abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:24:44 #1
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35129746
Ow ja hoor... Ook voor de (aanstaande) papa's zijn er kleine lettertjes...

Tijdens de zwangerschap?? Echt wel...

En na de zwangerschap zeker..

Waar ben jij als (aanstaande) vader tegenaan gelopen tijdens en na de zwangerschap?
Wat is de keerzijde van de medaille?

Bijvoorbeeld, hoe was het gedrag van je vrouw tijdens de zwangerschap?
Ik maak wel eens het grapje dat Belana nu 9 maanden PMS heeft. En soms is ze erg vaag..
life is all about priorities
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:26:18 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_35129827
tssss met mij is niks aan de hand man

stormy waters...
sailin'
pi_35130122
Mijn vriendin lustte geen vlees meer, dat was wel jammer. Die hele zomer maar 1 keer ge-BBQ'ed . De mood-swings vielen allemaal reuze mee.

Wat mij zwaar viel is hoe 'erg' het is als Luuke (ons dochtertje) moet huilen en je er niets aan kan doen. Het is redelijk frustrerend dat je dan niets voor haar kan doen (bv met de tandjes).

Wanneer ik er meer bedenk, zal ik ze posten.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:35:03 #4
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35130321
's avonds laat naar de benzinepomp rijden om pepermunt voor haar te halen.....
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:45:21 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35130879
Hé de papa van Luuke!
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 15 februari 2006 @ 21:47:21 #6
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_35130986
Ja dit is een schaamteloze TVP

Leuk topic gaat dit worden volgens mij!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_35131083
Zolang er maar veel papa's gaan posten wel ja...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_35131418
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 21:45 schreef dutchie het volgende:
Hé de papa van Luuke!
Goedenavond
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 februari 2006 @ 21:55:58 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35131430
Papa's met kleine lettertjes? Hm... interessant
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 22:04:59 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35131884
Eens kijken.
De zwangerschap verliep hier heel gelijkmatig en gemoedelijk. Geen vrouw die opeens met kopjes ging smijten en vervolgens in hysterisch gelach uitbarst of andersoortig schizofreen gedrag.
Wel een ontluikend 'koetsiekoetsie' gevoel bij de aanstaande papa en de neiging om IN kinderwagens te kijken. Tevens het volledig instorten van m'n libido .

Dan de bevalling. Dat lullige 'wat doe ik hier eigenlijk' gevoel, want je bent enigzins nutteloos. Ik ben groot voorstander om het wachten op de gang met sigaar weer in ere te herstellen eigenlijk. En mên ze mogen je wel duidelijker vertellen dat zo'n bevalling een _slachting_ is. Nee, niet zwaar.... een slachting. Overal bloed en smurrie, met een vloekende en steunende vrouw er ergens tussen, en uiteindelijk een blerend kind onder de smurrie en bloed enzo

Wat ook niet verteld wordt is dat ook vaders een oergevoel hebben *gromt* MIJN KIND *gromt* vanaf de eerste minuut. Sowieso is die pre-bevalling documentatie allemaal op de vrouw gericht. Als man wordt je echt geacht na het succesvolle wippie (of zoals in mijn geval het succesvolle potje) gewoon je muil te houden en overal 'ik vind het best schatje' op te zeggen heb ik de indruk.

Wat je ook niet vertelt wordt is dat je opeens... gaat nuanceren enzo . En dat je opeens vroeg naar huis wil omdat je anderhalve maand oude dochter ernstig verkouden was. En dat je op de meest onzinnige momenten opeens een fishermens friend nodig hebt, als je bv met je grote werkmanshanden aan dat hele kleine neusje staat te friemelen enzo.

Ow, ik had het toch over mijn libido? Na ongeveer anderhalf jaar begint het weer enigzins op zijn oude nivo te komen.... Overigens kan je er dan niets mee omdat je dusdanig uitgeblust ben van het moderne 'wij combineren ouderschap en werk EN sociaal leven gewoon' geschipper, je uberhaupt blij ben dat je elkaar de hersens niet inslaat.
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:17:41 #11
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35132531
Great huh???

Nu ben ik het wel eens met de morele steun tijdens het baren hoor Swets, B'tje was er ook erg blij mee. Ik was de enige die nog aan haar mocht zitten en tot haar door drong op een gegeven moment.

Maar de rest van de gevoelens komen enigzins bekend voor..

Nuance is nooit mijn sterkste kant geweest, maar idd, wat nou een borrel drinken met je collega's? Me kind is ziek ik moet naar huis...

En dat je als man na de bevruchting niets meer te vertellen hebt en dat er nooit eebs gevraagd word hoe het met jou gaat is inderdaad onderdeel van het ritueel..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2006 @ 22:20:39 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35132710
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:17 schreef Kbot2000 het volgende:
maar idd, wat nou een borrel drinken met je collega's? Me kind is ziek ik moet naar huis...
En dan die verbaasde blikken. 'Je vrouw is toch thuis'
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:31:25 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35133287
Keep it coming! Keep it coming!
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:58:44 #14
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_35134671
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:17 schreef Kbot2000 het volgende:
En dat je als man na de bevruchting niets meer te vertellen hebt en dat er nooit eebs gevraagd word hoe het met jou gaat is inderdaad onderdeel van het ritueel..
Ja dat merkte ik vandaag ook.
Vandaag voor het eerst wat collega's geinformeerd.

