abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38626767
Topicje voor de toekomstige papa's hier. Werd wel eens tijd, dacht ik zo. Persoonlijk heb ik nog tot 17 augustus, tenminste, als de verloskundige goed kan rekenen en de kleine zich eraan houdt.

Eerste frustratie (hebben we dat maar gehad): die babydozen. . Voor een pakje vochtige zakdoeken en een anti-lekbeker worden je complete persoonlijke gegegevens ten grabbel gegooid aan enge bedrijven als de Kruidvat en Prenatal. Je kunt de eerstkomende 25 jaar niet meer eten zonder minstens drie keer gestoord te worden door telemarketeers, maar hey, die fopspeen heb je maar mooi in de pocket!

Nouja. Het is ook wel leuk hoor. Vooral het voelen en zien bewegen (en nee, grapjes mbt Alien worden kennelijk niet op prijs gesteld).

Maar wat me nog het meest verbaast heeft het afgelopen half jaar is de enorme business die Baby heet. Kinderwagens die met 750 euro een koopje heten te zijn (dat zijn 2 XBOX-en 360 heren), een babykamer die met 2.500 euro toch echt niet voor lager weg kan en het meisje van de Prenatal dat alleen de eerste 3 keer leuk was.

Er is zelfs een tijdschrift voor ons: http://www.papawieanders.nl/magazine/wie_is_papa/ .

Nou goed, wie volgt in dit vrouwenfort dat OUD heet?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:27:11 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38626874
Die laatste kon ik echt niet vinden, en die andere gaan meer over papa's die al papa's zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Admin woensdag 7 juni 2006 @ 15:31:03 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_38626922
quote:
Oldbies zoeken nooit
Daar zijn we oldbie voor!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_38626993
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oldbies zoeken nooit
Daar zijn we oldbie voor!
Dat, dus!

En nu on-topic. .
pi_38627121
Ohja, 1 woord: zwangerschapsyoga.
pi_38627209
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:23 schreef Jarno het volgende:
Topicje voor de toekomstige papa's hier. Werd wel eens tijd, dacht ik zo. Persoonlijk heb ik nog tot 17 augustus, tenminste, als de verloskundige goed kan rekenen en de kleine zich eraan houdt.
Dat is nou toevallig ook de datum dat mijn vriendin uitgeteld is. De laatste loodjes zullen we maar zeggen...
quote:
Eerste frustratie (hebben we dat maar gehad): die babydozen. . Voor een pakje vochtige zakdoeken en een anti-lekbeker worden je complete persoonlijke gegegevens ten grabbel gegooid aan enge bedrijven als de Kruidvat en Prenatal. Je kunt de eerstkomende 25 jaar niet meer eten zonder minstens drie keer gestoord te worden door telemarketeers, maar hey, die fopspeen heb je maar mooi in de pocket!
Mijn vriendin is ook van het type overal aanmelden en die "gratis" dozen ophalen. En ja de eerste telefoontjes hebben we ook al gehad ja.
quote:
Nouja. Het is ook wel leuk hoor. Vooral het voelen en zien bewegen (en nee, grapjes mbt Alien worden kennelijk niet op prijs gesteld).
Hahahah moest hier wel om lachen. Gelukkig maakte mijn vriendin zelf die Alien grap...
quote:
Maar wat me nog het meest verbaast heeft het afgelopen half jaar is de enorme business die Baby heet. Kinderwagens die met 750 euro een koopje heten te zijn (dat zijn 2 XBOX-en 360 heren), een babykamer die met 2.500 euro toch echt niet voor lager weg kan en het meisje van de Prenatal dat alleen de eerste 3 keer leuk was.
Gelukkig had mijn vriendin nog het meeste. Maar je hebt gelijk die prijzen zijn gigantisch. Maar wat wil je. Je hebt het allemaal nodig en mensen zijn blijkbaar bereid om het te betalen.

Mijn schoonouders wilden perse de kinderwagen betalen. We hebben uiteindelijk toch maar voor een "goedkoper" model van 450 euro gekozen. Was eea minder bekend merk maar hij was prettiger in de handeling dan menige 750+ wagen.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  Admin woensdag 7 juni 2006 @ 15:56:22 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_38627549
Jarno, leesvoer:
Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
er zijn nog 2 delen, het kon jammer genoeg niet hier ivm tere zieltjes en "oh foei wat grof"
Edoch, alles is waar, geschreven door ervaren moeders.

Een tip, stel nu paal en perk anders ben je veroordeeld tot de eerste 12 jaar, zeker tot na de basisschool dus, "zo'n vader"te zijn.
Je kent ze wel..
Ook al geen grap.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_38627840
Al die 'enge' verhalen doen me echt helemaal niks, y. Daar ben ik echt veel te nuchter voor. Daarnaast, we hebben 2 katten, wat denk je dat die onderkotsen, kapot maken en weet ik veel wat. Ik schep 2 x per dag een kattenbak leeg, ben wel wat gewend.
pi_38628249
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:06 schreef Jarno het volgende:
Al die 'enge' verhalen doen me echt helemaal niks, y. Daar ben ik echt veel te nuchter voor. Daarnaast, we hebben 2 katten, wat denk je dat die onderkotsen, kapot maken en weet ik veel wat. Ik schep 2 x per dag een kattenbak leeg, ben wel wat gewend.
Oh jij bent ook al de pineut... wij krijgen over 2 weken een katje en ik mag me ook al wagen aan de bak schoon maken. Schijnt iets te zijn met eea waar zwangere vrouwen niet tegen kunnen of mogen.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_38628342
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:23 schreef FrankV34 het volgende:

[..]

Oh jij bent ook al de pineut... wij krijgen over 2 weken een katje en ik mag me ook al wagen aan de bak schoon maken. Schijnt iets te zijn met eea waar zwangere vrouwen niet tegen kunnen of mogen.
Dat is iig de smoes, Frank.
pi_38628456
quote:
Maar wat me nog het meest verbaast heeft het afgelopen half jaar is de enorme business die Baby heet. Kinderwagens die met 750 euro een koopje heten te zijn (dat zijn 2 XBOX-en 360 heren),
!

Ik blijf maar single
  woensdag 7 juni 2006 @ 16:29:31 #13
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_38628482
Bedankt voor die topic-link Yvonne.
Het eerste Fok!-topic wat ik niet verder durfde te lezen
De eerste verschijnselen zijn er al, de rest durf ik nog niet voor te stellen
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:10:43 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_38633572
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:56 schreef yvonne het volgende:

er zijn nog 2 delen, het kon jammer genoeg niet hier ivm tere zieltjes en "oh foei wat grof"
waar slaat dat nou weer op?
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator woensdag 7 juni 2006 @ 20:07:18 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38635359
Dat is een garpje Belana
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator woensdag 7 juni 2006 @ 20:10:23 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38635424
Jarno!
*netjes voetjes veegt*
*handje schudt*
*klein je geeft*

Er zijn ook papa pakketten hoor alleen zijn ze niet gratis.

Met oa een stressballetje en anti-wallen creme
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38635443
Hahahahaha, briljant! .
pi_38637048
Ha, van www.ikvader.nl Alleen weet ik zeker dat m'n man daar toch niets aan vindt, anders was 't nog iets voor vaderdag geweest
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:01:33 #19
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_38639790
De merchandise is echt verschrikkelijk (maar, het is gratis )
Verder kun je inderdaad je complete spaarrekening (eigenlijk 2e hypotheek) spenderen aan wat babyspulletjes... (verschrikkelijk hoe duur sommige spullen zijn).

Maar goed, de kleine is er en ach, wat moet je anders met je geld doen..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:43:43 #20
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_38650669
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:37 schreef Jarno het volgende:
Ohja, 1 woord: zwangerschapsyoga.
Het is geen verplichting hoor, net zoals een puf cursus niet verplicht is. Gewoon 'altijd is kortjakje ziek' puffen en je hebt de hele curus onder de knie. Maar niet het verplichte 'vader moet meepuffen en staat compleet voor lul voor de groep, terwijl andere vaders ook de neiging hebben om heel hard weg te rennen'

De zwangerschap verliep hier prima zonder tussenkomst van bemoeizuchte mensen die ons wel even zouden vertellen hoe we het moeten gaan doen.
I'm getting too old for this....
  vrijdag 9 juni 2006 @ 08:20:52 #21
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38682334
quote:
.... een babykamer die met 2.500 euro toch echt niet voor lager weg kan .......
Gelukkig heb ik nog tijd zat maar de babykamer is er al wel voor maar 150,= euro
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38682400
Jarno , je geeft in totaal dus meer uit dan 1 high end systeem en 2 xboxen 360 !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 08:33:57 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38682480
Echt niet. Daar ben ik ook nog bij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 juni 2006 @ 09:03:19 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38683086
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 15:56 schreef yvonne het volgende:

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 juni 2006 @ 09:03:51 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38683102
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:06 schreef Jarno het volgende:
Geloof me... je bent NIETS gewend.
pi_38683124
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij hebt gewoon hele vrouwelijke kanten, Swetsje.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 10 juni 2006 @ 23:37:45 #27
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_38737686
ah. hier moet ik dus zijn. 9 november ben ik aan de beurt...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  zondag 11 juni 2006 @ 06:07:59 #28
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38741995
OMG, waarom ben ik nou zo gek!!!!

De minder leuke dingen
pi_39715891
Schop.

Bijna toe aan de laatste loodjes. Vrijdag de kinderwagen/wandelwagen/autostoel-combi in huis gehaald, kortom, papa is weer failliet. Achja. Babykamer is klaar, zelfs de schilderijtjes en de lamp hangen nu op hun plek, net echt zo.

Verder kan ik me nog niet zo goed voorstellen hoe we er over een maand, anderhalve maand bij zitten. Het lijkt alsof we bezig zijn met dingen die ineen verre toekomst pas gaan gebeuren. .

Maar goed, van de week toch maar eens de DV-cam op gaan zoeken en oppoetsen. .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 10:41:28 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39716164
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:31 schreef Jarno het volgende:

Verder kan ik me nog niet zo goed voorstellen hoe we er over een maand, anderhalve maand bij zitten.
Wakker...
pi_39716385
Ohja, nog 1 klusje, het bed moet nog omhoog. Dat mocht op bierkratten he? .
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:53:45 #32
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39716463
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:50 schreef Jarno het volgende:
Dat wordt doordrinken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_39716516
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:53 schreef m@x het volgende:

[..]

Dat wordt doordrinken
Hatsjee. Nu nog een airco op de slaapkamer en we hebben live koud bier tijdens de bevalling.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 10:55:20 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39716518
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:50 schreef Jarno het volgende:
Weet je hoeveel bloed en smerigheid er met zo'n bevalling vrij komt?
Ik zou maar gewoon in het ziekenhuis bevallen
pi_39716565
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bloed en smerigheid er met zo'n bevalling vrij komt?
Ik zou maar gewoon in het ziekenhuis bevallen
Ik ben ook helemaal voor, maar kennelijk is het magisch en mooi om thuis te bevallen. (Terwijl ik een ziekenhuis echt om de hoek heb he, als de weeën beginnen kunnen we nog exact 385 heen en weer lopen, maar goed).

Nederland. Zucht.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 10:58:27 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39716593
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ben ook helemaal voor, maar kennelijk is het magisch en mooi om thuis te bevallen. (Terwijl ik een ziekenhuis echt om de hoek heb he, als de weeën beginnen kunnen we nog exact 385 heen en weer lopen, maar goed).

Nederland. Zucht.
Tja, het kost wat meer
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:59:03 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39716609
Weet je wie die bloederige smerigheid opruimen? De kraamverzorgsters! Dus ik zou lekker thuis bevallen

Oh ja, en bierkratten mag, maar van die klossen voor onder je bed kun je gratis lenen bij de thuiszorg. Zijn een stuk steviger, wij zijn door bierkratjes heengezakt (en we zijn niet eens moddervet ofzo... )... als je bed redelijk zwaar is kun je echt beter die klossen hebben.
pi_39716633
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, het kost wat meer
Mwoch, ik vraag me af wat die hele kermis van het thuisbevallen nu kost eigenlijk.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:09:44 #39
3142 m@x
pi_39716894
In totaal incl. de standaardcontroles van de verloskundige was het bij ons ongeveer 1300 euro.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:27:09 #40
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39717414
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, het kost wat meer
het ziekenhuis hier was overgegaan op een nieuw administratiesysteem.. Ik kreeg een rekening van EUR 52.000,00

en ja, natuurlijk was dit een foutje.. ziekenfonds mag me wel dankbaar zijn dat ik het heb opgemerkt in de vergoedingenlijst
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_39717561
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef m@x het volgende:
In totaal incl. de standaardcontroles van de verloskundige was het bij ons ongeveer 1300 euro.
Nouja, ik wil er verder ook geen centenkwestie van maken want dat zal me verder een rotzorg wezen, maar die hele magie omtrent een sprookjesachtige thuisbevalling wordt wel eens overdreven denk ik.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:36:13 #42
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_39717667
wij hebben alle troep al, maeten alleen de babykamer nog maken, maar we hebben nog tot november, dus dat scheelt.

en er moet nog een DV cam gekocht worden om het bloederige spectakel op te nemen.
pi_39717707
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:36 schreef Arma_Angelus het volgende:
wij hebben alle troep al, maeten alleen de babykamer nog maken, maar we hebben nog tot november, dus dat scheelt.

en er moet nog een DV cam gekocht worden om het bloederige spectakel op te nemen.
Nou, het spektakel zelf sla ik even over, ik heb zelfs instructies om te wachten met foto's totdat beide weer schoon en opgepoetst zijn. .
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:59:45 #44
3142 m@x
pi_39718359
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja, ik wil er verder ook geen centenkwestie van maken want dat zal me verder een rotzorg wezen, maar die hele magie omtrent een sprookjesachtige thuisbevalling wordt wel eens overdreven denk ik.
Sprookjesachtig was het zeker niet, eerder pijnlijk en bloederig. Maar goed, dat is een ziekenhuisbevalling in weze ook. Bovendien moet je het eerste stuk toch vaak thuis doen en mag je je pas met een bepaalde hoeveelheid ontsluiting bij het ziekenhuis melden.

Mochten wij ooit voor een tweede gaan dan kies ik toch weer voor een thuisbevalling. Lekker in je eigen bed, onder je eigen douche, etc. Mochten er commplicaties zijn dan is het weer een ander verhaal natuurlijk.
pi_39718418
kan je een vluchtende verwekker eigenlijk wel vader noemen?
mama van Myrddin
pi_39718453
Ach ik heb er ook nog geen ervaring mee, dus ik kan alleen maar praten vanuit wat ik van denk te weten (en dat is gezien mijn gebrek aan praktijkervaring niet zo heel veel nee) en voorlopig vind ik het much ado about nothing. Prima dat mensen thuis bevallen, maar dat je de keuze gewoon niet hebt irriteert me meer eigenlijk. Er wordt gedicteerd dat thuisbevallen zooooooo enig is, en daar moet je het mee doen. Waarom mensen niet de keuze geven?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:05:52 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39718523
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef Misticle_lightning het volgende:
Dat is toch helemaal aan jezelf? Als jij het een vader vindt dan is het dat, zo niet dan niet...
Officieel is het de vader denk ik.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:00:15 #48
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_39720055
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, het spektakel zelf sla ik even over, ik heb zelfs instructies om te wachten met foto's totdat beide weer schoon en opgepoetst zijn. .
dat is ook mijn plan van aanpak, maar de ervaring heeft geleerd dat ik geen zwangere vrouwen meer tegenspreek (nouja...) Ik verwacht ook nog wel orders mbt het filmen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:01:26 #49
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_39720087
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is toch helemaal aan jezelf? Als jij het een vader vindt dan is het dat, zo niet dan niet...
Officieel is het de vader denk ik.
ik denk dat het officieel pas de vader is als hij het erkend. lijkt me prima vraag in een ander topic overigens.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:35:29 #50
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39721099
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:01 schreef Misticle_lightning het volgende:
Of spermacel tenminste zo noem ik de mijne
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:36:46 #51
3142 m@x
pi_39721134
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:35 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Of spermacel tenminste zo noem ik de mijne
Zaaddonor
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 14:11:34 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39722335
Wat doet die discussie over niet aanwezige vaders in dit topic?
pi_39722766
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat doet die discussie over niet aanwezige vaders in dit topic?
Ik weet het niet!
pi_39725200
Okay, dan weer iets waar ík dan weer over in kan zitten: flitslicht. Ik heb zo'n superduperultraexterne flitser op m'n fototoestel zitten, en die produceert best wel een heftige flits. Kan dat kwaad bij netgeborene? Ik bedoel, die oogjes enzo? Of zal ik maar zoveel mogelijk proberen te bouncen via het plafond enzo?

