abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38686205
Hond bijt baby dood in Gorredijk

Uitgegeven: 9 juni 2006 10:41
Laatst gewijzigd: 9 juni 2006 10:54

GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.

Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten. De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen.

bron

te triest dit..
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:01:22 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38686253
En nu?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_38686255
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:59 schreef ruud.nl het volgende:
Hond bijt baby dood in Gorredijk

Uitgegeven: 9 juni 2006 10:41
Laatst gewijzigd: 9 juni 2006 10:54

GORREDIJK - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt. De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje.

Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten. De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen.

te triest dit..
Husky's zijn dan ook niet echt huisdieren.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_38686267
Ja, honden zijn jaloers.

Blijkt maar weer dat honden en baby's echt geen goeie combinatie zijn.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38686293
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Husky's zijn dan ook niet echt huisdieren.
als ouder zijnde zorg je er toch ook voor dat zo'n beest niet bij die baby kan komen?
pi_38686310
Wat zeg je op zo'n moment tegen een hond .

'Foei Fikkie' lijkt me niet echt gepast.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:03:08 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38686316
Dat heb je wel eens als je een beest dat, op z'n zachtst gezegd, niet echt op het menselijk denkniveau zit, door je huis laat lopen.
pi_38686333
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:02 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

als ouder zijnde zorg je er toch ook voor dat zo'n beest niet bij die baby kan komen?
Dat is de fout die veel mensen maken met die beesten, ze houden ze binnen.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:04:00 #9
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38686347
Ik zou nooit en te nimmer wat voor hond dan ook in de buurt van een baby laten komen....
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_38686376
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:04 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zou nooit en te nimmer wat voor hond dan ook in de buurt van een baby laten komen....
Ach, sommige hondenrassen zijn wel goed te houden met kinderen hoor.
  Nerd met benen vrijdag 9 juni 2006 @ 11:05:26 #11
18073 miss_bleu
pi_38686393
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dat is de fout die veel mensen maken met die beesten, ze houden ze binnen.
of gewoon de kamerdeur van de babykamer dicht
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:05:28 #12
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_38686394
Niet alleen honden zijn jaloers .. Sinds kort een nieuw vriendinneke, ik hoef er niet bij in de buurt te komen hoor, want haar kat valt me aan, en niet een beetje vervelend, maar echt aanvallen .. Het lijkt wel of dieren net als mensen moeite hebben met "indringers" in hun dagelijks leventje ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_38686418
Een husky in de babykamer? Zijn dit van die 'dat doet ie anders nooit hoor' types. GVD, ik zou bijna zeggen dat ze die ouders moeten aanklagen wegens doodslag omdat ze zo'n waanzinnig risico hebben genomen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:06:30 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38686437
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:05 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Niet alleen honden zijn jaloers .. Sinds kort een nieuw vriendinneke, ik hoef er niet bij in de buurt te komen hoor, want haar kat valt me aan, en niet een beetje vervelend, maar echt aanvallen .. Het lijkt wel of dieren net als mensen moeite hebben met "indringers" in hun dagelijks leventje ..
Misschien is het gewoon een vals kutbeest.
pi_38686457
Da's al de zoveelste.
Allemaal het land uit, die allochtonische honden.

En om de hondenverdedigers voor te zijn: het blijkt maar weer eens dat honden per definitie niet te vertrouwen zijn, onafhankelijk van opvoeding of wat dan ook.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:07:55 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38686478
Precies JK.
pi_38686480
Andersom was wel stoer geweest
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_38686495
Wat erg voor die mensen
Twinning = boring
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:08:37 #19
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_38686505
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Da's al de zoveelste.

En om de hondenverdedigers voor te zijn: het blijkt maar weer eens dat honden per definitie niet te vertrouwen zijn, onafhankelijk van opvoeding of wat dan ook.
Dat ligt echt wel aan het soort hond, en het karakter van die hond hoor.. heus niet alle honden denken kom laten we even die baby dood bijten
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_38686521
[Martin Gaus modus]

Kijk, voor de hond is het zo dat er opeens iemand nieuw in de roedel is gekomen.
En terwijl de hond al veel langer in de roedel zit, blijkt dat de nieuweling 'hoger' in rang staat, dit blijkt door alle aandacht die de nieuweling krijgt van de ouders (de hoogsten in de roedel).
De hond wil zijn positie verdedigen en gaat instinctief dus het gevecht aan met de baby.
De baby kan natuurlijk niets terug doen...

