevangen-Tonijn-figuur is het.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
En geef eens antwoord op de rest. Je eet wel vlees? Draagt wel leer? Drinkt en eet wel zuivel?
je laat een klein kind gewoon niet alleen met een hond, hoe lief de hond ook moge zijnquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Ach, sommige hondenrassen zijn wel goed te houden met kinderen hoor.
Inderdaad ja.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:19 schreef _Bambi_ het volgende:
[..]
Ik ben gek op dieren maar ik denk dat je een beetje ziek in je hoofd bent om de waarde van het leven van een dier gelijk te stellen aan die van een mens.
Inderdaad.quote:Ik zou zelf zo'n hond ook niet meer in huis willen hebben, ongeacht of ik wel of geen kinderen zou hebben, als ze eenmaal bloed geproefd hebben gebeurd er volgens mij toch iets in dat koppie. Hoewel het idd best zo zou kunnen zijn dat de hond geen kwade motieven had en ik het er op zich mee eens ben dat de ouders verzaakt hebben in dit geval, maar ik zou het risico niet durven nemen.
Ja, tuurlijk,quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:21 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar het is toch veel erger dat iemand met meer herseninhoud en een betere mogelijkheid tot nadenken zoiets doet, dan wanneer een hond, die puur instictief dingen doet, iemand vermoord?
Dat is toch vele malen "enger" ?
Dat dus idd.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:22 schreef Recovering het volgende:
[..]
Dolfijn-vriendelijk-gevangen-Tonijn-figuur is het.
Boehoe, die gemene vissers vangen ook Flippers!![]()
Die Tonijn doet er niet toe, die smaakt goed, maar Flipper is liev, die mag niet dood.
![]()
Dat hoor je me ook niet zeggen, heb zelf een Huskey gehad, die kwam in de avond echt niet meer binnen en al zeker niet in de slaapkamer van me dochter.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:23 schreef milagro het volgende:
[..]
je laat een klein kind gewoon niet alleen met een hond, hoe lief de hond ook moge zijn
Ja en nee. Een mens kan spijtgevoelens hebben, waardoor kans op herhaling veel minder is. Als de mens geen spijtgevoelens heeft, is er weinig verschil met de hond.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:21 schreef Robar het volgende:
Maar het is toch veel erger dat iemand met meer herseninhoud en een betere mogelijkheid tot nadenken zoiets doet, dan wanneer een hond, die puur instictief dingen doet, iemand vermoord?
Dat is toch vele malen "enger" ?
Dat vind ik wel meevallen; voor mij is de keuze puur rationeel. Hetgene dat de mens scheidt van de dier is een verregaande zelfbewustzijn. Dolfijnen en mensapen vertonen echter dezelfde kenmerken van zo'n bewustzijn (vergelijkbaar met een klein kind, althans). Ik wil nog niet zover gaan ze precies dezelfde rechten als mensen te geven, het recht op leven zouden ze in ieder geval moeten hebben.quote:
Huskeys binden zich meestal aan 1 persoon heb ik gehoord? ze hebben het iig niet op onbekende mensen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Dat hoor je me ook niet zeggen, heb zelf een Huskey gehad, die kwam in de avond echt niet meer binnen en al zeker niet in de slaapkamer van me dochter.
Huskeys zijn niet een hondsoort om in huis te hebben.
In tegenstelling tot sommige andere hondenrassen.
Valt wel mee, maar probleem bij Huskey is dat ze echt teveel energie hebben om in huis te houden. En ze staan redelijk dicht op de wolf, het is geen huisdier pur sang.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:41 schreef mForce het volgende:
[..]
Huskeys binden zich meestal aan 1 persoon heb ik gehoord? ze hebben het iig niet op onbekende mensen.
er werd mij niets gevraagd?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Medeschepselen..
En geef eens antwoord op de rest. Je eet wel vlees? Draagt wel leer? Drinkt en eet wel zuivel?
Een Westers echtpaar gaat op vakantie samen met hun hond naar een Chinees restaurant om te eten. Er is een communicatieprobleem want de ober en het echtpaar spreken niet dezelfde taal. Daarom gebaren ze daar dat de hond ook iets te eten moet krijgen en de hond wordt vervolgens meegenomen naar de keuken. Even later krijgt het echtpaar hun huisdier als gerecht opgediend.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
En elke dag belanden honden in het eten in Azië.
Je punt is?
Iemand die de ruggegraat niet heeft om veganist te worden en het ene dier belangrijker dan de ander vindt omdat de aaibaarheidsfactor hoger is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
WTF is een flextariër????
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
WTF is een flextariër????
foutquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Iemand die de ruggegraat niet heeft om veganist te worden en het ene dier belangrijker dan de ander vindt omdat de aaibaarheidsfactor hoger is.
Dat snap ik ook niet. Net als mensen die lekker gaan winkelen terwijl er een klein kind achtergelaten wordt in de brandende zon. Elk jaar in Nederland weer een paar keer.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:31 schreef Chou het volgende:
Wat dacht je van kindje in bad en de telefoon gaat...
Idd..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Net als mensen die lekker gaan winkelen terwijl er een klein kind achtergelaten wordt in de brandende zon. Elk jaar in Nederland weer een paar keer.![]()
Soms willen mensen gewoon dom zijn heb ik het idee...
ik kan mezelf niet altijd in bedwang houdenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:20 schreef Recovering het volgende:
[..]
[..]
Lekker consequent. Doe je dat in het dagelijks leven ook zo?
Als ik je posthistory bekijk wel. Succes d'r mee.
ik vind dieren inderdaad waardevoller dan mensen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]. Dank je.
.
Honden voegen ook zoveel toe aan deze maatschappij he.. Minstens net zo waardevol als een mens.
"Dat doet-ie anders nooit hoor" gaat hier dus niet opquote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:52 schreef _Bambi_ het volgende:
Op het journaal werd gezegd dat diezelfde hond ook al een aantal katten heeft doodgebeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |