Hey, staan je foto's al in het MacBook-topic? want sinds het vorige deel daar vol van zit staat het niet meer in MyAt.... uit jaloezie-overweging ook maar geen tvp gezetquote:
Ik heb wel een case-mod gezien van iemand die een pentium 4 in de tower van een oude Powermac ging inbouwenquote:Op maandag 5 juni 2006 11:31 schreef Furious het volgende:
Heauix.
Er zijn uberhaupt weinig Tweakers die Apple mooi vinden, kunnen ze niet casemodden weet je.![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 11:31 schreef Furious het volgende:
Heauix.
Er zijn uberhaupt weinig Tweakers die Apple mooi vinden, kunnen ze niet casemodden weet je.![]()
Pwned! Ik ga in September de MacBook Pro revisie halen, zou leuk zijn als dat nog loopt dan.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:41 schreef tonks het volgende:
Aan iedereen die zojuist een macbook heeft gekocht:
Je bent geowned.
Je krijgt nu een Nano bij een nieuwe mac!
Ja daar staan ze al hoor.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:24 schreef XL het volgende:
[..]
Hey, staan je foto's al in het MacBook-topic? want sinds het vorige deel daar vol van zit staat het niet meer in MyAt.... uit jaloezie-overweging ook maar geen tvp gezet
Tot wanneer loopt dat?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:41 schreef tonks het volgende:
Je bent geowned.
Heb je het over die 'Back to school'-actie? Zou voor het eerst zijn dat zoiets buiten de VS zal gelden.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:41 schreef tonks het volgende:
Je bent geowned.
Tonksquote:MacRumors has received word that Apple will be starting its Back-To-School promotion early this year. The promotion, which usually begins early-July, is rumored to offer a $179.00 rebate when students or teachers purchase a qualifying Mac and iPod. This would allow educational buyers to get a 2 GB Nano for free using educational pricing, or apply the discount on higher-priced iPods.
Dat is niet waar, vorig jaar kon je ook hier 150 euro terug krijgen bij aankoop van een iPod en een Mac rond dezelfde tijd. Maar inderdaad, het is nog niet zeker, en bovendien is amar de vraag of die actie ook geldt voor de Nano.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:38 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Heb je het over die 'Back to school'-actie? Zou voor het eerst zijn dat zoiets buiten de VS zal gelden.
Ik realiseer me nu ook dat ik mijn eerste iPod ook met korting in combinatie met mijn iBook had gekochtquote:Op maandag 5 juni 2006 12:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is niet waar, vorig jaar kon je ook hier 150 euro terug krijgen bij aankoop van een iPod en een Mac rond dezelfde tijd. Maar inderdaad, het is nog niet zeker, en bovendien is amar de vraag of die actie ook geldt voor de Nano.
Ja lekker stuk, dat is in Amerika.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:54 schreef tonks het volgende:
Beste jullie,
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wo/0.RSLID?mco=93D19870&nclm=BackToSchool2006
Groetjes
Ik hoop het! Dan ga ik hem mooi verkopenquote:Op maandag 5 juni 2006 13:01 schreef tonks het volgende:
ja dat zou dan ook wel in NL komen
Die gratis nanoquote:
Dat is nog mooierquote:Op maandag 5 juni 2006 13:07 schreef tonks het volgende:
Je kan ook korting krijgen dan, denk ik!
Nope:quote:Op maandag 5 juni 2006 13:07 schreef tonks het volgende:
Je kan ook korting krijgen dan, denk ik!
Dus, in één order een Mac + iPod nano kopen voor het volle pond, daarna een formulier naar Apple sturen, en dan krijg je die korting shizzle terug.quote:When you buy a Mac and iPod Nano by September 16, 2006, your iPod nano is free after mail-in rebate.* Or choose another iPod and enjoy big savings after mail-in rebate.* Plus, use your education discount on other products to save even more.
Wanneer komen de foto's van het beestje in z'n natuurlijke habitatquote:Op maandag 5 juni 2006 11:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ja daar staan ze al hoor.
[Apple] De Nieuwe MacBooks 4: Shining White Hot Stuff!
Iets daarboven staan ook "uitpakfoto's"
@Tonks: Ze stonden hier eerder dan op GoT
Die moet eerst op geruimd wordenquote:Op maandag 5 juni 2006 14:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Wanneer komen de foto's van het beestje in z'n natuurlijke habitat?
Dat hopen wequote:Op maandag 5 juni 2006 19:06 schreef Janteh het volgende:
Komt die actie van een gratis iPod nano ook in Nederland? zoja zou dat wel heel tof zijn
Goedzo Q!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:02 schreef Q. het volgende:
Ik merk nu pas hoe onlogisch Windows eigenlijk is.![]()
Kijk! Het gaat al goed met je...quote:
Als je die TFT ook los verkoopt heb ik wel interessequote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Iemand een Dell Dimension P4 3.0 Ghz kopen? Tegen meerprijs een 19" TFT er ook bij![]()
Ik heb net even door de MediaMarkt gelopen en mensen die bij lelijke laptops zaten te kijken uitgelachen. Het heeft me een blauw oog opgeleverd, maar wat heb ik een lol gehad.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:51 schreef XL het volgende:
[..]
Kijk! Het gaat al goed met je...
Kun je al minachtend lachen voor als je iemand met een gewone (lelijke) laptop ziet?
Houd ik in gedachten; ik verhuis binnenkort en moet toch 's wat minder PC-spul meesleuren.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:27 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Als je die TFT ook los verkoopt heb ik wel interesse.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:47 schreef oor het volgende:
blauw oog? hoe de fuck krijg je dat voor elkaar :-D
Staat Windows File Sharing op je Mac aan, en een vergelijkbare instelling op je Windows pc? Wat de Home-End toetsen: probeer Ctrl + Pijltjestoetsen eens.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:04 schreef Q. het volgende:
Ik heb nog wat probleempjes. Het is me nu gelukt via SMB een Windows-share te benaderen maar als ik er in kijk zie ik geen bestanden of subdirs staan. Wat doe ik daar nog mis?
Op de iBook is het "fn + -->" en "fn + <--"quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:13 schreef Q. het volgende:
Oh. En zijn er alternatieven voor de Home en End knop op de macbook?
En het apparaat ook nog eens niet mooi is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:48 schreef tonks het volgende:
Jammer dat u2 kut is
En page-up page-down?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:25 schreef XL het volgende:
[..]
Op de iBook is het "fn + -->" en "fn + <--"
Fn + pijltje omhoog en Fn + pijltje omlaag, het is best logisch hoorquote:
Probeer eens de netwerk-share te mounten door op de Apple-toets + K te rammen ("Appeltje-K"quote:
Zoals ik al zei: staat bij Windows Sharing aan? Dit vind je bij Sharing -> Services.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:30 schreef Q. het volgende:
Al gedaan, maar dat is het probleem, ik kom wel op de share, maar ik zie geen bestanden. Aan de windows-kant zou alles goed moeten staan. Nu is mjn windows-pc wel uitermate verrot, maar toch.![]()
Dat hoeft niet om shares te van een andere computer te benaderen hoorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: staat bij Windows Sharing aan? Dit vind je bij Sharing -> Services.
Nou ja, ik had een keer problemen met het benaderen van Windows shares. Heel wat later had ik ook problemen met het benaderen van mijn Mac vanuit Windows. Toen zette ik dat aan, toen werkte het wel, en de andere kant op ineens ook. Maar het zou inderdaad goed kunnen dat er in de tussentijd meer veranderd wasquote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:39 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Dat hoeft niet om shares te van een andere computer te benaderen hoor.
Mij is het nooit gelukt een netwerk op te zetten tussen mijn 2 wintel en 1 iMacquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:22 schreef Q. het volgende:
Nou ja, ik heb het meeste met een memorystick overgezet, ik pruts later wel verder.
ZoneAlarm of een ander proggie dat restricteert ?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:04 schreef Q. het volgende:
Ik heb nog wat probleempjes. Het is me nu gelukt via SMB een Windows-share te benaderen maar als ik er in kijk zie ik geen bestanden of subdirs staan. Wat doe ik daar nog mis?
ZO vragen is makkelijker dan het ganse topic doorlopenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:31 schreef Q. het volgende:
Goeie sfeer, veel nieuwe gebruikers die tips nodig hebben.
LittleSnatchquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:47 schreef sooty het volgende:
[..]
ZoneAlarm of een ander proggie dat restricteert ?
Ah okay.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:59 schreef tonks het volgende:
maar dan met een spelfout
LittleSnitch. Maar ik vermoed dat een firewall aan de Windows-kant de boel ophoudt.quote:
Nee, aan die onzin doe ik niet, zit toch via een router die alle zooi wel blokkeert.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:47 schreef sooty het volgende:
[..]
ZoneAlarm of een ander proggie dat restricteert ?
Ach,sinds de DIG ban van ons psychopaatje gaat het hier een stuk beter. En we hebben Q. natuurlijkquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:30 schreef Jump het volgende:
Even pollen, hoe loopt alles hier nu? Tof? Rustig? Goede sfeer? Veen geruzie enzo?
Probeer eens wat op mij dan. Ik kan wel wat hulp gebruiken bij sommige dingenquote:
Misschien heb jij of heeft iemand anders achter die router een torrent-programma open staan met heeeeeel veel connecties.quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:58 schreef broer het volgende:
Ik ben het even helemaal kwijt. Ik heb al een tijdje last van een trage internetverbinding. Ik zou normaal gesproken bestanden moeten kunnen downloaden met zo'n 300 KB/sec. Maar ik kom niet verder dan zo'n 50, vaak minder.
Mijn router zegt dat hij met DirectADSL is verbonden met een snelheid van '3072000 down'. Dat klopt met mijn abonnement en met de 300 KB die ik noemde. Mijn netwerkhulpprogramma zegt dat mijn iBook (via AirPort) verbonden is met het netwerk met een verbindingssnelheid van 11 Mb.
Het ziet er, kortom, uit alsof alles goed is. Iemand enig idee waar het dan aan kan liggen dat ik toch zo'n traag internet heb?
(Wie gedetailleerder info nodig heeft, roept maar. Zoek ik dat op.)
Och, ja! Die torrents! Dat ik daar zelf niet op ben gekomen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 08:49 schreef XL het volgende:
Misschien heb jij of heeft iemand anders achter die router een torrent-programma open staan met heeeeeel veel connecties.
Is die mac de enige achter de router?quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:11 schreef broer het volgende:
[..]
Och, ja! Die torrents! Dat ik daar zelf niet op ben gekomen.
Uhm, maar: nee dus. En volgens mij heb ik de boel ook zo dichtgetimmerd dat er niet zomaar iemand op mijn signaaltje kan meesurfen...
Lol...is Editor geband in DIG dan..? Het lijkt causaal: hij weg en het is hier een stuk gemoedelijker.quote:Op woensdag 7 juni 2006 07:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ach,sinds de DIG ban van ons psychopaatje gaat het hier een stuk beter. En we hebben Q. natuurlijk
Een paar topics geleden was hij er nog en toen ging het ook goedquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Lol...is Editor geband in DIG dan..? Het lijkt causaal: hij weg en het is hier een stuk gemoedelijker.
Hmm... Ik had the obvious nog niet geprobeerd. Ik ben nu verbonden met een kabeltje en de boel gaat als een tierelier.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:15 schreef XL het volgende:
Is die mac de enige achter de router?
Dan kun je met LittleSnitch je internetverkeer gaan monitoren.
AirPort is sowieso langzamer dan een kabeltje. Airport Express is 54mbps, in de praktijk 20mbps ofzo. Een kabeltje is doorgaans 100mbps, 1000mbps misschien als je router dit ondersteunt (de laatste Mac's hebben ook Gigabit Ethernet).quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:57 schreef broer het volgende:
[..]
Hmm... Ik had the obvious nog niet geprobeerd. Ik ben nu verbonden met een kabeltje en de boel gaat als een tierelier.
Dus: er is iets mis met mijn AirPort en de draadloze verbinding met de router. Hij heeft het wel op de goede snelheid gedaan. Kan een AirPort-kaart 'slijten' en daardoor trager worden?
AirPort zegt een verbinding te hebben van 11Mb, het kabeltje heeft 100Mb. Maar ook met AirPort zou ik het maximale uit mijn abonnement moeten kunnen halen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef Furious het volgende:
AirPort is sowieso langzamer dan een kabeltje. Airport Express is 54mbps, in de praktijk 20mbps ofzo. Een kabeltje is doorgaans 100mbps, 1000mbps misschien als je router dit ondersteunt (de laatste Mac's hebben ook Gigabit Ethernet).
Laatst heb ik ergens een test gelezen dat een 11mbps WiFi connectie zo'n 2mbps in de praktijk was. Tel uit je winstverlies.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:42 schreef broer het volgende:
[..]
