Ja, die is dood.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeezus!![]()
Is die gast nou echt dood dan? Ik heb geen geluid op deze computer.
1 van de steken kwam in z'n hart ..................................................quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeezus!![]()
Is die gast nou echt dood dan? Ik heb geen geluid op deze computer.
quote:
Two men have been found guilty of a frenzied attack on a university student who was fatally stabbed in the heart as he waited for a lift home after a night out. Daniel Pollen, 20, died after receiving a two-inch stab wound. His friend Andrew Griffiths was repeatedly punched and stabbed in the assault, which was caught on CCTV.
The pair had been out celebrating Mr Griffiths' 20th birthday on July 8 last year.
They were waiting for Mr Pollen's sister to pick them up when they were attacked
Timmy Sullivan, 19, from Barking, and 25-year-old Michael Onokah, from Ilford, were found guilty of wounding both students with intent.
They were also found guilty of the grievous bodily harm with intent of Mr Griffiths by a jury at Woolwich Crown Court in southeast London.
The pair, both painters and decorators, were cleared of murdering Mr Pollen.
A 17-year-old youth from Stratford, who was 16 at the time of the attack, has already pleaded guilty to murder and grievous bodily harm with intent.
Mr Pollen, of Buckhurst Hill, Essex, was in his second year at Southampton University studying media when he died.
Mr Griffiths, a Durham University medical student from Chigwell, Essex, was treated in hospital for his injuries and later discharged.
He has called for a change in the law to make it a more serious offence to carry a knife.
"Because of a knife my life will never be the same again, they have taken my best friend from me," he said.
Minstens medeplichtingheid tot moord. En niet alleen letsel aanbrengen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:14 schreef Keiichi het volgende:
Die 2 andere hadden op z'n minst OOK voor moord moeten zitten![]()
En zo hoort 't, zulke gasten moeten voelen wat ze hebben gedaan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef Goed_Gek het volgende:
toen de dader uit de bak kwam ging de broer hem opzoeken.
heeft met een mes zijn knieeen kapot gestoken zodat hij de rest van zijn leven gehandicapt is.
dat is niet helemaal waar. na de eerst aanval komt hij op voor zijn vriend.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:33 schreef LaZZ het volgende:
Tering, dat is wel hard om zoiets in het echt te zien gebeuren zeg!!
En dat maatje van 'm smeert 'm gewoon. Tering man, echt ernstig.
ja waarom zijn ze niet veroordeeld voor moord en dan extra zwaar aangezien dit het toppunt van zinloos geweld is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:41 schreef Pracissor het volgende:
'Schuldig bevonden voor slaag en verwondingen'
Medeplichtig aan moord/doodslag, lijkt mij op zijn minst van toepassing, levenslang voor de moordenaar en 12 jaar voor de overige 2 daders.
12 jaarquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:41 schreef Pracissor het volgende:
'Schuldig bevonden voor slaag en verwondingen'
Medeplichtig aan moord/doodslag, lijkt mij op zijn minst van toepassing, levenslang voor de moordenaar en 12 jaar voor de overige 2 daders.
Die vriend is anders ook een paar keer gestoken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:40 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. na de eerst aanval komt hij op voor zijn vriend.
dan gaan die twee eikels achter hem aan.
eentje loopt terug terwijl een dader achter dia gast aangaat.
na het steken loopt hij nog terug maar wordt weer verjaagd.
gezien het postuur van slachtoffers hadden ze ook weinig kunnen beginnen.
slachtoffer was zo versuft van die onverwachtse klap dat hij niet kon vluchten
van mij mogen ze overal camera's hangen. en ook gewoon de beelden op tv op goede kwaliteit uitzenden als het nodig is. waarom zien wij eigenlijk altijd maar de slechte beelden op tv?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:35 schreef Pracissor het volgende:
Yildiz, vind je het nog steeds zo vervelend dat die camera's overal hangen, als een grote inbreuk op je privacy?
Ja, want dankzij deze camera's leeft die jongen ook nog, heh?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:35 schreef Pracissor het volgende:
Yildiz, vind je het nog steeds zo vervelend dat die camera's overal hangen, als een grote inbreuk op je privacy?
uhm de daders zijn wel gepaktquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:16 schreef Frank-NL het volgende:
Ja, want dankzij deze camera's leeft die jongen ook nog, heh?![]()
"Iedereen weet"quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:18 schreef oor het volgende:
[..]
uhm de daders zijn wel gepakt
en als iedereen weet dat er gefilmt word word het ook minder aantrekkenlijk voor de toekomst dus lul niet uit je nek![]()
Rrrrriiight. Nou, einde discussie dan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef oor het volgende:
ik heb gewoon gelijk punt
Nee, en toch gebeurt het Sherlock. Probeer je kijk op de wereld eens wat te verbreden. Zelfs de doodstraf zorgt niet voor een afname van criminaliteit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:24 schreef oor het volgende:
als je weet dat je word opgepakt heeft het geen zin om iemand zijn mp3 speler of zijn telefoon te jatten.
Die camera's zijn te besturen met een joystick, erg wendbaar... je kunt er alle kanten mee op filmen. Aan het eind zie je ook dat ze inzoemen op de kentekenplaat van de auto om zo te achterhalen van wie de auto is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hier klopt iets niet! Hoe kan het dat de camera de personen volgt??? Er zit daar gewoon iemand te filmen! Waarom greep die persoon niet in???!!!
Waarschijnlijk een automatische camera. En dan nog, die gozer wordt binnen 10 seconden overhoop gestoken, wat had die operator kunnen doen? Precies het punt dat ik wil maken met camera's, ze helpen niet dit soort dingen te voorkomen. Ze kunnen wel helpen bij de opsporing maar dan is het kwaad al geschied.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hier klopt iets niet! Hoe kan het dat de camera de personen volgt??? Er zit daar gewoon iemand te filmen! Waarom greep die persoon niet in???!!!
kwaad is er al. zaak is om het op te sporen. camera's werken prima.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:38 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een automatische camera. En dan nog, die gozer wordt binnen 10 seconden overhoop gestoken, wat had die operator kunnen doen? Precies het punt dat ik wil maken met camera's, ze helpen niet dit soort dingen te voorkomen. Ze kunnen wel helpen bij de opsporing maar dan is het kwaad al geschied.
Met een joystick... Dus er zit wel iemand. Hij had minstens kunnen roepen: oprotten, o.i.d.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:37 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Die camera's zijn te besturen met een joystick, erg wendbaar... je kunt er alle kanten mee op filmen. Aan het eind zie je ook dat ze inzoemen op de kentekenplaat van de auto om zo te achterhalen van wie de auto is.
Het is niet zo dat er iemand onder die camera met een joystick zit ofzo... meeste van die dingen zijn geluids gevoelig of iets dergelijks...quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met een joystick... Dus er zit wel iemand. Hij had minstens kunnen roepen: oprotten, o.i.d.
Maarja, da's allemaal te laat nu. Zulke gasten moeten hard gestraft worden, anders komt er nooit een einde aan.
zo'n beetje alle camera's in nederland die op de snelwegen hangen worden ook vanuit 1 punt door operators in de gaten gehouden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
huh? waarom dat danquote:Op woensdag 31 mei 2006 20:09 schreef Gebleekte het volgende:
En dan zijn er nog mensen die tegen videobewaking zijn in uitgaangsgebieden enzo.. ongelofelijk.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Doodschieten is er nog te goed voor. Elke pond belasting die naar het opsluiten van dat tuig gaat, is er een te veel. Zulke "mensen" verdienen het niet eens a 500 euro per persoon per dag opgesloten te worden. Zomaar iemand aftuigen en daarna met een mes neersteken? Dat is geen ongelukje, dat is geen baldadigheid, dat is pure moord. Het interesseert me niet dat de doodstraf niet afschrikwekkend is, zoals sommige hippies hier bazelen, het gaat om vergelding. Straf. Als je zoiets flikt, verdien je maar een ding: de dood.
Precies, het gaat erom dat die gasten in ieder geval ook straf krijgen. Dit schrikt heus wel af. Op de langere termijn uiteraard als het doorgedrongen is tot het scum.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Hiep hiep hoera trouwens voor bewakingscamera's, er kunnen er niet genoeg zijn. Stom geblaat van sommige users ook dat dat niet afschrikt en ze dus onnodig zijn. Want voor de bewijsvoering en opsporing zijn camera's perfect; anders was dit schorem misschien niet eens opgepakt of veroordeeld.
je vergeet nog een puntje. laat ze een leven teruggeven door een orgaan te doneren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:58 schreef LaZZ het volgende:
[..]Pleur die gasten gewoon op een eiland en laat ze daar afslachten. Is een eenmalige investering. Of flink afbeulen met zwaar werk zoals ze vroeger met de slaven deden. In een koude kerker gooien en elke dag iets afsnijden is natuurlijk ook mooi. Maar wat natuurlijk ook kan is ze net als vroeger aan de schandpaal nagelen en ze met eieren stenen bekogelen.
niet vreemd wel erg behendig zoals ie stak. en dan ook nog ff twee snelle steken in de rugquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Je wordt er helemaal naar van, omdat het zo terloops gebeurt. Drie gozers komen aanlopen, een beetje dollend. In het begin van het filmpje denk je gewoon dat zij straks aangevallen gaan worden. En ineens ramt er eentje zomaar iemand neer. Tralala, die ander ook ff wegjagen. Mesje erbij (iemand die het opviel hoe vreemd dat er eigenlijk uitziet, iemand neersteken?) en telefoontje weg. Hoppa in de auto en hahaha weg. Onbegrijpelijk.
Nee serieus, het zag er echt raar uit. Hij lijkt wat zwakjes te porren. Nooit geweten dat je zo makkelijk met zo'n mieterig gebaar door iemands kleding en lichaam kwam. En hij zit ook zo gek op zijn hurken te steken. En dan nog even in de rug idd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet vreemd wel erg behendig zoals ie stak. en dan ook nog ff twee snelle steken in de rug
Lees ook de reacties eens bij Retecool, daar staat ook in wat ik bedoel duidelijk te maken, zoals dit:quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Hiep hiep hoera trouwens voor bewakingscamera's, er kunnen er niet genoeg zijn. Stom geblaat van sommige users ook dat dat niet afschrikt en ze dus onnodig zijn. Want voor de bewijsvoering en opsporing zijn camera's perfect; anders was dit schorem misschien niet eens opgepakt of veroordeeld.
quote:Weet je wat het is met die camera's? Het is best leuk & nuttig allemaal (dat zie je nu maar weer), maar ik zou toch veel liever een politieagent naast me hebben staan als ik dat soort grafhonden tegen kom dan dat ze achteraf kunnen bepalen wie me overhoop heeft gestoken.
Daar gaat 't scheef: het is lekker efficiënt en dus goedkoop. Hier in Den Haag ook: daar staat de halve binnenstad onder cameratoezicht en kan één agent de boel vanuit de meldkamer in de gaten houden. Maar ze zijn mooi wel te laat als er wat gebeurd. Maar ja, we hebben wel de beelden.
Camera's vergroten de veiligheid niet, ze vergroten alleen de pakkans na het delict.
Overigens kreeg ik gister nog een filmpje te zien dat me misschien nog wel bozer maakte, ook door een camera vastgelegd. Let op: extreem geweld op een bejaarde vrouw: http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/ (reacties)quote:Apenkoning, je slaat de plank volledig mis wat mij betreft. Deze actie is zo impulsief, al stonden er 16 regiewagens van Endemol, en Tooske met een bijl in haar nek en een microfoon in de reet, dan nog was er wat gebeurd.
Cameratoezicht werkt alleen bij gratie van hoe voorbereid de actie is. Borden dat je niet te hard mag rijden zorgen ook niet voor minder boetes. Er is totaal geen causaal verband tussen het aantal camera's en het aantal geweldsmisdrijven dat plaats vindt.
Dat komt denk ik dan ook vooral omdat er geen directe consequenties (ala minute) aan zo'n actie verbonden is.
Je hebt meer kans om het genoom op te sporen dat voor dit oergedrag verantwoordelijk is, dan het op te lossen met cameratoezicht.
Je hebt gewoon gelijk puntquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef oor het volgende:
ik heb gewoon gelijk punt, doordat er gefilmt word in iedere hoek van de straat dan denk ik dat je als je dit van plan bent het niet zo snel meer zou doen. omdat je toch weet dat je word opgepakt, zo zie je net als dit filmpje ook dat je zo word gepakt.
Ziek, dat filmpje, echt...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:47 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Lees ook de reacties eens bij Retecool, daar staat ook in wat ik bedoel duidelijk te maken, zoals dit:
[..]
[..]
Overigens kreeg ik gister nog een filmpje te zien dat me misschien nog wel bozer maakte, ook door een camera vastgelegd. Let op: extreem geweld op een bejaarde vrouw: http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/ (reacties)
Een mes is scherp, het kost geen enkele krachtsinspanning om iemand neer te steken. Of die persoon moet een dikke leren jas aanhebben...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee serieus, het zag er echt raar uit. Hij lijkt wat zwakjes te porren. Nooit geweten dat je zo makkelijk met zo'n mieterig gebaar door iemands kleding en lichaam kwam. En hij zit ook zo gek op zijn hurken te steken. En dan nog even in de rug idd.
Zo kan ik mij nog een gebeurtenis herinneren in mijn geboortestad Venlo, waar een jongen met drie of vier klappen (met een moterhelm) al aan zijn einde kwam...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een mes is scherp, het kost geen enkele krachtsinspanning om iemand neer te steken. Of die persoon moet een dikke leren jas aanhebben...
Ik vind sowieso dat het wapenverbod moet worden afgedwongen met voorwaardelijke celstraffen van 10+ jaar. Het had deze jongen waarschijnlijk niet geholpen, maar misschien ook wel. 5 steekwonden kosten je 2 a 3 seconden. Iemand doodmeppen duurt wat langer en trekt een stuk meer aandacht.
Alsof het zin heeft om op deze trollerige reactie in te gaan... Je mening is wel duidelijk. Ik hou er een andere op na.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef Kadesh het volgende:
Waar blijven trouwens die anti doodstraf huilies?
Een moord met de dood bestraffen is nogal paradoxaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef Kadesh het volgende:
Waar blijven trouwens die anti doodstraf huilies?
je kunt niet overal een agent neerzetten. camera's zijn wel goedkoop en makkelijk te bedienen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ziek, dat filmpje, echt...
Als dat mijn oma was, dan zou ik overigens wel blij zijn met die camera daar. Oude vrouwtjes worden al sinds de oertijd beroofd en nu heb je tenminste kans om zo'n idioot nog te achterhalen.
Overigens heb ik natuurlijk liever een politiemacht die zijn werk eens doet
Pakkans van 30%![]()
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Goed_Gek het volgende:
cameratoezicht mogen ze van mij uitbreidden, mensen die denken dat een duistere mogenheid dit gaat gebruiken om het volk te onderdrukken moet snel naar de huisarts medicijnen halen tegen waanvoorstellingen.
Volkomen mee eens. Doodstraf is hier de enige passende straf. En die is dan nog te licht, omdat die doorgaans relatief pijnloos wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Doodschieten is er nog te goed voor. Elke pond belasting die naar het opsluiten van dat tuig gaat, is er een te veel. Zulke "mensen" verdienen het niet eens a 500 euro per persoon per dag opgesloten te worden. Zomaar iemand aftuigen en daarna met een mes neersteken? Dat is geen ongelukje, dat is geen baldadigheid, dat is pure moord. Het interesseert me niet dat de doodstraf niet afschrikwekkend is, zoals sommige hippies hier bazelen, het gaat om vergelding. Straf. Als je zoiets flikt, verdien je maar een ding: de dood.
Het bewijs dat bewakingscamera's nodig zijn, is te zien op de beelden van diezelfde bewakingscamera's. Gelukkig zijn de moordenaars nu tenminste gepakt. Maar camera's bieden mensen uiteindelijk geen bescherming tegen dit soort idioten. Wat je gaat krijgen, is dat mensen zich gaan wapenen, om uit zelfverdediging te kunnen handelen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Kap eens met je anti-camera kruistocht, hier gaat het om die jongen die doodgestoken is, niet jouw mening die we nu al 20 keer hebben kunnen lezen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.
is dat zo?quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
mensen die denken dat een duistere mogenheid dit gaat gebruiken om het volk te onderdrukken moet snel naar de huisarts medicijnen halen tegen waanvoorstellingen.
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kap eens met je anti-camera kruistocht, hier gaat het om die jongen die doodgestoken is, niet jouw mening die we nu al 20 keer hebben kunnen lezen...
Eens kijken of je nog zo piept wanneer het jouw vriend was geweest die pal voor je neus wordt doodgeslagen en er is geen spoor van de dadersquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.
De enige troll in dit topic ben jij.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:45 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Alsof het zin heeft om op deze trollerige reactie in te gaan... Je mening is wel duidelijk. Ik hou er een andere op na.
Mee eens, maar geweld kan m.i. best zinvol zijn soms. Of het moreel acceptabel is, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zo kan ik mij nog een gebeurtenis herinneren in mijn geboortestad Venlo, waar een jongen met drie of vier klappen (met een moterhelm) al aan zijn einde kwam...
Als je te maken hebt met zulke josti's maakt een wapenverbod weinig uit, ze vinden (hoe ziek dan ook) wel een wapen. Maar als zo'n verbod al één leven redt is het al waard.
Die mensen (beesten) die zomaar iemand zinloos (wanneer is het zinvol geweld eigenlijk??) neer beuken en dan ook nog eens neersteken, daar is geen enkele straf goed genoeg voor. Zij verdienen het gewoonweg niet om te leven...
Ja, van 20 verschillende mensen. Jij grijpt elke keer weer terug op het hele camera-ding. We snappen het, jouw mening is duidelijk, ik ben het er zelfs deels mee eens, maar je hoeft niet elke gelegenheid aan te grijpen om jouw standpunt duidelijk te maken, zoals ik al zei, we snappen het nu wel.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:59 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.
kerel, als je toch niks te verbergen hebt is er toch niks aan de hand???quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:59 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.
Het maakt ook niet uit wat ik zeg, het lijkt wel haast taboe te zijn dit soort zaken te bespreken. Ik begrijp de emotionele lading in dit topic prima maar kom niet bij mij zeuren dat ik in herhaling val, dat doet iedereen hier.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, van 20 verschillende mensen. Jij grijpt elke keer weer terug op het hele camera-ding. We snappen het, jouw mening is duidelijk, ik ben het er zelfs deels mee eens, maar je hoeft niet elke gelegenheid aan te grijpen om jouw standpunt duidelijk te maken, zoals ik al zei, we snappen het nu wel.
Als je niets te verbergen had ten tijde van de sovjetunie was er ook niets aan de hand.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:03 schreef funkmaster het volgende:
[..]
kerel, als je toch niks te verbergen hebt is er toch niks aan de hand???
ze mogen mij atijd fouillleren, om id-vragen of met een camera volgen...lekker boeiend![]()
als dit soort mensen daardoor gepakt worden, dan is het het helemaal waard!
nu nog de doodstraf
hallo zeg, de ddr vergelijken met nederland.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Waarom niet?quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:13 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
hallo zeg, de ddr vergelijken met nederland.
in onze samenleving krijgen ze zoiets echt nooit van de grond.
voor maxiamaal 4 jaar en dan nog zal er wel eerder aan de bel getrokken worden, nu klinkt het wel heel erg para allemaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom niet?
we sukkelen nu ook maar een beetje van de ene populist naar de andere er hoeft maar een iemand tussen te zitten met verkeerde ideeen en een charismatische uitstraling en half Nederland stemt daarop.
Het klinkt zeker para, maar is niet (nooit) ondenkbaar.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voor maxiamaal 4 jaar en dan nog zal er wel eerder aan de bel getrokken worden, nu klinkt het wel heel erg para allemaal.
als je doelt op Pim Fortuinquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom niet?
we sukkelen nu ook maar een beetje van de ene populist naar de andere er hoeft maar een iemand tussen te zitten met verkeerde ideeen en een charismatische uitstraling en half Nederland stemt daarop.
Ik doel op politica met verkeerde gedachten maar die het mooi kunnen verwoorden waardoor het kuddevolk er toch achteraan loopt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:25 schreef funkmaster het volgende:
[..]
als je doelt op Pim Fortuinhij roelleert de pan uit
ja das ongeveer de beschrijving van de werk inhoud van een politicus...quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik doel op politica met verkeerde gedachten maar die het mooi kunnen verwoorden waardoor het kuddevolk er toch achteraan loopt.
Om Jan nou zo af te schilderen, hij zet heus geen goelags op hoor.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik doel op politica met verkeerde gedachten maar die het mooi kunnen verwoorden waardoor het kuddevolk er toch achteraan loopt.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Om Jan nou zo af te schilderen, hij zet heus geen goelags op hoor.![]()
Dan kun je niet ontkennen dat de kans altijd aanwezig is dat er iemand aan de macht komt waar jij het niet mee eens bent. Stel je voor dat zo'n figuur de totaal macht naar zich toe trekt (moeilijk met huidige stelsel in Nederland maar niet onmogelijk) en besluit dat een ieder die het niet met hem eens is op te sluiten. Dit wordt dan gerealiseerd door het afluisteren en bespioneren van mensen, die infrastructuur ligt er dan al.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ja das ongeveer de beschrijving van de werk inhoud van een politicus...
Al was het fimpje uit 2001 dat boeit totaal niet!quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:24 schreef Sklasse het volgende:
Filmpje stamt uit 2005
Ja, kunnen we beter ook gelijk het leger, de AIVD en de politie afschaffen. Kan allemaal heel goed misbruikt worden! Tegelijkertijd zorgen die camerabewaking, id-plicht en controle op email etc. juist voor een bescherming tegen kwaadwillende personen ten aanzien van de maatschappij.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dan kun je niet ontkennen dat de kans altijd aanwezig is dat er iemand aan de macht komt waar jij het niet mee eens bent. Stel je voor dat zo'n figuur de totaal macht naar zich toe trekt (moeilijk met huidige stelsel in Nederland maar niet onmogelijk) en besluit dat een ieder die het niet met hem eens is op te sluiten. Dit wordt dan gerealiseerd door het afluisteren en bespioneren van mensen, die infrastructuur ligt er dan al.
Dat is de reden dat ik niet gek ben van overal camerabewaking, controle op e-mail, welke website's je bezoekt, preventief foulieren, identificatieplicht etc. etc. Allemaal maatregelen die nu al genomen zijn. We komen er steeds dichter bij.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef IkWilbert het volgende:
http://webmaster.zattevrienden.be/vid/vtm.wmv
let op: beelden kunnen als schokkend ervaren worden.
Dat die gebeurtenis nu ineens actueel isquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:25 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Al was het fimpje uit 2001 dat boeit totaal niet!![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:38 schreef Sklasse het volgende:
Oh die verschrikkelijke Christenen, tuig zijn is het![]()
De daders zijn vorige week (vrijdag?) veroordeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:13 schreef Sklasse het volgende:
[..]
Dat die gebeurtenis nu ineens actueel is![]()
http://www.vkmag.com/?ACT=24&fid=17&aid=1601 niet bepaald onherkenbaar daarquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:21 schreef Ritchie het volgende:
godverdomme wat ziek zeg..
Jammer dat die moordenaar onherkenbaar in beeld is..
Ze deden dit vanuit religieus motief?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:38 schreef Sklasse het volgende:
Oh die verschrikkelijke Christenen, tuig zijn het![]()
Jezus, hier gaat je bloed echt van kokenquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef IkWilbert het volgende:
Gezellig een avondje uit. Pak een paar biertjes. Pak een paar grietjes en als de pens vol is en de zak leeg ga je rustig aan richting huis. Maar natuurlijk niet voor je even iemand de tering slaat en een ander met een mes hartstikke doodvermoord. Tenminste zo verliep ruig weg de avond van de 3 kornuiten uit dit VTM filmpje. Dan heb je toch wel een flinke kronkel in je kop!
http://webmaster.zattevrienden.be/vid/vtm.wmv
let op: beelden kunnen als schokkend ervaren worden.
via vkmag.com
Als ik dit zie word ik niet goed, die gasten moeten meteen tegen de muur gezet worden. Dit is zinloos geweld ten top!![]()
Met dat soort kutkneuzen haalt dat niet uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:29 schreef Skull-splitter het volgende:
En daarom geef ik altijd gewoon mijn GSM als ik eerst gemept word...
Tering...
Tijd om die in te voeren dus, simpel. Of anders levenslang op water en brood, ik wil die 4 euro per week wel betalen voor hun brood en water. Moet je eens kijken hoe goedkoop ik die lui kan opsluiten, dat kost echt geen 500 euro per dag hoor!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:35 schreef gronk het volgende:en wat schiet je daar mee op?
Zowel daders als slachtoffers hebben al levenslang.
of dacht je dat de mentaliteit van de daders op te lossen is met 'de zwaarst mogelijke straf?'
Hint: ze doen in engeland niet aan de doodstraf.
Iets té simpel wmb. Het effect van de doodstraf is meerdere malen onderzocht en blijkt geen afdoende afschrikwekkend middel te zijn om moord te kunnen stoppen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Tijd om die in te voeren dus, simpel.
Idd. 500 euro per dag naar de nabestaanden à la, maar de daders? Geen sprake van als het aan mij lag.quote:Of anders levenslang op water en brood, ik wil die 4 euro per week wel betalen voor hun brood en water. Moet je eens kijken hoe goedkoop ik die lui kan opsluiten, dat kost echt geen 500 euro per dag hoor!
Precies, nu je echt ziet hoe achterlijk dit is maakt het een veel grotere impact.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:22 schreef IkWilbert het volgende:
Normaal hoor je dit soort dingen op de radio en dan geeft je er niet echt aandacht aan maar nu zo duidelijk op op video. Om misselijk van te worden! Dit vind ik echt, echt heel erg dat er zulke mensen op deze aarde rondlopen.
Volgens helpt geen straf tegen dit soort ziekigheid.
Jij zou dan een doel hebben, zij wilden niets meer dan rossen, zoiets als een abri in elkaar schoppen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:40 schreef HyperViper het volgende:
Ik wou dat ik niet gekeken had, als iemand mijn kind dit aan zou doen zou ik alles wat hij heeft verwoesten voor ik zijn oogbollen er met blote handen uit zou rukken, mijn handen tintelen nu alkutkneus van 16 jaar met geen respect voor andermans leven, hij komt zichzelf nog wel tegen in 2006.
Edit: Ze zijn dus al veroordeeld, ik hoop dat de vader van het slachtoffer de steker met een stuk koud staal verwelkomt als hij vrijkomt..
nee hij zou dan een beweegreden hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:51 schreef Thorical het volgende:
[..]
Jij zou dan een doel hebben, zij wilden niets meer dan rossen, zoiets als een abri in elkaar schoppen.
23 juni is de uitspraak. Zie ook http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/5017966.stmquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:27 schreef Halfgedraaide het volgende:
Wat voor een straffen hebben ze gekregen? Ik zie dat nergens staan en om heel het topic uit te pluizen heb ik helaas geen tijd.
Als dit mijn broertje was dan zou ik die daders serieus martelen en vermoorden.![]()
Dat realiseer ik zeker, ik pretendeer ook niet dat een eventuele afschrikwekkene werking van de doodstraf dit soort zaken altijd zal voorkomen. Maar naast voorkoming, gaat het mij evenveel om vergelding en het beschermen van de samenleving tegen dergelijke figuren. Iemand die zoiets doet, is tot alles in staat en het is dan ook een schande om zo'n persoon weer los te laten. Helaast is dat iets dat volop gebeurt in Nederland, getuige de daden van -bijvoorbeeld- ene W. Schippers. Als overheid heb je de taak je burgers te beschermen. Nederland lijkt echter wel een grote, open TBS inrichting te zijn waar gespuis blijkbaar vrij mag rondlopen. Als het aan mij lag dan kwamen daders als in het nieuwsbericht van de OP niet meer op straat: enkel de doodstraf is goed genoeg voor ze. Op kosten van de samenleving nog 50 jaren slijten in een dure gevangenis kost letterlijk miljoenen. Als een telefoon en een kick van 5 minuten voor hen reden genoeg is om iemands leven te beeindigen, dan is de afweging tussen hun leven en belastinggeld dat ook aan zoveel anders besteed kan worden niet moeilijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iets té simpel wmb. Het effect van de doodstraf is meerdere malen onderzocht en blijkt geen afdoende afschrikwekkend middel te zijn om moord te kunnen stoppen.
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:09 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit is werkelijk waar te ziek voor woorden.
Hoelang hebben de daders nou gekregen?
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
23 juni is de uitspraak. Zie ook http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/5017966.stm
Volgens mij is eigenhandig het recht in handen nemen iets primitiefs en hoort dit niet in een Westerse samenleving thuis. Denk aan moslims nemen het recht in eigen handen door eerwraak te plegen wanneer een vrouwelijke familielid niet uitgehuwelijkt wil worden. Of in een continent als Afrika waar vrouwen gestenigd worden als ze verkracht worden.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:46 schreef MadMarco het volgende:
Ik heb een leraar en die is advocaat. En heb weleens een discussie gehad over het recht in eigen hand nemen. De oudere generatie keurt dat vaak af, maar je kan dus duidelijk merken dat jongeren daar anders tegenover staan. Waarschijnlijk zal 50% van de mannen wraak nemen wanneer een familielid wordt vermoord/verkracht. Ik keur het niet af, en veel andere (jonge) mensen dus ook niet.
Deze moordenaars zijn zo ziek, ongelooflijk.
Geen wonder dat Vlaams Belang zoveel stemmen krijgt, en gelijk hebben ze.
Is dat niet een beetje onrealistisch, misschien een alcoholbeperking maar dat is ook oncontroleerbaar.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:13 schreef Arendt het volgende:
Dit lijkt me een gevolg van alcoholgebruik, waardoor het gezond verstand wordt uitgeschakeld. Je zag het ook in het filmpje; de jongens die dit gedaan hadden geen remmen, waarschijnlijk omdat ze zich helemaal lam hadden gezopen. Oplossing: alcoholverbod!
'Jailed for life' en dan praten over een minimale straf van 15 jaarquote:Teenager jailed for murder frenzy
A teenager has been jailed for life for the unprovoked and frenzied killing of a student and an attack on his friend.
Michael Lynch, 17, was told he would serve a minimum of 15 years by the judge at London's Woolwich Crown Court.
Lynch, of Stratford, east London, stabbed 20-year-old Daniel Pollen, a Southampton University medical student, in Romford, Essex, on 8 July last year.
Outside the court, Mr Pollen's parents, Terry and Josie, called for tougher sentences for knife crime.
"We leave court today trying to rebuild our lives, with only the treasured memories of Daniel," they said in a statement.
Mr Pollen was killed as he and his friend Andrew Griffiths waited for a lift home.
Mr Griffiths was seriously injured in the unprovoked attack.
He said after the case: "Because of a knife my life will never be the same again, they have taken my best friend from me."
Lynch's co-accused, Michael Onokah, 25, of Ilford, and Timmy Sullivan, 19, of Barking, were each jailed for a minimum of five years for wounding.
Judge Shirley Anwyl QC told Lynch: "This was a co-ordinated, calculated attack that was as brutal as it was senseless.
"Mr Pollen and Mr Griffiths had done nothing to upset, antagonise or provoke any of you defendants."
She took into account Lynch's remorse, his low IQ and other personal problems in giving a sentence lower than the recommended minimum of 24 years.
Gratuitous violence
Sullivan and Onokah, both painters and decorators, were cleared of murder but convicted of causing grievous bodily harm and wounding with intent, after a trial last month.
The pair were given an indeterminate sentence and told they would have to serve at least five years before being considered for parole.
Prosecutor Christopher Kinch QC said the sustained and co-ordinated piece of violence was "as brutal as it appears to have been senseless".
He said: "We are no nearer any clear explanation for the unleashing of that gratuitous violence on two entirely innocent young men," he said.
Mr Griffiths had described the attack to the court as a "70-second frenzy".
The two friends were waiting to get a lift from Mr Pollen's sister in the Brewery shopping centre in Romford, east London, when they were attacked in the early hours by the three men.
Mr Griffiths, from Chigwell, Essex, was punched in the face and head and was also stabbed.
Mr Pollen, from Buckhurst Hill, Essex, had his jaw broken and was stabbed in the heart and did not regain consciousness.
Tuurlijk. Dat zijn mooie excusesquote:She took into account Lynch's remorse, his low IQ and other personal problems in giving a sentence lower than the recommended minimum of 24 years.
Alsof drinken iedereen in een moordenaar zal veranderen. Deze kereltjes zijn gewoon ziek in hun hoofd.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:13 schreef Arendt het volgende:
Dit lijkt me een gevolg van alcoholgebruik, waardoor het gezond verstand wordt uitgeschakeld. Je zag het ook in het filmpje; de jongens die dit gedaan hadden geen remmen, waarschijnlijk omdat ze zich helemaal lam hadden gezopen. Oplossing: alcoholverbod!
De cursus 'debating voor beginners' is die -----> kant uit. Denk om 't afstapje, en doe de deur dicht als je weggaat.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:13 schreef Arendt het volgende:
Er zijn weinig details te zien (als in: bloed etc.), dus wat dat betreft is het 'te doen'quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:56 schreef Brown-Eyed_Girl het volgende:
Ik durf het filmpje niet te kijken...
Wat mij opviel is dat het filmpje mij zeer schokte.. ondanks ik wel ergere dingen gezien heb op de bekende sites.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er zijn weinig details te zien (als in: bloed etc.), dus wat dat betreft is het 'te doen'
Ja, dat heb je met die geestelijk wat minder bedeelde gasten. Je zou d'r bijna hele foute ideeen van gaan krijgen. 'Do it to them before they do it to us', ofzo.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:11 schreef Robbiej het volgende:
je hoeft maar verkeerd te kijken en het is al zover, of in dit geval met een vriend praten.![]()
Klopt niet helemaal,quote:
yep en als je knetter buis bent en agressief dan denk je er ook echt aan! Goed punt!quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef oor het volgende:
ik heb gewoon gelijk punt, doordat er gefilmt word in iedere hoek van de straat dan denk ik dat je als je dit van plan bent het niet zo snel meer zou doen. omdat je toch weet dat je word opgepakt, zo zie je net als dit filmpje ook dat je zo word gepakt.
Zonder die camera's zouden deze mensen waarschijnlijk niet zijn gepakt. Goede zaak dus, lijkt me.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:18 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
yep en als je knetter buis bent en agressief dan denk je er ook echt aan! Goed punt!
Een nuchter iemand zal het niet (waarschijnlijk) niet in z'n hoofd halen, maar een bezopen iemand....
Vind ik ook..quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:20 schreef Conflict het volgende:
Die zijn gewoon alledrie schuldig aan moord.
Als alcohol hier het probleem is, dan is islam de reden dat moslims mensen doden. Namelijk ook niet gezond voor enig verstand.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:13 schreef Arendt het volgende:
Ja, maar als ik de reacties hier zo lees, schijnt het wel heel schokkend te zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er zijn weinig details te zien (als in: bloed etc.), dus wat dat betreft is het 'te doen'
Ik vind het eerder vervelend dat men denkt dat als we overal camera's ophangen, we moord kunnen voorkómen. Ik kan wel 300 vergelijkingen op gaan schrijven, maar daar begin ik maar niet aan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:35 schreef Pracissor het volgende:
Bij elke overheid. Elke stembus.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:26 schreef menesis het volgende:
ow waar te koop dan?
Precies.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:51 schreef menesis het volgende:
Je moet je stembiljet in die stembus stoppen, niet je geld![]()
Yep. Wat ik zelf 't schokkendste vind is de boodschap die ervan uit gaat: iedere gozer tot plusminus 25 jaar is een levensgroot risico.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:15 schreef Brown-Eyed_Girl het volgende:
Ik heb het tóch gekeken (nadat mijn man gekeken had) en weet je wat ik zo schokkend vond?
Het ene moment sta je ergens met je vriend te kletsen en BAM, nog geen 30 seconden later ben je dood. Om niks. Of omdat je daar toevallig stond.
Ik denk ook niet dat ze dat erg vinden. Mij lijkt het dat zulke mensen niet veel hebben om voor te leven. Ik zou onder geen beding zoiets doen. Niet zoals ik nu ben. Die jongens hebben echt niet ineens het idee opgevat om Daniel dood te maken, of misschien wel maar in elk geval hadden ze zelf al geen geweldig leven denk ik.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iets té simpel wmb. Het effect van de doodstraf is meerdere malen onderzocht en blijkt geen afdoende afschrikwekkend middel te zijn om moord te kunnen stoppen.
nou dankzij die camera's hebben ze destijds wel zo'n idioot opgepakt die een tas met ballonen op een station plaatstequote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind het eerder vervelend dat men denkt dat als we overal camera's ophangen, we moord kunnen voorkómen. Ik kan wel 300 vergelijkingen op gaan schrijven, maar daar begin ik maar niet aan.
'Geweldig', de veiligheid als een in te kopen product. De ware consument.
Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:53 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
nou dankzij die camera's hebben ze destijds wel zo'n idioot opgepakt die een tas met ballonen op een station plaatste![]()
heb je nog een flinke boete gehad?
Iedereen is schijnbaar een risico. Zelfs een gekleurde peuter in Belgie, een paar maanden geleden. Ik vind het nog steeds niet te geloven. Ik ben echt ondersteboven van het filmpje, hoe moeten zijn ouders zich dan wel niet voelen?!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Yep. Wat ik zelf 't schokkendste vind is de boodschap die ervan uit gaat: iedere gozer tot plusminus 25 jaar is een levensgroot risico.
Klopt. Wat ik ontzettend jammer vind van de populistische revolutie van een paar jaar terug, is dat een groot aantal nederlanders schijnen te denken dat andere mensen niet OK zijn. En dat dat de norm moet zijn. En dit soort filmpjes worden als 'bewijs' gebruikt.quote:Op zondag 25 juni 2006 00:22 schreef Brown-Eyed_Girl het volgende:
Iedereen is schijnbaar een risico.
nee we kunnen met kamera's (of agenten op elke hoek ) moord niet voorkomen maar als we het met bv 40 % kunnen verminderen hebben we toch al IETS gewonnenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind het eerder vervelend dat men denkt dat als we overal camera's ophangen, we moord kunnen voorkómen. Ik kan wel 300 vergelijkingen op gaan schrijven, maar daar begin ik maar niet aan.
Er zit volgens mij wel een heel groot verschil tussen agenten op straat of camera's. Ik hecht meer waarde aan een agent op straat, dan een camera.quote:Op zondag 25 juni 2006 07:29 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
nee we kunnen met kamera's (of agenten op elke hoek ) moord niet voorkomen maar als we het met bv 40 % kunnen verminderen hebben we toch al IETS gewonnen![]()
Ik zie echt de overeenkomst tussen camera's en agenten niet.quote:Kamer bezorgd over minder blauw op straat
De Tweede Kamer maakt zich zorgen over het afnemend aantal politieagenten op straat.
2000 agenten minder
De afspraak was dat er agenten zouden bijkomen, maar het aantal is de laatste twee jaar met 2000 afgenomen. CDA, PvdA, GroenLinks, D66 en SGP vroegen minister Remkes van Binnenlandse Zaken in een overleg om opheldering.
Instroom
De verwachting is dat de instroom van nieuwe agenten de komende tijd gelijk blijft aan de uitstroom. In 2010 moeten er 4000 extra agenten bij zijn. In totaal zijn er dan bijna 55.000 politiemensen op de been. Remkes is er zeker van dat dat aantal wordt gehaald. Meer nieuws
Wat gaan we nu krijgen, Yildiz pleit voor een politiestaat?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Heb jij ooit een camera in zien grijpen? Ik niet. Een agent kan wel in grijpen.
Ik heb liever een politieagent op elke hoek dan een camera op elke hoek.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat gaan we nu krijgen, Yildiz pleit voor een politiestaat?
Inderdaad, ze leken het ook niet erg te vinden dat die vriend hem neerstak. Meerdere keren nog wel..quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:20 schreef Conflict het volgende:
Die zijn gewoon alledrie schuldig aan moord.
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over cameras. de straten zijn openbaar, daar mogen gewoon mensen lopen, dus privacy heb je toch niet! Of je moet wat te verbergen hebben?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb liever een politieagent op elke hoek dan een camera op elke hoek.
Als een camera écht zou werken, altijd, was de moord op bijvoorbeeld Louis Seveke allang opgelost.
Een camera biedt deels schijnveiligheid, maar wel extra middelen om mensen op te sporen. Wat ik erger vind, ik krijg er de indruk door dat men als mens alles maar liever overlaat aan 'het systeem' in plaats van zelf meehelpen om de samenleving op te bouwen. Een vorm van apathie dus. Op die manier heb ik liever een lichte vorm van een politiestaat, dan een big-brother-staat die elke burger voor schuldig houdt tot het tegendeel bewezen is, en privacy tot iets 'slechts' maakt.
Moeilijk? Euhm, volgens mij mag je er een ander topic over opstarten, want anders ga ik wel érg off-topic.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:57 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over cameras. de straten zijn openbaar, daar mogen gewoon mensen lopen, dus privacy heb je toch niet! Of je moet wat te verbergen hebben?![]()
quote:
Ik ook maar dat is natuurlijk totaal onrealistich (hoeveel straathoeken zijn er wel niet als je alleen amsterdam al neemt bvquote:Op zondag 25 juni 2006 10:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb liever een politieagent op elke hoek dan een camera op elke hoek.
Een kamera werkt idd niet altijd maar zelfs al werkt die maar 50% van de tijd is nog altijd beter dan nietsquote:Als een camera écht zou werken, altijd, was de moord op bijvoorbeeld Louis Seveke allang opgelost.
quote:Een camera biedt deels schijnveiligheid, maar wel extra middelen om mensen op te sporen.
.quote:Wat ik erger vind, ik krijg er de indruk door dat men als mens alles maar liever overlaat aan 'het systeem' in plaats van zelf meehelpen om de samenleving op te bouwen
een LICHT vorm van een politiestaat met een agent op elke hoek ?>quote:Een vorm van apathie dus. Op die manier heb ik liever een lichte vorm van een politiestaat, dan een big-brother-staat die elke burger voor schuldig houdt tot het tegendeel bewezen is, en privacy tot iets 'slechts' maakt.
kan ik niet eens meer vreemdgaan of oude vrouwtjes beroven .....gdv ....zo kan ik toch niet leven ..waar haal ik dan mijn inkomsten vandaan ?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:57 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over cameras. de straten zijn openbaar, daar mogen gewoon mensen lopen, dus privacy heb je toch niet! Of je moet wat te verbergen hebben?![]()
Natuurlijk hecht ik wel waarde aan een agent op elke hoek maar vind jij dat echt haalbaar >?quote:Op zondag 25 juni 2006 10:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Er zit volgens mij wel een heel groot verschil tussen agenten op straat of camera's. Ik hecht meer waarde aan een agent op straat, dan een camera.
Maar blijkbaar hechten we in Nederland niet zoveel waarde aan agenten op straat, en zijn we al tevreden met camera's, anders had men zich om het onderstaande nieuws wel druk gemaakt.
[..]
maar DDR had het voordeel dat de staat het salaris bepaalde (wat niet veel was) dus was het betaalbaarquote:Op zondag 25 juni 2006 11:19 schreef Bayswater het volgende:
Een agent op elke hoek van de straat? Welkom in de DDR![]()
En een camera op elke hoek van de straat?quote:Op zondag 25 juni 2006 11:19 schreef Bayswater het volgende:
Een agent op elke hoek van de straat? Welkom in de DDR![]()
Exact.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:29 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
maar DDR had het voordeel dat de staat het salaris bepaalde (wat niet veel was) dus was het betaalbaar
Dacht je trouwens ECHT dat daar geen misdaad voorkwam ONDANKS een agent op elke hoek ?..(bijna op elke hoek )
In deze column wordt het perfect verwoord.quote:Op zondag 25 juni 2006 11:22 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Kun je wat inhoudelijker reageren? Ik begrijp het niet zo???![]()
Dat ligt er maar net aan hoever de centrale van het plaats van delict verwijderd isquote:Op zondag 25 juni 2006 15:11 schreef hallodagg het volgende:
Misschien een domme vraag maar was de camera handmatig bedient of automatisch? Alstie handmatig bedient was had er best snel ingegrepen mogen worden..!
Misschien bevonden zich ook andersoortige beveiligingsmannetjes in de buurtquote:Op zondag 25 juni 2006 18:17 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoever de centrale van het plaats van delict verwijderd is![]()
Trouwens stel (ik zeg STEL) dat die centralist meteen de politie belt ,dan is het al voorbij voor de politie daar is (wie zegt trouwens dat die centralist de politie niet gebeld heeft?) of bedoel je wat anders met ingrijpen ?![]()
Alsof dat onze schuld is. Manager.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:47 schreef hallodagg het volgende:
Nu weet ik overigens nog steeds niet of de camera handmatig of automatisch is bedient..
heb je eigenlijk wel gekeken naar het filmpje ?quote:Op zondag 25 juni 2006 18:47 schreef hallodagg het volgende:
[..]
Nu weet ik overigens nog steeds niet of de camera handmatig of automatisch is bedient..
Ik wil ook dat de daders worden gepakt maar dat wil nog niet zeggen dat we alles maar moeten toelaten om het evt te voorkomenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:02 schreef gronk het volgende:
Ach joh, laat 'm gaan. Hallodagg komt op mij over als de typische moderne controlekneus -- als er ergens iets misgaat dan is dat iemands schuld. Iemand moet verantwoordelijk worden gesteld, procedures moeten worden opgesteld, en dat is alles Weer Goed.
Die gaan dan maar b films maken (doen ze toch al ) en ach er zullen altijd onschuldige slachtoffers vallenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:10 schreef gronk het volgende:
Strak plan. We laten iedere man op z'n zeventiende een berg sperma produceren, vriezen dat in, en castreren ze daarna. Scheelt een heleboel gedoe.
Denk alleen dat de seksindustrie tegen is
De identiteit van degene die heeft gestoken is niet openbaar gemaakt, zijn foto dus ook niet.quote:
Tuurlijk niet ...laten we aub de dader beschermenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef achlicia het volgende:
[..]
De identiteit van degene die heeft gestoken is niet openbaar gemaakt, zijn foto dus ook niet.
Dat idee heb ik ook. Die eerste dader kon echt niet zien dat een van de twee een mobieltje bij zich had. Volgens mij was het "voor de lol"quote:Op zaterdag 24 juni 2006 09:31 schreef Bayswater het volgende:
Nu studeer ik geen psychologie, maar er valt me wel duidelijk wat op bij het filmpje. Ik heb het idee dat het helemaal niet, zoals in de uitspraak staat, gecoordineerd geweld is maar pure agressieve opwelling uit frustratie.
De bestuurder van de auto, de lelijkste rechtsonder op de foto's, loopt al met zijn autosleutels in zijn hand en lijkt mij dus normaalgesproken van plan te zijn gewoon in zijn auto te stappen.
Pollen is toch een redelijke dude in mijn ogen. Die lelijke gefrustreerde kerel wil een soort machtsvertoon laten zien om zich te bewijzen tov de slachtoffers en zijn maten om zijn eigenwaarde op te krikken en deelt impulsief een vreselijke klap uit. Dit is het startsein voor de andere twee, die niet de auto besturen en waarschijnlijk meer onder invloed zijn, om uit een primitieve reaktie helemaal los te gaan om niet voor elkaar onder te doen met de dood als gevolg.
Onbegrijpelijk dus dat degene die de eerste klap gaf zo'n lage straf heeft gekregen. Waarschijnlijk wist deze " vermoedelijk meest nuchtere" dader dondersgoed wat er ging gebeuren, de enige die dus eigenlijk als het ware gecoordineerd handelde.
Freaky trouwens dat de hoofddader Michael Lynch heet, het gewelddadige hoofdpersonage gespeeld door Kevin Spacey uit de film Ordinary Decent Criminal. (hoewel Lynch toch in de categorie De Vries valt)
Fout.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef achlicia het volgende:
[..]
De identiteit van degene die heeft gestoken is niet openbaar gemaakt, zijn foto dus ook niet.
Namen van de mededaders:quote:Michael Lynch, 17, was told he would serve a minimum of 15 years by the judge at London's Woolwich Crown Court.
quote:Lynch's co-accused, Michael Onokah, 25, of Ilford, and Timmy Sullivan, 19, of Barking, were each jailed for a minimum of five years for wounding.
vraag me af wat er hier was gezegt zonder die beelden erbij ?quote:Op zondag 25 juni 2006 20:17 schreef achlicia het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook. Die eerste dader kon echt niet zien dat een van de twee een mobieltje bij zich had. Volgens mij was het "voor de lol"![]()
Ik heb het filpje gisteren gekeken, maar ik krijg de beelden nog steeds niet uit mijn hoofd...
Niets, want dan had ik het niet gezien...quote:Op zondag 25 juni 2006 20:18 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
vraag me af wat er hier was gezegt zonder die beelden erbij ?
Die heb ik nergens kunnen vinden. Wat een kutkop.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Fout.
Zie m'n post van het BBC-artikel een paar pagina's geleden. http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/5109898.stm
[afbeelding]
[..]
Namen van de mededaders:
[..]
quote:Op zondag 25 juni 2006 20:21 schreef achlicia het volgende:
[..]
Niets, want dan had ik het niet gezien...
Hoe kan ik zoiets nou vermoedenn als ik het niet heb gezien? Uit de beelden van deze klootzakken, krijg ik het idee dat het niet gepland was. Je ziet die gasten vanachter de trap komen lopen, en opeens slaat een van de drie een jongen op zijn hoofd. Ik zie geen geplande aanval. Dus vermoed ik dat het dat ook niet was. Of ik gelijk heb, weet ik natuurlijk niet.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:24 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
![]()
hoezo niet?.er wordt toch ook gereageerd op die topic over die man in de Atnwerpse bus
(ook geen beelden )
Maar daar wordt wel meer over gespeculeerd
wat een kutkop heeft die gast zeg.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Fout.
Zie m'n post van het BBC-artikel een paar pagina's geleden. http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/5109898.stm
[afbeelding]
[..]
Namen van de mededaders:
[..]
Helaas is iemand met een lelijke kop niet automatisch een crimineel ,zou wel makkelijk zijn trouwens ...in films lijkt het bv wel zo te zijnquote:Op zondag 25 juni 2006 20:37 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
wat een kutkop heeft die gast zeg.
echt zo'n type die zonder mes ook helemaal geen ruk voorsteld :R
Ik heb ook het tegenovergestelde gelezen, dat het toch die jongen in het wit was die is overleden...quote:Op maandag 26 juni 2006 21:59 schreef N.icka het volgende:
Ik zit net wat over deze zaak te lezen in de engelse pers. De jongen die is overleden is de jongen met het groene shirt , die je in eerste instantie achteruit ziet lopen. De jongen in het wit die meerdere malen wordt gestoken , die heeft het overleefd.
De jongen die ze neerstak heeft een lange geschiedenis van geweldsmisdrijven , op zn 14e schoot hij uit racsistische beweging een aziatische man neer.
Ten tijde van deze moord was hij op vrij op borgtocht ivm inbraken
is dit zo?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:59 schreef N.icka het volgende:
Ik zit net wat over deze zaak te lezen in de engelse pers. De jongen die is overleden is de jongen met het groene shirt , die je in eerste instantie achteruit ziet lopen. De jongen in het wit die meerdere malen wordt gestoken , die heeft het overleefd.
De jongen die ze neerstak heeft een lange geschiedenis van geweldsmisdrijven , op zn 14e schoot hij uit racsistische beweging een aziatische man neer.
Huh? Die andere jongen rent toch 'gewoon' weg?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:59 schreef N.icka het volgende:
Hij loopt weg en wordt dan eenmaal gestoken , recht in het hard , een minuut later sterft hijquote:Op maandag 26 juni 2006 22:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Huh? Die andere jongen rent toch 'gewoon' weg?
Volgens dit bericht wel:quote:
In het harde gedeeltje van je scheenbeen bedoel je?quote:Op maandag 26 juni 2006 22:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Hij loopt weg en wordt dan eenmaal gestoken , recht in het hard , een minuut later sterft hij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |