abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38693393
Bij de geboorte van onze zoon kregen we vanuit het ziekenhuis een mooi foldertje mee over honden en baby's. Een prima actie vond ik dat.

Iets waar wij zelf bijv. niet snel aan gedacht hadden was dat sommige hondenrassen (zoals onze labrador) huilende kinderen nog wel eens uit een wieg of box willen halen om hen te troosten door hen in hun eigen hondenmand te willen leggen. Maar een hond zal dat natuurlijk niet echt in alle voorzichtigheid doen en zo zie je dat er zelfs grote fysieke schade kan onstaan bij kinderen terwijl de hond het eigenlijk goed bedoeld en beschermend wil zijn!

het blijft gewoon oppassen met de combinatie: hond-kind!
pi_38693420
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:20 schreef mForce het volgende:

[..]

Maarja als het mijn eigen kind was zou ik de hond ook niet meer in huis willen hebben, al was het mijn eigen schuld...
Dat zou ik me heel erg goed kunnen voorstellen.
pi_38693425
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ontwikkelde intelligentie he.. En het besef van de dood.
En een leeuw dood ook om z'n kroost te beschermen, niet alleen om te eten.
Overleven dus...
This is what you are, this is what you get...
pi_38693503
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef Labrador1974 het volgende:
Bij de geboorte van onze zoon kregen we vanuit het ziekenhuis een mooi foldertje mee over honden en baby's. Een prima actie vond ik dat.

Iets waar wij zelf bijv. niet snel aan gedacht hadden was dat sommige hondenrassen (zoals onze labrador) huilende kinderen nog wel eens uit een wieg of box willen halen om hen te troosten door hen in hun eigen hondenmand te willen leggen. Maar een hond zal dat natuurlijk niet echt in alle voorzichtigheid doen en zo zie je dat er zelfs grote fysieke schade kan onstaan bij kinderen terwijl de hond het eigenlijk goed bedoeld en beschermend wil zijn!

het blijft gewoon oppassen met de combinatie: hond-kind!
Precies wat ik eerder ook al vertelde, de beweegredenen hoeven niet altijd uit jaloezie voort te komen. Een hond kan ook willen troosten met alle gevolgen vandien.
pi_38693537
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

haha, wat een ontzettend domme levensvisie: het is maar een hond. Wat geeft jou het recht om je superieur te voelen aan een hond? Beetje teveel geïndoctrineerd door het christendom zeker
Wie geeft alle hondenbezitters het recht het beestje in huis op te sluiten en als "huisdier" te bestempellen?
pi_38693616
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:30 schreef Robar het volgende:

[..]

Precies wat ik eerder ook al vertelde, de beweegredenen hoeven niet altijd uit jaloezie voort te komen. Een hond kan ook willen troosten met alle gevolgen vandien.
8 dagen oude baby de hond kan de baby als een indringer zien, vandaar dat je honden in de eerste paar maanden/jaren bij het kind weg moet houden.. zou ik iig doen..
pi_38693658
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:31 schreef mForce het volgende:

[..]

Wie geeft alle hondenbezitters het recht het beestje in huis op te sluiten en als "huisdier" te bestempellen?
Nou kan je vertellen dat vele honden het als huisdier beter hebben dan menig doorsnee mens in de samenleving!
pi_38693676
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:34 schreef mForce het volgende:

[..]

8 dagen oude baby de hond kan de baby als een indringer zien, vandaar dat je honden in de eerste paar maanden/jaren bij het kind weg moet houden.. zou ik iig doen..
Ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is, ik zeg niet dat het goed is.
Een hond moet je altijd uit de buurt van een kind houden als je er niet bij bent, maar een hond reageert niet altijd alleen maar uit jaloezie. Het kan ook uit zorgzaamheid voortkomen, zoals bijvoorbeeld bij een Labrador. Labradors staan namelijk helemaal niet bekend als jaloers.
pi_38693754
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:36 schreef Robar het volgende:

[..]

Een hond moet je altijd uit de buurt van een kind houden als je er niet bij bent, maar een hond reageert niet altijd alleen maar uit jaloezie. Het kan ook uit zorgzaamheid voortkomen, zoals bijvoorbeeld bij een Labrador. Labradors staan namelijk helemaal niet bekend als jaloers.
kan dat alleen maar beamen!
pi_38693774
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:31 schreef mForce het volgende:

[..]

Honden kunnen niet meer in de vrije natuur leven, dat overleven ze niet.
Mochten we aan het begin van het tijdperk van het domesticeren van de hond staan, dan had ik nooit een hond genomen. Nu doe je een hond er alleen maar een plezier mee. Maar je hebt gelijk, we hadden ze honderden jaren geleden gewoon vrijuit moeten laten gaan, maar nu is het niet anders en is het geen straf voor een hond om naast de mens te leven.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:40:02 #136
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38693782
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

haha, wat een ontzettend domme levensvisie: het is maar een hond. Wat geeft jou het recht om je superieur te voelen aan een hond? Beetje teveel geïndoctrineerd door het christendom zeker
Ah, je kent me?
Ik ben een atheist. Een fundamentalistische zelfs. Geloof zie ik als de wortel van al het kwaad.
Maar ik begrijp je conclusie niet. Ik zie dieren als minderwaardige levensvorm omdat ze een veel lager ontwikkelde intelligentie hebben. Ik ben slimmer dus sta ik boven ze. Welcome in the real world. .
Hell, ze weten niet eens dat ze doodgaan.
Ik vind het vooral dom en erg zielig dat mensen honden gelijk aan mensen stellen. Over verneukte levensvisies gesproken.
Maar goed, I don't wanna burst your bubble. Veel plezier met je tofuburger en katoenen schoenen.
Ik neem aan dat je niet zo hypocriet bent dat je wel vlees eet en leer draagt, toch? Immer zijn mens en dier gelijk volgens jou.
Of ben jij er zo'n hypocriet een die het alleen zielig vindt als het om een dier gaat wat men als huisdier beschouwt? .
-
pi_38693800
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:39 schreef Labrador1974 het volgende:

[..]

kan dat alleen maar beamen!
Ik heb zelf ook een Labrador (14 maanden oud)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:41:20 #138
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38693825
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:28 schreef mForce het volgende:

[..]

Overleven dus...
Dus staan de ouders in hun volste recht om het dier dood te maken.
Overleven enzo. .
-
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:43:28 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38693890
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ah, je kent me?
Ik ben een atheist. Een fundamentalistische zelfs. Geloof zie ik als de wortel van al het kwaad.
Maar ik begrijp je conclusie niet. Ik zie dieren als minderwaardige levensvorm omdat ze een veel lager ontwikkelde intelligentie hebben. Hell, ze weten niet eens dat ze doodgaan.
Ik vind het vooral dom en erg zielig dat mensen honden gelijk aan mensen stellen. Over verneukte levensvisies gesproken.
Maar goed, I don't wanna burst your bubble. Veel plezier met je tofuburger en katoenen schoenen.
Ik neem aan dat je niet zo hypocriet bent dat je wel vlees eet en leer draagt, toch? Immer zijn mens en dier gelijk volgens jou.
Of ben jij er zo'n hypocriet een die het alleen zielig vindt als het om een dier gaat wat men als huisdier beschouwt? .
ik ga niet meer met jou in discussiem, want we worden het toch niet eens. Dat jij atheïst bent wil nog niet zeggen dat je niet geïndoctrineerd bent door het christendom, want dat is zelfs de meest fundamentele atheïst. Het christendom is namelijk ingebakken in onze cultuur en de meeste mensen zijn zich er niet eens van bewust dat ze een christelijke levensvisie aanhangen. Maar goed, als jij denkt een fundamentalistische atheïst te zijn die alle christelijke invloeden uit zijn leven heeft weten te bannen, en ook nog het idee heeft dat 2000 jaar geschiedenis geen sporen achterlaten in een individu, dan laat ik je mooi in die waan maar intussen weet ik wel beter
Niet meer actief op Fok!
pi_38693944
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:36 schreef Labrador1974 het volgende:

[..]

Nou kan je vertellen dat vele honden het als huisdier beter hebben dan menig doorsnee mens in de samenleving!
Heb je helemaal gelijk in maar dat wil nog niet zeggen dat wij niet de baas zijn over honden, wij bepalen of ze naar buiten mogen, eten krijgen en of ze in de kinderkamer mogen rondlopen..

De eigenaar van de hond bepaald of het beestje het goed heeft of niet en in NL zit dat in 99% van de gevallen wel goed, de beesten worden gevoed, uitgelaten en krijgen liefde.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:45:31 #141
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38693969
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik ga niet meer met jou in discussiem, want we worden het toch niet eens. Dat jij atheïst bent wil nog niet zeggen dat je niet geïndoctrineerd bent door het christendom, want dat is zelfs de meest fundamentele atheïst. Het christendom is namelijk ingebakken in onze cultuur en de meeste mensen zijn zich er niet eens van bewust dat ze een christelijke levensvisie aanhangen. Maar goed, als jij denkt een fundamentalistische atheïst te zijn die alle christelijke invloeden uit zijn leven heeft weten te bannen, en ook nog het idee heeft dat 2000 jaar geschiedenis geen sporen achterlaten in een individu, dan laat ik je mooi in die waan maar intussen weet ik wel beter
Ware het niet dat ik niet met de Nederlandse cultuur ben grootgebracht, dus je hele riedeltje gaat al niet op .
Wel leuk dat je denkt mensen te kennen op basis van eenpaar posts. Alleen jammer dat je mensenkennis zo verschrikkelijk slecht is. .
-
pi_38693984
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dus staan de ouders in hun volste recht om het dier dood te maken.
Overleven enzo. .
Om te overleven moest die hond dood?
Leg uit?
pi_38694030
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ah, je kent me?
Maar ik begrijp je conclusie niet. Ik zie dieren als minderwaardige levensvorm omdat ze een veel lager ontwikkelde intelligentie hebben. Ik ben slimmer dus sta ik boven ze. Welcome in the real world. .
Hell, ze weten niet eens dat ze doodgaan.
Ach ik eet vlees, ik draag een leren riem en leren schoenen.
Ok, niet helemaal in orde, maar toch zal ik alle dieren in mijn directe omgeving met zeer veel respect behandelen. Gelijk aan de mens, ik weet het niet, maar of iets nu beter of slechter is, ik denk het niet.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:47:56 #144
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38694042
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:45 schreef Robar het volgende:

[..]

Om te overleven moest die hond dood?
Leg uit?
Instinct. Jezelf beschermen. Misschien pakt ie jou straks ook.
En waarom moet die leeuw doden? Bangmaken kan toch ook?
Oh nee wacht, zo ver gaat hun besef niet.
Hey, misschien zijn mensen toch slimmer dan dieren. .
.
-
pi_38694126
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:36 schreef Robar het volgende:

[..]

True, true..
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:39 schreef Robar het volgende:

[..]

Honden kunnen niet meer in de vrije natuur leven, dat overleven ze niet.
Mochten we aan het begin van het tijdperk van het domesticeren van de hond staan, dan had ik nooit een hond genomen. Nu doe je een hond er alleen maar een plezier mee. Maar je hebt gelijk, we hadden ze honderden jaren geleden gewoon vrijuit moeten laten gaan, maar nu is het niet anders en is het geen straf voor een hond om naast de mens te leven.
Ik denk dat de meeste honden het perfect naar hun zin hebben bij een gemiddeld gezin maar dat is helemaal afhankelijk van het gezin waar ze in wonen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:52:06 #146
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38694176
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:47 schreef Robar het volgende:

[..]

Ach ik eet vlees, ik draag een leren riem en leren schoenen.
Ok, niet helemaal in orde, maar toch zal ik alle dieren in mijn directe omgeving met zeer veel respect behandelen. Gelijk aan de mens, ik weet het niet, maar of iets nu beter of slechter is, ik denk het niet.
Dat is best hypocriet.
Elk dier is immers gelijk. Waarom die koe wel dood voor jouw riem maar die hond niet voor je veiligheid?
-
pi_38694392
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Instinct. Jezelf beschermen. Misschien pakt ie jou straks ook.
En waarom moet die leeuw doden? Bangmaken kan toch ook?
Oh nee wacht, zo ver gaat hun besef niet.
Hey, misschien zijn mensen toch slimmer dan dieren. .
.
Zelfbescherming?
pi_38694437
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is best hypocriet.
Elk dier is immers gelijk. Waarom die koe wel dood voor jouw riem maar die hond niet voor je veiligheid?
Omdat de veiligheid van de ouders geen issue is, zijn zijn al jaren deel van de roedel, de hond zal zijn roedel beschermen niet aanvallen! Veiligheid van de ouders is dus klinkklare onzin.
pi_38694455
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:50 schreef mForce het volgende:

[..]

True, true..
[..]

Ik denk dat de meeste honden het perfect naar hun zin hebben bij een gemiddeld gezin maar dat is helemaal afhankelijk van het gezin waar ze in wonen.
Ik geef je daarin voor 100% gelijk
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:00:57 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38694494
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:45 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ware het niet dat ik niet met de Nederlandse cultuur ben grootgebracht, dus je hele riedeltje gaat al niet op .
Wel leuk dat je denkt mensen te kennen op basis van eenpaar posts. Alleen jammer dat je mensenkennis zo verschrikkelijk slecht is. .
Ik heb toch net gelezen hoe jij tegenover medeschepselen staat. Dat levert mij al genoeg kennis over jou op en alles wat daar nog bij komt is zeer zeker niet de moeite waard
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')