Over het algemeen is de eerste reactie "Gefeliciteerd" (dat dan nog wel).
Tweede is "Hoe is het met de aanstaande moeder, wat vindt ze ervan, hoe is ze eronder, hoe voelt ze zich?"
Alsof ik niet sta te springen om mijn vreugde eruit te gooien en te vertellen wat ik denk en voel.

Daarentegen was ik van te voren gewaarschuwd dat het zo zou gaan en is het ook wel een beetje begrijpelijk.
Gelukkig kreeg ik van mijn mannelijke collega's een iets andere reactie.
Dan is toch het mannen-onder-elkaar gebeuren opeens heel anders.
Burnt to the core but not broken
  donderdag 16 februari 2006 @ 06:47:30 #15
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35142242
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:58 schreef PPL het volgende:

[..]

Ja dat merkte ik vandaag ook.
Vandaag voor het eerst wat collega's geinformeerd.

Over het algemeen is de eerste reactie "Gefeliciteerd" (dat dan nog wel).
Tweede is "Hoe is het met de aanstaande moeder, wat vindt ze ervan, hoe is ze eronder, hoe voelt ze zich?"
Alsof ik niet sta te springen om mijn vreugde eruit te gooien en te vertellen wat ik denk en voel.

Daarentegen was ik van te voren gewaarschuwd dat het zo zou gaan en is het ook wel een beetje begrijpelijk.
Gelukkig kreeg ik van mijn mannelijke collega's een iets andere reactie.
Dan is toch het mannen-onder-elkaar gebeuren opeens heel anders.
Tja, wen er maar aan, je doet de komende tijd niet mee. Er is er maar 1 belangrijk en dat is de bezwangerde..

En voor wat betreft de ouders:
quote:
Dat vond ik nog een van de engste dingen.
"Pap, Mam, we moeten jullie iets vertellen..."
Ook daar is meestal de reactie meteen gericht op de dame in kwestie..

Geeft allemaal niet hoor wij blijven cool.

Overigens hebben jullie ook wel eens de indruk dat de blaas van de dames een factor 5 ofzo verkleint is? 6 a 7 keer naar het toilet 's nachts is geen uitzondering.....
pi_35142331
De reactie van mijn ouders vond ik niet echt eng, want die wisten waar we mee bezig waren (ziekenhuis onderzoeken, zondag ochtend naar het ziekenhuis moeten voor onderzoeken, etc). Mijn moeder hoorde het ook 20 minuten nadat wij het wisten .

Mijn schoonmoeder had zoiets van : nu al kinderen, maar jullie kunnen nog zoveel doen in je leven. Ze moest het waarschijnlijk gewoon even beseffen. Daarna was ze alleen maar enthousiast en praatte ze maar over 1 ding. Mijn schoonvader was direct heel trots en natuurlijk moest iedereen weten dat hij opa werd.

Lishe moest ook vaak plassen toen, maar is ook niet zo raar. Je hebt een continue druk op je blaas (zeker als je kind groter wordt).
  donderdag 16 februari 2006 @ 07:30:44 #17
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35142346
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 07:25 schreef XTracer het volgende:
Lishe moest ook vaak plassen toen, maar is ook niet zo raar. Je hebt een continue druk op je blaas (zeker als je kind groter wordt).
Neuh raar is het niet, maar ze zetten het niet erbij... De kleine lettertjes.... Of slaap jij er altijd doorheen? Ik niet namelijk.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:37:02 #18
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35250267
Wat ze er ook niet bij vertellen is dat als de kids stout zijn geweest ze grote ogen opzetten en heel lief gaan kijken, waardoor jij, als boze papa, smelt en toch weer niet boos kan worden...
Lukt ze niet altijd overigens
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 februari 2006 @ 13:08:30 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_35251271
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:37 schreef Kbot2000 het volgende:
Wat ze er ook niet bij vertellen is dat als de kids stout zijn geweest ze grote ogen opzetten en heel lief gaan kijken, waardoor jij, als boze papa, smelt en toch weer niet boos kan worden...
Lukt ze niet altijd overigens
Saskia kijkt je dan met vochtige blauwe ogen aan zegt 'Kroeluh'
pi_35251421
ook gewoon even een schaamteloze TVP
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 19 februari 2006 @ 15:28:45 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35255454
Leuk !! eens kijken of ik mijn ventje zover krijg
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35256938
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Leuk !! eens kijken of ik mijn ventje zover krijg
Ja hoe doet DarkManta 't als pappa?
Pomtiedomtiedom...
  zondag 19 februari 2006 @ 23:08:38 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35273016
quote:
Op zondag 19 februari 2006 16:17 schreef JMT het volgende:

[..]

Ja hoe doet DarkManta 't als pappa?
Hij is voor mij de allerliefste papa van de wereld op mijn papa na dan
Nee hij is super voor haar, knuffelt der veel, niets is teveel moeite een betere vader voor haar kan ik me niet wensen
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_35274790
Ok dan, zo hoort het ook! Ga zo door!
Pomtiedomtiedom...
  maandag 20 februari 2006 @ 08:34:04 #25
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35278891
* Kbot2000 vraagt zichzelf af of DarkManta zich hier ook nog komt melden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')