AirPort zegt een verbinding te hebben van 11Mb, het kabeltje heeft 100Mb. Maar ook met AirPort zou ik het maximale uit mijn abonnement moeten kunnen halen.
Ik ga eerst maar eens wat testen om te kijken of het nu aan mijn kaart ligt, of aan het wifi-deel van de router. Dat schijnt ook nog te kunnen. Voorlopig internet ik wel met een kabeltje. (Wat is snelheid toch heerlijk als je het een tijdje niet hebt gehad...)
Wat is weldra?quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Liefjes, ik ga weldra mijn PB G4 te koop aanbieden op marktplaats en tweedehandsmac. Aardig als ik ben wil ik mijn Apple-SC-genoten in de gelegenheid stellen hun eventuele interesse aan mij kenbaar te maken. Dan weet ik zeker dat ie in goede handen terecht komt en de boel tot beide tevredenheid geregeld kan worden.![]()
Binnen nu en anderhalve maand: ik ben van plan om half juli in NYC een nieuwe MBP te kopen.quote:
Hmmz is het echt zo erg? Ik heb nu 640 MB in mijn 800 MHZ ibook liggen. Zou ik dat verschil duidelijk merken?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:52 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me inmiddels helemaal kapot aan m'n schrale 512 MB intern geheugen, dus het werd ook wel tijd
In m'n iBook G4 vond ik 512 MB intern ook niet zo erg. Maar op m'n MBP is het duidelijk dat het gebrek aan RAM de rest ophoudt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:16 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Hmmz is het echt zo erg? Ik heb nu 640 MB in mijn 800 MHZ ibook liggen. Zou ik dat verschil duidelijk merken?
Niet dat ik niet na verloop van tijd van plan ben om het uit te breiden, maar goed.
Okay, ja dat wordt dan meteen bij aankoop uitbreiden naar een gig, minstensquote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
In m'n iBook G4 vond ik 512 MB intern ook niet zo erg. Maar op m'n MBP is het duidelijk dat het gebrek aan RAM de rest ophoudt.
Klikken maarquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef Bigs het volgende:
Heeft iemand een idee wat mijn Powerbook nog waard is?12" Powerbook van 32 maanden oud 1.25GB RAM 40gig harddisk Airport Extreme + Bluetooth Batterij die max. een kwartier meegaat Combo-drive die geen cd's meer wil branden op de e.o.a. manier (hij leest wel alles) 2 kleine deukjes, plus een klein krasje onder op het scherm 2 maanden oude power adapter (65W) Originele doos en Tucano Second Skin
Hij is misschien niet zo leuk om te kopen als eerste Mac, maar voor iemand die al gewend is aan de schoonheid van Apples en een laptop zoekt waar hij niet meer voorzichtig mee hoeft te doen is het misschien wel wat
Onder de 400 euro wil ik hem eigenlijk toch niet kwijt ookal heeft hij niet echt veel nut meer nu ik mijn MBP heb.
Airport Express ?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:57 schreef MeneerTim het volgende:
Is zo'n airport station de moeite waard? Het lijkt me wel tof als ik wireless het geluid van mijn nieuwe MacBook op de stereo kan aansluiten.
Nou als die geen 400 euro opbrengt kom ik hem ophalenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef Bigs het volgende:
Heeft iemand een idee wat mijn Powerbook nog waard is?12" Powerbook van 32 maanden oud 1GHz G4 1.25GB RAM 40gig harddisk Airport Extreme + Bluetooth Batterij die max. een kwartier meegaat Combo-drive die geen cd's meer wil branden op de e.o.a. manier (hij leest wel alles) 2 kleine deukjes, plus een klein krasje onder op het scherm 2 maanden oude power adapter (65W) Originele doos en Tucano Second Skin
Hij is misschien niet zo leuk om te kopen als eerste Mac, maar voor iemand die al gewend is aan de schoonheid van Apples en een laptop zoekt waar hij niet meer voorzichtig mee hoeft te doen is het misschien wel wat
Onder de 400 euro wil ik hem eigenlijk toch niet kwijt ookal heeft hij niet echt veel nut meer nu ik mijn MBP heb.
Ga je hem verkopen?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:43 schreef nietzman het volgende:
De eerste die me 850 euro geeft voor mijn 12" PB G4 krijgt er een gratis kusje bij.
Wat wil je nou kopen? Een Pro of niet?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:45 schreef nietzman het volgende:
Alleen als ik er een goed nieuw baasje voor kan vinden en 'ie nog zoveel op zou weten te brengen. Dan kan ik er met weinig bijdokking een MacBook voor halen.
Ik zet m'n kindje natuurlijk niet zomaar aan de kant.
En je wil natuurlijk een witte heh!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:53 schreef nietzman het volgende:
Dat zal tzt een beetje van m'n budget afhangen. Eigenlijk wil ik wel gewoon weer een klein laptopje, en verder heeft de pro eigenlijk bar weinig meerwaarde voor me. Spelletjes speel ik toch niet en met 3d hou ik me ook niet echt bezig, dus die snellere videokaart zal me roesten.
Mercury manquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:09 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Is aMSN de enige MSN-cliënt die iSight ondersteunt?
Eerst ram je dat geheugen eruit, geef je door aan mij, vervolgens stop je de PowerBook diep weg in een duisterhoekje onder het motto; 'voor de verzameling'.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:49 schreef Bigs het volgende:
Heeft iemand een idee wat mijn Powerbook nog waard is?12" Powerbook van 32 maanden oud 1GHz G4 1.25GB RAM 40gig harddisk Airport Extreme + Bluetooth Batterij die max. een kwartier meegaat Combo-drive die geen cd's meer wil branden op de e.o.a. manier (hij leest wel alles) 2 kleine deukjes, plus een klein krasje onder op het scherm 2 maanden oude power adapter (65W) Originele doos en Tucano Second Skin
Het geheugen mag je voor 60 euro hebben.. 1GB PC2100 DIMM van Kingston, ik denk ongeveer een jaar oud. Dan verkoop ik mijn Powerbook gewoon met 512mb (heb nog een 256mb dimm liggen)quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:58 schreef Furious het volgende:
[..]
Eerst ram je dat geheugen eruit, geef je door aan mij, vervolgens stop je de PowerBook diep weg in een duisterhoekje onder het motto; 'voor de verzameling'.
Ircle is toch wel het beste, meest omvattende programma. Ziet er alleen niet uit.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:37 schreef Remzz het volgende:
Wat is ook alweer een goed IRC programma voor de Mac?
Oh ik wist niet dat er 2100 geheugen in zat, laat maar.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:05 schreef Bigs het volgende:
[..]
Het geheugen mag je voor 60 euro hebben.. 1GB PC2100 DIMM van Kingston, ik denk ongeveer een jaar oud. Dan verkoop ik mijn Powerbook gewoon met 512mb (heb nog een 256mb dimm liggen)
C'est le met een Q! Colloquy!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:41 schreef tonks het volgende:
colloguy
Ja hey.. dacht ik nog wat geld te kunnen verdienen aan m'n Powerbook..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:02 schreef Furious het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat er 2100 geheugen in zat, laat maar.
[..]
C'est le met een Q! Colloquy!
Wow, jij hebt je MacBook Pro echt op dag 1 besteld, gezien je processorsnelheid.quote:
Ik had zelfs een 1.67 GHz besteld, maar die is halverwege de bestelling ge-upgradequote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:10 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Wow, jij hebt je MacBook Pro echt op dag 1 besteld, gezien je processorsnelheid.
Als het goed is heb jij het over een andere radiozenderquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Als het goed is hoor je dat kunummer maar éen keer per dag.
Safari Stand doet dat onder andere. De optie open _blank in new tab mot je hebbenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:55 schreef Tijn het volgende:
Weet iemand eigenlijk een extensie ofzo voor Safari om ervoor te zorgen dat pagina's nooit in nieuwe vensters, maar altijd in nieuwe tabs worden geopend? Firefox heeft zo'n optie en dat is heel relaxed.
Gewoon als bestanden slepen bedoel je? Ja kan wel, maar ik wil ook m'n mails enzo overzetten, en dat lijkt me wat lastiger. Zal vast wel een handig progje zijn dat het allemaal voor je doet?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 08:54 schreef tonks het volgende:
Als je gewoon een kabel aan de iMac hangt (firewire ofzo) en ook aan de Macbook dan kan je toch gewoon bestanden overzetten enzo?
Op het moment dat je een nieuwe Mac voor het eerst aanzet, vraagt de setup of je data van je ouwe Mac wilt overzetten naar je nieuwe Mac. Met een firewire kabeltje tussen je machines is het dan zo gepiept.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 08:55 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Gewoon als bestanden slepen bedoel je? Ja kan wel, maar ik wil ook m'n mails enzo overzetten, en dat lijkt me wat lastiger. Zal vast wel een handig progje zijn dat het allemaal voor je doet?
Ik zag het net ja!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op het momenet dat je een nieuwe Mac voor het eerst aanzet, vraagt de setup of je data van je ouwe Mac wilt overzetten naar je nieuwe Mac. Met een firewire kabeltje tussen je machines is het dan zo gepiept.
Mocht je na de setup nog een keer data van een ouwe Mac willen hebben, dan kun je altijd de Migration Assistant draaien (in je Utilities map).
Beviel de RSS-ondersteuning van Safari niet?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:02 schreef Q. het volgende:
NewsFire is tof. Ik heb meteen maar even een licentie gekocht. Zo snel doe ik dat niet, maar ik kan niet zonder een RSS reader en deze is bijna nog toffer dan FeedDemon die ik op Windows gebruik(te).
Dit had ik ook met mijn iMac, ik vind het nog steeds onzin dat apple computers levert met 512mb ram.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:02 schreef Tijn het volgende:
Het is trouwens echt bizar hoeveel relaxter m'n MBP is geworden sinds ik er 1 GB RAM bij het gezet. Ik heb nu voor het eerst het idee dat 'ie sneller is dan m'n G4
Ik moet echt een dedicated RSS ding hebben en niet zo'n menu in een browser.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:01 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Beviel de RSS-ondersteuning van Safari niet?
Oh ja, je gebruikte Firefox. NewsFire is inderdaad een machtig mooi pakket.
Fn + backspacequote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik mis wel de delete-knop trouwens.
Zequote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:57 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Hoi vanaf m'n Macbook!
Lekker ding is ze joh.
Als de updates klaar zijn, even de 2x512 erin gooien.
Ik mis wel de delete-knop trouwens.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 13:09 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Posten jullie ook es je lugubere Photobooth-creaties!
Is niet 43 euroquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat is dus deze. Lijkt me. Valt me mee, voor 43 euro 512 MB erbij.
Let wel op de BTW incl BTW kost het reepje : 58,91 euro.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat is dus deze. Lijkt me. Valt me mee, voor 43 euro 512 MB erbij.
Ik zag het. Even kijken of het niet goedkoper kan. Onder de 50 euro moet ik dat geheugen ook kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:54 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Let wel op de BTW incl BTW kost het reepje : 58,91 euro.
Ik heb daar 2x512 vandaan gehaald voor dit Macbookje. Werkt prima.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:02 schreef JoMo0 het volgende:
Is het bij Mailamac orgineel geheugen ?
Anders bestel ik![]()
[afbeelding]
Iemand ervaring met deze sjop ?![]()
Ooops, het is dat ik gister de mijne heb ingepakt, anders had ik even kunnen vergelijkenquote:Op zondag 11 juni 2006 13:35 schreef oor het volgende:
het betreft hier een van de eerste mac mini's dus de versie zonder bluetooth en zonder wifi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | | \/ PC, PowerBook en toekomstige iMac 20" | | \/ Mac Mini / | \ / | \ / | \ HD1 HD2 HD3 |
coconutBattery?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik kan dat tooltje niet vinden met al die informatie over je laptopbatterij.
Wie helpt?
Crasht bij opstartenquote:
is er wel.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:37 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Geen flip4mac voor Mac Intels?!
Vieze zweterds.quote:Op maandag 12 juni 2006 07:33 schreef tonks het volgende:
[afbeelding]
Want hier heb ik geen zin in![]()
hier ook niet!
quote:Op maandag 12 juni 2006 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
Voor degenen die bang waren dat Vista een complete kopie van OS X wordt: dat valt wel mee.
15" toch? De hoge resolutie uitvoering? Ruilen voor een PowerBook 12" met garantie, nieuwste generatie?quote:Op maandag 12 juni 2006 10:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik wil ook een MBP, hopelijk met die gratis Nano! Maar ik heb nog geen baasje gevonden voor mijn PB G4....![]()
Anders verkoop jij de jouwe en koop je de mijne!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:14 schreef Furious het volgende:
[..]
15" toch? De hoge resolutie uitvoering? Ruilen voor een PowerBook 12" met garantie, nieuwste generatie?![]()
![]()
Of we ruilen en verkoop jij de mijne!quote:Op maandag 12 juni 2006 11:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Anders verkoop jij de jouwe en koop je de mijne!![]()
Yup, same here. De G4 werkt nog als een trein en vooral in PPC programma's (Office, Adobe CS2) trekt ie de intel iMac er uit. Maar dat Parallels/Bootcamp is voor mij reuze-interessant omdat ik daarmee mijn statistiekprogramma's kan runnen als ik voor werk moet reizen. Daarnaast kan dan ook de Dell Dimension 's de deur uit.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:20 schreef Furious het volgende:
[..]
Of we ruilen en verkoop jij de mijne!![]()
Het punt is, als ik niet ruil en dus mijn PB 12" verkoop, lijd ik dik verlies omdat de prijzen zijn gekelderd sinds de MB(P).
Ja hier! Maar ik moet er nog wel goed over nadenken en heb pas eind juli geld.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik wil ook een MBP, hopelijk met die gratis Nano! Maar ik heb nog geen baasje gevonden voor mijn PB G4....![]()
Eind juli is voor mij no problemo! Als je vragen hebt over de PB stel ze gerust in het forum of via mail (zie profiel)quote:Op maandag 12 juni 2006 11:57 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ja hier! Maar ik moet er nog wel goed over nadenken en heb pas eind juli geld.
Het zal nog wel ff duren voor er een beetje fatsoenlijk Universal Binaries zijn, zeker voor de grotere apps. Tot die tijd blijven PowerBooks gewoon best snel. Vooral een pakket als Photoshop is via Rosetta niet vooruit te branden.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup, same here. De G4 werkt nog als een trein en vooral in PPC programma's (Office, Adobe CS2) trekt ie de intel iMac er uit. Maar dat Parallels/Bootcamp is voor mij reuze-interessant omdat ik daarmee mijn statistiekprogramma's kan runnen als ik voor werk moet reizen. Daarnaast kan dan ook de Dell Dimension 's de deur uit.![]()
Zelf maken is toch niet zo veel werk?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik goede kalender-templates voor InDesign CS2 kan downloaden..? Het liefst zonder jaartal, zodat de kalender tot in den treure gebruikt kan worden
Als je een BT muis wilt, ik wil best wel ruilen met je Mighty Mousequote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:24 schreef Furious het volgende:
Ik moet eigenlijk ook nog steeds meer geheugen kopen. RAW bewerking in Photoshop en het opslaan van foto's naar JPEG gaat mij toch iets te langzaam.iSight aanschaffen 1GB geheugen erbij kopen (1.25GB totaal) Bluetooth keyboard (en het liefst ook eigenlijk een bluetooth muis i.p.v. de Mighty Mouse maar ach, luxe probleem )
Mini-DVI naar S-Video adapter
En eigenlijk moet mijn Dell 2005FPW toch ook even terug naar Dell voordat de garantie verloopt, de backlight bleeding neemt nu toch eigenlijk best wel extreme vormen aan.
Mijn balletje is wel geel geworden.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:46 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Als je een BT muis wilt, ik wil best wel ruilen met je Mighty Mouse
Heb alleen de boekjes en doos niet meer.
Is Mercury niks dan?quote:Op maandag 12 juni 2006 21:18 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik erger me er nog steeds aan dat er geen mooie MSN client bestaat met webcam support.
Dat is wel heel lelijkquote:
Shhht, mijn potentiele ruilert, wat doe je.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:21 schreef Q. het volgende:
Ik vind de Mighty Mouse kut. Dat RSI-gedoe kan ik nog mee leven, maar dat bijna de hele muis een muisknop is en je niet ff lekker je hand er op kan laten rusten is pas irritant.
de mighty mouse is qua vorm toch niet veel anders dan de wirless mouse van apple?quote:Op maandag 12 juni 2006 21:21 schreef Q. het volgende:
Ik vind de Mighty Mouse kut. Dat RSI-gedoe kan ik nog mee leven, maar dat bijna de hele muis een muisknop is en je niet ff lekker je hand er op kan laten rusten is pas irritant.
Whehe, zet er nog een battery-indicator op aan de voorkant. Weet je wel, van die 4 stipjes die groen zijn als op de onderkant van je batterij.quote:
Tonks heeft me gered.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:02 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
WHAAA.