Dat zijn dan weer van die nuttige mannenvragen he? .
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:53:14 #55
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39725397
Die is er ook niet meer. Het gaat nu gewoon on topic toch?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 16:05:17 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39725752
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:47 schreef Jarno het volgende:
Okay, dan weer iets waar ík dan weer over in kan zitten: flitslicht. Ik heb zo'n superduperultraexterne flitser op m'n fototoestel zitten, en die produceert best wel een heftige flits. Kan dat kwaad bij netgeborene? Ik bedoel, die oogjes enzo? Of zal ik maar zoveel mogelijk proberen te bouncen via het plafond enzo?

Dat zijn dan weer van die nuttige mannenvragen he? .
Een echte man heeft natuurlijk gewon een zeer lichtgevoelige lens en hoeft niet te flitsen
pi_39725834
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat je een bevalling echt niet in kunt gaan zonder een knappe f1.2 L lens ofzo, Swets? Kijk, dit hoor je dan weer niet op die pufcursussen he.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:54:26 #58
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_39726040
now we are talking
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:57:08 #59
3011 E.T.
pi_39726065
Vergeet het grote zoombereik niet, Jarno!! Zeker als ze een paar maanden oud zijn is het een kwestie van direct knippen als ze wat leuks doen, en meestal is dat als jij aan de andere kant van de kamer bent en die kleintjes zich onbespied wanen

hier ook maar op lijstje zet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 19:17:40 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39730150
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 16:23 schreef Jarno het volgende:
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat je een bevalling echt niet in kunt gaan zonder een knappe f1.2 L lens ofzo, Swets? Kijk, dit hoor je dan weer niet op die pufcursussen he.
Sowieso kan je geen bevalling ingaan zonder een DSLR Jarno .
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:19:28 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39730224
Swets heeft gewoon de mazzel dat ET net zo op knopjes geilt als hij!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 19:23:01 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39730358
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:19 schreef Brighteyes het volgende:
Swets heeft gewoon de mazzel dat ET net zo op knopjes geilt als hij!
Ik heb een coole chick. 'Koop die Apple powerbook maar lieverd'
pi_39730516
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik heb een coole chick. 'Koop die Apple powerbook maar lieverd'
Dat zegt mijn man nou nooit tegen me
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 juli 2006 @ 19:28:25 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39730556
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:27 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dat zegt mijn man nou nooit tegen me
Misschien is DAT het verschil. Hier zeg ik het ook tegen E.T.
pi_39730577
Dat zal het wezen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:37:44 #66
3011 E.T.
pi_39730878
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sowieso kan je geen bevalling ingaan zonder een DSLR Jarno .
Die heeft ie al
pi_39736572
Vaders de vergeten doelgroep? Mijn ongeboren kind zul je bedoelen Shaolief vandaag: Oh ja, jij bent natuurlijk weer zwanger enzo
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_39743818
Yeah yeah, on-topic. Wat doen al die moeders in mijn topic?!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 08:17:45 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39743935
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:00 schreef Jarno het volgende:
Yeah yeah, on-topic. Wat doen al die moeders in mijn topic?!
Typisch vrouwen he...
nagnagnag
pi_39743942
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Typisch vrouwen he...
nagnagnag
Voor je het weet gaat het hier weer over cervixproppen en zoogkompressen enzo. .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 08:20:13 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39743953
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Voor je het weet gaat het hier weer over cervixproppen en zoogkompressen enzo. .
Ja alsof die bevalling en zwangerschap het belangrijkste is van een kind
Het gaat natuurlijk om de leuke nieuwe spullen die je moet aanschaffen om dat product goed in de markt te zetten.
pi_39743980
Vergeet de console's, racebanen, mecanodozen en technisch lego niet in het geval van een jongen, Swets.

.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 08:43:26 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39744205
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:23 schreef Jarno het volgende:
Vergeet de console's, racebanen, mecanodozen en technisch lego niet in het geval van een jongen, Swets.

.
Weet je dat kinderen er tot een jaar of 3 geen flauw benul van hebben of ze jongen dan wel meisje zijn en OVERAL mee spelen
Het zijn de ouders die gaan sturen.

Dus het geslacht is slechts een marginale overweging Jarno.
pi_39744223
Dus een XBOX 360 is sowieso een te verdedigen aanschaf. Check.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 08:59:41 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39744428
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:44 schreef Jarno het volgende:
Dus een XBOX 360 is sowieso een te verdedigen aanschaf. Check.
Precies, zo ben ik aan mijn psp gekomen.
En de core edition heeft dat kind niets aan natuurlijk
pi_39744444
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 08:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En die core edition heeft dat kind niets aan natuurlijk
Nee nee, da's duidelijk. Da's natuurlijk precies hetzelfde als een wandelwagen: dat moet ook per sé een hele dure zijn. . Dat werkt 2 kanten op he.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 09:09:10 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39744571
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee nee, da's duidelijk. Da's natuurlijk precies hetzelfde als een wandelwagen: dat moet ook per sé een hele dure zijn. . Dat werkt 2 kanten op he.
Precies. Dus in combinatie met het duurste kinderkamertje heb je nog wat tegoed...
Uit liefde voor het kind natuurlijk, dat daar geen twijfel over bestaat.
pi_39748310
Van dat gejengel om 'beebies' word je ook helemaal misselijk in het zwanger-topic zeg.

"JA GEEF ME EEN BEEBIE WANT IK BEN JAAAARIG PERSEN MEID!!! "

Zucht. Maar dit terzijde.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:03:15 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39750591
Jarno! Dat is een dappere post, zo dicht bij het vuur!

Maar ik zat me van de week idd ook te bedenken dat je daar vanzelf wel gek gemaakt word als je dat al niet was. Opjutten in de hoogste vorm zeg maar. ;')
pi_39750663
Wanneer ben jij jarig Jarno?
pi_39750721
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:05 schreef poemojn het volgende:
Wanneer ben jij jarig Jarno?
In april, maar als -ie er dan nog inzit dan is er iets niet goed gegaan hoor. .
pi_39750747
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:03 schreef Brighteyes het volgende:

Maar ik zat me van de week idd ook te bedenken dat je daar vanzelf wel gek gemaakt word als je dat al niet was. Opjutten in de hoogste vorm zeg maar. ;')
.
pi_39750791
Nee, doe me dan maar gewoon nov/dec
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:10:03 #84
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39750833
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef Jarno het volgende:
Van dat gejengel om 'beebies' word je ook helemaal misselijk in het zwanger-topic zeg.

Vrouwen en hun "zwangerschaphormonen"
Nee, ze hebben nu een excuus om zich goed aan te stellen, "tenslotte weten jullie mannen niet wat wij doormaken"
pi_39750971
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:10 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Vrouwen en hun "zwangerschaphormonen"
Nee, ze hebben nu een excuus om zich goed aan te stellen, "tenslotte weten jullie mannen niet wat wij doormaken"
Mja. Ik mag niet klagen hoor wat dat betreft, maar wat ik hier soms lees... .

Ik ben nu bezig in een Tom Clancy waarin Jack Ryan vertelt dat -ie pas met z'n vrouw een discussie had gehad over het feit dat vrouwen niet zo moesten dwepen met de zwaarte van de bevalling. Ik dacht, als je dat hier doet, wordt je gecastreerd als man zijnde. .

(ja en ik weet ook wel dat vrouwen in Amerika platgespoten worden voordat de eerste wee zich ook maar aandient maar het gaat om het idee)
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:20:16 #86
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39751219
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja. Ik mag niet klagen hoor wat dat betreft, maar wat ik hier soms lees... .
Ja sommige die kunnen er wel wat van hoor, die beginnen in de tweede maand al krom te lopen

Maar goed, ik zei nog bij de bevalling.. "schat.. normaal zeggen de mannen bij een situatie als dit toch zoiets als Als het kon nam ik het van je over? .. euh ik niet"
Noway ..
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:24:13 #87
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_39751374
Zelfs mijn ex vond dat het allemaal erg overtrokken was en achteraf erg meeviel. En hier krijg je opmerkingen van: "Zal ik jou eens een komkommer door je plasbuis schuiven?"
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:29:13 #88
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39751614
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:24 schreef navvy het volgende:
Zelfs mijn ex vond dat het allemaal erg overtrokken was en achteraf erg meeviel.
Dat zei mijn vrouw dus ook.. echt, uur na de bevalling zei ze al "Oh dat viel nog best te doen.. weten we dat voor de volgende keer"
Terwijl het geen makkelijke bevalling was geweest, ik was meer aan het bijkomen geloof ik.
pi_39751673
Dat gedweep ook. Huuuuuuu. Kijk mij eens VERSCHRIKKELIJK! zwanger zijn.

Hier zal ik echt niemand op de hoogte houden van de bevallng hoor, reken daar maar niet op. Dat is iets tussen mijn vrouw, de verloskundige en mij zelf. Ik bel geeneens onze ouders. Al dat gejuich vanaf de zijlijn. Brrr.
pi_39751695
*frustratie-topic*

.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:34:39 #91
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39751864
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:30 schreef Jarno het volgende:
Worden ook plots invalide ofzo..
-Schat wil jij dat pakken, kan er niet bij.
-pff ik ga even liggen hoor, trek het niet meer, doe jij de afwas even.
-Nee de kattenbak mag ik niet doen meer.
-Hoe is het op je werk? Nee ik heb net een uurtje op de bank gelegen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:35:29 #92
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_39751904
En (schoon) moeders met al die adviezen: Ongevraagd advies is geen advies!!!!!!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_39752040
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:34 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Worden ook plots invalide ofzo..
-Schat wil jij dat pakken, kan er niet bij.
-pff ik ga even liggen hoor, trek het niet meer, doe jij de afwas even.
-Nee de kattenbak mag ik niet doen meer.
-Hoe is het op je werk? Nee ik heb net een uurtje op de bank gelegen.
Och, dat vind ik allemaal niet zo erg. Ik doe toch al vrij veel thuis. Dus dat kleine beetje kan er dan nog wel bij en ik snap heus wel dat het allemaal niet meevalt. Maar waar ik wel slecht tegen kan zijn die uitspraken hier van "Dan moet je die vent van je wat harder laten lopen hij is tenslotte de aanstichter van die ellende !".

NEE MUTS JIJ HEBT JE BENEN BIJ ELKAAR GEHOUDEN WOU JE ZEGGEN!!!
  woensdag 12 juli 2006 @ 13:52:15 #94
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_39752653
En dan die schaamtevolle babyverhalen van jezelf die bij iedere verjaardag worden aangehaald.
"Nee, jij was ook niet makkelijk hoor.. je pieste zo over de tafel heen"
Bedank ma.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:15:08 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39753519
quote:
*frustratie-topic*

.
Lucht het op?
pi_39753565
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lucht het op?
Mwoch. .
pi_39753603
Mag ik het nog over die debiele meldplicht hebben of is het zo wel welletjes geweest BE?

.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:24:57 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39753861
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:17 schreef Jarno het volgende:
Mag ik het nog over die debiele meldplicht hebben of is het zo wel welletjes geweest BE?

.
Leef je uit!
pi_39753974
Whehe, nee, zo kan -ie wel weer. Het ging hier tenslotte over (al dan niet toekomstige) vaders en niet over OUD.

Ik vind het trouwens nu wel weer enorm snel gaan. Ik weet nog dat de eerste paar weken voorbij kropen (vooral naar die 'veilige' 12 weken toe), maar dat hele tussenstuk is echt voorbij gevlogen. Nu is het wel weeraftellen geblazen voor m'n gevoel, naar 'de datum' toe. .
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:31:18 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39754093
Het is dan ook nog maar een maandje!
Ik vind trouwens dat jij dat tellertje ook in je sig moet hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 16:57:50 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39759013
MIjn vrouw dronk op vrijdagavond nog een malt-biertje op mijn werk en zei tegen de collegae 'Voorlopig komt het nog niet hoor'.

En nog geen 18 uur later was ik vader
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 juli 2006 @ 16:58:28 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39759028
En ik mag allemaal spullen met knopjes van d'r kopen
  Admin woensdag 12 juli 2006 @ 17:18:16 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39759576
quote:

Hier zal ik echt niemand op de hoogte houden van de bevallng hoor, reken daar maar niet op. Dat is iets tussen mijn vrouw, de verloskundige en mij zelf. Ik bel geeneens onze ouders. Al dat gejuich vanaf de zijlijn. Brrr.
Geen

En als het jong spuuglelijk is de eerste tijd hoef ik ook geen oe en ah te zeggen he?

pi_39763112
quote:

Hier zal ik echt niemand op de hoogte houden van de bevallng hoor, reken daar maar niet op. Dat is iets tussen mijn vrouw, de verloskundige en mij zelf.
En de gynaecologe, en de leerling gynaecologe, en zuster 1, zuster 2, zuster 3, zuster 4, zuster 5, stagaire 1 t/m 12
En dat is dan de dagploeg, hebben we het niet over de wissel van de dienst.

Als je onverhoopt naar het ziekenhuis moet is je lijstje snel 10 keer zo lang
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:42:14 #105
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_39763582
Geinig topic. Fathers United!
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:22:10 #106
3142 m@x
pi_39765039
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:47 schreef Jarno het volgende:

woensdag 12 juli 2006 @ 20:44:27 #107
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39765822
Dit was een leuk topic, totdat jullie het nodig vonden om het Z&G top[ic te gaan afzeiken. Makkelijk hoor
Oh, en Jarno, misschien moeten jullie even afstemmen:
quote:

quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:09 schreef YPPY het volgende:
Bij mij krijgen jullie een live verslag (al zal het niet in dit topic zijn) en anders zal het ook niet vreselijk lang duren.
Lekker douchen!
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:33:26 #108
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39767380
Dat je zoiets onthoudt. Geen live verslag dus. Maar ik blijf erbij dat het geen dagen zal duren voor het hier bekend is.

Ik denk dat het voor a.s. vaders gewoon een totaal andere ervaring is. Alleen al omdat ze de keigrote-super-mega-bijwerkingen van de hormonen missen. Mijn grootste bijwerking.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 12 juli 2006 @ 22:52:39 #109
3011 E.T.
pi_39770844
Och, ik voorspel het volgende scenario:
*yppy denkt aan wee en kreunt wat*
*jarno weet niet wat hij hier mee aan moet*
*jarno rent naar pc om topic te openen: 'moet ik de lakens al scheuren en water koken????"

en zie daar.. toch een live-verslag
pi_39778532
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:44 schreef sjak het volgende:

misschien moeten jullie even afstemmen:
Neehoor, als zij julie wél van wee tot wee op de hoogte wil houden van alle details, moet ze dat vooral doen! .
pi_39778736
Die van mij begint beetje te lopen. Ze heeft inmiddels 2 x tand door haar lip gehad, zootje blauwe plekken...ze klimt overal op, en pleurt ook regelmatig op de grond. Het wordt wel steeds leuker moet ik zeggen. Ze heeft het een keer volgehouden een autorit van een uur...ook een uur lang pappa? pappa? pappa? pappa? pappa? pappa? pappa? te zeggen
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:45:33 #112
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_39788733
Waaat? Heb je je verneukt Jarno?
  zondag 16 juli 2006 @ 22:12:46 #113
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_39887645
een even dacht ik dat het een leuk, leerzaam topic zou worden :S
Shaven..... not furred
  zondag 16 juli 2006 @ 22:25:21 #114
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_39888042
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:13 schreef BobRooney het volgende:
Die van mij begint beetje te lopen. Ze heeft inmiddels 2 x tand door haar lip gehad, zootje blauwe plekken...ze klimt overal op, en pleurt ook regelmatig op de grond. Het wordt wel steeds leuker moet ik zeggen. Ze heeft het een keer volgehouden een autorit van een uur...ook een uur lang pappa? pappa? pappa? pappa? pappa? pappa? pappa? te zeggen
Hoe oud??? Die van ons(jongen 2,5) struikelt al over een zandkorrel.. Net z'n vader..
Maar wel een bikkel, keihard doorgaan..

En dat van papa? papa? ook herkenbaar alleen dan in andere vormen. Meer in de zin van: Wie is dat?(ongeacht of het een wie of wat is) en huh?(achter alles wat je tegen hem zegt)
life is all about priorities
  vrijdag 21 juli 2006 @ 15:43:12 #115
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_40049931
De mijne, praat nog niet, maar presteert het ook om op de weg naar huis 20 minuten 'appa (dat ben ik) te zeggen en naar mij te wijzen. Ik maar steeds antwoorden met 'ja?', maar dat werkt alleen maar averechts.

Mevrouwtje begint door te krijgen dat er iets op stapel gaat, gaat ons dus gruwelijk zitten sarren, testen en jennen. 'Nee!' is ja, traplopen normaal een eitje, bij het naar bed gaan ineens niet meer. Mama haar beste vriend, papa ziet ze niet meer staan (behalve als mama haar naar bed wil brengen, dan ineens wel). En als ik kan uitslapen, komt ze naar de slaapkamerdeur en roept zo hard als ze kan: 'appa' zodat ik zwijmel en twijfel of ik er toch maar uit zal komen.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_40052577
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:25 schreef Kbot2000 het volgende:

[..]

Hoe oud??? Die van ons(jongen 2,5) struikelt al over een zandkorrel.. Net z'n vader..
Maar wel een bikkel, keihard doorgaan..

En dat van papa? papa? ook herkenbaar alleen dan in andere vormen. Meer in de zin van: Wie is dat?(ongeacht of het een wie of wat is) en huh?(achter alles wat je tegen hem zegt)
Ze is 15 maanden oud. Nog een maandje, en dan loopt ze wel denk ik

Dat van huh? hoor ik ook vaak
pi_41631531
een liedje van een vader die een zoon gekregen heeft en best wel trots is:

Ik heb de zin al zeker duizend keer gehoord
Maar nooit deed ie me iets
Het is zo’n zin uit duizenden
En het zei me eigenlijk niets
Maar nu ik hem dan zelf zeg
Klinkt ie anders dan hiervoor
Ik heb een zoon
Ik heb een zoon

Het is net of wat ik al bij haar vond
Ik een tweede keer weer vind
En wat ik allang begonnen was
Nu pas echt begint
En alles lijkt zo anders
Zoveel anders dan hiervoor
Het klinkt zo gewoon
Ik heb een zoon

Je houdt me nu hetzelfde vast
Zoals ik deed bij hem
Je zoekt m’n handen op de tast
En luistert naar m’n stem
Zoals ik deed bij hem

Ik wist niet dat iets dat nog zo klein is
Tegelijk zo groot kon zijn
Zo groot zelfs dat het bijna zeer doet
Maar dan zonder pijn
Van alles wat ik zei
Drong nog niets zo tot me door
Ik heb een zoon

Je kijkt me vragend aan
En ik doe net alsof ik weet
Dat ik het ongeveer zal doen
Als hij dat voor me deed
Van al m’n zekerheden
Voert er één de boventoon
Het klinkt zo gewoon
Ik ben een zoon

Niets is meer belangrijk
En alles des te meer
Het klinkt zo gewoon
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_45033013
Heren vraagje (meelezende dames ook)

Vrouwlief zou in de komende 3 weken naar de UK moeten vliegen voor haar wek (welke nog niets van de zwangerschap weten)

Ik ben hier op tegen, ik wil vermijdbare risico's vermijden en daar hoort ook vliegen bij.
Nu zijn er eigenlijk geen cijfers bekend betreffende het risico van vliegen en al helemaal niet gedurende het eerste trimester.

Ben ik te overbeschermend.

Like human dads, monkeys gain weight when mate is pregnant
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 11:21:17 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45033050
Ehm... ja.
Er is niks aan de hand voorlopig en vliegen wordt volgens mij niet beschouwd als risico.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:35:20 #120
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45044068
Nee geen risico. Vliegen kan.

Was dit topic kwijt. Mooi...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 17:05:49 #121
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_45045203
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 08:20 schreef Prowl het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik nog tijd zat maar de babykamer is er al wel voor maar 150,= euro
En de kleine is er ook al
pi_45045402
volgens mij mag je vrouw tot 8 maanden zwangerschap gewoon vliegen hoor. Anders bel je voor de zekerheid toch even de huisarts.

Wel leuk trouwens zo'n papa topic, ik mag zelf nog 4%1/2 maandje wachten maar dan kan ik mezelf ook papa noemen.
pi_45050274
Ik heb zelf bij beide zwangerschappen gevlogen in het eerste trimester en ik bemerkte er totaal niets anders aan dan wanneer ik niet zwanger was. Met een dikke buik lijkt het mij niet ideaal, maar anders, waarom niet? Het zal heus de kans op een miskraam niet verhogen lijkt me.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 6 januari 2007 @ 12:58:32 #124
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_45070311
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 11:19 schreef desiredbard het volgende:
Heren vraagje (meelezende dames ook)

Vrouwlief zou in de komende 3 weken naar de UK moeten vliegen voor haar wek (welke nog niets van de zwangerschap weten)

Ik ben hier op tegen, ik wil vermijdbare risico's vermijden en daar hoort ook vliegen bij.
Nu zijn er eigenlijk geen cijfers bekend betreffende het risico van vliegen en al helemaal niet gedurende het eerste trimester.

Ben ik te overbeschermend.

Like human dads, monkeys gain weight when mate is pregnant
Vliegen is helemaal geen risico, de enige reden dat vliegmaatschappijen geen zwangere vrouwen meer aan boord willen boven een bepaald aantal weken (en daar valt jouw vrouw nog laaaaaaang niet onder) is dat ze bang zijn voor een bevalling in de lucht.

Ik ben zelf met 19 weken nog naar Bonaire gevlogen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_45271284
Och meezwangeren verstoort blijkbaar ook mijn hormoonhuishouding......ben gewoon een beetje beschermend voor mijn vrouwtje en aankomende zoon/dochter. Wordt hier niet altijd gewaardeerd kom ik achter jammer danmaar ik maak van mijn hart nou eenmaal geen moordkuil.
pi_45274832
Bij twijfel niet inhalen, dus altijd vragen dit soort dingen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 januari 2007 @ 08:10:17 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45275002
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 07:41 schreef Jarno het volgende:
Bij twijfel niet inhalen, dus altijd vragen dit soort dingen!
Vragen is wat anders dan verbieden
pi_45275904
Jarn Swets Bedank t

Hoe is et met de rest van de papa's hier.... hoelang moeten jullie nog?
Wordt er druk geklust in huis om de babykaer af te krijgen (en alle andere dingetjes)

Ik realiseerde me gedurende de week dat ik mu de trapgaten moet gaan afsluiten met van die hekjes. Dat is voor mij ook niet het eerste waar je aan denkt... tenminste ik niet
  Admin vrijdag 12 januari 2007 @ 09:41:07 #129
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_45276250
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:24 schreef desiredbard het volgende:
Och meezwangeren verstoort blijkbaar ook mijn hormoonhuishouding......ben gewoon een beetje beschermend voor mijn vrouwtje en aankomende zoon/dochter. Wordt hier niet altijd gewaardeerd kom ik achter jammer danmaar ik maak van mijn hart nou eenmaal geen moordkuil.
Zorg ervoor dat je niet TE beschermend gaat worden hoor, want dan krijg je een ontplofte hormonenbom over je heen! En berg je dan maar.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 januari 2007 @ 09:41:29 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45276258
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:22 schreef desiredbard het volgende:
Ik realiseerde me gedurende de week dat ik mu de trapgaten moet gaan afsluiten met van die hekjes. Dat is voor mij ook niet het eerste waar je aan denkt... tenminste ik niet
Het duurt ook wel even voordat het gevaar ontstaat dat je baby zelfstandig in de buurt van een trap komt....
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:43:21 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45276311
gelukkig heb ik dat geneuzel niet, nog lang niet
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 januari 2007 @ 09:46:05 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45276382
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
Helaas heb je wel een dwangneurotische neiging om nutteloze replies te posten in topics waar je dus niets te zoeken hebt.

Gezien je mentale conditie is het waarschijnlijk wel verstandig dat je je niet voortplant
pi_45276393
quote:
Misschien is Viagra wat voor je, dan.
pi_45276402
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:41 schreef yvonne het volgende:

want dan krijg je een ontplofte hormonenbom over je heen!
.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 12:27:04 #135
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_45280507
quote:
Laten we hopen, voor de samenleving, dat jij dat nooit krijgt.
pi_45280721
quote:
Jarn Swets Bedank t

Wordt er druk geklust in huis om de babykaer af te krijgen (en alle andere dingetjes)

Koop gewoon eens een fatsoenlijk boek over wat er te gebeuren staat ipv 18 stappen vooruit te hollen en om niks zo paniekerig over te komen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45289851
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 12:33 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Koop gewoon eens een fatsoenlijk boek over wat er te gebeuren staat ipv 18 stappen vooruit te hollen en om niks zo paniekerig over te komen
Digger ..gave avatar...afgezien van dat stgeorges kruis.....
Ik ben gek op doe het zelven...... da's alles ..... en dan heb je net je muur afgeschuurd en opnieuw geplamuurd , 2 lagen grondverf en verf.... en dan realiseer je je dat je moet gaan boren ... in een gipsplaat muurtje........
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:27:35 #138
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_45301790
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik ben gek op doe het zelven...... da's alles ..... en dan heb je net je muur afgeschuurd en opnieuw geplamuurd , 2 lagen grondverf en verf.... en dan realiseer je je dat je moet gaan boren ... in een gipsplaat muurtje........
Vergeet je er niet zo nu en dan tussen de bedrijven door ook even van te genieten?
Life is what you make it.
pi_45329616
Ik heb enorme lol in mijn DIY....
kan niet stil zitten

Ik heb een heleboel voldoening van het DIY-en en nu heb ik er een extra goede reden toe......
(die gaatjes smeren we wel weer dicht...... meteen een nieuw excuus om de hal weer een ander kleurtje te geven over een paar jaar

Ik weet niet hoe dat bij jullie zit...maar hoer zijn die huizen van die bouwpakketten waar geen solide muur te vinden is......... een schilderijtje ophangen is al lastig genoeg
  zondag 14 januari 2007 @ 00:28:13 #140
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_45331867
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 22:57 schreef desiredbard het volgende:
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit...maar hoer zijn die huizen van die bouwpakketten waar geen solide muur te vinden is......... een schilderijtje ophangen is al lastig genoeg
Is dat geen opblaaspop een hoer in een huizen bouwpakket
pi_45335911
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je hoeft niet perse te gaan boren hoor, ik heb namelijk voor mijn dochter 2 hekjes gekocht die je tussen 2 wandjes kan klemmen, dus geen schade aan deurposten of wandjes.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 09:02:44 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45335942
quote:
Op zondag 14 januari 2007 08:51 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Je hoeft niet perse te gaan boren hoor, ik heb namelijk voor mijn dochter 2 hekjes gekocht die je tussen 2 wandjes kan klemmen, dus geen schade aan deurposten of wandjes.
heb jij trappen in je huis? ik dacht dat bij jou alles gelijkvloers was.
  zondag 14 januari 2007 @ 17:27:26 #143
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45348290
quote:
Nog min 1 dag

Babykamer? Je bedoelt mijn oude hobbykamer?
Ach het wiegje staat klaar in onze slaapkamer. Dat is het belangrijkste nu.
pi_45359045
Min een dag...ze is laat.......
Ach wat kan ik zeggen .... "vrouwen?"
Nu barst waarschijnlijk de hel weer los

Spannend is je partner (nog) thuis?

Maar je raakt daar wel op iets.... ik had vroeger een wiegje...tenminste als ik de foto's zie. Maar alles wat ik tot nu toe bij zaken als Mammas&Pappas of mothercare gezien heb zijn van die verstelbare ledikantjes......

We lijken dan ook voor een verstelbare te gaan met een open kant die je tegen ons bed aan kan schuiven. Maar zo'n echt wiegje lijkt me wel fantastisch.

Ik heb ze eigenlijk ook weinig/niet gezien in Foto's van de kinderkamer, deel 11
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 januari 2007 @ 23:08:59 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 14 januari 2007 @ 23:11:44 #146
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45359247
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef desiredbard het volgende:
Min een dag...ze is laat.......
Ach wat kan ik zeggen .... "vrouwen?"
Nu barst waarschijnlijk de hel weer los

Spannend is je partner (nog) thuis?

Maar je raakt daar wel op iets.... ik had vroeger een wiegje...tenminste als ik de foto's zie. Maar alles wat ik tot nu toe bij zaken als Mammas&Pappas of mothercare gezien heb zijn van die verstelbare ledikantjes......

We lijken dan ook voor een verstelbare te gaan met een open kant die je tegen ons bed aan kan schuiven. Maar zo'n echt wiegje lijkt me wel fantastisch.

Ik heb ze eigenlijk ook weinig/niet gezien in Foto's van de kinderkamer, deel 11
Je hebt echt leuke wiegjes voor weinig hoor .

En ja, vrouwen.. ik ben niet meer hormonaal, maar ik ben wel blij dat de papa van mijn kinderen iets minder uitgesproken was als jij nu. Ik zou zeggen, probeer eens een tennisbal door je urineleider te proppen, dan heb je bij benadering iets wat op baren lijkt . Denk ik .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:12:50 #147
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45359285
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[afbeelding]
Hum. Heb je die ook nog mèt kind? Liefst van beiden .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_45360478
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:11 schreef Leah het volgende:

[..]

Je hebt echt leuke wiegjes voor weinig hoor .

En ja, vrouwen.. ik ben niet meer hormonaal, maar ik ben wel blij dat de papa van mijn kinderen iets minder uitgesproken was als jij nu. Ik zou zeggen, probeer eens een tennisbal door je urineleider te proppen, dan heb je bij benadering iets wat op baren lijkt . Denk ik .
Ik zit ook maar te pesten hoor, zal het boote ierse gevoel voor humor ook wel weer zijn.
Zoals ik al zei ben vandaag de hele dag hard in de weer geweest, zat ondr de verf en de overbuurvrouw (8 maanden zwanger nu) kwam langs; ze had pc problemen of ik effe wilde kijken.

Ik loop dus daar binnen in mijn verf kloffie, fix de pc (modem kabel in de netwerk aansluiting) en kan niet meer overeind komen...stijve rug. En manlief begint te vertellen dat hij voor;lopig niets doet in huis met de baby op komst en dat als je goed wil klussen je vrouw het huis uit moet.... of in ieder geval voor je voeten weg blijven...zo eens in de 1.5 uur een bakkie thee, koud biertje en een bemoedigende opmerking is alles wat "wij" nodig hebben.

Dat is echt niet sexistisch bedoelt hoor.....en dan een land waar de dames zich nog omkleden en uitvoerig make-up doen om naar de kroeg te gaan..... (waar je dus standaard een uur later dan geplanned aankomt) dan is Vrouw dus gelijk waardig met te laat.
Ondertussen kunnen we niet zonder hoor....het was lief bedoeld.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2007 @ 08:44:44 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45364281
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:12 schreef Leah het volgende:

[..]

Hum. Heb je die ook nog mèt kind? Liefst van beiden .
Wel met Saskia, nog niet met Tijn geloof ik
  maandag 15 januari 2007 @ 19:53:04 #150
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45383431
LP wil ook een foto van wieg met kind maken.
Ik begin zolangzamerhand dat kind de buik uit te kijken
(nu twee dagen 'te laat')
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:10:44 #151
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45384198
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:53 schreef Liopleurodon het volgende:
LP wil ook een foto van wieg met kind maken.
Ik begin zolangzamerhand dat kind de buik uit te kijken
(nu twee dagen 'te laat')
[wijst]
Hup baby Liopleurodon, naar de uitgang! Da's in de richting van waar je vader zo loopt te ijsberen
nou, als dat niet helpt...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 15 januari 2007 @ 20:19:57 #152
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45384554
Thanx Mack
Naar anderen luisteren kinderen vaak beter
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:46:43 #153
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45479935
Nog steeds niets hier.
De kleine is nu al 5 dagen 'te laat'.
En ja, het is nog steeds 'normaal'
Zucht, kinderen leren je wat geduld is. Zelfs als ze nog niet geboren zijn...
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:49:41 #154
166277 mooiewereld
Almost midlife!!!
pi_45537696
Goed toppic,

Ben zelf een week of 3 van het grote evenement af en er moeten alleen nog wat details geregeld worden, maar hij is al welkom wanneer hij vroeger wenst te komen.

Er worden nog niet zoveel mannen dingen aangestipt moet ik zeggen, hieronder wat vragen ter inspiratie:
- Hoe ziet het leven eruit na de bevalling, zijn er al beloften gedaan welke dingen er opgegeven moeten worden (sport/hobby/vrijdagmiddagborrel)? Of zal dit kind naadloos in jou bestaan in te ruimen zijn?
- Worden er al spaarpotjes opgezet? Op dit moment lijkt het duur, maar volgens mij wordt het alleen maar duurder, moet je voor een kind gaan budgeteren of ga je er vanuit dat het allemaal op te brengen blijft.
- Schoonmoeders.
- Vaderschapsverlof, waarom wij maar 2 weken?
- Waarom kun je bij www.autoweek.nl, www.marktplaats.nl, www.autotelegraaf.nl niet zoeken op nuttige dingen zoals vorm van de kattebak (kinderwagen). uitwasbare achterbekleding. ruimte voor kinderzitje. En natuurlijk: wat is de ideale gezinsauto die er ook nog een beetje uitziet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 18:00:20 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45537975
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:49 schreef mooiewereld het volgende:
Goed toppic,

Ben zelf een week of 3 van het grote evenement af en er moeten alleen nog wat details geregeld worden, maar hij is al welkom wanneer hij vroeger wenst te komen.

Er worden nog niet zoveel mannen dingen aangestipt moet ik zeggen, hieronder wat vragen ter inspiratie:
- Hoe ziet het leven eruit na de bevalling, zijn er al beloften gedaan welke dingen er opgegeven moeten worden (sport/hobby/vrijdagmiddagborrel)? Of zal dit kind naadloos in jou bestaan in te ruimen zijn?
Goh, wat denk je nou? Ik vind dit altijd van die belachelijke vragen. Begin niet aan kinderen als je niet bereid bent je levenswijze aan te passen.
quote:
- Worden er al spaarpotjes opgezet? Op dit moment lijkt het duur, maar volgens mij wordt het alleen maar duurder, moet je voor een kind gaan budgeteren of ga je er vanuit dat het allemaal op te brengen blijft.
Je kan het toch niet 'voorsparen'.
quote:
- Schoonmoeders.
Die heb je toch ook voordat je vader wordt?
quote:
2 weken? Waar haal je dat vandaan? Het verlof is in de regel de dag van de bevalling plus een dag. Alles wat je meer vrij wil zal van je snipperdagen afgaan. Waarom? Omdat ouderschap verlof in Nederland sowieso redelijk karig is.
quote:
- Waarom kun je bij www.autoweek.nl, www.marktplaats.nl, www.autotelegraaf.nl niet zoeken op nuttige dingen zoals vorm van de kattebak (kinderwagen). uitwasbare achterbekleding. ruimte voor kinderzitje. En natuurlijk: wat is de ideale gezinsauto die er ook nog een beetje uitziet.
Ik heb m'n seat altea ingeruild voor een fiat grande punto, vlak voordat de 2e kwam. Op papier zou ik veel minder ruimte in de laatste moeten hebben. In praktijk valt dat reuze mee.

Laat je vooral niet leiden door buitenmaat.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:22:42 #156
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45544452
quote:
Goed toppic,

Natuurlijk zal het kind naadloos in mijn bestaan aansluiten.
Mijn bestaan heeft zich maar aan te passen
Zonder gekheid: mijn vrouw paste ook niet in het bestaan wat ik had voordat ik haar leerde kennen.
Het leven is een dynamisch iets. Jaar in, jaar uit hetzelfde is toch ook niets?
quote:
Een spaarpotje opzetten lijkt mij vanaf dag 1 heel belangrijk.
Nog niet eens zozeer voor nu, maar voor de toekomst.
Je kunt maar beter een eigen studiefonds voor je kind bijeengespaard hebben, dan er op het moment dat hij/zij wil gaan studeren er achter komen dat de overheid niet meer meebetaalt.
Mocht er over 18 jaar nog steeds studiefinanciering bestaan, dan heb je alvast de basis voor een eigen flat voor de 'kleine'.
Het moeilijkste is het onder alle omstandigheden van dit geld afblijven: geef daarmee ook het goede voorbeeld!
quote:
- Schoonmoeders.
Ach, die zit op 9000 km afstand.
Zij komt echt niet elke middag koffiedrinken
quote:
Was het maar waar: 2 dagen dus
En ouderschapsverlof is onbetaald.
quote:
Voorlopig kijk ik nog niet naar een andere auto.
Aan die leasebak zit ik nog een paar jaar vast.
Bizar eigenlijk: toen ik 2 jaar geleden die Rover 45 sedan uitzocht, moest ik absoluut niets van gezinswagens hebben. Daar was ik nog helemaal niet aan toe.
Twee maanden later leerde ik de vrouw kennen die nu hoogzwanger naast mij op de bank ligt te snurken

Hoe kijk je zelf tegen je eigen vragen aan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 21:39:28 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45544921
-edit- foutje
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:26:25 #158
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_45546164
Hahaha, Swets rijd in een Fiat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 22:30:09 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45546275
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:26 schreef ShaoliN het volgende:
Hahaha, Swets rijd in een Fiat.
top auto... [14.gif]
  zondag 21 januari 2007 @ 14:33:32 #160
166277 mooiewereld
Almost midlife!!!
pi_45559164
Mijn vragen zijn ook wat provocerend, puur om wat inzichten te krijgen in het vaderschap. Ik kijk er naar uit, maar ben wel benieuwd naar de valkuilen en in hoeverre daar mee rekening te houden valt en benieuwd naar andermans inzichten.

Ben het wel eens dat je het leven moet nemen zoals het komt, maar is het zo belachelijk om er voor de baby komt al wat afspraken over te maken of in elk geval over na te denken?

Heb mezelf voorgenomen om de zaterdag in te ruimen voor de kids, normaal blijven we die in bed liggend doorbrengen, maar nu neem ik me voor om dat te gebruiken om dan naar het zwembad/park te gaan en later het bos in of naar de voetbal, en een avond per week mag de een doen wat ie wil en moet de ander vrijhouden om op de kleine te passen.

Qua sparen, zijn er banken die daar een fonds voor in het leven hebben geroepen? Zijn er belasting technisch gezien slimme dingen om te doen?
Vaderschap verlof vind ik schandalig weinig dan.
(Schoon) moeders zijn schatten, maar kunnen in hun met goedbedoelde adviezen stressverhogend werken in deze toch al stresse tijden.
En die auto heb ik nog niet, zat zelf aan de seat leon/golf te denken of een Audi A3.
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 22:39:08 #161
141844 Macka66
pi_45569195
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

[wijst]
Hup baby Liopleurodon, naar de uitgang! Da's in de richting van waar je vader zo loopt te ijsberen
nou, als dat niet helpt...
[stopt met wijzen, beeb heeft 'm gevonden een eigenwijs karaktertje]

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 21-01-2007 23:28:49 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45570762
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:00 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik heb m'n seat altea ingeruild voor een fiat grande punto, vlak voordat de 2e kwam. Op papier zou ik veel minder ruimte in de laatste moeten hebben. In praktijk valt dat reuze mee.

Laat je vooral niet leiden door buitenmaat.
Een grande punto, krijg jij daar de kinderwagen een beetje normaal in? Ik heb die van mij (ja we hebben er gelukkig vast 1) geprobeerd in de grande punto van een vriend van maar dat ding paste totaal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 januari 2007 @ 09:06:25 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45570822
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:00 schreef erikh het volgende:

[..]

Een grande punto, krijg jij daar de kinderwagen een beetje normaal in? Ik heb die van mij (ja we hebben er gelukkig vast 1) geprobeerd in de grande punto van een vriend van maar dat ding paste totaal niet.
Geen enkel probleem.
Ik moet 1 wiel loshalen van het onderstel en dan schuif ik 'm zo in de bak.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:21:28 #164
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45571056
Mijn vriendin en ik gaan beiden onze auto inruilen. Zij heeft in haar Megane CC helemaal geen ruimte meer. Nou ja ruimt. Ruimte zat, maar cabrio rijden zit er niet meer in. Ze denkt aan een Mercedes B op dit moment...
Mijn lease contract loopt over een paar maanden af maar ben er nog niet uit wat ik neem. Mijn Alfa GT bekoorde me enorm. Misschien een 159...
  maandag 22 januari 2007 @ 09:28:42 #165
19529 Fendy
True Spirit
pi_45571159
quote:
Goed toppic,

* Toekomstige vader meldt
Als het goed is zo'n beetje over een weekje
Wij hebben geen afspraken over wie, wat wanneer mag en kan. We hebben (gelukkig) geen wekelijkse schema's wat sociale verplichtingen betreft.
Ons stapleven zal wel flink anders worden, dat is het al geworden sinds mijn vriendin zwanger is maar ik verwacht niet dat we nooit meer lekker uit kunnen ofzo (ik ben zo'n UVT-er hehe) Beetje gezond verstand, de ene keer de een, andere keer de ander en ook af en toe lekker samen...

Verder werken we allebei al sinds jaar en dag 4 dagen per week, dus dat maakt het ook een stukje makkelijker
quote:
Wij verdienen best goed zo samen, het is wel mijn bedoeling om een vast bedrag per maand op een kinderspaarrekening te gaan storten voor studie ofzo.
quote:
- Schoonmoeders.
Prima mens, lekker dichtbij, kan goed koken, heeft gordijnen voor ons genaaid en wil graag oppassen. Lekker liberaal mens ook, leven en laten leven, zeker niet bemoeizuchtig, dus da's prima
quote:
Vanaf de eerste wee (zo ongeveer dan ) laat ik alles uit mijn handen vallen en neem ik een maand vrij, ik heb dage zat en kan op deze manier lekker overal van genieten en alle nieuwe dingetjes leren. Ook lekker om mijn vriendin te ontlasten
quote:
Wij hebben 2 auto's 1 Alfa 147 van mijn vriendin en ik rij alweer een tijdje in een nieuw model Vectra Station. In die laatste kun je werkelijk alles kwijt. Die heb ik genomen destijds omdat het zo'n lekkere, grote, snelle reiswagen is...vond ik wel handig omdat we nog wel eens een buitenlands festival + camping doen, dus dan was dat erg makkelijk. Daarnaast een vlakke laadvloer van 2,10 meter met de banken plat. Dat het ook een handige gezinsauto is was een bijkomend voordeeltje.
Velen zeggen meteen Opel maar daar heb ik schijt aan, prima ding, supersnel en van de zaak

Zo je vragen een beetje beantwoord?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:32:44 #166
19529 Fendy
True Spirit
pi_45571216
Overigens, alfa 159 leek mij wel een waardige opvolger voor mijn vectra, maar ik moet nog effies
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 02:51:27 #167
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45586769
quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:39 schreef Macka66 het volgende:

[..]

[stopt met wijzen, beeb heeft 'm gevonden een eigenwijs karaktertje]
Je kan stoppen, inderdaad
Uitgang gevonden (maar dat paste niet )
Maar uiteindelijk hebben we ons (niet zo) kleine eigenwijsje toch eindelijk vast kunnen houden
  dinsdag 23 januari 2007 @ 08:35:52 #168
166277 mooiewereld
Almost midlife!!!
pi_45587656
Gefeliciteerd Liopleurodon met je Liopleurodonnetje! pak een
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:23:36 #169
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47952082
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47953732
Sanger wordt vader?
Stoer
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:57:41 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47953812
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:54 schreef mrien het volgende:
Sanger wordt vader?
Stoer
Omdat ik tvp

Misschien wil ik goed voorbereid zijn, en weten wat me te wachten staat

Oftewel, sssssttttttttt......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 11:20:31 #172
141844 Macka66
pi_47956149
Ik verwacht een groot kinderkamerklustopic in K&W
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:17:27 #173
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48077466
Hoopt ook een vader te worden ooit... na ons trouwen ga we ons weer richten op het proberen zwanger te worden... voor alsnog was dit helaas geen succes zoals al bleek uit de vorige zin.
pi_48252725
Oh dat gekloot met kinderzitjes....
Net een tweede auto gekocht...C3-tje voor haar Primeraatje voor mij/....koop je je kinderzitje blijkt tocht dat het best wel krap past op de achterbank van die C3. Nou is het geen grote auto maar toch.
Alhoewel ik met activiteiten een 4x4 kan legitimeren...ik heb het jaren zonder gedaan, dus een baby is een slechte bijkomende reden.
Wetgeving is hier sowieso dat die keintjes "naar achter moeten kijken" dus ik deactiveer de pasagiers airbag gewoon....(ook verplicht in dat geval)

Kan die kleine op de pasagiersstoel en de achterbank gedeeltelijk plat voor de kinderwagen, die hoeft dan ook niet zo klein (3x) opgevouwen te worden..... maar een keer is voldoende

Voor tripjes hebben we dan gewoon de primera ...zeeen van ruimte

Aangaand kinderspaarpotjes 20 per week op een spaarrekening waar geen van ons tweeen aan kan komen tot college leeftijd en naar naam van de kleine op zijn/haar 18e

donderdag 12 april 2007 @ 17:09:03 #175
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48260516
Kunnen jullie niet ruilen van auto desiredbard? Ik neem aan dat zij veel vaker met de auto plus kind erop uit moet...
pi_48260914
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:09 schreef Suzanna het volgende:
Kunnen jullie niet ruilen van auto desiredbard? Ik neem aan dat zij veel vaker met de auto plus kind erop uit moet...
Zij in een twee liter diesel? Daar wordt mijn potmonaie gezien de verzekeringspremie niet vrolijk van daar ze geen volledig rijbewijs heeft. Bovendien parrkeert "mijn bak" niet zo makkelijk als de citroen, welk je bijna overal kwijt kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')