[/Martin Gaus modus]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38686626
quote:
Je moet honden niet alleen bij kinderen laten... ik ken iemand die had ook een ontzettend lieve hond, deed geen vlieg kwaad. Alleen toen die hond lag te slapen viel z'n dochter van de bank boven op die hond.. die hond schrok zich lam en greep dat kind in haar gezicht..
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:14:08 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38686679
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:04 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ach, sommige hondenrassen zijn wel goed te houden met kinderen hoor.
Onzin! Een hond hoor je nooit alleen te laten met een baby.
pi_38686717
Ik snap het niet, dat hoor je toch????
Blijft vreselijk natuurlijk, maar je hebt toch een babyfoon om
je kind te horen als het kamertje niet in de buurt is?
pi_38686762
Godverdomme zeg, ik laat mijn kat straks nog niet eens alleen bij de baby.. heb ik bij mijn dochter ook niet gedaan en zelfs nu let ik nog op.. beesten blijven beesten.

Ik kan er niet bij hoe dit soort dingen kunnen gebeuren..

* MarMar wordt hier echt kwaad om.
pi_38686768
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:08 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat ligt echt wel aan het soort hond, en het karakter van die hond hoor.. heus niet alle honden denken kom laten we even die baby dood bijten
Dat vraag ik me dus wel eens af.
Volgens mij zijn alle honden van die "dat doet-ie anders nooit hoor" honden.

Het gaat goed totdat het fout gaat.
pi_38686799
En daarom laat ik nooit WELKE HOND DAN OOK alleen met mijn kind. Zelfs niet de hond waar ik jaren bij in huis heb gewoond, en die nog nooit ook maar IETS fouts heeft gedaan.

Honden icm babies/kinderen zijn geen goede combinatie. Je weet ook nooit wat je kind uitspookt waardoor de hond over de schreef gaat.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_38686813
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:12 schreef roelofjan het volgende:
ontzettend lieve hond, deed geen vlieg kwaad. greep dat kind in haar gezicht..
Ik bedoel maar.

Leuk joh, die honden!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:17:31 #28
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38686834
En hoe komt die hond in de kamer? ff het slotje opengedraaid...
Sluit gewoon alle kamers af en zorg dat de hond beneden blijft op zn plek en niet door het hele huis kan zwerven.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:17:40 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38686840
Mijn god wat gruwelijk.
Je zal het ook vinden op die manier zeg.
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:14 schreef sonnie740 het volgende:
Ik snap het niet, dat hoor je toch????
Blijft vreselijk natuurlijk, maar je hebt toch een babyfoon om
je kind te horen als het kamertje niet in de buurt is?
Meestal hebben mensen de babyfoon niet aan 's nachts omdat je op dezelfde verdieping slaapt. Dan heb je die vaak niet nodig omdat je kindergehuil toch wel hoort.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:17:40 #30
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_38686841
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nouja je moet zo ie zo altijd wel rekening houden dat zo iets kan gebeuren, helemaal met een acht dagen oude baby. Dan laat je die hond toch niet alleen. Vooral zo'n beer van een hond.
Maarja honden zijn ook maar beesten, net als mensen doen die ook dingen die je soms nooit zou verwachten
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_38686870
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.

Leuk joh, die honden!
in dit geval zou ik eerder zeggen, leuk joh, zulke baasjes/ouders...
pi_38686897
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:12 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Je moet honden niet alleen bij kinderen laten... ik ken iemand die had ook een ontzettend lieve hond, deed geen vlieg kwaad. Alleen toen die hond lag te slapen viel z'n dochter van de bank boven op die hond.. die hond schrok zich lam en greep dat kind in haar gezicht..
schrikreactie dus
Twinning = boring
pi_38686903
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn god wat gruwelijk.
Je zal het ook vinden op die manier zeg.
[..]

Meestal hebben mensen de babyfoon niet aan 's nachts omdat je op dezelfde verdieping slaapt. Dan heb je die vaak niet nodig omdat je kindergehuil toch wel hoort.
Blijf het raar vinden dat je dat niet hoord al net ouder, ik hoorde het al als mijn kleine bewoog.
pi_38686914
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:18 schreef MarMar het volgende:
in dit geval zou ik eerder zeggen, leuk joh, zulke baasjes/ouders...
Je kan je inderdaad afvragen of er niet een steekje los zit bij mensen die honden nog steeds leuk vinden.
pi_38686928
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:14 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Onzin! Een hond hoor je nooit alleen te laten met een baby.
Klopt, een Hond gaat namelijk dominant gedrag vertonen waneer een kind onder de lengte zit van een hond. Je moet dus nooit en te nimmer een hond alleen laten met een klein kind, dat is vragen om problemen. Dat neemt niet weg dat kleine kinderen en honden heel goed samen kunnen gaan. Je moet alleen wel de hond een kans geven om aan het kind te wennen.