Ben met Bootcamp aan het spelen, krijg ik:
No bootable device -- insert boot disk and press any key
Help mij. Laat dat bootcamp maar zitten, ik wil OSX weer gewoon kunnen booten.
Mijn dank is groot.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dan is ie op zoek naar startup-disk; misschien is je HD niet je eerste startup-disk maar bijv. via een netwerk. Als ie die laatste niet vindt, gaat ie m.i. op zoek naar een andere en vindt dan je HD...
..dat kun je wijzigen via Opstartschijf-voorkeuren.
'Als ik 'em laat vallen dan raakt-ie beschadigd, wat een kutding die MacBook man!quote:Op maandag 12 juni 2006 22:36 schreef FLIPNEUS het volgende:
Mozeskriebel, het gezeur rondom de MacBook begint nu echt grotesque vormen aan te nemen:Stop een CD/DVD in je SuperDrive. Wacht totdat'ie op gaat spinnen Schudt daarna met je MacBook ZIE DE KRASJES OP JE DISC!!!! ZOMFG!!11111~~.
Like. Duh. Enzo.
Dat kun je niet menen? Loopt iemand zo erg te klagen?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:36 schreef FLIPNEUS het volgende:
Mozeskriebel, het gezeur rondom de MacBook begint nu echt grotesque vormen aan te nemen:Stop een CD/DVD in je SuperDrive. Wacht totdat'ie op gaat spinnen Schudt daarna met je MacBook ZIE DE KRASJES OP JE DISC!!!! ZOMFG!!11111~~.
Like. Duh. Enzo.
quote:Op maandag 12 juni 2006 22:46 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
http://forums.macnn.com/showthread.php?t=298777
Triest ja.. was met de XBox360 ook al zo, van die mensen die dat ding gaan kantelen als er een op 16-speed draaiende DVD in zitquote:Op maandag 12 juni 2006 22:36 schreef FLIPNEUS het volgende:
Like. Duh. Enzo.
Ik ook. Ik heb nu al voor de tweede keer dat de scrollwheel niet meer goed werkt. Alleen nog omlaag scrollen, niet meer omhoog. Ik haal van de week maar even een andere USB-muis.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:21 schreef Q. het volgende:
Ik vind de Mighty Mouse kut.
Ook niet als je hem schoonmaakt?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En nu kan ik weer omhoog scrollen, maar niet meer omlaag.
Matig idee mên. Als iemand (of een pc) doodgaat kun je er toch niks meer mee, ook niet opnieuw installeren enzo?quote:Op maandag 12 juni 2006 23:49 schreef tonks het volgende:
Ik bedenk net een I'm a mac / I'm a pc reclame! dan staat die pc gast zo "Ahh ik heb zoveel problemen.. blabla" en dan zegt die mac "Hoe los je dat op dan" en dan blaast hij een kogel door zijn hoofd en staat er dat een mac geen format nodig heeft ofzo
Vast wel, maar dat heb ik niet zo lang geleden dus ook al eens gedaan. Mijn Logitech muis heb ik nog nooit hoeven schoonmaken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:14 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ook niet als je hem schoonmaakt?
En toch is het idioot dat ik dat nu alweer voor de tweede keer in korte tijd moet doen. En zo smerig is het bij mij op mijn kamer ook weer niet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Schoonmaken van de MM gaat retemakkelijk: handdoek beetje natmaken, over het scrollballetje wrijven en klaar.
Bij mij gebeurt het redelijk at random, hoewel ik er al weken geen last meer van heb gehad. En ik sta ook niet bekend om mijn properheid.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En toch is het idioot dat ik dat nu alweer voor de tweede keer in korte tijd moet doen. En zo smerig is het bij mij op mijn kamer ook weer niet.
Dat ziet er niet uit als een Intel iMac...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:19 schreef Rock-shocker het volgende:
Doe mij dat apparaat op de achtergrond maar!
iMac G5 eerste generatie, instapmodel. 1.6GHz geloof ik, m'n eerste macjequote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:33 schreef ChOas het volgende:
[..]
Dat ziet er niet uit als een Intel iMac...
Wat moet ik met twee laptopsquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:39 schreef JoMo0 het volgende:
Oscar , zo te zien niet allebei van jou ?
Wel allebei dezelfde Specs ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |