abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 20:10:44 #151
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45384198
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:53 schreef Liopleurodon het volgende:
LP wil ook een foto van wieg met kind maken.
Ik begin zolangzamerhand dat kind de buik uit te kijken
(nu twee dagen 'te laat')
[wijst]
Hup baby Liopleurodon, naar de uitgang! Da's in de richting van waar je vader zo loopt te ijsberen
nou, als dat niet helpt...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 15 januari 2007 @ 20:19:57 #152
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45384554
Thanx Mack
Naar anderen luisteren kinderen vaak beter
  donderdag 18 januari 2007 @ 17:46:43 #153
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45479935
Nog steeds niets hier.
De kleine is nu al 5 dagen 'te laat'.
En ja, het is nog steeds 'normaal'
Zucht, kinderen leren je wat geduld is. Zelfs als ze nog niet geboren zijn...
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:49:41 #154
166277 mooiewereld
Almost midlife!!!
pi_45537696
Goed toppic,

Ben zelf een week of 3 van het grote evenement af en er moeten alleen nog wat details geregeld worden, maar hij is al welkom wanneer hij vroeger wenst te komen.

Er worden nog niet zoveel mannen dingen aangestipt moet ik zeggen, hieronder wat vragen ter inspiratie:
- Hoe ziet het leven eruit na de bevalling, zijn er al beloften gedaan welke dingen er opgegeven moeten worden (sport/hobby/vrijdagmiddagborrel)? Of zal dit kind naadloos in jou bestaan in te ruimen zijn?
- Worden er al spaarpotjes opgezet? Op dit moment lijkt het duur, maar volgens mij wordt het alleen maar duurder, moet je voor een kind gaan budgeteren of ga je er vanuit dat het allemaal op te brengen blijft.
- Schoonmoeders.
- Vaderschapsverlof, waarom wij maar 2 weken?
- Waarom kun je bij www.autoweek.nl, www.marktplaats.nl, www.autotelegraaf.nl niet zoeken op nuttige dingen zoals vorm van de kattebak (kinderwagen). uitwasbare achterbekleding. ruimte voor kinderzitje. En natuurlijk: wat is de ideale gezinsauto die er ook nog een beetje uitziet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 18:00:20 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45537975
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:49 schreef mooiewereld het volgende:
Goed toppic,

Ben zelf een week of 3 van het grote evenement af en er moeten alleen nog wat details geregeld worden, maar hij is al welkom wanneer hij vroeger wenst te komen.

Er worden nog niet zoveel mannen dingen aangestipt moet ik zeggen, hieronder wat vragen ter inspiratie:
- Hoe ziet het leven eruit na de bevalling, zijn er al beloften gedaan welke dingen er opgegeven moeten worden (sport/hobby/vrijdagmiddagborrel)? Of zal dit kind naadloos in jou bestaan in te ruimen zijn?
Goh, wat denk je nou? Ik vind dit altijd van die belachelijke vragen. Begin niet aan kinderen als je niet bereid bent je levenswijze aan te passen.
quote:
- Worden er al spaarpotjes opgezet? Op dit moment lijkt het duur, maar volgens mij wordt het alleen maar duurder, moet je voor een kind gaan budgeteren of ga je er vanuit dat het allemaal op te brengen blijft.
Je kan het toch niet 'voorsparen'.
quote:
- Schoonmoeders.
Die heb je toch ook voordat je vader wordt?
quote:
2 weken? Waar haal je dat vandaan? Het verlof is in de regel de dag van de bevalling plus een dag. Alles wat je meer vrij wil zal van je snipperdagen afgaan. Waarom? Omdat ouderschap verlof in Nederland sowieso redelijk karig is.
quote:
- Waarom kun je bij www.autoweek.nl, www.marktplaats.nl, www.autotelegraaf.nl niet zoeken op nuttige dingen zoals vorm van de kattebak (kinderwagen). uitwasbare achterbekleding. ruimte voor kinderzitje. En natuurlijk: wat is de ideale gezinsauto die er ook nog een beetje uitziet.
Ik heb m'n seat altea ingeruild voor een fiat grande punto, vlak voordat de 2e kwam. Op papier zou ik veel minder ruimte in de laatste moeten hebben. In praktijk valt dat reuze mee.

Laat je vooral niet leiden door buitenmaat.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:22:42 #156
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45544452
quote:
Goed toppic,

Natuurlijk zal het kind naadloos in mijn bestaan aansluiten.
Mijn bestaan heeft zich maar aan te passen
Zonder gekheid: mijn vrouw paste ook niet in het bestaan wat ik had voordat ik haar leerde kennen.
Het leven is een dynamisch iets. Jaar in, jaar uit hetzelfde is toch ook niets?
quote:
Een spaarpotje opzetten lijkt mij vanaf dag 1 heel belangrijk.
Nog niet eens zozeer voor nu, maar voor de toekomst.
Je kunt maar beter een eigen studiefonds voor je kind bijeengespaard hebben, dan er op het moment dat hij/zij wil gaan studeren er achter komen dat de overheid niet meer meebetaalt.
Mocht er over 18 jaar nog steeds studiefinanciering bestaan, dan heb je alvast de basis voor een eigen flat voor de 'kleine'.
Het moeilijkste is het onder alle omstandigheden van dit geld afblijven: geef daarmee ook het goede voorbeeld!
quote:
- Schoonmoeders.
Ach, die zit op 9000 km afstand.
Zij komt echt niet elke middag koffiedrinken
quote:
Was het maar waar: 2 dagen dus
En ouderschapsverlof is onbetaald.
quote:
Voorlopig kijk ik nog niet naar een andere auto.
Aan die leasebak zit ik nog een paar jaar vast.
Bizar eigenlijk: toen ik 2 jaar geleden die Rover 45 sedan uitzocht, moest ik absoluut niets van gezinswagens hebben. Daar was ik nog helemaal niet aan toe.
Twee maanden later leerde ik de vrouw kennen die nu hoogzwanger naast mij op de bank ligt te snurken

Hoe kijk je zelf tegen je eigen vragen aan?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 21:39:28 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45544921
-edit- foutje
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:26:25 #158
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_45546164
Hahaha, Swets rijd in een Fiat.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 22:30:09 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45546275
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:26 schreef ShaoliN het volgende:
Hahaha, Swets rijd in een Fiat.
top auto... [14.gif]
  zondag 21 januari 2007 @ 14:33:32 #160
166277 mooiewereld
Almost midlife!!!
pi_45559164
Mijn vragen zijn ook wat provocerend, puur om wat inzichten te krijgen in het vaderschap. Ik kijk er naar uit, maar ben wel benieuwd naar de valkuilen en in hoeverre daar mee rekening te houden valt en benieuwd naar andermans inzichten.

Ben het wel eens dat je het leven moet nemen zoals het komt, maar is het zo belachelijk om er voor de baby komt al wat afspraken over te maken of in elk geval over na te denken?

Heb mezelf voorgenomen om de zaterdag in te ruimen voor de kids, normaal blijven we die in bed liggend doorbrengen, maar nu neem ik me voor om dat te gebruiken om dan naar het zwembad/park te gaan en later het bos in of naar de voetbal, en een avond per week mag de een doen wat ie wil en moet de ander vrijhouden om op de kleine te passen.

Qua sparen, zijn er banken die daar een fonds voor in het leven hebben geroepen? Zijn er belasting technisch gezien slimme dingen om te doen?
Vaderschap verlof vind ik schandalig weinig dan.
(Schoon) moeders zijn schatten, maar kunnen in hun met goedbedoelde adviezen stressverhogend werken in deze toch al stresse tijden.
En die auto heb ik nog niet, zat zelf aan de seat leon/golf te denken of een Audi A3.
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 22:39:08 #161
141844 Macka66
pi_45569195
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:10 schreef Macka66 het volgende:

[..]

[wijst]
Hup baby Liopleurodon, naar de uitgang! Da's in de richting van waar je vader zo loopt te ijsberen
nou, als dat niet helpt...
[stopt met wijzen, beeb heeft 'm gevonden een eigenwijs karaktertje]

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 21-01-2007 23:28:49 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45570762
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:00 schreef Swetsenegger het volgende:

Ik heb m'n seat altea ingeruild voor een fiat grande punto, vlak voordat de 2e kwam. Op papier zou ik veel minder ruimte in de laatste moeten hebben. In praktijk valt dat reuze mee.

Laat je vooral niet leiden door buitenmaat.
Een grande punto, krijg jij daar de kinderwagen een beetje normaal in? Ik heb die van mij (ja we hebben er gelukkig vast 1) geprobeerd in de grande punto van een vriend van maar dat ding paste totaal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 januari 2007 @ 09:06:25 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_45570822
quote:
Op maandag 22 januari 2007 09:00 schreef erikh het volgende:

[..]

Een grande punto, krijg jij daar de kinderwagen een beetje normaal in? Ik heb die van mij (ja we hebben er gelukkig vast 1) geprobeerd in de grande punto van een vriend van maar dat ding paste totaal niet.
Geen enkel probleem.
Ik moet 1 wiel loshalen van het onderstel en dan schuif ik 'm zo in de bak.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:21:28 #164
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_45571056
Mijn vriendin en ik gaan beiden onze auto inruilen. Zij heeft in haar Megane CC helemaal geen ruimte meer. Nou ja ruimt. Ruimte zat, maar cabrio rijden zit er niet meer in. Ze denkt aan een Mercedes B op dit moment...
Mijn lease contract loopt over een paar maanden af maar ben er nog niet uit wat ik neem. Mijn Alfa GT bekoorde me enorm. Misschien een 159...
  maandag 22 januari 2007 @ 09:28:42 #165
19529 Fendy
True Spirit
pi_45571159
quote:
Goed toppic,

* Toekomstige vader meldt
Als het goed is zo'n beetje over een weekje
Wij hebben geen afspraken over wie, wat wanneer mag en kan. We hebben (gelukkig) geen wekelijkse schema's wat sociale verplichtingen betreft.
Ons stapleven zal wel flink anders worden, dat is het al geworden sinds mijn vriendin zwanger is maar ik verwacht niet dat we nooit meer lekker uit kunnen ofzo (ik ben zo'n UVT-er hehe) Beetje gezond verstand, de ene keer de een, andere keer de ander en ook af en toe lekker samen...

Verder werken we allebei al sinds jaar en dag 4 dagen per week, dus dat maakt het ook een stukje makkelijker
quote:
Wij verdienen best goed zo samen, het is wel mijn bedoeling om een vast bedrag per maand op een kinderspaarrekening te gaan storten voor studie ofzo.
quote:
- Schoonmoeders.
Prima mens, lekker dichtbij, kan goed koken, heeft gordijnen voor ons genaaid en wil graag oppassen. Lekker liberaal mens ook, leven en laten leven, zeker niet bemoeizuchtig, dus da's prima
quote:
Vanaf de eerste wee (zo ongeveer dan ) laat ik alles uit mijn handen vallen en neem ik een maand vrij, ik heb dage zat en kan op deze manier lekker overal van genieten en alle nieuwe dingetjes leren. Ook lekker om mijn vriendin te ontlasten
quote:
Wij hebben 2 auto's 1 Alfa 147 van mijn vriendin en ik rij alweer een tijdje in een nieuw model Vectra Station. In die laatste kun je werkelijk alles kwijt. Die heb ik genomen destijds omdat het zo'n lekkere, grote, snelle reiswagen is...vond ik wel handig omdat we nog wel eens een buitenlands festival + camping doen, dus dan was dat erg makkelijk. Daarnaast een vlakke laadvloer van 2,10 meter met de banken plat. Dat het ook een handige gezinsauto is was een bijkomend voordeeltje.
Velen zeggen meteen Opel maar daar heb ik schijt aan, prima ding, supersnel en van de zaak

Zo je vragen een beetje beantwoord?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  maandag 22 januari 2007 @ 09:32:44 #166
19529 Fendy
True Spirit
pi_45571216
Overigens, alfa 159 leek mij wel een waardige opvolger voor mijn vectra, maar ik moet nog effies
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 02:51:27 #167
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_45586769
quote:
Op zondag 21 januari 2007 22:39 schreef Macka66 het volgende:

[..]

[stopt met wijzen, beeb heeft 'm gevonden een eigenwijs karaktertje]
Je kan stoppen, inderdaad
Uitgang gevonden (maar dat paste niet )
Maar uiteindelijk hebben we ons (niet zo) kleine eigenwijsje toch eindelijk vast kunnen houden
  dinsdag 23 januari 2007 @ 08:35:52 #168
166277 mooiewereld
Almost midlife!!!
pi_45587656
Gefeliciteerd Liopleurodon met je Liopleurodonnetje! pak een
  dinsdag 3 april 2007 @ 08:23:36 #169
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47952082
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47953732
Sanger wordt vader?
Stoer
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:57:41 #171
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47953812
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:54 schreef mrien het volgende:
Sanger wordt vader?
Stoer
Omdat ik tvp

Misschien wil ik goed voorbereid zijn, en weten wat me te wachten staat

Oftewel, sssssttttttttt......
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 11:20:31 #172
141844 Macka66
pi_47956149
Ik verwacht een groot kinderkamerklustopic in K&W
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:17:27 #173
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48077466
Hoopt ook een vader te worden ooit... na ons trouwen ga we ons weer richten op het proberen zwanger te worden... voor alsnog was dit helaas geen succes zoals al bleek uit de vorige zin.
pi_48252725
Oh dat gekloot met kinderzitjes....
Net een tweede auto gekocht...C3-tje voor haar Primeraatje voor mij/....koop je je kinderzitje blijkt tocht dat het best wel krap past op de achterbank van die C3. Nou is het geen grote auto maar toch.
Alhoewel ik met activiteiten een 4x4 kan legitimeren...ik heb het jaren zonder gedaan, dus een baby is een slechte bijkomende reden.
Wetgeving is hier sowieso dat die keintjes "naar achter moeten kijken" dus ik deactiveer de pasagiers airbag gewoon....(ook verplicht in dat geval)

Kan die kleine op de pasagiersstoel en de achterbank gedeeltelijk plat voor de kinderwagen, die hoeft dan ook niet zo klein (3x) opgevouwen te worden..... maar een keer is voldoende

Voor tripjes hebben we dan gewoon de primera ...zeeen van ruimte

Aangaand kinderspaarpotjes 20 per week op een spaarrekening waar geen van ons tweeen aan kan komen tot college leeftijd en naar naam van de kleine op zijn/haar 18e

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 12 april 2007 @ 17:09:03 #175
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48260516
Kunnen jullie niet ruilen van auto desiredbard? Ik neem aan dat zij veel vaker met de auto plus kind erop uit moet...
pi_48260914
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:09 schreef Suzanna het volgende:
Kunnen jullie niet ruilen van auto desiredbard? Ik neem aan dat zij veel vaker met de auto plus kind erop uit moet...
Zij in een twee liter diesel? Daar wordt mijn potmonaie gezien de verzekeringspremie niet vrolijk van daar ze geen volledig rijbewijs heeft. Bovendien parrkeert "mijn bak" niet zo makkelijk als de citroen, welk je bijna overal kwijt kan.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')