Eens kijken.
De zwangerschap verliep hier heel gelijkmatig en gemoedelijk. Geen vrouw die opeens met kopjes ging smijten en vervolgens in hysterisch gelach uitbarst of andersoortig schizofreen gedrag.
Wel een ontluikend 'koetsiekoetsie' gevoel bij de aanstaande papa en de neiging om
IN kinderwagens te kijken. Tevens het volledig instorten van m'n libido
![]()
.
Dan de bevalling. Dat lullige 'wat doe ik hier eigenlijk' gevoel, want je bent enigzins nutteloos. Ik ben groot voorstander om het wachten op de gang met sigaar weer in ere te herstellen eigenlijk. En mên ze mogen je wel duidelijker vertellen dat zo'n bevalling een _slachting_ is. Nee, niet zwaar.... een slachting. Overal bloed en smurrie, met een vloekende en steunende vrouw er ergens tussen, en uiteindelijk een blerend kind onder de smurrie en bloed enzo
![]()
Wat ook niet verteld wordt is dat ook vaders een oergevoel hebben *gromt* MIJN KIND *gromt* vanaf de eerste minuut. Sowieso is die pre-bevalling documentatie allemaal op de vrouw gericht. Als man wordt je echt geacht na het succesvolle wippie (of zoals in mijn geval het succesvolle potje) gewoon je muil te houden en overal 'ik vind het best schatje' op te zeggen heb ik de indruk.
Wat je ook niet vertelt wordt is dat je opeens... gaat nuanceren enzo
![]()
. En dat je opeens vroeg naar huis wil omdat je anderhalve maand oude dochter ernstig verkouden was. En dat je op de meest onzinnige momenten opeens een fishermens friend nodig hebt, als je bv met je grote werkmanshanden aan dat hele kleine neusje staat te friemelen enzo.
Ow, ik had het toch over mijn libido? Na ongeveer anderhalf jaar begint het weer enigzins op zijn oude nivo te komen.... Overigens kan je er dan niets mee omdat je dusdanig uitgeblust ben van het moderne 'wij combineren ouderschap en werk EN sociaal leven gewoon' geschipper, je uberhaupt blij ben dat je elkaar de hersens niet inslaat.