Iets vergelijkbaars:
Wij hebben twee cavia's, we hebben gelijk in het begin de cavia's bij de hond gezet waar wij bij waren. Ze mocht eraan ruiken, ze mocht likken, maar zodra ze iets deed wat niet mocht corrigeerden we dit. Nu is het zo ver dat de cavia's los rond kunnen lopen met de hond in de kamer, gaat zonder problemen, maar we blijven er altijd bij, omdat een hond uit "speelsheid" nog altijd gevaarlijke dingen kan doen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:20:30 #36
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_38686936
Ja hoor er is één hond die een kind doodbijt, hoe erg ook en gelijk gaat bijna iedereen die hond zitten bashen

Sterkte voor de ouders , dam'n wat een nachtmerrie.
RIP Kind
RIP Hond, die er feitenlijk niks aan kan doen dat hij naar de eeuwige jachtvelden gaat
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:21:36 #37
142400 RedFever007
pi_38686971
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je kan je inderdaad afvragen of er niet een steekje los zit bij mensen die honden nog steeds leuk vinden.
Wat is dat nou weer voor totaal onzinninge post Slaat nergens op
pi_38686973
Stom dat die hond bij het kind kan.
JOHNNY HEITINGA
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:21:38 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38686976
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:19 schreef sonnie740 het volgende:

[..]

Blijf het raar vinden dat je dat niet hoord al net ouder, ik hoorde het al als mijn kleine bewoog.
Ja, volgens mij doet een hond zulke dingen niet zachtjes, dus dat zou je gehoord moeten hebben.
pi_38686990
quote:

[..]

Zo ver wil ik niet gaan, het kan zijn dat jij honden niet leuk vindt, maar zo vind ik katten weer afschuwelijk, maar daar heeft dit niets mee te maken.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:22:35 #41
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_38687009
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:06 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Misschien is het gewoon een vals kutbeest.
nee, tis een superlief beestje, tegen iedereen, maar mij moet hij gewoon niet .. Echt jaloers !!! De andere kat daarentegen is wel lief en even oud .. Blijft apart ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_38687024
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:20 schreef RedFever007 het volgende:
Ja hoor er is één hond die een kind doodbijt, hoe erg ook en gelijk gaat bijna iedereen die hond zitten bashen
Er is elke twee maanden één hond die een kind doodbijt of tenminste ernstig verwond.
pi_38687040
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, volgens mij doet een hond zulke dingen niet zachtjes, dus dat zou je gehoord moeten hebben.
pcies!
pi_38687070
Het is me nogal niet wat,maar ze hadden sowieso moeten zorgen dat de hond niet zomaar dat kamertje op kon komen..
Ik kan genoeg gezinnen met honden en baby's of kleine kinderen dat gaat prima,maar die letten dubbel zo goed op en laten ze niet alleen bij de kinderen..
Salsa Española
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:24:21 #45
142400 RedFever007
pi_38687073
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er is elke twee maanden één hond die een kind doodbijt of tenminste ernstig verwond.
En wiens schuld is dat dan? JUIST de ouders, die moeten ervoor zorgen dat de hond niet bij het kind kan op onbewaakte ogenblikken
pi_38687078
quote:

[..]

Waar slaat dat op?
Dit is enkel en alleen te wijten aan nalatigheid van de ouders.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:24:31 #47
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38687080
quote:

[..]

+

En door wie komt dat?
Door de eigenaren die geen controle over een hond hebben?

Natuurlijk hebben honden een instinct, maar je kan ze zeker heel goed opvoeden ik heb bijv een Rottweiler, maar die wil enkel spelen met andere honden (zelfs met katten).
En binnen een week kan je dat omdraaien dat ie alles en iedereen wil opvreten, het gedrag van een hond is grotendeels beinvloedbaar door de eigenaar.
pi_38687136
quote:

[..]

Elke dag sneuvelen er in de wereld kinderen bij verkeersongelukken.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:35:46 #49
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38687465
quote:

[..]

En wat doen we daaraan? Alle honden het land uit? Of hondebezitters mogen geen kinderen...
pi_38687478
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:26 schreef Robar het volgende:
Elke dag sneuvelen er in de wereld kinderen bij verkeersongelukken.
En elke dag belanden honden in het eten in Azië.
Je punt is?
pi_38687703
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:35 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

En wat doen we daaraan? Alle honden het land uit? Of hondebezitters mogen geen kinderen...
Nou ja, zonder een oordeel over deze ouders uit te willen spreken, maar een hond, hoe lief en goed opgevoed ook, hoort gewoon niet bij een baby te kunnen komen.

Wat een onvoorstelbaar drama in zo'n gezin...
pi_38687795
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:43 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nou ja, zonder een oordeel over deze ouders uit te willen spreken, maar een hond, hoe lief en goed opgevoed ook, hoort gewoon niet bij een baby te kunnen komen.

Wat een onvoorstelbaar drama in zo'n gezin...
Ik kan niet geen oordeel over de ouders hebben.. hoe triest het ook voor hun is.. ik voel eerder kwaadheid bij zulke mensen dan medelijden.

zelfde als je kindje alleen in bad laten als de telefoon gaat, je kindje zonder toezicht in de keuken laten als er iets heets op staat.. dat soort shit.. ik kan er NIET bij!
pi_38687896
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:48 schreef MarMar het volgende:
Ik kan niet geen oordeel over de ouders hebben.. hoe triest het ook voor hun is.. ik voel eerder kwaadheid bij zulke mensen dan medelijden.

zelfde als je kindje alleen in bad laten als de telefoon gaat, je kindje zonder toezicht in de keuken laten als er iets heets op staat.. dat soort shit.. ik kan er NIET bij!
pi_38688007
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

En elke dag belanden honden in het eten in Azië.
Je punt is?
Ik vraag me nu af wat jouw punt is eigenlijk?
Wat dit slaat ook weer nergens op.

Ik geef alleen aan dat dit soort dingen alleen maar te wijten zijn aan menselijk handelen.
Je weet dat een oudere hond ofwel jaloers kan reageren op een baby, ofwel in zijn/haar speelsheid een kind kan verwonden of zelfs doden. Dat zijn feiten en als hondenbezitter dien je dat te weten. Hou je daar geen rekening mee, dan ben je als ouder zelf aansprakelijk of verantwoordeijk.

Verkeersongelukken zijn ook te wijten aan menselijk handelen.
Vandaar de vergelijking.
pi_38688064
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor een psychiater?
Je hebt nogal een fobie voor dieren en ziet ze als moordwapens, niet als potentiele moordwapens, nee het zijn volgens jou moordwapens.
pi_38688139
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:55 schreef Robar het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor een psychiater?
Je hebt nogal een fobie voor dieren en ziet ze als moordwapens, niet als potentiele moordwapens, nee het zijn volgens jou moordwapens.
Nee, daarmee doelde ik meer op kinderen alleen in bad laten, in de keuken met hete spullen. Een ongelukje zit in een klein hoekje, maar het gaat goed totdat het fout gaat.

En dat geldt blijkbaar ook voor honden.
pi_38688189
Ik zou mezelf dus liever een realist willen noemen, dan iemand die een psychiater nodig heeft.
Maar ja, zeg iets over honden wat hondenbezitters niet bevalt, en alle redelijkheid gaat bij hen de deur uit.
pi_38688214
ik vind het ronduit belachelijk dat dat beest direct wordt afgespoten. Die ouders laten dat beest alleen met een nieuwe telg...

Ja en een beetje jalousie en een kleine beet kan genoeg doen... maar het blijft een hond.

conclusie: ouders afspuiten.
pi_38688246
Wat een onzin om de hond de schuld te geven waar was de moeder?? je laat toch geen hond (en zeker geen Husky) in de babykamer?? misschien later als de hond de baby gewend is.. heel lullig voor de ouders..
This is what you are, this is what you get...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:02:12 #60
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38688299
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:59 schreef muzas het volgende:
ik vind het ronduit belachelijk dat dat beest direct wordt afgespoten. Die ouders laten dat beest alleen met een nieuwe telg...

Ja en een beetje jalousie en een kleine beet kan genoeg doen... maar het blijft een hond.

conclusie: ouders afspuiten.
Ben ik mee eens dat ze er zo makkelijk over doen, waarom niet direct ook mensen platspuiten als ze een misdaad hebben gepleegd?
pi_38688337
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:02 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Ben ik mee eens dat ze er zo makkelijk over doen, waarom niet direct ook mensen platspuiten als ze een misdaad hebben gepleegd?
Goed idee maar dan heb je wel het probleem dat mensen heel vaak vals worden beschuldigd..
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:04:28 #62
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38688376
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:03 schreef mForce het volgende:

[..]

Goed idee
Een medestander ga me eigen partij maar is beginnen CMPW (Criminelen Moeten Platgespoten Worden)
pi_38688391
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:04 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Een medestander ga me eigen partij maar is beginnen CMPW (Criminelen Moeten Platgespoten Worden)
Duitse partij?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:05:57 #64
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38688422
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:04 schreef mForce het volgende:

[..]

Duitse partij?
De fractieleider moet natuurlijk wel in een Mercedes rijden en Duitse klederdracht uit de jaren 1939-1945
pi_38688474
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:05 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

De fractieleider moet natuurlijk wel in een Mercedes rijden en Duitse klederdracht uit de jaren 1939-1945
Daar gaat het al fout, Mercedes op de SLR en de ML serie na dan
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:09:28 #66
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38688494
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:08 schreef mForce het volgende:

[..]

Daar gaat het al fout, Mercedes op de SLR en de ML serie na dan
Ik heb het niet over de plastic dinky toy wagentjes van nu maar de echte bolides bijv de W108 serie
pi_38688573
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik zou mezelf dus liever een realist willen noemen, dan iemand die een psychiater nodig heeft.
Maar ja, zeg iets over honden wat hondenbezitters niet bevalt, en alle redelijkheid gaat bij hen de deur uit.
Ik ben heel redelijk geweest in mijn commentaar.
Maar jouw redenatie is alleen totaal omgekeerd en verkeerd.

Wij hebben een messenblok in de keuken.
Als ik mijn (denkbeeldige)kind daarnaast neerzet op het aanrecht, ik loop weg, ik kom terug en zij/hij heeft haar/zijn hand eraf gehakt, moet ik dan de fabrikant aanklagen?
Dan ligt de verantwoordelijkheid toch ook bij de ouders?

Of ik heb knikkers in een bloemstuk en ik laat mijn kind even alleen in de woonkamer, ik kom terug en mijn kind is gestikt in een knikker, is dan de bloemist die het bloemstuk gemaakt heeft verantwoordelijk?

Je redenatie is totaal verkeerd om en daarom denk ik dat juist jij totaal onredelijk bent.
Honden zijn vredelievende dieren, een hond, net als een kind, zal door de opvoeding van de ouders gevormd worden. Een hond zal alleen nooit op exact dezelfde manier kunnen handelen als mensen, daar moet je rekening mee houden. Zo zit een hond in elkaar. Een hond zou namelijk een pasgeboren pup in de nek pakken en verplaatsen. Misschien had de hond in kwestie dit ook wel willen doen met de baby, maar dat gaat dus niet. De motieven waren dan goed, maar het gaat gewoon niet samen. Oudere kinderen en volwassenen kunnen dit corrigeren, een baby is machteloos. Daarom moet je dus nooit kleine kinderen alleen laten met een hond.
pi_38688968
Honden zijn echt niet onbetrouwbaar altijd hoor. Maar dan nog, wat dacht je van de deur van de babykamer dicht doen Ik vind dit niet de schuld van de ouders. Is gewoon supertriest dit.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:23:24 #69
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38689038
Je kunt ook vogelspinnen door je huis laten lopen. Tja jammer, hadden ze deur maar dicht moeten doen!
pi_38689085
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:11 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik ben heel redelijk geweest in mijn commentaar.
Maar jouw redenatie is alleen totaal omgekeerd en verkeerd.

Wij hebben een messenblok in de keuken.
Als ik mijn (denkbeeldige)kind daarnaast neerzet op het aanrecht, ik loop weg, ik kom terug en zij/hij heeft haar/zijn hand eraf gehakt, moet ik dan de fabrikant aanklagen?
Dan ligt de verantwoordelijkheid toch ook bij de ouders?

Of ik heb knikkers in een bloemstuk en ik laat mijn kind even alleen in de woonkamer, ik kom terug en mijn kind is gestikt in een knikker, is dan de bloemist die het bloemstuk gemaakt heeft verantwoordelijk?

Je redenatie is totaal verkeerd om en daarom denk ik dat juist jij totaal onredelijk bent.
Honden zijn vredelievende dieren, een hond, net als een kind, zal door de opvoeding van de ouders gevormd worden. Een hond zal alleen nooit op exact dezelfde manier kunnen handelen als mensen, daar moet je rekening mee houden. Zo zit een hond in elkaar. Een hond zou namelijk een pasgeboren pup in de nek pakken en verplaatsen. Misschien had de hond in kwestie dit ook wel willen doen met de baby, maar dat gaat dus niet. De motieven waren dan goed, maar het gaat gewoon niet samen. Oudere kinderen en volwassenen kunnen dit corrigeren, een baby is machteloos. Daarom moet je dus nooit kleine kinderen alleen laten met een hond.
messenbezitters gaan alleen niet zo hun messen lopen verdedigen.. dat is denk ik het essentiele verschil wat hier bedoeld wordt.. snappie?

verder heb je gelijk, de ouders zijn verantwoordelijk, maar als je goed leest, lees je dat hij dat oko bedoelt dus je discusseert nu tegen iemand die het niet eens met je oneens is.
pi_38689362
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:24 schreef MarMar het volgende:

[..]

messenbezitters gaan alleen niet zo hun messen lopen verdedigen.. dat is denk ik het essentiele verschil wat hier bedoeld wordt.. snappie?

verder heb je gelijk, de ouders zijn verantwoordelijk, maar als je goed leest, lees je dat hij dat oko bedoelt dus je discusseert nu tegen iemand die het niet eens met je oneens is.
Pardon?
Hij zal de schuld vast ook bij de ouders leggen, maar slaan deze reacties verder ergens op????
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.

Leuk joh, die honden!
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

quote:
Da's al de zoveelste.

Ik denk dat ik op basis hiervan volkomen in mijn recht sta om zo te reageren.
Er is in principe niets mis met honden, totdat ze de verkeerde dingen leren!
pi_38689431
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:08 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

nee dat denkt iedereen en dan heb je toevallig een hond die het wel doet, zie jij het aankomen?
Dus nooit een hond bij je baby of kinderen in de buurt laten zonder dat jij erbij bent!
quote:
De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten.
Dus de hond kon snachts bij die baby komen>? Heel vreemd verhaal.

Hier nog even het verhaal bij @home nieuws:
quote:
Baby doodgebeten door hond
09 juni 2006, 11:53 (10 reacties)

GORREDIJK (ANP) - Een hond heeft vrijdagochtend een acht dagen oude baby in het Friese Gorredijk doodgebeten. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De 28-jarige moeder controleerde rond 04.00 uur thuis de slaapkamer van haar kind. Ze vond daarbij haar dode zoontje. Volgens de politie is de baby vrijwel zeker door de hond uit de wieg gehaald en doodgebeten.

De huskyhond, die bij het gezin hoorde, wordt afgemaakt. De ouders worden door familie en professionele hulpverleners opgevangen. De husky had, voor zover bij de politie bekend, niet eerder agressief gedrag vertoond. De politie onderzoekt de zaak verder en gaat met de ouders praten over het drama. ,,Hoe verschrikkelijk het ook is, het is toch een onnatuurlijke dood die we moeten onderzoeken'', aldus een zegsman van de politie.

De gemeente Opsterland, waar Gorredijk onder valt, betuigde haar medeleven met de familie. Volgens een woordvoerder van de Friese plattelandsgemeente zal burgemeester Sicko Heldoorn op een later moment persoonlijk zijn medeleven aan de familie betuigen. ,,Hij zal overleggen met de politie wat een geschikt moment is, want de ouders zijn nu natuurlijk in een shock. Het is een groot drama'', aldus de woordvoerder
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38689478
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:24 schreef MarMar het volgende:

[..]

Darnaast is een hond niet onbetrouwbaar, maar eerder onbeholpen en speels.
pi_38689520
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:31 schreef Robar het volgende:

...
Nee, er kan ook een kronkeltje in de kop gefokt zitten...je weet het NOOIT
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:38:26 #75
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_38689565
waarom wordt die hond afgemaakt, het kind is nu toch dood
beetje vijgen na Pasen dit
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:40:50 #76
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_38689645
Honden en kinderen kan, maar bepaalde rassen niet nee, zijn agressief.
Daarnaast nooit je kind uit het zicht houden als de hond in de buurt is.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_38689674
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:31 schreef Robar het volgende:

[..]

Pardon?
Hij zal de schuld vast ook bij de ouders leggen, maar slaan deze reacties verder ergens op????
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik denk dat ik op basis hiervan volkomen in mijn recht sta om zo te reageren.
Quotes uit hun verband rukken vind ik niet echt netjes. .

Maar even terzijde, natuurlijk zijn de ouders verantwoordelijk, maar als je als kind zo enorm beschermd wordt tegen allerlei gevaren (je kan je nog geen buil vallen op een speelplaats door de rubber tegels, zandbakken zijn verboden ivm hygiëneproblemen, je moet in een speciaal stoeltje in de auto tot je twaalfde), dan vind ik het vreemd dat Jan en alleman wel gewoon een potentieel moordwapen in huis mag hebben.

Maar ja, een hondenhoudbewijs oid valt natuurlijk niet goed bij de kiezers die een hond hebben .
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:45:47 #78
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_38689825
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:38 schreef Little_Meanie het volgende:
waarom wordt die hond afgemaakt, het kind is nu toch dood
beetje vijgen na Pasen dit
Op het moment dat een hond een mens heeft gebeten wordt hij aangemerkt als potentieel gevaarlijk, het beest heeft immers 'geleerd' dat als een mens kleiner/jonger is dan hij, hij het kan winnen door te bijten.
M.a.w. het beest is over een grens heengegaan waar hij nooit of te nimmer overheen mag.
De kans dat hij hierna vaker gaat bijten is statistisch gezien vele malen groter.
be nice or go away
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:47:05 #79
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_38689877
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:20 schreef RedFever007 het volgende:

Sterkte voor de ouders , dam'n wat een nachtmerrie.
RIP Kind
RIP Hond, die er feitenlijk niks aan kan doen dat hij naar de eeuwige jachtvelden gaat
Precies..!

Kijk de situatie is niet geheel duidelijk.. maargoed als je honden hebt en er wat van af weet dan weet je dat je niet alle dieren voor de volle 100%kunt vertrouwen!
En je kunt genoeg simpele dingen regelen zodat die hond snachts die kamer niet in kan komen..
Vind het dus ook niet de hond zijn schuld.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_38689931
Klote.
pi_38689940
Triest voor die hond
pi_38690210
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Quotes uit hun verband rukken vind ik niet echt netjes. .

Maar even terzijde, natuurlijk zijn de ouders verantwoordelijk, maar als je als kind zo enorm beschermd wordt tegen allerlei gevaren (je kan je nog geen buil vallen op een speelplaats door de rubber tegels, zandbakken zijn verboden ivm hygiëneproblemen, je moet in een speciaal stoeltje in de auto tot je twaalfde), dan vind ik het vreemd dat Jan en alleman wel gewoon een potentieel moordwapen in huis mag hebben.

Maar ja, een hondenhoudbewijs oid valt natuurlijk niet goed bij de kiezers die een hond hebben .
Dan zou een ouderbewijs ook moeten en dat vind ik soms niet eens zo'n slechte gedachte

In alle blaadjes die je tijdens een zwangerschap door je strot gedouwd krijgt, al dan niet door de verloskundige maar ook gratis tijdschriften etc. etc. staan tips over de veiligheid van je kind..
Je weet dat je je kind niet alleen in badje moet laten, je weet dat je je kind niet alleen in de keuken moet laten als er een waterkoker aan staat waar die kleine ook nog bij zou kunnen bovendien, je weet dat je het traphekje dicht moet doen als je kind op de overloop speelt terwijl jij even de bedden opmaakt, etcetera etcetera..
Zo weet je ook dat je een hond nooit en te nimmer alleen bij zo'n klein kindje moet laten, een kat zelfs ook niet en dat hoeft niet eens aan de aard van het beestje te liggen, het kan ook zomaar zo zijn dat een kindje een onverwachte beweging maakt waar het dier van schrikt of wat dan ook, het is en blijft de verantwoordelijkheid van die ouders in mijn ogen, hoe je het ook wendt of keert en hoe erg het ook voor ze is.

Ik zou mezelf door mijn kop schieten als ik zoiets zou laten gebeuren.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:59:25 #83
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38690323
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:08 schreef Inca het volgende:
Wat erg voor die mensen
dat ja.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:00:58 #84
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38690377
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:09 schreef Biancavia het volgende:
[Martin Gaus modus]

Kijk, voor de hond is het zo dat er opeens iemand nieuw in de roedel is gekomen.
En terwijl de hond al veel langer in de roedel zit, blijkt dat de nieuweling 'hoger' in rang staat, dit blijkt door alle aandacht die de nieuweling krijgt van de ouders (de hoogsten in de roedel).
De hond wil zijn positie verdedigen en gaat instinctief dus het gevecht aan met de baby.
De baby kan natuurlijk niets terug doen...

[/Martin Gaus modus]
Ergo honden zijn niet te vertrouwen.
-
pi_38690945
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, er kan ook een kronkeltje in de kop gefokt zitten...je weet het NOOIT
Maar dat geld ook voor mensen of andere huisdieren, niet specifiek voor honden.
En van mij mag er trouwens zo een Hondenhoudbewijs of certificaat komen hoor.
Prima idee, om er voor te zorgen dat niet zo maar iedere randdebiel een hond kan nemen

En om even mezelf te rectificeren, honden zijn inderdaad onbetrouwbaar bij kleine kinderen.
pi_38691076
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het ligt er ook maar aan hoe je het bekijkt.
Ik weet dat je een hond niet alleen moet laten met een kind.
Ik weet ook dat je niet altijd twee mannetjes cavia's bij elkaar in een hok kan stoppen, of twee mannetjes hamsters. Ik weet ook dat ik niet een krabpaal in de kamer van een kind moet zetten, ik weet ook dat ik niet achter een paard moet gaan staan en het paard moet laten schrikken.

In hoeverre kun je het dan onbetrouwbaar noemen als je weet wat er dan kan gebeuren?
Dan is het toch altijd de fout van de ouders, of van jezelf?
pi_38691109
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ergo je ziet dingen alleen maar zwart wit.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:22:43 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38691134
Moet je zo'n hond daarvoor direct afmaken? . Zegt wel weer genoeg over het superioriteitsgevoel van mensen tov dieren
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:22:47 #89
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38691137
Een husky als huisdier
pi_38691234
Sjees. Ik durf de katten nog geeneens alleen te laten bij onze aanstaande baby, denk ik, en dat terwijl 1 van de 2 écht een dommige goedzak is... Zeker niet als ze zó klein zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_38691360
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Moet je zo'n hond daarvoor direct afmaken? . Zegt wel weer genoeg over het superioriteitsgevoel van mensen tov dieren
Jij zou een hond die een kind heeft doodgebeten nog vertrouwen?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:33:03 #92
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38691528
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Ja, hij heeft immers een mensenleven weggenomen.
Dat beest is niet te vertrouwen en moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Dood dus.
Helemaal terecht ook natuurlijk .
-
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:34:29 #93
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38691588
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jawel, de hond was immers niet schuldig.
DE MENS! HET IS DE MENS, J. Die hebben de hond zo geprogrammeerd dat ie een kind aan flarden moet rukken.
-
pi_38691592
quote:

[..]

Ik blijf erbij dat je dit een hond niet kan aanrekenen.
De ouders zijn verantwoordelijk.
pi_38691622
quote:

[..]

denk et niet, alstie het 1 keer gedaan heeft is er misschien een drempel overschreden bij de hond waardoor die sneller geneigd zou zijn..
MAAR als die ouders nou gewoon goed op hun kinderen passen, wat imho gewoon zou moeten zijn, KAN de hond niet eens in de gelegenheid komen om te bijten.. dat dan weer wel...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:36:42 #96
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38691668
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:34 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat je dit een hond niet kan aanrekenen.
De ouders zijn verantwoordelijk.
Hond moet gewoon niet bijten. Doet ie dat wel is hij een gevaar voor z'n omgeving en moet ie dood.
Zo moeilijk is het niet.
-
pi_38691674
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:33 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, hij heeft immers een mensenleven weggenomen.
Dat beest is niet te vertrouwen en moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Dood dus.
Helemaal terecht ook natuurlijk .
Niet te vertrouwen?
Hij heeft precies gedaan wat ik verwachtte, hoe betrouwbaar wil je het hebben?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:38:28 #98
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_38691723
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:36 schreef Robar het volgende:

[..]

Niet te vertrouwen?
Hij heeft precies gedaan wat ik verwachtte, hoe betrouwbaar wil je het hebben?
Oh, het is logisch dat een hond een baby doodbijt omdat het binnen een bepaald verwachtingspatroon ligt.
Dus is het de schuld van de ouders? Ga toch fietsen man .
-
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:39:00 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38691740
Mijn tante had vroeger drie Duitse herders (niet tegelijkertijd) en die zijn allemaal gedood door de politie, omdat ze schapen hadden doodgebeten. Ik vind het eigenlijk erg wrang om een dier te doden. We hebben onze handen al vol aan de psychologie van de mens, dus gaan we ons niet druk maken om de psychologie van het dier. Nee, we maken dat dier gewoon af . Zoals al gezegd werd zijn er rassen die je niet goed als huisdier kunt houden. Huskies horen op de pool, niet in Nederland. Verder kunnen dieren net zo goed als mensen jaloers zijn. Als je zoontje van 3 zijn pasgeboren zusje een klap geeft, is dat net zo goed jaloers gedrag, maar daar vermoord je je dreumes toch ook niet voor? Die hond had net zo goed uit huis geplaatst kunnen worden bij een gezin zonder kinderen.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:41:07 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38691816
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hond moet gewoon niet bijten. Doet ie dat wel is hij een gevaar voor z'n omgeving en moet ie dood.
Zo moeilijk is het niet.
en ja, waarom zouden honden bijten? omdat mensen de psyche van zo'n hond ontregelen door hem vanuit het voor hem geschikte klimaat hierheen te halen en hem in een keurslijf in te passen van een huishond waarover je de baas mag spelen en die zich maar de hele tijd moet schikken naar wat jij wilt. Ja gek hè. Ze moeten jou eens meeslepen naar de tropen en je een riem om doen. Ben ik benieuwd hoe snel jij wraakacties gaat ondernemen. Voor jou is dat onnatuurlijk, maar voor zo'n hond ook.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')